Toon posts:

Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 91.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 11:01
Sinds een paar dagen ben ik een gelukkig gebruiker van Google apps for your domain. Het opzetten van de service verliep vrij simpel (met behulp van de tutorials) en alles werkt tot nu toe naar behoren.

Ik zou dit topic graag willen gebruiken om ervaringen en tips uit te wisselen met andere gebruikers en eventuele voor- en nadelen te bespreken.

Hier staat overigens een uitgebreide Nederlandstalige review van de service.

Wat biedt deze (gratis) service van Google eigenlijk?

- Gmail accounts onder eigen domein
- webpublishing onder eigen domein
- online agenda onder eigen domein
- startpagina onder eigen domein
- en nog wat zaken waar ik me nog niet in heb verdiept.

Wat ik nog mis is het volgende:

- de mogelijkheid om op de startpagina een gezamenlijke agenda te plaatsen, die er dus voor iedereen hetzelfde uit ziet.
- de mogelijkheid om maillijsten aan te maken waarbij het reply-to adres hetzelfde adres bevat als het maillijst adres. Zodat er met een enkelvoudige reply er een bericht retour wordt gestuurd naar de gehele maillijst (net als bij yahoo groups)
- DNS management dor Google zelf, dit zou de service wat mij betreft helemaal af maken

Al met al is het naar mijn mening een zeer mooie online applicatie die ook nog eens gratis is (iig tijdens de Beta periode). Als ik het goed heb gebrepen blijft het voor personen die zich tijdens de Beta periode aanmelden ook daarna gratis.

Anoniem: 59483

Ik gebruik Gmail en Google Calendar onder mijn eigen domein, en vindt het erg goed werken.
Beide diensten gebruik ik al sinds Juni 2006 ofzo, en heb nog nooit problemen gehad. Enige verschil met een gewoon Gmail account, is dat je account echt 'maar' 2048 MB heeft, ipv het 'oneindige' dat Gmail heeft.

offtopic: Volgens mij blijven alle diensten van Google voor altijd beta. Volgens Google zijn dingen nooit af.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 17-01-2007 20:24]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb GMail onder je eigen domein eigenlijk pas vandaag "ontdekt" en ik vind het een geweldige dienst. Ik zou hier zelfs voor willen betalen als Google er een redelijke prijs aan hangt. Ik heb mijn hosting vooral voor mijn e-mail, maar op deze manier heb ik die hosting helemaal niet meer nodig (en je krijgt bij Google nog eens veel meer ruimte ook zodat je alles op de server kan bewaren).

Ik ben nu al mijn mail aan het exporteren naar Gmail (700 MB) dus dat zal wel even duren :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 13:21
Hopelijk komt er wat meer volk kijken op deze thread ;)

Ik wil Google Apps gaan gebruiken voor de e-mailafhandeling van mijn domein (www.fejs.org). Momenteel zitten we (voor e-mail) vast aan Squirrelmail, en GMail heeft een goeie spamfilter, wat mijn huidige hosting me niet kan aanbieden. Enige spijtige is dat GMail nog geen imap-toegang aanbiedt, want wij gebruiken met zo'n 5 personen eenzelfde e-mailadres.

Maar goed, nu mijn vraag: ik zou willen 'migreren' naar de Standard Edition. Enkel bij de betalende accounts kan je je e-mail laten migreren door imap-toegang. Nu heb ik gezien dat je 30 dagen kan gebruik maken van de betalende versie zonder te betalen ;)

Als ik in die periode mijn e-mail binnenhaal, en vervolgens aangeef dat ik het niet neem, zou ik dan mijn e-mails kunnen behouden? Lijkt me wel, maar ik ben het niet zeker... O-)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarschijnlijk wel inderdaad, ik denk niet dat ze die e-mails opeens gaan deleten. Persoonlijk ben ik best bereid te betalen voor deze dienst want het werkt erg goed, alleen is de gratis versie momenteel al zo functioneel dat dit niet nodig is voor mij :)

/▌

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 13:21
Op zich zou ik er ook wel voor betalen, maar ik vind 40 $ per account nogal veel, als het vooral voor e-mail zou zijn (laten we eerlijk zijn, die tekstverwerker is helemaal niet te vergelijken met Word 2007, ik weet dat het ook niet die pretentie heeft). Google zou een versie voor e-mail alleen moeten aanbieden :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cocico schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:42:
Op zich zou ik er ook wel voor betalen, maar ik vind 40 $ per account nogal veel, als het vooral voor e-mail zou zijn (laten we eerlijk zijn, die tekstverwerker is helemaal niet te vergelijken met Word 2007, ik weet dat het ook niet die pretentie heeft). Google zou een versie voor e-mail alleen moeten aanbieden :)
Je betaald ook vooral voor e-mail want dat is volgens mij de enige dienst waar iets in veranderd in dat pakket, de rest zijn maar wat losse applicaties die soms handig zijn, maar niet meer dan dat (afgezien van de kalender waar ik ook veel gebruik van maak) en inderdaad zeker geen vervanger voor een compleet Office-paket. Ik vind de prijs wel meevallen voor wat ze er voor bieden.

/▌

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 18:35

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb al jaren een gmail account waar al mijn mail inzit. Als ik me nu aanmeld voor de domein service kan ik dan mijn bestaande gmail account koppelen aan mijn domein account? Ik kan hier niets over terugvinden...

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 11:56
Voor grote bedrijven zie ik het eerlijk gezegd niet zitten. Een Office pakket waar de meeste middelgrote bedrijven (20+) gebruik van maken blijft beter. De support en de mogelijkheden zijn beter, dat is vaak de reden voor zo'n soort bedrijven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ermo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:31:
Ik heb al jaren een gmail account waar al mijn mail inzit. Als ik me nu aanmeld voor de domein service kan ik dan mijn bestaande gmail account koppelen aan mijn domein account? Ik kan hier niets over terugvinden...
Het wordt een nieuw account. Je kan natuurlijk je andere gmail account forwarden.

/▌

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

Royz

Kleurenblind!!

Kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen het gebruik van je eigen domein of de portal van Google zelf? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Royz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:26:
Kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen het gebruik van je eigen domein of de portal van Google zelf? :)
Wat bedoel je hiermee met 'gebruik'? Voorbeeld: E-mail dat op mijn domeinnaam binnenkomt wordt naar de google servers gestuurd, waarbij ik dan bij google moet inloggen om mijn mail te lezen (wat eigenlijk gewoon dan weer gmail is, alleen inloggen met externe domeinnaam).

• Royz
  • Laatst online: 00:35

Royz

Kleurenblind!!

Padschild schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:35:
[...]

Wat bedoel je hiermee met 'gebruik'? Voorbeeld: E-mail dat op mijn domeinnaam binnenkomt wordt naar de google servers gestuurd, waarbij ik dan bij google moet inloggen om mijn mail te lezen (wat eigenlijk gewoon dan weer gmail is, alleen inloggen met externe domeinnaam).
Ah! Bedankt! Ik dacht eigenlijk dat je je eigen gmail kon ontvangen op jouw domein ipv dat van google. Klinkt meteen super :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:26:
Volgens mij alleen de bereikbaarheid..
En je hoeft zelf niet te gaan klooien in de DNS records.

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Royz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:41:
[...]

Ah! Bedankt! Ik dacht eigenlijk dat je je eigen gmail kon ontvangen op jouw domein ipv dat van google. Klinkt meteen super :D
Yep, is het ook :) het fungeert als een soort mailserver. We hebben ook onze kalender bij google draaien en je kunt zelfs je eigen DNS van je domein aanpassen zodat je makkelijk kunt inloggen :)

http://mail.deskpage.net
http://calendar.deskpage.net

Heeft wel allemaal de google naam, je kunt het logootje nog veranderen, maarja, maakt mij niet zoveel uit. Je hebt gewoon een hoop functionaliteit erbij. Users aanmaken voor extra mail accounts hoort er ook bij. Zo hebben wij nu 1 mail-account: Info (info@deskpage.net). Met de gratis versie kun je dacht ik iets van 50 users aanmaken.

Wat voor mogelijkheden de betaalversie heeft weet ik allemaal niet, maar dat stond dacht ik al wat verder uitegelgd in de TS.
endless schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:52:
[...]
En je hoeft zelf niet te gaan klooien in de DNS records.
Dat moet dus juist net wel ;) Voor de mail moet je toch echt je MX entries aanpassen.

• Peetman
  • Laatst online: 17:44

Peetman

Tjah....

Ik gebruik het sinds kort ook. Het grootste gemis dat ik nu heb is de koppeling van m'n mail en calendar op m'n google startpagina. De startpagina voor domeinen staat namelijk geen tabbladen toe. En vanaf de iGoogle pagina met m'n standaard GMail account kan ik weer niet netjes m'n Gmail + Calendar van m'n domein tonen.

Ik denk dat ik binnenkort maar zelf een paar gadgets moet gaan ontwikkelen om dit wel te kunnen. Of hopen dat voor die tijd iemand anders dat al heeft gedaan. Het enige wat nu beschikbaar is voor GMail is de pda versie die in een iframe wordt geladen.
Of Google moet tabbladen gaan toevoegen.

[Voor 3% gewijzigd door Peetman op 11-09-2007 11:09]

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 21:50

RealBase

Just laughin'

cocico schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:40:

Maar goed, nu mijn vraag: ik zou willen 'migreren' naar de Standard Edition. Enkel bij de betalende accounts kan je je e-mail laten migreren door imap-toegang. Nu heb ik gezien dat je 30 dagen kan gebruik maken van de betalende versie zonder te betalen ;)
wat momenteel kan met de engelse versie van Gmail (instellingen even op engelstalig zetten) is je POP-account laten uitlezen door gmail. (via settings en dan accounts). Zo kun je ook je oude Gmail-accounts laten uitlezen. (migreren)

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Anoniem: 237663

Is er hier toevallig iemand die via Google Apps via GoDaddy een domein heeft geregistreerd? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar alle aangemaakte DNS entries.

Zelf had ik al een domein bij GoDaddy staan en heb nu zelf 5 MX records aangemaakt zodat de mail werkt:
Priority Host Goes To TTL Actions
10 @ aspmx.l.google.com 1 Week
20 @ alt1.aspmx.l.google.com 1 Week
30 @ alt2.aspmx.l.google.com 1 Week
40 @ aspmx2.googlemail.com 1 Week
50 @ aspmx3.googlemail.com 1 Week

Maar ik zou graag ook de andere entries willen aanmaken. Maar welke zijn dat?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 237663 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:08:
Is er hier toevallig iemand die via Google Apps via GoDaddy een domein heeft geregistreerd? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar alle aangemaakte DNS entries.

Zelf had ik al een domein bij GoDaddy staan en heb nu zelf 5 MX records aangemaakt zodat de mail werkt:

Ik heb andere, maar waarom moeilijk doen? Google verdeeld het niet voor niks over hun mx-en.

/▌

Ik wil dat niet veranderen, dat zijn juist de enige die nu goed staan :)

Wat zijn de andere DNS entries? Ik wil namelijk o.a. dat de startpagina van mijndomein.com naar de startpagina van mijn Google Apps gaat en niet naar de parkeerpagina van GoDaddy....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

O, bedoel je dat :) Je kan zelf kiezen welke entries je aanmaakt via "manage my domains". Het moeten in ieder geval cnames worden naar: ghs.google.com

/▌

Okee :)

Maar als ik verschillende cnames ga aanmaken die allemaal naar ghs.google.com wijzen, dan kom ik toch voor al die verschillende cnames op dezelfde pagina uit?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 23:28
Anoniem: 237663 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 02:29:
Okee :)

Maar als ik verschillende cnames ga aanmaken die allemaal naar ghs.google.com wijzen, dan kom ik toch voor al die verschillende cnames op dezelfde pagina uit?
Nee want Google haalt er via de hostname wel weer uit welke pagina je wilt zien. mail.domein.nl en kalender.domein.nl krijgen ieder dus hun eigen pagina, al hebben ze beide dezelfde CNAME.
(Natuurlijk wel even instellen bij mail, calendar etc.)

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 01:52
Sinds enige maanden draai ik ook gmail op één van m'n eigen domeinnamen, en over het algemeen ben ik hier toch (zeer) tevreden over. De beheer interface is duidelijk, er zijn erg veel opties en meer dan de standaard 100 gebruikers kan je aanvragen middels een klik op een link en een kleine motivatie. Verder geen downtime, genoeg ruimte en de gebruikelijke gMail interface welke mensen al gewend zijn.

Peter schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:21:
Sinds enige maanden draai ik ook gmail op één van m'n eigen domeinnamen, en over het algemeen ben ik hier toch (zeer) tevreden over. De beheer interface is duidelijk, er zijn erg veel opties en meer dan de standaard 100 gebruikers kan je aanvragen middels een klik op een link en een kleine motivatie. Verder geen downtime, genoeg ruimte en de gebruikelijke gMail interface welke mensen al gewend zijn.
Maar dan wordt de 2GB opslagruimte zeker wel verdeeld over alle gebruikers he?

@xtra: thanks :)

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Ik wacht op Tweakers voor onze Domeinen-emaildienst.

[Voor 124% gewijzigd door Bram1337 op 14-12-2015 16:13]

Anoniem: 117252

Anoniem: 237663 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:08:

Bij mij staat het zo in het DNS management: (automatisch gratis Google Apps bij domeinnaam gekregen, bij name.com geregistreerd: xxx= mijn domeinnaam ;) ,

CNAME calendar.xxx.net ghs.google.com (delete) 1800 2007-10-21 02:02:51
CNAME docs.xxx.net ghs.google.com (delete) 1800 2007-10-21 02:02:51
CNAME mail.xxx.net ghs.google.com (delete) 1800 2007-10-21 02:02:51
A xxx.net 64.233.179.121 (delete) 1800 2007-10-27 11:24:55
A xxx.net 66.249.81.121 (delete) 1800 2007-10-27 11:25:12
A xxx.net 72.14.207.121 (delete) 1800 2007-10-27 11:25:28
MX xxx.net alt1.aspmx.l.google.com (delete) 1800 20 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net alt2.aspmx.l.google.com (delete) 1800 20 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net aspmx.l.google.com (delete) 1800 10 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net aspmx2.googlemail.com (delete) 1800 30 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net aspmx3.googlemail.com (delete) 1800 30 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net aspmx4.googlemail.com (delete) 1800 30 2007-10-21 02:02:50
MX xxx.net aspmx5.googlemail.com (delete) 1800 30 2007-10-21 02:02:50
CNAME start.xxx.net ghs.google.com (delete) 1800 2007-10-21 02:02:51
CNAME www.xxx.net ghs.google.com (delete) 1800 2007-10-21 02:02:51

Ik herinner me dat ik alleen voor de website (homepage), die ik laat lopen via googlepages, een extra Cname heb moeten aanmaken, maar dat staat helder uitgelegd op de helppagina's van Google zelf hoe je dat moet doen. Verder werkt alles perfect.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 16:23
Nu wordt al mijn mail met een mail allias naar mijn gmail account gestuurt. Als ik nu over ga neer google app, gaat mijn mail dan ook mee? Of krijg ik dan een nieuw gmail acount?

eth0 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:35:
Nu wordt al mijn mail met een mail allias naar mijn gmail account gestuurt. Als ik nu over ga neer google app, gaat mijn mail dan ook mee? Of krijg ik dan een nieuw gmail acount?
Nee, want je krijgt een nieuw gmail e-mailadres onder je eigen domein... Daar kan je dan in het vervolg weer je alias naar laten forwarden. En je kan vast ook wel je huidige mails uit gmail exporteren en weer in je nieuwe gmail importeren?

Shit, jammer dat je qua webpage's nog niet veel kan met Google Apps.
Het wachten is nu nog op FTP, PHP/ASP/ColdFusion en MySQL/MS SQL.
Als ze dat ook nog gaan ondersteunen kan elke hostingpartij wel inpakken... :)

Web publishing with Google Apps is an easy way to create simple web pages from a selection of templates. If you need more advanced features for your organization's website, such as PHP pages, MySQL, and FTP capabilities, we recommend using a different website solution. But, you'll be able to use Google Apps' web publishing to create easy and simple complimentary pages for your website, such as complementarypage.my_domain.com.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 237663 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:58:
[...]

Nee, want je krijgt een nieuw gmail e-mailadres onder je eigen domein... Daar kan je dan in het vervolg weer je alias naar laten forwarden. En je kan vast ook wel je huidige mails uit gmail exporteren en weer in je nieuwe gmail importeren?
Je kan ze gewoon met imap "overplempen" ;)

/▌

• HIGHWOOD
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 21:37
Ik heb alle records (MX, CNAME) aangepast in mijn DNS gegevens bij mijn hosting provider, vervolgens ga ik mijn Gmail account aanmaken in Outlook. Daar kom ik tot de conclusie dat ik nog steeds pop.gmail.com (of imap) en smtp.gmail.com moet gebruiken i.p.v. pop.domein.nl en smtp.domein.nl. Dit zou toch opgelost moeten zijn met de records die ik in de DNS heb doorgevoerd?

HIGHWOOD schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:30:
Ik heb alle records (MX, CNAME) aangepast in mijn DNS gegevens bij mijn hosting provider, vervolgens ga ik mijn Gmail account aanmaken in Outlook. Daar kom ik tot de conclusie dat ik nog steeds pop.gmail.com (of imap) en smtp.gmail.com moet gebruiken i.p.v. pop.domein.nl en smtp.domein.nl. Dit zou toch opgelost moeten zijn met de records die ik in de DNS heb doorgevoerd?
Is dat niet het verschil tussen een A en een Cname record? Dat de Cname alleen een soort forward is en je dus gewoon gmail moet blijven gebruiken?

• HIGHWOOD
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 21:37
Anoniem: 237663 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Is dat niet het verschil tussen een A en een Cname record? Dat de Cname alleen een soort forward is en je dus gewoon gmail moet blijven gebruiken?
Dat vermoed ik ook, zo diep zit mijn kennis niet in de verschillen tussen CNAME- en A-records. Overigens is Google niet helemaal helder in deze instellingen van mail via Outlook op je eigen domein. Wel de algemene instellingen van Outlook...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HIGHWOOD schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:30:
Nee, want die c-names die je hebt ingesteld zijn mx-servers en geen pop3-servers. Googlemail is iets te grootschalig om dat allemaal op een servertje te laten draaien ;)

/▌

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Ik ben gisteren overgestapt van mijn Exchange server op Google Apps, en het bevalt me vooralsnog goed. OggSync doet z'n werk goed, ik kan m'n calendar syncen met m'n Windows Mobile Device. Nu nog even iets vinden voor m'n e-mails, maar dat is niet zo belangrijk.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:57:
Ik ben gisteren overgestapt van mijn Exchange server op Google Apps, en het bevalt me vooralsnog goed. OggSync doet z'n werk goed, ik kan m'n calendar syncen met m'n Windows Mobile Device. Nu nog even iets vinden voor m'n e-mails, maar dat is niet zo belangrijk.
Hey, iemand met synchronisatie-ervaring :Y) Ik probeer oggsync draaiende te krijgen, maar ik blijf login errors krijgen wanneer ik mijn login (info apestaart neofoto punt nl + wachtwoord) ingeef. Hoe ben jij hier omheen gekomen?

Voor de rest kan ik echt niks anders zeggen dan dat mijn indruk 200% positief is. Ik wilde eerst zelf een mailserver gaan draaien om meerdere adressen fatsoenlijk naar mappen te splitsen onder één account, maar dat doet Google perfect. IMAP: perfect. Webmail: perfect. Enige wat ik mis is een synchroniseerbare agenda vanuit Google zelf richting mijn Nokia en PDA. Dus zonder vage schimmge 3rd party tooltjes :)

Voor de rest kan ik voor een klein bedrijf eigenlijk nog maar weinig redenen bedenken om nog een eigen Exchangebak neer te zetten. Google doet 90% van wat belangrijk is voor zoiets voor niks 8)7 Bijna eng gewoon. Tegen de infrastructuur die Google achter de mailvoorziening heeft liggen kun je zelf niet bouwen. Alleen al zes backup MX'en 8)7

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
neographikal schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Hey, iemand met synchronisatie-ervaring :Y) Ik probeer oggsync draaiende te krijgen, maar ik blijf login errors krijgen wanneer ik mijn login (info apestaart neofoto punt nl + wachtwoord) ingeef. Hoe ben jij hier omheen gekomen?
Ik heb gewoon mijn e-mailadres en wachtwoord opgegeven, meer niet. Het werkte gewoon direct. :)
Enige wat ik mis is een synchroniseerbare agenda vanuit Google zelf richting mijn Nokia en PDA. Dus zonder vage schimmge 3rd party tooltjes :)
Dat zou ik ook prettig vinden. De dag dat Google dit voor elkaar krijgt is de dag waarop de heren van Microsoft gaan huilen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In sommige kalenders mis ik de private url. Weet iemand hoe je die krijgt? Ik vermoed dat het iets met " "sharing" te maken heeft, maar ik heb al wat dingen geprobeert en krijg geen private url.

/▌

• neographikal
  • Niet online
Zelfde probleem hier: bij de default kalender krijg ik hem met geen mogelijkheid geactiveerd. Maak ik een nieuwe kalender aan, dan heb je het tweede rijtje met prive-url's wel. Dit lukt ook direct, dus zonder het aanpassen van de instellingen voor het delen 8)7

• Marzman
  • Niet online

Marzman

neographikal schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:06:
Zelfde probleem hier: bij de default kalender krijg ik hem met geen mogelijkheid geactiveerd. Maak ik een nieuwe kalender aan, dan heb je het tweede rijtje met prive-url's wel. Dit lukt ook direct, dus zonder het aanpassen van de instellingen voor het delen 8)7
De logica ontgaat me, maar toen ik de taal veranderde van English US naar English UK kreeg ik een private URL. Nu staat hij weer terug op English US en ik heb nog steeds een private url.

/▌

• neographikal
  • Niet online
NL -> EN UK -> EN VS -> NL gedaan, maar ik krijg het niet voor elkaar, erg vaag. :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

neographikal schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:10:
NL -> EN UK -> EN VS -> NL gedaan, maar ik krijg het niet voor elkaar, erg vaag. :)
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb ook met de sharingopties gespeeld bij "manage this domain" omdat ik dat ergens op internet tegenkwam als optie. Het kwam er echter pas bij toen ik daarna met de taal ging spelen.

/▌

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:50
Google Apps lijkt erg interessant ter vervanging van de oude server die nu nog dienst doet als IMAP-server en webmail (Squirrelmail) omgeving. Alleen kan ik nergens terugvinden of Google ook backups van de data maakt (iets waarvoor ik nu uiteraard zelf wel iets heb). Weet iemand in hoeverre Google hier iets voor doet?

Overigens vroeg ik me ook af of het mogelijk is om mijn bestaande Google mail en calendar over te zetten naar de GAfYD-versie.

[Voor 16% gewijzigd door Pieter.txt op 23-01-2008 17:48]

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Pieter.txt schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:
Google Apps lijkt erg interessant ter vervanging van de oude server die nu nog dienst doet als IMAP-server en webmail (Squirrelmail) omgeving. Alleen kan ik nergens terugvinden of Google ook backups van de data maakt (iets waarvoor ik nu uiteraard zelf wel iets heb). Weet iemand in hoeverre Google hier iets voor doet?

Overigens vroeg ik me ook af of het mogelijk is om mijn bestaande Google mail en calendar over te zetten naar de GAfYD-versie.
Ik kan me niet herinneren ooit gelezen te hebben dat Google data kwijtgeraakt was. Het is echter wel een gratis dienst, dus daar zullen ze geen garanties op geven. Bij de betaalde versie misschien wel, dat weet ik niet.

• Pieter.txt
Stoffel schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:51:
[...]

Ik kan me niet herinneren ooit gelezen te hebben dat Google data kwijtgeraakt was. Het is echter wel een gratis dienst, dus daar zullen ze geen garanties op geven. Bij de betaalde versie misschien wel, dat weet ik niet.
Het is al weer een tijdje geleden maar eind 2006/begin 2007 was er een bericht dat een klein aantal GMail gebruikers mail was kwijtgeraakt. Het komt dus wel voor.

• Pieter.txt
... Google has strategies in place for disaster recovery (all of its Apps data is stored redundantly in multiple data centers) ...
Bovenstaande quote werkt in ieder geval geruststellend.

• neographikal
  • Niet online
Laat ik het zo zeggen: ik heb 10x meer vertrouwen in de infrastructuur van Google/Gmail dan in de infrastructuur van de gemiddelde hoster of intern gehoste Exchangebak :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pieter.txt schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:43:
[...]

Bovenstaande quote werkt in ieder geval geruststellend.
Inderdaad. Ik had ook nooit wat gehoord over data die kwijt was (al staat hierboven dat het wel eens gebeurd is). Ik maak zelf toch een backup door de mail te poppen (echt alleen voor dat doel, ik doe verder helemaal niks met die lokale mail).

/▌

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dag beste mensen, ik ben speciaal voor dit topic lid geworden (en lees al een tijdje dankbaar mee op het hele GOT-forum)

Kan iemand mij helpen aub? Ik heb er zelfs een vergoeding voor over want ik word er knettergek van dat ik het niet voor elkaar krijg. Ik probeer al een week Google Apps te activeren voor een lotgenotengroep van het ziekenhuis. Leek me een eitje met Google apps, maar nee hoor.

Op ons domein: www.spaarnehart.com krijg ik het maar niet voor elkaar om de juiste CNAME's en DNS instellingen door te voeren. aaaaaaar. wat is dat frusterend zeg. -vooral omdat ik het dus waarschijnlijk niet compleet begrijp -

Zou iemand mij er doorheen willen loodsen; checken of ik de juiste instellingen op de juiste plekken heb staan enz? Zou ik erg dankbaar voor zijn, en kan een klein bedragje op je paypal ofzo iets storten wanneer het lukt!
Hoop op de echte Tweakers (waar ik nog een hoop van kan leren)
Ro

• Bram1337
Twitteradresjes of Mailadresjes vernuttigbaar middels bijvoorbeeld twee noemers b.w.v. Aliasloze Namespace.

[Voor 255% gewijzigd door Bram1337 op 19-09-2016 18:26. Reden: uiteindeleuk moeten dan de @ omgekeerd worden]

• Kju
  • Laatst online: 31-05 15:01
ik kreeg de cnames ook niet goed, ook al verwees ik naar ghs.google.com. Heel veel gerotzooid met de cnames maar kwam er gewoon niet uit, ondanks dat ik google had ingesteld welke adressen waar naar toe moeten. Heb uiteindelijk gewoon een htaccess voor ieder subdomein aangemaakt. Via een htaccess binnen ieder subdomein verwijzen de subdomeinen naar de diverse google apps en dat werkt eigenlijk op dezelfde wijze als het aanpassen van de cnames. Net zoals bij cnames blijven de pagina's die afhankelijk zijn van mysql etc dus gewoon bij de webhoster gehost en hebben verder niets met google te maken.
Dus: subdomein start aanmaken en in de directory start een bestandje aanmaken .htaccess met daarin de tekst

Redirect /index.html http://partnerpage.google.com/jouwdomein.nl

De mx records aanpassen is eigenlijk vrij simpel: gewoon alle bestaande mx records deleten en daarna het lijstje aanmaken dat google opgeeft.

Succes :)

PSN: Kjujay

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kju schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:43:
ik kreeg de cnames ook niet goed, ook al verwees ik naar ghs.google.com. Heel veel gerotzooid met de cnames maar kwam er gewoon niet uit, ondanks dat ik google had ingesteld welke adressen waar naar toe moeten. Heb uiteindelijk gewoon een htaccess voor ieder subdomein aangemaakt. Via een htaccess binnen ieder subdomein verwijzen de subdomeinen naar de diverse google apps en dat werkt eigenlijk op dezelfde wijze als het aanpassen van de cnames. Net zoals bij cnames blijven de pagina's die afhankelijk zijn van mysql etc dus gewoon bij de webhoster gehost en hebben verder niets met google te maken.
Dus: subdomein start aanmaken en in de directory start een bestandje aanmaken .htaccess met daarin de tekst

Redirect /index.html http://partnerpage.google.com/jouwdomein.nl

De mx records aanpassen is eigenlijk vrij simpel: gewoon alle bestaande mx records deleten en daarna het lijstje aanmaken dat google opgeeft.

Succes :)
Die cnames zijn net zo simpel als die MX records, het idee van Google Apps FYD is voor mij dat ik mijn hele hosting kan opzeggen (ik had mijn hosting voornamelijk nog voor de e-mail, het hosten van pagina's stelt niet zo veel voor bij Google).

/▌

• Kju
Mijn bedrijfswebsite moet dus wel uitgebreider dan bij Google mogelijk is, vandaar dat die bij de normale webhost blijven, maar de cnames die ik aanmaakte voor de subdomains werkten gewoon niet. Ik had overigens gekozen voor verificatie van het domein door dat bestandje in de root neer te zetten. Ik ben voor Google Apps gegaan om IMAP (voor thuis en buiten), shared calendars (dus iedereen op de zaak werkt in één agenda) en geen exchange nodig, pda's worden gesyncd met oggsync en die werkt ook rechtstreeks in je GAfyD agenda. Wel vind ik IMAP niet lekker werken op de pda, veel mails worden niet weergegeven, vandaar dat ik zelf op de pda gewoon via webmail m'n e-mail check.
Voor de rest ontzettend tevreden over Google Apps, vooral gmail zelf, omdat ik geen berichten meer download en ook omdat veel attachments gewoon in de browser weergegeven kunnen worden en je die ook niet meer hoeft te downloaden. Ik mis alleen de gekleurde labels uit de normale gmail. Ondanks dat ik aangevinkt heb om tegelijkertijd met de beta nieuwe functies te krijgen heb ik nog geen gekleurde labels :?

[Voor 3% gewijzigd door Kju op 24-01-2008 21:23]

• RoRoNL
  • Niet online
Beste Bram1337 en Marzman,

Dank voor het meedenken. Ben afgelopen dagen nog lekker bezig geweest met heen en weer proberen tussen mijn registar en Google.apps... Daar het aanpassen van de records steeds tot 12 en 48 uur duurt, was het af en toe lekker afwachten.

Uiteindelijk bleek het 'backdoor' bij google niet lekker te zitten. Ze hebben hun server een schop gegeven en het was met een paar minuten geregeld. Eindelijk actief. :-)

Nu maar eens lekker inrichten..
@ KJU
Als ik het goed begrijp. Kan ik de aangemaakte subdomeinen laten draaien door Google apps, via hun inlogsysteem. en cname verwijzingen)
Zolang ik maar niet de root domein laat overnemen, kan ik daar gewoon via mijn registar/hoster terecht om via Dreamweaver een eigen portal te maken met koppelingen naar de subdomeinen?
Heb ik het zo goed begrijpen?

En
Wanneer de MX records zijn aangepast; voer ik in mijn mailclient denk ik niet meer de gegevens van mijn registar in maar de imapgegevens van google, toch? (want zij hebben dan de mail "overgenomen" en er loopt totaal geen mail meer via mijn hoster?)

Dank voor jullie / je hulp en reacties.
:-) Ro

(Neem een lekker stukkie zelfgebakken chocoladecake van me!)

• Kju
roronl schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:38:
@ KJU
Als ik het goed begrijp. Kan ik de aangemaakte subdomeinen laten draaien door Google apps, via hun inlogsysteem. en cname verwijzingen)
Zolang ik maar niet de root domein laat overnemen, kan ik daar gewoon via mijn registar/hoster terecht om via Dreamweaver een eigen portal te maken met koppelingen naar de subdomeinen?
Heb ik het zo goed begrijpen?

En
Wanneer de MX records zijn aangepast; voer ik in mijn mailclient denk ik niet meer de gegevens van mijn registar in maar de imapgegevens van google, toch? (want zij hebben dan de mail "overgenomen" en er loopt totaal geen mail meer via mijn hoster?)
Ja en half ja
ik verwijs inderdaad de subdomeinen naar de diensten van google en de root verwijst naar de bij de normale webhoster gehoste website
de mail word volgens mij doorverwezen via je webhoster, dus het is niet een kwestie van helemaal overgenomen, maar inderdaad is alles gewoon met google servers over imap en pop3

In ieder geval fijn dat het je gelukt is.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kju schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:09:
[...]

Ja en half ja
ik verwijs inderdaad de subdomeinen naar de diensten van google en de root verwijst naar de bij de normale webhoster gehoste website
de mail word volgens mij doorverwezen via je webhoster, dus het is niet een kwestie van helemaal overgenomen, maar inderdaad is alles gewoon met google servers over imap en pop3

In ieder geval fijn dat het je gelukt is.
De mail wordt wel helemaal overgenomen. Alleen de dns niet, maar bij een domeinregistratie zit er vaak een gratis webbased tool bij om je dns te beheren en anders zou je nog zoneedit of iets dergelijks kunnen gebruiken.

[Voor 4% gewijzigd door Marzman op 27-01-2008 20:12]

/▌

• RoRoNL
  • Niet online
Jullie reacties zijn weer top en erg gewaardeerd. :*)

Heb nog even zitten overleggen met mijn hoster/registar: Als je de orginele MX-records verwijderd en vervangd voor de MX-records van Google, dan loopt je mail direct via google. Het kán ook dubbel, zeg voor een backup-functie bij je hoster, maar dan moeten er twee records blijven en een route worden ingesteld of zoiets. Maar dat laatste is niet gebruikelijk.

Kortom; Google Apps lijkt goed te bevallen. Levert aardige extra diensten op die je dus kosteloos naast je gewone site kunt aanbieden. (als je eenmaal de installatie met de cnames hebt uitgevogeld)
Ben het ook wel eens met andere reacties dat de functies zelf soms nog wat te wensen hebben, maar voor wat er geboden wordt, inclusief het uitgebreide mailbeheer ben ik zeer onder de indruk.

• neographikal
  • Niet online
roronl schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:33:
Heb nog even zitten overleggen met mijn hoster/registar: Als je de orginele MX-records verwijderd en vervangd voor de MX-records van Google, dan loopt je mail direct via google. Het kán ook dubbel, zeg voor een backup-functie bij je hoster, maar dan moeten er twee records blijven en een route worden ingesteld of zoiets. Maar dat laatste is niet gebruikelijk.
Waarom je dat zou doen met zes(!!) backup MX'en van Google is mij een raadsel. Ik heb meer vertrouwen in de infra van Google dan die van de gemiddelde hostingtoko :)

• RoRoNL
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:42:
[...]
Waarom je dat zou doen met zes(!!) backup MX'en van Google is mij een raadsel. Ik heb meer vertrouwen in de infra van Google dan die van de gemiddelde hostingtoko :)
:P Ja, nu je het zegt. Zes MX dozen daar. prrr Het walhalla van mailbeheerders.

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heeft iemand al iets gemerkt van de overgang naar Gmail 2.0? Ik meen gelezen te hebben dat dit ook zou worden uitgerold naar de Google Apps for your Domain accounts.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, het laadt sneller dan de "old version". Het werkt volgens mij ook niet voor alle talen, dus je moet hem wel op engels hebben staan.

Ook de kleurtjes voor labels zitten er nu in.

/▌

• neographikal
  • Niet online
Ik heb hem even geprobeerd, maar ik ervaar hem toch wel als significant trager (Firefox 20011) :) Ben weer terug naar de oude variant in het Nederlands :)

[Voor 5% gewijzigd door neographikal op 06-02-2008 00:01]

• Laohu
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:55:
Ja, het laadt sneller dan de "old version". Het werkt volgens mij ook niet voor alle talen, dus je moet hem wel op engels hebben staan.

Ook de kleurtjes voor labels zitten er nu in.
Vreemd. Ik zie niets, terwijl mijn instelling ook engels is. :?

• RoRoNL
  • Niet online
Die gekleurde labels werken vooral "betrouwbaar" in IE7. Op andere browsers (betere :P ) werken ze nog niet goed.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

roronl schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:03:
Die gekleurde labels werken vooral "betrouwbaar" in IE7. Op andere browsers (betere :P ) werken ze nog niet goed.
Hoezo werken ze niet goed in andere browsers? In Firefox(2) werken ze gewoon bij mij.

/▌

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 21:01
Laohu schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:18:
[...]

Vreemd. Ik zie niets, terwijl mijn instelling ook engels is. :?
ik zie ook nog niets... Waarschijnlijk wordt het de komende dagen doorgevoerd

• boswandeling
  • Laatst online: 30-05 21:24
Ermo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:31:
Ik heb mijn huidige mail adres in thunderbird staan, en had een nieuw mail adres gemaakt in het domein bij gmail (waar we het hier over hebben)

Ik heb de mails in de mappen verlseept naar de nieuwe mappen van het nieuwe account, iets van 460 mb aan mail, maar het werkt als een trein. alles zo overgezet.

Ik ben er trouwens wel over te spreken, alleen soms als ik naar http://webmail.boekee.net ga is het traag. Maar qua functies gebruik ik alleen de docs en de webmail, de calender en pages en startpagina geloof ik wel, heb ze wel geactiveerd voor het domein.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MiK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Ik heb mijn huidige mail adres in thunderbird staan, en had een nieuw mail adres gemaakt in het domein bij gmail (waar we het hier over hebben)

Ik heb de mails in de mappen verlseept naar de nieuwe mappen van het nieuwe account, iets van 460 mb aan mail, maar het werkt als een trein. alles zo overgezet.

Ik ben er trouwens wel over te spreken, alleen soms als ik naar http://webmail.boekee.net ga is het traag. Maar qua functies gebruik ik alleen de docs en de webmail, de calender en pages en startpagina geloof ik wel, heb ze wel geactiveerd voor het domein.
Ik vind de kalender ook wel goed. Je kan hem herrinneringen laten sturen en ook gewoon inlezen in Thunderbird (lightning). Veel beter dan een kalender op je pc omdat ik er nu overal bij kan.

Alleen jammer dat oude dingen worden weggegooid (ik gebruik mijn agenda ook voor naslag), als je het weet is het niet zo erg, maar als je denkt dat je agenda ook een archief is dan heb je er niks aan.

/▌

• Laohu
  • Niet online
MiK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Zie ook http://lifehacker.com/352...il-to-a-new-gmail-address

• walhar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 15:26
goed nieuws, Gmail mobile werkt nu ook voor Google Apps.

Ik gebruikte dit tooltje altijd al bij gmail om mijn mail te checken op mijn mobiel. Bij google apps werkte deze tool alleen op een blackberry, ik vond dit altijd een groot nadeel. Je kan wel via een webpagina op je mobiel checken maar dit werkt toch niet echt ideaal. Maar nu werkt Gmail mobiel dus ook op andere telefoons.

Voor mij een extra reden om googl apps meer te waarderen.

• neographikal
  • Niet online
Weet iemand of die waarschuwingssms'en in de kalender nou geld kosten?

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
neographikal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:44:
Lijkt me niet. Zie ook de reacties vanaf Anoniem: 177427 in "Google Calendar" en verder.

[Voor 20% gewijzigd door RoelJewel op 12-02-2008 15:39]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

neographikal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:44:
Die kosten niks. Misschien gaan ze er nog wel ooit geld voor vragen.

/▌

• neographikal
  • Niet online
Fijn! dan gaan ze hier fijn aan :9

• RoelJewel
En een toevoeging aan Google Apps: Google Sites waarbij het 'team' samen aan een website kan werken en de diverse diensten van Google (mail, calendar, Docs, YouTube enz.) kan samenvoegen. Toch es mee experimenteren :). Er staan wat voorbeelden op de Sites-site.

Twee artikelen over Google Sites @ Webware en deze blog.

[Voor 32% gewijzigd door RoelJewel op 28-02-2008 10:32]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RoelJewel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:30:
En een toevoeging aan Google Apps: Google Sites waarbij het 'team' samen aan een website kan werken en de diverse diensten van Google (mail, calendar, Docs, YouTube enz.) kan samenvoegen. Toch es mee experimenteren :). Er staan wat voorbeelden op de Sites-site.

Twee artikelen over Google Sites @ Webware en deze blog.
Het is nog niet echt geintegreerd in Google Apps of wel? Ik zie het niet.

/▌

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 21:01
Marzman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Het is nog niet echt geintegreerd in Google Apps of wel? Ik zie het niet.
hmm weird, misschien dat het in blokken wordt ingevoerd, ik heb bijvoorbeeld ook nog niet de nieuwe interface..

[Voor 21% gewijzigd door Nimoleda op 03-03-2008 09:41]

• Bram1337
Overschakelen naar US (experimenteel). Hollandse taal was inderdaad (nog) niet uitgerold (tegenwoordig wel).

[Voor 39% gewijzigd door Bram1337 op 22-11-2015 17:07]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vraag: is het mogelijk om met een verenigingsaccount mailaliassen aan te maken naar 1 of meerdere externe mailadressen?

Dit kan volgens mij wel mbv de mailinglists, maar deze kunnen dan weer niet in andere aliassen gebruikt worden waardoor het veel adressen dubbel ingevoerd moeten worden en bij een wijziging van extern mailadres alle lijsten nagelopen moeten worden. Niet heel handig.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Weet er iemand een alternatief voor Google Apps en dan voornamelijk de email?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heineken schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:37:
Weet er iemand een alternatief voor Google Apps en dan voornamelijk de email?
http://domains.live.com/ , alleen is dat volgens mij alleen voor onderwijsinstellingen.

/▌

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zich een goede optie, maar zij bieden dan weer geen pop3 aan.
Ik heb ook gezocht naar betaalde diensten die in de buurt komen, maar het lijkt er allemaal in de verste verte niet op.

• RoelJewel
Heineken schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:03:
Op zich een goede optie, maar zij bieden dan weer geen pop3 aan.
Ik heb ook gezocht naar betaalde diensten die in de buurt komen, maar het lijkt er allemaal in de verste verte niet op.
Waarom wil je dan een alternatief? Wat is er slecht aan GMail??

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zie: Heineken in "Google apps for your domain: Wat vinden ..."

Aangezien ik ongeveer honderd mailadressen beheer voor een vereniging en deze regelmatig veranderen scheelt het voor mij erg veel administratie. In DirectAdmin waarin ik het nu beheer is het wel mogelijk.

• SYQ
  • Niet online
zojuist ook 1 website overgebracht naar google apps, webmail van google is natuurlijk super in vergelijking met hetgeen wat je bij je hosting krijgt.

nu wil ik toch gebruik kunnen maken van pop en of imap, zodat ik thuis via outlook ook bij mn mails kan komen. nu heb ik de topic vluchtig doorgenomen en het lijkt dat dit niet mogelijk is, klopt dit???

(natuurlijk alles al geprobeerd, verbinding met imap.gmail.com / pop.gmail.com wil ie maar niet maken. krijg timeout)

• RoelJewel
SYQ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:51:

(natuurlijk alles al geprobeerd, verbinding met imap.gmail.com / pop.gmail.com wil ie maar niet maken. krijg timeout)
Ook de juiste poorten voor in-/uitgaand mailverkeer ingesteld?

• SYQ
  • Niet online
yes, stap voor stap gedaan via de helppagina's van google.

SYQ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:46:
yes, stap voor stap gedaan via de helppagina's van google.
Ook aangezet bij "settings" in het gmail gedeelte van google apps onder het kopje "forwarding en pop/imap"?

Heb het vandaag nog voor een klant aangemaakt allemaal. Werkte meteen. Ik zag net dat ik als inkomende en uitgaande pop.gmail.com en smtp.gmail.com had gebruikt, maar dat werkte ook probleemloos.

Deze instellingen gebruikte ik. Let erop dat je een nieuwe account aanmaakt in je outlook, als je een bestaande gaat aanpassen staat er soms weleens iets niet goed.

In Outlook Express:

Voer je volledige e-mailadres voor Gmail (gebruikersnaam@gmail.com) in het veld 'Emailadres:' in en klik op 'Next'.
Voer 'pop.gmail.com' in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):' in. Voer 'smtp.gmail.com' in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):' in.
Klik op 'Volgende'.
Voer je Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') in het veld 'Accountnaam:' in. Voer je Gmail-wachtwoord in het veld Wachtwoord: in en klik op 'Next'.

Klik op Voltooien.
Markeer 'pop.gmail.com' onder Account en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het selectievakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'.
Voer '465' in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):' in.
Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het selectievakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat je in elk veld de juiste informatie invoert.

Klik op het tabblad 'Servers' en vink het selectievakje aan naast 'Voor deze server is verificatie vereist'.

Klik op OK.

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 237663 op 14-03-2008 00:04]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Voor een kennis ben ik zijn domein aan het instellen voor het gebruik van Google Apps. Ik kan zelf de DNS-file aanpassen, maar ik merk dat ik hier toch minder verstand van had dan ik dacht (keep your dayjob posttoast ;) ). Zou iemand zo sympathiek kunnen zijn om mij te vertellen wat ik verder nog moet aanpassen in onderstaande tabel?

www.vertrouwniemand.nl verwijst al goed naar mijn Google Apps account, maar zonder www ervoor gaat het bijvoorbeeld nog mis. Ik wil alles doorverwijzen (dus ook mail), zodat ik het huidige hostingpakket op kan zeggen.

http://tweakers.net/ext/f/bX8dTq14yYhIlfinxXsC91K5/thumb.gif
De door mij ingevulde gegevens, klik voor groter

omniscale.nl

• SYQ
  • Niet online
Anoniem: 237663 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:50:
[...]

Ook aangezet bij "settings" in het gmail gedeelte van google apps onder het kopje "forwarding en pop/imap"?

Heb het vandaag nog voor een klant aangemaakt allemaal. Werkte meteen. Ik zag net dat ik als inkomende en uitgaande pop.gmail.com en smtp.gmail.com had gebruikt, maar dat werkte ook probleemloos.

Deze instellingen gebruikte ik. Let erop dat je een nieuwe account aanmaakt in je outlook, als je een bestaande gaat aanpassen staat er soms weleens iets niet goed.

In Outlook Express:

Voer je volledige e-mailadres voor Gmail (gebruikersnaam@gmail.com) in het veld 'Emailadres:' in en klik op 'Next'.
Voer 'pop.gmail.com' in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):' in. Voer 'smtp.gmail.com' in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):' in.
Klik op 'Volgende'.
Voer je Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') in het veld 'Accountnaam:' in. Voer je Gmail-wachtwoord in het veld Wachtwoord: in en klik op 'Next'.

Klik op Voltooien.
Markeer 'pop.gmail.com' onder Account en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het selectievakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'.
Voer '465' in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):' in.
Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het selectievakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat je in elk veld de juiste informatie invoert.

Klik op het tabblad 'Servers' en vink het selectievakje aan naast 'Voor deze server is verificatie vereist'.

Klik op OK.
bedankt voor uitlegje, maar dit had ik dus al gevonden via de help paginas van google. maar blijkbaar was ik te snel met het invullen van pop en/of imap in outlook, de eerste 3 uur heeft het gewoon niet gewerkt. later op de dag alsnog geprobeerd zonder iets te wijzigen en voila, alles stroomde binnen

nog ff uitgebreid testen dit, maar lijkt erop dat ik hem ook ga gebruiken op al mijn overige domeinen. echt een verademing dit itt de emailclient die ikvoorheen had

• posttoast
posttoast schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:25:
Voor een kennis ben ik zijn domein aan het instellen voor het gebruik van Google Apps. Ik kan zelf de DNS-file aanpassen, maar ik merk dat ik hier toch minder verstand van had dan ik dacht (keep your dayjob posttoast ;) ). Zou iemand zo sympathiek kunnen zijn om mij te vertellen wat ik verder nog moet aanpassen in onderstaande tabel?

www.vertrouwniemand.nl verwijst al goed naar mijn Google Apps account, maar zonder www ervoor gaat het bijvoorbeeld nog mis. Ik wil alles doorverwijzen (dus ook mail), zodat ik het huidige hostingpakket op kan zeggen.

[afbeelding]
Niemand?

omniscale.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vertrouwniemand.nl verwijst naar een wieisdemolpagina dus dat heb je niet goed gedaan.

Maar op zich moet je gewoon meer van die cnames aanmaken net als voor www (maar dan met calendar, mail, docs enz) en dit hetzelfde instellen in het beheergedeelte van google apps. Dat is alles.

[Voor 31% gewijzigd door Marzman op 15-03-2008 12:29]

/▌

• posttoast
Marzman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:28:
[...]

vertrouwniemand.nl verwijst naar een wieisdemolpagina dus dat heb je niet goed gedaan.

Maar op zich moet je gewoon meer van die cnames aanmaken net als voor www (maar dan met calendar, mail, docs enz) en dit hetzelfde instellen in het beheergedeelte van google apps. Dat is alles.
www.vertrouwniemand.nl gaat wel goed (die hoort naar een wieisdemolpagina te verwijzen namelijk). Zonder WWW ervoor verwijst hij naar een scherm met een invulveld en een vraagteken. Dat is de verkeerde server. Die cnames voor de verschillende onderdelen snap ik wel, maar hoe zorg ik dat ook http://vertrouwniemand.nl naar de goede plek verwijst?

Ik heb nu in het A-record achter vertrouwniemand.nl. het IP-adres van de server van de hostingprovider veranderd in het IP-adres van ghs.google.com (72.14.207.121). Ik ben benieuwd of dat iets uithaald.

Maar goed, ik ga eens proberen of het lukt met jouw tips. Bedankt :)

omniscale.nl

posttoast schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:39:
[...]
Ik heb nu in het A-record achter vertrouwniemand.nl. het IP-adres van de server van de hostingprovider veranderd in het IP-adres van ghs.google.com (72.14.207.121). Ik ben benieuwd of dat iets uithaald.
Ja, Marsman heeft wel vaker problemen met begrijpend lezen ;)

Maar nee, dat is niet goed. Je moet een A record aanmaken met als host @ en daarachter het ip-adres invullen van je www.

En dan bijv. 2 CNAMES 'www' en 'ftp' die pointen naar @

Dit is wat ik heb staan voor een domein (in de DNS van Godaddy):

A (Host)
Host Points To TTL Actions
@ 193.93.174.81 1 Hour

CNAMES (Aliases)
www @ 1 Hour
ftp @ 1 Hour

MX (Mail Exchange)
10 @ aspmx.l.google.com 1 Hour
20 @ alt1.aspmx.l.google.com 1 Hour
30 @ alt2.aspmx.l.google.com 1 Hour
40 @ aspmx2.googlemail.com 1 Hour
50 @ aspmx3.googlemail.com 1 Hour

• posttoast
Anoniem: 237663 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Ja, Marsman heeft wel vaker problemen met begrijpend lezen ;)

Maar nee, dat is niet goed. Je moet een A record aanmaken met als host @ en daarachter het ip-adres invullen van je www.

En dan bijv. 2 CNAMES 'www' en 'ftp' die pointen naar @

Dit is wat ik heb staan voor een domein (in de DNS van Godaddy):

A (Host)
@ 193.93.174.81 1 Hour

CNAMES (Aliases)
www @ 1 Hour
ftp @ 1 Hour

MX (Mail Exchange)
10 @ aspmx.l.google.com 1 Hour
20 @ alt1.aspmx.l.google.com 1 Hour
30 @ alt2.aspmx.l.google.com 1 Hour
40 @ aspmx2.googlemail.com 1 Hour
50 @ aspmx3.googlemail.com 1 Hour
Bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp moet ik het dus zo doen:

http://tweakers.net/ext/f/iJ32jzaKLLL97l5ttqsEKzT5/thumb.gif

Klopt dat? Verwijst nu alles naar mijn Google-apps site?

omniscale.nl

• posttoast
Blijkbaar klopt het dus niet, want http://vertrouwniemand.nl geeft nu een 404. Of moet ik nu nog iets instellen in Google-apps?

omniscale.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

posttoast schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:41:
Blijkbaar klopt het dus niet, want http://vertrouwniemand.nl geeft nu een 404. Of moet ik nu nog iets instellen in Google-apps?
Wat is nou de bedoeling? Volgens mij staat er als je het bij Google insteld altijd wat voor je domein. Of heb je iets leeggelaten ofzo dat je http://vertrouwniemand.nl bij Google uit wil laten komen?

Gebruikelijk is dat je http://vertrouwniemand.nl op hetzelfde uit laat komen als http://www.vertrouwniemand.nl

/▌

posttoast schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp moet ik het dus zo doen:

[afbeelding]

Klopt dat? Verwijst nu alles naar mijn Google-apps site?
Ja, dat gedeelte met die host @ met dat ip-adres heb je nu goed gedaan. Althans bij mij werkt het op deze manier. Die @ betekent volgens mij 'alles' (dus ook zonder www ervoor). Maar dit ging dus alleen over het feit dat naast de www je domein het ook zonder www ervoor moest doen he? Dus http://vertrouwniemand.nl ... maar die geeft bij jou inderdaad (nog) een 404. Raarrr.

Als je die calendar en docs ook wilt bereiken moet je daar ook CNAMES voor aanmaken, zie de post van robbiesan hierboven in de draad.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237663 op 16-03-2008 00:26]

• posttoast
Anoniem: 237663 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:25:
[...]

Ja, dat gedeelte met die host @ met dat ip-adres heb je nu goed gedaan. Althans bij mij werkt het op deze manier. Die @ betekent volgens mij 'alles' (dus ook zonder www ervoor). Maar dit ging dus alleen over het feit dat naast de www je domein het ook zonder www ervoor moest doen he? Dus http://vertrouwniemand.nl ... maar die geeft bij jou inderdaad (nog) een 404. Raarrr.

Als je die calendar en docs ook wilt bereiken moet je daar ook CNAMES voor aanmaken, zie de post van robbiesan hierboven in de draad.
Klopt, het gaat mij erom dat het zonder www ook moet werken. Die CNAMES voor calendar en docs snap ik wel, ik begrijp alleen niet wat ik verkeerd doe m.b.t. het niet werken van http://vertrouwniemand.nl. Ik vraag me af of ik dit in de zone-file bij mijn hostingprovider verkeerd doe, of dat ik in Google-apps iets in moet stellen.

omniscale.nl

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee