Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 165002 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:00:
Heb het spel ook es ff in de aanbieding gehaald.

Nu een paar dagen met Frankrijk bezig, expansie gaat goed! Frankrijk, Noord spanje , stukkie italie, corsica+sardienie en Londen zijn blauw :)

Heb alleen een probleem met de Paus. heb helemaal geen kruisjes meer bij de beste man en men is zelfs een kruistocht tegen mij begonnen. Heb net 2 grote legers van me af weten te slaan bij Toulouse (doel van kruistocht)
Heb net 2 nieuwe grote legers zien vertrekken vanuit italie mijn richting op; weet niet of ik mn stad+legers zo snel weer kan op bouwen.

Iemand tips om dit tegen tegen tegaan? of hoe ik weer wat in de picture kom van de Paus?
Ten eerste niet zomaar je buren aanvallen. Probeer het uit te lokken. Sluit met veel landen handelsverdragen en allianties met de grote(als je zelf groot bent met de kleine allianties sluiten). Als je zelf klein bent met de groten vriendjes maken. Het voordeel is als je zelf groot bent en vrienden bent met een klein landje, dat het kleinje landje door iedereen word aangevallen. En jij dus legitiem iedereen mag doodslaan die je vriendje aanraakt(werkt zeer goed) zonder dat de paus je ervoor beboet want zij begonnen de oorlog. Allianties helpen ook als er een paus op de troon zit van een bevriend volk. Verder zorg gewoon dat je een paar assasins rond rome hebt. Als de paus je niet mag kan je hem vrij simpel omleggen met een beetje getrainde assasin(ik heb een keer de paus iets van 7 beurten achter elkaar omgelegd zodat er 1tje van mij werd gekozen :+ )

Edit: Sorry voor de dubbelpost maar zo leek het me handiger.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Postius schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:14:
[...]

Die patches doen er gewoon belachelijk lang over om te instaleren. Had hetzelfde probleem.

Maar een ander verhaal iemand anders die de total war reeks te makkelijk begint te vinden? Ik heb alles wel gehaald gedaan. Met schotland de wereld verovert. Met Denemarken de wereld verovert. Met Egypte de wereld verovert en geislamiseerd natuurlijk, de Mongeaulen en Tumirids dood geslagen. Alles op hard vanzelf sprekend. Bij Schotland duurde het wel geteld 50 beurten voordat ik de rijkste fractie terwereld was, en even later ook de machtigste etc etc. Ik probeer wel andere speelstijlen uit maar mijn huidige is gewoon het meest effectief. Gewoon keihard kuststeden innemen, daar van je bakken met geld voor. Zorgen dat je vloot adeqaat is. En dat je niet in de eerste beurten dood gaat dus meteen wat allianties sluiten links en rechts. Ik dacht dat ik het niet ging zeggen maar het begint een beetje afgezaagd te worden, want 9van de 10 battles maak ik de tegenstander ook echt hard in. Ook op hard ja. Ach ik heb ook echt veel uur in de total war reeks zitten(Heb Shogun Total War nog thuis staan legaal met alle andere delen :) ). Iemand tips of suggesties?

Btw. Waarom is er geen goede Lord of the Rings mod voor Total War?....Dan kunnen we teminste fatsoenelijk helms deep naspelen. Je moet toch toegeven dat een LOTR mod voor Total war een vrij goed idee is :p
http://www.thefourthage.org/site2_0/

iets voor jou; supergoede lotr mod
wel voor rtw:bi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Postius schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:17:
[...]

Ten eerste niet zomaar je buren aanvallen. Probeer het uit te lokken. Sluit met veel landen handelsverdragen en allianties met de grote(als je zelf groot bent met de kleine allianties sluiten). Als je zelf klein bent met de groten vriendjes maken. Het voordeel is als je zelf groot bent en vrienden bent met een klein landje, dat het kleinje landje door iedereen word aangevallen. En jij dus legitiem iedereen mag doodslaan die je vriendje aanraakt(werkt zeer goed) zonder dat de paus je ervoor beboet want zij begonnen de oorlog. Allianties helpen ook als er een paus op de troon zit van een bevriend volk. Verder zorg gewoon dat je een paar assasins rond rome hebt. Als de paus je niet mag kan je hem vrij simpel omleggen met een beetje getrainde assasin(ik heb een keer de paus iets van 7 beurten achter elkaar omgelegd zodat er 1tje van mij werd gekozen :+ )

Edit: Sorry voor de dubbelpost maar zo leek het me handiger.
hmm, bedankt voor de tips. Ik ga eerst s ff die paus omleggen: daarna maar kijken hoe ik iedereen weer te vriend krijg.
Zou dat een kwestie zijn van wat geld geven? Met een aantal lukt het sowieso niet om vrienden te worden: Emperial army /Milaan en spanje blijven maar komen.

Ik speel nog even door met france, begin daarna wel eens opnieuw. In de tusen tijd ff alle faq's doornemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mja, er zijn meerdere manieren om de paus te vriend krijgen. Geld geven, veel kerken en pastoors hebben willen ook werken.
Als je veel allies hebt en veel cardinalen is dfe kans heel groot dat een cardinaal van je word verkozen tot paus. Opmerkelijk is dat je soms bij default al wint omdat je enorm veel stemmen hebt bij veel cardinalen. :P

De paus vermoorden doe ik soms, indien mogelijk. Liever neem ik de pauselijke staten gewoonweg in.

/Edit; het beste lijkt mij imo om de paus initieel te vriend te houden terwijl je een coupe tegen hem voorbereid. Eerst lekker slijmen en in de tussentijd je assasins laten opwerken door moorden te laten plegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Auredium op 24-09-2007 17:54 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Zo gisteren de Brittania Campaign uitgespeeld met de Ieren. Ik had alles veroverd behalve Schotland, die had ik aan de Noren gelaten. Ik heb dus de Welsch, Englisch en Scottisch uitgeroeid. Ik heb de kleine campagne gespeeld, opzich vind ik dat iets leuker. Als je een groot empire heb kun je behoorlijk snel legers bouwen en de rest onder de voet lopen, een grand campaign duurt me dan iets te lang om er echt plezier in te hebben.

Ik ben nu begonnen de Teutonic campaign, met de Denen. Ik zit te twijfelen om met een andere factie opnieuw te beginnen, ik vind de Denen (nog) niet zo leuk, daarnaast gaat he me ook wat langzaam, ik heb nu 2 legers, en een stuk of 8 generaals, leger opbouw gaat wat traag, ik heb moeite om de economy op gang te krijgen. Wel alles op very high taxes staan, maar er lijkt zo weinig geld binnen te komen.
Het valt me wel op dat er veel facties in deze campaign zitten, maar dat er maar 4 speelbaar zijn.

Ik ben ook begonnen met het downen van mods, die wil ik na Kingdoms gaan uitproberen.
Ik heb nu gedownload: Deus Lo Vult, Clouds Across Europe, The Long Road, en Stainless Steel. Ik ben benieuwd. Heeft iemand hier al een van deze mods gespeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door el-jorge op 26-09-2007 10:58 ]

Spielerei...

Stainless Steel is zeker wel goed.
Maar probeer eens Sicilian Vespers, of wacht op Broken Crescent (begin oktober wss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124184

Heb de Ultimate AI mod gedownd en speel daar nu mee. Vind het tot nu toe een 100% verbetering tov het origineel. Wat details:

1 turn 1 year, met daarbij alle aanpassingen nodig om dit gebalanceerd te spelen.
Denk hierbij aan aangepaste bouwtijden, aangepaste bevolkingsgroei en realistischer reistijden voor eenheden op de campaignmap (Van Schotland naar Londen lopen duurt nu dus geen 4 jaar meer!).

Diplomatie die daadwerkelijk werkt. Allianties die nu ook echt wat waard zijn.
Aanpassingen aan eenheden voor realistischer veldslagen
Aanpassingen aan vlaggen en schilden naar historisch correcte gegevens.
Aanpassingen historische figuren, generaals hebben echt bestaan.

Meer info hier:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=124751

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 124184 op 23-10-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Anoniem: 124184 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:52:
Heb de Ultimate AI mod gedownd en speel daar nu mee. Vind het tot nu toe een 100% verbetering tov het origineel. Wat details:

1 turn 1 year, met daarbij alle aanpassingen nodig om dit gebalanceerd te spelen.
Denk hierbij aan aangepaste bouwtijden, aangepaste bevolkingsgroei en realistischer reistijden voor eenheden op de campaignmap (Van Schotland naar Londen lopen duurt nu dus geen 4 jaar meer!).

Diplomatie die daadwerkelijk werkt. Allianties die nu ook echt wat waard zijn.
Aanpassingen aan eenheden voor realistischer veldslagen
Aanpassingen aan vlaggen en schilden naar historisch correcte gegevens.
Aanpassingen historische figuren, generaals hebben echt bestaan.

Meer info hier:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=124751
Zeker niet voor Kingdoms te krijgen? ;(

Speel nu de Teutonic campaign, is echt vet :P Novgorod ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124184

Zeker niet voor Kingdoms te krijgen? ;(

Speel nu de Teutonic campaign, is echt vet :P Novgorod ftw.
Nop, is echt voor de main campaign. De pijnpuntjes die ik noemde vind ik ook het meest aanwezig in het origineel, en van veel mindere ergernis in Kingdoms. Ben nu druk bezig met het origineel als Engeland, wil in Kingdoms dan eens met Schotland gaan spelen. Heb in Kingdoms ook als New Spain gespeeld, maar daar vond ik niet al te veel uitdaging in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

*kickje*

Heeft er iemand ervaring met de Cinematic Editor van MedII:TW ? Ik heb hem wel draaien enzo alleen ik krijg totaal geen goede camera standen :( echt hopeloos. Ik vind ook maar 2 turotials op het net, en eigenlijk zijn ze beide gelijk maar ik kom er niet verder mee.

Iemand ervaring die mij kan helpen?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier al gekeken?
http://www.twcenter.net/
of bij de .org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ja daar heb ik ook opgekeken :)

Maar ik ben al stukje verder nu :) alleen loop tegen een ander probleem op :p Black renders onder Vista... moet denk ik maar apart winXP gaan installeren... ;(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik ben met HRE aan het spelen en heb Europa al zo'n beetje veroverd. Daarom wil ik nu graag naar Amerika maar weet iemand hoe je daar komt?

Kan je in een bepaald jaar naar Amerika of moet je een of andere technische uitvinding hebben gedaan?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Ik speel trouwens nog gewoon de oude versie van METW 2 niet de uitbreiding ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht op de world is round event
Dan kan je carracks bouwen om daarheen te varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Ok ik heb de nieuwe wereld gevonden, ik kan alleen nergens aan land.
Iemand een idee hoe dit komt, of waar ik wel aan land kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mrbombastic schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:47:
Beetje rondvaren en zoeken naar een strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:19
Ik ben met een vriend M2:TW aan het multiplayeren, maar wij willen ook wel eens tegen de computer. Nu kunnen wij wel de moeilijksheidgraad van de computer wel instellen, maar ik kan nergens de computer als player instellen :?
Kunnen jullie me helpen?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | Powercolor RX580 4GB | Crucial MX500 2TB | Corsair CX450M | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mrbombastic schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:47:
Gewoon rond varen of hieronder de richting:
spoiler:
Het Noorden heeft een strand waar je je troepen los kunt laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog een tip als je wilt landen in Amerika: ga helemaal naar het noorden, daar zitten alleen zwakke indianen stammen. Ga niet naar dat eiland in het midden, want daar zitten zo'n 5 full-stack legers, en gegarandeerd dat je legers afgemaakt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:48

Shabbaman

Got love?

Ik zit met een probleem. Een van mijn kastelen wordt aangevallen met behoorlijk nauwkeurige artillerie. Uitbreken is niet een optie, want de tegenstander is (net) iets sterker dan ik. Helaas worden mijn muren (met troepen en al) kapotgeschoten. Wat is nu een geschikte stategie? Terugtrekken naar het kasteel (of in het geval van een stad: plein) en de vijand daar opwachten? Neemt de AI die artillerie mee de stad in of blijft hij op de muren schieten tot de munitie op is?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Shabbaman schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:56:
Ik zit met een probleem. Een van mijn kastelen wordt aangevallen met behoorlijk nauwkeurige artillerie. Uitbreken is niet een optie, want de tegenstander is (net) iets sterker dan ik. Helaas worden mijn muren (met troepen en al) kapotgeschoten. Wat is nu een geschikte stategie? Terugtrekken naar het kasteel (of in het geval van een stad: plein) en de vijand daar opwachten? Neemt de AI die artillerie mee de stad in of blijft hij op de muren schieten tot de munitie op is?
Hij zal eerst de muur naast je poort slopen en daarna de stad intrekken met wat mannetjes. In het geval van een Fortress kun je het beste terugtrekken naar de 2e muur, je troepen achter de poort zetten, en in het geval de vijand ladders heeft ook 1 groepje soldaten op de muur rechts van de poort. Als je archers hebt zet je die op de muur die het dichtstbijzijnd is bij de muur die ze kapot hebben geschoten met hun artillery, de vijand komen daar langs lopen om naar de poort van je 2e muur te gaan, en dan kun je ze van de zijkant raken. Ik zal het even tekenen in paint voor je:

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/6upgz94.jpg

Achter je poort: speermannetjes vooraan want die hebben een hogere def, daarachter eventuele heavy infantry. Cavalry achterop het plein zetten en eventueel laten chargen zodra ze door je 2e poort breken. Geloof me: je gáát winnen. Zelf win ik deze gevechten 95% van de keren, een keer zelfs met 3 groepjes soldaten en 2 groepjes archers een full-stack leger (20 groepen soldaten dus) verslagen ;)

Ik ben de laatste tijd zelf ook weer enorm verslaafd aan Medieval 2 (ik speel met de Retrofid Mod om de Kingdoms features in Medieval 2 te gebruiken, is savegame compatible ;)) en ik heb echt HEEL west en midden europa in handen met England :) Holy Roman Empire wat de grootste faction was op mij na (ze hadden toen zo'n 20 regions) binnen 1 turn volledig uitgeroeid door met allemaal full-stack legers hun kastelen allemaal precies tegelijktijd aan te vallen 8) Ben nu enorm rijk, 800.000 florins dus zo'n beetje unlimited money :P

Nog even 2 leuke screenies die ik jullie niet wil onthouden, en waarmee ik jullie even mijn techniek show:

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6y376n4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/8fe8utj.jpg

Jezus wat een resultaat _/-\o_ De vijand werd echt abnormaal snel neergemaaid, met 1 salvo vielen er zeker 200 mensen dood neer _/-\o_ :D Ik heb dit ook al eens met een full-stack leger heavy cavalry gedaan, dat was helemaal verwoestend... Nog voor m'n leger paarden de vijand had bereikt waren ze aan het routen omdat ze schrokken van de hoeveelheid troepen die op ze af kwamen :P Ik heb ook nog eens een filmpje gepost van een actie met een full-stack leger paarden, staat in deel 1 van dit topic denk ik. Zo'n full-stack leger paarden kun je ook makkelijk gebruiken om 10 grote battles te winnen voordat je je paarden eens moet gaan verversen, dus het gaat nog lang mee ook :) Maar het is wel vrij duur, maar als je wilt winnen is dit dé manier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speelt iemand van jullie nog weleens de multiplayer?
Zelf merk ik dat kingdoms niet/nauwelijks online wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Nee, heb het al druk zat met Singleplayer campaigns die voldoende tijd opeisen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Dat heb ik ook, ik speel zowiezo bijna nooit rts games online maar de singleplayer is toch echt waar het om gaat bij de Total War games en met al die facties ben je er zo een half jaar verder mee voordat je het spel met alle facties hebt uitgespeeld. Moet eerlijk zeggen dat na meer dan 300 uur spelen ik zelf nog nooit in de buurt van het 'the world is round' event ben gekomen, nu heb ik ook vooral met 0.5 turns gespeeld maar toch maar 3 keer een campaign gestart en nooit zover gekomen.

Van Kingdoms heb ik wel de Crusades en Britian campaign uitgespeeld. Vooral de Crusades is erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171422

Heeft iemand het volgende al eens meegemaakt? Ik speel nu met Hongarije en heb een groot deel van de Balkan in bezit en een province naast Jeruzalem (Acre), nadat ik een compleet verwoest Jeruzalem aan de paus heb gedoneerd :P
Op een gegeven moment beëindig ik de beurt, zie ik even later de cardinaal van Sicilië vanuit Noord-Italië mijn land binnenlopen. Hij blijft maar doorlopen, ik vraag me af wanneer zijn movement points nou eindelijk op zijn, want hij loopt met gemak in een keer door naar de Zwarte Zee :S
Hij verdwijnt in de fog of war en ja hoor, even later wandelt hij vrolijk langs Jeruzalem 8)7

Ik weet niet wat ze die cardinaal gevoerd hebben, maar in een beurt van Italië naar Jeruzalem lopen doet ie toch goed _/-\o_

Zal wel een of andere vage bug zijn, want een beurt later gebeurde precies hetzelfde met een Portugese diplomaat :D ik speel overigens zonder mods/uitbreiding, gepatched tot v1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247226

Hey,
Ik heb 2 vragen:
Met Kingdoms kun je hotseat doen, maar dat kan toch ook met Medieval 2 Total War als je kingdoms hebt geinstalleerd???
En soms zie je op screens een unit met 200 man, maar als je ze recruit in de campaign hebben ze er dan maar 60 ongeveer.
Hoe kan dat?
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 247226 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:28:

En soms zie je op screens een unit met 200 man, maar als je ze recruit in de campaign hebben ze er dan maar 60 ongeveer.
Hoe kan dat?
Greetz
Dan moet je gewoon bij je Options ergens zoeken naar 'Unit scale' en deze op 'Huge' zetten. Dan krijg je 120 man in plaats van de 60 man die je standaard krijgt bij Normal. Zelf speel ik ook met huge, normal zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Anoniem: 247226 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:28:
Hey,
Ik heb 2 vragen:
Met Kingdoms kun je hotseat doen, maar dat kan toch ook met Medieval 2 Total War als je kingdoms hebt geinstalleerd???
Dat kan, met een mod;
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=118680
Daar zitten gelijk nog wat andere goede dingen in van Kingdoms (boiling oil etc)

Wil je ook de units uit Kingdoms in de originele campaign hebben, dan kan je daarvoor deze mod gebruiken;
http://www.twcenter.net/f...loads.php?do=file&id=1629

Ik raad beide mods van harte aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

Ik heb dit spel ongeveer een jaar niet meer gespeeld, omdat de AI bagger slecht was en het heel buggy was, is dit nu al verbeterd doormiddel van een patch/mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 114186 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Dat kan, met een mod;
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=118680
Daar zitten gelijk nog wat andere goede dingen in van Kingdoms (boiling oil etc)

Wil je ook de units uit Kingdoms in de originele campaign hebben, dan kan je daarvoor deze mod gebruiken;
http://www.twcenter.net/f...loads.php?do=file&id=1629

Ik raad beide mods van harte aan :).
Retrofit is volgens mij alleen voor de gameplay elementen en units uit Kingdoms, toch niet voor hotseat?

Maar volgens mij is hotseat wel te doen met de nieuwste patch, want je kon het via een 'tweak' al enablen voor de gewone Medieval 2 :)
Anoniem: 201016 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:49:
Ik heb dit spel ongeveer een jaar niet meer gespeeld, omdat de AI bagger slecht was en het heel buggy was, is dit nu al verbeterd doormiddel van een patch/mod?
Nee, niet echt. Alhoewel ze wel bijna altijd aanvallen nu is de AI nog wel gewoon uitermate dom. Maar ik vind dat juist cool, altijd heroic victories met een fragratio van 10:1 :P

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 02-01-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het ook ergens in een van de config files veranderen dacht ik, maar ik ben te lui om dat op te zoeken, en omdat retrofit dat toch al doet voor je :p (retrofit past het echt aan, bekijk de info achter de link maar eens), plus het past ook allemaal andere dingen aan die wat minder waren in vanilla.

Er zijn verschillende mods die de AI wat beter maken (of in ieder geval de bugs eruit halen). De meeste custom/tweaked campaigns gebruiken ook een getweakde AI. Ik zou de fansites wat rondkijken voor een AI die jij goed vindt werken. Dus op TWcenter en The Org.

Persoonlijk ben ik nog bezig met een niet veel gemodde game (alleen de retrofit mods), maar zodra ik die klaar heb ga ik Lands To Conquer proberen. Het klinkt in ieder geval goed, met de 3 era's zoals die waren in Medieval 1;TW, betere AI, aangepaste guilds etc etc.
http://www.twcenter.net/f...php?p=2506439#post2506439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de retrofit mod geinstalleerd zodat ik hotseat kon doen.
Nou lukte dat eerst wel, maar nu niet meer.
Ik krijg de hele tijd als ik hem probeer op te starten:
''please insert correct Dvd/Cd Rom''.
Eerst was dit niet. Ik heb het er al afgegooid en weer opnieuw gedownload, maar niks helpt...
Weet iemand wat ik hieraan kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 247226 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:10:
Ik heb de retrofit mod geinstalleerd zodat ik hotseat kon doen.
Nou lukte dat eerst wel, maar nu niet meer.
Ik krijg de hele tijd als ik hem probeer op te starten:
''please insert correct Dvd/Cd Rom''.
Eerst was dit niet. Ik heb het er al afgegooid en weer opnieuw gedownload, maar niks helpt...
Weet iemand wat ik hieraan kan doen??
Je DVD erin doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha heel grappig... :| En nu ff egt, wat moet ik doen aan dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 17:42
Anoniem: 247226 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:21:
[...]

Haha heel grappig... :| En nu ff egt, wat moet ik doen aan dat probleem
Heb je het spel legaal? ;) of als het een 'gratis versie' is, dan vrees ik dat niemand je antwoord zal willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Alles gekocht (eerlijk en legaal), maar hij doet het gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me een case'je van vuile DVD/DVD speler die er geen zin meer in heeft. Doen andere DVD's het wel? Test de DVD ook even bij een vriend/kennis/familie voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een crashprobleem, gebruik patch 1.3 op WinXP 32bit, alle patches, ik speel Venetie.Elke keer als ik een faction uitroei (nou ja heb 2 geprobeerd, Milaan en Byzantium) en ik kies een van de opties die je krijgt als je de stad hebt veroverd, wordt het scherm zwart met de standaard muispijl,die op sommige plekken veranderd, ook hoor ik een dingdong(naar aanleiding daarvan in windowed mode opgestart, ik zie dan een foutscherm: unspecified error). Druk ik dan op escape knop krijg ik de desktop van Windows te zien.

Ik heb het vermoeden dat het iets met cfilmpjes/cutscenes te maken heeft, wat kan ik doen? Zo kan ik het spel nooit uitspelen...

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 10-01-2008 16:36 . Reden: wat gedetailleerder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
begintmeta schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:37:
Ik heb een crashprobleem, gebruik patch 1.3 op WinXP 32bit, alle patches, ik speel Venetie.Elke keer als ik een faction uitroei (nou ja heb 2 geprobeerd, Milaan en Byzantium) en ik kies een van de opties die je krijgt als je de stad hebt veroverd, wordt het scherm zwart met de standaard muispijl. Druk ik dan op een knop krijg ik de desktop van Windows te zien.

Ik heb het vermoeden dat het iets met cutscenes te maken heeft, wat kan ik doen? Zo kan ik het spel nooit uitspelen...
Nieuwste videodrivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
het was een permissieprobleem, ik speelde in een limiteduseraccount, ergens zal ik geen schrijfrechten hebben gehad, zal eens uitzoeken waar, anders overal even schrijfrechten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Broken Crescent is uit!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu op de frontpage van TWcenter!
Wie heeft niet gewacht op deze mod >:)
http://www.twcenter.net/
Het ziet er supermooi uit en de campagin is ook vet!
Aanrader deze mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil graag met een mod de AI wat opschroeven, zowel de strategische (wat met ultimate AI lukt) alswel de AI in gevechten.
Nu heb ik de lijst met mods bekeken (de meeste includen ultimate AI) maar overal is het de strategische AI die verbeterd wordt (door ultimate ai wederom).

Weet iemand een methode om de voorspelbaarheid van de vijand op de kaarten zelf te verbeteren?
Je kunt nu met 2 kannonnen op de vijand schieten tot je out of ammo bent en zijn leger voor de helft weg is.... zonder dat hij aanvalt (gebeurt niet altijd, maar wel vrij vaak).

Beetje zonde namelijk; ook als de vijand een stad aanvalt is het erg voorspelbaar.

* Boudewijn heeft zowel medieval als de expansion, maar het is geen eis dat een mod met de expansion moet werken.

edit, zo wel even ultimate AI 1.6 proberen, die schint beter te zijn :).

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 16-02-2008 23:24 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Van de week ben ik weer eens begonnen met spelen met Medieval. Ik heb van Kingdoms de Brittania campaign gespeeld. Ik heb eraan zitten denken een nieuwe kingdoms campaign te gaan proberen. Maar ik wou ook eens een MOD uitproberen, dus heb ik dat maar gedaan. Ik heb er een paar gedwonload, en uiteindelijk maar gekozen om de Stainless Steel mod te gaan spelen.
Ik ben begonnen met de Teutonics. Je krijgt 2 kleine gebieden en het uitgangspunt is zoals altijd verover zoveel mogelijk. Ik ben een short campaign begonnen. De eerste indruk was, hmmm lijkt gewoon op de oude campaign alleen met veel meer keuzes uit partijen. Maar het is zeker meer dan dit. Ik vind het spel pittiger geworden met deze mod, ik ben niet zo heel goed, dus ik heb de instellingen gelijk maar even op medium gezet. Je moet goede keuzes maken wanneer je legers of wanneer je diplomaten inzet. Je kan in het begin gewoon niet al je grenzen verdedigen. Er is meer diplomatie, en een goede tijdschaal (1 beurt is 1 jaar). Alleen het handerlaars gedeelte valt me nog steeds tegen, ik weet ook nooit zo goed wat ik daarmee moet doen.
Maarja, goede mod.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239805

Ik ben nu ook begonnen met Kingdoms en misschien is het leuk ideetje om de campaign online te gaan doen (Hotseat). De save-games worden dan gewoon rond gestuurd. Iemand interesse?

AI vind ik ook nog te makkelijk met mods, en met jullie spelen is ook gewoon veel toffer :).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 239805 op 25-02-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het eigenlijk na 1 week spelen meer van hetzelfde. als in; de AI is nog steeds tamelijk voorspelbaar, alhoewel stukken minder stupide.

De campaign AI is wel weer goed, en het is ook lastiger omdat de upkeep van eenheden vrij hoog is geworden (waardoor je minder units koopt, en dus zuiniger speelt).

Bovenstaande btw met ultimate AI op hard-hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:19
FereiDON schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:49:
Ik ben met een vriend M2:TW aan het multiplayeren, maar wij willen ook wel eens tegen de computer. Nu kunnen wij wel de moeilijksheidgraad van de computer wel instellen, maar ik kan nergens de computer als player instellen :?
Kunnen jullie me helpen?
Nog steeds niemand een antwoord? En ik had nog een vraag: Ik had nl. die Ultimate AI mod geinstalleerd, maar als ik nu een grandcampaign start, dan gaat hij terug naar het hoofdmenu :( Wat kan ik daaraan doen?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | Powercolor RX580 4GB | Crucial MX500 2TB | Corsair CX450M | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is geen AI in de multiplayer.

En wat betreft je mod; zeker weten alle instructies goed opgevolgd?
Het is vaak ook slim om je (vanilla/1.3) Medieval 2 folder te kopiëren ergens naartoe en in die map je mod te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256292

Hey,

Ik speel Medieval 2 nu ook al een tijdje, ben met de Engelsen nu aardig op weg, alleen die Timurids irriteren me echt mateloos met hun olifanten, wat vinden jullie de beste manier om die olifanten neer te krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 256292 op 21-03-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256292 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:47:
Hey,

Ik speel Medieval 2 nu ook al een tijdje, ben met de Engelsen nu aardig op weg, alleen die Timurids irriteren me echt mateloos met hun olifanten, wat vinden jullie de beste manier om die olifanten neer te krijgen?
Archers met fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kanonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264555

beste allemaal,

ik vroeg me af hoe je 'the new world' oftewel amerika ontdekt.
ik weet het niet 8)7

bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met een schip dat in de buurt is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet eerst het event 'de wereld is rond' krijgen, dat na 1400 (dacht rond 1435?) plaatsvindt. Dan kan je met nieuwe schepen naar Amerika varen.
Persoonlijk heb ik dat nog niet gezien, aangezien ik altijd al klaar ben met de campaign voor die tijd :p (heb het wel gemod dat er minder jaren per turn verstrijken ;)). En als ik toch Amerika wil spelen, speel ik wel de speciale campaign van Kingdoms :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je moet wachten tot Amerika ontdekt is. Daarna moet je je havens upgraden, de nieuwste schepen bouwen en naar het westen varen met een shitload units.

Ik raad je aan eerst naar het noord-westen te varen, daar zitten 2 dorpjes die heel makkelijk te veroveren zijn. Midden-Amerika kun je beter niet aan beginnen, zit helemaal vol met full-stack legers. Zelfs met 3 zwaarbewapende fullstack legers werd ik afgeslacht daar ;) (welliswaar heeeeel veel mannetjes van hun gekilled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je wel voor dit alles (allebij)

ik heb amerika nu ontdekt!!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eh,
ff een vraagje hoe doe je dat je vol scherm hebt
en dat als je op een unit klikt er dan boven zo'n schermpje komt
is dat alleen bij multiplayerbattles ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:56

d_star

Maharadja of the Year :-/

Anoniem: 264555 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:52:
eh,
ff een vraagje hoe doe je dat je vol scherm hebt
en dat als je op een unit klikt er dan boven zo'n schermpje komt
is dat alleen bij multiplayerbattles ofzo?
... Waar HEB je het over.. ?

Iets meer moeite voor een beschrijving kan ook zeg!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:27
Misschien bedoel je Minimal UI ? Dit kan je instellen bij de opties - na de patches - of in de config file als je een eerdere versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry voor de vage beschrijving ik had energydrink op...............
klik op deze link en ga dan naar Attila's Battle Guide for Medieval 2 Total War
dat zie je aan de linkerkant

http://video.google.nl/vi...tesearch=video.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hm, dat "vol scherm" doe je alleszinds met Minimal UI. Maar die popup venstertjes, dat weet ik niet vanbuiten... heb ik iig nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Even een vraagje:

Ik loop tegen het probleem aan dat in heel veel van mijn steden de pest is uitgebroken.
Is hier iets tegen te doen? Ik kan het op internet niet echt vinden, misschien zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
woelders schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:33:
Even een vraagje:

Ik loop tegen het probleem aan dat in heel veel van mijn steden de pest is uitgebroken.
Is hier iets tegen te doen? Ik kan het op internet niet echt vinden, misschien zoek ik verkeerd?
Nee, wachten. Je units rebuilden en dergelijken. Overigens geloof ik wel dat je het best geen units in en uit je stad kunt moven, als je units met de pest moved naar een andere stad dan krijgen die mensen dat ook.

En je kunt als je wilt als je generalen op een boot zetten, dan krijgen ze er geen last van geloof ik, en gaan ze dus niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad niet je mannetjes uit je steden bewegen en commanders op bootjes ... en altijd leuk om een spy express de plaag te geven en hem dan rond de steden van je tegenstanders te banjeren :).
Overigens helpen public health gebouwen wel tegen het aantal doden in je steden e.d. (dus public paths, aquaducts etc), maar je zal toch veel van je populatie verliezen in een bepaalde periode in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste allemaal
op video's zie je meestal minimal ul
maar dan zijn de minimap en zo ook weg en komen af en toe te voorschijn
weet iemand hoe je de minimap wegdoet en weer terughaalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb? Al die dingen kan je dus instellen bij je opties, je hebt hiervoor wel de laatste update nodig denkik.

In de menu ga je naar UI Options --> dan kan je alles instellen op "show", "hide" of "slide". Slide is dus "af en toe tevoorschijn" zoals jij het noemt, als je je muis opzij beweegt komt het in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok sorry ik ben nog maar net begonnen en nog niet zo goed in engels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:58:
[...]

Nee, wachten. Je units rebuilden en dergelijken. Overigens geloof ik wel dat je het best geen units in en uit je stad kunt moven, als je units met de pest moved naar een andere stad dan krijgen die mensen dat ook.

En je kunt als je wilt als je generalen op een boot zetten, dan krijgen ze er geen last van geloof ik, en gaan ze dus niet dood.
Hoe bedoel je dat met je generals? Zet je ze op de boot nadat ze de pest al hebben gekregen? Mijn 10 sterren general heeft ook de pest, hij is nu op kruistocht laat maar zeggen om zoveel mogelijk tegenstanders weg te vegen voordat hij sterft, maar als ik hem nog kan redden zou dat heerlijk zijn _/-\o_

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
el-jorge schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Hoe bedoel je dat met je generals? Zet je ze op de boot nadat ze de pest al hebben gekregen? Mijn 10 sterren general heeft ook de pest, hij is nu op kruistocht laat maar zeggen om zoveel mogelijk tegenstanders weg te vegen voordat hij sterft, maar als ik hem nog kan redden zou dat heerlijk zijn _/-\o_
Sorry, dan is het te laat. R.I.P. :P

Je moet ze op een boot zetten vóór de pest het vasteland treft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Sorry, dan is het te laat. R.I.P. :P

Je moet ze op een boot zetten vóór de pest het vasteland treft... ;)
Maar hoe weet je dat dan? Ik krijg op een ogenblik gewoon bericht dat een van mijn steden de l*l is.

Overleven je generaals de pest ook wel eens als ze al affected zijn?

In dit potje was helaas daar net mijn 10 sterren generaal aanwezig. Maar ik zal hem nog even goed gebruiken om de pest te verspreiden onder de egyptenaren, en hun legertjes lekker afslachten.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
el-jorge schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Maar hoe weet je dat dan? Ik krijg op een ogenblik gewoon bericht dat een van mijn steden de l*l is.

Overleven je generaals de pest ook wel eens als ze al affected zijn?

In dit potje was helaas daar net mijn 10 sterren generaal aanwezig. Maar ik zal hem nog even goed gebruiken om de pest te verspreiden onder de egyptenaren, en hun legertjes lekker afslachten.
Je krijgt een bericht dat er een 'new plague' ofzo is, en dan langzaam spreidt de ziekte zich richting west Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:51:
[...]

Je krijgt een bericht dat er een 'new plague' ofzo is, en dan langzaam spreidt de ziekte zich richting west Europa.
Die zal ik wel gemist hebben, daarnaast zat mijn 10 sterren generaal in de buurt van Jerusalem. Maar in ieder geval startte ik gisteren mijn game weer op (stainless steel mod, ik speel Venice). Generaal weer helemaal boven Jan, en geen plaag meer in mij stadjes. Dus mijn 10 sterren generaal heeft het overleefd _/-\o_

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
Wow gisteravond een hele dikke battle uitgevochten. Ik ben at war met Portugal en daardoor ook met Frankrijk al was dat een cold war. Ik speel met Engeland. Vanuit Caen een leger geplaatst in de naburige Franse provincie, precies op een brug.

Mijn leger:
General (6 star faction leader)
8 * Retinue Longbow (Gem. 2 stripe experience)
8 * Swordsmen (Gem. 2 stripe experience)
2 * Trebuchet
1 * Medieval Cavalry

Ik wou eens kijken als ik in zijn province ging staan of hij ook echt zou aanvallen want verder was Frankrijk passief gebleven. Na 4 turns valt hij inderdaad aan. 3 armies met totaal zon 5000 man tegen mijn 2000.

Opstelling vlak voor de brug:
Swordsmen: ========
Longbows: ========
trebs: ==
En cavalry op beide flanken

Longbows precies zo geplaatst dat zodra Frankrijk 1 stap op de brug zet ze in range zijn. De trebs kunnen al eerder vuren. Wow! Ze chargen over de brug en worden echt bij bosjes neergemaaid. Dat wat de brug over was kwamen vrijwel direct bij de Swordsmen. Maar heleboel Franse units routen en renden naar de flanken, waar mijn cavalry ze de pas afsneed. Mijn Swordsmen incasseerden wel deuken door cavalry charges maar ze hielden gelukkig stand.

England: circa 500 man lost
Frankrijk: circa 3500 man dood/gevangen

Eerste keer dit jaar dat een enemy me aanvalt bij een brug. Vaak blijven ze passive aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben een bugje tegengekomen, is misschien al bekend maar heb zo snel niets kunnen vinden:

Ik speel Spanje, een van mijn prinsessen heeft een tijdje geleden een Schotse generaal getrouwd, die in mijn stamboom verscheen. Door spelingen van het lot werd hij uiteindelijk mijn troonopvolger. Uitendeljk werd hij dan ook koning, toen ik het stamboomscherm opende kwam ik echter wel voor een verrassing te staan: alleen het Schotse ouderlijk echtpaar in het grijs, niet eens de verse koning (of zijn gezin) zelf. Verder lijken alle familiegebeurtenissen normaal te verlopen. Ik zal kijken of ik dit weekend er nog aan toe kom te kijken wat gebeurd als deze koning overlijdt, ik vermoed dat de Spaanse stamboom dan weer opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270439

Weet iemand hoe je mines kan bouwen? Want als ik in de building browser kijk, dan zie ik nergens mines staan. Maar als ik dan bij castle kijk (mijn stad is Capital) dan zie ik wel mines staan, en als ik dan ergens bij een castle in de building browser kijk staat er alleen bij Town mines....heel vaag. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je kunt alleen in bepaalde regio's mijnen bouwen, niet zomaar overal. Je moet natuurlijk wel grondstoffen hebben in je gebied he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ook bij overlijden van de koning geen juiste stamboom meer, eens kijken wat gebeurd als de nieuwe koning niet uit zijn stamlijn komt (helaas heeft hij 4 volwassen zoons...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270439

leonpwner1 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:21:
Je kunt alleen in bepaalde regio's mijnen bouwen, niet zomaar overal. Je moet natuurlijk wel grondstoffen hebben in je gebied he ;)
Oh okee, maar hoe kan je zien of je die grondstoffen beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:11
Anoniem: 270439 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Oh okee, maar hoe kan je zien of je die grondstoffen beschikt?
Door naar kleine icoontjes in het gebied rond een stad te zoeken. Als je je cursor erboven houdt, wordt er gemeld welke grondstof het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Even een bumpje.

Zijn er nog mensen die deze game spelen, en zoja eventueel met welke mod(s)? Na de game enkele maanden te laten liggen ben ik onlangs begonnen met de "The Long Road" modification, speelt tot nu toe erg lekker.

Een van de leuke verbeteringen zijn de authentieke namen/stambomen voor familieleden, en de traits. Zo beginnen ze allemaal met crappy traits (buiten de aangeboren talenten), wat eigenlijk logisch is vermits ze nog niets hebben gepresteerd. Dit is wel een uitdaging vermits je pas een goede gouverneur krijgt nadat hij enkele turns in een city blijft. Ook tof zijn de functies die je met je faction-leader kan uitdelen, zoals de schatbewaarder.

Wat iets minder vlot speelt maar daarom ook een uitdaging vormt, zijn de lange tijden en hoge kosten voor gebouwen. Het bevordert echter ook het realisme - een houten pallisade omvormen tot een stenen muur doe je niet op 2 jaar :P In het begin kon ik gemakkelijk mijn economie upgraden, ongeveer elke turn een nieuw gebouw starten. Maar zodra ik in oorlog met andere facties geraakte was hier weinig tot geen budget voor over. Wederom vrij realistisch dus.

De AI is ook een stuk beter tegenover de Vanilla versie, vermits de laatste DarthVader AI is geintegreerd - dé guru op het gebied van AI verbeteringen in de modwereld. Maar wat mij vooral stoort is de siege-battles. Als ik met mijn beste eenheden tegen amper bewapende city-guards ofzo vecht op de kantelen, dan verlies ik soms meer eenheden dan de vijand. Dit is uiterst onrealistisch toch lijkt me. Als dit gevecht op de grond zou doorgaan win ik met amper verliezen... dat de verdedigende factie een licht voordeel heeft op de kantelen dat begrijp ik maar het moet een beetje realistisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi iedereen,

ik wil gewoon wat tips voor de campaing map;
dus bijvoorbeeld veel slechte mannetjes maken of net zo lang armour ontwikkelen
totdat je sterke mannen hebt veel aan landbouw doen of juist kerken
gewoon wat tips alstjeblieft _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

alvast bedankt ;) ;) ;) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Dag generaals :w

Ik heb dit spel ook aangeschaft (+ uitbreiding).

Voor nodige tips en info heb ik de twee topics gelezen en begon aan een long campaign.

Aangezien het mijn eerste campaign betreft heb ik beide op 'easy' gezet en nam de 'makkelijke' (? 8)7 ?) faction France.

Maar ik heb tamelijk wat financiële problemen, ik moet echt rekenen op andere towns sacken en ransoms van gevangen genomen soldaten om wat te verdienen.

Het geld dat ik krijg via steden is net niet genoeg om mijn leger te betalen, dus tips om meer geld in het laatje te krijgen zou best welkom zijn. Een merchant heb ik 1 x geprobeerd maar nadat hij na reeds 2 (10g totaal inkomen) turns werd opgekocht heeft het ook geenenkel nut. 1 merchant kost 250, en genereert 5g per turn, dus winstmakend is het allesbehalve!

Trade rights heb ik met de meeste landen rondom mij.
De meeste zeg ik, want overal zoekt men oorlog met me.

Na reeds 6 turns stond HRE aan de poorten van Metz.
Na 8 turns stond Milan aan Dijon (teruggepakt, maar nu hebben ze Marseille).
Na 15 turns England die probeerde om Rennes af te nemen, maar niet geslaagd.
Na 16 turns Portugal bij Bordeaux.
En ik ben bang dat Spanje én Denemarken ook nog gaan komen want mijn trade rights- aanbod hebben ze geweigerd :S

Zoals je ziet vallen ze me uit alle hoeken aan, echt ongeloofelijk.

In de meeste steden / kastelen hou ik een generaal met 6-7 units (wat boogschutters, spearman en cavalerie). Die zijn broodnodig als defense aangezien er meer steden wél onder siege liggen dan niet.

Verder had ik 2 legers waar ik rebel steden mee in nam (Dijon, Metz, Bordeaux, Rennes en Brugge). 1 (uitgedund) leger daarvan verdedigt nu Brugge, en een ander is op weg naar Marseille om die terug te nemen.

Ik heb ook dringend een sterke vloot nodig maar dit past écht niet in mijn budget aangezien ik het grootste deel van inkomen moet uitgeven aan units. Deze zend ik naar de steden die onder aanval lagen en daardoor een pak soldaten kwijt zijn.

Ik heb ook een leger nodig om Caen over te nemen van de Engelsen (opdracht van de Nobles) maar daar kom ik zelfs niet aan toe.

Ik hoop dat de paus me goed gezind blijft, maar dat hij maar géén kruistocht aanvraagt want ik kan op het thuisfront geen soldaten missen en mijn budget laat het zeker niet toe een kruisleger te maken.

Conclusie: France is écht moeilijk want ze vallen je reeds zéér vroeg in het spel aan op 4-5 fronten!
Daarbij heb je amper iets van infanterie, enkel spearman pfft. Armoured sergeants kan ik recentelijk ook maken maar die zien er hetzelfde uit als spearman maar met wat meer kleur erbij.

Heb ik gewoon pech of is het altijd zo dat je Public Enemy No. 1 bent?? Eventuele geallieerden vind ik niet, de meeste landen hebben al een alliantie met 1 of meerdere landen die mij de oorlog hebben verklaard. Een cease fire zou wel een oplossing brengen, maar daar is geld voor nodig dat ik niet heb.

De gevechten zelf vallen wel mee, de meeste win ik tenzij ik zwaar in de minderheid ben. (zoals in Marseille waar Milan met een fullstack leger kwam en er nog steeds resideert ;( )

Ik ga nog proberen om de situatie recht te trekken, maar éénmaal ik peasants met croissants en brie het slagveld op moet sturen begin ik wel een nieuw spel met misschien een makkelijkere factie met goede units en minder vijandige buren!

Dus als iemand me nuttige tips kan geven of zeggen wat ik fout doe, ga je gang.
Bijvoorbeeld wat de prioriteiten zijn van gebouwen die je eerst in een stad bouwt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 08-09-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:48

Shabbaman

Got love?

Volgens mij moet je proberen zoveel mogelijk havens te krijgen. Die steden zijn bij mij het winstgevendst; het aantal "trade fleet" en tradeable goods" maximaliseren. Rennes, Brugge en Antwerpen zijn bij mij prima steden. Dat de HRE bij je aanklopt is een beetje pech, want in die paar potjes die ik gespeeld heb wordt de HRE juist zelf van alle kanten aangevallen. Ik heb het idee dat dat wel min of meer gescript is, dus misschien kan je daar op inspelen (door bijvoorbeeld een alliantie met Polen te sluiten). Heb je last van Milaan, dan is er altijd Venetië om je uit de brand te helpen.

Merchants zijn inderdaad bagger. Toch kan je er blijkbaar wel geld mee verdienen. Ik heb de AI wel merchants met zo'n 500 gpt zien hebben, dus het kan wel. Het helpt wel als je een monopolie kan krijgen. Met de Engelsen is dat heel makkelijk, die hebben geloof ik de enige twee tinmijnen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merchants zijn echt wel goed hoor.
Zo 1000 per turn per stuk na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zeker bij constantinopel, je moet er even naar toe lopen... maar dan brengt het ook echt goud geld op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu bij turn 82 en het gaat iets beter ondertussen.

HRE laat me nu gelukkig met rust, waarschijnlijk hebben ze het te druk met de Polen. Ik heb geprobeerd met hen een alliantie te vormen maar dat is niet gelukt.

Wel heb ik nu een alliantie met Venice en Schotland.
Venice zelf zie ik niet in Frankrijk, is er een mogelijkheid om hen te vragen dat ze komen helpen bij bvb. Marseille?

Portugal blijft maar proberen om Bordeaux in te nemen, zowat 6 pogingen maar het is hen niet gelukt. Wel blijven ze mijn havens blokkeren.

Engeland bleef Rennes aanvallen, dan heb ik ze maar teruggeschopt naar hun eiland door Caen van hen over te nemen. King Henry heb ik neergehaald met een catapult hehe, dat was prachtig. Hopelijk laten ze mij nu wat met rust nu ze het kanaal moeten oversteken, en met wat geluk houden de Schotten hen wel bezig.

Milan lijkt ook wat rustiger maar ze hebben nog steeds Marseille. Bij het afsluiten van mijn spel heb ik 'mijn' Marseille under siege gelegd, maar wie blijkbaar ook geïnteresseerd is in deze stad zijn de Moren. Ze hebben er een full army staan dus ik zal zien wat zij van plan zijn. Hopelijk trekken ze hun leger terug eenmaal ik de stad inneem.

Antwerpen laat ik maar voor wat het is, te weinig manschappen om het in te nemen, en daarbij staan de Denen klaar om het over te nemen van de rebellen.

Ik heb nu 10 provincies, ik kan me niet voorstellen dat ik de nodige 45 haal op het einde. :N
Als ik even kijk op de map en rekening hou met de vijanden die ik nu heb, lijkt het me het meest haalbaar om Portugal aan te vallen, m.b.v. de Schotten misschien gaan voor Engeland, en Milan moet ook te doen zijn als de Moren mij de oorlog NIET verklaren :P

Ik vind het prachtig hoe de generaal zijn leger moreel aanvuurt.
Tegen de Engelsen: 'Men, i want you to fight like real Frenchmen! Those English have no style, their woman are ugly as hell! :D

Merchants ga ik dan nog maar een kans geven op jullie aanraden.

Mon joie Saint Denis! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

De mod Stainless Steel moet je downloaden. Dat is echt een geweldige verbetering voor MTW2 _/-\o_

Er zijn talloze submods maar ik zou beginnen met het origineel en dan toevoegen wat je leuk vindt.

[ Voor 71% gewijzigd door DenniZ op 09-09-2008 11:08 ]

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

DenniZ schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:07:
[...]

De mod Stainless Steel moet je downloaden. Dat is echt een geweldige verbetering voor MTW2 _/-\o_

Er zijn talloze submods maar ik zou beginnen met het origineel en dan toevoegen wat je leuk vindt.
Ok dank je, dit zal ik even proberen.

Het lijkt me trouwens dat het nogal scripted is, ik heb een nieuwe game gemaakt, en jawel hoor. HRE staat na 6 turns bij Metz, Milan kom na 20 turns met een fullstack leger bij Marseille. Hoe doet Milan dat trouwens, ze hebben maar 2 steden en toch zo machtig zijn, met twee steden kan je toch niet zo snel een vol leger hebben? . Wel grappig dat ze vragen of ik een vazal van hen wil worden. Met Engeland heb ik vanaf turn 1 een alliantie, ze vonden het generous, en ik zie (i.t.t. de vorige game) geen legers van hen in Caen.

• el-jorge

el-jorge

VanHolm,

Paar kleine tipjes van mijn kant mbt de economie. Ik had daar in het begin ook veel moeite mee. Probeer niet al je steden tegelijk up te graden, dit kost enorm veel tijd, richt je bijv. op je twee grootste steden en een kasteel aan het front. In het begin probeer in die steden veel trade bevorderende gebouwen te bouwen, je zult zien dat op die manier je economie vanzelf gaat draaien. Daarna kan je het wat meer afwisselen, door andere gebouwen te upgraden. Houd wel de happines in de gaten, kerken zijn een goed middel om de happines hoog te houden. Als dit loopt in die steden kan je daarna wat andere steden op dezelfde manier ontwikkelen. In je kasteel gewoon upgraden naar wat jij belangrijk vind om mee te spelen, Frankrijk heeft geloof ik wel een sterke cavalerie, daar zou je dus mee kunnen beginnen.

Stainless Steel is idd een vette mod, een hele verbetering op het origineel.

Spielerei...

Ik heb het Stainless Steel bestand gedownload en op mijn bureaublad geplaatst. Nadien heb ik het geïnstalleerd in de map C:/Program Files/Sega/ME2 geplaatst maar ik kon niet direct veel veranderingen waarnemen toen ik een nieuw potje startte. Dus ik vraag me af of ik het goed heb gedaan of niet.

@ El Jorge, bedankt voor de tips. Zoals jij het zegt moet ik dus vooral Parijs (natuurlijk, als hoofdstad) en Marseille (belangrijk als uitvalsbasis in de Middellandse Zee, en om Milan tegen te houden) upgraden. In elke stad / kasteel zorg ik voor minimum een kapel of kerk met een priest erbij. Met de paus heb ik nooit geen problemen, hij zorgt ervoor dat Milan en HRE geëxcommuniceerd worden aangezien ze mij lastig vallen :)

Meestal begin ik steden op te bouwen als volgt: Roads - Grain exchange - market - church - Port (als die aan de zee ligt)

Cavalrie maak ik inderdaad meestal (bij gebrek aan deftige infanterie), maar mailed knights hebben de anderen ook. Even doorbijten tot ik Lancers heb zeker?

Nog een vraagje: moet je voor Crossbowmen een bepaald gebouw neerpoten of komen die beschikbaar na een aantal turns? Die Genoese Crossbowmen zijn tamelijk overpowered zeg, schieten van heel ver en hebben met hun schild een goede verdediging. Me wants Genoa :P

• el-jorge

el-jorge

Anoniem: 255271 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:51:
Ik heb het Stainless Steel bestand gedownload en op mijn bureaublad geplaatst. Nadien heb ik het geïnstalleerd in de map C:/Program Files/Sega/ME2 geplaatst maar ik kon niet direct veel veranderingen waarnemen toen ik een nieuw potje startte. Dus ik vraag me af of ik het goed heb gedaan of niet.

@ El Jorge, bedankt voor de tips. Zoals jij het zegt moet ik dus vooral Parijs (natuurlijk, als hoofdstad) en Marseille (belangrijk als uitvalsbasis in de Middellandse Zee, en om Milan tegen te houden) upgraden. In elke stad / kasteel zorg ik voor minimum een kapel of kerk met een priest erbij. Met de paus heb ik nooit geen problemen, hij zorgt ervoor dat Milan en HRE geëxcommuniceerd worden aangezien ze mij lastig vallen :)

Meestal begin ik steden op te bouwen als volgt: Roads - Grain exchange - market - church - Port (als die aan de zee ligt)

Cavalrie maak ik inderdaad meestal (bij gebrek aan deftige infanterie), maar mailed knights hebben de anderen ook. Even doorbijten tot ik Lancers heb zeker?

Nog een vraagje: moet je voor Crossbowmen een bepaald gebouw neerpoten of komen die beschikbaar na een aantal turns? Die Genoese Crossbowmen zijn tamelijk overpowered zeg, schieten van heel ver en hebben met hun schild een goede verdediging. Me wants Genoa :P
Je ziet het verschil ook niet echt, je zult wel merken dat het pittiger spelen is, en wat realistischer. Dus in het begin weinig full stack army's (of een groot full stack army, lastig voor je verdediging denk ik). Goed nadenken over hoe te upgraden enz.

De opbouw is goed, probeer ook wat trade alliances te sluiten, dat brengt geloof ik ook geld op. En trade via de zee (port's) brengt ook een hoop geld in het laatje. Laat trouwens de andere steden niet liggen met upgraden, maar doe het daar gewoon wat rustiger aan, je zult zien dat als je economie gaat lopen dat je die ook kan uitbreiden. Ik speel alttijd met taxes zo hoog mogelijk. Ik weet ook dat er mensen zijn die hun taxes laag houden om veel mensen te krijgen en dan later in het spel de taxes te verhogen, daar kan je dus mee spelen.

Een priest is ook goed, maar die kun je ook lekker buiten je stad/ kasteel houden. In stainlees steel krijg je regelmatig opdrachten om gebieden om te turnen naar kathloliek (ga afrika maar eens veroveren bijv.)

Ik zou trouwens bij je leger altijd spearmen houden (in het begin heb je ook niet veel keus, vooral als je early era speelt), de cavalerie van de tegenstander is zo in de pan gehakt.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Je moet wel opletten dat je het spel opstart met de Stainless Steel link, als je een mod installeert kan je namelijk nog altijd de standaard versie opstarten.

Bijna alle mods hebben gemodificeerde startup-screens en menus dus het zou vrij duidelijk moeten zijn dat je de mod hebt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke muziek heeft de stainless steel mod eigenlijk in het hoofdmenu? Kent iemand dat stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Boudewijn schreef op zondag 21 september 2008 @ 03:55:
Welke muziek heeft de stainless steel mod eigenlijk in het hoofdmenu? Kent iemand dat stuk?
The Gael, beter bekend als 'last of the mohicans' als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
We hebben overal Medieval 2: Total War zien liggen voor een tientje, maar wie ook Kingdoms wil hebben moet even naar de Bart Smit, daar ligt-ie voor 5 euro! :)

Ik speel al redelijk lang M2TW, maar heb de uitbreiding nog niets eens geprobeerd :$

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 20:12
nieuwe The long road is uit, beta 2.1 :D
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=209682

Ga hem straks proberen. Fantastische game dit, en voor een prikje te verkrijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door J_star op 11-12-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 30-05 11:14
Beste Mede Tweakers,

Weet iemand hoe je AI (CPU) plyers kunt adden in een lan battle ? Bij Rome total war is dit namelijk wel mogelijk en uiteraard best leuk als je met vrienden speelt.

Alvast bedankt voor de tip ! ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste