[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Crell schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:16:
LG is niet echt een populair merk bij tweakers met LCD tvs zo te zien. Had ik niet echt verwacht als ik lees dat de 42LG5020 beste koop is volgens PCM. De 5000 serie moet dan toch best wel een goede zijn qua prijs/kwaliteit verhouding. Ben zelf ook wat meer naar de 5000 serie aan het kijken daardoor. Niet veel mensen die hier iets over te zeggen hebben? :D
Ik had in de winkel gekeken en vond de LG het beste beeld geven. Andere merken mankeerde nog veel meer aan het beeld. Dusja. Ik ben sowieso nogal kritisch. Of andere zien het niet en vallen voor veel contrast/helderheid. Ik heb nu het contrast een heel eind teruggedraaid en wow wat een tering goed/realistisch beeld.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien een ronduit domme vraag, maar kan dit? Een full HD voor die prijs???
http://www.pixmania.nl/nl...lcd-televisie-42ly95.html

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

kromme schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:10:
Misschien een ronduit domme vraag, maar kan dit? Een full HD voor die prijs???
http://www.pixmania.nl/nl...lcd-televisie-42ly95.html
In Duitsland heb ik zelfs een full-hd zien staan voor 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:59:
Wij hebben sinds een aantal maanden een LG 32LC41 maar we zijn niet helemaal tevreden over de kleuren. Wit is niet echt wit en het lijkt alsof er een lichte groene waas over het scherm zit. Ik heb al tig keren gespeeld met de kleuren maar ik kom er niet uit.

Kan iemand zijn/haar kleuren instellingen eens geven? Dan kan ik kijken of dit een beter resultaat opleverd.
Heeft iemand hier nog een reactie op? Zou het graag willen weten :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Brainpower schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:13:
[...]

Heeft iemand hier nog een reactie op? Zou het graag willen weten :)
Heb je de XD instellingen aan of uit staan? Ik heb alles uitstaan. Dat vind ik toch mooier.

Heb de 32LC51 en dit zijn mijn instellingen:
Beeldmodus:Gebruiker 1
Contrast 80
Helderheid 50
Kleur 30
Scherpte 40
Tint 0
Kleurtemperatuur: Medium
XD: handmatig. Alles uit

De 32LC41 en 51 zijn vrijwel identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben vandaag een 32LG3000 binnengekregen, prima tv-tje.
1 nadeel, als op rtl 4 iets in breedbeeld is, en je schakelt naar sbs6 en het moet 16:9 zijn, dan veranderd de tv het beeld niet, dit moet je handmatig doen.
Nu zien we wel 'scannen' staan maar is niet te kiezen als het ware.

Kan je dit activeren? en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:56:
Wij hebben vandaag een 32LG3000 binnengekregen, prima tv-tje.
1 nadeel, als op rtl 4 iets in breedbeeld is, en je schakelt naar sbs6 en het moet 16:9 zijn, dan veranderd de tv het beeld niet, dit moet je handmatig doen.
Nu zien we wel 'scannen' staan maar is niet te kiezen als het ware.

Kan je dit activeren? en zo ja, hoe?
Ik heb even gekeken maar ik kan het probleem niet reproduceren dus kan ik ook geen oplossing geven. Ik heb zelf Digitenne.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Twazerty schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:11:
[...]

Heb je de XD instellingen aan of uit staan? Ik heb alles uitstaan. Dat vind ik toch mooier.

Heb de 32LC51 en dit zijn mijn instellingen:
Beeldmodus:Gebruiker 1
Contrast 80
Helderheid 50
Kleur 30
Scherpte 40
Tint 0
Kleurtemperatuur: Medium
XD: handmatig. Alles uit

De 32LC41 en 51 zijn vrijwel identiek
Bedankt voor je reactie! Heb het op dezelfde manier als jou ingesteld en het ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Twazerty die instellingen geven bij mij een minder kleurrijk beeld. Ik heb mijne geprobeerd in te stellen met een calibratie dvd. Het blijft lastig instellen maar ik kwam uit op:

Contrast 88
Helderheid 66
Kleur 70
Scherpte 75

Kleurtemp alles op gebruiker en dan op 0

XD alles uit.

Als je de profielen met elkaar vergelijkt zie je wel een aanmerkelijk verschil in kleur. Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

markweb4871 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:48:
Twazerty die instellingen geven bij mij een minder kleurrijk beeld. Ik heb mijne geprobeerd in te stellen met een calibratie dvd. Het blijft lastig instellen maar ik kwam uit op:

Contrast 88
Helderheid 66
Kleur 70
Scherpte 75

XD alles uit.

Als je de profielen met elkaar vergelijkt zie je wel een aanmerkelijk verschil in kleur. Hopelijk heb je er wat aan.
Dat klopt dat er wat minder kleur inzit. Dit komt de beeldkwaliteit zeer ten goede. Het word allemaal veel realistischer en het "vieze" lcd effect verdwijnt hier gedeeltelijk mee. Eerst stond kleur bij mij ook erg hoog maar nu dat ie op 30 staat vind ik het beeld vele malen mooier. Je moet wel even wennen. Waarom ik dan kleur op 30 heb gezet is een hele simpele verklaring. Die knakkers bij LG zijn zo dom geweest om de meeste instellingen zoals o.a. kleur niet beschikbaar te maken indien je de resolutie: 1360*768 instuurt via hdmi. Redelijk wat films gekeken met vrij weinig kleur en toen weer mn kabel decoder aangezet. Ik dacht: Wat is dit voor een lelijk beeld. Toen alle overige ingangen ook maar gelijk getrokken met de 1360*768 hdmi instellingen.

Kijk films met xbox 360 en als ik dan de 1080p of 720p instelling kies valt er een hoop buiten beeld. Maar dan zijn de kleurinstellingen enz. weer beschikbaar.

Ik ga zometeen even kijken hoe het eruitziet met de aangepaste helderheid en contrast.

Edit: Contrast en Helderheid zijn wel goede waardes alleen scherpte vind ik zeer foute waarde. Rond de 55 is een stuk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 18-08-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
Mijn ouders hebben sinds kort problemen met hun LG 32LB2R (13-07-2007 gekocht).

Het scherm valt tijdens het kijken van tv voor pakweg 10 seceonden uit, geluid gaat gewoon door. Ook met enige regelmaat flikkeringen e.d.

Ik heb de kabel gecontroleerd, maar kon ik niets aan zien. Nog een tijdje een dvd op gezet maar ging gewoon goed, daarna weer een uurt tv gekeken en pof, inderdaad opeens het scherm zwart, ben tot 15 seconden (met doorlopend geluid) gekomen tot het beeld weer terug kwam.

Ik ben aan het twijfelen of dit nu aan .. ziggo zou liggen of dat het scherm langzaam aan het overlijden is. Als hij ingeschakeld staat hoor ik een brom aan de achterkant.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

duidelijk ziggo. Beide via scart zeker. Hoe kan het dan dat ziggo wegvalt en dvd niet. Tenzij dat je de scarts omwisseld en het probleem er is bij dvd. Anders zou ik zeggen signaaal is te zwak. Had ik ook. Beeld viel bij maar 3 seconden weg en geluid liep door.

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
Het is pas deze week begonnen.

Het loopt niet via scart, zit een coax direct in het tv.

Het is dus helemaal uitvallen, soms ook flitsen door het scherm heen e.d.

Maar anders dus maar Ziggo bellen, sta je daar tegenwoordig nog steeds zo lang in de wacht?
Als m'n ouders het hebben, moeten de buren er dan b.v. ook last van hebben, mits ze Ziggo hebben?

edit:
M'n ouders zeiden ook dat het pas begint wanneer de tv al een tijdje aan staat.

Edit 2:
Heb Ziggo gebelt en die kwamen met het verhaal dat ik de coax kabel eerst maar moet vervangen ...

[ Voor 22% gewijzigd door pascaldv op 21-08-2008 13:34 ]

• NiMu83

NiMu83

AFCA

markweb4871 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:48:

Contrast 88
Helderheid 66
Kleur 70
Scherpte 75

XD alles uit.

Heb de instellingen van jou en Twazerty gecombineerd en het ziet er nu goed uit! Eindelijk! :)

Verwijderd

Ben de trotse bezitter van een LG 37LC51 94cm LCD.
Helaas heb ik de laatste tijd een probleem geconstateerd, namelijk dat het beeld om soms (om het half uur bijv) wat donkerder wordt en daarna weer dezelfde helderheid als van te voren.Dit duurt ong 1 a 2 seconden.
Valt vooral op bij heldere beelden, bijv teletekst.
Maar ook bij andere bronnen dan normale tuner, zoals video of dvd recorder, komt dit voor.
Het is niet zo dat het beeld niet meer herkennen valt, maar lijkt me niet ok.
Zeker omdat ie dit de pas een paar weken vertoont, tv heb ik gekocht in nov2007.
Iemand mss ook dit probleem opgemerkt met een LG LCD TV?

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
jazeker, bij langdurige donkere scenes, lijkt of hij de backlight uitschakelt, ben er ook achter dat hij leakage (witte waas) heeft als scherm warm wordt.
Wat dus duidt op een hitte probleem. Maar het aantonen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, heb net een afspraak gemaakt met monteur.
we zien wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Kan iemand me vertellen wat de input latency van de 32LC51 is. Heb het gevoel alsof dat zo rond de 80ms is. Heb mijn versterker een audio delay moeten geven van 75ms. Maar ben niet zeker of dat klopt?

Edit: Even het Service menu in gedoken. Zie ik bij audio delay 80ms staan 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 12-09-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb wellicht een domme vraag. Op de LG die ik heb (32LC52) zit er dus 'variable audio out' op. Dus 1 voor links en rechts. Wat is er allemaal voor nodig om deze te benutten. Ik vind het geluid dat uit de ingebouwde speakers komt niet dermate goed dat ik externe speakers wil aansluiten. Ik heb al op google gezocht, maar kon daar niet veel over vinden. Het liefst wil ik natuurlijk rechstreeks speakers hier op aansluiten, maar is ik vrees (en is dat dus ook zo) dat het noodzakelijk is om hier een surroundset voor aan te sluiten? Iets dat ik liever niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die hier een kort antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:26:
Niemand die hier een kort antwoord op heeft?
Staat het niet in de handleiding?

Verwijderd

Nee. Het enige wat daar over instaat is:

(4) Variabele audio-uitgang.
Sluit een externe versterker aan of breid uw surround systeem uit met een subwoofer.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Bij de plaatstelijke Media Markt hier is de LG 37LF65 Full HDTV in de aanbieding voor 700 euro, het probleem is alleen dat er weinig echt goede(lees uitgebreide en goed onderbouwde) reviews te vinden zijn, wat raden jullie aan, deze TV of zijn er betere keuzes voor dat geld?

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:24:
Nee. Het enige wat daar over instaat is:

(4) Variabele audio-uitgang.
Sluit een externe versterker aan of breid uw surround systeem uit met een subwoofer.
En waarom is dat geen antwoord op je vraag?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
xxxneoxxx schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:24:
Ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van een 32lb2r.. Beeld veruit het mooiste in de prijscategorie waarin we zochten. Nu vroeg ik mezelf af hoe het in te stellen is dat deze automatisch aanspring als hij signaal ontvangt van onze digitale receiver (aangesloten via scart, aangezien de receiver helaas nog niet over een HDMI aansluiting beschikt). Nu weet ik dat dit via het service menu mogelijk moet zijn, alleen is de vraag, welke optie..? Is allemaal lekker cryptisch omschreven in dat service menu.. :p
heb de tv nu ondertussen al een tijdje.. Maar heb nog steeds dit probleem. Wel vreemd, je kan eigenlijk alleen digitaal tv kijken met de tv, alleen reageert de tv niet op digitaal signaal. Why? :')
Is het allicht mogelijk zelf nieuwe firmware op de tv te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:09:
[...]

En waarom is dat geen antwoord op je vraag?
Omdat ik er vrijwel geen verstand van heb. Dat er een surround set op aan kan worden gesloten lijkt mij evident. Vraag is, is dit noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:23:
Omdat ik er vrijwel geen verstand van heb. Dat er een surround set op aan kan worden gesloten lijkt mij evident.
Ja, of een ander soort versterker.
Maar je maakt niet echt duidelijk wat je nou wel en niet wilt, als je je even laat voorlichten in een electronicazaak kom je daar waarschijnlijk veel sneller achter.

[ Voor 3% gewijzigd door asmi op 01-10-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is het heel simpel. Mijn vraag was, kan ik rechstreek speakers aansluiten op de tv of niet. Het lijkt mij niet echt nodig om hiervoor naar een electronicazaak te gaan. Antwoord op deze vraag hoopte ik hier te kunnen vinden. Maar als ik het goed heb, is dit dus niet mogelijk om rechstreeks boxen/speakers aan te sluiten op deze tv. (Zonder versterker dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:19:
In principe is het heel simpel. Mijn vraag was, kan ik rechstreek speakers aansluiten op de tv of niet. Het lijkt mij niet echt nodig om hiervoor naar een electronicazaak te gaan. Antwoord op deze vraag hoopte ik hier te kunnen vinden. Maar als ik het goed heb, is dit dus niet mogelijk om rechstreeks boxen/speakers aan te sluiten op deze tv. (Zonder versterker dus).
Jawel, je kunt actieve luidsprekers, dwz met ingebouwde versterker, aansluiten. Maar jouw bezwaren tegen een surroundset gelden misschien ook wel voor actieve luidsprekers.En er bestaan ook nog andere soorten versterkers die misschien toch wel precies doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

Ik heb een vraag wat betreft een LCD televisie van Hitachi.
Het gaat hier om het volgende model:

Hitachi L47X02A

Ik kan deze LCD TV kopen voor €1370,- Nou is mijn vraag aan jullie: is dat een goede aankoop? (heb er niet veel verstand van).
Voor zover ik weet is het een nieuw model, de specificaties van dit toestel zijn hier (link) te vinden, de PDF hier (link)

Met vriendelijke groet,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:27:

Ik heb een vraag wat betreft een LCD televisie van Hitachi.
Die vraag kun je beter hier: [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3] stellen denk ik.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook 32LG3000 tv binnengekregen.

Nu heb ik enkele problemen bij het vastleggen van beeldformaten. Als je het op 16:9 zet dan verschijnen er veel balken bij VRT, VTM e.d

Zoomen biedt soms een oplossing maar fucked dan Jim en TMF volledig up.

Is het waar dat hij dat niet automatisch kan? Nog andere gebruikers (de man hierboven heeft hetzelfde probleem zie ik net) die een oplossing voorhanden hebben?

Het is een gewone analoge coaxverbinding.

En het zou leuk zijn als iemand zijn waardes eens zou kunnen posten... (kleur, contrast e.d) of staat het bij jullie ook op een AV-modus?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele maand oktober kan je bij LG een 100 euro cashback ontvangen voor LCD tv's uit de 3000/5000/6000 reeks in 32, 42 en 50 inch.

Dat betekent dus dat ik een full HD LG in huis kan halen voor omgerekend 677 euro (zonder verzendkosten) Lijkt me niet slecht.

Iemand die me hierbij enkele tips kan geven? Het gaat concreet over de LG5000 (LG6000 zou op 950 euro komen, maar dan ga ik liever voor een samsung 656)

Ik heb net de LG5000 in een mediawinkel gezien, en was eerlijk gezegd niet erg onder de indruk. (voor die prijs hoeft dat ook niet, maar ik wil toch geen kat in de zak kopen)

Hoe zit het met het uitvalpercentage van LG's, want ergens las ik dat LG's voornamelijk met minderwaardige componenten gemaakt worden (vandaar de prijs) en dat er dus vaak iets mis mee is. (lijkt me sterk, maar goed, waar rook is...)

De kijkhoek vond ik één van de zwakste punten, maar daar moet ik dus zelf over beslissen. De kleuren waren ook ietwat flets, maar dat kan waarschijnlijk met wat afregelen wel op peil gebracht worden (of toch aanvaardbaar).

Waar ik me echter meer zorgen over maak is de input lag. Daar is in reviews weinig over terug te vinden maar de enkele review die het er wel over heeft, vermeldt dat dit punt niet echt super is op deze tv's. Hoeveel van de LG eigenaren in dit topic gamen op hun LG tv en ervaren dit als 'storend' of 'aanwezig'. (zal ook helemaal afhangen van de game, maar ik heb nergens iets om op voort te gaan)

De LG5000 serie wordt meestel niet erg goed onthaald in reviews. Niets is echt super slecht, maar niets is ook echt super goed. Voor wat ze kosten presteren ze goed, maar geen uitschieters:
Negatives
Although the 52LG5000 is decently attractive, it's also rather big by current standards, potentially causing problems for people with limited space.

We also missed not having any USB or SD card slots, though we guess this is probably a fair cost-saving measure on such an affordable screen.

Rather more disappointing are some elements of the 52LG5000's performance. First and worst, its black levels aren't particularly great -- and certainly don't back up that 50,000:1 contrast ratio claim. What's more, this issue is exacerbated if you find yourself having to sit to the TV's side, as the image loses contrast and colour saturation pretty rapidly as soon as you're not looking at the screen head on.

Another problem is that sometimes the vibrancy of the colours has seemingly been achieved at the expense of naturalism, with a few orangey reds and salmony, waxy skin tones creeping in. Especially if you use the Vivid factory image preset mode and set the TV's Fresh Colour menu option higher than 'low'.

The 52LG5000 also struggles to look quite as sharp and crisp with HD sources as the best big-screen rivals do. It isn't particularly great at upscaling standard definition sources either, leaving them looking rather noisy and unnatural at times.

Conclusion
If money is no object, the 52LG5000's various performance issues provide plenty of reasons for looking elsewhere for your big-screen thrills. However, even at their worst, this very affordable LG's pictures are never terrible. And with HD they're even capable of looking quite good at times, meaning that there is at least a modicum of appeal here for the budget buyer.
De prijs is wat ze aantrekkelijk maakt natuurlijk. De samsung zijn 'iets' beter, maar eerlijk gezegd vind ik het samsung design wel een stuk lelijker dan dat van LG

Moeilijk, moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:07:
[...]

Jawel, je kunt actieve luidsprekers, dwz met ingebouwde versterker, aansluiten. Maar jouw bezwaren tegen een surroundset gelden misschien ook wel voor actieve luidsprekers.En er bestaan ook nog andere soorten versterkers die misschien toch wel precies doen wat je wilt.
Oke, hier kan ik wat mee. Mijn 'bezwaren' tegen een surround set is dat er weer een apparaat bij komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 01:14
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:37:
De hele maand oktober kan je bij LG een 100 euro cashback ontvangen voor LCD tv's uit de 3000/5000/6000 reeks in 32, 42 en 50 inch.
Ik kan hier niks over vinden op de LG-site (of ik kijk niet goed). Heb je een linkje hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik ben van plan de 32lg3000 of de 32lg5000 te gaan aanschaffen. Nu had ik een paar vragen:

Kan deze tv goed 24p beelden weergeven ?

Hoe zit het met de input lag ? (ben van plan ze te gebruiken voor online games)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Toevallig gisteren de LG 42LG5000 gekocht.

Ik ben in het bezit van een Philips LCD 32 inch PF 9966 die ik 2-3 jaar gelden heb gekocht voor € 2200 euro.
Was toen een hoop geld en als je ziet wat je nu krijgt....maar ja.

Ik liep toevallig tegen de 42LG5000 aan en voor die prijs (€ 770,00) kon ik hem niet laten staan.
Heb nu een Full HD van 107 cm met 3 HDMi aansluitingen ect waarop ik dus makkelijk een XBOX en andere HDMi apparaten kan sluiten. (de Philips had enkel een DVI aanlsuiting en geen HDMI).

Het beeld is wat mij betreft uitstekend. En zeker als ik over HDMI van de XBOX HD content afspeel geweldig !
Natuurlijk kan je nog een 700 euro er tegen aan gooien en voor een betere gaan maar ook die toestellen zijn over een 2 jaar weer achterhaald.

Met dat in mijn gedachten kan ik voor dat bedrag van die LG eigenlijk geen breuk vallen.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjbenning schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:19:

Ik liep toevallig tegen de 42LG5000 aan en voor die prijs (€ 770,00) kon ik hem niet laten staan.
Heb nu een Full HD van 107 cm met 3 HDMi aansluitingen ect waarop ik dus makkelijk een XBOX en andere HDMi apparaten kan sluiten. (de Philips had enkel een DVI aanlsuiting en geen HDMI).
Mag ik je dan adviseren die 100 euro cashback te cashen? Heb je nog eens 100 euro korting en dan heb je het scherm voor 670 euro gekocht. Niet slecht toch? :)
dennistd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

Ik kan hier niks over vinden op de LG-site (of ik kijk niet goed). Heb je een linkje hiervan?
Op de LG site kan je een pdf downloaden met het foldertje. Zelf heb ik ook al in de mediawinkel een foldertje gevonden waar je je gegevens op kan invullen, dan wordt het geld op je rekening gestort.

Ik kan meer één reden bedenken dat een cashback via de fabrikant moet gaan en niet meteen in rekening gebracht wordt. Omdat de winkelier er natuurlijk voor kan kiezen niet te vermelden, en die 100 euro in z'n zak kan steken als extra marge.

Ik zoek het even voor je op. Cash Back Voucher op de LG site Dat documentje vond ik ook in de winkel. Nu bedenk ik me wel dat het eventueel enkel voor de Belgische markt geldt, maar je kan het eens navragen.

Daarom zit de LG nog steeds in m'n shortlist (maar dan wel de 42LG6000) Het is geen scherm da absoluut uitblinkt, maar eigenlijk ook geen flagrante gebreken vertoont. Volgens mij scoort het een 'redelijk' op alle punten, en misschien kan ik me daar wel in vinden. Zeker omdat je dan voor omgerekend een goede 850 euro een full HD scherm in huis haalt MET 120/100 Hz support en 24p support. Iets wat de 5000 niet heeft en daarom is de 5000 voor mij spijtig genoeg geen optie. De 6000 biedt genoeg extra features (vooral dan 24p en 100Hz) om de extra prijs te rechtvaardigen.

Maar als je dat niets zegt kan je je idd geen buil vangen aan een 42" Full HD display voor 677 euro 8) Waarvan ik het design trouwens 'best of class' vindt. Mooier dan de samsungs ieg. Natuurlijk gaat het om het scherm, maar het ontwerp speelt ook wel een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:39:
Ik kan meer één reden bedenken dat een cashback via de fabrikant moet gaan en niet meteen in rekening gebracht wordt. Omdat de winkelier er natuurlijk voor kan kiezen niet te vermelden, en die 100 euro in z'n zak kan steken als extra marge.
Kom kom, niet zo negatief over winkeliers aub.

1) Cashback acties worden meestal aangebracht door merchandisers van het desbetreffende merk. Er zijn ook door middel van steekproeven (al dan niet anonieme) controles hierop. Dat is immers een onderdeel van de commerciële deal tussen handelaar en fabrikant.
2) Cashback gaat via fabrikant omdat het succes van de actie zo beter te meten is dan wanneer het via de handelaar gaat.
3) Het is een aanbod van de fabrikant, niet van de handelaar, dus er is geen enkele reden waarom een handelaar de korting zelf zou toepassen.
4) De algemene voorwaarden van de actie zijn een contract tussen de klant en de fabrikant. De handelaar kan moeilijk in de plaats gesteld worden van de fabrikant.
5) Waarom zou een handelaar een extra verkoopsargument (wat een cashbackactie uiteindelijk is) niet afficheren? Die cashback actie raakt immers niet aan zijn marge maar het stelt hem wel in staat een duurder toestel te verkopen.
6) Alleen al om commerciële redenen is het interessanter om als fabrikant de klantengegevens te hebben. "Uw persoonlijke informatie is geld waard".
7) Die cashback wordt ook, gecentraliseerd, opgevolgd bij de fabrikant. Misbruiken vallen daarbij op. Als die korting bij de handelaars zou toegekend worden is dat veel minder gemakkelijk te controleren.

Terzijde: echt rechtstreeks met de fabrikant is het eigenlijk niet, om de puntjes op de ï te zetten. Die gaat veelal via een gespecialiseerde partner zoals Promocontrol.

offtopic:
In de marge van dat laatste punt: toen ik zelf in de retail zat heb ik één misbruik geweten... de Account Manager van een (zeer zeer) grote multinational die tientallen cashbacks heeft proberen innen voor zichzelf door gewoon serienummers op te schrijven en zelf facturen te maken. Needless to say dat zijn werkgever dit snel doorhad en dat hij op staande voet ontslagen is. Ik betwijfel dat zijn huidige werkgever (alweer een zeer grote naam) daar weet van heeft :+ (/roddelmodus)

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 05-10-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Zojuist een LG 37LG5020 gehaald ter vervanging van mijn Philips HD ready scherm. Bij het in elkaar zetten valt me wel op dat de standaard (swivel) niet echt stabiel is.. Meer mensen met dit probleem en eventueel al een oplossing?

Kan helaas weinig reviews vinden over het toestel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb vorige week een Philips 32 inch 5522D gekocht. Opzich een mooie TV, maar ik vind hem niet altijd even scherp (Komt vooral door Digitenne, denk ik) Nu zag eergisteren een LG 32 inch 5030. Deze was ongeveer net zo duur en heeft een veel hoger contrast en een snellere reactie tijd.

Philips: Contrast: 7000:1 en reactiesnelheid: 6 ms
LG: Contrast: 50000:1 en reactiesnelheid: 5 ms.

Dit zijn de grootste verschillen. Ik heb weinig kunnen lezen op sites en forums over de LG, dus probeer ik het langs deze weg. Ik hoor graag jullie meningen en adviezen!!

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zoals je hierboven kan lezen heb ik enkele dagen een LG 37LG5050 gehad. Na het in elkaar zetten kwam ik er al achter dat de kwaliteit van de casing en de 'voet' niet echt top waren. En ik vind de interface van LG ook onhandig. Ik ben overgegaan op Samsung gezien prijs/kwaliteit. Hiervoor had ik een Philips en die heeft me in ieder geval nooit geïrriteerd wat betreft interface.
Kijk anders even naar een vergelijkbaar model van Samsung of laat je in een winkel verder adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor TV raad jij/jullie aan? Ik heb een budget van rond de 600euro. En kijk vooral tv. (Digitenne) Heb al veel rond gekeken, maar ik kom er niet uit. Twijfel nu tussen de 32LG 5030 en Samsung 32A552.

Geef me aub advies!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
32LG5000 is inderdaad een mooi model, alleen vond ik hem nogal wat onscherp bij snel bewegende beelden. Sport. Ik zie dat probleem bij de 32LG6000 niet en deze is ook voor dat bedrag te verkrijgen, en natuurlijk is het design helemaal top.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Mijn advies is om te kijken naar Samsung.
Samsung heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding over het algemeen. De Samsung LE32a552 is wel een goede keuze. In ieder geval is hij full HD, de 32LG5030 volgens kieskeurig niet.

Toch zou ik voor de Samsung LE32a557 gaan. Dit model is de laatste tijd bij veel elektro-speciaalzaken aantrekkelijk geprijsd en iets beter dan de a552.

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickG op 14-10-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor electro-speciaalzaken bedoel jij dan? Want als ik op kieskeurig kijken, kom je niet veel goedkoper uit dan een dikke 700euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb mijn televisie gekocht tijdens de LCD-4daagse vorige week bij BCC. Toen was de Samsung LE32A557 €599,-.. Kijk even in wat krantjes van de grote aanbieders, zoals BCC, MediaMarkt, Saturn.

Het is trouwens wel een beetje off-topic om hierover te praten in het LG LCD topic. Hopelijk kom je een leuke aanbieding tegen.

De televisie die je nu hebt is overigens 444 euro bij de Mediamarkt Cruquius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic: Die heb ik alweer terug gebracht. 3 dagen nadat ik hem had gekocht stond die voor 499,- in de flyer van mediamarkt. En ik kocht hem voor 550!!

Maar bedankt voor je advies, ik blijf rond kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen dank en succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een vraag die wel betrekking heeft op dit forum. Hoe kan het dat bijvoorbeel een 32LG5030 een contrast haalt van 50.000:1 en een philips 32 5522 maar 7000:1??

Ik heb al wel wat over de samsung toestellen gelezen, dat ze het contrast "kunstmatig" hoog houden, om zo de concurrentie aan te gaan. Doet LG dit ook? Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Je moet je niet zoveel aantrekken van die specificaties, meestal word het contrast op verschillende manieren gemeten. Dit is toch het dynamisch contrast, en dat zegt toch niet zoveel.

Als je achter het echte contrast kan komen kun je veel beter vergelijken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb een vraagje :)

Kan ik met een 32LG3000 ook met een videorecorder opnemen vanaf de ingebouwde digitale tuner en stuurt de TV dat signaal ook uit in standby ? Ik heb de handleiding al doorgespit maar daar kon ik het niet in vinden.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Waar kan je eigenlijk informatie vinden over die cashbackactie? Vindt niks op de LG site. Ben er geinteresseerd om een 32'' LG te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Hidde schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:44:
Waar kan je eigenlijk informatie vinden over die cashbackactie? Vindt niks op de LG site. Ben er geinteresseerd om een 32'' LG te halen.
Zoals eerder gemeld: HIER

Wat ik me afvraag: als ik als Nederlander nu mijn TV in Belgie ga halen; krijg ik dan ook de cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Ik heb een 37LG5000 bestelt. Maar nu begin ik me serieus af te vragen of er wel een CI interface op zit voor mn Digitenne kaart. Op http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_37lg5000.jhtml staat van niet, maar volgens mij heb ik toch echt ergens gezien dat dat wel het geval was. :?
Heeft iemand deze TV icm met Digitenne (of kan die aangeven of er een CI slot op zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Perceptor schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:21:
Ik heb een 37LG5000 bestelt. Maar nu begin ik me serieus af te vragen of er wel een CI interface op zit voor mn Digitenne kaart. Op http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_37lg5000.jhtml staat van niet, maar volgens mij heb ik toch echt ergens gezien dat dat wel het geval was. :?
Heeft iemand deze TV icm met Digitenne (of kan die aangeven of er een CI slot op zit)?
Er staat bij dat er een DVB-T tuner inzit en dan kan je er volgens mij ook vanuit gaan dat er een CI slot inzit. DVB-T staat voor Digital Video Broadcast - Terrestrial. Digitenne is de KPN naam voor deze dienst.

Maar ik zou als ik jou was gewoon even kijken bij bijv. Media Markt of BCC ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Kort vraagje: Weet iemand het verschil tussen de 32LG3000 en de 32LG2000 ? Afgezien van het design.

We lullig dat ik er net nu achter kom van die cashback |:( Anders had ik wel een 32LG6000 gehaald (die overigens bij alternate 450e is!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:..Ik heb de 32lg3000 gekocht en aangesloten op mijn PS3. Vervolgens de PS3 automatisch het beeld laten instellen..en hij stelt het beeld in op 1080p..dit is toch geen fullhd scherm..hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:37:
vraagje:..Ik heb de 32lg3000 gekocht en aangesloten op mijn PS3. Vervolgens de PS3 automatisch het beeld laten instellen..en hij stelt het beeld in op 1080p..dit is toch geen fullhd scherm..hoe kan dat dan?
Je tv downscaled het beeld naar 1360*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:42:
[...]

Je tv downscaled het beeld naar 1360*768
waarom geeft hij 1080p aan dan?..op mijn hd-ready plasma geeft hij gewoon 1080i maximaal aan. Dit zou met de lg toch ook het geval moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Waarschijnlijk vraagt je PS3 aan je scherm wat ie allemaal aan invoer slikt en vervolgens kiest je PS3 de hoogste resolutie ongeacht wat de native resolutie van je scherm is. Er wordt dus idd gewoon gedownscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik begrijp het..bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik ben zelf aan het kijken voor de LG 37LG7000, heeft iemand al ervaring met de 7000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Ik heb een 37lg5000.. Ik heb hier echter een probleem mee..
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1321353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik heb mijn LG lc51 aangesloten op mijn pc met een dvi naar hdmi kabel, alleen op 1280x720 geeft het beeld alle kleuren weer, echter als ik 1360x768 kies, is het allemaal net of er 1 kleur mist, blauw is meer donker grijs.

Weet iemand waarin dit ligt, lijkt wel of deze tv's niet overweg kunnen met een pc op de hdmi aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
MAar heb jij wel geluid? wat voor een kabel gebruik jij?? ik gebruik deze:
http://www.allekabels.nl/na/0/6333/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
ik gebruik alleen voor beeld, aangezien mijn reciever alleen geluid via coax etc kan pakken, daarnaast gebruik ik zelfde kabel, alleen niet zo'n duren maar dat moet niks met mijn probleem te maken hebben. Aangezien op 1280x720 wel kleuren veel beter zijn, maar is beeld aan het trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ja de kabel maakt ook niet zoveel uit. Ik was alleen benieuwd naar je geluid. maar dat heb je niet helaas. Het is inderdaad een raar probleem. Kan je videokaart alles wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ja die moet hiermee geen problemen hebben, aangezien windows op die resolutie draaien niet echt zwaar is ;)

Had nog niks aparts draaien, er zit gewoon iets niet goed, aangezien op 720p beeld wel goed is, maar hoger niet.

Denk beter aparte topic van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik sta op het punt een LG 42LG5000 te kopen maar na het lezen van verschillende reviews begin ik toch te twijfelen. Schijnbaar heeft deze TV last van ghosting en het vloeiend afspelen van standard definition materiaal zoals DVD's. Wat zijn de ervaringen hier daarmee?
So why aren't we blown away by the 42LG5000's pictures? The main problem is its inability to keep motion blur in check. Moving objects, such as a car zooming round the city or even more gentle movements like Will Smith raising his hand to his head, leave a really obvious trail behind them that gives the picture a disorienting haze and compromises edge definition.
[..]
But even more unforgivable is the quality of standard definition pictures. We played a DVD on the Sony Blu-ray deck via HDMI (running at 576p) and the image suffers from a layer of dot noise across the screen, plus straight lines look jagged. Combined with the aforementioned image lag, it adds up to some rather scruffy looking pictures. We also tried upscaling the DVD to 1080/50p to see if it would help, but the same artifacts were visible.
Opzich is het niet zo'n grote ramp aangezien het scherm wordt aangesloten op een media center met een 1080p resolutie (eventueel zou ik op de PC de output nog kunnen instellen op 48hz), maar het is toch wel fijn gewoon een goed scherm te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met dit scherm i.c.m. het aansluiten op een PC via HDMI? En aangezien er DVB-T opzit, is het mogelijk dit te gebruiken i.c.m. Digitenne, of ontbreekt een CI-module op het toestel?

[ Voor 36% gewijzigd door Milenco op 11-11-2008 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Milenco schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:38:
Ik sta op het punt een LG 42LG5000 te kopen maar na het lezen van verschillende reviews begin ik toch te twijfelen. Schijnbaar heeft deze TV last van ghosting en het vloeiend afspelen van standard definition materiaal zoals DVD's. Wat zijn de ervaringen hier daarmee?
[...]
Opzich is het niet zo'n grote ramp aangezien het scherm wordt aangesloten op een media center met een 1080p resolutie (eventueel zou ik op de PC de output nog kunnen instellen op 48hz), maar het is toch wel fijn gewoon een goed scherm te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met dit scherm i.c.m. het aansluiten op een PC via HDMI? En aangezien er DVB-T opzit, is het mogelijk dit te gebruiken i.c.m. Digitenne, of ontbreekt een CI-module op het toestel?
Let op: het kan zijn dat enkele technische details in die review van TrustedReviews niet kloppen. Met name dit wil ik nog uitzoeken of dit echt zo is:
Even better news is that the set features a 1080/24p mode called TruCinema. This runs at 120Hz and uses a 5:5 pulldown technique to display each of the 24 frames five times, but because all of the frames are shown for the same amount of time there's no judder.
LG has also packed the set with a range of proprietary picture technology, though it lacks the TruMotion 100Hz mode found on the 6000 series.
Ik heb een 37LG5000. Met PC werkt het prima Vista Media Center. In Media Center het scherm op 1080p, 60Hz staan. In mijn gewone windowsomgeving heb ik de resolutie op 720p gezet, omdat anders de letters te klein zijn om vanaf mijn bank te lezen, zelfs op 120DPI (het beeld is wel scherp).

Ik wil nog gaan uitzoeken wat de verschillende refresh rates voor effect hebben: of het scherm echt op bijv. 24 of 50 Hz werkt of de boel omzet naar 60Hz.
Ik heb gisteren even een DVDtje vanaf mijn PC afgespeeld, dat zag er goed uit, behalve de judder die ontstaat door de conversie van de 25p van de DVD naar 60Hz. Ik heb geen standalone DVD speler.

Wat betreft Digitenne (er zit een CI-slot op die werkt met een originele Conax SCM 4.00e CAM) ziet het er niet echt super uit op mijn 37", het zal er op de 42" niet beter op worden. Qua kwaliteit is het gelijk aan een Samsung 6 serie, waarmee ik het heb vergeleken. Ned 1, 2 en 3 zijn wel ok maar van een paar andere zenders kun je de compressieartefacten goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de 37LG5000 of 32LG5700. Hebben jullie last gehad van input lag of ghosting, het gaat hier om games vanaf de pc (DVI->HDMI) ?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand weet of de 32LG5700 de resolutie van 1920x1080 goed ondersteund voor pc ? In de handleiding is dit niet geheel duidelijk.

Daarnaast nog een klein algemeen vraagje, ik zit op 1,5 - 2m afstand, adviseren jullie dan 32 inch of 37 inch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Laatst online: 14-09 14:40
Empror1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:36:
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de 37LG5000 of 32LG5700. Hebben jullie last gehad van input lag of ghosting, het gaat hier om games vanaf de pc (DVI->HDMI) ?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand weet of de 32LG5700 de resolutie van 1920x1080 goed ondersteund voor pc ? In de handleiding is dit niet geheel duidelijk.

Daarnaast nog een klein algemeen vraagje, ik zit op 1,5 - 2m afstand, adviseren jullie dan 32 inch of 37 inch ?
Ik heb de 32LG5700, maar ik heb m nog niet getest ben DVI/HDMI. Ik heb wel me laptop erop aangesloten met een vga kabel en dat werkt gewoon goed op 1920x1080.
Voor 1,5 - 2 m vind ik 32 inch persoonlijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
dbzokphp schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:52:
[...]

Ik heb de 32LG5700, maar ik heb m nog niet getest ben DVI/HDMI. Ik heb wel me laptop erop aangesloten met een vga kabel en dat werkt gewoon goed op 1920x1080.
Voor 1,5 - 2 m vind ik 32 inch persoonlijk voldoende.
Bedankt voor je reactie, heb je ooit gemerkt dat als je op je laptop bezig was dat er een vertraging zat met het beeld ?

Ik heb net een beetje gemeten en 37 inch wordt wel een beetje groot, denk dat ik voor de 32 inch ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Laatst online: 14-09 14:40
Empror1 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:55:
[...]
Bedankt voor je reactie, heb je ooit gemerkt dat als je op je laptop bezig was dat er een vertraging zat met het beeld ?
Nee dat niet. Alleen als ik 1080P materiaal afspeel, maar dat komt door me processor van me laptop, want daar dat gaat ook heel traag als ik het gewoon op het beeldscherm van me laptop afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de 37LG5030, ik heb alleen een probleem. Ik heb al zitten zoeken maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Als ik mijn beeldscherminstellingen aanpas springt ie automatisch naar 5 minuten weer terug naar de oude instellingen. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:51:
Ik heb een vraagje :)

Kan ik met een 32LG3000 ook met een videorecorder opnemen vanaf de ingebouwde digitale tuner en stuurt de TV dat signaal ook uit in standby ? Ik heb de handleiding al doorgespit maar daar kon ik het niet in vinden.
Hoi Dawan,

Ik vraag me hetzelfde af. Heb jij inmiddels een antwoord? Ik ben erg tevreden met mijn Panasoic HD-recorder, en zou hem graag blijven gebruiken, maar dan in combinatie met een Digitenne-kaartje in de TV.

Alvast bedankt,
Jolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent de 32LG530 aangeschaft. Mooie televisie met veel mogelijkheden maar ook een
bijzonder probleem.

De zenders heb ik automatisch laten instellen en vervolgens handmatig in de juiste
volgorde gezet.

Ik heb digitale televisie via een harddiskrecorder.

Nederland 1,2 en 3 geven geen goed beeld en storen continu. Het beeld is een paar
seconden goed en veranderd vervolgens in blokken en strepen. Er staat rechts bovenin
beeld "DTV 1". Als ik naar RTL4 ga bijvoorbeeld staat er "TV 4" en dan is en blijft
het beeld goed. Ga ik rechstreeks naar 1,2 of 3 dan kom ik uit op dat DTV en heb
ik problemen met het beeld. Ga ik eerst naar 4 en vervolgens terug naar 3, 2 of 1
dan gaat het wel goed. Via het programmamenu kan ik deze zenders niet uit het "DTV"
menu weghalen. Er staat niets over in het boekje.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:42:
Ik ben in het bezit van de 37LG5030, ik heb alleen een probleem. Ik heb al zitten zoeken maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Als ik mijn beeldscherminstellingen aanpas springt ie automatisch naar 5 minuten weer terug naar de oude instellingen. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
Wat voor instellingen gaat het dan om? Contrast, helderheid e.d? Of ook preset? Gebeurt dit bij alle presets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:38:
Recent de 32LG530 aangeschaft. Mooie televisie met veel mogelijkheden maar ook een
bijzonder probleem.

De zenders heb ik automatisch laten instellen en vervolgens handmatig in de juiste
volgorde gezet.

Ik heb digitale televisie via een harddiskrecorder.
Gebruik je die als tuner of gebruik je je TV als tuner? (ik neem aan dat je Digitenne hebt)
Nederland 1,2 en 3 geven geen goed beeld en storen continu. Het beeld is een paar
seconden goed en veranderd vervolgens in blokken en strepen. Er staat rechts bovenin
beeld "DTV 1". Als ik naar RTL4 ga bijvoorbeeld staat er "TV 4" en dan is en blijft
het beeld goed. Ga ik rechstreeks naar 1,2 of 3 dan kom ik uit op dat DTV en heb
ik problemen met het beeld. Ga ik eerst naar 4 en vervolgens terug naar 3, 2 of 1
dan gaat het wel goed. Via het programmamenu kan ik deze zenders niet uit het "DTV"
menu weghalen. Er staat niets over in het boekje.
Zijn de zenders die je hebt ingeprogrammeerd allemaal digitale kanalen of zitten er soms ook zenders bij die via de antenne analoog binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32lg2000 - Nieuw gekocht bij Krefel Wilrijk voor 425,-

Na een tijdje (soms ook direct) begint het blauwe standby-lampje te knipperen (is dit normaal ?)
Daarna (soms ook direct na inschakelen) verschijnt er bovenaan in het scherm een grijze menu balk. Deze gaat soms na enkel seconden weer weg en verschijnt dan direkt weer terug.

In de menu zelf kan ik bijna niet in want zodra ik dit doe springt hij automatisch van de ene parameter naar de andere. Héééél vervelend.

Rustig tv kijken is niet mogelijk omdat het menu steeds bovenaan in het beeld komt en dan weer weg gaat.

Soms duurt dit een half uur, soms slechts enkele seconden voor de balk komt.

Heeft dit zowel met analoge als digitale kabel als met dvd.

Enig idee wat dit kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Als ik jou was zou ik gelijk contact opnemen met de klantenservice van LG, zoiets hoort niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
afstandbediening die raar doet?
haal eens de batterijen eruit en kijk of het probleem blijft.
Het is een long shot, I know! ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik sta ook op het punt om de 42LG5000 te bestellen bij BestFive.nl voor een zeer redelijke prijs, alleen na het lezen van de review op trustedreviews en de reacties op kieskeurig.nl ben ik niet meer zo zeker van mijn zaak.

Lange tijd heb ik getwijfeld tussen drie tv's te weten: de Philips 37PFL5603D, maar na het zien van het design en de beeldkwaliteit ben ik daar volledig op afgeknapt. Sinds jaar en dag zweerde ik bij Samsung, en bij het begin van de introductie van de nieuwe A656 productlijn was ik helemaal enthousiast. Echter nadat ik bij de lokale BCC ben geweest en het één en ander met elkaar vergeleken heb, ging mijn voorkeur echt uit naar de 37/42LG5000. De beeldkwaliteit was naar mijn mening beter, (of misschien wat objectiever gezegd: "sprak mij meer aan").

Maar dankzij de reviews op internet zit ik toch weer te twijfelen. Het budget van 700 euro overschrijd ik liever niet, zonder enige consessies te doen. De voorwaarden voor mij zijn immers simpel: FullHD en minstens 37".

Op Trustedreviews, werd gezegd dat de TV moeite heeft met snel bewegend beeld en HD materiaal, en laat dat nou net het gene zijn waarvoor ik hem wil gaan gebruiken. Op kieskeurig, klagen mensen steen en been over het brommend geluid wanneer het contrast op een bepaalde waarde staat en er een volledig zwart beeld getoond wordt.

Ik wilde mezelf een mooi kerstcadeautje geven, maar door al deze vertroebelingen ben ik weer terug in het bos, waar ik de bomen niet meer zie.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Ik raad je aan om de tv in een echte winkel te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
jorisandkaylas schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:22:
Ik raad je aan om de tv in een echte winkel te gaan bekijken.
Heb ik gedaan, zowel bij de BCC als bij de MediaMarkt,

Alhoewel dat laatste overbodig zou zijn geweest, vanwege het feit dat de MediaMarkt de tv op de gewone analoge kabel had aangesloten. En dat is natuurlijk niet om aan te zien. De BCC daarin tegen had de TV op zo'n High Defenition promo lopen, waar alle TV's in de winkel naast elkaar gemoedelijk hetzelfde beeld aan het tonen zijn.

Ik heb hem in ieder geval gisteravond besteld bij BestFive, en ontvang hem morgen tussen 12.00 en 15.00. Vandaag maar even voor een beugel geshopt, evenals kabels, die ik morgen kan gaan ophalen 10 meter profi DVI <->HDMI en als alternatief 10 meter profi RGB <-> DVI voor het geval dat één van de twee niet wil werken. Daarnaast heb ik nog 10 meter profi Jack <-> RCA (tulp) voor het aansluiten van mijn computer op mijn stereo versterker.

We zullen het wel zien, zodra hij er is kunnen jullie wat foto's en hopelijk snel een review verwachten!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perceptor schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:50:
[...]

Wat voor instellingen gaat het dan om? Contrast, helderheid e.d? Of ook preset? Gebeurt dit bij alle presets?
De verhouding (16:0, Zoom, etc.) en de helderheid springen na 5 minuten weer terug naar de oude instellingen, wat ik ook selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:38:
[...]

De verhouding (16:0, Zoom, etc.) en de helderheid springen na 5 minuten weer terug naar de oude instellingen, wat ik ook selecteer.
Staat hij niet op WInkel mode? Je moet dan waarschijnlijk een reset doen naar fabrieksinstellingen waarbij je het scherm je dan de keuze geeft of je de tv wilt gebruiken voor winkel of thuis gebruik.
Maar weet dat niet zeker hoor, je kan voor de zekerheid het beste even bellen naar de klantenservice van LG.

[ Voor 11% gewijzigd door JorisTheWise op 27-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisandkaylas schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:56:
[...]

Staat hij niet op WInkel mode? Je moet dan waarschijnlijk een reset doen naar fabrieksinstellingen waarbij je het scherm je dan de keuze geeft of je de tv wilt gebruiken voor winkel of thuis gebruik.
Maar weet dat niet zeker hoor, je kan voor de zekerheid het beste even bellen naar de klantenservice van LG.
Zoiets las ik ook ergens op internet, maar ik heb geen idee hoe ik het van die Winkel-mode afhaal. En terug naar de fabrieksinstellingen kan ik ook nergens vinden. Anders bel ik wel even een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:01:
[...]

Zoiets las ik ook ergens op internet, maar ik heb geen idee hoe ik het van die Winkel-mode afhaal. En terug naar de fabrieksinstellingen kan ik ook nergens vinden. Anders bel ik wel even een dezer dagen.
Zet de TV aan, druk op Menu, ga naar Optie en dan onderaan de lijst staat Fabrieksinstellingen.
Tenminste, zo staat het bij mijn PG6000 tv, neem aan dat bij de andere tv's van LG het niet veel verschillend is.

[ Voor 11% gewijzigd door JorisTheWise op 28-12-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisandkaylas schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:28:
[...]

Zet de TV aan, druk op Menu, ga naar Optie en dan onderaan de lijst staat Fabrieksinstellingen.
Tenminste, zo staat het bij mijn PG6000 tv, neem aan dat bij de andere tv's van LG het niet veel verschillend is.
Geweldig! Hij doet het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een LG 32lc51

ik kan de XD niet uitzetten
er staat in het menu alleen een optie : automatisch
en uitzetten maar die is grijs en kan ik niet selecteren

hulp aub,bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Hallo,
heb afgelopen zaterdag een LG 32LG5700 tv gekocht.

Zit nu het manual/menu's eens te bestuderen en ik zie dat een 'software update' functie is ?
"Occasionally, a transmission of updated digital software information will result in the following menu on the TV screen." + beschrijving van wat er dan langskomt ...

Hoe gaat dat in z'n werk ?? Is dat iets wat in de winkel/werkplaats moet gebeuren of kan dat echt 'on-line' ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb een LG 26LC51 en sinds vanmorgen heb ik een raar roodachtig scherm :( ; ik heb een vermoeden dat er een 'bitje omgevallen is' :? of dat een van de kidz per ongeluk het service menu gevonden heeft. ben al een poos bezig om een manual te vinden maar da's lastig... :'(
is er iemand die de waardes van de 26LC51 in het service menu kan geven (ook eventueel van submenu's)? _/-\o_
is het mogelijk om via het service menu een 'factory reset' te doen? geeft niet dat de kanalen eventueel eruit vallen, die zitten er zo weer in... O-)

Kees-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zitten de SCART pluggen goed aangedrukt ? Als je tenminste Scart gebruikt ...
Een klein stukje bewegen - is zo gebeurd met die dikke kabels als je bijv. het scherm draait - en je krijgt de raarste effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Mijn LG tv is echt een ramp en wordt het helemaal zat.

Eerst bleeding van de back light, nu bromt de ventilator lekker gezellig mee.

Daarnaast werkt mijn HDMI poort niet naar behoren echter wil de ingehuurde servicedienst van LG mij niet geloven (daar stellen ze wanneer de moederbord is vervangen dat het aan de randapparatuur ligt). Nu weet ik dit zeker, omdat de kleuren niet kloppen via PC -> HDMI van tv en Xbox 360 -> HDMI (waar component perfect is), en mijn laptop detecteert deze ingang niet eens.

Nu post ik dit niet om bedrijf te beledigen of dergelijk, maar ik vroeg mij af of hier mee problemen mee zijn? Daarnaast hoe ik beste mijn gelijk kan behalen. Immers is mijn veronderstelling als er HDMI opzit dat deze moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:05:
Zitten de SCART pluggen goed aangedrukt ? Als je tenminste Scart gebruikt ...
Een klein stukje bewegen - is zo gebeurd met die dikke kabels als je bijv. het scherm draait - en je krijgt de raarste effecten.
yep, was echt bij TV kijken een roodachtig waas met alsof 't mistig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:34:
yep, was echt bij TV kijken een roodachtig waas met alsof 't mistig is...
Maar ? was het de scart ?

Oh ja, manual 26LC51 : http://www.komplett.ie/ml...verse/347064manualeng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, TV kijk ik nog gewoon via de kabel, niet via settop-box, dus het is nog steeds zo...
enuh, die manual had ik al, nu de service manual nog om al die "Service Menu" codes te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

OK, weer een n00b-vraag ... ben nogal nieuw in het breedbeeld, full HD wereldje.

Nou heb ik de UPC mediabox zover dat ik schermvullend beeld krijg (op de meeste zenders tenminste), maar nou zet ik net een DVD op (Hellboy) en zit ik weer door een brievenbus te kijken. Terwijl de DVD zegt 16x9 en de TV ook in 16:9 staat ...

Of moet ik de DVD speler ook in 16:9 zetten ? Even op zoek naar manual ... waarom denk ik pas na nadat ik wat gevraagd heb ?

En inderdaad ... :o
Weer zo'n menu dat ik in geen jaren gezien heb. Wat was analoog, 4:3 toch makkelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 15-01-2009 22:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste