Tweaknews loopt hier prima, 359 KB/s
Een groot deel van de AMS-IX lag plat...heeft weinig met de locatie van de servers te makenliquid_ice schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:09:
Volgens mij staan Tweaknews en eweka in hetzelfde rek, want die van mij schoot ook omhoog zo vanaf 18:05

Dat is de verklaring
Anoniem: 1445
Er zijn inmiddels ook Nederlandse providers die richting de 100 dagen toe gaan. 70 dagen en meer is bij een aantal partijen al beschikbaar. 85 dagen en meer zitten nog in de pijplijn. Over ca 2 weken zijn die 85 dagen vanaf Nederlandse bodem binnen te halen. Voor die tijd zal de volgende retentieverhoging alweer aangekondigd worden.Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:21:
zoals ik al zei: heb al die andere servers al geprobeerd, ook de verschillende poorten nu. Tis jammer, voor de prijs die je betaald is die 100 dagen retentie UNS de goedkoopste - (bij Giganews betaal je het dubbele), alleen de speeds zijn wat minder.
Maar goed, als je een 10mbit verbinding hebt of trager, kan ik UNS zeker aanraden.
De amerikaantjes mogen hun borst nat gaan maken.
XSNews-klant toevallig? 
Zit nu terug bij hen, retentie van Eweka is soms niet genoeg, en je merkt ook wel dat ze oudere dingen uit Amerika moeten halen. EN het kost me nog minder ook.
Zit nu terug bij hen, retentie van Eweka is soms niet genoeg, en je merkt ook wel dat ze oudere dingen uit Amerika moeten halen. EN het kost me nog minder ook.
Ik heb geen abonnement bij XS News nee, maar zij ziijn idd een van de partijen die een dergelijke retentie aanbieden. Als je even zoekt Google dan kom je zo een aantal partijen tegen.
Om hier antwoord op te geven:TDG schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:03:
[...]
http://eweka.nl/nl/status_meldingen/
Ik vraag me af waarom alleen @home klanten niet worden door gelaten.
@home had net als vele andere ISP's problemen met hun peering links naar de AMS-IX, en Openpeering (beide gesitueerd op Nikhef).
Gevolg was dat @home veel minder capaciteit had als normaal.
Eweka doet enorm veel traffic naar @home toe, waardoor de al beperkte capaciteit, volledig volgestouwd werd. Engineers van @home hebben ons toen benaderd om @home abbonees tijdelijk de toegang te ontzeggen, om hun links te ontlasten waardoor @home gebruikers nog normaal konden internetten.
Toen de stroomstoring weer opgelost was, en @home weer voldoende capaciteit had, is de verbinding weer 'aangezet'. Dit is alles in goed overleg met engineers van @home gebeurd.
Unable to log on. Server response: "400 nova.planet.nl - Your host connection limit reached - blabla
Wat!? Ik heb altijd zo veel als ik wou gedownload van Planet's nieuwsserver, hebben ze opeens een datalimiet ingesteld? Ik moet 24 e13 hebben..
Wat!? Ik heb altijd zo veel als ik wou gedownload van Planet's nieuwsserver, hebben ze opeens een datalimiet ingesteld? Ik moet 24 e13 hebben..
[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 14-03-2007 12:36 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Lijkt er niet op dat je een download limiet hebt, maar dat de server aan zijn max. aantel verbindingen zit.Jedi_Pimp schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:35:
Unable to log on. Server response: "400 nova.planet.nl - Your host connection limit reached - blabla
Nee, het lijkt erop dat je teveel threads gebruikt. Misschien is het max aantal naar beneden aangepast?
Niet meer dan 3 verbindingen héJedi_Pimp schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:35:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Netjes opgelost (door beide partijen), maaaar, als @home zoveel gebruikt, waarom dat niet een peering naar eweka zelf toe? (al kan jij dat niet beantwoorden).Punica- schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:02:
[...]
Om hier antwoord op te geven:
@home had net als vele andere ISP's problemen met hun peering links naar de AMS-IX, en Openpeering (beide gesitueerd op Nikhef).
Gevolg was dat @home veel minder capaciteit had als normaal.
Eweka doet enorm veel traffic naar @home toe, waardoor de al beperkte capaciteit, volledig volgestouwd werd. Engineers van @home hebben ons toen benaderd om @home abbonees tijdelijk de toegang te ontzeggen, om hun links te ontlasten waardoor @home gebruikers nog normaal konden internetten.
Toen de stroomstoring weer opgelost was, en @home weer voldoende capaciteit had, is de verbinding weer 'aangezet'. Dit is alles in goed overleg met engineers van @home gebeurd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Heb er altijd 3 gehad, heb al geprobeer om met 1 en 2 lijntjes te downloaden.. zelfde error.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Een Private Peering (zeg maar, een kabeltje van @home direct in 1 van onze switches) staat nog in de planning ergens in de loop van dit jaar.MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:03:
[...]
Netjes opgelost (door beide partijen), maaaar, als @home zoveel gebruikt, waarom dat niet een peering naar eweka zelf toe? (al kan jij dat niet beantwoorden).
Gebruik je soms Grabit? Die gaat heel slordig met de lijntjes om. Dei 'vergeet' ze wel eens te sluiten als hij aan een nieuwe file begint. Dan kan je dit effect krijgen.Jedi_Pimp schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:57:
[...]
Heb er altijd 3 gehad, heb al geprobeer om met 1 en 2 lijntjes te downloaden.. zelfde error.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik had ook tig problemen met GrabIt... Ben nu overgestapt op Newsbin Pro 5 en heb eindelijk geen problemen meer met vage verbindingserrors, halve files, etc...
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Anoniem: 127255
Paul,
Jullie onderhoud aan de stroomvoorziening is nu klaar? Dus de nieuwe apparaten voor de retentievergroting kunnen nu in bedrijf worden gezet?? just curious
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 127255 op 14-03-2007 16:48 ]
Andere mensen ook problemen met tweaknews?
De snelheid is nu ontzettend fluctuerend. Het ene moment de volle snelheid, op andere momenten doen 3 v/d 4 connecties het niet. Een speedtest op diverse websites geeft wel de volle snelheid dus het lijkt niet direct aan @home te liggen.
Eventjes is niet zo erg, maar dit is nu al 3 dagen bezig.
De snelheid is nu ontzettend fluctuerend. Het ene moment de volle snelheid, op andere momenten doen 3 v/d 4 connecties het niet. Een speedtest op diverse websites geeft wel de volle snelheid dus het lijkt niet direct aan @home te liggen.
Eventjes is niet zo erg, maar dit is nu al 3 dagen bezig.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 14-03-2007 18:47 ]
Heb hetzelfde probleem al een aantal dagenJedi_Pimp schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:35:
ps: binaries.news.planet.nl werkt ook niet... Zelfde foutmelding.
Ga naar www.jellerbert.nl
Vandaag Giganews besteld, en nu lkker aan het binnen slurpen.Thank you for signing up with Giganews, the Internet's fastest and most complete news source
Tot nu toe ERG tevreden snelheid en retentie erg lkker!
Knowledge is my Weapon
Zijn er meer mensen die snelheidsproblemen hebben met Newszilla van Xs4all?
Haalde toen ik net over was naar Xs4all Only nog 750kb/s, nu is het de ene keer 300, dan weer 180
Mn modem geeft wel constant 8mbit aan, dus het lijntje naar mij toe zit goed..
Haalde toen ik net over was naar Xs4all Only nog 750kb/s, nu is het de ene keer 300, dan weer 180
Mn modem geeft wel constant 8mbit aan, dus het lijntje naar mij toe zit goed..
Eweka loopt niet lekker op reader 19...
Vanmiddag kreeg ik soms totaal geen lijnen toegewezen en kon ik dus niet downloaden, af en toe kreeg ik dan even verbinding maar liep het snel weer terug..
Nu zit ik ook maar op een magere 280kb...
Het is geen probleem van mijn providor (@home) want op de universiteit twente had ik dezelfde problemen
Vanmiddag kreeg ik soms totaal geen lijnen toegewezen en kon ik dus niet downloaden, af en toe kreeg ik dan even verbinding maar liep het snel weer terug..
Nu zit ik ook maar op een magere 280kb...
Het is geen probleem van mijn providor (@home) want op de universiteit twente had ik dezelfde problemen
Weet iemand of Astraweb ook servers heeft in Nederland? Ik ben met name benieuwd naar hun connectie naar de AMX. Iemand ervaring met Astraweb i.c.m. glasvezel?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Astraweb heeft voor zover ik weet geen servers in Nederland. Van de buitenlandse USP's heeft alleen Giganews dat.ari3 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:32:
Weet iemand of Astraweb ook servers heeft in Nederland? Ik ben met name benieuwd naar hun connectie naar de AMX. Iemand ervaring met Astraweb i.c.m. glasvezel?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 146727
Ik was gisteren eens rond 't kijken bij verschillende payservers en toen kwam ik SMSUsenet tegen. Dit leek mij nogal aantrekkelijk omdat bij mijn abonnement van KPN Mobiel nogal veel tegoed overhoud. Nu is mijn vraag: worden de sms-kosten van het tegoed afgeschreven of worden deze apart erbij gerekend bij mijn KPN abonnement?
Anoniem: 177151
gewoon van het tegoedAnoniem: 146727 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:00:
Ik was gisteren eens rond 't kijken bij verschillende payservers en toen kwam ik SMSUsenet tegen. Dit leek mij nogal aantrekkelijk omdat bij mijn abonnement van KPN Mobiel nogal veel tegoed overhoud. Nu is mijn vraag: worden de sms-kosten van het tegoed afgeschreven of worden deze apart erbij gerekend bij mijn KPN abonnement?
Sinds een aantal weken heb ik er last van dat 's avonds mijn verbinding erg traag is. Meestal als ik van mijn werk afkom en wat wil gaan downloaden van Tweaknews dan schommelt de verbinding heel erg. Zo tussen de 50 en 250 kb/s, als ik rond 22.00 uur weer kijk dan heb ik weer constante snelheid (zo rond de 750 kb/s). Vandaag was ik aan het downloaden en dat ging tot 15.00 uur goed, nu is het om te huilen (50 kb/s en soms de verbinding weg). Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ligt aan het aan mijn internet provider (Solcon) dat die de vraag niet aan kan.
Edit:
Met speedtest getest en het blijkt niet aan de verbinding van mijn isp te liggen.
Edit:
Met speedtest getest en het blijkt niet aan de verbinding van mijn isp te liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 17-03-2007 17:55 ]
XSNews is toch duurder dan Eweka?Fire69 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:42:
XSNews-klant toevallig?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Anoniem: 155508
werkt hier perfect tweaknews.Binnetie schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:53:
Sinds een aantal weken heb ik er last van dat 's avonds mijn verbinding erg traag is. Meestal als ik van mijn werk afkom en wat wil gaan downloaden van Tweaknews dan schommelt de verbinding heel erg. Zo tussen de 50 en 250 kb/s, als ik rond 22.00 uur weer kijk dan heb ik weer constante snelheid (zo rond de 750 kb/s). Vandaag was ik aan het downloaden en dat ging tot 15.00 uur goed, nu is het om te huilen (50 kb/s en soms de verbinding weg). Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ligt aan het aan mijn internet provider (Solcon) dat die de vraag niet aan kan.
Edit:
En waarom blijven er mensen posten over gratis servers van xs4all en planet? Dit topic gaat toch over pay servers....
Gister een flim van 55 dagen oud goed binnen gehad via tweaknews, netjes, het is officieel maar 50 dagen retentie
Dit is op dit moment de situatie bij mij.

De volledige groote kan je hier vinden: http://img464.imageshack.us/img464/5920/tweaknews2wy6.jpg
Ik download hier een post van 42 dagen oud.
De speedtest zegt dit:

De volledige groote kan je hier vinden: http://img464.imageshack.us/img464/5920/tweaknews2wy6.jpg
Ik download hier een post van 42 dagen oud.
De speedtest zegt dit:
Trace:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 17 2007 om 18:35:00 UTC+0100)
Download : 636.4 KByte/sec
Upload : 74.7 KByte/sec
Connection : 1079.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms
Bezig met het traceren van de route naar news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 9 ms 9 ms 9 ms lo0.ar1.ams3.network.solcon.net [212.45.33.137]
3 10 ms 10 ms 10 ms ae0-501.cr1.ams1.core.solcon.net [212.45.33.113]
4 10 ms 10 ms 10 ms amsix-02.net.cambrium.nl [195.69.145.169]
5 10 ms 10 ms 10 ms news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
De trace is voltooid.
Check even op Binariez.com. Via hun kan je een light-abbo aanvragen bij XSNews.
Unlimited 4mbit voor 5.95€/maand. Perfect voor mijn connectie. Voor die 20mbitters hier natuurlijk niet bruikbaar...
/Off-topic: Volgens mij gaat Starbucks binnenkort zijn eerste vestiging openen... of heb je het nieuws niet gevolgd
En was die handtekeningen actie door jou opgezet?
/Off-topic
http://www.deyterra.com
rally schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:19:
[...]
/Off-topic: Volgens mij gaat Starbucks binnenkort zijn eerste vestiging openen... of heb je het nieuws niet gevolgd
En was die handtekeningen actie door jou opgezet?
/Off-topic
offtopic:
Ja & Ja! Zie dit topic : Starbucks vestigingen in Nederland
Ja & Ja! Zie dit topic : Starbucks vestigingen in Nederland
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Wat aangeboden wordt verschilt ook sterk van elkaar.XSNews is toch duurder dan Eweka?
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1445 op 19-03-2007 10:51 ]
Het is waarschijnlijk wel 10.000 keer gevraagd. Zo ajb vergeef me voor deze ontwetenheid.
Als iemand mij wilt verlichten met het antwoord van de iets wat vreemde(!) vraag.
Is XS News beter dan Eweka?
Ik ken alleen Eweka. Op XS News las ik dat ze 85 dagen retentie voor binaries hebben, Eweka claimt 40 dagen. Wat bij mij niet zo is. Ik mag dus blij wezen dat ik de 35 dagen nog haal.
Tot ongeveer 30 dagen zit ik dus veilig bij Eweka. Hoe dat komt, geen idee.
Die 12,95 per maand via automatische incasso in combinatie met de 85 dagen retentie van XS News klinkt dus niet slecht. Alleen ik zou toch graag horen van tweakers leden wat voor goede/slechte ervaringen ze hebben met XS News. Alle feedback (tips, linken, enz.) is welkom. Als ik maar wat wijzer kan worden van XS News. Alvast bedankt voor de moeite.
Als iemand mij wilt verlichten met het antwoord van de iets wat vreemde(!) vraag.
Ik ken alleen Eweka. Op XS News las ik dat ze 85 dagen retentie voor binaries hebben, Eweka claimt 40 dagen. Wat bij mij niet zo is. Ik mag dus blij wezen dat ik de 35 dagen nog haal.
Die 12,95 per maand via automatische incasso in combinatie met de 85 dagen retentie van XS News klinkt dus niet slecht. Alleen ik zou toch graag horen van tweakers leden wat voor goede/slechte ervaringen ze hebben met XS News. Alle feedback (tips, linken, enz.) is welkom. Als ik maar wat wijzer kan worden van XS News. Alvast bedankt voor de moeite.
Hebben meer mensen er last van dat Eweka de laatste tijd traag gaat met Orange Family?
Ik haal de laatste paar dagen maar 600 KB/s.
Edit: ik heb de Livbox eens gereset en het lijkt beter te gaan. Nog niet max, maar dat kan aan de tijd liggen.
Edit: ik heb de Livbox eens gereset en het lijkt beter te gaan. Nog niet max, maar dat kan aan de tijd liggen.
[ Voor 30% gewijzigd door SayWhatAgain! op 19-03-2007 19:38 ]
Op forum.ftd.nu is een heel topic speciaal voor XS News. Ik zou zeggen kijk daar eens wat anderen ervan vinden.Mawanella schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:40:
Dat heb ik ook. Eweka adverteert oneerlijk wat dat betreft. En rond de 30 dagen gaat het ook nog eens droevig traag.Mawanella schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:40:
Anoniem: 165613
Ik heb een half jaar XSnews en kan niet anders zeggen dan topMawanella schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:40:
Het is waarschijnlijk wel 10.000 keer gevraagd. Zo ajb vergeef me voor deze ontwetenheid.
De 85 dagen retentie heb ik nog geen gebruik van gemaakt, laatst nog iets gedownload van ~70 dagen en no problemo
De support is ook goed, als de server even down is wordt dit zo snel mogelijk verholpen, en dat is dan ook snel opgelost.
Iemand die ervaring heeft met Hitnews.eu? Momenteel heb ik een test account lopen voor 2 weken gratis, volgens de site zou ik max 10Mbit/s kunnen halen, terwijl de data gewoon met 7MB/s naar binnen komt.
Ik vraag me af of dit altijd zo is, anders is het wel een leuke oplossing voor 6,50 euro per maand
Ik vraag me af of dit altijd zo is, anders is het wel een leuke oplossing voor 6,50 euro per maand
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Anoniem: 146790
Als ik het aan de grote heer en meesters vraag van het news.groepen download-freakz team.
Dan komen Eweka, en hitnews.eu als een van de betere uit de 'test'.
Ik ga binnenkort een Eweka abonnement nemen
Ik download zelf niet zo heel veel , vanwege de schijfruimte die ik heb (160GB) en ik heb geen zin om elke avond 5 dvd's vol te proppen
Dan komen Eweka, en hitnews.eu als een van de betere uit de 'test'.
Ik ga binnenkort een Eweka abonnement nemen
Ik download zelf niet zo heel veel , vanwege de schijfruimte die ik heb (160GB) en ik heb geen zin om elke avond 5 dvd's vol te proppen
Eweka heb ik ook een maandje geprobeerd. Ik had regelmatig (vooral in het weekend) zeer onstabiele snelheden die meestal niet boven de 400KB/s uitkwamen. Nu met XSnews gewoon weer lekker 1300KB/s
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Anoniem: 117769
Met eweka en Orange Family haal ik gewoon de maximum snelheid (1000 kb/s). Volgens speedtest is het ook 1000kb/s ongeveer. Soms haal ik gewoon 1080, maar dat is egt het max van mijn router. Ik woon nogal ver van de centrale, en volgens de centrale haal ik ook ongeveer zoiets.SayWhatAgain! schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:34:
Hebben meer mensen er last van dat Eweka de laatste tijd traag gaat met Orange Family?
Ik heb getest op school, en ik haal ook best wel snel met 2 connecties. (Heb niet getest met 4 connecties, maar het zal wel meer zijn)
Anoniem: 58485
* Anoniem: 58485 is al 1.5 jaar klant bij xsnews, al is het niet langer. Het klopt ook dat ze 85 dagen leveren, voor 12.95 de maand, retentie is goed, snelheden zijn ook uitstekend en je hoeft je probleem maar op hun support te mikken & je wordt snel geholpen.Mawanella schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:40:
Ze gaan later ook jaarabbo's introduceren, ik ben 1 van de eerste die er al mocht van genieten
Als je kijkt naar het verschil tussen een abonnement bij Eweka of een jaarabonnement op Elite bij XSNews, denk ik toch dat de voorkeur voor velen naar de tweede zal uitgaan.
XSNews biedt momenteel 85 dagen retentie, vermoedelijk binnekort naar ongeveer 100 dagen, full-speed download en als je per jaar betaald is het 114,95 / 12 = 9,58 per maand.
2 euri's meer dan Eweka, maar dan krijg je wel een veel hogere retentie en download (mits je verbinding dat aankan uiteraard).
Het blijft altijd afwegen natuurlijk, maar ik ben momenteel zeer tevreden over XSNews ook al trekt mijn verbinding maar 6,5 Mbit.
Het is in ieder geval een gunstige ontwikkeling dat bij de meeste UNP's de retentie flink wordt opgeschroeft (Astraweb 68 dagen, Download 2Day, Usenet4U, SMSUsenet 85 dagen, EasyUsenet 80 dagen enz.).
Maken Download 2Day Usetnet4U, SMSUsenet en XSNews overigens gebruik van dezelfde Server Farms? Het valt me op dat al deze providers kortgeleden hun retentie flink hebben verhoogd.
XSNews biedt momenteel 85 dagen retentie, vermoedelijk binnekort naar ongeveer 100 dagen, full-speed download en als je per jaar betaald is het 114,95 / 12 = 9,58 per maand.
2 euri's meer dan Eweka, maar dan krijg je wel een veel hogere retentie en download (mits je verbinding dat aankan uiteraard).
Het blijft altijd afwegen natuurlijk, maar ik ben momenteel zeer tevreden over XSNews ook al trekt mijn verbinding maar 6,5 Mbit.
Het is in ieder geval een gunstige ontwikkeling dat bij de meeste UNP's de retentie flink wordt opgeschroeft (Astraweb 68 dagen, Download 2Day, Usenet4U, SMSUsenet 85 dagen, EasyUsenet 80 dagen enz.).
Maken Download 2Day Usetnet4U, SMSUsenet en XSNews overigens gebruik van dezelfde Server Farms? Het valt me op dat al deze providers kortgeleden hun retentie flink hebben verhoogd.
Oops. ik had even moeten lezen.
abo elite = 114,95
abo pro = 79,95
En dat is dan beide voor een jaar, met 10MBit voor Pro en Unlimited van Elite.
abo elite = 114,95
abo pro = 79,95
En dat is dan beide voor een jaar, met 10MBit voor Pro en Unlimited van Elite.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 20-03-2007 12:01 ]
Anoniem: 194265
Kan je bij XSnews ook met meerdere IP's inloggen? Dus een account sharen met 2 anderen bijvoorbeeld. Ik heb gezien dat je 6 threads hebt maar moeten deze dus vanaf 1 ip gebruikt worden?
XSnews is zeker interessant. Ik zit nu bij Tweaknews. Zij hebben een retentie van 50 dagen geloof ik. Weet iemand of dit nog verhoogt gaat worden? Het laatste nieuws e.d. kan ik ook niet lezen want ik wacht nog steeds op een mailtje met mijn inloggegevens voor MijnTweak.
Wat is verschil voor abonnement per jaar of per maand? Wordt per jaar ook nog goedkoper zoals bij Tweaknews?
Wat is verschil voor abonnement per jaar of per maand? Wordt per jaar ook nog goedkoper zoals bij Tweaknews?
Retentie zijn ze aan het upgraden naar 100 dagen voor Tweaknews. Ik kan nu al files van +- 80 dagen oud downloaden.
Bron: Cambrium b.v
De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit.
De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit.
[ Voor 47% gewijzigd door Jan20 op 20-03-2007 14:10 ]
CMJJKFE
ze hadden al ongeveer 144 TB = ongeveer 32 dagen staan, dus plus die 100 dagen zit je dan op 130 dagen ongeveer..... in totaal 464 TB.... zwaar relaxed overigensJan20 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:09:
Retentie zijn ze aan het upgraden naar 100 dagen voor Tweaknews. Ik kan nu al files van +- 80 dagen oud downloaden.
Dat is zeker lekker hebben ze straks misschien wel hoogste retentie van ''bijna'' alle usenetprovidersAnoniem: 127255 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:12:
[...]
ze hadden al ongeveer 144 TB = ongeveer 32 dagen staan, dus plus die 100 dagen zit je dan op 130 dagen ongeveer..... in totaal 464 TB.... zwaar relaxed overigens
CMJJKFE
Maar weet je wel zeker dat het 80 dagen oud is? Want ik heb er nog niemand over gehoord namelijk, en die tender die ze hadden uitgeschreven is pas 2 weken oud, lijkt me dat je niet zoooo snel zo'n grote uitbreiding kan doen, toch?
Kan ook 70 dagen zijn maar zat wel rond zoiets dacht ik was muziek btw.
CMJJKFE
Als een usenetprovider net heeft uitgebreid (hogere retentie) dan is het afwachten totdat je spoolers vollopen tot op 80 dagen. Alles voor 80 dagen zal natuurlijk niet meteen 80 dagen retentie hebben dus.
Volgens mij is de reden waarom veel usenetproviders er niets openlijk over zeggen wanneer ze eventueel een verhoging gaan doorvoeren, is omdat de concurrent ook meeleest, en draadjes zoals dit zijn daar uitstekend voor
Volgens mij is de reden waarom veel usenetproviders er niets openlijk over zeggen wanneer ze eventueel een verhoging gaan doorvoeren, is omdat de concurrent ook meeleest, en draadjes zoals dit zijn daar uitstekend voor
Lijkt mij juist een goede promotie voor de usenetprovider 
Zoals ook te lezen valt is het systeem van Cambrium weer anders dan Eweka waardoor hun lastiger kunnen uitbreiden. Want Tweaknews, Eweka en Giganews zijn wel de grotere usenetproviders in Nederland (volgens mij)
Zoals ook te lezen valt is het systeem van Cambrium weer anders dan Eweka waardoor hun lastiger kunnen uitbreiden. Want Tweaknews, Eweka en Giganews zijn wel de grotere usenetproviders in Nederland (volgens mij)
[ Voor 64% gewijzigd door Jan20 op 20-03-2007 14:29 ]
CMJJKFE
Goed nieuws! Mag ik vragen waar je dit vandaan had gehaald? Is dit te lezen op MijnTweak?Jan20 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:09:
Super ik houd dit linkje in de gaten, normaal kom ik alleen hier op de hoogte van de laatste nieuwstjes rondom Tweaknews. Wat ik veel lees bij usenetproviders is dat hun upload anoniem is, maar bij Tweaknews vind ik hier niks over terug. Weet iemand dit? Je kan het geloof ik ook testen als je een post deed op usenet en met Newsleecher werkte. Alleen hoe het zat weet ik niet meer.
Uploaden is volgens mij zo goed als anoniem tenzij je kinderporno etc gaat uploaden volgens mij kunnen ze daar wel tegen optreden, maar Tweaknews heeft nog nooit gegevens doorgespeeld aan Brein ofzo.Binnetie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:39:
[...]
Super ik houd dit linkje in de gaten, normaal kom ik alleen hier op de hoogte van de laatste nieuwstjes rondom Tweaknews. Wat ik veel lees bij usenetproviders is dat hun upload anoniem is, maar bij Tweaknews vind ik hier niks over terug. Weet iemand dit? Je kan het geloof ik ook testen als je een post deed op usenet en met Newsleecher werkte. Alleen hoe het zat weet ik niet meer.
CMJJKFE
Vergeet niet dat er steeds meer gepost wordt, dus je dit niet lineair kan oprekken.Anoniem: 127255 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:12:
[...]
ze hadden al ongeveer 144 TB = ongeveer 32 dagen staan, dus plus die 100 dagen zit je dan op 130 dagen ongeveer..... in totaal 464 TB.... zwaar relaxed overigens
Maar geef wel toe, qua retentie een goede concurrent voor giganews.
Ben alleen bang dat ze veel nieuwe mensen gaan trekken en er capaciteit problemen ontstaan. Maar zit wel te twijfelen of ik over ga stappen vanaf GN.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Uploading blijft over het algemeen anoniem ja, je IP adress wordt alleen niet meegeleverd in de headers van je post, daarintegen staat vaak een Support@ email.com, waarin een gerechtigde met bevel enzo wel die gegevens kan opvragen. Het hoeft dus niet zozeer gelijk weer minderjarige rommel te zijn, maar je kan een tijdje in de gaten gehouden worden bijv als vaste usenetposter doordat je nieuwe released uitbrengt oid.Jan20 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:45:
[...]
Uploaden is volgens mij zo goed als anoniem tenzij je kinderporno etc gaat uploaden volgens mij kunnen ze daar wel tegen optreden, maar Tweaknews heeft nog nooit gegevens doorgespeeld aan Brein ofzo.
Anoniem: 196193
Mensen die EDPNET van België hebben kunnen
10gb afhalen aan binaries per maand
Dit aan een snelheid van 6mbit
Lang niet mis dacht ik
Grtz,
Lang niet mis dacht ik
Grtz,
het is nu bij EDPNET dus sneller dan dat het was?
Deze mail kreeg ik van de helpdesk, waarom ik in de avonduren een wisselende verbinding had (terwijl mijn ISP nog snelheid overheeft).
Vreemd dat een bepaalde poort dan wil gaan knijpen?Geachte klant,
De retentie van 50 dagen kan helaas niet altijd worden gehaald. Als u een lage
downloadsnelheid in de weekenden heeft, heeft dit te maken met grote drukte op ons
newsplatform. We zijn op dit moment dan ook bezig met een uitbreiding van ons
platform, zodat lage downloadsnelheid voorkomen kan worden. En uiteraard ook de
retentie van 50 dagen altijd gehaald kan worden. Ik raad u aan poort 583 te
proberen. Poort 119 wilt nog wel eens knijpen op de snelheid.
Met vriendelijke groet,
Tweak
[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 20-03-2007 17:20 ]
ams-ix loopt aardig vol bij Tweakdsl in de avond volgens mij gaan ze upgraden naar 2 * 20 gbit in de plaats van 2 * 10 gbit wat ze nu hebbben.
CMJJKFE
Goede zaak. Heb nog steeds het idee dat ik een goede keus heb gemaakt door te kiezen voor Tweaknews. En het wordt alleen maar beterJan20 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:09:
Nu maar hopen dat de prijs hetzelfde blijft!!
Ik ga in ieder geval alvast sparen voor wat grotere disks
10 GB is toch niet zo bar veel??Anoniem: 196193 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:04:
Mensen die EDPNET van België hebben kunnen
Lang niet mis dacht ik
Grtz,

[ Voor 22% gewijzigd door robbydw op 20-03-2007 17:13 ]
Geen commentaar
Belgen kampen met datalimieten... 10GB is daar al maandelijks 'veel'. Ik daarintegen raas ruim 400GB in de maand erdoorheen
Ik kan mijn medebelgen alleen maar aanraden om belgacom-adsl te nemen.
Mits een beetje inventief gebruik van je connectie kan je er dan wel 60gig doortrekken.
Of per 5€ extra nog eens 50gig extra.
Mits een beetje inventief gebruik van je connectie kan je er dan wel 60gig doortrekken.
Meer mensen problemen met newszilla? krijg heel veel incomplete files binnen 
De ene keer gaat het een week goed en dan ligt hij weer een paar dagen op z'n gat...
De ene keer gaat het een week goed en dan ligt hij weer een paar dagen op z'n gat...
[ Voor 36% gewijzigd door Nimoleda op 21-03-2007 08:38 ]
Mensen die zich afvragen hoe je bij XSnews een jaarabo moet afsluiten:
U kunt zich hier registreren voor een maandabonnement: http://xsnews.nl/index.php?x=aanmelden
Met het verkregen user-id is het mogelijk om een jaarabonnement aan te schaffen.
De betalingsgegevens voor het jaarabonnement (PRO - E 79,95) zijn als volgt:
rekeningnummer 1274.08.266
t.n.v. XS News BV, Enschede
o.v.v. Jaarabonnement UserID <uw userid>
Let wel, er zal na de registratie eenmalig een incasso komen. Het jaarabonnement, gaat na ontvangst van de betaling, aansluitend op het maandabonnement in.
Met vriendelijke groet,
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
collega van me had het over een beta server, die tot nu toe gratis in gebruik is. Hij wist alleen de naam zo snel niet meer. Weet iemand welke beta gratis is? (en hopelijk ook een beetje fatsoenlijk)
http://www.easynews.nl/greatgonzo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:48:
collega van me had het over een beta server, die tot nu toe gratis in gebruik is. Hij wist alleen de naam zo snel niet meer. Weet iemand welke beta gratis is? (en hopelijk ook een beetje fatsoenlijk)
Lijkt er niet op dat het werkt, maar toen de beta actief was vond ik het maar bar slecht.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Even teruglezen jijFire69 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:45:
En hoeveel voor een Elite?
Anoniem: 58485 in "Newsservers met binaries [deel 6]"
Anoniem: 32279
Ik merk er niks van? Ik moet wel zeggen dat ik ook Eweka gebruik, dus het kan dat Eweka pakt wat newszilla laat liggen. Dat kan ik helaas niet zien zonder achter de pc te blijven zitten als hij download...aj viasco schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:36:
Meer mensen problemen met newszilla? krijg heel veel incomplete files binnen
Ik heb wat problemen met oude files op eweka... 33 dagen oud en ik krijg ze niet goed meer binnen... zal wel een gevalletje pech zijn.
Anoniem: 110497
Hmm is niet helemaal pech hoor.. De laatste tijd schijnt de retentie bij Eweka een redelijk eind gezakt te zijn. (dacht zelfs dat het even 28 dagen was geweest) Reden hiervoor was de explosieve groei van Eweka's klantennetwerk en zodoende waren de geplande capaciteitsuitbreidingen uiteindelijk wel nuttig, maar verhoogde het de retentie niet; het ving de nieuwe stroom klanten alleen maar op.
Er gaan geruchten dat Eweka wederom bezig is nieuwe hardware te plaatsen en nu dan echt wel voor retentie uitbreidingen..
Er gaan geruchten dat Eweka wederom bezig is nieuwe hardware te plaatsen en nu dan echt wel voor retentie uitbreidingen..
kun je nog steeds de beta testen? Hoe kom je aan de inloggegevens?Gunner schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:51:
[...]
http://www.easynews.nl/
Lijkt er niet op dat het werkt, maar toen de beta actief was vond ik het maar bar slecht.
Anoniem: 94923
Jagreatgonzo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:42:
kun je nog steeds de beta testen?
news.easynews.nl (poort 119)greatgonzo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:42:
Hoe kom je aan de inloggegevens?
login : beta@easynews.nl
password : beta
8 connecties, 20Mbit
En dat gerucht bevestig ik hierbij.Anoniem: 110497 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:41:
Hmm is niet helemaal pech hoor.. De laatste tijd schijnt de retentie bij Eweka een redelijk eind gezakt te zijn. (dacht zelfs dat het even 28 dagen was geweest) Reden hiervoor was de explosieve groei van Eweka's klantennetwerk en zodoende waren de geplande capaciteitsuitbreidingen uiteindelijk wel nuttig, maar verhoogde het de retentie niet; het ving de nieuwe stroom klanten alleen maar op.
Mzz, hij lijkt het niet meer te doen vandaag. Access denied to your node. Ik zag geen verschil met compleetheid met Eweka, in tegenstelling tot veel anderen.Anoniem: 94923 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:05:
[...]
Ja
[...]
news.easynews.nl (poort 119)
login : beta@easynews.nl
password : beta
8 connecties, 20Mbit
pepernooot
Kloptdinkelover schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:27:
[...]
Mzz, hij lijkt het niet meer te doen vandaag. Access denied to your node. Ik zag geen verschil met compleetheid met Eweka, in tegenstelling tot veel anderen.
quote: http://www.easynews.nlOp dit moment zijn wij bezig om het systeem klaar te maken
voor personal accounts.
---
we zijn nu bezig met het omzetten naar personal accounts + updating van de headers want die liepen iets achter
systemen ratelen nu met een load van 90 om alles bij te werken
daarna gaat alles weer online
Easynews werkte prima (100 mbit trok ik dicht en alles compleet) tot dat ze om een of andere fout in hun software al hun disks moesten wipen en opnieuw retentie moesten opbouwen. Toen had ik je inderdaad veel last van incompleetheid. wat niet beter werd en ik dus weer een payserver ging gebruiken.Gunner schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:51:
[...]
Incompleetheid is nu zo goed als geen sprake meer van. Helaas is de Beta nu (tijdelijk) dicht en is er voor jou dus ook niets meer te testen, maar mochten ze rete-goedkoop worden is het dus echt een aanrader
Hij is weer OPENSoaDmaggot schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:15:
Incompleetheid is nu zo goed als geen sprake meer van. Helaas is de Beta nu (tijdelijk) dicht en is er voor jou dus ook niets meer te testen, maar mochten ze rete-goedkoop worden is het dus echt een aanrader
Gratis test-accounts:
én weer dichtTheovdS schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:37:
[...]
Hij is weer OPEN
Gratis test-accounts:
ID, maar ik heb wel een test-account
SIte zal zo wel weer open gaan. is weer open
Gebruikersnaam : easynews_254
Wachtwoord : ********
Nieuws server : reader3.easynews.nl:119
Aantal threads : 8
Ook al geeft Newsleecher aan: Error 400: server is to busy

Ik ervaar hetzelfde op reader 4.TheovdS schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:51:
[...]
ID, maar ik heb wel een test-account
SIte zal zo wel weer open gaan. is weer open
Gebruikersnaam : easynews_254
Wachtwoord : ********
Nieuws server : reader3.easynews.nl:119
Aantal threads : 8
Ook al geeft Newsleecher aan: Error 400: server is to busy
Alles is nu tijdelijk offline. staat er nu op de site
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 22-03-2007 21:02 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik loop net toevallig tegen http://www.usetracks.nl/ aan:
'Maximale data doorvoer van 40Gbit/s'• 100% anoniem downloaden en uploaden.
• 30 dagen retentie, 99.9% compleetheid.
• Geen restricties - Download alles wat u wilt.
• Snelste servers - Maximale data doorvoer van 40Gbit/s.
• Met 8 connecties tegelijk downloaden
• Geen verborgen extra kosten. Vanaf € 4.99 / maand.
• Meerdere poorten: 119, 80, 8080, 23, 443
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Is wel snel, de huidige zitten op de 20 gbit toch?pven schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:17:
Ik loop net toevallig tegen http://www.usetracks.nl/ aan:
[...]
'Maximale data doorvoer van 40Gbit/s'
Dat zegt helemaal niets. Bandbreedte is het goedkoopste en makkelijkste uit te breiden bij zo'n platform.
* Xandrios gokt dat ze Eweka resellen.
Tot je de setup fee van True moet betalen wel jaXandrios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:00:
Dat zegt helemaal niets. Bandbreedte is het goedkoopste en makkelijkste uit te breiden bij zo'n platform.
Maar ff serieus, de maximale doorvoer zegt niets over de rest van het netwerk. Je kan wel een 2x20Gbit lijn hebben, maar als je serverpark die niet kan leveren schiet je er weinig mee op.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1445 op 23-03-2007 08:48 ]
En ik kan mijn medebelgen alleen maar afraden bij Telenet of Belgacom te blijven. Er zijn heden ten dagen zat alteranatieven waar je niet hoeft te foeffelen om aan je trekken te komen.Fire69 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:10:
Ik kan mijn medebelgen alleen maar aanraden om belgacom-adsl te nemen.
Ga maar eens kijken bij Dommel. Voor dezelfde prijs ( als het veelste dure belgacom) krijg je bij Dommel wel netjes 50Gb, met daarbij nachttarief wat aan 60% pelt van 1 am tot 1 pm. Betaal je een beetje meer, kun je er zelfs 200GB doorkrijgen.
Bonus... de newsserver van Dommel... Da's Giganews. Gratis 100 dagen retentieserver erbij. Beter kun je het in mijn ogen niet krijgen in Belgïe.
(Buiten dan het echte ongelimteerde internet van Tele2. Maar de inschrijvingen daarvoor liepen maar een paar weken, daarna werdt het abo op mysterieuze wijze aangepast. Blij dat ik meteen op de kar ben gesprongen.)
Ik weet dat er meerdere alternatieven zijn, maar bvb mjin ouders en bij mijn zus konden bij de meesten niet aangesloten worden.
Ik heb nu net even gechecked en bij Dommel zou het nu wel moeten lukken. Ik heb ze direct gemailed!
Ik heb nu net even gechecked en bij Dommel zou het nu wel moeten lukken. Ik heb ze direct gemailed!
Geen vreemde gok, maar het is niet zoXandrios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:00:
bash-2.05b$ traceroute news.usetracks.nl
traceroute to usetracks.news-service.com.usetracks.nl (212.204.197.83), 64 hops max, 40 byte packets
* Punica- gokt news-service.com.
Mooi, kan je ook vertellen naar welke retentie Eweka streeft (de komende weken/maanden)?
Het enige wat ik kan zeggen is dat er 352TB bijgeplaatst word, wat bedoeld is als retentie uitbreiding, maar ivm de nog steeds doorgaande groei ga ik geen toezeggingen doen over wat de retentie word. Maar op basis van die 352TB kan ik wel zeggen dat de groei in retentie op basis de huidige feed >100 dagen.
Maar nogmaals, het KAN zijn dat een deel gebruikt gaat worden ter capaciteits uitbreiding. Dus ik ga gewoon geen toezeggingen doen, wij vinden zowieso dat retentie een 2e punt is, snelheid en completie heeft de hoogste prioriteit.
Maar nogmaals, het KAN zijn dat een deel gebruikt gaat worden ter capaciteits uitbreiding. Dus ik ga gewoon geen toezeggingen doen, wij vinden zowieso dat retentie een 2e punt is, snelheid en completie heeft de hoogste prioriteit.
Ik heb het idee dat de retentie al aan het verbeteren is bij Eweka. Waar het voorheen rond de 30 dagen toch wel ophield, sleep ik nu bestanden van +/- 35 dagen oud binnen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.