Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:57:
[...]

Retentie Tweakdsl is ook aan het groeien naar +- 100 dagen?
Voordat ze op dat niveau zitten zijn we ca. anderhalve maand verder. Retentie opbouwen is niet iets wat je in een week voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren een mail gestuurd naar tweaknews en die wisten te melden dat ze de nieuwe storage nog in mekaar aan het schroeven zijn en dat ze uiteindelijke supported 50 dagen willen gaan aanbieden en unsupported tussen de 70 en 90 dagen (ligt natuurlijk aan de feed, enz..)

Ik heb trouwens op het eweka forum gelezen dat eweka de nieuwe storage in gebruik heeft genomen en dat volgens wijnand de nieuwe storage per 10 Aug. gevuld moet zijn...

http://service.eweka.nl/p...wtopic.php?t=3947&start=0

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
dat is zeker net nieuws van tweaknews.

Maar een ding ben ik op dit moment minder tevreden over.

Tweaknews is down. Kan ze niet pingen kan er helemaal niks mee.

Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Tweaknews werkt prima, en is gewoon pingbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet in dienst bij ze, maar ik ga toch effe reclame maken.

Ik zie smsusenet weinig voorbij komen. Ik zit hier nu een half jaartje en het gaat gewoon als de brandweer.
Lekker stabiel rond de 800 kb/s. (ipb kpb extra op een oude centrale :( )

Net seizoen 3 van de xfiles binnengehaald (69 dagen) en was nog te parren.

Heb het flexi-xs abbo, net terug gezet naar 7mb/20mb (dag/nacht) en werkt gewoon lekker.

Bijkomend voordeel voor mij is dat ze met abnamro werken. Als m'n "tegoed" is gebruikt maak ik over via abn, en mail er achteraan. Wordt ie gelijk weer geaktiveerd.

En de prijs is gewoon goedkoop vergeleken bij die amerikanen.

Downloadlimit ook niet, dus ik snap dat tweak/eweka/giga/ gedoe niet echt.

Mijn favoriet dus.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retentie bij yabse is 85 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:17:
Hoi allemaal,

Nou zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zit bij TweakDSL de retentie daar ligt tussen de 45 en 55 dagen, ligt een beetje aan de groep.
Ik zou graag een server hebben met 80+ dagen retentie, maar ik weet niet bij welke provider ik dan moet zijn.
Giganews vind ik eigenlijk iets te duur.

weet iemand een goed alternatief ?
Als je nog eventjes wacht heeft Tweaknews een retentie van 80+
Ze zijn er nu mee bezig, het moet alleen nog gevuld worden

Ik ben zelf heel tevreden over tweaknews en heb et ook nog gratis bij mn internet ook.

Edit:

Ze krijgen een retentie van +/- 100, maandje wachten. (maar dat staat hier al boven zie ik zojuist :D

[ Voor 13% gewijzigd door Pinjataaa op 13-04-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:48:
Tweaknews werkt prima, en is gewoon pingbaar :)
Ik had het gemerkt ja, sorry voor de overlast en bedankt voor het controleren.

Mijn firewall had besloten na al een jaar normaal te werken om alle connections naar tweaknews te droppen. (vaag apparatus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
Volgens hun site (en de ettelijke comments daaromtrent in deze thread) zit het er inderdaad aan te komen bij TweakNews. Nog even blijven hangen bij ze, zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:07:
Ik heb trouwens op het eweka forum gelezen dat eweka de nieuwe storage in gebruik heeft genomen en dat volgens wijnand de nieuwe storage per 10 Aug. gevuld moet zijn...

http://service.eweka.nl/p...wtopic.php?t=3947&start=0
Dat staat er inderdaad ja :9
Ik heb voor jullie een troost.

De nieuwe storage is vandaag in gebruik genomen en staat te vullen. Over 26 dagen vanaf nu moet er dus merkbaar verschil komen
En als antwoord op de vraag hoe veel dagen retentie
Ik geef daarop nog geen antwoord want er moet natuuelijk nog en officieele aankondiging komen .....Maar zo rond 10 augustus is alles wel gevuld ! Smile

-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:
Ben niet in dienst bij ze, maar ik ga toch effe reclame maken.

Ik zie smsusenet weinig voorbij komen. Ik zit hier nu een half jaartje en het gaat gewoon als de brandweer.
Lekker stabiel rond de 800 kb/s. (ipb kpb extra op een oude centrale :( )

Net seizoen 3 van de xfiles binnengehaald (69 dagen) en was nog te parren.

Heb het flexi-xs abbo, net terug gezet naar 7mb/20mb (dag/nacht) en werkt gewoon lekker.

Bijkomend voordeel voor mij is dat ze met abnamro werken. Als m'n "tegoed" is gebruikt maak ik over via abn, en mail er achteraan. Wordt ie gelijk weer geaktiveerd.

En de prijs is gewoon goedkoop vergeleken bij die amerikanen.

Downloadlimit ook niet, dus ik snap dat tweak/eweka/giga/ gedoe niet echt.

Mijn favoriet dus.

gr
Kan hier alleen maar voor 100% mee instemmen. Retentie ligt rond de 80 dagen en de prijs/service is gewoon goed. En ook ik heb verder geen zakelijke belangen in deze usenet-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hebben anderen ook problemen met Ewaka Usenet? Ik haal nog maar 150 kb ipv 700. Terwijl me download via speedtest.nl wel 800 kb is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Meer mensen met Tweaknews die ook de laatste 3 dagen last hebben van echt veel incomplete headers? Met name in de groep a.b.multimedia.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

MrVegeta schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:10:
Hebben anderen ook problemen met Ewaka Usenet? Ik haal nog maar 150 kb ipv 700. Terwijl me download via speedtest.nl wel 800 kb is.
Morgen loopt Eweka af bij mij en dan ga ik maar eens XSNews proberen, retentie tijd is echt super, en kost ook niet veel duurder, zal dan mijn bevindingen posten, hoop dat het een postitieve ervaring wordt :Y . Easynews is ook wel denderend. Ik had Eweka begin dit jaar al de rug toe gekeerd maar omdat Easynews niet lekker wilde lopen moest ik wel :X maar schijnbaar krijg je bij XSnews ook direct toegang. Wilde ook eigenlijk bij tweaknews gaan alleen ben er gewoon niet aan toegekomen om die brief op te sturen }:|

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 20-04-2007 20:04 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Xadeon schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:28:
Meer mensen met Tweaknews die ook de laatste 3 dagen last hebben van echt veel incomplete headers? Met name in de groep a.b.multimedia.
Headers? Bestaan die nog :P? En verder, ik heb nergens last van met Tweak en ik heb toevallig vrij fors lopen downen de afgelopen dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ja die bestaan nog, hoe kom jij anders aan je nzb's. ;) Dan moet ik het probleem misschien wel bij Orange(ISP) gaan zoeken. Want heb zelfs mn livebox gereset, netwerkkaarten hersteld en mn firewall herinstalleerd. Mocht helaas allemaal niet baten. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ga ook met je mee bij nader inzien, even iets uit a.b.mm getrokken en dat ziet er vrij matig uit. Ach ja, het komt nog steeds binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ok, het ligt dus toch aan Tweaknews? Icestorm, als je Newsleecher gebruikt. Kun je dan even de laatste 100.000 headers van a.b.mm even proberen binnen te halen, en kijken ongeveer hoeveel er incompleet zijn. Bij mij is dat om en nabij de 50%. Als jij hetzelfde resultaat hebt, dan is er of iets mis met Tweaknews of met de groep a.b.mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik zou 2/3e compleet willen zeggen maar agreed, ik geef Tweaknews even de schuld. Ik krijg overigens files op zich prima binnen met wat par-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zijn de files incompleet of alleen de headers? Kan iemand eens een NZB van een incomplete file mailen?

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 20-04-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Mailtje gestuurd. Tot gisteren had ik alleen last van incomplete headers, maar vandaag zijn ook naast incomplete headers ook dus de complete bestanden niet meer compleet binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Van je NZB is oa file 2 incompleet. Deze kan ik echter wel compleet downloaden als ik de NZB van een andere source pak. Het lijkt dus alleen een header-probleem te zijn.

'k heb het even gemeld, we zullen zien of ze er iets mee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ok bedankt man. :)

Om even te laten zien hoe de headers bij mij eruit zien. http://img460.imageshack.us/my.php?image=untitledcc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Na bijna 1 jaar bij Eweka te hebben gezeten, ben ik over gegaan naar XSnews en ik heb daar absoluut geen spijt van!

Perfect stabiele lijn
Retentie is ook zeer fijn
Service kan niet beter (binnen 30 min antwoord via email)

Als de jongens van XSnews dit lezen! HOUDEN ZO!!!!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Na +/- 1,5 jaar gebruik gemaakt te hebben van TweakNews (via TweakDSL) ben ik weer teruggegaan naar GigaNews. GigaNews is - nog steeds - heerlijk, maar wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

vr6-only schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:57:
Na bijna 1 jaar bij Eweka te hebben gezeten, ben ik over gegaan naar XSnews en ik heb daar absoluut geen spijt van!

Perfect stabiele lijn
Retentie is ook zeer fijn
Service kan niet beter (binnen 30 min antwoord via email)

Als de jongens van XSnews dit lezen! HOUDEN ZO!!!!
Vind ik ook :)
Ik had bij het aanvragen de pagina open laten staan. Toen ik firefox herstartte werd de pagina opnieuw geladen en dus zonder ik het wist was er een nieuw account aangemaakt.
Ik kreeg toen dezelfde avond nog een mailtje of ik wel zeker 2 accounts wou, na een mailtje terug dat dit inderdaad de bedoeling niet was, was het zo opgelost! :)
Met een jaarabonnement is het serieus niet veel duurder dan eweka, en imho veel beter. Al kan ik dit natuurlijk niet uit eigen hand vertellen :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
* Uitbreiding retentie:

Afgelopen tijd heeft Eweka achter de schermen diverse uitbreidingen gedaan aan het usenet platform. Sinds vorige week hebben wij 352000 Gigabyte aan extra opslag capaciteit opgesteld in ons datacentrum, welke goed is voor ruim 120 dagen retentie. Deze opslagcapaciteit is momenteel aan het vullen. Hiermee staat Eweka, al meerdere jaren een betrouwbare speler op de markt, wederom aan de wereld top.

Naar aanleiding van reacties welke wij van u hebben ontvangen, hebben wij besloten retentie en snelheid van de back-up capaciteit evenredig te verhogen. Op deze manier heeft u geen last van incomplete bestanden als er een storing optreed, zoals bij veel goedkopere aanbieders het geval is. Onze retentie zal dus straks voor de volledige 120 dagen worden ondersteund, wat een maximale gebruikservaring garandeert. De uitbreiding van de retentie zal in 2 fases gebeuren. De eerste fase zal dit weekend voltooid worden, wat als gevolg heeft dat de retentie direct omhoog gaat naar +/- 70 dagen. Binnen enkele weken zal de tweede fase worden voltooid, waarna de volledige 120 dagen retentie gebruikt kan worden.
Aldus een mail die ik van Eweka ontving. Zeer nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiermee staat Eweka, al meerdere jaren een betrouwbare speler op de markt, wederom aan de wereld top.
_O- .. sorry moest even :P

Dat je dagelijks in een lijst staat met een redelijk hoge in/output wil nog niet zeggen dat je maar 'aan de top staat'.

Retentie is niet alles, service & support is wat ook telt. Daarom ben ik ook klant bij xsnews. Zeer goede kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Krijg hem ook net ja, die sturen altijd mails om 0:00

Staat ook nog dit bij:
Tevens willen wij u hierbij mededelen, dat het vanaf heden mogelijk is om met 8 connecties tegelijk te downloaden. Hierdoor heeft u als eindgebruiker minder last van onstabiele verbindingen.
Ook leuk, heb ik soms wel nodig als ik met 2 programma's bezig ben.
Maar bij normaal gebruik is 4 lijnen net iets sneller dan 6 hier.. 4 is ook stabieler, met 6 heb ik meer afwijkingen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ook nog eens 8 connecties, helemaal beter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

En ook: Bij Eweka krijgt u de hoogste snelheid, voor de laagste prijs. Wij hebben geen snelheidslimiet en zijn voorbereid op de toekomstige abonnementen van 40Mbit/s of hoger!

Ik gebruik zelf al zo'n 1,5 jaar Eweka en ben er best tevreden over. Meer dan 30 dagen retentie heb ik eigenlijk niet eens nodig, maar wel leuk meegenomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Inmiddels is 6 tot 8 net iets stabieler, lag aan mijn PC net geloof ik.
Maar vind dat Eweka goed bezig is op deze manier. Service boeit me verder weinig ik heb die mensen nooit nodig, maak af en toe wat geld over en dan werkt alles weer binnen 30 minuten :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hier even meededelen dat we bij Eweka ook 100% ons best doen om goede service te verlenen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Heb het mailtje ook ontvangen: als Eweka echt 120 dagen retentie biedt voor 7,50 zal ik overwegen om terug te keren, mits de snelheid weer op peil is. Wat is jullie ervaring? Ik doel dan alleen op mensen met een 20mbit verbinding (dat mensen met een 8-10mbit gewoon hun maxspeed halen geloof ik best)
Overdags haalde ik altijd maar 1.2-1.3mb/sec bij Eweka...

bij giganews, easynews haal ik gewoon 2mb/sec dag en nacht.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Yucko

One clown to rule them all !

Terryb47, het duurt natuurlijk wel een hele tijd voordat we dat van die 120 dagen goed kunnen testen daar ik aanneem dat ze die extra opslag capaciteit pas sinds vorige week ingezet is en men deze nog aan het vulllen is.

Maar goed, iig fijn dat ze de retentie verhogen. Dat van die 8 lijntjes is natuurlijk ook leuk, kan ik ook op het werk met 4 lijnen downloaden :P

Eventjes een vraagje voor de overstappers: waarom zijn jullie destijds van Eweka naar een andere usenetprovider overgestapt? Lag eweka er bij jullie dan zovaak uit :? Zelf kan ik me nl. niet herinneren dat Eweka er ooit een keer uitgelegen heeft in het afgelopen jaar dat ik nu hun diensten afneem.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 22-04-2007 09:02 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik haal nu via Eweka een bestand van 50 dagen oud binnen @ 8 lijntjes @ 990kb/s (8MBit).

@ Hierboven; ik heb nog maar een paar keer gehad dat mijn reader er uit lag. In meer dan een jaar een keer of 2, 3. Maar ja, dat kan gebeuren natuurlijk. Over het algemeen is ie zo weer in de lucht. Ik heb nog nooit een probleem gehad met Eweka, dus ik blijf er mooi. :)

Eerder was 30 a 32 dagen echt de max. Het ziet er goed uit dus. Top! _/-\o_

Straks voor de gein maar even een HEEL oud bestand zoeken. :)

Edit2: het is dus ook mogelijk om vanaf 2 locaties met 2x4 lijntjes te downloaden? (Je zou dus een abbo kunnen delen?)

[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 22-04-2007 09:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Abbo delen heeft altijd gekund, dat is één van de redenen dat ik bij Eweka zit. Ik had dan drie conneceties, en een vriend van mij gebruikte er eentje, om kennis te maken. Op deze manier heb ik ook mijn oom ook overgehaald om lid te worden :P
Nu weet ik het niet meer zo zeker, kan iemand van eweka hier duidelijkheid over scheppen?
Ik was van plan over te stappen naar een andere provider, omdat ik 40 dagen retentie niet genoeg vond, maar met 120 ben ik wel weer even zoet :+ Eweka blijft me positief verbazen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door marcieking op 22-04-2007 12:57 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mmm, dan zal ik vanmiddag mijn kameraad even eventjes bellen. :*) Die doet alles nog met Bittorrent. Beetje achterhaald imho. :+

Net trouwens even een bestand van 80 dagen geprobeerd. Die wilde nog niet. Maar goed, het zal ook wel ff tijd nodig hebben he?

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 22-04-2007 09:31 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
MarcoC schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:02:
[Uitbreiding capaciteit en retentie Eweka]
Aldus een mail die ik van Eweka ontving. Zeer nice.
Nederlanse cheapo's let op...

In diezelfd email stond bij mij:

Mogelijkheid tot GRATIS testaccounts:

Omdat deze uitbreiding zeer omvattend is geweest, willen wij u de kans bieden om onze verbeterde diensten kosteloos te testen ! Dit kan door via ons aanmeldsysteem een account aan te maken. U krijgt per aanmelding direct 3 dagen toegang om te testen. U kunt zich aanmelden tot uiterlijk 7 dagen na ontvangst van deze mail voor de test, afhankelijk van het aantal nieuwe aanmeldingen.

Zorgt bij hen dan wel voor bestandsvervuiling want mensen die er al bekend zijn moeten wel een nieuw account maken...

[ Voor 8% gewijzigd door Titusvh op 22-04-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

RappieRappie schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:30:
Net trouwens even een bestand van 80 dagen geprobeerd. Die wilde nog niet. Maar goed, het zal ook wel ff tijd nodig hebben he?
Ja, ik denk niet dat eweka een abbonementje heeft bij giganews, en nu keihard aan het leechen is om de retentie bij te vullen :P
De retentie zal dus op moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Titusvh schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:54:
[...]

Nederlanse cheapo's let op...

In diezelfd email stond bij mij:

Mogelijkheid tot GRATIS testaccounts:

Omdat deze uitbreiding zeer omvattend is geweest, willen wij u de kans bieden om onze verbeterde diensten kosteloos te testen ! Dit kan door via ons aanmeldsysteem een account aan te maken. U krijgt per aanmelding direct 3 dagen toegang om te testen. U kunt zich aanmelden tot uiterlijk 7 dagen na ontvangst van deze mail voor de test, afhankelijk van het aantal nieuwe aanmeldingen.

Zorgt bij hen dan wel voor bestandsvervuiling want mensen die er al bekend zijn moeten wel een nieuw account maken...
Misschien was het al eerder gepost, maar hier kan je 2 weken gratis leechen.

http://www.hitnews.eu/damage.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zijn er nog meer mensen die gebruik maken van een gratis testaccount van easynews.nl en nu niet meer kunnen leechen? Newsleecher geeft hier de foutmelding dat reader2.easynews.nl niet te bereiken is, en deze is ook niet te pingen..... www.easynews.nl ziet er opeens ook anders uit, zijn ze er mee gestopt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Even wat verder kijken dan je neus lang is ;)
http://www.xlned.com/forum/showthread.php?t=283

Kortom- Test periode is voorbij ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

In het laatste mei nummer van Computer Totaal staat een uitgebreid artikel over Usenet & Alt.Binz.
Ik had toevallig een proef abbo genomen op Tweaknews, dus dat kwam als geroepen. :P

Want ik had nog nooit gedownload via de nieuwsgeroepen.
Maar omdat die rapidshare links steeds sneller verwijdert worden, toch maar is via nieuws groepen proberen. Bittorrent schiet meestal niet op... :Z

En dat bevalt mij wel, tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

JaJoah schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:01:
Eventjes een vraagje voor de overstappers: waarom zijn jullie destijds van Eweka naar een andere usenetprovider overgestapt? Lag eweka er bij jullie dan zovaak uit :? Zelf kan ik me nl. niet herinneren dat Eweka er ooit een keer uitgelegen heeft in het afgelopen jaar dat ik nu hun diensten afneem.
Ik ben "vroeger" ooit over gestapt van eweka naar een andere provider. Dit was in de tijd dat ze nog maar 5 newsreaders hadden en nog niet ver hier in waren. (jaren geleden :p) Toen was het echt bagger, maar wilde het wel bij hun proberen. Tegenwoordig ben ik weer bij hun omdat de snelheid gewoon goed is. Vorige week lag de snelheid ineens wat lager, maar heb via-via laten weten dat de nieuwsreader slecht was en ze zijn er meteen naar gaan kijken. Binnen een uurtje werkte alles weer perfect ;-)

Met 4 lijntjes haal ik alles al stabiel binnen trouwens. Dus 8 is voor mij een beetje overdreven. ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 of 8 lijntjes hoeft niet altijd voor iedereen een merkbare verbetering te zijn. In bepaalde gevallen kan het echter de stabiliteit wel ten goede komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Omdat ze een hele slechte dienst leveren. Ze roepen nu meer dan een half jaar dat de retentie word verhoogd, het zou in januari al gebeuren, het is nu april. De down snelheid is op sommige momenten gewoon bedroevend slecht. Vanaf Eind Zomer van vorig jaar tot nu waren er momenten, weken, waarop je niet sneller kon downloaden dan 400KB/s. Vervolgens krijg je in december een mail gestuurd waarop ze vertellen dat ze je proberen te garanderen dat je 8MB/s snelheid krijgt (zelfs dat kunnen ze niet leveren terwijl ze 20MB/s aanbieden) en ga zo maar door. Daarnaast proberen ze de problemen van zich af te schuiven, snelheids problemen is altijd de schuld van je ISP, wat totaal niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

aex351 schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:23:
[...]

Omdat ze een hele slechte dienst leveren. Ze roepen nu meer dan een half jaar dat de retentie word verhoogd, het zou in januari al gebeuren, het is nu april. De down snelheid is op sommige momenten gewoon bedroevend slecht. Vanaf Eind Zomer van vorig jaar tot nu waren er momenten, weken, waarop je niet sneller kon downloaden dan 400KB/s. Vervolgens krijg je in december een mail gestuurd waarop ze vertellen dat ze je proberen te garanderen dat je 8MB/s snelheid krijgt (zelfs dat kunnen ze niet leveren terwijl ze 20MB/s aanbieden) en ga zo maar door. Daarnaast proberen ze de problemen van zich af te schuiven, snelheids problemen is altijd de schuld van je ISP, wat totaal niet waar is.
Mja, al die problemen die jij noemt heb ik niet (knock knock). Buiten dat de retentie mij weinig boeit. En misschien heb ik 1x of 2x een dagje gehad dat het minder ging, maar dan wacht ik wel een dagje. De andere keren met trage DL lag aan de Livebox die laag ingetrained had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Terryb47 schreef op zondag 22 april 2007 @ 07:19:
Heb het mailtje ook ontvangen: als Eweka echt 120 dagen retentie biedt voor 7,50 zal ik overwegen om terug te keren, mits de snelheid weer op peil is. Wat is jullie ervaring? Ik doel dan alleen op mensen met een 20mbit verbinding (dat mensen met een 8-10mbit gewoon hun maxspeed halen geloof ik best)
Overdags haalde ik altijd maar 1.2-1.3mb/sec bij Eweka...

bij giganews, easynews haal ik gewoon 2mb/sec dag en nacht.
Een vriend van mij heeft supersnel internet van de universiteit, daar haalde hij met Eweka 20MB/s. Megabytes ja :+ .
aex351 schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:23:
[...]

Ik download al meer dan een jaar elke dag fullspeed. Nooit snelheidproblemen gehad :o .

[ Voor 40% gewijzigd door MarcoC op 22-04-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik heb op het forum van eweka bevestigd gekregen dat accountsharing nog steeds toegestaan is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik ben zelf paar maanden geleden weggegaan omdat de snelheidsproblemen op de forums hier en bij Eweka altijd keihard werden ontkent. En dat vind ik het meest kwalijke eraan, want ik ben echt niet de enigste die 40-50% in snelheid verloor overdags maar vooral tijdens spitsuur.

De retentie is voor mij niet het belangrijkst, maar snelheid icm met lage prijs maakt het eventueel wel weer aantrekkelijk.

wat ik zeg, mensen die altijd trots roepen dat ze hun maxspeed halen (met 10mbit verbinding of lager) daar heb ik niks aan.
Ik heb feedback nodig van mensen met een snellere verbinding, maar die zijn volgens mij allemaal al overgestapt inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik ben weggegaan bij xs4all gebruik ik nu al een tijdje eweka, maar het valt mij op dat ze de hoeveelheid headers cappen. Een groep als alt.binaries.sony.psp geeft bij mij maar max 25.000 headers, ook al heb ik de groep weken niet geupdate (en newsleecher staat op unlimited, en bij andere groepen worden er ook meer headers naar binnen gesleurd.

Ik vroeg me af of usenet providers zoals tweaknews dat ook doen? Zoniet, wilde ik toch de overstap maar eens wagen. Niet dat die headers zo ontzettend belangrijk zijn, maar ik wil wel eens door groepen heen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:14:
Nadat ik ben weggegaan bij xs4all gebruik ik nu al een tijdje eweka, maar het valt mij op dat ze de hoeveelheid headers cappen. Een groep als alt.binaries.sony.psp geeft bij mij maar max 25.000 headers, ook al heb ik de groep weken niet geupdate (en newsleecher staat op unlimited, en bij andere groepen worden er ook meer headers naar binnen gesleurd.

Ik vroeg me af of usenet providers zoals tweaknews dat ook doen? Zoniet, wilde ik toch de overstap maar eens wagen. Niet dat die headers zo ontzettend belangrijk zijn, maar ik wil wel eens door groepen heen browsen.
In newsleecher zit ook een functie om continu headers op te halen. Dan hoef je nooit te wachten tot ze binnen zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Binsearch heeft een optie om door groepen heen te browsen, en ook de groep die jij noemdep staat erbij. Lijkt me een stuk praktischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binsearch gebruiken om door groepen te browsen is onhandig en onoverzichtelijk, het is veel makkelijker en sneller om headers te gebruiken. Tweaknews slaat ze trouwens zo'n 30 dagen op, ook in die groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Terryb47 schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:36:
-knip-

Ik heb feedback nodig van mensen met een snellere verbinding, maar die zijn volgens mij allemaal al overgestapt inmiddels...
Ik heb Orange Family 20Mbit en haal 1600-1800 KBps gemiddeld. Soms wat hoger, soms wat lager. Maar dat kan net zo goed aan de wisselende intrainwaarden van de Livebox liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:50:
Binsearch gebruiken om door groepen te browsen is onhandig en onoverzichtelijk, het is veel makkelijker en sneller om headers te gebruiken. Tweaknews slaat ze trouwens zo'n 30 dagen op, ook in die groep.
Als je weet waar je op moet zoeken zijn usenet index sites veel sneller dan headers ophalen.
Helemaal in combinatie met communities als FTD en FTN (veel posts hebben cryptische namen) is het een kwestie van post zoeken, nzb maken en importeren in je newsreader.
Headers ophalen is nogal ouderwets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Over een paar maanden krijg ik 20Mbit. _O_

Iemand ervaring met usenetserver en 20Mbit?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh als ik iets specifieks zoek, dan is het idd een search en daarna een nzb gebruiken, maar soms weet je vantevoren nog niet wat je zoekt, en dus wil ik kunnen browsen. Ik vind het een beetje raar dat eweka het dus op bepaalde aantallen capped en daar niks over op de site heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Terryb47 schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:36:
*knip
wat ik zeg, mensen die altijd trots roepen dat ze hun maxspeed halen (met 10mbit verbinding of lager) daar heb ik niks aan.
Ik heb zelf chello extreem, en haal de afgelopen tijd weer goeie snelheden bij eweka. Haal op dit moment zo'n 2,17mb/s met 4 verbindingen. De max snelheid die ik kan halen is een 2,34mb/s volgens newsleecher.
Maargoed die paar kb/s lig ik niet zo wakker van, snel zat zo :) .

Moet er wel eerlijk bijzeggen dat usenet hier zo af en toe sloom is. Heb het idee dat chello de afgelopen paar weken weer aan het shapen is geweest (tussen 19:00 en 00:00 ofzo). Het maakt dan ook niets uit of ik nu giganews of eweka gebruik.... http/ftp verkeer zijn dan gewoon snel
.
pven schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:28:
Over een paar maanden krijg ik 20Mbit. _O_

Iemand ervaring met usenetserver en 20Mbit?
Ik neem aan dat je usenetserver.com bedoeld? Ik heb ooit een keer een account van een kennis getest

Je kunt merken dat het vanuit amerika komt, en daarom dus veel verbindingen nodig hebt om een beetje leuke snelheid te halen (stuk of 8 om mijn 20mbit vol te trekken).

Anyway, ik ben iig blij met de upgrade van eweka!.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 22-04-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. onderstaande mail heb ik mijn tweaknews account maar opgezegd....Eweka = more value for money....ik heb een 20 mbit lijn, dus die zit nu lekker vol!
NIEUWSBRIEF EWEKA

Jaargang 1, April 2007

Welkom bij de nieuwsbrief van Eweka, waarin wij u op de hoogte houden van alle actuele zaken.

* Uitbreiding retentie:

Afgelopen tijd heeft Eweka achter de schermen diverse uitbreidingen gedaan aan het usenet platform. Sinds vorige week hebben wij 352000 Gigabyte aan extra opslag capaciteit opgesteld in ons datacentrum, welke goed is voor ruim 120 dagen retentie. Deze opslagcapaciteit is momenteel aan het vullen. Hiermee staat Eweka, al meerdere jaren een betrouwbare speler op de markt, wederom aan de wereld top.

Naar aanleiding van reacties welke wij van u hebben ontvangen, hebben wij besloten retentie en snelheid van de back-up capaciteit evenredig te verhogen. Op deze manier heeft u geen last van incomplete bestanden als er een storing optreed, zoals bij veel goedkopere aanbieders het geval is. Onze retentie zal dus straks voor de volledige 120 dagen worden ondersteund, wat een maximale gebruikservaring garandeert. De uitbreiding van de retentie zal in 2 fases gebeuren. De eerste fase zal dit weekend voltooid worden, wat als gevolg heeft dat de retentie direct omhoog gaat naar +/- 70 dagen. Binnen enkele weken zal de tweede fase worden voltooid, waarna de volledige 120 dagen retentie gebruikt kan worden.

* Mogelijkheid tot GRATIS testaccounts:

* Betalen met iDEAL:

Om het voor u zo aantrekkelijk mogelijk maken, om na de test periode gebruikt te blijven maken van onze dienst, bieden wij u aan om tot 7 dagen na ontvangst van deze mail geen kosten voor een iDEAL betaling te berekenen.

iDEAL is een veilig en makkelijk betaal systeem aangeboden door de Postbank, De Rabobank, de ING Bank, ABN Amro en de SNS Bank.

* Geen snelheidslimiet:

Bij Eweka krijgt u de hoogste snelheid, voor de laagste prijs. Wij hebben geen snelheidslimiet en zijn voorbereid op de toekomstige abonnementen van 40Mbit/s of hoger!

* Stabiele downloads:

Tevens willen wij u hierbij mededelen, dat het vanaf heden mogelijk is om met 8 connecties tegelijk te downloaden. Hierdoor heeft u als eindgebruiker minder last van onstabiele verbindingen.

Vertrouwend u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Het Eweka team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hmm dat klinkt enigzins wel positief dan, ik denk dat ik dan maar eens een proefaccount ga aanvragen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik jullie bij deze bedanken voor de positieve reacties ? :) De negatieve dingen horen we natuurlijk ook graag hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Bovenstaande mail kreeg ik vandaag ook. Ik was er eigenlijk niet zo van gediend, is toch niets meer of minder dan spam? Ooit heb ik wel eens een abbo bij hun gehad, maar dat is al een hele poos geleden. En nu krijg ik ongevraagd reclame van hun? Niet zo blij mee dus...

Verder ook raar: Waarom nu een proefaccount nemen, terwijl de retentie pas over ruim twee maand behaald wordt? Kun je toch beter op dat moment de mensen laten proberen?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uiteraard heb je meteen aan Eweka gevraagd hoe het kan dat ze je nog mailen. Wat was hun antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Nee, niet gedaan, ik reageer niet op spam. Af en toe een mailtje verwijderen gaat sneller dan proberen van een lijst af te raken...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
Super!

Ik heb er aan zitten denken om over te gaan op tweaknews, maar toen ik de mail kreeg.
_/-\o_ _/-\o_

Eindelijk eweka speelt in op de klanten geen maximale snelheid (40Mbit+++ no problem! ) een goede retentie (40+), en dat voor €7,50 per maand!

Nu nog wachten op resultaten! (Scooper: je moet ze wel even de tijd geven!)

Eweka gebruikers kunnen weer trots!

[ Voor 6% gewijzigd door StaticZ op 23-04-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:03:
N.a.v. onderstaande mail heb ik mijn tweaknews account maar opgezegd....Eweka = more value for money....ik heb een 20 mbit lijn, dus die zit nu lekker vol!
NIEUWSBRIEF *knip*
Je bedoeld na het emailtje te hebben verstuurd, heb je jezelf aangemeld op t.net, om zo reclame te maken voor een bedrijf dat nu al een ruime half jaar een slechte dienst levert. :N .

Wat Eweka aanbiedt is niet eens zo bijzonder dus doe normaal. Die 120 dagen kunnen ze overigens nog helemaal niet meteen aanbieden dus dat zal nog wel wat maanden duren.
Scooper schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:55:
Nee, niet gedaan, ik reageer niet op spam. Af en toe een mailtje verwijderen gaat sneller dan proberen van een lijst af te raken...
Ze reageren overigen ook niet op e-mails. Je zal ze moeten bellen op een duur 0900 nr.

[ Voor 65% gewijzigd door aex351 op 23-04-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
aex351 schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:17:
[...]

Je bedoeld na het emailtje te hebben verstuurd, heb je jezelf aangemeld op t.net, om zo reclame te maken voor een bedrijf dat nu al een ruime half jaar een slechte dienst levert. :N .

Wat Eweka aanbiedt is niet eens zo bijzonder dus doe normaal. Die 120 dagen kunnen ze overigens nog helemaal niet meteen aanbieden dus dat zal nog wel wat maanden duren.
Eweka heeft slechte tijden gehad.
Ze konden 20Mbit niet waar maken.
Maar wel 15 Mbit en dat voor de zelfde prijs als tweaknews (gecaped op 10Mbit)!
En de retentie is prima bij Eweka 30+ dagen geen probleem wel langzamer maar dat weet je als je de forums en dergelijke nakijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper: Het mailtje is naar alle adressen in ons systeem verstuurd, als je hier last van hebt ondervonden: onze excuses... Als je mij je email adres p.m.'t kan ik je uit het systeem verwijderen als je dat wil.

aex351: Ons dure 0900 nummer is inderdaad even duur als alle dure 0900 nummers.. het verschil is dat je in vrijwel alle gevallen binnen 2/3 minuten iemand aan de telefoon hebt. (Zelf laatst nog een aantal maal tot wel 15 minuten in de wacht gehangen a dezelfde kosten) Tevens, als het probleem door een fout van onze kant veroorzaakt wordt, vergoeden wij de kosten in credits (dagen toegang).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:30:
Ons dure 0900 nummer is inderdaad even duur als alle dure 0900 nummers.. het verschil is dat je in vrijwel alle gevallen binnen 2/3 minuten iemand aan de telefoon hebt. (Zelf laatst nog een aantal maal tot wel 15 minuten in de wacht gehangen a dezelfde kosten) Tevens, als het probleem door een fout van onze kant veroorzaakt wordt, vergoeden wij de kosten in credits (dagen toegang).
Dus wanneer er een fout door Eweka is gemaakt moet een klant betalen om het probleem opgelost te krijgen en in ruil krijgt hij daar meer credits voor, dat is toch belachelijk. Een indirecte manier om meer geld uit een klant te krijgen voor het leveren van een slechte dienst. Eweka lost dus problemen op over de rug van zijn klanten.

Er is overigens ook niet op te maken hoeveel jullie 0900 nr nou precies kost, er zal eerst gebeld moeten worden voordat men erachter kan komen. Daarnaast heeft elk 0900 nr zijn eigen tarief dus om nou te zeggen dat jullie 0900 even duur is als de rest van de 0900 nr's is een beetje kort door de bocht.

De kroon op het hele Eweka verhaal is nog wel dat medewerkers op diverse fora's problemen proberen goed te praten en lul kraak vertellen hoe goed Eweka wel niet is. Komop get real en wees eens eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
aex351 schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:51:
[...]

Dus wanneer er een fout door Eweka is gemaakt moet een klant betalen om het probleem opgelost te krijgen en in ruil krijgt hij daar meer credits voor, dat is toch belachelijk. Een indirecte manier om meer geld uit een klant te krijgen voor het leveren van een slechte dienst. Eweka lost dus problemen op over de rug van zijn klanten.

Er is overigens ook niet op te maken hoeveel jullie 0900 nr nou precies kost, er zal eerst gebeld moeten worden voordat men erachter kan komen. Daarnaast heeft elk 0900 nr zijn eigen tarief dus om nou te zeggen dat jullie 0900 even duur is als de rest van de 0900 nr's is een beetje kort door de bocht.

De kroon op het hele Eweka verhaal is nog wel dat medewerkers op diverse fora's problemen proberen goed te praten en lul kraak vertellen hoe goed Eweka wel niet is. Komop get real en wees eens eerlijk.
Ik haal met gamak 20Mbit!
Hoezo kort door de bocht? (Ik haal het maar dat doet er niet toe.)

Eweka afzijken dat is het makkelijkste dat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eax351:

Mwah ik ben het toch niet helemaal met je eens... Het overgrote deel van onze klanten heeft nog nooit de helpdesk hoeven bellen, en als et dan al moet ben je over et algemeen in 3/4 minuten klaar... met een kans de kosten (in credits) vergoed te krijgen. Je betaald dus ja, maar dit klinkt mij niet zo heel onschappelijk in de oren... zeker met oog op andere 0900 nummer.

Ook staat op onze website bij contact, voor al onze betaalnummers de kosten vermeld die hieraan verbonden zijn.

Tegenover jou staan ook heel erg veel wel tevreden klanten... Helaas kunnen we niet iedereen gelukkig maken. No hard feelings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

aex351 schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:51:
[...]

[...]
En diezelfde medewerkers zijn op die fora(zonder 's), en op IRC servers te vinden waar ze je helpen met een vraag. Ik had vandaag/gisteren een vraag, en werd op zondag binnen 5 minuten geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

marcieking schreef op maandag 23 april 2007 @ 01:27:
[...]

En diezelfde medewerkers zijn op die fora(zonder 's). Knip
offtopic:
Correct. Het is forums of fora. Het mag allebei.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Overwoog ook om Eweka op te zeggen, maar ga het nu nog even aankijken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hmm heb die mail van eweka ook gehad, e moet zeggen post kwamen nooit verder dan 35dagen max, gister een post van 45dagen compleet binne met 8conn :D, EWEKA ga zo door :D.

Ook ik heb chello Extreme en altijd bij eweka de volle 20Mbit (2,33MB/sec)

[ Voor 18% gewijzigd door devil-strike op 23-04-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Blisterin_Bull schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:15:
Even wat verder kijken dan je neus lang is ;)
http://www.xlned.com/forum/showthread.php?t=283

Kortom- Test periode is voorbij ;)
Oeps, had ik helemaal gemist. Naja, it was fun while it lasted zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

aex351 schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:17:
[...]

[...]

Ze reageren overigen ook niet op e-mails. Je zal ze moeten bellen op een duur 0900 nr.
En jij hebt een account speciaal om Eweka te bashen zeker? En welke slechte service? Dat jij een slechte ervaring hebt gehad, betekent nog niet dat iedereen dat heeft. Dus maak er dan geen algemeen statement van.

Volgens mij is Eweka 1 van de goedkoopste usenetproviders en ik vond het al een prima prijs/prestatie verhouding. Dat wordt dus alleen maar beter. Dat de retentie nog niet 120 dagen is, is nogal logisch lijkt me. En dat die retentie er nog niet is, staat gewoon in dat mailtje.

Ober contact heb ik weinig te melden. Die ene keer dat m'n newsreader er onverwacht uit lag voor een half dagje, was daar al melding over gemaakt op het forum. Kunnen ze beter de zaak gaan fixxen ipv met mij aan de telefoon te hangen, dus heb ik niet gebeld.
De regeling dat je bij een fout van Eweka je belkosten in credits terug krijgt vind ik netjes.
Probeer maar eens bij een willekeurige energieleverancier oid je gemaakte belkosten in KWh terug te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Ik hoor inderdaad overal alleen maar bashes vs Eweka; 'oh, host jij colocatie bij eweka? snel maar verhuizen?', 'usenet ligt 9/10x down, of is sloom / incompleet'.
Ik maak nu al ruim anderhalf jaar gebruik van de colocatie (eerst in redbus, nu in het eigen datacentrum) en langer nog van usenet en heb nog nooit on aangekondigde problemen / downtime ondervonden bij usenet, noch heb ik last gehad van aanhoudende downtime bij colocatie..

Kennelijk bestaat er ook zoiets als un-fanboys :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

SoaDmaggot schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:04:
Ik hoor inderdaad overal alleen maar bashes vs Eweka; 'oh, host jij colocatie bij eweka? snel maar verhuizen?', 'usenet ligt 9/10x down, of is sloom / incompleet'.
Ik maak nu al ruim anderhalf jaar gebruik van de colocatie (eerst in redbus, nu in het eigen datacentrum) en langer nog van usenet en heb nog nooit on aangekondigde problemen / downtime ondervonden bij usenet, noch heb ik last gehad van aanhoudende downtime bij colocatie..

Kennelijk bestaat er ook zoiets als un-fanboys :')
hier precies hetzelfde.
geen problemen met hosting / colocatie etc gehad :) enkel met de problemen in redbus, maar goed dat lag niet aan hun.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Ik vindt eweka echt wel de beste, heb er nooit problemen mee gehad. Mijn nieuwsserver lag nooit down. en als die 1 keer down was, dan was dat binnen paar minuutjes gefixt. Ook top dat ze voorbereid zijn op 40 mb lijntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

devil-strike schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:37:
Hmm heb die mail van eweka ook gehad, e moet zeggen post kwamen nooit verder dan 35dagen max, gister een post van 45dagen compleet binne met 8conn :D, EWEKA ga zo door :D.

Ook ik heb chello Extreme en altijd bij eweka de volle 20Mbit (2,33MB/sec)
Ik ben momenteel aan het downloaden (met 4 verbindingen, nog te lui geweest het aantal hoger in te stellen :D ) en haal ook 2,33mb/s. Zo eens proberen of ik ook oudere bestanden binnen kan halen :*).

edit:
net even 8 verbindingen ingesteld, scheelt helemaal niets qua snelheid. Alleen het surfen wordt nogal sloom omdat ik de lijn echt 100% dicht trek.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 23-04-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vind dat jullie niet zo op de man moeten spelen, zoals ik al zei waren er zat mensen bij Eweka die WEL problemen hadden. (zoals 15mbit niet kunnen halen terwijl 20mbit de beloofde snelheid was)

en dat werd hier door Punica altijd keihard ontkent, en op de Eweka boards zat Wijnand maar de mensen af te snauwen. Dus ik begrijp heel goed dat mensen zich voorgelogen voelen. Ik denk dat aex die periode ook nog heeft meegemaakt en vandaar wat minder mild is dan ik. Je kan het bashen noemen, maar tegelijkertijd ook goede feedback.

[ Voor 6% gewijzigd door Terryb47 op 23-04-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Idee-tje: een apart Eweka-topic? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Terryb47 schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:35:
Ik vind dat jullie niet zo op de man moeten spelen, zoals ik al zei waren er zat mensen bij Eweka die WEL problemen hadden. (zoals 15mbit niet kunnen halen terwijl 20mbit de beloofde snelheid was)

en dat werd hier door Punica altijd keihard ontkent, en op de Eweka boards zat Wijnand maar de mensen af te snauwen. Dus ik begrijp heel goed dat mensen zich voorgelogen voelen. Ik denk dat aex die periode ook nog heeft meegemaakt en vandaar wat minder mild is dan ik. Je kan het bashen noemen, maar tegelijkertijd ook goede feedback.
ik heb die tijd ook mee gemaakt op het forum en IRC. Vind het best grappig dat je dat feedback noemt ;)
Maar als mensen binnen stormen met "GVD, kut eweka. ik haal me 20Mbit niet" dan haal je snel mensen op de nek. Als er nou gezegd wordt, "eweka mensen, volgens mij zijn er wat problemen. Want ik haal me 20Mbit."
Maar sinds tijden is het zo dat iedereen zo ongelovelijk bot is, dat je ook zulke dingen kan verwachten. Dat zie je ook bij ons de winkel.

Als jezelf aardig doet, zijn de mensen ook veel aardiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Tuurlijk ben ik mee eens dat sommige mensen gewoon onbeschoft zijn (ik kan het weten, ben vroeger shopmanager geweest) maar als je klanten niet serieus neemt dan is het niet zo raar dat mensen kwaad worden ( en dat was toendertijd het geval) ook al melde je je probleem op een normale manier dan werd je doormidden gezaagd op de Eweka forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:39:
Idee-tje: een apart Eweka-topic? :/
Idd... sinds dat die mail bij gebruikers hier ontvangen is gaat het alleen nog maar om Eweka. Er zijn ook nog andere providers die mischien meer gebaat zijn bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Zodra iemand iets interessants te melden heeft over een andere provider komt dat vanzelf aan bod... Momenteel is dit gewoon een interessante ontwikkeling en die bespreken we in dit topic even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SayWhatAgain! schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:34:
[...]

En jij hebt een account speciaal om Eweka te bashen zeker? En welke slechte service? Dat jij een slechte ervaring hebt gehad, betekent nog niet dat iedereen dat heeft. Dus maak er dan geen algemeen statement van.
Nee ik heb niet speciaal een account aangemaakt om Eweka te bashen. Wanneer je mijn geschiedenis in deze thread en voorgaande deelde terug kijkt dan zal je zien dat mijn eerste post juist een positieve ervaring over Eweka was. Hè Eweka was zelfs mijn eerste payserver. En gedurende het jaar heb ik gewoon gezien dat het steeds slechter ging, en samen met mij velen anderen.

En nu uit het niets doen we even met zijn allen alsof deze problemen niet hebben bestaan? Misschien nog wat meer undercover medewerkers naar forums toe lokken om de imago van Eweka op te krikken. En als mensen dan erachter komen kunnen we nog altijd over gaan op plan B ontkennen ontkennen ontkennen. :z

Nee die problemen bij Eweka waren er wel toch echt hoor. En dat waren niet alleen download in de spits uur, zelfs diep in de nacht om 4 uur was het zo nu en dan nog slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eax: wat ik jammer vind is dat je zoveel impliceert terwijl het ongegrond is (Bijvoorbeeld dat de kosten van ons 0900 nummer niet bekend zijn)... Ik probeer hier geen fouten van Eweka goed te praten, of jouw problemen te bagateliseren... Maar alles wat je hier aandraagt tegen Eweka is enkel gebaseerd op jouw persoonlijke ervaring met ons. Er zullen altijd klanten blijven die problemen met de dienst ondervinden, maar daar tegenover staan er ook velen die tevreden zijn. Als iedereen die wel tevreden is ook een forum posting zou doen, zou de verhouding tevreden/ontevreden mischien wat meer opvallen :)

Wat je zegt over undercover medewerkers op fora... is ook compleet niks van waar. Ik werk bij Eweka maar ben hier uit mezelf gekomen om met klanten/geintereseerden over onze dienst te praten en tevens wat feedback te verkrijgen. Ik ben hier al helemaal niet 'undercover' gekomen :P

Veel van onze medewerkers zijn online op fora actief. Ik vind dat dat de bedrijfsvoering juist ten goede komt aangezien er zo op informele manier wat gepraat kan worden. Wij proberen dicht bij onze klanten te staan, wat je niet bij erg veel bedrijven terug ziet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

aex351 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:01:
[...]

Nee ik heb niet speciaal een account aangemaakt om Eweka te bashen. Wanneer je mijn geschiedenis in deze thread en voorgaande deelde terug kijkt dan zal je zien dat mijn eerste post juist een positieve ervaring over Eweka was. Hè Eweka was zelfs mijn eerste payserver. En gedurende het jaar heb ik gewoon gezien dat het steeds slechter ging, en samen met mij velen anderen.

En nu uit het niets doen we even met zijn allen alsof deze problemen niet hebben bestaan? Misschien nog wat meer undercover medewerkers naar forums toe lokken om de imago van Eweka op te krikken. En als mensen dan erachter komen kunnen we nog altijd over gaan op plan B ontkennen ontkennen ontkennen. :z

Nee die problemen bij Eweka waren er wel toch echt hoor. En dat waren niet alleen download in de spits uur, zelfs diep in de nacht om 4 uur was het zo nu en dan nog slecht.
Jij stelt dat user sfox zich speciaal geregistreerd zou hebben om Eweka te promoten. Dat terwijl deze user zich geregistreerd heeft op 08 oktober 2005 (dat is 4 maanden later dan jij zelf). Een uitspraak die kant nog wal raakt dus.
Net zo goed zijn er Eweka gebruikers die wel tevreden zijn. Dat jij een slechte ervaring hebt gehad, betekent niet dat "Eweka al een half jaar lang een slechte dienst levert". Aangezien ik zelf een goede ervaring heb, al anderhalf jaar lang.
En nee, ik werk niet bij Eweka. Maar als tevreden gebruikers zich hier niet mogen laten horen, heb je pech. Ik doe dat namelijk wel.
Je zal best die problemen gehad hebben, maar maak er niet van dat dat het algemene geval was. Dat was het naar mijn ervaring niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tevreden gebruikers mogen zich zeker laten horen. Ik ben nu zeer zeer wel te spreken over Eweka. Snelheden en retentie is nu echt top. Dus ja dan valt er niks te klagen en dan mag je ook wel eens de lof trompet buiten hangen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:21:
[...]

Jij stelt dat user sfox zich speciaal geregistreerd zou hebben om Eweka te promoten. Dat terwijl deze user zich geregistreerd heeft op 08 oktober 2005 (dat is 4 maanden later dan jij zelf). Een uitspraak die kant nog wal raakt dus.
En op dat punt blijft mijn mening ook onveranderd. Een gebruiker die totaal niet actief is qua posten in het forum of op de voorpagina van t.net en dan uit het niets plots even een nieuwsbrief neerdumpt is naar mijn mening gewoon een kloon. Al zou de registratie datum het jaar 100 bevatten.

En zulke opmerkingen maak ik niet alleen over Eweka, op andere bedrijven doe ik dat net zo goed. Check de gebruiker tweka maar, loopt zo fanatiek XSNews te promoten. Daar heb ik samen met nog iemand ook een opmerking overgemaakt.

Ben gewoon heel eerlijk wat dat betreft over mijn usenet bevindingen.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 24-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net even een abbo voor 3 maand afgesloten bij Download2Day, tot nu toe goede snelheid, retentie lijkt ook goed in orde te zijn. Kon sommige grotere bestanden (~50MB) meer van 81 dagen oud niet meer compleet binnenhalen, maar bij mijn testaccount @ Yabse voor 3 dagen ook niet meer, dat zal dus wel goed zijn :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xadeon schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:28:
Ik heb/had echt nergens last van hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47, het duurt natuurlijk wel een hele tijd voordat we dat van die 120 dagen goed kunnen testen daar ik aanneem dat ze die extra opslag capaciteit pas sinds vorige week ingezet is en men deze nog aan het vulllen is.

Maar goed, iig fijn dat ze de retentie verhogen. Dat van die 8 lijntjes is natuurlijk ook leuk, kan ik ook op het werk met 4 lijnen downloaden :P

De reden dat ik destijds van Eweka naar Tweaknews ben gegaan is omdat ik op allebij een account had en uit ervaring bleek dat Tweaknews niet altijd een hogere rententie had, maar ten eerste wel stabielers was en alle headers binnenhaalde, dat ging bij eweka weer niet altijd ik weet niet hoe dat nu zit ofzo, maar destijds haalde die maar gedeeltelijk en met lage snelheid de headers binnen, dit was vooral een reden voor mij om die de deur uit te doen.
Naar mijn ervaring lag de retentie ongeveer gelijk van beide servers, op dit moment ben ik klant van
TweakDSL waar TweakNews bij zit, deze is echt NIET in retentie gestegen de laatste tijd, ik moet zeggen ALS het waar is dat eweka 100+ dagen retentie krijgt voor alle binaries dan overweeg ik wederom een account bij ze te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaknews doet dit zeer zeker NIET!!!, dat is ook de reden dat ik ben overgestapt destijds. Eweka verleend niet de volledige service die ze beloven en eerlijk gezegd geloof ik de verhoging van retentie ook niet echt, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:47:
[...]

Tweaknews doet dit zeer zeker NIET!!!, dat is ook de reden dat ik ben overgestapt destijds. Eweka verleend niet de volledige service die ze beloven en eerlijk gezegd geloof ik de verhoging van retentie ook niet echt, eerst zien dan geloven.
Wat is dat dan weer voor een rare opmerking. Een groot wantrouwen zie ik. Je zou kunnen testen met een testaccount. Ik haal hier met gemak 60 dagen via een NZB.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:47:
[...]

Tweaknews doet dit wel. Headers zijn op te halen van articles tot 30 dagen oud. Wil je articles die ouder zijn? Dan moet je NZB's gebruiken...
Ik denk dat dat aan een foute instelling van Newsleecher ligt. In de settings kun je namelijk limitten hoeveel headers er worden opgehaald

SRK35ZS-W

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.