If you didn't win today, you can always win tomorrow
Heeft iemand al newsZilla draaien onder Vista?
Eweka is echt af te raden. Afgelopen maanden is het echt dramatisch. Ik ga waarschijnlijk nu ook over stappen.greatgonzo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:37:
usenet.de heeft toch geen verplichting na proefabbo of niet? Wil nog even wachten met abbo te nemen, tweak proefabbo was leuk, maar weet het nog niet zeker.
Ook weet ik niet zeker of ik eweka of tweak zal nemen, beide hoor ik goede verhalen over.
En nu ik toch aan het vragen ben: kan het dat op de een of andere manier tweaknews je router uit zet oid? Deel inet met de buurman (wlan), en heb al twee keer moeten vragen of hij de router opnieuw aan wil zetten (of hij zet hem uit omdat ik zijn verbinding dichtslib)
< dit stukje webruimte is te huur >
Werkt anders prima hier hooraex351 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:44:
Eweka is echt af te raden. Afgelopen maanden is het echt dramatisch. Ik ga waarschijnlijk nu ook over stappen.
Anoniem: 26576
Ik zit op reader 2 en die is de laatste tijd inderdaad wat minder.
Ik zit nu bij TweakDSL en laat m'n account bij eweka verlopen omdat Tweaknews goed bevalt.
Eigenlijk beter, want ik wil nog wel eens headeren en bij eweka is dat gecapt op 100 kBps en daar heb je bij Tweak geen last van. Ook de 8 lijntjes ipv 4 vind ik wel handig om over 2 systemen te verdelen.
dizzytal schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:15:
[...]
Dat zeg ik _tijdelijk_
Post waar ik op reageer doet het overkomen als of die aanbieding er al twee jaar constant opstaat...
Ik weet niet wat jullie verkeerd doen, maar dit is iedere keer voor 90gig geweest82119-28451924 25 billed new order 2005-01-31
1869124046 25 billed new order 2005-04-14
1938028688 25 billed new order 2005-06-10
1972256519 25 billed new order 2005-07-08
2164053314 25 billed new order 2005-12-06
2302066570 25 billed new order 2006-03-11
2420616868 25 billed new order 2006-05-30
2505889267 25 billed new order 2006-08-01
3504094838 25 billed new order 2006-10-04
@_AlexR_: freenet doet het bij wel hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 11-02-2007 22:11 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
400KB/s tops vind ik traag. Als ik "geluk" heb dan kan met 950KB/s downloaden. Nu zit het vaker richting de 0KB/s dan de 950Kb/s. Afgelopen zomer/eind zomer die periode was Eweka perfect. 950KB/s non stop met af en toe dalers richting de 600/750KB/s (wat ik toen traag vond). Maar ja ze hebben het voor elkaar gekregen om het woord traag nu anders te defineren bij mij.Ruben [NL] schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:56:
[...]
Werkt anders prima hier hoorWeet dan ook niet echt wat er bij jou dramatisch is, maar misschien concludeer je wat snel...
Met name de email van eweka de afgelopen december vertellen ze al, alhoewel niet direct, dat ze nu een snelheid van minimaal 8Mb/s willen garanderen (950KB/s). Mja zelfs dit halen ze niet terwijl ze adverteren met 20Mb/s op hun site. Zelfs om 5 uur s'nachts.
Volgende week stap ik mooi over op een andere aanbieder. Vorige maand Tweaknews nog geprobeerd en hun waren wel oke. Niet perfect maar de retentie tijd van 50 dagen is wel handig. Eweka geeft aan dat alles na 25 dagen van "backup" servers uit amerika komt en dat is in hun woordenboek de oke woord dat het traag mag wezen. Terwijl ze in december nog adverteerde dat ze de retentie omhoog wilde gooien.
Maar ik haal zelf nog steeds m'n maximale snelheid (1MB/s) en ook altijd eigenlijk, zelfs tijdens de spitsuren, dus ik kan niet echt zeggen dat ik er last van heb. Misschien eens je account een dag laten verlopen zodat je naar een nieuwe server gaat?
Enige jammere is inderdaad dat headers op 100KB/s zitten en maximaal 10 dagen oud. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor wat kleine groups die niet altijd even goed geïndexeerd lijken te worden op de search sites en voor wat foto groups. Maar ik ga na dit abbo over 2 maanden ook eens even een andere provider proberen denk ik.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor € 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)Klippy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:53:
Eweka groeit nogal hard geloof ik, ken steeds meer mensen die het Usenet gebruiken en Eweka is toch een van de meest bekende, dus dat het wat inzakt soms geloof ik best. Ze zitten ook al ruim boven de 70 servers.
maar goed heeft trouwens UNS een max snelheid van 20mbit? Ik kan het niet vinden op hun site. Ik vind € 10,- een prima deal voor 90dagen retentie. Ik wacht op jullie bevindingen
Vorige zomer zaten ze al op +50 hoor.Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]
Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor € 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)
maar goed heeft trouwens UNS een max snelheid van 20mbit? Ik kan het niet vinden op hun site. Ik vind € 10,- een prima deal voor 90dagen retentie. Ik wacht op jullie bevindingen
Anoniem: 172249
off-topic : Alleen heb ik nog wel even een vraagje, wat gebruiken jullie om te zoeken wat je wilt ?
Ik ben geabonneerd op Newzbin ( meestal search ik op Newzbin zelf en soms in Usenet ) en gebruik de Supersearch van Newsleecher alleen kan ik niet echt alles vinden wat ik wil heb ik het vermoeden. Kan het even niet zo uitleggen, wat het zo maakt dat jullie mij ook niet echt kunnen helpen dus
Hier gaan we het dus niet over hebbenAnoniem: 172249 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:05:
Om deze post even nut te laten hebben voor anderen : Ben sinds kort over op Giganews ( na 10 dagen trial van Tweaknews ) en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uitermate tevreden ben. Waar ik bij tweaknews meestal rond de 900 kb/s - 950 kb/s zat, zit ik nu met Giga op de 950 kb/s - 1020 kb/s ( heb 8Mbit internet van @Home ). Ook de hogere retentie merk ik wat van, als je eigenlijk alles al hebt en alleen nog nieuwe dingen wilt downloaden ( zoals episodes bv. ) zit je goed met Tweaknews trouwens.
Alleen heb ik nog wel even een vraagje, wat gebruiken jullie om te zoeken wat je wilt ?
Ik ben geabonneerd op Newzbin ( meestal search ik op Newzbin zelf en soms in Usenet ) en gebruik de Supersearch van Newsleecher alleen kan ik niet echt alles vinden wat ik wil heb ik het vermoeden. Kan het even niet zo uitleggen, wat het zo maakt dat jullie mij ook niet echt kunnen helpen dusvandaar de vraag hoe jullie dit aanpakken. Moet trouwens wel zeggen dat ik de 720p versies ( 750MB eps ) van complete seizoenen mis, meestal dvd rips nu of Xvid....
(zie DirectMessage btw)
Zit op reader56, het ding gaat constant van 0 tot 410KB (mijn max), maar zit meer op 200-300.

Toch maar terug naar XSNews denk ik met hun 60 dagen retentie. Voor 4.95€/m vind ik dat toch een betere service...
Mag jij zeggen waar je 4,95 euro ziet staan: http://www.xsnews.nl/index.php?x=abonnementenFire69 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:50:
Ik heb nu ook een maand of 2 Eweka, maar ben er toch niet tevreden over.
Zit op reader56, het ding gaat constant van 0 tot 410KB (mijn max), maar zit meer op 200-300.
Toch maar terug naar XSNews denk ik met hun 60 dagen retentie. Voor 4.95€/m vind ik dat toch een betere service...
Ze werken samen met een nzb-site, maar ja, die mag ik hier niet noemen
[edit]
Excuseer, 't is trouwens 5.95€ (en max 4mbit)
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 12-02-2007 12:20 ]
kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]
Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.
Voor mij super dus
Hebben jullie geen snelheidsproblemenpven schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:14:
[...]
Helemaal mee eens. Ik gebruik UNS nu bijna 2 jaar en heb bijna niets (meer) om over te klagen.
"Vroeger" toen de retentie van UNS nog 30 dagen was, kon ik met maar 3-4 verbindingen (van de in totaal 30) mn volle snelheid van 1.7 MBytes/s halen. Sinds de retentie steeds hoger wordt, wordt mijn snelheid steeds lager

Opvallend is dat snachts (02.00 uur) de snelheid wel ineens hoger wordt bij mij. Ik heb het niet goed in de gaten gehouden, maar volgens mij is het echt zo.
da's dan een tegenvaller zeg, ik was van plan om UNS een maandje uit te proberen. Ik dacht dat max verbindingen op 10 lag bij UNS?Bhai schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:33:
[...]
[...]
Hebben jullie geen snelheidsproblemenBedoel je met 2 mb 2 megabyte?
Sinds de retentie steeds hoger wordt, wordt mijn snelheid steeds lagerIk haal nu met 3-4 verbindingen niet eens paar 100 kb, en met alle 30 verbindingen ~400-800 KByte/s. Het lijkt misschien veel, maar het is wel minder dan de helft van wat ik vroeger gewend was
Hij schommelt sinds vanavond als een gek met als top ongeveer 500KB/s ipv 1300 KB/s constant.
(Ik zit bij Planet btw)
Vanmiddag liep ie nog normaal.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 12-02-2007 23:34 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:39:
[...]
da's dan een tegenvaller zeg, ik was van plan om UNS een maandje uit te proberen. Ik dacht dat max verbindingen op 10 lag bij UNS?
Of ik ze nou alle 30 of 40 gebruik of alleen 10. Ik blijf maar 800 KByte krijgen op zn bestthe virtual servers nntp1.usenetserver.com - nntp4.usenetserver.com make up news.usenetserver.com. You are allowed to connect to each of the nntp server groups directly if you wish.
Dan heb ik eigenlijk liever 30 dagen retentie met volle snelheid...
Jep, zelfde probleem hier sinds het weekend. Ik zit op newsreader 26 overigens.fsfikke schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:34:
Hebben meer mensen last van trage downloadsnelheden bij Eweka?
Hij schommelt sinds vanavond als een gek met als top ongeveer 500KB/s ipv 1300 KB/s constant.
(Ik zit bij Planet btw)
Anoniem: 32279
Hier doet hij het ook al een paar dagen heel slecht, zit op reader55 uit mijn hoofd. Heel vervelend.fsfikke schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:34:
Hebben meer mensen last van trage downloadsnelheden bij Eweka?
(Ik zit bij Planet btw)
Anoniem: 110497
Met de nieuwe beta versie van newsleecher (die automatisch repareert) merk ik daar weinig van, maar in het weekeinde is eweka niet meer vooruit te branden, vooral zaterdagavond is om te huilen. Door de week haal ik wel mijn maximale snelheid (850KB/sec) weer sinds een paar dagen.Anoniem: 110497 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:33:
Het lukt makkelijk, want het zijn iedere keer maar een paar blocks die die mist maar het is wel irritant.
Nou, ik moest natuurlijk eigenwijs zijn en het zelf ondervinden: ik haal bij UNS met 40 verbindingen even 1.5mb/sec, ben natuurlijk teruggefloten dat "max 10 connections allowed" zijn. Snelheid is wel erg droevig zeg. Nu maak ik connectie met alle vier servers en haal net 1.2mb/sec erg langzaam voor iets wat amper 3 weken oud is.Bhai schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:02:
[...]
[...]
Of ik ze nou alle 30 of 40 gebruik of alleen 10. Ik blijf maar 800 KByte krijgen op zn best![]()
Dan heb ik eigenlijk liever 30 dagen retentie met volle snelheid...
Tja dan maar liever inderdaad 30dagen volle snelheid van 20mbit, 90 dagen retentie voor $14.95 is ook te mooi om waar te zijn...
*update: nu om 4uur 's nachts gaat ie ineens wel 2mb/sec, nu maar hopen ik niet alleen midden in de nacht fullspeed kan downloaden. Is overigens wel vreemd, het zou nu in de US een uur of 23:00 in New York zijn, en een uur of 19:00 in Los Angeles. Zouden dan alle UNS users aan de oostkust wonen?
[ Voor 16% gewijzigd door Terryb47 op 17-02-2007 04:15 ]
Het klopt dus wat ik dacht te zienTerryb47 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:17:
[...]
...
*update: nu om 4uur 's nachts gaat ie ineens wel 2mb/sec, nu maar hopen ik niet alleen midden in de nacht fullspeed kan downloaden. Is overigens wel vreemd, het zou nu in de US een uur of 23:00 in New York zijn, en een uur of 19:00 in Los Angeles. Zouden dan alle UNS users aan de oostkust wonen?

Aan de andere kant: het is me opgevallen dat ze niet meer echt reclame maken voor hun snelheid, wat vroeger wel zo was volgens mij... Ze zeggen wel in FAQ dat je met een DSL connectie het maximum moet kunnen halen, maar dat is niet een van hun hoofdpunten (meer?).

[ Voor 23% gewijzigd door Bhai op 17-02-2007 15:02 ]
kan het zijn dat eweka buitenlandse IP's blokkeert? Of is het de ISP hier die loopt te bokken?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Hmm ok, dan ligt het dus aan de ISP hier...kortom, wachten op eigen verbinding...[bhttp://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/html/entities.html
Speciale karakters]Fire69 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:24:[/b]
Vanuit België werkt Eweka gewoon...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik vond dat ook al raar dat ik niks kon vinden omtrend snelheden, net iets van 75dagen geleden neergehaald: 100% compleet. iets van 80dagen geleden kon ik weer niet binnenhalen.Bhai schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Het klopt dus wat ik dacht te ziens'nachts zit ik ook aan mijn max speed (1.7 MByte/s). Wel slecht van USN
Aan de andere kant: het is me opgevallen dat ze niet meer echt reclame maken voor hun snelheid, wat vroeger wel zo was volgens mij... Ze zeggen wel in FAQ dat je met een DSL connectie het maximum moet kunnen halen, maar dat is niet een van hun hoofdpunten (meer?).
Wel is m'n snelheid weer ingekakt, om een uur of 12:45 ging het nog 1.7mb/sec, nu 3 uur later kom ik (weer) niet boven 1.1mb/sec uit. Zal vannacht weer eens proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Terryb47 op 17-02-2007 19:18 ]
Eweka gebruikt geen transit, met andere woorden, ze gebruiken alleen gratis bandbreedte (peering). Dat zorgt ervoor dat veel buitenlandse ISP's niet zullen werken, aangezien die geen peering met Eweka hebben.kamstra schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:02:
ff vraagje tussendoor:
kan het zijn dat eweka buitenlandse IP's blokkeert? Of is het de ISP hier die loopt te bokken?
Het zijn geen 70+ of 10 servers.. dat zijn newsreaders..Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]
Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor € 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)
Achter elke newsreader zit weer een hele meuk servers met opslag..
Anoniem: 127255
Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.
Cambrium Usenetservices, welke usenet diensten levert aan het TweakDSL, TweakNews en Tele2, ziet de noodzaak van een forse capaciteitsuitbreiding.
De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit
Staat op de site van tweakdsl
Het zal nog wel te vroeg zijn, want ik zie het niet staan op de site.Anoniem: 127255 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:21:
goed nieuws voor tweakdsl c.q. tweaknews gebruikers:
Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.
Cambrium Usenetservices, welke usenet diensten levert aan het TweakDSL, TweakNews en Tele2, ziet de noodzaak van een forse capaciteitsuitbreiding.
De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit
Staat op de site van tweakdsl
Zou je zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen?
Hoi!
Maar natuurlijk:urnie538 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:39:
[...]
Het zal nog wel te vroeg zijn, want ik zie het niet staan op de site.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen?
Linkje
Inderdaad. Eweka heeft ook al meerdere malen zulke dingen geroepen (hogere retentie) maar elke keer kampen ze met de zelfde problemen, en dan vaak qua retentie.tweak_dude schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:21:
100! dagen retentie??? Eerst zien dan geloven. Lijkt me aardig prijzig. Giganews is niet voor niets zo duur lijkt me.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Lees je eens in in de materie; dat kunnen ze niet omdat er daadwerkelijks niets geshared wordt, alleen de uploaders zijn strafbaar.E-jey schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:35:
wow, 100 dagen is behoorlijk veel. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat brein ed een rechtzaak anaspannen.
Ik heb al zoveel berichten gelezen dat Brein en consorten dit willen aanpakken, maar denk je nu echt dat ze dat al niet hadden gedaan als ze ook maar één poot hadden om op te staan?
Ik denk dat de grote filmmaatschappijen & muziekmaatschappijen uiteindelijk wel zullen gaan lobbyen en de wetgeving verandert gaat worden, maar dit proces zal nog jaren gaan duren dus daar hebben wij voorlopig geen last van.
Een retentie van 100 dagen is wel zeker mogelijk als je de capaciteit drastisch uitbreid, daarin wil investeren (reken ook maar even uit wat 2 * 20 gb ams-ix kost per maand + het aanleggen van een eigen fiber).
Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn
Cambrium zelf is zover ik 1/2/3 kan zien een kapitaalkrachtig bedrijf dus ze zullen deze investering makkelijk kunnen veroorloven en er snel weer uithalen (vanuit een buitenstaande positie gezegd).
CMJJKFE
Dat is uiteraard wel het domste business plan dat je aan kan nemen. Klantenbehoud levert op de lange termijn veel meer op dan een korte inkomsten boost aan het begin. Maarja, sommige bedrijven denken enkel korte termijn.Jan20 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:56:
Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn
Als Eweka op korte termijn hiermee veel geld kan verdienen en verwacht dat later de markt gaat inzakken is het nog niet zo’n slechte veronderstelling.
CMJJKFE
Giganews heeft 2 serverfarms staan he, 1-tje in adam en 1-tje ergens in de USA, dus daarom zal giganews zo duur zijntweak_dude schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:21:
100! dagen retentie??? Eerst zien dan geloven. Lijkt me aardig prijzig. Giganews is niet voor niets zo duur lijkt me.
Zo duur vind ik giganews ook weer niet gezien de retentie (en het waarmaken daarvan). Je kan er vervolgens gratis newsleecher met supersearch bijnemen (dat kost normaal ook rond de 2 euro in de maand die je dan bespaart): http://www.newsleecher.com/?id=special_gnAnoniem: 127255 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:09:
Giganews heeft 2 serverfarms staan he, 1-tje in adam en 1-tje ergens in de USA, dus daarom zal giganews zo duur zijn
Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-02-2007 14:18 ]
Mwa, hun 'oude binaries' server heeft wat lopen bokken maar niks ernstigs. Ik gebruik het nu een jaar en ik heb eigenlijk gewoon geen klachten. Vind het sowieso prettig dat de capaciteit wordt vergroot voordat het echt nodig is.Anoniem: 32279 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.
CMJJKFE
Afgelopen maanden eigenlijk niets dan lof. Nauwelijks meer downtime, steeds minder blocks nodig. En ik download nu op full-speed (1 MB/sec).Anoniem: 32279 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
[ Voor 3% gewijzigd door job op 18-02-2007 15:06 ]
Dat is helaas alleen voor nieuwe klanten, oudgedienden zoals ik krijgen helemaal niets (en om daarvoor nu op te zeggen en onder een ander email en CC weer een account te gaan nemen).Anoniem: 32279 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
[...]
Zo duur vind ik giganews ook weer niet gezien de retentie (en het waarmaken daarvan). Je kan er vervolgens gratis newsleecher met supersearch bijnemen (dat kost normaal ook rond de 2 euro in de maand die je dan bespaart): http://www.newsleecher.com/?id=special_gn
Vind nog steeds dat Giganews dit had moeten aanbieden aan alle klanten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De snelheid hoeft niet aan UNS te liggen maar aan de provider, afhankelijk welke route gekozen word. Dit kan je UNS wel veranderen als je inlogt op de site.
Het is stommer om een suggestie van iemand (waar niets mis mee is)aan te nemen als waarheid en daar je conclusies uit te trekken terwijl dit totaal niet zo is.DutchCommando schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:58:
[...]
Dat is uiteraard wel het domste business plan dat je aan kan nemen. Klantenbehoud levert op de lange termijn veel meer op dan een korte inkomsten boost aan het begin. Maarja, sommige bedrijven denken enkel korte termijn.
Maar om er even op terug te komen, die retentie uitbreiding zit 'r nog steeds aan te komen, echter daarvoor moet ons DC eerst uitgebreid worden, (wat in een redelijk ver gevorderd stadium is inmiddels). Verder is ons platform ook compleet anders opgebouwd als Tweaks platform, waardoor een retentie uitbreiding moeilijker te realiseren is (minpunt van onze opbouw, pluspunt is redundancy), plus dat we nog steeds heel hard groeien waardoor machines welke eigenlijk ingezet zouden worden voor meer redundancy nu ingezet zijn voor capaciteitsuitbreiding om een goede snelheid te kunnen blijven leveren.
Verder wel respect voor Tweak, dat ze hun spoolarray dusdanig upgraden dat ze 100 dagen retentie kunnen aanbieden tegen een concurrende prijs, wilde dat dat hier ook 'ff' gebeurd was
De praktijk is dat je er beter voor kiest om nu geen nieuwe klanten aan te nemen totdat problemen zijn opgelost. Ik ben niet voor niets overgestapt naar TweakNews. Eweka krijgt enkel een slechtere naam (klantenbehoud?). Ik herkende de retentieproblemen die Jan20 noemde en speelde daar op in: zijn verhaal beschouw ik dan ook niet als suggestie maar als waarheid.Punica- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Verder wel respect voor Tweak, dat ze hun spoolarray dusdanig upgraden dat ze 100 dagen retentie kunnen aanbieden tegen een concurrende prijs, wilde dat dat hier ook 'ff' gebeurd wasmaar de praktijk is anders...
Er is welgeteld 1 probleem, en dat is dat de retentie terug loopt, dus dan moeten we maar geen klanten meer aannemen? Ik denk dat een hoop mensen die ooit problemen bij ons gehad hebben de boel erg overdrijven en het liefst overal posten, dat zie ik op het FTD forum ook. Echter vraag je om een onderbouwing dan is die vaak moeilijk te geven of komt het altijd op dezelfde dingen neer. Maar veel plezier met Tweaknews, dat vertellen onze helpdesk medewerkers ook aan klanten die niet tevreden zijn 'excuses dat we niet aan u verwachtingen kunnen voldoen, echter als u bent vrij om niet meer te betalen en met ons te stoppen, veel succes bij een andere aanbieder'.DutchCommando schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:41:
[...]
De praktijk is dat je er beter voor kiest om nu geen nieuwe klanten aan te nemen totdat problemen zijn opgelost. Ik ben niet voor niets overgestapt naar TweakNews. Eweka krijgt enkel een slechtere naam (klantenbehoud?). Ik herkende de retentieproblemen die Jan20 noemde en speelde daar op in: zijn verhaal beschouw ik dan ook niet als suggestie maar als waarheid.
Ik snap het euvel dan ook niet, als we helaas niet aan je verwachtingen kunnen voldoen, betaal niet meer, en stop, das het hele voordeel van ons systeem (wat door veel mensen gewaardeerd word).
En Jan20 z'n quote:
Daarom bieden we onze diensten al ruim 3 jaar met veel succes en tevreden klanten aan... het is niet het niet willen, echter bij een usenetplatform met ~ 60Gbit sustained output, ligt alles niet zo heel makkelijk als men soms denkt, het is op dit moment het niet kunnen uitbreiden door technische beperkingen van ons DC (vandaar de uitbreidingen).Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn
[ Voor 15% gewijzigd door Punica- op 19-02-2007 17:15 ]
tja, als een 6mbit verbinding thuis hebt, dan heb je waarschijnlijk niks te klagen nee.kaiiestan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:51:
Om even terug te komen op usenetserver, ik heb zelf maar een 6mbit verbinding en die trek ik altijd gewoon helemaal dicht met 4 connecties. Vroeger haalde ik op de uni wel 2 mb/s maar nu weet ik niet of dat dat nog steeds geld.
De snelheid hoeft niet aan UNS te liggen maar aan de provider, afhankelijk welke route gekozen word. Dit kan je UNS wel veranderen als je inlogt op de site.
aan m'n provider ligt het zeker niet, ik haal gewoon 2mb/sec via easynews of giganews. Bij UNS is het gewoon dagelijks terugkomend geval dat de snelheid in de middag inkakt: 1mb/sec in de middag, en 2mb/sec in de nacht (en ik ben niet de enigste). Ook heb ik alle routeringen geprobeerd, Telia was voor mij het snelst.
probeer dan eens contact met ze op te nemen, ze hebben en hele goed helpdesk via live chat is mijn ervaring!Terryb47 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:15:
[...]
tja, als een 6mbit verbinding thuis hebt, dan heb je waarschijnlijk niks te klagen nee.
aan m'n provider ligt het zeker niet, ik haal gewoon 2mb/sec via easynews of giganews. Bij UNS is het gewoon dagelijks terugkomend geval dat de snelheid in de middag inkakt: 1mb/sec in de middag, en 2mb/sec in de nacht (en ik ben niet de enigste). Ook heb ik alle routeringen geprobeerd, Telia was voor mij het snelst.
succes!
Hm, dat zou ik niet zomaar zeggen.Punica- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:09:
[...]
Er is welgeteld 1 probleem, en dat is dat de retentie terug loopt, dus dan moeten we maar geen klanten meer aannemen?[...]
Ik heb maar een 4mbit-lijntje, maar daarnet (rond 15u) kreeg ik die niet volgetrokken, het schommelde steeds tussen de 150 en de 410KB/s...
Over de retentie kan ik momenteel nog niks zeggen, het maximum heb ik nog niet nodig gehad.
als een provider je niet bevalt, ga je toch lekker naar een ander? er zijn genoeg mensen die dezelfde provider wel zien zitten...
Ik ben blij als ik klanten die alleen maar zeikan kan 'dumpen', deze 'mierenneukers' zijn echt niet de meerderheid... voor jou tien anderen

my $0.02
Meer dan prima service voor dat geld, zit nog steeds te twijfelen of ik mijn giganewsaccount op ga zeggen en inruilen voor een eweka, alleen het prepaid systeem staat me een beetje tegen (ik vergeet zulke dingen en inplannen gaat ook niet echt lekker omdat mijn salaris niet altijd op tijd is). Jammer dat je niet met CC kan betalen (eventueel tegen meerprijs).ThinkAboutIt schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:39:
Ik moet toch even wat positiefs posten over eweka, ik ben nu ongeveer één jaar afnemer van hun diensten en eigenlijk zeer tevreden hierover, op dit moment loopt er een download met 2,0 mB/sec, niet slecht voor het spitsuur volgens mij. Dus strak mijn volle bandbreedte die ik van orange family krijg vol. Par-blokken heb ik minimaal nodig. Ik heb zelden of nooit dat ze onbereikbaar zijn. Prima prestatie voor 7,50 per maand.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Oh, dus in dit topic mogen we enkel 'Happy happy, joy joy!!!!' posten?Bastiaan V schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:28:
wat zijn er hier een hoop beroeps zeikerts zeg...
als een provider je niet bevalt, ga je toch lekker naar een ander? er zijn genoeg mensen die dezelfde provider wel zien zitten...
Ik ben blij als ik klanten die alleen maar zeikan kan 'dumpen', deze 'mierenneukers' zijn echt niet de meerderheid... voor jou tien anderen
my $0.02
Leukerd ben jij, als je zo over je klanten denkt, vergeet je misschien dat ze je broodwinning zijn?
Ik betaald gewoon maandelijks voor een service die zou 20mbit moeten leveren, en ik kan zelfs mijn 4mbit lijntje niet volkrijgen?
Nu op dit moment krijg ik niet meer dan 340KB/s... en dit is niet echt spitsuur te noemen toch?
Wie ben jij om te bepalen of ik bij Eweka moet blijven of niet?
Ik heb voor een maand service betaald en als die maand uit is zal ik zeker en vast veranderen als het niet beter is tegen die tijd.
Ben ik nog 2€ goedkoper uit en heb ik 20 dagen extra retentie!
Zo, genoeg 'gezeikt' en 'gemierenneukt'!

http://www.easyusenet.nl/
60 dagen retentie, en een 2 Mbit abbo voor 4,95 / maand, 4 mMbit voor 5,95 en 10 voor 8,75
Ok, die 10 is duur vergeleken met oa eweka, maar ik kom zelf toch niet hoger dan die 4. Ze zijn nog aan het opbouwen, dus tot 1 maart krijg je er gratis bij.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Tot eind van de maand zou je'm gratis moeten kunnen testen.
't is iig niet duur voor die 4mbit...
In mijn herinnering kun je bij Eweka gewoon vooruit betalen door gewoon 75 te betalen voor 10 maanden bijv. En je kunt altijd een geagendeerde opdracht in je internetbankieren zetten natuurlijk (als je saldo hangt om 7,50 moet je sowieso afvragen of dat niet wat lastig isMeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:33:
Meer dan prima service voor dat geld, zit nog steeds te twijfelen of ik mijn giganewsaccount op ga zeggen en inruilen voor een eweka, alleen het prepaid systeem staat me een beetje tegen (ik vergeet zulke dingen en inplannen gaat ook niet echt lekker omdat mijn salaris niet altijd op tijd is). Jammer dat je niet met CC kan betalen (eventueel tegen meerprijs).
Ehm, even wat rechtzetten, Wijnand + ik zijn de enige hier die bij Eweka werken, hij is helemaal geen collega van me en geeft gewoon z'n mening, net als jij jouw mening geeft, die wel duidelijk is inmiddels, en ja ik vind het vervelend dat je je top snelheid niet kunt halen bij ons, en nee, dat ligt niet aan ons platform, zullen we de discussie gewoon stoppen?Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:27:
[...]
Oh, dus in dit topic mogen we enkel 'Happy happy, joy joy!!!!' posten?
Leukerd ben jij, als je zo over je klanten denkt, vergeet je misschien dat ze je broodwinning zijn?
Ik betaald gewoon maandelijks voor een service die zou 20mbit moeten leveren, en ik kan zelfs mijn 4mbit lijntje niet volkrijgen?
Nu op dit moment krijg ik niet meer dan 340KB/s... en dit is niet echt spitsuur te noemen toch?
Ik heb voor een maand service betaald en als die maand uit is zal ik zeker en vast veranderen als het niet beter is tegen die tijd.
Ik wil niet gaan flamen of iets dergelijks, en wil verder ook niet offensief op je in gaan, maar waar ligt dit wel aan? Heb je enige indicatie of details over dit probleem? Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet zo snel als normaal loopt liepPunica- schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:
[...]
en nee, dat ligt niet aan ons platform, zullen we de discussie gewoon stoppen?
Typische beheerders reactie; het ligt niet aan de systemen. Altijd aan de gebruikers.SoaDmaggot schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:41:
[...]
Ik wil niet gaan flamen of iets dergelijks, en wil verder ook niet offensief op je in gaan, maar waar ligt dit wel aan? Heb je enige indicatie of details over dit probleem? Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet zo snel als normaal loopt liep
Altijd volledige snelheid, beschikbaarheid en retentie bij Giganews en ook de software maakt geen enkel verschil. Waarom maakt het bij Eweka dan wel uit?
Dus als ik over zou stappen naar Eweka, en ik verander alleen server instellingen binnen m'n client, en ik haal niet m'n maximale snelheid, kan je dan nog zo stellig beweren dat het aan de gebruiker ligt?
You get what you pay for.
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 20-02-2007 10:58 ]
...... and if you pay peanuts, you get monkeysGunner schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:47:
[...]
Typische beheerders reactie; het ligt niet aan de systemen. Altijd bij de gebruikers.
Altijd volledige snelheid, beschikbaarheid en retentie bij Giganews en ook de software maakt geen enkel verschil. Waarom maakt het bij Eweka dan wel uit?
Dus als ik over zou stappen naar Eweka, en ik verander alleen server instellingen binnen m'n client, en ik haal niet m'n maximale snelheid, kan je dan nog zo stellig beweren dat het aan de gebruiker ligt?
You get what you pay for.
Elect a clown, expect a circus.
+1 inzichtvolSlasher schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:56:
[...]
...... and if you pay peanuts, you get monkeys
Maar dat het niet aan het platform ligt wilt niet betekenen dat het probleem zich niet bij hun bevind, het zo zomaar ook een core-router kunnen zijn (wat ik ten zeerste betwijfel, onze servers hangen in het DC van eweka, waarschijnlijk achter dezelfde core-router, daar halen we wel volle snelheden binnen).
Daarbij zou ik van een bedrijf als eweka ook wel een wat centraler antwoord verwachten op een forum als deze, waar veel klanten langskomen.
Naar een ander wijzen is één ding, jezelf de schuld afwerpen is een twede..
Eerst zeggen dat er maar 1 probleem is (retentie). Punt, einde discussie.
Dan gewoon negeren dat meerdere mensen snelheidsproblemen hebben. Terug, punt, einde discussie.
Ik heb het probleem vanop meerdere locaties, zou me toch echt verwonderen dat het dan aan mij zou liggen.
Maar zoals ik al zei, geen probleem hoor, begin maart ga ik gewoon terug naar XSNews als de situatie niet verbeterd is. En als die niet goed is test ik die Easyusenet wel even...

Daarbuiten vraag ik me af wat je allemaal downt als je 24/7 een 20Mbit lijn op volle snelheid nodig hebt...
Dit even als tegenhang van al dat Eweka gebash hier.
Daarbij, 24/7 20Mbit tot je beschikking betaal je toch voor? Waarom zou je dat dan niet moeten krijgen?
Ik heb er best respect voor als er rond spitsuren geen 20Mbit gehaald kan worden, maar om nu van 24/7 10- Mbit te hebben? Nee danku

Anoniem: 87604
En ik heb ook die 20Mbit tot m'n beschikking, maar ik down niet 24/7. Dus als het even trager gaat, down ik het later. Of ik wacht wat langer.
Als het langzamer gaat ligt het vaak ook nog aan huisgenoten die suffe p2p-progsels gebruiken of aan het modem die om de een of andere reden lager heeft ingetraind.
euh....
Op alleen TweakNews haal ik in de spits ongeveer de helft. Bovendien vind ik de retentie van GigaNews niet te evenaren. Het gebeurt nog wel eens dat ik iets ouds (90+dagen) nodig blijk te hebben en dat is toch wel een luxe hoor ....
http://www.deyterra.com
Anoniem: 109661
Pro
1. Retentie is goed kon dingen downloaden tot 29 dagen (ouder niet geprobeerd) in tegenstelling tot 1 dag met wanadoo
2. Kosten zijn laag (als ik het deel met een vriend al helemaal)
3. Account kan je delen over meerdere ip's (ga ik delen met een vriend)
4. Snelheid is lekker hoog, zo is het iets sneller dan bij wanadoo
Con
1. De snelheid is hoog 750 kb maar moet hoger kunnen
Ik heb namelijk supersnelle internet maar kom niet hoger dan 750, raar omdat deze snelheid zelfs over 1 poort zo snel gaat inplaats van dat ik 4 poorten nodig heb voor die snelheid. Ik heb het gisteren nog maar een uurtje lopen testen en toen voornamelijk met oude posts en niet snelheid, dus waarschijnlijk kan die nog sneller bij me maar moet dan wat dingen gaan proberen.
Gebruik trouwens momenteel Grabit maar moet effe kijken of met andere programma's het zelfde probleem heb enzo, als het teminste sneller kan.
maar behalve dat ben ik HEEL blij met me account
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 109661 op 20-02-2007 15:15 . Reden: typo ]
Tja....Anoniem: 109661 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:35:
Gisteren Eweka aangeschaft ik had eerst wanadoo en ben er uiterst tevreden mee.
Pro
2. Kosten zijn laag (als ik het deel met een vriend al helemaal)
Als je het maar genoeg deelt wordt alles goedkoop!
Maar om te gaan delen voor die 3,75 besparing... Da's zelfs voor een cheapo als ik wel erg Nederlands...
Mijn klanten zijn idd mijn broodwinning, net zo als dat ik dat ben voor mijn leveranciers (wat regelmatig ook mijn klanten zijn). Maar als ik ipv 1 moeilijke klant 10 klanten kan hebben die wel relaxed zijn, is voor mij de keuze snel gemaakt...Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:27:
[...]
Oh, dus in dit topic mogen we enkel 'Happy happy, joy joy!!!!' posten?
In wie ik ben om iets voor jou te bepalen ??Ik geloof niet dat ik je quote of wel soms ???
PS. ik ben (helaas?) geen werknemer van eweka, wel een trouwe klant vanaf de tijd dat ze nog 6 readers hadden
[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan V op 20-02-2007 18:44 ]
Veel meer mensen hebben dat de snelheid inkakt tijdens spitsuur. En ik vind het maar goed ook dat we hier terecht kunnen voor onze bevindingen, Mensen die maar een 4mbit lijn hebben en daarom ook hun volle snelheid halen zullen uiteraard tevreden zijn.Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:
Vind de reactie van Punica- ook maar flauwtjes.
Eerst zeggen dat er maar 1 probleem is (retentie). Punt, einde discussie.
Dan gewoon negeren dat meerdere mensen snelheidsproblemen hebben. Terug, punt, einde discussie.
Ik heb het probleem vanop meerdere locaties, zou me toch echt verwonderen dat het dan aan mij zou liggen.
liever 10 relaxte klanten ipv 1 zeurende? tuurlijk helemaal mee eens, maar de klachten niet serieus nemen is een heel ander punt. Je wil tenslotte dat mensen ook tevreden zijn, degene die klagen, doen dat heus niet voor de lol hoor.
Dus ik vind Punica's statement uitermate teleurstellend. En ja ik ben ooit een jaar lang tevreden klant van Eweka geweest, maar nu niet meer.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Het ligt idd aan USN..kaiiestan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:11:
[...]
probeer dan eens contact met ze op te nemen, ze hebben en hele goed helpdesk via live chat is mijn ervaring!
succes!
Ik ken iem. die wel gebeld heeft, en ze hebben tegen hem gezegd dat ze het raar vinden dat hij dan zoveel gedownload heeft.. Hij heeft nl maar 1 account en omdat het meerdere mensen geshared wordt, is de totale download erg hoog (iedereen heeft "20 mbit"). En USN staat sharing niet (meer) toe.
Dit is ook het geval bij mij...
Dan ken je mij nog nietIceStorm schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:52:
[...]
In mijn herinnering kun je bij Eweka gewoon vooruit betalen door gewoon 75 te betalen voor 10 maanden bijv. En je kunt altijd een geagendeerde opdracht in je internetbankieren zetten natuurlijk (als je saldo hangt om 7,50 moet je sowieso afvragen of dat niet wat lastig is).
Aan de optie om een paar maanden vooruit te betalen had ik niet eens gedacht, wat ik bij giganews per maand betaa, kan ik een kwartaal voor Eweka aanspreken. Al denk ik wel dat giganews de beste usenetleverancier is die er is. Blijf het jammer vinden dat je bij eweka op een vaste reader komt ipv via 1 adres.
Geen enkel probleem. Bij enkele groepen lukt het mij nog in 10 dagen. En daar hou ik rekening mee.
Ten eerste ik vindt 7.50 goedkoop, maar omdat ik aardig ben deel ik het met een vriend om er voor te zorgen dat hij dan ook leuk kan downloaden, een gevolg van het delen is dat ik maar 2 poorten kan gebruiken maar omdat ik met 2 poorten op me max snelheid zit is dat geen probleem. Nog een gevolg van delen is dat de kosten door 2 gaan omdat die vriend aardig genoeg is om dan ook mee te betalen. Hierdoor gaan de kosten naar 3.50 permaand wat een handig extra iets vindt, maar zelfs zonder dat had ik het wel gedaan.Titusvh schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:34:
[...]
Tja....
Als je het maar genoeg deelt wordt alles goedkoop!
Maar om te gaan delen voor die 3,75 besparing... Da's zelfs voor een cheapo als ik wel erg Nederlands...
[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 21-02-2007 18:01 ]

Tip: http://www.leren.nl/rubriek/talen/nederlands/cursus/Anoniem: 109661 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:01:
[...]
Ten eerste ik vindt 7.50 goedkoop, maar omdat ik aardig ben deel ik het met een vriend om er voor te zorgen dat hij dan ook leuk kan downloaden, een gevolg van het delen is dat ik maar 2 poorten kan gebruiken maar omdat ik met 2 poorten op me max snelheid zit is dat geen probleem. Nog een gevolg van delen is dat de kosten door 2 gaan omdat die vriend aardig genoeg is om dan ook mee te betalen. Hierdoor gaan de kosten naar 3.50 permaand wat een handig extra iets vindt, maar zelfs zonder dat had ik het wel gedaan.
[..]
[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 21-02-2007 18:01 ]
CMJJKFE
ik krijg vaak geen results te zien
die ik wel met xxx kan vinden
[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 21-02-2007 18:04 ]
slimmehotspot.nl
Deed alleen terug wat hij normaal vindt als reply op een post, maarja laatmaarAnoniem: 109661 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:01:
[modbreak]Gedraag je eens normaal naar andere forumleden. Zie ajb de FaQ.[/]
Anoniem: 209842
Sinds 2001 ben (was) ik een tevreden breedband abonnee bij Planet Internet.
Mijn Comfort abonnement heb ik 4 maanden terug omgezet naar Comfort + bellen.
Planet Internet is een relatief dure Internet provider (60 euro p/m), maar levert goede diensten met een hoge betrouwbaarheid.
Sinds een week ervaar ik een probleem met de nieuwsserver nova.planet.nl.
Headers kan ik met zo'n 530KB/s binnenhalen, maar de binaries komen binnen met slechts 1KB/s.Volgens de helpdesk van Planet is dit probleem intern bekend, er zijn technische problemen met de nieuwsserver. Het probleem heeft geen prioriteit aangezien KPN/Planet met grotere problemen te kampen heeft.
Mijn tevreden m.b.t. provider Planet is dus dalende. Ik zal overwegen over te stappen naar een andere (goedkopere) Internet provider in combinatie met een account bij een externe nieuwsserver (bijvoorbeeld Eweka)
Zijn er meer nova.planet.nl gebruikers met het zelfde download probleem?
Planet Nova is onbetrouwbaar, traag, en heeft een heel lage retentie.
Geen partij voor een payserver.
Mijn vrouwtje heeft thuis hetzelfde probleem, ze downloadde nog niet zo lang van usenet, en naar mijn ervaring was nova al heel slecht, maar is het er in die korte tijd alleen maar harder op achteruit gegaan.Anoniem: 209842 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:55:
Zijn er meer nova.planet.nl gebruikers met het zelfde download probleem?
Ik heb haar verteld dat ze beter Casema kan overwegen (heeft usenet via Giganews). Helaas heeft Casema wel een limiet op de usenet downloads zitten (niet op het normale downloaden dus!) varierende van 10GB bij midi, tot 200GB bij multi. Daarbij komt ook nog een snelheid van 512kbit/s per thread.Mijn tevreden m.b.t. provider Planet is dus dalende. Ik zal overwegen over te stappen naar een andere (goedkopere) Internet provider in combinatie met een account bij een externe nieuwsserver (bijvoorbeeld Eweka)
Een klein overzichtje:
Pakket: threads - limiet
Midi: 1 - 10 GB
Multi: 2 - 50 GB
Maxi: 4 - 100 GB
Mega: 4 - 200 GB
Misschien niet helemaal een droomverbinding, maar voor een klein-leecher als ik is dit ruim voldoende, computer een nachtje aan laten staan heb ik geen problemen mee, en het downloaden van 'rare' stuff gaat prima; je hebt een retentie van 90(!) dagen
Over mijn limiet ga ik haast nooit, gebeurd dit wel dan dan maak ik een dagje gebruik van de service van smsusenet.
//edit: komt misschien een beetje over als spam over services / producten, dit is echter niet mijn bedoeling, ik probeer de persoon in kwestie een mooi alternatief aan te bieden (iets waar hij min of meer naar vraagt
[ Voor 7% gewijzigd door PeterSelie op 22-02-2007 23:16 ]
Ik heb Newshosting en ik zocht een mp3tje zoek zoek stond op een "rave the city" cd.
Ik zou maar 45 dagen retentie hebben (NH45)
Maar ik dacht laat ik het eens proberen...
Heb de cd die 92,2 dagen geleden gepost was gewoon binnen gehaald net
Retentie van Newshosting is dus ook SUPER!
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
- http://www.giganews.com
- http://www.usenetserver.com
- http://www.usenet-news.com
- vast nog meer
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
pven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:21:
Steeds meer usenet-providers hebben een retentie van rondom de 100 dagen:
[...]
- http://www.usenet-news.com
- vast nog meer
128Kbps bandwidth
En ze houden maar 30.000 groepen bij, ipv de gebruikelijke 150.000...
15 dagen retentie is niet echt om over naar huis te schrijven...Schweino schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:01:
Ik kwam een nieuwe usenet provider tegen: http://www.hitnews.eu/
Iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 23-02-2007 12:48 ]
Dit topic is gesloten.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.