Google apps for your domain: Wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 93.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geen idee waarom, maar nu synced hij wel oudere mails zonder dat ik nog wat veranderd heb. Alleen de map voor verzonden mails kan ik niet vinden om te syncen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nu synced hij helemaal niks meer van mail (alleen nog calendar en contacts, zodra ik mail aan zet synced hij niks). Ben ik de enige die dit gebruikt ofzo? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb inmiddels ook GAFYD ingesteld. Werkt goed, maar om mijn contacten en calenderitems vanuit Outlook in Gmail / Calender te krijgen moest ik upgraden naar Premier Edition. Dus de betaalde versie. Dat heb ik gedaan. Maar nu ik dat gedaan heb, heb ik ook besloten Outlook te dumpen. Ik gebruikte Outlook alleen om via een kabeltje met mijn Windows Mobile telefoon te syncen. Dat doe ik nu via gprs. Werkt perfect.

Nu is het mij niet duidelijk waarvoor ik exact de betaalde versie nodig heb. Is dat om te kunnen syncen specifiek met Outlook of heb ik ook de betaalde versie nodig om te kunnen syncen met mijn Windows Mobile? In dat eerste geval kan ik namelijk weer terug naar de free edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Tim Schuhmacher schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:48:
Ik heb inmiddels ook GAFYD ingesteld. Werkt goed, maar om mijn contacten en calenderitems vanuit Outlook in Gmail / Calender te krijgen moest ik upgraden naar Premier Edition. Dus de betaalde versie. Dat heb ik gedaan. Maar nu ik dat gedaan heb, heb ik ook besloten Outlook te dumpen. Ik gebruikte Outlook alleen om via een kabeltje met mijn Windows Mobile telefoon te syncen. Dat doe ik nu via gprs. Werkt perfect.

Nu is het mij niet duidelijk waarvoor ik exact de betaalde versie nodig heb. Is dat om te kunnen syncen specifiek met Outlook of heb ik ook de betaalde versie nodig om te kunnen syncen met mijn Windows Mobile? In dat eerste geval kan ik namelijk weer terug naar de free edition.
Ik heb de free edition en sync met mijn telefoon. Dus het lijkt mij dat je het niet nodig hebt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, alleen voor die Outlook Sync moet je betalen. Syncen met je mobiel is gratis.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Mooi zo, kan ik weer downgraden. Gelukkig zit ik nog in de 30 dagen free periode. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Ik zit toch even met een vrij simpele vraag volgens mij. Ik heb een domein, stel stel www.abcdefg.nl. Nu wil ik graag Google Apps voor dat domein instellen. Mijn beheerpagina's voor het domein bieden twee mogelijkheden: 1) C-name instellen en 2) Zone file wijzigen. Aangezien de support pagina's van Google Apps aangeven dat het met C-names kan, heb ik dit geprobeerd. Het volgende scherm verschijnt:

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/7418/cnames.jpg
Wat moet ik nu precies invullen? Ik heb die unieke code van Google apps gekregen, maar deze wordt niet geaccepteerd. Ik moet iets van een url invullen??

Ik kan echter ook kiezen om de DNS zonefile aan te passen. De volgende opties zijn dan aanwezig:

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4674/zonefile.jpg
Op deze manier kan ik regelen dat bijvoorbeeld mail.abcdefg.nl uitkomt bij de servers van Google. Is dit de bedoeling? Gaarne uw hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Om de mail aan te laten komen moet je eerst de mx records invullen. Als je dan mail.domein.nl wil laten verwijzen dan doe je dat met een cname naar googles adres.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:18:
Ik zit toch even met een vrij simpele vraag volgens mij. Ik heb een domein, stel stel www.abcdefg.nl. Nu wil ik graag Google Apps voor dat domein instellen. Mijn beheerpagina's voor het domein bieden twee mogelijkheden: 1) C-name instellen en 2) Zone file wijzigen. Aangezien de support pagina's van Google Apps aangeven dat het met C-names kan, heb ik dit geprobeerd. Het volgende scherm verschijnt:

[afbeelding]
Wat moet ik nu precies invullen? Ik heb die unieke code van Google apps gekregen, maar deze wordt niet geaccepteerd. Ik moet iets van een url invullen??

Ik kan echter ook kiezen om de DNS zonefile aan te passen. De volgende opties zijn dan aanwezig:

[afbeelding]
Op deze manier kan ik regelen dat bijvoorbeeld mail.abcdefg.nl uitkomt bij de servers van Google. Is dit de bedoeling? Gaarne uw hulp :)
De cnames zijn om webmail en google docs bereikbaar te maken op je eigen domeinnaam (bijv. mail.abcdefg.nl). Voor de mail moet je mx records instellen.

Het voorbeeld dat je hier plakt voor c-names ziet er niet uit alsof het is om subdomeinen aan te maken omdat www al ingevuld is en het domein leeg (je zou dat andersom verwachten). En het gaat ook over registreren, ze hebben het dus over c-names voor compleet andere domeinen die niks met jouw domein te maken hebben (ik vind het maar vaag omschreven als ik eerlijk ben).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22

De code die jij bedoelt is om aan te tonen dat je eigenaar bent van het domein. Die moet je als apart bestandje of in de header op de hoofdpagina van je website plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Laudor schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:23:
[...]

De code die jij bedoelt is om aan te tonen dat je eigenaar bent van het domein. Die moet je als apart bestandje of in de header op de hoofdpagina van je website plaatsen.
Oke, dat lukt nog wel. Maar dan? hoe weet het emailadres pietje@abcdefg.nl dan dat hij i.p.v. de server waarnaar abcdefg.nl naar verwijst eigenlijk naar de Google server moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Daar moet je dus die MX-records voor aanpassen.

In je console van Google apps bij email instellingen zie je precies welke mx-records jij aanmoet maken. Waar precies kan ik zo 123 even niet zien. Mocht je het helemaal nog opzetten, dan komt Google automatisch met de juiste stappen en how-to's.

[ Voor 31% gewijzigd door Stampertje op 07-12-2009 16:02 ]

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks, ik kan echter niet de laatste punt achter de MX records invoeren. Enkel het eerste deel. Nu maar afwachten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Die laatste punt hoeft ook niet. Het zou dus al moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wel erg jammer dat Google Reader en Picasa nog geen onderdeel zijn van de Apps suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er uit als eatserver? van De heeg wellicht. Ik heb mail daar prima aan de gang door de google mx records in te vullen (idd zonder punt op het einde) wel zou ik ook graag mail.abcdefg.nl laten doorverwijzen naar https://mail.google.com/a/abcdefg.nl is voor de gebruikers wat makkelijke te onthouden... ik weet nog niet hoe ik dat bij de heeg moet doen.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is inderdaad eatserver, bij De Heeg. Het probleem van de C-names heb ik ook nog niet opgelost. Misschien eens mailen met de 112-helpdesk? Ik ben overigens gestopt met installeren van Google Apps. Ik kan namelijk NIET zonder Google Reader.... iemand enig idee wanneer ze die implementeren in Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 17:13
Voor de mensen die het interesseren, ik heb een makkelijke manier gevonden om via windows imap accounts tussen verschillende hosts te synchroniseren. Als je meerdere accounts hebt van familieleden of werknemers kun je met het script wat er staat icm perl makkelijk synchroniseren met behoud van de juiste datum.
Dit wil namelijk nog wel eens fout gaan.

Mijn blogpost hierover met uitvoerige uitleg staat op http://bruijn.nu/?p=11

• Zapato
Taken zitten nu ook in de Nederlandstalige agenda. Verder is de volgende snelkoppeling ook heel handig: https://mail.google.com/tasks/a/MIJNDOMEIN.NL/canvas.

[ Voor 51% gewijzigd door Zapato op 10-12-2009 11:43 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nog niet genoemd volgens mij, maar Google Groups is nu beschikbaar in de Premier en Education versies. Weer een mooie toevoeging imho, handig voor mailinglijsten en je kunt bestanden delen met een groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Twee dagen geleden met Google Apps begonnen, mx records aangepast en mn gmail account lopen nu onder mn eigen domein, plus de mogelijkheid om meer email aliassen aan te maken.
Hier moest ik bij mn eigen hosting partij anders extra voor betalen. Werkt echt super.
ik vind het een geweldige dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand het volgende al een keer gehad?
Ik weet alleen niet of het nu een gmail/google apps of hotmail(live) probleem is...
Ik kan met mijn google apps mail adres gewoon mailen naar iedereen...komt altijd over (voor zover ik weet).
Maar als ik naar mijn moeder wil mailen, komt de mail niet over. Ik krijg geen 'non deliverable' mail of iets dergelijks terug. Helemaal niks. En zij ziet niks verschijnen in der mailbox

Het email adres klopt echt wel....en andere mensen kunnen haar wel mailen. Ook naar andere live/hotmail adressen mailen is geen probleem...

En mailen vanaf mijn normale gmail adres naar haar gaat wel goed!
Zou het iets kunnen zijn met me DNS records? Ik heb niet zo'n speciaal record die hotmail controleert of je geen spam bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:20:
Iemand het volgende al een keer gehad?
Ik weet alleen niet of het nu een gmail/google apps of hotmail(live) probleem is...
Ik kan met mijn google apps mail adres gewoon mailen naar iedereen...komt altijd over (voor zover ik weet).
Maar als ik naar mijn moeder wil mailen, komt de mail niet over. Ik krijg geen 'non deliverable' mail of iets dergelijks terug. Helemaal niks. En zij ziet niks verschijnen in der mailbox

Het email adres klopt echt wel....en andere mensen kunnen haar wel mailen. Ook naar andere live/hotmail adressen mailen is geen probleem...

En mailen vanaf mijn normale gmail adres naar haar gaat wel goed!
Zou het iets kunnen zijn met me DNS records? Ik heb niet zo'n speciaal record die hotmail controleert of je geen spam bent?
Spam folder gecontroleerd bij je moeder? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja, zo slim was ik ook nog wel :+
Maar die blijft ook leeg

[edit]
Never mind...
Op de 1 of andere manier stond ik bij haar hotmail in de lijst van geblokeerde mail adressen... 8)7 8)7

Overigens kwam ik wel deze pagina tegen:
http://www.google.com/sup...wer.py?hl=nl&answer=33786
Had die nog nooit ingesteld...maar nu maar gedaan, kan toch geen kwaad?

[ Voor 72% gewijzigd door TripleQ op 18-12-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik wil echt ZO graag over naar Apps, maar ik kan die Google Reader niet missen :(. Weet iemand toevallig iets af van een implementatie van Reader binnen Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

smeerbartje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:24:
Ik wil echt ZO graag over naar Apps, maar ik kan die Google Reader niet missen :(. Weet iemand toevallig iets af van een implementatie van Reader binnen Apps?
Hier zijn momenteel nog geen plannen voor. Hij staat inmiddels wel op de featurerequest lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:24:
Je kan gewoon je huidige account handhaven natuurlijk en met de rest al over. Ook kan je in reader een account aanmaken met je apps account. Het enige verschil is dat je niet het linkje bovenin hebt, maar als dat alles is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Helaas, ik kan geen reader account aanmaken onder mijn (zakelijke) Apps account. Ik ben dus altijd verplicht om mijn zakelijke rss-feeds onder mijn prive-account te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor mijn domein heb ik voor e-mail verschillende groups geconfigureerd, welke dienen als forward. Eén van die forwards/groups stuurt mail door naar iemand met een Hetnet-adres. Sindskort komen de mailtjes naar persoon@mijndomein.nl niet meer bij die @hetnet.nl-persoon aan. Als ik er een testmail heen stuur krijg ik een 'Mail Delivery Subsystem'-mailtje terug met de volgende foutmelding:

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.0.0 Mail rejected. (state 18).

Iemand een idee hoe dit komt en of er iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Palomar schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:03:
Voor mijn domein heb ik voor e-mail verschillende groups geconfigureerd, welke dienen als forward. Eén van die forwards/groups stuurt mail door naar iemand met een Hetnet-adres. Sindskort komen de mailtjes naar persoon@mijndomein.nl niet meer bij die @hetnet.nl-persoon aan. Als ik er een testmail heen stuur krijg ik een 'Mail Delivery Subsystem'-mailtje terug met de volgende foutmelding:

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.0.0 Mail rejected. (state 18).

Iemand een idee hoe dit komt en of er iets aan te doen is?
Staat er bij toch? Alleen Hetnet kan je vertellen waarom ze je mail weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DizzyWeb schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:19:
[...]

Staat er bij toch? Alleen Hetnet kan je vertellen waarom ze je mail weigeren.
Ja klopt, dacht ik ook al. Heb hetnet al een mail gestuurd. Maar misschien dat iemand anders deze melding ook al eens heeft gehad en er zelf iets tegen te doen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 20-12-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
Heren,

ik gebruik ook al een tijdje googleapps voor mijn domein. Ik heb echter alleen nog niet de MXrecords geregeld, was ik nog niet aan toe gekomen.

Nu heb ik mijn DNS-settings aangepast bij mijn domein, met dit als mx-records-tabelletje
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/mxrecords.png
Toch geeft google als antwoord na de mx-check dat het niet goed zit.
Ra-ra, hoe kan dit?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wanneer heb je het aangepast? Je moet het wel wat tijd geven nadat je het hebt veranderd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Je moet wel de MX records van je domeinnaam instellen, en niet die van een subdomein of een fictief domein ("GoogleApps"). Hieronder een screenshot van de instellingen voor mijn dommeinnaam @ transip:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2litn3n.jpg

@ is dus het domeinnaam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Goed, ik zal het wat specifieker geven.

Domein: www.stevenp.nl
Ik wil hierbij subdomein mail laten verwijzen naar de google webmail-app en calendarnaar de google calendar.

Ik had de MX-records veranderd, uiteraard heb ik nog wel het een en ander laten staan qua andere settings; enkel de "originele" mx-records eruit geknikkerd. Ook heb ik de 48uur gewacht, wat google zelf ook aangaf dat ik moest doen.

Totale plaatje van mijn dns settings op't moment, uiteraard heb ik even wat gefilterd; dit was steeds het zelfde IPadres.
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/mxrecords2.png

Ik zou dus alle records genaamd "googleapps" als naam "mail" moeten geven, of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Jij hebt nu MX-records ingesteld voor googleapps.stevenp.nl (je domeinnaam is stevenp.nl, niet www.stevenp.nl), niet voor stevenp.nl.

Afhankelijk van de DNS management tool die je webhoster gebruikt zal je ipv GoogleApps iets anders moeten invullen (bij transip.nl is het @).

Om mail.stevenp.nl calendar.stevenp.nl door te sturen naar de Google App zal je voor zowel mail als calendar een CNAME record moeten aanmaken met als waarde "ghs.google.com." (exclusief aanhalingstekens, inclusief punt).

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 23-12-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
sylvesterrr schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:18:
Jij hebt nu MX-records ingesteld voor googleapps.stevenp.nl (je domeinnaam is stevenp.nl, niet www.stevenp.nl), niet voor stevenp.nl.

Afhankelijk van de DNS management tool die je webhoster gebruikt zal je ipv GoogleApps iets anders moeten invullen (bij transip.nl is het @).

Om mail.stevenp.nl calendar.stevenp.nl door te sturen naar de Google App zal je voor zowel mail als calendar een CNAME record moeten aanmaken met als waarde "ghs.google.com." (exclusief aanhalingstekens, inclusief punt).
Ok, thanks voor je hulp. :) Ik heb inmiddels mijn mx-records aangepast, met als naam geen "@" maar "stevenp.nl.", zoals mijn provider mij wist te vertellen. Ook de CNAME's zijn aangemaakt, maar die reageren nog niet. Waarschijnlijk omdat eerst Google mijn domain moet verifien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

stevenP schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:18:
[...]

Ok, thanks voor je hulp. :) Ik heb inmiddels mijn mx-records aangepast, met als naam geen "@" maar "stevenp.nl.", zoals mijn provider mij wist te vertellen. Ook de CNAME's zijn aangemaakt, maar die reageren nog niet. Waarschijnlijk omdat eerst Google mijn domain moet verifien.
Werkt het al? Het eerste wat mij opvalt aan je screenshot is dat er geen punt achter de Google domeinnamen staat.

Ik merk dat mijn mail af en toe aangemerkt wordt als SPAM, vooral door bijvoorbeeld Spamfighter. Ben ik de enige die hier last van heeft en zou ik hier wat aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu ook die optie in Google Docs gekregen om "andere" bestanden daar weg te kunnen zetten als online backup. Op zich best handig, 1024 MB, max grote per bestand 250 MB. Ik hoop dat er nog andere manieren komen om het te benaderen dan zou je het echt als backup kunnen gebruiken die je af en toe doet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
net door heel het topic geworsteld, maar voor mij is het nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies mogelijk is.

volgens mij is het volgende nu mogelijk:
met je mobiel over the air syncen met een exchange-like google server, van je contacten, push email en agenda allemaal van je eigen domein via google apps
met outlook niets syncen met de exchange-like google server allemaal van je eigen domein via google apps, maar met tools is wel eea mogelijk. mail moet benaderd (gesynct) worden via IMAP.

zijn mijn aannames juist?

eigenlijk is de vraag dus of via de google apps for your domain het mogelijk is om op mijn PC's, mobieltje en web alles gesynct kan hebben van mijn domeinemail, contacts en agenda zonder derden tools.

[ Voor 25% gewijzigd door fabstar81 op 01-02-2010 09:54 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:39:
net door heel het topic geworsteld, maar voor mij is het nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies mogelijk is.

met je mobiel over the air syncen met een exchange-like google server, van je contacten, push email en agenda allemaal van je eigen domein via google apps
met outlook niets syncen met de exchange-like google server allemaal van je eigen domein via google apps, maar met tools is wel eea mogelijk. mail moet benaderd (gesynct) worden via IMAP.

eigenlijk is de vraag dus of via de google apps for your domain het mogelijk is om op mijn PC's, mobieltje en web alles gesynct kan hebben van mijn domeinemail, contacts en agenda zonder derden tools.
Ik sync mijn agenda en e-mail met een vertraging van enkele minuten, maar push (dus zonder vertraging) is ook in te stellen. Contacten gebruik ik niet, maar dat zal ook wel werken.
Outlook gebruik ik niet meer!
IMAP gebruik ik ook niet.

Volgens mij zijn jouw aannames juist.

Ik gebruik alleen Google apps en geen derden tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fabstar81 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:39:

Met Outlook kan het ook, maar dan moet je een betaald account nemen of iets anders verzinnen zoals je zelf aangeeft (tools, imap enz).

Outlook gebruik ik ook niet meer. De interface van Google zelf is prettig en snel dus waarom zou ik nog een mailclient installeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 01-02-2010 15:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
op dit moment gebruik ik exchange icm outlook. ik zelf vindt de agendafunctie van outlook zeer prettig. de mailinterface van google vind ik juist weer niet prettig. bovendien maak ik veel gebruik van taken in outlook die op hun beurt weer gesynct worden met mn mobi door activesync via usb. taken worden voglens mij niet met de m.google.com exchange-like server gesynct.

op den duur zal ik ws ook gebruik gaan maken van google domain apps. waarom zelf je server hosten tegen hoge stroomkosten die minder stabiel is dan google zn servers, als je het gratis en stabiel kan laten hosten?!

enige nadeel voor mij nog is dus het niet kunnen syncen met outlook (gratis), behalve calender dan.

overigens is de push email van google volgens mij ook alleen mogelijk via de betaalde variant?

[ Voor 6% gewijzigd door fabstar81 op 02-02-2010 07:58 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
enige nadeel voor mij nog is dus het niet kunnen syncen met outlook (gratis), behalve calender dan.
Je kunt toch imap gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Zapato op 02-02-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
IMAP kan inderdaad, al vindt ik dat dramatisch werken. maar dat zou inderdaad kunnen. maar dan nog heb ik geen sync van mn contacts tussen outlook en gmail.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:56:
Ik heb nu ook die optie in Google Docs gekregen om "andere" bestanden daar weg te kunnen zetten als online backup. Op zich best handig, 1024 MB, max grote per bestand 250 MB. Ik hoop dat er nog andere manieren komen om het te benaderen dan zou je het echt als backup kunnen gebruiken die je af en toe doet.
Max. bestandsgrootte is 1024 Mb, de ruimte is 'beperkt' tot de opslagruimte van GMail + Picassa WebAlbums + Google Docs => momenteel 7 GB encounting.
Extra ruimte kun je voor 'weinig' bijkopen: http://picasa.google.com/...er.py?hl=en&answer=165214

/edit: nevermind ik zat er, weer ;), naast http://picasa.google.com/...wer.py?hl=en&answer=39567
Die 7Gb is Gmail only.

[ Voor 9% gewijzigd door IJsbeer op 02-02-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:56:
overigens is de push email van google volgens mij ook alleen mogelijk via de betaalde variant?
En wat is dit dan? En helemaal gratis!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
Ik heb een domein.eu. Ik laat allerlei email dat hier komt direct (afhankelijk van de prefix) forwarden naar verschillende accounts (ook gmail).
Voorbeeld. Mijndomein.nl. Email voor xxx@mijndomein.nl redirect ik (bij de Heeg) naar aaa@gmail.com.

Nu heb ik op een testdomein google apps geinstalleerd en alles werkt (MX en mail.mijndomein.eu etc). DUs dat is mooi. Een ding krijg ik niet aan de praat. En dat is een redirect. Ik lees dat dat ook niet werkt voor apps standaard. Daarnaast lees ik dat het helemaal niet werkt als je redirect naar een gmail of een ander apps account. Klopt dit? Als dit zo is dan kan je dus nooit redirecten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:29:
[...]

En wat is dit dan? En helemaal gratis!
oow ja, klopt. ik had al ergens gelezen dat het tegenwoordig google push ook heeft geintroduceerd.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Kogel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:47:
Ik heb een domein.eu. Ik laat allerlei email dat hier komt direct (afhankelijk van de prefix) forwarden naar verschillende accounts (ook gmail).
Voorbeeld. Mijndomein.nl. Email voor xxx@mijndomein.nl redirect ik (bij de Heeg) naar aaa@gmail.com.

Nu heb ik op een testdomein google apps geinstalleerd en alles werkt (MX en mail.mijndomein.eu etc). DUs dat is mooi. Een ding krijg ik niet aan de praat. En dat is een redirect. Ik lees dat dat ook niet werkt voor apps standaard. Daarnaast lees ik dat het helemaal niet werkt als je redirect naar een gmail of een ander apps account. Klopt dit? Als dit zo is dan kan je dus nooit redirecten,
Forwards zijn niet erg duidelijke gedocumenteerd, maar het is te regelen via Groups.

Forward instellen in google apps.

• In de admin, ga naar Users & Groups.
  • Maak een nieuwe groep met als Group email address het adres wat je wil forwarden
  • Zet acces level op:
    Team - Anyone in domein.xx can post messages and view the members list.
  • vink ook aan: Also allow anyone on the Internet to post messages
  • Druk op create new group
  • Bij members voeg het mailadres toe waarnaar alles doorgestuurd moet worden, als owner en druk op Add
En het werkt wel degelijk met Gmail, dat heb ik zelf ook ingesteld.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het moet inderdaad gewoon werken, maar waarom geen pop gebruiken? Je kan 5 accounts poppen per gmail account (ook andere gmail accounts).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vindt Google Apps echt geweldig :) I love it!
Weet iemand of er in de toekomst voor desktops mail clients ook Exchange support komt? Omdat dit er voor telefoons al wel is :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
ga ik proberen. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DennusB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:35:
Ik vindt Google Apps echt geweldig :) I love it!
Weet iemand of er in de toekomst voor desktops mail clients ook Exchange support komt? Omdat dit er voor telefoons al wel is :)
Dat heb ik een paar posts hierboven al geschreven. Dat is er, maar dat zit in de betaalde accounts.
http://www.google.com/apps/intl/en/business/features.html

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kogel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:47:

Hi Kogel, heb jij je MX (en A-records) ook op de volgende manier ingesteld bij De Heeg?

Afbeeldingslocatie: http://img19.yfrog.com/img19/751/screenshot1cq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:20:
[...]

Hi Kogel, heb jij je MX (en A-records) ook op de volgende manier ingesteld bij De Heeg?

[afbeelding]
Dat a-record moet een c-name zijn naar ghs.google.com

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:25:
[...]

Dat a-record moet een c-name zijn naar ghs.google.com
Probleem is dat ik daar alleen maar een IP adres in kan en mag voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bij een A-record kan je uiteraard alleen maar een IP-adres invoeren. Kan je geen CNAME-record toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
sylvesterrr schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:25:
Bij een A-record kan je uiteraard alleen maar een IP-adres invoeren. Kan je geen CNAME-record toevoegen?
Nope, echter "mail.mijndomeinnaam.com" verwijst nu naar ip adres '195.20.9.92'. Kan ik hier niet het ip-adres van de gmail apps server invullen? Hoe achterhaal ik dat?

EDIT
Normaal gesproken dien je een c-name aan te maken die mail.domein.com verwijst naar 'ghs.google.com'. Als ik nu het IP-adres van ghs.google.com pak (74.125.77.121), zou het dan gaan werken?

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 04-02-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:35:
[...]

Nope, echter "mail.mijndomeinnaam.com" verwijst nu naar ip adres '195.20.9.92'. Kan ik hier niet het ip-adres van de gmail apps server invullen? Hoe achterhaal ik dat?

EDIT
Normaal gesproken dien je een c-name aan te maken die mail.domein.com verwijst naar 'ghs.google.com'. Als ik nu het IP-adres van ghs.google.com pak, zou het dan gaan werken?
Vreemd dat je een dns-tool hebt, maar geen c-names aan kan maken. Weet je zeker dat je er niet overheen kijkt? Google vraagt niet voor niks om een cname.

Als je ook webhosting bij de heeg hebt kun je een a record naar een subdomein op hun server maken en dan een 302-redirect naar ghs.google.com jouw link op de google server met /a/jouwdomein op het einde. Dat is wat meer omslachtig en niet de netste oplossing, maar dan heb je in ieder geval een subdomein wat naar de juiste pagina linkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-02-2010 09:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:44:
[...]

Vreemd dat je een dns-tool hebt, maar geen c-names aan kan maken. Weet je zeker dat je er niet overheen kijkt? Google vraagt niet voor niks om een cname.

Als je ook webhosting bij de heeg hebt kun je een a record naar een subdomein op hun server maken en dan een 302-redirect naar ghs.google.com jouw link op de google server met /a/jouwdomein op het einde. Dat is wat meer omslachtig en niet de netste oplossing, maar dan heb je in ieder geval een subdomein wat naar de juiste pagina linkt.
Aan C-names kan ik DIT instellen. Ik kan nergens een optie vinden om "mail.mijndomein.com" te verwijzen naar "ghs.google.com". Wat bedoel jij precies met jouw oplossing? Ik kan wel een a-record aanmaken, maar die verwijst naar een ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Aan C-names kan ik DIT instellen. Ik kan nergens een optie vinden om "mail.mijndomein.com" te verwijzen naar "ghs.google.com". Wat bedoel jij precies met jouw oplossing? Ik kan wel een a-record aanmaken, maar die verwijst naar een ip-adres.
Dat ziet er inderdaad vreemd uit :). misschien is het iets voor hun webserver ipv voor de dns om andere domeinen te accepteren en dan toch jou pagina te laten zien (bij virtual hosting)

Wat ik bedoel is dat je een subdomeintje aan kan maken op je hosting en zet daar een .htaccess neer met een 302-redirect. Als je geen hosting hebt zou ik het domein gewoon verhuizen ipv verlengen als het verloopt want het is gewoon gaar als je geen c-names aan kan maken :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:01:
[...]
Dat ziet er inderdaad vreemd uit :). misschien is het iets voor hun webserver ipv voor de dns om andere domeinen te accepteren en dan toch jou pagina te laten zien (bij virtual hosting)

Wat ik bedoel is dat je een subdomeintje aan kan maken op je hosting en zet daar een .htaccess neer met een 302-redirect. Als je geen hosting hebt zou ik het domein gewoon verhuizen ipv verlengen als het verloopt want het is gewoon gaar als je geen c-names aan kan maken :p
Het ziet er inderdaad naar uit dat dit niet gaat lukken; welke hosting gebruik jij? En heb je vaak problemen met de beschikbaarheid van je domein (en dus je mail op de Google Apps servers)??

[EDIT]
Ik heb het nu zover dat ik handmatig bij De Heeg een c-name heb laten aanmaken naar ghs.google.com. Echter dit werkt nog steeds niet. Wanneer ik nu naar mail.lommers.org ga, dan verschijnt een foutmelding van de servres van Google Apps. Pingen naar mail.lommers.org geeft ook het ipadres van ghs.google.com. Toch krijg ik niet netjes de login screen van Google Apps :(.
Mijn fout, bleek dat de server van Google hier ook even aan moeten wennen... alles werkt nu prima via De Heeg.

[ Voor 23% gewijzigd door smeerbartje op 04-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Hoe kijken jullie (inmiddels) aan tegen Google Apps / Gmail voor grotere bedrijven (tig 1000en werknemers)? Ik heb het idee dat Google Apps de laatste tijd er volwassen is geworden, zie ook: http://www.google.com/apps/intl/nl/business/gmail.html Tegenwoordig kun je ook Outlook blijven gebruiken (indien gewenst) en ze bieden ondersteuning voor een Blackberry Enterprise Server.

Ik vraag me af waarom je niet zou overstappen, uit kostenoogpunt is het erg interessant en ik heb het idee dat het goed werkt. Het enige dat ik kan bedenken is dat het "eng" is om al je mail aan Google toe te vertrouwen maar daar hebben ze vast goede contracten voor om eea in af te dekken. Any thoughts / ervaringen hier?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Caeruleus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:08:
Hoe kijken jullie (inmiddels) aan tegen Google Apps / Gmail voor grotere bedrijven (tig 1000en werknemers)? Ik heb het idee dat Google Apps de laatste tijd er volwassen is geworden, zie ook: http://www.google.com/apps/intl/nl/business/gmail.html Tegenwoordig kun je ook Outlook blijven gebruiken (indien gewenst) en ze bieden ondersteuning voor een Blackberry Enterprise Server.

Ik vraag me af waarom je niet zou overstappen, uit kostenoogpunt is het erg interessant en ik heb het idee dat het goed werkt. Het enige dat ik kan bedenken is dat het "eng" is om al je mail aan Google toe te vertrouwen maar daar hebben ze vast goede contracten voor om eea in af te dekken. Any thoughts / ervaringen hier?
Nou, ik gebruik het ook en ik kan niets anders zeggen dan dat ik razend enthousiast ben! Ik mis eignelijk alleen nog Google Reader, maar dat terzijde. Ik werk bij een grote ICT dienstverlener (+/- 5000 man) en ik zou het heel prettig vinden als we lekker met z'n allen over zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik heb onze verenging ook Google Apps over gebracht. Dit gaat tot nu toe eigenlijk allemaal naar behoren.
Sinds kort gebruiken wij ook de mogelijkheid om gebruik te maken van discussie groepen / mailing lijsten om leden te kunnen informeren met nieuws.

Maar stuiten wij nu op een groot probleem.

Alle leden die in de discussie groepen staan en een @hotmail.com, @msn.com @live.com ontvangen e-mails niet. Zelfs niet in de spambox. Het komt gewoon niet aan.

Wanneer er een bericht is verstuurd naar een mailing lijst krijg ik de volgende melding:

Your message could not be delivered because of previous failures during delivery attempts to this mailing list. Please update the list with valid addresses.

This is an example of some of the bounces we received:

----------------------------------------------
Recipient: ....@hotmail.com

550 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com (state 13).

Met zo nog 35 andere adressen.

- Inmiddels is er al een spf record toegevoegd.
- Contact opgenomen met de live support http://windowslivehelp.com

Iemand een idee voor een oplossing. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze hebben een ipadres geblokkeerd en aangezien Google geen ipadressen meestuurd behalve die van hunzelf is het niet jouw ipadres (als je het tenminste echt via gmail verstuurd en niet via de smtp van je eigen provider). Een spf kun je inderdaad instellen en je kunt inderdaad contact opnemen. Ik zou ook even contact met Google opnemen (zal ook wel een formulier voor zijn) want het lijkt me voor beide partijen niet goed elkaar helemaal te blokkeren. Tenzij het een geintje is om elkaar dwars te zitten :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Voor de mensen die ookg raag Google Reader als onderdeel van Apps willen, breng dan hier je stem uit. Misschien wordt het Apps team wakker en wordt het snel toegevoegd.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Gisteren is dus Google Buzz gelanceerd, en komt binnenkort ook beschikbaar in de enterprise editie.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Stampertje schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:20:
Gisteren is dus Google Buzz gelanceerd, en komt binnenkort ook beschikbaar in de enterprise editie.
Neem aan dat ze dan Google Reader meenemen hierin aangezien het deel uitmaakt van de functionaliteit.

Dit zo voor mij echt super zijn en ik denk meerdere. Kan ik weer iets droppen uit mijn Google Account.

grahamofthewheels.com

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Weet iemand misschien een duidelijk artikel met een inleiding voor google apps? Ik zit hier namelijk aan te denken, maar de review waarnaar gelinkt wordt in de titel is al redelijk oud en niet echt relevant.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Wat zoek je precies? wellicht heb ik nog wel een verhaal voor je wat ik vanuit commercieel/marketing perspectief gebruik.

• BinaryRun
Het instellen van google apps, de mogelijkheden en de pluspunten tegenover het gebruiken van een eigen mailserver naast dat google apps voor thuisgebruik kosteloos is.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Het instellen van Google Apps wijst zich toch vanzelf als je naar www.google.com/a gaat. Verder zal ik even kijken of ik over de voordelen tov een eigen thuisserver wat op papier heb, maar ik vrees met grote vreze (Stampertje zit meer in het Enterprise segment, en is vooral bezig tegenwoordig met Lotus Notes migraties naar Apps)

• BinaryRun
Is het ook mogelijk om alleen bepaalde delen te doen zoals agenda en mail? Ik hoef namelijk geen spul zoals google sites.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ja, in de adminconsole kan je aanzetten wat je nodig hebt. Dit geldt dan voor je gehele domein, voor iedereen staat het dan uit.

• BinaryRun
Stampertje schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:54:
Ja, in de adminconsole kan je aanzetten wat je nodig hebt. Dit geldt dan voor je gehele domein, voor iedereen staat het dan uit.
Als ik het ga gebruiken is het dan toch alleen voor mij persoonlijk 8)

Edit:

Heb zojuist iets moois gevonden:

http://www.inventis.be/bl...arde-voor-e-mail-hosting/

[ Voor 45% gewijzigd door BinaryRun op 11-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Graham schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Neem aan dat ze dan Google Reader meenemen hierin aangezien het deel uitmaakt van de functionaliteit.

Dit zo voor mij echt super zijn en ik denk meerdere. Kan ik weer iets droppen uit mijn Google Account.
Haha, hoe herkenbaar :).

Ik hoop trouwens ook dat ze Reader beschikbaar maken....dan gaat mijn gmail account de deur uit!

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 12-02-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik weet dat dat bij het Google Apps ontwikkelteam op het things-to-do lijstje staat. Men wil echter geen uitspraken doen over op welke termijn dit mogelijkerwijs geimplementeerd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Stampertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:47:
Ik weet dat dat bij het Google Apps ontwikkelteam op het things-to-do lijstje staat. Men wil echter geen uitspraken doen over op welke termijn dit mogelijkerwijs geimplementeerd moet zijn.
En zou het dan alleen voor de business en education variant gelden? Ik gebruik namelijk de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
smeerbartje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:55:
[...]

En zou het dan alleen voor de business en education variant gelden? Ik gebruik namelijk de gratis variant.
Ik denk niet dat zoveel informatie al beschikbaar is :)

Hoewel ik zelf denk dat het eerst voor de betaalde varianten is en dat het dan na een paar maanden gratis wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Vaak is het zo dat features gelijktijdig in Standard, Premier en Educational beschikbaar wordt. Ik heb dinsdag een conf call over de nieuwe features binnen Google Apps. Aangezien reader ook bij mij hoog op mijn verlanglijstje staat zal ik er eens naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ben erg geïnteresseerd in wat eruit komt. Trouwens net aangemeld voor google apps, mail werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Stampertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:41:
Vaak is het zo dat features gelijktijdig in Standard, Premier en Educational beschikbaar wordt. Ik heb dinsdag een conf call over de nieuwe features binnen Google Apps. Aangezien reader ook bij mij hoog op mijn verlanglijstje staat zal ik er eens naar vragen.
Mag ik vragen wat voor werk je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Persoonlijk vind ik synchronisatie van taken nog net wat belangrijker dan buzz of google reader. Ik weet ook niet of ik buzz ga gebruiken (de connected sites gebruik ik ook niet)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Marzman schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:10:
Persoonlijk vind ik synchronisatie van taken nog net wat belangrijker dan buzz of google reader. Ik weet ook niet of ik buzz ga gebruiken (de connected sites gebruik ik ook niet)
Ik weet zelf ook niet zeker of ik het ga gebruiken, maar het is altijd leuk om het te bekijken en zien of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
@smeerbartje.

Sorry even geleden. Dit zijn mijn instellingen. Je moet niet bij c-name een cname aanmaken maar in het a record. Werkt prima. Je hoeft daar geen ip adres op te geven.

Uw MX-records
Prioriteit Entry Aktie
10 ASPMX.L.GOOGLE.COM Verwijderen
20 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM Verwijderen
20 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM Verwijderen
30 ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM Verwijderen
30 ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM Verwijderen
30 ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM Verwijderen
30 ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM Verwijderen

Nieuwe instelling
Prioriteit Entry

Uw A-records
Entry IP/FQDN Aktie

mail ghs.google.com

[ Voor 3% gewijzigd door Kogel op 14-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Marzman schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:10:
Buzz oke maar google reader is erg handig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Omdat Buzz en taken en misschien wel meer diensten later aan Google apps worden toegevoegd, vroeg ik mij af of ik ook gezeur krijg als ik een Android telefoon ga kopen. Wil die de contacten, email en agendaitems wel synchroniseren met mijn eigen email die dus gekoppeld is aan GApps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tim Schuhmacher schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:08:
Omdat Buzz en taken en misschien wel meer diensten later aan Google apps worden toegevoegd, vroeg ik mij af of ik ook gezeur krijg als ik een Android telefoon ga kopen. Wil die de contacten, email en agendaitems wel synchroniseren met mijn eigen email die dus gekoppeld is aan GApps?
Lijkt me niet. In Windows Mobile werkt het synchroniseren van contacten, e-mail en agendaitems perfect. Gezien Android van Google zelf is zou dat nog beter moeten werken (werkt synchronisatie van taken eigenlijk in Android?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

En mocht je de betaalde of de educatie variant hebben, dan kan je bij verlies je phone remote wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou toch aanraden om een gewone GMAIL account te nemen voor Android. Een aantal dingen werken niet met Google Apps FYD. Bvb: Google Checkout, en er zijn nog een aantal services die een gewone Google Account nodig hebben.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Welke andere services dan, Snake? Met een extra gmail account zou ik dus ook nog eens tussen 2 google account (GAFYD en @gmail.com) moeten synchroniseren. Ik heb onlangs MS Outlook opzij geschoven en alles richting GAFYD om daar juist vanaf te zijn.

En nog een gmail contact icm calender vraag. Eerst heb ik in Gmail mijn contacten ingevoerd. Sommige met de geboortedatum ingevuld. Toen ik Calender activeerde werden verjaardagen ook in de agenda weergegeven als [naam]'s anniversary, maar wanneer ik nu een contact update met zijn geboortedatum wordt die niet in Calender weergegeven. Ook niet als ik een nieuwe contactpersoon aanmaak met de geboortedatum ingevuld.

Hoe krijg ik de verjaardagen nu wel in automatisch geupdate in mijn calender?

[ Voor 53% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 14-02-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Snake schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:34:
Ik zou toch aanraden om een gewone GMAIL account te nemen voor Android. Een aantal dingen werken niet met Google Apps FYD. Bvb: Google Checkout, en er zijn nog een aantal services die een gewone Google Account nodig hebben.
Als je met een Apps account aangemeld bent op je Android, en je wilt toch iets kopen in de Market, dan vraagt Android vriendelijk om alsnog een normaal gmail account in te voeren. Deze draai je alsware naast je Apps account, en er wordt verder niks mee gesynt of iets dergelijks

Ik forward me normale gmail door naar me apps account, dus de mail voor google Checkout mis ik dan ook niet

Kan dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Klinkt allemaal erg goed, ik wist helemaal niet dat deze mogelijkheid bestond.
Heb me inmiddels aangemeld en moet nu de activatie afwachten.

Ondertussen dit topic doorspitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
TripleQ schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:00:
[...]

Als je met een Apps account aangemeld bent op je Android, en je wilt toch iets kopen in de Market, dan vraagt Android vriendelijk om alsnog een normaal gmail account in te voeren. Deze draai je alsware naast je Apps account, en er wordt verder niks mee gesynt of iets dergelijks

Ik forward me normale gmail door naar me apps account, dus de mail voor google Checkout mis ik dan ook niet

Kan dus prima!
Kan in principe prima; maar dit wil je natuurlijk niet. Ik wil gewoon 1 service van Google afnamen, in mijn geval "apps", en daar wil ik alles mee doen. Dat er een workaround is is mooi, maar niet wenselijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:11:
[...]

Kan in principe prima; maar dit wil je natuurlijk niet. Ik wil gewoon 1 service van Google afnamen, in mijn geval "apps", en daar wil ik alles mee doen. Dat er een workaround is is mooi, maar niet wenselijk :).
Je kan ook een Google account aanmaken met dezelfde loginnaam als je voor Apps gebruikt. Dan heb je ook Groups, Youtube, Reader en waarschijnlijk ook Checkout en hoef je geen mail te forwarden.

Ik denk trouwens dat dit ook meteen de reden is dat het zo lang duurt voor reader in Apps zit. Want ze kunnen die diensten niet samenvoegen door die dubbele accounts.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 09:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Marzman schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:26:
[...]

Je kan ook een Google account aanmaken met dezelfde loginnaam als je voor Apps gebruikt. Dan heb je ook Groups, Youtube, Reader en waarschijnlijk ook Checkout en hoef je geen mail te forwarden.

Ik denk trouwens dat dit ook meteen de reden is dat het zo lang duurt voor reader in Apps zit. Want ze kunnen die diensten niet samenvoegen door die dubbele accounts.
De reden dat de reader nog niet beschikbaar is in de Apps omgeving heeft er puur mee te maken dat men het belang daar niet van inziet (inzag). De Reader had geen toegevoegde waarde voor een business omgeving was lang de gedachte.

En die dubbele account die je refereert, die bestaan niet. Je hebt namelijk pietjepuk@gmail en pietjepuk@domein en dit zijn 2 losse accounts (anders zou ik heel veel dubbele accounts hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Niet helemaal waar. Ik log in bij de Google Reader met mijn GAFYD account. Ik heb me daar gewoon geregistreerd met dat account. Ik heb dus geen @gmail adres.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste