TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.759 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bjck schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:07:
TweakDSL lijkt de focus niet meer op prijsvechter te hebben liggen, of misschien nu even niet. Vergeet niet dat je bij TweakDSL meer krijgt dan alleen internet toegang natuurlijk. Bij al die andere ISP's kan je nog een €8 euro per maand erbij tellen voor usenet toegang.

De aanbiedingen voor de snellere abonnementen zijn wel heel goedkoop. Dat je voor €499 voor 2 jaar een wide-open verbinding hebt is niet veel per maand.

De lagere snelheden zijn inderdaad andere goedkopere alternatieven voor te vinden in de markt nu.
Tuurlijk.. maar ik merk dat ik na een periode van heel veel gebruik, nu nauwelijks meer download. Vandaar. En 499:24 is 21 euro per maand omgerekend (75 euro afsluitkosten). Dat is goedkoop, maar je zit wel meteen er 2 jaar aan vast. En deze dien je direct in het eerste 1/2 jaar te betalen. Daar ben ik (persoonlijk) geen grote fan van.

En natuurlijk kunnen ze er voor kiezen geen prijsvechter meer te zijn. Het viel me alleen plots op.. Vandaar ga ik ook aan "duur geworden".

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
bjck schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:07:
[...]

TweakDSL lijkt de focus niet meer op prijsvechter te hebben liggen, of misschien nu even niet. Vergeet niet dat je bij TweakDSL meer krijgt dan alleen internet toegang natuurlijk. Bij al die andere ISP's kan je nog een €8 euro per maand erbij tellen voor usenet toegang.

De aanbiedingen voor de snellere abonnementen zijn wel heel goedkoop. Dat je voor €499 voor 2 jaar een wide-open verbinding hebt is niet veel per maand.

De lagere snelheden zijn inderdaad andere goedkopere alternatieven voor te vinden in de markt nu.

[...]

Een modem is niet een modem, daar zijn enorme verschillen in.

Het belangrijkste is bij Tele2 dat je ook echt alleen hun modem kunt gebruiken (net als bij KPN InternetPlusBellen bijvoorbeeld) en dat hij niet van jou is. Dus het blijft eigendom van de ISP en die heeft er op afstand ook controle over. Jij krijgt als klant dan toegang om een aantal basis dingen als port forwarding aan te passen, meer niet.

Werkt het bijvoorbeeld niet met Peer2Peer en heb je ergens een probleem met het aantal connecties bijvoorbeeld kan je niets doen.
TweakDSL heeft wel een goed product, en daar ben ik wel tevreden over, laat ik daar duidelijk over zijn. De concurrentie zit echter ook niet stil. Daarbij komt dat trouwe klanten te weinig beloond worden. Dat is jammer.
Ik betaal nu € 34,95 voor een B10 (nu B 4-10) en dat is wat goedkoper dan het huidige B10 abonnement (vreemd genoeg ...). Daar zit de newsserver e.d. bij.
Trek je daar die € 7,95 newsserver kosten vanaf kom je nog op € 27 per maand uit.

Dat verhaal van de Tele2 modem begrijp ik niet. We hebben het toch over ADSL2 ?
Ik neem aan dat er van het standaard ADSL2 protocol gebruik gemaakt wordt, waarom kan ik dan geen ander modem gebruiken? Ik heb nu een Zyxel modem met Voip en wireless dus die kan eigenlijk alles en is geheel door de gebruiker in te stellen.
Ik wil dit ook graag zo houden, waarom moet mijn provider dat doen?

Dat je een modem in bruikleen krijgt maakt mij niet zoveel uit maar ik wil wel zelf de controle hierop houden. Als dat niet kan denk ik niet dat ik op Tele2 overstap en blijf ik bij TweakDSL.

Het is wat off-topic, maar wat voor een merk/model gebruiken ze dan bij Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even zoeken op site van tele2 en je komt op http://www.tele2.nl/shop/Internet/Specificaties.htm.
Misschien dat je daar wat wijzer van wordt. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
KroontjesPen schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:58:
Even zoeken op site van tele2 en je komt op http://www.tele2.nl/shop/Internet/Specificaties.htm.
Misschien dat je daar wat wijzer van wordt. :)
Niet echt.
Daar had ik zelf ook al gekeken. Er staat dat er in bruikleen, een IAD multimedia modem geleverd wordt. Daar word ik niet veel wijzer van.
Ik zal eens in een topic over Tele2 gaan zoeken. Daar staat het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je krijgt bij Tele2 een modem (IAD) in bruikleen. Echter gebruikt Tele2 een PPPoE verbinding die ze van afstand in je modem instellen. Sluit je een ander modem aan heb je wel een DSL signaal, dat wel. Maar je weet de instellingen verder niet die nodig zijn om een IP adres te krijgen.

En je krijgt die gegevens ook niet van ze! Dus je bent verplicht dat modem te gebruiken dat je in bruikleen hebt en ook niet de volledige controle over hebt omdat zij hem op afstand beheren. Ook KPN's InternetPlusBellen werkt zo met de Experiabox.

Bij bovengenoemde kan je niets anders aansluiten, zelfs al zou je hun telefonie niet willen gebruiken. En de telefonie poorten op die modems die je in bruikleen krijgt bij deze ISP's kan je ook niet zelf instellen/beheren in dat modem dus.

Orange kan opzich wel, daar kan je wel een ander modem aansluiten. Echter werkt telefonie van Orange alleen met de Livebox weer omdat het geen SIP/VoIP is en ze hem van afstand voor je instellen voor telefonie zonder je gegevens te verstrekken. Je kan het vergelijken met TweakDSL met BBned-voice-over-ATM (VoDSL) wat alleen werkt met een VoDSL modem wat de CJT816-2P is (andere zijn er niet/nauwelijks).

TweakDSL is wel open, daar kan je alles aansluiten wat je zelf wilt. Al werkt niet alles even lekker/goed natuurlijk, maar het kan/mag wel. En voor telefonie krijg je gewoon de SIP/VoIP gegevens om te gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 08-07-2007 00:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:26:
Je krijgt bij Tele2 een modem (IAD) in bruikleen. Echter gebruikt Tele2 een PPPoE verbinding die ze van afstand in je modem instellen. Sluit je een ander modem aan heb je wel een DSL signaal, dat wel. Maar je weet de instellingen verder niet die nodig zijn om een IP adres te krijgen.

En je krijgt die gegevens ook niet van ze! Dus je bent verplicht dat modem te gebruiken dat je in bruikleen hebt en ook niet de volledige controle over hebt omdat zij hem op afstand beheren. Ook KPN's InternetPlusBellen werkt zo met de Experiabox.

Bij bovengenoemde kan je niets anders aansluiten, zelfs al zou je hun telefonie niet willen gebruiken. En de telefonie poorten op die modems die je in bruikleen krijgt bij deze ISP's kan je ook niet zelf instellen/beheren in dat modem dus.

Orange kan opzich wel, daar kan je wel een ander modem aansluiten. Echter werkt telefonie van Orange alleen met de Livebox weer omdat het geen SIP/VoIP is en ze hem van afstand voor je instellen voor telefonie zonder je gegevens te verstrekken. Je kan het vergelijken met TweakDSL met BBned-voice-over-ATM (VoDSL) wat alleen werkt met een VoDSL modem wat de CJT816-2P is (andere zijn er niet/nauwelijks).

TweakDSL is wel open, daar kan je alles aansluiten wat je zelf wilt. Al werkt niet alles even lekker/goed natuurlijk, maar het kan/mag wel. En voor telefonie krijg je gewoon de SIP/VoIP gegevens om te gebruiken.
Bedankt voor deze uitleg.
De ADSL is dus gewoon een normale ADSL lijn alleen de authenticatie is blijkbaar in de modem gebakken. Ik begrijp alleen niet waarom ze het login/password niet gewoon vrijgeven, dan kun je immers ieder type modem gebruiken wat je wilt. Veel mensen (zoals ik) hebben al een goed modem en ook al is het modem van Tele2 in bruikleen, ik hoef hem niet.
Bovendien wil ik controle of mijn eigen abonnement, lijkt me ook wel normaal want je betaalt er tenslotte voor.
Voor "dummies' is het misschien handig zo'n kant-en-klaar modem want er kan weinig aan fout gaan. De helpdesk heeft dus een makkie. Dat zal de reden dan ook wel zijn dat men hiertoe is overgegaan.
Verder zal die truuk met de Tele2 modem er wel toe leiden dan je verplicht bent van hun Voip producten gebruik te maken en dus geen andere Voip provider kunt instellen.

Ik vraag me toch af of dat toegestaan is want dat lijkt sterk op koppelverkoop en dat is verboden.

Wat dat betreft is TweakDSL beter, je hebt daar alle vrijheid en geen last van blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

BHQ

En daar was het internet weer.. Wel linesync, geen IP een tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 08-07-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:09:
[...]

Ik vraag me toch af of dat toegestaan is want dat lijkt sterk op koppelverkoop en dat is verboden.

Wat dat betreft is TweakDSL beter, je hebt daar alle vrijheid en geen last van blokkades.
Is geen koppelverkoop, je neemt immers een breedbandverbinding af met modem. Zonder modem kan je het ook niet afnemen en je neemt niet 'een ADSL verbinding' af bij ze.
Yapser schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:29:
Storing eventjes in een stukje Tiscali netwerk in (deel van) Dordrecht en Maassluis.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 08-07-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yapser schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:29:
Yup, nu ligt die er bij mij thuis ook uit.

Veel de laatste tijd, voor een paar uurtjes geen IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Delph1900 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:46:
Vandaag m'n 3e modem Copperjet 1616 modem binnen gekregen.
De 1e was niet aan de gang te krijgen ook niet na hulp van de helpdesk en het inschieten van nieuwe firmware (cjt-r6_routerplus_voip_adsl2-0610sr1.tbi) :'( .

De 2e deed helemaal niets, ook niet te benader via de web interface 8)7 .

De 3e doet niet veel meer dan de eerste ook niet na het aanbrengen van nog weer andere firmware (cjt-r6_routerplus_voatm_adsl2-0602sr4.tbi) :X .

Er gaat nu een lijnmeting door BBned plaats vinden en hier heb ik een vraag over: kan ik mijn "oude Demon" ADSL1 modem blijven gebruiken of moet het Copperjet modem aangesloten zijn als de meting plaats vindt?
Lijnmeting is waarschijnlijk gistermorgen al uitgevoerd en sinds die tijd een stabiele verbinding.
Wel is de snelheid naar beneden gegaan ( van 19000kb/sec naar 13000kb/sec) maar ja dat is altijd nog meer dan dat ik met mijn oude ADLS modem kon krijgen :) :) .

Heeft allemaal wel wat lang geduurd (vanaf mrt) voordat ze het voor elkaar konden krijgen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyramusnl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-01-2023
(off topic)
is er iemand die TweakDSL vriendenkorting wil?
ben nu op laatste pagina van aanvraag pagina,
dus als er iemand snel reageert vul ik je klant ID in...
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pyramusnl schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:56:
(off topic)
is er iemand die TweakDSL vriendenkorting wil?
ben nu op laatste pagina van aanvraag pagina,
dus als er iemand snel reageert vul ik je klant ID in...
O-)
CB0607734

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyramusnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Lol, best lachen op deze manier. Feli met je korting megatronics 8)

offtopic:
m'n cb nummer staat thuis ergens, weet hem zo niet

[ Voor 31% gewijzigd door Kixtart op 10-07-2007 14:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nu nog even kijken of het ook nog wordt doorgevoerd, aangezien de actie tot 1 juli liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:55:
Nu nog even kijken of het ook nog wordt doorgevoerd, aangezien de actie tot 1 juli liep.
Ik mag aannemen dat je zo'n actie uit de inschrijf procedure haalt ook als het niet meer van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zodra ik er iets over hoor, meld ik het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyramusnl
btw: op hun site stond dat de actie verlengd was tot 22 juli.
laat idd maar even weten ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik lees net dat TweakDSL de internetverbinding op Campzone gaat regelen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Moet iemand hier niet even een schop tegenaan geven http://www.siteadvisor.com/sites/tweakdsl.nl/summary/

:) ? Lijkt me niet helemaal gewenst, of het nu correct is of niet. Even op de hoogte stellen misschien?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cassius schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:19:
Moet iemand hier niet even een schop tegenaan geven http://www.siteadvisor.com/sites/tweakdsl.nl/summary/

:) ? Lijkt me niet helemaal gewenst, of het nu correct is of niet. Even op de hoogte stellen misschien?
Misschien dat het te maken heeft met subdomeinen, kan me namelijk niet voorstellen dat ze er spy/adware op zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:35
Sleejuhr schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:57:
[...]

Misschien dat het te maken heeft met subdomeinen, kan me namelijk niet voorstellen dat ze er spy/adware op zetten....
Lijkt me ook, het zal zeker fout zijn wanneer een provider op zijn eigen website spyware plaatst :{.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad subdomeinen. Als je bij de details kijkt zie je om welke het gaat. Niet echt reden voor ongerustheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag TweakDSL aangevraagd, maar na 61 pagina's vol met klachten alhier gelezen te hebben begin ik me bedenkingen te hebben.

Contract krijgt ik wss dezer dagen toegestuurd, als ik deze niet onderteken is er nog niets waar ik aan vast zit of m'n oude verbinding dat opgezegd wordt? (Ondanks de online form die ik ingevuld hebt op tweakdsl.nl?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 17:25
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:14:
Vandaag TweakDSL aangevraagd, maar na 61 pagina's vol met klachten alhier gelezen te hebben begin ik me bedenkingen te hebben.

Contract krijgt ik wss dezer dagen toegestuurd, als ik deze niet onderteken is er nog niets waar ik aan vast zit of m'n oude verbinding dat opgezegd wordt? (Ondanks de online form die ik ingevuld hebt op tweakdsl.nl?)
Moet je wel even heel duidelijk melden naar Tweakdsl toe, anders kan het toch wel eens doorgaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
ik heb nu sinds een jaar tweakdsl, en ben over het algemeen erg tevreden.
bij problemen (van mijn kant) ben ik op het irc kanaal altijd goed geholpen.
minpuntje vind ik de onprofessionele communicatie naar de klant i.c. brieven en emails.
de internetdienst die ze verlenen heeft het hier ruim 99% van de tijd gedaan en op volle snelheid ook. dus ik blijf nog wel een jaartje lid (zit er ook aan vast :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:14:

Mensen klagen liever dan een reactie te typen dat alles perfect is. Zo'n topic raakt ook snel vol als er steeds een bericht komt als: 'hier werkt alles perfect', 'hier ook' etc.
Ik heb via een aanbeiding 8mbit voor 19.95. Nooit problemen gehad en altijd volle snelheid op tweaknews newsserver. Ik blijf nog wel een tijdje denk ik ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23

Ze bieden messenger plus 3 op de site aan, daar zit inderdaad spyware in. Dat staat ook duidelijk vermeld op de genoemde site.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Murcielago schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:27:
[...]

Ze bieden messenger plus 3 op de site aan, daar zit inderdaad spyware in. Dat staat ook duidelijk vermeld op de genoemde site.
en daarbij kun je tijdens het installeren aangeven dat je de sponsor (spyware) niet wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:41:
[...]

Mensen klagen liever dan een reactie te typen dat alles perfect is. Zo'n topic raakt ook snel vol als er steeds een bericht komt als: 'hier werkt alles perfect', 'hier ook' etc.
Ik heb via een aanbeiding 8mbit voor 19.95. Nooit problemen gehad en altijd volle snelheid op tweaknews newsserver. Ik blijf nog wel een tijdje denk ik ;)
Ik ben ingegaan op het aanbod van 499,00 eu voor 2 jaar lang '20'-mbit. (Weet niet of daar nog extra kosten bij komen kijken?!)

Maar ik lees hier over 60 pagina's geen enkele keer dat de migratie goed gelukt is en wordt huiverig bij de gedachte dat het 6 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:23:
[...]

Ik ben ingegaan op het aanbod van 499,00 eu voor 2 jaar lang '20'-mbit. (Weet niet of daar nog extra kosten bij komen kijken?!)

Maar ik lees hier over 60 pagina's geen enkele keer dat de migratie goed gelukt is en wordt huiverig bij de gedachte dat het 6 weken kan duren.
Nee, je leest hier de gevallen waarbij het niet goed is gegaan. De andere 99% lees je niets over hier.

En daarbij is de schuldige dat een migratie niet is gelukt meestal de consument die eerst bij de andere ISP heeft opgezegd voordat de migratie is ingepland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:35
Ik ben een jaar of 3 geleden overgestapt naar Tweak. Geen enkel probleem. Ook sindsdien geen problemen gehad. En de newsserver is ook geweldig! Alleen de prijzen zouden wat mij betreft wel iets mogen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:25:
[...]

Nee, je leest hier de gevallen waarbij het niet goed is gegaan. De andere 99% lees je niets over hier.

En daarbij is de schuldige dat een migratie niet is gelukt meestal de consument die eerst bij de andere ISP heeft opgezegd voordat de migratie is ingepland....
Thnx voor jullie (positieve) reacties. Heb jij zelf ook TweakDSL?
NightMare schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:28:
Ik ben een jaar of 3 geleden overgestapt naar Tweak. Geen enkel probleem. Ook sindsdien geen problemen gehad. En de newsserver is ook geweldig! Alleen de prijzen zouden wat mij betreft wel iets mogen dalen.
Ik ben ingegaan op het aanbod van 499,00 EU voor 2 jaar TweakDSL '20' Mbit. Dat is imo een aardige prijsverlaging, of komen er soms nog extra kosten bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Thnx voor jullie (positieve) reacties. Heb jij zelf ook TweakDSL?

[...]

Ik ben ingegaan op het aanbod van 499,00 EU voor 2 jaar TweakDSL '20' Mbit. Dat is imo een aardige prijsverlaging, of komen er soms nog extra kosten bij kijken?
Dat is geen prijsverlaging, omdat deze aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten zijn. Hij bedoelt waarschijnlijk dat ze de maandkosten van klanten moeten verlagen. (al ben ik nog steeds blij met vast bedrag van €19.95 voor 8mbit)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:04

Pinjataaa

Hit me!

[...]

Migratie bij TweakDSL gaat echt super snel :) Ik had em al binnen 1 week!!!
en daar komt bij, ik heb niet eens gemerkt dat het om was gezet en heb niet zonder internet gezeten :)

Enige nadeel is dat ze me vertelden dat ik 8mbit kon halen terwijl dat niet zo is, nu hebben ze me overgezet naar 4mbit :(

[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 13-07-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Migratie bij TweakDSL gaat echt super snel :) Ik had em al binnen 1 week!!!
en daar komt bij, ik heb niet eens gemerkt dat het om was gezet en heb niet zonder internet gezeten :)

Enige nadeel is dat ze me vertelden dat ik 8mbit kon halen terwijl dat niet zo is, nu hebben ze me overgezet naar 4mbit :(
Wat is je afstand tot de centrale?
Ik heb TweakB 12-24 mbit op afstand van 2 km, dus weet niet wat er mogelijk is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:53:
[...]

Wat is je afstand tot de centrale?
Ik heb TweakB 12-24 mbit op afstand van 2 km, dus weet niet wat er mogelijk is...?
3km ofzo, ik heb geen idee wat het precies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Pinjataaa schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:08:
[...]

3km ofzo, ik heb geen idee wat het precies is
Analoog of ISDN, het maakt echt verschil namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Sleejuhr schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:22:
[...]

Analoog of ISDN, het maakt echt verschil namelijk.
Ik heb analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:24

knakworst

Get more sats!

[...]

Ik kan hier ook een heel verhaal vertellen dat alles verduiveld goed ging, maar dat heeft weinig zin. Lees anders voor de grap eens het topic van abel telecom, dan zie je dat het bij tweak op zich wel meevalt. In ieder geval is de helpdesk een stuk goedkoper, dat is dan een troost mocht het toch mis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:32:
[...]

Ik kan hier ook een heel verhaal vertellen dat alles verduiveld goed ging, maar dat heeft weinig zin. Lees anders voor de grap eens het topic van abel telecom, dan zie je dat het bij tweak op zich wel meevalt. In ieder geval is de helpdesk een stuk goedkoper, dat is dan een troost mocht het toch mis gaan ;)
Inderdaad zeg, misschien is het voor in het Abel-topic een idee adresjes neer te zetten voor de mensen die zonder ADSL zitten. Ik zoek namelijk ook alvast onderdak in het geval van het doemscenario dat de migratie 6 weken in beslag gaat nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 20:17
Heeft er iemand anders problemen met de newsgroups van tweakdsl (tweaknews)?
Ben vanochtend een newsgroup aan het updaten met nieuwe berichten, krijg ik alleen maar berichten van uiterlijk 2007-07-11. Nog eens geprobeert met een group die ik gister had geupdate en er dus nog berichten van de 13e in stonden, na update alle berichten van de 13e en de 12e weg. Group weggegooid, opnieuw toegevoegd, full update gedaan, zelfde probleem. Ik kan dmv. een nzb wel binaries van de 14e benaderen, dus de berichten staan er wel, maar er lijkt iets niet goed te gaan met de headers.
(gebruik Grabit 1.7.1 Beta)

[probleem heeft zich op automagische wijze opgelost]

[ Voor 4% gewijzigd door Cergorach op 14-07-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Op 3KM is er helaas vrij weinig van te zeggen wat je zult halen, het hangt per regio en zelfs per wijk af wat je dan zou kunnen halen. Ik ken verhalen van mensen die maar 1mbit halen op die afstand. Er zijn echter ook plaatsen in nederland waar het koper zo goed is dat op 3KM nog 8Mbit gehaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cergorach schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:56:
Heeft er iemand anders problemen met de newsgroups van tweakdsl (tweaknews)?
Ben vanochtend een newsgroup aan het updaten met nieuwe berichten, krijg ik alleen maar berichten van uiterlijk 2007-07-11. Nog eens geprobeert met een group die ik gister had geupdate en er dus nog berichten van de 13e in stonden, na update alle berichten van de 13e en de 12e weg. Group weggegooid, opnieuw toegevoegd, full update gedaan, zelfde probleem. Ik kan dmv. een nzb wel binaries van de 14e benaderen, dus de berichten staan er wel, maar er lijkt iets niet goed te gaan met de headers.
(gebruik Grabit 1.7.1 Beta)

[probleem heeft zich op automagische wijze opgelost]
Een ding is zeker.. Het probeem zit aan jou kant. Als je hier het topic leest, zul je zien dat juist de newsserver een van de sterkste kanten van tweakdsl is. Retentie zeker 50+ dagen. Ik haal soms post van >70 dagen en in 1x compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Sleejuhr schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:23:
[...]

Op 3KM is er helaas vrij weinig van te zeggen wat je zult halen, het hangt per regio en zelfs per wijk af wat je dan zou kunnen halen. Ik ken verhalen van mensen die maar 1mbit halen op die afstand. Er zijn echter ook plaatsen in nederland waar het koper zo goed is dat op 3KM nog 8Mbit gehaald word.
Het koper hier in overdinkel is van hele goede kwaliteit.
Een kameraad van mij die nog eens 2 km verder woont haalt de 6Mbit.
Ik heb nu een andere modem en mijn verbinding is nu al 5 maand up, met de oude was het max 4 dagen.
Mja ik durf het niet aan om te zeggen dat ik weer terug naar 8 wil, straks gaat het niet goed en heb ik een brakke verbinding.

@ Cergorach

Tweaknews werkt perfect, ik haal 100dagen nog met volle snelheid binnen

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 14-07-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Delph1900 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 06:13:
[...]

Lijnmeting is waarschijnlijk gistermorgen al uitgevoerd en sinds die tijd een stabiele verbinding.
Wel is de snelheid naar beneden gegaan ( van 19000kb/sec naar 13000kb/sec) maar ja dat is altijd nog meer dan dat ik met mijn oude ADLS modem kon krijgen :) :) .

Heeft allemaal wel wat lang geduurd (vanaf mrt) voordat ze het voor elkaar konden krijgen :'( .
Donderdag 12 juli, en weeeer geen internet, zomaar ineens stopte ie ermee. Het DSL lampje brandde wel maar verder niets 8)7 .
Gebeld met Tweak en ticket aangemaakt naar BBned. Dit weekend wel kunnen internetten met een leen modem maar met een iets mindere snelheid.
Vandaag weer internet via de Copperjet, er stond volgens tweak iets verkeerd ingesteld bij BBned??

Ben benieuwd of het leed nu is geleden, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delph1900 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:07:
[...]

Donderdag 12 juli, en weeeer geen internet, zomaar ineens stopte ie ermee. Het DSL lampje brandde wel maar verder niets 8)7 .
Gebeld met Tweak en ticket aangemaakt naar BBned. Dit weekend wel kunnen internetten met een leen modem maar met een iets mindere snelheid.
Vandaag weer internet via de Copperjet, er stond volgens tweak iets verkeerd ingesteld bij BBned??

Ben benieuwd of het leed nu is geleden, zucht.
Kan zijn dat de lijnkaart brak is in wijkkastje of dat de config niet helemaal okidokie is. Ik neem aan dat de 'standaard checks' doorgenomen zijn? Aan de hand van de symptomen zou ik zeggen copperjet firmware upgrade ,maar is altijd lastig vast te stellen.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:02:
[...]

Het koper hier in overdinkel is van hele goede kwaliteit.
Een kameraad van mij die nog eens 2 km verder woont haalt de 6Mbit.
Ik heb nu een andere modem en mijn verbinding is nu al 5 maand up, met de oude was het max 4 dagen.
Mja ik durf het niet aan om te zeggen dat ik weer terug naar 8 wil, straks gaat het niet goed en heb ik een brakke verbinding.

@ Cergorach

Tweaknews werkt perfect, ik haal 100dagen nog met volle snelheid binnen
Probleem is dat jouw kabel net onder een grote vijver/sloot kan liggen. De grond is wat vochtiger, of het gaat onder een bedrijf met meerdere kabels (last van inductie, etc) Probleem als je meestal terug gaat is een klapperende lijn, je kan checken door 1Mbit omhoog te gooien (mits het profiel bestaat)

Usenet via Tweak is idd erg goed, ff checken als ik september mijn 50Mbit Fiber heb liggen :)
Op hun 'nieuwe' website (onder menu item: projects) staan de uitbreiding van tweaknews, wel dope om dat te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:04:
[...]

Probleem is dat jouw kabel net onder een grote vijver/sloot kan liggen. De grond is wat vochtiger, of het gaat onder een bedrijf met meerdere kabels (last van inductie, etc) Probleem als je meestal terug gaat is een klapperende lijn, je kan checken door 1Mbit omhoog te gooien (mits het profiel bestaat)

Usenet via Tweak is idd erg goed, ff checken als ik september mijn 50Mbit Fiber heb liggen :)
Op hun 'nieuwe' website (onder menu item: projects) staan de uitbreiding van tweaknews, wel dope om dat te zien :)
Dat heb ik ook al voorgesteld, het is óf 8Mbit óf 4Mbit.
Het rare van alles vind ik dat Tweak helemaal geen tests heeft gedraaid, maar direct mijn snelheid naar beneden heeft gegooid.
Als het aan mij lag was ik met 6Mbit wel tevreden geweest, maar aan 4Mbit irriteer ik me toch echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:00:
[...]

Kan zijn dat de lijnkaart brak is in wijkkastje of dat de config niet helemaal okidokie is. Ik neem aan dat de 'standaard checks' doorgenomen zijn? Aan de hand van de symptomen zou ik zeggen copperjet firmware upgrade ,maar is altijd lastig vast te stellen.

suc6
Nieuwste firmware stond er ook al op.
Ik meer aan de wet van Murphy bij zowel Tweakdsl als bij BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pinjataaa schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:59:
[...]

Dat heb ik ook al voorgesteld, het is óf 8Mbit óf 4Mbit.
Het rare van alles vind ik dat Tweak helemaal geen tests heeft gedraaid, maar direct mijn snelheid naar beneden heeft gegooid.
Als het aan mij lag was ik met 6Mbit wel tevreden geweest, maar aan 4Mbit irriteer ik me toch echt wel.
Volgens mij heeft BBned geen 6Mbps profiel alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Meer mensen die vanaf een uur of 8/9 geen internet meer hadden? Wel sync, geen IP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 22-09 15:08
Yapser schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:29:
Meer mensen die vanaf een uur of 8/9 geen internet meer hadden? Wel sync, geen IP dus.
Let op, dat je tot 9 uur op werkdagen de helpdesk kan bellen; in weekenden tot 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:29:
Volgens mij woon je in Maassluis. Waren geplande werkzaamheden.
De werkzaamheden zullen plaatsvinden op 17-7-2007 van 21:00 tot 06:45 op de onderstaande colocaties:

Mss (Maassluis)

Eindgebruikers zullen een onderbreking ondervinden in de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Waar kan ik informatie vinden over de precieze pakket wat we qua webspace aangeboden krijgen bij TweakDSL. Het enige wat ik op de website kan vinden is hoe je inlogt en dat je 250MB krijgt.

Is het mogelijk om een MySQL database en PHP te draaien? Is er een admin pagina? Etc. Als dit allemaal mogelijk is, is het mooi meegenomen. Anders ga ik kijken naar een leuke (betaalde) hosting provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:12

Jan20

CMJJKFE

Tackleberry schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:34:
Waar kan ik informatie vinden over de precieze pakket wat we qua webspace aangeboden krijgen bij TweakDSL. Het enige wat ik op de website kan vinden is hoe je inlogt en dat je 250MB krijgt.

Is het mogelijk om een MySQL database en PHP te draaien? Is er een admin pagina? Etc. Als dit allemaal mogelijk is, is het mooi meegenomen. Anders ga ik kijken naar een leuke (betaalde) hosting provider. :)
Php staat gewoon op de servers dat kan je dus gebruiken. Op een aantal webservers van Tweakdsl draait ook mysql, maar dit is '''helaas'' niet bedoeld voor de Tweakdsl gebruikers (op dit moment)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Ligt de nieuwsserver eruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Even een hikje gehad, draait nu weer op volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Over de nieuwsserver gesproken, die ligt er bij mij al 3 weken uit.... De puinhoop die ze daar administratie noemen dacht eerst dat ik in April niet had betaald, dus werd ik zonder pardon afgesloten, betalingsbewijs gemaild, na 2 weken nog niets gehoord. Emailtje gestuurd, kreeg ik als antwoord dat ik een andere maand nog niet had betaald....
Maar weer een antwoord terug gestuurd, dat dat toch echt wel het geval was, net als alle andere en alle voorgaande, daar een heel summier "wordt opgelost" op terug gekregen. Dat is alweer een week geleden, en ik heb gisteren dus maar weer aan de bel getrokken, vandaag nog niets mogen vernemen.
Ik heb echt geen idee wat die jokers daar de hele dag uitspoken, maar veel werken zit er niet bij geloof ik. Mag hopen dat ik, zoals gevraagd, minstens 1 maand gratis mag leechen.

Sodemieters, ze hebben in al hun wijsheid besloten me vandaag maar weer aan te sluiten, echter zonder email of enig antwoord 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 20-07-2007 10:31 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Even een vraagje van mijn zijde , is er wel eens iemand overgestapt van VoDSL naar Voip bij TweakPhone.
Ik wil een ander modem aanschaffen maar als ik die Copperjet achter me laat dan ben ik VoDSL kwijt.
Nu vroeg ik mij dus af of het dan zonder meer mogelijk is om over te stappen naar Voip.

BTW Wordt het niet eens tijd voor Deel 26 ?? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mister_T schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:05:

Wie houdt je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een nieuw deel mag opgestart worden na 1000 reacties. We laten topics even doorlopen waar we zelf de starter van zijn. Met 1000 reacties in korte tijd op een topic moet er iemand anders zijn te vinden dan een moderator om de startpost te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 22-09 15:08
Mister_T schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:05:
Even een vraagje van mijn zijde , is er wel eens iemand overgestapt van VoDSL naar Voip bij TweakPhone.
Ik wil een ander modem aanschaffen maar als ik die Copperjet achter me laat dan ben ik VoDSL kwijt.
Nu vroeg ik mij dus af of het dan zonder meer mogelijk is om over te stappen naar Voip.

Overstappen is zonder meer mogelijk, alleen het moment is niet exact aan te geven.

Er moeten 3 handelingen voor verricht worden:
1. BBNed moet het nummer intern porteren.
2. Tweak moet het nummer intern omzetten van VoDSL naar VoIP
3. Jij moet je modem wisselen en VoIP configureren.

Stap 2/3 kan je in overleg doen; tussen stap 1 en stap 2/3 zit het moment dat je niet gebeld kan worden (wel bellen).

Naar wat voor modem ben je aan het kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Eigenlijk heb ik nog geen modem op het oog, want die Copperjet doet het eigenlijk prima en VoDSL is helemaal fantastisch, maar ik heb ADSL2 en dat Copperjet schijnt het na een aantal maanden ineens niet meer te willen accepteren
Hij probeert verbinding te maken ( twee keer knipperend tevergeefs )en dan connect hij steeds weer met ADSL1. Ik heb met de helpdesk al een aardige mailwisseling gehad, maar het feit is dat ik zowel het eerste modem ook een Copperjet 816 met laatste firmware als het tweede modem wat ik bij omzetten naar ADSL2 heb gehad, geen verbinding meer krijg. Ze werken allebei perfect, maar niet meer op ADSL2.
De helpdesk wilde mij een leenmodem sturen, maar dat heb ik toen afgeslagen omdat ik dacht dat ik dan weer mijn VoDSL kwijt zou zijn.
Vandaar dat ik nu mezelf afvraag of een overstap naar een ander modem misschien uitkomst zou bieden alleen met dan met een VOIP uitgang zodat er meer keuze is, omdat ik verder geen modem kan vinden die zowel ADSL2 en VoDSL aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Mijn buurman heeft nu een "Internet en bellen"abbo bij Tele2.
Hij wil graag overstappen naar Tweak, maar wil de telefoonabbo bij Tele2 houden.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe hij dit zou moeten doen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Zondagskindje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:10:
Hij wil graag overstappen naar Tweak, maar wil de telefoonabbo bij Tele2 houden.
Waarom houden? je krijgt gratis VoIP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

En jawel, de prutsers hebben me per heden weer afgesloten van Tweaknews. Na afgelopen donderdag met excuses weer aangesloten te worden, hebben ze vandaag in al hun wijsheid besloten dat weer terug te draaien. Echt, het zijn een stel enorme prutsers, onvoorstelbaar dat ze nog in bedrijf zijn. 8)7 |:(

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Pinjataaa schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:39:
[...]

Waarom houden? je krijgt gratis VoIP :o
Hij wil dat nu eenmaal. Maar dat was de vraag niet :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het probleem is dat Tele2 hun Voip inloggegevens niet wil afgeven.
En je kunt ze ook niet uitlezen uit dat meegeleverde Tele2 modem.
Vandaar ook dat je bij Tele2 aan dat specifieke modem vast zit.
Overgens voor adsl kun je wel gewoon een standaard adsl modem gebruiken.
Ik dacht iets van DHCP, VCI/VPI 0.32
Alleen voor Tele2-voip zit je dus vast aan dat specifieke Tele2 modem.
Je kunt ook dat Tele2 modem niet voor een andere adsl verbinding instellen.
Dat gezien je gewoonweg niet in de configuratie kunt komen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tele2 kan op meerdere manieren je telefonie leveren. Je hebt het nu dan via ADSL en dat doen ze met VoIP techniek. Echter leveren ze geen 'los VoIP' abonnement en ben je gebonden aan hun ADSL product.

Andere optie is om CPS (CarrierPreSelect) te nemen. Echter heb je daarvoor een KPN analoge telefoonlijn nodig van minimaal belbasis (basisbellen ofzo heet het nu). En om je nummer niet kwijt te raken moet je dat dus eerst aanvrage en aangeven dat je een nummer van Tele2 daarheen wilt porteren en geen nieuw nummer wilt hebben.

Doe dit echter wel voordat je bij Tele2 opzegt! Anders zou Tele2 wel eens heel goed die nummer portering kunnen tegenhouden omdat er een opzegging op het nummer/abonnement loopt. Dus ook niet eerst de overtap bij TweakDSL indienen want dat kunnen ze verwerken als een opzegging.

Effect?

Een telefoonlijn van KPN met het nummer erop a €47.50 eenmalig en een 12 maanden contract a €18 per maand (ongeveer).

Daarop kan je dan TweakDSL aanvragen, is wel weer een voordeeltje. Zo heb je niet het 'lijn huur tientje' bij je abonnement en is het ook geen overstappen wat je moet doorgeven bij TweakDSL.

Immers komt een nieuwe analoge aansluiting van KPN op een andere lijn (aderpaar) te zitten die afzonderlijk je huis binnenkomt.
cjdijk schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Het probleem is dat Tele2 hun Voip inloggegevens niet wil afgeven.
En je kunt ze ook niet uitlezen uit dat meegeleverde Tele2 modem.
Vandaar ook dat je bij Tele2 aan dat specifieke modem vast zit.
Overgens voor adsl kun je wel gewoon een standaard adsl modem gebruiken.
Ik dacht iets van DHCP, VCI/VPI 0.32
Alleen voor Tele2-voip zit je dus vast aan dat specifieke Tele2 modem.
Je kunt ook dat Tele2 modem niet voor een andere adsl verbinding instellen.
Dat gezien je gewoonweg niet in de configuratie kunt komen.
Tele2 levert geen los 'VoIP' abonnement volgens mij . Deze optie zou niet eens mogelijk zijn omdat het geen product is bij ze.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 23-07-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
FirePuma142 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:54:
En jawel, de prutsers hebben me per heden weer afgesloten van Tweaknews. Na afgelopen donderdag met excuses weer aangesloten te worden, hebben ze vandaag in al hun wijsheid besloten dat weer terug te draaien. Echt, het zijn een stel enorme prutsers, onvoorstelbaar dat ze nog in bedrijf zijn. 8)7 |:(
Dat is nog niks, ik heb met veel pijn en moeite me modem opgestuurd dat uitgebrand was.
Vervolgens hoor je niks, ik denk ik zal eens terug bellen wanneer ik mijn nieuwe modem kan verwachten... krijg ik te horen dat mijn modem buiten de garantie is!??!?!

Waarom laten ze het mij dan opsturen, waarom meld niemand me dat??? ik bel gewoon en zeg dat me modem rot is, de telefoonaap zegt dat stuur maar op krijg je een nieuwe....

Maar gelukkig kan de beste jongen wel een verzoek doen tot het terugstorten van de 6 euro verzend kosten, maar dat is alleen een verzoek, geen garantie dat ik het ook terug krijg.

Echt deze mensen verdienen zeer hard en zeer snel over de kop te gaan. (er gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, dus misschien dat ik toch al een beetje negatief ben ingesteld als het over tweak gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Pindakaasman schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:38:
[...]
Echt deze mensen verdienen zeer hard en zeer snel over de kop te gaan. (er gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, dus misschien dat ik toch al een beetje negatief ben ingesteld als het over tweak gaat.)
Men begint niet voor niets met 2 jarige abo's die je vooruit dient te betalen, is mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

GraveR schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:42:
[...]

Men begint niet voor niets met 2 jarige abo's die je vooruit dient te betalen, is mijn mening...
Ik ben blij met tweak, nooit problemen gehad en altijd volle snelheid + gratis newsserver.
2jarig abbo is gewoon om klanten te binden. Jij krijgt korting en hun weten dat je iig 2 jaar klant bent.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Laatst online: 02-07 14:40
Even een vraagje, ik heb hem ook al neergelegd bij de helpdesk van tweak maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Ik had dus zon oranje modem van bbned en dat werkte prima tot het kapot ging. Als ik mijn thompson aansluit die ik bij mij adsl abbo kocht krijg ik af en toe linestate down linestate up en ben ik even een paar seconde mijn verbinding kwijt. Ik heb dit met andere oudere modems ook, maar met dat oranje BBned dingtje niet.
Verklaring van 2delijns figuur bij tweak was dat er in die oranje dingen een nieuwere chipset zat die beter is en waarschijnlijk iets beter om kan gaan met mijn afstand tot de centrale oid.

Nu wil ik eigenlijk een router/ap/modem in 1 kopen en het liefst van linksys. De vraag is naturlijk, zou mijn probleempje dan terug komen?

Weet iemand misschien welke ap/router/modem het minste problemen opleverd bij tweak?
Of in welke aperatuur dezelfde chip / hardware zit als in die oranje bbned dingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:40

Postie

No beer, no glory

hier bij ons in huis draait een draytek modem en die hebben tot nu toe perfect gewerkt met tweak.

Live every day, as if it's your last one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier draait al een jaar een SpeedTouch 585 probleemloos op een 6 mbit Tiscali lijn. Daarvoor heeft die nog een half jaar op een 8 mbit gedraaid van Demon (BBNed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

bjck schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:51:
[...]

Tele2 kan op meerdere manieren je telefonie leveren. Je hebt het nu dan via ADSL en dat doen ze met VoIP techniek. Echter leveren ze geen 'los VoIP' abonnement en ben je gebonden aan hun ADSL product.

Andere optie is om CPS (CarrierPreSelect) te nemen. Echter heb je daarvoor een KPN analoge telefoonlijn nodig van minimaal belbasis (basisbellen ofzo heet het nu). En om je nummer niet kwijt te raken moet je dat dus eerst aanvrage en aangeven dat je een nummer van Tele2 daarheen wilt porteren en geen nieuw nummer wilt hebben.

Doe dit echter wel voordat je bij Tele2 opzegt! Anders zou Tele2 wel eens heel goed die nummer portering kunnen tegenhouden omdat er een opzegging op het nummer/abonnement loopt. Dus ook niet eerst de overtap bij TweakDSL indienen want dat kunnen ze verwerken als een opzegging.

Effect?

Een telefoonlijn van KPN met het nummer erop a €47.50 eenmalig en een 12 maanden contract a €18 per maand (ongeveer).

Daarop kan je dan TweakDSL aanvragen, is wel weer een voordeeltje. Zo heb je niet het 'lijn huur tientje' bij je abonnement en is het ook geen overstappen wat je moet doorgeven bij TweakDSL.

Immers komt een nieuwe analoge aansluiting van KPN op een andere lijn (aderpaar) te zitten die afzonderlijk je huis binnenkomt.

[...]

Tele2 levert geen los 'VoIP' abonnement volgens mij . Deze optie zou niet eens mogelijk zijn omdat het geen product is bij ze.
Bedankt voor deze heldere uitleg. :)
Ik zal het mijn buurman laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Pindakaasman schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:47:
Even een vraagje, ik heb hem ook al neergelegd bij de helpdesk van tweak maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Ik had dus zon oranje modem van bbned en dat werkte prima tot het kapot ging. Als ik mijn thompson aansluit die ik bij mij adsl abbo kocht krijg ik af en toe linestate down linestate up en ben ik even een paar seconde mijn verbinding kwijt. Ik heb dit met andere oudere modems ook, maar met dat oranje BBned dingtje niet.
Verklaring van 2delijns figuur bij tweak was dat er in die oranje dingen een nieuwere chipset zat die beter is en waarschijnlijk iets beter om kan gaan met mijn afstand tot de centrale oid.

Nu wil ik eigenlijk een router/ap/modem in 1 kopen en het liefst van linksys. De vraag is naturlijk, zou mijn probleempje dan terug komen?

Weet iemand misschien welke ap/router/modem het minste problemen opleverd bij tweak?
Of in welke aperatuur dezelfde chip / hardware zit als in die oranje bbned dingetjes?
Ik heb goede ervaringen met zowel Draytek Vigor 2800 (G) als de Linksys WAG300N i.c.m. TweakDSL abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Ik heb goede ervaringen met zowel Draytek Vigor 2800 (G) als de Linksys WAG300N i.c.m. TweakDSL abbo.
Het is wel handig om even te melden of je annexA of annexB hebt. En via welk netwerk je dat hebt en als het BBned is (gebruikt twee type DSLAM's) of je op ADSL2/2+ of alleen ADSL kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds ongeveer 14:25 is de nieuws server uit de lucht lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:53:
Ik kan dit bevestigen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
megatronics schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:53:
Geen probleem mee, download als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt sinds 3 minuten weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

yep, vanaf 15:10 zie ik weer files in de download map komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05
Gaat weer lekker, afgelopen vrijdag begint mijn 10Mbit lijn te klapperen, Tweak gebeld en doorgegeven.
Naar mijn buurman gelopen met dezelfde verbinding, ook een klapperende lijn. Toen naar mijn overbuurman, zelfde verhaal.(zitten allebei bij Tweak)
Zondag: mijn lijn klappert nog, die van de buren blijft zowaar 3 a 4 uur stabiel.
Maandag: mijn lijn wordt stabieler, valt nu na 2 a 3 uur pas uit, beide buren geen problemen meer.
Vandaag: modem traint ineens op 4 Mbit in,lijn is nu redelijk stabiel, disconnect nu een keer op een avond, Tweak gebeld en ze vertellen dat het voor het testen van de lijn is, beide buren strak op 10Mbit.
Ik heb hetzelfde gezeur gehad in januari (de buren ook) en al die tijd ging het goed, alleen ben ik nu klaarblijkelijk de enige waar ze de boel niet goed kunnen krijgen. 8)7 8)7

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

bjck schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:42:
[...]

Het is wel handig om even te melden of je annexA of annexB hebt. En via welk netwerk je dat hebt en als het BBned is (gebruikt twee type DSLAM's) of je oADSL2/2+ of alleen ADSL kan verbinden.
Daar heb je gelijk in.
Ikzelf heb de TweakB 16-24 (ADSL2) abbo (AnnexA)
Zowel de Draytek Vigor 2800(G) als de Linksys WAG300N werken probleemloos met bovengenoemde abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een Draytek 2800 ook goed met een T16WO abonnement van TweakDSL??
Wie kan mij bevestigen of dit stabiel is en ook de snelheid maximaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:29:
Werkt een Draytek 2800 ook goed met een T16WO abonnement van TweakDSL??
Wie kan mij bevestigen of dit stabiel is en ook de snelheid maximaal??
Ken ze zelf niet en durf niet eens te zeggen welke chipset er in die Draytek 2800 zit. Ik denk dat het Conexant is en dan zou het wel eens goed (lees: redelijk optimaal) kunnen werken op de Tiscali DSLAM's (daar zit ook Conexant in). Als er een Ti (TexasInstruments) in de Draytek zit (net als in de ZyXEL 2602) werkt het ook prima qua ADSL dan. Overige functionaliteit van het apparaat is mij onbekend.

[edit]

De Draytek 2800 is inderdaad Conexant gebaseerd voor het ADSL gedeelte. Alleen is in de firmware die ze in Nederland aanbieden ter download weer niet een nieuwe / recente DSL code in de firmware gebakken.

Greep uit de release notes van de laatste firmware. Je kan bij draytek.nl (misschien elders wel of via de helpdesk) alleen de 've' downloaden. En E.38.2.23 is ouder dan de E.67.2.* natuurlijk :)
4> "v28ve272.xxx" is used for modem code E.38.2.23.
(Recommended for UK and Netherlands and South Africa)

5> "v28vg272.xxx" is used for modem code E.67.2.12.
(Try this one, if met dsl sync issue)

6> "v28vh272.xxx" is used for modem code E.67.2.40.

7> "v28vp272.xxx" is used for modem code E.67.2.52.

8> "v28vr272.xxx" is used for modem code E.67.2.55.
Elke xDSL modem fabrikant gebruikt een xDSL chipset van meestal een andere partij (maken ze zelf niet). Om die chip aan te sturen zit een stukje software/firmware ingebakken in de firmware van de modem fabrikant zodat de chipset wordt aangestuurd en is te besturen door het apparaat. Die code binnen 'de firmware' is dus verandwoordelijk voor de ADSL lijn.

Je kan dus een hele nieuwe firmware in je modem hebben en toch een oude xDSL code die de chipset aanstuurt, is maar net hoe de fabrikant het kiest.

Misschien kan je met een winkel afspreken dat je hem een week kan proberen en hem netjes houdt? Vooraf zonder een reactie van iemand anders met dezelfde situatie is het redelijk gissen eigenlijk en zelfs dan nog is elke lijn net iets anders altijd. Eén reactie zegt niet heel veel vaak dan of kan een vertekend/verkeerd beeld geven.

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 26-07-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Zyxel2602 en zou een router/ modem met ingebouwde printer poort wel handig vinden.
Printer staat boven aangesloten op een oude Pentium3 en die moet ik elke keer eerst opstarten als ik beneden iets wil printen.
Bovendien wil ik hem dan gelijk draadloos hebben want ik wil ooit ook een laptop aanschaffen.
Daarom zit ik aan een Draytek 2800VG te denken, maar weet dus niet of dat wel lekker werkt op het Tiscali netwerk.
Ze kosten wel wat die Drayteks, dus moet wel weten of ik niet een bak ellende koop die niet goed met Tiscali overweg kan of mijn snelheid nadelig beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor het printen heb ik ooit deze printserver gekocht, omdat het printen via mijn server niet altijd goed ging. Misschien ook een idee voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Snotver..voor de 2e keer in korte tijd krijg ik geen IP en dus geen internet thuis :(
Tiscali / 6538
Zal mezelf eens aanleren dat klantnr+pw aan mezelf te forwarden zodat ik dat wazige customer menu in kan om storingsmeldingen te lezen :X
Tiscali meldt onderhoud op veel centrale's vandaag 4:00-7:00 maar niet die van ons, bovendien zou het dan alweer moeten werken om 10:00 dunkt me. Maar goed, hopelijk werkt het vanavond weer. Als dit Tiscali onderhoud niet is gemaild op mn tweakdsl + niet op de aankondigingen pagina staat van tweak ga ik het eens aankaarten bij de helpdesk zodat die informatie gewoon verstrekt wordt zoals het hoort.

Nu maar even onder werktijd al die dingen die ik vanmorgen wilde doen inhalen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik ben van plan om die zomeraanbieding te nemen (399 euro voor 2 jaar internet), de vraag is alleen of ik dat via bbned of via BabyXL wil laten lopen. Na wat rondzoeken op GoT vond ik wel dat BabyXL compenseert voor overhead en bbned dat niet doet. Aan de andere kant is BabyXL wel van Tiscali en dus nu ook van KPN, dus is het wel verstandig om voor hun te kiezen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Ik ben een week of twee overgestapt naar tweak gelijktijdig met mijn verhuizing en het is een waar genot. Op tijd opgeleverd, sneller als beloofd, goed betaalbaar en een retesnelle helpdesk. Ik heb nu alleen al twee keer gehad dat mijn modempje (de Copperjet 1616) zichzelf leek te resetten - van handmatig ingestelde bridge naar de standaard router, waarop mijn servertje dus niet langer bereikbaar was voor de boze buitenwereld. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste twee maanden krijg ik als ik een email van Tweak met de rekening voor de komende maand alleen een logo te zien.
Vorige maand een mail naar Tweak gestuurd dat ik alleen maar een logo te zien kreeg en die stuurde mij de rekening nog een keertje op, maar daar stond nog steeds alleen nog maar het logo op.
Deze maand dus weer het zelfde en vraag ik mij af waar de fout zit
Staat er ergens in mijn instellingen iets verkeerd of gaat er aan de kant van Tweak iets verkeerd?
Alle andere email komt gewoon binnen, dus ik begrijp het even niet.
Zijn er meer mensen met dit probleem of ben ik weer eens de enige die een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik kom sinds vanmiddag tweaknews niet meer op meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

@hierboven Ik krijg ook niets binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tom op 27-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:
Snotver..voor de 2e keer in korte tijd krijg ik geen IP en dus geen internet thuis :(
Tiscali / 6538
[knip]
Verbinding is nu weer okee, dinnetje had al gebeld met de helpdesk en die konden niets vinden.
Alleen vroeg ze mijn vriendin de oren van het hoofd in termen die je niet moet melden aan een leek, maar waarom verbaast me dat nu weer niks :P Of mijn vriendin even in het modem naar de instellingen kon kijken...erm, tis een standaard meegeleverde Asus: geen handleiding, standaard instellingen zijn vanuit Tweak erin gerost. Valt weinig aan te bekijken en in te stellen, sorry ;)

Vermoed nu dat mijn router misschien moeilijker een IP kan binnenhengelen op de een of andere manier. Misschien is het een idee om de koppeling van mn huidige IP > MAC router maar ongedaan te maken. Hmm..even monitoren de boel de komende tijd.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Rafe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:03:
Ik ben van plan om die zomeraanbieding te nemen (399 euro voor 2 jaar internet), de vraag is alleen of ik dat via bbned of via BabyXL wil laten lopen. Na wat rondzoeken op GoT vond ik wel dat BabyXL compenseert voor overhead en bbned dat niet doet. Aan de andere kant is BabyXL wel van Tiscali en dus nu ook van KPN, dus is het wel verstandig om voor hun te kiezen nu?
Ik heb juist voor die reden BBNed genomen. Kan ik gewoon blijven zitten als de prijzen bij Tiscali naar KPN nivo gaan (gaan verdubbelen). Ook omdat ik daarvoor ook al op BBNed zat via Demon. Geen snelheidsverschil trouwens. Dat 8/1 abbo is een uncapped (adsl1) snelheid, valt niks te compenseren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.