SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zitten vast nog 1001 opties in, maar voor mail only is dit perfect: erg betrouwbaar, bekende interface werkt ook mee. Ben er tot nu toe erg blij mee, de gezamelijke server van een vriend van mij en ik gaat over een tijdje dan ook de lucht uit: zijn alles aan het overgooien naar Google Apps (gaat om mail only).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dus dan ga je zoeken in de support. Nou, voor tech-problemen hoef je bij de Admin help niet te zijn, dus kom je op het forum terecht. Daar blijken al tientallen threads te lopen met onderwerp "username already exists" met honderden users die hun stuck user en domain posten. Tja, het enige wat je dan kan doen is aansluiten en hopen dat ze jouw post ook meepakken.
Maar dat is wel balen, hoor!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb wel op de website gekeken en daar staat het volgende: Eén gebruikersaccount wordt als één e-mailpostvak beschouwd. Het is niet € 40 per domein. Zo kosten bijvoorbeeld twee e-mailpostvakken (gebruiker1@bedrijf.com, gebruiker2@bedrijf.com) samen 2 x € 40 = € 80 per jaar. Gebruikersaliassen en domeinaliassen worden niet in rekening gebracht als aanvullende gebruikersaccounts.
Dus als ik info@mijndomein.nl wil en mail@mijndomein.nl maar ik de enige ben die ze gebruikt ik dan alsnog 80 euro per jaar moet betalen? Zoja, is het dan mogelijk om een premium account te nemen voor mail@mijndomein.nl en voor info@mijndomein.nl de gratis versie te gebruiken?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En het is niet mogelijk om voor 1 domein zowel de Premium als ook de Standard edition te gebruiken. Maar als ik je vraag goed begrijp ben jij met het aanmaken van aliassen gered.
[ Voor 29% gewijzigd door Stampertje op 23-04-2010 11:46 ]
Living the American Dream
Net even gechecked, het is een instelling, onder service-instellingen>e-mail>algemeen>verzameladressen
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat kan maar als je de enige gebruiker bent kan je de mail net zo goed labelen zodat het in dezelfde mailbox onder een ander linkje dan inbox zit. Je kan zelfs met multiple inboxes de twee "mailboxen" (tussen haakjes want het is er maar een) dan naast of boven elkaar weergeven. Omdat de filtering door Google zelf op de server gebruikt werkt dat gewoon goed.Tsurany schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:40:
Nog een vraag van mijn kant: Stel ik wil meerdere mail adressen hebben maar ik ben de enige die ze gebruikt, moet ik met de premium versie dan alsnog extra betalen per mail adres omdat het als aparte user gezien word?
Ik heb wel op de website gekeken en daar staat het volgende: Eén gebruikersaccount wordt als één e-mailpostvak beschouwd. Het is niet € 40 per domein. Zo kosten bijvoorbeeld twee e-mailpostvakken (gebruiker1@bedrijf.com, gebruiker2@bedrijf.com) samen 2 x € 40 = € 80 per jaar. Gebruikersaliassen en domeinaliassen worden niet in rekening gebracht als aanvullende gebruikersaccounts.
Dus als ik info@mijndomein.nl wil en mail@mijndomein.nl maar ik de enige ben die ze gebruikt ik dan alsnog 80 euro per jaar moet betalen? Zoja, is het dan mogelijk om een premium account te nemen voor mail@mijndomein.nl en voor info@mijndomein.nl de gratis versie te gebruiken?
Of je maakt wel een extra Gmail account en haalt dat binnen via pop. Dan wordt de mail toch bewaard in de mailbox waar je een SLA op hebt en als de andere mailbox problemen oplevert kun je hem altijd snel verwijderen en toevoegen aan de andere mailbox (alleen moet je dan geen info als loginnaam gebruiken als je de fysieke mailbox niet wilt verwijderen, maar alleen het alias aan een andere mailbox wilt hangen).
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-05-2010 12:52 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
/▌
Die Gmail connectors voor mijn eigen Google Apps domeinen heb je niet meer nodig toch ?neographikal schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:26:
Yup, maar nu heb ik de Exchange connectie in gebruik voor de Exchange van de zaak en de Gmail connectors voor mijn eigen Google Apps domeinen. Werkt briljant, hij integreert de agenda prachtig
Ik sync gewoon direct met Active sync naar mijn Google Apps Domein zonder connectors ofwat. Ik heb dan wel een WM6.5 gsm
Alleen... mijn oude mail staat nog steeds in domeinnaam@gmail.com... is het mogelijk om dit te importeren in mijn@domeinnaam.nl...? En dan het liefst het hele archief zowel ontvangen als verzonden.
Andere optie is in ieder geval alles doorsturen maar in mijn ogen minder overzichtelijk...
Je kunt met HTC Sense maar 1 Activesync instellen en die heb ik voor de Exchange van de zaak nodig. De Gmail app draait voor m'n domeinen en op de een of andere manier frutselen ze beide de agenda gegevens in de centrale agenda op de telefoon. Works like a charmMiK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:08:
[...]
Die Gmail connectors voor mijn eigen Google Apps domeinen heb je niet meer nodig toch ?
Ik sync gewoon direct met Active sync naar mijn Google Apps Domein zonder connectors ofwat. Ik heb dan wel een WM6.5 gsm
Installeer een IMAP client en sleep alles overhemiparo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:12:
Sinds enige tijd ook overgestapt van de verwijzing naar Gmail naar Google Apps, werkt perfect!
Alleen... mijn oude mail staat nog steeds in domeinnaam@gmail.com... is het mogelijk om dit te importeren in mijn@domeinnaam.nl...? En dan het liefst het hele archief zowel ontvangen als verzonden.
Andere optie is in ieder geval alles doorsturen maar in mijn ogen minder overzichtelijk...
[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 10-05-2010 11:34 ]
Dan zou ik toch Google Backup gebruiken. Het duurt lang, maar het gaat automatisch en loopt weer gewoon verder na een timeout waar je bij Imap uit moet zoeken waar je gebleven bent of opnieuw minder berichten moet selecteren om over te zetten. Imap is wel handig om mail uit Outlook (van andere mailproviders dan gmail) over te zetten.neographikal schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:33:
[...]
Installeer een IMAP client en sleep alles over
Als de labels niet boeien dan is het gmailaccount toevoegen als pop3 account nog het makkelijkste. Het duurt een paar dagen als je erg veel mail hebt maar het gebeurd op de servers van Google dus je kan je PC gewoon uitzetten.
/▌
Inderaad; dat is volgens mij de enige oplossing. Dus bij zowel je oude gmail als je nieuwe apps account dien je IMAP te activeren. Daarna pak je een computer met bijvoorbeeld Outlook geinstalleerd (niet Express) en voeg je beide accounts toe. Als het goed is zie je nu netjes alle labels als 'folderd' in Outlook en sleep van je oude email adres de mail naar je nieuwe (apps) email adres. Pak niet teveel mail ineens, aangezien het allemaal niet heel snel gaat.
Ook raad ik je aan dit kunstje uit te voeren achter een SNELLE internetverbinding. Op de 1 of andere manier is 'het proces' niet zo slim om de mail van account naar account te sturen zonder tussekomst van jouw PC
Of Thunderbird....daar werkt IMAP een stuk sneller in dan Outlook zelf. Maar idd dit is de makkelijkste manier om alles over te zetten en je labels te behouden.smeerbartje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:07:
[...]
Inderaad; dat is volgens mij de enige oplossing. Dus bij zowel je oude gmail als je nieuwe apps account dien je IMAP te activeren. Daarna pak je een computer met bijvoorbeeld Outlook geinstalleerd (niet Express) en voeg je beide accounts toe. Als het goed is zie je nu netjes alle labels als 'folderd' in Outlook en sleep van je oude email adres de mail naar je nieuwe (apps) email adres. Pak niet teveel mail ineens, aangezien het allemaal niet heel snel gaat.
Ook raad ik je aan dit kunstje uit te voeren achter een SNELLE internetverbinding. Op de 1 of andere manier is 'het proces' niet zo slim om de mail van account naar account te sturen zonder tussekomst van jouw PC. Natuurlijk ook wel logisch... maar toch
.
Of Google Backup... @Marzman: Waar kan ik het Google Backup vinden? Via Google krijg ik veel, niet allemaal even betrouwbare, links?
Je kunt het direct verslepen van de ene IMAP box naar de andere, iig met Thunderbird (ervaring). Dus je enabled IMAP op Gmail zowel in je Google Account als Google Apps. Beide stel je in een e-mail programma dat IMAP aankan en dan versleep je de mappen gewoon.hemiparo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:28:
Als ik het het goed begrijp 2 mogelijkheden: via IMAP een account in Outlook aanmaken, alle mail van de oude Gmail ophalen en dan slepen naar het IMAP van mijn Google Apps...?
Inderdaad; de 'Google Backup' variant ken ik niet, maar ik houd me aanbevolen...Graham schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:12:
[...]
Je kunt het direct verslepen van de ene IMAP box naar de andere, iig met Thunderbird (ervaring). Dus je enabled IMAP op Gmail zowel in je Google Account als Google Apps. Beide stel je in een e-mail programma dat IMAP aankan en dan versleep je de mappen gewoon.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ja, maar helaas wel betaald..Ankh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:56:
Is er ook een integratie met Outlook qua kalender, dus soort exchange omgeving? Zoiets lees ik tussen de teksten door bij de Google Apps website, heb al verder gezocht op de website. Maar kan tot zo ver niets vinden...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Na een aantal pogingen heb ik het opgegeven, heb geen idee hoe ik die MX-records correct moet aanpassen.

Als ik nu echter naar het google apps email adres iets stuur dus naam@mijndomein.nl dan komt daar niets aan, google zegt zelf dat er iets fout is gegaan in die mx-records.
Ik vraag me echter af wat ik nu moet doen...
[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 29-05-2010 17:22 ]
Verwijderd
De prioriteit numbers (5,10,20,30) moeten daar juist wel staan (net ff gekeken in mijn eigen config) ..Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:23:
Kan aan mij liggen maar volgens mij horen die getallen 10, 20 en 30 niet in die velden thuis. Die geven wel de prioriteit aan maar horen natuurlijk niet thuis in de verschillende adressen in de MX-velden. Probeer het dus eens zonder, wacht een poos en kijk of het werkt.
---
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
| Domain Server Rank domein.nl ASPMX.L.GOOGLE.COM 0 domein.nl ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM 10 domein.nl ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM 10 domein.nl ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM 20 domein.nl ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM 20 domein.nl ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM 20 domein.nl ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM 20 |
Als ik dat wil aanpassen dan zijn er aparte velden voor mailserver en rank. Dat hoeft voor TransIP natuurlijk niet hetzelfde te zijn maar de aparte manier van invoeren viel me gewoon op.
Bij het eerste record zie ik een . (punt) op het einde staan. Kijk eens of je die daar mag weglaten van je provider en natuurlijk ook voor de andere records.lasharor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:20:
Ik heb op 26 mei deze records aangemaakt:
[afbeelding]
Als ik nu echter naar het google apps email adres iets stuur dus naam@mijndomein.nl dan komt daar niets aan, google zegt zelf dat er iets fout is gegaan in die mx-records.
Ik vraag me echter af wat ik nu moet doen...
Daar liep ik zelf ook tegenaan als ik goed nadenk.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ik zit ook bij Transip en moet juist wel werken met die punt aan het einde. Verder heb ik hem hetzelfde staan als het screenshot. Geen idee dus wat er fout gaat.KroontjesPen schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:20:
[...]
Bij het eerste record zie ik een . (punt) op het einde staan. Kijk eens of je die daar mag weglaten van je provider en natuurlijk ook voor de andere records.
Daar liep ik zelf ook tegenaan als ik goed nadenk.
Verwijderd
/▌
Bijna alles onder een dak, zeer prettig om mee te werken zeker icm met active sync. Het regelen van de planning gaat nu vele malen sneller.
[ Voor 97% gewijzigd door lasharor op 02-06-2010 16:34 ]
1
2
3
4
5
6
7
| ; <<>> DiG 9.4.2-P2.1 <<>> mijndomein.nl A [knip] ;; AUTHORITY SECTION: mijndomein.nl. 7200 IN NS ns0.transip.net. mijndomein.nl. 7200 IN NS ns1.transip.nl. mijndomein.nl. 7200 IN NS ns2.transip.eu. [knip] |
1
2
3
4
| ; <<>> DiG 9.4.2-P2.1 <<>> mijndomein.nl MX [knip] ;; ANSWER SECTION: mijndomein.nl. 3600 IN MX 10 mail.mijndomein.nl. |
[ Voor 10% gewijzigd door TheRookie op 02-06-2010 16:40 . Reden: domeinnaam weggehaald aangezien ie ook uit originele post is verdwenen ]
Ze bieden ook Exchange ondersteuning hoorTF schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:41:
ik vind het nog steeds jammer dat ze alleen IMAP aanbieden voor mail. Ik zou graag gebruik maken van een wat moderner protocol. IMAP is vrij traag, geen push etc
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bij de gratis versie net zo goed, gebruik pushmail en synchronisatie via "Exchange" al bijna anderhalf jaar op mijn iPhone.DennusB schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:42:
[...]
Ze bieden ook Exchange ondersteuning hoorBij de betaalde versie dan! En bij de gratis versie heb je zelfs al Activesync op je mobiel
Werkt top, inclusief push mail.
m.google.com als Exchange server gebruiken (werkt alleen op je telefoon).TF schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:46:
Waar kun je dat 'exchange' dan instellen?
Ik gebruik binnen outlook IMAP en op de iphone ook IMAP
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Hmm, hij blijft hele tijd haken bij die mail.ergezen.nl (mijndomein.nl dus) kwam er niet uit en heb het nu maar via zoneedit geprobeerd, hopelijk werkt dat...TheRookie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:35:
code:je moet dus inderdaad bij transip zijn voor je dns settings
1 2 3 4 5 6 7 ; <<>> DiG 9.4.2-P2.1 <<>> mijndomein.nl A [knip] ;; AUTHORITY SECTION: mijndomein.nl. 7200 IN NS ns0.transip.net. mijndomein.nl. 7200 IN NS ns1.transip.nl. mijndomein.nl. 7200 IN NS ns2.transip.eu. [knip]
code:er is dus nog "iets" niet goed
1 2 3 4 ; <<>> DiG 9.4.2-P2.1 <<>> mijndomein.nl MX \[knip] ;; ANSWER SECTION: mijndomein.nl. 3600 IN MX 10 mail.mijndomein.nl.
Net bij mij gekeken, zoals jij ze heb staan (screenshot van een paar posts terug) zou het moeten werken.
In je dashboard van Google Apps is je mail wel al geactiveerd?
Dat zegt hij toch, onder Windows heet dat Active syncStoffel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:32:
[...]
Bij de gratis versie net zo goed, gebruik pushmail en synchronisatie via "Exchange" al bijna anderhalf jaar op mijn iPhone.
/▌
Ik probeer nu ook mijn 'Google Apps for Domains'-domeinnaam te synchroniseren met mijn nieuw aangeschafde iphone. Dit werkt op zich allemaal prima; contacten, mail, mijn primaire calendar, alles wordt netjes bijgehouden.Marzman schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:36:
[...]
Dat zegt hij toch, onder Windows heet dat Active sync
Echter ik heb ook nog twee agenda's die iemand ANDERS (uit hetzelfde domein) deelt met mij. Deze wil ik uiteraard ook automatisch syncen. Op deze site staat dat je naar m.google.com moet gaan en dan de betreffende kalenders in moet stellen onder de knop 'sync'. Dit icoontje staat er bij mij echter niet tussen. Waarom niet? Ik heb even nagevraagd bij de beheerder van het domein en de 'sync' functie is 'enabled' in het dashboard.
[edit]
Hier de officiele uitleg van Google; ik heb dus dat 'sync'-icoontje niet
[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 23-06-2010 21:44 ]
Helaas, ik heb het sync-icon ook niet, misschien nog niet beschikbaar in Nederland?smeerbartje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:42:
[...]
Ik probeer nu ook mijn 'Google Apps for Domains'-domeinnaam te synchroniseren met mijn nieuw aangeschafde iphone. Dit werkt op zich allemaal prima; contacten, mail, mijn primaire calendar, alles wordt netjes bijgehouden.
Echter ik heb ook nog twee agenda's die iemand ANDERS (uit hetzelfde domein) deelt met mij. Deze wil ik uiteraard ook automatisch syncen. Op deze site staat dat je naar m.google.com moet gaan en dan de betreffende kalenders in moet stellen onder de knop 'sync'. Dit icoontje staat er bij mij echter niet tussen. Waarom niet? Ik heb even nagevraagd bij de beheerder van het domein en de 'sync' functie is 'enabled' in het dashboard.
[edit]
Hier de officiele uitleg van Google; ik heb dus dat 'sync'-icoontje niet.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat Google de mx-records heeft gecontroleerd en ik dus weer mail kan ontvangen? De TTL stond bij m'n hostingprovider op 4 uur.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Daar is een thread over ergens op het forum. Het ligt waarschijnlijk aan T-Mobile.smeerbartje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:05:
En weer een probleem. Ik weet echter niet of het aan mijn provider ligt (T-Mobile) of aan Google Apps. Probleem is dat ik mijn mail/calendar/contacts niet meer kan synchroniseren via 3G of GPRS. Als ik thuis ben (dus via WiFi), dan gaat het allemaal hartstikke goed. Uiteraard heb ik al geprobeerd om de fabrieksinstellingen van mijn T-Mobile G1 terug te zetten (vrij desastreus ja), maar dit hielp niets. Wat kan ik nog meer proberen?
/▌
Oke, thanks; heb je deze thread heel toevallig gebookmarkt?Marzman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:11:
[...]
Daar is een thread over ergens op het forum. Het ligt waarschijnlijk aan T-Mobile.
check!
[ Voor 14% gewijzigd door smeerbartje op 29-06-2010 10:01 ]
Die calenders kan je dan toevoegen aan je iPhone via caldev accounts.smeerbartje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:42:
[...]
Ik probeer nu ook mijn 'Google Apps for Domains'-domeinnaam te synchroniseren met mijn nieuw aangeschafde iphone. Dit werkt op zich allemaal prima; contacten, mail, mijn primaire calendar, alles wordt netjes bijgehouden.
[edit]
Hier de officiele uitleg van Google; ik heb dus dat 'sync'-icoontje niet.
Welke optie bedoel jij eigenlijk?
Het was even wachten maar het staat er nu tussenTsurany schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:30:
Hoe kan ik thema's activeren? Heb net het hele activatie proces doorlopen en alles werkt maar ik heb bij settings geen optie met thema en ik kan nergens iets vinden waarmee ik het aan of uit zou kunnen zetten.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nu durf ik veilig te zeggen dat mijn thuisnetwerk beter is dan het netwerk bij het bedrijf waar ik stage loop
[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 01-07-2010 23:03 ]
Synchronisatie op de iPhone en met Apple Mail verloopt zoals het moet.
Reden voor mij om de mail te verplaatsen naar GAFYD was push-notificatie op de iPhone.
Het enige nadeel van Gmail vond ik de verschrikkelijke webmail interface, daarvoor heb ik nu Roundcube (een opensource IMAP-frontend) op m'n hostingruimte geïnstalleerd met de MobileCube skin en nu ben ik weer helemaal tevreden.
/▌
Ik heb geen Gears.Marzman schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:36:
Wat is er zo erg aan de webinterface? Ik vind het wel goed werken met Gears (beter als Thunderbird of Outlook)
Maar de nadelen van de Gmail-interface:
- reclame!!!
- geen preview venster onder de inbox
- meerdere berichten selecteren om te verwijderen of verplaatsen door vinkjes te zetten, bij Roundcube kan dat gewoon met ctrl en shift + pijltjes
- folderweergave, ik krijg die Starred, Chats en All Mail niet weg onder "3 more"
- Google Talk blijft zichtbaar
- conversation weergave niet uit te zetten, ook niet in Sent Items, ik wil gewoon de afzonderlijke berichten zien en als ik de conversatie wil zien klik ik wel op het bericht
De preview staat bij mij in de regel van het onderwerp, vind dat wel fijn het neemt zo geen extra ruimte in (als dat niet voldoende is dan is er ook nog de lab feature "sneak peak"), meerdere berichten selecteren met shift en ctrl werkt gewoon en de Google Chat kun je uitzetten onderin.Canaria schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Ik heb geen Gears.
Maar de nadelen van de Gmail-interface:
- reclame!!!
- geen preview venster onder de inbox
- meerdere berichten selecteren om te verwijderen of verplaatsen door vinkjes te zetten, bij Roundcube kan dat gewoon met ctrl en shift + pijltjes
- folderweergave, ik krijg die Starred, Chats en All Mail niet weg onder "3 more"
- Google Talk blijft zichtbaar
- conversation weergave niet uit te zetten, ook niet in Sent Items, ik wil gewoon de afzonderlijke berichten zien en als ik de conversatie wil zien klik ik wel op het bericht
Die andere dngen vind ik ook niet zo storend. Die reclame staat ook hier op Tweakers, die folderweergaves gebruik ik ook en de conversation weergave is gewoon erg prettig om snel dingen terug te kunnen lezen.
Maar je moet natuurlijk gebruiken wat je zelf het prettigste vind. Ik vind het zelf prettig dat ik niks meer lokaal hoef te draaien, ga dus ook geen webinterface ergens op installeren
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 04-07-2010 14:04 ]
/▌
Als je er voor betaald dan heb je dit probleem niet (€40 per jaar +btw)Canaria schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:05:
- reclame!!!
Bij je instellingen Labs aanzetten => "Voorbeeldweergave bericht"- geen preview venster onder de inbox
Of je gebruikt Outlook en Google Sync ;-)
Vinkje bij eerste mailtje SHIFT inhouden => vinkje bij laatste mailtje- meerdere berichten selecteren om te verwijderen of verplaatsen door vinkjes te zetten, bij Roundcube kan dat gewoon met ctrl en shift + pijltjes
Dan doe je iets niet goed- folderweergave, ik krijg die Starred, Chats en All Mail niet weg onder "3 more"
Dan doe je iets niet goed- Google Talk blijft zichtbaar
Staat geplanned tussen nu en een maand:- conversation weergave niet uit te zetten, ook niet in Sent Items, ik wil gewoon de afzonderlijke berichten zien en als ik de conversatie wil zien klik ik wel op het bericht
http://www.businessinsider.com/google-gmail-change-2010-6
http://www.businessinside...o-public-relations-2010-6
Zelf enige tijd geleden overgestapt van Thunderbird met mijn webhosters pop3 mail accounts naar Google Apps Premier via het web, ik ga niet meer terug! ;-)
Voor een klant van Hosted Exchange + Outlook 2007 overgestapt naar Google Apps Premier + Google Sync + Outlook 2007, een tijd zelf nog Outlook gebruikt om m'n mail voor die klant te checken, maar gebruik nu zelfs Outlook niet meer. 95%+ via de webmail en een Firefox plugin Gmail Manager 0.6 om per minuut te checken of ik mail heb voor mijn eigen mail of die voor de klant.
Ik gebruik thuis natuurlijk gewoon Apple Mail en op de pc Outlook, beide met advanced IMAP. Google Sync gebruik ik alleen op de iPhone en de Nokia E72.Cergorach schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:25:
[...]
Bij je instellingen Labs aanzetten => "Voorbeeldweergave bericht"
Of je gebruikt Outlook en Google Sync ;-)
Dan vraag ik me af wat ik niet goed doe. Ik heb chat in het Dashboard uitgezet onder service settings, en de labels ook onzichtbaar gezet, toch ziet het er nu zo uit:[...]
Dan doe je iets niet goed
[...]
Dan doe je iets niet goed

Ik wil dus die dropdown met "3 more" helemaal niet zien en dat geldt ook voor m'n naam onderaan.
Maar goed, die web interface heb ik dus om die eerder genoemde redenen al vervangen door Roundcube en zelfs dat is alleen voor noodgevallen als ik niet op een eigen computer zit. Verder hoef ik dus nauwelijks iets met de Gmail interface te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 05-07-2010 20:25 ]
/▌
Ah, dat krijg 3 more krijg je niet weg.Canaria schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:24:
Ik wil dus die dropdown met "3 more" helemaal niet zien en dat geldt ook voor m'n naam onderaan.
Chat zou je uit kunnen zetten in het admin panel (in Google Apps). Het balkje met je naam kan je alleen minimaliseren, maar zo te zien heb je dat al gedaan.
Die chat kun je inderdaad niet helemaal verwijderen, ik dacht dat het linkje onderaan daarvoor was maar dan zie je je naam. Als je de naam wegklikt is de chat weer terug
/▌
turn off chat | turn off buzz
Het enige wat dan overblijft is dat je buxx en chat als "Map"hebt staan.
[ Voor 29% gewijzigd door jjbstolk op 06-07-2010 14:59 ]
Dat verwijdert wel het boxje met je naam, duurt alleen even voordat het is doorgevoerd (gister verwijderd, vandaag weg, maar zat er gister nog wel bij).Gunirus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:34:
Vermits het over Google Apps for your domain gaat, de domeinbeheerder kan de chat uitzetten.
Ik ben de domeinbeheerder van m'n domein en heb in het admin dashboard direct de chat uitgezet, maar mijn naam staat nog steeds in de interface.Gunirus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:34:
Vermits het over Google Apps for your domain gaat, de domeinbeheerder kan de chat uitzetten.
Ik werk met vier collega's in een klein bedrijfje. We gebruiken momenteel een aftandse P4 server met SBS2000 en Exchange. Het onderhoud valt goed mee maar de huidige infrastructuur is best ingewikkeld: server, switch, routering, domein,... Als er iets mis gaat, draait het vaak uit op een interventie van een netwerkbeheerder. De server staat bovendien dag en nacht aan om wat e-mails binnen te hengelen.
Daarom denk ik eraan om dit alles overboord te gooien en met een zakelijke NAS en Google Apps aan de slag te gaan: op de NAS staan de gedeelde documenten in een RAID opstelling, onder Google staan al de e-mails, eventueel een backup van de belangrijke documenten, de agenda en de contactpersonen. De gebruikers krijgen de vrijheid tussen een lokaal e-mailprogramma (Outlook, Thunderbird) of webmail. Zowel op het werk als thuis zijn alle gegevens benaderbaar.
Ikzelf ben niet gebonden aan Outlook. Ik werk graag met de webinterface van Gmail of Google Calendar en met Thunderbird voor meer geavanceerde functies maar de collega's stellen het verdere gebruik van Outlook als voorwaarde. Ze willen net dezelfde voordelen die ze nu hebben en willen ook dat verschillende nadelen weggewerkt worden.
Waar ik er zeker van ben dat je door middel van de webinterface alle functies bij de hand hebt die even sterk zijn als Exchange maar dan minder onderhoudsgevoelig en inclusief verschillende grote voordelen (data in de cloud, indexering, prijs,...), ben ik niet overtuigd dat dit met Outlook ook mogelijk is. Ik ben ook niet de eerste die het vraagt in dit topic maar heb nog geen goed antwoord gevonden: kunnen functies van Exchange, zoals gedeelde e-mailmappen, een gedeeld adresboek en een gedeelde agenda, door Google Apps in samenwerking met Outlook geëvenaard worden?
Ik ga er even van uit dat je dan Google Apps Premier (betaalde versie gebruikt, dan heb je toegang tot Google Sync for Outlook 2007 (voor 2010 wordt er pas in september support verwacht).brommer schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:17:
Ik ben ook niet de eerste die het vraagt in dit topic maar heb nog geen goed antwoord gevonden: kunnen functies van Exchange, zoals gedeelde e-mailmappen, een gedeeld adresboek en een gedeelde agenda, door Google Apps in samenwerking met Outlook geëvenaard worden?
Het werkt niet allemaal 100% hetzelfde zoals Exchange, wat je het beste kan doen is met je collegae een lijst opstellen met features die ze gebruiken en daar de belangrijkheid bij noteren (show stopper/belangrijk/niet zo belangrijk/etc) dan kijken of dit wel/niet kan met Google sync for Outlook. Het is niet 1:1 over, maar mijn ervaring is dat mensen niet altijd heel moeilijk doen als een bepaalde feature op een andere manier benaderd moet worden, zeker als ze worden geconfronteerd met de kosten besparing.
Wizard regels (heten filters in Gmail) en afwezigheid assistent zullen bv. moeten worden ingesteld in de webinterface.
Agenda's delen is mogelijk, je geeft de andere mensen rechten op je agenda en die kunnen ze dan openen in Outlook (moet je wel even een paar vinkjes zetten in het Google sync for Outlook programmatje op het account van de collegae).
Een gedeelde agenda, die van niemand specifiek is zou je kunnen maken door een extra account te gebruiken en daarvan de agenda te delen op bovenstaande methode.
Een gedeeld adresboek of gedeelde email mappen nog niet eerder gebruikt met Google, dus zou dat 1-2-3 niet weten, zal het wel even uitzoeken als ik er tijd voor heb.
Microsoft heeft als het goed is ook een dergelijke dienst, wellicht dat deze beter overweg kan met de Exchange features.
Hoe veel tijd zat er tussen "direct" en "nog steeds"? Het is geen wijziging die je meteen ziet zoals iemand hierboven aangeeft.Canaria schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 03:39:
[...]
Ik ben de domeinbeheerder van m'n domein en heb in het admin dashboard direct de chat uitgezet, maar mijn naam staat nog steeds in de interface.
/▌
Echter waar ik nu mee zit, hiervoor werd pop3 gebruikt en alle e-mail werd op de Macs (zijn enkel Macs) binnengehaald en dan in een local folder gestopt. Nu willen ze dat al die lokale e-mail beschikbaar wordt in Google Apps. Het idee was om dit gewoon vanuit Entourage naar de inbox folder te slepen, dit is echter niet mogelijk. Na wat gepruts blijkt dat het via thunderbird wel prima kan werken dus het is een kwestie van entourage naar thunderbird en dan naar Google Apps uploaden. Echter kan het wel gaan om een paar gigabyte, dat kan dus wel even duren.
Maar klopt het dat het gewoon een kwestie is van de hoofdmap naar mijn account slepen in thunderbird zodat het een folder wordt en dat vervolgens op Google Apps ook die folders en alle subfolders worden aangemaakt als labels? Het kan hier wel om 100 a 200 folders gaan, dus dat moet wel goed werken.
En soms heb je een folder met een subfolder met weer een subfolder en daarin weer een subfolder en dan nog een paar subfolders, gaat dat ook prima werken?
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2010 21:44 ]
Zelf deed ik het per paar honderd mails een paar jaar geleden.
/▌
Dat betekent als je de volgende map hebt: klanten\fastfood\2010\borden frisdrank\cola dat je het niet kan gebruiken omdat je dan een label krijgt van meer dan 40 characters en dat kan de webinterface niet aan.
Dus dat zou betekenen dat of het bedrijf zijn complete werkwijze waar ze al een paar jaar mee werken moet omgooien voor Google of dat alle gesorteerde berichten enkel offline beschikbaar zijn. Wat betekent dat wanneer de account op een andere computer geïmporteerd wordt de gehele onderverdeling dus weg is en alles op een grote hoop binnenkomt.
Of alle mappen moeten doorgespit worden om drastisch ingekort te worden, ook geen pretje.
/▌
Maar dan mis je dus de hiërarchie van een folderstructuur.Marzman schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:18:
Het zijn geen mappen bij Google. Beter zou zijn om ze in dat geval meerdere labels te geven. Dus en klanten en fastfood en borden enz.
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Alleen active sync, maar dat is geen add-on. Better Gmail enzo lijkt me een beetje tricky omdat ze altijd achter de feiten aanlopen als er iets veranderd omdat ze een third party add-on zijn.smeerbartje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:09:
Geruiken jullie eigenlijk ook 3rd-party addons voor Google Apps for Domains? En zo ja, welke?
/▌
Ik denk dat hij doelt op add-ons uit de Google Apps Marketplace. Die zijn vooral gericht op het bedrijfsleven, dus een privegebruiker van GAFYD (zoals ik) heeft er (nog) niet zoveel aan.Marzman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:31:
[...]
Alleen active sync, maar dat is geen add-on. Better Gmail enzo lijkt me een beetje tricky omdat ze altijd achter de feiten aanlopen als er iets veranderd omdat ze een third party add-on zijn.
Overigens worden alle Google diensten onder gebracht binnen de Apps suite (tussen nu en einde jaar) en tevens zal de naam Premier Edition verdwijnen (en wordt Google Apps Business)
Cool, thanks! Houdt dat in dat we ook Google Reader kunnen verwachten onder apps? Dit is eigenlijk de enige service waarovor ik nog een sepraraat google account heb (weliswaar op hetzelfde email adres, maar tochStampertje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:01:
Het is niet dat het meteen overal beschikbaar is. (zet igg je taalinstelling op English, dan heb je als eerste de nieuwste features)
Overigens worden alle Google diensten onder gebracht binnen de Apps suite (tussen nu en einde jaar) en tevens zal de naam Premier Edition verdwijnen (en wordt Google Apps Business)
Ik kan niet wachten! Thanks voor je info...Stampertje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:16:
Yep, ook reader.
Ja de startpagina (wat een brakke variant op iGoogle was) wordt vervangen door iGoogle. Ik heb op een linkje kunnen klikken om het direct te activeren ipv te wachte tot Google er klaar voor was.smeerbartje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:56:
Op de Google Apps blog lees ik dat iGoogle nu (eindelijk) ook voor Google Apps geactiveerd staat. Zie hier: http://googleappsupdates.blogspot.com/2010/07/igoogle-now-replacing-start-page.html. Echter ik heb zojuist geprobeerd of ik erbij kan, maar ik zie niets dat lijkt op een iGoogle pagina. Jullie wel? En zo ja, hoe?
/▌
Heb je ergens een bron?Stampertje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:01:
Niet online gevonden zo 123. Ik zal kijken of ik het na het weekend kan posten
[ Voor 14% gewijzigd door Stampertje op 06-08-2010 12:17 ]
Ik krijg plotseling deze melding:
Het Gmail-gadget biedt geen ondersteuning voor de voorkeur 'Altijd https gebruiken' die u heeft geselecteerd in uw Gmail-instellingen. Als u https wilt gebruiken, moet u Gmail rechtstreeks openen. Meer informatie
Er stond geen radiobutton aangevinkt, maar na het aanklikken van niet altijd https gebruiken blijf ik deze melding toch zien.
Mooi is dat, onder de oude apps pagina werkte het wel, en aanvankelijk ook in igoogle.smeerbartje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:56:
Volgens mij werkt de helft van de gadgets voor iGoogle niet als je Google Apps for Domain gebruiker bent...
Persoonlijk heb ik wel genoeg aan GMail Notifier en ook mijn telefoon heeft mijn apps account als pushmail (dus daar zie ik het nog eerder op).
/▌
1. via picasaweb kan ik naam-labels toekennen aan foto's maar deze verschijnen niet in de contacten-lijst?
2. ook heb ik linkedin, iemand een idee hoe ik publieke foto's van mijn contacten in de google apps contacten krijg?
gebruik overigens een android telefoon.
/▌