Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 93.560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237663

posttoast schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:49:
[...]

Klopt, het gaat mij erom dat het zonder www ook moet werken. Die CNAMES voor calendar en docs snap ik wel, ik begrijp alleen niet wat ik verkeerd doe m.b.t. het niet werken van http://vertrouwniemand.nl. Ik vraag me af of ik dit in de zone-file bij mijn hostingprovider verkeerd doe, of dat ik in Google-apps iets in moet stellen.
Ja, ik weet wat je bedoelt. Misschien kan je het eens proberen met een sterretje * als CNAMES record of als A record en dan je ip-adres.

Maar ik zie dat er toch een verschil is tussen onze voorbeelden. Ik heb mail via Google Apps maar www (en zonder www) nog bij de NL hostingprovider staan. Dus mijn www en @ wijzen niet naar Google. Jouw ip-adres van www (en zonder www) is een ip-adres van Google he? Want jouw site staat al bij Google toch? In dat geval moet je misschien toch iets bij Google instellen. Maar dat brengt me weer op de volgende vraag: hoe krijg jij daar zo'n eigen gebouwde pagina? Via Google Apps kreeg ik alleen een rare web template die ik kon aanpassen... Maar het lijkt wel of jij daar je eigen pagina met FTP hebt kunnen uploaden, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Die pagina heb ik zelf niet op Google Apps gezet (het is ook niet mijn site, maar de site van een kennis), maar volgens mij heeft die kennis dat wel gedaan. Ik zal het wel even uitzoeken en laat het hier horen.

Ik zal mijn hostingprovider ook (nog een keer) vragen waarom het niet lukt met die DNS-settings.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Gmail via een eigen domein is ideaal (als je internet provider poort 25 blokkeert voor inkomende mail) voor inkomende email.

Ik draai een eigen mailserver om mail te ontvangen. Zit nu bij Speedlinq en poort 25 staat op, binnenkort gaat dit over naar Telfort en ik las dat Telfort poort 25 blokkeert voor inkomend smtp verkeer. :(

Aangezien ik niet een apart (betaald) hosting pakkket wil nemen is Google Apps (de gratis standaard) een mooi alternatief. Gmail ingesteld op pop3 en imap (binnenlurken via een pop3 connector) en ik ben weer voorzien van mail 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bevalt goed, ik ben inmiddels ook met mijn hoofddomein over naar Google Apps.

Nou wilde ik een e-mailalias maken, maar ik kan niet zo 1-2-3 vinden waar. Heeft iemand een idee?

//edit//
Aha. Niet in te stellen in het gmail scherm maar onder het hoofdscherm in "User accounts" en dan bij "Nicknames".

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 237663 op 02-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xtra schreef op woensdag 19 december 2007 @ 03:15:
[...]

Nee want Google haalt er via de hostname wel weer uit welke pagina je wilt zien. mail.domein.nl en kalender.domein.nl krijgen ieder dus hun eigen pagina, al hebben ze beide dezelfde CNAME.
(Natuurlijk wel even instellen bij mail, calendar etc.)
Aha, zojuist je laatste regel opgevolgd en nu werkt het ja. Ik wist niet dat je ook nog in Google Apps de URL even moest veranderen naar je eigen domein.

Al met al is het werkelijk fantastisch dat Google Apps! Ik heb al mijn domeinen overgezet en ga de service ook aanbieden aan mijn klanten.

Nu alleen nog normale webhosting met FTP voor de www.
Even voor de duidelijkheid: zelfgemaakte HTML pagina's FTP'en is niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 18:12
Anoniem: 237663 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:44:
[...]
Nu alleen nog normale webhosting met FTP voor de www.
Even voor de duidelijkheid: zelfgemaakte HTML pagina's FTP'en is niet mogelijk toch?
Nee dit is inderdaad nog niet mogelijk, stilletjes hoop ik ook dat het binnenkort mogelijk wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lvisser87 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:16:
[...]

Nee dit is inderdaad nog niet mogelijk, stilletjes hoop ik ook dat het binnenkort mogelijk wordt ;)
nieuws: Google komt met hostingomgeving voor webapplicaties

Een eerste begin? :)

//edit//
Damn... even geen ruimte meer. Heb me maar opgegeven voor als er meer ruimte beschikbaar komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 237663 op 08-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Stond in het controlepaneel verdwenen na 3 minuten.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 26-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:38
zx9r_mario schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:18:
Gmail via een eigen domein is ideaal (als je internet provider poort 25 blokkeert voor inkomende mail) voor inkomende email.

Ik draai een eigen mailserver om mail te ontvangen. Zit nu bij Speedlinq en poort 25 staat op, binnenkort gaat dit over naar Telfort en ik las dat Telfort poort 25 blokkeert voor inkomend smtp verkeer. :(

Aangezien ik niet een apart (betaald) hosting pakkket wil nemen is Google Apps (de gratis standaard) een mooi alternatief. Gmail ingesteld op pop3 en imap (binnenlurken via een pop3 connector) en ik ben weer voorzien van mail 8)
mag ik je wat vragen? Ik heb nu in principe alles werkend echter ik krijg via Narawen Inox POP3 Connector m'n mail niet naar m'n eigen server. Ik heb gezocht en vond dat gmail via port 995 werkt ipv 110.

Ik heb Casema waarbij inkomende mail geblockt wordt. Uitgaand kan ik gewoon versturen via smtp.casema.nl.

instellingen in INOX:
Mailbox name: naam van mailbox locaal
[ ] disable this mailbox
[x] Leave messages at mailbox

Incoming mail server (POP3):
pop.gmail.com
Service port number 995
Username: gebruikersnaam om via gmail met extern domein in te loggen
password: wachtwoord om via gmail met extern domein in te loggen.

als ik dan echter "test mailbox settings" aanklik krijg ik de error dat er geen verbinding heeft plaats gevonden.

Als ik via de gmail webmail inlog staat daar inderdaad netjes m'n mail. maar ik krijg deze mail dus niet naar m'n eigen mailserver.

Kun jij mij helpen met wat ik fout doe?

bij voorbaat dank.

mrkoekie

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09

DizzyWeb

Ondertiteld

Google vereist wel een SSL verbinding, heb je die aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:38
DizzyWeb schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:16:
Google vereist wel een SSL verbinding, heb je die aan staan?
mm tja daar kwam ik net dus ook achter maar de pop connector die ik gebruik ondersteund dit niet.. Narawen Inox POP3 Connector.. dus ik ben nu opzoek naar een POPConnector die dit wel ondersteund. Probleem is alleen dat je om komt in de exchange applicaties maar wanneer je geen exchange draait...

EDIT:

Ok iets anders gevonden waarbij in ieder geval de pop connector aangeeft dat hij verbinding heeft met de pop van gmail. Maar deze wordt nog steeds niet opgehaald. Verder zal dit wel een fout van mij zijn in of de connector of de mailserver. Ik ga morgen weer eens verder klooien. dank voor de info tot nu toe :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mrkoekie op 22-04-2008 00:23 ]

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:16:
- de mogelijkheid om maillijsten aan te maken waarbij het reply-to adres hetzelfde adres bevat als het maillijst adres. Zodat er met een enkelvoudige reply er een bericht retour wordt gestuurd naar de gehele maillijst (net als bij yahoo groups)
- DNS management dor Google zelf, dit zou de service wat mij betreft helemaal af maken
Ik ben nu ook al een tijdje gebruiker van Google Apps, voornamelijk om z'n mailfuncties. Net als de TS mis ik nog wel de functie van degelijke mailinglijsten. Ik ben over gestapt vanuit DirectAdmin. De belangrijkste instelfuncties die ik mis zijn 'reply-to' en een 'subject-prefix'. Zou mooi zijn als dat nog wordt geimplementeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:05
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij was dit een jaar geleden prima mogelijk, en heeft Google dit juist geblokkeerd met de introductie van Google Sites, Google Startpagina's en Google Apps Engine. De eerste twee zijn bedoeld om met Google's eigen tools webpagina's te maken, de laatste om ze te ontwikkelen, maar helaas alleen met Python...

Tenzij iemand nog ergens een achterdeurtje weet (wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met al die Google Apps gebruikers die al html geupload hadden, en de service "Google Web" aangezet hadden? Kan me niet voorstellen dat die sites weggeknikkerd zijn...), is het niet logisch te veronderstellen dat ze dit weer gaan herintroduceren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 237663 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:06:
[...]

nieuws: Google komt met hostingomgeving voor webapplicaties

Een eerste begin? :)

//edit//
Damn... even geen ruimte meer. Heb me maar opgegeven voor als er meer ruimte beschikbaar komt.
Ik heb er net even naar gekeken, maar ik zal toch eerst moeten leren programmeren in Python wil ik er meer mee kunnen dan er naar kijken. Ik heb zelfs geen idee hoe ik hun voorbeelden upload naar Google.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 00:08
bij google apps kun je gewoon bestanden uploaden. Ik heb test.html geupload en deze is nu zo bereikbaar http://www.kloostertje.nl/test.html

dan moet je nog iets verzinnen om vanaf je homepage automatisch door te springen naar zo'n pagina maar dat moet toch te doen zijn?

Ik gebruik deze functionaliteit trouwens ook om plaatjes te hosten bij berichten die ik op forums plaats.

[ Voor 14% gewijzigd door maxtrash op 12-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

maxtrash schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:24:
bij google apps kun je gewoon bestanden uploaden. Ik heb test.html geupload en deze is nu zo bereikbaar http://www.kloostertje.nl/test.html

dan moet je nog iets verzinnen om vanaf je homepage automatisch door te springen naar zo'n pagina maar dat moet toch te doen zijn?

Ik gebruik deze functionaliteit trouwens ook om plaatjes te hosten bij berichten die ik op forums plaats.
Hoe heb je dat dan geupload?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 00:08
je gaat via het dashboard naar web page settings en kiest daarvoor edit your webpages.
Dan kom je op de google page creator en kun je rechts dingen toevoegen aan "uploaded stuff" (staat er letterlijk zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok, op dezelfde manier als plaatjes. Ik heb nu die page creator niet meer omdat ik Google AppEngine aan heb gezet. Het is of/of mbt sites/pages en engine, misschien dat ik dan toch die pages weer terugzet.
[edit]Was al aan het kijken :)
maxtrash schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:24:
Ik probeer nu wat met javascript maar dat werkt een beetje vreemd. http://www.schaap.tv linkt door naar http://www.schaap.tv/test.html

[edit4]Het werkt gewoon, zal wel te maken hebben gehad met synchronisatie tussen verschillende servers van Google :)

[ Voor 86% gewijzigd door Marzman op 13-05-2008 18:48 . Reden: edit 2 en 3 maar weggehaald ;) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Draait allemaal prima hier, gebruik 't vooral voor email, 't is nu alleen nog wachten tot 'Gmail Notifier' eindelijk Google Apps for your domain weer support, Google Talk gebruiken puur voor email notification is toch 'n tikje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leftblank schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:20:
Draait allemaal prima hier, gebruik 't vooral voor email, 't is nu alleen nog wachten tot 'Gmail Notifier' eindelijk Google Apps for your domain weer support, Google Talk gebruiken puur voor email notification is toch 'n tikje overdreven.
Als je Firefox gebruikt zou je Gmail Manager kunnen installeren.

De extrension Google Provider werkt trouwens ook perfect, die heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd. Je kan dan ook afspraken in je Google Calendar aanmaken/wijzigen/verwijderen vanuit Thunderbird (Lightning)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 17-05-2008 11:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:18:
[...]

Als je Firefox gebruikt zou je Gmail Manager kunnen installeren.

De extrension Google Provider werkt trouwens ook perfect, die heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd. Je kan dan ook afspraken in je Google Calendar aanmaken/wijzigen/verwijderen vanuit Thunderbird (Lightning)
Gmail Manager ziet er inderdaad goed uit, maar is helaas nog niet geupdate voor Fx v3, nog even wachten dus. Google Provider ziet er overigens ook super uit, ga ik zeker gebruiken, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo W
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 20:54
sylvesterrr schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:57:
Ik ben gisteren overgestapt van mijn Exchange server op Google Apps, en het bevalt me vooralsnog goed. OggSync doet z'n werk goed, ik kan m'n calendar syncen met m'n Windows Mobile Device. Nu nog even iets vinden voor m'n e-mails, maar dat is niet zo belangrijk.
Ik gebruik OggSync ook voor de synchronisatie tussen pda en google agenda, maar als daarin afspraken staan die de gehele dag duren, krijgt die afspraak er in mijn pda er een dag bij.
Kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb een paar domeinen draaien bij Google Apps, voor m'n mail. Ik gebruik Google's IMAP dienst veelvoudig. Nu heb ik met een zekere regelmaat dat 1 van de accounts opeens weigert in te loggen. Passwordscherm blijft dan omhoog poppen in Thunderbird. Enige oplossing is dan op Gmail inloggen, IMAP uitzetten in de settings en het weer aan zetten. Heeft iemand anders hier wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:31

Brons

Fail!

Ik ben op dit moment mijn prive domein aan het migreren naar Google Apps. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Mijn grootste reden om te migreren is dat ik 1GB zelf backupen teveel moeite begin te vinden. Nu nog even uploaden met Google Email Uploader en ik ben klaar.

Is er ook een manier oom een huidige Google Calendar te mergen met eentje van Google Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
DizzyWeb schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:03:
Ik heb een paar domeinen draaien bij Google Apps, voor m'n mail. Ik gebruik Google's IMAP dienst veelvoudig. Nu heb ik met een zekere regelmaat dat 1 van de accounts opeens weigert in te loggen. Passwordscherm blijft dan omhoog poppen in Thunderbird. Enige oplossing is dan op Gmail inloggen, IMAP uitzetten in de settings en het weer aan zetten. Heeft iemand anders hier wel eens last van?
Vandeweek 1x last van, maar na een sync vanaf m'n iPod Touch werkte 't verder prima...
Brons schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:18:
Is er ook een manier oom een huidige Google Calendar te mergen met eentje van Google Apps?
Je kan via 'Add' een kalender importeren, zou moeten werken neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brons schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:18:
Ik ben op dit moment mijn prive domein aan het migreren naar Google Apps. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Mijn grootste reden om te migreren is dat ik 1GB zelf backupen teveel moeite begin te vinden. Nu nog even uploaden met Google Email Uploader en ik ben klaar.

Ik zou toch wel een lokale backup houden voor het geval Google ooit de service/dienst weer gaat afbouwen (zoals een paar jaar geleden met Hotmail/Yahoo gebeurde). Een keer in de week poppen en je hebt een lokale kopie, dus dat is nog wel te doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 28-05-2008 21:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Marzman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:12:
[...]
Ik zou toch wel een lokale backup houden voor het geval Google ooit de service/dienst weer gaat afbouwen (zoals een paar jaar geleden met Hotmail/Yahoo gebeurde). Een keer in de week poppen en je hebt een lokale kopie, dus dat is nog wel te doen :)
Ik heb een lokale kopie. Echter denk ik niet dat Google overnight de stekker er uit trekt, dat zal (hopelijk) aangekondigd worden. Ik ga denk ik dus niet wekelijks backupen maar maandelijks ofzo, veel te veel gedoe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Leftblank schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:00:
[...]

Vandeweek 1x last van, maar na een sync vanaf m'n iPod Touch werkte 't verder prima...

[...]

Je kan via 'Add' een kalender importeren, zou moeten werken neem ik aan ;)
Hmm, misschien gaat het mis als mijn MDA Touch tegelijk met m'n PC mail checkt.... eens zien hoe ik dat makkelijk kan controleren. Foutmeldingen in Thunderbird zijn belachelijk beperkt, als ze er uberhaupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Gebruikt Google Apps een bepaalde compressie methode ofzo? Mijn thunderbird profiel is 600MB maar na het uploaden weegt mijn Google Apps account maar ~300MB. Attachments zitten er nog gewoon op. Of heeft Thunderbird gewoon een dikke overhead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
DizzyWeb schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:03:
Vandaag en gisteren ook al meegemaakt, erg vervelende error en de methode die jij beschrijft lijkt inderdaad ook de enige oplossing te zijn, ook de IMAP toegang vanaf m'n iPod werkte niet meer, het probleem ligt dus toch gewoon bij Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Brons schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:03:
Gebruikt Google Apps een bepaalde compressie methode ofzo? Mijn thunderbird profiel is 600MB maar na het uploaden weegt mijn Google Apps account maar ~300MB. Attachments zitten er nog gewoon op. Of heeft Thunderbird gewoon een dikke overhead?
Compact je je folders in TB wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263373

Hoi, ik zit ook te twijfelen om Google Apps te nemen, alleen is het mogelijk om mijn index(.htm(l) of .php) door te sturen naar bijvoorbeeld mijn blog (op de zelfde server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat heeft dat met Google Apps temaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik snap ook niet wat je blog met Google Apps te maken heeft. Tuurlijk kan je pagina's redirecten (gewoon een javascriptje er in gooien).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 263373 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:34:
Hoi, ik zit ook te twijfelen om Google Apps te nemen, alleen is het mogelijk om mijn index(.htm(l) of .php) door te sturen naar bijvoorbeeld mijn blog (op de zelfde server)?
Je kunt sowieso niet je 'domain.com' naar Google laten wijzen zover ik weet, alleen subdomains, dus ja, dat kan. Dan pas je gewoon die entries niet aan naar Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Anoniem: 263373 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:34:
Je kan ook alleen je MX records instellen. Je kan dus gewoon je eigen webhosting gebruiken als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen geregeld last van 502's. Ook Thunderbird doet dan niks en toont een loginscherm. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

neographikal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:56:
Ik heb de laatste dagen geregeld last van 502's. Ook Thunderbird doet dan niks en toont een loginscherm. Hebben meer mensen hier last van?
Paar keer, maar aangezien ik ook andere problemen heb die voor login schermen zorgen, kan ik niet zeker zeggen welk login scherm nu precies welke oorzaak had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

Ik ben recentelijk ook ingehaakt.
Ik vind het een prima set applicaties, als je een domeintje hebt met dns panel hoef je niet eens een hostingpakket te regelen.

Wat is, naast de opmerkingen hierboven, de algemene indruk mbt stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prima :) 't Loopt hier nu weer een paar dagen als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 18:12
Largo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:21:
Ik ben recentelijk ook ingehaakt.
Ik vind het een prime set applicaties, als je een domeintje hebt met dns panel hoef je niet eens een hostingpakket te regelen.

Wat is, naast de opmerkingen hierboven, de algemene indruk mbt stabiliteit?
Ik gebruik Google Apps al bijna 1 jaar, en het bevalt prima! Over de stabiliteit valt niet te klagen! Het werkt echt keurig en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
lvisser87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:52:
[...]
Ik gebruik Google Apps al bijna 1 jaar, en het bevalt prima! Over de stabiliteit valt niet te klagen! Het werkt echt keurig en snel!
Idem dito hier, op de IMAP bug na eens in de zoveel tijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hebben jullie ook last van een spamtoename?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 06-05 00:08
Ik gebruik google apps nu al een paar weken voor cryforhelp.nl en het bevalt goed. Enige nadeel is dat je het spamfilter niet uit kan schakelen, en dit ook niet in pop wordt binnengehaald. Daarvoor moet je dus blijven inloggen, om zeker te weten dat daar niks in blijft hangen en dat komt nog wel eens voor.

Stabiliteit is goed, gebruikersvriendelijkheid is aardig.
1337ness factor vind ik hoog :*) :+

Nog geen problemen met toename van spam gemerkt verder.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb gisteren "Remember the Milk" ontdekt. Dat heeft een firefox extrentie dat op een hele nette manier een to-do list (eigenlijk is het een GTD concept) toevoegd aan Gmail (of in dit geval Google Apps). Ik vind het geweldig want dat was het enige wat ik miste in Gmail en op elke pc waar je het op installeerd heb je meteen hetzelfde takenlijstje. Taken die een datum hebben kun je ook meteen op een nette manier zien in Google Calendar en er is ook nog een thunderbird add-on zodat je ook daarin dezelfde informatie hebt.
Heineken schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:48:
Hebben jullie ook last van een spamtoename?
Geen spamtoename (tenminste ik check de spam map niet daarvoor is het al tijden veel te veel) maar wel een toename van bounces omdat een of andere looser continue spam verstuurd onder e-mailadressen op mijn domeinnaam. Misschien eens kijken of Gmail ook werkt met SPF records.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 18-06-2008 18:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130514

Marzman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:57:
Ik heb gisteren "Remember the Milk" ontdekt. Dat heeft een firefox extrentie dat op een hele nette manier een to-do list (eigenlijk is het een GTD concept) toevoegd aan Gmail (of in dit geval Google Apps). Ik vind het geweldig want dat was het enige wat ik miste in Gmail en op elke pc waar je het op installeerd heb je meteen hetzelfde takenlijstje. Taken die een datum hebben kun je ook meteen op een nette manier zien in Google Calendar en er is ook nog een thunderbird add-on zodat je ook daarin dezelfde informatie hebt.
Waarom is deze handiger/bruikbaarder dan een (willekeurige) To-do list gadget voor igoogle?
Geen spamtoename (tenminste ik check de spam map niet daarvoor is het al tijden veel te veel) maar wel een toename van bounces omdat een of andere looser continue spam verstuurd onder e-mailadressen op mijn domeinnaam. Misschien eens kijken of Gmail ook werkt met SPF records.
http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=33786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 130514 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:03:
[...]

Waarom is deze handiger/bruikbaarder dan een (willekeurige) To-do list gadget voor igoogle?
Ten eerste omdat het meer is dan een takenlijstje. Het is een complete implementatie van David Allen's Getting Things Done. Een manier van rangschikken en organiseren van taken die me wel aanspreekt. Wat je ziet in Gmail is een versimpelde weergave in de vorm van een takenlijstje per dag of prioriteit.

iGoogle gebruik ik niet, ik vind de iGoogle uit Google Apps (die eigenlijk start heet) ook slechter dan de normale iGoogle (de niet onder domein versie, overigens kun je remember the milk ook integreren in iGoogle). Het mail gedeelte gebruik ik wel en de kalender ook. Op beide plaatsen is Remember the Milk op een mooie manier geïntegreerd (voor iGoogle is er overigens ook een add-on van Remember the Milk, maar daar heb ik dus nooit naar gekeken).

Ook gebruik ik Thunderbird en ook daar is aan gedacht met een add-on: 'Remember the Milk provider'. Eigenlijk heb ik in Thunderbird nu dus precies dezelfde info als in Google Mail (imap) en Google Calendar (Lightning met Google Provider) en alles wordt centraal opgeslagen en is ook offline beschikbaar (Alles werkt samen met Google Gears).
Thanks, ik had eigenlijk iets ingewikkelders verwacht met al die servers die Google gebruikt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 18-06-2008 21:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Drie dagen geleden bedacht ik me in een gekke bui dat ik m'n email in plaats van keurig netjes (saai :P) via m'n host (niet isp: privé domein dat draait bij NXS) via Google wilde laten lopen aangezien ik m'n mail daar sowieso al via POP3 naar Gmail haalde en ik het ook gewoon wel leuk vond. :)

Ik bij NXS ingelogd om de MX records te wijzigen: geen probleem.

Alleen snapt óf NXS óf Google de ingestelde MX records niet. :(

De MX records die ik heb ingesteld zijn keurig volgens wat Google aangeeft

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MX Server address   Priority
ASPMX.L.GOOGLE.COM.     10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.  30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.  30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.  30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.  30

Alleen snapt NXS de trailing . niet, die heb ik dus weg moeten laten, zou dat een groot probleem zijn?

Heeft iemand anders misschien een domein dat bij NXS staat en z'n mail via Google lopen of een briljant idee hoe ik het wél aan de praat kan krijgen? :)

*edit*

Zo, meer info. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
$TTL 900
@IN SOA ns1.Nxs.nl hostmaster.Nxs.nl 2005031416 3600 600 7200 3600
    TXT Nxs Internet - http://www.nxs.nl    
    NS  ns1.nxs.nl  
    NS  ns2.nxs.nl  
    NS  ns3.nxs.nl  
Naam    Type    Waarde
domein.nl   A   217.115.197.59  
localhost.domein.nl A   127.0.0.1    
www.domein.nl   A   217.115.197.59  
agenda.domein.nl    CNAME   ghs.google.com  
mail.domein.nl  CNAME   ghs.google.com  
mail.domein.nl  MX 10   ASPMX.L.GOOGLE.COM  
mail.domein.nl  MX 30   ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM   
mail.domein.nl  MX 30   ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM   
mail.domein.nl  MX 30   ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM     
mail.domein.nl  MX 30   ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM   
mail.domein.nl  MX 20   ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM  
mail.domein.nl  MX 20   ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM

Domein staat natuurlijk voor mijn domeinnaam, mail is een waarde die ik zelf in moest vullen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 121555 op 04-07-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

mijn domein parkeerbedrijf accepteerde die punt achter de server naam ook niet. Zonder punt werkt gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Largo op 04-07-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
het werkt zonder punt wel, alleen dat mail hoort er volgens mij niet. Wat er nu in de dns records staat is dat alle mail voor mail.domein.nl naar google moet, maar er staat niks over wat er moet gebeuren met de mail voor domein.nl.
Kun je dat niet leeglaten? Werkte voor mij wel bij m'n vorige domeinprovider, en nu ook bij exonet.

Mail anders de helpdesk van je provider even, misschien staat er bij hun nog wat verkeerd. Dat had mijn vorige ook, die had iets gecached waardoor mail lokaal werd bezorgd in plaats van via google te gaan. Helaas voor hun kost dat klanten...

[ Voor 26% gewijzigd door cryforhelp op 04-07-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

cryforhelp schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:33:
Kun je dat niet leeglaten? Werkte voor mij wel bij m'n vorige domeinprovider, en nu ook bij exonet.
Verdomd, ik kan dat veld leeglaten! :o

En het werkt meteen als een raket, dank u voor de eye-opener. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 09:43
Google Docs wordt steeds leuker: http://googledocs.blogspo...s-bring-docs-to-life.html . Nu dus ook met templates. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269728

Ik heb mischien een heel domme vraag

Ik overweeg Google Apps for your domain te gaan gebruiken voor mijn domein
Ik wil deze dienst echter alleen gebruiken voor de mail en calender funktie
De hosting van de web-site moet gewoon bij de huidige provider blijven
Is het mogenlijk om alleen de mail te laten hosten door google en de website door een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 269728 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:07:
Ik heb mischien een heel domme vraag

Ik overweeg Google Apps for your domain te gaan gebruiken voor mijn domein
Ik wil deze dienst echter alleen gebruiken voor de mail en calender funktie
De hosting van de web-site moet gewoon bij de huidige provider blijven
Is het mogenlijk om alleen de mail te laten hosten door google en de website door een ander?
Geen probleem, dat stel je immers zelf in.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik loop tegen een probleem met private events aan in de kalender.

Huidige situatie:
1) Thuis PC (Windows)
2) Laptop (Apple)
3) Werk PC (Windows); werkt via Exchange
4) iPhone

- mail via IMAP werkt erg goed (via Outlook, Mail in OS X en iPhone)
- contacten moet ik nog wat finetunen maar kan ik synchroniseren via Contacts in OS X en de iPhone
- agenda kan ik in Windows synchroniseren via Google Calendar Sync (zowel thuis als op het werk). In OS X gebruik ik de ingebouwde calender applicatie via de CalDav-interface. iPhone synchroniseert daar ook mee.

Enige wat ik nog niet heb is contacten op m'n Windows PC maar dat is dan maar zo. Verder werkt het naar behoren.

Mijn grootste probleem nog is de kalender.. Collega's kunnen in mijn kalender kijken, die zien in principe alle items. Alleen als ik items markeer als private (item openen en slotje in de werkbalk) dan zien ze wel dat ik bezet ben om die tijd, maar niet hoe/waarom. Dat is perfect. Items aangemaakt in Outlook kan ik nog steeds zo markeren. Maar alles wat ik via Google Calendar aanmaak niet, ook al stel ik het daar wel in als 'this event is private'. Via Calendar in OS X of op de iPhone heb ik helemaal geen mogelijkheid om het op private in te stellen. Elke nieuwe afspraak aangemaakt via het web, m'n laptop of telefoon is dus voor heel m'n werk zichtbaar :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Tom schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:41:
[..]
Enige wat ik nog niet heb is contacten op m'n Windows PC maar dat is dan maar zo. Verder werkt het naar behoren.
Mocht je Thunderbird gebruiken of een kans willen geven, de Zindus extension kan je contacts met Google Mail syncen, zowel Gmail als Apps.
Mijn grootste probleem nog is de kalender.. Collega's kunnen in mijn kalender kijken, die zien in principe alle items.
[knip lang verhaal]
Je kunt bij Google Calendar toch gewoon per kalender aangeven of hij public/private/shared moet zijn of niet? Calendar settings, tabje 'Share this calendar' en vervolgens kun je aangeven dat ze alleen free/busy kunnen zien, verder kun je dit volgensmij ook onder 'Settings' ergens nog als default instellen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Leftblank schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:24:
[...]

Mocht je Thunderbird gebruiken of een kans willen geven, de Zindus extension kan je contacts met Google Mail syncen, zowel Gmail als Apps.

[...]

Je kunt bij Google Calendar toch gewoon per kalender aangeven of hij public/private/shared moet zijn of niet? Calendar settings, tabje 'Share this calendar' en vervolgens kun je aangeven dat ze alleen free/busy kunnen zien, verder kun je dit volgensmij ook onder 'Settings' ergens nog als default instellen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Zindus werkt prima, dank voor de tip! Jammer dat je de conflicten handjematig moet aanpakken, maar dit bespaart al een hoop tijd.

Dat sharen kan idd op Settings>Calendars>Shared : Edit Settings worden aangepakt. Vrij intuitief, zoals veel bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Vraagje. Ik ben nu klant bij Dreamhost, en ik heb daar zowel mijn domein geregistreerd als een hosting plan.
Binnen enkele maanden loopt mijn account ten einde. Gisteren heb ik via het control panel van Dreamhost google apps voor m'n domein geactiveerd, en ik ben er erg tevreden over! Ik vind het alleen een beetje spijtig dat ik m'n bestaand gmail account niet kan gebruiken (zonder exporteren & importeren).

Maar goed, wat ik binnenkort zou willen:
- GEEN hosting meer bij dreamhost
- WEL nog m'n domeinnaam daar geregistreerd laten staan
- enkel nog gmail op m'n domein
- www.mijndomainnaam.com laten forwarden naar m'n servertje thuis

Is dit mogelijk? Vooral dan om google apps op m'n domein te gebruiken zonder een hosting plan te hebben? Kan ik dit gewoon regelen via de DNS settings (of MX records, of wat dan ook) bij Dreamhost als ik er enkel m'n domein heb geregistreerd (en geen hosting)?

Alvast bedankt voor 't antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je bij Dreamhost je domein kan registreren/behouden zonder hosting, ja, dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Anders even overstappen naar TransIP of NXS. Daar kan je dat prima instellen.

Je kan overigens via de optie om pop3-boxen aan elkaar te koppelen prima al je oude mail binnen halen. Dat gaat hier prima.

[ Voor 45% gewijzigd door Heineken op 09-10-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
[b][message=30863660,noline]
Je kan overigens via de optie om pop3-boxen aan elkaar te koppelen prima al je oude mail binnen halen. Dat gaat hier prima.
Klopt, dat heb ik ook gedaan. Het enige nadeel is wel dat je al je labels kwijt bent.
Wat ik ook minder vind is dat al m'n contact personen uit de GChat (in gmail zelf) verdwenen zijn. M'n contactpersonen importeren helpt niets. Ze zijn dan wel zichtbaar als ik bv een mailtje wil sturen, maar niet in het chatvenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Wat krijgen we nou dan, de layout heeft een update gekregen.Het is niet zo overzichtelijk meer.
En een (dode) link op de startpagina die ik nog niet eerder had gezien:artist themes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Hallo mensen, ik heb een probleem met het instellen van googleapps voor mijn domein.
Ik ben eigenlijk van plan alleen gebruik van de e-mail te maken. Ik kan bij domeinnaamreseller.nl echter maar 3 mx-records aanmaken... denken jullie dat dat een probleem is? Ik heb wel de prioriteiten aangehouden, zou het nog een idee zijn om ipv van alle 3 de prioriteiten een, gewoon de 3 hoogste te nemen?

Afbeeldingslocatie: http://www.familiesmeitink.nl/martijn/zonerecords.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familiesmeitink.nl/martijn/google_apps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan onderaan toch dingen toevoegen?

Als je de servers met de laagste mx-en overneemt zal het wel werken, tenzij Google heel veel storingen aan hun mx-en incalculeerd en er daarom zo veel heeft :)

[ Voor 68% gewijzigd door Marzman op 25-10-2008 12:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
Marzman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:47:
Je kan onderaan toch dingen toevoegen?
Als ik dat doe overschrijft hij het mx-record met dezelfde prioriteit. domeinnaamreseller.nl is blijkbaar gewoon niet heel geschikt hiervoor...
Als je de servers met de laagste mx-en overneemt zal het wel werken, tenzij Google heel veel storingen aan hun mx-en incalculeerd en er daarom zo veel heeft :)
Dan heb ik nu dus alleen deze ingesteld:

ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20

we gaan het proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
feelthepower schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:42:
[...]

Als ik dat doe overschrijft hij het mx-record met dezelfde prioriteit. domeinnaamreseller.nl is blijkbaar gewoon niet heel geschikt hiervoor...

[...]

Dan heb ik nu dus alleen deze ingesteld:

ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20

we gaan het proberen :-)
Met deze 3 servers heeft het bij mij bijna een compleet jaar zonder problemen gedraaid. Ik ben toevallig net overgestapt naar een ander hosting bedrijf, en daar kun je wel allemaal invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
Terwijl ik aan het wachten ben op de MX-servers refresh die ergens vandaag gebeurt is probeer ik alvast een CNAME voor docs in te stellen...

Ik krijg deze fout van domeinnaamreseller.nl
FOUTmelding:
Een CNAME wijst altijd naar een domein binnen dit domein voorbeeld.nl en eindig deze met een '.' (punt)

geprobeerd is:
docs CNAME ghs.google.com
docs. CNAME ghs.google.com
docs.voorbeeld.nl CNAME ghs.google.com
docs.voorbeeld.nl. CNAME ghs.google.com
Suggesties voor wat er precies met deze fout bedoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:56
Blijkbaar mag jij simpelweg geen CNAME aanmaken dat verwijst naar een host buiten jouw domein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 13:11
feelthepower schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:33:
Terwijl ik aan het wachten ben op de MX-servers refresh die ergens vandaag gebeurt is probeer ik alvast een CNAME voor docs in te stellen...

Ik krijg deze fout van domeinnaamreseller.nl
FOUTmelding:
Een CNAME wijst altijd naar een domein binnen dit domein voorbeeld.nl en eindig deze met een '.' (punt)

geprobeerd is:
docs CNAME ghs.google.com
docs. CNAME ghs.google.com
docs.voorbeeld.nl CNAME ghs.google.com
docs.voorbeeld.nl. CNAME ghs.google.com
Suggesties voor wat er precies met deze fout bedoeld wordt?
try:

docs.voorbeeld.nl CNAME ghs.google.com.

(let op de . (PUNT) ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 27-10-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
Nee, werkt ook niet... ik heb alle 4 de varianten hierboven weer geprobeerd... wellicht werkt het inderdaad gewoon niet. Ik zal ze eens een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
[/quote]
dit kan niet als je onze DNS servers gebruikt dan zal je andere DNS servers moeten gebruiken voor je domeinnaam
Met vriendelijke groet
Constan
www.domeinnaamreseller.nl[/quote]

Okay... als je dus een domein aan wil vragen puur en alleen om hem met google apps te gebruiken zul je dat niet hier moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kan transip aanraden. Ik heb tot nu toe alles aan kunnen maken bij hun en domeienen zijn er best goedkoop. Wat je ook kan doen is je domein daar laten staan en een andere dns gebruiken. Vroeger gebruikte ik zone-edit, dat werkte ook best goed hiervoor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05-2016
Ook ik ben bezig mij te oriënteren op het gebruik van Google Apps op onze domeinnaam en ben aan het kijken naar de mogelijkheden.Omdat wij al een jaar of 2 een normale gmailaccount gebruiken en ik deze graag als archief zou willen hebben wil ik graag alle mails (dus ook verzonden items, en gelabelde items) over zetten naar het nieuwe google apps mail account.

Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, heb mij wezenloos gezocht naar oplossingen maar kom er niet goed uit.De enige manier om een directe transfer van mails tussen de twee accounts te bewerkstelligen zou volgens mij via POP zijn maar deze neemt alleen de inbox berichten mee, en dan waarschijnlijk ook geen labels.

Ik kan in het oude account ook wel de imap aanzetten maar kan deze in het nieuwe account niet laten ontvangen. Kent iemand misschien andere trucs?

Revolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
pyrox schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:06:
Ik kan in het oude account ook wel de imap aanzetten maar kan deze in het nieuwe account niet laten ontvangen. Kent iemand misschien andere trucs?
Je zou beide accounts via IMAP in Thunderbird of Outlook - als die 't kan, geen idee - kunnen laden en vervolgens met 'sleur & pleur' al je mailtjes over kunnen kopieëren. Nadeel is dat het waarschijnlijk wel de nodige tijd zal duren en geen schoonheidsprijs verdient, maar het zou moeten werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

pyrox schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:06:
Ook ik ben bezig mij te oriënteren op het gebruik van Google Apps op onze domeinnaam en ben aan het kijken naar de mogelijkheden.Omdat wij al een jaar of 2 een normale gmailaccount gebruiken en ik deze graag als archief zou willen hebben wil ik graag alle mails (dus ook verzonden items, en gelabelde items) over zetten naar het nieuwe google apps mail account.

Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, heb mij wezenloos gezocht naar oplossingen maar kom er niet goed uit.De enige manier om een directe transfer van mails tussen de twee accounts te bewerkstelligen zou volgens mij via POP zijn maar deze neemt alleen de inbox berichten mee, en dan waarschijnlijk ook geen labels.

Zowel je gmail als je google apps account op IMAP zetten en accounts hiervoor aanmaken in Thunderbird. Hij zal eerst alles op gaan halen. Als dat gebeurd is kan je kopieeren wat je wil, je apps account wordt automagisch bijgewerkt.
Je moet wel aangeven welke mappen je wil bijhouden, en welke niet. (spam)
Overigens gaan de kopieerslagen vrij langzaam, en labels heb ik niet gechecked.

2 keer hetzelfde advies dus dat lijkt me wel solide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

VickoNL

-----------

Volgens mij is het overbodig om eerst alles naar TB te "imappen".
Ik heb gister gewoon mijn gmail adres via pop toegevoegd aan google apps. Hij download dan alle berichten die je in je gmail staan naar google apps. Inclusief alle verzonden berichten en berichten die in je labels verzameld zijn. Volgens mij dan dus ook het gehele archief.

Enige nadeel: geen labels. Je moet ALLES opnieuw gaan sorteren! Maar als ik mij niet vergis kan TB dat ook niet. Vandaar een overbodige extra actie, tenzij je TB sowieso gebruikt natuurlijk :)

Heb ik ook nog een vraagje:
Ik heb een cname aangemaak en kan nu via webmail.mijndomein.nl naar mijn google apps mail. Alleen wil ik graag dat je in de browser gewoon webmail.mijndomein.nl blijft zien, en niet dat er wordt doorgelinkt naar http://mail.google.com/a/gebruiker.
Iemand die mij kan vertellen of dit te fixen is en zo ja, hoe?

[ Voor 4% gewijzigd door VickoNL op 30-10-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het antwoord is heel simpel: het kan niet.

Ik heb het geprobeerd dmv frames maar dan GMail er niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
FiestaG schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:11:
Ik heb gister gewoon mijn gmail adres via pop toegevoegd aan google apps. Hij download dan alle berichten die je in je gmail staan naar google apps. Inclusief alle verzonden berichten en berichten die in je labels verzameld zijn. Volgens mij dan dus ook het gehele archief.

Enige nadeel: geen labels. Je moet ALLES opnieuw gaan sorteren! Maar als ik mij niet vergis kan TB dat ook niet. Vandaar een overbodige extra actie, tenzij je TB sowieso gebruikt natuurlijk :)
En dit werkt ook niet wanneer je niet alles in je inbox maar in losse folders (labels) hebt staan, dus het is voor de user geen optie helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met pop wordt alles binnengehaald hoor. Alle labels, zelfs de verzonden items. Daar verbaasde ik me in het begin nogal over maar eigenlijk is het wel makkelijk. Dan heb je die berichten ook meteen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 11:43
FiestaG schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:11:

Heb ik ook nog een vraagje:
Ik heb een cname aangemaak en kan nu via webmail.mijndomein.nl naar mijn google apps mail. Alleen wil ik graag dat je in de browser gewoon webmail.mijndomein.nl blijft zien, en niet dat er wordt doorgelinkt naar http://mail.google.com/a/gebruiker.
Iemand die mij kan vertellen of dit te fixen is en zo ja, hoe?

Moet toch wel doenbaar zijn volgens mij... (wel met frames :( )
maak een extra subdomain aan (bv. wm.voorbeeld.nl) en link die door naar google.
op je subdomain webmail.voorbeeld.nl zet je nu ergens een frame die linkt naar wm.voorbeeld.nl

Volgens mijn logica zou dit moeten lukken. Tenzij google deze manier op een of andere manier blokkeert (uitbreken uit frames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

VickoNL

-----------

Geen slecht idee! Normaal hou ik niet zo van frames omdat je dan helemaal geen verandering meer ziet in je adresbar, maar hiervoor maakt dat niet zo uit.
Thx, ga het straks een proberen :-)

@Marzman, alle berichten met een label worden binnen gehaald, maar niet de labels zelf toch? Bij mij ging dat niet in ieder geval.. Eigenlijk best vreemd dat ze dit niet lekker geregeld hebben.. Maarja, het is (en blijft?) nog in beta ;)

edit:
hmm. Ik had een nieuwe gebruiker aangemaakt maar zag dat ik een foutje had gemaakt. Dus ik verwijder hem even en wou het even opnieuw aanmaken:
We kunnen gebruiker@domein.nl niet maken als nieuwe account omdat u onlangs een account met dezelfde gebruikersnaam heeft verwijderd. Als u of één van uw gebruikers e-mail moet ontvangen op dit adres, kunt u van gebruiker@domein.nl een mailinglijst of bijnaam maken. Meer informatie.

Ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten voordat ik hem weer kan gebruiken :?

edit2:
Ah gevonden :o
U heeft een aantal mogelijkheden wanneer u een verwijderde gebruikersnaam opnieuw wilt gebruiken.

* Maak een e-maillijst met deze gebruikersnaam.
* Wacht vijf dagen en maak een nieuwe gebruiker met de verwijderde gebruikersnaam.

[ Voor 91% gewijzigd door VickoNL op 31-10-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FiestaG schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:57:
@Marzman, alle berichten met een label worden binnen gehaald, maar niet de labels zelf toch? Bij mij ging dat niet in ieder geval.. Eigenlijk best vreemd dat ze dit niet lekker geregeld hebben.. Maarja, het is (en blijft?) nog in beta ;)
De labels gelukkig niet nee. Ik zou niet weten hoe je dat zou willen doen zonder de berichten te slopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind het jammer dat ze geen degelijke IMAP support hebben, je MOET werken met die labels.

Als ze nu gewoon folders zouden ondersteunen.

Helaas, een gemiste kans imo.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Snake schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:51:
Ik vind het jammer dat ze geen degelijke IMAP support hebben, je MOET werken met die labels.

Als ze nu gewoon folders zouden ondersteunen.

Helaas, een gemiste kans imo.
Dat hierboven gaat over pop. Wat is er mis met de imap ondersteuning? Die labels worden gewoon folders bij gebruik van imap (of andersom)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Marzman schreef op zondag 02 november 2008 @ 01:08:
[...]

Dat hierboven gaat over pop. Wat is er mis met de imap ondersteuning? Die labels worden gewoon folders bij gebruik van imap (of andersom)
Daar heb ik het ook niet over.

Ik heb het gewoon algemeen over de IMAP van Google Mail.

Emails die verdwijnen uit je inbox, en dan weer niet... gekke boel allemaal.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik het niet meer omdat de webinterface me eigenlijk wel bevalt, maar toen ik het nog gebruikte werkte het goed en verdwenen er geen e-mails. Het enige verschil van de mappen met de labels is dat een bericht meerdere labels kan hebben en maar in een map kan staan (natuurlijk kan je het bericht kopiëren naar een andere map, maar dan is het niet meer hetzelfde bericht).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 11:43
Zijn er nog mensen die hier ervaringen kunnen melden?

Ik ben van plan om binnenkort de mail functie te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Hipska schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:59:
Zijn er nog mensen die hier ervaringen kunnen melden?

Ik ben van plan om binnenkort de mail functie te gebruiken..
Niet naast de al eerder geplaatste ervaringen gok ik, ik gebruik 't nu al driekwart jaar ongeveer zonder enige problemen of downtimes. De service is gewoon prima te vergelijken met Gmail, vrijwel geen klachten en minimale downtime. Het enige waar ik me wel een beetje aan stoor is dat de laatste nieuwe looks van Gmail nog niet zijn doorgevoerd op GAFYD, maar dit is wel vaker zo, je moet net wat langer wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Leftblank schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:19:
[...]

Niet naast de al eerder geplaatste ervaringen gok ik, ik gebruik 't nu al driekwart jaar ongeveer zonder enige problemen of downtimes. De service is gewoon prima te vergelijken met Gmail, vrijwel geen klachten en minimale downtime. .....
me too! Ik heb alle mail met imap op pc, apps en mobiele telefoon synchroon, werkt bij mij helemaal goed. Verder vind ik mijn eigen startpagina bijzonder prettig, en kan ik voor familie de mail leveren. Blijft een geweldige gratis dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Geen problemen. Geen down time, rappe verbindingen. Setup duurt een paar minuten. Ik kan het aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Maar het blijft jammer van dat spamfilter waar wel eens wat in blijft hangen, en dat niet via pop of imap binnen te halen is, maar waar je per se voor moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Algemene opmerking: ik ben zojuist zonder problemen van domein hosting deelnemer gewisseld.
Bij flexwebhosting kan je je dns panel al invullen voordat je domein daadwerkelijk is overgeschreven, daarmee verliep de wissel zonder downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik heb me vorige week ook aangemeld voor een gratis trial. Ik heb trouwens bij valuta de pond gekozen ipv de euro. Scheelt toch weer als ik na de trial door ga.

Nu heb ik mijn contacten geexporteerd vanuit Outlook 2007 en geimporteerd in Google contacten maar nu zie ik alleen de telefoonnummers in de webmail en niet de namen van mijn contacten. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
AutisticPinguin schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:53:
Ik heb me vorige week ook aangemeld voor een gratis trial. Ik heb trouwens bij valuta de pond gekozen ipv de euro. Scheelt toch weer als ik na de trial door ga.

Nu heb ik mijn contacten geexporteerd vanuit Outlook 2007 en geimporteerd in Google contacten maar nu zie ik alleen de telefoonnummers in de webmail en niet de namen van mijn contacten. Iemand hier ervaring mee?
Trial is overigens alleen redelijk zinvol als je 't voor de features doet, als je denkt dat het sowieso betaald is moet je even kijken naar het pakket voor thuis/non-profit use.

Geen ervaring direct met 't probleem wat je hebt, maar ik weet zeker dat er ook gewoon plugins voor Outlook zullen zijn om met GMail te syncen, waarschijnlijk moet het daarmee sowieso zonder problemen lukken. Alternatief kan een ander exportformaat zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik hen google apps aagevraagt omdat ik eerst veel problemen had met mijn huidige provider.
Nu heb ik de mx-records aangepast bij mijn hosting bedrijf omde mail te route naar gmail.

Nu had ik een vraag. Stel de server is kapot van mijn hostingsbedrijf. Komt de mail dan nog steeds aan bij google apps maill?? Of wordt hij dan niet meer doorgestuurd en blijf hij ergens hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 17:31
eatualive schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:30:
Ik hen google apps aagevraagt omdat ik eerst veel problemen had met mijn huidige provider.
Nu heb ik de mx-records aangepast bij mijn hosting bedrijf omde mail te route naar gmail.

Nu had ik een vraag. Stel de server is kapot van mijn hostingsbedrijf. Komt de mail dan nog steeds aan bij google apps maill?? Of wordt hij dan niet meer doorgestuurd en blijf hij ergens hangen?
De enige verantwoordelijkheid die momenteel bij je provider ligt, is het publiceren van die MX-records. Daarvoor zijn hun DNS-servers bedoeld. Als die het mochten begeven, dan zal de mail niet bij google worden afgeleverd. Veel gebruikelijker zijn storingen aan web- of mailservers, maar ook DNS-servers kunnen het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
ik krijg het niet voor elkaar om met mijn google apps e-mail accounts in te loggen via www.gmail.com.

Hoort dit ook niet te werken? Moet ik altijd via mail.domeinnaam.com inloggen om bij m'n e-mail te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan inderdaad niet gewoon via gmail.com inloggen, dan moet je op mail.google.com/a/<domeinnaam> zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
das wel heel spijtig dan, maar misschien dat dat in de toekomst nog een keer gaat komen...

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

robvanpraat schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:49:
das wel heel spijtig dan, maar misschien dat dat in de toekomst nog een keer gaat komen...

thanks
Nee, want dan zou je dubbele loginnamen krijgen.

/▌

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste