[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:
  • 314.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is de bedoeling dat de TV in m'n woonkamer komt te staan. Ik heb nu een 32" philips CRT en van mij mag m'n nieuwe tv best een slag groter. De bank waarop het meeste tv gekeken zal worden staat op zo'n 2,5 tot 3 meter van de TV. misschien wat meer, ben niet thuis dus moet gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Om dan profijt te hebben van FullHD zul je 50 inch moeten kopen.
Met andere woorden een Full HD van 37 inch is op die afstand overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik zit op 2.5m van mijn 37" lcd-tv, en dan ziet een 480p filmpje er ook nog goed uit eerlijk gezegd. Uiteraard zie je dan wel nog het verschil met 720p. Maar voor de beleving van films denk ik dat een kwalitatief beter scherm het wint van de hogere resolutie.

Voor mij was de resolutie echter wel een belangrijke eis omdat ik er ook een PC en spelcomputer aanhang. Puur voor films was ik blijer geweest met een lagere-resolutie plasma.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Philflow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:43:
Om dan profijt te hebben van FullHD zul je 50 inch moeten kopen.
Met andere woorden een Full HD van 37 inch is op die afstand overbodig.
Behalve dat er maar weinig schermen die Full-HD signalen accepteren maar geen Full-HD resolutie hebben, wat met een PS3 wel weer vervelend is. (Hoewel die sinds 1.8 een stuk meer scaled).
En 1024x768 is meteen wel een stuk lager. (Te laag naar mijn mening)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:39:
Ik heb nu een leuke combinatie: een LG 42LF65 Full HD, casema digitale TV (samsung DCB-B270R), een shuttle met Mediaportal en een Philips harddisk recorder DVDR 9300H met HDMI. Alles werkt fijn met goede kleuren en geluid. Mijn vraagjes:

- kan HDMI automatisch het beeld overnemen als er een signaal op komt (zoals bij scart ?)
- dat PIP op een LG, is dat een "urban legend" of zijn er collega tweakers die het aan de praat hebben ?
hallo
de nieuwste lg tv 's hebben simplink

een uitleg hierover staat in de nieuwste 2007 pdf-folder van lg
hierbij linkje naar de pdf-file,
http://www.lkgsolutions.be/produkten_lgbrown.pdf

simplink staat op blz 20 tot 22
groeten

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik zit ook de denken aan de 42LF65;

Echter vroeg ik het volgende af:

1 Kan ik met mijn pc(8800GTX) via DVI naar HDMI het scherm gewoon als 1920/1080 aansturen?
2 Ondersteunt de VGA ingang ook 1920 (XB360)?
Volgen mij zou het wel moeten, echer ris er noggeen online manual beschikbaar.

Verder viel bij (Media Markt) deze TV mij op dat:
Het beeld was ietsje somberder (ook na het eea instellen) t.o.v. de sony/samsungs LCD tv's
De kleuren daarentegen ietsje realistischer waren.
Het geluid zo goed als geen bass heeft.

@Artworkx, weet je al meer m.b.t.je beschreven problemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Carel op 02-06-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik ben gister wezen kijken naar de LG. hij hing naast een samsung en een sony scherm en ze speelden allemaal hetzelfde af van dezelfde bron. Bij bijna elke scene met een bijna egale kleur zijn de effecten die artworkx op z'n foto heeft staan te zien terwijl de andere schermen er geen last van hadden. en dat heeft bij doen besluiten niet voor de LG te gaan

ik weet niet helemaal zeker of het precies dezelfde TV was maar ik zag het effect bij meerdere LG schermen

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasplank op 02-06-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Kaasplank schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:56:
Ik ben gister wezen kijken naar de LG. hij hing naast een samsung en een sony scherm en ze speelden allemaal hetzelfde af van dezelfde bron. Bij bijna elke scene met een bijna egale kleur zijn de effecten die artworkx op z'n foto heeft staan te zien terwijl de andere schermen er geen last van hadden. en dat heeft bij doen besluiten niet voor de LG te gaan

ik weet niet helemaal zeker of het precies dezelfde TV was maar ik zag het effect bij meerdere LG schermen
Het is idd echt onvoorstelbaar dat anno 2007 er nog zulke zichbare gradatietinten kunnen zijn. Ikzelf heb het overigens bij MM niet gezien. Menspeelde daareen blu-ray demo af, dit kwam verolgens aan via component. Weet je toevallig nog hoe de schermen waren aangesloten?

@ Artworks heb jij deze problemen via alle ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister even gaan kijken voor een LCD-TV, en kwam al snel bij LG uit: een van de weinige merken die een mooi design hebben.

Ik twijfel nu tussen de 37LC25R, en de 32LC41. De eerste is groter en te koop voor 777 bij de Mediamarkt, de laatste is nieuwer en te koop voor 799 bij dezelfde mediamarkt. Ik kan niet zo veel verschil in de apparaten ontdekken, behalve de 450 cd/m² helderheid tegen 500 cd/m², en de afmeting van 't scherm natuurlijk. Mijn kleine-jongensinstinct zegt 'groter == beter' :P, maar vraag me af of ik iets over 't hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Carel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:05:
[...]

Het is idd echt onvoorstelbaar dat anno 2007 er nog zulke zichbare gradatietinten kunnen zijn. Ikzelf heb het overigens bij MM niet gezien. Menspeelde daareen blu-ray demo af, dit kwam verolgens aan via component. Weet je toevallig nog hoe de schermen waren aangesloten?

@ Artworks heb jij deze problemen via alle ingangen?
Is dit niet alleen zo bij aansluiting via HDMI?

Op mijn 37LE2R heb ik op HDMI een appleTV aangesloten, en op VGA een windows-PC. Bekijk ik hetzelfde divx filmpje op de appleTV (met mplayer of quicktime), dan ziet het er *niet* uit. Bijna lsof je naar een 8-bits (als in, 256 kleuren) display zit te kijken. Bekijk ik het filmpje op de windows-bak (ook mplayer), dan ziet het er fantastisch uit. Geen lompe blokken in egale vlakken, dat soort dingen.

Nou heb ik helaas nog geen andere bron om aan te sluiten op HDMI, dus ik kan niet controleren of het nou aan die appleTV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
brama schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Is dit niet alleen zo bij aansluiting via HDMI?

Op mijn 37LE2R heb ik op HDMI een appleTV aangesloten, en op VGA een windows-PC. Bekijk ik hetzelfde divx filmpje op de appleTV (met mplayer of quicktime), dan ziet het er *niet* uit. Bijna lsof je naar een 8-bits (als in, 256 kleuren) display zit te kijken. Bekijk ik het filmpje op de windows-bak (ook mplayer), dan ziet het er fantastisch uit. Geen lompe blokken in egale vlakken, dat soort dingen.

Nou heb ik helaas nog geen andere bron om aan te sluiten op HDMI, dus ik kan niet controleren of het nou aan die appleTV ligt.
voor wat het waard is: mijn pc via dvi naar hdmi kabel geeft wel een fantastisch beeld (37lc3r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Iemand ervaring met deze tv in combinatie met een xbox 360, of een ps3?

LG 26LC2R

http://kieskeurig.nl/kope...E1FC7C125713B00453C20.htm

Hoe zit het met ghosting, zul je dit kunnen waarnemen of niet?

edit:
Ik zag dat mijn link niet werkte, hopelijk nu wel.

[ Voor 22% gewijzigd door rickhansen op 03-06-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de LG 32LB2R ?

100Hz
Contrast ratio: 5.000:1
Reactietijd: 6 ms
Helderheid: 500 cd/m²
tuners: 2

Ik zit namelijk te twijfel tussen deze en de Samsung LE32R81B :) en is het verschil nou groot als je een 100HZ hdtv hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:35:
Ik zit ook de denken aan de 42LF65;

Echter vroeg ik het volgende af:

1 Kan ik met mijn pc(8800GTX) via DVI naar HDMI het scherm gewoon als 1920/1080 aansturen?
2 Ondersteunt de VGA ingang ook 1920 (XB360)?
Volgen mij zou het wel moeten, echer ris er noggeen online manual beschikbaar.

Verder viel bij (Media Markt) deze TV mij op dat:
Het beeld was ietsje somberder (ook na het eea instellen) t.o.v. de sony/samsungs LCD tv's
De kleuren daarentegen ietsje realistischer waren.
Het geluid zo goed als geen bass heeft.

@Artworkx, weet je al meer m.b.t.je beschreven problemen?
hoi carel, ja ik weet al meer.. de hd dvd van over the hegde is gewoon kut.
maar vertel je wel. op deze tv zie je alles wat slecht gecodeerd is gelijk.
limobar een gerespecteerde hd encoder heeft in zijn collectie zeer mooie films die er gelikt uitzien en waar je van geniet..
dus het kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Pff, wat komt LG vaak met versiewijzigingen en als je nu nog eens iets zou kunnen vinden op hun site.
Iemand enig idee wat de verbeteringen zijn tussen de 37 inch LC 41, LC51 en LC55?
Zou mooi zijn als ze eens een matrix maken met daarin alle types en mogelijkheden 8)7

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister meteen maar de knoop doorgehakt en een 37LC25R gehaald.€777 bij Mediamarkt Utrecht. Zo uit de doos prima beeld, zowel vanaf de XBOX als Digitenne. Wellicht dat ik nog een keer goed ga calibreren, maar voor nu is 't al super. En heerlijk groot 8) , de vorige TV had een 15" scherm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik me beeld RGB calibreren???? Als ik de menu knop op de tv indruk en ok op de afstandsbediening dan moet ik een wachtwoord invullen. Wil graag de RGB kleuren opniew calibreren. met welke afbeelding kan ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
mwoe schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:07:
Pff, wat komt LG vaak met versiewijzigingen en als je nu nog eens iets zou kunnen vinden op hun site.
Iemand enig idee wat de verbeteringen zijn tussen de 37 inch LC 41, LC51 en LC55?
Zou mooi zijn als ze eens een matrix maken met daarin alle types en mogelijkheden 8)7
zie blz 6 van onderstaande link

je kunt ook op de site van lg zelf; 3 tv 's vergelijken hoor, groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
markborgen schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:10:
[...]

zie blz 6 van onderstaande link

je kunt ook op de site van lg zelf; 3 tv 's vergelijken hoor, groeten.
Toppie, bedankt.
Dit is echt niet te vinden via de NL site volgens mij

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een review van de LG 32LB2R

http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Ze zeggen dat de 100 HZ niet zo goed werkt. ;(

Niemand hier die deze lcd tv heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24
bigpapa schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:32:
[...]
Oja en voor mensen die de pincode willen hebben voor de lg.
Helaas geven ze niet vrij en weten ze het ook niet (zeggen ze) want hun doen het met een speciale afstanbediening die daarop geprogrammeerd is.
Pincode is 1105, althans die werkt op mijn toestel (32LC25R). Maar dat menu is weinig spannend, is gewoon het 2e menu dat je ook kunt bereiken via de 'pincode loze methode' door 1x op de menuknop van je ab te drukken.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dan RGB calibreren, want OK en OK knoppen werken niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb zelf de 37LC25R, en nu kom ik een het probleem van schermgrote tegen.

bv op de ene kanaal is 16:9 goed, en op de ander spectakel, etc ect...
Het verschilt nog al.

Dus dan moet je bij bijna elk kanaal de ARC toets indrukken om het beeld leuk te
krijgen wat ik zelf zeer irri vind !

Hebben meer mensen dit? Hoe gaan jullie hier mee om ? Is hier iets aan te doen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Shiznit op 05-06-2007 21:06 ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
hoi, heb zelf nog de 37lc2r en in begin ook last van beeldformaten-wisselingen.
Heb hem zelf in het menu scherm >> arc >> op 16:9 staan
krijg je een breedbeelduitzending dan geeft ie dat weer, en als het gewoon ouderwets 4:3 is , is het beeld schermvullend.
Je hoeft dan zelf niet steeds te switchen, dat doet de tv voor je.
groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ok, dat heb ik dus niet.

Wanneer ik hem in de menu op 16:9 zet, blijft hij daar gewoon op staan, ook al
is het een 4:3 uitzending. Zit ik dus naar die zwarte balken te kijken.

Ik heb hem nu voor nood maar op ZOOM 1 staan, en dan het beeld iets naar beneden.
Zodoende heb ik nu twee kleine zwarte balkjes van beide circa 1cm.
Ik vind dat te doen, maar het hoort natuurlijk niet zo, en wil graag een oplossing !!

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de 37LF65? ik lees er niet zoveel over? Zit er een CI-sleuf in voor digitale ontvangst van bijv. casema, of kpn? Volgens de manual wel. En is ie verder enigzins te vergelijken met de 37" FULL-HD variant van Samsung (LE37M87B) ?

Ik twijfel erg om deze te nemen namelijk (de lg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik zou even op AVForums (FY95 topic) lezen. Vooralnog is het een interessante tv, alleen de zwartwaarden zouden nogal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het nederlandse model van de 37LF86 nou wel of nie teen CI-slot? Volgens mij niet namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik denk voor het geld een heel mooi toestel waarvan alle specs ook echt zouden moeten werken (1:1 pixel mapping, 1080p/24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mijn JVC breedbeeldje het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuwe tv. Het liefst LCD maar er is zoveel keus dat ik er een beetje gek van wordt ;). Ik ben bij de mediamarkt wezen kijken en mijn oog viel op de volgende 2 lcd tv's. De LG 37LC25R en de samsung LE32R81. Al leek de samsung in mijn ogen net iets scherper, de LG is toch weer een stukje groter en gaf ook een prachtig beeld (mijn vriendin vond het design van samsung geweldig maar ik heb denk ik toch liever de LG :D). Enige nadeel is alleen, ik heb digitenne van KPN en er is voor mij momenteel geen optie iets anders te nemen. Nu heb ik al vele negatieve reacties gelezen over LCD en digitenne. Is het dan echt zo erg? Maakt het verschil of ik dan een 32inch of een 37inch neem? Wat is er zo verschrikkelijk aan? Of is het met digitenne dan toch maar beter weer zo'n bakbeest te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat de bitrate heel laag is zie je duidelijk blokjes in het beeld (compressie). Op een kleiner scherm zie je dit minder goed. Ligt er maar net aan wat je van je televisie verwacht en hoe scherp je blik is of je er echt iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te moeilijk :D. Las net trouwens dat elguapo de LG 37LC25R heeft gekocht met kpn? digitenne. Kan je mij vertellen wat je ervaring ermee is en hoever je van het beeld afzit en of dit enigszins te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi William ;)

Ik ben er niet zo kapot van, de kwaliteit van Digitenne. Op de 15" bolle TV zag je 't niet, maar nu is 't beeld soms wat blokkerig. Aan de andere kant, als je er niet te dicht bij zit zie je 't al niet meer. En ik kijk niet zoveel TV, eigenlijk alleen journaal :P

Denk verder niet dat 't op een 32" zoveel beter is overigen. DVD of (goede) DivX kijken via de XBOX (via scart, moet nog een component cable halen) ziet er iig erg goed uit.

Ik zou lekker voor de 37" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG 37LC25R gaat hem worden :D! bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen de LG 37LF65 en de Samsung LE-37R84B. Nu heeft die Samsung geen FULL-HD, maar heb ik wel goede ervaringen met Samsung, heb nl eentje op mn slaapkamer hangen.

Qua prijs verschillen ze niet zoveel. Someone help me out plz.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je via digitale tv kijkt en ook van plan bent om een next-gen console of HD-DVD/BR-speler aan te sluiten zou ik voor de LG gaan. Via analoge TV de Samsung.
De geluidskwaliteit van Samsung is overigens in dit type behuizingen niet zo goed, dus misschien dat dit ook nog van invloed kan zijn op je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:51:
Als je via digitale tv kijkt en ook van plan bent om een next-gen console of HD-DVD/BR-speler aan te sluiten zou ik voor de LG gaan. Via analoge TV de Samsung.
De geluidskwaliteit van Samsung is overigens in dit type behuizingen niet zo goed, dus misschien dat dit ook nog van invloed kan zijn op je keuze.
Heb je er zelf trouwens ook een? Ik wil wel digitale tv gaan kijken etc. Dus dan zou ik voor de LG moeten gaan. Ik weet alleen nog steeds niet of er nou een CI-slot op zit, maar die zal dan evt. wel alleen voor DVB-T zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb er zelf (nog) geen een, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de LG. Hij heeft alleen DVB-T, dus alleen digitenne. Of er een CI-slot in zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe kort mijn 42LF65 werkt perfect met mijn XBOX 360 op 1920 op 1080
(Wel via de vga connector, dus moest ik mijn mediaportal pc afkoppelen.)
Volgens mijn vrienden (eigenaars van Philips, samsung en Sharp FullHD) een zeer strak "beeldje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de LG 37LC25R in huis gehaald :D. Eerste ervaringen zijn super (groot :D), digitenne valt me 100% mee (mits je er ver genoeg vanaf zit) xbox media center is geweldig :D. Alleen bij het terugkeren naar menu's in xbmc zijn de witte letters in 1e instantie vaag waarna ze scherp worden. Iemand enig idee waaraan dit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb problemen met het combineren van LCD TV met DVD en digitale decoder.
Ik krijg geen 5.1 geluid gestuurd vanuit de tv.
Ik heb een LG 42LC2R en een DVD LG LH W760ia en een samsung DCB B270R decoder.
Ik heb een optisch glasvezelkabel gebruikt maar de decoder heeft geen optische aansluiting.
Heeft iemand enig idee??

groetjes boem boem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 19:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:57:
Vandaag de LG 37LC25R in huis gehaald :D. Eerste ervaringen zijn super (groot :D), digitenne valt me 100% mee (mits je er ver genoeg vanaf zit) xbox media center is geweldig :D. Alleen bij het terugkeren naar menu's in xbmc zijn de witte letters in 1e instantie vaag waarna ze scherp worden. Iemand enig idee waaraan dit ligt?
heb dezelfde setup als jou en heb hetzelfde euvel, scherm heeft gewoon even tijd nodig ofzo.
ik ervaar dit niet als storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 17:56
Ik heb zelf sinds kort de 32LE2R en ben er behoorlijk tevreden over, vooral met DVD is het fijn. Televisie heb ik via UPC (analoog). Ik loop alleen steeds te klooien met de ACR instelling. Breedbeeld uitzendingen zijn ook verschillenend (kan je zien als ACR op Orgineel staat). Bij de publieke zenders is het full screen en bij de belgische, duitse en engelse zenders wordt het als 4:3 weergegeven met ook nog eens zwarte balken boven en onder. Welke instelling gebruiken jullie? Mij viel op dat bij de instelling 16:9 op de publieke zenders de breedbeeld uitzendingen zwarte balken boven en onder krijgen. Heb je evengoed nog van die dikke mannetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1nzent- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:53:
[...]

heb dezelfde setup als jou en heb hetzelfde euvel, scherm heeft gewoon even tijd nodig ofzo.
ik ervaar dit niet als storend ofzo.
Nou je het zegt dit is inderdaad pas sinds ik een lcd tv heb. Tegenwoordig brand ik alles toch even op een rw en in de 360 dat ziet er via de component toch net wat strakker en scherper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ga deze week een LG 32le2r kopen. Nu wil ik deze aansluiten op mn PC en hiervoor ehb ik ongeveer 7 meter kabel nodig. In mn PC zit een ATI 9600XT dus component uitgang heb ik helaas niet.

Nu kan ik mn tv op 2 manieren aansluiten:

-VGA. Is het makkelijkst lijkt mij maar hoe zit het et signaal verlies over die 7/10m

-DVI-HDMI. Dit lijkt mij het beste, het blijft digitaal alleen mn vraag is:

-Is het iemand al gelukt de 32LE2r op en HDMI resolutie te krijgen van 1360 breed aangezien HDMI normaal alleen 720p pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19
Nog steeds niemand met de LG 32LC51? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze LG en de Philips PFL5322/10 :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
zo de 37lc51 is aangekomen ipv mijn 37lc2r (garantie tgv irritante zoemtoon)

1e indruk, mooi ,maar wel een glanzende omlijsting, dat had mijn andere tv niet.
de tv ziet er optisch ook kleiner uit, mede door de dunnere omlijsting.
lc51 heeft ook geen pip-functie, dat gebruik je toch bijna niet.
de tv zelfde ingesteld als mijn oude ,beeld zit er goed uit
tv en samsung dcb-360r werken ook goed.
ben er met de aansluitingen ook niet op achteruit gegaan,al zit s-video wel aan de zijkant

de tv is een stuk, zeg maar zeker 5 cm platter dan mijn vorige.
wel grappig, er zit een compleet electrisch schema bij getekend op A2 formaat
tevens een soort van handleiding ook op A2 formaat hoe ofdat je een softwareupdate kan doen,denk ik, want het is helaas in het italiaans, maar de plaatjes zeggen genoeg.

de voet van beide tv"s ging er trouwens af dmv de 4 schroeven aan de achterkant, zo gepiept...

wel erg summiere handleiding, de rest staat op een bijgeleverde cd

de lc51;
-geeft stukken beter echt zwart weer, dat zie je ook al gauw als je teletekst kijkt
-geluid is voldoende ondanks minder vermogen.
-deze heeft automatische zenderzoeker,waarna je eenvoudig de gevonden zenders in de gewenste volgorde kan zetten.
-teletekst is echt stukken sneller

nou voorlopig maar weer genieten, groeten.

[ Voor 6% gewijzigd door markborgen op 14-06-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen/Middag ,

Even een heel stom doch simpel vraagje...

Kunnen de LG 32 inch modellen gedraaid worden als in , heeft het een Swifel of moet je voet + tv draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
hoi, volgens mij hebben de lg tv"s een vaste voet
in ieder geval de lc2r en lc51 modellen want die heb ik zelf.
groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
markborgen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:39:
hoi, volgens mij hebben de lg tv"s een vaste voet
in ieder geval de lc2r en lc51 modellen want die heb ik zelf.
groeten.
Jij hebt dus de 32lc51?! Hoe zijn je ervaringen hiermee?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
_Brake_ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Jij hebt dus de 32lc51?! Hoe zijn je ervaringen hiermee?
hoi

mijn indruk, beter dan mijn vorige tv, zie ook revieuw (3 berichtjes naar boven kijken)
ik heb trouwens de 37 inch, maar ziet er niet supergroot uit
mijn kijkafstand is ruim 4 meter

trouwens ook op deze tv de xd-engine(beeldverbeteraar) afgezet, anders heb ik met analoog beeld veel ruis.
met dvd en digitale tv kijken staat xd-engine wel aan
prijzen zijn ook erg interessant ruim 9 maanden geleden betaalde je zeker 400 euro meer voor deze tv van dit formaat (37 inch)
groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ok. Het is dus de 37", maar maakt dat uit? Is het beeld anders dan de 32" (behalve kleiner)?

En die Faroudja chip, daar hoor je niets meer over. Zit die niet meer in de nieuwe modellen? Door dit gemis zit ik nu namelijk toch naar het (oudere) model 32lc25r te kijken...

[ Voor 18% gewijzigd door _Brake_ op 17-06-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
hoi, ga gewoon effe naar de plaatselijke mediamarkt, daar staan zat modellen om te vergelijken.
en wat ik mooi vind, vind jij misschien nix aan.
succes met je keuze.groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
De 32LC51 staat niet bij de MediaMarkt, heb daar de 32LC41 wel gezien waar ik eigenlijk meteen voor viel (terwijl ik daar behoorlijk dichtgetikt voor de Philips heen ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Kom er niet meer uit:

37 inch types 2007: lc41,42,51 of 55.

bij de nieuwste types staat pip ook niet meer vermeld. Ditzelfde geldt voor de faroudja chip; is deze niet meer nodig??

sommige 2006 types (lc25r) kun je zelfs al rond de 800~850 euro kopen. Dit lukt zelfs met de 42inch plasma's uit 2006.

Ben de draad nu helemaal kwijt.
Bij winkels als block, bcc of its hoef je het ook niet te vragen.
De opmerking op het prijskaartje kan ik zelf ook wel lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
mwoe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:12:
Kom er niet meer uit:

37 inch types 2007: lc41,42,51 of 55.

bij de nieuwste types staat pip ook niet meer vermeld. Ditzelfde geldt voor de faroudja chip; is deze niet meer nodig??

sommige 2006 types (lc25r) kun je zelfs al rond de 800~850 euro kopen. Dit lukt zelfs met de 42inch plasma's uit 2006.

Ben de draad nu helemaal kwijt.
Bij winkels als block, bcc of its hoef je het ook niet te vragen.
De opmerking op het prijskaartje kan ik zelf ook wel lezen ;)
Volgens een LG medewerker die ik een week geleden sprak, was dat XD engine (samen met andere technieken) de verbeterde beeldverbeteraar tov de techniek die door die Faroudja chip werd toegepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik moet kiezen tussen twee modellen, mij lijken ze gelijkaardig, maar ik ben sta open voor verfrissende opinies.
- LG Electronics 32LC25R.
- Sony KDL-32U2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo

Weet iemand hoe ik op mijn LG 42LF65 1080P kan aansturen vanuit mijn pc ?
Heb al wat geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar ?
Ook krijg ik de XD Engine niet uit ?
En als ik de firmware wil weten van mijn tv wat moet ik dan doen

[ Voor 27% gewijzigd door Trunks81 op 05-07-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb mijn 32LC51 in bestelling staan.. zodra deze binnenkomt zal ik een korte impressie schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunks81 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:51:
Weet iemand hoe ik op mijn LG 42LF65 1080P kan aansturen vanuit mijn pc ?
Heb al wat geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar ?
Ook krijg ik de XD Engine niet uit ?
En als ik de firmware wil weten van mijn tv wat moet ik dan doen
Ik heb hem gewoon met een VGA kabel aangekoppeld en en ik stuur een 1920x1080 signaal.
(Ik gebruik wel ultramon om te switchen tussen de twee scherm LCD<> LG)

om XD uit te zetten moet de "beeldmodus" op gebruiker 1 of 2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Ik heb ook gewoon een vga kabel gebruikt.
Als ik vista als volgt instel geeft de tv wel beeld 1366*768.
Stel ik 1920*1080*50hz, blijft hij aangeven geen signaal
Maar zou vista het scherm niet moeten vinden ?
Dat doet hij wel bij mijn hp1230,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Zo... daar staat ie dan, de LG 32LC51.
Aansluiten was een eitje, Stekker in het stopcontact, geen adapter ofzo, scart en component aangesloten en gaan met die banaan.
Op mijn scart zitten mijn DVD & digitale TV tuner (Casema) aangesloten.
Op de component zit mijn XBOX(1).

Eerste impressie:
Alle settings staan op standaard, beeld op dynamisch, XD aan.
Digitale TV (scart), erg strak beeld en toont dat gene wat digitale tv te bieden heeft.
Blokjes in de uitzending zijn minimaal, geen ruis, en de XD filter weet een lekker scherp en helder beeld neer te zetten.
Component, 720p, 1080i dmv XBOX XMBC.
Strak! 1080i levert alleen wel trillend beeld op in het menu van XBMC (maar ja logisch het is interlaced).
Upscalen van films, erg goed.
HDContent:
Elephants dream op 720p strak beeld, alle kleuren zijn goed helder, geen overdreven rood en zwart toont zwart.
Upscaled DVD, tsja, het is upscaled dus als de bron slecht is dan vererger je het alleen maar (wederom logisch)
Lost HD HR, scherp en blokkerig tegelijk.. dit heeft uiteraard met de codec te maken.

Tot nu toe nog geen last gehad van ghosting (digitale tv).
In tegenstelling tot het vorige model ziet het menu er grafisch nogal lomp uit..
Het vorige model had nog leuke icoontjes etc, nu is het net alsof je naar een menu van 6 jaar geleden aan het kijken bent. Ach... het is functioneel.
De AB werkt erg okay en ligt goed in de hand.
Zappen gaat lekker snel en het omschakelen van beeldsignaal (16x9 etc) gaat vloeiend.

Tegenvaller, het zoeken naar analoge tv kanalen gaat nog echt ouderwets. Hij gaat alle signalen af en je moet ze zelf handmatig sorteren. Ik had eigenlijk het zoek systeem, vergelijkend met philips verwacht. Dit werkt namelijk aan de hand van de voorgesorteerde instellingen van je kabelleverancier.

ps. Weet iemand de combinatie om in het service menu te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Je kan in het servive menu komen door menu knop op de afstandbediening en menu knop op tv in te drukken en ongeveer na 4-5 seconden zit je in het service menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Dit werkt helaas niet voor mij (32LC51)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Ik heb het nu wel via een dvi-hdmi kabel werkend.
Krijg netjes 1080p bij 30hz alles boven de 30hz werkt niet.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat windows mijn scherm herkent als 42lc2r ?
Is dat normaal

[ Voor 77% gewijzigd door Trunks81 op 08-07-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschil in beeld en geluid als ik de Samsung HD-ontvanger voor de kabel op mijn LG 32LC25R LCD-TV aansluit. Ik heb in het service menu de audio-delay op "0" gezet en beeld loopt dan synchroon maar na uit- en weer aanschakelen van de LG is deze instelling weer origineel (dus weer verschil tussen beeld en geluid). Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de LG 37LE2R gekocht en ben er tot nu toe erg blij mee op een ding na. Linksbovenin zit in het scherm een lichte vlek. Van ongeveer het midden links tot 1/3e aan de bovenkant. Ook linksonder en rechtsonder een kleine vlek. Met vlek bedoel ik dan wanneer het beeld aan staat maar iets zwarts weergeeft, dit een lichtere kleur is. Nou lijkt het na een filmpje gekeken te hebben iets minder te zijn, hoort dit zo? Moeten deze televisies "inwerken"? Mocht het over een aantal dagen nog zo zijn breng ik hem terug denk ik.

Verder echt een prima apparaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Er zijn 2 soorten 'vlekken' waar ik zo aan kan denken. De ene ontstaat meestal als er op die plaats druk heeft gestaan. Bijvoorbeeld door het verslepen (vingers die daar zaten?). Maar dat zijn dan ook echt kleine vlekken, die je ook kunt zien als je goed kijkt terwijl hij uit staat.

De ander komt door de achtergrondverlichting, die bij de randen van het scherm 'lekt'. Het lijkt erop dat dat het geval is.

Ik heb zelf precies dezelfde TV, en het is me bij mij niet opgevallen dat dit optreedt. Misschien inderdaad omruilen als het zo blijft na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:27:De ander komt door de achtergrondverlichting, die bij de randen van het scherm 'lekt'. Het lijkt erop dat dat het geval is.

Ik heb zelf precies dezelfde TV, en het is me bij mij niet opgevallen dat dit optreedt. Misschien inderdaad omruilen als het zo blijft na een paar dagen.
Ik denk dat het de tweede is die je zegt, Maar inderdaad, kijk het een paar dagen aan en anders gaat hij mooi terug. Wel goed om te lezen dat het dus ook zonder kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
Heb het LG logo zwart gemaakt, vondt 'm iets te opvallend..
Het lampje rechtsonderin immiteert me ook mateloos, denk dat ik daar maar 's een laagje transparante nagellak over smeer ofzo ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.v1ncent.nl/DSC00529.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 13-09 12:57
v1nzent- schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:13:
Heb het LG logo zwart gemaakt, vondt 'm iets te opvallend..
Het lampje rechtsonderin immiteert me ook mateloos, denk dat ik daar maar 's een laagje transparante nagellak over smeer ofzo ;)

[afbeelding]
Wat heb je gebruikt om het logo zwart te maken?

enne, het lampje immiteert je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Hallo

Even een vraagje heb sinds vandaan een PS3 en een lg 42lf65 en ik probeer de ps3 op 1080p
aan te sluiten op de tv via hdmi. De ps3 zegt dt hij maximaal maar 1080i aankan ?
Terwijl als ik mijn pc aansluit ik wel 1080p en 24hz uit kan sturen en de tv het dan wel pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 6 dagen is m`n 42LF65 alweer stuk. Hji gaat niet meer aan.. Als de stroom erop komt, dan gaat ie na een paar seconde uit zonder beeld te geven. Standby lampje brandt niet meer etc.

Nu word ik morgen of maandag door het Service Centrum van LGE teruggebeld voor een afspraak.
Lekker fijne ervaring dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die vlek is bij me blijven zitten dus heb hem net omgeruild en het nieuwe exemplaar lijkt een stuk beter. Morgen zal ik pas echt kunnen oordelen omdat hij dan wat langer gedraaid heeft en het dan ook donker is geweest ( savonds viel het pas echt op zeg maar ).
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:25:
Na 6 dagen is m`n 42LF65 alweer stuk. Hji gaat niet meer aan.. Als de stroom erop komt, dan gaat ie na een paar seconde uit zonder beeld te geven. Standby lampje brandt niet meer etc.

Nu word ik morgen of maandag door het Service Centrum van LGE teruggebeld voor een afspraak.
Lekker fijne ervaring dus ;(
Kun je niet gewoon terug naar de winkel ermee?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:31:

[...]

Kun je niet gewoon terug naar de winkel ermee?
Nee want ik heb hem via een dealer voor inkoop gekocht, kan hem dus net zo goed zelf aanmelden bij LG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:31:
Nou die vlek is bij me blijven zitten dus heb hem net omgeruild en het nieuwe exemplaar lijkt een stuk beter. Morgen zal ik pas echt kunnen oordelen omdat hij dan wat langer gedraaid heeft en het dan ook donker is geweest ( savonds viel het pas echt op zeg maar ).
Het lijkt erop dat deze tv er geen last van heeft dus het zal een "productiefout" geweest zijn bij de vorige :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
ik ben sinds een tijd ook (tot volle tevredenheid) in het bezit van de 37lc25r maar heb enkele vragen

een aantal settings in het menu - scherm zijn grijs en niet te selecteren: is er een manier om deze wel selecteerbaar te maken? (auto config, handmatig config, mode xga)

bij sommige uitzendingen veranderen de beeldverhoudingen automatisch, waardoor het lijkt of een deel van het beeld wegvalt. kan ik dit uitzetten?

is er al een oplossing gevonden voor het probleem met de interlink uitgangen (deze geven nl. geen geluid door bij mijn tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:46:
ik ben sinds een tijd ook (tot volle tevredenheid) in het bezit van de 37lc25r maar heb enkele vragen

een aantal settings in het menu - scherm zijn grijs en niet te selecteren: is er een manier om deze wel selecteerbaar te maken? (auto config, handmatig config, mode xga)

bij sommige uitzendingen veranderen de beeldverhoudingen automatisch, waardoor het lijkt of een deel van het beeld wegvalt. kan ik dit uitzetten?

is er al een oplossing gevonden voor het probleem met de interlink uitgangen (deze geven nl. geen geluid door bij mijn tv)
-sommige settings zijn alleen brijkbaar als je bepaalde aansluiting gebruikt. bijvoorbeeld vga aansluiting of een apparaat dat rgb ondersteunt.

-je kunt het beste de beeldverhouding origineel gebruiken dan krijg je het meest natuurlijke beeld, maar met behulp van de ARC knop op de afstandsbediening kun je het beeldformaat aanpassen

- ik weet niet wat je bedoelt met interlink? maar als je de tv aan wilt sluiten op een versterker via de audio output dan kun je het beste de speaker op de tv uitzetten via het menu en dan het geluid van de tv maximaal. Het geluidsniveau op de audio-output is gekoppeld aan de de geluidssterkte op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

vandaag een LF65 37inch gezien in de winkel en bestel morgen op het werk een 42inch LF65. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
baldbelow schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:37:
[...]

Wat heb je gebruikt om het logo zwart te maken?

enne, het lampje immiteert je? ;)
Ik heb hiervoor een zwarte cd-marker gebruikt, en ja, het lampje immiteert me ;)

De doos waar dit gevaarte in in vervoerd is, staat me ongelooflijk in de weg..., bewaren of weggooien ? (inzake evt. garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1nzent- schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:56:
[...]

Ik heb hiervoor een zwarte cd-marker gebruikt, en ja, het lampje immiteert me ;)

De doos waar dit gevaarte in in vervoerd is, staat me ongelooflijk in de weg..., bewaren of weggooien ? (inzake evt. garantie).
weg doen die doos! Mijne is stuk na een week en hij wordt gewoon vervangen thuis (begin volgende week!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

heb afgelopen donderdag bij de It's in Enschede een 32LC51 gehaald. De verkoper beweerde dat deze hetzelfde was als het 37" model met pianolak dat daar uitgestald stond en waarvoor ik was gevallen.

Nadat ik de TV, met wat afdingen voor 625, mee kon krijgen. Bleek dat het dus niet hetzelfde was als het 37" model, de 32" was namelijk mat zwart. Bovendien vertoont het beeld enorme backlight leakage zowel linksonder als rechtsboven ...

foto:
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/2508/cimg1728pk4.jpg

Maar goed, de TV weer ingepakt en terug naar de It's ermee. Had ik gevraagd om de defecte om te ruilen voor een andere, blijkt het dat ze geen in voorraad meer hebben ... Ze konden er wel eentje voor me bestellen, maar dat zou dan tot 22 augustus duren. Daar had ik dus niet echt zin in, dus vroeg ik of ik mijn geld terug kon krijgen, zodat ik er dan eentje bijv. bij de mediamarkt zou kunnen halen. Echter doen ze bij de It's niet aan "Niet goed, geld terug", ook niet nadat ik ze had duidelijk gemaakt dat het niet dezelfde TV was qua kleur en zeker niet qua prestaties... Na een uur getouwtrek, voor elkaar gekregen dat IT's mij het geld terug zou geven als de 2de nieuwe ook gebreken zou vertonen .... Tja .. al met al voel ik me een beetje bekocht ...
Voor het geval dat iemand ergens ook zo'n TV gaat halen effe op de bon laten zetten dat je het geld terug krijgt en dan met een handtekening van de verkoper erbij !! O-)

Ah de daadwerkelijke reden van mijn post :P Iemand die ook een 32LC51 heeft met dit soort backlight problemen? Probleem doet zich trouwens ook voor bij de 32LC41, mijn huisgenoot heeft er nl. eentje, maar dan in mindere mate(lees: niet echt storend, zwart wordt bv. niet groen)
Oh ja en heeft iemand een idee wat het verschil is tussen de LC41 en de LC 51, op het zilverenrandje na...

[ Voor 7% gewijzigd door Pan op 05-08-2007 00:07 ]

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 23:52:
Ah de daadwerkelijke reden van mijn post :P Iemand die ook een 32LC51 heeft met dit soort backlight problemen? Probleem doet zich trouwens ook voor bij de 32LC41, mijn huisgenoot heeft er nl. eentje, maar dan in mindere mate(lees: niet echt storend, zwart wordt bv. niet groen)
Zoals vermeld heb ik ook problemen gehad met een 37" versie van LG. Na een weekje proberen en het maar even aankijken heb ik de tv omgeruild voor een andere en heb nu het probleem niet.

Reageren LCD televisies ook op speakers ( magneten dus ), volgens de verkoper bij de MM niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Nee, er is geen magnetisme van toepassing bij LCD-schermen. Dit gaat alleen op bij CRT schermen, omdat daar electronen op de verkeerde 'pixel' afgeschoten kunnen worden door het afbuigend effect van magnetisme. Bij LCD schermen zit elke pixel rotsvast op zijn plekje, en speelt dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Zit te kijken naar de 37lc51 en lc55.
Voor zover ik kan zien (blijft een drama bij LG) is het enige verschil een "digitale tuner".
Iemand bekend met deze tuner? Kan er zelf verder niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Iemand die ook een 32LC51 heeft met dit soort backlight problemen? Probleem doet zich trouwens ook voor bij de 32LC41, mijn huisgenoot heeft er nl. eentje, maar dan in mindere mate(lees: niet echt storend, zwart wordt bv. niet groen)

JAH :(
Heb em 3 weken geleden ook bij de IT's gehaald voor 615 (excl. verwijderingsbijdrage).
Ik zal LG binnenkort maar eens bellen... Linksonder en rechtsbover licht 'wolkjes', erg irritant vooral bij films in HD.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Heb net met LGe contact opgenomen.
Voor vrijdag (het is nu woensdag) neemt een servicemonteur contact met mij op om een afspraak te maken om het scherm af te stellen (zal dan gelijk eens vragen naar de mogelijkheid om het service menu in te komen)
Prima service :D (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!!

Ik richt me even met name tot de LG lcd gebruikers.
Ik heb ook een LG lcd gekocht bij een bekende winkel. Het gaat bij mij om de 37LC51 (94cm)
en ook ik heb de bekende vlekken. Dit is al mijn tweede tv......

Mijn eerste kocht ik op 30/06/07. Twee dagen later heb ik in de winkel aangegeven niet tevreden te zijn over het apparaat omdat deze lichte (witte) vlekken vertoonde.
De verkoper achter de balie gaf aan dat ik de tv dezelfde week kon ruilen voor een ander exemplaar. Helaas heeft dit ongeveer 3 weken moeten duren door misverstanden bij die winkel. Het vervangende exemplaar heb ik nu enige tijd in bezit, maar deze vertoonde vrijwel direct soortgelijke vlekken op een andere plek.
Deze keer heb ik het probleem bij LG zelf aangegeven via e-mail. LG adviseerde mij telefonisch contact op te nemen omdat er 2 jaar aan huis garantie op zit. Het probleem kende ze niet bij LG.

Inmiddels is er bij mij een externe monteur in opdracht van LG langs geweest.
De monteur zag de vlekken in het beeld en gaf aan dat dit aan de backlight lag.
Ook heeft hij een test dvd laten draaien, hier maakte hij uit op dat het beeld verder (op de vlekken na) goed was. De monteur gaf als uitleg (aan mijn vriendin) dat hier weinig aan te doen is.

Ik neem geen genoegen met deze tv dus ze moeten maar met een oplossing komen. :( :(

@ q2no: Ik leef met je mee.... en hoor graag hoe het verder gaat. :'(

@ Pan: Die vlek links onder op de foto herken ik maar al te goed helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
mwoe schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:38:
Zit te kijken naar de 37lc51 en lc55.
Voor zover ik kan zien (blijft een drama bij LG) is het enige verschil een "digitale tuner".
Iemand bekend met deze tuner? Kan er zelf verder niets over vinden.
Net even wat LG sites bekeken: Bij Oostenrijk kom ik ze eindelijk beide tegen op de site:

http://at.lge.com/prodmod...deDisplay=37LC51&model=14

http://at.lge.com/prodmod...eDisplay=37LC55&model=15#

Dit wordt alleen wel separaat aangegeven bij de LC55:
Color Active Matrix TFT LCD : 6 m/s (GTG)

GTG een nieuw soort type scherm?

[ Voor 44% gewijzigd door mwoe op 13-08-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 32lc51 lijkt mij een lcd met een mooie prijs/kwaliteit verhouding. maar nog even een vraag:

kan een eigenaar van een 32lc51 (of misschien de 32lc41) mij vertellen waar de aansluitingen zitten op deze tv? alles op de achterkant of ook op de zijkant (en aan welke zijkant dan?)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:15:
Ik heb vandaag de LG 37LE2R gekocht en ben er tot nu toe erg blij mee op een ding na. Linksbovenin zit in het scherm een lichte vlek. Van ongeveer het midden links tot 1/3e aan de bovenkant. Ook linksonder en rechtsonder een kleine vlek. Met vlek bedoel ik dan wanneer het beeld aan staat maar iets zwarts weergeeft, dit een lichtere kleur is. Nou lijkt het na een filmpje gekeken te hebben iets minder te zijn, hoort dit zo? Moeten deze televisies "inwerken"?
'Inwerken' lijkt me niet. Ik heb dezelfde tv nu een maand of drie en ben bere-tevreden. De mijne is ook 'vlekvrij' dus ik denk toch dat er iets met jouw tv niet 100% is...

Dat minder dure LCD-tv's moeite hebben met zwartweergave is bekend, maar dat geldt voor het hele scherm, niet alleen maar plaatselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

weg doen die doos! Mijne is stuk na een week en hij wordt gewoon vervangen thuis (begin volgende week!)
Zet de doos overigens niet zo aan de straatkant maar doe 'm in stukken in een kleine doos of zet 'm een paar straten verderop. Het dievengilde schijnt oud-papierdag te gebruiken om te spotten waar nieuwe LCD-tv's te halen zijn....

• mwoe
mwoe schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:17:
[...]

Net even wat LG sites bekeken: Bij Oostenrijk kom ik ze eindelijk beide tegen op de site:

http://at.lge.com/prodmod...deDisplay=37LC51&model=14

http://at.lge.com/prodmod...eDisplay=37LC55&model=15#

Dit wordt alleen wel separaat aangegeven bij de LC55:
Color Active Matrix TFT LCD : 6 m/s (GTG)

GTG een nieuw soort type scherm?
Volgens LG Nederland komt de LC55 hier officieel niet uit.
Bij eventuele problemen aan de tv kan dit ook problemen opleveren ivm de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
'Inwerken' lijkt me niet. Ik heb dezelfde tv nu een maand of drie en ben bere-tevreden. De mijne is ook 'vlekvrij' dus ik denk toch dat er iets met jouw tv niet 100% is...

Helaas moeten ze blijkbaar wel inwerken....
Ik heb net de monteurs langs gehad.... (zie mijn eerder posting mbt mijn 32lc51)
Op dit moment is er geen oplossing voor handen. De tv zit als het ware iets te strak in zijn behuizing en zal door de warmte nog moeten uitzetten. Dit veroorzaakt, volgens hen, de witte vlekken (iets teveel druk als het ware). Contrast op max. 70% zou al meer moeten oplossen...
Heerlijk dit probleem.... overdag is het niet te zien dus aan monteurs heb ik je mbt dit probleem niet echt veel.
Helaas wilden ze mij ook niet de servicecodes voor dit scherm geven :(
(iemand hier die ondertussen de code wel heeft?)

[ Voor 3% gewijzigd door q2no op 17-08-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 21:57
Ik was wel geintereseert naar een LC51, maar nu ik over dit backlight probleem lees, heb ik zo mijn twijfels. Is dit nu een veel voorkomend probleem, of maar op kleine schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
hallo
heb zelf de 37lc51 en gelukkig geen backlight problemen.
het is voor mij een toppertje.
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q2no schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:45:

Helaas moeten ze blijkbaar wel inwerken....
Ik heb net de monteurs langs gehad.... (zie mijn eerder posting mbt mijn 32lc51)
Op dit moment is er geen oplossing voor handen. De tv zit als het ware iets te strak in zijn behuizing en zal door de warmte nog moeten uitzetten. Dit veroorzaakt, volgens hen, de witte vlekken (iets teveel druk als het ware). Contrast op max. 70% zou al meer moeten oplossen...
Heerlijk dit probleem.... overdag is het niet te zien dus aan monteurs heb ik je mbt dit probleem niet echt veel.
Wat je al zegt: Aan een monteur heb je niks wat betreft dit probleem. Dit is een fabrikage probleem en dus een zaak voor LG. Overigens zijn de monteurs niet in dienst van LG maar van een bedrijf dat namens LG mag repareren. De monteur die hier is geweest kwam geloof ik uit Kampen.
Deze tv staat al een hele tijd in te werken maar zit vooral linksonder, zoals op de foto, nog steeds een vlek. Inwerken doen ze maar in de fabriek niet bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:53:
Ik was wel geintereseert naar een LC51, maar nu ik over dit backlight probleem lees, heb ik zo mijn twijfels. Is dit nu een veel voorkomend probleem, of maar op kleine schaal.
Ik denk dat het veel meer voorkomt dan alleen op dit forum staat. Dit is al mijn 2de toestel die het heeft dus dat zegt al iets. De LG helpdesk zegt het probleem niet te kennen. Ik denk meer dat ze het niet willen kennen want het brengt kosten met zich mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Het contrast wijzigen helpt helaas ook net.. gisteravond een thriller gekeken. Donker werd licht(er).
Morgen maar weer eens contact opnemen met de service afdeling. Misschien dat ze dan wel eens iets willen doen... Als iedereen met hetzelfde probleem deze week nu eens zou bellen dan kunnen ze niets ontkennen.
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste