Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Heb vandaag voor de laatste maal een abo afgenomen bij Eweka, dit omdat Easynews offline was, gewoon puur om te kijken of ze al zijn verbeterd maar helaas snelheid is drama. Na deze 30 dagen blijf ik Easynews of ga ik naar Tweaknews.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 23-03-2007 17:51 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Retentie bij eweka loopt juist erg terug. Alles net voorbij de 30 dagen is eigenlijk niet meer fatsoenlijk binnen te halen. Incompleet EN bijzonder langzaam. Jammer dat ze er wel mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Eweka zou er goed aan doen om eindelijk eens hun snelheidsproblemen aan te pakken ipv retentie uit te breiden.

Usetracks is wel beetje duur, €15 voor een unlimited abo waarmee je 20mbit kan downloaden, 10euro voor de 10mbit abo, 5euro is de prepaid voor 10gig.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Easynews haalt wel de maximum snelheid van 1.7MB/s bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaknews rules....

Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.

Nadat voor ieder produkt onderdeel de beste 3 leveranciers zijn benaderd om hun aanbieding te verscherpen, is dinsdag 20 maart, de laatste order geplaatst. Er wordt nu 400Tb netto opslag nieuw opgebouwd en het bestaande newsplatform, zal voor de eerste 40 dagen als backup gaan fungeren.

Dus dan krijgen we met de huidige feed ongeveer 40 dagen + 400/3.2TB = 125
Dus totaal 160 dagen........ relaxed.........

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:06:
tweaknews rules....

Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.

Nadat voor ieder produkt onderdeel de beste 3 leveranciers zijn benaderd om hun aanbieding te verscherpen, is dinsdag 20 maart, de laatste order geplaatst. Er wordt nu 400Tb netto opslag nieuw opgebouwd en het bestaande newsplatform, zal voor de eerste 40 dagen als backup gaan fungeren.

hey dat is cool nieuws, uit welke bron heb je deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van tweaknews zelf
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaknews rules....

tweaknews rules zeker weten! Alleen hun retentie is minimaal 50 dagen (is mijn ervaring). Soms haal ik zelfs dingen binnen van 70 dagen oud. Snelheid + compleetheid zijn zeer relax! En dat de retentie minimaal 100 dagen wordt is helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn tweaknews proef abbo binnen gekregen.. Ideaal! Een woord geweldig vergeleken met wannadoo niewsgroepen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14

Pinjataaa

Hit me!

Easynews @ 7 Mbyte per seconde :P een record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:06:
tweaknews rules....

Is het niet dat ze 400TB bijplaatsen (dus 400/3.2=125 dagen retentie), en het bestaande platform gaan gebruiken als backup voor de eerste 40 dagen?
Dat zou betekenen dat er namelijk ipv 160 dagen zoals jij suggereert, maar 125 dagen retentie zal komen.

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Jellerbert schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:46:
[...]

Is het niet dat ze 400TB bijplaatsen (dus 400/3.2=125 dagen retentie), en het bestaande platform gaan gebruiken als backup voor de eerste 40 dagen?
Dat zou betekenen dat er namelijk ipv 160 dagen zoals jij suggereert, maar 125 dagen retentie zal komen.
Alsnog heel veel. En dat voor een gratis dienst bij mijn internet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh das zeer cool. Ik heb dan ook nog geen seconde spijt gehad dat ik meteen een jaar contract bij ze heb afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik hoop dat eweka de retentie ook een keer uitbreidt. Tsjah, ach, anders probeer ik tweaknews ook gewoon eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de snelheid van Eweka? Ik heb het nu een maandje genomen, maar ik haal die 20Mbit geheel niet. Volgens mij knijpen ze evengoed naar 8Mbit ofzo... In Grab-It heb ik continu maar tussen de 700..850KB/s, terwijl ik een glasvezel (24/24Mbps) heb... Best wel sneu zo dat die snelheid niet gehaald wordt. Peert Eweka niet met de AMS-IX?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Eweka heeft gewoon te weinig bandwidth ofzo voor het aantal gebruikers dat ze hebben. Misschien dat ik volgende keer xsnews ga proberen. Van de week ben ik deze tegen gekomen hun retetie en prijs ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ari3 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:44:
Wat is jullie ervaring met de snelheid van Eweka? Ik heb het nu een maandje genomen, maar ik haal die 20Mbit geheel niet. Volgens mij knijpen ze evengoed naar 8Mbit ofzo... In Grab-It heb ik continu maar tussen de 700..850KB/s, terwijl ik een glasvezel (24/24Mbps) heb... Best wel sneu zo dat die snelheid niet gehaald wordt. Peert Eweka niet met de AMS-IX?
zoals al vaker hier is gezegd, heeft iedereen daar last van. Behalve eweka users met een langzame verbinding (lees: 10mbit) het kwalijke is dat Punica dat ontkent en gewoon keihard zegt dat er helemaal geen problemen zijn. Klanten niet serieus nemen is de grootste fout die je kan maken. Zou me niet verbazen dat Eweka veel vaste klanten inmiddels is kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

Hier Orange 20mbit. Train in op 14Mbit en ik download bij Eweka met 12Mbit. En dat via wireless. Dus ik heb niet het idee dat Eweka 'knijpt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Laatst op het werk met 4MB/sec (let wel, megabyte) van Eweka gedownload, dus van knijpen lijkt me ook geen sprake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellerbert schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:46:
[...]

Klopt ik had het in mijn enthousiasme verkeerd gelezen... maar goed 125 dagen is ook nog zat en deze upgrade zal voorlopig genoeg zijn.. om een concurrende positie te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga net als velen hier weg bij Eweka, dit is de laatste maand dat ik het gebruik (al aangemeld voor tweaknews). Wat een bagger is het de laatste tijd!

Bestanden ouder dan 35 dagen zijn gewoon niet meer compleet binnen te halen, echt belachelijk. Op de site van Eweka geven ze 40 dagen op, nou... na 30 dagen haal je nog maar met 200KB/sec dingen binnen en na 35 dagen dus geheel incompleet.
Punica- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:45:
Het enige wat ik kan zeggen is dat er 352TB bijgeplaatst word, wat bedoeld is als retentie uitbreiding, maar ivm de nog steeds doorgaande groei ga ik geen toezeggingen doen over wat de retentie word. Maar op basis van die 352TB kan ik wel zeggen dat de groei in retentie op basis de huidige feed >100 dagen.

Maar nogmaals, het KAN zijn dat een deel gebruikt gaat worden ter capaciteits uitbreiding. Dus ik ga gewoon geen toezeggingen doen, wij vinden zowieso dat retentie een 2e punt is, snelheid en completie heeft de hoogste prioriteit.
Ik vind dit gewoon beledigend voor de Eweka klanten, dit soort reacties van medewerkers van Eweka. Een half jaar geleden liepen jullie ook al toezeggingen te doen...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
-ET- schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:19:
Hier Orange 20mbit. Train in op 14Mbit en ik download bij Eweka met 12Mbit. En dat via wireless. Dus ik heb niet het idee dat Eweka 'knijpt'
zoals ik al zei, mensen met een langzamere verbinding of die nagenoeg hun topspeed halen zullen niet klagen nee.

ik haalde met m'n Orange 20mbit lijn bij Eweka altijd 'maar' 1.6mb/sec top, de laatste maanden vaak maar net boven 1mb/sec. wat loop ik te zeuren? 500k/sec minder dan normaal en net de helft van de snelheid die zij beloven (20mbit) is onacceptabel. Maar goed ik wist niet beter.

totdat ik iets van 80dagen oud neer wilde halen, had ik als proef een Giganews account genomen: ik haalde zomaar 2mb/sec! al die tijd dacht ik dat 1.6mb/sec m'n topsnelheid was, maar dit kwam dus omdat Eweka gewoon langzaam is. Ook bij Easynews haal ik gewoon 2mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik moet wel zeggen dat Tweaknews in de avonduren ook vaak langzaam is. Ik haal dan rond de 200 kb/s van de normale 730 kb/s Overdag gaat de snelheid perfect, ik probeer dan ook zoveel mogelijk te downloaden, zodat ik 's avonds er mee kan gaan werken en ik natuurlijk de andere Tweaknews klanten een beetje meer snelheid kan geven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Binnetie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:14:
Ik moet wel zeggen dat Tweaknews in de avonduren ook vaak langzaam is. Ik haal dan rond de 200 kb/s van de normale 730 kb/s Overdag gaat de snelheid perfect, ik probeer dan ook zoveel mogelijk te downloaden, zodat ik 's avonds er mee kan gaan werken en ik natuurlijk de andere Tweaknews klanten een beetje meer snelheid kan geven. :9
Ik gebruik ook (naar alle tevredenheid) Tweaknews.
Ik trek hem constant op 995 kbyte/sec met een 8mbit van @home. Heb geen last van lage snelheden in de avonduren.

Edit: ik zie net dat ik sinds 18 december ruim 1TB heb gedownload... :X

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 28-03-2007 22:00 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Pinjataaa schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:56:
[...]

Alsnog heel veel. En dat voor een gratis dienst bij mijn internet :D
kijk DIT is nu pure ownage :)

125dagen, dat is meer dan giganews? of niet soms? die hadden 100?

en wat is eigenlijk de backup server vant tweakdsl? gebuik nu alleen news.tweakdsl.nl, helemaal super zou 300 dagen fzo retentie zijn :), 1x post zien en klaar :), als je iets wilt hebben download je ut ffkes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dutch2007 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:49:
[...]

en wat is eigenlijk de backup server vant tweakdsl? gebuik nu alleen news.tweakdsl.nl, helemaal super zou 300 dagen fzo retentie zijn :), 1x post zien en klaar :), als je iets wilt hebben download je ut ffkes :)
Dit lijkt me dan lichtelijk achterhaald:

The posts below were posted a long time ago.
Use a premium usenet provider to download them.

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 28-03-2007 22:02 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ben ik de enige bij wie de snelheid van TweakNews de laatste tijd om te huilen is? Ik heb een 10Mbit abbo maar ik haal de laatste dagen hooguit 5 Mbit. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Mijn verbinding trekt hij nog altijd vol: 1,84MByte per seconde. Geen enkel dipje te bekennen. Dit zijn wel snelheden van recente posts, de wat oudere heb ik laatste tijd niet geprobeerd.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Dutch2007 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:49:

Normaal gesproken is een backupserver onnodig. De spools zijn opgezet met redundant raid arrays, dus ook al gaan er schijven kapot zal er geen data verloren gaan.

Het idee is dus dat de huidige server een backup-backup gaat worden, die los van het nieuwe platform zal werken. Ik betwijfel of klanten er toegang tot zullen krijgen overigens. Ik verwacht dat hij onder water wordt ingezet als er issues zijn met het main-platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

NNF schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:11:
Ben ik de enige bij wie de snelheid van TweakNews de laatste tijd om te huilen is? Ik heb een 10Mbit abbo maar ik haal de laatste dagen hooguit 5 Mbit. ;(
Oké, ik heb mijn Livebox gereset en nu is hij weer snel. :?

Lag dus niet aan TweakNews ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 29-03-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

TweakNews is misschien wel duur(der).
Een kameraad van mij heeft Eweka, maar ik download altijd sneller.
Op school download ik met 7Mbyte, de jongen met Eweka komt niet boven de 3 Mbyte uit.

Maar ik heb nu dus ook zo'n test account van Easynews, en ik moet zeggen dat deze ERG snel is.
Volgens mij heeft deze ook een goede retente, maar dit heb ik nog niet goed kunnen testen.

[ Voor 51% gewijzigd door Pinjataaa op 29-03-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met http://www.libranewsservice.com? (Ik liep net toevallig tegen ze aan.)
...
Met een retentie van 43+ dagen en een compleetheid van 99% voldoen wij aan de eisen van de hedendaagse gebruiker.
...

Pre-Paid 15 (15 GigaByte download pakket) € 4,95
Pre-Paid 30 (30 GigaByte download pakket) € 7,95
Pre-Paid 60 (60 GigaByte download pakket) € 13,95

Basis 10 Mbit (1 maand) € 8,95
Extra 16 Mbit (1 maand) € 12,95
Basis 10 Mbit (3 maanden) € 24,95
Extra 16 Mbit (3 maanden) € 32,95
Basis 10 Mbit (6 maanden) € 48,95
Extra 16 Mbit (6 maanden) € 67,95

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

pven schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:43:
Iemand ervaring met http://www.libranewsservice.com? (Ik liep net toevallig tegen ze aan.)

[...]
Wat bedoelen ze met die prepaid?
moet je betalen voor hoeveel je download ofzo?

Ik bedoel, je kan toch beter gewoon die abbonement nemen (heeft toch geen opzeg termijn) en dan kan je wel ietsjes meer downloaden

[ Voor 18% gewijzigd door Pinjataaa op 29-03-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pinjataaa schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Wat bedoelen ze met die prepaid?
moet je betalen voor hoeveel je download ofzo?
Dan koop je een blok van bv 15GB en als dat blok op is, kan je weer een nieuwe kopen.
Ik bedoel, je kan toch beter gewoon die abbonement nemen (heeft toch geen opzeg termijn) en dan kan je wel ietsjes meer downloaden
Ligt er aan, niet iedereen download zo veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Pinjataaa schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:24:

Maar ik heb nu dus ook zo'n test account van Easynews, en ik moet zeggen dat deze ERG snel is.
Volgens mij heeft deze ook een goede retente, maar dit heb ik nog niet goed kunnen testen.
retentie is ongeveer een maand nu, al vind ik het beetje kantje boord. tis wel lekker snel, ben benieuwd welke abo's zij gaan verkopen. zeker een aanrader als ze hun snelheid blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik las net dat EasyNews weer 600 extra test abonnementen beschikbaar heeft :)
Voor de mensen die het interesseren: http://accounting.easynews.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is overigens de huidige retentie van Easynews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Gewoon 30 dagen, maar omdat ze steeds upgrades van hun hardware doen, krijg je helaas te maken met incompletes. Maar goed, ze nemen in ieder geval aktie en zitten niet achterover zoals andere providers dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik vraag me even af:

Ik heb een eweka abbootje, loopt altijd prima, maarrrr....: ben naar Luxemburg verhuisd en heb hier nu eindelijk ook weer een eigen inet abbo. Nou kon ik dus geen zak met met mijn eweka login zooi, hij connecte niet. Ik dacht dus "k*t", poorten geblocked..Maarrrrr, toen regelde ik een easynews login, en tot mijn verbazing doet die het dan weer wel prima.

Hoe kan dat? Blokkeert eweka mijn provider? Waarom zouden ze dat doen?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:52
Eweka werkt zover ik weet alleen via Nederlands providers omdat ze geen uplink naar AMS-IX hebben.
Edit: Xandrios heeft je vraag al een tijd geleden beantwoord :z

[ Voor 42% gewijzigd door tweak_dude op 02-04-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minnekes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-03 11:16
Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn internetabonnement te verlengen. Ik zit nu bij Tiscali maar die hebben geen nieuwsgroepen. Ik wil of bij Tiscali blijven en dan een betaalde server erbij nemen of een provider die nieuwsgroepen heeft. Ik ben niet zo'n computerkenner en heb recentelijk de software (proefabonnement) van Usenext geprobeert. Deze was ZEER eenvoudig te bedienen. Hiervoor ooit Grabit geprobeert eveneens prima te gebruiken. Eigenlijk is de software vrij belangrijk voor mijn keuze qua abonnements keuze!

Drie vraagjes:
1:Weten jullie of de software van Usenext ook te gebruiken is bij anderen nieuwsgroepen/providers?
2:wat is jullie advies, Tiscali en een andere nieuwsgroep provider?
3:weten jullie andere sofware die zo eenvoudig te bedienen is? (zoekvraag en de resultaten op een rijtje!)

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Wat Tiscali betreft is het aan jezelf,
* bevalt Tiscali goed?
* denk je dat je een goede prijs/kwaliteit verhouding hebt?
* Zou je over willen stappen?
* Wat zijn dan de mogelijkheden?

Ikzelf gebruik geen software om te zoeken, ik gebruik vooral van die searchengines op het net, die vervolgens de nzb maken en die wordt dan geimporteerd in (dit geval) Newsleecher.

Hierboven is al besproken dat je Easynews gratis kunt uitproberen. Ook Tweaknews heeft een 10 dagen uitprobeer periode zonder verplichtingen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Priyantha Bleeker schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:43:
Och, sinds wanneer moet je je dan voor die testaccounts registreren? Het was me wel opgevallen dat dat test/test ofzo niet meer werkte, maar fijn dat je dit even met ons deelt in ieder geval :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik snap niet dat mensen zich druk maken over 30 dagen retentie.

Ik bedoel; als er iets nieuws op de nieuwsgroepen staat en je wilt het hebben heb je het toch altijd binnen 30 dagen binnen. Tenminste ik wel. Ik zet Newsleecher direkt aan. :)

En er wordt zoveel ge-repost dat het niet veel uitmaakt. De meeste (nieuwe) dingen staan er zelfs wel driedubbel op. En anders doe je een request. :)

En ik haal op Eweka altijd de maximum snelheid van mijn verbinding. :) 1000Kb/s. :) (8Mbit @Home)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 11:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik kan pas de laatste 36u van de maand downloaden wat ik wil (als het meer dan 10gig is iig), dus minstens 30 dagen is dan wel handig ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Fire69 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:52:
Ik kan pas de laatste 36u van de maand downloaden wat ik wil (als het meer dan 10gig is iig), dus minstens 30 dagen is dan wel handig ja ;)
Belgie?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:00:

Ik bedoel; als er iets nieuws op de nieuwsgroepen staat en je wilt het hebben heb je het toch altijd binnen 30 dagen binnen. Tenminste ik wel. Ik zet Newsleecher direkt aan. :)

En er wordt zoveel ge-repost dat het niet veel uitmaakt. De meeste (nieuwe) dingen staan er zelfs wel driedubbel op. En anders doe je een request. :)

En ik haal op Eweka altijd de maximum snelheid van mijn verbinding. :) 1000Kb/s. :) (8Mbit @Home)
het gaat mij om dingen die ik mis, en bijv iets zoek en dat blijkt dus 32 dagen geleden te zijn gepost. Met eweka wordt dat dus al een hel, want de snelheid is compleet weg bij 30+ dagen, ondanks dat ze adverteren met 40 dagen retentie.
Het is incompleet en je download met ong 15k/s, waar ik normaal met 800k/s iets binnenhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:00:

Probeer maar eens bijv. giganews met 100 dagen retentie en dan krijg je wel een andere mening. Natuurlijk heb je aan 30 dagen voldoende als je een paar keer per week de nieuwe dingen controleert, maar in de praktijk wil ik vaak dingen tussen de 30 en 60 dagen oud downloaden en als je voor hetzelfde geld als Eweka meer dagen retentie krijgt bij bijv. Tweaknews, dan is dat toch een veel betere keuze?

Tweaknews draait nu trouwens uitstekend bij mij, haal 850KB/sec (ook het maximum van mijn verbinding) en de retentie is op dit moment 49 dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Usenetserver is lekker bezig de laatste dagen:
Wed, 28 Mar 2007 18:56:26 GMT

Update:

The electrician took a little longer than expected to complete the work. We will begin letting customers connect again in less than an hour.

Attention:

We will be shutting down service for the next couple of hours due to an electrical failure. We apologize for the inconvenience, another update will be posted shortly.

Thank You,
Engineering.

Sun, 1 Apr 2007 16:31:11 GMT

Update: Postponed until Tuesday at 11:30 GMT.

On Thursday 28 March 2007, We experienced a failure of a 250 amp breaker in one of our primary power distribution units (PDU). In order to repair the failed breaker we had to shutdown the PDU and all the equipment that was connected to it. The repairs took a little over an hour to complete.
When the breaker failed only one phase of the breaker went out leaving two phases on-line. The failure resulted in the supply cables to overheat and compromise their integrity. Our electricians have strongly recommended that we replace all three 150 feet (each) of the supply lines. We have scheduled the replacement for Monday 2 April 2007 at 11:30 GMT.

During the replacement we will shutdown all our equipment again. We expect to have a total downtime of less than 8 hours.

Tue, 3 Apr 2007 12:29:29 GMT

We are currently down. The electrical work is now underway. The maintenance window should be less than 8 hours. See the posting above for more details.

-Engineering
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Heb ik mazzel dat ik m'n UNS 1maand-abo een week terug verlopen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bhai schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:52:
Easynews haalt wel de maximum snelheid van 1.7MB/s bij mij :)
eweka anders 50-80 MBIT/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:30:
[...]

Natuurlijk heb je aan 30 dagen voldoende als je een paar keer per week de nieuwe dingen controleert, maar in de praktijk wil ik vaak dingen tussen de 30 en 60 dagen oud downloaden en als je voor hetzelfde geld als Eweka meer dagen retentie krijgt bij bijv. Tweaknews, dan is dat toch een veel betere keuze?
Bij 30 dagen retentie heb jer genoeg aan om eens inde paar weken te kijken wat er is. Zelfs eens per maand is al haast voldonde. Het zou toeva zijn als er iets net buiten de retentie valt. En ook niet is gerepost in al die tijd. Daar hoef je echt niet 4 keer per week voor te kijken. Ik heb zelf ook 70 dagen retentie en ik gebruik het eigenlijk nooit

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Bah. Flauw van ze. Op die pagina kan je je aanmelden, maar pas NA het invullen van je gegevens krijg ik de melding dat er geen accounts meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Ortep schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:31:
Bij 30 dagen retentie heb jer genoeg aan om eens inde paar weken te kijken wat er is. Zelfs eens per maand is al haast voldonde.
Ik merk dat ik regelmatig achter het net vis met 30 dagen. Er komt zoveel langs (zeker als je één keer per maand zou kijken) dat het dan uren kost en je makkelijk dingen mist.

Bovendien ontstaat de behoefte aan iets soms achteraf en als dat bijv. een tooltje is wat niet of niet frequent wordt gerepost dan is die retentie toch wel prettig.

Maar goed, dat blijft persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig gaat eweka's retentie omhoog :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:28:
gelukkig gaat eweka's retentie omhoog :Y
Wanneer? Ze zeggen het al ongeveer een halfjaar (?) maar er is nog niks veranderd en de retentie loopt steeds maar terug... Als het zo doorgaat ben ik over een maandje bij Tweaknews te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote van wijnand, beheerder eweka:

Aan de retentie wordt momenteel ook gewerkt. Naar verwachting hebben we volgende week extra retentie online .

Groeten

Wijnand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ben benieuwd. Wijnand loopt dat verhaaltje al 2 jaar te vertellen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 04-04-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Xandrios schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:07:
Ben benieuwd. Wijnand loopt dat verhaaltje al 2 jaar te vertellen ;)
Jep,

En in 2 jaar tijd is 't ook omhoog gegaan en was 't ook 45 dagen, echter das afgenomen door de feed increase, en later stond 'r ook uitbreiding geplant, maar waren we helaas genoodzaakt om die machines in te zetten voor capaciteit ivm nog steeds heftige klantgroei.

Echter zojuist (vandaag dus) is extra opslag welke allen voor retentie bedoeld is in gebruik genomen. So just wait and you'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Punica- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:16:
[...]

Jep,

En in 2 jaar tijd is 't ook omhoog gegaan en was 't ook 45 dagen, echter das afgenomen door de feed increase, en later stond 'r ook uitbreiding geplant, maar waren we helaas genoodzaakt om die machines in te zetten voor capaciteit ivm nog steeds heftige klantgroei.

Echter zojuist (vandaag dus) is 352TB aan extra opslag welke allen voor retentie bedoeld is in gebruik genomen. So just wait and you'll see..
;( Jullie zijn te laat. Klanten gaan al weg, snap dat dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
DutchCommando schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:16:
[...]

;( Jullie zijn te laat. Klanten gaan al weg, snap dat dan!
Moet ik hier op ingaan ? Heb jij inzicht in ons aantal klanten of ik ? En ja, het is later als geplanned, maar jullie doen hier net alsof Eweka op sterven na dood is. Voor diegene die dat denken, ga even bij de AMS-IX bij high volume customers kijken.

En ja het is altijd jammer als klanten weg gaan, maar dat is de vrijheid van ons systeem, en zo hebben we 't altijd bedoeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Punica- op 04-04-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
Deze 352 TB is dus alleen bedoeld voor retentie, dat zou betekenen dat jullie binnenkort ongeveer 352/3.2=110 dagen retentie aanbieden? Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jellerbert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:51:
Deze 352 TB is dus alleen bedoeld voor retentie, dat zou betekenen dat jullie binnenkort ongeveer 352/3.2=110 dagen retentie aanbieden? Is dat correct?
Binnenkort is dan redelijk relatief natuurlijk. Je moet dan wel wachten tot die 110 dagen gevuld is en dat duurt, je kan het al raden zo'n 110 dagen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
bjck schreef op donderdag 05 april 2007 @ 02:13:
[...]
Binnenkort is dan redelijk relatief natuurlijk. Je moet dan wel wachten tot die 110 dagen gevuld is en dat duurt, je kan het al raden zo'n 110 dagen ;)
Haha :+ Maar das is erg mooi, dan kunnen ze nu hun pijlen weer richten op het verbeteren van de snelheid in de avonduurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:16:
Had dan geen toezeggingen gedaan vorig jaar... mijn inziens hadden jullie geen nieuwe klanten meer moeten aannemen omdat jullie daardoor de eerdere toezeggingen over de retentietoename niet konden nakomen.

Hopelijk is het bij Eweka straks weer op orde allemaal, het delen van het account beviel mij namelijk goed, maar 30 dagen retentie is echt te weinig voor mij om klant te blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Geachte medetweakers,

Is het mogelijk om zonder credit card een newsserver met +-100 dagen te pakken?
Gebruik nu eweka, maar dat is maar rond de 30 dagen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoRnboy112 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:25:
Geachte medetweakers,

Is het mogelijk om zonder credit card een newsserver met +-100 dagen te pakken?
Gebruik nu eweka, maar dat is maar rond de 30 dagen.

Alvast bedankt
Wellicht is dit wat voor je (geen ervaring mee): http://www.smsusenet.com/

Ze claimen rond de 85 dagen retentie te hebben in April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Heb nu een 3dagen trail bij YabNews gepakt, zeggen dat ze 85 dagen hebben.
Mijn post is 89 dagen, hij doet niks..
Weet niet wat die sms povider van jou doet ga ik proberen.

EDIT: smsusenet kan de artikels ook niet vinden.
Iemand nog andere suggesties?

Thanx

[ Voor 19% gewijzigd door KoRnboy112 op 05-04-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kon me net aanmelden idd!

ps: met mijn hotmail account kreeg ik geen gegevens en met de ISP email wel :)
snelheid is prima btw

De snelheid gaat overigens goed rap: 10.2 MBYTES/s ofwel 1.5 Gigabytes in iets over 2 minuten!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

KoRnboy112 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:38:
Is toch ook vier dagen overschrijding?

Hoe zit het nu met de rentie van Tweaknews:

Maar hoeveel is de retentie nu?

Op de site claimen ze nog altijd dat ze 50 dagen retentie...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

urnie538 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:52:
[...]

Is toch ook vier dagen overschrijding?

Hoe zit het nu met de rentie van Tweaknews:

[...]

Maar hoeveel is de retentie nu?

Op de site claimen ze nog altijd dat ze 50 dagen retentie...
Ik zelf haal met tweaknews makkelijk de 45 dagen, ik zal voor de gein even gaan testen wat de oudste is wat ik kan binnenhalen >:)

Edit:

Een 55 dagen file haalde ik wel binnen, dus ja

[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 05-04-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pinjataaa schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:09:
[...]

Ik zelf haal met tweaknews makkelijk de 45 dagen, ik zal voor de gein even gaan testen wat de oudste is wat ik kan binnenhalen >:)

Edit:

Een 55 dagen file haalde ik wel binnen, dus ja
Heb nu iets van 62 dagen download zonder problemen...

Edit: 69 dagen trekt ie niet meer...

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 05-04-2007 16:29 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Thanx
Ik zit zelf bij http://xsnews.nl/.
Haal daar regelmatig hele oude posts binnen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023

Thanx
Probeer eens PFCorner, heb ik al vaker oude posts teruggevonden. Ze hebben zelfs een "NZB service", gaan ze zelf achter oude posts voor je aan.
Je kunt je opgeven voor een gratis (blok) accountje (zie dezelfde NZB pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

fsfikke schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:30:
[...]

Ik zit zelf bij http://xsnews.nl/.
Haal daar regelmatig hele oude posts binnen :)
XSnews is nog aan het opbouwen.. ik denk dat je niet veel verder komt nu dan "tegen de 80 dagen". Nog enkele daagjes wachten en dan hebben ze inderdaad 85 :)
Heb het zelf ook en ben er erg tevreden over :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Gister Yabnews uitgetest, ze hebben 85 dagen retentie (zeggen ze), vervolgens post van bijna 37 dagen oud gedownload (4,7 gb), geheel compleet binnen, zonder reparaties. snelheid was ook goed rond de 7000 - 80000 kbit's met een 8mbit lijntje.
Bij eweka was bijna alles incompleet van de post en met Yabnews ging het gewoon goed.
Ze hebben 3abbo's 4MBIT(6,50pm), 8MBIT(7,50pm), 20MBIT(11,50pm).
Je kunt ook de driedagste proefperioede van alle abbonementen pakken (wat ik nu doe)

[ Voor 19% gewijzigd door KoRnboy112 op 06-04-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Wortelstok schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:43:
[...]

Probeer eens PFCorner, heb ik al vaker oude posts teruggevonden....
Had een repost van 36 dagen gevonden, heb ik via yabnews gedownload.
Maar thanx anyway mischien een keer proberen als ik een oude post wil.

Maar hoe werkt dat met die Trailblox??? Moet je dan iets van de NZBs van de site van hun downloaden??
Snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
KoRnboy112 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:15:
[...]

Had een repost van 36 dagen gevonden, heb ik via yabnews gedownload.
Maar thanx anyway mischien een keer proberen als ik een oude post wil.

Maar hoe werkt dat met die Trailblox??? Moet je dan iets van de NZBs van de site van hun downloaden??
Snap het niet helemaal.
Je krijgt gewoon een blokje (kreeg ik tenminste). In de mail die ik kreeg staat dat het een maand geldig is. Kun je alles mee doen. Iedere drie dagen een mail update hoeveel Gb je nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Het is me duidelijk ja, je krijgt gewoon 5gb om te testen. Maar op de site stond het een beetje onlogisch beschreven: "U kunt een GRATIS FLEX-uitprobeer-account bekomen om een film te downloaden." Alsof usenet alleen uit films bestaat 8)7

Bedankt voor de uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door KoRnboy112 op 06-04-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:53:
De snelheid gaat overigens goed rap: 10.2 MBYTES/s ofwel 1.5 Gigabytes in iets over 2 minuten!
8)7
Denk alleen niet dat dat lang zo zal blijven, die snelheid kan toch niemand blijven waarmaken?
Om jaloers op te worden zeg, 10 MB/sec...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Even voor de duidelijkheid, dat Yabnews is gewoon xsnews dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:25:
Even voor de duidelijkheid, dat Yabnews is gewoon xsnews dus ;)
Uhm, waar concludeer je dat uit? :) Hetzelfde bedrijf zijn is heel wat anders dan inkopen bij.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:43:
[...]

XSnews is nog aan het opbouwen.. ik denk dat je niet veel verder komt nu dan "tegen de 80 dagen". Nog enkele daagjes wachten en dan hebben ze inderdaad 85 :)
Heb het zelf ook en ben er erg tevreden over :P
82,5 dag zie ik op mn storagedozen staan.. Stond trouwens ook in het forum dat we de upgrade hadden gedaan en dat we aan het opbouwen waren/zijn.. paar daagjes geduld nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb nu meer dan 1 jaar een abbo bij xs.
Eerst idd het light abbo via Binariez, maar het smaakte naar meer ;)
Dus vlug overgestapt op het pro abbo.
Haal moeiteloos alles binnen al is het 70 of 80 dagen oud.
Ze gaan hun retentie nog steeds verder ophogen.
Support is erg goed.
Dus als je mijn mening vraagt verkies ik xs boven eweka.
En als je het jaarabonnement neemt dan ben je echt niet duurder uit dan eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:53:
Support is erg goed.
En je weet zeker dat je geen kloontje bent dat even reclame komt maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Viperke schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:02:
[...]

En je weet zeker dat je geen kloontje bent dat even reclame komt maken? ;)
Hij zal niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Heb net een account aangemaakt bij Download 2 Day: 1 maand Usenet 5Mbit voor 7 euro.
Snel overgemaakt met ideal, en kon binnen 5 minuten (!) de server gebruiken.

Hiervoor gebruikte ik gewoon de Planet server, maar als je dit hebt wil je niet anders. Lekkere stabiele download snelheid (max) en dingen tot 70 dagen oud zijn nog downloadbaar.

Echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:53:
Support is erg goed.
Ik zie geen jaarabonnement staan op de XS-News-site? En waarom hebben die lui je gegevens nodig. Straks valt Brein bij ze binnen en dan zijn we er allemaal bij :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van bankrekeningnummers etc. komt men ook al een eind hoor ;) Dus wat dat aangaat maakt dat niet uit. :) Voor dat jaarabo moet je ze mailen geloof ik...
Ik heb een 4Mbit abo'tje aangevraagd... Eens kijken wat het is t.o.v. Eweka.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:49:
[...]
En waarom hebben die lui je gegevens nodig. Straks valt Brein bij ze binnen en dan zijn we er allemaal bij :)
Wat heeft een gemiddele isp nodig om gegevens zoals username of password te verstrekken op het moment dat het bij hun bekende mail adres niet meer werkt?

Juist je NAW gegevens :*)

Stel dat je een jaar abbo neemt van provider wisselt (dit vervoglens niet doorgeeft aan je usenet provider) en vervolgens je gebruikersnaam en ww kwijt bent. Hoe wil je dan van hun verwachten dat ze je gaan helpen? "Ja, ik ben die en die gebruiker ik zweer het..." denk niet dat je op die manier de gegevens krijgt die je wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:27:
Wat heeft een gemiddele isp nodig om gegevens zoals username of password te verstrekken op het moment dat het bij hun bekende mail adres niet meer werkt?

Juist je NAW gegevens :*)

Stel dat je een jaar abbo neemt van provider wisselt (dit vervoglens niet doorgeeft aan je usenet provider) en vervolgens je gebruikersnaam en ww kwijt bent. Hoe wil je dan van hun verwachten dat ze je gaan helpen? "Ja, ik ben die en die gebruiker ik zweer het..." denk niet dat je op die manier de gegevens krijgt die je wilt hebben ;)
Mja ik zit er over na te denken om TweakDSL te nemen, maar wat me toch elke keer tegenhoudt is gegevens verstrekking aan een bedrijf die je vervolgens gaat betalen om iets illegaals te downloaden 8)7 Same goes for Newsleecher licentie : Het is gewoon krom :D
En daarnaast download ik niet zoveel dus ik ben echt helemaal zwaar aan het twijfelen ...

Nova van Planet zit te "fucken" namelijk al een week of 2 ofzo ... terwijl ik laatst nog wat dingen heb gedownload met een redelijke snelheid : Kom er gewoon NIET op hoe dan ook :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

nero355 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:38:
[...]

Mja ik zit er over na te denken om TweakDSL te nemen, maar wat me toch elke keer tegenhoudt is gegevens verstrekking aan een bedrijf die je vervolgens gaat betalen om iets illegaals te downloaden 8)7 Same goes for Newsleecher licentie : Het is gewoon krom :D
En daarnaast download ik niet zoveel dus ik ben echt helemaal zwaar aan het twijfelen ...

Nova van Planet zit te "fucken" namelijk al een week of 2 ofzo ... terwijl ik laatst nog wat dingen heb gedownload met een redelijke snelheid : Kom er gewoon NIET op hoe dan ook :(
Illegaal downloaden? Het enige wat je niet mag downloaden is software.
Of het downloaden van films muziek etc ethisch verantwoord is is héél iets anders.
Zo lang je alles maar voor "thuisgebruik" hebt, dus niet verkoopt vervoert etc mag je in Nederland legaal alles downloaden (behalve software!) Dus als je maar geen software download en de rest voor thuisgebruik gebruikt, dan doe je niets illegaals...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

^ Tenenkrommend, zulke posts. Laten we het interpreteren van de wet vooral overlaten aan mensen met kennis van zaken, en niet aan mensen die ergens een klok hebben horen luiden maar geen flauw idee hebben waar de klepel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

NNF schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:00:
^ Tenenkrommend, zulke posts. Laten we het interpreteren van de wet vooral overlaten aan mensen met kennis van zaken, en niet aan mensen die ergens een klok hebben horen luiden maar geen flauw idee hebben waar de klepel hangt.
Dus jij weet waar de klepel hangt? Nou, als jij het dan nog even haarfijn en duidelijk uit wil leggen. Dan graag!

Edit: Ik citeer even uit Computer Totaal! mei 2007 pagina 76:
Het downloaden van muziek en films is vooralsnog legaal, ook als er auteursrecht op rust, omdat u het recht hebt een kopie voor eigen gebruik te maken en dat recht geldt ook als u niet de eigenaar bent van het origineel. Voor software zijn echter in de jaren negentig enkele aanpassingen in de auteurswet gemaakt. Auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals Windows Vista of Office 2007 mag u niet downloaden en daarna ook niet gebruiken.
...
Naast het wettelijke kader is het raadzaam ook stil te staan bij de ethische kant van downloaden. Belangenbehartigers als stichting Brein gebruiken grote woorden, maar hebben wel een punt als ze u vragen te kijken naar de kant van de artitest of filmproductent die niet betaald krijgt voor werk waar u wel van geniet.
Of zullen ze daar ook niet weten waar de klepel hangt... _O-

[ Voor 50% gewijzigd door EWK op 12-04-2007 10:22 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:38:
[...]

Dommerd. Je betaald voor het verkeer die je genereert, en de opslag waarin zij geinvesteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:29:
Dommerd. Je betaald voor het verkeer die je genereert, en de opslag waarin zij geinvesteerd hebben.
Goh meen je niet ik dacht dat het gratis was 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
NNF schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:00:
ik ben ook erg benieuwd naar jouw interpretatie van de wet dan. Ik vond deze toch wel behoorlijk in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Nou zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zit bij TweakDSL de retentie daar ligt tussen de 45 en 55 dagen, ligt een beetje aan de groep.
Ik zou graag een server hebben met 80+ dagen retentie, maar ik weet niet bij welke provider ik dan moet zijn.
Giganews vind ik eigenlijk iets te duur.

weet iemand een goed alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:17:
http://www.google.nl/sear...oeken&meta=cr%3DcountryNL

Even snuffelen en je ziet er al een hand vol voorbij komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:17:
Hoi allemaal,

Nou zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zit bij TweakDSL de retentie daar ligt tussen de 45 en 55 dagen, ligt een beetje aan de groep.
Ik zou graag een server hebben met 80+ dagen retentie, maar ik weet niet bij welke provider ik dan moet zijn.
Giganews vind ik eigenlijk iets te duur.

Retentie Tweakdsl is ook aan het groeien naar +- 100 dagen?

CMJJKFE

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.