Google Apps heeft ALLE mails ouder dan 30 dagen verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hoi, hoi!

Mijn Google Apps for Business account heeft al mijn (zakelijke) mailconversaties, ouder dan 30 dagen, gearchiveerd. Nu was ik daar enige tijd niet van op de hoogte, totdat ik ontdekte dat ik mijn mails niet langer dan 60 dagen kan terugzien (na 30 dagen archiveren, na 60 dagen verwijderen).

Is er nog een manier om deze berichten terug te halen? Ik heb hier duidelijk niet om gevraagd. Het bleek dat de functie 'archiveer berichten ouder dan 30 dagen' ingeschakeld was. Maar dit betekend toch niet dat ik ze ook meteen na 30 dagen wil verwijderen? Met 30 GB opslag kunnen (en moeten!) deze mails bewaard blijven. (@#*@* Google! :(

Iemand die tips heeft?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij is dan die data gewoon permanent weg. Leuk hoor, de cloud. Ik heb zelf Office 365 en maak iedere maand een offline back-up. Neem aan dat jij dat ook gedaan hebt en het daar dus nu uit kan herstellen, nadat je de archiving en deletion policies hebt aangepast?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je ze hebt gearchiveerd zijn ze toch nog beschikbaar onder "Alle berichten" (welke eventueel weer zit onder "Meer" in je labelstructuur)? Van daaruit kun je alles selecteren en terugverplaatsen naar je inbox.

Edit: ik zie dat ze 30 dagen ná het archiveren alsnog verwijderd worden, excuus. In dat geval kan ik ook alleen maar tippen om de support te benaderen. Veel andere opties lijken er op het moment even niet mogelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Bastiaan op 04-08-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-07 18:18
Wij hebben hetzelfde voor gehad maar met de mails na 1 jaar.
Je kan normaal vragen aan support om de mails terug te zetten en de termijn te verlengen/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb zojuist even contact opgenomen met Google, kijken of zij iets kunnen betekenen. Ook meteen Google Vault aangeschaft, zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Helaas geen backup beschikbaar... :( :( :(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vink bij Email Retention, Do not delete email messages automatically aan. Je hebt blijkbaar ooit Automatically delete email messages older than <N> days ingesteld. Dan heb je idd waarschijnlijk pech als je geen off site backup hebt... Stel het nu iig dus anders in.
(Ik heb al mijn mail sinds 2004 2005 in mijn Google Apps box staan. Inderdaad met offline backup..)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
F_J_K schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:04:
Vink bij Email Retention, Do not delete email messages automatically aan. Je hebt blijkbaar ooit Automatically delete email messages older than <N> days ingesteld. Dan heb je idd waarschijnlijk pech als je geen off site backup hebt... Stel het nu iig dus anders in.
(Ik heb al mijn mail sinds 2004 2005 in mijn Google Apps box staan. Inderdaad met offline backup..)
Een beetje een oude kick, maar hoe heb jij je offline backup geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien was het beter geweest om een los topic te starten aangezien het hier niet helemaal on topic is (behalve dat een offline backup een redding was geweest). Waar ik alsnog een seintje had gekregen als je me in een nieuw topic had geqiuote ;) Maar goed:

Ik doe het nu op een paar manieren.
- Ik werk dagelijks op de laptop met Outlook en Google Apps sync (wat alleen de laatste paar GB aan mail bevat), regelmatig met Outlook en Google Apps sync op de PC, en secundair met Thunderbird die alles binnenhaalt, via IMAP. Dat is voldoende tegen een "oh shit"-moment: na verwijderen kan ik bijv. Thunderbird opstarten zonder netwerkverbinding, en de mails redden. Voor andere gevallen worden ze gebackupt via mijn reguliere backup (retentie van 'major versies' is een jaar, wat voor mij zat is).

- incidenteel, gewoon omdat het kan :P, download ik mbox-files via Google Takeout. Daar bewaar ik vanwege de grootte (>25GB) steeds maar 1 versie die niet wordt gebackupt.

Oudere mail van andere accounts staat overigens alleen nog in een archive.pst (2 of 3 files van een dozijn GB).

Edit: ik gebruik dus niet de Google Vault waar iApp naar verwees, ook dan zou ik incidenteel denk ik nog een offline backup willen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 27-11-2015 11:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1