[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 313.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Sappie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Weet jij (of iemand anders) toevallig of deze tv (de 37LF75) 1:1 pixelmapping ondersteunt via HDMI? Ik wil de tv namelijk via mijn htpc aansturen op 1920x1080 via HDMI, zonder daarmee last van over- of underscan te hebben.

Verder ben ik ook nog wel geïnteresseerd in ervaringen; er is erg weinig te vinden over deze tv op internet.
Als je ff gezocht had dan had je op de LG site het boekje van de LF65 kunnen vinden. Dit is de voorloper van de LF75. In dat boekje staat dat er 1:1 pixelmapping is.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 19:52

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Paxlie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:46:
[...]

Als je ff gezocht had dan had je op de LG site het boekje van de LF65 kunnen vinden. Dit is de voorloper van de LF75. In dat boekje staat dat er 1:1 pixelmapping is.
Zoals je zelf al zegt, de voorloper. Ik nam ook aan dat de LF75 min of meer dezelfde specs heeft, maar dat het een opvolger is van de LF65 hoeft nog niet te betekenen dat alle mogelijkheden intact zijn gebleven. Vandaar de vraag.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Sappie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:09:
[...]

Zoals je zelf al zegt, de voorloper. Ik nam ook aan dat de LF75 min of meer dezelfde specs heeft, maar dat het een opvolger is van de LF65 hoeft nog niet te betekenen dat alle mogelijkheden intact zijn gebleven. Vandaar de vraag.
je hebt dus zelf niet eens gekeken want de manual van de LF75 staat ook gewoon daar:
http://nl.lge.com/products/sidemenu/list/lcdtv_PRD|MANU_manu.jhtml

zoeken op LF75 en dan vind ie het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206197

Weet hier iemand waar ik een review kan vinden van de LG 37LF75?? IK zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Samsung 37m86. Of heeft iemand ervaringen met een van deze 2 en kan me de goeie en slechte dingen vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Ik zoek een LCD met Full HD, 1920x1080p. Vooral met de pc-ingang.
Maar, is er een verschil tussen USB en VGA?

Uw uitleg.
Vast en zeker bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 158253 op 18-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
USB is geen aansluiting voor beeld. Je bedoelt waarschijnlijk DVI of HDMI.

Deze aansluiting is beter dan VGA, omdat deze niet zo storingsgevoelig is. Bovendien is deze verbinding volledig digitaal, en gaat er geen kwaliteit verloren door omzettingen van digtaal naar analoog, en andersom.

Echter, VGA ziet er ook goed uit met een goede kabel.

Alle TV's met een full hd resolutie hebben overigens beide soorten ingangen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

brama schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:31:
USB is geen aansluiting voor beeld. Je bedoelt waarschijnlijk DVI of HDMI.

Deze aansluiting is beter dan VGA, omdat deze niet zo storingsgevoelig is. Bovendien is deze verbinding volledig digitaal, en gaat er geen kwaliteit verloren door omzettingen van digtaal naar analoog, en andersom.

Echter, VGA ziet er ook goed uit met een goede kabel.

Alle TV's met een full hd resolutie hebben overigens beide soorten ingangen.
Hmm, ik probeer goed te begrijpen...
Ik snap USB, wat het inhoudt.
Maar VGA...Ik probeerde met de zoekfunctie meer info over VGA te vinden, maar is me nog niet duidelijk...wat kan je met de VGA ermee doen en hoe te instellen?

Vast en zeker bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 158253 op 19-01-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
VGA is een beeldschermaansluiting, zoals die tot een paar jaar geleden standaard was voor PC's. Tegenwoordig voorbij gesneld door DVI/HDM. Je kunt er dus een (spel)computer op aansluiten voor het beeld.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb de hele topic doorgenomen, maar heb nergens gevonden wat nu precies het verschil is tussen de LC41 en LC51. Op kieskeurig zijn de specificaties gelijk en ik kan zelfs geen fysieke verschillen ontdekken.

Vreemd genoeg is de prijs wel anders: online is de LC51 vaak goedkoper, terwijl in de winkels de LC41 de goedkopere versie is.

Ik zag op de LC51 wel een stickertje dat dit scherm 1080p input accepteert (en vervolgens natuurlijk downscaled naar 720p). Zit deze feature (die ik toch niet ga gebruiken) ook op de LC41?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

HEb verder gezocht op internet en nu blijkt dat de LC41 en LC51 identiek zijn qua hardware, alleen cosmetisch verschillen: LC51 zwart en LC41 zwart + zilver randje. LC41 is trouwens ook geen model dat via LG Nederland geleverd wordt, maar via LG Duitsland.

Heb gisteren nogmaal gekeken om een LG te kopen, maar vond de zwarttinten toch erg tegenvallen.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:
Ik heb een LG 26LC2R LCD TV en een LGHT302SD Home-Cinema set. Bij andere tv's zag ik wel eens dat de tv automatisch versprong naar het AV kanaal wanneer je je externe bron aanzette.
Op het moment heb ik mijn DVD speler aangesloten via component en mijn andere apparaten (Xbox, Digitale Tv-tuner) via SCART. Maar moet ik het kanaal altijd apart selecteren en verspringt de tv niet automatisch wanneer hij een signaal krijgt. Kan ik dit nog ergens instellen of ondersteund de tv het simpelweg niet?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44
Hallo allemaal,
ik overweeg een 32' LG lcd te kopen
32LB75
32LC41/42
32LC51/52

Vraag me echter af of er ook een otpie opzit welke het beeld automatisch 'oprekt' / beelvullend maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:58

Garyu

WW

KlaasHof schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:15:
Hallo allemaal,
ik overweeg een 32' LG lcd te kopen
32LB75
32LC41/42
32LC51/52

Vraag me echter af of er ook een otpie opzit welke het beeld automatisch 'oprekt' / beelvullend maakt?
Op de 32LC51 zit wel een auto-functie, maar deze werkt niet in combinatie met onze digitale ontvanger. Ik heb geen idee of dit aan de ontvanger ligt of aan de TV, maar goed. Het is bij mij in ieder geval een nadeel, omdat ze dus niet lekker samenwerken. Of dat ook voor andere ontvangers of voor kabel geldt kan ik je niet zeggen, dat heb ik nooit geprobeerd.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 06:46
Ik zit hier met een wat vreemd probleem. Ik heb een 42LF65, welke op zich prima bevalt. Als ik een PC aansluit met een goede VGA kabel, kan ik gewoon 1920x1080 weergeven. Echter, als ik mijn laptop (een HP compaq 8710w) wil gebruiken via HDMI, ziet het beeld er niet uit. Bij sommige instellingen zie ik alleen het bovenste stukje van het beeld (5 lijnen), in andere standen lijkt het net alsof er eerst gedownscaled en dan weer geupscaled wordt, wat tot gevolg heeft dat pixels dubbel worden getoond. Iemand dit ook gehad, en een oplossing gevonden? Ik heb 1:1 pixelmapping aangezet, en de videokaart (een Nvidia Quadro 1600) lijkt het scherm ook gewoon te herkennen...

[ Voor 9% gewijzigd door Poltergeist op 01-02-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
is de LG 42LF66 hetselfde als LF65 ?
hij is namelijk wat goedkoer !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mooie startpost! Ik ben op zoek naar een 26" LCD TV omdat 32" gewoon te groot is op mijn kamertje. Qua prijs natuurlijk wel gunstiger, kost maar €80 meer maargoed helaas is dat geen optie voor mij.

Nu is mijn oog gevallen op de LG LCD TV 26LC51 26 Inch en kost bij Salland maar €442 op het moment. Bij de Mediamarkt even wezen kijken en moet zeggen dat ie me zeker niet tegenvalt, zowel qua design als beeld. Ook heeft ie 2 HDMI aansluitingen, scart, VGA en Component. Is er iemand die ervaring met dit type heeft of eventueel een andere tip voor me heeft?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
ACG schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:30:
[...]

Helaas, ik heb nog geen oplossing.
Maar jij lijkt de enige die kennelijk ook last heeft van dit probleem. Het speelt bij mij enkel bij de ontvangst van digitale TV via een DVB-c ontvanger.
Via het servicemenu de 'delay' op 0 zetten en het probleem is weg. Maar helaas, de TV houdt de instelling niet vast wanneer hij op standby gaat.

2 Vragen:
- Zijn er nog meer menden die de 32LC25R bezitten (of een andere LG) die dit probleem ervaren;
- Is er iemand die al een blijvende oplossing gevonden heeft?

ACG
Ik, ik, ik..! Nou ja, in bepaalde mate. heb dezelfde TV (dacht al dat ik de enige in NL was met de tv..) en heb een Samsung digitale reciever staan (dcb p850r) en deze doet het WEL goed i.c.m. de tv en een reciever.. Echter, als ik gebruik maak van een dvd speler welke achterin de digitale reciever zit aangesloten d.m.v. een scart.. En vanuit de samsung reciever loopt weer een scart naar de tv + een optische kael naar mijn Harman Kardon reciever.. Dan heb ik wel last van een audio delay. Geluid op de tv loopt dan een halve seconden achter op dat uit mijn HK reciever. Ben ook al met de audio delay aan het klooien geweestop de tv maar kan daarop niet al te veel aanpasen naar mijn idee.. :/

Wel is het zo dat bij reguliere tv uitzendingen e.d. het geluid synchroon loopt, ook als mijn HK reciever dan aan staan. :?

Enfin, bij dvd bekijken het geluid van de tv uitzetten is neit zo'n issue. Wat ik persoonlijk vervelender vind is dat de tv niet automatisch aan springt op het moment dat de samsing reciever aangezet wordt, en de tv dus via scart een signaal ontvangt. Nu las ik wel dat je in het service menu e.e.a aan kan zetten van hotel functie e.d.. Nou, die staat aan, maar de tv blijft nog steeds zo dood als een pier op het moment dat er via scart een signaal aangeboden wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 12:55
Helaas blijkbaar geen reacties.

[ Voor 114% gewijzigd door Gotharan op 14-02-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35
Weet iemand waar ik een geschikte muurbeugel kan krijgen voor een LG 42LF66, volgens mij is het geen standaard VESA mount maat. In de handleiding staat alleen iets over een optionele muurbeugel maar niet welke dat is.

Heb al eens een "universele" VESA mount beugel gehaald voor 40-50" LCD tv's maar die past dus niet.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35
Uiteraard ken ik Google ook, had gehoopt dat iemand uit ervaring iets kon aanbevelen. De achterkant is redelijk lomp qua aansluitingen. De powerkabel steekt namelijk recht naar achteren richting de muur, dus ik vraag me af of je hem uberhaupt wel kan ophangen met al die kabels die tegen de muur aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Hallo,
Na helemaal op Philips/Panasonic/Samsung gefocust te zijn begin ik nu toch naar LG te hangen.
Ik lees echter dat veel mensen aanraden om de XD Engine maar uit te zetten.

Maar de XD Engine bestaat toch uit verschillende verbeteraars, loont het niet om uit te zoeken welke verbeteraar bijvoorbeeld verantwoordelijk wat (bijv 'hangen') en dan enkel deze uit te zetten, volgens mij zijn ze namelijk niet allemaal nutteloos.

Mijn ideeën over XD;
XD Kontrast : (contrast wordt geoptimaliseerd - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD Kleur : (kleur/verzadiging wordt aangepast - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD NR : (ruit verwijderaar - lijkt me bij analoog tv kijken handig)
Cinema: (kleursystemen aanpasser zorgt ervoor dat een NTSC signaal/film goed wordt weergegeven - bijna nooit nodig in NL)
Zwart niveau: (past contrast en de helderheid aan om beste zwart niveau te krijgen (is Dynamisch Contrast?)- kan handig zijn maar voor flikkeringen zorgen?)

Wellicht kan iemand zijn ervaringen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik kan je helaas niet helpen met de filters, kan je enkel vertellen dat de nieuwe range die binnenkort op de markt komt, een vernieuwde set filters heeft.

Wat ik me wel afvraag is, waarom je interesse naar LG? Niet dat ik het tegenspreek, in tegendeel, de LG75 die eraan komt is echt supervet. Maar ik vraag me gewoon af wat jouw reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik wil nu een tv, niet groter dan 82cm, dus FullHD is niet nodig.
Ik kijk weinig TV, analoog en soms digitaal en soms een DVD.
Zit op 4 meter afstand.

Ik wil dus een goedkope tv hebben met goede eigenschappen en liefst een matte behuizing.
Kom je al snel bij LG uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Hoezo?
Philips maakt in de 5xxx serie ook wel goede budget schermen. Er worden er in ieder geval veel van verkocht en ik vind de kwaliteit niet tegenvallen voor de prijs, hoewel ik samsung net wat beter vindt in het budget segment. Philips heeft daarentegen wel weer erg goede high end schermen maar dat is voor jou inderdaad niet interessant. Sony heeft misschien wel wat leuks met de U S en T serie? Zijn vrij nieuwe budgetschermen. Samsung heeft de R8 en M8 serie die in jouw maten matte schermen hebben. R8 is ook supergoedkoop imho.
http://kieskeurig.nl/prod...D60E7C12572A40054C8FB.htm

LG is ook wel een goede keuze, maar welke je dan zou moeten nemen weet ik echt niet uit mijn hoofd. Heb de modellen niet bekeken dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat de B76 wat is, dat is de eerste van de nieuwe 2008 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:45
Roet schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:49:
Hoezo?
Philips maakt in de 5xxx serie ook wel goede budget schermen. Er worden er in ieder geval veel van verkocht en ik vind de kwaliteit niet tegenvallen voor de prijs, hoewel ik samsung net wat beter vindt in het budget segment. Philips heeft daarentegen wel weer erg goede high end schermen maar dat is voor jou inderdaad niet interessant. Sony heeft misschien wel wat leuks met de U S en T serie? Zijn vrij nieuwe budgetschermen. Samsung heeft de R8 en M8 serie die in jouw maten matte schermen hebben. R8 is ook supergoedkoop imho.
http://kieskeurig.nl/prod...D60E7C12572A40054C8FB.htm

LG is ook wel een goede keuze, maar welke je dan zou moeten nemen weet ik echt niet uit mijn hoofd. Heb de modellen niet bekeken dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat de B76 wat is, dat is de eerste van de nieuwe 2008 lijn.
Zeker, ik heb de 26PF5321 maar dat is een heel mooi scherp scherm. Ik vind hem beter dan de S serie van samsung, qua scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb bij MM vergeleken (ook met instellingen gespeeld) en bij analoge kabelsignaal zie je geen verschil in beeldkwaliteit.
Enkel bij 720p signaal zie je kleine verschillen.
Ik vermoed dat je bij DVD en digitale TV hele kleine verschillen kan zien.
Ik zit echter op 3 a 4 meter van de TV en dan zie je die verschillen niet meer.

De Philips & Samsung bugdet modellen beginnen bij EUR 600, de Sony's bij 700 en de LG bij EUR 500.
Ik zie in mijn geval geen reden om 20% meer te betalen voor Philips of Samsung of 40% meer voor Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door german8 op 20-02-2008 11:06 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
KlaasHof schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:04:
Ik heb bij MM vergeleken (ook met instellingen gespeeld) en bij analoge kabelsignaal zie je geen verschil in beeldkwaliteit.
Enkel bij 720p signaal zie je kleine verschillen.
Ik vermoed dat je bij DVD en digitale TV hele kleine verschillen kan zien.
Ik zit echter op 3 a 4 meter van de TV en dan zie je die verschillen niet meer.

De Philips & Samsung bugdet modellen beginnen bij EUR 600, de Sony's bij 700 en de LG bij EUR 500.
Ik zie in mijn geval geen reden om 20% meer te betalen voor Philips of Samsung of 40% meer voor Sony.
Als je niet zo heel veel tv kijkt, is het idd niet de moeite waard om er meer geld aan uit te geven dan je van plan was. Als je nu zou zeggen: ik kijk iedere avond een film of game er op, ja dan is het anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Anoniem: 206197 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:02:
Weet hier iemand waar ik een review kan vinden van de LG 37LF75?? IK zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Samsung 37m86. Of heeft iemand ervaringen met een van deze 2 en kan me de goeie en slechte dingen vertellen??
Ik twijfel ook tussen deze 2 televisies. Ik heb de Samsung gezien en vond hem eigenlijk niet zo mooi scherp. Ik kom van een philips lcd af (een hd ready dan wel), maar die was veel scherper :'( . Maar deze LG ziet er ook veelbelovend uit, maar heb hem nog niet in het echt gezien. Ook de toshiba 37x3030d komt er heel goed uit, maar ook nog niet bekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door GGdiArgos op 20-02-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Ik twijfel ook tussen deze 2 televisies. Ik heb de Samsung gezien en vond hem eigenlijk niet zo mooi scherp. Ik kom van een philips lcd af (een hd ready dan wel), maar die was veel scherper :'( . Maar deze LG ziet er ook veelbelovend uit, maar heb hem nog niet in het echt gezien. Ook de toshiba 37x3030d komt er heel goed uit, maar ook nog niet bekeken.
Zoals gezegd ik heb dat ding. Enige probleem wat ik heb kunnen constateren is dat slecht geripte HD uitzendingen blokjes hebben in de echt zwarte gedeeltes. Dit kan overigens aan de rip liggen want met de officiele blu-rays van Planet Earth heb ik dit probleem niet en is alles spatzuiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Paxlie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:14:
[...]
Zoals gezegd ik heb dat ding. Enige probleem wat ik heb kunnen constateren is dat slecht geripte HD uitzendingen blokjes hebben in de echt zwarte gedeeltes. Dit kan overigens aan de rip liggen want met de officiele blu-rays van Planet Earth heb ik dit probleem niet en is alles spatzuiver :)
Ah kijk! Dat is mooi, ja die rips kunnen wel eens veel artefacten bevatten door de compressie ook zie je vaak wel fletsere kleuren, maarja, anders worden ze ook weer zo groot ;) .
Blij dat ie goed bevalt!! Ik ga ookeven kijken naar die tv, waar heb je hem vandaan?

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Ah kijk! Dat is mooi, ja die rips kunnen wel eens veel artefacten bevatten door de compressie ook zie je vaak wel fletsere kleuren, maarja, anders worden ze ook weer zo groot ;) .
Blij dat ie goed bevalt!! Ik ga ookeven kijken naar die tv, waar heb je hem vandaan?
Rechtstreeks van LG. Tegen inkoopsprijs kunnen kopen toen ie net uit was.
Scheelde toendertijd 250 euro met Mediamarkt.

• GGdiArgos
Paxlie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:20:
[...]
Rechtstreeks van LG. Tegen inkoopsprijs kunnen kopen toen ie net uit was.
Scheelde toendertijd 250 euro met Mediamarkt.
hehe ja daar kun je dan niet tegenop qua prijs, netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik lees hier meerdere mensen met het BlackLight Leakage probleem en krijg echt het vermoeden dat niet geen Defect is maar gewoon een Ontwikkel fout. Ik heb het probleem ook naar mijns inzien in zeer grote mate. En heb persoonlijk het idee dat omruilen niks gaat helpen daar het probleem dan zal blijven bestaan.

Vrolijke films met veel kleur zijn geen probleem, het is niet echt zo dat de kleuren echt veranderen, maar in Donkere films als Saw komt het donkere effect totaal niet mooi over, ik schaamde me zelfs voor het beeld wat vertoond werd tijdens het kijken.

Is er al een manier om dit op te lossen of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm waar je door de nette prijs op inleverd ik begrijp dat ik voor een top resultaat een Plasma moest aanschaffen dit behoorde echter niet tot de mogelijkheden maar hetgeen mijn 32LC51 leverd lijkt me niet echt rendabel.

Zal vanavond een foto maken.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
JunkieXP schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:19:
Is er al een manier om dit op te lossen of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm waar je door de nette prijs op inleverd ik begrijp dat ik voor een top resultaat een Plasma moest aanschaffen dit behoorde echter niet tot de mogelijkheden maar hetgeen mijn 32LC51 leverd lijkt me niet echt rendabel.
Dit is al enkele jaren zo. Het is inderdaad geen productiefout, maar een eigenschap van deze TVs. Bij sommige modellen kun je de backlight ook nieteens instellen, wat helemaal een ramp is als je het mij vraagt. Dit is echt het slechtste punt van deze modellen. Voor de rest ziet het er altijd goed uit. Vooral de faroudja is een leuk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ow deze Faroudja chip zit al in dit toestel ingebouwd, ik heb ook een HT552PH van LG en deze heeft een Upscaler, maar deze lijkt het beeld fletser te maken wanneer ik ehm op 720P zet, de 576P lijkt haast beter maar ik wist niet dat die ook in TV's ingebouwd werd.

Hier trouwens de foto:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1977/backlightleackagesm6.th.jpg

Kwaliteit is niet super duidelijk maar je ziet vast wel wat ik bedoel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JunkieXP op 26-02-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik heb hetzelfde probleem, ben erg telleur gesteld in deze schermen, maar om nu al een nieuwe tv te kopen.
die vlekken kun je wel wat verminderen, door een zakdoek te pakken en er licht over heen te wrijven(Niet te hard drukken!) hierdoor trekt het een beetje weg.

Volgende keer een panasonic plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Huh, dat met die zakdoek snap ik niet helemaal, kun je me de achterliggende werking daarvan uitleggen. Het is namelijk echt niet dat er stof ofzo opzit dus begrijp niet hoe een zakdoek het ligt kan minderen O-).

Pfff hou er alsjeblieft over op, heb echt zolang zitten dubben om een Panasonic Plasma te kopen maar die viel af omdat die er pas vanaf 37" zijn en deze teveel stroom verbruikte (250 tov 181 van mijn LG wat daarmee ook niet echt een zuinig beestje is) volgens mijn ouders :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Weet het ook niet, maar toen monteur hier langs kwam had hij zo die witten vlekken wat 'weg geveegd'
Vertel ook maar wat ik heb gezien en gehoord :P kan geen kwaad om het proberen.

• BARO
  • Laatst online: 15-04 10:03
Ok, ik heb net een nieuwe 42LF65 en het is echt een heel mooi ding. Ik zit alleen met het volgende probleem: alle toetsen op de afstandsbediening werken goed, maar zodra ik in het menu zit werken de cursortoetsen niet meer. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?

( LG gebeld, ongeinteresseerd meisje wist niets van televisies en/of techniek, laat nu een monteur komen :\ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235041

martijnd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:59:
Probleem is opgelost, zat hem in de instelling automatisch inschakelen, deze heb ik uit gezet en het probleem is opgelost!
Waar vind ik deze optie om het uit te schakelen? Ik vind het niet in het tv-menu. Vaak gebeurd het om klokslag middernacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Ik ben van de plan de LG 37lc25r te kopen, voornamelijk om op te xboxen en films mee te kijken via mijn pc.
Is het verstandig de VGA kabel van de x360 in de tv te stoppen, die geeft waarschijnlijk beter beeld en heb hem digitaal op mijn z5400 aangesloten.
Omdat ik zo`n beetje alle reacties heb doorgenomen van een jaar geleden vraag ik mij af of de tv (nog steeds) een goede aankoop is.
Mijn budget is 700 euro. Natuurlijk heb ik het gevoel hoe groter hoe beter maar is het niet verstandig een nieuwer model te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 21:33
Ik zit ook te denken aan den LG 42LF75/37LF75, neem aan dat ze beide types bij de mediamarkt wel verkopen, dus daar maar eens kijken hoe ze er in het echt uit zien. weet ook nog niet of 94 of 107 cm ga nemen. Op kieskeurig komen beide types goed uit de bus.

Ik las ook op kieskeurig dat er geen autobeeldformaat op zit klopt dat? Zijn verders nog minpunten te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

supercop7373 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:35:
Ik zit ook te denken aan den LG 42LF75/37LF75, neem aan dat ze beide types bij de mediamarkt wel verkopen, dus daar maar eens kijken hoe ze er in het echt uit zien. weet ook nog niet of 94 of 107 cm ga nemen. Op kieskeurig komen beide types goed uit de bus.

Ik las ook op kieskeurig dat er geen autobeeldformaat op zit klopt dat? Zijn verders nog minpunten te benoemen?
hoe bedoel je autobeeldformaat?
ik heb de 37LF75 (enige verschil is de maat trouwens) en die zet het beeld zo neer zoals het het beste getoond kan worden. Verder kan je het zappen langzaam vinden maar ik zap vrijwel nooit dus heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 21:33
Paxlie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:17:
[...]

hoe bedoel je autobeeldformaat?
ik heb de 37LF75 (enige verschil is de maat trouwens) en die zet het beeld zo neer zoals het het beste getoond kan worden. Verder kan je het zappen langzaam vinden maar ik zap vrijwel nooit dus heb daar geen last van.
ik las het op kieskeurig. Ik neem aan dat de schrijver daar mee bedoeld dat het beeld op de juiste maar neergezet wordt dus beelvullend etc... Maar als dat bij jouw OK is mijn vraag opgelost. Ik kijk schotel TV dus het zappen gaat via de ontvanger en die is erg snel. Neem aan dat deze Tv goed geschikt is voor een Playstation 3 gezien de 5 ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

supercop7373 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:23:
[...]

ik las het op kieskeurig. Ik neem aan dat de schrijver daar mee bedoeld dat het beeld op de juiste maar neergezet wordt dus beelvullend etc... Maar als dat bij jouw OK is mijn vraag opgelost. Ik kijk schotel TV dus het zappen gaat via de ontvanger en die is erg snel. Neem aan dat deze Tv goed geschikt is voor een Playstation 3 gezien de 5 ms?
Ik heb helemaal geen problemen gehad met de PS3 samen :)
Heb ook de blu-ray Planet Earth afgespeeld via de ps3 en dat zag er ook belachelijk mooi uit zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Vorige week een 32LC41 aangeschaft, maar volgens mij heb ik een verkeerde meegenomen. Na het aansluiten verscheen er een groene waas tijdens uitzendingen. (SD) Tevens zeer grof beeld en heel veel horizontale lijnen door het beeld. Mn X360 aangesloten en dat was hetzelfde. Na een uur (ff eten tussendoor ;) ) was het opeens verdwenen. Dat ging een hele week goed, tot gister avond en nu is het groene weer terug. :( Balen zeg. Heb even met de vriendelijke klantenservice van LG gebeld; nu heb ik twee opties; monteur laten langskomen of terug naar de winkel. Het eerste lijkt me tijdsverspilling aangezien ik denk dat het om een hardwarematige productie fout gaat, dus ik ga morgen langs de MM :'(

Maar voor de week dat ik zonder artifacts kon kijken, wat een super apparaat! _/-\o_ (voor dat geld)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 23:31

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Had bij een maat van me de LG 37LF75 besteld, maar bestellen duurde ff want contactpersoon bij leverancier zat op de CeBit. Eenmaal terug was de weder vraag of het geen 37LG5000 moest zijn.

Prijs hetzelfde, specs hetzelfde behalve verhoogt contrast en grotere kleurdiepte.

Op de website is ie nog niet te vinden, iemand anders meer info?

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 12:54
Ik heb een 37lc51 en zou graag de calibratie opnieuw willen uitvoeren dit omdat hij meestal de rode kleuren teveel weergeeft. Eerder in het topic wordt vermeld dat de Ok toetsen op de afstands bediening en de tv zelf ingedrukt moeten worden. Alleen gebeurd er bij mij dan niets. Ik heb ze voor ongeveer 20 sec ingedrukt moet dit langer of moet ik misschien een andere combinantie nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Na lang nagedacht te hebben over welke lcd tv ik wil kopen ben ik toch maar voor de 32LC51 gegaan. Mijn oorspronkelijke keuze was de Samsung LE32S81B. Beide 2 tv's heb ik ik 2 verschillende winkels naast elkaar zien staan en het viel mij op dat de samsung een duidelijk slechter beeld gaf. Op beide tv's stond hetzelfde HD signaal (voetbal). Op de samsung zag je duidelijke vieze vlekjes in het beeld. Soort compressiefouten. Zal wel mee te maken hebben dat het HD signaal wat minder was. Ook was bij de LG de kleurechtheid een stuk beter. Op de samsung (ook een grundig) was het gras een stuk minder echt. LG vond ik duidelijk het beste beeld geven. Over paar dagen komt die binnen en dan ga ik testen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Al wat meer bekend over de 42LG6000??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 09:14
Zijn er mensen die zelf een 42LC51 hebben en hier wat over kan roepen. Ik zag dat dit een van de goedkoopste 42'' lcd scherm was, maar kan er eigenlijk niets over vinden. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56752

Ik ben de afgelopen week gaan kijken naar een 32 inch LCD tv (van LG). Ik heb hierover echter een vraag, die ik niet op het forum heb kunnen vinden. Er zijn namelijk vier typen 32" voor een relatief lage prijs:
- 32lc52 (ca. €479)
- 32lc51 (ca. €431)
- 32lc42 (ca. €469)
- 32lc41 (ca. €455)

Ik kan weinig verschillen ontdekken tussen deze lcd-schermen, afgezien dat bij de 32lc51 de helderheid iets hoger ligt, en dat de 32lc52 en 32lc42 iets meer muziekvermogen hebben.

Wie kan mij vertellen wat precies de verschillen zijn? Voor welk type moet ik gaan, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Tussen die modellen zijn als het goed is geen verschillenen behalven optische, ikzelf heb de lc51, mag hem van mij overkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56752

J_star schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:21:
Tussen die modellen zijn als het goed is geen verschillenen behalven optische, ikzelf heb de lc51, mag hem van mij overkopen ;)
Niet tevreden dus? Een vriend van me die bij een specialist werkt raadt mij LG sterk af (ivm aantal defecten en lange reparatietijden). Hij adviseert de Samsung LE32R82B....(of doorsparen :P). Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 56752 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:29:
[...]

Niet tevreden dus? Een vriend van me die bij een specialist werkt raadt mij LG sterk af (ivm aantal defecten en lange reparatietijden). Hij adviseert de Samsung LE32R82B....(of doorsparen :P). Wat vinden jullie?
Heb de samsung 32R82B aan mijn ouders gegeven voor hun trouwdag en dat is echt een super tv, stukken beter ook dan mijn 37R71B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
Ik heb sinds een tijdje een 32LB75 en dat bevalt op zich prima. Belangrijkste punt waar ik me aan erger is dat de TV wat hyperactief is en een enorme hekel aan slapen lijkt te hebben :/

Zodra je ook maar iets met infra rood doet gaat de TV aan, maakt niet uit wat voor een IR afstandbediening je gebruikt. In mijn geval gaat het meestal mis als ik iets met mijn Pinnacle Soundbridge doe maar ook met b.v. de afstandbediening van m'n Apple TV gaat het mis.

Iemand enig idee hoe ik de TV wij kan maken dat hij alleen aan mag gaan als hij dat specifieke commando ontvangt via IR of als ik op z'n aan/uit knop duw? Heb nu een boek voor de IR receiver staan maar dat is een verre van charmante oplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 14:28
Laatst een LG 32LC41 gekocht, en achteraf niet 100% tevreden. Vrij veel backlight leakage, een vrij onbruikbare afstandsbediening (absurd veel knoppen), en achteraf gezien ook nog wat teveel betaald helaas. Gekocht bij Mediamarkt, en via internet had het toch goedkoper gekund. Het verschil is echter te laag om helemaal heen en weer te rijden en het gedoe eromheen.

Toch is het een best goed apparaat. Beeldkwaliteit is verder prima, geluid is goed te doen voor een LCD en hij was alsnog laag geprijst. Aangesloten op de PS3 is het genieten, en ook dvd en analoge tv bevallen goed.

Toch zou ik aanraden om goed te vergelijken voordat je kiest voor deze tv. Ik heb het gevoel dat er in de prijsgroep van 450-590 euro wel iets beters te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Weet iemand of je bij de LG specifiek maar zijn allemaal zelfde kwa interface, LC51 of je via het service menu de backlight kan regelen, deze staat bij deze televisies veel te hoog, en als dit eventueel geregeld kan worden is hij wel even een fractie beter.

Iemand er achter gekomen in het service menu, of wat iedere functie nu echt verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik heb al bijna een jaar een 37lc25R en ben er erg tevreden over. Sinds een paar weken doet zich echter een raar probleem voor. Het volume lijkt langzaam steeds zachter te worden. Eerst dacht ik dat ik zelf misschien doof aan het worden was, maar ik ben niet de enige in het gezin die er last van heeft en het gaat ook wel erg snel. Normaal stond op bijvoorbeeld RTL4 bij het journaal het volume op 15 en dan was alles prima te verstaan, nu moet ik 'm inmiddels al hoger dan 30 zetten om hetzelfde volume te krijgen. En bij BBC is het al helemaal erg; deze zender is normaal al wat zachter maar nu moet het volume op 60-65 om een 'normaal' geluid te krijgen.

Bij onze tweede tv hebben we dit probleem niet, die staat nog steeds op hetzelfde standaardvolume en is ook nog net zo hard als tevoren. Het ligt dus niet aan het signaal (of aan ons), maar echt aan de tv. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

stax schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:17:
Ik heb al bijna een jaar een 37lc25R en ben er erg tevreden over. Sinds een paar weken doet zich echter een raar probleem voor. Het volume lijkt langzaam steeds zachter te worden. Eerst dacht ik dat ik zelf misschien doof aan het worden was, maar ik ben niet de enige in het gezin die er last van heeft en het gaat ook wel erg snel. Normaal stond op bijvoorbeeld RTL4 bij het journaal het volume op 15 en dan was alles prima te verstaan, nu moet ik 'm inmiddels al hoger dan 30 zetten om hetzelfde volume te krijgen. En bij BBC is het al helemaal erg; deze zender is normaal al wat zachter maar nu moet het volume op 60-65 om een 'normaal' geluid te krijgen.

Bij onze tweede tv hebben we dit probleem niet, die staat nog steeds op hetzelfde standaardvolume en is ook nog net zo hard als tevoren. Het ligt dus niet aan het signaal (of aan ons), maar echt aan de tv. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb een 37LF75 en ik vind het gelijk sowieso vrij zacht. Gooi het dan ook naar een oude dvd speler met ingebouwde versterker en de boxen die daarop aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vind het geluid van de 37LF75 sowieso vrij slecht eerlijk gezegd :/ Het klinkt erg cheap, het zal wel te maken hebben met het ruimtetekort om "echte" speakers te plaatsen.

Weet iemand overigens hoe je bij deze tv in het servicemenu komt ? menuknop op afstands- en tv zelf werkt niet :(

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Moet beide tegelijk ingedrukt houden.
Maar kan zijn jouw LG model anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_loco_avs
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 10:17
Vanuit de brochure lijkt het enige verschil tussen de 37LG6000 en de 37LG5000 de Wide Colour Control functie te zijn. De 37lg6000 mist de 24p (5:5 pulldown) ondersteuning van zijn 42/47 inch broertjes.
Toch typisch dat die ene functie (plus 1 extra HDMI input) zo'n prijsverschil zou moeten rechtvaardigen.

Beetje naar omdat wij puur op zoek zijn naar een 37inch TV met toch redelijk wat opties gericht op de toekomst. Heeft iemand een idee hoe dit zo komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de 32LC41 op de kop getikt bij Saturn voor 399. Geen geld voor een tv van dit formaat. Echter de xbox wil maar niet via Component. Ik blijf zwartwit beeld houden. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
voor de geïnteresseerden: de LG 42LF66 is de iBood van de dag. Voor 799 euro (stukkie goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch). Check www.ibood.com :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27
ik zag het net al, wat voor tv is dat, contrast valt wat tegen. 5000:1 is alweer van 2006/2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27
markweb4871 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:10:
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de 32LC41 op de kop getikt bij Saturn voor 399. Geen geld voor een tv van dit formaat. Echter de xbox wil maar niet via Component. Ik blijf zwartwit beeld houden. Heeft iemand een oplossing?
misschien even je kabel op hd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Ik heb de Xbox1 aangesloten via een Koning Component kabel:
http://www.cdrwinkel.com/...le_optische_AV_kabel.html

Via een handleiding op internet heb ik mijn XBOX1 op NTSC draaien om de 720P functie te kunnen activeren. Echter de XBOX detecteert niet de 32LC41. Het beeld blijft zwart wit en in het Dashboard kan ik ook niet 720P activeren. Wie heeft hier deze televisie werkende met een Xbox1 op 720P.

//edit:

Hoe stom! Er zat nog een schakkelaar op de component kabel waarbij je kon switchen tussen component en tulp.. :)

Nu moet ik alleen even uitzoeken waarom in XBMC mijn letters verdwijnen als ik hem op breedbeeld heb staan,,,

[ Voor 20% gewijzigd door markweb4871 op 24-05-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i6L3h7KmvLqugTCexltM5qgA/full.jpg

Das mijn TV :) 32Inch formaat, en ben er blij mee. Hoewel is 1 ding wat me stoorde omwille die aankoopsprijs van 600 euro ook 8)7

Er zit geen functie in om alle zenders automatisch in te laten stellen. Ja die zit er wel, maar handmatig moet je zelf alles op de juiste plaats zetten. Mijn vorige Sony breedbeeld (CRT) gaf je de lokatie per teletext aan geloof ik waar je zat (postcode) en dat ding organiseert alles netjes bij elkaar (RTL4 op 4, SBS6 op 6 ,, etc). Deze daarintegen gooit alles op 1 hoop waardoor ik dus nu 30 kanelen heb en alles wat door elkaar heenstaat. Natuurlijk heb ik wel het e.a zelf al gedaan, en ben tot op 20 zenders gekomen maar ik ben er nog niet tevree over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Mijn kleur rood is op de 32LC41 te nadrukkelijk aanwezig. Bestaat er ook een mogelijkheid om deze te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
markweb4871 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:44:
Mijn kleur rood is op de 32LC41 te nadrukkelijk aanwezig. Bestaat er ook een mogelijkheid om deze te calibreren?
Jazeker, weet even neit exact, maar zet XD uit, en dan waar je kleur temperaturen insteld moet je naar gebruiker1 of 2 gaan. Daar kan je rood groen en blauw instellen, ook kan je bij de bovenste, waar je contrast etc insteld, de tint verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Ik heb nu de monster HDTV Calibratie dvd gebruikt icm bovenstaande settings. Ik kwam voor de 32LC41 uit op de volgende waarden:

Contrast 88
Brightness 66
Colour 70
Sharpness 75
Tint 0

Wellicht zijn er mensen die hem nog strakker hebben geconfigureerd? Ik heb dit snel in 10 minuutjes ingesteld door deze dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het lijkt volgens mij redelijk op de settings die ik na aardig wat heen en weer schuiven met die balken heb ingesteld. Ik zal vanavond eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
weet niet iemand hoe je de backlight kan instellen evt via service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109206

Ik heb goede ervaringen met LG monitors in het verleden. Zo goed dat ik nu 3 LG monitors in bezit heb. 8)7

Ik wou mijn oude Samsung 32" HD-Ready TV vervangen voor een grotere model om plezier te kunnen beleven aan Bluray.

Ik heb een maand geleden een nieuwe LG 42LY95 (mijn eerste LG TV) gekocht. De reden voor deze aanschaf was:
  • Full HD resolutie 1080P :9~
  • 10bit Panel
  • Faroudja DCDi
  • TruC
  • Wide Color Gamut
  • 24p modus voor Bluray films
Na calibratie, heb ik nu de beste (naar mijn inziens) instellingen gevonden. Problemen met Backlight leakage heb ik geen last van (mijn oude Samsung had daar erg last van). Het is in het begin wel even wennen met de remote. Drukte steeds 'Power off' als ik van ingangen wil wijzigen (ben nog steeds aan de Samsung knoppen gewend) :) .

Al met al, ben ik ontzettend tevreden met mijn aankoop. Totaal geen miskoop voor mij...

LG respect _/-\o_

Foto van de toestel:
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/250260.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109206 op 04-06-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ik heb al een tijdje (10 maanden) een 32 inch van LG destijds gekocht voor 575 euries. Extreem tevreden over beeldkwaliteit en alles wat je maar kan bedenken, xbox op 720p geweldig.

MAAAAR.. ja off course, nu niet ik maar mijn vrouw begint te klagen dat deze tv de slaapkamer waar deze hangt te warm wordt door de tv... nu wrodt de tv zelf niet "heet" je kan hem gewoon aanraken maar ik voel wel een warmte afstralen van de tv.

Is er iets wat hier aan te doen is door bepaalden instellingen?? of is dit een fact of live? Hij hangt plat tegen de muur met een beugel die op de minimale afstand van de muur hangt. (kan niet verder van de muur anders kan ik neit meer langs het bed lopen) Kamer is 3.5 bij 2.5 meter.... dus niet echt klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 32226 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:54:
Ik heb al een tijdje (10 maanden) een 32 inch van LG destijds gekocht voor 575 euries. Extreem tevreden over beeldkwaliteit en alles wat je maar kan bedenken, xbox op 720p geweldig.

MAAAAR.. ja off course, nu niet ik maar mijn vrouw begint te klagen dat deze tv de slaapkamer waar deze hangt te warm wordt door de tv... nu wrodt de tv zelf niet "heet" je kan hem gewoon aanraken maar ik voel wel een warmte afstralen van de tv.

Is er iets wat hier aan te doen is door bepaalden instellingen?? of is dit een fact of live? Hij hangt plat tegen de muur met een beugel die op de minimale afstand van de muur hangt. (kan niet verder van de muur anders kan ik neit meer langs het bed lopen) Kamer is 3.5 bij 2.5 meter.... dus niet echt klein.
Moet je eens Mediamarkt Eindhoven inlopen als het buiten 30°C is, heerlijke verkoeling als je binnenstapt, totdat je naar de tv-hoek gaat waar ± 60/70 van die schermen volop staan te loeien, dan ga je kapot!! Zo'n LCD scherm straalt gewoon warmte af. Dus een fact of life, je doet er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Gemiddeld gebruik ligt denk ik tussen de 100 en 200W, waarvan vrijwel alles in warmte omgezet wordt. Dus vergelijkbaar met twee tot drie gloeilampen van 60W ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Helaas idd ik las ergens dat er wel dat er door bepaalde settings op bepaalde tvs uit te zetten deze minder hoeften te processen en dus minder warmte afgaven... zal wel weinig uitmaken... trekt ze maar wat kleding uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe de DTV functie werkt die in de meeste LG's zitten ? Ik kan er in de handleiding weinig over vinden.. Volgens mij is het een DVB-T ontvanger, maar is hier nog een aparte antenne voor nodig ofzo ?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
Yup, even richting electronica zaak en een antenne aan je TV plakken. In theorie kan het ook via een ouderwetse TV antenne maar de losse 'digitenne' antennes werken beter en zijn ook wat compacter :) Je hebt dus alleen de antenne nodig, geen decoder, tuner of wat dan ook.

Maar eehm, verder niemand last van het probleem dat de TV aangaat zodra er een willekeurig infrarood signaal langs komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilde schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:14:
Kan iemand mij uitleggen hoe de DTV functie werkt die in de meeste LG's zitten ? Ik kan er in de handleiding weinig over vinden.. Volgens mij is het een DVB-T ontvanger, maar is hier nog een aparte antenne voor nodig ofzo ?
Mijn LG heeft een PCMCIA CableCARD slot voor DTV/FreeView. Hoewel je dit in NL (volgens mij) niet eens kan gebruiken (ga naar http://www.hdtvexpert.com/pages/cablecard.htm voor meer informatie - in het Engels).

Ik heb echter wel DTV via Ziggo (@Home) via een Samsung STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:09
Ik ben van plan om morgen de LG 26 LC51 BB, hij krijg opzich wel goede reviews als ik het zo doorlees dus dit is voor mij als student wel een goede keuze om eindelijk eens van dat bakbeest af te komen die ik nu al jaren heb staan. Nu is mijn vraag of mensen hier ervaring met deze tv hebben?

Daarnaast wil ik ook speakers gaan aansluiten maar om eerlijk te zijn ben ik daar zo leek in als het maar kan dus heb ik totaal geen idee waarop ik moet letten. Ik ben er ook niet uit of ik wel of geen surround wil de kamer is er opzich geschikt voor ( slaapkamer ) maar zo lees ik ook dat hij 2 speakers ook aardig geluid kan komen.

Gezien de ruimte en zit afstand zou ik liever zelf voor 2 speakers naast mijn tv willen plaatsen, maar naar wat moet ik dan kijken en hoe zit het dan met de aansluitingen is dit tulp of zijn dat van die losse draden ? En heb je hier voor een reciever / versterker nodig of kunnen deze ook gewoon aangesloten worden op een nog te halen dvd speler?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik heb van de week een LG 32LC52 gekocht, voor 399,-, Nette prijs ofnie? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.electromania.be/images/32LC52.jpg

Heb geen digitale tv (moet nog komen), en de tv is best aardig in het weergeven van het analoge signaal. De kabels en splitters die ik hier in huis heb liggen zijn niet van superkwaliteit, dus het valt me allemaal 100% mee. 720p filmpje op deze tv is kwijlen met de mond open :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264997

Beste lg liefhebbers,

Afgelopen week is mijn oude breedbeeld (met achterkast) gesneufeld. Ik ben dus toe aan een nieuwe lcd tv (32"). Op www.voordeelhalen.eu heb ik enkele tv gezien die mij aanstaan (tot circa 550 euro). Ik heb adviezen gevraagd bij verschillende zaken, deze gaven allemaal weer dat de 32lc51 een veroudert model is welke niet meer wordt ingekocht. Hier is een discussie gaande wat het verschil is tussen een lc51 en lc52...weet iemand het al? En hoe zit het met de 32LB75? is dit een soortgelijk model?
Nu zag ik op kieskeurig ook een nieuw model (tevens wordt deze in de VS gepresenteerd als splinternieuw) 32lg3000! helaas zijn hierover nog geen meningen of review?
Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaringen met deze 32lg3000? Of heeft iemand adviezen voor alternatieven? (graag met motivatie)

bvd.

Groet Rupert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 22:01
Anoniem: 264997 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:39:
Beste lg liefhebbers,

Afgelopen week is mijn oude breedbeeld (met achterkast) gesneufeld. Ik ben dus toe aan een nieuwe lcd tv (32"). Op www.voordeelhalen.eu heb ik enkele tv gezien die mij aanstaan (tot circa 550 euro). Ik heb adviezen gevraagd bij verschillende zaken, deze gaven allemaal weer dat de 32lc51 een veroudert model is welke niet meer wordt ingekocht. Hier is een discussie gaande wat het verschil is tussen een lc51 en lc52...weet iemand het al? En hoe zit het met de 32LB75? is dit een soortgelijk model?
Nu zag ik op kieskeurig ook een nieuw model (tevens wordt deze in de VS gepresenteerd als splinternieuw) 32lg3000! helaas zijn hierover nog geen meningen of review?
Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaringen met deze 32lg3000? Of heeft iemand adviezen voor alternatieven? (graag met motivatie)

bvd.

Groet Rupert
Ik heb zelf de 32LC 51 en ben daar zeer tevreden over. Je vraagt het verschil tussen de 52 en 51
De 52 heeft een lagere helderheid 450 cd/m² om 500 cd/m², het verschil is echter nauwelijks merkbaar. Ook heeft de 52 boxen van samen 20 watt, ipv 14 bij de 51. Je zou kunnen kijken of dit verschil in spec's het verschil in prijs de moeite waard is. De 32LC51 is trouwens ook pas in 2007 geintroduceerd. Dus die LCD's hebben een korte productie duur als hij nu al eol is.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59
Ik ben van plan de 37LG5000 aan te schaffen. Weet iemand of deze pixel mapping 1:1 via HDMI ondersteund?
Ik zie wel iets in de manual staan van "scannen".

De volgende keuze heeft tot gevolg dat u het
beeld in de beste kwaliteit ziet zonder dat het
originele beeld in hoge resolutie vermindert.
Let op: Als het originele beeld ruis bevat, ziet
u ruis aan de beeldranden.

Wie weet hier een antwoord op?

Alvast bedankt.

Colfax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Colfax schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:40:
Ik ben van plan de 37LG5000 aan te schaffen. Weet iemand of deze pixel mapping 1:1 via HDMI ondersteund?
Ik zie wel iets in de manual staan van "scannen".

De volgende keuze heeft tot gevolg dat u het
beeld in de beste kwaliteit ziet zonder dat het
originele beeld in hoge resolutie vermindert.
Let op: Als het originele beeld ruis bevat, ziet
u ruis aan de beeldranden.

Wie weet hier een antwoord op?

Alvast bedankt.

Colfax
Volgens de officiele LG website niet (http://uk.lge.com/products/model/detail/lcdtv_37lg5000.jhtml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157677

Op de site van media markt Leeuwarden hebben ze nu een 42pg100 voor 666 euro!
Alleen ik vroeg mij af welke serie het nou officieel was, want ik kan hem niet terug vinden op de site van LG zelf.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Wil iemand eens zijn/haar waarden plaatsten voor de configuratie van de LG LCD TV?

Contrast 88
Brightness 66
Colour 70
Sharpness 75
Tint 0

Zo heb ik het nu maar verwacht dat het wel beter kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59
Ik heb 'm inmiddels gekocht en hij heeft het zéker wel. Het heet inderdaad "scannen".
Hij neemt het beeld van mijn pc 1:1 over in 1080p 50Hz, perfect helder beeld :9~ :9~ :9~

Colfax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 12:03
Ik heb gister een 37LG3000 gekocht, maar elke keer als ik de beeldinstellingen en verhoudingen heb ingesteld, schiet de tv vanzelf terug naar fabrieksinstellingen. Niet gelijk, maar na een minuut of 5 ~ 10. Redelijk irritant. Ik heb de handleiding gelezen maar kon hierover niks terugvinden. Ook in het menu zag ik niets wat ermee te maken kon hebben.

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb een 32LC51 en heb een probleem. Als ik 1360*768 aanbied op de hdmi input dan zijn heel veel opties zoal XD en hoeveelheid kleur niet meer in te stellen. Is de hoeveelheid kleur over een hdmi input eventueel in te stellen in het service menu. Kan al in het service menu komen. Ben alleen bang om iets te mollen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Wij hebben sinds een aantal maanden een LG 32LC41 maar we zijn niet helemaal tevreden over de kleuren. Wit is niet echt wit en het lijkt alsof er een lichte groene waas over het scherm zit. Ik heb al tig keren gespeeld met de kleuren maar ik kom er niet uit.

Kan iemand zijn/haar kleuren instellingen eens geven? Dan kan ik kijken of dit een beter resultaat opleverd.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
LG is niet echt een populair merk bij tweakers met LCD tvs zo te zien. Had ik niet echt verwacht als ik lees dat de 42LG5020 beste koop is volgens PCM. De 5000 serie moet dan toch best wel een goede zijn qua prijs/kwaliteit verhouding. Ben zelf ook wat meer naar de 5000 serie aan het kijken daardoor. Niet veel mensen die hier iets over te zeggen hebben? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

Ik ben misschien van plan om de LG 32LG3000 te kopen.

Hier wil ik mijn X360 aan hangen mbv VGA.
En een pc'tje. Maar aangezien de VGA dan al bezet zal zijn wil ik deze aansluiten op een hdmi ingang. Nou was mijn vraag; Krijg ik dan wel de resolutie van 1366 x 768. Want het moet er natuurlijk wel scherp uitzien.

Wat mij nog een beetje weerhoud om de 32LG3000 te kopen is het feit dat deze geen Pic. and Pic. heeft zoals de Samsung's. Deze functie lijkt mij erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Ik heb gister bijna een 37LG5000 gekocht bij Saturn in groningen. Prachtig apparaat met bijna een meter beeldbuis en full-HD voor €999 . Ik heb ook zitten kijken naar een vergelijkbare samsung die er stond, maar het beeld leek er net iets slechter, en ook vond ik het TV-menu niet zo goed. Geen idee meer welk type het was maar hij was voor bijna dezelfde prijs bij saturn. Vooral het quick-input menu van de LG lijkt me handig, vooral omdat er straks een wii, PS3, X360, dvd speler,settopbox en nog wat oude consoles aan gaan hangen.

Anyway natuurlijk hadden ze de 37LG5000 niet op voorraad. Dan maar bestellen via internet, wat ook tot €200 goedkoper blijkt. Nu nog kiezen vanaf welke shop. Waarschijnlijk kies ik 4launch omdat de rest niet altijd even goed beschreven staat in de shopreviews, of heeft iemand anders een tip waar het te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
MethodP schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:25:
Ik ben misschien van plan om de LG 32LG3000 te kopen.

Hier wil ik mijn X360 aan hangen mbv VGA.
Waarom niet via HDMI?
En een pc'tje. Maar aangezien de VGA dan al bezet zal zijn wil ik deze aansluiten op een hdmi ingang. Nou was mijn vraag; Krijg ik dan wel de resolutie van 1366 x 768. Want het moet er natuurlijk wel scherp uitzien.
Ja hoor, de resolutie kun je idd selecteren, ik had de keuze uit 4 verschillende voor mijn lapdoos (HP nc6120)
Wat mij nog een beetje weerhoud om de 32LG3000 te kopen is het feit dat deze geen Pic. and Pic. heeft zoals de Samsung's. Deze functie lijkt mij erg tof.
Mjah, ik mis hem niet, ik heb hem dan ook gekocht voor de ingebouwde DVB tuner trouwens ;).

Zie hier mijn review van dit toestel: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

Diabolical schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:12:
[...]

Waarom niet via HDMI?

[...]

Ja hoor, de resolutie kun je idd selecteren, ik had de keuze uit 4 verschillende voor mijn lapdoos (HP nc6120)

[...]

Mjah, ik mis hem niet, ik heb hem dan ook gekocht voor de ingebouwde DVB tuner trouwens ;).

Zie hier mijn review van dit toestel: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical
thanks voor je reactie. Me xbox heeft geen hdmi output, dus kan via component maar ik heb al vga kabel dus vandaar. Misschien later nog component, maar denk niet dat het erg veel verschil uit zal maken.

Ik heb aan digitale tuner niet echt veel, althans nog niet. En eigenlijk maakt dat pic. in pic. mij ook niet zo veel uit. Het is een leuke feature, maar je kan net zo goed zappen.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste