Ik neem aan dat dat het uiteindelijke doel voor elke app gebruiker zal zijn?
Krijg je geen nieuwe voorwaarden?smeerbartje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:54:
Ik heb mij vanmorgen ingeschreven voor het beta-progarmma voor de transitie van een "apps"-account naar een full-google-account. En wat denk je? Zojuist kreeg ik een mail van Google waarin ik mijn GAFYD-email adres volledig om kan zetten naar een gmail account. Heerlijk, ik heb nu dus ook de beschikking over reader, picassa, etc.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja die kreeg ik wel ja, maar die boeien me eigenlijk niet zoveel? Ik ben geen zakelijke gebruiker; het draait gewoon op m'n prive domein. Waar je wel op moet letten is dat ALS je ook een Google account had aangemaakt (waarschijnlijk onder hetzelfde email adres als je apps-domein), je deze EERST compleet verwijderd...
Ik zal eens kijken of ik er wat info over kan vinden, ik vind het wel interesant reader en youtube en picassa in mijn apps account te hebben maar volgens mij ben ik dan ook wat dingen kwijt die een normaal google account weer niet heeft.
/▌
misschien is het meer een algemene gmail vraag ja. Heb ook een gmail account naast mijn apps-account. Je kan overigens in picasa wel je apps-mail adres ingeven en via dat account stuurt hij dan uitnodigingen e.d.Marzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 04:15:
Picassaweb zit toch niet in Apps? Je kan gewoon foto's toevoegen bij contacten in je adresboek, als ik het instel op mijn mobiel door een foto te maken en die in te stellen werkt het ook (Windows Mobile wat met active sync met Google Apps synchroniseerd).
het werkt overigens ook niet met mijn gewone gmail account (foto's van picasa gebruiken). Losse foto's koppelen lukt inderdaad prima, maar is natuurlijk wel erg bewerkelijk. Vandaar mijn vraag koppelen met picasa en linkedin.
Hoe heb je je hiervoor ingeschreven? Ik kan het nergens terugvinden en het lijkt me wel interessant.smeerbartje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:54:
Ik heb mij vanmorgen ingeschreven voor het beta-progarmma voor de transitie van een "apps"-account naar een full-google-account. En wat denk je? Zojuist kreeg ik een mail van Google waarin ik mijn GAFYD-email adres volledig om kan zetten naar een gmail account. Heerlijk, ik heb nu dus ook de beschikking over reader, picassa, etc.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Inderdaad, dit even invullen. Ik kreeg nog diezelfde avond een 'invite' om te switchen naar een full Google account. Echter heerlijk, ik heb weer iGoogle, Notebooks, reader, picasa, youtube, de hele rimbam!
Ook maar ingevuld... ben benieuwd!
[ Voor 66% gewijzigd door hemiparo op 17-08-2010 10:42 ]
GMT+1 en nu in verband met zomertijd GMT+2hemiparo schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:20:
Stomme vraag maar... in welke timezone zit ik eigenlijk?
Ik sta op het punt om dat hele GAFYD weer eruit te gooien. De belangrijkste reden is het ontzettend brakke spamfilter van Gmail met al z'n false positives

Elke dag moet ik ongeveer 200 spamberichten nalopen, of er geen belangrijke mails in zijn terechtgekomen, gemiddeld elke dag wel een. Nergens ook opties om het spamfilter aan te passen. Ik heb doordat ik er al 6 jaar mee werk inmiddels een bijna perfect getraind junkfilter in Apple Mail, maar dat kan ik nu niet gebruiken.
Kijk, dat er af en toe een mailtje van Facebook, de ontvangstbevestiging van m'n bestelling bij New York Pizza, m'n toernooiresultaat van PokerStars of de nieuwsbrief van Azerty tussen de spam terechtkomt, dat is niet goed, maar bij dergelijke mailtjes heeft het verder geen gevolgen als ik ze mis. Ik vind het erger dat mailtjes van m'n bank of de leasemaatschappij met een offerte waarop ik zit te wachten en persoonlijke berichten van bekenden zomaar tussen de spam terechtkomen. En ik hoor juist overal dat Gmail zo'n geweldig filter heeft
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Hmmm, dat is wel bizar ja. Ik heb in de anderhalf jaar tijd dat ik GAFYD gebruik nog maar 1 of 2 keer een false positive gehad.Canaria schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:44:
[...]
GMT+1 en nu in verband met zomertijd GMT+2
Ik sta op het punt om dat hele GAFYD weer eruit te gooien. De belangrijkste reden is het ontzettend brakke spamfilter van Gmail met al z'n false positives
Elke dag moet ik ongeveer 200 spamberichten nalopen, of er geen belangrijke mails in zijn terechtgekomen, gemiddeld elke dag wel een. Nergens ook opties om het spamfilter aan te passen. Ik heb doordat ik er al 6 jaar mee werk inmiddels een bijna perfect getraind junkfilter in Apple Mail, maar dat kan ik nu niet gebruiken.
Kijk, dat er af en toe een mailtje van Facebook, de ontvangstbevestiging van m'n bestelling bij New York Pizza, m'n toernooiresultaat van PokerStars of de nieuwsbrief van Azerty tussen de spam terechtkomt, dat is niet goed, maar bij dergelijke mailtjes heeft het verder geen gevolgen als ik ze mis. Ik vind het erger dat mailtjes van m'n bank of de leasemaatschappij met een offerte waarop ik zit te wachten en persoonlijke berichten van bekenden zomaar tussen de spam terechtkomen. En ik hoor juist overal dat Gmail zo'n geweldig filter heeft
Hier nog nooit een false positive... ben juist heel tevreden!
Is het mogelijk dat je dit zelf hebt veroorzaakt? Door bijvoorbeeld bij nieuwsbrieven ipv af te melden op spam te klikken zodat je er meteen vanaf bent?Canaria schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:44:
[...]
GMT+1 en nu in verband met zomertijd GMT+2
Bij mij zitten er af en toe ook wat nieuwsbrieven tussen (veel minder als bij jou, ik zie er nu geen), maar het overgrote deel is echt spam. Ik vind die nieuwsbrieven ook niet boeiend genoeg om ze er uit te halen.
/▌
Nee en de meeste false positives zijn geen nieuwsbrieven maar berichten die alleen aan mij gericht zijn. Bij mij is trouwens ook het overgrote deel echte spam hoor, ik heb een catch-all op m'n domein. Daarom is het ook zo vervelend, ik moet dagelijks door een hele lijst bladeren om de false positives eruit te vissen. Dat is een rotklus.Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:00:
[...]
Is het mogelijk dat je dit zelf hebt veroorzaakt? Door bijvoorbeeld bij nieuwsbrieven ipv af te melden op spam te klikken zodat je er meteen vanaf bent?
Bij mij zitten er af en toe ook wat nieuwsbrieven tussen (veel minder als bij jou, ik zie er nu geen), maar het overgrote deel is echt spam. Ik vind die nieuwsbrieven ook niet boeiend genoeg om ze er uit te halen.
Met m'n Gmail-account is het ook al zo erg, daar krijg ik ongeveer 100 spamberichten per dag op. Ik heb blijkbaar een gewild account en ik krijg daar ook wel eens echte berichten die voor anderen bedoeld zijn.
Ik heb bijvoorbeeld cyprus@gmail.com, maar heb ook mail ontvangen bestemd voor accounts zoals cyprus33@gmail.com en abc.cypus@gmail.com. Allemaal geen spam, maar echte berichten, waaronder de toegang tot blackboard van een grote Amerikaanse universiteit en verder vrij persoonlijke berichten voor iemand die cyprus als achternaam heeft. (cyprus is niet echt mijn Gmail-account, maar het is wel vergelijkbaar).
Die spam op Gmail vind ik niet zo erg, daar komen toch verder geen belangrijke mailtjes binnen, of eigenlijk: geen belangrijke berichten die aan mij gericht zijn
Het beheren van Spam instellingen etc. wordt binnenkort geintegreerd in GAFYD (is nu nog een separate Postini dienst), wellicht dat het dan werkbaarder voor je wordt. Zoals Google gebruikelijk wordt niet medegedeeld op welke termijn dit gebeurt (net zoals multi-point videochat "binnenkort" komt, het draait al maanden binnen google zelf, maar publiekelijk openstellen ho maar)
Living the American Dream
Binnen Google zelf zijn nog meer leuke snufjes die ik ook graag zou willen, zoals automatische syntax highlighting. Het is jammer genoeg niet duidelijk of die dingen ooit naar een publieke versie zullen komen, danwel als optie/toevoeging.
Klopt, maar het multipoint VC en de intelligente inbox worden al zonder NDA gecommuniceerd.
Ja dat is iritant. Gelukkig wordt de trash wel doorzocht dus als je later zoekt op cyprus dan vind je hem wel terug. Bij mij is het ook te veel om dagelijks even te controleren.Canaria schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
Nee en de meeste false positives zijn geen nieuwsbrieven maar berichten die alleen aan mij gericht zijn. Bij mij is trouwens ook het overgrote deel echte spam hoor, ik heb een catch-all op m'n domein. Daarom is het ook zo vervelend, ik moet dagelijks door een hele lijst bladeren om de false positives eruit te vissen. Dat is een rotklus.
Met m'n Gmail-account is het ook al zo erg, daar krijg ik ongeveer 100 spamberichten per dag op. Ik heb blijkbaar een gewild account en ik krijg daar ook wel eens echte berichten die voor anderen bedoeld zijn.
Ik heb bijvoorbeeld cyprus@gmail.com, maar heb ook mail ontvangen bestemd voor accounts zoals cyprus33@gmail.com en abc.cypus@gmail.com. Allemaal geen spam, maar echte berichten, waaronder de toegang tot blackboard van een grote Amerikaanse universiteit en verder vrij persoonlijke berichten voor iemand die cyprus als achternaam heeft. (cyprus is niet echt mijn Gmail-account, maar het is wel vergelijkbaar).
Die spam op Gmail vind ik niet zo erg, daar komen toch verder geen belangrijke mailtjes binnen, of eigenlijk: geen belangrijke berichten die aan mij gericht zijnWel kwalijk dat ik zomaar toegang heb tot studieresultaten en lesroosters.
Maar als het vooral bij een afzender gebeurd dan kun je dus dat filter gebruiken dat het nooit naar de trash moet. Eventueel filteren op de domeinnaam die je opleiding gebruikt.
Dat is de tweede keer dat ik postini tegenkom. Wat is het?Stampertje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:31:
Het beheren van Spam instellingen etc. wordt binnenkort geintegreerd in GAFYD (is nu nog een separate Postini dienst), wellicht dat het dan werkbaarder voor je wordt. Zoals Google gebruikelijk wordt niet medegedeeld op welke termijn dit gebeurt (net zoals multi-point videochat "binnenkort" komt, het draait al maanden binnen google zelf, maar publiekelijk openstellen ho maar)
Multipoint videochat is met zijn 3en tegelijk cammen? Dan zou Google een van de eerste zijn denk ik, in Skype kan het ook wel maar dan heb je een of ander premium account nodig.
Hoe weten jullie die dingen van Google zelf? Moet ik een rssfeed volgen daarvoor ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 11:49 ]
/▌
Dit? http://www.google.com/postini/Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:46:
[...]
Ja dat is iritant. Gelukkig wordt de trash wel doorzocht dus als je later zoekt op cyprus dan vind je hem wel terug. Bij mij is het ook te veel om dagelijks even te controleren.
Maar als het vooral bij een afzender gebeurd dan kun je dus dat filter gebruiken dat het nooit naar de trash moet. Eventueel filteren op de domeinnaam die je opleiding gebruikt.
[...]
Dat is de tweede keer dat ik postini tegenkom. Wat is het?
Nee dat is het niet.Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:46:
[...]
Ja dat is iritant. Gelukkig wordt de trash wel doorzocht dus als je later zoekt op cyprus dan vind je hem wel terug. Bij mij is het ook te veel om dagelijks even te controleren.
Ik heb bijvoorbeeld cyprus@gmail.com, iemand in Amerika heeft miley.cyprus@gmail.com
Die Miley Cyprus gaat studeren aan een grote Amerikaanse universiteit en geeft daar haar e-mailadres op.
Universiteit stuurt mail naar miley.cyprus@gmail.com met lesroosters etc. maar die worden bezorgd bij cyprus@gmail.com, bij mij dus. Zelfde is ook al een keer gebeurd met een mailtje met foto's van een doopplechtigheid en bedankje dat ik erbij was, dat gericht was aan cyprus33@gmail.com.
Die cyprus@gmail.com is niet mijn Gmail, dat is canaria, maar ik krijg al genoeg spam, daarom heb ik het even vervangen
Voor de mensen die het interesseert.... een lijst met onderdelen die je nu met Google Apps kunt gebruiken staat hier.
Het is dus een premier service?, dan ben ik het denk ik wel eens tegengekomen onder steekwoorden als "meer controle"
Dat is vaag, was het geen + ipv een . in het e-mailadres? Dan is het namelijk gewoon jouw e-mailadres en een fout van cyprus of die school (lijkt me eigenlijk nog het meest aannemelijke). Google negeert punten namelijk bij de verdere afhandelingCanaria schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:57:
[...]
Nee dat is het niet.
Ik heb bijvoorbeeld cyprus@gmail.com, iemand in Amerika heeft miley.cyprus@gmail.com
Die Miley Cyprus gaat studeren aan een grote Amerikaanse universiteit en geeft daar haar e-mailadres op.
Universiteit stuurt mail naar miley.cyprus@gmail.com met lesroosters etc. maar die worden bezorgd bij cyprus@gmail.com, bij mij dus. Zelfde is ook al een keer gebeurd met een mailtje met foto's van een doopplechtigheid en bedankje dat ik erbij was, dat gericht was aan cyprus33@gmail.com.
Die cyprus@gmail.com is niet mijn Gmail, dat is canaria, maar ik krijg al genoeg spam, daarom heb ik het even vervangenEn die Amerikaanse Miley heeft in het echt ook een andere voornaam.
Waarom zit Youtube er niet bij? Of kun je die appart koppelen? (zoals je ook normale googleaccounts aan youtube accounts kon koppelen).smeerbartje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:58:
Voor de mensen die het interesseert.... een lijst met onderdelen die je nu met Google Apps kunt gebruiken staat hier.
[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 12:11 ]
/▌
I don't know... hopelijk komt youtube binnenkort.Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:07:
[...]
Waarom zit Youtube er niet bij? Of kun je die appart koppelen? (zoals je ook normale googleaccounts aan youtube accounts kon koppelen).
En Google Storage (waarbij je extra opslagruimte kunt kopen voor Picasa/Docs/Mail) zit er ook nog niet bij. Hopelijk gaan ze dat ook nog toevoegen...
Lijkt me wel; is namelijk belangrijke bron van inkomstenMottebelke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:01:
En Google Storage (waarbij je extra opslagruimte kunt kopen voor Picasa/Docs/Mail) zit er ook nog niet bij. Hopelijk gaan ze dat ook nog toevoegen...
Dat snap ik niet. Picassa en docs zit er bij, maar je storage voor die diensten niet? Dat lijkt me niet eens mogelijk want daar zitten je documenten in.
/▌
Klopt, echter de mogeljkheid om je ruimte uit te breiden is nu nog niet aanwezig in Google Apps accounts. Dit komt uiteraard snel.
In de standard versie is dit toch al beschikbaar? Echter is het nog niet in de Premier Edition mogelijk.smeerbartje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:32:
Klopt, echter de mogeljkheid om je ruimte uit te breiden is nu nog niet aanwezig in Google Apps accounts. Dit komt uiteraard snel.
Blijkbaar NA het overzetten naar een full google account is dit niet meer mogelijk. Ik stel voor dat geinteresseerden even de manual pages lezen, hier staat alles precies in uitgelegd.
Iemand enig idee of ik Chrome-to-Phone dan straks ook gewoon met me app account kan gebruiken?
Nogal irritant om zowel op me telefoon een extra gmail account toe te moeten voegen, en op me browser ook op dat gmail account te moeten inloggen, terwijl ik die verder niet eens gebruik.
Nogal irritant om zowel op me telefoon een extra gmail account toe te moeten voegen, en op me browser ook op dat gmail account te moeten inloggen, terwijl ik die verder niet eens gebruik.
Ik denk dat ik het verkeerd adminaccount opgegeven heb voor die migratie. Want ik zie dat ze storingsmeldingen naar een ander account sturen (heb dat ooit veranderd inderdaad omdat ik het er stom vond uitzien dat er "namens marzman" bij al mijn mails stond terwijl ik er gewoon mijn echte naam wilde hebben staan.
Ik ben benieuwd wat ze er mee doen, je moet sowieso "geselecteerd" worden en ik heb ook geen "organisation", het is gewoon prive.
Ik ben benieuwd wat ze er mee doen, je moet sowieso "geselecteerd" worden en ik heb ook geen "organisation", het is gewoon prive.
/▌
Net geïnstalleerd op me Nexus en kreeg de melding in Chrome To Phone dat Apps accounts nog niet werken.TripleQ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:54:
Iemand enig idee of ik Chrome-to-Phone dan straks ook gewoon met me app account kan gebruiken?
Alleen met een Gmail account dus. Zal wel liggen aan de manier dat Apps accounts nog niet in de grote Cloud zitten zoals de Gmail accounts wel denk ik.
In welke cloud dan wel?
Google heeft maar 1 cloud (en een kleinere voor de US overheid).
Google heeft maar 1 cloud (en een kleinere voor de US overheid).
Ik had eens gelezen dat de Gmail accounts op een bepaalde manier in de could staan zodat alles uitdeelbaar is met alle andere Google diensten. Doordat de Apps accounts onder domeinen draaien en niet gmail adressen was dit niet samen toegevoegd op dezelfde manier.
Is niet echt een andere could maar gewoon een andere soort account op de cloud
Klopt, en dat kun je nu dus oplossen door deel te nemen aan die beta shit die we al enkele dagen hier bespreken.The CarNagE Man schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:19:
Ik had eens gelezen dat de Gmail accounts op een bepaalde manier in de could staan zodat alles uitdeelbaar is met alle andere Google diensten. Doordat de Apps accounts onder domeinen draaien en niet gmail adressen was dit niet samen toegevoegd op dezelfde manier.
Ik ben om met mijn apps account
Het is wel wazig als je opeens in de gewone gmail zit en ik zat ook al te zoeken naar een linkje naar reader, maar dat moet je zelf intypen.
Reader is ook de enige service die ze "adverteren" bij het omzetten. Kwam er nu ook achter dat mijn adresboek gedeeld staat, volgens mij was dat voor de migratie niet maar dat zal ik eens navragen bij de mensen die een accountje gebruiken. Dat was in ieder geval niet de bedoeling
Reader is ook de enige service die ze "adverteren" bij het omzetten. Kwam er nu ook achter dat mijn adresboek gedeeld staat, volgens mij was dat voor de migratie niet maar dat zal ik eens navragen bij de mensen die een accountje gebruiken. Dat was in ieder geval niet de bedoeling
/▌
Mag ik vragen hoe je nu precies bent omgegaan?Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:53:
Ik ben om met mijn apps accountHet is wel wazig als je opeens in de gewone gmail zit en ik zat ook al te zoeken naar een linkje naar reader, maar dat moet je zelf intypen.
Heb mij gisteren hiervoor aangemeld (zie link hierboven ergens)
En kreeg vanavond een mail met de volgende stappen:
Maar bij stap 2 zie ik nergens een transition dashboard?Step 1: Review the known issues regarding this change
Step 2: Sign into the Google Apps control panel and access the transition dashboard
Step 3: Decide which Google services your users should be able to access with their Google Apps accounts
Step 4: Contact any users on your domain who have conflicting accounts
Step 5: Select specific users to be early adopters or transition your whole domain
Misschien omdat ik de Nederlandse versie heb, maar zie volgens mij nergens iets wat erop lijkt?
Je gaat gewoon naar je normale dashboard (het admin gedeelte zeg maar) en daar staat een groot oranje vlak wat zichzelf wel wijst 
Ik wilde eerst alleen mijn account omzetten, maar ik heb alles maar omgezet omdat ik merkte dat mijn ouders met een accountje wat ik ze gegeven heb picassa probeerden te gebruiken
Ik wilde eerst alleen mijn account omzetten, maar ik heb alles maar omgezet omdat ik merkte dat mijn ouders met een accountje wat ik ze gegeven heb picassa probeerden te gebruiken
[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 20:21 ]
/▌
Zo, bij mij is de boel omgezet. Ik kom nu alleen niet meer bij mijn oude Reader-account, dat zou moeten werken via vincent+personal@domein.com, maar dat doet het dus niet.
En opgelost, ik moest dus inloggen met vincent%domein.com@gtempaccount.com
En opgelost, ik moest dus inloggen met vincent%domein.com@gtempaccount.com
[ Voor 18% gewijzigd door posttoast op 18-08-2010 20:57 ]
Bovenin stond het bij mij, boven dat blauwe denk ik. Zet hem anders even op engels.TripleQ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:24:
[afbeelding]
Ik lijk dat niet te hebben?
Heb toch echt die mail op dat domain gekregen...
/▌
Dat was het! thxMarzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:51:
[...]
Bovenin stond het bij mij, boven dat blauwe denk ik. Zet hem anders even op engels.
Nou, het werkt allemaal prima. Heb mijn Reader-settings netjes kunnen exporteren naar mijn Apps account. Alleen wel jammer dat YouTube nog apart moet.
Ik heb mijn domeinen ook omgezet. Alleen een beetje jammer dat ik voor mijn Picasa-account geen extra storage kan aanschaffen. Bij een persoonlijk account kan je voor $ 5 per jaar 20GB extra storage krijgen. Bij Google Apps moet ik een heel domein upgraden naar Premier wat $ 50 per jaar PER user kost.

Sinds het omzetten werkt de GMail-manager extension voor Firefox niet altijd even goed meer trouwens. Als ik op het icoontje klik om in te loggen moet ik heel vaak zelf ook nog een keer mijn wachtwoord intypen. Dat is wel onhandig.
Hetzelfde voor gmail notifier, die gaat ook vaak mis sinds ik het heb omgezet waardoor je er handmatig nog een keer op moet klikken om in te loggen.posttoast schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:33:
Sinds het omzetten werkt de GMail-manager extension voor Firefox niet altijd even goed meer trouwens. Als ik op het icoontje klik om in te loggen moet ik heel vaak zelf ook nog een keer mijn wachtwoord intypen. Dat is wel onhandig.
/▌
Kwestie van tijd denk ik, voordat het is opgelost.. ik ben i.i.g. erg blij met m'n "volwaardige" googel account onder mijn eigen domein.Marzman schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:45:
[...]
Hetzelfde voor gmail notifier, die gaat ook vaak mis sinds ik het heb omgezet waardoor je er handmatig nog een keer op moet klikken om in te loggen.
Even een vraagje voor de mensen die hun account hebben 'overgezet': hoe werkt dat nu precies met Picasa? Worden al je foto's ge-exporteerd uit je oude Google account en daar geimporteerd naar je nieuwe Google Apps account (en veranderen dus de foto URL's)? Of worden je foto's gewoon gelinkt naar je nieuwe account en blijven de URL's hetzelfde?
Dat laatste zou namelijk wel het beste zijn, zeker als je (zoals ik) foto's hebt gepost op een blog en die links zouden anders dus niet meer werken.
Dat laatste zou namelijk wel het beste zijn, zeker als je (zoals ik) foto's hebt gepost op een blog en die links zouden anders dus niet meer werken.
Als je Picasa-login een e-mailadres van je Google Apps domain is, dan wordt je bij de volgende keer inloggen op Picasa gedwongen om een andere login (= e-mailadreS) te kiezen voor je 'personal account'. Bestanden zal je zelf moeten overzetten naar je nieuwe account. Op je nieuwe account kan je niet dezelfde URL gebruiken.
Picassa werkt leuk
, had het nog nooit gebruikt. Heb wel web gekozen omdat 1 GB niet zo veel is.
Ik heb alleen het idee dat ik mail mis sinds de omzetting. Ik zie weinig nieuwsbrieven vandaag, heb een mailtje niet wat wel verstuurd zou zijn en zie ook maar weinig spam vergeleken met hiervoor. Hebben meer mensen dit idee? Het stomme is dat als ik het zelf ga testen dat alles gewoon aan komt, dus het zou natuurlijk gewoon stom toeval kunnen zijn dat mensen ineens mijn e-mailadres verkeerd typen
Ik heb alleen het idee dat ik mail mis sinds de omzetting. Ik zie weinig nieuwsbrieven vandaag, heb een mailtje niet wat wel verstuurd zou zijn en zie ook maar weinig spam vergeleken met hiervoor. Hebben meer mensen dit idee? Het stomme is dat als ik het zelf ga testen dat alles gewoon aan komt, dus het zou natuurlijk gewoon stom toeval kunnen zijn dat mensen ineens mijn e-mailadres verkeerd typen
/▌
Ik heb vandaag gewoon een hele berg mail binnen gekregen. Geen idee of er iets mist, maar ik heb niet het gevoel dat ik minder mail krijg dan normaal (was het maar zo'n feestMarzman schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:07:
Picassa werkt leuk, had het nog nooit gebruikt. Heb wel web gekozen omdat 1 GB niet zo veel is.
Dan hoop ik maar dat het toeval is, heb gisteren ook een stuk of 15 mails de deur uit gedaan en niet dat ik daar onmiddelijk antwoord op verwacht maar ik heb nog nergens antwoord op
En dan dat mailtje wat vandaag naar mij verstuurd zou zijn en minder spam en geen nieuwsbrieven (die nieuwsbrieven kan ook toeval zijn, die spam is ook wel appart maar misschien werkt dat in de normale gmail anders)
/▌
Apart, ik heb de laatste dagen juist een stuk meer spam die gewoon in mijn mailbox terecht komt in plaats van in mijn spamfolder.
Ja, ik krijg ook af en toe sollicitatie-spam. Dat ze mij zoeken voor een geweldige baan. En eergisteren zelfs dating-spam. Nou heb ik afgelopen dagen 774 spamberichten ontvangen*, dus procentueel doet ie het nog steeds erg goed.
* Ik gooi m'n spam expres nooit weg, zodat ik weet wat het volume over de afgelopen 30 dagen is.
* Ik gooi m'n spam expres nooit weg, zodat ik weet wat het volume over de afgelopen 30 dagen is.
edit:
Haha! Ik verstuur dit bericht nog maar net en ik ontvang een mailtje op mijn zakelijke mail: "vacancy #776". Maar die mail is gehost bij MSOS (Microsoft Online Services). Die hebben er dus ook moeite mee [ Voor 71% gewijzigd door Room42 op 21-08-2010 13:52 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat is bij mij niet veranderd. Er kwam af en toe al iets door van Russische vrouwen. Volgens mij zit er ook wat handwerk in die mails dus dat is niet zo gek dat Google het niet herkend als spam.
Wel heb ik de syncserver m.google.com een keer moeten verwijderen en opnieuw toevoegen voor mail weer werkte op mijn mobiel. Appart want de instellingen zijn op zich hetzelfde gebleven voor mij als user.
Wel heb ik de syncserver m.google.com een keer moeten verwijderen en opnieuw toevoegen voor mail weer werkte op mijn mobiel. Appart want de instellingen zijn op zich hetzelfde gebleven voor mij als user.
/▌
Ik heb in de afgelopen week ook 2 spam mailtjes gehad die in m'n inbox verschenen, wat me voorheen nog nooit gebeurd is. Maar ik heb mijn accounts niet overgezet, dus ik denk niet dat het daaraan zal liggen. Misschien was er een probleempje met hun spamfilter/server.
Krijg GAFYD ook een update naar de nieuwe Gmail interface? Iemand een idee hoe lang dat nog duurt?
Ik heb verder niks meer gehoord over mailtjes waar ik niet op geantwoord heb, dus het zal wel kloppen verder. De spam is ook weer op de oude hoeveelheid 
Die was er bij mij al in mijn apps account (voordat ik het had omgezet), maar volgens mij hebben ze een rollback gedaan na die storing vorige week want ik heb nu weer de oude interface (ook voordat ik het had omgezet, dus dat staat er los van).Beekforel schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:05:
Krijg GAFYD ook een update naar de nieuwe Gmail interface? Iemand een idee hoe lang dat nog duurt?
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 23-08-2010 13:10 ]
/▌
Ja, heeft ook op onze frontpage gestaan:Beekforel schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:05:
nieuws: Google geeft Gmail nieuwe layoutDe updates zijn voorlopig alleen beschikbaar voor Gmail-gebruikers: Google Apps-gebruikers zullen nog even geduld moeten hebben. Google zou nog de nodige aanpassingen moeten doorvoeren om de update goed te laten werken in combinatie met de domeinnamen die bedrijven bij Google Apps kunnen afnemen.
Ik wil ook wel mijn apps account omzetten, maar kan die knop nergens vinden in dashboard. Heb al de gewone en de next generation geprobeerd, beide in engels, maar zie niets staan. Wel zie ik een geel kader voor de marketplace.
Je moet je eerst opgeven als betatester en dan kun je "geselecteerd" worden. Maar volgens mij laten ze iedereen die zich opgeeft toeHipska schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:03:
Ik wil ook wel mijn apps account omzetten, maar kan die knop nergens vinden in dashboard. Heb al de gewone en de next generation geprobeerd, beide in engels, maar zie niets staan. Wel zie ik een geel kader voor de marketplace.
De link staat ergens in dit topic.
/▌
Ik kreeg opeens een installer van Google Voice in mijn Gmail van Apps. Heb het maar geinstalleerd want ik vind dat op zich wel leuk al zijn de prijzen niet heel interesant (vergeleken met betamax).
/▌
Heb hem net ook omgezet.
Maar wat een ellende met m'n mobiel vervolgens om hem weer in sync te krijgen.....
Maar uiteindelijk werkt het weer.
Maar wat een ellende met m'n mobiel vervolgens om hem weer in sync te krijgen.....
Vette shit! Ik kan nu ook bellen met m'n Google Apps domein i.c.m. Google Voice.
Valt wel mee toch? Ik moest alleen het exchange account een keer verwijderen en opnieuw toevoegen. Op zich zijn de instellingen hetzelfde maar hij reageerde inderdaad vreemd tot ik dat deed. Op zich niet gek want het is ook een ander account geworden.megaleo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:58:
Heb hem net ook omgezet.
/▌
Tja....viel idd misschien wel mee.Marzman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:08:
[...]
Valt wel mee toch? Ik moest alleen het exchange account een keer verwijderen en opnieuw toevoegen. Op zich zijn de instellingen hetzelfde maar hij reageerde inderdaad vreemd tot ik dat deed. Op zich niet gek want het is ook een ander account geworden.
Ligt denk ik meer aan m'n telefoon

Is er ergens een lijstje van hosting-bedrijven waar Google Apps sowieso zonder al te veel gezeik meer werkt? Ik ben namelijk voor een domeintje voor onze straat op zoek naar een hele goedkope hoster die goed met google apps werkt.... wat raden jullie aan? Prive heb ik 'De Heeg', maar dat is nu eventjes iets te duur.
Godaddy.com, ook NL-domeinen. 15 dollar per jaar.smeerbartje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:41:
Is er ergens een lijstje van hosting-bedrijven waar Google Apps sowieso zonder al te veel gezeik meer werkt? Ik ben namelijk voor een domeintje voor onze straat op zoek naar een hele goedkope hoster die goed met google apps werkt.... wat raden jullie aan? Prive heb ik 'De Heeg', maar dat is nu eventjes iets te duur.
Verwijderd
Ccchosting. € 2,50 per jaar excl. domeinnaam, excl. BTW. Werkt voor mij als een tiet!smeerbartje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:41:
Thanks, dus als ik een Forward pakketje (2,50 euro) aanvraag met een .NL domeinnaam (6,50 euro), dan kom ik op jaarbasis uit op een kleine 11 euro, inclusief BTW... heb ik dat goed? En met deze combinatie kan ik prima werken met de standaard (gratis) variant van Google Apps for Domains?Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:29:
[...]
Ccchosting. € 2,50 per jaar excl. domeinnaam, excl. BTW. Werkt voor mij als een tiet!
TransIP werkt ook goed, daar heb ik talloze domeinen geregistreerd die icm Google Apps werken.
(ex btw).nl
Eerste jaar betaalt u slechts: € 4,99 per jaar
Normale jaarprijs: € 7,49
Verwijderd
Klopt helemaald. Ik gebruik Ccchosting icm een forwardpakketje en Google apps bijna twee jaar zonder problemen.smeerbartje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:28:
[...]
Thanks, dus als ik een Forward pakketje (2,50 euro) aanvraag met een .NL domeinnaam (6,50 euro), dan kom ik op jaarbasis uit op een kleine 11 euro, inclusief BTW... heb ik dat goed? En met deze combinatie kan ik prima werken met de standaard (gratis) variant van Google Apps for Domains?
Thanks man... ga ik regelen....Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:12:
[...]
Klopt helemaald. Ik gebruik Ccchosting icm een forwardpakketje en Google apps bijna twee jaar zonder problemen.
Ik heb nu die priority inbox. Het idee is op zich wel leuk, je hebt meteen je "belangrijke mails" (dat moet Gmail nog beter trainen bij mij
), je starred mails en de rest van je inbox in een view. Het lijkt eigenlijk een beetje op de multiple inboxes.
/▌
Hier ook; werkt goed moet ik zeggen. Vooral de starred emails in je 'inbox' is handig. Mijn 'inbox' zelf is eigenlijk altijd opgeruimt. Mailtjes die daar instaan (hoogstens een stukf of 5) moeten altijd nog 'behandeld' worden.... prioriteit-verschillen daartussen zijn er niet.Marzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:13:
Ik heb nu die priority inbox. Het idee is op zich wel leuk, je hebt meteen je "belangrijke mails" (dat moet Gmail nog beter trainen bij mij), je starred mails en de rest van je inbox in een view. Het lijkt eigenlijk een beetje op de multiple inboxes.
Ik gebruik google apps al een tijdje met http://www.webreus.nl/ 6,99 per jaar voor je domein incl dns aanpassen enzo. 7,99 voor .com
denk goedkoper dus dan al die godaddy spam achtige dingen die ik hier voorbij zag komen.
Verder ben ik redelijk tevreden met me google apps - ik gebruik echt alles (inclusief me android telefoon) - wat maar mogelijk is. Zelfs me site heb ik er gehost via app engine. Dus voor de prijs (gratis) moet ik zeggen dat er niks mee kan concurreren.. alleen makkelijk is het allemaal niet
(maar als it'er maakt me dat niet zo heel veel uit).
Verder ben ik redelijk tevreden met me google apps - ik gebruik echt alles (inclusief me android telefoon) - wat maar mogelijk is. Zelfs me site heb ik er gehost via app engine. Dus voor de prijs (gratis) moet ik zeggen dat er niks mee kan concurreren.. alleen makkelijk is het allemaal niet
Cached de kalender eigenlijk remote calendars? Mijn host is niet zo betrouwbaar die ik uit wil lezen.
Ik doe zelf al mijn domeintjes via transip. Ze hebben een goed controlpanel en ik dacht dat een .nl 6 euro koste. Ik ben wat meer kwijt omdat ik weer zo nodig een exotisch .tv domein moest hebben
Hoe heb je trouwens je site gehost CP? Ik vond google pages wel ok, maar nu ben ik verplicht over naar Google Sites en dat vind ik helemaal niks. Ik heb zelf mijn site verhuist naar Freehostia. Het is een gratis host zonder reclame waar je ook nog eens php en mysql krijgt en een verzameling standaard scripts. Het is alleen wel wat meer down.
Ik doe zelf al mijn domeintjes via transip. Ze hebben een goed controlpanel en ik dacht dat een .nl 6 euro koste. Ik ben wat meer kwijt omdat ik weer zo nodig een exotisch .tv domein moest hebben
Hoe heb je trouwens je site gehost CP? Ik vond google pages wel ok, maar nu ben ik verplicht over naar Google Sites en dat vind ik helemaal niks. Ik heb zelf mijn site verhuist naar Freehostia. Het is een gratis host zonder reclame waar je ook nog eens php en mysql krijgt en een verzameling standaard scripts. Het is alleen wel wat meer down.
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 02-09-2010 13:03 ]
/▌
Via http://code.google.com/appengine/Marzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:56:
Hoe heb je trouwens je site gehost CP? Ik vond google pages wel ok, maar nu ben ik verplicht over naar Google Sites en dat vind ik helemaal niks.
Dus je moet wel python en/of java kunnen. En je koppelt dan de xxx.appspot.com aan je domein via google apps. In de API zit bijv ook een virtueel filesystem waar je dan je files in kan uploaden etc.. mogelijkheden zijn eindeloos - maar het is niet 123 toegangelijk voor zoals een hosting incl een frontpage extensie oid
Zelf ben ik java progger dus is dit geen probleem (me sites waren al in war-formaat zegmaar) ik heb alleen alle database dingen etc.. moeten aansluiten op de googleSql taal en me eigen soort van View-laag geschreven.
Maar als je bijv. alleen een blog wilt hosten oid dan heb je al kant-en-klare pakketten incl install instructies naar de app-engine.
Eens naar kijken dan, want dat is voornamelijk waar ik het voor gebruik eigenlijk.CT schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:02:
[...]
Via http://code.google.com/appengine/
Dus je moet wel python en/of java kunnen. En je koppelt dan de xxx.appspot.com aan je domein via google apps. In de API zit bijv ook een virtueel filesystem waar je dan je files in kan uploaden etc.. mogelijkheden zijn eindeloos - maar het is niet 123 toegangelijk voor zoals een hosting incl een frontpage extensie oid
Zelf ben ik java progger dus is dit geen probleem (me sites waren al in war-formaat zegmaar) ik heb alleen alle database dingen etc.. moeten aansluiten op de googleSql taal en me eigen soort van View-laag geschreven.
Maar als je bijv. alleen een blog wilt hosten oid dan heb je al kant-en-klare pakketten incl install instructies naar de app-engine.
/▌
Ik heb er ook een kant-en-klare blog mee gelaunched laatstMarzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:04:
[...]
Eens naar kijken dan, want dat is voornamelijk waar ik het voor gebruik eigenlijk.
er staan ook wat instructies over hoe ik die code aan de praat gekregen heb (was niet zo simpel als de devver dacht denk ik) hier staat het verhaaltje op de blog zelf
Ja, dat is ongeveer wat ik ook wil, ik heb die post maar even gebookmarked. Hoe veel ruimte krijg je daar? Ik heb bij Freehostia 250 MB wat meer dan genoeg is, maar de Mysql database is 7 MB en zit al half vol.
Zijn de templates aan te passen vanuit de weblogsoftware zelf?
[edit]Niet vandaag zo te zien
, ik vraag me uberhaupt af of ik er uit kom want ik snap niks van die programmeertalen verder.

Dat moet dus je username zijn, dat ze daar dan om vragen ipv een id
[edit2]Het draait, maar wat een ingewikkelde griebel is dat dashboard zeg
Nu nog kijken of ik de template kan veranderen
[edit]Niet vandaag zo te zien

[edit2]Het draait, maar wat een ingewikkelde griebel is dat dashboard zeg
[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 02-09-2010 19:58 ]
/▌
Nee de appid is gewoon de naam voor je appspot domein maar als je die weer aan je google apps connect maakt dat dus niks uitMarzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:04:
Ja, dat is ongeveer wat ik ook wil, ik heb die post maar even gebookmarked. Hoe veel ruimte krijg je daar? Ik heb bij Freehostia 250 MB wat meer dan genoeg is, maar de Mysql database is 7 MB en zit al half vol.
[edit]Niet vandaag zo te zien, ik vraag me uberhaupt af of ik er uit kom want ik snap niks van die programmeertalen verder.
[afbeelding]
[edit2]Het draait, maar wat een ingewikkelde griebel is dat dashboard zegNu nog kijken of ik de template kan veranderen
En het is inderdaad allemaal een grote vaagheid maar het werkt we'll en goed ook.
Maar zoals ik al zei - google apps is niet voor de niet-technici
Ja, het werkt inderdaad en nog heel snel ook. Ik denk dat ik wel over ga. Ook heb ik 1 GB ruimte wat veel meer is dan die 7 MB in de Mysql database en 250 MB voor files bij Freehostia. Alleen heb ik al meteen uitroeptekens in mijn dashboard dat ik te veel cpu-tijd vraag (alsof ik in dit tempo blijf updaten/posten
)
/▌
De Google Apps engine is briljant, ik heb nu ook mijn weblogje geexporteerd naar die Micolog en voor de grap ook een forum geinstalleerd dat draait onder de Apps Engine.
Alleen de Google Adds en de koppeling aan de Google zoekmachine daar begin ik me aan te iriteren (volgens mij is dit sinds de omzetting naar een normaal Google Account). Ik kan me voorstellen dat het hanidg is voor Google om op websites met Google Adds dingen te tonen waar je ooit op gezocht hebt, maar ik ben daar helemaal niet zo blij mee eigenlijk omdat ik me voor kan stellen dat dit vervelende dingen op kan leveren (vacature gerelateerde banners op je werk omdat je daar op gezocht hebt bijvoorbeeld).
Alleen de Google Adds en de koppeling aan de Google zoekmachine daar begin ik me aan te iriteren (volgens mij is dit sinds de omzetting naar een normaal Google Account). Ik kan me voorstellen dat het hanidg is voor Google om op websites met Google Adds dingen te tonen waar je ooit op gezocht hebt, maar ik ben daar helemaal niet zo blij mee eigenlijk omdat ik me voor kan stellen dat dit vervelende dingen op kan leveren (vacature gerelateerde banners op je werk omdat je daar op gezocht hebt bijvoorbeeld).
/▌
Volgens mij is dat het niet (lijkt op een dienst voor Android). Het gaat echt om adds van dingen waar je op gezocht hebt. Zo zat ik pas naar goedkope scheermesjes te zoeken naar aanleiding van een topic hier en krijg ik nu allerlei adds van online drogisterijen op websites die niks met dat onderwerp te maken hebben.
/▌
Zou je iets meer info willen geven over die Google Apps engine? Wat kun je er precies mee? Ik heb nu zelf een NAS in de meterkast draaien met php/mysql erop waar een (kleine) website op draait. Ofwel ik heb in de A-records de entry voor 'www' uit laten komen op mijn prive ip-adres. Kan ik hiervan door over te stappen op Google Apps engine?Marzman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:36:
De Google Apps engine is briljant, ik heb nu ook mijn weblogje geexporteerd naar die Micolog en voor de grap ook een forum geinstalleerd dat draait onder de Apps Engine.
Ja, dat kan prima. Je zult het alleen moeten herschrijven of een al geschreven app moeten gebruiken (net als bij php dus eigenlijk).smeerbartje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:21:
[...]
Zou je iets meer info willen geven over die Google Apps engine? Wat kun je er precies mee? Ik heb nu zelf een NAS in de meterkast draaien met php/mysql erop waar een (kleine) website op draait. Ofwel ik heb in de A-records de entry voor 'www' uit laten komen op mijn prive ip-adres. Kan ik hiervan door over te stappen op Google Apps engine?
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 08-09-2010 20:10 ]
/▌
GMail Manager (Firefox plugin) geeft nu helemaal niet meer aan of ik nieuwe mail heb. Werkt dit bij anderen nog wel?
Ik gebruik deze plugin niet, kan je hiermee dus niet helpen. Wel een tip: gebruik Google Toolbar; deze geeft ook nieuwe mails weer.posttoast schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:56:
GMail Manager (Firefox plugin) geeft nu helemaal niet meer aan of ik nieuwe mail heb. Werkt dit bij anderen nog wel?
Gmail Notifier doet het nog wel, alleen lukt het inloggen meestal de eerste keer niet door de omzetting waardoor ik er als de browser opstart een keer extra op moet klikken. Misschien heeft Gmail Manager hetzelfde probleem.
Een toolbar zit ik niet zo op te wachten, ik heb mijn browser het liefst zo minimalistisch mogelijk
Een toolbar zit ik niet zo op te wachten, ik heb mijn browser het liefst zo minimalistisch mogelijk
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 09-09-2010 13:19 ]
/▌
Wat mij nog steeds niet optimaal is gelukt om een 'normaal' gmail account te importeren in Apps Premium.
Wat namelijk belangrijk is dat de labels en kleuren mee worden geimporteerd, dit gebeurd nu niet.
Via google ook niet echt veel hierover kunnen vinden.
Hebben mensen hier ervaring mee en een goeie tip voor me ?
Wat namelijk belangrijk is dat de labels en kleuren mee worden geimporteerd, dit gebeurd nu niet.
Via google ook niet echt veel hierover kunnen vinden.
Hebben mensen hier ervaring mee en een goeie tip voor me ?
Verwijderd
Ik heb mijn Apps accounts ook getransformeerd naar ... ja naar wat. Ze zijn niet identiek aan Google accounts. Google noemt het zelf 'Your Google Apps account will begin to function more like a full Google Account'. Ik zie bijvoorbeeld grote verschillen met 'Contacts'. Je heb in Google Accounts meer invulmogelijkheden en je kunt ze op Lastname, Firstname sorteren. In Gmail themes zie ik marginale verschillen. Heeft iemand een compleet lijstje met verschillen? En weet iemand of Google wan plan is deze type accounts in de toekomst echt identiek te maken?
Ik vind de losse contacts applicatie juist prettiger als de normale gmailmanier. Overigens werkt de apps manier van contacts nu ook in de gewone gmail alleen het linkje is anders. Dus als je zelf die url veranderd zie je het op dezelfde manier. Misschien werkt dit andersom ook wel.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:48:
Ik heb mijn Apps accounts ook getransformeerd naar ... ja naar wat. Ze zijn niet identiek aan Google accounts. Google noemt het zelf 'Your Google Apps account will begin to function more like a full Google Account'. Ik zie bijvoorbeeld grote verschillen met 'Contacts'. Je heb in Google Accounts meer invulmogelijkheden en je kunt ze op Lastname, Firstname sorteren. In Gmail themes zie ik marginale verschillen. Heeft iemand een compleet lijstje met verschillen? En weet iemand of Google wan plan is deze type accounts in de toekomst echt identiek te maken?
/▌
Heeft iemand inmiddels al een Firefox mail-notifier extensie gevonden die wél goed werkt met de "nieuwe" Google Apps? Ik word er knettergek van dat ik iedere keer handmatig opnieuw moet inloggen.
Edit: ik ben zelf maar even die XPI ingedoken (je bent Tweaker of je bent het niet tenslotte) en heb Gmail Manager (mijn favoriete notifier, vooral omdat ie heel handig met meerdere accounts werkt) compatible gemaakt met het nieuwe Google Apps systeem. Voor de liefhebber, je kunt hem hier halen: www.posttoast.nl/download/gmanager-posttoast.xpi
Edit: ik ben zelf maar even die XPI ingedoken (je bent Tweaker of je bent het niet tenslotte) en heb Gmail Manager (mijn favoriete notifier, vooral omdat ie heel handig met meerdere accounts werkt) compatible gemaakt met het nieuwe Google Apps systeem. Voor de liefhebber, je kunt hem hier halen: www.posttoast.nl/download/gmanager-posttoast.xpi
[ Voor 47% gewijzigd door posttoast op 27-09-2010 14:51 ]
Verwijderd
Hmm. Als ik 'Contacts' selecteer in mijn Apps account is de URL 'https://mail.google.com/mail/?hl=nl&shva=1#contacts' en in mij Gmail account 'https://mail.google.com/mail/?shva=1#contacts', dus behalve de taal gelijk. In wat voor opzicht verschilt de URL dan bij jou?Marzman schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:45:
[...]
Ik vind de losse contacts applicatie juist prettiger als de normale gmailmanier. Overigens werkt de apps manier van contacts nu ook in de gewone gmail alleen het linkje is anders. Dus als je zelf die url veranderd zie je het op dezelfde manier. Misschien werkt dit andersom ook wel.
In apps is het bij mij: https://www.google.com/contacts?tab=mC en in mijn gewone gmail account is het https://mail.google.com/mail/?shva=1#contacts (wat jij zegt). Maar de apps url werkt ook in mijn gewone gmailaccount, alleen de link ernaartoe staat er niet.
/▌
Het 'contacts'-gedeelte is bij beide URLs gelijk; echer bij de ene variant is ie ge-embed in Gmail. Ik heb op mijn desktop een link gemaakt naar de versie ZONDER gmail; puur als 'adresboek'.
[ Voor 31% gewijzigd door smeerbartje op 28-09-2010 09:21 ]
Dan werkt het niet andersom. In een gewoon gmail account zijn ze niet gelijk, in mijn apps account is het inderdaad het adresboek uit apps geintegreerd in de gmail interface.
/▌