[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Het contrast wijzigen helpt helaas ook niet.. gisteravond een thriller gekeken. Donker werd licht(er).
Morgen maar weer eens contact opnemen met de service afdeling. Misschien dat ze dan wel eens iets willen doen... Als iedereen met hetzelfde probleem deze week nu eens zou bellen dan kunnen ze niets ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
nouja dan maar 100 euro meer voor een samsung r82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q2no schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:06:
Het contrast wijzigen helpt helaas ook niet.. gisteravond een thriller gekeken. Donker werd licht(er).
Morgen maar weer eens contact opnemen met de service afdeling. Misschien dat ze dan wel eens iets willen doen... Als iedereen met hetzelfde probleem deze week nu eens zou bellen dan kunnen ze niets ontkennen.
Ik ga ze morgen bellen. Waar bevinden de vlekken zich bij jou precies? Laat even weten wat de reaktie van hun was.

LG Service Afdeling: Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Ons telefoonnummer is: 036-5377780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem nogmaals aangegeven bij LG vandaag. (do 23-08)

Ik heb er genoeg van en vind dat ik mijn best heb gedaan dus nu geef ik de zaak uit handen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 13:01 ]

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:17

Dav0s

Hr?

Ik raak een beetje de weg kwijt in alle code's van de verschillende LCD tv's van LG. Welke werken nou op 100hz en welke niet?

Ik ben aan het kijken naar de:
37LC3R
37LE2R
37LC45
32LB2R

Ik weet dat de laatste op 100hz werkt, maar op de LG site zelf melden ze dat ook nergens, dus waar kan ik er WEL achter komen?

[ Voor 25% gewijzigd door Dav0s op 23-08-2007 12:51 ]

Verwijderd

Ehhh... Bel LG gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
nog wat nieuws over die witte vlekken?
trekt het nu wel of niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54
Ik heb een 32LC25R enige tijd geleden gekocht maar de laatste tijd erger ik me steeds meer eraan.

De kleuren zijn grauw en gewoon niet mooi. Ik speel via de Xbox360 nu Bioshock en vooral dat soort donkere games zien er niet uit, er zit amper verschil tussen de verschillende kleuren zwart en grijs.

In films is het vooral bij wolken (storm) en donkere scenes dat ik amper onderscheid kan maken wat er gebeurt op het scherm.

Gisteravond zat ik shrek te kijken, een kleurrijke tekenfilm maar zo kleurrijk vond ik hem hierop niet. Op mijn monitor is die een stuk mooier. Ik heb niks ingesteld omdat hiervan niet echt verstand heb, maar hoort dat ding niet gewoon te draaien op de standaard instellingen? Zijn er dingen die ik eraan kan instellen? Nu mis ik vaak gewoon mijn oude CRT, terwijl ook genoeg 720p content heb maar ook hierbij zien vooral de grijze tinten etc er niet uit :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Ik heb niks ingesteld omdat hiervan niet echt verstand heb, maar hoort dat ding niet gewoon te draaien op de standaard instellingen?
Woodsy.. je hebt je XD zeker nog ingeschakeld... auto-contrast is een ramp voor het spelen van een spelletje. (heb dit weekend mijn ps2 weer eens onder de stof weggehaald).
De oplossing voor je probleem staat in de handleiding.. deze even goed doorlezen, dan begrijp je hoe je TV werkt. (jajajaja, cliché ik weet het.. Bioshock spelen is leuker dan lezen maar lezen lijkt me in deze verstandiger voordat je iets gaat roepen terwijl je zelf nog geen onderzoek hebt gedaan)
Tevens beschrijf ik een gedeelte van de oplossing al op pagina 16 (iets met 70% enzo).

Die wittevlekken zitten er nog steeds, heb alleen nog geen tijd gehad om LG te bellen ivm afstuderen en deadlines op mijn werk.

[ Voor 5% gewijzigd door q2no op 29-08-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54
XD-Engine heb ik inderdaad nog ingeschakeld. Dit was toch voor beeldverbetering? In de topicstart vind ik het stuk uit LOTR met XD aan veel kleurrijker, of gaat dit normaal niet op?

Helaas heb ik trouwens geen handleiding, ik kocht het laatste model (showroom) met een mooie korting van 100 euro.

Maar ga eens opzoek naar online pdf, in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

iemand een idee of de aanbieding van De Block wat is? daar heb je een 32 inch LG LCD voor 555 maar het type staat er niet bij.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen om een LE32S81 van samsung te halen of een 32LC51 van LG. Ik weet van samsung dat het analoge beeld niet al te best is. Daarom Vroeg ik me af of dit bij de LG beter is

• q2no
@Woodsy
Zet de XD uit en speel met de kleurtinten in de gebruikers profielen, zet ook de kleur en het contrast op ~70.

analoog? dat is zo 2006 ;)
Het analoge gebeuren van LG bevalt mij prima.
Wat ik persoonlijk erg jammer aan de tuner vind is dat hij niet automatisch het zenderoverzicht van de kabelmaatschappij kan 'inlezen' zoals bij philps LCD's.
But hey, I'm using digital tv :D dus dat analoog is alleen als ik echt niet veel moeite wil doen om mijn digitale tuner en mijn versterker aan gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door q2no op 30-08-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54

Licko

ZVDK

ik ben op zoek naar een lcd tv en twijfel tussen enkele modellen, waarvan er 1 van LG is, de andere zijn samsung tv's

http://nl.lge.com/product...lcdtv_42373226lc51.jhtml# lijkt me wel wat.
alleen nu heb ik even wat sites bekeken en de ene zegt dat het ratio 5000:1 is, maar een andere site zegt bijvoorbeeld 800:1 :S

heeft iemand dit toestel?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:36:
de 32lc51 lijkt mij een lcd met een mooie prijs/kwaliteit verhouding. maar nog even een vraag:

kan een eigenaar van een 32lc51 (of misschien de 32lc41) mij vertellen waar de aansluitingen zitten op deze tv? alles op de achterkant of ook op de zijkant (en aan welke zijkant dan?)

alvast bedankt
Ik heb de 32lc41, en de ingangen zitten aan de achterkant. Aan de rechterzijkant zitten knopjes voor de bediening, verder niets.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb nu de 32LC52 maar ik krijg de audio output niet werkend. Moet je dit ergens inschakelen?

Verwijderd

J_star schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:18:
nog wat nieuws over die witte vlekken?
trekt het nu wel of niet weg?
Nee helaas....trekt niet weg. Mooie kast, waardeloze techniek. Heb zeker spijt van de aankoop. Dacht dat LG een serieus merk was, maar heb me daar zeker in vergist. Zoals ik al zei ligt de zaak bij de rechtsbijstand. Mijn advies: leg het probleem voor bij de winkel waar je de tv hebt gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Ik heb een 32lc51

prima tv voor zijn prijs , heb zelf geen last van het witte vlekken probleem, zwart is goed zwart en geen last van ghosting. wel loont het de moeite om met de xd instellingen te spelen. erg mooie kleuren

voor het geld heb ik geen beter tv's gezien de tv's met echt duiderlijk veel mooier beeld van bij voor beeld sony zijn dan meteen 2x zo duur.

verder zit er op de 51 serie aan de zijkant ook een aansluiting voor video en geluid , het bekende gele stekkertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
nog niemand hier de LG 42LC51?
Zit er wel aardig uit, vooral de prijs.

Heb zitten kijken naar plasma, maar met al die burnin verhalen (zelfs de panasonics).
Ga toch maar voor lcd. Die witte vlekken die je mogelijk ziet, zie je ook als de lamp aan staat :-)

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Burnin verhalen? Dat is toch echt verleden tijd met de huidige (en vorige) modellen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Goed, na veel proberen en na zoeken op GOT zal ik het hier maar vragen.

Ik heb de LG RZ 26LZ50 lcd tv van LG. Op zich een prima tv, maar sinds een paar maanden toch wat problemen met deze tv, misschien kunnen jullie me helpen.

Het automatisch laten instellen van het beeldformaat door auto bij ARC te kiezen werkt volgens mij niet helemaal naar behoren. Als ik namelijk auto selecteer is het bij de meeste zenders zo dat ik verticale balken aan de zijkant krijg. Alleen bij de zenders die standaard horizontale balken (breedbeeld) uitzenden wordt het scherm wel volledig vergroot. Is dit normaal?

Het grote probleem is echter dat ik sinds enige tijd flikkeringen op 2 zenders heb, namelijk rtl5 en veronica. Flikkeringen wil zeggen, even geen of andere kleur gedurende een halve seconden en dan is het beeld weer goed. Dat gebeurd om de paar minuten en alleen op die 2 zenders.

Ik heb geprobeerd:
- Andere kabel
- Andere tv
- @home bellen
- Bij de buren vragen hoe het bij hun is
- Zender bijstellen

Niks werkt en het ligt volgens mij dus toch echt aan de tv. Dit vond ik in het menu:
gm 5221 ver 5.0
vcti ver 4.6
autobahn s/w
YJChoi & jiLee

Nu heb ik helaas de bon niet omdat ik hem destijds gekregen had en geen contact meer met diegene heb. Hij is ongeveer 2 jaar oud, dus zit er nog garantie op. (vandaag nog bij het vak recht gehad). Mits ik er goed mee om ben gegaan, maar verder werkt alles perfect.

Ook contact met LG wil niet baten, ik moest hem maar naar de dealer brengen.

Kent iemand dit probleem en wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Binnenkort ga ik de LG 37LF75 bestellen
Komt overeen met de LF65 met het verschil dat deze een contrast-ratio heeft van 10000:1 voor de LF75
met 5000:1 op de 65 :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Met mn 37LE2R heb ik problemen gehad met de witte vlekken. Eigenlijk toen meteen omgeruild en deze heeft er bijna geen last van. Ik zeg bijna omdat het alleen voorkomt als de tv letterlijk koud is. ( staat dicht bij raam wat soms open staat ). Als de tv gewoon warm is zeg maar heb ik geen last van de verkleuringen. Ben er verder absoluut tevreden over, de analoge tuner gebruik ik niet. Digitale tv en een htpc aangesloten.
Blueone schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:24:
Ik heb nu de 32LC52 maar ik krijg de audio output niet werkend. Moet je dit ergens inschakelen?
Hiervoor moet je het geluid van de tv uitzetten in het menu.

• Maestro1976
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 08:38
Vraagje over programmeerbare AB van de 37LC2RR.

Heeft iemand een code gevonden voor de digitale ontvanger van Samsung, type DCB-B270R. Volgens LG customer service kun je alleen de toestellen programmeren die in de gebruiksaanwijzing staan ?!? Zoals het nu is kan ik mijn 'programmeerbare'afstandbediening alleen gebruiken voor mijn TV. DVD speler te nieuw, stereo te oud, etc. etc.

Thanks!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 19:30
Ik heb de 37LC25R, ben er erg tevreden over en wil binnenkort er een htpc op aansluiten (dmv vga..).
Zijn er mensen die ervaring hebben met de VGA aansluiting, en zo ja, hoe is het beeld ed. ?
De VGA-crd die ik ga gebruiken zal waarschijnlijk een Matrox-G-400 (dual) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand inmiddels misschien al meer informatie over de codes in het LG service menu?
In de starttopic staat e.e.a over het hotel instellingen? waar kan dat ingesteld worden?

gr. Ronie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet dat het wellicht een makkelijke vraag is, maar heb 3 maanden geleden voor het laatst mijn 32LC25R op mijn PC aangesloten via VGA en ben het helaas even kwijt.

Ik heb dus een connectie tussen mijn TV en mijn PC (Radeon 9800PRO) via een DVI -> VGA verloopstekker en vervolgens een VGA kabel.

De enige resolutie die mijn TV pakt is 800x600 wat ik persoonlijk veel te laag vind. Ik heb diverse dingen geprobeerd zoals:

- Resoluties tussen 800x600 - 1280x1024 via de ATI settings (Beeld knippert en is niet leesbaar)
- Dezelfde resoluties met behulp van Powerstrip (Beeld springt om de 2 seconden aan/uit)
- Via Powerstrip de resoluties 1360 x 768 en 1366 x 766 (Geen Signaal op de TV)
- Force 720P
- Force 1080i
- Enable projector

Kan iemand mij daarom vertellen welke resolutie, settings in Powerstrip/ATI configurator ik moet gebruiken teneinde een hogere resolutie te krijgen voor TV Out? Hierbij doel ik op de resolutie, aantal HZ en eventuele verdere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoe zit het met de kijkhoek van zon schermpje? ik ben van plan om een 32 inch te kopen, weet nog niet zeker welke, maar dan kijk ik vaak vanuit mijn bed en dan moet de tv op een kast die op ongeveer een meter staat en dan zou de tv toch zon halve meter hoger staan dan ik met mijn hoofd zit... Krijg je dan al last van donkere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
als je firmware 3.17 is heb je dan altijd last van een component bug of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

nlboy

Alles kitz?

Goedendag, sinds kort hebben wij de LG 37LB2R. Een man in de winkel zei toen dat je via een bepaalde manier het korrelige TV kon veranderen naar helder beeld. Zelf vond ik het vreemd om te horen, maar is dat zo dat je via een bepaalde code of menu het beeld scherper kan krijgen? Alvast bedankt!

edit: -Foutje- Ik had het gelezen op internet. :X Daar staat namelijk wanneer je de TruM uitzet het beter wordt. Zie alleen geen verschil, dus zou wel onzin zijn. :)

[ Voor 24% gewijzigd door nlboy op 20-10-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje dit topic weer eens gelezen, weer een hoop geleerd. Echter zit ik nu zelf ook met een paar vragen:

1. Ik heb de 37LC3R. Ik zou graag eens willen weten hoe andere LC3R bezitters hun exemplaar hebben afgesteld. Welke waardes et.

2. Ik lees nu in de openingspost een stukje over een firmware update vanwege grijs/zwartwaarden.
Is deze update de moeite waard om LG te bellen voor een servicemonteur? Fixt deze update alleen het grijs/zwart probleem, of zijn er nog meer verbeteringen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben in het bezit van een LG 26LC51. Ben heel tevreden met het apparaat !
Nu heb ik van het weekend een Playstation 3 gekocht en deze via HDMI aangesloten aan mijn LG.
Nu detecteert de Playstation 3 automatisch de optimale resolutie voor de tv.

De optimale resolutie is 1080p. De resolutie wordt dus ook ingesteld op 1080p, dit werkt perfect.
Ik wist niet dat deze LG dat aan kon. Op de doos / handleiding stond wel 1080p input.

Al met al een leuke meevaller :) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door djwaxi op 22-10-2007 13:38 ]

PSN Id : djwaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
djwaxi schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
Ik ben in het bezit van een LG 26LC51. Ben heel tevreden met het apparaat !
--
De optimale resolutie is 1080p. De resolutie wordt dus ook ingesteld op 1080p, dit werkt perfect.
Ik wist niet dat deze LG dat aan kon. Op de doos / handleiding stond wel 1080p input.

Al met al een leuke meevaller :) _/-\o_
Hij heeft gewoon native 720P scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
Klopt, maar vreemd dat hij gewoon 1080p weergeeft. Nu staat de Playstation 3 ingesteld met als resolutie 1080p. En het werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van downscalen in de TV. De Panasonic TH 37PV70 (en de 42PV70) doen dat ook terwijl de native resolutie 1024 x 768 (720p) is. Kan iemand mij nu overigens eindelijk uit de doeken doen vanaf welke grootte van een scherm het eigenlijk zin heeft om in de Full HD hype te stappen? Dat moet toch uit te rekenen zijn? Als ik met mijn 6 Megapixel Spiegelreflex op 6 Mega pixel een foto schiet en afdruk op 10x15 cm ziet het er precies zo uit als ik dezelfde foto met dezelfde camera met 3 Megapixel heb gemaakt. Nogal logisch omdat het uitvoer formaat 10x15 gewoon te klein is om het verschil te zien. Zo moet het dus in die televisie wereld ook zijn. Alleen ben ik in nevelen gehuld vanaf welke grootte scherm het verschil tussen 720p en 1080p echt relevant wordt (wat dan natuurlijk ook weer met kijk afstand te maken heeft). Iemand al ergens een leuk formuletje gevonden dat kijk afstand neemt en dan verteld vanaf welke grootte 1080p echt waarneembaar superieur wordt aan 720p?

Overigens heb ik o.a. onder invloed van dit topic mijn bestelling 37PFL9632D (nieuwe generatie 100Hz Full HD LCD) omgezet naar een Panasonic Plasma TH 37PF70. Is niet alleen bijna € 600 goedkoper maar ook veel sneller leverbaar wat voor mij niet onbelangrijk is omdat ik NU 3 weken vrij ben en 's avonds na het klussen in huis wil genieten van FILM. En per ongeluk lijkt het er op dat deze switch van LCD naar plasma helemaal niet zo gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van LG naar Panasonic is sowieso al een gigantische stap in de juiste richting... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste "echte"storing.
kreeg foutmelding -300
De zenders waren niet beschikbaar.
Reset van de ontvanger hielp niet.

De 2e lijn heeft de instellingen van de experiabox op afstand bekeken.
en uiteindelijk een harde reset gegeven :-(
(toch bijzonder dat ze daar zomaar op afstand bijkunnen)

Probleem opgelost.
Inmiddels mijn wireless instellingen weer toegevoegd
(volgens de 2e lijn lag het daar niet aan).

Oorzaak onbekend. Het werkt allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps verkeerde forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat te twijfelen tussen een Sony,Samsung of Philips maar toen kwam ik de LG 26LC51 tegen op internet. Ben nu dus van plan om deze te kopen als ik afga op kieskeurig. Is deze tv echt zo goed? En weet iemand misschien een winkel waar die goedkoop te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG kan niet tippen aan de drie eerder opgenoemde merken.... nuff said denk ik dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van een 32lb2r.. Beeld veruit het mooiste in de prijscategorie waarin we zochten. Nu vroeg ik mezelf af hoe het in te stellen is dat deze automatisch aanspring als hij signaal ontvangt van onze digitale receiver (aangesloten via scart, aangezien de receiver helaas nog niet over een HDMI aansluiting beschikt). Nu weet ik dat dit via het service menu mogelijk moet zijn, alleen is de vraag, welke optie..? Is allemaal lekker cryptisch omschreven in dat service menu.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:49:
LG kan niet tippen aan de drie eerder opgenoemde merken.... nuff said denk ik dan ;)
we weten nu wel dat je anti-LG bent. De verschillende reviews op verschillende sites wijzen toch echt wel uit dat LG zich kan meten met de topmerken. Onderbouw je statements dan eens een keer met argumenten in plaats van alleen maar te zeiken over dat LG kut is. Je zit in een LG topic, als je dan dus niks zinnigs te zeggen hebt over LG producten kan je net zo goed wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik wou ook graag naar LG gaan, maar die lc51 heeft volgens aantal post last van clouding, dus dat model is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

we weten nu wel dat je anti-LG bent. De verschillende reviews op verschillende sites wijzen toch echt wel uit dat LG zich kan meten met de topmerken. Onderbouw je statements dan eens een keer met argumenten in plaats van alleen maar te zeiken over dat LG kut is. Je zit in een LG topic, als je dan dus niks zinnigs te zeggen hebt over LG producten kan je net zo goed wegblijven.
Zich kan meten met de topmerken..?!? Nu ga je te ver kerel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg het dan eens uit? Was namelijk echt van plan de 26LC51 te halen maar als er voor dezelfde prijs ( +- €500,- ) betere zijn haal ik liever die.

Nu zag ik in de media markt dat een samsung mooier beeld had maar lag denk vooral aan de slechte kwaliteit van wat er op de LG uitgezonden werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je er precies op aan wilt sluiten... maar het beste is om je eigen spul mee te nemen naar een zaak, om daar te kijken wat je het mooist vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:29:
Leg het dan eens uit? Was namelijk echt van plan de 26LC51 te halen maar als er voor dezelfde prijs ( +- €500,- ) betere zijn haal ik liever die.

Nu zag ik in de media markt dat een samsung mooier beeld had maar lag denk vooral aan de slechte kwaliteit van wat er op de LG uitgezonden werd..
Tsjah.. Ach, ik dacht ook in eerste instantie aan een Samsung.. Totdat ik het grote Samsung lcd ervaringen topic las, en daar een groot feest van herkenning aantrof.. :P

Heb hier een mooie Samsung digitale tv receiver/set top box. Op zich niets mis mee, mooi beeld en zo, maaaaar.. Ding is ondertussen al 8 keer kapot geweest, steeds opnieuw moeten verzenden op eigen kosten naar Selectro, terwijl het ding echt pas een maandje of wat binnen stond. Selectro is dus de vaste reparatieservice van Samsung, welke het ding steeds "gerepareerd" retourneerde. Waarna hij dus opnieuw opgestuurd kon worden, omdat er dus letterlijk NIETS gebeurd is tijdens de z.g. "reparatie".
Van Samsung uit geeft men niet thuis, en de webshop waar het ding vandaan kwam trok helemaal direct zijn/haar handen er vanaf. (Shame on you, coolsound :r )

Nu baseer ik mijn ervaringen niet op de crappy webshop waar de receiver vandaan komt, maar Samsung zelf had ook wel *iets* coulanter mogen zijn richting klanten.
Als je klanten aangeven al 5 keer iets richting de reparatieservice gestuurd te hebben zonder resultaat, dan neem je gewoon aktie. Al is het alleen voor de reputatie van het merk. Maar, helemaal niets. En als ik dan soortgelijke ervaringen lees in het Samsung topic, tsjah, dan trek ik gewoon m'n conclusies over het merk. Dan betreft het geen incident. Nee, dan 100 x liever de 2 jaar (!) onsite garantie van LG + extra bijgekochte garantie via dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een Playstation 3 aan te hangen , nu zag ik dat de LC4 al prima beeld gaf vergeleken met een philips en sony van 26inch waardoor het mij lijkt dat de LC51 nog iets beter is. Of heb ik het verkeerd en zi er bijna geen verschil tussen die 2?

En wil een betrouwbare tv, nu kwam de 51 er op kieskeurig prima vanaf en hoor je weinig klachten verder waardoor ik eigenlijk naar die neig te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
wat is eigenlijk het verschil tussen de lc51 en lc52 serie? want ik heb hier namelijk een 32lc52 staan en ik vroeg me af wat het verschil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
de 41 en 51 zijn hetzelfde alleen uiterlijk verschilt met zilver randje.
Wat ik me nuzelf afvraag, hoe is het nu afgelopen met LG 32LC51 die last hadden van clouding, omdat lg onsite garantie geeft?

[ Voor 47% gewijzigd door J_star op 30-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDF bestand van lg geopent en daarin staat dat het inderdaad dezelfde modellen zijn, waarom er dan zo een prijsverschil tussen zi snap ik niet maar de 41 kan ik goedkoper krijgen dus daar ga ik denk voor.

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Blueone schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:37:
wat is eigenlijk het verschil tussen de lc51 en lc52 serie? want ik heb hier namelijk een 32lc52 staan en ik vroeg me af wat het verschil is
Wat ik op kieskeurig zie is dat de 32lc52 een lagere helderheid heeft en duurder is als de 32lc51.
Maar is met dit model eventueel het bleeding opgelost?
Heb jij er last van Blueone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit dat trouwens alleen in de 32inch versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Zich kan meten met de topmerken..?!? Nu ga je te ver kerel 8)7
wederom compleet zonder argumenten. Onderbouw je statemens dan eens een keer ipv alleen maar de arrogante lompe klootzak uit te hangen die alles zogenaamd beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninja power :+ ...met je capuchon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Dit soort opmerkingen vullen alleen de topic, ze voegen niks toe.
Geef aub ontopic onderbouwde opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ben sterk aan het overwegen om dit model boven de samsung le32s81 te nemen, ivm betere service, maar zoals hierboven had gepost ben ik ook benieuwd naar het verschil tussen de 32lc51 en 32lc52.

Verder is de samsung beter of slechter, iemand ervaring tussen deze 2 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch voor de 26LC51 gegaan en heb er geen spijt van. Echt een pracht tv voor een prima prijs. Mooi helder beeld ook, nu nog even kijken of er nog een surroundsetje bij komt of alleen een ps3.
Iedergeval al erg tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Heb je last van bleeding, of witte vlekken, weet niet hoe je het noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mankeert er niks aan het scherm :)

Nu wachten op de nieuwe ps3 pakketten en dan hd materiaal erop afdraaien :P

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
xxxneoxxx schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:24:
Ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van een 32lb2r.. Beeld veruit het mooiste in de prijscategorie waarin we zochten. Nu vroeg ik mezelf af hoe het in te stellen is dat deze automatisch aanspring als hij signaal ontvangt van onze digitale receiver (aangesloten via scart, aangezien de receiver helaas nog niet over een HDMI aansluiting beschikt). Nu weet ik dat dit via het service menu mogelijk moet zijn, alleen is de vraag, welke optie..? Is allemaal lekker cryptisch omschreven in dat service menu.. :p
Iemand..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Heeft iemand al de LG32LB75, of is dit al een verouderd model, deze heeft namelijk wel een hogere Dynamisch contrast verhouding als de 32LC51, is hier eventueel ook het bleeding probleem opgelost?
Anders is het wel het overwegen waard, hij moet dan denk ik concurreren met samsungs LE32R81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Kom net terug van de mediamarkt, nu viel me op dat integenstelling tot bijvoorbeeld samsung modellen dat je eigenlijk maar weinig kan instellen bij de LG LCD tv's.

Je kan contrast op hoog of laag zetten, kleuren instellen, helderheid, en die engine uit of aan. Daarmee is het wel over, ik weet niet of je nu veel meer kan dat ik in mijn sneak peak hebben kunnen bekijken. Maar het lijkt mij wel beetje jammer.

Verschil tussen de 32LB75 en 32LC51 vond ik ook redelijk groot, het leek wat me opzich raar is, dat het nieuwe model de 32LB75 slechter waarin ik doel op fletser beeld als de LC51, ondanks dat ik de helderheid helemaal naar beneden had gezet.

Nu is winkel niet de ideale test ruimte, maar ik denk dat ik toch maar voor de 32LC51 ga. Hadden hem niet op voorraad anders had ik hem gekocht, wouden ook helaas niks van de prijs halen bij mediamarkt eindhoven ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
Ik bezit een LG 26LC51 en ben hier zeer tevreden over. Hierop heb ik een PS3 aangesloten via HDMI. Deze heeft de optie om automatisch de meeste geschikte resolutie in te stellen. Nadat dit gedaan is staan de settings op 1080P. Ik snap het niet helemaal, de 26LC51 is toch een 720P scherm ? Wel heeft deze een 1080P Input, dit staat ook op de website. Het verschil tussen 1080P en 720P icm de PS3 is ook goed te zien in XMB. De letters zijn een stuk kleiner in 1080P.

Geeft de LC26C51 dan nu ook écht 1080P weer , of downscaled hij deze zelf naar 1080I ? De PS3 downscaled volgens mij niks aangezien de settings op 1080P staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

djwaxi schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:21:
Ik bezit een LG 26LC51 en ben hier zeer tevreden over. Hierop heb ik een PS3 aangesloten via HDMI. Deze heeft de optie om automatisch de meeste geschikte resolutie in te stellen. Nadat dit gedaan is staan de settings op 1080P. Ik snap het niet helemaal, de 26LC51 is toch een 720P scherm ? Wel heeft deze een 1080P Input, dit staat ook op de website. Het verschil tussen 1080P en 720P icm de PS3 is ook goed te zien in XMB. De letters zijn een stuk kleiner in 1080P.

Geeft de LC26C51 dan nu ook écht 1080P weer , of downscaled hij deze zelf naar 1080I ? De PS3 downscaled volgens mij niks aangezien de settings op 1080P staan ingesteld.
De TV accepteert deze resolutie en downscalet hem dan zelf. De PS3 weet dit niet, omdat de TV aangeeft die 1080P wel aan te kunnen. Of het echt een probleem is moet je zelf uitmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
Garyu schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:38:
[...]

De TV accepteert deze resolutie en downscalet hem dan zelf. De PS3 weet dit niet, omdat de TV aangeeft die 1080P wel aan te kunnen. Of het echt een probleem is moet je zelf uitmaken natuurlijk.
Ja oké, maar wat zou nou beter zijn. Of de PS3 op 1080P laten staan en de TV downscaled de boel, of PS3 op 720P zetten standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

djwaxi schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:01:
[...]

Ja oké, maar wat zou nou beter zijn. Of de PS3 op 1080P laten staan en de TV downscaled de boel, of PS3 op 720P zetten standaard ?
Wat je zelf het mooiste vind. De games schakelen zelf over naar 720p, als ze niet 1080p zijn. Welke van de twee apparaten het beste scaled en hoe je tv dit het beste weergeeft kun je beter zelf bepalen.

PSN: Shiver23

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Hoe zijn de ervaringen mbt de lg 32lc41?

Ik ben van plan deze tv te gaan aanschaffen, aangezien deze nu voor een leuke prijs bij de Makro staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Slomy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:18:
Hoe zijn de ervaringen mbt de lg 32lc41?

Ik ben van plan deze tv te gaan aanschaffen, aangezien deze nu voor een leuke prijs bij de Makro staat.
Hier in ieder geval prima. Alles werkt, beeldkwaliteit is prima.

Het enige 'probleem' is dat de TV hier niet automatisch wisselt tussen 16:9 en 4:3 bij input vanaf onze DVB-T ontvanger. Ik weet alleen niet of het aan de ontvanger ligt die het signaal op een gekke manier codeert of dat het aan de TV ligt. In ieder geval heb ik af en toe een zwart vierkant om het beeld heen, en de TV kan dit niet wegsnijden. Er zit wel een zoom-functie op, maar dat werkt ook niet altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
J_star schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Wat ik op kieskeurig zie is dat de 32lc52 een lagere helderheid heeft en duurder is als de 32lc51.
Bleeding heb ik nauwelijks last van en ook niet van de de verschillende kleurtinten, misschien dat dat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Nou ik heb de 32lc51 gekocht, en moet zeggen ben er ontvreden over. Heb nu dus juist wel last van bleeding. In verscheidene hoeken.

Moet nog terug naar de winkel gaan maar tot voor heden nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 22:00
Weet er hier misschien iemand wat de verdere verschillen van de 37LF65/37LF75 naast een hoger contrast? Ik ben namelijk van plan een van deze tv's te kopen en aangezien de laatste 200 euro duurder is wil ik weten of dit het waard is:
Doel=Xbox360 over Component, en Hoofdzakelijk ook pc gebruik (Zit er dan ook afhankelijk van wat ik plezier ervaar tussen 0 en 3 meter vanaf). Of weet er iemand andere betere 37" FULL HD alternatieven (Na research: Samsung LE37M86, Toshiba 37X3030, of Philips 37PFL7662)

En als laattste De LF65 en LF66 zijn hetzelfde model toch met alleen cosmetische veranderingen? *50 euro prijsverschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je precies wilt weten, maar ik krijg morgen de Toshiba 42X3030 binnen, en ik ga m'n X360 ook over component aansluiten. Dus dat wordt dit weekend grondig testen. Als je wat wilt weten over de Tosh, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 22:00
Ja graag, die TV zit ook nog in de race ;) en kost niet super veel geld, op hdtvtest.co.uk komt ie er ook goed uit ;). (Ik ga alleen dan voor de 37" versie). Als je deze op 1080p kan testen lijkt me top:) (En kan je eventueel als je tijd over heb testen of aansluiten op pc werkt, dus 1:1 pixelmapping op 1920x1080, op 60hz?, En doet 24fps het ook zonder problemen? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogenlijk is om bij volume veranderen die blokjes balk uit te zetten?
Dus de osd (on screen display) uitzetten bij hard/zacht geluid veranderingen.

• J_star
Vandaag monteur langs geweest, heeft beetje over scherm geveegt met doekje proberen de bleeding eruit te krijgen, alleen op moment toen hij keek was het niet voldoende om een nieuw scherm erin te zetten.

Ik vertelde over LG dat ze niet bekend waren met probleem maar op internet wel veel van zag. Daarop zei hij dat dit toch echt wel een probleem is bij LG en ook bij het nieuw model LB75.

Neem het LG erg kwalijk aangezien ik voor ik deze tv kocht (32LC51) eerst met hun had gebeld over het bleeding probleem. Echter onkende ze bekent te zijn van het probleem. Nu door een monteur bevestigd is vaker voorkomt, vindt ik het een slechte zaak dat ze er 'niks' aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG 37LC25R al enige tijd. Sindskort heb ik ook een psp, waarmee ik via component op de tv speel.
Alleen als ik component selecteer, dan heb ik bij ARC niet alle opties. Ik wil namelijk volledig beeld gebruiken, maar deze optie is nu niet beschikbaar. Iemand enig idee hoe ik dit wel kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 14:35
hij heeft twee keer zoveel contrast maar dat wist je al :D Hij heeft een swifel stand, draaibaar waardoor alles mooi is aan te sluiten. Hij heeft 3 hdmi aansluitingen die andere dacht ik twee. hij heeft een snellere reactiesnelheid 5 ms volgensmij ook nog sneller dan het vorige model owja en hij ziet er super mega sweet uit :D. het enige waar je op moet letten is dode pixels ik heb drie modelen binne gehad eentje met een grote kras en enetje met 4 a 5 dode subpixels ik heb er nu eindelijk eentje met 1 stuck pixel 7 pixels vnaaf de zijkant niet zichtbaar verder meer dan tevreden over dit toestel is mooiste toestel wat ik tot nu toe heb gezien en ik heb lang gezocht
Lightning89 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:24:
Weet er hier misschien iemand wat de verdere verschillen van de 37LF65/37LF75 naast een hoger contrast? Ik ben namelijk van plan een van deze tv's te kopen en aangezien de laatste 200 euro duurder is wil ik weten of dit het waard is:
Doel=Xbox360 over Component, en Hoofdzakelijk ook pc gebruik (Zit er dan ook afhankelijk van wat ik plezier ervaar tussen 0 en 3 meter vanaf). Of weet er iemand andere betere 37" FULL HD alternatieven (Na research: Samsung LE37M86, Toshiba 37X3030, of Philips 37PFL7662)

En als laattste De LF65 en LF66 zijn hetzelfde model toch met alleen cosmetische veranderingen? *50 euro prijsverschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb hier een 32LC52 staan. Deze tv heeft ook een aparte audio output, alleen vraag ik me af hoe je deze werkend krijgt aaangezien ik er maar geen geluid ut krijg. Werkt deze soms alleen maar bij bepaalde bronnen?

het geluid van de tv in het menu uitzetten werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 09-12-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nog steeds niemand die mij kan vertellen hoe ik een LG LCD tv instel om automatisch over te schakelen naar composiet als hier signaal overheen gaat , en dit dus niet meer met de remote elke keer in hoef te stellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste kenners,

ik ben (net zoals de meeste hier) op zoek naar een andere tv. Uiteindelijk denk ik dat een LG wil, mede door de mooie styling en de prijs/kwaliteit.
Nu heb ik 3 modellen op het oog.

LG 37LF75 (iets betere contrastratio dan de 37ly95)
LG 37LT75 (met harde schijf)
LG 37LY95

Heeft iemand ervaringen met deze (weliswaar nieuwe) modellen? Of kan iemand mij direct een model afraden etc.
Het doel van de tv is gewoon tv kijken (heb analoog en digitaal), dvd's kijken en xbox360 spelen. Daarom zit ik aan Full HD te denken. Is dit ook echt nodig? Of is 1366x768 meer dan genoeg?

Groeten TJ en iedereen alvast bedankt voor de berg info die hier te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:54:
Beste kenners,

ik ben (net zoals de meeste hier) op zoek naar een andere tv. Uiteindelijk denk ik dat een LG wil, mede door de mooie styling en de prijs/kwaliteit.

LG 37LY95

Heeft iemand ervaringen met deze (weliswaar nieuwe) modellen? Of kan iemand mij direct een model afraden etc.
Het doel van de tv is gewoon tv kijken (heb analoog en digitaal), dvd's kijken en xbox360 spelen. Daarom zit ik aan Full HD te denken. Is dit ook echt nodig? Of is 1366x768 meer dan genoeg?

Ik heb zelf sinds een ruime week de LG 37LF75 en hij bevalt meer dan prima. Zwart is goed zwart zonder vreemde grijs of blauwtinten. Enige wat me opviel is dat het zappen van kanaal naar kanaal niet supersnel is maar daar stoor ik me niet zo snel aan. Verder blijft analoge tv kijken gewoon bagger. Er is ontzettend veel verschil tussen de verschillende kanalen wat dat betreft. Het ene kanaal is spatzuiver en het andere kanaal ziet er gewoon niet uit. Denk eerlijk gezegd dat dat niet aan de tv ligt maar aan de kwaliteit van het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54
Ik ben een gamer. Ik spaar oude consoles en voor mijn current en lastgenconsoles (Dreamcast/PS2/Xbox/Xbox360) ben ik op zoek naar een LCD scherm. Er gaat geen TV op gekeken worden (-:

In de woonkamer staat een LG 37LB1R waar ik bijzonder tevreden over ben. Alle eerder genoemde consoles zien er strak uit, zowel component (xbox360, xbox en ps2) als via de RGB Scart poort.

Nu zie ik de volgende TV's voorbij komen waar ik interesse in heb. Het betreffen de 37/42LF65 en de 37/42LF75. Alle vier full HD televisies. Ik weet dat mijn games er daardoor niet beter uit gaan zien, met uitzondering van de 360 dan misschien. Mijn vraag is dan ook of het er op deze televisies veel slechter uit gaat zien. Of gelijk?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:54:
Beste kenners,

LG 37LY95

Ik heb nu twee LG televisies in huis. De 37LB1R staat in de woonkamer en geeft televisie weer en een mediacentre (PC). Ik ben over beide beeldkwaliteiten erg tevreden en vind mezelf een echte zeikerd. Die LB1R is nog vrij prijzig voor een 1366x768 scherm en al wat ouder model, maar er zijn nogal wat extra's die dit scherm heeft (analoge tuner x2, waardoor PIP met twee tv-beelden kan bijvoorbeeld). Het mediacentre is over de D-sub keurig beeldvullend en vlijmscherp. Toen ik op zoek was naar een 2e toestel heb ik lang getwijfeld of ik niet deze zou nemen in plaats van een full HD scherm. Zo tevreden ben ik erover.

De tweede heb ik gisteren in huis gehaald en de uitgebreide testen volgen nog. Het betreft de 37LF75, een nieuw full HD scherm van LG. Ik gebruik deze alleen om op te gamen en heb er een hele serie apparaten op aangesloten. Een xbox360, xbox en ps2 via component. Een PC via HDMI en een Dreamcast via scart. Op allemaal krijg ik het beeld dat ik verwacht. Prima dus. Bij HDMI kan de TV iets leuks. Standaard heeft een PC wat overscan, wat betekend dat de zijkanten en onderkant/bovenkant van het scherm er iets afvalt. Ondertitels kunnen daardoor gedeeltelijk niet zichtbaar zijn. De TV kent een optie 'scannen'. Als je hem daarop zet, dan brengt hij het beeld weer in zijn geheel op het scherm. Echt goed gedaan. TV ga ik er niet op kijken, dus daar geen oordeel over.

Ik heb me ook laten verleiden tot de aanschaf van een Tatung scherm. In recenties komt deze 42" full HD TV er steeds goed vanaf. Is niet bevallen en heb ik na een week weer teruggebracht. TV was flets, beeld via component/scart niet scherp. En het design was lelijk imho. De opvallende sticker op de voorkant met 'HD-ready', wat vreemd is bij een 1080p scherm, was hij niet waard.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Ik kwam laatst in een winkel in merksem ( antwerpen ) en daar hingen alletwee de TV's naast elkaar.
de 52 had een dynamisch contrast van 1:8000 waar de 51 eentje van 1:5000 had.
En ik moet zeggen dat de 52 een beter beeld weergaf. Beiden zijn ze heel goed van kwaliteit, maar de 52 was nog net ietsje beter.
Ik weet niet of die informatie klopt want ik kan nergens op het internet ( ook niet op LG site zelf ) betrouwbare info vinden over de 52. Ik vind zelfs geen bestaan ervan op LG site.
Iemand nog hulp hierbij?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-Denton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 19:53
Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb namelijk vanmiddag een LG 32LC51 aangeschaft bij komplett omdat mijn oude televisie beeld problemen gaf, het beeld werdt namelijk telkens heel vaag en ging deze automatisch uit, nu lijkt dit probleem terug te komen met de nieuwe LG.

Hij heeft de hele middag prima gedraaid totdat hij plots ineens uitging, na hem opnieuw aan te zetten gaf deze een paar seconden beeld en ging meteen weer uit, nu kan ik hem aanzetten maar het beeld blijft gewoon zwart (ook geen backlight), het standby lampje gaat even groen knipperen en springt direct weer terug op rood.

Is het mischien een probleem met de stroomaansluiting? ik heb de LG nu aan een ander stopcontact gehangen aan de andere kant van het huis, maar krijg hem gewoon niet meer aan.

Is er een manier om de LG te resetten? kan hierover namelijk weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@JC-Denton

Die is gewoon stuk, terugbrengen dus! Gevalletje botte pech.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik vind de Panasonic 37PV7 een pracht apparaat, echter valt deze buiten mijn bereik kwa verbruik en grootte (zijn pas leverbaar vanaf 37").

Ik ben dus nu opzoek naar een soortgelijke TV en het SD beeld van dit scherm beviel me wel in de Micro, wat zijn jullie meningen van SD en tevens HD via PS3?

De Samsung 32R81 kwam ook mooi op mij over hoe vinden jullie deze in verhouding met elkaar staan? (misschien nog een Vergelijking met de Samsung 32M86?)

Het is zo moeilijk een juiste keuze te maken voor de komende jaren.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-Denton
  • Laatst online: 23-08 19:53
Zojuist de televisie terug gestuurd naar komplett en een nieuwe LG 32LC52 gehaald bij BCC, deze werkt nu al de hele dag perfect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de LG 32LC51 en ondanks alles bevalt deze TV mij zeer goed.

Hij is nooit echt zwart maar tijdens uitzendingen valt dat niet echt op, het haar wordt in iedergeval niet groen zoals soms het geval is.

Echter blijft de Ondertiteling soms hangen (misschien hetzelfde als wat ik gehoord heb over gezichten die blijven plakken) Heb de DVD speler al enige tijd langer echter is hij tegenwoordig via een Logitech 3M HDMI kabel aangesloten en voorheen via Scart.

Iemand die ook wellis heeft dat er ineens 2 ondertitels door elkaar heen staan en dan bij het volgende stuk tekst ineens weer normaal is, had dit in een serie van 42m 2x gehad.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:07:
[...]

Ik kwam laatst in een winkel in merksem ( antwerpen ) en daar hingen alletwee de TV's naast elkaar.
de 52 had een dynamisch contrast van 1:8000 waar de 51 eentje van 1:5000 had.
En ik moet zeggen dat de 52 een beter beeld weergaf. Beiden zijn ze heel goed van kwaliteit, maar de 52 was nog net ietsje beter.
Ik weet niet of die informatie klopt want ik kan nergens op het internet ( ook niet op LG site zelf ) betrouwbare info vinden over de 52. Ik vind zelfs geen bestaan ervan op LG site.
Iemand nog hulp hierbij?

Alvast bedankt.
Voor zover ik het weet is het enigste verschil de kleur van de behuizing. De 51 is matzwart en de 52 is glanzend zwart (heb ik).

Ben er HEEL ERG tevreden mee, mooi beeld zelfs met analoog signaal... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Gezichten blijven plakken? Kan je dat eens wat preciezer beschrijven, dat lijkt op iets dat ik ook soms zie bij het afspelen vanaf onze HDD-recorder, en waarvan ik de compressie van de recorder verdenk. Maar als dit hetzelfde is en aan de TV ligt, ga ik er toch eens mee terug naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACG
  • Laatst online: 15-08 15:09

ACG

Via het servicemenu van mijn 32LC25R heb ik de code bij 'optiontool' veranderd. Nu wil ik de code weer zoals origineel zetten (niet alle knoppen van het toestel zelf werken nu juist) maar ben zo onhandig :+ geweest om de originele code niet te onthouden.
Wie wil eens in zijn servicemenu kijken van zijn 32LC25R (op zowel het toestel als op de afstandbediening gelijkertijd 'menu' een tel of 10 ingedrukt houden) en even posten wat de van oorsprong ingestelde optiontool code is? THANKS!

[ Voor 3% gewijzigd door ACG op 26-12-2007 19:46 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACG
  • Laatst online: 15-08 15:09

ACG

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:28:
Ik heb verschil in beeld en geluid als ik de Samsung HD-ontvanger voor de kabel op mijn LG 32LC25R LCD-TV aansluit. Ik heb in het service menu de audio-delay op "0" gezet en beeld loopt dan synchroon maar na uit- en weer aanschakelen van de LG is deze instelling weer origineel (dus weer verschil tussen beeld en geluid). Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
Helaas, ik heb nog geen oplossing.
Maar jij lijkt de enige die kennelijk ook last heeft van dit probleem. Het speelt bij mij enkel bij de ontvangst van digitale TV via een DVB-c ontvanger.
Via het servicemenu de 'delay' op 0 zetten en het probleem is weg. Maar helaas, de TV houdt de instelling niet vast wanneer hij op standby gaat.

2 Vragen:
- Zijn er nog meer menden die de 32LC25R bezitten (of een andere LG) die dit probleem ervaren;
- Is er iemand die al een blijvende oplossing gevonden heeft?

ACG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ik heb last van de component bug en firmware 3.17 in een lc51 32 inch... kan er dan gewoon een monteur langskomen die hem update naar 3.20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Sj44k13 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:03:
ik heb last van de component bug en firmware 3.17 in een lc51 32 inch... kan er dan gewoon een monteur langskomen die hem update naar 3.20?
Wat is dat voor bug, en hoe zie je welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben van plan de LG 37LF75 te gaan kopen. Ik zag hem staan voor een hele scherpe prijs. Bij Salland staat ie voor 896 euro, dus daar is niks mis mee. Mijn vraag is nu wie heeft deze tv toevallig ook en kan me vertellen of hij achteraf iets tegen is waarvan ie zegt dat valt me tegen?? Hoe zijn de ervaringen dus met dit toestel???

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:49:
IK ben van plan de LG 37LF75 te gaan kopen. Ik zag hem staan voor een hele scherpe prijs. Bij Salland staat ie voor 896 euro, dus daar is niks mis mee. Mijn vraag is nu wie heeft deze tv toevallig ook en kan me vertellen of hij achteraf iets tegen is waarvan ie zegt dat valt me tegen?? Hoe zijn de ervaringen dus met dit toestel???

BVD
mijn ervaringen zijn goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Paxlie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:05:
[...]

mijn ervaringen zijn goed :)
Weet jij (of iemand anders) toevallig of deze tv (de 37LF75) 1:1 pixelmapping ondersteunt via HDMI? Ik wil de tv namelijk via mijn htpc aansturen op 1920x1080 via HDMI, zonder daarmee last van over- of underscan te hebben.

Verder ben ik ook nog wel geïnteresseerd in ervaringen; er is erg weinig te vinden over deze tv op internet.

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste