Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
mithras schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:09:
[...]
Wat heb je nu precies extra nodig dan? Photoblog met een daily photo, georganiseerde sets met collection/sets hiërarchie. Geolocation, tags, groups/members/pools. Het kan allemaal wat zo ongeveer in Flickr zelf kan. Op die authenticated calls voor je collection tree dus :/
Wie heeft daar praktijk ervaring mee? Momenteel gebruik ik m'n flickr site als primaire uiting, heb ik op m'n blogspot blog een sidebar met recente flickr activiteit en blog ik af en toe een foto via de blog this knop.

Moet ik voor echt gebruik van de api serieus in php of wat anders klimmen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

mithras schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:09:
[...]
Wat heb je nu precies extra nodig dan?[..]
Heel simpel, zomaar een voorbeeldje: Op een locatie weten welke 10 "most interesting" foto's zijn gemaakt (in een bepaalde straal). Dat soort dingen. Most Interesting kan je wel opvragen, maar geolocation kan je niet opgeven, alleen bij je eigen foto's. En je kan geolocation opvragen, maar dat is dus de verkeerde kant op.

Die API kan veel, maar net niet de echt leuke dingen. En dat begrijp ik ook wel, Flickr wil ook nog wat traffic naar hun eigen site hebben. Het is wel leuk zo'n API, zeker om bijv. je eigen foto's op een eigen stream te zetten etc.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:48:
[...]

Wie heeft daar praktijk ervaring mee? Momenteel gebruik ik m'n flickr site als primaire uiting, heb ik op m'n blogspot blog een sidebar met recente flickr activiteit en blog ik af en toe een foto via de blog this knop.

Moet ik voor echt gebruik van de api serieus in php of wat anders klimmen?
mithras in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..." Ik heb mijn eigen implementatie gemaakt (in php) die wat minder api-calls afhankelijk is en meer in logische structuren werkt. Huidige versie staat op Google Code. Maar het blijft programmeerwerk.

Er bestaan geloof ik een groot aantal plugins voor Wordpress etc., maar alsnog zijn dat voor-ingestelde stukjes. Iets helemaal custum, dat moet je wel zelf doen ja.
Arjan A schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:51:
[...]

Heel simpel, zomaar een voorbeeldje: Op een locatie weten welke 10 "most interesting" foto's zijn gemaakt (in een bepaalde straal). Dat soort dingen. Most Interesting kan je wel opvragen, maar geolocation kan je niet opgeven, alleen bij je eigen foto's. En je kan geolocation opvragen, maar dat is dus de verkeerde kant op.

Die API kan veel, maar net niet de echt leuke dingen. En dat begrijp ik ook wel, Flickr wil ook nog wat traffic naar hun eigen site hebben. Het is wel leuk zo'n API, zeker om bijv. je eigen foto's op een eigen stream te zetten etc.
Leuk is meteen ook heel ingewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wat is een API? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

API staat voor Application Programming Interface. Het is een manier om gebruik te maken van functionaliteiten van Operating Systems, andere programma's en/of (web)diensten.
In het geval van Flickr gaat het om een aantal functies die je bijv. voor je eigen website kan gebruiken. Bijvoorbeeld een overzichtje van de laatste 5 foto's die je hebt geupload, om maar wat te noemen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Hmmz schijnbaar kan je nu als free member ook unlimited sets & groups maken :). Denk dat ik nu eindelijk mijn account wat meer ga gebruiken :Y)

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:07
Ik was even aan het kijken in de stats van een foto van mij, kwam deze website naar voren:
Travelplatz.com

Idee (denk ik, mijn Kantonees of wat het ook is, is niet echt best) is dat deze website van een hele hoop geteotaggede foto's van Flickr, panoramio etc je in foto's kunt zoomen door in de foto te klikken en zodoende een andere foto krijgt die in die foto past. (moeilijk uit te leggen, je moet het gewoon even proberen)
Wel erg mooi concept!

edit: laat maar, = gewoon een mooie functie van binnen streetview

[ Voor 6% gewijzigd door ikmattie op 10-11-2009 21:50 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf zeg dit:

http://www.flickriver.com/

alle Flickr foto's op 1 pagina!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zijn niet alle flickr-foto's, maar alle flickrfoto's die in explore staan ;)

is idd mooi gemaakt, mooier dan de explore mogelijkheden van flickr zelf vind ik.

staan regelmatig schtterende foto's tussen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat "explore" is.

Maar als je inlogt heb je de foto's van je contacts allemaal onder elkaar. Tenminste zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Het leuke is dat je je eigen stream ook op die manier ook kan bekijken.
Ik geef soms deze URL: http://www.flickriver.com...ders/popular-interesting/ als mensen vragen naar mijn foto's. Dan staan de most-interesting foto's tenminste bovenaan, al ben ik het zelf soms niet eens met de interestingness zoals die "bepaald" wordt.

Canon EOS | DJI M2P

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nu heb ik gisteren een refferal gekregen van de site http://netvibes.com/, aan de rechterkant hebben ze een klein 'flickr explore blokje'.

Ik ben benieuwd naar welke foto verwezen is, maar ik kan het nergens vinden. Zie ik wat over het hoofd?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Je kan toch gewoon klikken op de foto en dan kom je op de flickr foto pagina uit? Of wat bedoel je?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

samo

yo/wassup

Je kan bij Scout zien welke foto's van jou in Explore hebben gestaan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

samo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:58:
Je kan bij Scout zien welke foto's van jou in Explore hebben gestaan.
Die werkt ook niet 100%, ik heb meer foto's in Explore gehad dan in Scout te zien is.
Meestal krijg je wel een reactie bij je foto waaronder staat "seen in Explore" of "seen in the interestingness archives" oid.

Canon EOS | DJI M2P

• samo

samo

yo/wassup

Arjan A schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:09:
[...]

Die werkt ook niet 100%, ik heb meer foto's in Explore gehad dan in Scout te zien is.
Meestal krijg je wel een reactie bij je foto waaronder staat "seen in Explore" of "seen in the interestingness archives" oid.
Misschien moet je 'include dropped' aanklikken?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Wat betekent dat 'dropped' eigenlijk? Ik heb namelijk 1 foto in explore gehad, maar die is dropped.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ramon schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:29:
Je kan toch gewoon klikken op de foto en dan kom je op de flickr foto pagina uit? Of wat bedoel je?
Nee als ik in mijn verwijzingen voor die dag kijk dan zie ik behalve een paar zoekmachines ook http://netvibes.com/ als site. Als ik er dan op klik kom ik op de site uit, maar omdat het een site is die iedere dag van inhoud veranderd kan ik mijn foto er niet op terugvinden.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

samo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:35:
[...]

Misschien moet je 'include dropped' aanklikken?
Die optie ken ik, maar daar staan ze ook niet tussen.

Dropped zijn de foto's die momenteel niet in de pool van 500 per dag staan. Elke dag heeft zo'n 1500-2000 foto's in explore staan, maar die staan er niet allemaal tegelijk in. Het roteert en fluctueert een beetje, vooral vanaf positie 300 en lager (dus richting 500). De rotatie-frequentie ken ik niet, maar het wisselt minstens 4x per dag.

Canon EOS | DJI M2P

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Erasmo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:00:
[...]

Nee als ik in mijn verwijzingen voor die dag kijk dan zie ik behalve een paar zoekmachines ook http://netvibes.com/ als site. Als ik er dan op klik kom ik op de site uit, maar omdat het een site is die iedere dag van inhoud veranderd kan ik mijn foto er niet op terugvinden.
Komt het niet van een persoonlijk profiel van iemand af die jouw foto onder zijn bookmarks heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dan zou er toch een diepere link moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen idee, ik ben verder niet bekend met netvibes. Ik weet wel dat als je met je google account inlogt je je eigen persoonlijke pagina (iGoogle) krijgt als je naar www.google.nl gaat.
Ik heb alleen geen idee welke referrer je dan krijgt, in de adresbalk staat dan nog steeds google.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Ik gebruik Netvibes. Hier heb je plugins voor die (willekeurig of gesorteerd) Flickr foto's getoond worden, als daar een foto aangeklikt wordt dan is de referrer inderdaad Netvibes. Daarnaast kan je ook RSS inladen, als plaatje dan getoond wordt is ook hier de referrer Netvibes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag weer een verwijzing van netvibes...

Ik vermoed dat een van mijn contacten zo de foto's van zijn contacten als widget heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Is er een mogelijkheid om ergens de flickr URL's (met deze haken: <>) automatisch om te zetten naar GOT formaat ([ ] haken)?

[ Voor 27% gewijzigd door ikmattie op 13-12-2009 20:19 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

een vraagje,

ik heb een flickr account waar ik niet al te veel op heb staan maar voornamelijk platen in de familiesfeer. nu maak ik ook foto's als we met vrienden naar koniginnedag etc.. gaan. nu wil ik deze verborgen houden omdat je anders zo'n rommel hebt tussen snapshots en foto's dus ik maak een hidden set aan. Maar nu komt het probleem. ik kan deze via de api of als directe link niet bekijken als ik niet ben ingelogd. is er een andere manier om je sets uit de mainpage te houden maar dat je ze nog wel kunt benaderen met een directe link? of moet ik een 2e account aanmaken? (als dat kan/mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
als je in de set zit, heb je rechtsboven een button 'share this' daar kun je ervoor kiezen om een guestpass toe te voegen. Dan kun je een lnk versturen/kopieeren en aan je vrienden geven zodat ze alles kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

WhiskyPhreak schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:49:
als je in de set zit, heb je rechtsboven een button 'share this' daar kun je ervoor kiezen om een guestpass toe te voegen. Dan kun je een lnk versturen/kopieeren en aan je vrienden geven zodat ze alles kunnen zien.
Tnx! dat was wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Klopt het dat Flickr je foto's commercieel mag gebruiken zonder de fotograaf te vergoeden?
Kwam deze discussie tegen op een ander forum.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Dat ligt natuurlijk aan de rechten die de fotograaf eraangehangen heeft. En ik denk dat de grote meerderheid daar geen creative commons licentie gebruikt, en er dus een normaal copyright aanhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ja precies, je kan op flickr zelf per foto één van zes verschillende Creative Commons-licenties kiezen aan een foto, of all rights reserved (©). Standaard is die laatste toegekend aan je foto's en mag er niets met je foto's worden gedaan zonder jouw toestemming.

Licenties waaruit je kan kiezen:
  • None (All rights reserved)
  • Attribution-NonCommercial-ShareAlike Creative Commons
  • Attribution-NonCommercial Creative Commons
  • Attribution-NonCommercial-NoDerivs Creative Commons
  • Attribution Creative Commons
  • Attribution-ShareAlike Creative Commons
  • Attribution-NoDerivs Creative Commons
Zie hier wat iedere licentie betekent.

Aleen bij de laatste drie genoemde licenties mogen foto's dus commercieel gebruikt worden zonder de fotograaf te vergoeden, zoals je aangeeft. Bij alle CC-licenties moet de naam van de fotograaf vermeld worden ("Attribution").

Zelf kies ik altijd voor één van de "Attribution-NonCommercial" licenties. Ik vind het prima, leuk zelfs, als mijn foto's worden gebruikt/gepubliceerd in een niet-commerciële context zolang mijn naam er bij wordt vermeld.
Ikzelf vind het ook vervelend als ergens een strikte licentie op zit (ook bij bijvoorbeeld software), dus op deze manier probeer ik wat terug te geven aan anderen.

Maar als je niets doet zijn je foto's dus licentietechnisch gewoon goed beschermd op flickr.

Flickr zelf houdt zich ook aan deze licenties, lijkt me. Ik weet sowieso niet hoe ze jouw foto's commercieel zouden kunnen gebruiken; ze hosten alleen foto's.

[ Voor 35% gewijzigd door wacko op 04-02-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn Flickr account upgraden naar een pro account, heeft er iemand toevallig nog een mogelijkheid tot uitnodigen? Ik dacht te herinneren dat je op die manier korting kon krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat is toch al tijden niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, vandaar deze vraag. Anders wordt het gewoon voor de standaard prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Ik heb even gezocht maar het (ook) niet gevonden. Denk dat het paar jaar geleden was om een viraal effect te krijgen. Overigens zag ik dat mijn twee jarige account alweer bijna verlopen is, ga meteen weer voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Flickr is ziek?

het loopt nogal traag. Ik heb nog net geen zogenaamde 'hickups' gehad, maar mijn god wat looptie traag en af en toe geeft hij op en doet hij alsof internet het niet doet.
Terwijl alle andere internet dingen zoals msn en andere sites het vlekkeloos doen...

grrr irritant... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Flickr is vanavond inderdaad traag als bagger, gebeurde bij mij wel meerdere keren dat ik een time-out kreeg. Hopelijk hebben ze dat snel verholpen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is wel 's harder gegaan ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
wacko schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:24:
Ja precies, je kan op flickr zelf per foto één van zes verschillende Creative Commons-licenties kiezen aan een foto, of all rights reserved (©). Standaard is die laatste toegekend aan je foto's en mag er niets met je foto's worden gedaan zonder jouw toestemming.

Licenties waaruit je kan kiezen:
  • None (All rights reserved)
  • Attribution-NonCommercial-ShareAlike Creative Commons
  • Attribution-NonCommercial Creative Commons
  • Attribution-NonCommercial-NoDerivs Creative Commons
  • Attribution Creative Commons
  • Attribution-ShareAlike Creative Commons
  • Attribution-NoDerivs Creative Commons
Zie hier wat iedere licentie betekent.

Aleen bij de laatste drie genoemde licenties mogen foto's dus commercieel gebruikt worden zonder de fotograaf te vergoeden, zoals je aangeeft. Bij alle CC-licenties moet de naam van de fotograaf vermeld worden ("Attribution").

Zelf kies ik altijd voor één van de "Attribution-NonCommercial" licenties. Ik vind het prima, leuk zelfs, als mijn foto's worden gebruikt/gepubliceerd in een niet-commerciële context zolang mijn naam er bij wordt vermeld.
Ikzelf vind het ook vervelend als ergens een strikte licentie op zit (ook bij bijvoorbeeld software), dus op deze manier probeer ik wat terug te geven aan anderen.

Maar als je niets doet zijn je foto's dus licentietechnisch gewoon goed beschermd op flickr.

Flickr zelf houdt zich ook aan deze licenties, lijkt me. Ik weet sowieso niet hoe ze jouw foto's commercieel zouden kunnen gebruiken; ze hosten alleen foto's.
Beetje laat maar bedankt voor de uitleg!!!!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
*schopt*

klein vraagje: Kan je 2 flickr accounts maken?
Ik heb net een 2e yahoo account aangemaakt, maar daarmee log ik automatisch in op huidige de flickr page van mij en dus geen nieuwe.
Kan je uberhaupt 2 flickr accounts hebben en hoe werkt dat dan?

eeehm gewoon even je email adres bevestigen en inloggen bij flickr -> nieuwe naam kiezen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Scirocco op 19-04-2010 18:17 . Reden: Faal.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
volgens mij kan je flickr nog apart uitloggen, je moet wel een echt los 2e yahoo account hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, je moet dan uitloggen en weer inoggen op het andere account. Erg vervelend, daarom heb ik mijn tweede ook vrij snel weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Op zich ook wel logisch. Want nu is een pro-account nóg aantrekkelijker. (als het je om de opslaghoeveelheid gaat iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Je kan er twee hebben inderdaad, moet je wel twee Yahoo! Accounts hebben.

Ik heb een tweede flickr pro account voor .jpg backups van alle foto's die ik maak. Niet de beste manier voor backups, maar naast een externe HDD en maandelijkse DVD's complementeerd het mijn backup schema mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ge een resize van foto's doet veranderd dan de datum en tijd van aanmaak niet? in EXIF file ?? dus dan klopt de plaatsbelaling niet meer . gebruikt resize prog. "Resize my photos" van windows ; thks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
Foto's plaatsen op Flickr is natuurlijk erg leuk, maar hoe zorgen jullie er voor dat ze ook daadwerkelijk bekeken worden? Iedereen zal hier natuurlijk wel andere technieken voor hebben, maar ik doe altijd deze dingen om meer views/feedback te krijgen op mijn Flickr te krijgen:

1. Mooie foto's van anderen direct bij je favorieten zetten
2. Reageren op anderen hun foto's
3. Foto's posten in groups

En, euh, nja, dat was het wel. :+ Maar ik ben benieuwd of er dus meer manieren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Armada. schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:07:
Foto's plaatsen op Flickr is natuurlijk erg leuk, maar hoe zorgen jullie er voor dat ze ook daadwerkelijk bekeken worden? Iedereen zal hier natuurlijk wel andere technieken voor hebben, maar ik doe altijd deze dingen om meer views/feedback te krijgen op mijn Flickr te krijgen:

1. Mooie foto's van anderen direct bij je favorieten zetten
2. Reageren op anderen hun foto's
3. Foto's posten in groups

En, euh, nja, dat was het wel. :+ Maar ik ben benieuwd of er dus meer manieren zijn.
- mooie foto's ook posten op sites als tweakers.net ... met link natuurlijk!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
ikmattie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:17:
[...]

- mooie foto's ook posten op sites als tweakers.net ... met link natuurlijk!
Dat ook natuurlijk, en ook niet onbelangrijk: tags toevoegen aan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En gewoon zorgen dat je regelmatig goede kwaliteit upload. Als je geëxplored wordt gaat het helemaal hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1983
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-01-2022
Beveiligingsfout in Flickraccount?

Hallo allemaal, ik hoop niet dat ik te offtopic ben, maar ik kwam iets eigenaardigs tegen:

Voor het inloggen op Flickr is het noodzakelijk om je te identificeren met je Yahoo-account.
Dus je maakt een Yahoo-account aan, waar je vervolgens niet meer op inlogt. Je logt hier niet meer op in aangezien veel mensen niet van plan zijn om Yahoo-mail te gebruiken. Omdat je niet inlogt in je Yahoo-mail, vervalt dit account na een maand of 3. Ondertussen vervalt je Flickr-account niet. Een derde kan je Yahoo-account gebruiken aangezien deze vervallen is. Bij het inloggin in het Flickr-account is er de mogelijkheid om aan te geven dat het wachtwoord kwijt is, waarna een mail wordt verzonden naar bijbehorende Yahoo-mailbox.
Op deze manier is er toegang tot een Flickr-account van Flickr gebruikers die nooit inloggen op hun Yahoo-mail.

Ik heb dit zelf ondervonden, en ben benieuwd of dit nog steeds mogelijk is. Ik heb mijn Yahoo-account nu ingesteld op 'nooit meer vervallen'. (deze optie kreeg ik in beeld nadat ik een aantal maanden niet was ingelogd)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is verwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Op zich een goed punt, ik heb net ook even weer aangelogd. Alleen, waar zit die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1983
@Wijnands

Ik kreeg die optie terwijl ik wilde inloggen nadat mijn account op inactief stond.
Dit gebeurt als je een aantal maanden niet bent aangemeld.

Als je je dan weer aan wilt melden, dan krijg je een melding als:
'je account is inactief omdat je je te lang niet hebt aangemeld, om dit te voorkomen kan je de volgende optie aanvinken': 'Mijn account nooit weer laten verlopen'

Je zou zeggen dat deze optie ook in te stellen moet zijn zonder de hierboven genoemde weg te bewandelen.
Ik zal ook eens kijken of ik het kan vinden. Inmiddels ook even naar de 'nooit meer inactief-instelling' gezocht, maar helaas niet kunnen vinden.

Verder blijf ik het vreemd vinden dat je Yahoo-account inactief kan worden terwijl je Flickr-account actief blijft.
Toen ik mij voor het eerst aanmeldde op Flickr bleek mijn 'nieuwe profiel' vol te zitten met de baby foto's van iemand anders. En kom er dan maar eens achter van wie dat account was...

[ Voor 5% gewijzigd door Bas1983 op 15-05-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Even gekeken, en inderdaad ik had hetzelfde probleem.

Wat jij bedoeld is dat je Yahoo mail PLUS kan nemen. Dan vervalt je account nooit meer.
Maar dit is een betaalde dienst. 20 dollar per jaar.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geld dit ook voor de pro account van Flickr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1983
@madmaus:
Ik heb geen Yahoo mail PLUS account, en ik heb ook geen creditcardnummer verstrekt ofzo...
Toch kreeg ik die optie in beeld. Misschien moet eerst je account een keer op nonactief gezet zijn om deze optie te activeren.

Maar waar het mij meer om gaat, is dat het systeem van Flickr en Yahoo niet klopt.

Even als vergelijking met MSN Messenger (of andere Hotmail diensten):

Als je hotmail-account geblokeerd is, dan werkt msn messenger ook niet meer.
Als je hotmail-account vervallen is, en iemand anders vraagt je voormalige e-mailadres aan, dan verschijnen de contacten van de vorige eigenaar niet in je Messenger.

Zo zou het ook moeten zijn bij Flickr. Zolang je regelmatig inlogt op Flickr moet je Yahoo account ook actief blijven.
Als Yahoo je emailbox verwijdert, dan moeten ze ook je Flckr account verwijderen.

Bij mij was het zo dat ik persee de Flickr account van een bestaande gebruiker moest overnemen, overigens zonder dat ik dat door had. En ja, dan zie je de privé foto's van een ander, en de voormalig eigennaar is zijn account kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kom er net achter dat Flickr en Getty Images zijn gaan samenwerken en dat het heel gemakkelijk is geworden om je Flickr-foto's via Getty Images te verpatsen.
Meer info @ http://www.flickr.com/help/gettyimages/

Ik vond het allemaal erg leuk klinken, totdat ik dit las:
What rights does Getty Images have over photos I post for sale in the Flickr collection on Getty Images?

Getty Images has the exclusive right to license your images and images substantially similar to those in a commercial context once you've accepted their invitation (and signed the Getty Images Contributor Agreement). Any and all of your other non-similar photographs not in the Flickr collection can be sold freely by you,
Oftewel: wurgcontract van Getty Images. Dáááág :w

Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics_oud/tnet/screenshotflickrgettyimages.png

[ Voor 5% gewijzigd door Wortelsoep op 19-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Zomaar eens benieuwd in welk formaat, welke bestandsgrootte jullie je foto's uploaden naar Flickr? Resize met PS of LR naar? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

600 breed, voldoende op forums ed. maar minder kans dat hij gejat word.

[ Voor 75% gewijzigd door Erasmo op 20-06-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
1024 px breed, meer kan je toch niet laten zien met de gratis account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Full size, dan hebben mensen er wat aan als ze grote afdrukken willen maken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Redelijk groot inderdaad, dan hebben privégebruikers er ook wat aan. Als ik er achter kom dat iemand een foto herpubliceert of commercieel gebruikt bel ik wel om tot een regeling te komen. Mijn grootste doelgroep is echter de privégebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Tja, redelijk te begrijpen van Getty. Als een klant van Getty jouw plaatje aanschaft voor, zeg, $10, terwijl iedereen je plaatje op je persoonlijke blog gewoon kan copy-pasten, niet echt goed voor de verkoop, zegmaar.

Daarentegen wel een afschrikker voor veel fotografen die een extra zakcentje willen verdienen met hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
ajhaverkamp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:52:
Full size, dan hebben mensen er wat aan als ze grote afdrukken willen maken.
Kom je dan niet snel aan je beperkte ruimte op Flickr? Ik neem aan dat deze foto's toch wel <3 a 4mb groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
virtualJac schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Kom je dan niet snel aan je beperkte ruimte op Flickr? Ik neem aan dat deze foto's toch wel <3 a 4mb groot zijn.
Dan moet je een Pro account kopen voor pak m beet 18 eu, dan kan je onbeperkt uploaden.

EDIT:
"Videos are limited to 90 seconds in length, and 500MB in filesize"

[ Voor 10% gewijzigd door Scirocco op 22-06-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

De photo-page krijgt blijkbaar een makeover. e.e.a. wat overzichtelijker.
helaas mis ik nog een standaard show-on-black optie :( niks gezegd. als je op het vergrootglas drukt krijg je een groter plaatje op zwart :)

weet niet of het voor iedereen geldt, maar ik kreeg een melding dat ik de pagina kon previewen. anders kun je via deze link zien wat het gaat worden.

http://www.flickr.com/help/general/#1567038

[ Voor 12% gewijzigd door Spikey op 23-06-2010 23:00 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Zo heel handig vind ik het niet eigenlijk, vooral het in verschillende groottes bekijken en dan het linkje vinden die je dan weer hier kan posten is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

firefox: (werk alleen als de betreffende persoon image downloading niet uit gezet heeft)
actions > view all sizes > selecteer grootte die je wilt linken > rechtermuisklik op plaatje > copy image location

voor de html link > share this menu > grab html > grootte selecteren en link kopieren

lijkt me niet veel omslachtiger dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ik moet er nog even aan wennen, vooral dat links/rechts is omgedraaid qua ouder/nieuwer :D
Maar ik denk dat het wel beter is. Het is wat logischer ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ah, die route had ik nog niet gevonden. Ik zat via all sizes te prutsen. Er is nu ook een 640 px brede versie te krijgen, dat is wel positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe paginaindeling ziet er goed uit :) Ik heb vorige week alles verwijderd omdat ik Flickr maar niets vond qua foto viewing, mar wellicht dat ik terug ga als de nieuwe indeling uit de beta gehaald wordt.

Er is overigens wel een heel debat gaande op Flickr tussen voor- en tegenstanders. Wel grappig om te zien hoe iedereen in paniek is om beelddiefstal. Plaats je foto's danniet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
PowerUp schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:28:
Ah, die route had ik nog niet gevonden. Ik zat via all sizes te prutsen. Er is nu ook een 640 px brede versie te krijgen, dat is wel positief :)
Inderdaad, eindelijk de volledige breedte van GoT gebruiken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
mcdronkz schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:45:
[...]

Inderdaad, eindelijk de volledige breedte van GoT gebruiken! :D
Idd, maar voor portretfoto's nog niet echt fijn. Dan liever toch de 500px versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Serieus hoe krijgen zulke saaie foto's toch zoveel comments: klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kleurtjes, plus elke foto staat in 75 groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Maar je kunt je foto's toch maar in een beperkt aantal groups posten, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Armada. schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:57:
Maar je kunt je foto's toch maar in een beperkt aantal groups posten, dacht ik?
Ja, 75. (Of 10 als je niet betaalt.)

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:39

Markie

Voorheen BBE

Armada. schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:52:
Daaraan kun je zien dat Flickr voor heel veel mensen ook gewoon een sociale communitie is. Misschien wel vergelijkbaar met Zoom.nl.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Kijk ook ff naar de comments van bijvoorbeeld deze Alleen maar spam. Worden zulke gasten niet gebanned ofzso? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is expres. Bijna al die groepen zijn van het kaliber 'post 1 foto, becommentarieer (met ons hinderlijke plaatje) er X. Sommige mensen geilen op comments dus die doen daar graag aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada. schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:52:
Ik heb ook een tijdje meegedaan aan die groepen onzin, maar ook meteen weer mee gestopt en al die nietzeggende comments verwijderd.
Ik heb liever 10 echte comments van contacten dan tientallen knipper en flikker plaatjes comments gewoon omdat je comments moet geven in die groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBE schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:09:
[...]

Daaraan kun je zien dat Flickr voor heel veel mensen ook gewoon een sociale communitie is. Misschien wel vergelijkbaar met Zoom.nl.
Dat is het :) Ook één van de redenen dat ik gestopt ben met flickr. Dat sociale kan leuk zijn, maar voelt op een gegeven moment aan als een soort verplichting (ik becommentarieer jouw foto, en jij de mijne) Ik hou niet van sociale verplichtingen, in het echt niet en online ook niet :P

Dat en ik vind dat flickr foto's niet goed weergeeft, ze doe er soms vreemde dingen mee... Met name de scherpt oogt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Maar dat zoom.nl is ook maar niks. Deviantart schijnen een paar fotografen ook te gebruiken maar dat vind ik lelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zelf een website inrichten dus ;) Bij antagonist betaal je maar €24 per jaar incl. een domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Zodra mijn fotografie wat serieuzere vormen begint aan te nemen is dat inderdaad maar de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Keuze genoeg in (gratis) viewers :) Flickr is leuk om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:24:
[...]

Dat is het :) Ook één van de redenen dat ik gestopt ben met flickr. Dat sociale kan leuk zijn, maar voelt op een gegeven moment aan als een soort verplichting (ik becommentarieer jouw foto, en jij de mijne) Ik hou niet van sociale verplichtingen, in het echt niet en online ook niet :P

Dat en ik vind dat flickr foto's niet goed weergeeft, ze doe er soms vreemde dingen mee... Met name de scherpt oogt vreemd.
Hier deed ie vooral qua kleuren vreemd maar nadat ik de toning heb aangepast nergens last meer mee gehad. Maar goed, Flickr is leuk als tussenoplossing. Eigen website loont wrs tzt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Probleem met je eigen fotosite opzetten is dat je het zelf moet onderhouden. Via flickr (via groepen en contacten e.d.) komen er meer mensen op je foto's af dan op je eigen fotosite, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

plus flickr is goedkoper. €2 per maand voor ongelimiteerde storage en bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maar het gaat uiteindelijk toch wel over de beste manier om je foto's te laten zien lijkt mij, en niet over de meeste bezoekers of een paar tientjes per jaar goedkoper...

Als je goed gebruik maakt van sociale media komen mensen ook wel naar je site hoor :) Flickr is dat in feite ook, alleen mag je geen links naar commerciële sites plaatsen op Flickr... (waar je je foto's op print anbiedt bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar je kan wel je eigen site toch in je watermerk opnemen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag dus niet... Een contactpersoon van mij heeft daar een mailtje over gekregen van een Flickr medewerker met de vraag om dat te verwijderen. Dat is namelijk in strijd met de algemene policy.

Er is nu een soortgelijk iets aan de hand tussen fotomoto (waar je prints kunt verkopen) en Flickr. Punt is, Yahoo heeft een miljoenencontract met Snapfish en Getty images afgesloten en andere commerciële sites en links worden niet getolereerd. Haal je het niet weg, dan wordt je account gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus ook als het in je watermerk staat? Dat is wel heel erg strict dan. Opzich wel begrijpelijk, maar wel jammer voor de fotograven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, het is ook strict :) Maar dat komt volgens mij ook door de overname door Yahoo.. Flickr sluit de boel en verplicht je om foto's te laten printen via snap fish en verkopen mag alleen via Getty...

Ik hou niet van gesloten netwerken. Makers van imagevue gallery zijn bezig met de integratie van fotomoto, een e-commerce service die op voorhand door Flickr al is buitengesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een PRO account in combinatie met Paypal?

Zodra ik via Flickr naar Paypal wordt geleid en ik wil betalen dan krijg ik ineens een melding dat ik een Creditcard moet toevoegen aan mijn Paypal account en kan dus niet de betaling afronden met Paypal zonder dat eerst gedaan te hebben. Ik heb geen creditcard dus dit gaat niet lukken.

Ik heb echter wel mijn bankrekening toegevoegd als funding source.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, geen ervaring. Wordt lastig, ik zou beginnen met flickr support en paypal aan te schrijven.

Waarschijnlijk is je makkelijkste optie wat een collega van me af en toe doet en da's gewoon iemand met credit card (meestal wijnands :) ) lief aankijken en het verschuldigde bedrag vervolgens overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

hmm dat is wel vreemd ja.. aangezien paypal flickr betaald en jij paypal. de manier waarop jij paypal betaald zou niet ter zaken moeten doen. ik zou ook ff contact zoeken met beide partijen.

edit:
volgens de FAq zou het gewoon moeten werken.

Why am I seeing errors when ordering with PayPal?

If you are having trouble ordering with PayPal there are a few things you can try:

* Check that you have enough funds in your account.
* Make sure you have a funding source connected to your account. (checking account, credit card, etc.) Per PayPal, even if you have $10,000 in your account but it isn't connected to a funding source, the payment won't work.

[ Voor 55% gewijzigd door Spikey op 03-08-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Ik had de laatste paar keren hetzelfde geintje, en heb de Wijnands-oplossing gekozen. (destijds kreeg degene die voor me betaalde ook nog eens verlenging op zijn eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het meedenken. Mijn probleem is opgelost.
Ik had welliswaar mijn bankrekening opgegeven als funding source. Echter, deze had ik nog niet bevestigd door middel van de 2 kleine bedragen op de site van Paypal in te vullen ter verificatie.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je krijgt weleens van die comments in de trant van "hi I'm an admin for group blahblah and we'd love to have this photo added to this group", en dan ook met 2 buttons "add to group" en "no thanks". Nu wil ik zelf gaan spammen, maar hoe krijg ik die buttons in een comment? Zo hoeven ze alleen maar op een knopje te drukken om te adden, wel zo handig :)

• Scirocco
Dat kunnen alleen group administrators doen.
Als je een group gemaakt hebt komt er standaard een balkje onder het tekstvakje te staan waar je kan kiezen voor welke group je de foto wilt uitnodigen. Als je meerdere groups hebt gemaakt staat het hele lijstje er en kan je dus kiezen.

Als het dus niet jou group is, kan je ze niet op die manier uitnodigen.
Vaak heb je bij groups een code die je moet copy-pasten en dan komt er een icoontje plus link naar die group. Dan kunnen die mensen de group joinen en foto's dumpen....
*heeft een schurfthekel aan die icoontjes*

De Doka is ongeveer de enige group die ik ken die echt leuk is en waar je veel eerder oprecht commentaar krijgt. Er komen ook erg mooie platen voorbij daar.

[ Voor 44% gewijzigd door Scirocco op 12-08-2010 13:00 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste