OK, thanks. Ben nu mod niet admin, vandaar dat ik dit niet zag. Ik heb er normaal gesproken ook een hekel aan, maar in dit geval is het op zeer beperkte schaal.
Hier staat de info volgens mij: http://www.flickr.com/help/forum/en-us/50409/Wilko schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:50:
Je krijgt weleens van die comments in de trant van "hi I'm an admin for group blahblah and we'd love to have this photo added to this group", en dan ook met 2 buttons "add to group" en "no thanks". Nu wil ik zelf gaan spammen, maar hoe krijg ik die buttons in een comment? Zo hoeven ze alleen maar op een knopje te drukken om te adden, wel zo handig
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Sinds enige tijd merk ik dat ik geen exif informatie kan zien bij m'n foto's, althans geen volledige exif info. Ik zie het alleen als ik foto's upload in originele resolutie (wat ik niet wil doen). Bij een foto waarvan ik het origineel heb geupload, staat er ook netjes: This photo was taken on bladibla with a Nikon D90. Prima. Via 'actions'>view exif, kan ik m'n volledige exif zien.
Het probleem heb ik sinds ik m'n foto's resize in LR. Ik exporteer m'n RAW foto's naar JPEG in een verkleinde resolutie (vaak 810*538). Nu zie ik ook staan 'This photo was taken on ... (alleen hier staat niet langer de datum wanneer ik de foto heb genomen, maar de datum en tijdstip waarop de foto vanuit LR is geexporteerd). Verder staat er niet bij met welke camera het is genomen (mind you, hier heb ik het dus nog niet over de exif informatie, maar gewoon de additionele info aan de rechter zijkant van de foto). En vervolgens heb ik ook geen volledige exif, ik zie het eea over 'exif data, zoals x en y as.
Dit vind ik super irritant, want nu zie ik niet eens met welke lens ik een foto heb geschoten en wat de gebruikte instellingen waren. Bovendien is de datum van schieten niet correct. Hebben jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik m'n foto's kan exporteren vanuit LR 3 (met een lagere resolutie dan het origineel), waarbij ik volledige en correcte exif behoud?
Plaatjes spreken voor zich, m'n flickr account is te bezichtigen door op m'n homepagebutton te klikken.
Het probleem heb ik sinds ik m'n foto's resize in LR. Ik exporteer m'n RAW foto's naar JPEG in een verkleinde resolutie (vaak 810*538). Nu zie ik ook staan 'This photo was taken on ... (alleen hier staat niet langer de datum wanneer ik de foto heb genomen, maar de datum en tijdstip waarop de foto vanuit LR is geexporteerd). Verder staat er niet bij met welke camera het is genomen (mind you, hier heb ik het dus nog niet over de exif informatie, maar gewoon de additionele info aan de rechter zijkant van de foto). En vervolgens heb ik ook geen volledige exif, ik zie het eea over 'exif data, zoals x en y as.
Dit vind ik super irritant, want nu zie ik niet eens met welke lens ik een foto heb geschoten en wat de gebruikte instellingen waren. Bovendien is de datum van schieten niet correct. Hebben jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik m'n foto's kan exporteren vanuit LR 3 (met een lagere resolutie dan het origineel), waarbij ik volledige en correcte exif behoud?
Plaatjes spreken voor zich, m'n flickr account is te bezichtigen door op m'n homepagebutton te klikken.
Beetje late reactie, maar ik heb begin juli (en vorig jaar ook) dat gewoon via Paypal gedaan zonder dat ik credit card heb. Weet je zeker dat je wel alles correct invult? Kun je het credit card vak niet leeglaten?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:38:
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een PRO account in combinatie met Paypal?
Zodra ik via Flickr naar Paypal wordt geleid en ik wil betalen dan krijg ik ineens een melding dat ik een Creditcard moet toevoegen aan mijn Paypal account en kan dus niet de betaling afronden met Paypal zonder dat eerst gedaan te hebben. Ik heb geen creditcard dus dit gaat niet lukken.
Ik heb echter wel mijn bankrekening toegevoegd als funding source.
Iemand die mij op weg kan helpen?
On-topic moet ik zeggen dat ik het nieuwe ontwerp wel leuk vind, maar mijn greasemonkeyscriptjes om te reageren met iemands usericon werkt niet meer (zal vast wel gecorrigeerd worden binnenkort als dat niet al gebeurd is). Die EXIF-knop heb ik lang naar gezocht; ik zou zweren dat hij in de beta-preview er niet inzat en daar baalde ik enorm van.
[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 25-08-2010 09:29 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Raar, bij mie zie ik alle door jou niet geziene informatie wel. Dus wanneer de foto genomen is, ook wanneer hij geupload is, welke camera, etc, alles gewoon uit te lezen. Heb wel een pro-account. Misschien zit daarin de kneep? Bewerk mijn foto's ook in LR 3.0 en converteer naar jpeg.wilmundo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:14:
Sinds enige tijd merk ik dat ik geen exif informatie kan zien bij m'n foto's, althans geen volledige exif info. Ik zie het alleen als ik foto's upload in originele resolutie (wat ik niet wil doen). Bij een foto waarvan ik het origineel heb geupload, staat er ook netjes: This photo was taken on bladibla with a Nikon D90. Prima. Via 'actions'>view exif, kan ik m'n volledige exif zien.
[ Voor 21% gewijzigd door SlagerBlom op 25-08-2010 22:07 ]
Heren, mijn dank voor jullie reacties. Exif wordt gewoon geshared bij mij. Ik ben er ondertussen achter waar het probleem lag:
In het exportvenster van Lightroom (3) kan je het eea aanvinken mbt metadata. Bij mij stond 'Minimize embedded metadata' aangevinkt. Dat is de reden dat ik bij enkele sets 'Cairo en Moskou/St Petersburg' geen exif info kon lezen en bij eerder geuploade foto's wel. Digibilly, vermoedelijk heb je een foto bekeken die ik eerder had geupload. Anderzijds kan het best zijn dat je door een pro account meer info kan zien, al betwijfel ik dat. Immers kon ik zelf ook m'n exif niet inzien bij m'n recent geplaatste foto's. Vreemd, laten we het daar op houden
.
Probleem opgelost en m'n nieuw toegevoegde foto's aan m'n fotostream hebben gewoon een volledige exif info.
In het exportvenster van Lightroom (3) kan je het eea aanvinken mbt metadata. Bij mij stond 'Minimize embedded metadata' aangevinkt. Dat is de reden dat ik bij enkele sets 'Cairo en Moskou/St Petersburg' geen exif info kon lezen en bij eerder geuploade foto's wel. Digibilly, vermoedelijk heb je een foto bekeken die ik eerder had geupload. Anderzijds kan het best zijn dat je door een pro account meer info kan zien, al betwijfel ik dat. Immers kon ik zelf ook m'n exif niet inzien bij m'n recent geplaatste foto's. Vreemd, laten we het daar op houden
Probleem opgelost en m'n nieuw toegevoegde foto's aan m'n fotostream hebben gewoon een volledige exif info.
Verwijderd
Cool!
Ik had het vorige week al ontdekt, maar Flickr heeft nu ook bij "share this" naast HTML code ook EINDELIJK een BB code geplaatst. Nu ben ik echt helemaal het (lompe) Firefox met Greasemonkey af, en ben ik weer terug naar Safari. Joepie!!!

Picture 1 by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Ik had het vorige week al ontdekt, maar Flickr heeft nu ook bij "share this" naast HTML code ook EINDELIJK een BB code geplaatst. Nu ben ik echt helemaal het (lompe) Firefox met Greasemonkey af, en ben ik weer terug naar Safari. Joepie!!!

Is Flickr de laatste dagen heel erg traag of ligt het gewoon aan mijn verbinding? Laden duurt heeel lang, als het al wil laden (fotos en zoekopdracht). Meer mensen met dit probleem?
Oh, dat is wel verdomde handig!Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:18:
Cool!
[afbeelding]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
waarom zit iedereen zo te zeuren over dat linkjes plaatsen tegenwoordig zo moeilijk is ? Rechtermuisklik --> copy image adress is te moeilijk ?
dat is trouwens buiten het de reactie van jspr om
want dat is imo gewoon handig
dat is trouwens buiten het de reactie van jspr om
[ Voor 23% gewijzigd door Zuurstok op 29-08-2010 15:54 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Zoals jspr het schrijft voldoet het ook aan de policies van Flickr, namelijk dat je terug naar hen moet verwijzen, iets wat de meesten vergeten. EN je Flickr naam en de omschrijving van de foto staat er ook meteen bij. Dat zijn een aantal vliegen in één klap.BobF. schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:53:
waarom zit iedereen zo te zeuren over dat linkjes plaatsen tegenwoordig zo moeilijk is ? Rechtermuisklik --> copy image adress is te moeilijk ?
dat is trouwens buiten het de reactie van jspr omwant dat is imo gewoon handig
Yup, bij mij ook al een paar dagen enorm traag.6killer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:51:
Is Flickr de laatste dagen heel erg traag of ligt het gewoon aan mijn verbinding? Laden duurt heeel lang, als het al wil laden (fotos en zoekopdracht). Meer mensen met dit probleem?
Het stond eerst altijd onder de foto. Zo'n menuutje is wel handig enzo, maar het is wel een extra klik.
Eerst stond er alleen de HTML code, nu ook de BB code, welke we hier op tweakers gebruiken.jip_86 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:27:
Het stond eerst altijd onder de foto. Zo'n menuutje is wel handig enzo, maar het is wel een extra klik.
Ik dacht al, sinds wanneer zet iedereen zijn naam onder de foto 
Handige functie, dat scheelt een hoop tijd. De regel daaronder knip ik wel eraf, de foto is al klikbaar, dan hoeft er niet nog een link onder.
Handige functie, dat scheelt een hoop tijd. De regel daaronder knip ik wel eraf, de foto is al klikbaar, dan hoeft er niet nog een link onder.
heb ik geen last van... ook vorige week niet gehad.6killer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:51:
Het gaat op en af heb ik de indruk. Soms duurt een bericht zetten ook lang, andere keren vliegt het dan weer. Denk dat er misschien een aantal locatieservers druk bezig zijn.marceltuit schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:22:
[...]
heb ik geen last van... ook vorige week niet gehad.
Hier is het nu ook bijzonder traag, vanavond nog maar eens proberen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
De laatste tijd heb ik de indruk dat het niet zo lekker gaat met Flickr. Ik heb regelmatig dat als comments wil plaatsen dat dit niet lukt. De browser springt dan terug naar een hoger gelegen deel van de pagina en de comment wordt niet geplaatst.
Aangezien ik het zowel op de pc met FireFox heb als op mijn Android telefoon browser zoek het probleem voorlopig even niet bij mijzelf. Zijn er meer mensen met dit probleem of ben ik de enige?
Aangezien ik het zowel op de pc met FireFox heb als op mijn Android telefoon browser zoek het probleem voorlopig even niet bij mijzelf. Zijn er meer mensen met dit probleem of ben ik de enige?
Nope, je bent heel alleen.marceltuit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:07:
Zijn er meer mensen met dit probleem of ben ik de enige?
Schopje tegen dit topic!
Zeker nu het zo simpel is om vanuit Lightroom naar Flickr te exporteren heb ik besloten om Flickr ook maar eens te proberen
Helaas kwam ik er wel achter (na 300+ foto's te hebben geupload grrrr) dat de standaard plugin van Flickr nogal happig is op het dupliceren van foto's... Zo had ik van een foto die (automatisch) in m'n photostream en 2 sets zat dus plotseling 3 losse kopieën. Een beetje gegoogle leerde me dat meer mensen dit probleem hadden, en dat Jeffrey’s “Export to Flickr” Lightroom Plugin hier beter mee kon omgaan. Dat klopte, al vind ik het mega-onhandig dat je eerst een set op Flickr moet aanmaken via de webinterface voordat je hem kan vullen vanuit Lightroom, maar goed, daar leef ik dan maar mee
Misschien wisten jullie dit alles al, maar zo niet, dan heb ik misschien zomaar iemand geholpen
Zeker nu het zo simpel is om vanuit Lightroom naar Flickr te exporteren heb ik besloten om Flickr ook maar eens te proberen
Helaas kwam ik er wel achter (na 300+ foto's te hebben geupload grrrr) dat de standaard plugin van Flickr nogal happig is op het dupliceren van foto's... Zo had ik van een foto die (automatisch) in m'n photostream en 2 sets zat dus plotseling 3 losse kopieën. Een beetje gegoogle leerde me dat meer mensen dit probleem hadden, en dat Jeffrey’s “Export to Flickr” Lightroom Plugin hier beter mee kon omgaan. Dat klopte, al vind ik het mega-onhandig dat je eerst een set op Flickr moet aanmaken via de webinterface voordat je hem kan vullen vanuit Lightroom, maar goed, daar leef ik dan maar mee
Misschien wisten jullie dit alles al, maar zo niet, dan heb ik misschien zomaar iemand geholpen
Ik heb nog nooit gehad dat hij foto's dupliceerde. Moet ik er wel bij zeggen dat ik vanuit lightroom geen sets/collections aanmaak, en dus alles alleen naar mijn photostream upload.
Ja; hij gaat voor zover ik kan zien pas dupliceren als 1 foto in meerdere sets zit -- maar ja, ik vind het juist zo handig dat je in Lightroom automatisch foto's met 5 sterren in 1 set kan stoppen en meer van dat soort grappen...
Het is vanaf nu ook mogelijk om je aan te melden voor Flickr met je Google Account:
http://blog.flickr.net/en...with-your-google-account/
Helaas nog niet voor bestaande gebruikers...
Nou, dan hoop ik dat dat snel mogelijk is, want ik haat Yahoo en ik hou van GoogleMartijnGizmo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:19:
Het is vanaf nu ook mogelijk om je aan te melden voor Flickr met je Google Account:
Hoop ook, want dat Yahoo vind ik maar ballast. Wel raar dat het alleen voor nieuwe gebruikers is. Zou daar de reden van kunnen zijn?MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:19:
Via die plug-in kun je gewoon een nieuwe set aanmaken alleen moet je die dan wel bevestigen op Flickr geloof ik. Of moet je hem daar inderdaad ook nieuw aanmaken? Zou raar dubbelop zijn. Maar goed, ik moet ook altijd bevestigen in Flickr in welke bestaande set hij komt, ookal geef ik dat bij Jeffrey's plugin aan. Of zie ik wat over het hoofd?Dannr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:12:
Schopje tegen dit topic!
Dat klopte, al vind ik het mega-onhandig dat je eerst een set op Flickr moet aanmaken via de webinterface voordat je hem kan vullen vanuit Lightroom, maar goed, daar leef ik dan maar mee
Ik zat even een wat oudere foto uit mijn stream te zoeken, en het viel op dat ik daarvan niet meer de 'large' versie kan bekijken of url ophalen.
Iemand die kan vertellen hoe dit komt? is dit ook een bijkomstigheid van het niet hebben van een Pro-account?
Iemand hier trouwens die kan vertellen of je ook echt iets aan de statistieken hebt van een Pro-account? Ik heb namelijk een aantal foto's in mijn stream die een zeer groot aantal views hebben ten opzichte van een poosje geleden. Ik vermoed dat ze ergens doorgelinkt staan, dus ben wel benieuwd
Iemand die kan vertellen hoe dit komt? is dit ook een bijkomstigheid van het niet hebben van een Pro-account?
Iemand hier trouwens die kan vertellen of je ook echt iets aan de statistieken hebt van een Pro-account? Ik heb namelijk een aantal foto's in mijn stream die een zeer groot aantal views hebben ten opzichte van een poosje geleden. Ik vermoed dat ze ergens doorgelinkt staan, dus ben wel benieuwd
[ Voor 36% gewijzigd door Polariteit op 04-11-2010 09:17 ]
Een deeplink kun je meestal (niet altijd) uit je stats halen. Voor de rest zijn de stats voor mij meer leuk dan nuttig.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Ik zit met de volgende situatie...
Ik heb een kleine 400 folders met elk een 20tal fotos die op flickr moeten. Elke folder zou in een apparte 'set' moeten dat de naam zou krijgen van de folder.
Heb me al redelijk wat gezocht, maar niets echt nuttig gevonden om dit snel en efficient te doen.
Iemand al ervaring met zulke situaties?
Ik heb een kleine 400 folders met elk een 20tal fotos die op flickr moeten. Elke folder zou in een apparte 'set' moeten dat de naam zou krijgen van de folder.
Heb me al redelijk wat gezocht, maar niets echt nuttig gevonden om dit snel en efficient te doen.
Iemand al ervaring met zulke situaties?
Volgens mij kan dit wel makkelijk met Flickr Uploadr.
Zo zeg!
Dat gaat ineens hard met de views en faves als een foto op de officiele flickr blog terechtkomt!
Dat gaat ineens hard met de views en faves als een foto op de officiele flickr blog terechtkomt!

Ik zag de foto ook al staan toen ik even keek op flickr. Ik dacht nog, die foto ken ik ergens van.
Maar hij is terecht opgemerkt, wat een licht.
Nu lijkt het net of je op de andere dagen helemaal geen kijkers hebt
Maar hij is terecht opgemerkt, wat een licht.
Nu lijkt het net of je op de andere dagen helemaal geen kijkers hebt
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
zo he, wat een boost geeft dat!
En dan die van yesterday, is peanuts daarbij vergeleken
En dan die van yesterday, is peanuts daarbij vergeleken
Een jaar geleden had ik bij 1 foto dat hij in 1,5 dag naar bijna 10.000 views ging. Flutfoto van een aquariumplantje. Echter was het niet te achterhalen waardoor dat kwam.
Het "Unknown Source" ligt dagelijks op zo'n 20%. Totale dagelijkse views schommelen zo rond de 1000.
Het "Unknown Source" ligt dagelijks op zo'n 20%. Totale dagelijkse views schommelen zo rond de 1000.
This footer is intentionally left blank
Iemand die kan vertellen wat die ' Unknown views' inhouden? of is dat echt 'Unknown' ?
Ik weet ook niet wat unknown source is, maarja flickr is zowiso een beetje raar 
Mijn gemiddelde ligt per dag iets boven de 100 views... stukje minder dan ajhaverkamp haha
Maar gister en vandaag opeens veel meer views! M'n winter landschap van gister in explore, t gaat hard nu.
Hij stond eerst nog op nummer 4 toen 7 en nu ergens in de 30. Ik snap er niks van dat foto's in explore nog kunnen verschuiven.. mja boeiend...Opzich zegt explore ook niet heel veel. Er staan ook veel hele lelijke foto's in. Kijk nou naar die maan foto op nummer 1. Bizar slechte kwaliteit en cliche tot en met. Maarja als je echt zo'n community iemand bent en veel flickr vriendjes hebt kom je er wel. Dat is toch wel jammer.
Zou leuker en beter zijn als ze echt selecteren op goede foto's..
Mijn gemiddelde ligt per dag iets boven de 100 views... stukje minder dan ajhaverkamp haha
Maar gister en vandaag opeens veel meer views! M'n winter landschap van gister in explore, t gaat hard nu.
Hij stond eerst nog op nummer 4 toen 7 en nu ergens in de 30. Ik snap er niks van dat foto's in explore nog kunnen verschuiven.. mja boeiend...Opzich zegt explore ook niet heel veel. Er staan ook veel hele lelijke foto's in. Kijk nou naar die maan foto op nummer 1. Bizar slechte kwaliteit en cliche tot en met. Maarja als je echt zo'n community iemand bent en veel flickr vriendjes hebt kom je er wel. Dat is toch wel jammer.
Zo, deze foto is ook echt prachtig!Scirocco schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:57:
Zo'n sterke compositie, en die kleuren!
Voor zover ik weet ie explore wel iets beter samengesteld dan 'ik heb veel hits van vriendjes' 't zal alllicht helpen, maar ook unieke bezoekers, hoeveel hij gelinkt is, in hoeveel groepen hij staat etc hebben ermee te maken. Al heeft je plaat maar 50 views maar wel van allemaal mensen waar je verder geen contact van bent en je foto staat maar in een of twee groepen kan hij in explore komen. Neemt inderdaad niet weg dat er ook in explore genoeg tinnef staat. Maargoed, tijd om de duizenden foto's van één dagf door te kijken zal 't personeel ook wel niet hebben...Scirocco schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:57:
Ik weet ook niet wat unknown source is, maarja flickr is zowiso een beetje raar
En idd, is een erg gave plaat ajhaverkamp dat winterlandschapje van je!
Explore gaat soms inderdaad helemaal nergens over. Heb begin dit jaar een aantal foto's erin gehad, waarvan een aantal wat mij betreft totaal niet in explore thuishoorden. Sterker nog, ze hadden in eerste instantie beduidend minder views+comments+favs als mijn allereerste foto in explore toen die daarin kwam. kortom ikke niete snappe. Inmiddels interesseert het me eigenlijk niet zoveel meer of ze erin komen of niet. Leuker vind ik het als mijn foto's ergens voor gebruikt worden (site ofzo).
overigens schijnt het algoritme van explore afgelopen jaar alweer gewijzigd te zijn.
Ik vind explore overigens wel een prima plek om mooie platen tegen te komen, als je door de lelijkerds heenkijkt.
overigens schijnt het algoritme van explore afgelopen jaar alweer gewijzigd te zijn.
Ik vind explore overigens wel een prima plek om mooie platen tegen te komen, als je door de lelijkerds heenkijkt.
Is er inmiddels eigenlijk al eens iets te doen voor mij als klant om Flickr sneller te krijgen? Het tempo van m'n Sets opvragen is zo ontzettend treurig traag, en ik hoopte dat dat in de jaren zou bijtrekken. Maar ik zit nu al zo'n 3 jaar bij Flickr en het wordt maar niet sneller.
Misschien een schot voor open doel, maar ligt het niet aan je internetverbinding? ik heb hier namelijk totaal geen last van trage flickr. Heel incidenteel, maar dat is op 1 hand te tellen...
Nee, ik zit hier bijv op m'n werk, daar trek ik soms met 6MB/s binnen, retesnel hier. Klik op flickr.com, 3 secs eer ik wat zie, 3 secs voordat ik m'n sets zie. Ik vind het lang nowadays om bij elke request 3 secs te moeten wachten
3 seconden? daar kom ik hier op een retetrage verbinding niet eens aan 
Misschien dat het ligt aan de grootte van je account? (geen idee hoor, roep maar wat)
kan me voorstellen dat hij er iets langer over doet als je 200 sets hebt...
Misschien dat het ligt aan de grootte van je account? (geen idee hoor, roep maar wat)
kan me voorstellen dat hij er iets langer over doet als je 200 sets hebt...
Duurt bij mij ook best lang. Maar met bijna 23.000 foto's en 61 sets kan ik me ook voorstellen dat die query op de database even tijd nodig heeft. Soms gaat het snel(ler), vaak duurt het een aardige tijdje.
23.000 foto's op Flickr? Gebruik je het dan ook niet een beetje te veel als dumpplek?
The devil is in the details.
Ik gebruik flickr gewoon als m'n "cloud" om m'n foto's op te slaan. Niet meer op m'n PC bewaren. Dus ik moet er ook in de duizenden hebben.
Nee, ik schiet nog veel meer. Maar na dik 4 jaren telt het lekker op.Hahn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:22:
23.000 foto's op Flickr? Gebruik je het dan ook niet een beetje te veel als dumpplek?
Edit: @Marcel: je hebt er 324 in 8 sets
[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-12-2010 20:24 ]
mwah, dan zijn onze situaties niet vergelijkbaar; ik zit nog niet eens aan de 400 geloof ikapNia schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:44:
Ik gebruik flickr gewoon als m'n "cloud" om m'n foto's op te slaan. Niet meer op m'n PC bewaren. Dus ik moet er ook in de duizenden hebben.
Even een stom vraagje misschien.
Kom er net achter dat ik over de 200 foto's heen ga met mn gratis account
, terwijl er nog foto's geupload wordt. Dat houd dus in dat de oudste foto van de stream word afgeduwd. Maar als deze foto in een set staat, is deze dan nog aanwezig? In andere woorden, kun je wel meer dan 200 foto's in sets hebben?
Anders ga ik morgen even heel snel even flickr pro halen
Kom er net achter dat ik over de 200 foto's heen ga met mn gratis account

kan het niet testen, maar ik vermoed van niet, anders zou dat natuurlijk massaal misbruikt worden.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
De foto kan wel in een set staan maar niemand kan de foto zien. Men ziet slechts de laatste 200 foto's.Zandpad schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:38:
Even een stom vraagje misschien.
Kom er net achter dat ik over de 200 foto's heen ga met mn gratis account, terwijl er nog foto's geupload wordt. Dat houd dus in dat de oudste foto van de stream word afgeduwd. Maar als deze foto in een set staat, is deze dan nog aanwezig? In andere woorden, kun je wel meer dan 200 foto's in sets hebben?
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
inderdaad, ze kunnen in een set oid staan maar niemand ziet ze.
De enige manier waarop je de foto nog kan zien is door middel van de directe url (op bijv. een andere website).
Wel grappig trouwens, voordat ik aan de 200 foto's zat dacht ik van 'boeiend dat die foto's niet meer te zien zijn'. Maar toen ik van de zomer eroverheen ging, en op een gegeven moment mijn ' betere' foto's niet meer zichtbaar waren vond ik het op een of andere manier toch wel jammer. Je kan ze namelijk ook nergens meer voor gebruiken (tenzij je dus de url's hebt).
De enige manier waarop je de foto nog kan zien is door middel van de directe url (op bijv. een andere website).
Wel grappig trouwens, voordat ik aan de 200 foto's zat dacht ik van 'boeiend dat die foto's niet meer te zien zijn'. Maar toen ik van de zomer eroverheen ging, en op een gegeven moment mijn ' betere' foto's niet meer zichtbaar waren vond ik het op een of andere manier toch wel jammer. Je kan ze namelijk ook nergens meer voor gebruiken (tenzij je dus de url's hebt).
Aha, tja dat is natuurlijk niet meer dan logisch.
Dan ga ik er vanuit dat als ik zometeen Pro haal dat die foto's ook weer te voorschijn kom zodat ik ze weer kan opvragen. En nee ik heb niet van iedere foto een directe url
Dan ga ik er vanuit dat als ik zometeen Pro haal dat die foto's ook weer te voorschijn kom zodat ik ze weer kan opvragen. En nee ik heb niet van iedere foto een directe url
Als iemand zo'n foto als favoriet heeft staan, blijft hij ook gewoon benaarderbaar via de link in zijn/haar favorieten. Dus stel ik dat jouw eerste foto als favoriet had staan, dan kon iedereen die foto toch weer benaderen door op de link bij mijn favorieten te klikken.
Voor het geld hoef je het niet echt te laten, zoveel kost Flickr niet. (Zie dat ik op 1 maart 2011 ook alweer moet verlengen, binnenkort maar even regelen).
Voor het geld hoef je het niet echt te laten, zoveel kost Flickr niet. (Zie dat ik op 1 maart 2011 ook alweer moet verlengen, binnenkort maar even regelen).
[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-01-2011 11:34 ]
pfffffffffff... Dat die iphone flickr app helemaal niks is (zacht uitgedrukt) wist ik al, maar nu moest ik hem echt verwijderen.
Ik wilde net via de app mn laatste foto in 2 sets zetten, dat was gelukt, maar op de een of andere manier dacht de app ook dat ik de foto opeens 'private' wilde hebben. Nou nee dus. Dus toen weer terug gezet in 'public'. Maar nu zijn alle fav's van anderen verdwenen!
De foto had 24 fav's, beetje zonde..
En hoewel explore ook raar in elkaar steekt levert het wel veel meer views op, dus ook zonde dat hij daar niet meer in staat..
Flickr altijd al een vreemde site gevonden, ik moest er maar aan wennen...maar dit soort rare dingen blijven me toch verbazen..
Ik wilde net via de app mn laatste foto in 2 sets zetten, dat was gelukt, maar op de een of andere manier dacht de app ook dat ik de foto opeens 'private' wilde hebben. Nou nee dus. Dus toen weer terug gezet in 'public'. Maar nu zijn alle fav's van anderen verdwenen!

En hoewel explore ook raar in elkaar steekt levert het wel veel meer views op, dus ook zonde dat hij daar niet meer in staat..
Flickr altijd al een vreemde site gevonden, ik moest er maar aan wennen...maar dit soort rare dingen blijven me toch verbazen..
lol
Alle fav's waren verwijdert omdat ik m perongeluk private had gemaakt. Toen verdween hij ook meteen uit explore waar hij de 21ste nog in stond.
Nu, de 22ste staat hij voor de 2e keer in explore.
Toch leuk voor wat extra views..
Alle fav's waren verwijdert omdat ik m perongeluk private had gemaakt. Toen verdween hij ook meteen uit explore waar hij de 21ste nog in stond.
Nu, de 22ste staat hij voor de 2e keer in explore.
Toch leuk voor wat extra views..
Zo te lezen lag het aan je iphone app, moet je niet Flickr de schuld gaan geven!
mwah flickr haalt wel de favs en views weg als een foto prive wordt, echt jammer 
@Scirocco: wel tof dat het je dan weer lukt in explore te komen
Preciesmarceltuit schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:04:
mwah flickr haalt wel de favs en views weg als een foto prive wordt, echt jammer
haha ja had ik ook niet verwacht
Iemand heeft mn foto gebruikt en geupload op zn eigen stream!
http://www.flickr.com/pho..._flesh_garden/5388543970/
Hoe zorg ik ervoor dat die eraf gaat? flickr verwijst me naar yahoo, maar daar word ik ook niet veel wijzer.
Is er een emailadres die ik moet aanschrijven? hoe werkt het?
Als je zijn comments leest zie je dat hij via een 'spelletje' eraan is gekomen.
Een albumhoes maken met oa een willekeurige foto.
Ik denk dus dat de foto te goeder trouw is gebruikt en dat er hier geen kwaad bedoeld is....
Als je wilt dat hij eraf gaat lijkt me een mailtje naar die gast dus meer dan genoeg, of vraag of hij een linkje naar het origineel erbij wil zetten oid.
Een albumhoes maken met oa een willekeurige foto.
Ik denk dus dat de foto te goeder trouw is gebruikt en dat er hier geen kwaad bedoeld is....
Als je wilt dat hij eraf gaat lijkt me een mailtje naar die gast dus meer dan genoeg, of vraag of hij een linkje naar het origineel erbij wil zetten oid.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Met Jvdgeest, ben wel benieuwd.
http://www.flickr.com/guidelines.gne even naar onder scrollen:
http://www.flickr.com/guidelines.gne even naar onder scrollen:
Copyright Infringement
If you see photos or videos that you’ve created in another member’s photostream, don't panic. This is probably just a misunderstanding and not malicious. A good first step is to contact them and politely ask them to remove it. If that doesn't work, please file a Notice of Infringement with the Yahoo! Copyright Team who will take it from there.
Ik denk ook niet dat het kwaad bedoeld is, maar ik heb liever niet dat hij mijn foto's gebruikt. Zeker niet als er ook geen naam vermelding van mij bij staat.
Heb in een comment al gevraagd of hij/zij de foto wil verwijderen.
Hij had de foto 'gefav'd' en ik was wel benieuwd wie het was en of hij misschien ook mooie foto's maakte.. Nee dus, hij bleek mijn foto te hebben gebruikt.
EDIT: foto is verwijderd.
Heb in een comment al gevraagd of hij/zij de foto wil verwijderen.
Hij had de foto 'gefav'd' en ik was wel benieuwd wie het was en of hij misschien ook mooie foto's maakte.. Nee dus, hij bleek mijn foto te hebben gebruikt.
EDIT: foto is verwijderd.
[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 26-01-2011 00:40 ]
dat is balen zeg. sowieso jammer dat mensen dat soort streken uit gaan lopen halen. Maar ik denk wel dat je niet aan dat risico ontkomt als je foto's online zet.
Dit is ook de reden dat ik altijd mijn naam erin zet. Gaan ze die weghalen, dan weet ik iig zeker dat ze niet ter goeder trouw zijn...
Gelukkig maar dat hij inmiddels alweer verwijderd is.
Dit is ook de reden dat ik altijd mijn naam erin zet. Gaan ze die weghalen, dan weet ik iig zeker dat ze niet ter goeder trouw zijn...
Gelukkig maar dat hij inmiddels alweer verwijderd is.
Het is heel duidelijk dat dit om een spelletje ging, dat staat er namelijk bij. Ik zou gevraagd hebben om een naamsvermelding onder de foto, dit had je weer extra clicks naar je profiel op kunnen leveren.
Kom ik weer met een vraag hoor 
Kan je ook zien hoeveel mensen JOUW als contact hebben?
Ik kan nu alleen in mn profiel zien hoeveel mensen ik als contact heb, maar hoeveel hebben mij als contact?
Ik kan nu alleen in mn profiel zien hoeveel mensen ik als contact heb, maar hoeveel hebben mij als contact?
hah, dat ben ik toevallig gister nog tegen gekomen!Scirocco schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:17:
Kom ik weer met een vraag hoor
http://www.flickr.com/people/###/contacts/rev/
en dan de ### vervangen door je account naam
Uhm, http://www.flickr.com/people/<username>/contacts/rev/ - staat gewoon onder contacts en dan "Who calls you a Contact?"
edit: shit
edit: shit
[ Voor 6% gewijzigd door Wortelsoep op 28-01-2011 14:22 ]
Ohja, als je gewoon in je contacts lijst staat kan je indd gewoon zien wie jou als contact heeft.
one/way contacts zijn wel grappig om te weten
Ik heb mijn google account gekoppeld aan flickr alleen nu moet ik iedere keer weer op nieuw inloggen zodra ik naar de site ga. Weet iemand of ik dat kan veranderen? Ook al vink ik aan dat hij het wachtwoord moet onthouden er gebeurt niets.
Inloggen werkt dmv cookies. Wellicht heb je daarmee een probleem? Ik log automatisch nog steeds in. Zowel thuis al op het werk.
Zojuist de "Guest Pass" optie ontdekt, echt briljant! Je kan een "private" set ermee delen met mensen die geen flickr (hoeven te) hebben. Zo kan je bepaalde sets uploaden die je niet in je publieke stream wil hebben en ze toch met mensen delen.
Iemand die toevallig weet hoe je op flickr html-code kan plaatsen zonder dat de code uitgevoerd wordt? Het gaat dan om het plaatsen in een omschrijving van een groep.
dus vergelijkbaar met de bb-code tag CODE:
code:
1
2
3
| <b> huppelepup <a href="linkje">omschrijving</a> </b> |
Het werkt best aardig, maar niet vlekkeloos vind ik.NickH schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:57:
Zojuist de "Guest Pass" optie ontdekt, echt briljant! Je kan een "private" set ermee delen met mensen die geen flickr (hoeven te) hebben. Zo kan je bepaalde sets uploaden die je niet in je publieke stream wil hebben en ze toch met mensen delen.
Ten eerste ben ik altijd als mezelf ingelogd, maar als ik een keer onverhoopt op die GP-link klik die ik zelf heb aangemaakt (testen of het werkt) dan komen m'n stats in gevaar omdat ik dan ineens zelf op mijn eigen GP-cookie zit te surfen, en dat kun je niet uitschakelen. Je moet helemaal uitloggen en opnieuw inloggen (of je cookie weggooien) om daar vanaf te komen.
Het is ook niet direct duidelijk in je stats of iemand via een GP-link in je photostream komt. De enige manier om daar achter te komen, dacht ik, is je foto's zo indelen dat je niet anders bij de foto's kán komen dan via die GP-link.
En ten slotte zou ik ook wel meerdere photo sets via een en dezelfde GP willen delen, maar dat gaat ook niet volgens mij.
Op Eosdigitaal stond precies dezelfde vraag, met dit als oplossing:marceltuit schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:14:
Iemand die toevallig weet hoe je op flickr html-code kan plaatsen zonder dat de code uitgevoerd wordt? Het gaat dan om het plaatsen in een omschrijving van een groep.
code:
1 2 3 <b> huppelepup <a href="linkje">omschrijving</a> </b>
http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157613026516541/
hey dat is toevallig, en het werkt. bedankt!
Verwijderd
Die guestpass is inderdaad goed. Maar het liefst zou ik mijn vrienden dan ook de optie geven om 1 keer de set op high res te downen. Maar dat kan volgens mij niet...
Iemand tips?
Iemand tips?
Ook die vraag krijg ik wel eens voorgelegd (juist icm GP's omdat ik deze meestal distribueer ivm evenementen) maar dat is inderdaad vooralsnog niet mogelijk. Flickr is een fotoblog, en geen fotoserie-deel-website.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:58:
Die guestpass is inderdaad goed. Maar het liefst zou ik mijn vrienden dan ook de optie geven om 1 keer de set op high res te downen. Maar dat kan volgens mij niet...
Iemand tips?
Dus dat wordt zelf extern een zipje hosten met de hi-res exemplaren en een linkje hiernaar vermelden op de hoofdpagina van de fotoset (of bij iederen foto zelf)
Heeft iemand een idee hoe je een bestaand flickr account kunt mergen met een nieuw yahoo account? Ik probeer het via de link http://www.flickr.com/account/merge maar die stuurt me gelijk weer door naar de homepage. Erg irritant.
De laatste tijd valt mij steeds meer op dat sommige mensen hun foto op de een of adnere manier een schop geven, zodat hij weer in mijn contactlist naar boven komt. Iemand hier enig idee hoe ze dat doen?
(ze behouden wel alle comments/faves/invites bij die foto, dus verwijderen doen ze de foto niet denk ik)
(ze behouden wel alle comments/faves/invites bij die foto, dus verwijderen doen ze de foto niet denk ik)
Dat valt me ook op. Best irritant eigenlijk. Kan het zijn doordat ze hem updaten dmv lightroom oid? Dan krijg je dus wel een update, maar blijven je favs en comments.marceltuit schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:34:
De laatste tijd valt mij steeds meer op dat sommige mensen hun foto op de een of adnere manier een schop geven, zodat hij weer in mijn contactlist naar boven komt. Iemand hier enig idee hoe ze dat doen?
ja ik vind het zeker wel irritant. maar zou idd misschien wel kunnen ja; dat vraagt om een testje
Je kunt de postdatum aanpassen.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
Correct. Ik gebruik het zeer regelmatig.Markie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:17:
Je kunt de postdatum aanpassen.

Waarom zou je dit willen doen?
Ik las eens dat iemand het deed om zn stream op zelfgekozen volgorde te kunnen zetten. (ipv dat alles op datum van uploaden staat). Lijkt me veel werk.
Ik vind het juist wel vet om te zien welke ontwikkeling ik heb gemaakt in fotografie. Mn eerste uploads zijn veel minder mooi (of veel lelijker
) dan mn laatste uploads bijvoorbeeld. Als ik dan door mn pagina's ga kan k heel mooi mn vorderingen zien.
Waarom zou je nog meer de datum willen aanpassen? (puur uit intresse)
Ik las eens dat iemand het deed om zn stream op zelfgekozen volgorde te kunnen zetten. (ipv dat alles op datum van uploaden staat). Lijkt me veel werk.
Ik vind het juist wel vet om te zien welke ontwikkeling ik heb gemaakt in fotografie. Mn eerste uploads zijn veel minder mooi (of veel lelijker
Volgens mij gewoon om meer aandacht voor de foto te krijgen onder hun contacts. Bij de mensen in mijn contactlist die ikdat zie doen, gaat het ook om mensen met > 500 contacts; dus kan me voorstellen dat je er dan wel meer aandacht door krijgt bij een foto.
Doe het zelf trouwens niet, vind het ook een beetje nutteloos.
Doe het zelf trouwens niet, vind het ook een beetje nutteloos.
Eens, al vind ik mijn allereerste flickrfoto's dusdanig lelijk dat ik ze er liever toch vanaf haalIk vind het juist wel vet om te zien welke ontwikkeling ik heb gemaakt in fotografie. Mn eerste uploads zijn veel minder mooi (of veel lelijker) dan mn laatste uploads bijvoorbeeld. Als ik dan door mn pagina's ga kan k heel mooi mn vorderingen zien.
Lolmarceltuit schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:07:
[...]
Eens, al vind ik mijn allereerste flickrfoto's dusdanig lelijk dat ik ze er liever toch vanaf haal
Er is indd een grens tussen lelijk en acceptabel, ik heb er een paar maanden terug ook een paar verwijderd
Verwijderd
Als je meerdere contacten hebt die in verschillende tijdzones wonen 'missen' zij jouw foto's vanwege de hoeveelheid contacten zij weer hebben en de foto's die in contacten stream staan. Met een upload datum aanpassing breng je een foto die je gisteren bijvoorbeeld s'avonds hebt ge-upload nogmaals onder de aandacht (daar gaat het op Flickr nou eenmaal om: comments en favs!!)Scirocco schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:40:
Ik plaats nogal eens een foto'tje op diverse fotofora; deze hanteren een max. size van 900px breed.
Nu upload ik al mijn foto's in max. 900 breed naar mijn flickr, maar dat vind ik wat aan de kleine kant. Is het mogelijk om in te stellen dat de MEDIUM-size 900 px moet zijn ipv de large-size?
Nu upload ik al mijn foto's in max. 900 breed naar mijn flickr, maar dat vind ik wat aan de kleine kant. Is het mogelijk om in te stellen dat de MEDIUM-size 900 px moet zijn ipv de large-size?
Waarom zou je Flickr gebruiken en niet Picasa (of andersom, is maar net hoe je het bekijkt)? Ben beginnend in fotografie en vroeg me dit af...
[ Voor 55% gewijzigd door Paniohitus op 31-07-2011 08:40 ]
BF1: Don-Panio
Ik ben zelf niet thuis in fotografie, maar:
Flickr is een vaste prijs, ongeacht de hoeveelheid storage die je gebruikt.
Op Flickr is volgens mij het community gedeelte een stuk groter (ik ben niet zo thuis in Picasa)
Op Flickr is volgens mij het community gedeelte een stuk groter (ik ben niet zo thuis in Picasa)
Ja precies, dat, en de onbeperktheid zie ik, heb bij Flickr een abbo genomen. Kan ik al mijn foto's opzetten voor 25 dollar per jaar.punisher007 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:08:
Ik ben zelf niet thuis in fotografie, maar:
BF1: Don-Panio
Ik zat erover te denken om een eigen topic te openen in FVW of anders IH, maar als hier toch een Flickr topic is kan ik het hier wel eerst vragen: ik heb sinds kort een probleem met de share-knop ontdekt, maar het probleem is breder en geldt ook voor de Lightbox en het afspelen van video's: ik kan foto's en video's van anderen(delen en bekijken op alle formaten, maar als ik ingelogd ben kan ik dat niet met mijn eigen foto's. Bij het gebruik van de 'Share' knop krijg ik alleen de blauw/roze Flickr-bolletjes te zien die wat heen en weer bewegen in een wit vlak.
Het probleem komt soms vaker voor bij andere mensen, blijkt uit een zoektocht, maar er wordt volgens mij nooit een echte oplossing aangedragen. Soms blijkt het aan de maximale lengte van URLs te liggen, maar de aangeraden tests worden allemaal goed doorlopen bij mij...
Ik heb een draadje op het help-forum gemaakt, maar daar komen alleen andere leden, en bijna geen personeel. Voorlopig zonder resultaat.
Het werkt thuis op geen enkele manier/computer/browser meer, tegelijkertijd werkte het op mijn werk wel. Thuis hebben we een glasvezelaansluiting van Solcon. Het probleem bestaat pas sinds kort. Iemand hier die een idee heeft?
Het probleem komt soms vaker voor bij andere mensen, blijkt uit een zoektocht, maar er wordt volgens mij nooit een echte oplossing aangedragen. Soms blijkt het aan de maximale lengte van URLs te liggen, maar de aangeraden tests worden allemaal goed doorlopen bij mij...
Ik heb een draadje op het help-forum gemaakt, maar daar komen alleen andere leden, en bijna geen personeel. Voorlopig zonder resultaat.
Het werkt thuis op geen enkele manier/computer/browser meer, tegelijkertijd werkte het op mijn werk wel. Thuis hebben we een glasvezelaansluiting van Solcon. Het probleem bestaat pas sinds kort. Iemand hier die een idee heeft?
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together