Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Na deel 5 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Easynews.nl gratis t/m 1feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
OK, gratis, maar het is wel brak.

Gisteren kreeg ik heel de dag geen connectie; en als je connectie heb, is het meestal nog steeds incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Inderdaad opvallend slecht, ok, hij is wel redelijk snel, maar ik zie zelden complete bestanden.. Ik denk dat er altijd minstens zo'n 20% mist. Maar goed, het is natuurlijk wel in betafase, maar als ik dit zo zie, dan ga ik dus nooit betalen voor hun "service".

Maar zo lang het duurt leech ik nog wel even ook de incompletes mee, ik vul wel aan met andere servers.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Ligt het nu aan mij of is easynews nog steeds zo duur t.o.v. bijv. tweaknews? Het is inmiddels al opgetrokken naar 20 GB p/m (was 10 volgens mij) maar daar zit je zo aan lijkt me.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
robbydw schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:37:
[...]

Ligt het nu aan mij of is easynews nog steeds zo duur t.o.v. bijv. tweaknews? Het is inmiddels al opgetrokken naar 20 GB p/m (was 10 volgens mij) maar daar zit je zo aan lijkt me.
easynews.nl en .com zijn niet hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
TheovdS schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:21:
[...]

OK, gratis, maar het is wel brak.

Gisteren kreeg ik heel de dag geen connectie; en als je connectie heb, is het meestal nog steeds incompleet.
Als je het forum goed doorleest, zie je dat Easynews bezig is met het uittesten van capaciteiten en services en dergelijke. Het testen is voor hun kijken waar de fouten zitten, en deze oplossen, en (nog) niet het aanbieden van complete bestanden.
Op het forum staan zat berichten van resetten van de servers en toevoegen van nieuwe, dus lijkt me erg logisch dat er nog niets compleet is ;)
Punica- schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:50:
[...]

easynews.nl en .com zijn niet hetzelfde...
waar zie jij ergens .nl en .com? Het gaat hier over tweaknews en easynews?

[ Voor 57% gewijzigd door PeterSelie op 23-01-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

xdc

SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
[...]

waar zie jij ergens .nl en .com? Het gaat hier over tweaknews en easynews?
robbydw zit maar wat te brabbelen , en punica heeft wel degelijk gelijk

prijzen van easynews.NL zijn nog helemaal niet bekend.
dus robbydw haalt iets door elkaar

(nu gratis trail waarschijnlijk ook febr. want de retentie die ze willen bieden 30 dagen , is nog lang niet bereikt.)

[ Voor 15% gewijzigd door xdc op 23-01-2007 13:08 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
[...]
Op het forum staan zat berichten van resetten van de servers en toevoegen van nieuwe, dus lijkt me erg logisch dat er nog niets compleet is ;)
Ik heb een collection van ca. 35GB gedownload, alles was compleet (maar dat geldt inderdaad lang niet voor alles).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Spotmatic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:
[...]

Ik heb een collection van ca. 35GB gedownload, alles was compleet (maar dat geldt inderdaad lang niet voor alles).
Kopt, hier en daar zijn dingen compleet, maar dat zijn vooral de binaries die nét na de aanpassingen geupload zijn :)

Al met al moet ik zeggen dat ik zeer benieuwd ben naar de diensten van Easynews, de richtpunten van retentie vooral, heb nu casema (en deel de casema van een vriend van me ook), dus kom ik met 8 threads wel zo ongeveer aan mijn max speed van internet, en heb daarbij ook 80 Dagen retentie, maar zit wel een datalimiet op helaas

[ Voor 31% gewijzigd door PeterSelie op 23-01-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welke nieuwsservers zijn nog meer gratis? Wil het wel eens gratis testen hoe lekker het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Gratis goede nieuwsservers zijn er vrij weinig tot niet.. Wil je het gratis uitproberen kan je natuurlijk altijd kijken naar de optie om tweaknews 10 dagen gratis te proberen. Dat is lang genoeg om het eens even lekker uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:37:
Welke nieuwsservers zijn nog meer gratis? Wil het wel eens gratis testen hoe lekker het werkt.
Bij smsusenet kan je voor €1 24 uur lang je harde schijf vullen. Leuk om mee te beginnen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Welke internet provider heb je? Misschien heeft je eigen provider wel een leuke usenet service waar je met een toch aardige retentie van kan binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:48:
[...]

Welke internet provider heb je? Misschien heeft je eigen provider wel een leuke usenet service waar je met een toch aardige retentie van kan binnenhalen :)
Speedlinq, die heeft wel een eigen server, maar de gratis snelheid is bizar traag. Ik denk dat ik binnenkort eens die 10 dagen bij tweakdsl probeer. Ik wil het gewoon eens testen en na 10 dagen weet ik wel of het wel of niet wat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Hier kan je er ook een aantal vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik heb daar geen account. Zou je het even willen quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205828

Anoniem: 159710 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:24:
Ik heb daar geen account. Zou je het even willen quoten?

De hele maand December gratis onbeperkt usenet bij Easynews.nl

news.easynews.nl (poort 119)
login : beta@easynews.nl
password : beta

8 connecties 20Mbit

het gaat hier om beta testing van ons systeem.
Per 1 januari 2007 zal ons systeem
volledig online gaan maar tot die tijd is het gratis testen

voor meer info info@easynews.nl

Server: freebin-auth.readnews.com
gebruikersnaam: verzin maar wat
Wachtwoord : verzin maar wat
Draadjes:
Retentie en compleetheid:
Snelheid:

Freenet:

Server: newsread0 t/m newsread6 .freenet.de
Draadjes: 2 per newsread
Gebruikersnaam en wachtwoord: gebruikersnaam@freenet.de em je wachtwoord dat je zelf gekozen hebt natuurlijk!
Retentie en compleetheid: Kort ( 1 tot UITERLIJK 1.5 dagen)
Snelheid: 30 kb per draadje = 420 kb/ps
Overige opmerkingen: Mensen , ik weet dat er veel gezeur over freenet is en dat sommige mensen vinden dat ik deze server moet verwijderen. Ik doe dit niet omdat freenet een goede server is. Laat het A.U.B duidelijk zijn dat alle vragen over freenet al in het 2e topic of hier beantwoord zijn. Ik snap best dat sommige mensen niet het hele 2e topic doorlezen en daarom hier hun vraag stellen, maar vraag dan iets 1x en niet 10x. 10 pagina's doorlezen lijkt me toch niet zo moeilijk? Voor mensen die niet weten waar ze zich moeten aanmelden: https://secure.freenet.de/kiss/registration.do. A.U.B hier geen vragen meer over, anders wordt dit topic net zo onoverzichtelijk als het 1e en het 2e deel. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Edit: dank aan TYRO777 en speciale dank aan lucifersam omdat hij geduldig al deze vragen beantwoord! .

hier volgt een uitleg over freenet:
Uitgebreide uitleg over het gebruik van Freenet, met dank aan Blindfold
Hoe gebruik ik freenet:
Meldt je aan bij www.freenet.de. Hiervoor heb je een bestaand adres in duitsland nodig, dus zoek die ergens in een duits telefoonboek ofzo.

Gebruik een newsleechprogje waar je in de opties Skip Group Command aan kan zetten (in PowerFTD bij de algemene opties. Bij Newsleecher bij de opties van de server (tweede tabblaadje).
Je kan geen headers ophalen, dus haal deze met een andere server, of gebruik een NZB file.

Freenet heeft een lage retentie en ondersteund niet alle groepen
kijk hier maar even: http://newsmaster.freenet.de/monitor....binaries.html
dus pak wat je pakken kan en anders heb je pech. Alles wat aanwezig is komt wel lekker snel binnen.

Edit: Dank aan Insane(No)

Je moet een Duitse naam hebben. Schumacher zou je eens kunnen proberen, dat is een veelgebruikte naam.

Newszilla

Server: newszilla6.xs4all.nl
Draadjes: 3
Gebruikersnaam en wachtwoord: http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785
Retentie en compleetheid: goed
Snelheid: 150 kb/ps.
Overige opmerkingen: Als je met een tunnel van XS4ALL een verbinding maakt kun je 3 draadjes aanleggen. Iedere draad heeft dan een snelheid van 50 kb/ps dus in totaal 150 kb/ps.

Edit: dank aan TYRO777

.readnews
Server:freebin.readnews.com
Draadjes: 2 (tot 4)
Snelheid: 5 kb per draadje
Retentie:40?? dagen gezien in a.b.x iig wel lang
Overige opmerkingen: Dank je gijpie

Free Trials:
Yottanews:

Server: free.yottanews.com
Draadjes: 1
Gebruikersnaam en wachtwoord: aanmaken op http://www.yottanews.com/freeaccount.php
Retentie en compleetheid: goed
Snelheid: 60 kb/ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Iedereen heeft het over goede gratis servers, maar wat zijn nou de beste payservers? Waar dit topic uiteindelijk om gaat?
Zit zelf nu bij usenet.de die retesnel is en alles blijft ook lang staan, maar best prijzig imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ik gebruik zelf al jaren Eweka.nl, goede servers, snel (ik heb een 20mbit verbinding en download bij Eweka op 1600kb/s (ongeveer)), en redelijk goedkoop vindt ik zelf, 7,50 per maand, voor een zeer stabiele verbinding, goede retentie en compleetheid van bestanden. Nooit problemen mee gehad! Super dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Floris-K schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:11:
Iedereen heeft het over goede gratis servers, maar wat zijn nou de beste payservers? Waar dit topic uiteindelijk om gaat?
Zit zelf nu bij usenet.de die retesnel is en alles blijft ook lang staan, maar best prijzig imo..
Ik zit bij PFcorner, gebruik ik als back-up acounte bij mn Freenet servers. Bevalt me prima, goede snelheid en goede retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Anoniem: 136075 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:28:
Ik gebruik zelf al jaren Eweka.nl, goede servers, snel (ik heb een 20mbit verbinding en download bij Eweka op 1600kb/s (ongeveer)), en redelijk goedkoop vindt ik zelf, 7,50 per maand, voor een zeer stabiele verbinding, goede retentie en compleetheid van bestanden. Nooit problemen mee gehad! Super dienst.
Ik ben vrij nieuw met nieuwsservers, heb 2 weken geleden gelijk een payserver genomen (Ook EWEKA) en ben er ook zeer tevreden over.
Helaas heb ik zelf maar een 6mbit lijn en moest ik ook 1 euro extra betalen, dus 8,50 per maand ( komt waarschijnlijk door I-deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Anoniem: 136075 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:28:
Eweka is inderdaad snel en goedkoop, ik leg alleen liever wat extra geld neer voor een langere retentie, (tot!!) 40 dagen vind ik toch wat krap (ik ben 80+ gewend van Casema ;) ).

Pfcorner is inderdaad een heel leuke profider, ik denk dat ik die maar eens ga proberen (de BLOK account, ik download niet regelmatig, dus betaal ik liever ook niet voor de tijd die ik niet download :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Eweka is inderdaad snel en goedkoop, ik leg alleen liever wat extra geld neer voor een langere retentie, (tot!!) 40 dagen vind ik toch wat krap (ik ben 80+ gewend van Casema ;) ).

Pfcorner is inderdaad een heel leuke profider, ik denk dat ik die maar eens ga proberen (de BLOK account, ik download niet regelmatig, dus betaal ik liever ook niet voor de tijd die ik niet download :p)
Tweaknews vind ik top!

Ik heb zelf een 8mbit internet verbinding en een 10mbit newsgroepen verbinding.

Voor tweaknews betaal je 69,95 per jaar, of 7,95 per maand. Ik doe het dan meteen per jaar, scheelt toch al snel weer bijna 25 euro! 50 Dagen retentie, en verder altijd verbinding, ik slurf de 8mbit structureel vol en heb vanaf 18 december dan ook al ruim een halve TB binnengehaald.

Ik ben ook begonnen met het 10 dagen testen van tweaknews, en dat beviel me goed.
Zeer tevreden!!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ok mooi zat zelf al aan tweaknews te denken ja..
Heb nu een rpoef abbo bij usenet.de en trek daar toch wel 8000-9000kbit/s, maar vind de prijs nogal aan de hoge kant 15 euro voor maar 20GB.. dat haal ik makkelijk binnen met mijn filmverslaving lol

hoor over het algemeen betere berichten over tweaknews dan Eweka
dus ff de 10 dagen proef van tweaknews checken..

Download zelf regelmatig en veeeel mb's of beter gezegd gb's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Floris-K schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:11:
ok mooi zat zelf al aan tweaknews te denken ja..
Heb nu een rpoef abbo bij usenet.de en trek daar toch wel 8000-9000kbit/s, maar vind de prijs nogal aan de hoge kant 15 euro voor maar 20GB.. dat haal ik makkelijk binnen met mijn filmverslaving lol

hoor over het algemeen betere berichten over tweaknews dan Eweka
dus ff de 10 dagen proef van tweaknews checken..

Download zelf regelmatig en veeeel mb's of beter gezegd gb's :D
(eigen ervaring)
Je krijgt een inlogcode met de post, en als je besluit dat het je bevalt, dan stuur je de brief terug, en machtig je tweaknews het geld van je rekening af te schrijven. En ben je niet tevreden/wil je geen tweaknews, dan niet. Dan ben je er na 10/11 dagen van af, zonder verplichtingen e.d.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik wil iets downloaden van 52 dagen oud. Helaas kan eweka dit niet aan. Nu weet ik dat er een newsserver is met een hogere retentie en waar je een "abo" kan nemen voor 1 a 3 dagen.

Weet iemand welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij Giganews kan je een free 3-day trial nemen
*** Free 3-day Trial

All new Giganews® personal Usenet access accounts come with 3 days of free service (up to 1GB total transfer). If you cancel by 12:01am CST (GMT/UTC-0600) on 01/28/2007, you will be charged nothing. If you do not cancel by 12:01am CST (GMT/UTC-0600) on 01/28/2007, the service level you select will automatically start and you will be charged for that service. This offer is available only once per customer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 24-01-2007 11:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:58:
Bij Giganews kan je een free 3-day trial nemen

[...]
Die had ik inderdaad al gevonden, maar deze is maar tot 1 GB. Ik moet 4 GB downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsjah, is zoiets niet een keer later gerepost? Volgens mij zijn er behalve GN weinig USP's die zo'n retentie hebben en ook nog eens een (beperkte) Trial hebben. Tweaknews haalt voor zover ik weet ook geen 52 dagen, dus ik vrees dat je pech hebtm, en Eweka al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:07:
Tsjah, is zoiets niet een keer later gerepost? Volgens mij zijn er behalve GN weinig USP's die zo'n retentie hebben en ook nog eens een (beperkte) Trial hebben. Tweaknews haalt voor zover ik weet ook geen 52 dagen, dus ik vrees dat je pech hebtm, en Eweka al helemaal niet.
Als een usenet search site nog aangeeft dat ie er compleet op staat zou ik het gewoon proberen....

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

urnie538 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:26:
Als een usenet search site nog aangeeft dat ie er compleet op staat zou ik het gewoon proberen....
Een usenet search site zegt helemaal niets of het er compleet op staan ja of nee.
Hoe kom je daar zo bij eigenlijk? :?

Newsleecher SuperSearch is gebaseerd op Giganews, omdat dat de beste is, hoe dat met andere mogelijkheden zit weet ik niet

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 24-01-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Ik zit zelf bij http://www.download2day.nl/ - retentie, snelheid en compleetheid is goed en door te betalen met iDeal zit je er ook binnen 10 minuten meteen op. Heb zelf het medium abonnement voor thuis.

Overigens is de easynews.nl betatest zo slecht nog niet, het is voor een groot deel wel compleet en de snelheid is prima in orde (7 MB/s haal ik al snel), wat ik mis trek ik via Download 2 Day binnen. Het is dat DVDs in rar-bestanden zitten anders kon ik ze als stream kijken :P.

Overigens heb ik na lang SABnzbd (vanwege automagisch parren en unrarren) gebruikt te hebben eens alt.binz geprobeerd en dat bevalt tot nu toe best aardig. GUI is niet de beste maar het werkt verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Een usenet search site zegt helemaal niets of het er compleet op staan ja of nee.
Hoe kom je daar zo bij eigenlijk? :?

Newsleecher SuperSearch is gebaseerd op Giganews, omdat dat de beste is, hoe dat met andere mogelijkheden zit weet ik niet
Nou, op B**s**rch en Y***e (Denk niet dat ik de namen voluit mag zeggen, en ik doe dat dan dus ook niet) staat altijd in rode letters als hij incompleet is...

Dan staat er bijvoorbeeld:
size: 95.18 MB, parts available: 247 / 308 (in rood)
of
size: 38.67 MB, parts available: 109 / 109 (in groen)

Dus zo kom ik daar bij :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 24-01-2007 13:35 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet waar zij hun informatie vandaan halen dus een zinnig woord kan ik niet zeggen over de betrouwbaarheid van deze gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik gebruik tijdelijk weer de nieuwsgroepen van Planet en het bevalt me eigenlijk wel. Ok, ik kan geen oude bestanden binnenhalen, maar als dat nodig is betaal ik wel weer. Tot zo lang blijf ik lekker bij Planet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ranja_Ranja schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:20:
Ik gebruik tijdelijk weer de nieuwsgroepen van Planet en het bevalt me eigenlijk wel. Ok, ik kan geen oude bestanden binnenhalen, maar als dat nodig is betaal ik wel weer. Tot zo lang blijf ik lekker bij Planet hangen.
Groot gelijk, ik had eerst ook planet. En ik weet niet wat de retentie is, maar ik kon toen gewoon met mijn volle internetsnelheid downloaden van de nieuwsgroepen.

Ent is nog gratis ook...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 12:27
Zelf heb ik een TweakDSL abo gehad en ben altijd zeer te spreken geweest over de TweakNews service.

Heb nu 30Mbit Glas van Pilmo en voor 69,95 € p/j een 10 Mbit TweakNews abo genomen.
Goedkoper dan vele andere

En meer dan 10Mbit heeft weinig nut.
Je haalt harder media binnen dan dat je ze kan kijken, ook als het HDTV van 16GB is

easynews.nl is een leuke aanvulling, maar verre van compleet meestal
maargoed, wat ik al zeg, leuk om de overige 20Mbit van mijn verbinding dicht te trekken }:O

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Je maakt mensen jaloers met je 30mbit :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
DarkHelmet schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:42:
Zelf heb ik een TweakDSL abo gehad en ben altijd zeer te spreken geweest over de TweakNews service.

Heb nu 30Mbit Glas van Pilmo en voor 69,95 € p/j een 10 Mbit TweakNews abo genomen.
Goedkoper dan vele andere

En meer dan 10Mbit heeft weinig nut.
Je haalt harder media binnen dan dat je ze kan kijken, ook als het HDTV van 16GB is

easynews.nl is een leuke aanvulling, maar verre van compleet meestal
maargoed, wat ik al zeg, leuk om de overige 20Mbit van mijn verbinding dicht te trekken }:O
69,95 per jaar? Bedoel j niet per maand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 04:59

ralpje

Deugpopje

TheovdS schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:43:
[...]

69,95 per jaar? Bedoel j niet per maand? :P
Lees die zin nou nog eens goed, hij had voor 69.95 p/j het abbo van tweaknews.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
ralpje schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:54:
[...]

Lees die zin nou nog eens goed, hij had voor 69.95 p/j het abbo van tweaknews.
Ow, sorry; tis nog vroeg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ranja_Ranja schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:20:
ik zou er nog xs4all bijnemen (ook gratis) en je hebt een goede combi. Kan je dingen tot ongeveer 17 dagen oud binnenhalen. Planet is volgens mij 4 dagen , dus heb je een bijna 4 keer hogere retentie voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
urnie538 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:32:
[...]

Nou, op B**s**rch en Y***e (Denk niet dat ik de namen voluit mag zeggen, en ik doe dat dan dus ook niet) staat altijd in rode letters als hij incompleet is...

Dan staat er bijvoorbeeld:
size: 95.18 MB, parts available: 247 / 308 (in rood)
of
size: 38.67 MB, parts available: 109 / 109 (in groen)

Dus zo kom ik daar bij :Y)
Uhm, dat wil zeggen dat ie op het moment van aanmaken van de NZB, of moment van de posting compleet was, op de server waar yabse of binsearch indexeert, dat zegt verder niets over andere servers. Door problemen in propagatie kan het best zijn dat een posting die bij yabse/binsearch compleet word aangegeven bij een andere server incompleet is, of juist andersom.

Veel mensen verwarren de leeftijd van een post ook met de dag dat een NZB is aangemaakt, voorbeeld:

"Ja, de post staat er pas 1 dag op" Volgens NZB index, echter als men dan in de transfer queue kijkt van bijv Newsleecher, blijkt dat de posting (noem maar wat) al 60 dagen oud is.

Daarom moet je altijd uitgaan van wat je Usenet client zegt, en niet wat een index site je verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172249

Ben redelijk ( heel erg :P ) nieuw op het gebied van nieuwsgroepen en had hier wat vragen over, let wel ik heb natuurlijk al wat gezocht over hoe en wat maar wil graag op basis van persoonlijke ervaringen en/of horen en zeggen hier reactie op.

Zoals gezegd ben ik dus erg nieuw, ik moet nog eigenlijk uitzoeken hoe het precies werkt en welke newsreader een beetje goed werkt maargoed, mijn vraag:

- weet iemand een goede nieuwsgroep ( binaries only eigenlijk ) met een maximum van ongeveer 10-20 euro p/m waar eigenlijk de nieuwste series ( belangrijkste ) / films gewoon op staan en erg snel bijkomen als ze gedraait hebben in de u.s ?. Handig om te weten : ik zal er erg veel gebruik van gaan maken, een datalimiet van 10gb p/m vind ik dus niet erg lief O+

Zelf heb ik @home, dus zou ik graag wel een los abonnement op een server nemen ( denk ik? :P ).

Weet niet precies tot in hoeverre ik mag ingaan op hetgene wat ik ermee wil, maar zie de rest het ook gewoon doen..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172249 op 25-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
• @Home heeft zelf een niewsserver, kan je alvast een beetje mee oefenen.
• Of neem een proef-abbo op TweakNews (10 dagen)
• Als iemand waar in de wereld ook maar iets post, komt dat op elke nieuws-server terecht, het wordt onderling verspreid.
• Neem eens een kijkje op Binaries4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

xdc schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:54:
[...]

robbydw zit maar wat te brabbelen , en punica heeft wel degelijk gelijk

prijzen van easynews.NL zijn nog helemaal niet bekend.
dus robbydw haalt iets door elkaar

(nu gratis trail waarschijnlijk ook febr. want de retentie die ze willen bieden 30 dagen , is nog lang niet bereikt.)
Zou het geen brabbelen willen noemen maar ik haalde inderdaad wel wat door elkaar. Ik had / heb het over de .com variant en in dat geval vindt ik het prijzig t.o.v. tweaknews.NL ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:55:
[...]

ik zou er nog xs4all bijnemen (ook gratis) en je hebt een goede combi. Kan je dingen tot ongeveer 17 dagen oud binnenhalen. Planet is volgens mij 4 dagen , dus heb je een bijna 4 keer hogere retentie voor niks.
Hoe bedoel je xs4all er bijnemen? Kan je zonder een abonnement op de nieuwsgroepen van xs4all komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

xdc

robbydw schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Zou het geen brabbelen willen noemen maar ik haalde inderdaad wel wat door elkaar. Ik had / heb het over de .com variant en in dat geval vindt ik het prijzig t.o.v. tweaknews.NL ;)
eind goed al goed ;)

De nederlandse newsservers zijn gewoon goedkoper vanaf zo'n 7,50 per maand
Eweka , Tweaknews. en volstaan prima (voor mij dan , zelfs 2 threads!) , je download vaak toch meer en snellerd dan je kan bekijken/spelen.

Wil je meer snelheid , retentie of kwaliteit (altijd max speeds ook tijdens piekuren)
ga dan naar de duurdere giganews en andere usa aanbieders, daar betaal je dan ook voor.

[ Voor 40% gewijzigd door xdc op 25-01-2007 18:42 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ranja_Ranja schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Hoe bedoel je xs4all er bijnemen? Kan je zonder een abonnement op de nieuwsgroepen van xs4all komen?
Inderdaad, je kan bijvoorbeeld deze tutorial doornemen:
http://www.dutchunderground.nl/content/view/37/1/

edit:

Stel je er niet te veel van voor, theoretisch heb je 3 x 50 kb's, maar in de praktijk is het meestal 3 x 30.

[ Voor 15% gewijzigd door TheovdS op 25-01-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 172249 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:44:
- weet iemand een goede nieuwsgroep ( binaries only eigenlijk ) met een maximum van ongeveer 10-20 euro p/m
Je haalt een aantal termen door elkaar. Er is niet een 'goede nieuwsgroup', je bedoelt een Usenet Service Provider (USP) die de meeste binary groepen wel voert. Wil je het beste en heb je een credit card dan is Giganews degene die je zoekt. Voor 20 euro heb je ong 90 dagen retentie. De meeste andere komen daar niet eens in de buurt.

Wil je je wat inlezen op Usenet gebied, is Binaries4all.nl een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
TheovdS schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:29:
[...]

Inderdaad, je kan bijvoorbeeld deze tutorial doornemen:
http://www.dutchunderground.nl/content/view/37/1/

edit:

Stel je er niet te veel van voor, theoretisch heb je 3 x 50 kb's, maar in de praktijk is het meestal 3 x 30.
OK thx, ga ik gelijk proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:55:
[...]

Je haalt een aantal termen door elkaar. Er is niet een 'goede nieuwsgroup', je bedoelt een Usenet Service Provider (USP) die de meeste binary groepen wel voert. Wil je het beste en heb je een credit card dan is Giganews degene die je zoekt. Voor 20 euro heb je ong 90 dagen retentie. De meeste andere komen daar niet eens in de buurt.

Wil je je wat inlezen op Usenet gebied, is Binaries4all.nl een goede start.
Mijn excuses.
Hartelijk dank in ieder geval Theovds en Gunner, ziet ernaar uit dat ik eerst die 10 day trial eens ga proberen en dan misschien een bij een payed usp ga. Een vraagje nog, iemand bekend met usenet.com ? schijnt ook een hele grote te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15

KhaZ

Alfa Romeo

Hebben meer mensen last van drops bij Eweka?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De snelheid is de laatstetijd best oke vindt ik, savond rond een uurtje of 20:00-21:00 wil het wel eens wat slomer zijn (1800kb/s inplaats van 2300) maargoed daar lig ik niet echt wakker van. Download sowiso meestal snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
De "backup" server van Tweaknews (voor oudere articles van >40 dagen schat ik) is ook niet veel soeps meer. Voorheen, was het wel traag, maar stond het er wel op. Nu zijn de meeste posts voor minstens de helft incompleet waneer je ze hier vandaan moet halen omdat ze niet meer op de snelle servers staan. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205629

Gelukkig ben ik gezegend met een goede nieuwsserver van ZeelandNet. :) Retentie van 50-60 dagen, en altijd met de snelheid van je eigen verbinding downloaden. Helaas zit er een limiet op van 25 gb.

Verder heb ik poosje geleden een maand Eweka gehad, beviel ook goed. Helaas is de retentie daar maar ongeveer 35 dagen. Aangezien ik iets minder populaire dingen download (bijvoorbeeld Monty Python, 'Allo 'Allo etc) heb ik het liefst een hoge retentie. Welke andere provider biedt dat nog meer? Ik zie op het forum van Binaries4All Giganews staan met 90 dagen, en UseNeXt met 80 dagen.
Welke van die twee kan ik het beste nemen? Of zijn er nog andere?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zonder twijfel Giganews. Die andere ken ik niet eens, dus 80 dagen kan ik je niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 205629 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:45:
Gelukkig ben ik gezegend met een goede nieuwsserver van ZeelandNet. :) Retentie van 50-60 dagen, en altijd met de snelheid van je eigen verbinding downloaden. Helaas zit er een limiet op van 25 gb.

Verder heb ik poosje geleden een maand Eweka gehad, beviel ook goed. Helaas is de retentie daar maar ongeveer 35 dagen. Aangezien ik iets minder populaire dingen download (bijvoorbeeld Monty Python, 'Allo 'Allo etc) heb ik het liefst een hoge retentie. Welke andere provider biedt dat nog meer? Ik zie op het forum van Binaries4All Giganews staan met 90 dagen, en UseNeXt met 80 dagen.
Welke van die twee kan ik het beste nemen? Of zijn er nog andere?

:)
De nieuwsserver van zeelandnet is van giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik heb mijn proefabbo van Tweaknews niet verlengt. Ik had inlogproblemen die ik niet via Versatel had en daardoor downloadde ik met een paar 100 KBps en dat kan hoger. Ik heb nu een abonnement bij pf-corner. Voor 30 euro per jaar onbeperkt downloaden op 20Mbit zolang als je niet download tussen 18:00 en 01:00 uur. Ik download wel buiten die tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 03-06 12:24

greatgonzo

schit-te-rend!

usenet.de heeft toch geen verplichting na proefabbo of niet? Wil nog even wachten met abbo te nemen, tweak proefabbo was leuk, maar weet het nog niet zeker.

Ook weet ik niet zeker of ik eweka of tweak zal nemen, beide hoor ik goede verhalen over.

En nu ik toch aan het vragen ben: kan het dat op de een of andere manier tweaknews je router uit zet oid? Deel inet met de buurman (wlan), en heb al twee keer moeten vragen of hij de router opnieuw aan wil zetten (of hij zet hem uit omdat ik zijn verbinding dichtslib >:) )

[ Voor 36% gewijzigd door greatgonzo op 27-01-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Atomsk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:11:
De "backup" server van Tweaknews (voor oudere articles van >40 dagen schat ik) is ook niet veel soeps meer. Voorheen, was het wel traag, maar stond het er wel op. Nu zijn de meeste posts voor minstens de helft incompleet waneer je ze hier vandaan moet halen omdat ze niet meer op de snelle servers staan. :(
Het is inderdaad zowat onmogelijk om oudere posts binnen te halen op tweaknews, zelfs op zo'n 40 dagen al terwijl op de site nog steeds staat aangegeven dat de retentie 50 dagen is. Maar goed, aangezien eweka zijn retentie gaat verhogen zal tweaknews de retentie ook wel verbeteren of in ieder geval zo maken dat alle bestanden tot 50 dagen oud gewoon compleet en op normale snelheid te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_schimmel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:32:
Ik heb mijn proefabbo van Tweaknews niet verlengt. Ik had inlogproblemen die ik niet via Versatel had en daardoor downloadde ik met een paar 100 KBps en dat kan hoger. Ik heb nu een abonnement bij pf-corner. Voor 30 euro per jaar onbeperkt downloaden op 20Mbit zolang als je niet download tussen 18:00 en 01:00 uur. Ik download wel buiten die tijden :D
Hee da's een superleuke tip :D Hoe is het met de compleetheid/retentie etc.? Maakt dat zich een beetje waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Anoniem: 110497 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:33:
[...]

Hee da's een superleuke tip :D Hoe is het met de compleetheid/retentie etc.? Maakt dat zich een beetje waar?
Ik zit ook bij PFcorner met een FLEX-abbo (pay per GB) en het bevalt me prima. Snelheid en retentie zijn gewoon goed.

Info en prijzen: http://www.pfcorner.nl/prijs.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. Interessant :) Binnenkort loopt m'n Eweka accountje af dus dan ga ik deze eens proberen.. :) Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 20:28
Ik heb nog geen oude bestanden gedownload maar tot nu toe komt alles prima binnen. Mijn ervaring met pfcorner van een tijd terug is dat die retentie wel waar gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 12-05 14:37
Mijn ouders hebben via een bedrijf in Dalfsen (OV) internet afgesloten via @home en wij maken gebruik van de newsserver van het bedrijf zelf.

Ik haal altijd max 20mbit wat me lijn kan continu 2,2 mb/sec en retentie soms wel tot 90 dagen.. gemiddeld 80 dagen. Het mooie is het kost NIKS!! ;)

Topservice daar

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knny schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:59:
Mijn ouders hebben via een bedrijf in Dalfsen (OV) internet afgesloten via @home en wij maken gebruik van de newsserver van het bedrijf zelf.

Ik haal altijd max 20mbit wat me lijn kan continu 2,2 mb/sec en retentie soms wel tot 90 dagen.. gemiddeld 80 dagen. Het mooie is het kost NIKS!! ;)

Topservice daar
http://www.sallandxs.nl/ bedoel je?

Ik snap de link met die nieuwsgroepen niet. Krijg je die er gratis bij of deel je die met iemand van dat bedrijf ofzo? Kan je eens uitleggen hoe dat werkt bij dit bedrijf? Het staat niet op de site. Welke servers moest je invullen in je nieuwsgroepprogramma? Het lijkt dat je giganews hebt namelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-01-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit forum: http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=12586 lees ik dat de servers van http://www.newsdemon.com/ and http://www.newshosting.com/ 120 dagen retentie hebben.

Iemand ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-01-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 12-05 14:37
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:34:
[...]

http://www.sallandxs.nl/ bedoel je?

Ik snap de link met die nieuwsgroepen niet. Krijg je die er gratis bij of deel je die met iemand van dat bedrijf ofzo? Kan je eens uitleggen hoe dat werkt bij dit bedrijf? Het staat niet op de site. Welke servers moest je invullen in je nieuwsgroepprogramma? Het lijkt dat je giganews hebt namelijk.
news.sallandxs.net gebruiken wij? Heb jij ook Sallandxs? Ik kan het in Groningen op mijn kamer ook mooi gebruiken per IP 4 logins :)

Het zit zo; Ik heb wat servers geprobeerd van @home en dat was niks dus heb ik dat bedrijf opgebeld en gevraagd of hun ook een adres hadden voor newsservers. Toen zei hij dat ze wat nieuws zouden krijgen en dat voor alle abbonees van sallandxs gebruikt kan worden en daar zit ik nu op. Denk dat je er wel om moet vragen via de mail omdat het er niet specifiek bij vermeld staat.

[ Voor 24% gewijzigd door knny op 28-01-2007 00:06 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Als ik NZB's gebruik kan ik bij Newshosting soms wel posts binnenhalen van meer dan 100 dagen oud. Wel neemt de compleetheid dan vaak af, en heb ik dus meer PAR's nodig dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 02-06 14:08
Hi,

Is het nog steeds zo dat casema cable snellere/betere toegang heeft tot newsservers dan orange(wanadoo) cable?

Vandaag is m'n abo (orange/wanadoo cable) geupgrade naar 4.2 maar ik haal nog steeds maar 50kB/s met newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
jnr24 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:27:
Hi,

Is het nog steeds zo dat casema cable snellere/betere toegang heeft tot newsservers dan orange(wanadoo) cable?

Vandaag is m'n abo (orange/wanadoo cable) geupgrade naar 4.2 maar ik haal nog steeds maar 50kB/s met newsservers.
Dan zou ik toch maar eens overstappen op Casema, heb hier 2 threads (basic dacht ik) en een maat van me heeft 4 threads (maxi toch? :p) en haal hierbij 150 KB/s per 2 threads.

Daarbij is de retentie van Casema 85(+) dagen(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In m'n mailbox gevonden
Dear Giganews Subscribers,

Giganews is happy to announce our latest retention upgrade: 100 days in all binary newsgroups!

The storage upgrade has already been implemented on our servers and our retention will grow day by day over the next two weeks until we reach the century mark.

As with any storage upgrade, our ultimate retention will depend on the size of the Usenet feed over the next two weeks, but all indications point to 100 days of retention in all binary newsgroups.

In addition to Giganews' upgrade to 100 days retention in binary newsgroups, Giganews continues retain text articles indefinitely, and the current text retention of 1300+ days grows day by day.

Giganews is proud to offer this improvement in our service and we look forward to offering many more service improvements over the coming year.

The Giganews team would like to thank all of our customers for their continued loyalty and support!

Kind Regards,
Giganews Team
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

rally

Deyterra Consultancy

SoaDmaggot schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:01:
[...]

Dan zou ik toch maar eens overstappen op Casema, heb hier 2 threads (basic dacht ik) en een maat van me heeft 4 threads (maxi toch? :p) en haal hierbij 150 KB/s per 2 threads.

Daarbij is de retentie van Casema 85(+) dagen(!)
Correctie: De retentie van Casema is geen 85+ dagen.... de retentie van GigaNews is 100 dagen (en laat Casema juist nu van de diensten van GigaNews gebruik maken ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Heeft Casema het gebruik van de nieuwsserver een tijd geleden niet gelimiteerd? Max. 10Gb p/m downloaden, dacht ik. Of is dit inmiddels weer opgeheven?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
rally schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:43:
[...]

Correctie: De retentie van Casema is geen 85+ dagen.... de retentie van GigaNews is 100 dagen (en laat Casema juist nu van de diensten van GigaNews gebruik maken ;) )
Correctie: dat is pas sinds kort, excuseer mij :/
KillerBeeForEver schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:47:
Heeft Casema het gebruik van de nieuwsserver een tijd geleden niet gelimiteerd? Max. 10Gb p/m downloaden, dacht ik. Of is dit inmiddels weer opgeheven?
Klopt, is nog steeds, maar had Wanadoo niet hetzelfde?

[ Voor 33% gewijzigd door PeterSelie op 02-02-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Correctie: dat is pas sinds kort, excuseer mij :/

[...]

Klopt, is nog steeds, maar had Wanadoo niet hetzelfde?
Met wanadoo kon ik maar met 50kbyte/sec donwloaden... Heb nog nooit de limiet van 10 gb gehaald met wanadoo... Zit nu (vanaf 18 december gemeten) op 581 gb.. :O :O :O

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

urnie538 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:49:
[...]

Met wanadoo kon ik maar met 50kbyte/sec donwloaden... Heb nog nooit de limiet van 10 gb gehaald met wanadoo... Zit nu (vanaf 18 december gemeten) op 581 gb.. :O :O :O
Lees ik je zin nu vekeerd of klopt ie gewoon niet :)
Sinds 18 december op 581 GB = anderhalve maand. Dan lijkt het met toch dat je RUIM over de 10 gig heen bet gegaan toch? :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Hm, ik heb sinds vandaag nog maar 2 threads op de HetNet nieuwsserver (nova.planet.nl), terwijl dit er altijd 3 waren.
Als ik in Grabit 3 threads instel krijg ik een 'max connection limit reached' foutmelding.

Op de site van HetNet staat niks over een verandering.

Hebben andere HetNet gebruikers dit ook?

Zoja, dan lijkt het een verandering in de instellingen bij de HetNet nieuwsserver, of heb ik het hier mis?

Edit @ Baggio666 hieronder:
Ik haal ook max 90kB/s per thread, effectief is de snelheid dus 33% minder met maar 2 threads...

Anyway, een dezer dagen switch ik naar XS4all, en dan: Newszilla.xs4all.nl! :9

Wel balen voor alle nova.planet.nl gebruikers als dit zo blijft... Zonder aankondiging vooraf. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Richub op 06-02-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40
Richub schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 06:04:
Hm, ik heb sinds vandaag nog maar 2 threads op de HetNet nieuwsserver (nova.planet.nl), terwijl dit er altijd 3 waren.
Als ik in Grabit 3 threads instel krijg ik een 'max connection limit reached' foutmelding.

Op de site van HetNet staat niks over een verandering.

Hebben andere HetNet gebruikers dit ook?

Zoja, dan lijkt het een verandering in de instellingen bij de HetNet nieuwsserver, of heb ik het hier mis?
Ik zit bij planet en heb hier dus ook last van. Ook easynews.nl is onbereikbaar (geen DNS-verwijzing meer dat ik zie :s). Ik haal bij nova altijd maar max 90 kb/s per lijntje (op een goede dag) dus ik hoop niet dat dit omlaag gaat naar 2x 90...

Edit: Jeej easynews doet het weer, het was maar kort gelukkig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Baggio666 op 06-02-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekhapperr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 16:35
pfffff ik maak dus ook gebruik van nova.planet.nl en heb nu ook nog maar 2 lijntjes over... Wat je kunt doen is de ipv6 tunnel open gooien en dan voor een deel met bijv. newszilla en je eigen server nova.planet.nl downloaden; dan haal ik weer dezelfde snelheid als voorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ondertussen de trial van tweaknews aangevraagd maar heb hier nogal wat vraagjes over ( over het algemeen gebruik van de newsreaders zoals newsbin pro en andere dingen ).
Iemand die zich wilt opofferen om met mij hier wat over te praten? :P
Laat maar wat via PM horen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172249 op 06-02-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Anoniem: 172249 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:27:
... maar heb hier nogal wat vraagjes over ...
www.binaries4all.nl is misschien handiger voor je dan :)

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 06-02-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
*knip* :>

[ Voor 95% gewijzigd door PeterSelie op 06-02-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189279

Doet bij meer mensen freenet.de het niet meer? Nieuw gratis accountje aangemaakt, maar na 5 minuten: Unable to logon... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik al 4 jaar tot volle tevredenheid Astaweb (news.astraweb.com) als fill account naast mijn XS4All account (lang leve newszilla)

60 dagen retentie, alle nieuwsgroepen, een onbeperkt aantal connecties en snelheid (bij pay-by-download) of max. 10 connecties bij Unlimited DSL (geen snelheids beperking), anoniem uploaden.

Eigenlijk is er niets wat ik niet compleet binnen kan krijgen. Om een voorbeeld te geven: ik was eind vorig jaar bij een kennis hij downloade via Tweaknews, kon iets niet compleet krijgen, snel even mijn Astraweb gegevens in gevuld en klaar was Kees (nouja Kees..)

Tijdelijk krijg je bij Astraweb voor 25USD 90GB (PBD-service) mocht je dus een goede fill-server zoeken, probeer het eens.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
s_schimmel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:32:
is het helemaal niet mogelijk om tussen 6 en 1 te downloaden of dat een download bezig is ( lees 1755 starten )

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
dizzytal schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:44:
Ik gebruik al 4 jaar tot volle tevredenheid Astaweb (news.astraweb.com) als fill account naast mijn XS4All account (lang leve newszilla)
Ik kwam hem inderdaad al tegen gisteren (toevallig :+) en moet zeggen dat ik erg veel interesse heb (zat voorheen naar Giganews te kijken met de 90 dagen retentie, ik vind alleen de $10 extra per maand voor deze 30 dagen niet echt waard (voor 90 dagen gebruik ik mijn casema wel - tevens ook Giganews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
dizzytal schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:44:

60 dagen retentie, alle nieuwsgroepen, een onbeperkt aantal connecties en snelheid (bij pay-by-download) of max. 10 connecties bij Unlimited DSL (geen snelheids beperking), anoniem uploaden.

Eigenlijk is er niets wat ik niet compleet binnen kan krijgen. Om een voorbeeld te geven: ik was eind vorig jaar bij een kennis hij downloade via Tweaknews, kon iets niet compleet krijgen, snel even mijn Astraweb gegevens in gevuld en klaar was Kees (nouja Kees..)

Tijdelijk krijg je bij Astraweb voor 25USD 90GB (PBD-service) mocht je dus een goede fill-server zoeken, probeer het eens.
Ik gebruik Astraweb ook al zo'n 2 jaar, de laatste maanden enkel nog voor fills. Perfecte service, snelheid, retentie....
Maar die tijdelijke aanbieding, die staat er al 2 jaar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar die tijdelijke aanbieding, die staat er al 2 jaar op ;)
Billed: 24-3-2005 65GB,
Billed: 28-6-2005 65GB,
Billed: 02-10-2005 65 GB.

Zal mn bill history niet verder posten, dat is ook niet interessant, maar 2 jaar staat die tijdelijke aanbieding er zeker niet. Hooguit een paar maand (als het al zo lang is)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit nu zo'n 5 dagen op de 10-dagen trial van tweaknews en het bevalt me erg goed. Heb vooral veel zitten downloaden om te testen hoe alles nou werkt met pars etc en ik ben blij dat ik er wat van opgestoken heb. Wat ik wel zeer vervelend vind is dat ik icm newsleecher bij 8/10 3gb+ bestanden veel incompletes heb, maargoed daar is par voor uitgevonden >:)

Nu zit ik alleen te twijfelen of ik me abonneer op Giganews of Tweaknews :'( . Ik download erg veel, daarbij is tweaknews tot nu toe erg goed gebleken en ik vind vrij veel wat ik wil hebben. Ook de snelheid is meestal wel top en die retentie is goed genoeg voor mij ( denk ik }:O ), maar aangezien iedereen hier helemaal lyrisch is over Giganews misschien dat toch maar eens gaan proberen.... hopelijk dan ook met de volle 1mb/ps downloaden.

edit : de reden om misschien toch Giganews te nemen; hoe meer groups, hoe beter :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172249 op 09-02-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Tweaknews mist bij mijn weten geen groepen hoor? De retentie kan niet op tegen die van Giganews maar daar is het prijsverschil ook naar.

Ik download nu bijna een jaar via Tweaknews (heb TweakDSL) en het bevalt me eigenlijk prima. Sinds eind december ook maar newsleecher gekocht met supersearch en ik merk dat ik eigenlijk nooit meer de bekende index sites gebruik. Wat mij betreft was het die 30 dollar iig meer dan waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 07-05 21:23
www.usenetserver.com On March 1st, we will complete the upgrades and have over 100 days of retention.
Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus
Helemaal mee eens. Ik gebruik UNS nu bijna 2 jaar en heb bijna niets (meer ;)) om over te klagen. _O_

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik gebruik Eweka. Prima dienst, redelijke retentie (ik zit er toch kort op :) ) en compleetheid van bestanden is erg goed te noemen.

Grootste voordeel van eweka vind ik het feit dat je je verbinding mag delen. (2 versch. ip's en max 4 connecties)
Ik deel hem met iemand anders en betaal dus maar € 3,75 per maand. Ik heb chello light, dus heb aan 2 connecties meer dan genoeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik zie niemand nog reppen over Xsnews?

Ik heb daar een paar maanden geleden een Jaarabbonement afgesloten voor ongeveer 70+ euro, daarbij zit 10MBit unlimited / 8 draadjes en de retentie (bouwt) zich nu op tot 60+ Dagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 09-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Fastenau
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-07-2024
Even een vraag tussendoor:

Ik heb net een vraag gepost over Scarlet en binaries. Nu begrijp ik dat het via Scarlet niet mogelijk is om via de binaries bestanden binnen te halen.
Ik snap zelf alleen niet goed wat er nou precies gebeurd wanneer ik bijvoorbeeld een abonnement aanvraag bij TweakNews. Kan ik dan via scarlet op de tweaknews server komen? Is het dan dus zo dat ik 7,95 betaal (bijvoorbeeld) en dan dus weer access heb tot de binaries?

Zou iemand dit kort kunnen uitleggen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Heb je zelf al gedaan ;) Als je een abo bij (bijv.) TweakDSL neemt krijg je gewoon inloggegevens waarmee je op de TweakNews server kunt komen en gewoon je binaries kunt downloaden. Via welke provider maakt dan gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dizzytal schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:15:
Zal mn bill history niet verder posten, dat is ook niet interessant, maar 2 jaar staat die tijdelijke aanbieding er zeker niet. Hooguit een paar maand (als het al zo lang is)
De aanbieiding gaat vaak weg en komt dan weer even terug. Maar de meeste dagen van het jaar is de aanbieding niet beschikbaar. Maar ik zie hem ook al 2 jaar af en toe terugkomen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.