☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Weer wat geleerd. In den beginne was dat nog niet mogelijk.IJsbeer schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:42:
Niet helemaal waar. Ik log in bij de Google Reader met mijn GAFYD account. Ik heb me daar gewoon geregistreerd met dat account. Ik heb dus geen @gmail adres.
Living the American Dream
/▌
Net getest, werkt niet bij mij.Stampertje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:44:
[...]
Weer wat geleerd. In den beginne was dat nog niet mogelijk.
Serieus? Wat staat er bij Google Reader aan de rechterkant, bovenin dan?IJsbeer schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:42:
Niet helemaal waar. Ik log in bij de Google Reader met mijn GAFYD account. Ik heb me daar gewoon geregistreerd met dat account. Ik heb dus geen @gmail adres.

Daarmee kan je gebruik maken van google reader, picasa, de gewone igoogle (als je daar de voorkeur aan geeft) etc.
PSN: Kjujay
Daar staat idd mijn @GAFYD account en niet iets van @GMail. Precies zoals KJU zegt.smeerbartje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:50:
[...]
Serieus? Wat staat er bij Google Reader aan de rechterkant, bovenin dan?
[afbeelding]
TOP! Wist ik niet... super!IJsbeer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Daar staat idd mijn @GAFYD account en niet iets van @GMail. Precies zoals KJU zegt.
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 16-02-2010 16:53 ]
/▌
Echter, de volgende melding blijft staan in mijn beheerpaneel:
Uw domein is nog niet gereed - We zijn nog bezig met het verwerken van de betaling voor uw domeinregistratie. Intussen kunt u sommige functies van Google Apps gebruiken om bijvoorbeeld gebruikersaccounts te maken. Of lees hier meer over hoe u aan de slag kunt gaan. Wanneer we uw betaling hebben ontvangen, worden al uw services van Google Apps automatisch geactiveerd. Bedankt voor uw geduld.
Ik kan dus nu ook niets verifiëren en dus mijn Apps niet gebruiken. Op het forum van google krijg ik geen antwoord op mijn vraag.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Gewoon de standard, dat staat ook op mijn dashboard. Verder spreekt de melding over de betaling van een domein.Room42 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:50:
Gumball, heb jij je wel geregistreerd voor de standard edition? Of voor de Premium edition? Die laatste kost geld en zo te lezen wachten ze op jouw betaling.
Nee, ik gebruikte mijn reeds bestaande domein die ik ergens anders heb geregistreerd.Stampertje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:16:
Heb jij je domeinregistratie ook door Google laten verzorgen, wellicht dat die betaling nog niet rond is.
Ik maak domeinen aan in een Reseller console, zodat over betaling niet gerept wordt en per factuur gaat bedenk ik me nu.
[ Voor 25% gewijzigd door Stampertje op 18-02-2010 10:33 ]
Google Apps voor <mijndomein> - Standaardversie
bij Accountgegevens
Accounttype Google Apps Standaardversie
Bijwerken naar Google Apps Professional
Voor extra opslagruimte voor e-mail (25 GB per gebruiker), telefonische ondersteuning en meer geavanceerde hulpprogramma's moet u kiezen voor een upgrade naar Google Apps Professional. Meer informatie
Standaardland: Nederland
is dus gewoon graties standaard. En nogmaals, Google spreek over domein betaling.
Nee, in dat geval had ik ook een factuur iod. moeten hebben.Hinkl schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:43:
Bij de aanmelding voor google apps heb je de mogelijkheid dat google voor jou een domein registereerd voor 10 dollar, inplaats van het gebruiken van een bestaand domein. Waarschijnschijnlijk heb je voor deze optie gekozen.
Ik denk dat dit geautomatiseerd is bij Google dus misschien dat je verkeerd geklikt hebt (toch nieuw domein ipv bestaand domein). Ik zou in ieder geval je domeinnaam registratie even in de gaten houden en misschien dat je bij google ergens een ticket aan kan maken.Gumball schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:06:
[...]
Nee, in dat geval had ik ook een factuur iod. moeten hebben.
Heb je ook betaalinformatie ingevuld? (of een account gebruikt dat Google Checkout heeft?)
/▌
Ik heb geen betaalinformatie ingevuld. Heb ook al een topic bij google aangemaakt, maar tot nu toe nog geen reactie.Marzman schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:15:
[...]
Ik denk dat dit geautomatiseerd is bij Google dus misschien dat je verkeerd geklikt hebt (toch nieuw domein ipv bestaand domein). Ik zou in ieder geval je domeinnaam registratie even in de gaten houden en misschien dat je bij google ergens een ticket aan kan maken.
Heb je ook betaalinformatie ingevuld? (of een account gebruikt dat Google Checkout heeft?)
Zojuist ook even een nieuw Apps account gemaakt voor een andere domeinnaam, en deze gaat wel gelijk goed. Zal ik dan toch een foutje hebben gemaakt??
Ik kan in elk geval mijn actie niet ongedaan maken. Da's jammer, zal het graag opnieuw willen proberen. Is er ergens een mail adres van google die ik kan gebruiken om dit aan te kaarten?
[ Voor 22% gewijzigd door Gumball op 18-02-2010 14:02 ]
- Google Moderator - Google Moderator makes it easy to gather and prioritize questions or opinions on any topic from a group of people.
- Google Code Reviews - Google Code Reviews facilitates quality software development by making it easy for peers to review an author's changes and share feedback.
- Google Short Links - Google Short Links allows users to easily create descriptive shortcuts to web URLs. This makes it easier for users to recall and share the locations of important documents and web sites.
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 18-02-2010 14:27 ]
Moderator ziet er uit als de zoveelste buzz/groups/wave opzet.
Nadeel van die labs-functies is natuurlijk dat ze het ook zo weer weg kunnen halen en ik zie geen enkele integratie met gmail (zou een stuk schelen als je van daaruit shortlinks aan kon maken).
/▌
Klopt. Je moet ook accepteren dat Google geen enkele vorm van support biedt voor labs voordat je het kunt gebruiken.Marzman schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:42:
Ik wist niet dat het kon. Shortlinks aangezet, grappig inderdaad, mits je zelf een korte domeinnaam hebt
Moderator ziet er uit als de zoveelste buzz/groups/wave opzet.
Nadeel van die labs-functies is natuurlijk dat ze het ook zo weer weg kunnen halen en ik zie geen enkele integratie met gmail (zou een stuk schelen als je van daaruit shortlinks aan kon maken).
Ach tis leuk om te proberen.
Google, Gmail, and Google Apps Accounts Explained
Hopelijk gaan ze er echt iets aan doen
Totally agree... ook al is het alleen maar de Reader functie. De rest mis ik eigenlijk niet zo.Graham schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:04:
Best een mooie uitleg van Gina Trapani over Google, Gmail and Google Apps.
Google, Gmail, and Google Apps Accounts Explained
Hopelijk gaan ze er echt iets aan doen
Ik wel. Youtube enzo, alles staat los. Misschien wordt het tijd voor een consumenten Apps al denk ik nog steeds dat het een betere oplossing is als ze mensen accounts aan elkaar laten koppelen.smeerbartje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:26:
[...]
Totally agree... ook al is het alleen maar de Reader functie. De rest mis ik eigenlijk niet zo.
/▌
En:With 3,500 employees, Lincoln Property Company is one of the largest property management firms in the United States. Recently, Lincoln Property made the decision to switch to Google Apps from their complex and costly Novell Groupwise email infrastructure. Not only will they save an estimated $200,000 per year, they'll finally be able to equip every single employee with email, instant messaging and calendars — not just the 950 desk-based workers who previously had email access.
The Google Apps train keeps rolling in the education space as well. Seven million students around the world are now using Google Apps at school! DePauw University, Yale University, Davenport University and the College of William and Mary are just a handful of the most recent schools to switch to Google Apps.
Ik kan geen cijfers vinden van het aantal gebruikers over de afgelopen jaren, maar volgens mij moeten dat er inmiddels miljoenen zijn? Dit moet voor MS toch alarmerend zijn, 7 miljoen studenten op Gmail ipv Exchange...Since the fall of 2009 we've seen more and more students and faculty take advantage of Google Apps Education Edition. We've seen our active users grow — first we had 5 million, then 6 million, and today we're happy to announce that we've crossed the 7 million mark. With so many students and faculty using Google Docs, Google Sites and Gmail to collaborate and share their academic work, we figured it's the perfect time to hit the road and help more schools see Google Apps in action.
[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 20-02-2010 14:55 ]
Ik denk dat er wel veel meer dan 7 miljoen op exchange zitten. Het is altijd al geweest dan andere bedrijven stukjes wegsnoepten bij Microsoft. Voor grote bedrijven zijn de kostenverschillen natuurlijk ook veel groter al heb je wel een nieuw soort IT-managers nodig. De meeste houden het nog steeds liever in eigen beheer (al is dat ook al mogelijk met Apps, kijk naar het Witte Huis en andere Amerikaanse overheidsinstanties).JanDM schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:51:
Ik ben toch redelijk verbaasd hoeveel bedrijven overstappen op Google Apps. Uit een recente blogpost:
[...]
En:
[...]
Ik kan geen cijfers vinden van het aantal gebruikers over de afgelopen jaren, maar volgens mij moeten dat er inmiddels miljoenen zijn? Dit moet voor MS toch alarmerend zijn, 7 miljoen studenten op Gmail ipv Exchange...
/▌
Natuurlijk, maar dit gaat wel snel zo, binnen een half jaar meer dan 2 miljoen studenten over. Bovendien heeft MS altijd geprobeerd juist in het onderwijs software goedkoop beschikbaar te stellen zodat men er mee leert werken. Google lijkt nu met hetzelfde bezig te zijn. Als ze zo blijven groeien dan hebben ze over een paar jaar een behoorlijk stuk weggesnoept.Marzman schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat er wel veel meer dan 7 miljoen op exchange zitten. Het is altijd al geweest dan andere bedrijven stukjes wegsnoepten bij Microsoft.
Microsoft kan natuurlijk ook zo'n hosted omgeving opzetten. Voor Exchange lopen ze dan altijd voor op Google omdat het hun product is, waar Google met een licentie werkt. Volgens mij heeft Microsoft het zelfs al, maar het past niet goed in hun businessmodel als ze concureren met een van hun belangrijkste producten. What can you do?JanDM schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:19:
[...]
Natuurlijk, maar dit gaat wel snel zo, binnen een half jaar meer dan 2 miljoen studenten over. Bovendien heeft MS altijd geprobeerd juist in het onderwijs software goedkoop beschikbaar te stellen zodat men er mee leert werken. Google lijkt nu met hetzelfde bezig te zijn. Als ze zo blijven groeien dan hebben ze over een paar jaar een behoorlijk stuk weggesnoept.
/▌
Krijg nog steeds de melding:
Ik wil het account verwijderen maar dat gaat niet. Ook niet via de account/domein instellingen, omdat google denkt dat ik het domein nog niet betaald heb.Uw domein is nog niet gereed - We zijn nog bezig met het verwerken van de betaling voor uw domeinregistratie. Intussen kunt u sommige functies van Google Apps gebruiken om bijvoorbeeld gebruikersaccounts te maken. Of lees hier meer over hoe u aan de slag kunt gaan. Wanneer we uw betaling hebben ontvangen, worden al uw services van Google Apps automatisch geactiveerd. Bedankt voor uw geduld.
/▌
Ja, maar dan moet ik verplicht eerst mijn gegevens invullen en dat wil ik liever niet.Niet dat ik ze niet vertrouw, maar meer principe.Marzman schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:52:
Het is een beetje misbruik maken, maar neem de maand gratis premium of hoe google dat ook noemt en bel ze
Kan ik nu wel of niet Contacts en Calender syncen tussen GApps en een Android telefoon?When you add Android into the mix, Contacts get weird. Because, I think, you can add your Google Apps account to Android and not your gina@example.com "vanilla" Google Account. (GT: Yes, this is true.) But, when you sign in to Google Voice on Android, you will need to enter the password (which might be the same) of your vanilla Google Account. BUT, on Android, your Contacts are read from the system's phone book. Not necessarily the vanilla Google Voice Google Account that has its separate contacts (accessible through the normal Google Voice webapp). Ugh. The "Contacts" issue is by far the most 'hurting' in this whole scenario.
Ja kan wel, gewoon je Google Apps email address gebruiken om in te loggen met je Android phone.Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:42:
Ik heb ook even die link ( http://smarterware.org/52...e-apps-accounts-explained ) gelezen. Ik had hier al eerder een vraag over, maar ben nu niet heel zeker meer.
[...]
Kan ik nu wel of niet Contacts en Calender syncen tussen GApps en een Android telefoon?
/▌
Nu ging dit altijd prima met de Google Agenda Insluitbare Agenda-helper van Google.
Door middel van een iframe kon de agenda plaatsen op de kalender, alleen nu kan dit niet meer.
Nu kan ik mijn agenda's niet meer delen.
De volgende melding wordt getoond:
"Je moet zijn aangemeld bij Google Agenda om dit hulpprogramma te gebruiken. Ga naar http://www.google.com/calendar om je aan te melden en vernieuw daarna deze pagina."
Heeft iemand anders dit ook al ervaren op een oplossing voor?
Volgens mij moet je met het beheeraccount dan iets veranderen. Standaard deel je alleen dingen binnen je domein.Frankisback schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:52:
Binnen Google Apps heb ik verschillende kalenders welke ik wil plaatsen op mijn website.
Nu ging dit altijd prima met de Google Agenda Insluitbare Agenda-helper van Google.
Door middel van een iframe kon de agenda plaatsen op de kalender, alleen nu kan dit niet meer.
Nu kan ik mijn agenda's niet meer delen.
De volgende melding wordt getoond:
"Je moet zijn aangemeld bij Google Agenda om dit hulpprogramma te gebruiken. Ga naar http://www.google.com/calendar om je aan te melden en vernieuw daarna deze pagina."
Heeft iemand anders dit ook al ervaren op een oplossing voor?
/▌
/▌
of
The Google App Marketplace: Doing It All in the Cloud (Gizmodo)
En nog Has Google Buzz Just Arrived For Google Apps (For Your Domain)? (thenextweb.com)
[ Voor 56% gewijzigd door Graham op 10-03-2010 23:24 . Reden: buzz ]
Dit lag aan Google Gears. Toen ik die eraf had gemikt werkte het weer goed.Marzman schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:17:
Sinds gisteren kan de Gmail Notifier vaak niet inloggen. Ook de webmail weergave start soms in offline weergave (al doet die het meestal wel). Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 68% gewijzigd door Marzman op 18-03-2010 21:41 ]
/▌
Imap zou kunnen, maar het java tooltje is echt TIEN keer fijner en volgens Google zelf zou dit gewoon moeten werken. Ik krijg het echter niet aan de praatMarzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:40:
Kun je niet gewoon imap instellen in een default mailprogramma? Dat werkt best goed.
Loop de google help pagina's eens door waar je die tool kan downloaden of stel daar de vraag. Hebben er vast meer ervaring mee.smeerbartje schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:14:
[...]
Imap zou kunnen, maar het java tooltje is echt TIEN keer fijner en volgens Google zelf zou dit gewoon moeten werken. Ik krijg het echter niet aan de praat.
Smaken verschillensmeerbartje schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:14:
[...]
Imap zou kunnen, maar het java tooltje is echt TIEN keer fijner en volgens Google zelf zou dit gewoon moeten werken. Ik krijg het echter niet aan de praat.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 20-03-2010 12:18 ]
/▌
/▌
Nu ben ik al een hele morgen opzoek naar mensen met hetzelfde issue : hoe kan je een centrale agenda migreren naar Google Apps.
Het lijkt me niet dat ik de enige ben met dat probleem maar met Google vind je er niets over.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
PSN: Kjujay
De ene gaat helemaal goed maar de andere is een drama.
Hij is nu al 8 dagen bezig om mijn domein te verivieren. En ik heb alles goed ingesteld middels een CNAME.
Ik kan nergens contact opnemen voor google. Echter mijn 2e domein binnen ditzelfde account is wel goed geverivieerd. Dus het liefst wil ik de boel niet verwijderen.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Gek word ik ervan..... Die ene was binnen een kwartier geverifieerd en bij die andere gaat duidelijk iets fout
Eens kijken wat ik er nu mee ga doen, blogger heeft dan weer geen footer maar een grote header en zo is het allemaal wel wat. Maar het is gratis, dus we mogen niet klagen heh
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 02-04-2010 15:05 ]
/▌
Je hebt alleen maar één mailbox dan. (op zich is dit voldoende voorlopig). Weet niet of je aliassen dan kan aanmaken (bijv. info).
Nu zit ik eigenlijk sinds vandaag eens naar Google apps te kijken. Ik heb zelf de gratis versie voor mijn eigen domeintje opgezet. Maar zou dit misschien een goed alternatief zijn voor hetgeen ik boven net beschrijf? Of ben ik toch genoodzaakt om de premier versie te nemen voor €40 per gebruiker per jaar (wat alsnog goedkoper is dan de €100? Mis alleen Outlook toegang en PDA.
Maar ik ga ervan uit dat ik de gratis versie ook voor een eenmanszaak mag gebruiken ... ze hebben het immers over dat ze het "aanraden" om naar de premier versie over te stappen.
Wat is jullie gedachte?
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 16-04-2010 14:54 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Ik zou betalen, dan krijg je ook geen gedoe.Tranzy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:53:
Ik wilde voor een kennis van mij die een eigen klusbedrijfje heeft een hosted exchange service aanvragen met een domein registratie. bij Argeweb bijvoorbeeld komt dit op €7,95 per maand voor 1gb opslag en alle services zoals RPC, Outlook Anywhere en PDA toegang. Inclusief €4,95 voor domein registratie. dat komt dus zegmaar op €100 euro per jaar. (misschien later ook nog kosten voor hosting)
Je hebt alleen maar één mailbox dan. (op zich is dit voldoende voorlopig). Weet niet of je aliassen dan kan aanmaken (bijv. info).
Nu zit ik eigenlijk sinds vandaag eens naar Google apps te kijken. Ik heb zelf de gratis versie voor mijn eigen domeintje opgezet. Maar zou dit misschien een goed alternatief zijn voor hetgeen ik boven net beschrijf? Of ben ik toch genoodzaakt om de premier versie te nemen voor €40 per gebruiker per jaar (wat alsnog goedkoper is dan de €100? Mis alleen Outlook toegang en PDA.
Maar ik ga ervan uit dat ik de gratis versie ook voor een eenmanszaak mag gebruiken ... ze hebben het immers over dat ze het "aanraden" om naar de premier versie over te stappen.
Wat is jullie gedachte?
Je kunt eea prima met IMAP laten werken, mijn mail is bereikbaar via outlook/thunderbird, via gmail en op mijn smartphone. En volledig synchroon.
ps. Is het jullie ook opgevallen dat als je in Google Apps in je beheer omgeving zit, je niet kan inloggen op Postvak IN. Maar als je eerst op de agenda link (rechtsboven) klikt je wel naar je gmail kan.
[ Voor 21% gewijzigd door Tranzy op 16-04-2010 15:53 ]
Kleine zonnepaneleninstallateur
Ik weet wat de voordelen zijn. Maar voor een eenmanszaak is HOSTED Exchange ook een hele mooie oplossing. Alle Exchange(server) functies zonder een server te hoeven aan te schaffen.cryforhelp schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:57:
Het nut van exchange zit hem vooral in de aanvullende diensten, mailbox rechten uitdelen, gedeelde agenda's, etc. Voor zo'n eenmansbedrijfje kun je prima een IMAP account gebruiken, en ja, die zit ook in de gratis versie.
Welke voordelen heeft dat dan? Want GAFYD is ook op allerlei manieren te syncen en in de betaalde versie zit ook gewoon de Exchange manier van syncen met Outlook.Tranzy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:59:
[...]
Ik weet wat de voordelen zijn. Maar voor een eenmanszaak is HOSTED Exchange ook een hele mooie oplossing. Alle Exchange(server) functies zonder een server te hoeven aan te schaffen.
/▌
Ook heb ik de cname's werkend, dus nu kan ik lekker met mail.<domeinnaam> en calendar.<domeinnaam> naar de google services
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Edit: Google Apps user? This service needs to be enabled for your domain before you can use it. Please contact your domain administrator. Dus ook beschikbaar voor Google Apps.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 16-04-2010 17:40 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wanneer zou Wave nu geintegreerd worden in Google Apps? Kan volgens mij nooit lang meer duren

Op je mobiel kun je het gewoon toevoegen als exchangeserver in active sync. Je hebt dus geen extra tooltjes nodig op mobieltjes die met exchange kunnen syncen.Tsurany schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:39:
Je gebruikt dan toch gewoon Goole Apps Sync voor Outlook zodat alles automatisch gesynchroniseerd word met Google Apps? En dan ook je telefoon gewoon via Google Sync laten synchroniseren, neem aan dat Google Sync ook voor Google Apps accounts werkt?
Edit: Google Apps user? This service needs to be enabled for your domain before you can use it. Please contact your domain administrator. Dus ook beschikbaar voor Google Apps.
/▌
Verwijderd
Dat klopt maar Google noemt dat nu eenmaal Google Sync. Die laatste is compatible met het activesync-protocol waardoor je inderdaad geen tooltje nodig hebt op je mobiel.Marzman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:15:
[...]
Op je mobiel kun je het gewoon toevoegen als exchangeserver in active sync. Je hebt dus geen extra tooltjes nodig op mobieltjes die met exchange kunnen syncen.
Ok, ik dacht dat je het over dat tooltje had. Dat heet namelijk ook Google syncVerwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:40:
[...]
Dat klopt maar Google noemt dat nu eenmaal Google Sync. Die laatste is compatible met het activesync-protocol waardoor je inderdaad geen tooltje nodig hebt op je mobiel.
/▌
iCal uit os 10.6 heeft de optie zich te verbinden aan een exchange-server, waarmee je calendars en contacts kan syncen, uiteraard kan je email ook via de exchange-protocol.
Verder wordt via een exchange-account mijn iPhone via push van alle mailtjes, calendar-items en contacts voorzien.
Op de US site (het NL-forum is zo dood als een pier) lag ik dat deze reset via c-name niet werkt en stuk zou zijn. Maar dat google er op zijn manier weinig tot niets aan doet. Met premium zou je kunnen bellen (hoewel ik ook daar mensen die hun pin niet hebben en dan niet kunnen bellen), maar voor standaard is er niets.
Verder dacht ik dat google sync alleen voor premium is??
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Nee! Log in op je mail-account van je Google apps. Klik op Dit domein beheren. Eventueel nog eens inloggen. Kijk in je Dashboard of de optie Mobile aanwezig is. Zo niet, dan moet je je instelling op Next generation (US English only) zetten (even in de instellingen zoeken - bij mij staat deze optie in Domain settings). Als je dan op Mobile klikt, krijg je aanwijzingen één en ander in te stellen.Cyberpope schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:24:
Verder dacht ik dat google sync alleen voor premium is??
Als ik zou kunnen inloggen zou ik het proberen... kan helaas echter al weken niet meer inloggen en de reset van google werkt niet...Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:54:
[...]
Nee! Log in op je mail-account van je Google apps. Klik op Dit domein beheren. Eventueel nog eens inloggen. Kijk in je Dashboard of de optie Mobile aanwezig is. Zo niet, dan moet je je instelling op Next generation (US English only) zetten (even in de instellingen zoeken - bij mij staat deze optie in Domain settings). Als je dan op Mobile klikt, krijg je aanwijzingen één en ander in te stellen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De situatie:
Ik heb een domein (domein.nl) en via Gmail een adres domein@gmail.com aangemaakt. Het adres info@domein.nl verwijst naar domein@gmail.com. Zo lijkt alles van domein.nl af te komen en gaat helemaal via Gmail. In Outlook kan ik als afzender info@domein.nl aangeven. Soms komt het niet mooi over omdat ik dan de tekst 'on behalf of' meekrijg. Daarom dus de overstap.
Nu is mijn domein dus ondergebracht bij Google apps en heb ik het adres info@domein.nl aangemaakt. De hoster van domein.nl heeft de CNAME aangepast. Dit wordt nu gecontroleerd door Google apps (dit duurt 48 uur).
Als het goed is komt de e-mail gericht aan info@domein.nl straks ook binnen bij Google apps maar... en nu komt de vraag: werkt mijn POP en IMAP (iPhone) straks ook nog gewoon?
(hopelijk is het allemaal duidelijk, soms is het lastig typen als je het zelf niet helemaal snapt
[ Voor 7% gewijzigd door hemiparo op 20-04-2010 14:07 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 14:20 ]
/▌
Aangezien hier de gebruikers zitten, en ik nog nieuw ben, nu gebruikte ik om in te loggen:
gebruikersnaam: domein@gmail.com
wachtwoord: ****
Nu het ondergebracht is in Google Apps, is het dan gebruikersnaam info@domein.nl? En wat zijn dan de instellingen voor pop, smtp en imap?
(kan op dit moment namelijk nog niet testen omdat de verificatie nog bezig is, heb wel een tijdelijke gebruikersnaam gekregen om alvast in te loggen maar volgens de info vervalt die straks)
Had ik eerst gedaan omdat ik alleen het domein had, geen mail. En via Gmail werkte het goed. Was alleen de opmerking 'on behalf of' een beetje zat...Stoffel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:21:
Ik snap niet echt wat dat Gmail account er nog tussen doet, die heb je niet nodig? Je moet gewoon je mail via Google Apps laten lopen en je telefoon daar ook op instellen.
[ Voor 29% gewijzigd door hemiparo op 20-04-2010 15:27 ]
Is dit altijd zo of kan ik dat nog gaan aanpassen? Ik wil dus eigenlijk dat je altijd ziet staan: http://mail.student.segbroek.nl maar dat kan zeker niet?
Heb het nergens in de groups of de help kunnen vinden (behalve dat meer mensen deze vraag hebben
Toch beter leren googlen..
Blijkbaar is dit de standaard manier van werken in Google Apps. Eens kijken hoe dit zal gaan met een iFrame.
[ Voor 11% gewijzigd door Wiebbe op 20-04-2010 21:16 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Maar hoe sync je je contacten dan? Want er is geen plugin als je de gratis versie hebt en exchange is toch enkel voor mobiele apparaten?stevenP schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:10:
Klopt. Ik draai de standard edition (de gratis versie dus) van GAFYD en heb hiermee via Google mijn emial, contacten én agenda synchroon lopen op mijn laptop en iPhone.
iCal uit os 10.6 heeft de optie zich te verbinden aan een exchange-server, waarmee je calendars en contacts kan syncen, uiteraard kan je email ook via de exchange-protocol.
Verder wordt via een exchange-account mijn iPhone via push van alle mailtjes, calendar-items en contacts voorzien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Onder OS 10.6 (Snow Leopard) heb je bij de Address Book-app een optie om je contacts te synchronizen met Google. All you need is het invullen van je google gegevens en hij kan ze synchroon houdenTsurany schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:59:
[...]
Maar hoe sync je je contacten dan? Want er is geen plugin als je de gratis versie hebt en exchange is toch enkel voor mobiele apparaten?
Hiermee werk je dus niet via de Exchange-protocol, zodat je het alsnog synchroon kan houden, zonder de pro-versie te hebben van GAFYD!
Tja, als je telefoon mail en contacts en de kalender kan syncen dan zou het met Outlook toch ook moeten kunnen. Zou je dan niet ergens een waarde kunnen veranderen dat Google denkt dat het een mobieltje is?stevenP schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:51:
[...]
Onder OS 10.6 (Snow Leopard) heb je bij de Address Book-app een optie om je contacts te synchronizen met Google. All you need is het invullen van je google gegevens en hij kan ze synchroon houden
Hiermee werk je dus niet via de Exchange-protocol, zodat je het alsnog synchroon kan houden, zonder de pro-versie te hebben van GAFYD!
/▌
Ah helaas niet in Outlook. Ja met vage plugins, een keer geprobeerd en ik kreeg zo'n 300 nieuwe contacten overal bij, al die 'bekende' mail adressen die je dus vaker dan 1 keer gemaild hebt.stevenP schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:51:
[...]
Onder OS 10.6 (Snow Leopard) heb je bij de Address Book-app een optie om je contacts te synchronizen met Google. All you need is het invullen van je google gegevens en hij kan ze synchroon houden
Verwijderd
Kan ik tegelijk met meerdere mensen op verschillende computers in Outlook werken die allemaal info@domein.nl als e-mailadres gebruiken. Vervolgens beantwoord gebruiker A een mail, zien gebruiker B en C dan gelijk de verzonden mail ook terug in hun Outlook? En zien ze aan het icoontje voor de mail ook dat hij beantwoord is? Net als Exchange dus?
Ik hoop dat iemand dit kan bevesitgen.
Google's implementatie daarvan is niet helemaal puur, dus je zou even moeten testen, maar dat kan ook met een gewoon gmail adres, als test.
Verwijderd
Ik wil eigenlijk niet via IMAP werken en dacht dat de sync tool van Google net een exchange server was. Is er iemand die op deze manier werkt?cryforhelp schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:02:
Naar ik meen kan IMAP dat wel ja.
Google's implementatie daarvan is niet helemaal puur, dus je zou even moeten testen, maar dat kan ook met een gewoon gmail adres, als test.
Mijn hoster heeft de records aangepast, kan dus niet controleren of DAT goed is gegaan maar ga er maar even vanuit dat dit goed gegaan is
Waarom zou je nog Outlook willen gebruiken? Als je gewoon de webinterface gebruikt is het in ieder geval mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:46:
Ik heb dit topic met veel plezier doorgelezen en het lijkt me een zeer mooie oplossing, zeker voor kleine bedrijfjes. Ik heb 1 vraag waar ik even 100% duidelijkheid over wil hebben er vanuit gaande dat er gewerkt wordt met de Premium versie en de 'Google Apps Sync' tool.
Kan ik tegelijk met meerdere mensen op verschillende computers in Outlook werken die allemaal info@domein.nl als e-mailadres gebruiken. Vervolgens beantwoord gebruiker A een mail, zien gebruiker B en C dan gelijk de verzonden mail ook terug in hun Outlook? En zien ze aan het icoontje voor de mail ook dat hij beantwoord is? Net als Exchange dus?
Ik hoop dat iemand dit kan bevesitgen.
Inderdaad, je gaat over op Apps of niet.... gooi Outlook de deur uit, lang leve de cloud!Stampertje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:17:
[...]
Waarom zou je nog Outlook willen gebruiken? Als je gewoon de webinterface gebruikt is het in ieder geval mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 22-04-2010 09:12 ]
http://www.mxtoolbox.com/hemiparo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:49:
Ben nu over de 48 uur voor het controleren voor de mail... helaas nog steeds de melding 'Bezig met bijwerken...'. Kan ik ergens controleren of alles goed is of is het gewoon een kwestie van wachten? (ben ik niet zo heel goed in).
Mijn hoster heeft de records aangepast, kan dus niet controleren of DAT goed is gegaan maar ga er maar even vanuit dat dit goed gegaan is
Daar kun je kijken hoe je MX records staan ingesteld.
Verwijderd
Gebruikers zijn toch gehecht aan Outlook en ik kan zelf nog steeds niet wennen aan het samenvoegen e-mailberichten aan dezelfde persoon.smeerbartje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:11:
[...]
Inderdaad, je gaat over op Apps of niet.... gooi Outlook de deur uit, lang leve de cloud!
Maar er zijn toch wel meer mensen die op deze manier willen werken met de Apps sync tool? En hier dus ook ervaring mee hebben.
Het grote voordeel van Apps is inderdaad dat alles in de cloud is opgeslagen, echter outlook heeft vooralsnog voor mij een veel betere agenda en takenlijst.smeerbartje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:11:
[...]
Inderdaad, je gaat over op Apps of niet.... gooi Outlook de deur uit, lang leve de cloud!
Verwijderd
Tsurany, kun jij bevestigen dat onderstaande werkt?Tsurany schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:05:
[...]
Het grote voordeel van Apps is inderdaad dat alles in de cloud is opgeslagen, echter outlook heeft vooralsnog voor mij een veel betere agenda en takenlijst.
Thanks, zie dat ze nog steeds ingesteld staan op mijn hoster, nog niet aangepast dus. Dan maar even een mailtje naar de hosterStoffel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:16:
[...]
http://www.mxtoolbox.com/
Daar kun je kijken hoe je MX records staan ingesteld.
Eigenlijk had ik wel een open source client verwacht van Google zelf die een beetje lijkt op Outlook. Zou natuurlijk eenmeesterzet zijn.Tsurany schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:05:
[...]
Het grote voordeel van Apps is inderdaad dat alles in de cloud is opgeslagen, echter outlook heeft vooralsnog voor mij een veel betere agenda en takenlijst.
/▌
NeeVerwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:05:
[...]
Tsurany, kun jij bevestigen dat onderstaande werkt?
Ik zou vermoeden van wel, Google zou zichzelf in de vingers snijden als je bijvoorbeeld niet vanaf je laptop en je desktop bij dezelfde content kan. Ik heb echter nog geen premier edition aangeschaft dus weet het niet zeker.Kan ik tegelijk met meerdere mensen op verschillende computers in Outlook werken die allemaal info@domein.nl als e-mailadres gebruiken. Vervolgens beantwoord gebruiker A een mail, zien gebruiker B en C dan gelijk de verzonden mail ook terug in hun Outlook? En zien ze aan het icoontje voor de mail ook dat hij beantwoord is? Net als Exchange dus?
Dat kan inderdaad gewoon. Echter zit je vrij snel aan het maximum van 10 connecties. Vooral als er een mailclient wordt gebruikt op een PC en op een mobiele telefoon.Tsurany schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:12:
[...]
Nee
[...]
Ik zou vermoeden van wel, Google zou zichzelf in de vingers snijden als je bijvoorbeeld niet vanaf je laptop en je desktop bij dezelfde content kan. Ik heb echter nog geen premier edition aangeschaft dus weet het niet zeker.
Maar het werkt wel.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Ok bedankt voor de reacties. Ik ga het gewoon proberen en ervaren hoe het in de praktijk uitpakt.ReCreator schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:14:
[...]
Dat kan inderdaad gewoon. Echter zit je vrij snel aan het maximum van 10 connecties. Vooral als er een mailclient wordt gebruikt op een PC en op een mobiele telefoon.
Maar het werkt wel.