Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 54.871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb pas Medieval 2 Total War gekocht, en ben nu met de 2e tutorial bezig om de boel weer een beetje onder te knie te krijgen (was en ben nl. ook grote fan van onder meer Rome Total War).

Op dit moment ben ik bezig met mijn tweede poging om Londen te veroveren (bij de eerste hield ik rampzalig weinig troepen over zodat ik de 2e missie (Nottingham) met wel erg weinig troepen moest starten). Anyway, ik heb de poort inmiddels opengebroken en heb de bowmen die de Ram hebben bediend weer terug laten trekken achter de vriendelijke linies (mooi 19 stuks aan bowmen overgehouden :) )

Nu wilde ik met mijn spearmen Londen binnen gaan trekken, maar krijg ze niet door de poort heen zodat ze worden afgeslacht door de verdedigende torens. Schijnbaar is het dus onmogelijk om 180 man tegelijkertijd achter elkaar de poort te laten betreden? Dit overigens zodat men niet volledig onder de voet worden gelopen door de wachtende infanterie op de stadsmuren ;)

Heeft iemand dus voor mij misschien een paar goede tips om de verdedigende legers van Londen en Nottingham onder de voet te lopen zonder al te veel casualities aan de kant van de Normandiërs? :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Autobattle :p

Sieges zijn echt verrot om zelf te doen (vind ik zelf)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Awsom schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:19:
Autobattle :p

Sieges zijn echt verrot om zelf te doen (vind ik zelf)!
Uhm, dan kun je beter geen Total War games spelen volgens mij; aangezien het overgrote deel van de gameplay uit sieges bestaat ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 11:00
Ladders meenemen. Alleen door de poort werkt niet goed, kleine poort en je komt er niet snel doorheen. Als je een paar stuks ladders hebt stuur je je troepen daarop zodat je zowel de muren als de poort als ingang hebt. Als je dan een groot aantal tegelijk stuurt gaat het bij mij vrijwel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ga nooit door de poort voordat ik die in eigen handen heb gekregen via troepen die ik de muren op heb gestuurd via ladders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind die rijdende torens wel fijner als ik veel dure mannetjes heb.... die anders gewoon uitgedund zijn voor ze bij de muur zijn.

meestal schiet ik met een blijde trouwens gewoon een gat in de muur, of soms 2. Werkt prima, alleen kan de AI er helaas niet goed mee omgaan :/.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
mindcrash schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:11:
[...]

Uhm, dan kun je beter geen Total War games spelen volgens mij; aangezien het overgrote deel van de gameplay uit sieges bestaat ;)
Op het begin als je het echt moeilijk hebt alleen he, niet altijd in de campaign.. Sieges moet je leren, land battles is vrij makkelijk om te leren maar sieges.. Ik had er iig wel moeite mee, en vind het nog steeds niet makkelijk :) Helemaal als er een full-army binnen de muren staat, dan word het moeilijk (maar ook spannend :p) ..

Bij sieges ben ik al blij als ik 'maar' 50% van mn leger verlies, bij land battles blijf ik onder de 10% :) . Mn mooiste overwinning tot nu toe :

500 tegen 2200,

heroic victory :) Dat voelt echt goed dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Irritante aan sieges is vooral dat je mannen zo snel routen. Dan staan ze met een meerderheid van 5 tegen 1 in het midden van het centrum te vechten en toch routen ze allemaal, terwijl verliezen eigenlijk geen enkele mogelijke optie is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Tsurany schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:16:
Irritante aan sieges is vooral dat je mannen zo snel routen. Dan staan ze met een meerderheid van 5 tegen 1 in het midden van het centrum te vechten en toch routen ze allemaal, terwijl verliezen eigenlijk geen enkele mogelijke optie is.
Dat komt omdat de vijand geen enkele mogelijkheid tot terugtrekking heeft, en dus vecht tot de dood. Dit kan nogal veel doden en routen bij jou veroorzaken. Daarom moet je zorgen dat de vijand niet in het centrum komt.

Val van meerdere kanten aan, verover de muren, laat je cavalry via de zijpoort naar het centrum rushen en daar de vijand die inmiddels achterna gezeten wordt door je infantry in de rug aanvallen.

Tevens is het handig om de eigenschappen van alle units te kennen. Zoals bijv. heavy armoured units vechten slecht op muren. Of dat two-handers slecht zijn tegen units met shield en sword(of iets dergelijks). Als je dan met je dure heavy armoured two handed swordmen de muur aanvalt tegen bijvoorbeeld Huskarls (medium armour, shield, sword) dan moet je dus niet raar opkijken dat je flink in de pan wordt gehakt.(tenzij je units een veel hoger moraal hebben en/of met velen tegelijk aanvallen)

Verwijderd

hey ik heb een probleempje met Medieval II
deze ochtend heb ik het nog gespeeld, nu wil ik het weer spelen en krijg ik de melding: 'Medieval 2 Total war werkt niet meer'

ik heb hem al opnieuw geinstaleerd maar ook dat werkt niet! iemand een oplossing????

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:23:
hey ik heb een probleempje met Medieval II
deze ochtend heb ik het nog gespeeld, nu wil ik het weer spelen en krijg ik de melding: 'Medieval 2 Total war werkt niet meer'

ik heb hem al opnieuw geinstaleerd maar ook dat werkt niet! iemand een oplossing????
Hmm.. vreemd.

Probeer hem helemaal te verwijderen (dus de-installeren, en daarna in Program Files kijken of de map er nog staat, zo ja, verwijderen) en daarna weer installeren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:26:
[...]
Hmm.. vreemd.

Probeer hem helemaal te verwijderen (dus de-installeren, en daarna in Program Files kijken of de map er nog staat, zo ja, verwijderen) en daarna weer installeren?
ok bedankt k ga het nu proberen (Y)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Missen we niet heel erg veel info hier?
Iets mbt OS, driver-versies etc.

Verwijderd

ok laat maar , ik denk dat ik me probleem al heb....
me cd is te beschadigd, als ik hem nu instaleer krijg ik :

'The following error ocurred on the file E:\main\binkw32.dll
Deze map is beschadigd en onleesbaar.

Great >< morgen maar ff nieuwe kopen =S

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:42:
ok laat maar , ik denk dat ik me probleem al heb....
me cd is te beschadigd, als ik hem nu instaleer krijg ik :

'The following error ocurred on the file E:\main\binkw32.dll
Deze map is beschadigd en onleesbaar.

Great >< morgen maar ff nieuwe kopen =S
offtopic:
Hij is her en der maar 5 euro, dus dat scheelt :)

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:43:
[...]
offtopic:
Hij is her en der maar 5 euro, dus dat scheelt :)
haha ja idd ;)

maar ik moet op mn geld letten... even wat binnen houden voor Empire; Total War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb nog ff vraagje gewoon over het spel...
als je gewoon Medieval II hebt, dus zonder kindoms, kom je dan ook opgegeven moment Azteken tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:35:
hey ik heb nog ff vraagje gewoon over het spel...
als je gewoon Medieval II hebt, dus zonder kindoms, kom je dan ook opgegeven moment Azteken tegen?
Yups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh ok, zo stoer...
ik dacht je blijft gewoon binnen europa:O maar dan ben ik denk ik nog niet zover gekomen...
mijn max was 90 turns, en ik had de turnschaal van 2 jr.- per turn veranderd naar 1 jr- per turn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een goede manier heb gevonden om te siegen zonder al teveel mannetjes te verliezen..
Mijn manier is om eerst door de linker of rechterpoort te beuken met een ballista om vervolgens met mijn spearmen de weg naar die poort te blokkeren. Hierdoor kan de aangesnelde vijand niet bij mijn boog en kruisboog-schutters komen die ik ondertussen op de muren achter mijn spearmen heb opgesteld. Hierdoor wordt de vijand door twee wapens tegelijk aangevallen (speren en pijlen) waardoor ze altijd gaan routen! Ze rennen namelijk terug naar het stadscentrum waar ze weer motivatie krijgen zodat ze weer naar mijn schutters terug rennen! Op een gegeven moment blijven ze in het centrum (met kleine, bange units) waar ik ze dan met mijn zwaardvechters van drie kant kan afmaken.
Met deze tactiek kan je de verliezen beperkt houden tot 1:10 en het blijft ieder keer lachen om die gasten in paniek weg te zien rennen!
Het is wel belangrijk dat de vijand in het centrum staat voordat je gaat siegen. Als ze al bij de poort staan dan kom je er nooit doorheen. (om ze bij de poorten weg te lokken kan je ook cavalarie naar de andere kant van de poort te sturen).

Suc6!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Ik ben een echte campaign speler. Battles resolve ik automatisch :')

Met het HRE bak ik er echter helemaal niks van. Iemand nog tips? Ik heb momenteel een vrij groot rijk, maar ik ben zo druk bezig met het afslaan van aanvallen aan alle fronten, en het aanvullen van die frontsteden vanuit de 'interne' stadjes, dat ik nauwelijks een strikeforce kan opbouwen om nog dingen te veroveren.

Ik heb ook vrijwel met iedereen ruzie (milaan, venetie, hongarije, frankrijk, denemarken, portugal, polen), vooral omdat de alliances die ik heb me niet te hulp komen, en vervolgens vlug overlopen en me een dolk in de rug steken. Vooral de italianen hebben hier een handje van :/

[ Voor 68% gewijzigd door UDuckling5 op 21-03-2009 16:07 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
italiaanse facties zijn echt nooit te vertrouwen :p ik heb al menig potje milaan/venetie van de kaart geveegd puur vanwege hun backstab praktijken. het enige wat ik je nu zou aanraden is om de veldlsagen gewoon zelf te gaan spelen, met wat oefening ben je zelf nl. een stuk beter dan die auto resolve uitkomsten. dit zou je toch al wat troepen moeten schelen iedere keer en voor de rest je economische infrastructuur zo goed mogelijk proberen te maken.

btw welke versie speel je? vanilla SS BC of een andere mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

vanilla zonder kingdoms

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik heb interesse gekregen in deze reeks door een collega. Ik vroeg me af of deze titel + voorgaande en/of toekomstige titels ergens voordelig te verkrijgen is? Een soort battle chest of gold edition... Ook speel ik graag met voornamelijk lange afstandseenheden, is het Ottamaanse rijk daar een goede keuze voor of ben ik toch beter af met die Engelsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

KS1987 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:24:
Ik heb interesse gekregen in deze reeks door een collega. Ik vroeg me af of deze titel + voorgaande en/of toekomstige titels ergens voordelig te verkrijgen is? Een soort battle chest of gold edition... Ook speel ik graag met voornamelijk lange afstandseenheden, is het Ottamaanse rijk daar een goede keuze voor of ben ik toch beter af met die Engelsen?
Check www.budgetgaming.nl en als je het in de winkel wilt halen, kijk dan bij Bart smit bijv. Die had deze game tijden terug al goedkoop. 10euro en 5euro voor de uitbreinding e.d. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb hem laatst voor 10 euro bij de FRS gekocht.
Ik heb alleen een probleem, hij doet het niet. Als ik een campain start slaat hij helemaal vast, en als ik een battle start, zoals bij de eerste tutorial, springt hij meteen naar het menu, alsof je op esc duwt, en/of naar de Medieval shell.
Ik heb van alles geprobeerd, in de instellingen, nieuwe videokaart drivers tot het volledig opnieuw installeren van mijn pc.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Mijn specs:
Dell Inspiron 1501
AMD Turion 64 X2 TL-56
ATI Radeon Xpress 1150
2 Gb

Google leverde ook al geen antwoord helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Niemand enig idee?
Nou ja, dan ga ik maar weer Rome Total War spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik denk dat je systeem niet voldoet aan de minimum vereisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Voor zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Volgens mij moet het ook wel lukken met die specs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Minneyar schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:53:
Niemand enig idee?
Nou ja, dan ga ik maar weer Rome Total War spelen :P
Heb je updates geinstalleerd ? van het spel zegmaar.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Stalllone schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:35:
[...]

Heb je updates geinstalleerd ? van het spel zegmaar.
Ja, tenminste de vorige keer, na de her instal eigenlijk niet. Zal het nu nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Updaten helpt ook niet, nou ja ME2TW is gewoon niet voor mij weg gelegd :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Deze vraag geldt voor zowel het Rome als het Medieval II hoofdstuk in de series:
Als ik een leger boeren van 60 in strijd stuur en ik verlies er 5, dan heb ik er 55. Hoe kan ik ze terug naar 60 brengen? Want momenteel heb ik nog enkel maar de mogelijkheid gezien om nieuwe eenheden bij te maken; terwijl ik toch graag mijn ervaren eenheden behouden zonder na een strijd of vier, er nog maar 20 in een peloton te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
KS1987 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:28:
Deze vraag geldt voor zowel het Rome als het Medieval II hoofdstuk in de series:
Als ik een leger boeren van 60 in strijd stuur en ik verlies er 5, dan heb ik er 55. Hoe kan ik ze terug naar 60 brengen? Want momenteel heb ik nog enkel maar de mogelijkheid gezien om nieuwe eenheden bij te maken; terwijl ik toch graag mijn ervaren eenheden behouden zonder na een strijd of vier, er nog maar 20 in een peloton te zien.
In een stad kun je je legers weer aanvullen. Is een knop voor, maar weet niet meer welke :D (wel in hetzelfde scherm als waar je nieuwe legers kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtsklikken geloof ik (open je unit card), dan staat ergens onderaan de descriptie een knop om de unit te hertrainen.

Dit werkt natuurlijk alleen in een stad die de faciliteiten herbergt om de specifieke unit te trainen. Als je dus een bombard bv. wil hertrainen kan dat alleen in een stad met een gunsmith.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fly-guy schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:03:
[...]

In een stad kun je je legers weer aanvullen. Is een knop voor, maar weet niet meer welke :D (wel in hetzelfde scherm als waar je nieuwe legers kiest.
Retrain.

Je kunt echter ook (duurde even eer ik het wist) het leger aanklikken en dan onderin (bij de 'kaartjes') een eenheid op een andere slepen. Vermits beide van hetzelfde type zijn, wordt de ene eenheid dan aangevuld door de andere.
40+20 wordt dan 60. Op die manier houd je het aantal mannetjes per eenheid hoog.

Sowieso een complete eenheid is afaik sterker dan 2 halve eenheden met evenveel mannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Djw. Hadden jullie in het begin ook dat de gevechten niet echt leuk waren? Met Civilization heb ik dit voorgehad en ik vroeg me af of Medieval II ook een spel is om aan te wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vind de gevechten in het begin juist het leukst eigelijk, zeker als je het niet breed hebt en zuinig moet zijn met dure units. Later in het spel ben ik toch te sterk dus auto resolve ik alles xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Postius schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:07:
Ik vind de gevechten in het begin juist het leukst eigelijk, zeker als je het niet breed hebt en zuinig moet zijn met dure units. Later in het spel ben ik toch te sterk dus auto resolve ik alles xD
Later in het spel vind ik het juist de truc om met zo min mogelijk units (of juist ze onder de voet lopen) zoveel mogelijk units van hen te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Na vele jaren RTW gespeeld te hebben heb ik een tijdje geleden Medieval 2 en de uitbreiding voor een budgetprijs (15 euro!) aangeschaft. Nu ben ik er een maandje terug aan begonnen maar wegens chronish tijdgebrek is het me niet gelukt om echt lekker de game te kunnen spelen.
Een tijdje terug las ik wat over geweldige mods voor deze game. Nu zou ik niet weten welke mod nou eigenlijk het beste is. Weten julile welke mod écht goed is (stainless steel?) en toch een authentieke speelervaring geeft? Of is het eerst aan te raden om de game zelf te spelen met ongemodde content? Ik had het spelletje al wel snel door moet ik zeggen omdat ik RTW een lange tijd met veel plezier gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Deruxian schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:45:
Na vele jaren RTW gespeeld te hebben heb ik een tijdje geleden Medieval 2 en de uitbreiding voor een budgetprijs (15 euro!) aangeschaft. Nu ben ik er een maandje terug aan begonnen maar wegens chronish tijdgebrek is het me niet gelukt om echt lekker de game te kunnen spelen.
Een tijdje terug las ik wat over geweldige mods voor deze game. Nu zou ik niet weten welke mod nou eigenlijk het beste is. Weten julile welke mod écht goed is (stainless steel?) en toch een authentieke speelervaring geeft? Of is het eerst aan te raden om de game zelf te spelen met ongemodde content? Ik had het spelletje al wel snel door moet ik zeggen omdat ik RTW een lange tijd met veel plezier gespeeld heb.
Zelf speel ik inderdaad met stainless steel als mod, ik moet zeggen dat het spel daardoor echt veel meer uitdaging heeft gekregen. Het werkt net wat leuker en/of beter voor mijn gevoel.

Daarnaast is er nog een submod in het stainless steel, namelijk de Patch 6.2 (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=204562) welke het een en ander moet verbeteren (ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar wat ik lees in dat topic klinkt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Third Age Total War is uit! Lijkt me een zeer vette mod, kijk maar eens op http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654

Volgens mij zit hier voor een dee; hetzelfde team achter als bij Stainless Steel, ben m nu aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik installeer hem nu ook ja, lijkt me een zeer leuke mod. Veel positieve ervaringen op het forum, screenshots zien er goed uit en de unit overview ziet er ook prima uit. En Lord of the Rings is natuurlijk total awesomeness!

Edit: Eerste indruk is zeker goed! Mooie map, hoewel misschien iets te groot en iets teveel lege ruimte. Units zien er goed uit, herkenbaar uit de film. Characters zijn herkenbaar, herkenbare namen en vaak foto's uit de film.
Combat is ook aardig leuk, archers zijn wel heel sterk opeens. Nog niet veel gespeeld maar de eerste indruk is zeker goed.

[ Voor 44% gewijzigd door Tsurany op 03-05-2009 22:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een fantastische mod, speel op dit moment niets anders;)
Als Lotr fan is dit een echt geschenk, had niet verwacht dat dit zou gebeuren, super mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Weer eens begonnen met dit spel. Supertof om te spelen blijft het. Alleen jammer dat je troepen nooit direct reageren. Is uiteraard wel realistisch, maar blijft vervelend. In bv Starcraft kan je de troepen extreem nauwkeurig bedienen, maar hier moet je maar hopen dat je troepen goed luisteren (ja, moraal is goed).

Ook irritant van Medieval 2 is de Paus, die gast blijft maar zeuren om dingen, en het is nooit goed met die man ;) Nu is 50% van mijn leger+generaals op kruistocht naar jeruzalem.. Ik dacht namelijk dat mijn Faction Leader de crusade moest doen, maar het bleek mijn Faction Heir te zijn. Echter had ik mijn Faction Leader+fullstack al op pad gestuurd. Toen ik halverwege de kruistoch beindigde dreigden de troepen te deserteren, dus sja, toen liep ik maar door, en ik heb nog een full stack gestuurd met mijn faction heir. Deze 2 komen nu ongeveer tegelijk aan (1 vanuit oost-frankrijk te voet, 1 vanaf zuid-spanje te boot, 6 turns later), en zal met deze 2 stacks wel even het Midden-oosten veroveren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:08
Huh? Je kunt elke generaal sturen die je wilt hoor, hoeft echt niet je faction heir te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Avalaxy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:00:
Huh? Je kunt elke generaal sturen die je wilt hoor, hoeft echt niet je faction heir te zijn...
Er werd een request van de paus gestuurd, of nou ja, een order meer, dat mijn Faction Heir Pietje op kruistocht moest. Alleen mijn Faction Leader heeft bijna dezelfde naam, dus haalde ze door elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah, een missie dus. Ik dacht een gewone kruistocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Avalaxy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:10:
Ah, een missie dus. Ik dacht een gewone kruistocht :P
Juist, precies, die vervelende missies.

Net zoals dat The Council of Nobles altijd tegenstrijdige missies geeft t.o.v. de Paus. Zo moet ik van de council Nottingham veroveren, en van de Paus mag ik Engeland niet aanvallen, anders wordt ik ge-excommuniceerd. Ik denk dat ik nu maar de vinger geef aan de Paus en Engeland van de kaart veeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Voor iedereen die geintresseerd is, er is een geweldige mod uit:
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654

Een LotR mod, begint ongeveer 50 jaar voor de gebeurtenissen van de films/boeken. Geniale mod, zit brilliant in elkaar en met erg veel liefde en zorg gemaakt. Veruit 1 van de beste mods die ik eigelijk ken. Als je Medieval 2 +kingdoms hebt is deze mod verplicht speelplezier.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

8 posts terug.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is iedereen.. allemaal Empire spelen :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:40:
Waar is iedereen.. allemaal Empire spelen :+ ?
Ik niet. nog steeds stainless steel 6.1 aant spelen. Empire wel gehaald maar na 1 week al op uitgekeken. Stainless steel speel ik al meer dan een jaar en dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
Empire wel gehaald maar na 1 week al op uitgekeken.
Same here. Kijk nog steeds de kat uit de boom qua E:TW.

Op het moment speel ik overigens R:TW met RTR Platinum 1.9, blijft toch ook een heerlijk spel.
Ik probeer de echte geschiedenis zoveel mogelijk na te spelen, maar dat is me toch een partij moeilijk :o
Ik ben nu aan de vooravond van de Tweede Punische Oorlog :9

Maarja, dit is offtopic in een M2:TW-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Broken Crescent mod, ben van plan om deze vanavond te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

In de weekenden wanneer ik tijd heb mag ik graag medieval 2 spelen. Je kan echt een beetje je eigen verhaal maken.Ik speel op 'hard' wat me toch wel pittig is. Ik verlies bijna nooit een veldslag maar toch merk je dat de vijand je tactieken gebruikt, zoals met een assassin veel generals uitmoorden of alles in de gaten houden met de spy.
Wel vind ik de diplomacy net iets onder de maat. Je zit steeds military acces staan alleen is dit naar mijn mening vrij nutteloos. Ik kan vrolijk bij de vijand rondwandelen en ze blijven neutraal. Nooit krijg ik een waarschuwing van 'oprotten' nu. Andersom ook.
Ook de merchants zijn vaag. Als ik een beetje een redelijke heb komen ze met man en macht om mijn handel over te nemen.
Ook is het verdraait lastig om goede priesters af te leveren met hogie piety.

Maar wel een erg goed spel hoor, overtreft RTW wel alleen vind ik de Romeinse tijd vetter:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Ik maakte me net wat mee, de paus ging dood dus we gingen stemmen, The Holy Roman Empire wou graag paus worden en had veel kardinalen maar toch won een ander land (Volgens mij Engeland), de volgende turn is de paus weer dood en weer wordt er gestemd, weer wint The Holy Roman Empire niet en dus een ander land. Volgende turn.... je raad het al, weer paus dood. Deze keer won The Holy Roman Empire dan eindelijk en zij zijn nu al een paar turns paus.

Ik verdenk The Holy Roman EMpire er sterk van de vorige twee pausen vermoord the hebben, kan dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Dynd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:24:
Ik verdenk The Holy Roman EMpire er sterk van de vorige twee pausen vermoord the hebben, kan dit eigenlijk?
Volgens mij is de paus een Faction Leader en Assassins kunnen o.m. Faction Leaders omleggen... dus dat zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de turn waardes hebt aangepast (bv van 2.0 naar 0.5) heeft dit dan effect op je saved game, werkt die dan nog gewoon goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mindcrash schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:41:
[...]

Volgens mij is de paus een Faction Leader en Assassins kunnen o.m. Faction Leaders omleggen... dus dat zou best kunnen.
correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
Ik vroeg me af of er ook een mod is die de grand campaign nog langer maakt, of de turns korter? Vaak vind ik het jammer dat ik dan zo'n heel rijk heb opgebouwd en dat ik er dan niet mee verder kan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De turns kun je korter maken door een waarde in een tekst bestandje aan te passen.
Dan krijg je bijvoorbeeld 900turns.

Maar als de turns voorbij zijn kun je in principe toch gewoon nog verder spelen, alleen is het dan niet meer historisch correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik de relatie verbeter met frankrijk? Die is abysmall, heb zelfs de huidige koning op zijn troon geholpen door 12 assasins op de vorige koning te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel geld sturen..
Of je dochter weggeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het spel uuuren gespeeld te hebben heb ik het toch maar weer weggedaan. Uninstall.

Het begin is leuk van de campaign. Maar de tijdslimiet is enigzins frustrerend.
Merchants worden de hele tijd overgenomen, en die leier kan je natuurlijk niet terug overnemen aangezien hij lvl-upped vanwege die overnames. Eigenlijk dat hele XP systeem voor priesters, merchants, diplomats en assisins vind ik niks. Pak je een heretic aan mislukt het, zit je met 2 heretics aan te kijken en pasgetrainde priests die er ook niks mee kunnen, terwijl de hele stad pissig word.
Alle frieking factions hebben de kijk op je. Volgens mij ben ik zelfs een keer excommunicated geweest uit zelfverdediging. En als ik ze aanval dan komt de paus er meteen weer bij: Houd je dure leger even zeven beurten bij je.
Je kunt je legers geen control group nummer geven op de main map. Ik loop de hele tijd te zoeken waar iedereen ook alweer is.
Ai spelers hebben de neiging om je stad massaal lastig te gaan vallen met 3 prinsessen, 2 assasins en een lading diplomaten, waardoor je iedere keer weer naar heen en weer schuddende mensjes zit te kijken in de zogenaamde overgeslagen ai beurt.
Units die niet luisteren, verdwaald raken, de andere kant op lopen.

Ik vond het een echt interessant spel om te spelen, maar naarmate ik verder kwam, begon ik me steeds meer te irriteren.

Wat gebeurt er eigenlijk als je de papal states overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dan krijgen ze van een andere factie een nieuwe stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in dat xp level gedoe moet je een beetje slim zijn, de oplossing is dan ook gewoon door andere low-level poppetjes aan te vallen.
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat excommunicatie gedoe enz, natuurlijk is het wel een beetje van belang maar als je door zelfverdediging enz in moeilijkheden komt met de papal, gewoon negeren.
Je kunt in je lijst zien welke poppetjes je allemaal hebt en door de loep kun je ook naar ze toe, de lijst is erg overzichtelijk vooral als je erg veel poppetjes hebt.
De bewegingen van de AI kun je uitzetten dan hoef je ze ook niet hele tijd te volgen en gaan de beurten stukken sneller.
Er gebeurd niks speciaals volgens mij als je de Papal overneemt, voordat je zo sterk bent is er al een hele hoop gebeurd imo.

Dont just give up :P je hebt ook mods he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:10:
Ja in dat xp level gedoe moet je een beetje slim zijn, de oplossing is dan ook gewoon door andere low-level poppetjes aan te vallen.
Yup. Daarnaast kun je units met hogere beginstats maken als je een theology faculty, theive's guild, of assassins guild oid in je stad hebt.
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat excommunicatie gedoe enz, natuurlijk is het wel een beetje van belang maar als je door zelfverdediging enz in moeilijkheden komt met de papal, gewoon negeren.
Zeg dat niet zo snel. Als je geexcommuniceerd bent, eist de paus van andere katholieke AI spelers dat ze evt allianties met je opzeggen en je zelfs de oorlog verklaren. Daarnaast leidt excommunicatie tot onrust in je steden.

Het is maw iets dat je moet zien te voorkomen. Op lange termijn doe je dat door *veel* priesters te hebben (max van wat je kunt bouwen, ze kosten toch maar 200) en dus na een tijdje ook veel kardinaals - als je niet genoeg hebt om zelf paus te worden kun je stemmen op degene met de meeste, die wint dan zeker met als gevolg perfect relations met de nieuwe paus.

Op kortere termijn moet je het gewoon slim aanpakken. Nooit en te nimmer een land aanvallen dat katholiek en niet geexcommuniceerd is. Als een ander jou aanvalt wordt hij vroeg of laat geexcommuniceerd, en *dan* kun je toeslaan en krijg je zelfs pluspunten van de paus :+

Vergeet niet dat oorlog (vooral belegering) assymetrisch is. Je kunt met een kleinere troepenmacht als je slim verdedigt een veel grotere groep aanvallers van je af houden. Laat de vijand lekker je steden aanvallen tot hij geexcommuniceerd wordt, dan zijn leger gewoon laten waar het is en direct z'n steden aanvallen.

Bij heidenen, moslims, rebellen en orthodoxen hoef je je daar niets van aan te trekken. Het is daarom vaak handig om op de grens tussen katholiek en iets anders te gaan zitten. Je kunt natuurlijk zelf ook gewoon orthodox of moslim zijn, dan heb je er ook geen last van :z

Verder mbt al die assassins, diplomaten, spionnen en prinsessen - stationeer een spion en assassin van jezelf in een stad en je hebt er al stukken minder last van :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Is de Grande Carrack de beste boot uit het spel?

Is er een manier om die als Venice te bemachtigen? Of moet ik het doen met kleinere schepen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2zp3uci.jpg

Ik speel met Venice. :+ Turn 24 en ben nu (behalve financieel) dé supermacht.

Verslagen: Egypt (Middels een boot met 3 generals + 3 cavalry en nog wat infantry in turn 4 naar Egypt te sturen)

At war: Byzantines, Milan, Holy Roman Empire en Budapest (maar die laatste is nu bijna de pijp uit) :9

Trading: France, England, Russia, ?

Plan is om Rusland en Engeland te vriend te houden en de rest te veroveren :P

Daarna wachten op de Mongolen en proberen ze tegen te houden. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
Wat is eigenlijk de beste tactiek tegen de mongolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:09:
Wat is eigenlijk de beste tactiek tegen de mongolen?
Ik ken geen echte tactieken. Maar in ieder geval VEEL cavalerie. En proberen hun leger uitelkaar te spelen... Zodat ze zich een beetje verspreiden. Dan kun je makkelijker charges uitvoeren.

En altijd eerst de generals slopen, en daarna de archers vertrappelen. :P

(Als je met Rusland speelt kun je vanaf minstens 4 kastelen veel cavalerie produceren, als je dat niet doet ben je het haasje)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik prefereer een defensieve strategie. De Mongolen (en later de Timuriden) hebben het altijd gemunt op een grote stad, bijvoorbeeld Kiev (als ze in de buurt van Sarkel verschijnen) of Antioch (als ze in de buurt van Yerevan verschijnen). Als je die stad in handen hebt, opbouwen en iig zorgen voor Huge City Walls en minimaal Ballista Towers, liefst Cannon Towers. Vervolgens de stad bemannen met zoveel mogelijk archers en spearmen (afhankelijk van je volk zijn de militaire gevallen bijna altijd beter dan de militia, maar militia kun je in de stad in kwestie retrainen, wat een enorm voordeel is). En dan wachten...

De Mongolen hebben geen vuurwapens, dus zullen binnen bereik van jouw torens moeten komen om je stad aan te vallen. Blijf dan lekker achter je muren zitten en probeer zo min mogelijk verliezen te lijden terwijl je torens het zware werk doen. Alleen jouw mannen riskeren als er serieus kans is dat je muren/poorten het zullen begeven. Waarschijnlijk resulteert dit herhaaldelijk in een "Draw", maar dan wel eentje waar jij bijna niets verliest en de Mongolen honderden zo niet duizend of meer man kwijtraken. Dat een paar keer herhalen is hemeltergend saai, maar verandert de onoverwinnelijke hordes binnen een decennium tot een paar hapklare brokken voor een sterke leger die je in de buurt hebt staan (en die absoluut wel uit je beste militaire (kasteel) units moet bestaan).

Mochten ze toch een doorbraak forceren in je muren of poorten, blijf binnen en zorg ervoor dat je een fuik maakt met je spearmen. Zo kun je met een paar eenheden spearmen unit na unit van hun ruiters onschadelijk maken.

Hetzelfde kun je in grote lijnen bij de Timuriden proberen, maar gezien de cannon elephants is de kans groter dat je muren het begeven. Belangrijke tip bij hen is om alle archers op de olifanten te richten. Ipv te vluchten lopen ze amok. Zodra dat lukt alle archers op de volgende unit olifanten zetten. Zo doen de olifanten vaak stukken meer schade aan hun eigen kant dan aan jou >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
hey thanks voor die heads up mbt de Third Age mod..!

Voor een TW en LOTR fan is dat echt super... wat vet. Ik zie dat mensen er weer andere submods bij zetten, zoals RC + R. Iemand hier daar ervaring mee? Begin liever niet steeds de campaign opnieuw :)

Is de eerste game/mod die ik speel die zo ongegeneerd materiaal uit de films gebruikt. Kan me niet voorstellen dat dat mag, maar maakt het echt heel erg cool.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb het spel nu één keer normaal en 2x met Stainless Steel uitgespeeld. Ik heb het al zeker een jaar niet echt meer gespeeld. Maar ik weet nog wel dat ik helaas de mongolen en de timuriden (die met die olifanten) nog nooit gezien heb... :( moet je zolang doorspelen voordat die event komt. Net zoals het new world event, ook nog maar één keer gezien, kheb toen niet de moeite genomen er naar toe te varen.

Spielerei...

Verwijderd

Valt best wel mee hoor.. Volgens mij speel jij teveel in het westen. Als je bijv als de Ottomanen speelt vind je dat de Mongolen te snel komen. New world event is wel erg laat ja, maar dat is ook logisch omdat het tegen de einde van de middeleeuwen ligt.

Niemand die Broken Crescent speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja voor de liefhebbers :
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=321239

Third Age 1.4 :

beste mod ever , doet 2 jaar playtime voor total war erbij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Na "vroeger" dit speel veel gespeeld te hebben, heb ik al weer een tijd lang niet naar omgekeken, vanwege een aantal nadelen, die gedeeltelijk werden opgelost door mod zoals broken steel etc.

Wat me echter vooral deed stoppen met spelen was het feit dat ik altijd had dat zodra ik trebuchets had "uitgevonden", ik vrij snel daarna ook de eerste kanonnen "uitvond", waardoor ik zelden tot nooit die trebuchets gebruikte. Ook von dik dat veldslagen zo weinig voorkwamen, het was 9 van de 10 keer een belegering van de stad (als ik op oorlogspad was), iets wat me begon te vervelen.

Zjin er spelers die dit herkennen en daar een mod/oplossing voor gevonden hebben in het woud van mods? Ik kan me voorstellen dat het vertragen van het tijdsverloop mijn eerste "probleem" op kan lossen, maar het tweede?

En is de steam versie even goed te modden als de "normale" versie (sinds ik over beide beschik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
als je mods wilt spelen zou ik toch voor de standaard versie gaan aangezien er met de steam versie bekende problemen zijn mbt mods. en het steeds moeten siegen van steden en castles dat is idd een bekend probleem, SS en andere mods hebben inmiddels met behulp van nieuwe AIs geprobeerd dat te verminderen( of het wat is ligt aan je eigen speelstijl/smaak). neem anders eens een kijkje op www.twcenter.net daar hebben ze een hele grote lijst met mods waar je zelf wat van je eigen smaak uit kan kiezen. (bekende mods zijn Stainless Steel, Broken Crescent, Deus Lo Vult en Third Age: Total War)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Wanneer is je crusade geslaagd? Moet je de desbetreffende stad veroveren of alleen bereiken?
Ik ging op een gegeven moment naar Jerusalem met een uber leger maar vlak voor ik aankwam deserte iedereen behalve me commander (dat was dus mijn King, de Paus stond erop dat hij mee ging :'D). Dus heb toch maar even doorgelopen en de stad te siegen, tot ik werd aangevallen toen ben ik weg gegaan (Henry the Killer met 8 command en 8 dread of iets dergelijks liet ik natuurlijk niet dood gaan!). Bij de traits ofzo stond wel dat me King een Crusade had gedaan, maar ik was vervolgens wel geexcommunicate (dat was de penalty als ik de crusade zou falen). Oh, en waarom had me hele leger me gedesert? :P

Enne, welke gebouwen heb je allemaal nodig in een stad. Hoe zit het bijvoorbeeld met zo'n leatherworkery/blacksmith/etc. Hebben dan alleen units die je daar maakt dat type armour? Of is het een benodigdheid om bepaalde units in die stad te maken? Of hoef je in je hele kingdom maar 1 zo'n ding te hebben? (ik kon op een gegeven moment ergens knights maken met armor terwijl ik in dat kasteel nog niet eens een leatherworker had..?)
Om je kasteel/stad te upgraden; zijn er dan bepaalde benodigde gebouwen? of een bepaalde population?
Wat is sowieso een goede taktiek wat betreft bouwtaktiek? Ik heb elke stad maar op growth gezet en overal low-tax zodat de growth daar ook het hoogste is en vervolgens zoveel mogelijk gefocused op dingen die income/happiness/etc verhogen. Behalve in kastelen daar heb ik maar gewoon zoveel mogelijk militaire gebouwen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je crusade is pas geslaagd wanneer je de doel bereikt en de desbetreffende stad verovert.
Ik denk dat je reis te lang duurde waardoor je leger ongeduldig wordt en desert.

Het ligt er aan wat je met de stad wil doen, als je inkomen wil creeeren dan bouw je economische gebouwen en als je troepen wilt trainen dan dingen zoals oa de blacksmith en ja alleen de units uit dat stad hebben een upgegrade armour. Het lezen van de building descriptions verklaart alles en al je het echt niet weet kun je om tips vragen dan geeft de spel aan welke gebouw het slimste zou zijn om te bouwen. De upgrade van de stad zelf is afhankelijk van je populatie/groei. Beste bouw techniek is afhankelijk van je speelwijze, dus uiteindelijk door te expermenteren kom je achter welke bouwtaktiek beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren medieval 2 er weer opgezet met uitbreiding erbij enz.

Maar je begrijpt dan ook gelijk wel dat ik niet alles weer snap ik zit elke keer na zoon 10 rondes meteen in geld noot en kom er steeds niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouw eerst economische gebouwen (farms, mines, etc) en infrastructuren(roads) om zo een goed basis aan inkomen te hebben, alvorens het beginnen met soldaten etc.

Lees ff hier http://shoguntotalwar.yuk...treasury-at-its-best.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op moment met schotland bezig op medieval 2: Kingdoms Britannia campaign.
Heb daar een groot deel van de noorse dorpen die daar waren al over genomen.

Begin zodra ik thuis ben aan de laatste twee dorpen van de noren en dan zijn ze weg.

Even andere vraag: Welke campaign spelen jullie..? Want is het zo dat je in basis spel ook amirika ondekt en dat als je Jeurusalem hebt je veel word aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel gewoon altijd grand campaign met de Broken Crescent 2 mod.
Daarin heb je geen Amerika enz alleen Midden Oosten en West Azie.

Maar bij de standaard Grand Campaign kun je inderdaad Amerika ontdekken na een bepaalde tijd en wordt je inderdaad vaak aangevallen als je Jerusalem hebt. Historisch gezien klopt het ook wel.

Succes met de Noren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:18:
Ik speel gewoon altijd grand campaign met de Broken Crescent 2 mod.
Daarin heb je geen Amerika enz alleen Midden Oosten en West Azie.

Maar bij de standaard Grand Campaign kun je inderdaad Amerika ontdekken na een bepaalde tijd en wordt je inderdaad vaak aangevallen als je Jerusalem hebt. Historisch gezien klopt het ook wel.

Succes met de Noren :D
Oke:)

De Noren zijn weg :) best rot al die kleine eilandjes en geld problemen worden een ramp maar heb 4 volle poppetjes met allemaal troepen niet zo gek dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn jullie Medieval knights allemaal mee bezig als ik vragen mag :P ?

Blaas eens wat meer leven in de topic..

Anyone, nice screenshots, campaign filmpjes of nieuws etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:33
heb het uitgeleend aan mijn neefjes en speel uit arren mode dan maar RTW-gold. ook leuk!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Even een vraagje;

De laatste tijd vind het spel leuk om niet te reageren als ik op bepaalde knoppen druk. Alle knoppen onderaan werken niet, alleen mijn City, Army en Agents knop reageren nog. Ik kan nu dus ook niet naar de volgende turn toe. Ik heb de nieuwste patch( 1.3) en het kwam zomaar tevoorschijn. Ik was in turn 36, ik ging naar 37 en toen reageerde niks meer.

Komt het misschien omdat ik in oorlog ben met Schotland of is dit gewoon een irritante bug?
Als iemand een oplossing heeft, laat het alstublieft horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me een bug, want heb het zelf nooit meegemaakt met de 1.2 versie.
Ik zou zeggen, kijk of je het ook hebt bij een new game, zo niet herinstalleer (maak wel een backup van je savegame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:58:
Waar zijn jullie Medieval knights allemaal mee bezig als ik vragen mag :P ?

Blaas eens wat meer leven in de topic..

Anyone, nice screenshots, campaign filmpjes of nieuws etc ??
*blaas*

Na vele problemen met ETW ben ik maar weer begonnen met een nog nooit echt afgemaakte campagne in MTW2 + Stainless Steel mod.

Ik speel daarin de Ieren en bezit naast Ierland, Schotland, tweetal delen van Frankrijk, ook Jeruzalem en Gaza. Vooral het veroveren van Jeruzalem was wel een leuke. In plaats van Gaza in te nemen, welke het doelwit was van een kruistocht en waardoor daar een groot aantal stacks van de vijand stonden, ben ik doorgevaren naar Jeruzalem wat nauwelijks werd verdedigd. :D

Ik ben toen onmiddelijk uit de kruistocht gestapt, wat de Paus niet leuk vond, maar ja daar ik hoog in aanzien stond bij hem, scheelde dit niet veel en daarbij ik had Jeruzalem terug in Christelijke handen gebracht. Dat telt ook denk ik wel mee. ;)

Een jaar of wat later heb ik ook Gaza veroverd en een Kruistocht laten uitgeroepen over Alexandrië als afleidingsmanouvere om daaraan wat Moslimlegers te binden. Wat ook machtig mooi lukte, kennelijk vind e AI het heel belangrijk om kruistocht steden goed te verdedigen.

De stad is inmiddels in de handen van de Spanjaarden, dus heb ik nu ook nog eens een bondgenoot in de buurt. :D Gaat dus goed.

Met de Paus is het ook goed gekomen verder, de laatste 4 zijn allemaal Iers geweest en ik heb veruit de meeste Bisschoppen, dus de volgende is ook Iers. ;)

Enkel Economisch gaat het langzaam. Ik heb veel grote legers in het Midden Oosten, Frankrijk en ook één in Schotland (Om de balans met de Engelsen gelijkt te houden.) Daarbij zijn de Ierse soldaten niet echt heel sterk, althans ik moet nog nieuwe barakken opbouwen in Jeruzalem om sterkere soldaten te verkrijgen. En dat is nodig ook, want enkel mijn zware cavalerie red mij op het moment tijdens de vele veldslagen. Ze zijn werkelijk briljant zelfs en weten menigmaal een uitzichtloze situatie om te buigen naar een klinkende overwinning. :D

Nu hoop ik dat Spanje zich gaat bemoeien met mijn oorlog in het Midden-Oosten, want de Moslims lijken wel een onuitputtelijke voorraad manschappen te hebben. Ik heb de laatste 2 beurten 4 full stacks met moeite weten te verslaan, maar nog steeds komen de stacks aanzetten, dus dit kan lastig worden.

Ik zal kijken of ik nog wat screenshots kan plaatsten vanavond of van het weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:57:
[...]
Nu hoop ik dat Spanje zich gaat bemoeien met mijn oorlog in het Midden-Oosten, want de Moslims lijken wel een onuitputtelijke voorraad manschappen te hebben. Ik heb de laatste 2 beurten 4 full stacks met moeite weten te verslaan, maar nog steeds komen de stacks aanzetten, dus dit kan lastig worden.
Komt natuurlijk voor een groot deel ook omdat ze cheaten, althans AI krijgt per beurt geld erbij waardoor het lastig is om ze economisch te raken.

Zit zelf ook te denken weer eens te gaan spelen, heb Medieval 2 gekocht via Steam (eindelijk legaal) en zit er nu aan te denken om Kingdoms te kopen maar die was niet in de aanbieding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:57:
[...]
...want enkel mijn zware cavalerie red mij op het moment tijdens de vele veldslagen. Ze zijn werkelijk briljant zelfs en weten menigmaal een uitzichtloze situatie om te buigen naar een klinkende overwinning. :D
Klinkt bekend.

De moeilijksgraad van dit spel wordt vele malen hoger wanneer je een land speelt zonder goede zware cavalerie.

Bij mij focus ik me in een battle dan ook bijna puut op cavalerie, de infantrie is hoofdzakelijk om de crossbowmen en spearmen bezig te houden (en mijn spearmen zijn cavalerie achternajagen) terwijl mijn cavalerie de flanken en achter zijn linie zijn leger uitmoorden. Een goede charge in een flank en hupsakee, 1/2 van zijn unit vliegt door de lucht.

Persoonlijk vindt ik dus de cavalerie te sterk, vooral als ik met 1 fullstack leger tot soms 3 van zijn legers kan kleinkrijgen.

Heb laatst echter Teutonic gespeeld, en vooral ruzie gehad met m'n oosterburen, en dan is het toch zweten voor m'n ridders te paard. De mounted bowmen hebben op papier niet zoveel attack, maar zijn wel snel en het lijkt eerder alsof ze met crossbows schieten, menig bepantserd ridder heeft stof moeten happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:31:
[...]

Klinkt bekend.

De moeilijksgraad van dit spel wordt vele malen hoger wanneer je een land speelt zonder goede zware cavalerie.
Zonder zware cavalerie ga ik het zelfs niet redden met een overmacht, helaas hebben de landen om mij heen zwaardere infanterie en betere boogschutters en ik ben voornamelijk afhankelijk van spearmen.

Ik had ook units lichte cavalerie, maar daar win je helaas geen oorlog mee. ;)
Bij mij focus ik me in een battle dan ook bijna puut op cavalerie, de infantrie is hoofdzakelijk om de crossbowmen en spearmen bezig te houden (en mijn spearmen zijn cavalerie achternajagen) terwijl mijn cavalerie de flanken en achter zijn linie zijn leger uitmoorden. Een goede charge in een flank en hupsakee, 1/2 van zijn unit vliegt door de lucht.
Dat niet alleen, maar ook het moraal wordt getorpedeerd als je de vijand in de rug aanvalt, ik heb meerdere keren gehad dat mijn infanterie op het punt stond te routen tegen een meerderheid van vijandelijke troepen, maar dat de dag gered werd door een cavaleriecharge in de rug van de vijand, waardoor hun gehele leger op de vlucht sloeg.
Persoonlijk vindt ik dus de cavalerie te sterk, vooral als ik met 1 fullstack leger tot soms 3 van zijn legers kan kleinkrijgen.
Je kan idd zeggen dat het overpowered is, maar ik was er maar wat blij mee. ;)
Heb laatst echter Teutonic gespeeld, en vooral ruzie gehad met m'n oosterburen, en dan is het toch zweten voor m'n ridders te paard. De mounted bowmen hebben op papier niet zoveel attack, maar zijn wel snel en het lijkt eerder alsof ze met crossbows schieten, menig bepantserd ridder heeft stof moeten happen.
Tja, historisch gezien hadden de rijdende ridders ook geen goed antwoord op de mounted bowmen met hun composite bows van bijvoorbeeld Dzjengis Khan. Het kan dus kloppen dat ze dan stof moeten happen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Arrgh, wat test dit spel mijn geduld zeg...

Voor een zeer leuk prijsje de TW Medieval II gold aangeschaft, mag je niet kiezen tijdens de installatie op welke drive deze gezet gaat worden. Met als gevolg dat door te weinig ruimte op de C schijf de installatie niet doorgaat. Via een omweg is het gelukkig toch te regelen en na flink wat tijd en handmatig elke kingdoms campaign installeren op zoek gegaan naar de 1.5 patch. De gegeven links op totalwar.com waren zo traag als een stoet auto's voor de coentunnel om 8 uu r in de ochtend op een maandagmorgen, maar uiteindelijk ook binnen en geïnstalleerd.
Vol verwachting start ik de Brittania campaign op..... Komt er een securom waarschuwing dat ik neit de juiste disc inserted heb.... :X

Hoezo wordt je richting piracy gedreven als je je legaal gekocht spel met ene omweg moet installeren en dan niet eens kan spelen door de beveiliging....

Sorry, moest het even kwijt, had zo'n zin in een avondje riddertje spelen.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 23-01-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Doe zoals ik doe. Speel ook gewoon vanaf een pirated ISOtje terwijl ik het origineel in bezit heb.

ik moet wel, want ik heb geen zin elke reis een hoop DVD's mee te slepen. Al is momenteel met externe drives slepen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:50:
Doe zoals ik doe. Speel ook gewoon vanaf een pirated ISOtje terwijl ik het origineel in bezit heb.

ik moet wel, want ik heb geen zin elke reis een hoop DVD's mee te slepen. Al is momenteel met externe drives slepen :p
Dat heb ik nu ook gedaan, maar toch zonde dat ik me moet wenden tot de krochten van het internet om een ISO te downloaden en een no-CD patch te gebruiken, terwijl ik het spel legaal naast me heb liggen...

Maar goed, Schotland is hard op weg om de nieuwe heerser te worden in de UK.. Dood aan de Noren!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Heb dat probleem met die securom na updaten naar 1.5 ook gehad.. Had de gold edition gekocht en per abuis voor Kingdoms de US patch erop gezet ipv de UK gold versie..
UK gold patch gedownload en die nog eens over versie 1.5 runnen, probleem opgelost.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt voor het geblaas :D
Leuke campagne ben je aan het uitvoeren zo, heb je geen screenshots ?

Trouwens de heavy cavalary zijn de vroegere tanks.
Tuurlijk bepalen zij een hele grote factor van de battle.
Anders zou je fam member of general toch ook niet altijd een cavalary unit zijn.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste