Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 93.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Hier ook, en TransIP kun je middels een API configureren, dat is wel erg lekker.
En een duidelijk DNS-panel, want er is toch wat crap te vinden zeg... tjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

sylvesterrr schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Yep, dat bevalt me inderdaad prima. *O* Ik ben vaste klant bij transip sinds ze daar digitale handtekeningen accepteren voor domeinregistraties. :)
Dito, fijne toko, alles makkelijk en snel te doen, service is prima.
Ik zit er inmiddels ook al wat jaartjes :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Houden we de discussie bij Google Apps mannen :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:20
Equator schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:59:
[mbr]Houden we de discussie bij Google Apps mannen :)[/]
Sorry, heb m'n input inmiddels binnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Godsamme! Google heeft de nieuwe interface er doorgedrukt. Dus de nieuwe compose en reply interfaces.

Een woord: Kut!

Wat is dat toch een belachelijke trend dat alles met zoveel mogelijk clicks moet? Alle opties zitten verborgen achter een extra klik en zeeën van open ruimte worden niet meer gebruikt. Waarom is dat compose venster nou weer rechtsonder geforceerd?

Echt, ik snap niet wat die bavianen in hun hoofd halen. Tijd weer voor wat nieuws, denk ik ;( :(

Zo, dat lucht op ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 17-04-2013 19:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij had ik al zoiets, ik zie niet heel veel verschil. Het ziet er ook wel strak uit, dat was het enige "nadeel" van Gmail. Dat het dezelfde interface en uitstaling had als die van iemand die zijn eerste php-script gemaakt heeft :p

[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 17-04-2013 19:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Kan hier nog gewoon de oude versie gebruiken anders. Een tijdje geleden heb ik handmatig de oude versie weer aangezet en sindsdien kan ik lekker full screen emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zie nu tot mijn opluchting inderdaad een optie, verborgen achter een click, om terug te schakelen naar de oude versie. Wel tijdelijk, zeggen ze.

@Marzman: Dat verschil ga je wel zien, hoor! Compose wordt opeens een (relatief) kleine pop-up, rechtsonder over je inbox. De oude methode is een nieuwe pagina.

Het kan best goed werken, maar laat mij de positie dan bepalen (rechtsonder vind ik irritant) en verstop niet alle functies achter een extra klik!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik ben ook absoluut niet te spreken over de nieuwe compose. Belachelijk dat dat verplicht wordt uitgerold naar betalende klanten! Ik vind het schermpje te klein en ik vond de vorige veel rustgevender (who cares die andere mails op de achtergrond?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik denk dat 't achterliggende idee vooral met tabletten in het achterhoofd was (andere e-mail op de achtergrond kunnen houden terwijl je een e-mail opstelt). Omdat verschillende vensters op tabletten niet gemakkelijk werkt.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 20-08-2016 17:07 . Reden: Android N lijkt Split Schermpjes te verpraktiseren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zit er sterk aan te denken te stoppen met Google Apps voor mijn domein.

De grote vraag is alleen wel: wat nu?

Voor mij zijn de belangrijkste features:
- E-mail en webmail (vaak makkelijk bij elke hosting provider te regelen)
- Calendar
- Contacts

Ik vind het vooral moeilijk om zelf goede alternatieven voor de Calendar en de Contacts te vinden. Na wat zoeken op internet raden mensen dan outlook.com aan en zoho, maar ik wil eigenlijk het liefste of zelf iets regelen, of een partij in Nederland hebben die het voor mij regelt tegen een scherp tarief (en ik dus direct kan bellen als er iets aan de hand is).

Wat raden jullie mij aan?

Mijn grootste ergernis die ik de laatste tijd heb met Google, is dat ik het gevoel heb dat mijn privacy zo goed als verdwenen is. Ik word op Facebook en Linkedin met mensen gematcht puur op basis van het feit dat ik ooit met ze gemaild heb! En dat gaat mij nu echt te ver.

Kortom, wat is een goed alternatief voor een calendar en contacts oplossing die goed samenwerkt met clients op de PC en iOS of Android toestellen?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En zelf iets hosten op een VPSje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De matches op Facebook en LinkedIn komen of doordat jij toestemming geeft om jouw e-mail door te zoeken of doordat anderen toestemming geven hun mail door te laten zoeken waarna jouw mail adres naar boven komt. Geef LinkedIn en Facebook de schuld, niet Google.

Ik heb mijn pa laatst op Outlook.com gezet met een eigen domeinnaam en dat werkt ook prima. Synchronisatie met Outlook op de desktop is geen probleem en synchronisatie met Android werkt ook prima.

Zelf regelen kan ook, maar dan moet je zelf een server inrichten en dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent. Zoek je een partij in Nederland dan is het 9/10 keer een exchange server (hosted exchange) die zij voor je opzetten. Werkt ook prima :) En anders Office 365? Zit je als zakelijke klant bij Microsoft en krijg je het volledige Office 365 pakket.
Zie ook: http://betanews.com/2013/...for-small-business-email/

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 18-04-2013 10:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dit is meestal geen probleem voor mail en webmail, maar ik mis vaak een geintegreerde oplossing voor kalenders en contacten.
Tsurany schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:22:
De matches op Facebook en LinkedIn komen of doordat jij toestemming geeft om jouw e-mail door te zoeken of doordat anderen toestemming geven hun mail door te laten zoeken waarna jouw mail adres naar boven komt. Geef LinkedIn en Facebook de schuld, niet Google.
Linkedin heb ik al verwijderd, maar Facebook neem ik wat moeilijker afscheid van :)

Het scheelt wel dat ik bijna geen persoonlijke info op mijn Facebook heb staan.

Alleen "het toestemming geven om mijn mail door te laten zoeken" vind ik nog een raar verhaal. Dat kan alleen als Google dit toestaat.

Nou ik lijk het inmiddels te begrijpen.. ik moet niet Google de schuld geven, ook niet Facebook, maar de idioten die de optie gebruiken om "vrienden te zoeken" en daarbij hun eigen adresboek aan Facebook overhandigen, waardoor ik ook weer aan ze gekoppeld word op die site.

Pfff.
En anders Office 365? Zit je als zakelijke klant bij Microsoft en krijg je het volledige Office 365 pakket.
Zie ook: http://betanews.com/2013/...for-small-business-email/
Ik zat hier vanochtend toevallig al naar te kijken en ik moet zeggen dat het mij wel degelijk aanspreekt.

[ Voor 74% gewijzigd door Lethalis op 18-04-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 16:07
Nogal offtopic in de Google Apps thread:

Wij werken al zeer lang met Horde als backend.
Het is niet altijd even smooth geweest, maar Syncen gaat intussen gewoon via het Exchange protocol (of SyncML) en dat is erg goed.

Het is gratis, heeft Calendars, contacts, webmail, enz. Installatie eenvoudig via Pear. Werkt prima op iOS, Desktop (Thunderbird + Lightning) en Android.

Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
daftpunk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:34:
Nogal offtopic in de Google Apps thread: Wij werken al zeer lang met Horde als backend.
Ik heb ook al een apart topic aangemaakt :)

Google Apps alternatief (hoeft niet per se gratis te zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 18-04-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb problemen om mijn account dat ik geregistreerd heb bij Transip te activeren voor Google apps. Ik heb de DNS instellingen nu als volgt: (zoals HIER beschreven)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/GoogleAppsTweakers1.jpg

Echter Google keurt dit niet goed; de validatie gaat goed. Dus hij kan middels een TXT record verifieren dat ik de eigenaar ben; echter instellen van de MX records lukt me niet. Hij staat nu op "validating", maar na een dag ofzo komt er dan "failed" te staan in het Google Apps control panel. Er staat verder geen reden bij.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/GoogleAppsTweakers2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 13-05-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:23:
Ik heb problemen om mijn account dat ik geregistreerd heb bij Transip te activeren voor Google apps. Ik heb de DNS instellingen nu als volgt: (zoals HIER beschreven)

[afbeelding]

Echter Google keurt dit niet goed; de validatie gaat goed. Dus hij kan middels een TXT record verifieren dat ik de eigenaar ben; echter instellen van de MX records lukt me niet. Hij staat nu op "validating", maar na een dag ofzo komt er dan "failed" te staan in het Google Apps control panel. Er staat verder geen reden bij.
[afbeelding]
Er staat toch dat je een a-record moet aanmaken, niet een txt record.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan een txt bestand in het domein zetten, maar dat is geen DNS-instelling. Dat is gewoon een .txt bestand in de root van je domein gooien.

De andere optie is een A-record aanmaken, dat is wél een DNS-instelling.

Even goed lezen wat je moet doen dus, want je haalt nu appels en peren door elkaar :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Volgens mij hebben jullie het mis :). Er moeten twee zaken gebeuren:

1) Bewijzen dat het domein van jou is (de validatie).
2) MX records aanpassen, zodat mail goed wordt afgehandeld.

Zoals ik in mijn post vertel is de validatie goed gedaan. Je kunt dit op verschillende manieren oplossen, je kunt een file in je html dir plaatsen (dus gewoon via web toegankelijk maken), maar je kunt ook een zogenaamde TXT (Tekst beschrijving (SPF)) in te stellen. Dit heb ik dus gedaan en het werkt. Geen appels en peren dus :D

Mijn probleem begint pas bij de MX records; deze herkent Google niet. En waarom weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoort die 10, 20, etc wel in de "waarde"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Room42 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:38:
Hoort die 10, 20, etc wel in de "waarde"?
Volgens de beschrijving wel; hiermee geef je prioriteit aan de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Er staat toch dat je een a-record moet aanmaken, niet een txt record.
Ja? Waar staat dat dan?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ho ho, je hebt een edit-knop!

Maar de opmerking van Marzman gaat volgens mij ook over het valideren van het domein. Dat is dus goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom staat er dan validation in process en later failed als dat al gelukt is? Je moet daar gewoon op view instructions klikken en wat er dan staat dat moet je uitvoeren. Anders maak daar maar een screenshot van :p

Gaat het om lommers.org? Het is iets makkelijker helpen als je het domein niet "geheim" houdt, en het lijkt me ook niet echt geheim als je dat wel onder het huisje plakt van je profiel hier.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Google keek waarschijnlijk nog naar de cached waarden. Je moet de volgende keer eerst een aantal dagen van te voren de TTL verlagen, daarna de wijziging doorvoeren. Voor bovenstaand domein lijken de wijzigingen voltooid. Zie bijv intodns.com voor een check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

smeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Volgens de beschrijving wel; hiermee geef je prioriteit aan de servers.
Haal ze maar eens weg, dan zal het wel werken :)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij Transip (gokje, gebruik ik zelf ook) hoort dat er bij die 10 20 enz. Meestal is dat inderdaad een los veld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:42:
Bij Transip (gokje, gebruik ik zelf ook) hoort dat er bij die 10 20 enz. Meestal is dat inderdaad een los veld.
Zou je mij een screenshot kunnen sturen van jouw configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 16:11
Je kan inderdaad je domein valideren mbv een TXT record ipv een A record. Dus als hij zegt dat de domeinnaam correct gevalideerd is, lijkt dat in orde.

Ikzelf heb ook TransIP, en heb eens gekeken naar mijn instellingen. Die zien er hetzelfde uit, op wat prioriteiten van de fallback servers na, maar dit maakt niet uit (zolang ze hoger zijn dan de primary mail servers)

Je hebt zeker de MX records aangepast voor al je domeinen? (zowel het hoofddomein als de aliassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Zou je mij een screenshot kunnen sturen van jouw configuratie?
Geen probleem. Er zit wat oude meuk in, maar de MX-en kloppen en werken nog :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BG2qbEeibUzKbaA0AeNtkVUS/thumb.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:53:
[...]

Geen probleem. Er zit wat oude meuk in, maar de MX-en kloppen en werken nog :)
[afbeelding]
Thanks; deze combinatie had ik ook al geprobeerd. Echter, wat blijkt nu: er zit een KLEINE BUG in de Google Apps control panel. Als je een alias domein koppelt aan je primary domain, dan blijft er dus in veel gevallen "MX records setup validation in progress..." staan, ook al is de verificatie van de MX records correct verlopen. Ik heb ook getest door een mail te sturen naar de nieuwe aliasses en dit werkt dus gewoon goed. Met andere woorden: ik kan gewoon gemaild worden op het nieuwe domeind at gekoppeld is aan mijn primary domein).

Voor meer info: http://productforums.goog.../#!topic/apps/LVotYatGGxs (onderaan de pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Draai nu alweer een tijdje geforceerd de Gmail app op mijn iPhone (toestel vervanging net na sluiting EAS support). Je leert er mee leven zeg maar. Wat een crap applicatie. Heb weekje geleden ook zakelijk een iPhone gekregen, gewoon native mail.app. Word ik er de hele dag mee geconfronteerd hoe veel fijner dat werkt. Moraal van het verhaal, ik wil gewoon EAS terug. :)

Ik wil best betalen, boeit me niks. Maar ik wil gewoon geen custom domain. Heb zat eigen domains, maar wil gewoon mijn @gmail.com blijven gebruiken. Heb me al helemaal suf gegoogled, maar voor zover ik kan zien moet ik gewoon een custom domain gebruiken.

Kan iemand me vertellen of er eventueel na een signup een workaround is? En dan geen doorsturen, dat vind ik niks :)

/edit
Voor iemand er mee komt, ik zou zo naar outlook.com gaan met een live.com emailadres, maar outlook.com ondersteunt geen imap voor desktop, en dat heb ik nodig op mijn Mac. :)

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 16-05-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik neem aan dat je Exchange ActiveSync bedoelt? Ik moet eerlijk zeggen... ik mis het niet. Ik heb m'n gmail nu gewoon als "gmail" account op m'n iOS devices en laat elk uur checken. Dit merk ik NIET aan het accuverbruik en de mail komt gewoon goed binnen. Eigenlijk niks te klagen. Waar is het je om te doen? Push?

Wikipedia: Exchange ActiveSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yup, push. Om verschillende redenen. Is een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
UltraSub schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:27:
Yup, push. Om verschillende redenen. Is een must voor mij.
Zou je een paar redenen op kunnen noemen? Naast een delay in het binnenkomen van de mail kan ik namelijk niets verzinnen. Ben benieuwd of ik dezelfde redenen (onbewust) ook heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind een delay ook niet zo boeiend. Als het echt dringend is kun je beter bellen en voor er tussenin heb je nog instant messaging of sms. Ik laat mijn telefoon ook al heel lang geen geluid meer maken bij nieuwe mails/berichten. Dan blijf je bezig met op je telefoon kijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

Coach4All

I'm a Coach 4 All

smeerbartje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Zou je een paar redenen op kunnen noemen? Naast een delay in het binnenkomen van de mail kan ik namelijk niets verzinnen. Ben benieuwd of ik dezelfde redenen (onbewust) ook heb ;).
Uitnodigingen voor de agenda... Anders ken ik mezelf en stik ik van de dubbele afspraken....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
- Webcams, heb er weinig aan als iemand voor de deur staat, en je krijgt daar een kwartier later pas een notification van. (Het is mogelijk om via de camera's terug te communiceren).
- Alarmeringen
- Servermeldingen
- Agenda
- Instant mail, offline ook al binnen. (groot manco van de Gmail app)
- Gewoon omdat ik weet dat het kan en ik het wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wilde zeggen dat kan ook allemaal best als je er voor betaald, maar volgens mij zit je in het verkeerde topic en heb je het over de gewone Gmail.

Wat is er trouwens mis met een eigen domeintje gebruiken? Als je servers, alarmen en webcams moet monitoren zul je dat vast ook wel hebben, desnoods maak je een subdomeintje. Kun je het ook altijd nog wegverhuizen zonder veel gedoe als Google de spelregels weer veranderd :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
UltraSub schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:10:
- Webcams, heb er weinig aan als iemand voor de deur staat, en je krijgt daar een kwartier later pas een notification van. (Het is mogelijk om via de camera's terug te communiceren).
- Alarmeringen
- Servermeldingen
- Agenda
- Instant mail, offline ook al binnen. (groot manco van de Gmail app)
- Gewoon omdat ik weet dat het kan en ik het wil :)
Thanks; vooral die laatste reden is natuurlijk al genoeg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Marzman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:33:
Ik wilde zeggen dat kan ook allemaal best als je er voor betaald, maar volgens mij zit je in het verkeerde topic en heb je het over de gewone Gmail.
Nee, ik zit in het goede topic :)
Mijn vraag was of er met een Apps account (betaald dus), mogelijkheden waren om alsnog gewoon een @gmail.com adres te gebruiken. Zeg maar een alias of zo. Of een andere workaround.
Wat is er trouwens mis met een eigen domeintje gebruiken? Als je servers, alarmen en webcams moet monitoren zul je dat vast ook wel hebben, desnoods maak je een subdomeintje. Kun je het ook altijd nog wegverhuizen zonder veel gedoe als Google de spelregels weer veranderd :)
Er is niks mis met het gebruiken van een eigen domein. En ik weet dat het nodig is voor het aanmaken van een Apps account. Heb er zat, een stuk of 10. Maar allen niet echt geschikt als suffix voor een mailaccount imho. Als ik een goed domein had zou ik deze vraag niet stellen. :)
Had ik maar een goed, toekomstvast, domein, dan was alles zo geregeld.
smeerbartje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Thanks; vooral die laatste reden is natuurlijk al genoeg :D.
Precies >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Via Blogger wil ik een blok gaan starten, gewoon als vrijetijdsbesteding. Nu zijn bijna alle gebruikersnamen in gebruik en zag ik de mogelijkheid om een domeinnaam te kopen. Er staat bij dat dit 10 dollar per jaar kost. Nu is mij niet geheel duidelijk of daar nog extra kosten bijkomen. Er staat namelijk een link bij naar de uitleg over Google apps for domein en daar zie ik wel dat dat 4 dollar per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 18:57
darkdesign schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:26:
Via Blogger wil ik een blok gaan starten, gewoon als vrijetijdsbesteding. Nu zijn bijna alle gebruikersnamen in gebruik en zag ik de mogelijkheid om een domeinnaam te kopen. Er staat bij dat dit 10 dollar per jaar kost. Nu is mij niet geheel duidelijk of daar nog extra kosten bijkomen. Er staat namelijk een link bij naar de uitleg over Google apps for domein en daar zie ik wel dat dat 4 dollar per maand kost.
Je krijgt google apps voor de eerste maand gratis, maar vervolgens moet je gaan betalen volgens mij. Je kan ook gewoon een domein ergens kopen en wat dns-settings maken zodat je blog gekoppeld is.

Overigens: waarom geen tweakblog?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Google Apps Engine en Blogger zijn gratis maar hebben niet direct te maken met GAFYD (niet meer gratis voor nieuwe gebruikers afgezien van eerste maand) volgens mij.

Misschien dat het Bloggerdeel ook veranderd is, maar dat was altijd gratis. Ook met domeinnaam (tenzij je natuurlijk een domeinnaam via Google neemt want de domeinregistratie kost wel wat).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ja, maar een domein via google wordt direct gekoppeld met GAFYD. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om dit dan direct op te zeggen met behoud van het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Een beetje Google-Fu was voldoende: [google=blogger with own domain]
1e hit: http://support.google.com...=nl&ts=1233381&page=ts.cs

Met wizard en al! Tip: Je hoeft hem niet via Google aan te schaffen. Ik adviseer PC Extreme, vanwege fijne beheersinterface. Geeft je waarschijnlijk meer vrijheid.

Verder dus gigantisch off-topic in deze thread ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 20-05-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:02:
Google Apps Engine en Blogger zijn gratis maar hebben niet direct te maken met GAFYD (niet meer gratis voor nieuwe gebruikers afgezien van eerste maand) volgens mij.

Misschien dat het Bloggerdeel ook veranderd is, maar dat was altijd gratis. Ook met domeinnaam (tenzij je natuurlijk een domeinnaam via Google neemt want de domeinregistratie kost wel wat).
Ik heb nu een domein via google aangeschaft, maar het is mij onduidelijk hoe ik die nu gekoppeld krijg aan mijn blog. Het domein heb ik wel via de link in het instellingen menu van Blogger aangeschaft, alleen is hij nog niet gekoppeld. Het kwam op mij over dat het slechts 10 dollar kostte om een eigen domein aan je blog te koppelen en dat dat dan meteen gelinkt zou zijn, omdat ik het in het blogger menu had aangevraagd.

Misschien moet het nog verwerkt worden en ben ik te ongeduldig :)

[ Voor 3% gewijzigd door darkdesign op 21-05-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je had het niet per se via Google hoeven kopen volgens mij. Als je het in het Blogger menu hebt aangevraagd ga ik er ook vanuit dat het gekoppeld wordt. Misschien duurt het even, bij een domeinnaam horen dns-instellingen en die hebben wat tijd nodig om overal verwerkt te worden. Geef het een dagje, en lees alles nog eens rustig door :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:50:
Je had het niet per se via Google hoeven kopen volgens mij. Als je het in het Blogger menu hebt aangevraagd ga ik er ook vanuit dat het gekoppeld wordt. Misschien duurt het even, bij een domeinnaam horen dns-instellingen en die hebben wat tijd nodig om overal verwerkt te worden. Geef het een dagje, en lees alles nog eens rustig door :)
Nee klopt, maar ik vond het wel goedkoop bij Google. Daarbij vind ik Google wel een fijn bedrijf :)

Ik wacht het rustig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Nee klopt, maar ik vond het wel goedkoop bij Google. Daarbij vind ik Google wel een fijn bedrijf :)

Ik wacht het rustig af!
Heb je die handleiding nou gevolgd?
http://support.google.com...=nl&ts=1233381&page=ts.cs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ja die heb ik gevolgd. Er staat in die handleiding iets wat niet verplicht lijkt om alles te laten werken, namelijk:

'Je kunt je domein ook aanmelden voor een Google Apps -account'

Zoals het daar staat lijkt het een extra mogelijkheid.

Nu is het al zo'n 32u geleden had ik dat domein heb aangevraagd via Blogger, maar hij werkt nog steeds niet. Ik heb ook naar Google gebeld, maar die bieden geen hulp bij vragen over producten zei het bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ok, nu ben ik officieel klaar met Gmail. Ze hebben nu de oude compose verwijderd. Je kunt hem nu niet meer kiezen. Ik vind de nieuwe interface bagger. Dat komt 100% doordat ze alleen maar meer en meer clicks introduceren. Alles zit nu achter een extra click verborgen. Alles uit het zicht. Wat een kneuzen, vind ik het!

Ik ben er klaar mee... Maar nu? M'n eigen webmail hosten en die via IMAP naar Gmail? Hele omgeving migreren? Naar wat dan?

Een off-line client (ala Thunderbird) is niet mijn ambitie.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 28-08-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe bedoel je? Je klikt op compose of iets en je krijgt een overlay. Daar hoef je toch niet extra voor te klikken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het compose new-venster is al irritant (dat je hem niet kan verplaatsen).

Maar ik heb het vooral over het reactievenster. Voorheen stonden daar netjes alle details in beeld. Nu is alles verborgen tot één regel. De rest moet je in beeld klikken.

Of wat dacht je van als je een ontvanger ingevuld hebt en onderwerp en je klikt naar de body? Alle details weg. En wat dacht je van de tekstopmaak? Twee clicks om tekst vet te maken. Zelfs drie om een kleur te kiezen.

En CC/BCC staan ook niet meer standaard zichtbaar.

En in de oude composer was het ook veel makkelijker te schakelen tussen reply en reply to all.

Al die verborgen gegevens gaat echt fouten opleveren. Echt waaaaaardeloos!

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 28-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zeker waardeloos, maar na een week of twee begint het toch te wennen en na een maand is het zelfs wel prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vet maken doe ik niet zo vaak, maar ik denk dat ctrl b nog steeds wel zal werken. Gmail heeft er altijd wat 'technisch' uitgezien samen met een melding dat het in beta was. Nu proberen ze het wat mooier te maken en het product is al een tijdje niet meer in beta. Ik vind het een goede ontwikkeling.

Verbergen van velden hoeft van mij inderdaad ook niet zo, maar dat hoort bij 'het er minder technisch uit laten zien'.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 28-08-2013 16:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Meer kliks is niet altijd slecht: https://medium.com/design-ux/dd45ec50f7b0

Ik denk dat Marzman de spijker op zijn kop slaat, ze richten zich op meer dan alleen techies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar ze bieden niet de optie aan mensen die wel graag gewoon alles overzichtelijk in beeld willen hebben.

Vandaar dat ik er klaar mee ben.

Ik ben snel, ik wil niet vertraagd worden door steeds iets open te moeten klikken om de gewenste actie te kunnen doen.

[ Voor 70% gewijzigd door Room42 op 28-08-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hebben jullie ook een nieuw favicon?

Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/a/cpanel/freakstar.nl/images/favicon.ico

Staan er veranderingen aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 21:37
Ik zag gisteren dit icoon ook, maar volgens mij alleen op m'n Windows pc op werk. Op m'n Debian systeem zie ik, in ieder geval nu, slechts het oude gmail icoon.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde, moet ook opeens diverse instellingen weer doorlopen en alles is opeens engels ipv NL?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:41:

[afbeelding]

Ja, inderdaad! Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beekforel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:41:

[afbeelding]

Dat is een grapje denk ik als je dat echt als fav-icon hebt. Kijk eens naar het logo van de NSA en de URL (freakstar) :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Marzman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:45:
[...]

Dat is een grapje denk ik als je dat echt als fav-icon hebt. Kijk eens naar het logo van de NSA en de URL (freakstar) :)
Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/a/cpanel/nsa.gov/images/favicon.ico

Zo bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Het heeft eerder hier mee te maken: Google Play: Google Admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oh, ik zag er een adelaar in :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dat is een gave app, was er niet mee bekend maar dit maakt het leven een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Het viel mij vandaag op, maar het kan ook al een paar dagen eerder gebeurd zijn. Mijn persoonlijke logo is veranderd door het standaard google logo. Iemand enig idee wat hier gebeurd kan zijn? Of waarom google dit gedaan heeft, zonder mij hierover in te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dit heb ik ook, maar heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
boekee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:23:
Dit heb ik ook, maar heb er geen problemen mee.
Het probleem is ook van weinig waarde. Waar het mij om gaat is dat Google dingen aanpast zonder mij te vermelden dat het gebeurd is of waarom. Tijdens het zoeken naar info hierover kwam ik ook nog dit oude topic tegen Google Apps heeft ALLE mails ouder dan 30 dagen verwijderd en dan wordt het voor mij problematischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
pacificocean schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:04:
[...]

Het probleem is ook van weinig waarde. Waar het mij om gaat is dat Google dingen aanpast zonder mij te vermelden dat het gebeurd is of waarom. Tijdens het zoeken naar info hierover kwam ik ook nog dit oude topic tegen Google Apps heeft ALLE mails ouder dan 30 dagen verwijderd en dan wordt het voor mij problematischer.
Sinds Google Apps bestaat draai ik dat op mijn primaire domein.. Ik ben nog nooit 1 mail kwijt geraakt. Mijn mailbox zit ongeveer voor 65%vol.

Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Inderdaad wel appart dat google de banners verwijderd zonder aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daar maak ik me ook niet zo druk om, het enige wat ik jammer zou vinden als de gratis apps stopt. Ik heb er nog best wat voor over maar heb wat familieleden (vrouw, ouders, zus) ook ooi een e-mailadresje gegeven en daar wil ik niet voor betalen :p

Maar ik heb er 15 jaar aan mail inzitten en het enige wat ik kwijt ben geraakt is door mijn eigen schuld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemand hier Inbox aan de praat gekregen op Google Apps? Ik heb voor mijn bedrijf een zakelijk account (Google Apps for Business) en daar kan ik het gewoon aanzetten in de control panel. Maar op mijn persoonlijke domein is die optie niet beschikbaar. Zou dat alleen voor betalende gebruikers zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb het ook gewoon op mijn gratis versie. Ooit zo'n invite aangevraagd toen inbox begon, en sinds een paar maanden kon ik er opeens mee inloggen op de Android app, en daarna ook op de website

Heb nooit iets hoeven aan te zetten in het control panel

[ Voor 13% gewijzigd door TripleQ op 27-11-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Raar dan. Die invites zijn nu niet meer nodig toch?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Na ruim 10 jaar GAFYD / G Suite ben ik nu toch maar over gegaan naar een regulier Gmail account. Je liep de laatste jaren toch als laatste in de rij van vernieuwingen of ze komen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:42
Zapato schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:40:
Na ruim 10 jaar GAFYD / G Suite ben ik nu toch maar over gegaan naar een regulier Gmail account. Je liep de laatste jaren toch als laatste in de rij van vernieuwingen of ze komen helemaal niet.
Ik zoek nog een betaalbaar alternatief voor mijn mail. Zodra ik dat heb gevonden wil ik ook af van G Suite.

Voor mezelf zou ik het niet erg vinden om een paar euro per maand te betalen, maar ik heb een stuk of 10 users... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Volgens mij kan je dat instellen.

Mailbox.org lijkt een mooi alternatief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welke vernieuwingen? Ik heb niet het idee dat ik dingen mis, integendeel. De privacy lijkt zelfs iets beter geregeld en ik kan er gewoon andere Google diensten mee gebruiken. Over 6 dagen heb ik het al weer 12,5 jaar :)

Al ben ik ook gestopt met het weggeven van accounts aan familieleden. Ze openen maar een normaal Gmailaccount.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 05-12-2019 16:38 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Marzman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:35:
[...]

Welke vernieuwingen? Ik heb niet het idee dat ik dingen mis, integendeel.
Ik denk aan delen van aankopen in de app store met familieleden, Youtube Premium family, het niet kunnen delen van je huis in de Google Home app, beperkingen in gebruik met Google assistent, destijds nieuwe lay-out voor Gmail die in eerste instantie niet voor G Suite free beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zapato schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:39:
[...]

Ik denk aan delen van aankopen in de app store met familieleden, Youtube Premium family, het niet kunnen delen van je huis in de Google Home app, beperkingen in gebruik met Google assistent, destijds nieuwe lay-out voor Gmail die in eerste instantie niet voor G Suite free beschikbaar was.
Ik heb daar nog niks van gemerkt. Alleen mijn zus is een keer ergens tegenaan gelopen, maar dat was een instelling die ik als beheerder zelf aan kon passen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Marzman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:41:
[...]

Ik heb daar nog niks van gemerkt. Alleen mijn zus is een keer ergens tegenaan gelopen, maar dat was een instelling die ik als beheerder zelf aan kon passen.
En recent nog de verplaatsing van Nest account naar Google account en zeer recent Google Stadia die (nog) niet geschikt is voor G Suite. Dat laatste heb ik overigens niet zelf meer kunnen testen, want ben intussen over naar regulier Google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik kan bevestigen dat Stadia niet werkt met GSuite helaas. Heb dus maar een alternatief Gmail account gebruikt. Zonde voor Google, want zo wordt hun data over mij een stukje minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De Google Assistant zou ook niet werken met Google Suites accounts, maar die kan ik gewoon gebruiken (via Android TV). Stadia kan ik niet proberen, ik wil dat wel eens testen als de gratis versie er is. BIj mij is het wel een gratis account nog, dat is anders als de betaalde accounts.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 06-12-2019 14:01 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:59:
De Google Assistant zou ook niet werken met Google Suites accounts, maar die kan ik gewoon gebruiken (via Android TV). Stadia kan ik niet proberen, ik wil dat wel eens testen als de gratis versie er is. BIj mij is het wel een gratis account nog, dat is anders als de betaalde accounts.
Bepaalde functionaliteit in Google Assistant werkt niet, zoals reminders (werkte eerst wel) en de kalender,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:00:
[...]

Ik zoek nog een betaalbaar alternatief voor mijn mail. Zodra ik dat heb gevonden wil ik ook af van G Suite.

Voor mezelf zou ik het niet erg vinden om een paar euro per maand te betalen, maar ik heb een stuk of 10 users... :/
Ik heb een mailbox.org account aangemaakt en alle e-mails gemigreerd. Daarnaast heb ik een auto-forward ingesteld zodat alles wordt doorgestuurd. Vanaf mailbox.org kan ik gewoon mijn eigen adres blijven gebruiken als afzender. Met m'n mailbox.org emailadres heb ik een nieuw Google account aangemaakt (voor Youtube Premium eigenlijk..).

Als dit goed blijft werken ga ik m'n familie maar eens vragen om hun mail elders onder te brengen (desnoods gmail), want dan kan ik af van G Suite Legacy. Dan kan ik ook het emailadres van m'n nieuwe Google account veranderen in m'n eigen emailadres (ipv mailbox.org). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb een mailbox.org account aangemaakt en alle e-mails gemigreerd. Daarnaast heb ik een auto-forward ingesteld zodat alles wordt doorgestuurd. Vanaf mailbox.org kan ik gewoon mijn eigen adres blijven gebruiken als afzender. Met m'n mailbox.org emailadres heb ik een nieuw Google account aangemaakt (voor Youtube Premium eigenlijk..).

Als dit goed blijft werken ga ik m'n familie maar eens vragen om hun mail elders onder te brengen (desnoods gmail), want dan kan ik af van G Suite Legacy. Dan kan ik ook het emailadres van m'n nieuwe Google account veranderen in m'n eigen emailadres (ipv mailbox.org). :)
Het is mij iets teveel gedoe om m'n familie op korte termijn elders onder te brengen. Ik heb m'n domeinnaam bij een email forwarder service ondergebracht wat betreft MX, vanaf daar worden de emails van mijn gerbuikers geforward naar @mijndomeinnaam.ext.test-google-a.com. Mijn emails worden geforward naar mailbox.org.

Nu ik dit heb gedaan kon ik mijn eigen emailadres ook verwijderen (lees: nieuw admin account aanmaken). Het vrijgekomen adres kan ik weer gebruiken voor mijn persoonlijke Google account. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sylvesterrr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:
[...]
Nu ik dit heb gedaan kon ik mijn eigen emailadres ook verwijderen (lees: nieuw admin account aanmaken). Het vrijgekomen adres kan ik weer gebruiken voor mijn persoonlijke Google account. :+
En werken dan zaken als Family Link en Google Assistant wél (volledig)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
barrymossel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:28:
[...]

En werken dan zaken als Family Link en Google Assistant wél (volledig)?
Ja, want het is een persoonlijk account. Youtube Premium deel ik met m'n vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sylvesterrr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Ja, want het is een persoonlijk account. Youtube Premium deel ik met m'n vrouw.
Top. Dan ga ik iets dergelijks ook overwegen. Ben alleen zo gewend aan de gehele Google interface...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
barrymossel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Top. Dan ga ik iets dergelijks ook overwegen. Ben alleen zo gewend aan de gehele Google interface...
Je kan je mail koppelen aan een Gmail.com adres als je dat wil. Moet je je mails wel elders ontvangen en doorsturen naar dit adres. Vanaf die inbox kan je wel weer namens je persoonlijke email mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47
sylvesterrr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Het is mij iets teveel gedoe om m'n familie op korte termijn elders onder te brengen. Ik heb m'n domeinnaam bij een email forwarder service ondergebracht wat betreft MX, vanaf daar worden de emails van mijn gerbuikers geforward naar @mijndomeinnaam.ext.test-google-a.com. Mijn emails worden geforward naar mailbox.org.

Welke service heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
-Paul- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:56:
[...]

forwardemail.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
-Paul- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Inmiddels overgestapt van mailbox.org naar soverin.net. Ik vond mailbox.org in combinatie met forwardemail.net niet fijn werken; veel e-mails kwamen ten onrechte in de spamfolder. Bij forward naar hotmail.com kwam alles in de spamfolder terecht. Bij soverin.net hoef ik geen aparte service te gebruiken om e-mails te forwarden, maar kan dat gewoon vanaf hun control panel.

€ 25 per jaar voor 25GB en 1 mailbox, met voor zover ik kan zien onbeperkt aantal domains, aliases en forwards. Extra mailbox kost € 6 per jaar, zonder extra storage (het is shared storage). Voor € 23 per jaar kan je nog eens 25GB toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

sylvesterrr schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:12:
[...]

Inmiddels overgestapt van mailbox.org naar soverin.net. Ik vond mailbox.org in combinatie met forwardemail.net niet fijn werken; veel e-mails kwamen ten onrechte in de spamfolder. Bij forward naar hotmail.com kwam alles in de spamfolder terecht. Bij soverin.net hoef ik geen aparte service te gebruiken om e-mails te forwarden, maar kan dat gewoon vanaf hun control panel.

€ 25 per jaar voor 25GB en 1 mailbox, met voor zover ik kan zien onbeperkt aantal domains, aliases en forwards. Extra mailbox kost € 6 per jaar, zonder extra storage (het is shared storage). Voor € 23 per jaar kan je nog eens 25GB toevoegen.
en hoe heb je je data gemigreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Largo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:22:
[...]

en hoe heb je je data gemigreerd?
Voor e-mail heb ik imapsync (docker: https://hub.docker.com/r/gilleslamiral/imapsync/) gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Meer info: https://imapsync.lamiral.info/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

thanks! jammer dat contacts enzo niet mee gaan maar ga m zeker overwegen.

• Mawlana
Largo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:02:
thanks! jammer dat contacts enzo niet mee gaan maar ga m zeker overwegen.
Contacten en kalender kan je vrij eenvoudig exporteren en weer importeren.

Importeren bij soverin.net gaat wat omslachtig trouwens: de contactpersonen in de webmail client zijn niet de contactpersonen in de carddav-service. Ik heb alles gewoon geëxporteerd via Google en vervolgens geïmporteerd naar carddav op mijn Android telefoon. Hun caldav-service biedt geen enkele mogelijkheid om events (ics) te importeren, hiervoor heb ik een Python-script in elkaar geknutseld. :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste