Toch niet via pop hoor, hij bleef hangen en elk half uur dezelfde error melding. Anyway via de backup functie is het gelukt.Dr. Horrible schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:
Het duurt even voordat hij alles heeft maar volgens mij krijg je na een tijdje toch alles binnen hoor. Het grote nadeel van het laten poppen door Gmail vind ik dat ze het maar om het half uur doen, ongeveer. Krijg je de mail altijd te laat... En ik blijf het jammer vinden dat reader niet bij Google Apps For Your Domain zit, hij is zoveel overzichtelijker dan de andere alternatieven zoals bloglines.
Ik kan al tijden met mijn Google App for Domain account aanmelden bij de Google Reader. Werkt prima, hij staat dan niet bovenin het lijstje, maar verder geen probleem.Dr. Horrible schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:
En ik blijf het jammer vinden dat reader niet bij Google Apps For Your Domain zit, hij is zoveel overzichtelijker dan de andere alternatieven zoals bloglines.
Serieus? En als je ingelogd ben bij GAFYD en dan naar reader.google.com gaat, moet je dan opnieuw inloggen?
Bij mij werkt dat toch echt niet. Ja, het werkt wel met dezelfde user zonder de domain er bij, maar dat komt omdat ik die user ook op de gewone GMail heb aangemaakt.IJsbeer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:10:
[...]
Ik kan al tijden met mijn Google App for Domain account aanmelden bij de Google Reader. Werkt prima, hij staat dan niet bovenin het lijstje, maar verder geen probleem.
Van mij mogen ze die andere meuk (Reader, Picassa, Youtube) ook wel toevoegen aan apps.
[Voor 9% gewijzigd door Marzman op 29-07-2009 11:35]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt, de enige workaround is door op je GAFYD mail ook een Google account aan te maken, vervolgens kun je dan wel gewoon overal inloggen (alleen zelfs 2x voor calendar e.d., 1x normaal en 1x op je domain)Marzman schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:33:
[...]
Bij mij werkt dat toch echt niet. Ja, het werkt wel met dezelfde user zonder de domain er bij, maar dat komt omdat ik die user ook op de gewone GMail heb aangemaakt.
Van mij mogen ze die andere meuk (Reader, Picassa, Youtube) ook wel toevoegen aan apps.
Dat kan ik niet eens een workarround noemen, dat zijn gewoon twee verschillende accounts die nergens aan elkaar gekoppeld zitten.
/▌
Weet iemand of het mogelijk is om de contacts van twee useraccounts op twee verschillende GAFYD-accounts met elkaar te syncen, bij voorkeur automatisch?
Op hetzelfde domain kan je contacten delen, maar automatisch syncen gaat denk ik niet. Misschien via de exchange-sync, ,maar in mijn telefoon kan ik bijvoorbeeld maar een exchangeserver opgeven in active sync en in Outlook werkt het niet als exchangeserver.
Handmatig kan in ieder geval. Je kan contacts exporteren en importeren.
Handmatig kan in ieder geval. Je kan contacts exporteren en importeren.
/▌
Dat is wel jammer. Het liefst heb ik al mijn mail gewoon in één account, maar het gaat om verschillende domeinen en ik wil niet dat er "On behalf of mijn@andereemailadres.nl" bij komt te staan.
Heeft iemand inmiddels al een fatsoenlijke mail-notifier gevonden die met Google Apps werkt? Ik ben deze tegengekomen: http://gmailnotifier.net/, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen gratis alternatief is. Google Talk installeren alleen maar voor het checken van nieuwe mail vind ik een tikkeltje overdreven. Een Firefox extension gebruik ik al, maar ik wil het graag ook buiten mijn browser kunnen zien.
Sorry voor de kick trouwens, die was niet helemaal bewust. Overigens is mijn andere probleem ook opgelost: je kunt nu zelf een SMTP-server instellen zodat je geen "On behalf of" meer ziet. Beetje jammer dat Google dat niet zelf voor je regelt (bij de Premium versie kunnen ze dag gek genoeg wel), maar beter dan niets.
Sorry voor de kick trouwens, die was niet helemaal bewust. Overigens is mijn andere probleem ook opgelost: je kunt nu zelf een SMTP-server instellen zodat je geen "On behalf of" meer ziet. Beetje jammer dat Google dat niet zelf voor je regelt (bij de Premium versie kunnen ze dag gek genoeg wel), maar beter dan niets.
[Voor 28% gewijzigd door posttoast op 02-08-2009 13:16]
Google heeft er zelf een: http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.htmlposttoast schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:15:
Heeft iemand inmiddels al een fatsoenlijke mail-notifier gevonden die met Google Apps werkt? Ik ben deze tegengekomen: http://gmailnotifier.net/, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen gratis alternatief is. Google Talk installeren alleen maar voor het checken van nieuwe mail vind ik een tikkeltje overdreven. Een Firefox extension gebruik ik al, maar ik wil het graag ook buiten mijn browser kunnen zien.
/▌
Ik gebruik gewoon een pop mail checker, Poptray, maar die werkt ook alleen maar als je je mail consequent popt, ander snapt hij er niks meer van.
naar ≠ na, is ≠ eens, mits ≠ tenzij, als ≠ dan
-
De beperkingen zijn eindeloos
Daar lijkt het wel op inderdaad. Ik gebruik eigenlijk alleen die Firefox plugin, ik doe zo veel met de browser dat die toch bijna altijd open staat.posttoast schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:22:
Die werkt voor zover ik weet niet met Google Apps, alleen met Gmail.
/▌
Ik de contactpersonen verwijderd uit "mijn contactpersonen" omdat ik niet helemaal begreep waarom ze daar en in "adresboek" (dat is dus schijnbaar een groep) stonden maar nu zijn met het synchroniseren al mijn contacts uit mijn telefoon. Dat was dus niet zo handig, ik snap alleen niet hoe ik ze weer terug kan zetten in "mijn contact personen". Ze zijn daar alleen naartoe te verplaatsen vanuit "Alle Contactpersonen" en dat is ook weer een beetje te veel van het goede want daar staan een hoop eenmalige contactpersonen in.
Snapt iemand wat de bedoeling is van "mijn contactpersonen", "adresboek" en hoe je dit hoort te gebruiken?
[edit]Ach ik zet ze allemaal wel over en ga wel weer samenvoegen en verwijderen
Snapt iemand wat de bedoeling is van "mijn contactpersonen", "adresboek" en hoe je dit hoort te gebruiken?
[edit]Ach ik zet ze allemaal wel over en ga wel weer samenvoegen en verwijderen

[Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-08-2009 16:28]
/▌
Ik heb nu ook Google Apps For Your Domain.
Ik ben nu bezig met het instellen, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn mail gaan instellen.
Op mijn dashbord zie ik Email en daarachter staat dan Niet Actief. Daaronder staat een linkje E-mail activeren.
Als ik daarop klik staat er o.a.de volgende tekst:
U kunt uw MX-records nog niet wijzigen, gebruik het tijdelijke e-mailadres (<gebruikersnaam>@splice.nl.test-google-a.com) dat is toegewezen aan uw gebruikersaccounts toen u deze aanmaakte. Het tijdelijke e-mailadres wordt gedeactiveerd zodra u de MX-records heeft gewijzigd. U moet ook het eigendom van het domein verifiëren voordat u Google Apps gebruikt.
Hier staan ook de MX-record instellingen.
Kan ik nu al wel MX-records gaan omzetten? Ik heb al een HTML-bestand geupload voor verificatie. Of moet ik nog ergens op wachten?
Wordt mijn mail actief als ik dat heb ingesteld?
En klopt het dat ik daarna ook pas een IMAP-server kan instellen in bijv. Outlook. Nu bestaat imap.<mijn domein>.nl waarchijnlijk nog niet. Gaat dit automatisch als ik MX-records heb aangepast?
Ik ben nu bezig met het instellen, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn mail gaan instellen.
Op mijn dashbord zie ik Email en daarachter staat dan Niet Actief. Daaronder staat een linkje E-mail activeren.
U kunt uw MX-records nog niet wijzigen, gebruik het tijdelijke e-mailadres (<gebruikersnaam>@splice.nl.test-google-a.com) dat is toegewezen aan uw gebruikersaccounts toen u deze aanmaakte. Het tijdelijke e-mailadres wordt gedeactiveerd zodra u de MX-records heeft gewijzigd. U moet ook het eigendom van het domein verifiëren voordat u Google Apps gebruikt.
Kan ik nu al wel MX-records gaan omzetten? Ik heb al een HTML-bestand geupload voor verificatie. Of moet ik nog ergens op wachten?
En klopt het dat ik daarna ook pas een IMAP-server kan instellen in bijv. Outlook. Nu bestaat imap.<mijn domein>.nl waarchijnlijk nog niet. Gaat dit automatisch als ik MX-records heb aangepast?
Ja je kan de MX-records omzetten.. Je account wordt dan pas echt Actief en de mail wordt dan door Google afgehandeld.
Zodra je de MX-records veranderd hebt dan kan je ook een CNAME-record imap.joudomeinnaam.nl aanmaken en laten verwijzen naar ghs.google.com. Je moet niet vergeten imap.joudomeinnaam.nl in te stellen via de service instellingen in het dashboard.
Zodra je de MX-records veranderd hebt dan kan je ook een CNAME-record imap.joudomeinnaam.nl aanmaken en laten verwijzen naar ghs.google.com. Je moet niet vergeten imap.joudomeinnaam.nl in te stellen via de service instellingen in het dashboard.
Waar je met imap naar connect dat is de cname die je aanmaakt naar ghs.google.com, waarschijnlijk kun je dus ook ghs.google.com invullen als je het wilt testen.ione schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:57:
Ik heb nu ook Google Apps For Your Domain.
/▌
Maar kan ik ook imap testen zonder dat ik de MX-records heb omgezet. Ik probeer dat nu namelijk vanuit Outlook voor mekaar te krijgen, maar dat wil nog niet lukken.
Als imap-server heb ik nu ghs.google.com gebruikt.
Als ik dat werkend heb zet ik m'n oude mail over en pas MX aan.
Edit: never mind. Ik heb het werkend. Server moest imap.google.com zijn
Als imap-server heb ik nu ghs.google.com gebruikt.
Als ik dat werkend heb zet ik m'n oude mail over en pas MX aan.
Edit: never mind. Ik heb het werkend. Server moest imap.google.com zijn
[Voor 11% gewijzigd door ione op 27-08-2009 10:52]
Ik heb het nu met imap.gmail.com aan de praat, maar is dat wel de juiste server of weet je zeker dat het ghs.google.com moet zijn?Marzman schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:06:
[...]
Waar je met imap naar connect dat is de cname die je aanmaakt naar ghs.google.com, waarschijnlijk kun je dus ook ghs.google.com invullen als je het wilt testen.
Je hebt gelijk, ik heb het net ook opnieuw ingesteld in mijn telefoonione schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:08:
[...]
Ik heb het nu met imap.gmail.com aan de praat, maar is dat wel de juiste server of weet je zeker dat het ghs.google.com moet zijn?

/▌
In mijn zoektocht naar manieren om de strijd tegen spam een handje te helpen kwam ik terecht bij SPF, ofwel Sender Policy Framework. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van server/mail-technieken, dus hier kom ik niet heel veel verder mee: http://www.google.com/sup...wer.py?hl=nl&answer=33786
Ik kan op mijn DNS-server zaken instellen (op die manier gebruik ik ook Google Apps), maar kan ik dit dan ook gewoon doen? Een TXT-record zegt mij niets namelijk. En heeft dit überhaupt zin?
Ik kan op mijn DNS-server zaken instellen (op die manier gebruik ik ook Google Apps), maar kan ik dit dan ook gewoon doen? Een TXT-record zegt mij niets namelijk. En heeft dit überhaupt zin?
Ja dit heeft zin, servers die werken met SPF weigeren dan jouw mail als het niet klopt met je SPF record (TXT record) en als je record goed ingesteld staat zijn dit spammers die jouw e-mailadres faken.posttoast schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:27:
In mijn zoektocht naar manieren om de strijd tegen spam een handje te helpen kwam ik terecht bij SPF, ofwel Sender Policy Framework. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van server/mail-technieken, dus hier kom ik niet heel veel verder mee: http://www.google.com/sup...wer.py?hl=nl&answer=33786
/▌
OK, maar houdt dit dan in dat ik alleen vanaf bepaalde IP adressen kan mailen? Of begrijp ik er helemaal niets van?Marzman schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:32:
[...]
Ja dit heeft zin, servers die werken met SPF weigeren dan jouw mail als het niet klopt met je SPF record (TXT record) en als je record goed ingesteld staat zijn dit spammers die jouw e-mailadres faken.
Nee, dat heeft niks te maken met de lokatie waar je vandaan mailt, maar met de server welke jouw mail, naar de eindbestemming stuurt. Er wordt gecheckt of dat wel de server is, die hij zegt dat hij is.posttoast schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:13:
[...]
OK, maar houdt dit dan in dat ik alleen vanaf bepaalde IP adressen kan mailen? Of begrijp ik er helemaal niets van?
Althans, als ik het goed heb.
OK, dus ik hoef alleen maar een TXT-record in mijn DNS te zetten met dit erin:thaan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:23:
[...]
Nee, dat heeft niks te maken met de lokatie waar je vandaan mailt, maar met de server welke jouw mail, naar de eindbestemming stuurt. Er wordt gecheckt of dat wel de server is, die hij zegt dat hij is.
Althans, als ik het goed heb.
code:
1
| v=spf1 include:aspmx.googlemail.com ~all |
En verder helemaal niets?
Volgens Google is dat alles, ik dacht ook dat het meer wasposttoast schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:25:
[...]
OK, dus ik hoef alleen maar een TXT-record in mijn DNS te zetten met dit erin:
code:
1 v=spf1 include:aspmx.googlemail.com ~all
En verder helemaal niets?

http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=33786
/▌
Ik ben opzoek naar een manier om een gp-Untis rooster te syncen met een Google Calendar agenda van mijn Apps domein.
Ik krijg het echt niet voor elkaar.
Daar zul je zelf iets voor moeten ontwikkelen. Ik heb een applicatie die Untis roosters synchroniseert met Outlook. Je kunt het in principe op twee manieren aanpakken:DennizZMeister schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:00:
Ik ben opzoek naar een manier om een gp-Untis rooster te syncen met een Google Calendar agenda van mijn Apps domein.
- Je converteert het rooster via een script/programma naar iCal, dit kun je vervolgens importeren in Google Apps
- Je maakt gebruik van de Google Apps Calendar API. Hiermee kun je het helemaal automatiseren
/▌
Met nog steeds alleen maar support voor één calendar. Beetje jammer. Ik blijf voorlopig maar gewoon NuevaSync gebruiken.
Dat vind ik niet zo erg. Wel zou het leuk zijn als taken ook gesynchroniseerd konden worden op dezelfde manier.
/▌
Hmm da's balen!Snake schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:36:
Yup, tenzij je google app sync wilt gebruiken, waarmee je je Google Calendar, Google Contacts en Google Mail in Outlook kunt gebruiken. Dat kost je dan 50$/User/Jaar.
En dat vind ik een beetje jammer. Het coole aan Google was dat alles gratis is. Ik vind dan ook dat zo zoiets gratis moeten maken.

* Anoniem: 55563 heeft snel de MX records van zijn domein maar weer even teruggezet!
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 23-09-2009 18:22]
Dat is ook een beetje overdreven. Alsof Google groots adverteert met gratis Exchange support. Het synchroniseren met je mobiel is gratis, in Outlook zit het inderdaad in de betaalde versie (maar je kan wel gratis alles aan de praat krijgen met andere tools). Het zijn vooral bedrijven ook die dat gebruiken en ze moeten ergens op verdienen natuurlijk.
[Voor 10% gewijzigd door Marzman op 23-09-2009 18:34]
/▌
Wat vind je overdreven? Dat ik baal dat het geld kost? 
Welke gratis manier doel je op? Lijkt me onmogelijk want je moet Google sync namelijk aan kunnen zetten in Google App's control panel.

Welke gratis manier doel je op? Lijkt me onmogelijk want je moet Google sync namelijk aan kunnen zetten in Google App's control panel.
Dat is wel wat ik bedoel ja
Ze geven al heel veel "gratis" weg bij Google. En die gratis manier, het ligt er aan wat je wilt doen. Mail in Outlook kan prima zonder te syncen (pop3/imap) en de kalender kan met calendar sync.

/▌
Ze hoeven het uiteraard niet gratis te doen, maar goedkoper mag het wel. Gewoon een goedkoop tarief van 10-50 dollar per jaar op voorwaarde dat je maximaal 1-5 e-mail adressen mag hebben. Dus het eerste e-mail adres kost je 10 dollar per jaar, voor een tweede betaal je dan al 20 dollar extra (totaal 30) en dit dus oplopend tot het 5e adres waarbij je in totaal 150 betaald voor 5 adressen ipv 250.
Zo blijft het betaalbaar voor thuisgebruikers zoals ik die gewoon 1 e-mail adres willen en verdienen ze alsnog genoeg aan kleine tot middelgrote bedrijven.
Eigenlijk de enige reden waarom ik dit overweeg is omdat ik een contact sync systeem mis met outlook. Op mijn telefoon kan dit wel maar op mijn outlook niet en dat vind ik wel erg jammer. Zijn wel veel third party applicaties maar dat is toch niet mijn eerste keuze.
Zo blijft het betaalbaar voor thuisgebruikers zoals ik die gewoon 1 e-mail adres willen en verdienen ze alsnog genoeg aan kleine tot middelgrote bedrijven.
Eigenlijk de enige reden waarom ik dit overweeg is omdat ik een contact sync systeem mis met outlook. Op mijn telefoon kan dit wel maar op mijn outlook niet en dat vind ik wel erg jammer. Zijn wel veel third party applicaties maar dat is toch niet mijn eerste keuze.
[Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 23-09-2009 21:25]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik vind het tarief inderdaad erg hoog voor een dienst die je ook gratis hebt. Ik zou nooit 50 euro voor een emaildres uitgeven, als ik nog eens vijftijg euro moet uitgeven voor elk opvolgend emailadres, Als het nou vijftig euro zou zijn voor 10 mits je geen bedrijf bent zou dat nog logisch zijn.
Nou maar hopen dat het nog een tijdje gratis blijft...
Nou maar hopen dat het nog een tijdje gratis blijft...
Je geeft nou juist dé reden aan waarom ik zo teleurgesteld was: Google biedt heel veel gratis aan, zeker voor consumenten. Google Apps for your domain is geheel gratis te gebruiken en als dan net 1 simpele feature wél geld blijkt te kosten zonder dat dit in het begin geheel duidelijk is dan is dat een flinke tegenvaller. Overigens als je een school hebt dan is het wél gratis beschikbaar. Zou leuk zijn dat het voor de simpele thuisgebruiker ook zou worden vrijgegeven.Marzman schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:10:
Dat is wel wat ik bedoel jaZe geven al heel veel "gratis" weg bij Google. En die gratis manier, het ligt er aan wat je wilt doen. Mail in Outlook kan prima zonder te syncen (pop3/imap) en de kalender kan met calendar sync.
Heb hier trouwens wel een probleem met het versturen van mail vanaf een telefoon (zowel Windows Mobile als Symbian met MailforExchange). Als ik antwoord op een mailtje dan krijgt de ontvanger gewoon zijn of haar eigen mailtje terug, dus zonder de daarboven toegevoegde tekst van het antwoord.
Wil niet meteen speculeren maar als dit ook een beperking is van gratis accounts dan is Google Apps definitief geen oplossing voor mij en de paar gebruikers van het domein. Hopelijk is het slechts een bug want Outlook werkt icm IMAP en Google Calendar Sync ook best redelijk. Hoewel een échte Exchange-verbinding veel eleganter blijft...
Ik heb het even getest, bij mij werkt het gewoon zoals ik verwachtte. Ik krijg netjes
Test ontvangen.
Verzonden vanaf mijn Windows Mobile®-telefoon.
met daaronder het originele bericht.
Test ontvangen.
Verzonden vanaf mijn Windows Mobile®-telefoon.
met daaronder het originele bericht.
/▌
Heb jij ook een standaard account?
Heb op het forum van Google inmiddels meer gebruikers gevonden met hetzelfde probleem. Heb het net ook maar aangemeld bij het aparte Google Apps forum. Lijkt toch een foutje te zijn. Het is in ieder geval niet toestelgebonden en de fout is reproduceerbaar.
Heb op het forum van Google inmiddels meer gebruikers gevonden met hetzelfde probleem. Heb het net ook maar aangemeld bij het aparte Google Apps forum. Lijkt toch een foutje te zijn. Het is in ieder geval niet toestelgebonden en de fout is reproduceerbaar.
Ja, zo'n gratis account. Vreemd dat het niet toestelgebonden is, hebben sommigen het met meerdere telefoons getest? Dan zal het wel een account gebonden bug zijn.
/▌
Bij mij gaat het in ieder geval op 2 telefoons mis, een HTC Diamond en een Nokia E71. In beide gevallen gaat het dus om een Google Sync verbinding: op de telefoons wordt activesync gebruikt met m.google.com als Exchange server. Met IMAP schijnt het gewoon goed te gaan.
Ben nu een maandje Google Apps Standard gebruiker maar vooral de Docs, Calendar en het control panel performen naar mijn mening niet goed genoeg om dat professioneel te gaan gebruiken. Zeker bij Docs en Calendar heb ik regelmatig storingen zoals zonet nog pertinent een "404 Not Found" error bij Docs. Dat kan toch niet?!
Nu doet ie het wel weer, maar het is vreselijk traag.
Nu doet ie het wel weer, maar het is vreselijk traag.
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Google Docs en Sites hebben ze volgens mij ook alleen maar omdat ze er Microsoft mee kunnen dwars kunnen zitten door de verschillen in de business models (Google moet advertenties verkopen, Microsoft licenties). Hetzelfe doen ze nu met Google Wave dat niet werkt in IE en waarvoor je nu die Chroome plugin kunt downloaden.
Maar je hoort mij niet klagen, Microsoft kan ook wel wat concurentie gebruiken. Hotmail was 2 of 25 MB (afhankelijk waar je woonde) voor Gmail werd geintroduceerd.
Maar je hoort mij niet klagen, Microsoft kan ook wel wat concurentie gebruiken. Hotmail was 2 of 25 MB (afhankelijk waar je woonde) voor Gmail werd geintroduceerd.
/▌
Nouja, ze verkopen het wel alsof het professioneel bruikbaar zou moeten zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat je op kantoor de hele dag op je tekstverwerker zit te wachten (bij simpele activiteiten dan
).

Het klopt dat Google veel beweging in het internet heeft gebracht! Dat is wel mooi.Marzman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:48:
[...]
- uBlock Origin
- uMatrix
Sinds de overstap van mijn eigen Exchange-server naar Google Apps kan ik niet echt wennen aan IMAP. Vaak is er een server timeout, dan weer is Outlook een eeuw bezig om nieuwe email op te halen en regelmatig krijgt m'n telefoon via push mail (activesync over-the-air) minuten eerder een mailtje binnen dan outlook. Ik mis m'n Exchange-verbinding echt enorm en hoop dat Google het in de toekomst ook voor de simpele thuisgebruiker gratis maakt.
Het probleem bij het antwoorden op een mailtje met een telefoon - waarbij de ontvanger zijn eigen mailtje krijgt zonder het toegevoegde antwoord - is helaas nog niet verholpen. Voor de rest ben ik erg tevreden. Webmail werkt prima. Sites gebruik ik niet. Daarvoor in de plaats heb ik normale webruimte aangeschaft bij Just Host waar ik mijn bestaande sites heb ondergebracht.
Het probleem bij het antwoorden op een mailtje met een telefoon - waarbij de ontvanger zijn eigen mailtje krijgt zonder het toegevoegde antwoord - is helaas nog niet verholpen. Voor de rest ben ik erg tevreden. Webmail werkt prima. Sites gebruik ik niet. Daarvoor in de plaats heb ik normale webruimte aangeschaft bij Just Host waar ik mijn bestaande sites heb ondergebracht.
De IMAP-support van Outlook is dan ook bagger. Ik gebruik gewoon de webinterface en Outlook voor de contacts/agenda op m'n telefoon 

Wat de poster hierboven ook al stelde, tenzij je echt heel erg gehecht bent aan Outlook of vastzit ivm een van de features kun je beter kijken naar een alternatieve client, je zult er weinig vinden die slomer met IMAP omgaan

Er zit de exchange manier van syncen in Google voor de calender en de contacts dus daar heb je Outlook niet voor nodig.neographikal schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:32:
De IMAP-support van Outlook is dan ook bagger. Ik gebruik gewoon de webinterface en Outlook voor de contacts/agenda op m'n telefoon
/▌
Wie van jullie heeft al een grote migratie meegemaakt.... bedoel van bijv Exchange naar Google Apps?
Wij zijn een organisatie met 210 mailboxen. Onze huide exchange server is aan vervanging toe.
Nu zijn we aan het kijken naar Hosted Exchange of Google apps Premium.
Dit omdat we geen last meer willen hebben met het beheer van de exchange zoals patchen / updaten enz.
Iemand ervaring met een soortgelijke migratie?
Wij zijn een organisatie met 210 mailboxen. Onze huide exchange server is aan vervanging toe.
Nu zijn we aan het kijken naar Hosted Exchange of Google apps Premium.
Dit omdat we geen last meer willen hebben met het beheer van de exchange zoals patchen / updaten enz.
Iemand ervaring met een soortgelijke migratie?
ツ
Ja, migratie kan op verschillende manieren. Heb je al nagedacht over de "oude" mailomgeving. Moet die mee gemigreerd worden, of pak em beet alleen de laatste 2 weken mail.
Bij 210 mailboxen kan je eventueel eerst een pilot doen van plusminus 25 users. Tijdens deze pilot kan je weer voor 2 senario's kiezen: De pilot gebruikers gaan volledig over naar Google apps, of je gaat voor dual delivery. Na de pilot bespreek je de zaken waar de pilot gebruikers tegenaan gelopen zijn. Deze punten verwerk je in de training voor de overige users. Na de training ga je in 1 weekend/avond met de rest over op Apps.
Voordelen van Google Apps Premium is natuurlijk een mailbox van 25GB. Daarnaast zijn veel users al gewend met de user interface dankzij hun Gmail account.
Zet eventueel je DM even aan.
Bij 210 mailboxen kan je eventueel eerst een pilot doen van plusminus 25 users. Tijdens deze pilot kan je weer voor 2 senario's kiezen: De pilot gebruikers gaan volledig over naar Google apps, of je gaat voor dual delivery. Na de pilot bespreek je de zaken waar de pilot gebruikers tegenaan gelopen zijn. Deze punten verwerk je in de training voor de overige users. Na de training ga je in 1 weekend/avond met de rest over op Apps.
Voordelen van Google Apps Premium is natuurlijk een mailbox van 25GB. Daarnaast zijn veel users al gewend met de user interface dankzij hun Gmail account.
Zet eventueel je DM even aan.
Living the American Dream
Outlook icm Exchange is gewoon ideaal. Ik kan het idee niet loslaten. Helaas kost het een beetje veel om een account met 4 gebruikers te upgraden.
Outlook gebruik ik ook als agenda. Samen met Google Calendar Sync werkt dat heel soepel. Overstappen naar een andere mail client is dus niet echt een optie. Syncen met telefoon is niet relevant omdat dat dus over-the-air gaat.
Outlook gebruik ik ook als agenda. Samen met Google Calendar Sync werkt dat heel soepel. Overstappen naar een andere mail client is dus niet echt een optie. Syncen met telefoon is niet relevant omdat dat dus over-the-air gaat.
Je moet ook niet overstappen naar een nieuwe mailclient. Je moet/kan/mag gewoon je webbrowser gebruiken.
PS. Maar is een exchangeserver voor 4 clients niet duur?
Je kan toch ook een van die 4 accounts upgraden? Maar ik laat Outlook weg tegenwoordig (nou ja, niet helemaal ik pop zodat ik altijd nog lokaal mijn mail heb staan just in case, maar daar doe ik verder niks mee).
/▌
Ik heb een klein probleem als ik mijn secundaire e-mail adres wil wijzigen op het Dashboard van Google Apps. Elke keer als ik mijn e-mail adres wijzig en daarna weer opnieuw inlog staat het oude adres er weer.
Het oude en nieuwe e-mail adres staan beide bij xs4all, alleen is het nieuwe adres iets korter: slecht 5 tekens voor de apenstaart.
Wat doe ik verkeerd?
Het oude en nieuwe e-mail adres staan beide bij xs4all, alleen is het nieuwe adres iets korter: slecht 5 tekens voor de apenstaart.
Wat doe ik verkeerd?
Bij mij doet die dat gewoon. Misschien onnozel, maar klik je wel op "Save Changes"?
Ja, natuurlijk klik ik wel op Save Changes. Maar zodra ik dan op een ander tabblad van het Dashboard klik en dan weer terug, dan staat het oude e-mail adres er weer.
Niet als het je eigen server is.Stampertje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:50:
Je moet ook niet overstappen naar een nieuwe mailclient. Je moet/kan/mag gewoon je webbrowser gebruiken.

Ben niet zo kapot van webmail in het algemeen. Is prima voor buiten de deur en als de laptop niet binnen handbereik is maar als ik het te vaak moet gebruiken, krijg ik jeuk.

Misschien op Googles forum 's een balletje opgooien over gratis Exchange-service voor thuisgebruikers...
Eén van de vele geloof ik. Google mag wel 's opschieten met dat reply-probleem op telefoons. Dat iets dergelijks niet allang is opgelost valt me erg tegen van het bedrijf. Of willen ze GAFYD niet als serieus product op de markt zetten??Glamdring schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:00:
Laat maar. Zag zojuist dat het een Google Apps Known Issue is.
Nice! Ik was hier nog niet van op de hoogte en ontdek zojuist dit topic.Marzman schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:40:
Google heeft nu ook Pushmail
Google Sync: Now with push Gmail support
Ik gebruik google apps al geruime tijd, tegenwoordig via Thunderbird met Zindus/Google Agenda plugin. Nu merk ik dat er bij mij de behoefte komt om alle mail threaded te lezen (de wave hype heeft ook mij bereikt

Ps. gebruikt er iemand toevallig fanatiek Docs? Ook hier vind ik het gebruik via een webinterface suboptimaal en wil ik het liefst dit gebruiken ala MS Office Live
GMDesk ken ik dan weer niet. Eens kijken wat dat isC-BAS33 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:
[...]
Nice! Ik was hier nog niet van op de hoogte en ontdek zojuist dit topic.
Ik gebruik google apps al geruime tijd, tegenwoordig via Thunderbird met Zindus/Google Agenda plugin. Nu merk ik dat er bij mij de behoefte komt om alle mail threaded te lezen (de wave hype heeft ook mij bereikt). Natuurlijk kan je GMDesk of dat ding van Google zelf gebruiken, maar ik gebruik toch liever een desktopclient. Iemand suggesties voor een betere oplossing?
Ps. gebruikt er iemand toevallig fanatiek Docs? Ook hier vind ik het gebruik via een webinterface suboptimaal en wil ik het liefst dit gebruiken ala MS Office Live

/▌
Anoniem: 25735
Ik heb mij ook maar is ingeschreven voor Google Apps en heb inmiddels een account.
1 van de reden was dat iemand een website had met een formulier en op het moment dat je dit invulde en klikt op versturen werd dit door middel van Google Apps in een excel sheet gezet.
Maar waar in vredesnaam kan ik dat vinden? Ik kan wel documenten delen etc, maar alleen met Google Apps gebruikers en niet publiekelijk. Zie ik wat over het hoofd?
1 van de reden was dat iemand een website had met een formulier en op het moment dat je dit invulde en klikt op versturen werd dit door middel van Google Apps in een excel sheet gezet.
Maar waar in vredesnaam kan ik dat vinden? Ik kan wel documenten delen etc, maar alleen met Google Apps gebruikers en niet publiekelijk. Zie ik wat over het hoofd?
Op je dashboard bij Service settings -> Docs heb je "Sharing options Outside this domain". Daar kun je specificeren met wie de gebruikers docs mogen delen.
Directe url: https://www.google.com/a/cpanel/jouwdomein.nl/DocsSettings
- uBlock Origin
- uMatrix
Jah ok, maar dan moeten ze wel een google apps account hebben.Room42 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:36:
Op je dashboard bij Service settings -> Docs heb je "Sharing options Outside this domain". Daar kun je specificeren met wie de gebruikers docs mogen delen.
Ik wil documenten delen met mensen die geen google apps hebben. Kan moeilijk mensen verplichten om google apps account aan te gaan schaffen.
zit dat niet in Sites?
Apps is gratis, maar ik snap wat je bedoeld. Maar Docs zit ook gewoon bij GMail, dus met een gewoon Google Account kom je er ook al bij.Anoniem: 25735 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:48:
[...]
Jah ok, maar dan moeten ze wel een google apps account hebben.
Ik wil documenten delen met mensen die geen google apps hebben. Kan moeilijk mensen verplichten om google apps account aan te gaan schaffen.
Maar ehm... Any way to share documents with non-Google users?
Je kunt dus zelfs delen zonder dat men een account nodig heeft: Via Share -> Get the link to share
[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 21-10-2009 14:48]
- uBlock Origin
- uMatrix
Hetgeen wat ik bedoelde is doormiddel van een Form.
Bij Google Docs kun je een Formulier aanmaken, maar de layout is ontzettend beperkt.
Ik had namelijk gehoopt dat ik een formulier kon maken zoals ik hem eruit wil hebben zien.
Dus met de invul velden rechts van de tekst en niet eronder en de layout erg flexibel was.
Maar helaas, alle sjablonen hebben allemaal beperkte layout.
Wel ontzettend makkelijk dat het in excel file komt. Zeg maar een veredele ticket systeem. Ik heb er al 4 in mijn verschillende producten zitten, maar allemaal ook weer beperkt tot uitstraling.
Pruts nog wel even verder, in ieder geval bedankt voor je uitleg.
PS. als je die link vervolgens opent op een andere computer moet je wel degelijk inloggen, voordat je de excel sheet ziet.
Bij Google Docs kun je een Formulier aanmaken, maar de layout is ontzettend beperkt.
Ik had namelijk gehoopt dat ik een formulier kon maken zoals ik hem eruit wil hebben zien.
Dus met de invul velden rechts van de tekst en niet eronder en de layout erg flexibel was.
Maar helaas, alle sjablonen hebben allemaal beperkte layout.
Wel ontzettend makkelijk dat het in excel file komt. Zeg maar een veredele ticket systeem. Ik heb er al 4 in mijn verschillende producten zitten, maar allemaal ook weer beperkt tot uitstraling.
Pruts nog wel even verder, in ieder geval bedankt voor je uitleg.
PS. als je die link vervolgens opent op een andere computer moet je wel degelijk inloggen, voordat je de excel sheet ziet.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 21-10-2009 15:11]
Ah, ok. Iets met klok en klepel in mijn geval.
heb sinds kort een nieuwe telefoon met windows mobile 6.1 en heb google apps for your domain met google sync ingesteld alleen nu mis ik de trash map welke ik wel had als ik imap gebruikte.
volgens deze link zou je eerst je mail naar je trash moeten moven en dan kan ie pas echt verwijderd worden maar ik heb nu dus geen trash map alleen maar een prullenbak maar die wordt neit gesynct.
Heeft iemand hier ook ervaringen meer en of een oplossing voor?
volgens deze link zou je eerst je mail naar je trash moeten moven en dan kan ie pas echt verwijderd worden maar ik heb nu dus geen trash map alleen maar een prullenbak maar die wordt neit gesynct.
Je kan je trashmap als syncmap instellen en ze daar naar verplaatsen natuurlijk al vraag ik me af waarom je trash wil syncen 

/▌
zodat ik dan mails naar de map kan moven zodat ze gedeleted kunnen worden.
want als je ze via de normale delete optie doet dan haalt ie alleen de label inbox weg en staat ie nog wel in je all mail.
en verder zie ik bij map beheer heel de map trash niet staan dat is nu juist het probleem
want als je ze via de normale delete optie doet dan haalt ie alleen de label inbox weg en staat ie nog wel in je all mail.
en verder zie ik bij map beheer heel de map trash niet staan dat is nu juist het probleem
Ik had hetzelfde issue en een workaround ervoor, duurt alleen wel tot 48uur voordat het klaar isGlamdring schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:51:
Ja, natuurlijk klik ik wel op Save Changes. Maar zodra ik dan op een ander tabblad van het Dashboard klik en dan weer terug, dan staat het oude e-mail adres er weer.

Je moet namelijk uitloggen van je dashboard, dan met je admin username inloggen maar een fout password geven, dan krijg je een extra optie bij password recovery waarbij je kan aangeven dat je 'administrator van het domein' bent.
Je moet dan opnieuw een email adres opgeven (je secondaire, dus geef je adres op waar je in wilde wijzigen) zo'n authenticatie domein toevoegen (even snel een cname aanmaken) en dan is het wachten geblazen op je emailje op je nieuwe email adres.
Tot die tijd kan je gewoon nog blijven inloggen met je admin account en je oude wachtwoord dat verstoort het process niet. Uiteindelijk als je het emailtje krijgt op je andere adres activeer je het en geef je gewoon hetzelfde wachtwoord op en dan is je email adres uiteindelijk veranderd in het dashboard

Omslachtig maar het doet de truuc.
ik heb die google apps een tijdje geleden ook geprobeerd en was er behoorlijk van te spreken maar ik begrijp gewoon niet waarom men niet voor een classic view kan kiezen wanneer je mail wilt lezen via de webclient.
Dit gebrek is voor mij de reden waarom ik niet overstap
Je kunt rechtsonder kiezen voor eenvoudige HTML-weergave en deze vervolgens instellen als standaard. Of bedoel je dat niet?Yokidrink schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:37:
ik heb die google apps een tijdje geleden ook geprobeerd en was er behoorlijk van te spreken maar ik begrijp gewoon niet waarom men niet voor een classic view kan kiezen wanneer je mail wilt lezen via de webclient.
ik doel op het feit dat de emails threaded weergegeven worden, mijn vrouw weigert daarmee te werkenLaudor schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:09:
[...]
Je kunt rechtsonder kiezen voor eenvoudige HTML-weergave en deze vervolgens instellen als standaard. Of bedoel je dat niet?
Dan laat je je vrouw toch lekker met een mailclient werken?
sure, dat werkt prima thuis maar niet op andere plaatsen he. Ik weet dat ik er vrede mee moet hebben maar ik begrijp niet waarom google deze beslissing genomen heeft. Ik heb een tijd lopen zoeken en hoor eigenlijk overal dat men niet happy is met deze setup (zowel in classic gmail als in apps)Stampertje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:56:
Dan laat je je vrouw toch lekker met een mailclient werken?
Ik vind het inderdaad raar dat de optie er niet is om de mail gewoon normaal weer te geven. De threaded variant heeft zeker nadelen, al vind ik het wel lekker overzichtelijk bij veel op en neer gemail.Yokidrink schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:29:
[...]
ik doel op het feit dat de emails threaded weergegeven worden, mijn vrouw weigert daarmee te werken
Even RedCube of Squirrelmail opzetten op een hostingaccountje moet ook prima kunnen gok ikYokidrink schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:59:
[...]
sure, dat werkt prima thuis maar niet op andere plaatsen he. Ik weet dat ik er vrede mee moet hebben maar ik begrijp niet waarom google deze beslissing genomen heeft. Ik heb een tijd lopen zoeken en hoor eigenlijk overal dat men niet happy is met deze setup (zowel in classic gmail als in apps)

Ik wilde laatst een backup-je maken van mijn apps mail. Ik las in PCM dat hiervoor een mooi programma'tje bestaat voor Gmail: MailStore Home. Deze is gratis en heb ik net even getest en ja hoor... Werkt ook prima met Google Apps mail via de Gmail sjabloon. Wat ik erg fijn vind is dat dit proggie een aantal mooie export functies bevat.
Afijn, dit wilde ik jullie niet onthouden.
Afijn, dit wilde ik jullie niet onthouden.
Ik heb het even gecheckt, en het ziet eruit dat ik dat mooi voor mijn normale IMAP kan gebruiken. 
Toevallig was ik daar net naar op zoek, dus komt goed uit.

Toevallig was ik daar net naar op zoek, dus komt goed uit.
-
Ik nu al een hele tijd Google apps op mijn domein maar ik erger me er een beetje aan dat, als ik naar mail.mijndomein.be surf, er uiteindelijk iets dergelijks verschijnt.
http://mail.google.com/a/mijndomein.be/#inbox
Ik neem aan dat dit de bedoeling is maar is dit dan met de betalende versie niet meer? Ik zou namelijk liever
http://mail.mijndomein.be/#inbox zien
http://mail.google.com/a/mijndomein.be/#inbox
Ik neem aan dat dit de bedoeling is maar is dit dan met de betalende versie niet meer? Ik zou namelijk liever
http://mail.mijndomein.be/#inbox zien

Waar je je druk over maakt, volgens mij is dat in de betaalde versie hetzelfde.
/▌
Bij de betaalde versie is dat inderdaad hetzelfde. Maar idd, het is maar waar je je druk over maakt.
Hetzelfde als een backup maken van je Gmail. Waarom zou je dat doen? Dat kans dat Google je mail kwijt raakt is zo ongeveer 0%.
Hetzelfde als een backup maken van je Gmail. Waarom zou je dat doen? Dat kans dat Google je mail kwijt raakt is zo ongeveer 0%.
Sinds kort draai ik Windows 7 i.c.m. Outlook 2007 en ik heb een Google Apps account (gratis versie). Mijn Google Apps account heb ik in Outlook als IMAP ingesteld, waarbij ik heb aangegeven dat de volledige berichten moeten worden gedownload. Het probleem is dat ik niet alle berichten in Outlook terecht komen. De oude berichten (2008 en eerder) komen niet binnen (gecontroleerd in de map Alle berichten van Outlook). Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld, maar ik weet onderhand niet meer wat? Wie heeft een suggestie?
Misschien zit het gekoppeld aan de pop-functie. Ik zou dit even proberen in de gmail interface:T. Weaker schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:17:
Sinds kort draai ik Windows 7 i.c.m. Outlook 2007 en ik heb een Google Apps account (gratis versie). Mijn Google Apps account heb ik in Outlook als IMAP ingesteld, waarbij ik heb aangegeven dat de volledige berichten moeten worden gedownload. Het probleem is dat ik niet alle berichten in Outlook terecht komen. De oude berichten (2008 en eerder) komen niet binnen (gecontroleerd in de map Alle berichten van Outlook). Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld, maar ik weet onderhand niet meer wat? Wie heeft een suggestie?
Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)
Of het komt in delen, dat er iedere keer een paar honderd berichten bijkomen als je een imap connectie maakt (doet Google ook met de pop3 functie, moet ook wel als mensen 7 gig aan mail hebben).
/▌
Ik heb de POP-instellingen van het mailaccount gewijzigd, zodat alle berichten moeten worden gedownload. Maar helaas, dit biedt geen oplossing. Wel een goede suggestie trouwens, dus in ieder geval bedankt. Ik ben er van overtuigd dat de mail ook niet meer in delen wordt gedownload, want de pc met outlook staat al twee dagen te draaien en met POP zou dan alles al zijn binnengehaald. Het zijn ruim 2000 mailberichten, dus het zijn er ook niet overdreven veel (4% Gmail space gebruikt). Andere suggesties zijn welkom.Marzman schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:27:
[...]
Misschien zit het gekoppeld aan de pop-functie. Ik zou dit even proberen in de gmail interface:
Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)
Of het komt in delen, dat er iedere keer een paar honderd berichten bijkomen als je een imap connectie maakt (doet Google ook met de pop3 functie, moet ook wel als mensen 7 gig aan mail hebben).
De berichten die niet gedownload worden, zijn die toevallig 18 maanden oud of ouder?
Dan kan daar de restrictie in zitten. Ik zal het nog even voor alle zekerheid voor je navragen.
Hmm, volgens deze en deze zou er geen beperking op mogen zitten. Ik zit donderdag weer met wat heren van Google rond de tafel, en zal het eens uitpluizen.
Dan kan daar de restrictie in zitten. Ik zal het nog even voor alle zekerheid voor je navragen.
Hmm, volgens deze en deze zou er geen beperking op mogen zitten. Ik zit donderdag weer met wat heren van Google rond de tafel, en zal het eens uitpluizen.
[Voor 44% gewijzigd door Stampertje op 03-11-2009 15:12]
Ok, alvast bedankt. Dit zijn berichten voor 2009, hier zitten berichten bij die niet ouder zijn dan 18 maanden. Ik ben ook verder aan het zoeken. Ik kwam het Gmail probleemoplosser programma tegen. Gedownload en nu aan het draaien. Dat programma geeft een foutmelding op de SMTP-instellingen TLS met poort 587, wat op zich vreemd is. Deze instellingen worden door Google zelf aanbevolen. De instelling veranderd in SSL met poort 465. Het programma draait, zodra ik resultaten heb zal ik die posten.Stampertje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:07:
De berichten die niet gedownload worden, zijn die toevallig 18 maanden oud of ouder?
Ben nog steeds niet uit het probleem en kan ook niets vinden op het google forum.InfoTracer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:55:
heb sinds kort een nieuwe telefoon met windows mobile 6.1 en heb google apps for your domain met google sync ingesteld alleen nu mis ik de trash map welke ik wel had als ik imap gebruikte.
Iemand misschien een idee.
Als ik het controleprogramma draai, zonder de optie alle e-mailberichten ophalen, worden er geen fouten gevonden. Als ik de optie alle e-mailberichten ophalen selecteer, blijft het programma hangen.T. Weaker schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:43:
[...]
Ok, alvast bedankt. Dit zijn berichten voor 2009, hier zitten berichten bij die niet ouder zijn dan 18 maanden. Ik ben ook verder aan het zoeken. Ik kwam het Gmail probleemoplosser programma tegen. Gedownload en nu aan het draaien. Dat programma geeft een foutmelding op de SMTP-instellingen TLS met poort 587, wat op zich vreemd is. Deze instellingen worden door Google zelf aanbevolen. De instelling veranderd in SSL met poort 465. Het programma draait, zodra ik resultaten heb zal ik die posten.
Ik ben erachter gekomen dat er in outlook geen mail wordt opgehaald voor het moment dat ik op Google Apps ben overgestapt. De mail voor dat moment heb ik in de nieuwe Google Apps account met pop opgehaald uit mijn oude Gmail-acount. Ik begin nu te vermoeden dat deze mail niet met IMAP kan worden gedownload. Misschien kan Stampertje dit donderdag a.s. meenemen in de meeting met de Google mensen?
Ik ben er inmiddels achter wat er aan de hand is. Alle e-mail wordt toch gedownload met IMAP. Alleen mail die van een andere account via het POP-mechanisme is overgehaald, krijgt in Outlook de datum- en tijdstempel van het overhalen naar de Google Apps-account. Als je de e-mails in Outlook opent zie je wel de juiste datum en tijd. Terwijl in Google Apps zowel in het overzicht als in het bericht zelf wel de juiste datum en tijd worden getoond. Ik weet niet of dit een bekend probleem is, maar het is in ieder geval erg lastig. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? De Google mensen donderdag a.s.?T. Weaker schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:50:
[...]
Als ik het controleprogramma draai, zonder de optie alle e-mailberichten ophalen, worden er geen fouten gevonden. Als ik de optie alle e-mailberichten ophalen selecteer, blijft het programma hangen.
Ik ben erachter gekomen dat er in outlook geen mail wordt opgehaald voor het moment dat ik op Google Apps ben overgestapt. De mail voor dat moment heb ik in de nieuwe Google Apps account met pop opgehaald uit mijn oude Gmail-acount. Ik begin nu te vermoeden dat deze mail niet met IMAP kan worden gedownload. Misschien kan Stampertje dit donderdag a.s. meenemen in de meeting met de Google mensen?
P.S. de oude Gmail account heb ik nog, dus ik kan de e-mails opnieuw overzetten.
Dat is een eigenschap van Outlook en kan denk ik niet door Google worden opgelost. Thunderbird geeft de timestamp van het verzenden weer, Outlook de timestamp van het ontvangen (en het is ontvangen toen je het popte in Google Apps).T. Weaker schreef op woensdag 04 november 2009 @ 02:29:
[...]
Ik ben er inmiddels achter wat er aan de hand is. Alle e-mail wordt toch gedownload met IMAP. Alleen mail die van een andere account via het POP-mechanisme is overgehaald, krijgt in Outlook de datum- en tijdstempel van het overhalen naar de Google Apps-account. Als je de e-mails in Outlook opent zie je wel de juiste datum en tijd. Terwijl in Google Apps zowel in het overzicht als in het bericht zelf wel de juiste datum en tijd worden getoond. Ik weet niet of dit een bekend probleem is, maar het is in ieder geval erg lastig. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? De Google mensen donderdag a.s.?
P.S. de oude Gmail account heb ik nog, dus ik kan de e-mails opnieuw overzetten.
/▌
Een andere manier van overzetten is via Outlook. Dus je voegt beide accounts toe en kopieert de berichten van het ene account naar het andere. Dan kan het zijn dat hij die timestamps wel goed meeneemt. Wat het kopiëren betreft is het een beetje een known problem, ik ben daar al vaker iets over tegengekomen.
-
Marzman schreef op woensdag 04 november 2009 @ 06:25:
[...]
Dat is een eigenschap van Outlook en kan denk ik niet door Google worden opgelost. Thunderbird geeft de timestamp van het verzenden weer, Outlook de timestamp van het ontvangen (en het is ontvangen toen je het popte in Google Apps).
Inderdaad, ik heb inmiddels het oude Gmail account in Outlook toegevoegd en ga nu handmatig overzetten in Outlook zelf. Een van de known problems is dat er mail verloren kan gaan. Dus met kleine beetjes en veel checken overzetten. Omslachtig, maar het probleem is hiermee opgelost.cryforhelp schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:58:
Een andere manier van overzetten is via Outlook. Dus je voegt beide accounts toe en kopieert de berichten van het ene account naar het andere. Dan kan het zijn dat hij die timestamps wel goed meeneemt. Wat het kopiëren betreft is het een beetje een known problem, ik ben daar al vaker iets over tegengekomen.
Iedereen (Stampertje, Marzman en cryforhelp) bedankt voor het actief meedenken. Veel geleerd en probleem opgelost.

Volgens mij moet het ook wel kunnen om de hele handel in één keer te kopiëren? En je hebt van die upload programmaatjes, misschien dat het daar makkelijker mee gaat.
-
Er zijn twee redenen waarom ik niet alles in een keer kopieer:cryforhelp schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:15:
Volgens mij moet het ook wel kunnen om de hele handel in één keer te kopiëren? En je hebt van die upload programmaatjes, misschien dat het daar makkelijker mee gaat.
- Omdat ik alles al een keer heb gepopped, worden bij een nieuwe kopieerslag niet altijd de timestamps overschreven. M.a.w. ik blijf dan met de verkeerde timestamps zitten. En de "oude" gepopde mail in één keer verwijderen vind ik te riskant.
- Het geeft mij de gelegenheid om de mail eens goed te schonen.
Klopt het dat in de Exchange Sync Google niks doet met de tijden? Als ik mijn kalender instel op twee weken worden er net zo veel items gesynced als wanneer het op 3 maanden stelt en ook voor de e-mails lijkt de instelling geen effect te hebben. Jammer want ik wilde dingen toch wel iets langer bewaren in mijn telefoon.
/▌