Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 93.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10

DizzyWeb

Ondertiteld

Marzman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:37:
[...]

Nee, want dan zou je dubbele loginnamen krijgen.
Hoezo dat dan?

Andere diensten die van dezelfde login gegevens gebruik maken (imap, of andere apps) kan je wel gewoon met je Google Apps mailadres inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je het complete e-mailadres als loginnaam gebruikt niet nee, maar @gmail.com en @domein.nl zijn al ingevuld op de betreffende webmails. Ik vind dat eigenlijk wel zo prettig en mail.domein.nl is ook niet echt heel moeilijk om te onthouden.

Welke andere apps bedoel je? Het is mij nog niet opgevallen dat applicatie gelinkt onder de gewone Gmail je Google Apps login accepteren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:49
Steve@mijndomein.nl != steve@gmail.com etc.
Andere diensten die van dezelfde login gegevens gebruik maken (imap, of andere apps) kan je wel gewoon met je Google Apps mailadres inloggen.
Alleen als je een losse Google-account aanmaakt op het zelfde adres, anders niet. Enkel apps die horen bij je domein, dus meuk zoals Google Chat en andere domein-specifieke dingen; je kunt bijv. niet standaard inloggen op Google Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Leftblank schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:22:
[...]

Steve@mijndomein.nl != steve@gmail.com etc.
Dat is mijn idee van verschillende logins, niet dubbele. Kan Google prima aan identificeren of het een Google Apps account is en je netjes doorsturen naar de juiste inbox.
Leftblank schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:22:

Alleen als je een losse Google-account aanmaakt op het zelfde adres, anders niet. Enkel apps die horen bij je domein, dus meuk zoals Google Chat en andere domein-specifieke dingen; je kunt bijv. niet standaard inloggen op Google Reader.
Klopt, maar als je bijvoorbeeld van IMAP gebruik maakt, log je in op exact dezelfde servers als wanneer je een standaard Gmail account gebruikt. Enige verschil is dat je gebruikersnaam op je eigen domein eindigt, ipv gmail.com oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

TF

bla bla

ik vind het jammer dat alleen de iphone en blackberry's ondersteund worden. Met mijn N82 van nokia kom je dan niet zo ver als het gaat om syncen van je calender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn account is niet toegankelijk (503 error), maar volgens de statuspagina zijn er geen problemen. Toch lastig als je net de offline acces hebt uitgezet omdat dit een beetje vreemd werkte sinds de storing die ze twee weken geleden hadden.

Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

BM

Moderator Spielerij
Marzman schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:56:
Mijn account is niet toegankelijk (503 error), maar volgens de statuspagina zijn er geen problemen. Toch lastig als je net de offline acces hebt uitgezet omdat dit een beetje vreemd werkte sinds de storing die ze twee weken geleden hadden.

Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen?
De 'gewone' gmaildienst ligt ook plat.

Heb echt zelden m'n mail echt nodig, en net nu ik een belangrijk mailtje de deur uit moet doen kapt google er mee.
Ik krijg daar trouwens een 502 error.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat was bij mij ook :), maar het is gratis en het ligt er nog steeds minder vaak uit als betaalde providers die ik gehad heb (tenminste, wat ik er van merk)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

TF schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:34:
ik vind het jammer dat alleen de iphone en blackberry's ondersteund worden. Met mijn N82 van nokia kom je dan niet zo ver als het gaat om syncen van je calender
Kijk dan even hier:
Syncen Windows Mobile
Uitleg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 11-03-2009 22:43 . Reden: Algemenere url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Een N82 draait geen Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb momenteel problemen bij een van de e-mailadressen op ons domein. Een groot aantal mailtjes van dat adres worden gebounced met meldingen als 'recipient rejected' of 'address does not exist', terwijl de adressen wel degelijk bestaan.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt...

[ Voor 8% gewijzigd door mr_obb op 12-03-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mr_obb schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:30:
Ik heb momenteel problemen bij een van de e-mailadressen op ons domein. Een groot aantal mailtjes van dat adres worden gebounced met meldingen als 'recipient rejected' of 'address does not exist', terwijl de adressen wel degelijk bestaan.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt...
E-mails die je niet ontvangt bedoel je? Of krijg je zelf die foutmeldingen terug? In dat laatste geval zit er gewoon iemand te spammen met jouw e-mailadres als afzender.

Als het wel bestaat wordt het lastig want dan moet Google het oplossen. Maak anders tijdelijk een catch all aan dat heb ik ook. Die pop ik dan weer in mijn hoofdaccount zodat het een ander label krijgt omdat er ook veel zooi van vroeger op binnen komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 14-03-2009 05:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb me al aangemeld voor de Google Apps maar vroeg me af wat precies de consequenties zijn als ik MX records/CNAMES voor mijn domein ga aanmaken.. Het gaat mij met name om de Gmail.

Ik heb op dit moment mijn mails via IMAP die neemt hij niet over neem ik aan? Die zal ik zelf moeten exporteren en importeren?
Daarnaast; de mails komen na het omzetten alleen nog in de Gmail aan? Niet meer in mn eigen?
Als ik er weer vanaf wil.. Gewoon MX/CNAME verwijderen en alles werkt weer als voorheen?
Ik moet in Gmail mijn mailadressen weer aanmaken? Ik gebruik nu bijv. info@domein.nl die moet ik daar weer opnieuw aanmaken wil alles daar weer aankomen?

Goed tot zover mijn vragenvuur even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
c0nd0rin0 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:11:
Ik heb op dit moment mijn mails via IMAP die neemt hij niet over neem ik aan? Die zal ik zelf moeten exporteren en importeren?
Daarnaast; de mails komen na het omzetten alleen nog in de Gmail aan? Niet meer in mn eigen?
Je kan de pop-gegevens van je oude account gebruiken om alle mail te importeren, eventueel kun je ook via IMAP in je mailclient de boel overkopieren.
Als ik er weer vanaf wil.. Gewoon MX/CNAME verwijderen en alles werkt weer als voorheen?
Dat ligt allemaal aan je huidige mail-setup; als jij de settings weer goed invoert zou 't gewoon weer moeten werken.
Ik moet in Gmail mijn mailadressen weer aanmaken? Ik gebruik nu bijv. info@domein.nl die moet ik daar weer opnieuw aanmaken wil alles daar weer aankomen?
Je kunt voor één account aangeven dat je 'em als catch-all wilt gebruiken, op die manier komt alle @jedomein.nl in die mailbox, mits er geen andere account voor was gevonden. (Dus je hebt bijv a@d.nl als catch-all en b@d.nl als normale account, mail aan b@d.nl komt in die mailbox, alle andere e-mail komt terecht in a@d.nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Laatst online: 23-09-2024
Leftblank schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:26:
[...]

Je kan de pop-gegevens van je oude account gebruiken om alle mail te importeren, eventueel kun je ook via IMAP in je mailclient de boel overkopieren.

[...]

Dat ligt allemaal aan je huidige mail-setup; als jij de settings weer goed invoert zou 't gewoon weer moeten werken.

[...]

Je kunt voor één account aangeven dat je 'em als catch-all wilt gebruiken, op die manier komt alle @jedomein.nl in die mailbox, mits er geen andere account voor was gevonden. (Dus je hebt bijv a@d.nl als catch-all en b@d.nl als normale account, mail aan b@d.nl komt in die mailbox, alle andere e-mail komt terecht in a@d.nl.)
Helder dank je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net dit stukje gelezen en het javascriptje uitgevoerd. Ideaal, dan werkt gmail ook met mailto linkjes.

http://lifehacker.com/392...ch-gmail-for-mailto-links

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Eindelijk, ik heb nu ook themes. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Heel het bedrijf (1200 mail accounts) overgezet naar google apps de laatste maand. Werkt heel vlot, veel geklaag en gezaag maar na een weekje ermee werken beginnen de meeste wel de voordelen te zien.

Enkel nog een probleem met mensen die outlook als archief gebruikte (honderden mappen en submappen) en copy paste van screenshots .

Heel tevreden van, hele verademing na de exchange omgeving in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-05 12:49

Stoffel

Engineering the impossible

Google apps heeft bij mij nu ook themes :) Niet dat er heel veel bij zit waar ik blij van word, maar je kunt iig ook zelf een custom theme maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:06:
Heel het bedrijf (1200 mail accounts) overgezet naar google apps de laatste maand. Werkt heel vlot, veel geklaag en gezaag maar na een weekje ermee werken beginnen de meeste wel de voordelen te zien.

Enkel nog een probleem met mensen die outlook als archief gebruikte (honderden mappen en submappen) en copy paste van screenshots .

Heel tevreden van, hele verademing na de exchange omgeving in stand houden.
Je hebt toch gewoon tooltjes om je outlook archief te 'kopieeren'naar je Google Apps account? Ruimte kan het probleem niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
IJsbeer schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:17:
[...]

Je hebt toch gewoon tooltjes om je outlook archief te 'kopieeren'naar je Google Apps account? Ruimte kan het probleem niet zijn :P
Ja maar die gaan voor elke subfolder een label maken en dan zit heel het archief en hun manier van werken door elkaar. En sommige zitten toch al op tegen de 10GB, nog niet de 25GB maar geef ze enkele jaren.

Ik zeg hen al meer dan een jaar dat outlook (of gmail nu) geen archief systemen zijn, maar ja wie luistert er naar een IT'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu ook eindelijk themes.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296558

Ik wil ook Google Apps voor mijn mail gaan gebruiken maar ik kom er niet helemaal uit, ik zie vast iets over het hoofd. Mijn domein wordt gehost door TransIP.

Ik moet nu verifieren dat ik de eigenaar van het domein ben door middel van de CNAME-record te wijzigen.

Als ik dan vervolgens inlog bij TransIP en naar de DNS instellingen ga dan verwijder ik daar de bestaande CNAME records en voeg vervolgens toe:

Naam:
googleggdsgds1234567890 (EDIT: dit is een random code)

TTL:
1 Dag

DNS type:
CNAME

Content:
google.com.

Maar hij pakt hem niet, wat doe ik verkeerd?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 09-05-2009 14:44 . Reden: anonymiseren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Misschien dit.

Naam: googlexxxxxxxxxxxxxx.<do.mein>

Edit:
Haal wel je code weg anders kunnen anderen het claimen.

[ Voor 37% gewijzigd door KroontjesPen op 03-04-2009 00:01 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gewoon even wachten tot Google hem wel pakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Volgens mij moet je een CNAME naar ghs.google.com aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 06:12:
Gewoon even wachten tot Google hem wel pakt.
Klopt, daar kan een tijdje overheen gaan voordat die het doet. Ik heb het ook via Transip lopen en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219884

Waar heb jij je CNAME naar toe laten lopen, naar google.com. of naar ghs.google.com.?Ik krijg hem ook niet aan de praat bij google namelijk, hij is al een aantal dagen bezig met controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 06-05 00:08
Hij moet worden ingesteld op ghs.google.com of soms ghs.google.com.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem ingesteld op ghs.google.com. (vergeet niet de punt achter com)
En vergeet ook niet de punt achter bijvoorbeeld: ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. Hiermee ging ik de mist in en zat ik ook een dag voor niks te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Gaat niet echt goed bij Google, al mijn Gmail/Google Apps mailboxen liggen weer plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad, Temporary Error (500)

De snelheid was er ook uit de afgelopen dagen. Ik zat me behoorlijk te iriteren bij het openen van mailtjes en bijlagen via de webmail en via imap. Als ze nou zouden zeggen dat de betaalde variant op snellere servers staat zou ik meteen 50 dollar lappen voor een mailbox.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237810

Hier ook problemen met Gmail/Google Apps... Toch wel jammer dat de status dashboard nog niet bijgewerkt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 18-05 22:04
Google Apps betaald alswel de gratis versie liggen er bij mij nu ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 237810 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:09:
Hier ook problemen met Gmail/Google Apps... Toch wel jammer dat de status dashboard nog niet bijgewerkt is..
Dezelfde gedachte had ik toen ik op de rss-feed klikte op het dashboard (javascript:alert('Coming%20Soon'); )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:02
Wij gebruiken de betaalde variant en ik heb de storingsdienst gebeld.
Was de eerste melder van 't probleem maar ze kon wel vertellen dat het wereldwijd was.

Ik word teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 10:33

beany

Meeheheheheh

Doet het weer!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Serieus de eerste melder van een wereldwijde storing die al een paar minuten bezig is? Iedereen denkt waarschijnlijk dat iemand anders het wel zal melden want er zijn toch best wel wat (ook grote) bedrijven die Google Apps gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:02
Marzman schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:24:
Serieus de eerste melder van een wereldwijde storing die al een paar minuten bezig is? Iedereen denkt waarschijnlijk dat iemand anders het wel zal melden want er zijn toch best wel wat (ook grote) bedrijven die Google Apps gebruiken.
Dat was ook mijn eerste gedachten maar ach, better safe then sorry *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:05

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik heb een .nl domein. Ik beschik over de registratie en de dns records (deze kan ik wijzigen). Ik heb op dit moment geen hosting en e-mail lopen voor dit domein. Ik wil graag Google Apps voor dit domein gaan gebruiken.

Als ik mij aanmeld voor een Google Apps beheer account (bijvoorbeeld admin@mijndomein.nl) dan wordt er een e-mail gestuurd naar dit adres. Alleeen ik kan deze e-mail niet bevestigen omdat ik geen e-mails kan ontvangen, daarvoor heb wil ik juist Google Apps.

Hoe maak ik een Google Apps admin account zodat ik mijn domein kan beheren :?

[ Voor 3% gewijzigd door CyberThug op 09-06-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-05 12:49

Stoffel

Engineering the impossible

Lijkt me handig dat je eerst een email adres gebruikt dat je wel bezit om je aan te melden ;)

Daarna kun je de emailadressen voor je domein aanmaken, inclusief een admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad, lijkt me nogal logisch. Ook voor problemen is het handig dat e-mailadres buiten je domein te houden (wat bijvoorbeeld als het wachtwoord niet meer werkt en gemaild moet worden?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dat lijkt mij ook logisch. Echter, als ik een dergelijk e-mailadres gebruik dan denkt Google Apps dat ik voor dat domein wil beheren. Stel ik gebruik cyberthug@tweakers.net, dan denkt hij dat ik het domein tweakers.net wil registeren.

Ik wil bijvoorbeeld een privé adres gebruiken voor het beheren van die mail. Dan zegt hij:
Geef het e-mailadres op dat u voor de organisatie gebruikt
Google Apps Team Edition ondersteunt dit e-mailadres momenteel niet. Geef je e-mailadres van thuis of school op
Probeer het maar eens: https://www.google.com/a/...lse&newUsername=cyberthug

Welk adres gebruiken jullie voor Google Apps?

[ Voor 13% gewijzigd door CyberThug op 09-06-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 15:52

The CarNagE Man

SüperG33K

CyberThug schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:21:
Dat lijkt mij ook logisch. Echter, als ik een dergelijk e-mailadres gebruik dan denkt Google Apps dat ik voor dat domein wil beheren. Stel ik gebruik admin@tweakers.net, dan denkt hij dat ik tweakers.net wil registeren.

Ik wil bijvoorbeeld een privé adres gebruiken voor het beheren van die mail. Dan zegt hij:

[...]

Welk adres gebruiken jullie voor Google Apps?
Me Gmail adres ;) Is alleen het emailadres ter bevestiging natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

En een gmail adres mag dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik gebruik mijn universiteitsadres, dat werkt volgens mij wel.

Werkt cyberthug@fysiotip.nl wel? Dan wil ik je wel ff helpen hoor :P

@hieronder, die beheer ik, dus dan kan ik je wel aan je verlossende mailtje helpen, maar volgens mij moet het niet zo'n probleem zijn met je overige adressen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hooglander1 op 09-06-2009 12:33 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dat adres ken ik niet. Maar be my guest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan heb je tweakers.net als domein ingevuld waarvoor je de mail wilt beheren :)

Je begint hier toch?
http://www.google.com/a/cpanel/domain/new?hl=nl (je moet aangeven dat je beheerder bent)

Daar vul je het eigen domein in, en dan volg je gewoon de stappen. Als de eerste stap is een e-mailadres onder je eigen domein dan moet je dat inderdaad doen. Ik dacht dat je ook nog een adres in moest vullen voor het beheeraccount dat buiten je domein lag.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 09-06-2009 12:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Precies! Maar zoals ik in bij mijn initiële vraag ook heb staan: ik beschik alleen over de domeinnaam en de dns records. Ik heb nu nog geen e-mail adres onder die domeinnaam... Hoe kan ik dan die mail, die je na registratie krijgt, bevestigen?

Zoals ik het nu zie heb je dus altijd een e-mailadres nodig bij je domein, anders kan je het niet overzetten naar Google Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberThug schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:33:
Precies! Maar zoals ik in bij mijn initiële vraag ook heb staan: ik beschik alleen over de domeinnaam en de dns records. Ik heb nu nog geen e-mail adres onder die domeinnaam... Hoe kan ik dan die mail, die je na registratie krijgt, bevestigen?

Zoals ik het nu zie heb je dus altijd een e-mailadres nodig bij je domein, anders kan je het niet overzetten naar Google Apps?
Ja, maar dat scherm wat jij had van tweakers.net dat krijg je niet. Je krijgt zoiets:
http://www.google.com/a/c...main=false&ownDomain=true

en daar kun je een e-mailadres invullen van buiten je domein.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En bij de volgende stap moet je een beheerders account aanmaken, dit moet je inderdaad wel doen onder het domein, maar die maakt google ook meteen aan en deze account bestaat ook zonder te verifieren, want dit bestaat inderdaad nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dit is vreemd. Het gaat namelijk om het domein cyberthug.nl. Als ik dat gebruik krijg ik een ander vervolgscherm, hoe kan dat?

Zie: https://www.google.com/a/...ain=false&ownDomain=false

[ Voor 5% gewijzigd door CyberThug op 09-06-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er bevinden zich 3 gebruikers in gersie.nl die Google Apps gebruiken

Als IT-beheerder heeft u, nadat u zich heeft aangemeld, toegang tot beheerfuncties voor gersie.nl . Meer informatie
Omdat je die stappen al doorlopen hebt :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ben jij eindgebruiker dan? Jij bent toch beheerder lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Ik ben beheerder! Vanwaar die vraag?

[ Voor 19% gewijzigd door CyberThug op 09-06-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er is al een beheeraccount voor dat domein in Google Apps.

Het door jou gegeven domein is trouwens niet geregistreerd bij SIDN, dus hoe je die dnsrecords kunt beheren zonder dat er bij SIDN dnsservers zijn opgegeven dat vraag ik me ook af ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 09-06-2009 12:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Nou ja, dat is misschien niet helemaal het domein dat ik echt wil gebruiken... :X Maar wel bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien? Vraag dan niet om hulp voor een specifieke domeinnaam :/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gebruiken jullie wel eens de functie van inline plaatjes bij e-mails? Ik heb twee uur geleden zo een mail verzonden en de plaatjes zijn verdwenen (de plaatjes worden ook niet echt met de e-mail meegezonden maar ergens neergeplant en er komt een img src in de mail te staan.

Ik vraag me alleen af of dit iets tijdelijks is of dat ik nu de mail opnieuw moet verzenden. Toen ik het net verstuurd had werkten de plaatjes nog prima.

[edit]Vaag. Al die plaatjes zitten als bijlage van afzonderlijke e-mails zonder afzender en als onderwerp attachment in de trash. Dat heb ik dus zeker niet zelf gedaan :)

[edit2]Ik zie nu ook pas dat ze stoppen met Google Pages. Jammer, want ik vond die eigenlijk fijner dan Google sites. Je kunt daar makkelijk plaatjes uploaden en 100 MB is ook nog best wat. Ik heb bij Google Sites net wat zitten kijken, maar dat is daar niet echt voor bedoeld zo te zien.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze me automatisch gaan migreren want ik heb een Google Pages en een Google Sites. Volgens mij hoort dat niet te kunnen, maar ik heb Google Pages nooit uitgezet toen ik een Google Sites aanmaakte.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 22-06-2009 23:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04
nieuws: Google haalt Apps uit bèta

Klopt het dat het nu niet meer gratis is? Dat is wel een beetje jammer!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

posttoast schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:41:
nieuws: Google haalt Apps uit bèta

Klopt het dat het nu niet meer gratis is? Dat is wel een beetje jammer!
Nops, Google Apps blijft gratis. Staat volgens mij ook ergens in hun voorwaarden afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik zie het nu inderdaad. Dat is dan wel weer een fail van mij (nog net niet epic wat mij betreft).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als ze er ooit geld voor gaan vragen en het wordt niet meer dan 50 dollar per jaar dan zou ik het nog gewoon blijven gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 206724 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:48:
[...]

Nops, Google Apps blijft gratis. Staat volgens mij ook ergens in hun voorwaarden afaik.
Yup, tenzij je google app sync wilt gebruiken, waarmee je je Google Calendar, Google Contacts en Google Mail in Outlook kunt gebruiken. Dat kost je dan 50$/User/Jaar.

En dat vind ik een beetje jammer. Het coole aan Google was dat alles gratis is. Ik vind dan ook dat zo zoiets gratis moeten maken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Snake schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:36:
[...]

Yup, tenzij je google app sync wilt gebruiken, waarmee je je Google Calendar, Google Contacts en Google Mail in Outlook kunt gebruiken. Dat kost je dan 50$/User/Jaar.

En dat vind ik een beetje jammer. Het coole aan Google was dat alles gratis is. Ik vind dan ook dat zo zoiets gratis moeten maken.
Ik gok dat je dat met Nuevasync weer prima kunt doen; 't is bedoelt voor PDA's enzo en doet alsof 't 'n Exchange server is, maar zal vast ook wel werken met Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Marzman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:59:
Als ze er ooit geld voor gaan vragen en het wordt niet meer dan 50 dollar per jaar dan zou ik het nog gewoon blijven gebruiken.
Ik ook, maar dan niet 50 euro per user per jaar. Want aangezien een aantal van mijn familieleden mijn domeinnaam gebruiken tikt dat dan stevig aan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

posttoast schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:35:
[...]

Ik ook, maar dan niet 50 euro per user per jaar. Want aangezien een aantal van mijn familieleden mijn domeinnaam gebruiken tikt dat dan stevig aan.
Bij mij ook, die mogen dan zelf beslissen of ze hun account willen houden of een forwardje willen naar hotmail of yahoo ;)
Snake schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:36:
[...]

Misschien dat die exchangesync die je mobiel kan gebruiken ook wel vanuit Outlook werkt als je alleen contacten en de agenda synct. De mail kan met imap (al werkt dat in Outlook niet helemaal lekker naar mijn mening, Thunderbird kan daar bijvoorbeeld beter mee overweg)

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 09-07-2009 09:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zo, heb inmiddels wat domeinen aan Google Apps gehangen en ben er best tevreden over. Op één dingetje na: ik heb een domein (domein1.nl) met een alias (domein2.nl). Als ik nu mail wil sturen met @domein2.nl als afzender zet hij er als verzendernaam "vincent@posttoast.nl on behalf of Vincent" bij. Daar moet natuurlijk gewoon "Vincent" staan. Ik heb al gezocht, maar volgens mij is hier geen oplossing voor behalve de domeinalias gewoon een aparte Google Apps account geven. Dit vind ik een nogal "heftige" oplossing, dus ik vraag eerst hier even of iemand een ander idee heeft. Iemand?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Google zend verder geen ip-informatie mee. Op zich heb ik er niet zo'n problemen mee, alleen is bij mij mijn "username" niet mijn e-mailadres en krijg ik daar wel spam op omdat dit inderdaad op deze manier meegezonden wordt. Dat is ook mijn hoofdaccount dus het is lastig te veranderen al zou ik al mijn aliassen naar een tweede account kunnen migreren en het hoofdaccount alleen gebruiken voor het beheer van de accounts. Ach, voorlopig werkt het spamfilter prima :)

Als je dingen echt gescheiden wilt houden moet je inderdaad meerdere accounts, of bij domeinen meerdere "hoofdaccounts" aanmaken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Marzman schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:39:
Google zend verder geen ip-informatie mee. Op zich heb ik er niet zo'n problemen mee, alleen is bij mij mijn "username" niet mijn e-mailadres en krijg ik daar wel spam op omdat dit inderdaad op deze manier meegezonden wordt. Dat is ook mijn hoofdaccount dus het is lastig te veranderen al zou ik al mijn aliassen naar een tweede account kunnen migreren en het hoofdaccount alleen gebruiken voor het beheer van de accounts. Ach, voorlopig werkt het spamfilter prima :)

Als je dingen echt gescheiden wilt houden moet je inderdaad meerdere accounts, of bij domeinen meerdere "hoofdaccounts" aanmaken.
Nou, dat worden meerdere accounts dan vrees ik. Wel jammer, want alles in één omgeving is natuurlijk wel zo praktisch.

Iemand trouwens ervaring met NuevaSync in combinatie met Google Apps? Ik heb sinds zondag een premium account en dat werkt perfect. Voor 25 dollar per jaar push mail en agenda/contact synch met mijn telefoon.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik zelf imap voor mail en de sync van Exchange voor agenda en contacts. Dat is gratis en werkt ook prima (dan heb je alleen geen pushmail).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Klopt, maar vooral die pushmail vind ik erg handig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik gebruik Google apps op mijn telefoon (htc magic met Android), en krijg de mailtjes daar ook meteen binnen..
Net zoals de contacten/agenda

Hoe werkt dat dan? Want het is toch geen pop3/imap wat je dan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Geen idee hoe jij dat doet, maar NuevaSync biedt een soort Exchange-server aan. Zij checken de mail bij Google Apps (of een willekeurige andere IMAP-server) en pushen dat naar jou toe als je een mailtje hebt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TripleQ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:41:
Ik gebruik Google apps op mijn telefoon (htc magic met Android), en krijg de mailtjes daar ook meteen binnen..
Net zoals de contacten/agenda

Hoe werkt dat dan? Want het is toch geen pop3/imap wat je dan hebt?
MIsschien omdat je de interval op 1 minuut hebt gezet. Dat is niet hetzelfde als pushmail en funest voor je batterij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Dat zuigt je batterij inderdaad nog veel sneller leeg dan push. Push heb ik op mijn telefoon toch maar uitgezet, het werkt wel prettig, maar heb ik toch niet zo veel voor over dat de batterij dan in minder dan een dag helemaal leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook al tijden google apps op mijn domein, werkt heerlijk met imap, zo heb ik zowel in outlook als op mijn telefoon (nokia 5800) en in de webinterface altijd hetzelfde :) Outlook (eigenlijk Entourage voor mac) werkt ook met push mail ' live sync' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wat is voor jou nog het voordeel van het gebruiken van een mailclient tegenover de webinterface? Ik heb inmiddels Outlook voor een groot deel de deur uitgeschopt (ik heb nog één domein dat ik naar Google Apps wil verhuizen, alleen daar gebruik ik het nog voor). Bevalt eigenlijk prima, vooral de agenda vind ik prettiger werken dan die van Outlook.

Enige probleem is nog het "On behalf of"-gedoe, dat zuigt wel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

posttoast schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:53:
Wat is voor jou nog het voordeel van het gebruiken van een mailclient tegenover de webinterface? Ik heb inmiddels Outlook voor een groot deel de deur uitgeschopt (ik heb nog één domein dat ik naar Google Apps wil verhuizen, alleen daar gebruik ik het nog voor). Bevalt eigenlijk prima, vooral de agenda vind ik prettiger werken dan die van Outlook.

Enige probleem is nog het "On behalf of"-gedoe, dat zuigt wel.
Ik gebruik ook geen mailclient meer. Heb wel Thunderbird in het begin gebruikt uit gewoonte, maar omdat de webinterface ook heel fijn werkt heb ik die de deur uitgedaan. imap gebruik ik nog wel op mijn telefoon omdat het hier wel wat toevoegd omdat de mail- en kalender client meer geïntegreerd zit in het OS dan een webpagina en omdat de mobiele webpagina's ook niet zo veel voorstellen.

Outlook gebruik ik nog voor een lokale backup. Met zo'n pst bestand kun je alle kanten op als er ooit wat gebeurd met Google :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 15-07-2009 13:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Ik denk niet dat Google zomaar ineens even failliet gaat o.i.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thooomas schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:43:
Ik denk niet dat Google zomaar ineens even failliet gaat o.i.d. :/
Ik ook niet, maar er kan meer gebeuren dan dat. Ze kunnen ook stoppen met Gmail omdat het de kosten niet dekt/niet rendabel is, het een hele dure dienst maken, het technisch helemaal uitkleden of een BC1 krijgen. Het is niet dat dit soort dingen nooit eerder gebeurd zijn met e-maildiensten.

Ik vind het gewoon een prettig idee dat ik zelf ook nog een kopie van mijn mail heb.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Marzman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:55:
[...]
Ik ook niet, maar er kan meer gebeuren dan dat. Ze kunnen ook stoppen met Gmail omdat het de kosten niet dekt/niet rendabel is, het een hele dure dienst maken, het technisch helemaal uitkleden of een BC1 krijgen. Het is niet dat dit soort dingen nooit eerder gebeurd zijn met e-maildiensten.

Ik vind het gewoon een prettig idee dat ik zelf ook nog een kopie van mijn mail heb.
Op zich wel een idee. Maar is PST dan het beste formaat? Je bent dan toch wel afhankelijk van Outlook?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is vast niet het beste formaat, wel simpel en op allerlei manieren te exporteren naar andere formaten. Het is gewoon een lokale backup, meer niet. Als er wat gebeurd met mijn pc en dus dat pst bestand download ik gewoon alles weer opnieuw. Ik heb ook geen backupschema's ofzo.

[edit]Tasks is uit Google labs gehaald en ze werken aan een api om tasks te kunnen syncen :)

http://gmailblog.blogspot...ates-from-gmail-labs.html

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 16-07-2009 11:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed nieuws :)

Vreemd trouwens: ik wilde mijn theme in Gmail aanpassen, maar ik mis het tabje in de settings. Schijnbaar was dat vroeger altijd het geval in Google Apps, maar nu zou het gewoon moeten kunnen. Maar bij mij dus niet. Iemand enig idee hoe dat kan?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik rechtsboven op "Instellingen" klik, kom ik in een scherm, waarin ik rechtsboven weer op "Thema's" kan klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 22:45
posttoast schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:23:
Goed nieuws :)

Vreemd trouwens: ik wilde mijn theme in Gmail aanpassen, maar ik mis het tabje in de settings. Schijnbaar was dat vroeger altijd het geval in Google Apps, maar nu zou het gewoon moeten kunnen. Maar bij mij dus niet. Iemand enig idee hoe dat kan?
Bij mijn google account heb ik wel thema's (deze had ik wel als eerste) maar bij mijn gmail voor mijn domein(via dreamhost) heb ik geen thema's. Ik weet niet of het ligt aan dat het via me domein is of dat ik deze later had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook pas een paar maanden themes in mijn apps account. Dat ze het niet gelijk bij iedereen doorvoeren kan ik nog begrijpen als risicospreiding, maar als dat goed is gegaan kunnen ze het toch voor alle accounts doorvoeren zou je denken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou, heel vaag want nu kan het inderdaad opeens wel!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien leest er wel iemand mee die bij Google werkt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 14:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik Google Apps nu ook al een tijdje met plezier. M'n mail mooi overal bereikbaar, Outlook de deur uit (nog PST's achter de hand van m'n archief, maar meeste belangrijke zaken er al uitgehaald).
De agenda gebruik ik niet, sync m'n telefoon met Exchange op kantoor en dat werkt prima.

Docs probeer ik meer te gebruiken, maar kan het nog niet echt handig vinden.

Ben er op uit dat ik straks geen vaste werkplek meer nodig heb, lijkt me zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 13:07
Ik heb apps voor mijn domein geactiveerd om te kijken of het werkt.
Ik heb al een gmail/google account waarin nu via een forward al mijn mail terecht komt, daarnaast gebruik ik google calender onder dit account. Ik wil graag deze mailbox en calender in apps hangen, maar ik heb geen mogelijkheid kunnen vinden. Alternatief is om eea via pop over te halen en de calenders (meerdere), maar dat wordt natuurlijk een langdurige zaak. Zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je zult toch een nieuw account aan moeten maken. De mail kun je inderdaad met pop binnenhalen, wordt een langdurige zaak, maar je hoeft er niet bij te blijven (je computer hoeft er niet eens voor aan te staan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 00:08
htca schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:18:
Ik heb apps voor mijn domein geactiveerd om te kijken of het werkt.
Ik heb al een gmail/google account waarin nu via een forward al mijn mail terecht komt, daarnaast gebruik ik google calender onder dit account. Ik wil graag deze mailbox en calender in apps hangen, maar ik heb geen mogelijkheid kunnen vinden. Alternatief is om eea via pop over te halen en de calenders (meerdere), maar dat wordt natuurlijk een langdurige zaak. Zijn er andere mogelijkheden?
in outlook heb ik wel eens twee imap-accounts aangemaakt en dan kun je mail van de ene naar de andere slepen. Gaat tijd overheen en helaas kun je ook niet 100.000 berichten tegelijk doen. Ergens houd hij er dan mee op na 20-30 minuten of zo. Dus in kleine plukjes doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
maxtrash schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:15:
[...]

in outlook heb ik wel eens twee imap-accounts aangemaakt en dan kun je mail van de ene naar de andere slepen. Gaat tijd overheen en helaas kun je ook niet 100.000 berichten tegelijk doen. Ergens houd hij er dan mee op na 20-30 minuten of zo. Dus in kleine plukjes doen
Dat zal dan wel de oplossing worden. fetchen via pop loopt namelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan ze laten poppen door in de webinterface van google een account toe te voegen. Dat loopt niet vast hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 26-07-2009 10:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Marzman schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:11:
Je kan ze laten poppen door in de webinterface van google een account toe te voegen. Dat loopt niet vast hoor.
Heb ik geprobeerd, maar toch liep dat vast.
Ik heb nu deze applicatie gevonden en dat lijkt wel te werken (tenminste de backup wel, nu de restore op het andere account nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50
Het duurt even voordat hij alles heeft maar volgens mij krijg je na een tijdje toch alles binnen hoor. Het grote nadeel van het laten poppen door Gmail vind ik dat ze het maar om het half uur doen, ongeveer. Krijg je de mail altijd te laat... En ik blijf het jammer vinden dat reader niet bij Google Apps For Your Domain zit, hij is zoveel overzichtelijker dan de andere alternatieven zoals bloglines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dr. Horrible schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:
Het duurt even voordat hij alles heeft maar volgens mij krijg je na een tijdje toch alles binnen hoor. Het grote nadeel van het laten poppen door Gmail vind ik dat ze het maar om het half uur doen, ongeveer. Krijg je de mail altijd te laat... En ik blijf het jammer vinden dat reader niet bij Google Apps For Your Domain zit, hij is zoveel overzichtelijker dan de andere alternatieven zoals bloglines.
Dat ligt er aan hoe veel mail je krijgt, als je erg veel mail krijgt dan popt gmail vaker. Maar als er steeds gepopt wordt terwijl er niks wordt binnengehaald dan worden de tussenpozen inderdaad langer. Een account waar ik een paar duizend mails per dag op ontving werd steeds om de paar minuten (1 of 2) gepopt.
htca schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:40:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar toch liep dat vast.
Ik heb nu deze applicatie gevonden en dat lijkt wel te werken (tenminste de backup wel, nu de restore op het andere account nog).
Als het veel mail is haalt Gmail niet alle berichten meteen binnen, maar doet dit in stukjes. Het loopt dus niet vast, maar pauzeert eigenlijk ;) Het is hetzelfde als wanneer je zelf je Gmail gaat poppen. Dan wordt er ook slechts een deel van de berichten (de nieuwste eerst gelukkig) binnengehaald. De oudere berichten komen de volgende keer dat je popt mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 27-07-2009 15:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07-2020

TGoC

FP fan

Nee dankje, ik vind het google apps verhaal sowieso niet betrouwbaar. Google is me wat te groot aan het worden. Al die informatie die ze proberen te verzamelen. Dat is toch niet meer gezond... Hopelijk gaan ze bij Google ooit splitsen of eens stoppen met deze privacy gevoelige gegevens proberen te verrijken.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TGoC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:18:
Nee dankje, ik vind het google apps verhaal sowieso niet betrouwbaar. Google is me wat te groot aan het worden. Al die informatie die ze proberen te verzamelen. Dat is toch niet meer gezond... Hopelijk gaan ze bij Google ooit splitsen of eens stoppen met deze privacy gevoelige gegevens proberen te verrijken.
Aan het worden? Google is voor veel mensen al de ingang naar het internet. Mijn ouders gebruiken zelfs google voor websites waarvan ze het adres gewoon weten (bijvoorbeeld zoeken op: www.tweakers.net). Als er verder je documenten staan, je een iGoogle hebt, een Youtube account, een weblog is alles wat je daar doet gerelateerd aan je useraccount. En dan natuurlijk nog je mail, contacts en Google Talk contacten. Als je dan ook nog de Google Desktop installeert weten ze het ook van je offline computergebruik. Ja ze weten best veel, maar dat is niet anders voor Microsoft en Yahoo!

Ook zijn ze gewoon duidelijk met wat ze met de gegevens doen:
http://www.google.com/intl/nl/privacy.html

/▌

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste