Toon posts:

Google Apps alternatief (hoeft niet per se gratis te zijn)

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,

Sinds een aantal jaar gebruik ik Google Apps voor mijn domein (nog steeds gratis :+ ). Op zich werkt alles prima, maar 1 ding waar ik mij steeds vaker aan stoor, is dat alles net een beetje teveel aan elkaar gekoppeld is. Zo word ik bijvoorbeeld op sites als linkedin en facebook gematcht aan mensen puur op basis van het feit dat ik ooit met ze gemaild heb *. Oftewel: ik heb geen goed gevoel bij de privacy die ik heb. Tevens ben ik elke keer automatisch aangelogd bij Google, dus elke keer als ik iets zoek dan wordt dit ook meteen gelogd etc.

Kortom: ik wil graag naar iets anders overstappen, maar wat?

Mijn eisen zijn eigenlijk vrij eenvoudig:
- Email en webmail voor mijn domein, uiteraard ook met toegang voor een telefoon (iPhone of Android)
- Calendar die ik zowel via het web als een telefoon (iPhone of Android) kan gebruiken
- Contacts die ik zowel via het web als een telefoon (iPhone of Android) kan benaderen
- Betere privacy, het liefst geen single signon voor zo'n beetje alles |:(

Uiteraard moeten bovenstaande diensten allemaal beveiligd zijn door SSL toegang etc.

Nu heb ik het idee dat ik met Microsoft Exchange Online voor 4 dollar per gebruiker per maand al een redelijk alternatief zou hebben, maar ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of er geen betere oplossingen zijn.

Ik ben in principe de enige gebruiker, en ben best bereid om 50 euro per jaar te betalen voor een goede e-mail oplossing voor mijn domein waar ik weinig omkijken naar heb (als ik het zelf thuis zou hosten, dan zou ik dit geld al aan stroom kwijt zijn en ik vind het ook zonde om er veel tijd in te steken.. het moet gewoon hassle free werken).

Wat raden jullie mij aan?

* Nou ik lijk het inmiddels te begrijpen.. ik moet niet Google de schuld geven, ook niet Facebook, maar de idioten die de optie gebruiken om "vrienden te zoeken" en daarbij hun eigen adresboek aan Facebook overhandigen, waardoor ik ook weer aan ze gekoppeld word op die site.

[Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 18-04-2013 10:56]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:56
Wat is er mis met de betaalde Googel Apps variant?
By the way: interessant topic.

[Voor 24% gewijzigd door smeerbartje op 18-04-2013 11:52]

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hier staan wat alternatieven: http://lifehacker.com/596...counts-are-no-longer-free

Outlook.com voor mail bijvoorbeeld: https://domains.live.com/manage/default.aspx

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

It's worth noting that Outlook.com doesn't support IMAP, although it's reportedly "coming soon."
Dat betekend dus een beperkte support op mailclients, zoals je telefoon.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:33
Datafeest schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:06:
[...]

[...]

Dat betekend dus een beperkte support op mailclients, zoals je telefoon.
Ik neem aan dat custom domains via outlook.com gewoon EAS als protocol ondersteunen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 11:54
Op zich zit je met je privacy toch behoorlijk goed bij Google Apps.

Zou niet weten welke partij ik eerder vertrouw op veiligheid. Al zeker niet iets wat ik zelf doe.

Heb je al eens naar ZoHo gekeken?

http://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html

[Voor 10% gewijzigd door RielN op 12-05-2013 23:39]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee