Sinds een paar dagen ben ik een gelukkig gebruiker van Google apps for your domain. Het opzetten van de service verliep vrij simpel (met behulp van de tutorials) en alles werkt tot nu toe naar behoren.
Ik zou dit topic graag willen gebruiken om ervaringen en tips uit te wisselen met andere gebruikers en eventuele voor- en nadelen te bespreken.
Hier staat overigens een uitgebreide Nederlandstalige review van de service.
Wat biedt deze (gratis) service van Google eigenlijk?
- Gmail accounts onder eigen domein
- webpublishing onder eigen domein
- online agenda onder eigen domein
- startpagina onder eigen domein
- en nog wat zaken waar ik me nog niet in heb verdiept.
Wat ik nog mis is het volgende:
- de mogelijkheid om op de startpagina een gezamenlijke agenda te plaatsen, die er dus voor iedereen hetzelfde uit ziet.
- de mogelijkheid om maillijsten aan te maken waarbij het reply-to adres hetzelfde adres bevat als het maillijst adres. Zodat er met een enkelvoudige reply er een bericht retour wordt gestuurd naar de gehele maillijst (net als bij yahoo groups)
- DNS management dor Google zelf, dit zou de service wat mij betreft helemaal af maken
Al met al is het naar mijn mening een zeer mooie online applicatie die ook nog eens gratis is (iig tijdens de Beta periode). Als ik het goed heb gebrepen blijft het voor personen die zich tijdens de Beta periode aanmelden ook daarna gratis.
Ik zou dit topic graag willen gebruiken om ervaringen en tips uit te wisselen met andere gebruikers en eventuele voor- en nadelen te bespreken.
Hier staat overigens een uitgebreide Nederlandstalige review van de service.
Wat biedt deze (gratis) service van Google eigenlijk?
- Gmail accounts onder eigen domein
- webpublishing onder eigen domein
- online agenda onder eigen domein
- startpagina onder eigen domein
- en nog wat zaken waar ik me nog niet in heb verdiept.
Wat ik nog mis is het volgende:
- de mogelijkheid om op de startpagina een gezamenlijke agenda te plaatsen, die er dus voor iedereen hetzelfde uit ziet.
- de mogelijkheid om maillijsten aan te maken waarbij het reply-to adres hetzelfde adres bevat als het maillijst adres. Zodat er met een enkelvoudige reply er een bericht retour wordt gestuurd naar de gehele maillijst (net als bij yahoo groups)
- DNS management dor Google zelf, dit zou de service wat mij betreft helemaal af maken
Al met al is het naar mijn mening een zeer mooie online applicatie die ook nog eens gratis is (iig tijdens de Beta periode). Als ik het goed heb gebrepen blijft het voor personen die zich tijdens de Beta periode aanmelden ook daarna gratis.