Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zit net even m'n stats door te kijken en ik merk dat sommige, wat mij betreft behoorlijk matige foto's, toch veel aandacht krijgen. Hebben jullie dat ook?
Deze bijv:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1303/1215792757_c1cdd5bda2.jpg

Bijna 700 views en 21 favs en zo super is het nou ook weer niet.

Wat ik ook niet begrijp is die jongeren uit de golfstaten, posten een, vind ik, matige foto en worden vervolgens 80 keer voorzien van de meest uitzinnige commentaren. Zoiets als deze bijv. http://www.flickr.com/photos/27899070@N06/2731694491/

Ik snap 't allemaal niet zo, iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2008 22:25 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:25:
Ik zit net even m'n stats door te kijken en ik merk dat sommige, wat mij betreft behoorlijk matige foto's, toch veel aandacht krijgen. Hebben jullie dat ook?
Deze bijv:

[afbeelding]

't is wel grappig en 't heeft felle kleurtjes.
Wat ik ook niet begrijp is die jongeren uit de golfstaten, posten een, vind ik, matige foto en worden vervolgens 80 keer voorzien van de meest uitzinnige commentaren. Zoiets als deze bijv. http://www.flickr.com/photos/27899070@N06/2731694491/

Da's een heel andere cultuur, valt voor ons inderdaad niet echt te begrijpen. Je zult ook zien dat die golfstaatmensen echt bijna een full mess van vrienden zijn op flickr.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
hm, misschien een tweakert met die achtergrond die daar wat over kan zeggen? Het intrigeert me nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Tsja.. 't is moeilijk om daar wat over te zeggen.. het is gewoon in dat soort landen anders, ook mannen onderling, handjes vast houden enzo...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Deze bijv:

[afbeelding]

Dat irriteert me nog niet half zo erg als de score van de nieuwe batman film op imdb; the dark night .

En dat de film massaal wordt vergeleken met klassiekers :X

Leuke film, maar absoluut geen klassieker.

Beetje off-topic, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En al helemaal deze: http://www.flickr.com/pho...762172973/in/photostream/

Ik snap geen hol van wat er in die comments staat maar volgens mij is het allemaal chat :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
^^ Dat zijn vast de lokale iPhone fanboys, die vinden alles mooi wat er uit een iPhone komt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ach, ik wou een concertticket showen, dus heb ik er een foto van gemaakt en op flickr gedumpt. Binnen een minuut had ik een compliment en de views lopen ook aardig op ondertussen. Ik snap er geen hol van eerlijk gezegd.
Foto's van camera's/objectieven trekken ook heel hard publiek trouwens!

Verwijderd

Deze bijv:

[afbeelding]

Dat waren redenen voor mij om mijn flickr account op te zeggen :) Het is steeds meer een social networking achtig iets aan het worden dan dat het om echte foto's gaat...

Foto's van honden en baby's krijgen ook heel veel commentaar, terwijl de meesten zowel technisch als creatief niet echt boeiend zijn...

Commentaar wat je krijgt gaat vaak ook niet verder dan "Great photo!" of het logo van de groep.

• Wijnands
Ik heb inmiddels zelf een aardig groepje contacts opgebouwd waarvan de meeste proberen toch goede feedback te geven. Dat valt voor amerikanen niet mee maar je kunt 't ze wel leren.

Die arabieren zijn ook helemaal geil op auto foto's. Maakt niet uit hoe slecht, als het een bling-bling auto is is het al lang goed.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn top 10 van meest bekeken foto's: 5x foto van mijn foto spullen (met IXUS geschoten :) ), 5x (half) naakte mannen tijdens de Folsom Street Fair in San Francisco 2007. Sex sells!

De 8 a 9 duizend dierentuinfoto's hebben minder hits, hoewel de gorillafoto's een trouwe schare fans hebben. Ondertussen zijn daar al wel aardig wat foto's van gebruikt voor boeken/lesmateriaal/tv uitzendingen/etc. Een paar weken geleden had ik Omroep Max aan de lijn op mijn mobiel. In mijn Flickr profiel staat de domeinnaam van mijn webserver thuis, daarvan de Who-Is info opgevraagd, die staat nog steeds op het adres van mijn ouders, mijn ouders gebeld en om mijn nummer gevraagd.

Arabieren hebben inderdaad de neiging om al hun dure spullen (juwelen, GSM, MP3, zonnebril, etc) rondom het merklogo in het stuur van hun auto te leggen, daarvan een foto te maken en die op Flickr te zetten.

This footer is intentionally left blank

• simon
8 a 9 duizend dierentuinfoto's??!?!? Damn...

|>

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk topic!
Hield mezelf altijd beetje afstandig van flickr(misschien omdat ik ook niet zo'n goeie fotograaf ben;) ).
Maar tijdje geleden me er toch maar eens in verdiept, maar het is toch echt een mooie site.
Leuk initiatief ook dat er GoT groepen zijn , zojuist me maar even de Testcase groep toegevoegd!

www.degroot-it.nl

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Sinds kort toch ook een pro account van Flickr aangeschaft, is toch wel handig. Die 10 gratis MOO kaartjes heb ik ondertussen ontvangen en ik was onder de indruk van de kwaliteit, zeker gezien ze van 900x600 afbeeldingen afgedrukt werden.

Als je een foto als wallpaper tagged en in een wallpaper groep plaatst, krijg je ook veel views. Bitter weinig commentaar wel. Verder zijn foto's van puppies en insecten over 't algemeen wel vrij populair :)

Verwijderd

degroot schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:54:
Leuk topic!
Hield mezelf altijd beetje afstandig van flickr(misschien omdat ik ook niet zo'n goeie fotograaf ben;) ).
Maar tijdje geleden me er toch maar eens in verdiept, maar het is toch echt een mooie site.
Leuk initiatief ook dat er GoT groepen zijn , zojuist me maar even de Testcase groep toegevoegd!
Dat maakt niet uit :) Flickr is met name bedoeld om je foto's te delen met anderen en dan ook familie en vrienden.

Ik heb zelf de overstap gemaakt naar antagonist, een webhoster. Voor €29 p/j krijg je 3000MB, 60GB per/mnd dataverkeer en een domeinnaam.

Tis dus wel iets duurder dan flickr, maar je kan er wel een stuk meer mee :)

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Deze bijv:

[afbeelding]

Ja, dat merk ik ook. Het gros van de mensen op flickr heeft wat mij betreft maar een matige smaak. Ze houden van 'great DOF' (lees zo weinig mogelijk dieptescherpte), en gesatureerde kleuren/veel contrast/overdadige nabewerking. Mijn top 3 populaire foto's (20-30 favs) hebben allemaal minimale DOF.
Foto's waar ik daadwerkelijk trots op ben, krijgen vaak maar beperkt views. Nou post ik de laatste tijd ook niet echt meer in de Groups... maar toch.

Het is wel een van de redenen dat ik aan een eigen foto-website werk.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
Ja, er zijn inderdaad wat standaard regels van foto's die zeer mooi bevonden worden. Ik vind het jammer dat er zo bizar veel groups zijn dat het lastig is om de echt mooie platen te kunnen vinden.

• Wijnands
Eigen foto website? Ik zit er ook over te denken om met die flickr api 's wat te stoeien.

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:28:
Eigen foto website? Ik zit er ook over te denken om met die flickr api 's wat te stoeien.
Wat kun je daar precies mee? Een tool maken voor webspace buiten flickr om?

Ik heb imagevue gebruikt. Is erg intuïtief en vereist geen programmeerervaring, wat voor mij erg handig is gezien ik geen zin heb om mij daar in te verdiepen :P

Ze zijn bezig mt versie 2 en die ziet er nog beter uit :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De flickr api is erg gemakkelijk. Helaas is phpFlickr wel goed, maar totaal niet lekker geprogrammeerd (nog erg php4 functie-specifiek). De php5 versie (Phlickr) werkt imho ook niet perfect.

Ik zie nu wel dat Flickr een eigen serialized php response kan geven. Dat ziet er redelijk clean uit. Ik was al bezig een soort van O/R mapper voor Flickr te schrijven op basis van phpFlickr, maar ik ga het omschrijven naar de Flickr response.
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:42:
[...]

Wat kun je daar precies mee? Een tool maken voor webspace buiten flickr om?
Je kan de foto's van Flickr op je eigen website laten zien. Zo zet ik in mijn database de sets die ik wil tonen. Zie mijn website (http://juriansluiman.nl/gallery, redelijk slecht in gebruiksvriendelijkheid, maar werkt wel). Ik heb zelf categorien aangemaakt en de flickr-sets eraan gekoppeld. Het verdere laden van de set, foto's, thumbnails etc gebeurt op flickr.

Het enige wat ik erg jammer vind is dat de api nog steeds geen ondersteuning biedt voor collections. De devvers geven er na meer dan een jaar totaal geen gehoor meer aan (!!!), waarbij de "pro's" het toch wel heel erg fijn vinden als het er komt.

[ Voor 41% gewijzigd door mithras op 21-08-2008 11:48 ]

• raviculus
Gewoon met een eigen domein/hosting enzo, ik probeer het zo minimalistisch mogelijk te houden. Wel met een eigen layout, en tag-systeem. Heb al iets werkend met Drupal als achterliggend CMS. Leuk om een beetje met PHP/xhtml/CSS te stoeien :P. Een goeie webhost, bv eerder genoemde Antagonist, lijkt mij persoonlijk handiger dan een Pro-account op Flickr.

Neemt niet weg dat ik Flickr altijd een leuke website heb gevonden.

Flickr API biedt ook leuke mogelijkheden, maar dan heb je toch geen 100% controle over bv. de afmetingen van de foto's. Wel hartstikke handig voor blogs enzo.

• mithras
  • Niet online
raviculus schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:46:
[...]

Gewoon met een eigen domein/hosting enzo, ik probeer het zo minimalistisch mogelijk te houden. Wel met een eigen layout, en tag-systeem. Heb al iets werkend met Drupal als achterliggend CMS. Leuk om een beetje met PHP/xhtml/CSS te stoeien :P. Een goeie webhost, bv eerder genoemde Antagonist, lijkt mij persoonlijk handiger dan een Pro-account op Flickr.
Een pro account biedt in dat opzicht niet heel veel meer. Je kan meer foto's, meer sets en meer collections aanmaken. Het heeft over de presentatie weinig meer te zeggen.

Ik heb een pro account en toon de foto's via de api op mijn eigen website :)
Flickr API biedt ook leuke mogelijkheden, maar dan heb je toch geen 100% controle over bv. de afmetingen van de foto's. Wel hartstikke handig voor blogs enzo.
Flickr kent standaard afmetingen:
[...]
We resize your photos to more web-friendly dimensions. Each image has a 75x75 pixel thumbnail and 100-, 240-, 500-, and 1024-pixel versions (that's the length of the longest side), as well as your original file.
[...]
En met de api kan je zelf kiezen welke je wilt hebben ("square", "thumbnail", "small", "medium", "large" en "original"). Je hebt met de api net zoveel vrijheid als via de flickr site :)

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Ook ik heb gekozen voor Flickr mede om de API zodat foto's zichtbaar zijn op mijn site, daarnaast is het soms wel leuk om te zien welke foto's het goed doen en hoe mensen bij sommige foto's komen. Zo is mijn best bezochte foto eentje van Will Smith; er blijken veel mensen op celebrities te zoeken. Ook voeg ik sommige foto's toe aan groups, leuk om te zien wat anderen er van weten te maken (bijvoorbeeld jumping group).

Mijn stream

• raviculus
mithras schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:53:
[...]
Flickr kent standaard afmetingen:

[...]
En met de api kan je zelf kiezen welke je wilt hebben ("square", "thumbnail", "small", "medium", "large" en "original"). Je hebt met de api net zoveel vrijheid als via de flickr site :)
Ja dat is me duidelijk, je hebt dus inderdaad net zoveel vrijheid in afmetingen als op flickr. Dus geen 100% vrijheid, wat ik bedoelde. Ik wilde bv. 55x55px thumbnails hebben... Punt is dat de Flickr API wel superhandig kan zijn, maar het heeft een aantal beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
vind flicker ook erg handig mbt de stats van de foto zelf.
zo kun je zien met welke modus een bepaalde foto is genomen.

zelf nu nieuw fototoestel een sony h50 moet zegge maakt leuke foto's
kijk maar is op.
www.flickr.com/photos/sweetron1982

groeten

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
Je kan 'es naar http://code.google.com/p/flogr/ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geinig idee, zelfs geen sql echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
amdboy1983 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:58:
vind flicker ook erg handig mbt de stats van de foto zelf.
zo kun je zien met welke modus een bepaalde foto is genomen.

zelf nu nieuw fototoestel een sony h50 moet zegge maakt leuke foto's
kijk maar is op.
www.flickr.com/photos/sweetron1982

groeten

amd
Handig een camera die zelf foto`s maakt. ;)
als reactie op de namen van je foto`s: het is pERformer ipv pREformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben nieuw met het hele flickr gebeuren maar ben bezig om een structuur op te zetten met de bij behorende sets. Is het mogelijk om subsets of structuur in de sets aan te maken?

Wat ik graag wil:
  • 2008
  • - vakantie 1
  • - vakantie 2
  • | - foto's henk
  • | - foto's klaas
  • - vakantie 3
Is dit mogelijk? De ene website zegt dat het wel kan (maar verteld niet hoe) en andere zeggen weer dat het niet kan.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
geen sets maar categoriëen oid maken (classeurs heet 't iig in 't frans :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb je een pro account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

x-force schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:00:
Ik ben nieuw met het hele flickr gebeuren maar ben bezig om een structuur op te zetten met de bij behorende sets. Is het mogelijk om subsets of structuur in de sets aan te maken?

Wat ik graag wil:
  • 2008
  • - vakantie 1
  • - vakantie 2
  • | - foto's henk
  • | - foto's klaas
  • - vakantie 3
Is dit mogelijk? De ene website zegt dat het wel kan (maar verteld niet hoe) en andere zeggen weer dat het niet kan.
Door gebruik te maken van Collections en Sets kun je een structuur opbouwen. Ik maak bijvoorbeeld voor Bruiloften een Collection en daarin zet ik een Set van het bruidspaar. Ik weet niet zeker of je ook Sets in Sets (drie lagen diep) kunt zetten.. kwestie van proberen Je kan Collections in Collections zetten om meerdere lagen op te bouwen

http://www.flickr.com/photos/likemike/collections/
Ik ga er vanuit dat mensen die iets willen een pro account hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 26-08-2008 11:11 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DeFeCt schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

Ik ga er vanuit dat mensen die iets willen een pro account hebben :)
Ik ook maar ik check 't toch wel even aangezien daar wat verschillen in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Van de flickr FAQ:
How is a collection different than a set?
A set contains photos. A collection can contain sets (or other collections).

Ik kan bv mijn Artis foto's in een Artis set zetten, de Ouwehands foto's in een Ouwehands set. Dan kan ik die 2 sets weer in een collection "Zoo's NL" zetten. Die collection zou ik dan weer in een collection "Zoo's Worldwide" kunnen zetten.

Geen idee waarom ik het eigenlijk nog niet gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Okey top voor de snelle antwoorden! Pro account is onderweg maar ik was al begonnen. Ik zie nu dat collections dus alleen Pro account is. Maar snel upgraden dus!

Nogmaals bedankt!

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 16-09 12:28
Sinds vandaag ook een Flickr account aangemaakt en hoop toch regelmatig wat foto's online te gooien. Toch zit ik al gelijk met een vraag :).. Hoe kom ik aan een korte URL zoals bijvoorbeeld: http://www.flickr.com/photos/flesdop ?
Als ik dit in de adresbalk tik kom ik op een foutmelding uit. Is dit alleen bij de Pro uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan in je account een web adres opgeven (let op, dit is eenmalig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 16-09 12:28
Oké dan, helemaal over het hoofd gezien.
Dit is hem geworden: http://www.flickr.com/photos/mdewaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar als je FireFox gebruikt is cooliris een hele handige extention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Graag dit bericht lezen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Zoefff op 27-08-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:26:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar als FireFox gebruikt iscooliris een hele handige extention.
Juist geinstalleerd, ziet er wel leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mngm schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

Juist geinstalleerd, ziet er wel leuk uit!
Klopt, daarnaast is het ook nog eens een stuk handiger om door foto's heen te scrollen. Vooral als je een pagina tegenkomt met 1000+ foto's :P

Ik heb trouwens ook weer een flickr account aangemaakt. Ik vind het wel handig als ik commentaar kan geven en om een plek te hebben waar ik mijn foto's kan neerpleuren die ik niet in mijn portfolio wil hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik dacht, nare spinoff op PicLens. Is het gewoon de nieuwe naam van PicLens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Helaas jammer dat het Windows-only is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:59:
Helaas jammer dat het Windows-only is ;)
? Ik draai mac os en piclens werkt gewoon hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb 3 vragen die ik na doorlezen van topic nog niet heb gevonden. Nu ik ook "pro" ben lukt het al aardig om alles te begrijpen maar deze punten worstel ik mee

1: Kan ik tags van een complete set in 1 keer verwijderen? ik heb per ongeluk de tags van een vorige batch aan een set gegeven en nu slaan die tags helemaal nergens op. Het zijn iets van 300 foto's dus 1 voor 1 verwijderen is een aardige klus en misschien zie ik het over het hoofd

2: Kan ik aan 1 foto 2 permissies geven, ik heb een serie typische vakantiefoto's die alleen ik en wat nadere mensen interessant vinden maar er zitten ook foto's tussen die ik wel wil delen met de wereld. Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Moet ik de foto's misschien 2x uploaden ofzo?

3: Zijn de foto's die je te zien krijgt als je naar de url gaat te veranderen van volgorde ofzo? of is het niet te voorkomen dat je laatste geüploade foto bovenaan de pagina komt

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

1. zou ik niet durven zeggen. als het kan dan uiteraard in de batch functie lijkt me.
2. de prive foto's de beperkte rechten geven en de rest de openbare rechten lijkt me. volgens mij kun je ze daarna gewoon in een setje zetten samen met de prive foto's zodat, iemand die toegang heeft, de hele set kan bekijken.
3. ze worden gesorteerd op een van de twee datums (datum van foto's of uploaden.) beide kun je veranderen. misschien dat je daarmee de volgorde naar wens kunt beinvloeden.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
3. ja, dat kan zo inderdaad. Staat ook in de flickr faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dank jullie, 1 is dus nog niet duidelijk, ik kon het niet vinden in de batch functie iig
2 ga ik vanavond induiken, ik dacht ook dat dat wel zo kon maar dat lukte me niet helemaal. 3 is ook wel duidelijk maar als je iets anders wilt dan uploadvolgorde of datum van de foto is dat niet mogelijk volgens mij, graag zou ik hierin volledige vrijheid willen hebben maarja je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Nog iemand tips om je foto's meer visibiliteit te geven ?
Sommigen hebben echt over de 50 reply's op foto's die soms zelfs niet echt top te noemen zijn.
Kwestie van marketing lijkt me, maar wat is de truuk die deze personen gebruiken ?

Niet dat ik zo veel comments op mijn foto's wil, maar het is altijd leuk om te weten wat anderen van je werk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.i.g. gebruik maken van groepen.Maar dan is het nog niet zeker dat je veel response zult krijgen. Ik weet ook niet exact hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Aan de andere kant, het commentaar is niet echt hoogstaand niveau. Commentaar verder dan "Great photo, love the colours!" hoef je niet te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:02:
I.i.g. gebruik maken van groepen.Maar dan is het nog niet zeker dat je veel response zult krijgen. Ik weet ook niet exact hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Aan de andere kant, het commentaar is niet echt hoogstaand niveau. Commentaar verder dan "Great photo, love the colours!" hoef je niet te verwachten...
Mh, doet me vermoeden dat ze dan in groepen als : comment my photo of iet dergelijks terecht komen ... stel 5 comments per groep ... 10 groepen en je bent er ... en vanaf dan komt er weer wat meer volk je stream bekijken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
De juiste tags aan je foto's hangen heeft ook nog wel eens nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
taggen, foto's maken die goed in de markt liggen, groepen deelnemen en een contact kring opbouwen en regelmatig commentaar geven. Er zijn zat submit 1, comment 5 groepen, als e een plaat in een aantal daarvan toevoegd loopt 't wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:14:
taggen, foto's maken die goed in de markt liggen, groepen deelnemen en een contact kring opbouwen en regelmatig commentaar geven. Er zijn zat submit 1, comment 5 groepen, als e een plaat in een aantal daarvan toevoegd loopt 't wel op.
Klopt :) De groepen zijn het beste om commentaar te krijgen, andere groepen wordt nauwelijks in gereageerd en worden snel overspoeld.

Ik gebruik nu vooral tags, groepen doe ik niet echt meer aan gezien flickr mijn tweede keus geworden is en ik er niet al te veel tijd aan kwijt wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe je op een gemakkelijke manier meerdere groepen kunt toekennen aan één (of meerdere) foto's?

Het is nu gigantisch omslachtig, steeds op nieuw door dat lijstje scrollen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Via organize gaat dat wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:48:
Via organize gaat dat wat makkelijker.
Dat gaat inderdaad iets makkelijker, maar het zou veel fijner zijn als je gewoon een lijst krijgt waarbij je de groepen kunt aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik vind de beta homepage van Flickr wel erg handig, veel overzichtelijker met alle activiteiten die je op de site kan doen. Zo zag ik nu pas dat iemand een reactie op een foto had gegeven. Vroeger mistte ik dat soort dingen altijd.

Flickr blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wheeler schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:53:
Ik vind de beta homepage van Flickr wel erg handig, veel overzichtelijker met alle activiteiten die je op de site kan doen. Zo zag ik nu pas dat iemand een reactie op een foto had gegeven. Vroeger mistte ik dat soort dingen altijd.

Flickr blog
Is inderdaad wel beter :)

Heb ff een nieuw topic aangemaakt voor het toevoegen aan groups: http://flickr.com/help/forum/en-us/81222/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR vindt 'm ook fijn. Vooral dat er wat meer foto's van contacts staan en dat ik m'n eigen foto's kan vervangen door de drie meest recente 'activity'-onderdelen. 't staat alleen allemaal aan de verkeerde kant van de pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Op deze website staan foto's die van mijn Flickr komen, het zijn foto's van de Nikon D90 die ik zelf op de persdag heb genomen. Kan ik hier iets tegen doen?. Als je op de foto's klikt kom je ook gewoon op mijn flickrsite uit dus ze worden niet door hun gehost. Op zich vind ik het niet heel erg en ik hoef er ook geen geld voor maar even toestemming vragen zou wel netjes zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb zo het idee dat de AV van flickr zo in elkaar steekt, dat zolang je maar linkt naar de originele photo-page, het gewoon mag. Aan de andere kant staat je CC-licentie op All rights reserved, en dat betekent imho weer dat ze niet zomaar commercieel gebruikt mogen worden, waar hier wel weer sprake van is.

Even de flickr AV en CC voorwaarden doorspitten dus, en kijken hoe of wat het precies zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deze meneer doet het ook maar die doet het op de juiste manier volgens mij: klik. Hier is duidelijk te zien dat het van Flickr komt en dat is bij die franse site niet zo. Ik ga even spitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Heeft er iemand nog leuke front-ends voor Flickr? Ik vind Tiltviewer een erg goeie (zie hier laadt ie foto's met een bepaalde tag van mij uit Flickr: kost lekker geen bandbreedte :p), maar wellicht zijn er nog meer goeie :)

[ Voor 27% gewijzigd door Melkbus op 12-09-2008 18:36 . Reden: voorbeeld ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb je piclens al?

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat heet al weer een tijdje CoolIris. Schitterend! Mis je meteen de optie om Flickr in te kunnen stellen op een zwarte achtergrond. Want dan kijken foto's toch vaak lekkerder weg.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ligt het aan mij of is flickr enorm traag momenteel? Ik ben nu, op een 100Mbit verbinding, al ruim een uur bezig om 300MB aan fotos te uploaden :o

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• simon
Wie upload er nou 300 mb aan foto's naar flickr, maar ja hij is hier ook wat traag.

|>

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik dus, dan kunnen mensen ze meteen in goede kwaliteit downloaden. De gedachtengang was ook dat ik op 100Mbit toch in 30 seconden klaar zou moeten zijn. Helaas...

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Mja de enige keer dat ik 300 MB heb geupload is toen ik alle crappy foto's van onze paasuitjes erop heb gezet. Nu kom ik aan niet meer dan 20MB per maand ofzo? Maar om je vraag te beantwoordden: bij ging die ene foto van 1.7 mb gewoon snel

EDIT: hee melkbus is blauwgestreept op flickr :) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 18-09-2008 23:35 ]

• Melkbus
Klopt, erg traag vandaag. Vandaag ook al meerdere keren die hickup message voorbij zien komen...

strava

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ah, een bericht op de frontpage: flickr has the hiccups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

En nu helemaal down......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb stiekum de hele GoT Flickr lijst toegevoegd. :>

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
oh was jij het :) Dacht al dat ik je foto's niet herkende als een van mijn vrienden of collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Leuk, mijn flickr zegt dat ik 170 foto's heb bereikt en dat ik dus binnenkort over moet op een Pro account. Nou wilde ik dat toch al wel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
RBH schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:01:
Leuk, mijn flickr zegt dat ik 170 foto's heb bereikt en dat ik dus binnenkort over moet op een Pro account. Nou wilde ik dat toch al wel, maar toch.
Als je alle foto´s in de photostream wilt behouden wel.
Maar het is nog steeds "Niks moet , alles mag" bij flickr , geen verplichting maar gewoon een commercieel praatje.

Leuk dat picnic trouwens , hoef ik bordermaker niet meer te gebruiken op mijn pc.

[ Voor 8% gewijzigd door degroot op 22-09-2008 19:06 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nee, klopt, maar ik wil m'n foto's wel behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RBH schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:19:
Nee, klopt, maar ik wil m'n foto's wel behouden. :)
Ze blijven wel behouden, echter zijn ze niet meer zichtbaar. Totdat je een pro account neemt, dan zie je opeens alles weer verschijnen, ook het orginele grote formaat.

10.262 foto's geleden had ik er ook 170 op Flickr staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

ajhaverkamp schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:22:
[...]

Ze blijven wel behouden, echter zijn ze niet meer zichtbaar. Totdat je een pro account neemt, dan zie je opeens alles weer verschijnen, ook het orginele grote formaat.

10.262 foto's geleden had ik er ook 170 op Flickr staan.
Oooh, oke. Maargoed, zoveel is een Pro account ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RBH schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:25:
[...]
Begin dit jaar heb ik voor een collega een Pro-account gekocht (hij had geen Paypall oid), bij de aanschaf van die 2 jaren voor hem kreeg ik als schenker (het is een soort van gift constructie) 6 maanden gratis erbij! Dus wellicht een tip om het op die manier via iemand anders te doen. Het kost jou niks meer, de ander heeft er een voordeeltje van. (Op de site van Flickr kan ik het zo 1-2-3 niet meer terugvinden, misschien is het een tijdelijk iets geweest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RBH schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:25:
[...]

Sterker nog, als je er over nadenkt is 't retegoedkoop.
ajhaverkamp schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:31:
[...]

Begin dit jaar heb ik voor een collega een Pro-account gekocht (hij had geen Paypall oid), bij de aanschaf van die 2 jaren voor hem kreeg ik als schenker (het is een soort van gift constructie) 6 maanden gratis erbij! Dus wellicht een tip om het op die manier via iemand anders te doen. Het kost jou niks meer, de ander heeft er een voordeeltje van. (Op de site van Flickr kan ik het zo 1-2-3 niet meer terugvinden, misschien is het een tijdelijk iets geweest?)
Op dit moment krijg je er 3 maanden bij (gisteren nog gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kwartjuh schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:05:
Ik heb stiekum de hele GoT Flickr lijst toegevoegd. :>
Ik voel me buitengesloten :( :P

Oh, ik sta ook niet in de startpost.

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 22-09-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
sOid schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:01:
[...]

Ik voel me buitengesloten :( :P

Oh, ik sta ook niet in de startpost.
Moet je ff een DM sturen , staat ergens in het begin van dit topic, ga het ook maar eens doen.
Sta er ook nog niet tussen.

Wat is jullie ervaring met groups?
Ik had eerst een aantal "grote" dump groups zoals canon rebel xt pool , en dat soort groups.
Maar heb het gevoel dat dat meer pools zijn waar iedereen in dumpt en geen reacties geeft.
En zoals al eerder hier genoemd komen er ook geen hoogstaande reacties vandaan.

Dus ga het nu met wat kleinere groups proberen die me ook wat dichterbij staan(zoom.nl , kleinere specifieke pools van moteren , nederlandse groepen etc).

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe specifieker het onderwerp van de group hoe beter. Als je reacties wilt kun je ook naar van die 'post 1 en reageer op de 5 vorige'-groups gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

degroot schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:58:
[...]
Wat is jullie ervaring met groups?
Ik doe nagenoeg niks met groepen. Vooral mijn gorillafoto's hebben een vaste schare aanhangers, sommige mailen me zelfs als ik niet op de vaste dagen (donderdag, zaterdag, zondag) foto's neerzet met de vraag of ik ziek ben. Hierdoor blijft het aantal views nog steeds beperkt, momenteel staat de teller op dik 46.000 bij bijna 10.500 foto's. Wel krijg ik met regelmaat verzoeken voor het gebruik van foto's voor van alles en nog wat. Omdat ik alles netjes tag, worden foto's makkelijk gevonden. Totale verdienste tot nu toe: € 0,00 ook omdat ik elk aanbod van geld van non-profit organisaties wegwuif. Hobbies moeten geld kosten, anders gaat het op werk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:18:
[...]

Dat heet al weer een tijdje CoolIris. Schitterend! Mis je meteen de optie om Flickr in te kunnen stellen op een zwarte achtergrond. Want dan kijken foto's toch vaak lekkerder weg.
ik heb CoolIris ook ontdekt, en het is echt een te gekke tool. Beter dan de Flickr viewer vind ik!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
ajhaverkamp: wat ik vaak doe met verzoeken of mensen mijn foto mogen gebruiken is in het geval van drukwerk om een paar exemplaren vragen. Als het goed is komen er over een poosje speelkaarten en schoolboeken naar me toe :-)

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

WhiskyPhreak schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:06:
ajhaverkamp: wat ik vaak doe met verzoeken of mensen mijn foto mogen gebruiken is in het geval van drukwerk om een paar exemplaren vragen. Als het goed is komen er over een poosje speelkaarten en schoolboeken naar me toe :-)
Zo ongeveer elke aanvraag komt uit de USA of Latijns-Amerika. Aangezien ik de mensen niet op kosten wil jagen, vraag ik niet om een toegestuurd stuk drukwerk. Toevallig heb ik vanochtend wel de PDF versie gekregen van een stuk drukwerk waarin een vogelfoto is gebruikt. Toen dacht ik wel "hmm, misschien wel leuk om te vragen of ik een gedrukte versie kan krijgen", aan de andere kant, wat moet ik met al die dingen. Mijn ego is zo ook al gestreeld :)
Vandaag maar eens een mailtje sturen naar een fan in Houston, Texas, sinds tornado Ike heb ik niks meer van haar gehoord. Haar laatste foto's waren de afgeplakte ramen in de woonkamer :|

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:56:
[...]

Ik doe nagenoeg niks met groepen. Vooral mijn gorillafoto's hebben een vaste schare aanhangers, sommige mailen me zelfs als ik niet op de vaste dagen (donderdag, zaterdag, zondag) foto's neerzet met de vraag of ik ziek ben. Hierdoor blijft het aantal views nog steeds beperkt, momenteel staat de teller op dik 46.000 bij bijna 10.500 foto's. Wel krijg ik met regelmaat verzoeken voor het gebruik van foto's voor van alles en nog wat. Omdat ik alles netjes tag, worden foto's makkelijk gevonden. Totale verdienste tot nu toe: € 0,00 ook omdat ik elk aanbod van geld van non-profit organisaties wegwuif. Hobbies moeten geld kosten, anders gaat het op werk lijken.
Beetje offtopic
Erg mooie instelling vind ik. Ik heb nog een vraagje hierover, wat doe je als een groot bedrijf foto's van je wil gebruiken? vraag je daar wel geld voor of is dat nog niet gebeurd. Op zich vind ik ook wel dat mijn hobby geld moet kosten (en dat doet het ook wel :P ) maar als een groot bedrijf mijn foto's wil hebben vraag ik daar toch geld voor (1x gebeurd voor een blad met oplage 20000).

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mobyrick schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:57:
[...]
Beetje offtopic
Erg mooie instelling vind ik. Ik heb nog een vraagje hierover, wat doe je als een groot bedrijf foto's van je wil gebruiken? vraag je daar wel geld voor of is dat nog niet gebeurd. Op zich vind ik ook wel dat mijn hobby geld moet kosten (en dat doet het ook wel :P ) maar als een groot bedrijf mijn foto's wil hebben vraag ik daar toch geld voor (1x gebeurd voor een blad met oplage 20000).
Nog niet gebeurd. Zie ik ook niet zo snel gebeuren vanwege de aard van mijn foto's (voornamelijk dierentuin). Ze worden nu vaak gebruikt voor school/instructie materiaal. Of bv bij een tentoonstelling over bedreigde diersoorten.
Voor echt commercieel gebruik zou ik graag wat geld zien.

Verwijderd

Mijn Firefox zit trouwens vol met Greasemonkey Flickr scripts. ZIjn er nog meer mensen die scripts gebruiken en die evt. tips hebben?

http://userscripts.org
http://steeev.freehostia.com/flickr/

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3024/2884876138_c0c3cceb61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wel grappig, doordeweeks heb ik altijd meer views dan in het weekend, zitten er dan zoveel mensen te Flickeren op hun werk? :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Haha, tsja, ik niet in ieder geval. Bij mij hebben ze Flickr.com geblokkeerd :P (Alleen farm.static.flickr.com niet, maar ja, die URLs zijn zo moeilijk te raden... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb echt weer zo'n foto gevonden waarbij ik het gevoel heb 'waarom vinden mensen dit zo mooi?!' 40 faves, 535 views.

http://www.flickr.com/photos/mikejonesphoto/2901175296/

Sure, kleuren zijn mooi, maar compisitie is ruk en er is geen onderwerp ofzo.

Blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
sOid schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:40:
Ik heb echt weer zo'n foto gevonden waarbij ik het gevoel heb 'waarom vinden mensen dit zo mooi?!' 40 faves, 535 views.

http://www.flickr.com/photos/mikejonesphoto/2901175296/

Sure, kleuren zijn mooi, maar compisitie is ruk en er is geen onderwerp ofzo.

Blijf het vreemd vinden.
Kijk dat heb ik nu ook steeds. Ik denk dat de mensen gewoon naar de mooie kleuren of modellen kijken. Meestal hebben model foto's ook wel meer views/hits. (sex sells!). Sommige over-the-top bewerkingen krijgen ook weer meer volk over de vloer... nu ja, ik trek er me niet teveel van aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
Je kan sets die private zijn toch sharen via een Guest Pass. Weet iemand hoe dit werkt? Want ik dacht: ik genereer zo'n Pass door 'm naar mezelf te sturen, om de link vervolgens in een (niet door Flickr opgemaakt- :p) mailtje naar m'n familie te sturen. Ik kreeg echter toch van sommigen te horen dat ze niks zagen. Zou dit komen omdat ze Flickr niet snappen, of omdat dit kennelijk niet werkt?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Die guest account werkt hier toch.... anders moeten ze de url copy pasten.
Je kan anders ook hen de link laten verzenden via flickr. Komt op hetzelfde neer als naar jezelf mailen en de link doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Zo'n Flickr-pass werkt met authenticatie via een URL. Er wordt verder niet gecontroleerd op zaken als waar die link vandaan komt (email/web/whatever).
Als je dus dezelfde URL doorgeeft in een mail naar je genodigden, is dat genoeg. Flickr geeft dan ook ergens bovenin aan dat je een pagina bekijkt met behulp van zo'n pass.

Bijv:
You're surfing around Flickr on your "<naam>" set Guest Pass. See all sent Guest Passes on your Guest Pass history page.
De URL naar zo'n pass is altijd in je account op te vragen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste