Je kan in de DNS settings de mx records naar de mailserver van je hoster laten verwijzen, maar dan loopt dus alle mail via de mailserver van je hoster.blackadder75 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:14:
Voor een stichting gebruik ik google apps. Er zijn zo'n 20 a 30 vrijwilligers die een e-mail adres nodig hebben en we gebruiken ook de agenda en een paar andere functies. Nu kost dit ons ca. €1000,- per jaar, namelijk €40,- per user. Maar een deel van de users heeft eigenlijk niet alle functionaliteiten nodig van google apps, en gebruikt alleen de e-mail . Ik zat te bedenken dat we honderden euro's kunnen uitsparen als we die mensen geen volwaardig google apps account geven, maar een mailbox bij de originele hosting provider.
Vraag: Kan dat überhaupt wel, op een domein dat dus aan google apps is gekoppeld? Of kan het niet omdat dat niet werkt in de instellingen van mail servers.
En waarom dan een externe hostingpartij? Waarom maak je voor die mensen niet een gratis Gmail account aan?
Living the American Dream
Maar als je google apps neemt, dan wordt je juist overal erop gewezen dat je de MX records naar google moet instellen, dus dta hebben we braaf gedaan toen we overgingen... Daar zit vast een voordeel aan, want je wordt er zelfs door je hosting provider op gewezen.pacificocean schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:23:
[...]
Je kan in de DNS settings de mx records naar de mailserver van je hoster laten verwijzen, maar dan loopt dus alle mail via de mailserver van je hoster.
De stichting is begonnen bij die hosting partij en pas later overgegaan naar google apps, waarbij alle domeinnamen van de stichting zijn gekoppeld aan google. Er zijn meerdere 'teams' in de stichting en men wil wel de domeinnamen in de e-mail terug zien, dus pietje@domein1.nl en louise@anderdomein.nl.Stampertje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:28:
En waarom dan een externe hostingpartij? Waarom maak je voor die mensen niet een gratis Gmail account aan?
Bij google kun in deze situatie toch geen gratis mailaccounts maken (anders dan @gmail.com)
[Voor 30% gewijzigd door blackadder75 op 15-11-2012 11:51]
Meerdere domeinen heb je al ingesteld? Anders: Jogai in "Google Apps for Business migreren & meerdere maildomeinen"
Je kan ook een paar boxen maken, met aliassen. Dan forwardrules instellen per alias naar een mailadres van de gebruiker. Voordelen:
-Gratis gafyd (<10 users/boxen)
-Weinig accounts met compleet archief aan mail, ook voor mensen die uit dienst gegaan zijn.
-Gebruiker hoeft niet extra in te loggen om zijn 'stichting'-mail te zien.
Je kan ook een paar boxen maken, met aliassen. Dan forwardrules instellen per alias naar een mailadres van de gebruiker. Voordelen:
-Weinig accounts met compleet archief aan mail, ook voor mensen die uit dienst gegaan zijn.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
We hebben nu dus 25+ maillboxen, en elk account kan elke domeinnaam gebruiken (dus net zo als in je link:Jogai schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:32:
Meerdere domeinen heb je al ingesteld? Anders: Jogai in "Google Apps for Business migreren & meerdere maildomeinen"
Mailbox --ontvangt mail van >> adres:
Jan -->> Jan@Bedrijf1.nl
Jan -->> Jan@Bedrijf2.nl
Jan -->> Jan@Bedrijf3.nl )
Ook al gebruikt Jan alleen @bedrijf1.nl en Ali gebruikt alleen @bedrijf2.nl
Maar we kunnen dus niet gratis, want we hebben meer dan 10 users
Als je wat anders bedoeld, dan snap ik het niet, kun je het dan nog wat gedetailleerder uitleggen?
Optie 0:
Filter forwarding: http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2707558 Lees onder 'Use a filter'.
Je maakt een box aan voor vrijwilliger@stichting.org. Vervolgens aliasen voor jan@stichting1.org en ali@stichting2.org. Vervolgens maak je, ingelogd als vrijwilliger, een paar filters aan:
[stap 1]to:(jan@stichting1.org) [stap 2]Forward it to:(jan.prive@gmail.com)
[stap 1]to:(ali@stichting2.org) [stap 2]Forward it to:(ali@bedrijfvanali.nl)
Op deze manier staat alle mail van jan en ali in de vrijwilligerbox en in hun eigen te kiezen mail.
Als Jan nu vertrekt en Ali neemt zijn taken over hoef je alleen de filter voor Jan aan te passen.
Als ze beide vertrekken en Piet neemt over komt er een nieuwe filter bij en de 2 oude worden aangepast, als Piet de oude mail wil zien moet hij in kunnen loggen op de mailaccount van vrijwilliger, of de filter moet worden toegepast op oude conversaties (effectief worden dan dus alle oude mailtjes aan jan en ali naar piet geforward).
Als je de boxen slim kan indelen kun je misschien onder de 10 accounts komen en de gratis versie gebruiken. Die is bedoeld voor Personen, groepen en ondernemers, en aangezien de non-profit versie niet in nederland is te krijgen komt Groep nog het meest in de buurt van een stichting.
Optie 1:
Routing: http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2368153 onder 'Modify message' moet je de 'change route' optie hebben.
De mail-only users hebben geen gafyd account, dus de mail voor hun wordt naar een andere mailserver gerouteerd.
Filter forwarding: http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2707558 Lees onder 'Use a filter'.
Je maakt een box aan voor vrijwilliger@stichting.org. Vervolgens aliasen voor jan@stichting1.org en ali@stichting2.org. Vervolgens maak je, ingelogd als vrijwilliger, een paar filters aan:
[stap 1]to:(jan@stichting1.org) [stap 2]Forward it to:(jan.prive@gmail.com)
[stap 1]to:(ali@stichting2.org) [stap 2]Forward it to:(ali@bedrijfvanali.nl)
Op deze manier staat alle mail van jan en ali in de vrijwilligerbox en in hun eigen te kiezen mail.
Als Jan nu vertrekt en Ali neemt zijn taken over hoef je alleen de filter voor Jan aan te passen.
Als ze beide vertrekken en Piet neemt over komt er een nieuwe filter bij en de 2 oude worden aangepast, als Piet de oude mail wil zien moet hij in kunnen loggen op de mailaccount van vrijwilliger, of de filter moet worden toegepast op oude conversaties (effectief worden dan dus alle oude mailtjes aan jan en ali naar piet geforward).
Als je de boxen slim kan indelen kun je misschien onder de 10 accounts komen en de gratis versie gebruiken. Die is bedoeld voor Personen, groepen en ondernemers, en aangezien de non-profit versie niet in nederland is te krijgen komt Groep nog het meest in de buurt van een stichting.
Optie 1:
Routing: http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2368153 onder 'Modify message' moet je de 'change route' optie hebben.
De mail-only users hebben geen gafyd account, dus de mail voor hun wordt naar een andere mailserver gerouteerd.
Kun je als stichting niet ook gewoon gratis Google Apps krijgen. 

naar ≠ na, is ≠ eens, mits ≠ tenzij, als ≠ dan
-
De beperkingen zijn eindeloos
Nice, hier kan ik wel wat mee, bedankt Jogai!
Niet voor meer dan 10 users...cryforhelp schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:07:
[Voor 71% gewijzigd door blackadder75 op 15-11-2012 15:09]
Alleen in de US...cryforhelp schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:07:
Het kan nog makkelijker:
Je kunt ook een domein met mailhost aanvragen. Je zet de MX records van je domein.nl op Google's servers.
In de DNS van domein.nl maak je een subdomein 'routing.domein.nl' . De MX records verwijs je naar de mailserver van je domein.
Je zet dan routing aan in Google. Voeg een destination toe en zet hier routing.domein.nl in. Doe dit voor unknown adressen. Vervang eventueel de SMTP envelope, dan blijft de afzender ook nog gelijk.
Zo worden alle onbekende adressen gerouteerd naar je mailserver, en kunnen ze allemaal het @domein.nl mailadres gebruiken.
Je kunt ook een domein met mailhost aanvragen. Je zet de MX records van je domein.nl op Google's servers.
In de DNS van domein.nl maak je een subdomein 'routing.domein.nl' . De MX records verwijs je naar de mailserver van je domein.
Je zet dan routing aan in Google. Voeg een destination toe en zet hier routing.domein.nl in. Doe dit voor unknown adressen. Vervang eventueel de SMTP envelope, dan blijft de afzender ook nog gelijk.
Zo worden alle onbekende adressen gerouteerd naar je mailserver, en kunnen ze allemaal het @domein.nl mailadres gebruiken.
[Voor 5% gewijzigd door RielN op 16-11-2012 01:52]
Is dat zo beperkt nu, ik had destijds apps aangemaakt en kon gratis 50 of 100 accounts aanmaken (ik kan het nu nergens meer zien moet ik zeggen)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vroeger kon je inderdaad 50 gratis gebruikers kwijt onder apps, ik heb daar ook een account voor, tegenwoordig is het 10.Marzman schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:20:
Is dat zo beperkt nu, ik had destijds apps aangemaakt en kon gratis 50 of 100 accounts aanmaken (ik kan het nu nergens meer zien moet ik zeggen)
Als je toch meerdere domeinen gebruikt, is het dan een idee om per domein een Google apps account aan te maken? Dan kan je per domein 10 vrijwilligers kwijt. Werkt natuurlijk alleen als je vrijwilligers evenwichtig verdeeld zijn over de domeinen

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Willen ze echt allemaal wel een email adres? Ik kan me voorstellen dat iemand (een vrijwilliger) dat helemaal niet wil namelijk. Iedereen heeft natuurlijk zelf al een prive adres, waarom dan nog een 2e adres erbij? Volgens mij volstaat een simpele forwarding naar alle vrijwilligers ook, toch?
Ik ga binnenkort voor een vriend van me zijn zakelijke SBS omgeving verplaatsen naar Apps.
Er loopt nogal wat aan domeinen op die server, en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken met zo min mogelijk downtime, gezien het feit dat de domeinen best wat mail verstouwen op een dag, en de MX records aangepast gaat worden.
Zou je zeggen, niet spannend, Exchange krijgt op het moment dat MX om gaat geen mail meer, maar die gaat meteen naar Apps. Helaas zit het allemaal wat anders in elkaar. Middels iGetMail wordt op die SBS iedere 3 minuten mail gefetched van een hele rits accounts, en in de juiste mailbox afgeleverd. Dan geldt natuurlijk hetzelfde voor pop bij zijn provider, die krijgt ook ineens niks meer, maar gaat het automatisch naar Apps. Zou dus ook nog steeds niet zo spannend moeten zijn, maar toch.
Zelf draai ik geen apps. Even gekeken, maar zit met enkele kleine vraagjes.
- Als ik er een account aanmaak voor hem, moet je het domein opgeven. Ik ga niet meteen MX records omhangen, maar is het dan toch al mogelijk het proces te doorlopen en mail te migreren/importeren in mailboxen onder dat Apps account?
- Is het mogelijk Apps vooraf te laten checken of de DNS records allemaal in orde zijn?
Lees: gegarandeerd zitten hier mensen met ervaring met migraties. Iemand met goede tips?
Er loopt nogal wat aan domeinen op die server, en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken met zo min mogelijk downtime, gezien het feit dat de domeinen best wat mail verstouwen op een dag, en de MX records aangepast gaat worden.
Zou je zeggen, niet spannend, Exchange krijgt op het moment dat MX om gaat geen mail meer, maar die gaat meteen naar Apps. Helaas zit het allemaal wat anders in elkaar. Middels iGetMail wordt op die SBS iedere 3 minuten mail gefetched van een hele rits accounts, en in de juiste mailbox afgeleverd. Dan geldt natuurlijk hetzelfde voor pop bij zijn provider, die krijgt ook ineens niks meer, maar gaat het automatisch naar Apps. Zou dus ook nog steeds niet zo spannend moeten zijn, maar toch.
Zelf draai ik geen apps. Even gekeken, maar zit met enkele kleine vraagjes.
- Als ik er een account aanmaak voor hem, moet je het domein opgeven. Ik ga niet meteen MX records omhangen, maar is het dan toch al mogelijk het proces te doorlopen en mail te migreren/importeren in mailboxen onder dat Apps account?
- Is het mogelijk Apps vooraf te laten checken of de DNS records allemaal in orde zijn?
Lees: gegarandeerd zitten hier mensen met ervaring met migraties. Iemand met goede tips?
Neem even de technical transition guide door, daar staan veel tips in.
Je kunt de mail ook doorsturen naar het oude systeem, kun je rustiger een voor een overzetten.
Zelf kwam ik wel wat 'kleinigheidjes' tegen (Afspraakgegevens uit Outlook kalender werden niet netjes overgezet). Doe het dus sowieso op een rustig moment
Je kunt idd migreren zonder DNS verandering, wordt ook allemaal uitgelegd in de wizard.
DNS records zijn niet heel spannend, er is wel een tool om te testen als ik me niet vergis.
Je kunt de mail ook doorsturen naar het oude systeem, kun je rustiger een voor een overzetten.
Zelf kwam ik wel wat 'kleinigheidjes' tegen (Afspraakgegevens uit Outlook kalender werden niet netjes overgezet). Doe het dus sowieso op een rustig moment

Je kunt idd migreren zonder DNS verandering, wordt ook allemaal uitgelegd in de wizard.
DNS records zijn niet heel spannend, er is wel een tool om te testen als ik me niet vergis.
nieuws: Nieuwe gebruikers Google Apps moeten betalen
Jammer dit, bestaande gebruikers kunnen blijven waar ze zitten maar nieuwe gebruikers moeten dus voortaan 50 euro per jaar betalen. Per gebruiker! Voor zakelijk gebruik prima, maar voor privégebruik vind ik dat belachelijk veel.
Jammer dit, bestaande gebruikers kunnen blijven waar ze zitten maar nieuwe gebruikers moeten dus voortaan 50 euro per jaar betalen. Per gebruiker! Voor zakelijk gebruik prima, maar voor privégebruik vind ik dat belachelijk veel.
Ik neem aan dat als je al een "free" account hebt... dat je wel gratis nieuwe gebruikers toe kunt voegen?
Per jaar is het 40 euro (of 4 euro per maand), maar dat is inderdaad niet gratis meer.posttoast schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:48:
nieuws: Nieuwe gebruikers Google Apps moeten betalen
Ik had het overigens niet aan zien komen!
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Trouwens een tip: Ruim de rommel achter je op als je vertrekt!! Ik heb laatst een domein geregistreerd en blijkbaar bleek daar nog een Google Apps-account aan gekoppeld te zitten. Totaal 4 mailboxen tot mijn beschikking gekregen met facturen en vanalles.
Dus als je Google Apps verlaat, delete je account!
Dus als je Google Apps verlaat, delete je account!
- uBlock Origin
- uMatrix
En de volgende "afzwakking" van Google Apps: nieuws: Google staakt consumenten-ondersteuning ActiveSync Exchange
Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren met Outlook.com. Google wordt steeds minder aantrekkelijk op deze manier.
Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren met Outlook.com. Google wordt steeds minder aantrekkelijk op deze manier.
Ja jammer, maar ook wel logisch. Waarschijnlijk betalen ze daar voor aan Microsoft en was het gratis om marktaandeel te winnen op telefoons (op de desktop heeft er nooit geen exchangesync ingezeten). Nu Android een groot marktaandeel heeft en ze voor de iPhone ook een App hebben is het niet echt meer nodig.
En dat het geld gaat kosten, tja als ze dan de reclame weglaten. Ik wil best 40 euro betalen voor mijn account, maar heb ook wat accountjes weggegeven aan mensen die dat er niet voor over hebben.
En dat het geld gaat kosten, tja als ze dan de reclame weglaten. Ik wil best 40 euro betalen voor mijn account, maar heb ook wat accountjes weggegeven aan mensen die dat er niet voor over hebben.
Lijkt me wel, ik kon 25 of 50 accounts gratis aanmaken en heb niks gezien over veranderde voorwaarden. Ik vraag me wel af hoe lang dat nog kan als ze het zo erg aan het uitkleden zijn.smeerbartje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:37:
Ik neem aan dat als je al een "free" account hebt... dat je wel gratis nieuwe gebruikers toe kunt voegen?
[Voor 52% gewijzigd door Marzman op 15-12-2012 13:32]
/▌
Hmz, active sync gaat eruit...geldt dit nu ook voor bestaande (gratis) gebruikers? Dit komt niet heel duidelijk naar voren vind ik.
Google apps voor 1 gebruiker is nog via een workaround te krijgen: http://www.hongkiat.com/blog/google-app-mail-for-free/
Zonet geprobeerd zoals beschreven in je link maar er komt toch "Free 30 day Google Apps for Business trial" te staan. Ik denk dat ze dit gat al gedicht hebben...Jogai schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:09:
Google apps voor 1 gebruiker is nog via een workaround te krijgen: http://www.hongkiat.com/blog/google-app-mail-for-free/
Anyone? Als echt blijkt dat dit over een maand niet meer werkt, dan ga ik haastig op zoek naar een alternatief voor Google apps...of betalen natuurlijk.smeerbartje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:57:
Hmz, active sync gaat eruit...geldt dit nu ook voor bestaande (gratis) gebruikers? Dit komt niet heel duidelijk naar voren vind ik.
Uit het bewust FP artikel:
Bestaande Google Sync-connecties blijven echter functioneren: consumenten zullen alleen geen nieuwe synchronisaties meer aan kunnen maken.
Maar wat betekent dit? Stel dat ik een nieuwe kalender aanmaak, kan ik deze dan wel/niet syncrhoniseren met m'n iPhone? Ik zou graag iets meer details willen.
Ik lees het als dat het voor huidige connecties blijft werken. Heb je het al ingesteld, geen probleem. Krijg je over 4 maanden een nieuwe foon, dan heb je dus wel een probleem.
Ok, het lijkt hier inderdaad wel op. Jammer man...toch maar eens overwegen om voor de betaalde versie te gaan. 100 Euro per jaar is natuurlijk nog wel te doen; je krijgt wel een enorme bende services waar ik echt ELKE dag meerdere malen gebruik van maak. En voor niets gaat de zon op natuurlijk..
[Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 16-12-2012 20:05]
Wie gebruikt dan nog activesync? Synchronisatie blijft gewoon werken. MAar voor bestaande gebruikers blijft het ook gewoon werken, in januari kunnen geen nieuwe accounts meer gebruik maken van het protocol.
Momenteel bezig met migratie van 3 Google Apps domeinen naar één Google Apps domein. Als er iets een crime is .... veel handwerk, pff.
Momenteel bezig met migratie van 3 Google Apps domeinen naar één Google Apps domein. Als er iets een crime is .... veel handwerk, pff.
Ik heb net even op de "nieuwe" manier mijn iOS devices ingesteld om te werken met m'n Googla apps domain. Echt niets aan de hand! Sterker nog... het is veel beter dan via de "exchange" manier! Wat ik heb gedaan is:
- Voor mail/kalender/notes een account aangemaakt, type "Gmail"
- Voor contactpersonen een account aangemaakt: type "Other" en dan kiezen voor "cardDAV"
[Voor 14% gewijzigd door smeerbartje op 18-12-2012 08:35]
OK, dat klinkt goed. Ik was in de veronderstelling dat het type "Gmail" als je een account aanmaakt niet als push werkt. Maar dat is dus wel zo? Dat zou heel mooi zijn.smeerbartje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:31:
Ik heb net even op de "nieuwe" manier mijn iOS devices ingesteld om te werken met m'n Googla apps domain. Echt niets aan de hand! Sterker nog... het is veel beter dan via de "exchange" manier! Wat ik heb gedaan is:Echt top! Push voor mail werkt nog steeds voor m'n inbox. Ook de contacten worden -inclusief foto- perfect gesynchroniseerd. En ja, gedeelde agenda's werken ook... echter deze moet je wel eerst even aanzetten: klik! Ander voordeel is dat de labels beter terugkomen en dat je goed in kunt stellen wat er nu precies moet gebeuren als je op iOS een mailtje verwijdert.
- Voor mail/kalender/notes een account aangemaakt, type "Gmail"
- Voor contactpersonen een account aangemaakt: type "Other" en dan kiezen voor "cardDAV"
Ik heb nog een ander dingetje trouwens: ik heb aan een Apps-account een aantal domeinen hangen. Een hoofddomein (hoofddomein.com) en een alias-domein (alias.com). Nu kan ik vanaf beide accounts ook prima mail versturen. Alleen wanneer ik dat op mijn iPhone doe zal hij altijd hoofddomein.com als afzender hebben. Ook als ik in mijn accountinstellingen op iOS naam@alias.com hard invoer als email-adres. Hij verandert hem zelf weer in naam@hoofddomein.com. Iemand enig idee of dit op te lossen is?
Wacht, misschien heb ik te vroeg gesproken.... push lijkt niet te werken. De rest van m'n betoog echter wel
.

Sowieso zul je altijd het hoofddomein zien, zelfs via de webinterface (dan staat er van:naam@alias.com namens:naam@hoofdomein.com, tenzij je de betaalde versie hebt. Misschien dat nu wel gaan veranderen met een update aangezien er eigenlijk geen gratis versie meer is.posttoast schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:47:
[...]
OK, dat klinkt goed. Ik was in de veronderstelling dat het type "Gmail" als je een account aanmaakt niet als push werkt. Maar dat is dus wel zo? Dat zou heel mooi zijn.
Ik heb nog een ander dingetje trouwens: ik heb aan een Apps-account een aantal domeinen hangen. Een hoofddomein (hoofddomein.com) en een alias-domein (alias.com). Nu kan ik vanaf beide accounts ook prima mail versturen. Alleen wanneer ik dat op mijn iPhone doe zal hij altijd hoofddomein.com als afzender hebben. Ook als ik in mijn accountinstellingen op iOS naam@alias.com hard invoer als email-adres. Hij verandert hem zelf weer in naam@hoofddomein.com. Iemand enig idee of dit op te lossen is?
/▌
Balen! Dan wordt het toch tijd om naar een alternatief te kijken voor mij. Betalen is voor mij geen optie, omdat ik een domein heb waar mijn hele familie gebruik van maakt. Ik ben best bereid een paar euro per maand te lappen, maar ik krijg echt niet alle anderen zo gek.smeerbartje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:59:
Wacht, misschien heb ik te vroeg gesproken.... push lijkt niet te werken. De rest van m'n betoog echter wel.
Nope, als ik vanuit de webinterface met een alias mail zie ik echt niet namens:etc. staan. Het gaat echt puur om mailen vanaf iOS, daar werkt het niet.Marzman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:07:
[...]
Sowieso zul je altijd het hoofddomein zien, zelfs via de webinterface (dan staat er van:naam@alias.com namens:naam@hoofdomein.com, tenzij je de betaalde versie hebt. Misschien dat nu wel gaan veranderen met een update aangezien er eigenlijk geen gratis versie meer is.
[Voor 35% gewijzigd door posttoast op 18-12-2012 10:16]
En heb je al nagedacht over of je echt die push-notificaties wel nodig hebt? Ik zet 'm gewoon op manual fetch bij openen van de mail app; werkt ook perfect.posttoast schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:14:
[...]
Balen! Dan wordt het toch tijd om naar een alternatief te kijken voor mij. Betalen is voor mij geen optie, omdat ik een domein heb waar mijn hele familie gebruik van maakt. Ik ben best bereid een paar euro per maand te lappen, maar ik krijg echt niet alle anderen zo gek.
[...]
Nope, als ik vanuit de webinterface met een alias mail zie ik echt niet namens:etc. staan. Het gaat echt puur om mailen vanaf iOS, daar werkt het niet.
Ik kan het niet testen omdat mijn tweede domein weg is (kan me niet herrinneren dat weg te hebben gehaald eigenlijk), maar als ik test met user2 als afzender staat er inderdaad niet meer namens:user1. Misschien is dat al aangepast.
/▌
Als ik een mailtje krijg wil ik dat wel direct weten (omdat het werkgerelateerd kan zijn). Dan zou ik hem nog op elke paar minuten checken kunnen zetten, maar dat is voor zover ik weet veel zwaarder voor je accu dan pushmail.smeerbartje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:14:
[...]
En heb je al nagedacht over of je echt die push-notificaties wel nodig hebt? Ik zet 'm gewoon op manual fetch bij openen van de mail app; werkt ook perfect.
Ja dan is het dus zuur dat push functionaliteiten niet meer werken. Ik denk trouwens wel dat Google het toe gaat voegen, maar wanneer is de vraag. Ikzelf mis het niet; mail valt bij mij onder de categorie: niet-urgent. Als het echt "bloedspoed" heeft, dan bellen ze maar.
Zonder push krijg je de notificaties ook, maar slechts om de 15 minuten of welke interval je zelf insteld. Lijkt me niet zo'n probleem bij e-mail, het is geen instant messaging.
/▌
Maar is een 15 minuten refresh niet veel intensiefer voor de batterij dan een push verbinding met active sync?
Als ik nu overga na een betaald account voor 40 euro per jaar, scant Google dan nog steeds je email? En worden er ook functies gebruikt zoals Gmail in de zoekresultaten?
Het hele voordeel van een betaalaccount lijkt mij juist dat van de voordelen van Google gebruik kunt maken, zonder de nadelen.
Als ik nu overga na een betaald account voor 40 euro per jaar, scant Google dan nog steeds je email? En worden er ook functies gebruikt zoals Gmail in de zoekresultaten?
Het hele voordeel van een betaalaccount lijkt mij juist dat van de voordelen van Google gebruik kunt maken, zonder de nadelen.
Google scant altijd je mail anders kun je geen virussen en spam filteren en kun je ook de zoekfunctie niet gebruiken. Alleen zal Google deze data dan niet meer gebruiken om je relevante advertenties te tonen, dat is het enige verschil.
/▌
Primair betaal je voor de hosting en beheer van de services (mail, drive, etc.) voor jouw bedrijf/domein.ronwiel schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:39:
[...]
- uBlock Origin
- uMatrix
Grootste nadeel voor degene die al de gratis Google Apps hebben is dat er geen nieuwe gebruikers meer bij komen. In dit topic zal dus ook steeds minder besproken worden.
Op een gegeven moment zijn er dan zo weinig gebruikers over dat Google geruisloos kan stoppen met het product. Nou ja, tegen die tijd wil ik wel een betaald account overwegen, of ik migreer de boel
Op een gegeven moment zijn er dan zo weinig gebruikers over dat Google geruisloos kan stoppen met het product. Nou ja, tegen die tijd wil ik wel een betaald account overwegen, of ik migreer de boel

/▌
Je kunt in ieder geval makkelijk weg.
Maar die 4 eurotjes in de maand .... ? Het geeft voor mij aan dat Google wel serieus die markt op gaat. Het is geen 'speelgoed' meer.
Maar die 4 eurotjes in de maand .... ? Het geeft voor mij aan dat Google wel serieus die markt op gaat. Het is geen 'speelgoed' meer.
Dat klopt, wie had dat ooit verwacht voor een product dat eindeloos (zo leek het) een beta-status heeft gehad. maar het is wel per gebruiker. Ik heb ook wat accountjes weggegeven aan familieleden en daar heb ik dan geen 4 euro per maand voor over
De gratis versie zoals ze die aanboden was voor mij wel perfect. Er zit voor 9 jaar aan mail in en 33 procent vol ofzo. 100 of 50 gebruikers mocht (mag?) ik aanmaken. Destijds met Thunderbird en Windows Mobile via active sync en nu met een Android en de webinterface dus dat active sync weg is vind ik niet zo heel boeiend meer.

De gratis versie zoals ze die aanboden was voor mij wel perfect. Er zit voor 9 jaar aan mail in en 33 procent vol ofzo. 100 of 50 gebruikers mocht (mag?) ik aanmaken. Destijds met Thunderbird en Windows Mobile via active sync en nu met een Android en de webinterface dus dat active sync weg is vind ik niet zo heel boeiend meer.
/▌
€ 4 per paand per gebruiker vind ik voor de particuliere gebruiker gewoon te duur. Om eerlijk te zijn vind ik - voor de particuliere gebruiker - ieder bedrag te duur zolang er per gebruiker wordt afgerekend.
En als je zelf host dan? Kun je dat voor niks?
Idd, een hostingpartij vraagt er ook geld voor. En met de mogelijkheden van Gmail zit je dan ook niet bij de goedkoopste abo's. Maar bij een hostingpartij betaal je dan weer niet per gebruiker, als je een paar gebruikers hebt kan het wel al snel goedkoper worden.
Google's officiele antwoord is dat je dan het beste de gewone Gmail kunt gebruiken.
Google's officiele antwoord is dat je dan het beste de gewone Gmail kunt gebruiken.
[Voor 49% gewijzigd door Marzman op 28-12-2012 10:10]
/▌
Hier m'n hele familie aan de apps for domains... ik laat iedereen gewoon per jaar geld betalen. Geen enkel probleem en iedereen is hartstikke tevreden over de diensten. Gedeelde docs, iOS, android, alles. Echt helemaal tevreden.
Dat dus...Marzman schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:09:
Maar bij een hostingpartij betaal je dan weer niet per gebruiker, als je een paar gebruikers hebt kan het wel al snel goedkoper worden.
Het niet per gebruiker hoeven te betalen was voor mij een reden om niet voor een Hosted Exchange-oplossing te kiezen (dat betaalde je destijds € 10 per gebruiker per maand voor met beperkte opslagruimte).
Gelukkig heb ik mijn 3 domeinen reeds voorzien van Google Apps...

Servertje opzetten bij Amazon (of een andere goedkopere cloud boer) en Zimbra installeren is ook een goede optiesylvesterrr schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:51:
[...]
Dat dus...
Het niet per gebruiker hoeven te betalen was voor mij een reden om niet voor een Hosted Exchange-oplossing te kiezen (dat betaalde je destijds € 10 per gebruiker per maand voor met beperkte opslagruimte).
Gelukkig heb ik mijn 3 domeinen reeds voorzien van Google Apps...

Het is wat je goed noemt.
Per gebruiker betalen is voor bedrijven juist interessant. Erg flexibel en de bedragen gaan eigenlijk nergens over. Wij vragen meer per user voor aanvullende diensten, dus die Google Apps accounts worden al weggemoffeld.
Je kunt wel een amazon server instellen, maar als je een paar uurtjes aan het klooien bent met een gemiddeld tarief, en je blijft zo'n server onderhouden, dan ben je met die 40 euro per jaar per user vaak stukken goedkoper (en makkelijker) uit. Bovendien moet je zelf zorgen voor je beveiliging.
Ook 3rd party tools werken steeds meer en beter samen met Google Apps, waardoor de optie het zelf maar te doen eigenlijk gewoon niet interessant is.
Per gebruiker betalen is voor bedrijven juist interessant. Erg flexibel en de bedragen gaan eigenlijk nergens over. Wij vragen meer per user voor aanvullende diensten, dus die Google Apps accounts worden al weggemoffeld.
Je kunt wel een amazon server instellen, maar als je een paar uurtjes aan het klooien bent met een gemiddeld tarief, en je blijft zo'n server onderhouden, dan ben je met die 40 euro per jaar per user vaak stukken goedkoper (en makkelijker) uit. Bovendien moet je zelf zorgen voor je beveiliging.
Ook 3rd party tools werken steeds meer en beter samen met Google Apps, waardoor de optie het zelf maar te doen eigenlijk gewoon niet interessant is.
[Voor 6% gewijzigd door RielN op 15-01-2013 17:54]
En dan nog heb je een server met inferieure spamfilters en virusscanners, en je moet de servers zelf patchen met dito security issues etc.
En het betalen per gebruiker is voor bedrijven idd interrseant... Je betaald uit niet voor hardware of hosting waar je de capaciteit niet van gebruikt.
En het betalen per gebruiker is voor bedrijven idd interrseant... Je betaald uit niet voor hardware of hosting waar je de capaciteit niet van gebruikt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Bedrijven pakken sowieso niet de gratis versie lijkt mij, het is nu niet meer terug te vinden maar ik denk ook dat in de voorwaarden wel iets stond hierover.
/▌
Iemand een goed adresje waar ik m'n domein naartoe kan zetten en waar ik de MX records aan kan passen zodat Google Apps gaat werken? Ik heb nu een hosting provider die niet alleen maar domeinregistratie doet, maar die me verplicht om ook een hosting pakket erbij te nemen. Hier wil ik vanaf.
Dus een domein zonder webhosting? Je kunt naar bijvoorbeeld mijndomein kijken. Maar volgens mij zijn er ook goedkopere.smeerbartje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:41:
Iemand een goed adresje waar ik m'n domein naartoe kan zetten en waar ik de MX records aan kan passen zodat Google Apps gaat werken? Ik heb nu een hosting provider die niet alleen maar domeinregistratie doet, maar die me verplicht om ook een hosting pakket erbij te nemen. Hier wil ik vanaf.
Precies, geen hosting, puur registratie. Maar ik wil dus wel de MX records aan kunnen passen, zondag ik mail naar Google Apps kan sturen en poortje 80 naar m'n privé servetje in de meterkast.
Transip bevalt mij prima, maar met beetje zoeken had je dat zo kunnen vinden 

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
ik heb prima ervaringen met loopid.nl
ondertussen niet meer: storingen, reageren niet op tickets etc. Na 14 jaar ga ik er weg.
ondertussen niet meer: storingen, reageren niet op tickets etc. Na 14 jaar ga ik er weg.

[Voor 57% gewijzigd door birdibird op 06-03-2022 21:41]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Mijne loopt via Argeweb. Als je trouwens ergens een domein besteld waar je eigen nameservers in kan stellen kun je kiezen om cloudflare te gebruiken. Die heeft een erg makkelijk panel voor DNS wijzigingen, plus dat de wijzigingen geen tijd kosten.
En ik weet niet wat je google moet betalen voor apps als je via hun registreerd: http://www.google.com/apps/intl/en/business/domain.html
Edit: ook argeweb accepteerd digitale handtekeningen.
En ik weet niet wat je google moet betalen voor apps als je via hun registreerd: http://www.google.com/apps/intl/en/business/domain.html
Edit: ook argeweb accepteerd digitale handtekeningen.
[Voor 6% gewijzigd door Jogai op 17-01-2013 12:39]
Yep, dat bevalt me inderdaad prima.Osxy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:47:
Transip bevalt mij prima, maar met beetje zoeken had je dat zo kunnen vinden

Hier ook, en TransIP kun je middels een API configureren, dat is wel erg lekker.
En een duidelijk DNS-panel, want er is toch wat crap te vinden zeg... tjongejonge.
En een duidelijk DNS-panel, want er is toch wat crap te vinden zeg... tjongejonge.
Dito, fijne toko, alles makkelijk en snel te doen, service is prima.sylvesterrr schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:33:
[...]
Yep, dat bevalt me inderdaad prima.Ik ben vaste klant bij transip sinds ze daar digitale handtekeningen accepteren voor domeinregistraties.
Ik zit er inmiddels ook al wat jaartjes

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Houden we de discussie bij Google Apps mannen 

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!
Sorry, heb m'n input inmiddels binnenEquator schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:59:
[mbr]Houden we de discussie bij Google Apps mannen :)[/]

Godsamme! Google heeft de nieuwe interface er doorgedrukt. Dus de nieuwe compose en reply interfaces.
Een woord: Kut!
Wat is dat toch een belachelijke trend dat alles met zoveel mogelijk clicks moet? Alle opties zitten verborgen achter een extra klik en zeeën van open ruimte worden niet meer gebruikt. Waarom is dat compose venster nou weer rechtsonder geforceerd?
Echt, ik snap niet wat die bavianen in hun hoofd halen. Tijd weer voor wat nieuws, denk ik

Zo, dat lucht op
Een woord: Kut!
Wat is dat toch een belachelijke trend dat alles met zoveel mogelijk clicks moet? Alle opties zitten verborgen achter een extra klik en zeeën van open ruimte worden niet meer gebruikt. Waarom is dat compose venster nou weer rechtsonder geforceerd?
Echt, ik snap niet wat die bavianen in hun hoofd halen. Tijd weer voor wat nieuws, denk ik

Zo, dat lucht op

[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 17-04-2013 19:16]
- uBlock Origin
- uMatrix
Volgens mij had ik al zoiets, ik zie niet heel veel verschil. Het ziet er ook wel strak uit, dat was het enige "nadeel" van Gmail. Dat het dezelfde interface en uitstaling had als die van iemand die zijn eerste php-script gemaakt heeft 

[Voor 59% gewijzigd door Marzman op 17-04-2013 19:33]
/▌
Kan hier nog gewoon de oude versie gebruiken anders. Een tijdje geleden heb ik handmatig de oude versie weer aangezet en sindsdien kan ik lekker full screen emailen.
Ik zie nu tot mijn opluchting inderdaad een optie, verborgen achter een click, om terug te schakelen naar de oude versie. Wel tijdelijk, zeggen ze.
@Marzman: Dat verschil ga je wel zien, hoor! Compose wordt opeens een (relatief) kleine pop-up, rechtsonder over je inbox. De oude methode is een nieuwe pagina.
Het kan best goed werken, maar laat mij de positie dan bepalen (rechtsonder vind ik irritant) en verstop niet alle functies achter een extra klik!
@Marzman: Dat verschil ga je wel zien, hoor! Compose wordt opeens een (relatief) kleine pop-up, rechtsonder over je inbox. De oude methode is een nieuwe pagina.
Het kan best goed werken, maar laat mij de positie dan bepalen (rechtsonder vind ik irritant) en verstop niet alle functies achter een extra klik!
- uBlock Origin
- uMatrix
Ik ben ook absoluut niet te spreken over de nieuwe compose. Belachelijk dat dat verplicht wordt uitgerold naar betalende klanten! Ik vind het schermpje te klein en ik vond de vorige veel rustgevender (who cares die andere mails op de achtergrond?)
Ik denk dat 't achterliggende idee vooral met tabletten in het achterhoofd was (andere e-mail op de achtergrond kunnen houden terwijl je een e-mail opstelt). Omdat verschillende vensters op tabletten niet gemakkelijk werkt.
[Voor 83% gewijzigd door Bram1337 op 20-08-2016 17:07. Reden: Android N lijkt Split Schermpjes te verpraktiseren]
Ik zit er sterk aan te denken te stoppen met Google Apps voor mijn domein.
De grote vraag is alleen wel: wat nu?
Voor mij zijn de belangrijkste features:
- E-mail en webmail (vaak makkelijk bij elke hosting provider te regelen)
- Calendar
- Contacts
Ik vind het vooral moeilijk om zelf goede alternatieven voor de Calendar en de Contacts te vinden. Na wat zoeken op internet raden mensen dan outlook.com aan en zoho, maar ik wil eigenlijk het liefste of zelf iets regelen, of een partij in Nederland hebben die het voor mij regelt tegen een scherp tarief (en ik dus direct kan bellen als er iets aan de hand is).
Wat raden jullie mij aan?
Mijn grootste ergernis die ik de laatste tijd heb met Google, is dat ik het gevoel heb dat mijn privacy zo goed als verdwenen is. Ik word op Facebook en Linkedin met mensen gematcht puur op basis van het feit dat ik ooit met ze gemaild heb! En dat gaat mij nu echt te ver.
Kortom, wat is een goed alternatief voor een calendar en contacts oplossing die goed samenwerkt met clients op de PC en iOS of Android toestellen?
De grote vraag is alleen wel: wat nu?
Voor mij zijn de belangrijkste features:
- E-mail en webmail (vaak makkelijk bij elke hosting provider te regelen)
- Calendar
- Contacts
Ik vind het vooral moeilijk om zelf goede alternatieven voor de Calendar en de Contacts te vinden. Na wat zoeken op internet raden mensen dan outlook.com aan en zoho, maar ik wil eigenlijk het liefste of zelf iets regelen, of een partij in Nederland hebben die het voor mij regelt tegen een scherp tarief (en ik dus direct kan bellen als er iets aan de hand is).
Wat raden jullie mij aan?
Mijn grootste ergernis die ik de laatste tijd heb met Google, is dat ik het gevoel heb dat mijn privacy zo goed als verdwenen is. Ik word op Facebook en Linkedin met mensen gematcht puur op basis van het feit dat ik ooit met ze gemaild heb! En dat gaat mij nu echt te ver.
Kortom, wat is een goed alternatief voor een calendar en contacts oplossing die goed samenwerkt met clients op de PC en iOS of Android toestellen?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
De matches op Facebook en LinkedIn komen of doordat jij toestemming geeft om jouw e-mail door te zoeken of doordat anderen toestemming geven hun mail door te laten zoeken waarna jouw mail adres naar boven komt. Geef LinkedIn en Facebook de schuld, niet Google.
Ik heb mijn pa laatst op Outlook.com gezet met een eigen domeinnaam en dat werkt ook prima. Synchronisatie met Outlook op de desktop is geen probleem en synchronisatie met Android werkt ook prima.
Zelf regelen kan ook, maar dan moet je zelf een server inrichten en dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent. Zoek je een partij in Nederland dan is het 9/10 keer een exchange server (hosted exchange) die zij voor je opzetten. Werkt ook prima
En anders Office 365? Zit je als zakelijke klant bij Microsoft en krijg je het volledige Office 365 pakket.
Zie ook: http://betanews.com/2013/...for-small-business-email/
Ik heb mijn pa laatst op Outlook.com gezet met een eigen domeinnaam en dat werkt ook prima. Synchronisatie met Outlook op de desktop is geen probleem en synchronisatie met Android werkt ook prima.
Zelf regelen kan ook, maar dan moet je zelf een server inrichten en dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent. Zoek je een partij in Nederland dan is het 9/10 keer een exchange server (hosted exchange) die zij voor je opzetten. Werkt ook prima

[Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 18-04-2013 10:22]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit is meestal geen probleem voor mail en webmail, maar ik mis vaak een geintegreerde oplossing voor kalenders en contacten.smeerbartje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:17:
En zelf iets hosten op een VPSje?
Linkedin heb ik al verwijderd, maar Facebook neem ik wat moeilijker afscheid vanTsurany schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:22:
De matches op Facebook en LinkedIn komen of doordat jij toestemming geeft om jouw e-mail door te zoeken of doordat anderen toestemming geven hun mail door te laten zoeken waarna jouw mail adres naar boven komt. Geef LinkedIn en Facebook de schuld, niet Google.

Het scheelt wel dat ik bijna geen persoonlijke info op mijn Facebook heb staan.
Alleen "het toestemming geven om mijn mail door te laten zoeken" vind ik nog een raar verhaal. Dat kan alleen als Google dit toestaat.
Nou ik lijk het inmiddels te begrijpen.. ik moet niet Google de schuld geven, ook niet Facebook, maar de idioten die de optie gebruiken om "vrienden te zoeken" en daarbij hun eigen adresboek aan Facebook overhandigen, waardoor ik ook weer aan ze gekoppeld word op die site.
Pfff.
Ik zat hier vanochtend toevallig al naar te kijken en ik moet zeggen dat het mij wel degelijk aanspreekt.En anders Office 365? Zit je als zakelijke klant bij Microsoft en krijg je het volledige Office 365 pakket.
[Voor 74% gewijzigd door Lethalis op 18-04-2013 10:54]
Nogal offtopic in de Google Apps thread:
Wij werken al zeer lang met Horde als backend.
Het is niet altijd even smooth geweest, maar Syncen gaat intussen gewoon via het Exchange protocol (of SyncML) en dat is erg goed.
Het is gratis, heeft Calendars, contacts, webmail, enz. Installatie eenvoudig via Pear. Werkt prima op iOS, Desktop (Thunderbird + Lightning) en Android.
Aanrader.
Wij werken al zeer lang met Horde als backend.
Het is niet altijd even smooth geweest, maar Syncen gaat intussen gewoon via het Exchange protocol (of SyncML) en dat is erg goed.
Het is gratis, heeft Calendars, contacts, webmail, enz. Installatie eenvoudig via Pear. Werkt prima op iOS, Desktop (Thunderbird + Lightning) en Android.
Aanrader.
Ik heb ook al een apart topic aangemaaktdaftpunk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:34:
Nogal offtopic in de Google Apps thread: Wij werken al zeer lang met Horde als backend.

Google Apps alternatief (hoeft niet per se gratis te zijn)
[Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 18-04-2013 10:35]
Ik heb problemen om mijn account dat ik geregistreerd heb bij Transip te activeren voor Google apps. Ik heb de DNS instellingen nu als volgt: (zoals HIER beschreven)
Echter Google keurt dit niet goed; de validatie gaat goed. Dus hij kan middels een TXT record verifieren dat ik de eigenaar ben; echter instellen van de MX records lukt me niet. Hij staat nu op "validating", maar na een dag ofzo komt er dan "failed" te staan in het Google Apps control panel. Er staat verder geen reden bij.
Echter Google keurt dit niet goed; de validatie gaat goed. Dus hij kan middels een TXT record verifieren dat ik de eigenaar ben; echter instellen van de MX records lukt me niet. Hij staat nu op "validating", maar na een dag ofzo komt er dan "failed" te staan in het Google Apps control panel. Er staat verder geen reden bij.
[Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 13-05-2013 10:27]
Er staat toch dat je een a-record moet aanmaken, niet een txt record.smeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:23:
Ik heb problemen om mijn account dat ik geregistreerd heb bij Transip te activeren voor Google apps. Ik heb de DNS instellingen nu als volgt: (zoals HIER beschreven)
[afbeelding]
[afbeelding]
/▌
Je kan een txt bestand in het domein zetten, maar dat is geen DNS-instelling. Dat is gewoon een .txt bestand in de root van je domein gooien.
De andere optie is een A-record aanmaken, dat is wél een DNS-instelling.
Even goed lezen wat je moet doen dus, want je haalt nu appels en peren door elkaar
De andere optie is een A-record aanmaken, dat is wél een DNS-instelling.
Even goed lezen wat je moet doen dus, want je haalt nu appels en peren door elkaar

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Volgens mij hebben jullie het mis
. Er moeten twee zaken gebeuren:
1) Bewijzen dat het domein van jou is (de validatie).
2) MX records aanpassen, zodat mail goed wordt afgehandeld.
Zoals ik in mijn post vertel is de validatie goed gedaan. Je kunt dit op verschillende manieren oplossen, je kunt een file in je html dir plaatsen (dus gewoon via web toegankelijk maken), maar je kunt ook een zogenaamde TXT (Tekst beschrijving (SPF)) in te stellen. Dit heb ik dus gedaan en het werkt. Geen appels en peren dus
Mijn probleem begint pas bij de MX records; deze herkent Google niet. En waarom weet ik dus niet.

1) Bewijzen dat het domein van jou is (de validatie).
2) MX records aanpassen, zodat mail goed wordt afgehandeld.
Zoals ik in mijn post vertel is de validatie goed gedaan. Je kunt dit op verschillende manieren oplossen, je kunt een file in je html dir plaatsen (dus gewoon via web toegankelijk maken), maar je kunt ook een zogenaamde TXT (Tekst beschrijving (SPF)) in te stellen. Dit heb ik dus gedaan en het werkt. Geen appels en peren dus

Mijn probleem begint pas bij de MX records; deze herkent Google niet. En waarom weet ik dus niet.
Hoort die 10, 20, etc wel in de "waarde"?
- uBlock Origin
- uMatrix
Volgens de beschrijving wel; hiermee geef je prioriteit aan de servers.Room42 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:38:
Hoort die 10, 20, etc wel in de "waarde"?
Ja? Waar staat dat dan??Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:01:
[...]
Er staat toch dat je een a-record moet aanmaken, niet een txt record.

Ho ho, je hebt een edit-knop!
Maar de opmerking van Marzman gaat volgens mij ook over het valideren van het domein. Dat is dus goed gegaan.
- uBlock Origin
- uMatrix
Waarom staat er dan validation in process en later failed als dat al gelukt is? Je moet daar gewoon op view instructions klikken en wat er dan staat dat moet je uitvoeren. Anders maak daar maar een screenshot van 
Gaat het om lommers.org? Het is iets makkelijker helpen als je het domein niet "geheim" houdt, en het lijkt me ook niet echt geheim als je dat wel onder het huisje plakt van je profiel hier.

Gaat het om lommers.org? Het is iets makkelijker helpen als je het domein niet "geheim" houdt, en het lijkt me ook niet echt geheim als je dat wel onder het huisje plakt van je profiel hier.
/▌
Google keek waarschijnlijk nog naar de cached waarden. Je moet de volgende keer eerst een aantal dagen van te voren de TTL verlagen, daarna de wijziging doorvoeren. Voor bovenstaand domein lijken de wijzigingen voltooid. Zie bijv intodns.com voor een check.
Haal ze maar eens weg, dan zal het wel werkensmeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
[...]
Volgens de beschrijving wel; hiermee geef je prioriteit aan de servers.

Bij Transip (gokje, gebruik ik zelf ook) hoort dat er bij die 10 20 enz. Meestal is dat inderdaad een los veld.
/▌
Zou je mij een screenshot kunnen sturen van jouw configuratie?Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:42:
Bij Transip (gokje, gebruik ik zelf ook) hoort dat er bij die 10 20 enz. Meestal is dat inderdaad een los veld.
Je kan inderdaad je domein valideren mbv een TXT record ipv een A record. Dus als hij zegt dat de domeinnaam correct gevalideerd is, lijkt dat in orde.
Ikzelf heb ook TransIP, en heb eens gekeken naar mijn instellingen. Die zien er hetzelfde uit, op wat prioriteiten van de fallback servers na, maar dit maakt niet uit (zolang ze hoger zijn dan de primary mail servers)
Je hebt zeker de MX records aangepast voor al je domeinen? (zowel het hoofddomein als de aliassen)
Ikzelf heb ook TransIP, en heb eens gekeken naar mijn instellingen. Die zien er hetzelfde uit, op wat prioriteiten van de fallback servers na, maar dit maakt niet uit (zolang ze hoger zijn dan de primary mail servers)
Je hebt zeker de MX records aangepast voor al je domeinen? (zowel het hoofddomein als de aliassen)
Geen probleem. Er zit wat oude meuk in, maar de MX-en kloppen en werken nogsmeerbartje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:45:
[...]
Zou je mij een screenshot kunnen sturen van jouw configuratie?

/▌
Thanks; deze combinatie had ik ook al geprobeerd. Echter, wat blijkt nu: er zit een KLEINE BUG in de Google Apps control panel. Als je een alias domein koppelt aan je primary domain, dan blijft er dus in veel gevallen "MX records setup validation in progress..." staan, ook al is de verificatie van de MX records correct verlopen. Ik heb ook getest door een mail te sturen naar de nieuwe aliasses en dit werkt dus gewoon goed. Met andere woorden: ik kan gewoon gemaild worden op het nieuwe domeind at gekoppeld is aan mijn primary domein).Marzman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:53:
[...]
Geen probleem. Er zit wat oude meuk in, maar de MX-en kloppen en werken nog
[afbeelding]
Voor meer info: http://productforums.goog.../#!topic/apps/LVotYatGGxs (onderaan de pagina)
Draai nu alweer een tijdje geforceerd de Gmail app op mijn iPhone (toestel vervanging net na sluiting EAS support). Je leert er mee leven zeg maar. Wat een crap applicatie. Heb weekje geleden ook zakelijk een iPhone gekregen, gewoon native mail.app. Word ik er de hele dag mee geconfronteerd hoe veel fijner dat werkt. Moraal van het verhaal, ik wil gewoon EAS terug. 
Ik wil best betalen, boeit me niks. Maar ik wil gewoon geen custom domain. Heb zat eigen domains, maar wil gewoon mijn @gmail.com blijven gebruiken. Heb me al helemaal suf gegoogled, maar voor zover ik kan zien moet ik gewoon een custom domain gebruiken.
Kan iemand me vertellen of er eventueel na een signup een workaround is? En dan geen doorsturen, dat vind ik niks
/edit
Voor iemand er mee komt, ik zou zo naar outlook.com gaan met een live.com emailadres, maar outlook.com ondersteunt geen imap voor desktop, en dat heb ik nodig op mijn Mac.

Ik wil best betalen, boeit me niks. Maar ik wil gewoon geen custom domain. Heb zat eigen domains, maar wil gewoon mijn @gmail.com blijven gebruiken. Heb me al helemaal suf gegoogled, maar voor zover ik kan zien moet ik gewoon een custom domain gebruiken.
Kan iemand me vertellen of er eventueel na een signup een workaround is? En dan geen doorsturen, dat vind ik niks

/edit
Voor iemand er mee komt, ik zou zo naar outlook.com gaan met een live.com emailadres, maar outlook.com ondersteunt geen imap voor desktop, en dat heb ik nodig op mijn Mac.

[Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 16-05-2013 20:14]
Ik neem aan dat je Exchange ActiveSync bedoelt? Ik moet eerlijk zeggen... ik mis het niet. Ik heb m'n gmail nu gewoon als "gmail" account op m'n iOS devices en laat elk uur checken. Dit merk ik NIET aan het accuverbruik en de mail komt gewoon goed binnen. Eigenlijk niks te klagen. Waar is het je om te doen? Push?
Wikipedia: Exchange ActiveSync
Wikipedia: Exchange ActiveSync
Yup, push. Om verschillende redenen. Is een must voor mij.
Zou je een paar redenen op kunnen noemen? Naast een delay in het binnenkomen van de mail kan ik namelijk niets verzinnen. Ben benieuwd of ik dezelfde redenen (onbewust) ook hebUltraSub schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:27:
Yup, push. Om verschillende redenen. Is een must voor mij.

Ik vind een delay ook niet zo boeiend. Als het echt dringend is kun je beter bellen en voor er tussenin heb je nog instant messaging of sms. Ik laat mijn telefoon ook al heel lang geen geluid meer maken bij nieuwe mails/berichten. Dan blijf je bezig met op je telefoon kijken.
/▌