☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Als je een "enterprise" versie aanschaft van minimaal 5 licenties (a 2GBP pst) krijg je er zelfs een admin optie bij waarmee je een installer kunt maken waarin alles al ingesteld is en waar je zelfs de gui in kunt aanpassen... uiteraard alleen interessant voor mensen die dit bedrijfsmatig gebruiken. ..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
/▌
Elk crm, administratie, financieel, offerte/order pakket etc.etc heeft wel email integratie waardoor je als Google apps gebruiker wel met Outlook moer blijven werken terwijl je dankzij dit tooltje voor 100% met de email kunt werken.
Je kan het wel als defaultmailprogramma instellen, alleen met bijlages kan het niet overweg (dus idd niet vanuit officeapplicaties mailen, maar bijvoorbeeld koppeling versturen via firefox wat gewoon text is kan wel prima en mailto links werken ook).Chaoss schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:23:
Het grote voordeel is natuurlijk dat alle programma's die een mailto of send as attachement knop hebben dmv dit progje gewoon met gmail werken ipv dat alles gekoppeld is aan Outlook. Ik kan me voorstellen dat om die reden bedrijven die Google apps gebruiken ook Outlook zijn blijven gebruiken ivm integratie met die zakelijke applicatie.
Elk crm, administratie, financieel, offerte/order pakket etc.etc heeft wel email integratie waardoor je agks Google apps gebruiker wel met Outlook moer blijven werken terwijl je dankzij dit tooltje voor 100% met de email kunt werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 26-01-2011 08:44 ]
/▌
Kheb het geprobeerd met word/excel 2003 en ons eigen offerte/order programma, zowel de .doc .xls als. .pdf bestanden worden netjes als bijlage in gmail geplaatst, maar ook vanuit windows verkenner (rechtermuisknop - verzenden naar - email) werkt
progjes/plugins die je mailto links in IE/FF afvangen en doorsturen naar je gmail zijn er genoeg.
[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2011 08:42 ]
/▌
ik heb voor mijn domein GAFYD draaien, helemaal zonder problemen draai ik ook CNAME's voor mail en calendar.
Maar, mijn emailadres (ik gebruik er maar 1) is geen volwaardig google-account; ik kan niet op Youtube of bijvoorbeeld Google Reader..
Is hier een oplossing voor, of moet ik alsnog op een ander (gmail) emailadres een google account aanmaken en zo alsnog gebruiken?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Living the American Dream
Ik had dat ook en toen bleek dat ik ook een Google account had onder dezelfde account-naam. Nadat ik die verwijderd had werd mijn GAFYD e-mail adres een volwaardig google-account.stevenP schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:09:
wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is het volgende:
ik heb voor mijn domein GAFYD draaien, helemaal zonder problemen draai ik ook CNAME's voor mail en calendar.
Maar, mijn emailadres (ik gebruik er maar 1) is geen volwaardig google-account; ik kan niet op Youtube of bijvoorbeeld Google Reader..
Is hier een oplossing voor, of moet ik alsnog op een ander (gmail) emailadres een google account aanmaken en zo alsnog gebruiken?
Probeer eens in te loggen met jouw e-mail adres op https://www.google.com/accounts/Login?hl=NL.
Kwestie van alles weer migreren naar naam@domeinnaam.nl zou je denken. Nou, niet dus: want naam@domeinnaam.nl staat overal ingesteld als gebruiker en dus niet naam@gmail.com. En ik kan geen uitnodiging sturen naar een bestaande gebruiker.
Volgt u mij nog? Dit alles met een gemigreerde GAFYD dus.
Google Apps bevalt prima, maar ik heb ooit een domein bij Google Apps aangemeld (gratis versie) waar ik nu niet meer van weet welk e-mailadres het hoofdadres is. Ik kan ook nergens op de pagina van mijn webmail terugzien waar ik dit kan opvragen.
Weet iemand hier het wel? Alvast bedankt!
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
1
| https://www.google.com/a/cpanel/YOUR-DOMAIN.com/VerifyAdminAccountPasswordReset |
Vervang YOUR-DOMAIN.com door de bewuste domeinnaam.
Het bizarre is dus: als ik inlog met naam@gmail.com dan zie ik nog steeds als gebruiker overal naam@domein.com staan. Als ik met naam@domein.com inlog krijg ik helemaal niets te zien.Mottebelke schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:09:
Maar als je nu met naam@gmail.com inlogt bij Analytics, dan zou ie toch de gegevens weer moeten geven? Want dat zou gelijk moeten zijn aan je 'oude' Google account. En dan kun je van daaruit toch naam@domein.com uitnodigen? Wel goed kijken dat je eerst je naam@domein.com account uitlogt, zodat Anaylytics niet in de war kan zijn over welk account nou te laten zien.
Ik vrees dat ik via een omweg (een derde emailadres) dit moet gaan fixen.
Super! Krijg binnen 48 uur bevestiging van mijn ownershipVerwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:48:
Kwam deze mogelijkheid tegen op Google's forum maar ik weet niet of dat voor jou de oplossing is:
code:
1 https://www.google.com/a/cpanel/YOUR-DOMAIN.com/VerifyAdminAccountPasswordReset
Vervang YOUR-DOMAIN.com door de bewuste domeinnaam.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
En helaas is er geen migratie tooltje voor Exchange 2000 dus moest ik de mailboxen 1 voor 1 met de outlook migratie tool overzetten, opzich ook geen probleem maar het is wat meer werk. ik deed dit door op 1 pc in te loggen als admin, in de email instellingen een account aanmaken, outlook opstarten en alle mail lokaal syncen en dan de migratie uit te voeren, daarna email account verwijderen en volgende account invoeren, outlook opstarten etc.etc. Nadeel van deze methode is dat je achteraf niet nog een 2'de migratie van hetzelfde account kunt uitvoeren met de optie "migrate only new data"... hij begint dan helemaal overnieuw.
Ik denk dat wanneer je een exchange 2003 (of nieuwere) omgeving hebt en een forse upload dat de migratie dan echt weinig problemen geeft. De tegenslagen die ik had kwamen door mijn omgeving (brakke server, brakke upload). Vandaag werd ik zelfs nog door Google Dublin gebeld of ik nog vragen/problemen/opmerkingen had.
Verder gebruik ik Chrome in combinatie met "Google stand alone apps" hierbij worden Gmail en Calender via een snelkoppeling geopend in een aangepaste versie van chrome waarbij alle menu's,knoppen en balken verwijderd zijn wat dus een mooie cleane omgeving oplevert.
Ben zelf tot nu toe tevreden
maar wát?! Mijn agenda-items zijn ineens állemaal weg! Ik heb iCal een dagje niet open gehad, opende hem vandaag en helemaal leeg, alsof ik er niks in had staan - zelfs recurring events zijn allemaal weggevallen. Ook in de webinterface (google calendar) is er één calendar met mijn email-adres is als naam, mijn delegations zijn ook weg.
iemand?
Hoop dat het snel weer werkt en alle data bewaard is gebleven...
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Oef, stiekem ben ik best blij niet de enige te zijn. Ik vreeste voor een (zelfgemaakte) fout met Google Apps.. Ik had nog wel de oude syncdata op m'n iPhone, die lijkt het ook nog goed te doen - hier zie ik nog wel al mijn calendaritems in staan. Gelijk de belangrijkste even op papier geschreven, dat ik die zeker niet kwijt ben!driedees schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:17:
@ Steven P: niet per se met Google Apps te maken, maar ik heb het dus ook. Wat zoeken bracht me bij dit Tons of Google Calendar Entries Wiped Clean en dit Google App Status
Hoop dat het snel weer werkt en alle data bewaard is gebleven...
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Waarom dit? Ik ben verder super tevreden over Google Apps, dit was echt de eerste keer dat ik even niet zo vrolijk werdCanaria schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:50:
Pfff dan ben ik blij dat ik net op tijd (afgelopen zondag) mijn kalender van Google heb gemigreerd naar een andere dienst. Gisteren de mail gemigreerd en dan ben ik gelukkig van Google Apps af. Heb het een half jaar geprobeerd, maar het heeft de verwachtingen niet kunnen waarmaken.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
• De webinterfacestevenP schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:34:
Check! Heel mijn agenda is terug van weggeweest
[...]
Waarom dit? Ik ben verder super tevreden over Google Apps, dit was echt de eerste keer dat ik even niet zo vrolijk werd
• De ontelbare false-positives van de spamfilter
• Geen mogelijkheid om todos te synchroniseren
• De advertenties, gerelateerd aan inhoud van mailberichten, die ik op andere sites te zien kreeg
• Verwijderde mails blijven opgeslagen
• De structuur van de mailfolders die niet volgens IMAP-standaarden is
Ik wil graag mijn igoogle start page instellen voor mijn domein.
Echter kan ik deze niet vinden.
volgens verschillende bronnen op de help pagina's moet deze of op het dashboad zelf staan onder services instellingen. (als deze daar niet bij staat moet je op services toevoegen klikken, daar kan ik echter alleen 'google discussiegroepen' toevoegen).
Ook zou deze kunnen staan in het menu op het dashboard onder service-instellingen. Daar staat die ook niet onder.
Op de volgende link (http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=166741) staat een korte url :http://partnerpage.google.com/yourdomain.com, where yourdomain.com is your actual domain name (aanpassing heb ik vanzelfsprekend gedaan. Deze url geeft een foutmelding(The requested URL /xxx(mijn domein).nl was not found on this server. That’s all we know.)
Geen idee waar ik deze igoogle kan vinden, optuigen of aanzetten..
Ik heb echt de indruk dat er iets mis is. Ik zit ook nog in die 30 dagen trial.
Wil ik ondersteuning (heb een google apps professional, lijkt mij hetzelfde als premium) hiervoor direct van google?
Ga ik naar ondersteuning in het dashboard.
Ga ik naar de link:Documenten, Sites en andere Apps
Op de volgende pagina kan ik aanvinken dat ik problemen heb met de startpagina (igoole)
Als ik dan op de link klik om geholpen te worden: 'Discussiegroep voor beheerders'
Dan krijg ik volgende foutmelding:
"Deze service is niet beschikbaar
Google Discussiegroepen is niet beschikbaar voor xxxx (hier stond mijn domeinnaam).nl. Meer informatie over Google-producten die u kunt gebruiken met peter@xxxx(same).nl.
Heeft u dit product gebruikt met een ander Google-account? Meld u af bij uw huidige Google-account en meld u vervolgens aan bij het gewenste account."
Echt supervaag dit. Ik kom deze foutmelding wel vaker tegen.. Waarom zouden deze diensten niet beschikbaar zijn voor een google apps premium account?
Alle andere 'basis'diensten doen het perfect. Gmail, agenda, enz..
Al moet ik zeggen dat mijn gratis gmail account veel sneller is dan mijn betaalde google apps professional.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
/▌
wat punt 1 betreft, je kunt natuurlijk gewoon outlook of een andere mail cliënt gebruiken icm google apps, verder is het heel eprsoonlijk maar ik vindt de webinterface erg lekker werken, vooral de zoekfunctie kan geen alternatief tegenop.Canaria schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:57:
[...]
• De webinterface![]()
• De ontelbare false-positives van de spamfilter
• Geen mogelijkheid om todos te synchroniseren
• De advertenties, gerelateerd aan inhoud van mailberichten, die ik op andere sites te zien kreeg
• Verwijderde mails blijven opgeslagen
• De structuur van de mailfolders die niet volgens IMAP-standaarden is
2: heel vreemd, ik vindt het spam filter van Google juist erg goed werken, helemaal vergeleken met ons eigen spam-filter op de eigen exchange server.
5: hoe merk je dat? als ik mijn prullenbak leeg zijn de mails toch echt weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2011 12:13 ]
5) staat in de algemene voorwaarden volgens mij. Maar dat lijkt me het geval bij elke e-maildienst die backups maakt. Mails je verwijderd blijven natuurlijk in eerder gemaakte backups zitten.
/▌
thx voor het snelle antwoord.Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:15:
Je iGoogle staat gewoon als linkje in de gmail (start heet het geloof ik). Voorheen was die erg beperkt, maar tegenwoordig heeft het dezelfde functionaliteit als de iGoogle uit de Google/Gmail accounts. Misschien dat je het eerst aan moet zetten in het dashboard, het zo lang geleden dat ik niet meer weet of ik dat ooit heb gedaan.
echter staat deze nergens in het dashboard. Dat is ook meteen het begin van mijn lap tekst
De google startpagina waarnaar jij verwijst in de gmail is gewoon de standaard googel startpagina met de zoekbalk en niet de igoogle startpagina.
[ Voor 12% gewijzigd door dread op 03-03-2011 13:12 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Volgens mij moet Google Sites eerste geactiveerd worden voordat je de Start Page kan gebruiken, staat die al geactiveerd in je dashboard?dread schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:09:
[...]
thx voor het snelle antwoord.
echter staat deze nergens in het dashboard. Dat is ook meteen het begin van mijn lap tekstIk kan hem niet vinden, niet activeren, niets... Als ik een verwijzing vindt naar de igoogle pagina geeft hij meteen aan (zoals in mijn eerdere post aangegeven) dat deze service voor mijn domein niet beschikbaar is. Dit kan toch niets met de trial periode te maken hebben?
De google startpagina waarnaar jij verwijst in de gmail is gewoon de standaard googel startpagina met de zoekbalk en niet de igoogle startpagina.
Precies! Ik markeer zelf om die reden nooit wat als spam. Ik heb liever één á twee spammailtjes per maand in mijn inbox dan niet-spamberichten in de spambox. Het filter is sowieso al ontzettend goed.Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:15:
[...] Het leert vrij snel, als je nieuwsbrieven en dergelijke als spam markeert in plaats van je uit te schrijven leer je het spamfilter ook zelf verkeerde dingen (ik zie veel mensen om me heen dat doen omdat het minder werk is, maak dan een filter aan om ze weg te mikken als je uitschrijven te veel werk vind ipv het spamfilter te misbruiken)
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik markeerde nooit iets als spam, sterker nog, als iets ten onrechte in de spamfolder zat, haalde ik het eerst naar de inbox voordat ik het alsnog verwijderde.Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:15:
2) Ik vind het spamfilter ook heel goed werken. Heb een tijdje wat false positives gehad, maar na die er uit gehaald te hebben en de adressen aan het adresboek te hebben toegevoegd kwam dat niet meer voor. Het leert vrij snel, als je nieuwsbrieven en dergelijke als spam markeert in plaats van je uit te schrijven leer je het spamfilter ook zelf verkeerde dingen (ik zie veel mensen om me heen dat doen omdat het minder werk is, maak dan een filter aan om ze weg te mikken als je uitschrijven te veel werk vind ipv het spamfilter te misbruiken)
En ik kan het nog wel begrijpen dat er af en toe een Facebook-mailtje of een nieuwsbrief tussen de spam belandt, maar bij orderbevestigingen van normale webwinkels, iTunes Store ontvangstbewijzen, persoonlijke mails van familie met een foto erbij en mailtjes van m'n bank met een hypotheekofferte vind ik het wel ernstig.
ik heb nog zitten verderzoeken maar er is geen igoogle voor google apps premium vandaar dat ik het niet vind.JoetjeF schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Volgens mij moet Google Sites eerste geactiveerd worden voordat je de Start Page kan gebruiken, staat die al geactiveerd in je dashboard?
Ik vind dat ze meer onderscheid hadden moeten maken tussen google apps en google apps professional. Als ik nu zoek in het helpforum is het niet altijd duidelijk welke oplossingen er zijn voor welke versie.
Ach alle begin is frustrerend.. Ik heb nu dit boek gekocht. Dit was de meest update versie van 2009. Nu gaan de ontwikkelingen wel erg snel maar het is een goede basis.
Edit: Ik denk dat het artikel oud is want ik kan precies hetzelfde doen op mijn Start Page in Google Apps als met iGoogle van mijn gmail.com account.
[ Voor 26% gewijzigd door JoetjeF op 04-03-2011 12:13 ]
Ik gebruik Google Apps al jaren, zowel prive als voor mijn bedrijven, en de keren dat dat gebeurd is kan ik echt op één hand tellen. Heel vreemd dat je er zoveel last van had. Mag ik vragen welke superieure dienst je nu dan gebruikt?Canaria schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:49:
[...]
Ik markeerde nooit iets als spam, sterker nog, als iets ten onrechte in de spamfolder zat, haalde ik het eerst naar de inbox voordat ik het alsnog verwijderde.
En ik kan het nog wel begrijpen dat er af en toe een Facebook-mailtje of een nieuwsbrief tussen de spam belandt, maar bij orderbevestigingen van normale webwinkels, iTunes Store ontvangstbewijzen, persoonlijke mails van familie met een foto erbij en mailtjes van m'n bank met een hypotheekofferte vind ik het wel ernstig.
Dat is er wel., in 2009 volgens mij inderdaad nog niet, ik weet niet of je nog heel veel hebt aan een boek van 2/3 jaar oud omdat er continu ontwikkeld wordt door Google.dread schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:48:
[...]
ik heb nog zitten verderzoeken maar er is geen igoogle voor google apps premium vandaar dat ik het niet vind.
Ik vind dat ze meer onderscheid hadden moeten maken tussen google apps en google apps professional. Als ik nu zoek in het helpforum is het niet altijd duidelijk welke oplossingen er zijn voor welke versie.
Ach alle begin is frustrerend.. Ik heb nu dit boek gekocht. Dit was de meest update versie van 2009. Nu gaan de ontwikkelingen wel erg snel maar het is een goede basis.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-03-2011 12:30 ]
/▌
Ok dus toch. hmmJoetjeF schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:06:
Jawel, de Start Page (http://partnerpage.google.com/yourdomain.com) is de iGoogle page voor Google Apps voor Business, en die maakt gebruikt van Google Sites. Bij mij werkt het gewoon dus het moet mogenlijk zijn.
Edit: Ik denk dat het artikel oud is want ik kan precies hetzelfde doen op mijn Start Page in Google Apps als met iGoogle van mijn gmail.com account.
Ik heb een google site aangemaakt zoals je zei. Deze ook toegankelijk voor het web gemaakt.
http://partnerpage.google.com/clouddog.nl
deze link geeft:
404. That’s an error.
The requested URL /clouddog.nl was not found on this server. That’s all we know.
Verder is het ook erg raar zoals ik al eerder zei dat ik nergens maar dan ook nergens in het dashboard de service igoogle tegenkom.
Nergens waar het zou moeten staan volgens het helpforum en helppania's van google zelf.
@Marzman: ja was er idd in 2009 ook al. Dacht dat die eruit gesloopt was. Dat boek is enkel ter ondersteuning. Google is idd steeds aan het veranderen. Weet jij of iemand anders nog een goede tip voor een boek?
En ja ik kom gewoon netjes op je igoogle pagina.
Ik had deze vraag ook op het google helpforum gepost en krijg net het volgende antwoord binnen van een medegebruiker:
"Google is gestopt met het beschikbaar stellen van de startpagina service aan nieuwe accounts (ik weet niet meer precies per wanneer, maar in het Google Apps account dat ik recent hebt aangemaakt is die dienst inderdaad niet meer te vinden terwijl in die van een jaar geleden hij wel nog te vinden is)."
Als dit echt zo is, is dat echt slecht van google dat dit niet doorgevoerd is in de help- files noch hierover gecommuniceerd is.
[ Voor 20% gewijzigd door dread op 04-03-2011 14:36 ]
Anders gewoon een support ticket openen, kan je meteen zien hoe Google's support is.
Edit:
Dat zou wel een slechte zaak zijn ja, hoewel ik het persoonlijk ook nooit meer gebruik en alles in Google Sites doe.dread schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Ik had deze vraag ook op het google helpforum gepost en krijg net het volgende antwoord binnen van een medegebruiker:
"Google is gestopt met het beschikbaar stellen van de startpagina service aan nieuwe accounts (ik weet niet meer precies per wanneer, maar in het Google Apps account dat ik recent hebt aangemaakt is die dienst inderdaad niet meer te vinden terwijl in die van een jaar geleden hij wel nog te vinden is)."
Als dit echt zo is, is dat echt slecht van google dat dit niet doorgevoerd is in de help- files noch hierover gecommuniceerd is.
Lijkt er inderdaad op dat je Google Sites moet gaan gebruiken: Create user Start Page using Sites
[ Voor 68% gewijzigd door JoetjeF op 04-03-2011 14:48 ]
Ja ben ik ondertussen al mee bezig. Ik kon gewoon nergens vinden dat igoogle voor nieuwe accounts niet meer kon. Dat zorgde voor heel wat verwarring. Wel duidelijk nu thxJoetjeF schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:41:
Lijkt er inderdaad op dat je Google Sites moet gaan gebruiken: Create user Start Page using Sites
Ja dat magStoffel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:20:
[...]
Ik gebruik Google Apps al jaren, zowel prive als voor mijn bedrijven, en de keren dat dat gebeurd is kan ik echt op één hand tellen. Heel vreemd dat je er zoveel last van had. Mag ik vragen welke superieure dienst je nu dan gebruikt?
Moet trouwens zeggen dat de mailfilter op m'n 'gewone' Gmail-account wel altijd goed heeft gewerkt. Maar dat is alleen een adres voor erbij waar niks belangrijks op binnenkomt, die heb ik alleen omdat m'n voornaam nog vrij was

Zie ik iets over het hoofd?
Standaard staat die nl. op http://docs.google.com/a/dasburo.nl
[ Voor 26% gewijzigd door Stampertje op 09-03-2011 09:48 ]
Ja, dat heb ik gedaan. Maar ook al zou ik dat niet gedaan hebben, dan zou de request alsnog bij Google terecht moeten komen (die er vervolgens niets mee kan) toch?Stampertje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:47:
Heb je het ook in het console van Google Apps aangepast? Dus bij de instellingen van Docs?
Standaard staat die nl. op http://docs.google.com/a/dasburo.nl
1
2
| docs.dasburo.nl. 300 IN CNAME ghs.google.com.dasburo.nl. ghs.google.com.dasburo.nl. 300 IN A 95.170.72.122 |
Je cname verwijst terug naar je eigen domein.
[ Voor 12% gewijzigd door Brons op 09-03-2011 10:12 ]
ghs.google.com moet ghs.google.com. zijn.
Nu wordt je doorverwezen naar ghs.google.com.dasbureau.nl
//Edit: Vaker refreshen
[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 09-03-2011 11:46 ]
Ik heb een probleem met het toevoegen van contactpersonen in gogle apps premium.
Normaal staat in een binnengekomen mail een vinkje naar beneden naast de antwoord knop. Daar kan je : xxxx toevoegen aan de lijst met contactpersonen.
Nu zie ik dat dus niet bij alle binnengekomen mails. Geen enkele is toegevoegd bij contactpersonen. En toch heb ik het bij sommige ingekomen mails dat ik ze kan toevoegen aan lijst met contactpersonen en anderen niet.
Het lijkt wel van zodra ik een mail reply ik een contactpersoon niet meer aan die lijst met contactpersonen kan toevoegen.
Erg klote dit.
Ik kan ze natuurlijk wel aanmaken in mijn map contactpersonen maar dat is zo veel handelingen.
Ja dat werkt wel.Stampertje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:57:
Dan kan je toch naar het tabje Contactpersonen --> Andere Contactpersonen, en daar een vinkje voor de naam zetten die je wil toevoegen en dan kan je bovenaan op de button "Toevoegen aan Mijn Contactpersonen"
Het gaat echt om het toevoegen in de mail zelf.
Ik heb nu een aantal email adressen:
info@bedrijf
sales@bedrijf
robbin@bedrijf
Kan ik apps ook alleen activeren voor robbin@bedrijf dat ik hiermee gebruik kan maken van online kalender, contact personen etc. En de andere email account gewoon de mail via mijn provider laten lopen (imap) etc..
Of moet ik nu verplicht 3 accounts nemen bij Google Apps?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Mail is het basisproduct waar alles aan gekoppeld is, je wilt het gebruiken zonder de mail? Het kan wel, maar ik weet niet. Als je voor jezelf alleen de kalender en de contactpersonen wilt kun je net zo goed een normaal gmailaccountje nemen als je de mail niet gebruikt.robbinonline schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:18:
Ik ben me ook aan het informeren in Google Apps.
Ik heb nu een aantal email adressen:
info@bedrijf
sales@bedrijf
robbin@bedrijf
Kan ik apps ook alleen activeren voor robbin@bedrijf dat ik hiermee gebruik kan maken van online kalender, contact personen etc. En de andere email account gewoon de mail via mijn provider laten lopen (imap) etc..
Of moet ik nu verplicht 3 accounts nemen bij Google Apps?
Of wil je alleen met Robin mailen? De mail wordt dan via de mx-records afgeleverd bij Google, dat geld voor het hele domein.
/▌
andere vraag (nu we toch bezig zijn):
ik wil een spreadsheet (gedeelte ervan) plakken in een docs. Dus ik met de webklembord een kopie gemaakt van de celen en dan een paste met webklembord geplakt in een doc. dan wordt het gedeelte van die spreadsheet in een tabel gezet. Zo hoort het. Alleen..
Die tabel is gewoon helemaal misvormd. de kolommen geven maar ruimte voor een symbool (de symbolen staan dus in een cel onder elkaar).
Ik kan dan wel met de muis de kolommen uitrekken om alles weer goed te krijgen maar ik moet dat elke keer weer doen met elke stuk geimporteerd spreadsheet??
iemand een idee how to solve?
edit: het waren geimporteerde documenten dus eens geprobeerd met gewoon test in drie opeenvolgende cellen in een nieuw spreadsheet te plaatsen, gekopieerd met webklembord en dan gepaste in een nieuw doc. Zelfde resultaat.
[ Voor 88% gewijzigd door dread op 13-03-2011 21:46 ]
Terwijl ik het juist handig vind om meerdere email adressen te gebruiken en inboxen te hebben.
Ik dacht met G Apps, gebruik ik alleen robbin@bedrijf incm met email, mail, contacten, agenda in google apps
En de andere email adressen laat ik gewoon lopen via mijn huidige hosting provider.
Maar dat kan dus niet..
Je kan wel een "rule" maken in gmail dat bepaalde mail bv gericht aan een bepaalde alias direct een label.krijgt en dus direct in een "map" komt te staan
[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 13-03-2011 22:10 ]
Tevens zou je een subdomein aan je oude mailserver kunnen koppelen en dmv een rule alle mail naar blah@domein.com door laten sturen naar blah@oud.domein.com. Het from: adres geeft dan echter wel het andere domein aan (normaliter), dus dat is ook geen perfecte oplossing.Chaoss schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:02:
Nee want je moet uiteraard de MX records aanpassen zodat de mail van het domein binnenkomt bij google. Je kunt de mail alleen per domein laten bezorgen op een server en niet per alias.. dat heeft verder ook niets mmet Google te maken.
Je kan wel een "rule" maken in gmail dat bepaalde mail bv gericht aan een bepaalde alias direct een label.krijgt en dus direct in een "map" komt te staan
edit:
Ah, nu ik erover nadenk; je zou natuurlijk altijd je domein in dual delivery mode kunnen laten staan. Dan worden niet-herkende adressen voor *@domein.com automatisch doorgestuurd naar je andere mailserver.
Meer info: http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=77361
Dit is eigenlijk een tijdelijke feature om te gebruiken tijdens een migratie van een bestaande mailserver naar Google Apps, maar ik zie niet in waarom dit niet als permanente oplossing zou werken.Dual delivery will allow your users to continue to access their mail through the old system until all of their mail has been successfully migrated to Google Apps.
[ Voor 30% gewijzigd door r0b op 13-03-2011 22:50 ]
Met google apps zelf niet maar wel gewoon met je standaard gmail account. Ik heb ook gewoon mijn domeinnaam gekoppeld terwijl ik alleen aliassen gebruik. Ik log zelfs in met mijn domein mailadres en versturen kan ook zonder dat "namens blabla" verhaaldoor uitgaand auth. smtp van je ISP te gebruiken.robbinonline schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:53:
Hmm dat vind ik weer onhanding, dat zou betekenen dat alles in die ene mailbox binnen komt.
Terwijl ik het juist handig vind om meerdere email adressen te gebruiken en inboxen te hebben.
Ik dacht met G Apps, gebruik ik alleen robbin@bedrijf incm met email, mail, contacten, agenda in google apps
En de andere email adressen laat ik gewoon lopen via mijn huidige hosting provider.
Maar dat kan dus niet..
Met de "standaard" gmail versie is zelfs ook nog meer mogelijk qua look and feel in vergelijk met google apps.
Voorheen liep mijn catchall namelijk nog via mijn oude isp en had ik alleen voor mezelf en voor mijn vrouw gekoppeld aan gmail. Dat is in feite de situatie zoals jij hem beschrijft.
I'm not as think as you stoned I am
eigenlijk triest dit voor premium gebruikers..WooK schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:07:
[...]
Met google apps zelf niet maar wel gewoon met je standaard gmail account...
De office suite begint me ook steeds meer tegen te vallen. Komaan zeg een spreadsheet plakken in een doc is al dramatisch..
Nog een voorbeeld van de gebrekkige premium edition:
ingelogd met een premium account. Probeer een rss feed toe te voegen via zo een kopje op een site (+ google) Normaal zet hij hem dan automatisch in je reader. Nu krijg ik een foutmelding :"Deze service is niet beschikbaar
iGoogle is niet beschikbaar voor clouddog.nl. Meer informatie over Google-producten die u kunt gebruiken met peter@clouddog.nl.
Heeft u dit product gebruikt met een ander Google-account? Meld u af bij uw huidige Google-account en meld u vervolgens aan bij het gewenste account."
Ik wil die rss feed gewoon toevoegen aan mijn reader!!??
[ Voor 46% gewijzigd door dread op 15-03-2011 09:11 ]
Als je dit triest vindt, dan snap je volgens mij de technologie erachter niet. Het is toch logisch dat dit niet gaat lukken? Je complete MX records van je domein verwijzen naar de google services, hoe kun je dan in godsnaam voor één adres de Google diensten gebruiken en voor de rest je ISP diensten???dread schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:45:
[...]
eigenlijk triest dit voor premium gebruikers..
hmm je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Was in een bad mood over de google apps en zijn beperkingen (oa voor igoogle en rss toevoeging, spreadsheet in docs plakken enz ..). Las iets over dat het kan met een standaard account en niet met een premium account.smeerbartje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:18:
[...]
Als je dit triest vindt, dan snap je volgens mij de technologie erachter niet. Het is toch logisch dat dit niet gaat lukken? Je complete MX records van je domein verwijzen naar de google services, hoe kun je dan in godsnaam voor één adres de Google diensten gebruiken en voor de rest je ISP diensten???
Lezen dread lezen!! sry voor mijn kortzichtigheid
Wel blijkbaar hebben ze igoogle voor premium account eruit gesloopt en die vervangen door de start page van sites (zie even terug in dit topic, was me rot aan het zoeken naar die igoogle ; )smeerbartje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:27:
Maakt niet uit hoor; wat zijn eigenlijk je beperkingen qua iGoogle? Ik gebruik geen premium Apps domein, maar het standaard (gratis) Google Apps pakket. Ik heb gewoon normale iGoogle, zoals ik die ook had met mijn gmail account. Ook de andere services zoals Reader zijn gelijk.
Nu wil ik vandaag op een rss feed van een site toevoegen aan mijn premium reader account. Eerste keer (doe het normaal alleen bij mijn free google account) en direct een foutmelding :"Deze service is niet beschikbaar
iGoogle is niet beschikbaar voor mijndomein.nl. Meer informatie over Google-producten die u kunt gebruiken met peter@mijndomein.nl." (mijndomein is dus echt mijn domein
Dus dit zou betekenen dat ik geen gebruik kan maken van de reader met een premium account.
Je kan van de andere accounts ook normale accounts maken en die poppen in je premiumaccount. Dan heb je er toch support op als er mail kwijt raakt omdat het in je premiumaccount staat onder een label (ik neem tenminste aan dat je een premiumaccount wilt voor de support omdat je het zakelijk gebruikt)
[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 15-03-2011 14:47 ]
/▌
Deze zin snap ik niet? Wat bedoel je ermee?Marzman schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:44:
Je kan van de andere accounts ook normale accounts maken en die poppen in je premiumaccount.
Hier had ik de discussie neergezet over de igoogle voor business account.
http://www.google.com/sup...822cbf8b100049e86030d898d
Blijkbaar komt er een nieuwe indeling. Dan zou je als business user ook toegang hebben tot igoogle en dus ook rss feeds. Hoe weet je in welke indeling je zit?
Ik kan zo snel dat formuliertje niet vinden; misschien andere mensen hier?
Hier meer info.
[ Voor 16% gewijzigd door smeerbartje op 15-03-2011 15:45 ]
Wat snap je er niet aan? Je klacht is toch dat je niet voor elk adres een premiumaccount aan wilt maken? Dan moet je daar iets omheen verzinnen en ik ging er vanuit dat je het deed voor de support en niet voor de extra opslag want 7GB lijkt me voor zakelijk gebruik wel voldoende (je bestaande hostingprovider die je noemde heeft waarschijnlijk minder grote mailboxen)dread schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:14:
[...]
Deze zin snap ik niet? Wat bedoel je ermee?
Hier had ik de discussie neergezet over de igoogle voor business account.
http://www.google.com/sup...822cbf8b100049e86030d898d
Blijkbaar komt er een nieuwe indeling. Dan zou je als business user ook toegang hebben tot igoogle en dus ook rss feeds. Hoe weet je in welke indeling je zit?
/▌
Ik snap het woord poppen niet? onderbrengen bedoel je?Marzman schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:17:
[...]
Wat snap je er niet aan? Je klacht is toch dat je niet voor elk adres een premiumaccount aan wilt maken? Dan moet je daar iets omheen verzinnen en ik ging er vanuit dat je het deed voor de support...
maar nee je verwart me met iemand anders. Ik ben diegene die een business account heeft, voor de support en backup idd
iGoogle is niet beschikbaar voor cloudxxx.nl. Meer informatie over Google-producten die u kunt gebruiken met xxxx@cloudxxx.nl.
Maar ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat het toch niet normaal is en ik ga google mailen.
[ Voor 4% gewijzigd door dread op 15-03-2011 17:20 ]
Ik heb 2 domeinen op google apps (email)
1 al een tijdje en de ander sinds een week
Bij nr 1 kan ik gewoon inloggen onder mail.site1.nl
Bij nr2 ook, maar dan wil hij mn normale gmail sessie eruit gooien
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ja, binnenhalen met de pop3functie in de webmail van gmail bedoelde ik en er dan een label aanhangen.dread schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:18:
[...]
Ik snap het woord poppen niet? onderbrengen bedoel je?
Ik bedoelde het als oplossing voor het "probleem" dat je niet een account kan migreren omdat je zit met de mx-records maar misschien begrijp ik je verkeerd.maar nee je verwart me met iemand anders. Ik ben diegene die een business account heeft, voor de support en backup idd, en die problemen heeft om igoogle te vinden en geen optimaal gebruik kan maken van rss reader van google omdat ik altijd krijg dat die diensten niet voor mijn account aangeboden worden. Why oh why??
iGoogle is niet beschikbaar voor cloudxxx.nl. Meer informatie over Google-producten die u kunt gebruiken met xxxx@cloudxxx.nl.
Maar ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat het toch niet normaal is en ik ga google mailen.
iGoogle zal wel komen denk ik voor premiumaccounts, tenzij ze die echt gescheiden willen houden (je betaald immers ook voor uptime). Maar dat lijkt me lastig bij bedrijven die 3 gewone en 2 premiumaccounts aanvragen (dat kan toch ook?)
/▌
Tja daar zit wat in..Marzman schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:27:
[...]
iGoogle zal wel komen denk ik voor premiumaccounts, tenzij ze die echt gescheiden willen houden (je betaald immers ook voor uptime). Maar dat lijkt me lastig bij bedrijven die 3 gewone en 2 premiumaccounts aanvragen (dat kan toch ook?)
Vervelender is dat ik de reader functie van mijn premium account niet volledig kan gebruiken. ben toch wel veel bezig met rss feeds ..
Thx voor het meedenken.smeerbartje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:58:
Dread, je weet zeker dat het niet die 'migratie' is waar ik het gisteren over had?
Het is een direct aangemaakt premium account. Dus nooit een gratis account geweest. En het is 3 weken geleden aangemaakt. Dus lijkt mij na de migratie geweest te zijn.
Ik maak snel even een filmpje met de problemen. Is toch wat makkelijker
Kennelijk gaat er dus een limiet van 10 accounts gelden voor de "Apps for free" variant.
Mocht er dus nog iemand een 10+ (50) account Google Apps nodig hebben, dan vóór 10 mei de boel opstarten.
Bestaande klanten worden/zijn gelimiteerd tot 50 accounts.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
/▌
Hier hetzelfde; 4 gebruikers. Binnenkort 5, maar voordat junior z'n eigen email kan lezenMarzman schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:06:
De mijne is nog gelimiteerd aan 100 accounts, dus met die 50 is het ook al een keer omlaag gegaan. Overigens zijn er maar 4 van in gebruik (aan 10 zou ik dan ook wel genoeg hebben)
Apart, is mij nooit opgevallen. Sterker nog, bij mij zegt het admin panel:Marzman schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:06:
De mijne is nog gelimiteerd aan 100 accounts, dus met die 50 is het ook al een keer omlaag gegaan. Overigens zijn er maar 4 van in gebruik (aan 10 zou ik dan ook wel genoeg hebben)
Niet dat ik er zoveel nodig heb, maar ik dacht dat dit standaard was bij elke apps instantie.You can create up to 200 user accounts for this organization.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
/▌
Hallo,
Onlangs hebben wij aangekondigd dat er een aantal wijzigingen zullen plaatsvinden voor een beperkt aantal gebruikers van Google Apps. Graag willen wij u laten weten dat deze veranderingen bestaande gebruikers als u niet zullen beïnvloeden.
Met ingang van 10 mei zal elke organisatie die zich aanmeldt voor een nieuw account, een betaalde Google Apps for Business account dienen te gebruiken om meer dan 10 gebruikers te kunnen creëren. Bestaande klanten als u kunnen zonder extra kosten meer dan 10 gebruikers blijven creëren voor #######.com, bestaande afspraken over het maximaal aantal gebruikers blijven intact.
Met vriendelijke groet,
De Google Apps Team
Heb zojuist mijn GAFYD geupgrade naar de 30-day trial van de Business Edition omdat ik gewoon tegen grote en stomme problemen aanloop met mijn domein. Probeer ik dus een e-mail te sturen (want de telefoon is natuurlijk nu niet bezet voor niet-dringende zaken (=minder dan de helft van de gebruikers kan niet inloggen)), werkt dat formulier gewoon niet! Javascript errors. In Fx4, IE9 én Chrome 10! Ongelofelijk! Maarja, dat is ook niet echt hun specialiteit, natuurlijk...

De telefooncentrale van Google heeft trouwens ook een mooie bug: Als je de eerste keer je PIN intyped, pakt ie hem niet. Maar de tekst daarbij is "Helaas...". That's it! Stilte!? Type je direct weer je PIN in, is het ok.
Nee, Google is echt niet serieus te nemen als business partner, wat mij betreft. Ze hebben bij mij echt alle vertrouwen verloren. Ze nemen je gewoon niet serieus. Morgen overdag nog maar even bellen en dan direct de trial weer stopzetten want ik ga niet betalen voor dit soort onzin.
Echt balen, want nu moet ik weer op zoek naar een andere manier om mijn mail te hosten
Iemand nog een alternatief? Niet MS BPOS, die ken ik ook al
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
We gebruiken het nu een jaar bevalt goed tot nu toe... alhoewel ik nog wel collega's heb die nog steeds niet aan de interface gewend zijn... doh
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 07-06-2011 08:43 ]
Pincode in Android werkt trouwens wel gaar als je dat bedoelt. Heb hem maar snel van mijn sim gehaald (Simyo heeft standaard een pin aanstaan) omdat hij er twee keer om vraagt maar als je het de tweede keer anuleert is het ook goed

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 07-06-2011 11:55 ]
/▌
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 07-06-2011 12:13 ]
/▌
Ik heb overigens nu wel een mail kunnen sturen: Via Safari op de Mac (Firefox op de Mac deed het ook niet).
Het probleem wat ik heb is dat ik ooit een 2e domein had toegevoegd omdat ik die mensen ook wilde beheren qua mail (ook particulier). Maar later bleek het toch logischer om daar een los account voor aan te maken. Dus toen heb ik het domein weer verwijderd uit mijn eigen account.
Dat ging ogenschijnlijk goed, het domein leek overal weg, behalve dat al mijn gebruikers nog een nickname bleven hebben naar dat domein. Het stomme is echter dat die nickname niet via de interface te vinden is. Enkel en alleen via de zoekfunctie in de Admin Panel, bovenaan. Als ik daarmee zocht naar het domein, verschenen netjes alle users met de nickname erachter. Maar die kan ik dus niet verwijderen.
Krijg ik dus antwoord van Google Support dat dat een known issue is en dat ze ernaar gaan kijken. Dat irriteert me dus, want met de Standard Edition sta je dan gewoon voor lul. Je kunt geen kant op. Op het forum kunnen ze je niet helpen en zelf kun je er ook niets aan doen. Machteloos dus!
Verwijderd
http://code.google.com/p/google-apps-manager/
see docs: gam delete nickname <nickname>
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 21:51 ]
Verwijderd
Als je via een reseller werkt, dan kan de reseller wel een ticket loggen bij Google. En uit ervaring weet ikdat de opvolging dan wél goed is. Toegegeven, als individuele gebruiker/klant, zijn ze bijna niet te contacteren.
Je betaalt voornamelijk voor de support, niet voor de extra opslag en dergelijke. En je klaagt over de support, dus ...Room42 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:37:
Ware het dus niet dat ik dus _geen_ (met geld) betaalde dienst van Google nodig heb. 50 euro per user (=13x50=650 euro) per jaar is gewoon teveel voor e-mail voor particulier
/▌
Heb zelf trouwens geen probleem met het support formulier, hoewel wijzelf gebruik maken van een aparte enterprise portal. En de support van Google vind ik over het algemeen erg goed, maar voor niet betalende accounts is er eigenlijk geen support nee, maar dat zal je bij gratis producten denk ik ook alleen maar bij kleinere bedrijven zien.
Dat er weinig vergelijkbare diensten zijn, ben ik me van bewust

Maar ik begrijp niet precies de impact van de aangekondigde google apps transitie?
Introductie van nieuwe services begrijp ik, maar we gebruiken eigenlijk alleen mail en de igoogle startpagina. Veranderd er dan veel?
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik denk de migratie naar gewone Google accounts? Dat is voornamelijk fijn, je ouders kunnen dan ook inloggen op www.gmail.com, YouTube: Broadcast Yourself., de normale docs, de normale iGoogle enz zonder dubbele accounts te moeten hebben. Als je Google Docs gebruikt moet je wel even opletten want je krijgt de andere Google Docs (van de gewone Gmail, dat is zo'n dienst die ze twee keer hadden)Largo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:48:
hey guys ik heb maar 3 gebruikers, maar het zijn wel m'n ouders :-)
Maar ik begrijp niet precies de impact van de aangekondigde google apps transitie?
Introductie van nieuwe services begrijp ik, maar we gebruiken eigenlijk alleen mail en de igoogle startpagina. Veranderd er dan veel?
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 09-06-2011 13:53 ]
/▌
De impact is voor mij vooral dat ik mijn losse Google-accounts niet meer samen met mijn GAFYD-Google-Account kan gebruiken. Vooral lastig op Youtube, waar ik graag een privé-account gebruik. En je kunt niet met twee verschillende Google-accounts tegelijk inloggen. Je kunt ze wel koppelen, maar niet gescheiden twee keer inloggen.