Ben vooral nieuwsgierig of ze daar het stroom verbruik wat terug kunnen dringen.

Is het strategie dat ze weinig nieuws uit brengen over de R600 en nu de Nv nieuws berichten voor hun neus voorbij zien komen met releases en specs?
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
AMD said after the markets closed that the fourth-quarter figures include $550 million, or $1.04 per share, in acquisition-related charges and $27 million, or 5 cents per share, in stock-based compensation expense.
AMD announced in July that it was acquiring graphics chip maker ATI Technologies Inc. in a $5.4 billion deal that analysts said would erode a key advantage for Intel. The deal closed in October.
Revenue for the quarter was $1.77 billion, compared with $1.84 billion at the same time last year.
AMD held their 4th quarter 2006 financial results conference call on Tuesday. In answer to a question about the timing of their next generation R600 GPU, AMD's Henri Richard, Executive Vice President of Worldwide Marketing and Sales, replied: "We're still planning to bring to market the R600 product in the 1st quarter". As AMD's financial quarters are calendar based, this should mean that as of today R600's launch is scheduled to be no later than the end of March. Increasing speculation has focused on early March, or possibly CeBit (March 15-21), as a likely launch timeframe, and Richard's answer did nothing to dispel that train of thought.
al bij ATi gehad : XTX, XT Pro, XL, LE, SE, GTO, GT

En bij nVidia : GTX, GTS, GX2, GT, GS, LE, TC,
Bij nVidia kun je er nog enigzins een touw aan vast knopen maar welke is nou beter de LE/SE of GTO/GT ?
EDIT : laat maar, Het zal wel die marketing's machine van nVidia zijn die me voor de gek houdbij nvidia heb je ook GTO en XT (6800XT die super slecht was) en je hebt ook GTS
[ Voor 17% gewijzigd door Hekking op 24-01-2007 16:58 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Als je wil, heb er nog één staan compleet in doos nauwelijks gebruikt en in nieuwstaat, mail me maar
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
The R600 Specs are:
64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
32 TMUs, 16 ROPs
512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
Consumer memory support 1024 MB
DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
32FP internal processing
Hardware support for GPU clustering (any 2^n number, not limited to Dual or Quad-GPU)
Hardware DVI-HDCP support (High-Bandwidth Digital Content Protection)
Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
230W
Multi-GPU cluster solutions will be available for the workstation market only until March, 2007.
Processing Power:
105,000,000,000 SOps (Shader Operations Per Second)
2,000,000,000 TCps (Triangle Calculations Per Second)
28 GTps (Gigatexels Per Second)
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
effe de search gebruiken (ook in de oude topics, zie first post). Is al -tig keer voorbij gekomen en afkomstig van de fake-site Level505.comW.Wezz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:15:
Ik neem aan dat onderstaande al lang bekend is of is dit niet officieel?
[...]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als je de image opslaat en de advanced Summary Properties bekijkt zie je staan: Adobe Photoshop 7...
Goed geraden dus
Beetje oud nieuws maar ja:Hacku schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:06:
Mid range van ATI volgt pas in april voor zover ik begrepen hebt.
BronDe versie van de kaart met GDDR4 zal het nieuwe vlaggenschip van ATI worden. Klokfrequentie's van een R600 zijn nog niet officiëel bekend gemaakt, en zullen pas een paar weken voor de launch verschijnen. ATI heeft ook de R610 en R630 3D-chips toegevoegd aan haar roadmap. DailyTech verwacht dat de R610 een afgeknepen R600 is, terwijl de R630 waarschijnlijk een midrange chipset word. Beide kaarten worden op de roadmap aangegeven voor een release voor juni 2007. Deze kaarten zullen ook compatible zijn met DirectX 10.
Daarnaast brengt ATI als het goed is 4 High-end kaarten uit in maart. Of heb ik het verkeerd begrepen?
zelf gefotosoept?Anoniem: 38733 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:55:
Tada, een van de eerste R600 revisie's![]()
![]()
[afbeelding]
Dat was als antwoord op de post van Astennu hiervoor lieve schatBlackWolf666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:09:
[...]
Beetje oud nieuws maar ja:
[...]
Bron
Daarnaast brengt ATI als het goed is 4 High-end kaarten uit in maart. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Anoniem: 162692
Kan er niet aan doen maar kvind et persoonlijk niet kwa niveau van de 8800GTX ?CJ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:14:
Newsflash: Hexus laat eerst R600 Ruby shot zien!
Het schijnt dat Hexus.net de eerste shots heeft weten te bemachtigen van Ruby gerenderd op een R600:
[afbeelding]
Ter vergelijking Ruby op een R520:
[afbeelding]
Bron: http://www.hexus.net/content/item.php?item=7729
Komt te 'hoe kan ik het zeggen

Kwa afwerking vind ik het ook minder + idd.. ze konden knapper gevonden hebben
Even te referentie G80 model : Adriana
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 24-01-2007 20:46 ]
Anoniem: 38733
Ja, had een rustige middag.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-01-2007 21:02 ]
Wat een grote neus heeft Adriana. Past wel bij de naam trouwens.Anoniem: 162692 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:40:
[...]
Kan er niet aan doen maar kvind et persoonlijk niet kwa niveau van de 8800GTX ?
Komt te 'hoe kan ik het zeggen' niet realistisch over.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
She's just pefect.. In every way. Most realistisic.MelvinB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:24:
[...]
Wat een grote neus heeft Adriana. Past wel bij de naam trouwens.
Grote neus? Alsof jij zo perfect zou zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 24-01-2007 21:26 ]
Anoniem: 23009
idd dan ga je dit id krijgen net als ik had met me 34,5 cm lange Voodoo 5 6000 met extension bracketHacku schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:34:
Inderdaad, wat is het probleem? Past perfect in mijn kast

Het lijkt me echt goddelijk als de R600 30CM wordt, kom maar op met dat ding
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-01-2007 21:29 ]
Not too shabby afterall
ATi is voor mij ook de nieuwe 3dfx heh goede 2D als 3D image quallity, lekker snel en ook lekker groot qua formaat een X1900 XTX is ongeveer evenlang als een Voodoo 5 5500 PCI Macintosh Prototype en ook elke andere productie 5500 PCI, ook niet echt verkeerd
Ik weet alleen niet hoe ik die X1900 XTX fan schoon kan maken enige id hoe ik daar bij komt?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-01-2007 21:38 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De 'jury' is toch niet wie beoordeeld hoeft te worden?
Laten we verder de discussie over nvidia techdemo's en 3dfx kaarten binnen de perken houden. Niet elk Ati nieuwsdiscussie topic heeft plaatjes van een voodoo 5 nodig
ah bedankSp!tF!re schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:45:
Je kunt het hele zooitje (dat glas) er vanaf halenMijn X1800XT had dezelfde koeler namelijk, en deze heb ik op deze manier schoon gemaakt..

Market Cap is nu 8.78B terwijl dat van nvidia 11.69B is.
Dus Nvidia is zo'n 25% groter in waarde dan AMD + ATI !!!!
Hacku dat icon van je, heb je daar nog de volledige foto van? Ik meen dat zo op Computex Taiwan een jaar of 2, 3 een paar Taiwanese damens zo gekleed waren of waar is die van?
Krijg je met al die core 2 duo overlopersThe Source schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:28:
Tering AMD aandeel heeft de laatste weken een grote klap gekregen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk
Hij komt hieruit:The Source schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:28:
Tering AMD aandeel heeft de laatste weken een grote klap gekregen.
Hacku dat icon van je, heb je daar nog de volledige foto van? Ik meen dat zo op Computex Taiwan een jaar of 2, 3 een paar Taiwanese damens zo gekleed waren of waar is die van?

En hier zijn er nog: http://tweakers.net/gallery/46804/fotoalbum/?MapID=4591
En aangezien dit het ATI topic is:

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 24-01-2007 23:53 ]
als ik die 4 erbij krijg, overweeg ik het nog wel om als volgende cpu een amd te halen
[edit]
is dit nog niet gepost ?
ATi R600XTX Card Is 34cm Long
dual 6-pin instead of one 8-pin + one 6-pin
bron
[ Voor 42% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2007 01:17 ]
Ik geloof niet echt in die 34 CM. Dat is net zo lang als die Voodoo 5 6000. waarom zo'n lange kaart ? Als de XT wel gewoon de lengte heeft van een X1900 ?Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:17:
[...]
als ik die 4 erbij krijg, overweeg ik het nog wel om als volgende cpu een amd te halen
[edit]
is dit nog niet gepost ?
bron
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik lees hier eigenlijk altijd alleen maar en ik dacht dat jij ietwat aan de groene kant stond. Op zich niet erg, maar je moet in een nieuwsdiscussie topic wel het nieuws wat je opvangt goed lezen en hier neerzetten.Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:17:
[...]
[edit]
is dit nog niet gepost ?
bron
12" for the OEM distribution (ofwel de kaart die je ziet) = 12 x 2.54 = 30.48cm + handle
9" for the Retail distribituion (ofwel de kaart die jij zou kopen) = 9 x 2.54 = 22.86cm en heeft geen handle
Wel de info correct blijven posten aub
De meeste mensen deugen!
Anoniem: 100386
Absoluut te belachelijk dat zo'n ding zoveel stroom vraagt; 2 Quad-cores van Intel vragen minder.
Als Ati (en in mindere mate NVidia) nu gewoon eens gaan inzien dat ook zij aan energiezuinigheid moeten doen .... man, dat zou een heleboel broeikasgas gaan schelen zeg.
Ja echt associaal hoeveel stroom die Ferrari's slurpen als je ze op hun hardst laat rijden. Al die uitlaatgassen er nog bij opgeteld.Anoniem: 100386 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:49:
Krijg ik er ook een energiecentrale en een N2 koeling bij ?
Absoluut te belachelijk dat zo'n ding zoveel stroom vraagt; 2 Quad-cores van Intel vragen minder.
Als Ati (en in mindere mate NVidia) nu gewoon eens gaan inzien dat ook zij aan energiezuinigheid moeten doen .... man, dat zou een heleboel broeikasgas gaan schelen zeg.
... je koopt dus een high-end kaart, hetzelfde verhaal als met een high-end auto
Anoniem: 61946
Beetje moeilijk vergelijken. 1 plaatje van een close-up van de mond tov een plaatje van het volledige gezicht. Daarbij ben ik zelf nou ook niet bepaalt onder de indruk van jhhet plaatje van Adriana. Moet wel bekennen dat ik de demo zelf niet heb kunnen aanschouwen.Anoniem: 162692 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:40:
[...]
Kan er niet aan doen maar kvind et persoonlijk niet kwa niveau van de 8800GTX ?
Komt te 'hoe kan ik het zeggen' niet realistisch over.
Met andere woorden: We kunnen pas een appels met appels vergelijking maken als we beide demos kunnen aanschouwen.
op me 3dfx forum Falcon-Central.de kwam ik een ATi fanaat tegen die beweerde dat er een AGP versie van de X1950XT komt heh ik zo van graag een url naar de source, dan ging ik toch maar zelf zoeken en ja hoor!
http://xtreview.com/addco...sion-Radeon-X1950-XT.html
maar of dat nou echt een betrouwbare bron is , is het andre
Het zou ook erg raar zijn dat ene X2800 XT maar 24 cm zijn oftewel X1900 XTX formaat en dat de XTX zoveel groter moet zijn omdat ie maar iets arder loopt, toch klopt er dan iets niet, tenzei dat het verschil dusdanig zo groot is, dus daar klopt niks van, VR-Zone as usual.

En nog een ding ATi gossip van VR Zone is niet echt te vertrouwen, die staan bekend om erg negatief over new gen ATi kaarten te roddelen! is ook meer een pro nVidia site, en ik denk dat die info van een nvidian komt eerder gezien.
Dus we moeten het alsnog nemen als een grote korel zoutsteen.
@ goofer456728
geen van beide, die kaart klopt niet eens volgens die PCI-E architechtuur, dat heb je als ze transistors overslaan, gewoon om het artikel zo snel mogelijk op de markt te krijgen, niet echt slim

het resultaat is een product van matige kwalliteit.
Sorry dat ik dit toegeef maar het is gewoon erg voor de mensen dat die na een maand hun kaart terug moeten sturen omdat ie het dan niet doet en andere vage dingen die er gebeurd zijn, dan voel je gewoon erg belazerd.
Dan wacht ik liever dat een bedrijf er iets langer over doet en dit soort dingen kan verkomen om extra tijd in hun kaart te zetten, hierbij het product in betere vorm op de markt te krijgen, en dat ben ik wel gewend bij ATI kaarten, ik heb namelijk nog nooit een kappotte ATi kaart gehad die zomaar de volgende dag er mee kapt om een vage reden.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-01-2007 12:40 ]
Anoniem: 100386
Wat een lul-vergelijking;leonpwner1 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:30:
[...]
Ja echt associaal hoeveel stroom die Ferrari's slurpen als je ze op hun hardst laat rijden. Al die uitlaatgassen er nog bij opgeteld.
... je koopt dus een high-end kaart, hetzelfde verhaal als met een high-end auto
High-End staat helemaal niet synoniem voor grote vervuiling/exorbitant hoog stroomverbruik. C2D is daarvoor een prima vergelijking, High-End C2D heeft 2x de prestaties van zijn voorganger, en gebruikg minder stroom. Ook verbruikt hij minder stroom dan de High-End AMD's tegen meer prestaties.
De opeenvolgende generaties GPU's leveren wel steeds meer prestaties maar vragen ook exponentieel meer stroom ; 2x prestaties ten koste van 4x meer stroom (Overdreven, maar het duidt er wel op dat een prestatieverhoging van 2x, meer dan 2x meer stroom kost).
Een ontwikkel-model van dien aard is gewoonweg niet meer van deze tijd. Zowel Ati/AMD als NVidia zullen daar wat aan moeten doen, de gemiddelde consument zal meer,- en meer op dit soort dingen gaan letten. En als je het mij vraagt komt er nog wel eens een extra milieu-balasting op energieslurpende apparaten voor de computer (een A-klasse/B-Klasse etc, gekoppeld aan een BTW-tarief bijvoorbeeld).
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-01-2007 12:52 ]

leuke gallerie Hacku
maargoed om effe terug to komen op die X2800 XTX ik denk dat de final iets van 27,5 cm wordt dat lijk me een veel realistische formaat.
de Voodoo 5 6000 werd niet geproduceerd ook qua zijn groote, het was een niet economisch formaat en het ontwerp voor die tijd was ook te moeilijk om in een kleinere formaat te krijgen.
er waren ook veel problemen met de communicatie van de Intel en HiNT PCI-PCI birdge chip en de 4 VSA-100's.
de kaart zou voor 600 US dollar op de markt komen en de streef snelheid was 183Mhz cores/mem maar zelfs dat was een probleem de meeste kaarten liepen maar stabiel op cores/mem 167Mhz, hoewel sommige er wel overheen gaan en dat de meine wel 191Mhz haalt zonder probs
Dus ik hoop dat de R600 niet deze problemen gaan krijgen qua formaat enzo.
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-01-2007 12:48 ]
N2?Anoniem: 100386 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:49:
Krijg ik er ook een energiecentrale en een N2 koeling bij ?
Intel CPU's hebben dan ook geen mem controller en geen RAM die ze van stroom moeten voorzien. GPU's wel.Absoluut te belachelijk dat zo'n ding zoveel stroom vraagt; 2 Quad-cores van Intel vragen minder.
Er zijn toch genoeg energiezuinige kaarten ? En sinds wanneer produceren kaarten broeikasgassen?Als Ati (en in mindere mate NVidia) nu gewoon eens gaan inzien dat ook zij aan energiezuinigheid moeten doen .... man, dat zou een heleboel broeikasgas gaan schelen zeg.
Ok sorry sorry sorry niet boos worden heAnoniem: 100386 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:35:
[...]
Wat een lul-vergelijking;
High-End staat helemaal niet synoniem voor grote vervuiling/exorbitant hoog stroomverbruik. C2D is daarvoor een prima vergelijking, High-End C2D heeft 2x de prestaties van zijn voorganger, en gebruikg minder stroom. Ook verbruikt hij minder stroom dan de High-End AMD's tegen meer prestaties.
De opeenvolgende generaties GPU's leveren wel steeds meer prestaties maar vragen ook exponentieel meer stroom ; 2x prestaties ten koste van 4x meer stroom (Overdreven, maar het duidt er wel op dat een prestatieverhoging van 2x, meer dan 2x meer stroom kost).
Een ontwikkel-model van dien aard is gewoonweg niet meer van deze tijd. Zowel Ati/AMD als NVidia zullen daar wat aan moeten doen, de gemiddelde consument zal meer,- en meer op dit soort dingen gaan letten. En als je het mij vraagt komt er nog wel eens een extra milieu-balasting op energieslurpende apparaten voor de computer (een A-klasse/B-Klasse etc, gekoppeld aan een BTW-tarief bijvoorbeeld).
Het kan dat ik fout zit met wat dingen, want ik ben niet zo'n technisch expert, maar dit is mijn visie erop. Ik bedoel dus te zeggen dat je die videokaart niet moet kopen, je koopt hem omdat je veel performance wilt. Als je dan toch 600/700 voor één videokaart wilt betalen, dan maken die paar euro extra per jaar aan stroomkosten toch ook niet echt uit?
Stikstof. Nooit scheikunde gehad?
De rest van je post ben ik het wel mee eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 25-01-2007 13:19 ]
De kaart voldoet wel aan de PCI-E specs, The Inquirer had dat gerucht in de wereld geholpen en later toegegeven dat het niet klopte.geen van beide, die kaart klopt niet eens volgens die PCI-E architechtuur, dat heb je als ze transistors overslaan, gewoon om het artikel zo snel mogelijk op de markt te krijgen, niet echt slim
nieuws: Inquirer erkent fout: G80 voldoet wel aan pci-e-specificaties dus
staat er iets anders dan...ik zie toch duidelijk 34cm staan ? btw. ben geen nvidia fan, maar een snelle videokaarten fan.....wordt daarom automatisch in de armen van nvidia gedreven op 't momentCassius schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:23:
[...]
Ik lees hier eigenlijk altijd alleen maar en ik dacht dat jij ietwat aan de groene kant stond. Op zich niet erg, maar je moet in een nieuwsdiscussie topic wel het nieuws wat je opvangt goed lezen en hier neerzetten.
en dat heeft ati zelf vrijgegeven ? bron ? of bedoel je de pcb-lengte ?12" for the OEM distribution (ofwel de kaart die je ziet) = 12 x 2.54 = 30.48cm + handle
9" for the Retail distribituion (ofwel de kaart die jij zou kopen) = 9 x 2.54 = 22.86cm en heeft geen handle

ik post er tenminste nog een bron bij
ik vond het al lang duren voor je dit weer ter sprake ging brengenAnoniem: 23009 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:
geen van beide, die kaart klopt niet eens volgens die PCI-E architechtuur, dat heb je als ze transistors overslaan, gewoon om het artikel zo snel mogelijk op de markt te krijgen, niet echt slim
.
zie hierboven
[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2007 14:01 ]
Anoniem: 107626
Als je dit topic maar een beetje zou volgen, dan zou je weten waar die getallen vandaan komen. Door ATI vrijgegeven?!? Dit is allemaal speculatief.Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:49:
en dat heeft ati zelf vrijgegeven ? bron ? of bedoel je de pcb-lengte ?![]()
En toch blijf je in deze thread komen. Als je nou eens rond maart terugkomt, dan kunnen we je door ATI vrijgegeven informatie geven. Tot die tijd komt sowieso geen R600btw. ben geen nvidia fan, maar een snelle videokaarten fan.....wordt daarom automatisch in de armen van nvidia gedreven op 't moment

is toch een ''discussie-thread'' ?Anoniem: 107626 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:13:
En toch blijf je in deze thread komen. Als je nou eens rond maart terugkomt, dan kunnen we je door ATI vrijgegeven informatie geven. Tot die tijd komt sowieso geen R600
ik zie gewoon ergens ''nieuws'' staan...en dat post ik dan ? don't blame the messenger

of mag ik alleen in het ''voordeel'' van ati posten ?
[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2007 15:20 ]
+2 inzichtvolAnoniem: 107626 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:13:
En toch blijf je in deze thread komen. Als je nou eens rond maart terugkomt, dan kunnen we je door ATI vrijgegeven informatie geven. Tot die tijd komt sowieso geen R600
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
thnx...weet ik meteen waar die ''goede'' beoordelingen vanaf komen op de fp

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2007 15:31 ]
Nogmaals +1 inzichtvolMr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:18:
[...]
of mag ik alleen in het ''voordeel'' van ati posten ?
Nee even zonder grapjes; laten we het hierbij houden, het is nie zo relevant of het een feit is of een speculatie, het topic is om te discussieren - dus ook speculeren - en daar hoeft geen ruzie om gemaakt te worden
ik heb zelf geen ati kaart, maar ik vind het wel een leuk topic om mee te discussieren hier
[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 25-01-2007 15:31 ]
Nee zonder gekheid, soms lijken er nogal verhitte discussies los te barsten op dat wat maar speculaties zijn. Daarom vind ik dat Aca wel een punt heeft. Laten we rustig blijven, de R600 komt er echt niet sneller doorMr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:30:
[...]
thnx...weet ik meteen waar die ''goede'' beoordelingen vanaf komen op de fp
Als je de moeite had gehad de bron ook echt te lezen ipv zomaar iets te posten als een feit en het ook nog vrij negatief te posten 'hoe lang hij wel niet word'.Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:49:
[...]
staat er iets anders dan...ik zie toch duidelijk 34cm staan ? btw. ben geen nvidia fan, maar een snelle videokaarten fan.....wordt daarom automatisch in de armen van nvidia gedreven op 't moment
[...]
en dat heeft ati zelf vrijgegeven ? bron ? of bedoel je de pcb-lengte ?![]()
[...]
Klikje verder --> http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=120679
De -speculaties- zijn dat de OEM langer is met een bracket, net zoals sommige workstation kaarten nu sommige, extravagante
Anywayz, ik ga weer gewoon lezen. Het laatste woord hebben is iets non-existents in deze thread, anders ben ik over een week nog bezig
Disclaimer, ik draai twee antieke kaarten, te weten de Ti4400 en de 9700 in mn bakken, ik ben dus afgehaakt als big spender. Heb van alle twee de kaarten overigens veel plezier gehad, gaan al jaren meegegaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 25-01-2007 16:39 . Reden: Disclaimer :) ]
De meeste mensen deugen!
uiteraard mee eensCassius schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:36:
[...]
Als je de moeite had gehad de bron ook echt te lezen ipv zomaar iets te posten als een feit en het ook nog vrij negatief te posten 'hoe lang hij wel niet word'.
Klikje verder --> http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=120679
De -speculaties- zijn dat de OEM langer is met een bracket, net zoals sommige workstation kaarten nu sommige, extravagante, Voodoo's. Uiteraard is het VR-Zone en is het een speculatie, maar je zet het neer als een feit zonder even verder te kijken dan je neus lang is
.
Anywayz, ik ga weer gewoon lezen. Het laatste woord hebben is iets non-existents in deze thread, anders ben ik over een week nog bezig. Keep posting mannen (en dames), het topic bevat zeer interessante leesstof
!
edit:
Disclaimer, ik draai twee antieke kaarten, te weten de Ti4400 en de 9700 in mn bakken, ik ben dus afgehaakt als big spender. Heb van alle twee de kaarten overigens veel plezier gehad, gaan al jaren meegegaan.
maar ik denk wel dat de R600 iets leuks heeft vooral voor de nieuwe DX10 API, mischien een neiwuere FSAA + AF + HDR mogelijkheid, dat dat gewoon 1 setting is?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-01-2007 16:56 ]
bron: The Source heeft het aangegeven en gezegd dat-ie het rechtstreeks uit de mond van ATI had en wel hier The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:49:
[...]
en dat heeft ati zelf vrijgegeven ? bron ?
12" = OEM
9" = normale versie die wij kunnen kopen
Er wordt in dit topic te vaak 'nieuws' gepost wat al een paar keer voorbij is gekomen. Zouden de posters van dit topic aub ook eens wat vaker gebruik willen maken van de"Quicksearch" optie hier rechts boven in het scherm. Vaak zal je zien dat iets al eerder genoemd is. En het scheelt ook veel irritatie.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
dus ik mag geen ''geruchten'' meer posten die in strijd zijn met de ''geruchten'' ?CJ schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:09:
[...]
bron: The Source heeft het aangegeven en gezegd dat-ie het rechtstreeks uit de mond van ATI had en wel hier The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
12" = OEM
9" = normale versie die wij kunnen kopen
Er wordt in dit topic te vaak 'nieuws' gepost wat al een paar keer voorbij is gekomen. Zouden de posters van dit topic aub ook eens wat vaker gebruik willen maken van de"Quicksearch" optie hier rechts boven in het scherm. Vaak zal je zien dat iets al eerder genoemd is. En het scheelt ook veel irritatie.

zoals ik al zei; don't blame the messenger...ik heb t er zelf niet opgezet !
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2007 18:16 ]
heh of dat de search nou zo geweldig is

Maare idd "The Source" heeft dat aangegeven maar dat is nog steeds niet de bron van ATi zelf dus alsnog neem ik het als een korrel zout.
"no proof of evidence from the host = no proof of being a fact"
[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-01-2007 18:30 ]
Nee klopt. Maar even checken of in de paar pagina's er voor niet al gelijksoortig nieuws is gepost, kan geen kwaad.Mr. Detonator schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:15:
[...]
dus ik mag geen ''geruchten'' meer posten die in strijd zijn met de ''geruchten'' ?![]()
zoals ik al zei; don't blame the messenger...ik heb t er zelf niet opgezet !
Wat vaak het geval is, is dat veel van die geruchten op andere sites dezelfde bron hebben. Zie bijvoorbeeld mij uit de hand gelopen 1 april grap van vorig jaar. Die begon in dit topic, en binnen een week stond het op allerlei grote 3D sites en tech-sites. En iedereen verwees naar elkaar (of vaak naar Hardspell.com) als bron, terwijl ik toch echt degene was die het gerucht had verspreid.
Dit topic is vaker de bron van allerlei geruchten die op andere sites gepost worden dan je zelf denkt, met dank aan bv mensen als The Source.
@ Obi-Wan, quicksearch werkt toch vrij goed voor mij hoor. Je zoekt in het topic op een bepaalde term en je ziet meteen in welke posts dit voor komt.
[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 25-01-2007 18:34 ]
Ja oke dat is zo maar niet iedereen weet dat
ik geloof je heus well, alleen ik zit hier niet al te vaak, meer op me 3dfx sites aan het moderaten en mensen helpen met 3dfx probleempjes en het discusseren van onze collecties en andere 3dfx / ATi dingen.
De meest van de FalconFly 3dfx mensen zijn ATi gek en ja ik hou ze op de hoogte als hier wat nieuws boven water komt ook vandaar dat ik niet zo'n goede ervaring met de search hebt hiero, ik zoek iets maar kan nooit er uit komen LoL
Of dat die X1950 XT AGP 256MB GDDR3 van Power Color echt is is me ook de vraag dat ben ik eerlijk gezegt nog niet tegen gekomen.
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-01-2007 18:46 ]
Al die condensateren, weerstanden en spoelen doen weinig meer dan een stabiele spanning leveren aan de GPU en het geheugen.. Deze onderdelen slurpen dus ook niet echt stroom, dat is toch echt de GPU zelf, dit kun je ook wel zien aan het feit dat deze een dikke koeler nodig heeft en de rest van de onderdelen (geheugen e.d.) met een passief koelblokje doorgaans al blij is.
Verder zorgen meer onderdelen niet voor meer weerstand maar juist voor minder weerstand
denk alleen dat je dan met twee Western Digital Raptor SATAII 10K rpm HDD"s in raid 0 nodig hebt om die hoge bandbreedte bij te kunenn houden dat tersamen met de snelste AMD of Intel heh.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 00:54 ]
Nee hoor ik denk dat de R600 echt wel een pentium 5 nodig heeft met minimaal 6 gigabyte 1200mhz ram, dus ddr3.Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:52:
dat is zo jahmaar we zien wel wat het wordt, @ least sneller als 2 R580+ kaartjes te samen
kan niet wachten op X2800 XTX CrossFire setups man dat moet snel zijn oei!
![]()
denk alleen dat je dan met twee Western Digital Raptor SATAII 10K rpm HDD"s in raid 0 nodig hebt om die hoge bandbreedte bij te kunenn houden dat tersamen met de snelste AMD of Intel heh.
Crossfire R600 moet inderdaad helemaal fantastisch zijn door die supertilling mogelijkheden. Misschien wel 24xAA op 2048x1600!
Duurt niet lang meer voordat NVIDIA weggeblazen wordt
En nu weer ontopic:
Zoals jullie wellicht al weten is raytracing een enorm mooie maar ook zeer zware vorm van belichting renderen. (leuk artikel http://www.pcper.com/article.php?aid=334)
Nu vraag ik me af, de laatste generaties GPU's kunnen al zoveel meer functies dan voorheen, zou het ook mogelijk zijn dat men ondersteuning voor ray-tracing in gaat bouwen?
Ik heb begrepen dat de GPU dan radicaal anders gebouwd moet worden, maar is er geen hybride vorm mogelijk zoals je vroeger vertex en pixel shaders had?
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Nice article over dat Ray Tracing maar als de reviewer het zegt:
"Ray tracing has the potential to become the widely used rendering technology on desktop computers. The number of CPU cores is increasing and special purpose ray tracing-hardware-prototypes (http://www.saarcor.de/) show impressive results in speed improvement. It is still a long way to playing computer games in graphics like the “Lord of the Ring”-movies, but we are getting closer to it."
Het gaat nog wel effe duren voordat we Ray Tracing in onze 3D hardware voor spellen gaan bezien en meemaken, dus ik denk dat de R600 zekers een stap in de goede richting is maar voordat we hardware hebben die RayTracing op de manier van TLOR kan doen zijn we al bij R900 ooit heh mischien wel eerder dat hoop ik iig wel
Dat Ray Tracing ziet er echt retestrak uit zeg

(“Quake 4: Ray traced”: The water reflects the environment and the player)
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 02:08 ]
Ik heb sinds ik er over las gedacht dat ray tracing een goed idee was om naartoe te werken, maar het zal inderdaad nog wel even duren. Ik moet echter zeggen dat de screenshots en filmpjes me niet echt van mijn stoel blazen, maar dat was vorige keer ook niet zoAnoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:00:
@ Althalus
Het gaat nog wel effe duren voordat we Ray Tracing in onze 3D hardware voor spellen gaan bezien en meemaken, dus ik denk dat de R600 zekers een stap in de goede richting is maar voordat we hardware hebben die RayTracing op de manier van TLOR kan doen zijn we al bij R900 ooit heh mischien wel eerder dat hoop ik iig welmijn gevoel is wel dat de R600 wel een uber chip wordt maar net als de R300 dat zal het echter niet worden die was echt ziekelijk voor z'n tijd, maar de R600 zal wel de snelste zijn op deze aardbol tot zo verre, tenzei dat AMD.ATi's Stream Processing nuttig kan worden dan zal het mischien wel gaan met een Dual R600 XTX setup en een derde voor het stream processing tesamen met een Quad Core K8L setup en DDR3
Wie weet.
Dat Ray Tracing ziet er echt retestrak uit zeg
[afbeelding]
(“Quake 4: Ray traced”: The water reflects the environment and the player)
Laten we niet weer over de R300 beginnen zonder aanleiding. De discussie is ook niet echt geholpen met hoe uber jij voelt dat de R600 gaat worden

maar de R600 zal wel de snelste zijn op deze aardbol tot zo verre, tenzei dat AMD.ATi's Stream Processing nuttig kan worden
wat heeft dat met een videokaart te maken ? of worden de shaders op de harddisk bewerkt bij jou ?Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:52:
denk alleen dat je dan met twee Western Digital Raptor SATAII 10K rpm HDD"s in raid 0 nodig hebt om die hoge bandbreedte bij te kunenn houden
logisch...dat is eigenlijk iedere highend kaart op het moment dat ie uitkomt....net als de g80/r520/r580/r300/r350/r360/g70/71..enz..enz...en zelfs de nv40 was de snelste kaart die er destijds was...op de hele aardbol !Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:00:
maar de R600 zal wel de snelste zijn op deze aardbol tot zo verre,
dat ze kort daarna weer door de concurrent ''verslagen'' worden is een tweede
[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-01-2007 07:32 ]
Ik neem aan dat de datadoorvoersnelheid bedoeld wordtMr. Detonator schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:20:
[...]
wat heeft dat met een videokaart te maken ? of worden de shaders op de harddisk bewerkt bij jou ?
ja...en wat heeft datadoorvoersnelheid van een harddisk met de datadoorvoersnelheid van een videokaart te maken ?....zal ik het zo dan zeggen.theroman schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:26:
[...]
Ik neem aan dat de datadoorvoersnelheid bedoeld wordt
ook al wat voor harddisk je hebt, de bandbreedte wat die haalt, is maar een fractie van wat een videokaart haalt...
met één hdd heb je misschien 1% v/d bandbreedte van je videokaart...met raid0 misschien 1.8%...tel uit je winst...
en dan nog...spellen worden niet sneller van een raid0 (al hangen er 10 schijven aan)...allleen het laden van levels gaat wat sneller...de fps is exact hetzelfde dan met één hdd
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-01-2007 08:47 ]
In Veel games is water erg locaal, procentueel weinig vertegen woordigd en in veel games zijn shiny objects zeldzaam. Mattheid des te groter. War games.
Zo heeft America's army wel 'n spiegel in Pipeline(SF) wat voor meer waarde tot de overal map heeft Raytracing dan. In andere desert mappen is er geen water opervlakten en shiny objects. Behalve de zij spiegels op die matte Leger voertuigen.
De meer waarde is dus heel twijvel achtigs en beperkt.
Of je maakt ene tech demo met mappen die zinloos erg veel reflective object hebben. Of 'n game waar elke map erg veel last heeft van hoogstaand water.
'n Game met Gepolished auto's. Als in fast & furiuos.
Dan is de meerwaarde gering aangezien de huidige render belichtings methode al redelijke aproximatie hebben zoals Cube mapping voor reflexies Ik ga het niet narekenen of het correct is zolang het redelijk believable uitziet.
Games hebben al sinds hun bestaan een zwaar nadruk op GFX gehad.
Nu krijgt Physics ook wat aandacht maar nog steeds in de shaduw van GFX. AI ook zo'n verwaarloost kind.
Die realisme versterkende dingen zoals GFX en Physics en AI maken games nog een factor complexer als je die opschaald en nieuwe features implementeerd.
Maar games veranderen daardoor op een veel grotere manier. Dat het ook invloed heeft op de gameplay en dus fun en emursie. Dan 'n andere reken intensieve belichtings techniek.
Aan fancy GFX wen je aan terwijl longlivaty juist meer afhangt wat de dev naast GFX hebben gedaan aan gameplay mechanics Physics en AI implementatie in de game.
Nog steeds geklaag over domme AI in Games. Zoals GoW. en andere games.
Zo heeft Crysis 1/3 deel of meer van de game te maken met een jungle enviorment. Wat meer interactie in de jungle maakt de emersie zeer sterk. En heeft het ook veel zin.
Zoals water reflexies in een Beach babe in water volleyball heeft raytracing zin.
Dus de Physics push van Ageia vind ik meer toevoegen aan games.
In vervolg van ATI en nV met hun SM4.0 power om dat even ook te kunnen oen.
D'r zullen dus wel games komen die dat goed gebruiken PhysX en Havok FX games.
Het GpGPU gehalte en Physics op GPU waar R600 en G8X in uitblinken vind ik veel waardevoller.
Dan wat eyecandy met ratraycing. Als het er komt zet ik het natuurlijk aan. Heb niks tegen eyecandy als het maar niet ten koste is van belangrijkere features. Zoals redelijk of meer gameplay en AI
Ik kijk uit naar R600. En CF voor renderen boeid me niet. Te kleine monitor hier. Maar CF voor Physics des te meer.
Jammer dat Gameplay Physic zo'n obstakel is voor dev's. Al zullen ene paar er zeker aan wagen.
De meesten zullen het toepassen voor effects Phyis, de "easy way".
Mijn favo is de R600.
Komt in 1GB uitvoering
'N vorige X1??? kaart als Physics versneller erbij kunnen prikken. 7serie van nV is daar wat minder in kwa performace.
Uiter aard is het afwachten wat het performanc everschil is tov G80 en G81. Maar veel slcechte rzal het niet zijn voor 5% minder ga ik niet voor nV.
Tja voorkeur ATI .
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
"ATI plans to launch a new mainstream graphics card before it releases its next-gen R600 GPU. Website VR-Zone reports that a new Radeon X1950 GT cards will become available early next month from two of ATI's board partners: Sapphire and Palit. The cards will be based on a modified version of the 80nm RV570 core used in the existing Radeon X1950 Pro, and they'll be clocked at 500MHz core with a memory speed of 600MHz.
For reference, the Radeon X1950 Pro has a 575MHz core speed and a 690MHz memory speed. The Radeon X1950 GT will supposedly launch at $169, a good 30 bucks cheaper than the Radeon X1950 Pro's launch price. Considering GeForce 7900 GS graphics cards can now be had for less than $160 at some online stores, the X1950 GT could give ATI a better competitor in the sub-$200 segment. Moreover, the upcoming launch of 8800GTS 320MB edition priced between US$299-$349 in mid Feb is sending GeForce 7950 series prices down as manufacturers and distributors are clearing stock ahead of the onslaught of the affordable 8800 cards."
Bron: VR-zone
Wel leuk en erg goedkoop. Alleen moeten ze nu echt met DX 10 kaarten komen. En zorgen dat die de Low Mid en High end kaarten van nVidia verslaan of op zijn minst bijhouden als is tests om en om winnen. Anders gaat iedereen net als bij de Xx0 en de X1xxx serie massaal voor nVidia GFx600 kaarten.PassieWassie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:20:
X1950GT op komst:
"ATI plans to launch a new mainstream graphics card before it releases its next-gen R600 GPU. Website VR-Zone reports that a new Radeon X1950 GT cards will become available early next month from two of ATI's board partners: Sapphire and Palit. The cards will be based on a modified version of the 80nm RV570 core used in the existing Radeon X1950 Pro, and they'll be clocked at 500MHz core with a memory speed of 600MHz.
For reference, the Radeon X1950 Pro has a 575MHz core speed and a 690MHz memory speed. The Radeon X1950 GT will supposedly launch at $169, a good 30 bucks cheaper than the Radeon X1950 Pro's launch price. Considering GeForce 7900 GS graphics cards can now be had for less than $160 at some online stores, the X1950 GT could give ATI a better competitor in the sub-$200 segment. Moreover, the upcoming launch of 8800GTS 320MB edition priced between US$299-$349 in mid Feb is sending GeForce 7950 series prices down as manufacturers and distributors are clearing stock ahead of the onslaught of the affordable 8800 cards."
Bron: VR-zone
Anoniem: 61946
Hey Apple,Anoniem: 38733 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:55:
Tada, een van de eerste R600 revisie's![]()
![]()
[afbeelding]
Je wordt nog wereldberoemd
http://rage3d.com/board/s...1334773832#post1334773832
Ik heb hem daaronder maar direct antwoord gegeven
Er zijn grote problemen of raytracing net zo efficient als rasterizen te maken. Bij rasterizen vervorm je de gamewereld zodanig dat het eenvoudig wordt om pixel per pixel in te kleuren. Bij raytracen schiet je rays (lichtstraaltjes) maar je weet nooit met welke objecten ze gaan snijden, je moet dat dus voor elk object (elke triangle) appart gaan bekijken, uiteindelijk doe je veel werk voor niets. Hiervoor zijn wel oplossingen (bv kd trees enzo) maar die werken niet altijd even goed in dynamische scenes. Momenteel wordt er al in veel shaders een beetje raytracing gedaan vooral de meer geavanceerde bump mapping technieken (zoals POM). Rasterizing is niet altijd even correct maar dat maakt het ook zo snel, zelf pixar gebruikt zelden raytracing, enkel als het nodig is. Na raytracing kun je gaan photon mappen dat geeft pas echte fotorealisische beelden.Althalus schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:49:
[...]
Zoals jullie wellicht al weten is raytracing een enorm mooie maar ook zeer zware vorm van belichting renderen. (leuk artikel http://www.pcper.com/article.php?aid=334)
Nu vraag ik me af, de laatste generaties GPU's kunnen al zoveel meer functies dan voorheen, zou het ook mogelijk zijn dat men ondersteuning voor ray-tracing in gaat bouwen?
Ik heb begrepen dat de GPU dan radicaal anders gebouwd moet worden, maar is er geen hybride vorm mogelijk zoals je vroeger vertex en pixel shaders had?
Heh aangezien doe jij geen zware flight simulators, ik merk het alMr. Detonator schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:35:
[...]
ja...en wat heeft datadoorvoersnelheid van een harddisk met de datadoorvoersnelheid van een videokaart te maken ?....zal ik het zo dan zeggen.
ook al wat voor harddisk je hebt, de bandbreedte wat die haalt, is maar een fractie van wat een videokaart haalt...
met één hdd heb je misschien 1% v/d bandbreedte van je videokaart...met raid0 misschien 1.8%...tel uit je winst...
en dan nog...spellen worden niet sneller van een raid0 (al hangen er 10 schijven aan)...allleen het laden van levels gaat wat sneller...de fps is exact hetzelfde dan met één hdd
Flight Sim X @ 1440 x 900 x32 met FSAA x4 AF x16 is niet leuk op een 160GB 7200 rpm PATA HDD, dat ding blijft laden, en ja FSX zit niet zo simple in elkaar als Quake4 bevoorbeeld , heel de aarde staat in 3D er op, ik doe dit echt soms 9 uur per dag en echt met een dual 150GB SATAII 1K rpm HDD setup in Raid 0 , dan heb je veel snellere laad tijden dus ook minder geschok.
Het gaat idd niet om de FPS maar om de laad tijden die hij nodig heeft voor al het landschap, traffic zoals auto's vrachtwagens, motoren, Schepen, yachten, boten, vliegtuigen en wilde dieren enzovoorts, noem maar op
FSX is eigenlijk de hele wereld en wat er daarom om draait in 3D tot de kleinste boompje toe.
Dat 40K KM in het rond
dus een snelle HDD setup is juist erg belangerijk voor mijn toepassingen, snelle Graka's en CPU's en geheugen is niet alles wat een PC snel maakt de HDD's waar alles op draait moet ook het bij kunnen houden. een Core2 QX 6700 heeft geen zin met een 5400 rpm HDD van pakweg 120 GB ik noem maar effe iets.
met me R580 XTX / R580+ XTX CFE setup is het heerlijk te doen op high settings + FSAA x4 AF x8 maare op een punt na 15 minuten vliegen krijgt hij het zwaar met laden van het volgende deel, dus ik dacht om dit op te lossen heeft een R600 geen zin maar een Raid 0 setup van 2 Western Digital Raptor 10K rpm HDD's van 150GB elk weer wel.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 17:16 ]
IS dit een topic om over de performance van een bepaald spel c.q. hdd te praten of over de nieuwe ATI.AMD generatie GPU`s?
Laten we met z`n allen A.U.B. ontopic blijven, als je zoals Obi iets nuttigs te vertellen hebt over de performance van een bepaald spel, post dit dan in het gepaste topic
Dank voor de medewerking en ceep up the good posting work
Of dat jij nou zo nuttig bent
Dus? het moest er gewoon uit, dat doen anderen ook ej
Just telling facts van dat een snelle VGA + CPU + Ram niet alles hoeft te bepalen maar incombinatie van een snelle HDD setup dan zal een R600 zijn krachten beter vertonen.
als je een systeem hebt met een tragere HDD en die blijft maar laden en laden dan heeft een R600 geen zin, die zit dan maar te wachten op info.
Mischien gaan we ook dual R600 kaartjes zien wie weet wat de toekomst zich mee neemt.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 19:08 ]
Niet echt.. het enige dat beter zal zijn aan die snellere harde schijven is :Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:02:
@ W.Wezz
Of dat jij nou zo nuttig benter staat nergens dat ik mensen niet mag quoten over hoe ik er over denkt, daarom is het ook een D-I-S-C-U-S-S-I-E T-O-P-I-C get it dude
Dus? het moest er gewoon uit, dat doen anderen ook ejal dat geblaat over die 8800's wordt je ook zat van op ten duur.
Just telling facts van dat een snelle VGA + CPU + Ram niet alles hoeft te bepalen maar incombinatie van een snelle HDD setup dan zal een R600 zijn krachten beter vertonen.
als je een systeem hebt met een tragere HDD en die blijft maar laden en laden dan heeft een R600 geen zin, die zit dan maar te wachten op info.
Mischien gaan we ook dual R600 kaartjes zien wie weet wat de toekomst zich mee neemt.
1. Sneller opstarten
2. Minder lange laadtijd
En 3 is er niet.. dus erg nuttig is het niet , het heeft dus niks met je kaart te maken.
Daarintegen hebben CPU en RAM een deel te bepalen als je niet op HD resoluties speelt.
Je koopt een R600 voor de ingame performance niet voor de laadtijden.
die M18 + P4 en 1GB PC3200 in dual DDR400 mode is infeite sterk zat maar dat Fear telkens blijft laden bij mij is niet echt pretting op lan partes terwijl hij geen last van heeft
zijn HDD is 7200 rpm vergeleken met die van mij die maar 4200 rpm is, dus verschil maakt het zekers
maargoed die M18 is voor de rest genoeg om mee te gamen hoor FS 2004 gaat prima er mee met Omega 6.03
Die X1950GT is idd een leuk id, maar het is ook wat tijd opvullig voor de launch van de R600 zelf, hopelijk duurt het niet meer lang voor de R600, want telkens een kaart uitbrengen met de oude technologie zit ook niet iedereen op te springen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 19:37 ]
ja...alleen laadtijden worden er wat sneller van...zoals ik al zei...ingame fps blijft hetzelfde...Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:33:
heh waarom heb ik met me P4 3400Mhz Laptop en M18 heel veel laadtijden met Fear en een maat van me met de zelfde laptop en specs maar dan een 7200 rpm HDD miindere laadtijden? mijn laptop heeft een 4200 rpm 100GB HDD hij heeft een Maxtor 250GB 7200 rpm HDD we hebben beide de ATi M18 die gebasseerd is op de R420 met 8 pipes en 4 vertexshader units en 256Bit 256MB GDDR2.
FS-X is de enige uitzondering idd...die swapt af en toe van de harddisk...maar dit ligt eerder aan FS-X dan aan een trage hdd.....met een patch zal dit wel opgelost worden denk ik..
het enige probleem er is nog geen patch voor FSX
dat komt wel opwaaien. heh FSX op de R600 lijkt me echt een droom man met DX10 enzovoorts het lijkt me echt een mooie uitdaging voor de R600
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 19:42 ]
Het is niet zomaar een discussietopic, het is een ATi Nieuwsdiscussie Topic (maar dat weet je wel). Als iemand je wijst op dat je offtopic gaat hoef je niet neerbuigend te gaan doenAnoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:02:
Of dat jij nou zo nuttig benter staat nergens dat ik mensen niet mag quoten over hoe ik er over denkt, daarom is het ook een D-I-S-C-U-S-S-I-E T-O-P-I-C get it dude
De meeste van ons hebben vaak niet als eerste een nieuwtje binnen en vaak is er over een nieuwtje door andere mensen al een hoop gepost waardoor een nieuwe reactie niets toevoegt. Ik hou me dan meestal maar stil. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je je mening niet mag uiten, maar hou het dan we on topic (en dat geldt natuurlijk voor iedereen)
En ja ik maak me daar niet zo druk over, alleen had ik een mening over dat performance gebeuren, so might as well chuck it out
maare nu weer terug naar wat hier hoort te bespreken.
Het is nogal still rond de R600 en vooral de middenklassers en low end kaarten, daarover is nog niet veel van bekend.
zullen de X2600 serie ook 256Bit GDDR3/4 krijgen? aangezien dat de grootste kaarten 512Bit hebben.
Wat denken jullie hier over
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-01-2007 21:37 ]
Ik gok wel 256 Bit aangezien nVidia ook 256 Bit voor de 8600 Ultra gaat gebruiken. Die 8600 Ultra wordt een steen goede midrange kaart. nog geen 1/3e van de prijs en ongeveer de helft van de performance als je naar de specs gaat kijken misschien iets lager. Dus ATi moet ook voor de min range erg zijn best gaan doen.Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:33:
Sja ik hou het heus wel on topic tot zo verre, het gaat idd af en toe off topic, kan gebeuren, poep gebeurd ej zegt men maar
En ja ik maak me daar niet zo druk over, alleen had ik een mening over dat performance gebeuren, so might as well chuck it out
maare nu weer terug naar wat hier hoort te bespreken.
Het is nogal still rond de R600 en vooral de middenklassers en low end kaarten, daarover is nog niet veel van bekend.
zullen de X2600 serie ook 256Bit GDDR3/4 krijgen? aangezien dat de grootste kaarten 512Bit hebben.
Wat denken jullie hier over
Stond het niet onlangs nog op b3d dat de 8600 slechts een 128bit bus zou hebben.Astennu schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:57:
[...]
Ik gok wel 256 Bit aangezien nVidia ook 256 Bit voor de 8600 Ultra gaat gebruiken. Die 8600 Ultra wordt een steen goede midrange kaart. nog geen 1/3e van de prijs en ongeveer de helft van de performance als je naar de specs gaat kijken misschien iets lager. Dus ATi moet ook voor de min range erg zijn best gaan doen.
According to VR-Zone, the rumours that the GeForce 8600 (G84) will be using a 256-bit bus are incorrect; instead the chip will still be using a 128-bit bus, like its mid-range predecessor (G73), a configuration which matches what we have heard. They further claim there will be two versions upon initial release; one at 650/900, and the other at 550/700, both with 64 shader processors.
[ Voor 27% gewijzigd door oeLangOetan op 26-01-2007 23:08 ]
De 7800 GX2 was volgens mij een mooi voorbeeld van een OEM nVidia kaart. Die was ook veel groter en niet al te snel.Vandread schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:02:
Nog even over die lange ATI R600 bracket, van nvidia waren er ook lange OEM kaarten voor bv Dell, zodat de kaart "simpel" goed vast zit. Gewoon een lange *nietsdoende* pcb.
Ik denk niet dat die R600 kaarten zo groot worden. Ik zet mijn geld op max 9" voor de XTX en de XT.
Geen idee. Het zou kunnen maar voor ATi is het logischer om 256 Bit te hebben. Aangezien de R600 512 zou hebben ( Daar ga ik dan even van uit ). Anders wordt het performance gat tussen mid en High wel erg groot. Ik denk aan 64/128 voor low end en 256 Voor high.oeLangOetan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:06:
[...]
Stond het niet onlangs nog op b3d dat de 8600 slechts een 128bit bus zou hebben.
Edit:
Na dat 2e stukje gelezen te hebben. Die specs lijken wel logies. Eerst hadden ze het over een 8600 GT met 48 shaders 500 MHz en een Ultra met 64 en 650 MHz zou wel een erg groot verschil zijn. Het bovenstaande klinkt geloofwaardiger ook gezien de prijs klasse. Toch denk ik dat ATi met een soort X1950 Pro gaat komen dus 256 Bit bus ( Gezien de prijs van de X1950 pro is het mogelijk een kaart met 256 bit rond dezelfde prijs als die van de 8600 Ultra neer te zetten ( 170 Dollar ) ).
Maar we zullen zien. Als ze voor een 256 Bit bus gaan met de helft van de shaders die de R600 heeft maken ze denk ik in de mid range een erg goede kans.
[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 26-01-2007 23:18 ]
http://www.hexus.tv/show.php?show=20
Brick Wars demo
Smash your opponent's Lego brick castle with your canon, all powered by ATi's Stream GPU physics acceleration. Except that it's just a demo. We hope it becomes a real game someday!
Anoniem: 126513
nVidia zal ook de 8600gs/gts/ultra met 256 bit bus uitbrengen.
De R600 zal zeer waarschijnijk 512 bit worden.
Dus wat denk jij, geld derop of niet?
Dat CrossFire officieel niet door Intel op het P965 platform ondersteund wordt heeft toch te maken met het feit dat de i965 chipset geen herprogrammeerbare PCI Express lanes heeft EN het geen peer-to-peer-writes ondersteund, wat een vereiste is voor CrossFire? ATI heeft dit omzeilt in de Catalyst drivers. Dus officieel kan de P965 eigenlijk helemaal geen CrossFire. Als ATI niet de moeite had genomen om dit via een work-around in de drivers toch aan de slag te krijgen, dan hadden we nooit CrossFire gehad op de P965.The Source schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:34:
Dat Crossfire overigens officieel niet op het P965 platform support wordt heeft wellicht met positionering te maken, anders zou niemand het 975X platform kopen.
Mijn X800XL is zelfs al 266 bitAnoniem: 126513 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:30:
Ik denk dat je daar best van op aan kan. Je ziet nu al dat veel midrange kaarten 256 bit zijn. Zoals X19x0gt/pro 79x0gs/gt enz.
nVidia zal ook de 8600gs/gts/ultra met 256 bit bus uitbrengen.
De R600 zal zeer waarschijnijk 512 bit worden.
Dus wat denk jij, geld derop of niet?![]()
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Maar dat was toen ook meer een high end kaart. Die zat meer tussen mid en high in. Maar ik denk wel dat de nieuwe midrange 256 Bit krijgt.
Dit topic is gesloten.