Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Tweakers,

Ik heb net een nieuwe tv gekocht, namelijk de 37LG5000 (37lg5020). Een full HD tv die ik graag op mijn computer wil aansluiten. Echter ondervind ik hiermee wat problemen. Ik heb een HDMI naar DVI kabel aangeschaft, om het beeld over te brengen. Zoals in de handleiding heb ik ook een 3,5mm jack naar 3,5mm jack kabel gekocht om het geluid over te brengen.

Het probleem is dat als ik de HDMI-DVI kabel aansluit het geluid ophoudt, terwijl de 3,5mm jack naar jack kabel is aangesloten. Ik denk dat dit komt omdat de TV denkt dat het geluid over de HDMI wordt aangevoerd. Alleen aan de andere kant van de kabel zit een dvi aansluiting waardoor geen geluid wordt overgebracht. Ik heb dus alleen beeld! als ik de kabel losmaak pakt de tv wel het geluid van de jack-jack kabel.

Heeft het iets te maken met de pinnentjes van mijn dvi aansluiting of iets dergelijks? Heeft iemand het zelfde probleem...? Volgens de handleiding van LG moet het wel mogelijk zijn namelijk. Moet ik misschien zo doe dat de computer de tv niet meteen herkent.. want die ziet hem als HDMI verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Meestal is deze kabel voor in samenwerking met de geluidskabel rechtstreeks naar een versterker etc..
En niet om in de tv te gaan, want hdmi is er niet voor niets ;)

Nu moet het wel kunnen, heb je wel alle instellingen nagelopen in je menu?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ja heb alle menus doorlopen.. Kan even niet bij de manual op de site dus kan even geen linkje geven maar kijk nu via de cd.

Stap 1
Verbind de DVI-uitgang van de digitale set-top box met
de HDMI/DVI IN, HDMI/DVI IN 1(DVI) of
HDMI/DVI IN 1 -aansluiting op de tv.

Stap 2
Verbind de audio-uitgangen van de set-top box met de
AUDIO IN (RGB/DVI)-aansluiting op de tv.

Stap 3
Schakel de digitale set-top box in. (Raadpleeg de
gebruikershandleiding van de digitale set-top box.)

Stap 4
Selecteer de HDMI/DVI of HDMI 1 -ingang

Misschien is het probleem dat mijn computer niet valt onder een 'set-top box', zodra ik weet wat dat precies is..

En wat voor een kabel heb ik anders nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Redbaard op 09-11-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Er staat toch duidelijk dat de hdmi-dvi kabel in de eerste hdmi ingang moet.. want daar staat tussen haakjes dvi. Moet ik iets instellen op mijn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Interessant, ik heb de zelfde TV en wou dit inderdaad ook nog even uitzoeken. Heb het zelf niet zo heel hard nodig aangezien ik mijn versterker meestal gebruik als ik vanaf mijn PC kijk.
Ik ga er deze week mee bezig, dus zal het wel laten weten als ik er uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ok, heel graag! Als ik de tv aansluit met een vga/rgb kabel doet het geluid het wel gewoon.. Maar het schijnt wel iets merkbaar te zijn, dus liever gewoon de hdmi kabel. (anders moet ik weer een langere rgb kabel kopen). Ik kijk uit naar je oplossing! ondertussen puzzel ik ook verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Welke videokaart heb je in gebruik? Want bij recente ATi radeon kaarten is het wel degelijk mogelijk om via de DVI uitgang ook audio mee te sturen naar een HDMI-kabel/ingang van een tv/receiver........

Wat je verder/anders nog eens zou kunnen testen: voer alles uit zoals je beschrijft. Op het moment dat je audio zou moeten horen (via de analoge kabel dus) haal je deze uit je tv en sluit je even een ander luidsprekertje aan (van je pc of zo). Zo kun je kijken of er wel een signaal door deze audio kabel komt. Als dat wel het geval is, ligt het bij/aan je tv. Als je dan geen geluid te horen krijgt ligt het aan/bij de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ja met een ander boxje doet het geluid het wel gewoon. Het is dus dat me tv niet audio in kan ontvangen terwijl hij op HDMI ingang staat.. Terwijl dit in de beschrijving we staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar again: Welke videokaart gebruik/heb je?
(zie mijn post hierboven)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 11-11-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
XFX 8800GT XXX 1gb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hmmmmm, geen ATi dus. Ik zou er wellicht even een belletje naar LG aan wagen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Mja ik ga maar even het nummer zoeken!
Meneer kan mij niet helpen, hij weet dit ook niet. Als het in de beschrijving staat hoort de tv het te kunnen.. Krijg je vragen van: zit de audio kabel in de audio ingang.. :S Kon wel een monteur langslaten komen.. maarj eerst even wat meer proberen. Het kan niet zo zijn dat het aan het aantal pinnetjes ligt van de DVI kabel?

[ Voor 81% gewijzigd door Redbaard op 11-11-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je die DVI kabel uit je tv haalt, of tijdens het afspelen, of al daarvoor.......heb je dan wel geluid (alleen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Als ik iets afspeel met de HDMI-DVI kabel aangesloten heb ik geen geluid, als ik deze eruit trek.. ervoor erna of tijdens springt het geluid aan en verdwijnt natuurlijk het beeld. Dit allemaal wanneer de HDMI port 1 als input is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan zit het vast hierin (uit de manual, p27, van je LG):
*Dit toestel gebruikt een VESA Plug en Play-
oplossing. Dit toestel verstrekt EDID-gegevens
aan het pc-systeem via een DDC-protocol. De pc
wordt automatisch aangepast wanneer dit toestel
wordt gebruikt.
*Het DDC-protocol is vooraf ingesteld op de
modus voor RGB (analoge RGB), HDMI (digitale
RGB).
Je TV denkt dat er een genuine HDMI connectie (incl. audio) aangelsoten is en schakelt de analoge audio ingang uit.
Nu alleen nog een manier vinden om DDC uit te zetten....er schijnen mensen te zijn die de DDC pinnen in een DVI connector 'verwijderd' hebben;
hiero
en hier en hier staat ook wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Hmmm ik ga die paginas maar even doorlezen! Pinnen eruit trekken klinkt best drastisch, aangezien ik een redelijk dure kabel heb. Miss kan ik wel een verloopje gebruiken hiervoor. Maar een instelling zou veranderd moeten kunnen worden.

Ik ga me eerst even in die paginas verdiepen! Echt bedankt dat je meekijkt en helpt! Waardeer ik heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
http://forums.nvidia.com/...topic=58483&hl=HDMI&st=20
Deze link heeft betrekking op mijn probleem.. alleen snap ik het niet helemaal.. DRUK DRUK bezig ermee

[ Voor 79% gewijzigd door Redbaard op 11-11-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Ik ben even aan het testen geweest bij mij werkt het wel goed. Heb een Nvidia 7900gs videokaart.

Het geluid werkt als ik mijn DVI->HDMI kabel op de 1e HDMI poort aansluit (die waar DVI naast staat). Verder heb ik de input als PC gelabeld. Ik heb een willekeurig audiosignaal (in dit geval 2x tulp, analoog uit, van een digitenne decoder) op de "audio in (RGB/DVI)" poort aangesloten.

Als ik de HDMI kabel op de 2e poort aansluit, evt. de input ook als PC label dan hoor ik geen geluid als ik de TV de 2e HDMI poort laat zien.

Ik denk dat het idd dus de EDID kan zijn. Maar ga niet met die kabel klooien: je pc zal je TV dan ook niet meer automatisch herkennen en je zult dan de weergavemodus handmatig in moeten stellen.
Waarchijnlijk zul je het toch in de driver of een tooltje voor je videokaart moeten fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
OK, raar dat ie het bij jou wel doet met een oudere kaart! ik heb verder precies het zelfde gedaan. zelfde sloten.. zelfde label.. alleen een jack naar jack kabel en geen tulp.. Neem aan dat me tv niet kapot is toch

[ Voor 9% gewijzigd door Redbaard op 11-11-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Heb net mijn moederslaptop aangesloten, die heeft een ati HD2600 kaartje en daar doet alles het perfect! het licht dus aan mijn computer.. maarj..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Is dit niet met een andere driverversie te fixen? Heb je de laatste ForceWare drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ik heb de allernieuwste geinstalled.. maar het is dus of de drivers modifien.. maarj dat lukt niet bij iedereen en elke tv.. Of misschien toch pinnetejs trekken.. maar dat wil ik eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Probeer juist eens een wat oudere driver...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
ok, ga ik dat even proberen.. Ben ook al bezig om de drivers te modifien maar tot nu toe geen resultaat.

• Redbaard
Problem solved

Heb het nv_disp.inf bestand van de Nvidia driver aangepast en nu doet hij het :):):) MAarj toch slecht van Nvidia dat je het niet gewoon kan instellen

EDIT: Ik zie nu wel dat mijn LCD TV op 60 hertz draait.. als ik op info druk krijg ik: 1920x 1080 @ 60 Hz.
Maar mijn TV kan volgens mij maar 50Hz.. is dit dan slecht voor de tv?

[ Voor 34% gewijzigd door Redbaard op 13-11-2008 14:07 ]

• Perceptor
Mooi dat het opgelost is.
Die TV werkt prima op 60Hz. De ingangselectronica regelt wel dat ie geen ingangssignalen slikt die het scherm niet aan kan. Het is namelijk niet meer zoals bij CRT's dat de ingangssignalen bijna direct om te zetten zijn naar het interne signaal voor de beeldbuis zelf.
Ik vraag me wel af of het LCD panel op 50Hz kan werken of dat dit omgezet wordt. Dat ga ik nog even uitzoeken (en ook voor andere refresh rates als 24Hz en 48Hz).

[ Voor 5% gewijzigd door Perceptor op 13-11-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
De meeste LCD panelen voor TV werken tegenwoordig wel op 50 Hz. Een refresh rate van 24 Hz kunnen ze volgens mij (vrijwel) nooit, dit wordt dan altijd omgezet naar 48, 72, 96 of 120 Hz (wat goed is) of naar 60 Hz (wat niet goed is). De omzetting kan gebeuren door beelden te herhalen of door er één of meerdere beelden tussen te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ah oke, nou het beeld bevalt me nu prima. maar zonder de modified driver draaide hij namelijk 50Hz, dat weet ik zeker. maar is 60Hz beter dan 50Hz..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Bij gewoon computergebruik maakt het waarschijnlijk heel weinig uit. 60 Hz is net iets meer dan 50 Hz, dus bewegingen zouden net iets vloeiender kunnen zijn, maar ik vraag me af of je dat verschil ziet.

Als je PC echter gebruikt wordt als HTPC en je ook TV kijkt via de PC, dan is 50 Hz waarschijnlijk beter. Gewone TV in Europa heeft namelijk 50 beeldjes per seconde, en als je PC dan op 60 Hz staat moeten er dus beeldjes toegevoegd worden. Meestal zal de PC dat doen door elk 5e beeldje dubbel te tonen en dat ga je echt heel erg zien.

Van de andere kant, als je de PC gebruikt voor DivX films, zou 60 Hz wel weer 'ns beter kunnen zijn (afhankelijk van een hele hoop andere dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ah oke thx! Vandaar dat 100Hz nu op de nieuwe tvs zit.. dat is gewoon lekker elke frame dubbel :P Maar ik kijk geen tv via de computer. Alleen dvds en HD films bekijk ik via mijn pc. Bedankt voor de Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Maar als die DVD's Europese DVD's zijn (en dus 25 of 50 fps), dan worden er door de PC ook weer beeldjes toegevoegd om er 60 fps van te maken. Niet ideaal dus.

Van de andere kant: mijn HTPC staat netjes op 50 Hz en de TV krijgt ook 50 Hz binnen, maar zowel bij 23,97... fps (Amerikaanse films) als bij 25 fps (Europese films) loopt het niet helemaal soepel. PC's (of in ieder geval Windows) en video zijn nog steeds geen heel gelukkige combinatie.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMarcel op 14-11-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
DJMarcel schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:57:
Van de andere kant: mijn HTPC staat netjes op 50 Hz en de TV krijgt ook 50 Hz binnen, maar zowel bij 23,97... fps (Amerikaanse films) als bij 25 fps (Europese films) loopt het niet helemaal soepel. PC's (of in ieder geval Windows) en video zijn nog steeds geen heel gelukkige combinatie.
23,976 is geen standaard amerikaanse standaard. Deze word gewoon door de scene gebruikt voor BDrips en 720p tv series. Standaard is US NTSC = 29,97 fps en europa PAL = 25 fps.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Hmmm lastig lastig :P Ik weet niet wat voorn DVDs ik kijk hahaha Europees of Amerikaans.. Maar ik vind het wel raar dat ik de tv niet meer op 50hz kan zetten nu.. maarj hij werkt daar gaat het om!
Merk wel dat hij maximaal 16bit kleuren aankan op zo'n hoge resolutie (full hd) <-- fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instelling en waarmee heb je het aangepast want ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik leest wel dat je het probleem heb verholpen maar staat niet bij hoe precies.

Alvast bedankt

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik wilde graag ook nog even wat info over deze tv weten met betrekking tot op de PC aansluiten,

1.Is er overscan? mijn phillips tv heeft dit nu namelijk wel en zou daar graag vanaf willen.

2.Om door de verschillende invoerkanalen te bladeren, krijg je dan een menutje inbeeld of gaat hij elk kanaal af?
Bij mijn phillips heb ik namelijk een mooi menutje maar ik weet bij samsung gaat hij elk kanaal af en ik vindt dat redelijk iritant.

3.Tenslotte, raden jullie mij deze tv aan? ondanks de 50hz? ben namelijk bang dat ik snel spijt krijg van de 50hz.

Alvast bedankt.
Pagina: 1