Toon posts:

Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 91.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Largo

Donderdraak

Marzman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik denk de migratie naar gewone Google accounts? Dat is voornamelijk fijn, je ouders kunnen dan ook inloggen op www.gmail.com, YouTube: Broadcast Yourself., de normale docs, de normale iGoogle enz zonder dubbele accounts te moeten hebben. Als je Google Docs gebruikt moet je wel even opletten want je krijgt de andere Google Docs (van de gewone Gmail, dat is zo'n dienst die ze twee keer hadden)
Hey dat bedoelde ik thanks!
Youtube met account hebben ze niet echt nodig....docs ook niet.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:45
Room42 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:01:
Je kunt ze wel koppelen, maar niet gescheiden twee keer inloggen.
Dat kan wel met Account schakelen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laudor schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Dat kan wel met Account schakelen.
Je accounts raken dan aan elkaar gelieerd, als ik me niet vergis. Je vertelt Google in ieder geval dat ze bij elkaar horen.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nope, ik "schakel" ook wel eens tussen mijn prive gmail/google account en zakelijk google apps account, krijg als ik inlog op een bepaalde site met een ander account dan waarmee ik al dmv cookies ben ingelogt netjes een pop-up of ik wil "schakelen" tussen de accounts. Deze worden dan niet gelinkt oid.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Room42
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:02:
nope, ik "schakel" ook wel eens tussen mijn prive gmail/google account en zakelijk google apps account, krijg als ik inlog op een bepaalde site met een ander account dan waarmee ik al dmv cookies ben ingelogt netjes een pop-up of ik wil "schakelen" tussen de accounts. Deze worden dan niet gelinkt oid.
Oh zo. Dat klopt, maar dan is dat andere account wel afgemeld. Je kunt dus niet Gmail op het ene account en Youtube op het andere account draaien op die manier.
Again, correct enlighten me if i'm wrong ;)

[Voor 4% gewijzigd door Room42 op 09-06-2011 16:08]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2 verschillende browsers werkt iig wel prima,

Over het algemeen gebruik ik Chrome voor mijn zakelijke account, en FF voor privé, voor mij is dat de handigste oplossing omdat ik dn tegelijkertijd op beide gmails kan inloggen. :)

[Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 09-06-2011 16:17]

• Room42
  • Niet online
Ja, dan zou je ook nog twee instanties van Firefox kunnen draaien (met 2 profielen en de 2e Fx starten met -no-remote als parameter).

- uBlock Origin
- uMatrix

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah zou kunnen, maar kvin chrome wel lekker voor het zakelijke account, heb je mooi die aangepaste browser schermen zonder menu's en navi knoppen etc.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 15:33
Ik kan nergens meer vinden hoe ik Google Talk / Chat aan moet zetten op een Google Apps domein. Ik vind de instellingen (in de vorm van die wizard) er sowieso niet duidelijker op geworden. Iemand enig idee?

omniscale.nl

• Room42
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21:
Ik kan nergens meer vinden hoe ik Google Talk / Chat aan moet zetten op een Google Apps domein. Ik vind de instellingen (in de vorm van die wizard) er sowieso niet duidelijker op geworden. Iemand enig idee?
Die wizard hoef je niet te gebruiken. Google Talk is gewoon een van de services, in te schakelen via Organization & users -> Sevices.

- uBlock Origin
- uMatrix

• posttoast
Room42 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:01:
[...]

Die wizard hoef je niet te gebruiken. Google Talk is gewoon een van de services, in te schakelen via Organization & users -> Sevices.
Heel gek, maar Google Talk is in die lijst nergens terug te vinden hier.

omniscale.nl

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09-2022

Stampertje

Gaat je nix aan

In je dashboard, klik op Chat, dan kom je in een vervolgscherm waarin je de service kan verwijderen.

Living the American Dream

• Room42
  • Niet online
Heerlijk :(

7 juni dus een ticket aangemaakt bij Google Support (wat op zich dus al een marteling was) en die is dus nog steeds niet opgelost. Krijg ik dit zinnetje in d'r antwoord op mijn vraag wat de status is en waarom het zolang duurt:
To help you troubleshoot this better, may I ask what your ultimate goal is after the removal of the results that are still showing up for already deleted nicknames (which seems to be cosmetic only)?
Cosmetic only?? OMG! Nee! :( Zit ik dus voor niets te wachten omdat ze mijn ticket niet begrepen heeft. In plaats van dat ze dan even vragen stellen. De communicatie is nihil en zeer passief. Ik moest maar gewoon wachten en nu blijkt waarom. De prioriteit stond op nul. Grrrr!

[Voor 4% gewijzigd door Room42 op 21-06-2011 04:11]

- uBlock Origin
- uMatrix

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Er is eigenlijk ook geen excuus voor Google om niet terug te koppelen, hadden ze wel de prioriteit verlaagd? Ik volg altijd op na 48 uur, is helaas soms wel eens nodig.

Ik moet zeggen dat ik het verhaal ook niet helemaal snap hoor, tenzij je dat 'verwijderd' domain als een nieuw account wil registreren, maar dat niet kan omdat Google denkt dat het nog actief is.

• posttoast
Stampertje schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:01:
In je dashboard, klik op Chat, dan kom je in een vervolgscherm waarin je de service kan verwijderen.
Ik wil hem niet verwijderen, ik wil hem juist toevoegen. Hij staat dan ook niet op mijn dashboard.

omniscale.nl

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

posttoast schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Ik wil hem niet verwijderen, ik wil hem juist toevoegen. Hij staat dan ook niet op mijn dashboard.
Staat op je dashboard een linkje met "add more services"? Wellicht dat het daar onder staat.

• Room42
  • Niet online
JoetjeF schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:01:
Er is eigenlijk ook geen excuus voor Google om niet terug te koppelen, hadden ze wel de prioriteit verlaagd? Ik volg altijd op na 48 uur, is helaas soms wel eens nodig.
Ze had hem, blijkt nu, initieel al laag ingeschat. Ik ga nu ook elke 2 dagen mailen. En anders overdag even bellen.
Ik moet zeggen dat ik het verhaal ook niet helemaal snap hoor, tenzij je dat 'verwijderd' domain als een nieuw account wil registreren, maar dat niet kan omdat Google denkt dat het nog actief is.
Het zat zo:

Ik had een GAFYD-account met domein A met een aantal users. Later heb ik hier Domein B aan toegevoegd. Later bleek het slimmer om van domein B een los GAFYD-account te maken dus heb ik hem weer losgekoppeld van domein A.

Dat leek allemaal goed te gaat, tot ik mijn eigen naam ook op het nieuwe GAFYD-account aan wilde maken (dat lukte niet omdat het adres al zou bestaan). Nu blijken alle users van domein A nog steeds een alias naar domein B te hebben. Het probleem is dat die aliassen niet te verwijderen zijn.
Daar komt dus de support van Google om de hoek kijken.

[Voor 5% gewijzigd door Room42 op 21-06-2011 18:39]

- uBlock Origin
- uMatrix

• posttoast
Stampertje schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Staat op je dashboard een linkje met "add more services"? Wellicht dat het daar onder staat.
Vroeger stond dat er altijd inderdaad, maar met het dashboard nieuwe stijl dus niet meer. Ik zie alleen dit:

http://tweakers.net/ext/f/alx2adgL41qFvvp5BEfNjX7b/thumb.jpg

omniscale.nl

• Room42
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:27:
[...]

Vroeger stond dat er altijd inderdaad, maar met het dashboard nieuwe stijl dus niet meer. Ik zie alleen dit:

[afbeelding]
Wat staat er achter "Service settings" in het blauw dan? :+ Maar goed, je moet hier zijn:

[Voor 31% gewijzigd door Room42 op 21-06-2011 22:54]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Room42
  • Niet online
Het probleem met mijn Google Apps accounts is nu eindelijk opgelost. Ik blijf er voorlopig maar even vanaf :X
Heb nu nog 14 dagen trial. Nog even aankijken en dan straks weer terug naar de standard edition. Hopen dat dat goed gaat! :$

- uBlock Origin
- uMatrix

• posttoast
Room42 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Wat staat er achter "Service settings" in het blauw dan? :+ Maar goed, je moet hier zijn:

[afbeelding]
Ja, dat scherm kom ik wel in, maar daar staat Google Talk dus niet tussen bij mij. Wel 1001 andere services, maar Talk niet.

omniscale.nl

• Room42
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:45:
[...]

Ja, dat scherm kom ik wel in, maar daar staat Google Talk dus niet tussen bij mij. Wel 1001 andere services, maar Talk niet.
Ok, ik zit nu dus even in de betaalde versie, misschien is het daar een onderdeel van. Zal over 10 dagen weer eens kijken :)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Talk staat er bij mij gewoon bij in de gratis versie (die met 100 accounts, is een wat ouder account al denk ik niet dat dit uitmaakt want ook bij mij haalt google gewoon diensten weg als ze er geen zin meer in hebben :p ).

Ik gebruik Talk ook echt trouwens, op de mobiel en heel af en toe in de webmail.

[Voor 11% gewijzigd door Marzman op 23-06-2011 12:31]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 13:10
Ik hoop dat we binnenkort Google+ ook kunnen kiezen :). Ik heb een invite, maar Google Apps wordt nog niet ondersteund, helaas.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 11:45
En Google call? Komt die ook bij apps in nl?
zie ook: nieuws: Bellen vanuit Gmail komt beschikbaar in Nederland en België

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, bij mij zit het er al een tijd in. Ik denk omdat ik hem Engelstalig heb.

/▌

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:43
Ik heb het nu ook en bij mij staat hij op Nederlands.

• smeerbartje
Ik heb toch liever Google+.

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 31-03 11:45
hmm, dan moet ik maar even goed kijken :-)

edit: die stond dus uit in mijn Control Panel! Nu nog een webcam.

[Voor 45% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-08-2011 21:59]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Meer mogenlijkheden voor de gratis Google Apps versie:
  • Delegated administration
  • Multi-domain support
  • User policy management

• smeerbartje
JoetjeF schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:58:
Meer mogenlijkheden voor de gratis Google Apps versie:
  • Delegated administration
  • Multi-domain support
  • User policy management
Ik zag ook iets voorbij komen dat ze bezig zijn om Google+ te activeren.... yeah!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 09:53
Woow, pagina-rechten in google sites!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 23:52
Ik ga voor mijn bedrijf overstappen naar Google Apps, wel als test case want wil wel weten of het iets is.
Het zal gaan om de gratis versie, er zijn initieel teveel email adressen nodig om daar meteen voor te gaan betalen wat ik er op dit moment niet voor over heb. (Maar ik kom niet boven de 10 uit)

Ik zie voordelen in calendar, contacts en natuurlijk de mail. Sites docs en talk zie ik voorlopig nog geen voordeel in.

De extra's die je krijgt met de betaalde versie vind ik ook niet helemaal duidelijk. Er staat bijvoorbeeld Analytics bij maar dat kun je altijd gratis gebruiken, dus weet niet wat het veranderd?

Ik heb wel ooit eerder een poging gedaan, maar een mailbox overzetten van 3GB is niet te doen, het duurde bijna een week en alle data (datums) klopten niet meer waardoor het onbruikbaar werd.
Nu zit het met een nieuwe bedrijf en domein dus het over te zetten email is te overzien.
Nu heb ik alleen problemen met het aanmaken van een email adres, deze was eerst verwijderd en wil ik nu opnieuw aanmaken. Dan moet je 56 dagen wachten maar na 7 dagen lukt het nog niet :(

[Voor 9% gewijzigd door Bender op 21-08-2011 11:08]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Tja, dat heb je met gratis versies :P

Tip voor de volgende keer, eerst renamen naar een random naam, dan verwijderen. Het gaat namelijk wel vaker mis is mijn ervaring.

Hier een overzicht met de belangrijkste verschillen: Google Apps FAQ: Standard vs. Premiere

[Voor 34% gewijzigd door JoetjeF op 22-08-2011 11:17]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn zusje heeft een eigen bedrijfje, en zodoende heb ik voor haar ook een free google app aangemaakt.
Nu klaagt zij steeds erover, dat mailtjes niet overkomen van klanten naar haar info@domein.nl adres.

De gebruikers krijgen een mailtje terug, dat het 'delayed' is. Maar ookal wachten ze dagen, de mail komt niet over.

Ik kan het nog niet helemaal pinpointen, maar het lijkt erop dat het iig bij hotmail gebruikers zo is.
Die krijgen dan onderstaande mail:
From: postmaster@mail.hotmail.com
To: klant@hotmail.com
Date: Thu, 25 Aug 2011 18:23:32 -0700
Subject: Delivery Status Notification (Delay)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

info@mijndomain.nl
Er zit dan ook een bijlage bij genaamd: att0001
met de inhoud:
Reporting-MTA: dns;col0-omc1-s3.col0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;COL102-W12
Arrival-Date: Thu, 25 Aug 2011 06:23:12 -0700

Final-Recipient: rfc822;info@mijndomain.nl
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Sat, 27 Aug 2011 06:23:06 -0700
Maar volgens me zusje, is het ook bij klanten, die geen hotmail gebruiken.

Hebben meer mensen hier last van?
Ligt dit bij Hotmail (en eventueel andere providers)
Ligt dit aan gmail?
Kan dit liggen aan mijn DNS instellingen?

Overigens komen de mailtjes soms wel meteen over! Bijvoorbeeld als ik test vanaf mijn eigen hotmail adres :'(

• RielN
Welke domeinnaam gaat dit om? Dan kan ik even je DNS checken, bij die delayed dingen is er wel eens een andere record op de zelfde hostnaam als de mx-en (zoals CNAMES).

• TripleQ
  • Niet online
RielN schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:55:
Welke domeinnaam gaat dit om? Dan kan ik even je DNS checken, bij die delayed dingen is er wel eens een andere record op de zelfde hostnaam als de mx-en (zoals CNAMES).
studiogetupanddance.nl
Thx alvast!

• RielN
Daar zie ik geen rare dingen. Strange.

• TripleQ
  • Niet online
Ja he...heeft al tijdje zo gewoon goed gewerkt, maar de laatste paar maand komt ze staat vaker met dit soort meldingen

• smeerbartje
TripleQ schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:29:
Ja he...heeft al tijdje zo gewoon goed gewerkt, maar de laatste paar maand komt ze staat vaker met dit soort meldingen
En opgelost?

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb er verder niks mee gedaan, omdat ik niet wist wat.
Maar verder hoor ik haar er ook niet meer over. Dus zal wel goed zitten nu denk ik

• RielN
Ben zelf al een poosje overgestapt op '2-way authentication'. Relatief weinig overlast maar wel erg goede beveiliging tegen Hackers :)

Iemand dit stukje al eens gelezen? (echt de moeite!)
http://www.theatlantic.co...hive/2011/11/hacked/8673/

Het is een lange zit, maar een mooi verhaal over wat er gebeurt en wat Google doet als je account gehacked wordt (en het stukje heeft gezorgd dat ik 2-way authentication' geactiveerd heb.

Over hoe google het 2-way geimplementeerd heeft ben ik behoorlijk te spreken. Nog meer mensen die het aan hebben?

• Zapato
RielN schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:49:
Nog meer mensen die het aan hebben?
Ik heb het ook aan staan. Heb zelf de stap gezet na de hack van het PSN netwerk.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In de nieuwe layout heeft Google in alle wijzelijkheid besloten dat mijn zelf gekozen scrollbars die ik in alle applicaties op m'n desktop gebruik diep in m'n hart eigenlijk helemaal niet wil gebruiken en heeft ze vervangen door hun eigen versie.

Nou ben ik vrij koppig en meen ik te denken dat ik zelf weet wat ik wil gebruiken maar ik kan nergens een script of optie op het internet vinden wat me de mogenlijkheid geeft normale scrollbars te gebruiken. Iemand toevallig ooit iets tegengekomen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb gewoon een normale grijze scrolbalk (Windows 7, Firefox) in de nieuwe layout.

/▌

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

same here Win XP, chrome en FF beide grijze scrollbalken zowel in mijn GAFB als mijn gewone gmail (beide nieuwe look)

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Op Mint 10 met Chrome 14 ziet het er zo uit:

Dit is de scrollbar van 'My collections', zoals je ziet kan je ook niet zien waar het scroll gebied start of eindigd. Zal het eens op Firefox proberen.

Edit: op Firefox ziet het er inderdaad wel normaal uit, apart.

Overiges heeft zowel een document als spreadsheet beide verschillende scrollbars tov de home screen. Ik heb dus drie verschillende uitziende scrollbar, dik, dun met pijltjes en dun zonder pijltjes

[Voor 34% gewijzigd door JoetjeF op 25-10-2011 14:11]

• smeerbartje
Yeah! Google+ eindelijk beschikbaar voor Google Apps!!!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Largo

Donderdraak

Echt? Ik krijg nog steeds de bekende melding....

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Google+ is now available with Google Apps

Je moet Picassa and Google Talk enabled hebben.

[Voor 76% gewijzigd door JoetjeF op 28-10-2011 09:34]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

-ET-

Phone Home

Ik heb zowel google talk als Picassa enabled in mijn google apps. Echter krijg ik ook nog de foutmelding.

[edit]
ik zie net dat je google+ ook nog appart in je apps moet enablen.

[Voor 27% gewijzigd door -ET- op 28-10-2011 09:49]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:24
Ik heb 'm net ingeschakeld, en het werkt inderdaad. Je moet Google+ activeren onder "Organization & Users".

Helaas is het voor mij al te laat. Door het gebrek aan communicatie met betrekking tot Google+ voor Google Apps gebruikers ben ik mijn Facebook-profiel meer en meer gaan gebruiken...

[Voor 46% gewijzigd door Mawlana op 28-10-2011 10:49]

• smeerbartje
sylvesterrr schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:35:
Ik heb 'm net ingeschakeld, en het werkt inderdaad. Je moet Google+ activeren onder "Organization & Users".

Helaas is het voor mij al te laat. Door het gebrek aan communicatie met betrekking tot Google+ voor Google Apps gebruikers ben ik mijn Facebook-profiel meer en meer gaan gebruiken...
Hoezo te laat? ik ben nu bezig om iedereen over te halen.... moet kunnen. IK vind Google+ namelijk echt veel beter werken (qua interface enzo).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Hoezo te laat? ik ben nu bezig om iedereen over te halen.... moet kunnen. IK vind Google+ namelijk echt veel beter werken (qua interface enzo).
Ik vind het ook wel leuk, ik gebruik toch al de Google diensten. Alleen vind ik Apps er niet overzichtelijker op worden. Ik moet al zoeken hoe ik naar het beheerdersgedeelte moet komen en Google+ is er ook maar bijgefrot. Het staat alleen bij de services, maar waarom niet gewoon op de eerste pagina bij Gmail en dergelijke. En de bedrijvenpagina's, klinkt leuk. Maar hoe? :p

/▌

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

top, sinds deze week in de nieuwe look in Gmail zakelijk in te schakelen, ziet er top uit, nog een stukje mooier/strakker dan de preview theme die al een tijdje beschikbaar was.

• Jogai
  • Laatst online: 22:00
Heeft al iemand een oplossing voor [Outlook 2007/IMAP Gmail] IMAP als personal folders
Ik wilde dat oude topic niet kicken, maar lijkt me nog wel een open end..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• RielN
Je hebt voor de betaalde versie van Apps de Outlook Sync, dat is de enige manier. Helaas biedt Outlook niet echt veel flexibiliteit.

Echter, daarnaast vraag ik me af waarom iemand met Outlook zou willen werken, vrijwel elk bedrijf waar wij Apps geinstalleerd hebben zijn blij dat ze daar vanaf zijn...Zelfs die bedrijven waar we deze sync een jaar geleden hebben geinstalleerd zie ik nu constant online in het Google Talk venster :)

De connector vind je hier: http://www.google.com/app...usiness/outlook_sync.html

let op, deze maakt een apart profiel aan. Verder werkt de sync behoorlijk netjes.

[Voor 5% gewijzigd door RielN op 25-11-2011 22:45]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-03 20:50
Heeft iemand een oplossing voor het volgende. We willen hier graag met ons team gezamenlijke contacten kunnen delen in Google Apps. We gebruiken de Premium versie. Nu is mij opgevallen dat dit niet mogelijk is als zijnde functionaliteit van GApps zelf. Een uitgebreid CRM hiervoor in te zetten lijkt me ook over de top. Heeft iemand anders nog suggesties?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je hebt Shared Groups en Ginza Contacts die dat beiden kunnen. Shared Groups had mijn voorkeur maar het is al een tijdje geleden dat ik ernaar gekeken heb.

• Zapato
Ik ben zelf erg enthousiast over Sherpatools.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is wel een optie die je aan kunt zetten in het dashboard dus het zou er eigenlijk wel in moeten zitten, maar als basisfunctionaliteit (zonder apps) zou ik ook niet weten hoe. Het enige wat bij mij gedeeld is dat is "directory", maar daar zitten alleen de mensen in die ook daadwerkelijk een account hebben.

/▌

• RielN
Marzman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:30:
Het is wel een optie die je aan kunt zetten in het dashboard dus het zou er eigenlijk wel in moeten zitten, maar als basisfunctionaliteit (zonder apps) zou ik ook niet weten hoe. Het enige wat bij mij gedeeld is dat is "directory", maar daar zitten alleen de mensen in die ook daadwerkelijk een account hebben.
Dat is ook precies wat die optie doet. Het kan niet met de basisfunctionaliteit, helaas.

• Jogai
Het switchen tussen accounts is flink verbeterd. Ik vond het de laatste tijd zo traag gaan, en nu is het gewoon weer snel. d:)b

• posttoast
Vraag: ik heb een Google Apps account waaraan meerdere domein-aliassen hangen. Nu werkt dat op zich goed: posttoast@domein1.nl, posttoast@domein2.nl en posttoast@domein3.nl komen allemaal aan.

Maar: ik wil een extra nickname gebruiken voor een emailadres. Bijvoorbeeld "posttoast2". Als ik die nick aanmaak, dan werkt posttoast2@domein1.nl wél, maar posttoast2@domein2.nl en posttoast2@domein3.nl niet. Emails die ik die kant op stuur komen gewoon niet aan.

Kan wat ik wil überhaupt?

omniscale.nl

• posttoast
Schopje!

omniscale.nl

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-03 16:47
posttoast schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:12:
Vraag: ik heb een Google Apps account waaraan meerdere domein-aliassen hangen. Nu werkt dat op zich goed: posttoast@domein1.nl, posttoast@domein2.nl en posttoast@domein3.nl komen allemaal aan.

Maar: ik wil een extra nickname gebruiken voor een emailadres. Bijvoorbeeld "posttoast2". Als ik die nick aanmaak, dan werkt posttoast2@domein1.nl wél, maar posttoast2@domein2.nl en posttoast2@domein3.nl niet. Emails die ik die kant op stuur komen gewoon niet aan.

Ja dat kan wel. Ik heb het ook zo. Ik weet niet meer wat maar je moest iets weggooien en opnieuw aanmaken. Stond dacht ik ergens in de help anders ff googlen.

• posttoast
pacificocean schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:48:
[...]

Ja dat kan wel. Ik heb het ook zo. Ik weet niet meer wat maar je moest iets weggooien en opnieuw aanmaken. Stond dacht ik ergens in de help anders ff googlen.
Ik heb al gezocht, maar het dus niet gevonden. Komt wellicht door mijn beroerde zoekskilzz ;)

omniscale.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat werkt op elke mailserver zo dat een account met elk domein werkt en een alias alleen voor het domein waarvoor het is aangemaakt. Kun je het niet gewoon drie keer aanmaken?

/▌

• pacificocean
Marzman schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:29:
[...]

Dat werkt op elke mailserver zo dat een account met elk domein werkt en een alias alleen voor het domein waarvoor het is aangemaakt. Kun je het niet gewoon drie keer aanmaken?
Niet bij google apps
http://support.google.com...wer.py?hl=en&answer=33327

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

posttoast schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Ik heb al gezocht, maar het dus niet gevonden. Komt wellicht door mijn beroerde zoekskilzz ;)
Het kan zijn dat er een probleem is met het process dat de nicknames aanmaakt. Soms helpt het om de alias weg te gooien en opnieuw aan te maken maar meestal open ik een ticket zodat ze het process handmatig op kunnen starten. Het is een bekend probleem helaas.

Wat jij wilt is hoe Google Apps werkt met domain aliases, dat is dus geen probleem en werkt normaal gesproken ook.

[Voor 11% gewijzigd door JoetjeF op 24-03-2012 12:32]

• RielN

Dat kan zeker wat jij wil.
Allereerst ga ik ervan uit dat de MX records van alle domeinen inderdaad al verwijzen naar Google Apps?

Daarna maak je in je Control Panel domein-aliassen óf extra domeinnamen aan. Dit zijn twee verschillende dingen.

Kort gezegd is een alias niets meer dan dat. jan@domain1.nl is dezelfde mailbox als jan@domain2.nl.
Maak je een extra domein aan, dan is jan@domain1.nl een andere gebruiker dan jan@domain2.nl. Hier wat uitleg: http://support.google.com...er.py?hl=nl&answer=182078

Heb je een extra domein gekozen, dan moet je voor elke gebruiker die nicknames toevoegen in de admin. Je krijgt dan de optie om na de nickname de domeinnaam te kiezen middels een dropdown.

Heb je aliassen gekozen, hoef je niks in te stellen. Je MX records staan dan waarschijnlijk nog niet goed.

• posttoast
RielN schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:58:
[...]

Dat kan zeker wat jij wil.
Allereerst ga ik ervan uit dat de MX records van alle domeinen inderdaad al verwijzen naar Google Apps?

Daarna maak je in je Control Panel domein-aliassen óf extra domeinnamen aan. Dit zijn twee verschillende dingen.

Kort gezegd is een alias niets meer dan dat. jan@domain1.nl is dezelfde mailbox als jan@domain2.nl.
Maak je een extra domein aan, dan is jan@domain1.nl een andere gebruiker dan jan@domain2.nl. Hier wat uitleg: http://support.google.com...er.py?hl=nl&answer=182078

Heb je een extra domein gekozen, dan moet je voor elke gebruiker die nicknames toevoegen in de admin. Je krijgt dan de optie om na de nickname de domeinnaam te kiezen middels een dropdown.

Heb je aliassen gekozen, hoef je niks in te stellen. Je MX records staan dan waarschijnlijk nog niet goed.
Mijn mx-records staan prima, want mail aan vincent@nieuwdomein.nl komt prima aan. Alleen wil ik ook vincentb@nieuwdomein.nl gebruiken. Maar: als ik de alias vincentb aanmaak, dan werkt die alleen voor vincentb@ouddomein.nl.

In onderstaande afbeelding kun je het goed zien. Zoals je ziet heb ik meerdere domeinen, maar ik kan alleen maar een alias aanmaken voor het "hoofddomein" (bovelander.net). Ik wil graag dat "vincentb" op alle domeinen werkt...

omniscale.nl

• Zapato
Volgens mij moet je het als domein toevoegen en niet als domeinalias.

• RielN
Laudor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:23:
Volgens mij moet je het als domein toevoegen en niet als domeinalias.
Klopt inderdaad. Ik dacht dat het om een gebruikersnaam ging, en niet om een alias van de hoofdgebruiker.

Dus inderdaad domein toevoegen en aliassen apart toevoegen voor elk domein.

Het kan wel een paar dagen duren voor je huidige alias verwijderd is...

• posttoast
Nou, dan ga ik dat maar even proberen. Ik vind het wel onlogisch overigens...

omniscale.nl

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

posttoast schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Mijn mx-records staan prima, want mail aan vincent@nieuwdomein.nl komt prima aan. Alleen wil ik ook vincentb@nieuwdomein.nl gebruiken. Maar: als ik de alias vincentb aanmaak, dan werkt die alleen voor vincentb@ouddomein.nl.

In onderstaande afbeelding kun je het goed zien. Zoals je ziet heb ik meerdere domeinen, maar ik kan alleen maar een alias aanmaken voor het "hoofddomein" (bovelander.net). Ik wil graag dat "vincentb" op alle domeinen werkt...

[afbeelding]
Het is normaal dat je die nicknames niet ziet, je plaatje ziet er normaal uit. Heb je een betaalde account? Anders nickname verwijderen, 6 uur wachten en opnieuw proberen.

• posttoast
JoetjeF schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Het is normaal dat je die nicknames niet ziet, je plaatje ziet er normaal uit. Heb je een betaalde account? Anders nickname verwijderen, 6 uur wachten en opnieuw proberen.
Dat ga ik maar proberen :)

Edit: verdomd zeg: nickname verwijderd en weer toegevoegd en het werkt nu. Dank allemaal voor het meedenken :)

[Voor 15% gewijzigd door posttoast op 25-03-2012 17:30]

omniscale.nl

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kom er helaas na het nalezen van support artikelen en fora niet helemaal uit. Ik heb op dit moment een Google / Gmail account met daar aan Plus gekoppeld.

Wat ik nu wil doen is voor mijn domein Google Apps instellen (privé domein) en het email adres van mijn werk moet ook gekoppeld worden. De ideale situatie is dan als volgt:

1. Google account / Gmail (prive) = Primair
2. Google Apps domein = secundair
3. Zakelijk emailadres (voor adwords) = secundair

Kan dit zo ingesteld worden?

Edit: Overigens moet het Google Apps account nog worden aangemaakt. Zodra ik dit aanmaak, wordt dit dan direct een nieuw Plus account?

[Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 13-07-2012 21:19]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met "het email adres van mijn werk moet ook gekoppeld worden", "Primair" en "secundair" ?

• Ronwiel
  • Niet online
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik wil voorkomen dat ik straks drie Google (plus) accounts heb.

Prive -> Hoofd Google account met Gmail, Plus
Domein -> Google Apps account waar ik website mail op ontvangen
Zakelijk -> Hier heb ik ook een Google account voor nodig voor Adwords beheer. Daarnaast is er een persoonlijke Adwords certificering aan gekoppeld.

Wellicht dat de optie "Voeg een nieuw alternatief adres toe " in mijn Google account de oplossing bied?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ronwiel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:20:
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik wil voorkomen dat ik straks drie Google (plus) accounts heb.
Dit? Eventueel gecombineerd met forwarding en/of berichten ophalen uit ander account?

• Jogai
ronwiel bedoelt volgens mij dat zijn domein accounts geen plus account hoeven te zijn. Dat is geen probleem want iedere service van google kan je aan of uit zetten voor je domein. Zo te zien wil jij voor je domein dan alleen de mail aanzetten.

Wat je bedoeld me je zakelijk account snap ik niet helemaal. Is dat ook een mail adres onder je eigen domein? Dan kan je gewoon een account/alias voor aanmaken. Als het een extern adres is zou je de mail kunnen ophalen in zowel je prive als domein mail app, of een van beide natuurlijk.

• Ronwiel
  • Niet online
Dat is inderdaad wat ik zocht, dat je functies kunt uitschakelen. Zakelijk account valt onder het domein van werkgever. Dus als ik het goed begrijp houd een Google Apps account niet in dat je een Google account krijgt?

• Jogai
Het is wel een google account, maar de domeinbeheerder kan services aan of uit zetten. Normale accounts hebben toegang tot alle services, maar daar moet je vaak per service ook instemmen met de TOS van die service.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
Je kunt de accounts niet koppelen! Het blijven aparte accounts. Je zou wel de inhoud van de ene naar de andere account (deels) kunnen kopieren met een pas gereleaste tool. (Kringen, connecties en mensen die je oude account hebben toegevoegd worden dan naar de nieuwe gelinkt!).

Maar je kunt ze niet aan elkaar 'gelijk' stellen/als een account gebruiken. Is sowieso lastig mogelijk met de verschillende TOS'sen.

[Voor 3% gewijzigd door RielN op 15-07-2012 19:52]

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 15:14
Is er hier iemand met een google apps domein die (ook) een catch all heeft ingesteld

Sinds enige tijd komen deze bij namelijk niet meer door ik heb dit op 2 domeinen getest, zelfs bij het instellen van een aparte nickname werkt het niet.

• pacificocean
Langras schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:56:
Is er hier iemand met een google apps domein die (ook) een catch all heeft ingesteld

Sinds enige tijd komen deze bij namelijk niet meer door ik heb dit op 2 domeinen getest, zelfs bij het instellen van een aparte nickname werkt het niet.
Werkt nog gewoon bij mij. Ik merk wel dat ondanks mijn spf setting, ik veel zie dat mijn domeinnaam wordt gebruikt om spam te vesturen.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 12:21

Brons

Fail!

Ik merk de laatste tijd dat redelijk veel van het verkeer dat over mijn catch-all gaat direct richting mijn spamfolder gaat. Dit was voorheen niet het geval. Ik ben er nog niet achter wat de achterliggende oorzaak is.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-03 22:36

Stoffel

Engineering the impossible

Ik krijg de laatste tijd enorm veel spam op niet bestaande en nooit gebruikte aliassen van mijn domein. Via catch-all zie ik ze toch en gaan ze meestal direct naar de spamfolder. De e-mails zijn meestal in de vorm van een neppe "delivery failed notification" met ergens een link naar een webshop in de zogenaamde originele header die uitgeschreven in het mailtje staat. Misschien dat de spamfiltering van Google zich daar nog wat aan moet aanpassen?

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 15:14
Nou vreemd dan ik ontvang helemaal geen mails meer behalve hetgeen wat naar mijn normale adres wordt gestuurd, spam blijft leeg en krijg ook de mail niet terug omdat deze niet afgeleverd kan worden, ik vraag me af waar al mijn mail heen gaat

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 18:06
Stoffel schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:35:
Ik krijg de laatste tijd enorm veel spam op niet bestaande en nooit gebruikte aliassen van mijn domein. Via catch-all zie ik ze toch en gaan ze meestal direct naar de spamfolder. De e-mails zijn meestal in de vorm van een neppe "delivery failed notification" met ergens een link naar een webshop in de zogenaamde originele header die uitgeschreven in het mailtje staat. Misschien dat de spamfiltering van Google zich daar nog wat aan moet aanpassen?
Ook hier dezelfde klachten.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• bastichelaar
  • Laatst online: 28-03 13:45
Hier idem dito... Heb de catch-all maar uitgezet en alleen aliassen aangemaakt.

• Zapato
Het is toch terecht dat deze in de spam map komen.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16
Even een kort vraagje. Wat is eigenlijk het voordeel van Google apps t.o.v. het laten forwarden door je eigen hosting naar je gmail en vervolgens instellen dat je altijd wilt reageren als het adres waar het naar toegestuurd is?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 14:54
Amelandbor schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:44:
Even een kort vraagje. Wat is eigenlijk het voordeel van Google apps t.o.v. het laten forwarden door je eigen hosting naar je gmail en vervolgens instellen dat je altijd wilt reageren als het adres waar het naar toegestuurd is?
De email die je dan stuurt heeft iets als 'jouw@gmail.com on behalf of jouw@domein.com' als afzender (kan me niet precies meer herinneren wat het is).
Met Google Apps is de afzender van de email altijd 'jouw@domein.com'.

• Amelandbor
Er staat alleen het @domein adres. Natuurlijk als je erachter wilt komen kan het wel, maar denk niet dat veel mensen dat doen.

• pacificocean
Amelandbor schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:44:
Google Apps is mijn hoster. Ik heb dus geen geen aparte hoster die ik moet betalen of down kan zijn.

• Amelandbor
Dat snap ik, maar de hosting wordt toch al betaald vanwege een website.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Die kan je dan ook onder brengen bij Google. Heb ik ook gedaan, en voor het doel van mijn website biedt het meer dan voldoende features.

• blackadder75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 18:11
Voor een stichting gebruik ik google apps. Er zijn zo'n 20 a 30 vrijwilligers die een e-mail adres nodig hebben en we gebruiken ook de agenda en een paar andere functies. Nu kost dit ons ca. €1000,- per jaar, namelijk €40,- per user. Maar een deel van de users heeft eigenlijk niet alle functionaliteiten nodig van google apps, en gebruikt alleen de e-mail . Ik zat te bedenken dat we honderden euro's kunnen uitsparen als we die mensen geen volwaardig google apps account geven, maar een mailbox bij de originele hosting provider.

Vraag: Kan dat überhaupt wel, op een domein dat dus aan google apps is gekoppeld? Of kan het niet omdat dat niet werkt in de instellingen van mail servers.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee