Er werd een request van de paus gestuurd, of nou ja, een order meer, dat mijn Faction Heir Pietje op kruistocht moest. Alleen mijn Faction Leader heeft bijna dezelfde naam, dus haalde ze door elkaar.Avalaxy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:00:
Huh? Je kunt elke generaal sturen die je wilt hoor, hoeft echt niet je faction heir te zijn...
Juist, precies, die vervelende missies.
Net zoals dat The Council of Nobles altijd tegenstrijdige missies geeft t.o.v. de Paus. Zo moet ik van de council Nottingham veroveren, en van de Paus mag ik Engeland niet aanvallen, anders wordt ik ge-excommuniceerd. Ik denk dat ik nu maar de vinger geef aan de Paus en Engeland van de kaart veeg.
Voor iedereen die geintresseerd is, er is een geweldige mod uit:
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654
Een LotR mod, begint ongeveer 50 jaar voor de gebeurtenissen van de films/boeken. Geniale mod, zit brilliant in elkaar en met erg veel liefde en zorg gemaakt. Veruit 1 van de beste mods die ik eigelijk ken. Als je Medieval 2 +kingdoms hebt is deze mod verplicht speelplezier.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654
Een LotR mod, begint ongeveer 50 jaar voor de gebeurtenissen van de films/boeken. Geniale mod, zit brilliant in elkaar en met erg veel liefde en zorg gemaakt. Veruit 1 van de beste mods die ik eigelijk ken. Als je Medieval 2 +kingdoms hebt is deze mod verplicht speelplezier.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Ik niet. nog steeds stainless steel 6.1 aant spelen. Empire wel gehaald maar na 1 week al op uitgekeken. Stainless steel speel ik al meer dan een jaar en dat bevalt prima.
Same here. Kijk nog steeds de kat uit de boom qua E:TW.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
Empire wel gehaald maar na 1 week al op uitgekeken.
Op het moment speel ik overigens R:TW met RTR Platinum 1.9, blijft toch ook een heerlijk spel.
Ik probeer de echte geschiedenis zoveel mogelijk na te spelen, maar dat is me toch een partij moeilijk
Ik ben nu aan de vooravond van de Tweede Punische Oorlog
Maarja, dit is offtopic in een M2:TW-topic
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Iemand ervaring met de Broken Crescent mod, ben van plan om deze vanavond te installeren.
In de weekenden wanneer ik tijd heb mag ik graag medieval 2 spelen. Je kan echt een beetje je eigen verhaal maken.Ik speel op 'hard' wat me toch wel pittig is. Ik verlies bijna nooit een veldslag maar toch merk je dat de vijand je tactieken gebruikt, zoals met een assassin veel generals uitmoorden of alles in de gaten houden met de spy.
Wel vind ik de diplomacy net iets onder de maat. Je zit steeds military acces staan alleen is dit naar mijn mening vrij nutteloos. Ik kan vrolijk bij de vijand rondwandelen en ze blijven neutraal. Nooit krijg ik een waarschuwing van 'oprotten' nu. Andersom ook.
Ook de merchants zijn vaag. Als ik een beetje een redelijke heb komen ze met man en macht om mijn handel over te nemen.
Ook is het verdraait lastig om goede priesters af te leveren met hogie piety.
Maar wel een erg goed spel hoor, overtreft RTW wel alleen vind ik de Romeinse tijd vetter:P
Wel vind ik de diplomacy net iets onder de maat. Je zit steeds military acces staan alleen is dit naar mijn mening vrij nutteloos. Ik kan vrolijk bij de vijand rondwandelen en ze blijven neutraal. Nooit krijg ik een waarschuwing van 'oprotten' nu. Andersom ook.
Ook de merchants zijn vaag. Als ik een beetje een redelijke heb komen ze met man en macht om mijn handel over te nemen.
Ook is het verdraait lastig om goede priesters af te leveren met hogie piety.
Maar wel een erg goed spel hoor, overtreft RTW wel alleen vind ik de Romeinse tijd vetter:P
Ik maakte me net wat mee, de paus ging dood dus we gingen stemmen, The Holy Roman Empire wou graag paus worden en had veel kardinalen maar toch won een ander land (Volgens mij Engeland), de volgende turn is de paus weer dood en weer wordt er gestemd, weer wint The Holy Roman Empire niet en dus een ander land. Volgende turn.... je raad het al, weer paus dood. Deze keer won The Holy Roman Empire dan eindelijk en zij zijn nu al een paar turns paus.
Ik verdenk The Holy Roman EMpire er sterk van de vorige twee pausen vermoord the hebben, kan dit eigenlijk?
Ik verdenk The Holy Roman EMpire er sterk van de vorige twee pausen vermoord the hebben, kan dit eigenlijk?
Volgens mij is de paus een Faction Leader en Assassins kunnen o.m. Faction Leaders omleggen... dus dat zou best kunnen.Dynd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:24:
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Als je de turn waardes hebt aangepast (bv van 2.0 naar 0.5) heeft dit dan effect op je saved game, werkt die dan nog gewoon goed ?
correct.mindcrash schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:41:
[...]
Volgens mij is de paus een Faction Leader en Assassins kunnen o.m. Faction Leaders omleggen... dus dat zou best kunnen.
Ik vroeg me af of er ook een mod is die de grand campaign nog langer maakt, of de turns korter? Vaak vind ik het jammer dat ik dan zo'n heel rijk heb opgebouwd en dat ik er dan niet mee verder kan spelen.
Verwijderd
De turns kun je korter maken door een waarde in een tekst bestandje aan te passen.
Dan krijg je bijvoorbeeld 900turns.
Maar als de turns voorbij zijn kun je in principe toch gewoon nog verder spelen, alleen is het dan niet meer historisch correct.
Dan krijg je bijvoorbeeld 900turns.
Maar als de turns voorbij zijn kun je in principe toch gewoon nog verder spelen, alleen is het dan niet meer historisch correct.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik de relatie verbeter met frankrijk? Die is abysmall, heb zelfs de huidige koning op zijn troon geholpen door 12 assasins op de vorige koning te jagen.
Verwijderd
Na het spel uuuren gespeeld te hebben heb ik het toch maar weer weggedaan. Uninstall.
Het begin is leuk van de campaign. Maar de tijdslimiet is enigzins frustrerend.
Merchants worden de hele tijd overgenomen, en die leier kan je natuurlijk niet terug overnemen aangezien hij lvl-upped vanwege die overnames. Eigenlijk dat hele XP systeem voor priesters, merchants, diplomats en assisins vind ik niks. Pak je een heretic aan mislukt het, zit je met 2 heretics aan te kijken en pasgetrainde priests die er ook niks mee kunnen, terwijl de hele stad pissig word.
Alle frieking factions hebben de kijk op je. Volgens mij ben ik zelfs een keer excommunicated geweest uit zelfverdediging. En als ik ze aanval dan komt de paus er meteen weer bij: Houd je dure leger even zeven beurten bij je.
Je kunt je legers geen control group nummer geven op de main map. Ik loop de hele tijd te zoeken waar iedereen ook alweer is.
Ai spelers hebben de neiging om je stad massaal lastig te gaan vallen met 3 prinsessen, 2 assasins en een lading diplomaten, waardoor je iedere keer weer naar heen en weer schuddende mensjes zit te kijken in de zogenaamde overgeslagen ai beurt.
Units die niet luisteren, verdwaald raken, de andere kant op lopen.
Ik vond het een echt interessant spel om te spelen, maar naarmate ik verder kwam, begon ik me steeds meer te irriteren.
Wat gebeurt er eigenlijk als je de papal states overneemt?
Het begin is leuk van de campaign. Maar de tijdslimiet is enigzins frustrerend.
Merchants worden de hele tijd overgenomen, en die leier kan je natuurlijk niet terug overnemen aangezien hij lvl-upped vanwege die overnames. Eigenlijk dat hele XP systeem voor priesters, merchants, diplomats en assisins vind ik niks. Pak je een heretic aan mislukt het, zit je met 2 heretics aan te kijken en pasgetrainde priests die er ook niks mee kunnen, terwijl de hele stad pissig word.
Alle frieking factions hebben de kijk op je. Volgens mij ben ik zelfs een keer excommunicated geweest uit zelfverdediging. En als ik ze aanval dan komt de paus er meteen weer bij: Houd je dure leger even zeven beurten bij je.
Je kunt je legers geen control group nummer geven op de main map. Ik loop de hele tijd te zoeken waar iedereen ook alweer is.
Ai spelers hebben de neiging om je stad massaal lastig te gaan vallen met 3 prinsessen, 2 assasins en een lading diplomaten, waardoor je iedere keer weer naar heen en weer schuddende mensjes zit te kijken in de zogenaamde overgeslagen ai beurt.
Units die niet luisteren, verdwaald raken, de andere kant op lopen.
Ik vond het een echt interessant spel om te spelen, maar naarmate ik verder kwam, begon ik me steeds meer te irriteren.
Wat gebeurt er eigenlijk als je de papal states overneemt?
Verwijderd
Ja in dat xp level gedoe moet je een beetje slim zijn, de oplossing is dan ook gewoon door andere low-level poppetjes aan te vallen.
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat excommunicatie gedoe enz, natuurlijk is het wel een beetje van belang maar als je door zelfverdediging enz in moeilijkheden komt met de papal, gewoon negeren.
Je kunt in je lijst zien welke poppetjes je allemaal hebt en door de loep kun je ook naar ze toe, de lijst is erg overzichtelijk vooral als je erg veel poppetjes hebt.
De bewegingen van de AI kun je uitzetten dan hoef je ze ook niet hele tijd te volgen en gaan de beurten stukken sneller.
Er gebeurd niks speciaals volgens mij als je de Papal overneemt, voordat je zo sterk bent is er al een hele hoop gebeurd imo.
Dont just give up
je hebt ook mods he
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat excommunicatie gedoe enz, natuurlijk is het wel een beetje van belang maar als je door zelfverdediging enz in moeilijkheden komt met de papal, gewoon negeren.
Je kunt in je lijst zien welke poppetjes je allemaal hebt en door de loep kun je ook naar ze toe, de lijst is erg overzichtelijk vooral als je erg veel poppetjes hebt.
De bewegingen van de AI kun je uitzetten dan hoef je ze ook niet hele tijd te volgen en gaan de beurten stukken sneller.
Er gebeurd niks speciaals volgens mij als je de Papal overneemt, voordat je zo sterk bent is er al een hele hoop gebeurd imo.
Dont just give up
Yup. Daarnaast kun je units met hogere beginstats maken als je een theology faculty, theive's guild, of assassins guild oid in je stad hebt.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:10:
Ja in dat xp level gedoe moet je een beetje slim zijn, de oplossing is dan ook gewoon door andere low-level poppetjes aan te vallen.
Zeg dat niet zo snel. Als je geexcommuniceerd bent, eist de paus van andere katholieke AI spelers dat ze evt allianties met je opzeggen en je zelfs de oorlog verklaren. Daarnaast leidt excommunicatie tot onrust in je steden.Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat excommunicatie gedoe enz, natuurlijk is het wel een beetje van belang maar als je door zelfverdediging enz in moeilijkheden komt met de papal, gewoon negeren.
Het is maw iets dat je moet zien te voorkomen. Op lange termijn doe je dat door *veel* priesters te hebben (max van wat je kunt bouwen, ze kosten toch maar 200) en dus na een tijdje ook veel kardinaals - als je niet genoeg hebt om zelf paus te worden kun je stemmen op degene met de meeste, die wint dan zeker met als gevolg perfect relations met de nieuwe paus.
Op kortere termijn moet je het gewoon slim aanpakken. Nooit en te nimmer een land aanvallen dat katholiek en niet geexcommuniceerd is. Als een ander jou aanvalt wordt hij vroeg of laat geexcommuniceerd, en *dan* kun je toeslaan en krijg je zelfs pluspunten van de paus
Vergeet niet dat oorlog (vooral belegering) assymetrisch is. Je kunt met een kleinere troepenmacht als je slim verdedigt een veel grotere groep aanvallers van je af houden. Laat de vijand lekker je steden aanvallen tot hij geexcommuniceerd wordt, dan zijn leger gewoon laten waar het is en direct z'n steden aanvallen.
Bij heidenen, moslims, rebellen en orthodoxen hoef je je daar niets van aan te trekken. Het is daarom vaak handig om op de grens tussen katholiek en iets anders te gaan zitten. Je kunt natuurlijk zelf ook gewoon orthodox of moslim zijn, dan heb je er ook geen last van

Verder mbt al die assassins, diplomaten, spionnen en prinsessen - stationeer een spion en assassin van jezelf in een stad en je hebt er al stukken minder last van
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Even een vraagje: Is de Grande Carrack de beste boot uit het spel?
Is er een manier om die als Venice te bemachtigen? Of moet ik het doen met kleinere schepen?
Is er een manier om die als Venice te bemachtigen? Of moet ik het doen met kleinere schepen?
Verwijderd

Ik speel met Venice.
Verslagen: Egypt (Middels een boot met 3 generals + 3 cavalry en nog wat infantry in turn 4 naar Egypt te sturen)
At war: Byzantines, Milan, Holy Roman Empire en Budapest (maar die laatste is nu bijna de pijp uit)
Trading: France, England, Russia, ?
Plan is om Rusland en Engeland te vriend te houden en de rest te veroveren
Daarna wachten op de Mongolen en proberen ze tegen te houden.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 17:13 ]
Verwijderd
Ik ken geen echte tactieken. Maar in ieder geval VEEL cavalerie. En proberen hun leger uitelkaar te spelen... Zodat ze zich een beetje verspreiden. Dan kun je makkelijker charges uitvoeren.Dynd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:09:
Wat is eigenlijk de beste tactiek tegen de mongolen?
En altijd eerst de generals slopen, en daarna de archers vertrappelen.
(Als je met Rusland speelt kun je vanaf minstens 4 kastelen veel cavalerie produceren, als je dat niet doet ben je het haasje)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 21:40 ]
Ik prefereer een defensieve strategie. De Mongolen (en later de Timuriden) hebben het altijd gemunt op een grote stad, bijvoorbeeld Kiev (als ze in de buurt van Sarkel verschijnen) of Antioch (als ze in de buurt van Yerevan verschijnen). Als je die stad in handen hebt, opbouwen en iig zorgen voor Huge City Walls en minimaal Ballista Towers, liefst Cannon Towers. Vervolgens de stad bemannen met zoveel mogelijk archers en spearmen (afhankelijk van je volk zijn de militaire gevallen bijna altijd beter dan de militia, maar militia kun je in de stad in kwestie retrainen, wat een enorm voordeel is). En dan wachten...
De Mongolen hebben geen vuurwapens, dus zullen binnen bereik van jouw torens moeten komen om je stad aan te vallen. Blijf dan lekker achter je muren zitten en probeer zo min mogelijk verliezen te lijden terwijl je torens het zware werk doen. Alleen jouw mannen riskeren als er serieus kans is dat je muren/poorten het zullen begeven. Waarschijnlijk resulteert dit herhaaldelijk in een "Draw", maar dan wel eentje waar jij bijna niets verliest en de Mongolen honderden zo niet duizend of meer man kwijtraken. Dat een paar keer herhalen is hemeltergend saai, maar verandert de onoverwinnelijke hordes binnen een decennium tot een paar hapklare brokken voor een sterke leger die je in de buurt hebt staan (en die absoluut wel uit je beste militaire (kasteel) units moet bestaan).
Mochten ze toch een doorbraak forceren in je muren of poorten, blijf binnen en zorg ervoor dat je een fuik maakt met je spearmen. Zo kun je met een paar eenheden spearmen unit na unit van hun ruiters onschadelijk maken.
Hetzelfde kun je in grote lijnen bij de Timuriden proberen, maar gezien de cannon elephants is de kans groter dat je muren het begeven. Belangrijke tip bij hen is om alle archers op de olifanten te richten. Ipv te vluchten lopen ze amok. Zodra dat lukt alle archers op de volgende unit olifanten zetten. Zo doen de olifanten vaak stukken meer schade aan hun eigen kant dan aan jou
De Mongolen hebben geen vuurwapens, dus zullen binnen bereik van jouw torens moeten komen om je stad aan te vallen. Blijf dan lekker achter je muren zitten en probeer zo min mogelijk verliezen te lijden terwijl je torens het zware werk doen. Alleen jouw mannen riskeren als er serieus kans is dat je muren/poorten het zullen begeven. Waarschijnlijk resulteert dit herhaaldelijk in een "Draw", maar dan wel eentje waar jij bijna niets verliest en de Mongolen honderden zo niet duizend of meer man kwijtraken. Dat een paar keer herhalen is hemeltergend saai, maar verandert de onoverwinnelijke hordes binnen een decennium tot een paar hapklare brokken voor een sterke leger die je in de buurt hebt staan (en die absoluut wel uit je beste militaire (kasteel) units moet bestaan).
Mochten ze toch een doorbraak forceren in je muren of poorten, blijf binnen en zorg ervoor dat je een fuik maakt met je spearmen. Zo kun je met een paar eenheden spearmen unit na unit van hun ruiters onschadelijk maken.
Hetzelfde kun je in grote lijnen bij de Timuriden proberen, maar gezien de cannon elephants is de kans groter dat je muren het begeven. Belangrijke tip bij hen is om alle archers op de olifanten te richten. Ipv te vluchten lopen ze amok. Zodra dat lukt alle archers op de volgende unit olifanten zetten. Zo doen de olifanten vaak stukken meer schade aan hun eigen kant dan aan jou
Oslik blyat! Oslik!
hey thanks voor die heads up mbt de Third Age mod..!
Voor een TW en LOTR fan is dat echt super... wat vet. Ik zie dat mensen er weer andere submods bij zetten, zoals RC + R. Iemand hier daar ervaring mee? Begin liever niet steeds de campaign opnieuw
Is de eerste game/mod die ik speel die zo ongegeneerd materiaal uit de films gebruikt. Kan me niet voorstellen dat dat mag, maar maakt het echt heel erg cool.
Voor een TW en LOTR fan is dat echt super... wat vet. Ik zie dat mensen er weer andere submods bij zetten, zoals RC + R. Iemand hier daar ervaring mee? Begin liever niet steeds de campaign opnieuw
Is de eerste game/mod die ik speel die zo ongegeneerd materiaal uit de films gebruikt. Kan me niet voorstellen dat dat mag, maar maakt het echt heel erg cool.
Ik heb het spel nu één keer normaal en 2x met Stainless Steel uitgespeeld. Ik heb het al zeker een jaar niet echt meer gespeeld. Maar ik weet nog wel dat ik helaas de mongolen en de timuriden (die met die olifanten) nog nooit gezien heb...
moet je zolang doorspelen voordat die event komt. Net zoals het new world event, ook nog maar één keer gezien, kheb toen niet de moeite genomen er naar toe te varen.
Spielerei...
Verwijderd
Valt best wel mee hoor.. Volgens mij speel jij teveel in het westen. Als je bijv als de Ottomanen speelt vind je dat de Mongolen te snel komen. New world event is wel erg laat ja, maar dat is ook logisch omdat het tegen de einde van de middeleeuwen ligt.
Niemand die Broken Crescent speelt ?
Niemand die Broken Crescent speelt ?
Verwijderd
Ja voor de liefhebbers :
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=321239
Third Age 1.4 :
beste mod ever , doet 2 jaar playtime voor total war erbij .
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=321239
Third Age 1.4 :
beste mod ever , doet 2 jaar playtime voor total war erbij .
Na "vroeger" dit speel veel gespeeld te hebben, heb ik al weer een tijd lang niet naar omgekeken, vanwege een aantal nadelen, die gedeeltelijk werden opgelost door mod zoals broken steel etc.
Wat me echter vooral deed stoppen met spelen was het feit dat ik altijd had dat zodra ik trebuchets had "uitgevonden", ik vrij snel daarna ook de eerste kanonnen "uitvond", waardoor ik zelden tot nooit die trebuchets gebruikte. Ook von dik dat veldslagen zo weinig voorkwamen, het was 9 van de 10 keer een belegering van de stad (als ik op oorlogspad was), iets wat me begon te vervelen.
Zjin er spelers die dit herkennen en daar een mod/oplossing voor gevonden hebben in het woud van mods? Ik kan me voorstellen dat het vertragen van het tijdsverloop mijn eerste "probleem" op kan lossen, maar het tweede?
En is de steam versie even goed te modden als de "normale" versie (sinds ik over beide beschik)
Wat me echter vooral deed stoppen met spelen was het feit dat ik altijd had dat zodra ik trebuchets had "uitgevonden", ik vrij snel daarna ook de eerste kanonnen "uitvond", waardoor ik zelden tot nooit die trebuchets gebruikte. Ook von dik dat veldslagen zo weinig voorkwamen, het was 9 van de 10 keer een belegering van de stad (als ik op oorlogspad was), iets wat me begon te vervelen.
Zjin er spelers die dit herkennen en daar een mod/oplossing voor gevonden hebben in het woud van mods? Ik kan me voorstellen dat het vertragen van het tijdsverloop mijn eerste "probleem" op kan lossen, maar het tweede?
En is de steam versie even goed te modden als de "normale" versie (sinds ik over beide beschik)
als je mods wilt spelen zou ik toch voor de standaard versie gaan aangezien er met de steam versie bekende problemen zijn mbt mods. en het steeds moeten siegen van steden en castles dat is idd een bekend probleem, SS en andere mods hebben inmiddels met behulp van nieuwe AIs geprobeerd dat te verminderen( of het wat is ligt aan je eigen speelstijl/smaak). neem anders eens een kijkje op www.twcenter.net daar hebben ze een hele grote lijst met mods waar je zelf wat van je eigen smaak uit kan kiezen. (bekende mods zijn Stainless Steel, Broken Crescent, Deus Lo Vult en Third Age: Total War)
Wanneer is je crusade geslaagd? Moet je de desbetreffende stad veroveren of alleen bereiken?
Ik ging op een gegeven moment naar Jerusalem met een uber leger maar vlak voor ik aankwam deserte iedereen behalve me commander (dat was dus mijn King, de Paus stond erop dat hij mee ging :'D). Dus heb toch maar even doorgelopen en de stad te siegen, tot ik werd aangevallen toen ben ik weg gegaan (Henry the Killer met 8 command en 8 dread of iets dergelijks liet ik natuurlijk niet dood gaan!). Bij de traits ofzo stond wel dat me King een Crusade had gedaan, maar ik was vervolgens wel geexcommunicate (dat was de penalty als ik de crusade zou falen). Oh, en waarom had me hele leger me gedesert?
Enne, welke gebouwen heb je allemaal nodig in een stad. Hoe zit het bijvoorbeeld met zo'n leatherworkery/blacksmith/etc. Hebben dan alleen units die je daar maakt dat type armour? Of is het een benodigdheid om bepaalde units in die stad te maken? Of hoef je in je hele kingdom maar 1 zo'n ding te hebben? (ik kon op een gegeven moment ergens knights maken met armor terwijl ik in dat kasteel nog niet eens een leatherworker had..?)
Om je kasteel/stad te upgraden; zijn er dan bepaalde benodigde gebouwen? of een bepaalde population?
Wat is sowieso een goede taktiek wat betreft bouwtaktiek? Ik heb elke stad maar op growth gezet en overal low-tax zodat de growth daar ook het hoogste is en vervolgens zoveel mogelijk gefocused op dingen die income/happiness/etc verhogen. Behalve in kastelen daar heb ik maar gewoon zoveel mogelijk militaire gebouwen gezet.
Ik ging op een gegeven moment naar Jerusalem met een uber leger maar vlak voor ik aankwam deserte iedereen behalve me commander (dat was dus mijn King, de Paus stond erop dat hij mee ging :'D). Dus heb toch maar even doorgelopen en de stad te siegen, tot ik werd aangevallen toen ben ik weg gegaan (Henry the Killer met 8 command en 8 dread of iets dergelijks liet ik natuurlijk niet dood gaan!). Bij de traits ofzo stond wel dat me King een Crusade had gedaan, maar ik was vervolgens wel geexcommunicate (dat was de penalty als ik de crusade zou falen). Oh, en waarom had me hele leger me gedesert?
Enne, welke gebouwen heb je allemaal nodig in een stad. Hoe zit het bijvoorbeeld met zo'n leatherworkery/blacksmith/etc. Hebben dan alleen units die je daar maakt dat type armour? Of is het een benodigdheid om bepaalde units in die stad te maken? Of hoef je in je hele kingdom maar 1 zo'n ding te hebben? (ik kon op een gegeven moment ergens knights maken met armor terwijl ik in dat kasteel nog niet eens een leatherworker had..?)
Om je kasteel/stad te upgraden; zijn er dan bepaalde benodigde gebouwen? of een bepaalde population?
Wat is sowieso een goede taktiek wat betreft bouwtaktiek? Ik heb elke stad maar op growth gezet en overal low-tax zodat de growth daar ook het hoogste is en vervolgens zoveel mogelijk gefocused op dingen die income/happiness/etc verhogen. Behalve in kastelen daar heb ik maar gewoon zoveel mogelijk militaire gebouwen gezet.
Verwijderd
Je crusade is pas geslaagd wanneer je de doel bereikt en de desbetreffende stad verovert.
Ik denk dat je reis te lang duurde waardoor je leger ongeduldig wordt en desert.
Het ligt er aan wat je met de stad wil doen, als je inkomen wil creeeren dan bouw je economische gebouwen en als je troepen wilt trainen dan dingen zoals oa de blacksmith en ja alleen de units uit dat stad hebben een upgegrade armour. Het lezen van de building descriptions verklaart alles en al je het echt niet weet kun je om tips vragen dan geeft de spel aan welke gebouw het slimste zou zijn om te bouwen. De upgrade van de stad zelf is afhankelijk van je populatie/groei. Beste bouw techniek is afhankelijk van je speelwijze, dus uiteindelijk door te expermenteren kom je achter welke bouwtaktiek beste bij je past.
Ik denk dat je reis te lang duurde waardoor je leger ongeduldig wordt en desert.
Het ligt er aan wat je met de stad wil doen, als je inkomen wil creeeren dan bouw je economische gebouwen en als je troepen wilt trainen dan dingen zoals oa de blacksmith en ja alleen de units uit dat stad hebben een upgegrade armour. Het lezen van de building descriptions verklaart alles en al je het echt niet weet kun je om tips vragen dan geeft de spel aan welke gebouw het slimste zou zijn om te bouwen. De upgrade van de stad zelf is afhankelijk van je populatie/groei. Beste bouw techniek is afhankelijk van je speelwijze, dus uiteindelijk door te expermenteren kom je achter welke bouwtaktiek beste bij je past.
Verwijderd
Ik heb sinds eergisteren medieval 2 er weer opgezet met uitbreiding erbij enz.
Maar je begrijpt dan ook gelijk wel dat ik niet alles weer snap ik zit elke keer na zoon 10 rondes meteen in geld noot en kom er steeds niet uit..
Maar je begrijpt dan ook gelijk wel dat ik niet alles weer snap ik zit elke keer na zoon 10 rondes meteen in geld noot en kom er steeds niet uit..
Verwijderd
Bouw eerst economische gebouwen (farms, mines, etc) en infrastructuren(roads) om zo een goed basis aan inkomen te hebben, alvorens het beginnen met soldaten etc.
Lees ff hier http://shoguntotalwar.yuk...treasury-at-its-best.html
Lees ff hier http://shoguntotalwar.yuk...treasury-at-its-best.html
Verwijderd
Ik ben op moment met schotland bezig op medieval 2: Kingdoms Britannia campaign.
Heb daar een groot deel van de noorse dorpen die daar waren al over genomen.
Begin zodra ik thuis ben aan de laatste twee dorpen van de noren en dan zijn ze weg.
Even andere vraag: Welke campaign spelen jullie..? Want is het zo dat je in basis spel ook amirika ondekt en dat als je Jeurusalem hebt je veel word aangevallen.
Heb daar een groot deel van de noorse dorpen die daar waren al over genomen.
Begin zodra ik thuis ben aan de laatste twee dorpen van de noren en dan zijn ze weg.
Even andere vraag: Welke campaign spelen jullie..? Want is het zo dat je in basis spel ook amirika ondekt en dat als je Jeurusalem hebt je veel word aangevallen.
Verwijderd
Ik speel gewoon altijd grand campaign met de Broken Crescent 2 mod.
Daarin heb je geen Amerika enz alleen Midden Oosten en West Azie.
Maar bij de standaard Grand Campaign kun je inderdaad Amerika ontdekken na een bepaalde tijd en wordt je inderdaad vaak aangevallen als je Jerusalem hebt. Historisch gezien klopt het ook wel.
Succes met de Noren
Maar bij de standaard Grand Campaign kun je inderdaad Amerika ontdekken na een bepaalde tijd en wordt je inderdaad vaak aangevallen als je Jerusalem hebt. Historisch gezien klopt het ook wel.
Succes met de Noren
Verwijderd
Oke:)Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:18:
Ik speel gewoon altijd grand campaign met de Broken Crescent 2 mod.
Succes met de Noren
De Noren zijn weg

Verwijderd
Waar zijn jullie Medieval knights allemaal mee bezig als ik vragen mag
?
Blaas eens wat meer leven in de topic..
Anyone, nice screenshots, campaign filmpjes of nieuws etc ??
heb het uitgeleend aan mijn neefjes en speel uit arren mode dan maar RTW-gold. ook leuk!
diskeltische lurker
Even een vraagje;
De laatste tijd vind het spel leuk om niet te reageren als ik op bepaalde knoppen druk. Alle knoppen onderaan werken niet, alleen mijn City, Army en Agents knop reageren nog. Ik kan nu dus ook niet naar de volgende turn toe. Ik heb de nieuwste patch( 1.3) en het kwam zomaar tevoorschijn. Ik was in turn 36, ik ging naar 37 en toen reageerde niks meer.
Komt het misschien omdat ik in oorlog ben met Schotland of is dit gewoon een irritante bug?
Als iemand een oplossing heeft, laat het alstublieft horen!
De laatste tijd vind het spel leuk om niet te reageren als ik op bepaalde knoppen druk. Alle knoppen onderaan werken niet, alleen mijn City, Army en Agents knop reageren nog. Ik kan nu dus ook niet naar de volgende turn toe. Ik heb de nieuwste patch( 1.3) en het kwam zomaar tevoorschijn. Ik was in turn 36, ik ging naar 37 en toen reageerde niks meer.
Komt het misschien omdat ik in oorlog ben met Schotland of is dit gewoon een irritante bug?
Als iemand een oplossing heeft, laat het alstublieft horen!
Verwijderd
Dat lijkt me een bug, want heb het zelf nooit meegemaakt met de 1.2 versie.
Ik zou zeggen, kijk of je het ook hebt bij een new game, zo niet herinstalleer (maak wel een backup van je savegame).
Ik zou zeggen, kijk of je het ook hebt bij een new game, zo niet herinstalleer (maak wel een backup van je savegame).
Verwijderd
*blaas*Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:58:
Waar zijn jullie Medieval knights allemaal mee bezig als ik vragen mag?
Na vele problemen met ETW ben ik maar weer begonnen met een nog nooit echt afgemaakte campagne in MTW2 + Stainless Steel mod.
Ik speel daarin de Ieren en bezit naast Ierland, Schotland, tweetal delen van Frankrijk, ook Jeruzalem en Gaza. Vooral het veroveren van Jeruzalem was wel een leuke. In plaats van Gaza in te nemen, welke het doelwit was van een kruistocht en waardoor daar een groot aantal stacks van de vijand stonden, ben ik doorgevaren naar Jeruzalem wat nauwelijks werd verdedigd.
Ik ben toen onmiddelijk uit de kruistocht gestapt, wat de Paus niet leuk vond, maar ja daar ik hoog in aanzien stond bij hem, scheelde dit niet veel en daarbij ik had Jeruzalem terug in Christelijke handen gebracht. Dat telt ook denk ik wel mee.
Een jaar of wat later heb ik ook Gaza veroverd en een Kruistocht laten uitgeroepen over Alexandrië als afleidingsmanouvere om daaraan wat Moslimlegers te binden. Wat ook machtig mooi lukte, kennelijk vind e AI het heel belangrijk om kruistocht steden goed te verdedigen.
De stad is inmiddels in de handen van de Spanjaarden, dus heb ik nu ook nog eens een bondgenoot in de buurt.
Met de Paus is het ook goed gekomen verder, de laatste 4 zijn allemaal Iers geweest en ik heb veruit de meeste Bisschoppen, dus de volgende is ook Iers.
Enkel Economisch gaat het langzaam. Ik heb veel grote legers in het Midden Oosten, Frankrijk en ook één in Schotland (Om de balans met de Engelsen gelijkt te houden.) Daarbij zijn de Ierse soldaten niet echt heel sterk, althans ik moet nog nieuwe barakken opbouwen in Jeruzalem om sterkere soldaten te verkrijgen. En dat is nodig ook, want enkel mijn zware cavalerie red mij op het moment tijdens de vele veldslagen. Ze zijn werkelijk briljant zelfs en weten menigmaal een uitzichtloze situatie om te buigen naar een klinkende overwinning.
Nu hoop ik dat Spanje zich gaat bemoeien met mijn oorlog in het Midden-Oosten, want de Moslims lijken wel een onuitputtelijke voorraad manschappen te hebben. Ik heb de laatste 2 beurten 4 full stacks met moeite weten te verslaan, maar nog steeds komen de stacks aanzetten, dus dit kan lastig worden.
Ik zal kijken of ik nog wat screenshots kan plaatsten vanavond of van het weekend.
Komt natuurlijk voor een groot deel ook omdat ze cheaten, althans AI krijgt per beurt geld erbij waardoor het lastig is om ze economisch te raken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:57:
[...]
Nu hoop ik dat Spanje zich gaat bemoeien met mijn oorlog in het Midden-Oosten, want de Moslims lijken wel een onuitputtelijke voorraad manschappen te hebben. Ik heb de laatste 2 beurten 4 full stacks met moeite weten te verslaan, maar nog steeds komen de stacks aanzetten, dus dit kan lastig worden.
Zit zelf ook te denken weer eens te gaan spelen, heb Medieval 2 gekocht via Steam (eindelijk legaal) en zit er nu aan te denken om Kingdoms te kopen maar die was niet in de aanbieding
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Klinkt bekend.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:57:
[...]
...want enkel mijn zware cavalerie red mij op het moment tijdens de vele veldslagen. Ze zijn werkelijk briljant zelfs en weten menigmaal een uitzichtloze situatie om te buigen naar een klinkende overwinning.
De moeilijksgraad van dit spel wordt vele malen hoger wanneer je een land speelt zonder goede zware cavalerie.
Bij mij focus ik me in een battle dan ook bijna puut op cavalerie, de infantrie is hoofdzakelijk om de crossbowmen en spearmen bezig te houden (en mijn spearmen zijn cavalerie achternajagen) terwijl mijn cavalerie de flanken en achter zijn linie zijn leger uitmoorden. Een goede charge in een flank en hupsakee, 1/2 van zijn unit vliegt door de lucht.
Persoonlijk vindt ik dus de cavalerie te sterk, vooral als ik met 1 fullstack leger tot soms 3 van zijn legers kan kleinkrijgen.
Heb laatst echter Teutonic gespeeld, en vooral ruzie gehad met m'n oosterburen, en dan is het toch zweten voor m'n ridders te paard. De mounted bowmen hebben op papier niet zoveel attack, maar zijn wel snel en het lijkt eerder alsof ze met crossbows schieten, menig bepantserd ridder heeft stof moeten happen.
Verwijderd
Zonder zware cavalerie ga ik het zelfs niet redden met een overmacht, helaas hebben de landen om mij heen zwaardere infanterie en betere boogschutters en ik ben voornamelijk afhankelijk van spearmen.ZenTex schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:31:
[...]
Klinkt bekend.
De moeilijksgraad van dit spel wordt vele malen hoger wanneer je een land speelt zonder goede zware cavalerie.
Ik had ook units lichte cavalerie, maar daar win je helaas geen oorlog mee.
Dat niet alleen, maar ook het moraal wordt getorpedeerd als je de vijand in de rug aanvalt, ik heb meerdere keren gehad dat mijn infanterie op het punt stond te routen tegen een meerderheid van vijandelijke troepen, maar dat de dag gered werd door een cavaleriecharge in de rug van de vijand, waardoor hun gehele leger op de vlucht sloeg.Bij mij focus ik me in een battle dan ook bijna puut op cavalerie, de infantrie is hoofdzakelijk om de crossbowmen en spearmen bezig te houden (en mijn spearmen zijn cavalerie achternajagen) terwijl mijn cavalerie de flanken en achter zijn linie zijn leger uitmoorden. Een goede charge in een flank en hupsakee, 1/2 van zijn unit vliegt door de lucht.
Je kan idd zeggen dat het overpowered is, maar ik was er maar wat blij mee.Persoonlijk vindt ik dus de cavalerie te sterk, vooral als ik met 1 fullstack leger tot soms 3 van zijn legers kan kleinkrijgen.
Tja, historisch gezien hadden de rijdende ridders ook geen goed antwoord op de mounted bowmen met hun composite bows van bijvoorbeeld Dzjengis Khan. Het kan dus kloppen dat ze dan stof moeten happen.Heb laatst echter Teutonic gespeeld, en vooral ruzie gehad met m'n oosterburen, en dan is het toch zweten voor m'n ridders te paard. De mounted bowmen hebben op papier niet zoveel attack, maar zijn wel snel en het lijkt eerder alsof ze met crossbows schieten, menig bepantserd ridder heeft stof moeten happen.
Arrgh, wat test dit spel mijn geduld zeg...
Voor een zeer leuk prijsje de TW Medieval II gold aangeschaft, mag je niet kiezen tijdens de installatie op welke drive deze gezet gaat worden. Met als gevolg dat door te weinig ruimte op de C schijf de installatie niet doorgaat. Via een omweg is het gelukkig toch te regelen en na flink wat tijd en handmatig elke kingdoms campaign installeren op zoek gegaan naar de 1.5 patch. De gegeven links op totalwar.com waren zo traag als een stoet auto's voor de coentunnel om 8 uu r in de ochtend op een maandagmorgen, maar uiteindelijk ook binnen en geïnstalleerd.
Vol verwachting start ik de Brittania campaign op..... Komt er een securom waarschuwing dat ik neit de juiste disc inserted heb....
Hoezo wordt je richting piracy gedreven als je je legaal gekocht spel met ene omweg moet installeren en dan niet eens kan spelen door de beveiliging....
Sorry, moest het even kwijt, had zo'n zin in een avondje riddertje spelen..
Voor een zeer leuk prijsje de TW Medieval II gold aangeschaft, mag je niet kiezen tijdens de installatie op welke drive deze gezet gaat worden. Met als gevolg dat door te weinig ruimte op de C schijf de installatie niet doorgaat. Via een omweg is het gelukkig toch te regelen en na flink wat tijd en handmatig elke kingdoms campaign installeren op zoek gegaan naar de 1.5 patch. De gegeven links op totalwar.com waren zo traag als een stoet auto's voor de coentunnel om 8 uu r in de ochtend op een maandagmorgen, maar uiteindelijk ook binnen en geïnstalleerd.
Vol verwachting start ik de Brittania campaign op..... Komt er een securom waarschuwing dat ik neit de juiste disc inserted heb....

Hoezo wordt je richting piracy gedreven als je je legaal gekocht spel met ene omweg moet installeren en dan niet eens kan spelen door de beveiliging....
Sorry, moest het even kwijt, had zo'n zin in een avondje riddertje spelen..
[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 23-01-2010 20:32 ]
Doe zoals ik doe. Speel ook gewoon vanaf een pirated ISOtje terwijl ik het origineel in bezit heb.
ik moet wel, want ik heb geen zin elke reis een hoop DVD's mee te slepen. Al is momenteel met externe drives slepen
ik moet wel, want ik heb geen zin elke reis een hoop DVD's mee te slepen. Al is momenteel met externe drives slepen
Dat heb ik nu ook gedaan, maar toch zonde dat ik me moet wenden tot de krochten van het internet om een ISO te downloaden en een no-CD patch te gebruiken, terwijl ik het spel legaal naast me heb liggen...ZenTex schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:50:
Doe zoals ik doe. Speel ook gewoon vanaf een pirated ISOtje terwijl ik het origineel in bezit heb.
Maar goed, Schotland is hard op weg om de nieuwe heerser te worden in de UK.. Dood aan de Noren!!!!
Heb dat probleem met die securom na updaten naar 1.5 ook gehad.. Had de gold edition gekocht en per abuis voor Kingdoms de US patch erop gezet ipv de UK gold versie..
UK gold patch gedownload en die nog eens over versie 1.5 runnen, probleem opgelost.
UK gold patch gedownload en die nog eens over versie 1.5 runnen, probleem opgelost.
Le Meow
Verwijderd
Hey bedankt voor het geblaas 
Leuke campagne ben je aan het uitvoeren zo, heb je geen screenshots ?
Trouwens de heavy cavalary zijn de vroegere tanks.
Tuurlijk bepalen zij een hele grote factor van de battle.
Anders zou je fam member of general toch ook niet altijd een cavalary unit zijn.
Trouwens de heavy cavalary zijn de vroegere tanks.
Anders zou je fam member of general toch ook niet altijd een cavalary unit zijn.
Dat laatste is natuurlijk veel beter terug te leiden naar het feit dat ze generaal zijn en een generaal niet gaat lopen. Natuurlijk zitten die op een paard.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Als we in een wereld zouden leven waarin de cavalary niet het sterkste unit zou zijn, dan zouden ze zeker gaan lopen.
Het niet hoeven lopen en sneller zijn is 1 van de factoren welke de cavalary het sterkst maken.
Het niet hoeven lopen en sneller zijn is 1 van de factoren welke de cavalary het sterkst maken.
Ligt er maar net aan wat je doet. Voor verdediging is het niet het beste wapen
.
Verwijderd
Ik moet er nog even een aantal maken ja, maar had van het weekend eigenlijk geen tijd om wat leuke screens te maken.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:49:
Hey bedankt voor het geblaas
Ik klaag er ook niet over hoor,Trouwens de heavy cavalary zijn de vroegere tanks.
Zoals gezegd in de andere post ik gebruik Stainless Steel mod, maar vind het lastig dat ik zo lang moet wachten tot dat ik weer eens een wat zwaardere unit mag bouwen. Iemand enig idee hoe ik dat proces kan versnellen? Al mijn zware cavalerie bijvoorbeeld heb ik ook enkel maar verkregen via opdrachten, die kan ik ook al nauwelijks bouwen.

Ik ga trouwens de gok wagen om met flink kleinere legers hooguit 3 units spearmen en 3 units boogschuttersmijn steden in het Midden-Oosten te bewaken en enkel één leger die de rest van de aanvallen moet gaan afslaan. Daarmee zal ik in ieder geval wat meer geld in de koffers krijgen.
Yeah right. Jij denkt echt dat mensen met geld en macht even lopend het slagveld over gaan?Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:25:
Als we in een wereld zouden leven waarin de cavalary niet het sterkste unit zou zijn, dan zouden ze zeker gaan lopen.
Verwijderd
Via uitbreidingen kan je units vaker bouwen, uitbreidingen krijg je door steden groter te maken en steden maak je groter met farms en voedsel productie. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik speel RR/RC en daar worden de legers veel beter in balans gebracht. Zo kan je bijvoorbeeld maar 1 keer in de 12 beurten paardjes bouwen wat een stuk realistischer is, want iedereen kan met een full stack paardenleger winnen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:55:
[...]
Ik moet er nog even een aantal maken ja, maar had van het weekend eigenlijk geen tijd om wat leuke screens te maken.
[...]
Zoals gezegd in de andere post ik gebruik Stainless Steel mod, maar vind het lastig dat ik zo lang moet wachten tot dat ik weer eens een wat zwaardere unit mag bouwen. Iemand enig idee hoe ik dat proces kan versnellen? Al mijn zware cavalerie bijvoorbeeld heb ik ook enkel maar verkregen via opdrachten, die kan ik ook al nauwelijks bouwen.![]()
Verwijderd
Maar is het dan ook zo dat dat voor de AI ook geld, want het lijkt wel dat in de SS mod de restricties die voor mij gelden op het bouwen van vooral zware units vooral niet gelden voor de AI.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:41:
[...]
Via uitbreidingen kan je units vaker bouwen, uitbreidingen krijg je door steden groter te maken en steden maak je groter met farms en voedsel productie. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik speel RR/RC en daar worden de legers veel beter in balans gebracht. Zo kan je bijvoorbeeld maar 1 keer in de 12 beurten paardjes bouwen wat een stuk realistischer is, want iedereen kan met een full stack paardenleger winnen.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gebieden iemand in bezit heeft en hoe ontwikkeld die zijn. Het kan dus zijn dat jullie bijvoorbeeld allebei 10 gebieden hebben, maar dat jij elke 10 beurten in 2 gebieden 2 heavy cavalerie kan bouwen en dat hij in 10 gebieden 8 gebieden 8 heavy cavalerie kan bouwen.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:58:
[...]
Maar is het dan ook zo dat dat voor de AI ook geld, want het lijkt wel dat in de SS mod de restricties die voor mij gelden op het bouwen van vooral zware units vooral niet gelden voor de AI.Waardoor ik dus dreig te worden overlopen door stack na stack van de AI. Het is dat ik tactisch zo vernuftig ben...lees: 6 units zware cavalerie.
En wat volgens mij ook kan is dat als hij zij gebieden verder heeft geupgrade is dat hij in een gebied bv 2 cavalerie per 10 beurten kan bouwen of 1 per 8 beurten.
Verwijderd
De AI ontwikkelt zijn kastelen/steden meestal op militair gebied volgens mij. Hij heeft wel dezelfde restricties, maar kan doordat hij al vaak verder ontwikkelt is meer van die units bouwen. Ook retrained de AI heel veel waardoor hij zijn units houdt.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:58:
[...]
Maar is het dan ook zo dat dat voor de AI ook geld, want het lijkt wel dat in de SS mod de restricties die voor mij gelden op het bouwen van vooral zware units vooral niet gelden voor de AI.Waardoor ik dus dreig te worden overlopen door stack na stack van de AI. Het is dat ik tactisch zo vernuftig ben...lees: 6 units zware cavalerie.
Maar omdat de AI zo slecht is wordt dat in bijvoorbeeld RR/RC beter in balans gebracht met heel veel money. Ook speelt de AI in RR/RC beter dan in SS 6.2
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 18:24 ]
Verwijderd
Wil je het nu echt op een discussie gaan gooien..Tsurany schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:57:
[...]
Yeah right. Jij denkt echt dat mensen met geld en macht even lopend het slagveld over gaan?
Stel dat een paard langzamer loopt en minder uithoudings vermogen heeft dan een mens.
Zouden de mensen met geld en macht dan nog op die dingen gaan rijden?
Heey jongens,
Ik ben zelf ook een fanatieke MW:TW speler (geweest). Het staat nu al een tijd op een laag pitje omdat hey, soms gaat een game gewoon vervelen
Maar ik ben toch zeker aan het wachten op wat nieuwe mods van onze grote vrienden @ twcenter.net.
Deze community volg ik vrij goed en het is interessant om er rond te dolen.
Maar anyway, ik wilde jullie even lekker maken met wat nieuwe mods die er toch wel aan zitten te komen, na jaren van ontwikkeling. En dan twee in het bijzonder:
Link: Dominion of the Sword
Een mod die te vergelijken is met Stainless Steel in zijn grootsheid, maar dan groter
Een map die ruwweg dezelfde gebieden als SS beslaat, alleen dan met veeel meer steden. Dit hebben ze opgelost door gebruik te maken van forten, waar je dus niets in kan bouwen, maar die wel geintegreerd zijn in de gameplay. Dus controle over forten geven je bonussen etc.
Alle gebouwen worden vernieuwd, het geloof systeem is compleet veranderd en nog veel meer!
In het topic zijn video previews te zien alsmede visuele previews. En natuurlijk veel discussie
Link: The Frontier
Dit is een mod die eigenlijk dezelfde periode beslaat als Empire:TW, maar dan echt vanaf het prille begin. Begin: 1655 (ja hoe gek zijn ze daar bij twcenter, een mod maken terwijl er al een nieuw spel van bestaat!)
Je kan uit de volgende europese facties kiezen: The Netherlands, Spain, France en England. De rest van de slots worden gevuld door de inheemse bevolking, de indianen dus!
De map zal, naar wat ik begrijp, alles van noord-amerika tot centraal-amerika beslaan.
Ook hier compleet nieuwe gebouwen, nieuwe units, eigenlijk alles nieuw!
Ik raad jullie aan om de stickies in de topics te lezen met de verscheidene previews!
Hopelijk hebben jullie, net zoals ik, weer wat om naar uit te kijken!
Ik ben zelf ook een fanatieke MW:TW speler (geweest). Het staat nu al een tijd op een laag pitje omdat hey, soms gaat een game gewoon vervelen
Maar ik ben toch zeker aan het wachten op wat nieuwe mods van onze grote vrienden @ twcenter.net.
Deze community volg ik vrij goed en het is interessant om er rond te dolen.
Maar anyway, ik wilde jullie even lekker maken met wat nieuwe mods die er toch wel aan zitten te komen, na jaren van ontwikkeling. En dan twee in het bijzonder:
Link: Dominion of the Sword
Een mod die te vergelijken is met Stainless Steel in zijn grootsheid, maar dan groter
Alle gebouwen worden vernieuwd, het geloof systeem is compleet veranderd en nog veel meer!
In het topic zijn video previews te zien alsmede visuele previews. En natuurlijk veel discussie
Link: The Frontier
Dit is een mod die eigenlijk dezelfde periode beslaat als Empire:TW, maar dan echt vanaf het prille begin. Begin: 1655 (ja hoe gek zijn ze daar bij twcenter, een mod maken terwijl er al een nieuw spel van bestaat!)
Je kan uit de volgende europese facties kiezen: The Netherlands, Spain, France en England. De rest van de slots worden gevuld door de inheemse bevolking, de indianen dus!
De map zal, naar wat ik begrijp, alles van noord-amerika tot centraal-amerika beslaan.
Ook hier compleet nieuwe gebouwen, nieuwe units, eigenlijk alles nieuw!
Ik raad jullie aan om de stickies in de topics te lezen met de verscheidene previews!
Hopelijk hebben jullie, net zoals ik, weer wat om naar uit te kijken!
Lachen, the netherlands bestond toen nog niet eens
.
Maar is de gameplay bij the frontier ook zo gebaseerd op buskruit (tegenvaller @ E:TW), of valt dat wel mee?
Maar is de gameplay bij the frontier ook zo gebaseerd op buskruit (tegenvaller @ E:TW), of valt dat wel mee?
Daar valt over te twisten, ik kom er ook niet helemaal uit. Maar de wikipedia's over 'Netherlands' en over 'Dutch Replubic' (alternatieve namen: United Provinces, Republic of the Seven United Netherlands, etc.) geven allebei aan dat ze hun onafhankelijkheid gekregen hebben op 26 juli 1581.Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:43:
Lachen, the netherlands bestond toen nog niet eens.
Dus ik ben het toch met je oneens
De gamplay van The Frontier is zeker grotendeels gebasseerd op buskruit, hoe dat zich vertaald ten opzichte van E:TW weet ik natuurlijk niet, maar er zijn verschillende topics over te vinden in hun forum!
Het heette destijds de republiek der verenigde nederlanden als ik me niet vergis.
[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2010 16:39 ]
Replubliek der verenigde Nederlanden = Republic of the Seven United Netherlands, ik beschreef het in het engels. Het is inderdaad 1 van de vele synoniemen.Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:31:
Het heette destijds de republiek der verenigde nederlanden als ik me niet vergis.
De verenigde republiek is iets anders dan Nederland
.
Daar heb je gelijk in. Misschien zal ik ze even een berichtje sturen, maar ik neem aan dat ze dit wel goed verwerken in hun mod. Zoiets als in E:TW, United Provinces ofzo.Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:44:
De verenigde republiek is iets anders dan Nederland.
Verwijderd
Waarom post niemand leuke ingame screenshots van hun empires enz.. 
Ik zal vanavond eens een beginnetje maken dan, als niemand me voor is.
Beginnetje al gemaakt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:58:
Waarom post niemand leuke ingame screenshots van hun empires enz..
Ik ga toch echt wachten totdat er weer een nieuwe mod uit is, DotS of the Frontier, want ik heb de reeds bestaande mods echt helemaal ziek gespeeld!
Verwijderd
Republic of the the Seven United Provinces volgens mij.Contagio schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:34:
[...]
Replubliek der verenigde Nederlanden = Republic of the Seven United Netherlands, ik beschreef het in het engels. Het is inderdaad 1 van de vele synoniemen.
En de mod Third Age: Total War vind ik nog steeds de allerbeste, LOTR in vet mooie setting
Mumakil zijn daar ook echt huge in, 10x zo hoog als mensjes, als die ergens doorheen chargen blijft er niks van een unit over
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 13:55 ]
Nou zal ik dan maar een beginnetje maken
Ik post screens en wat achtergrondinformatie altijd op twcenter.net, in de 'Post your Empires' topic van Stainless Steel. (aangezien dat de mod is die ik speel)
Ben weer begonnen met een campaign, Kingdom of Sicily in dit geval.
Check de volgende link: Kingdom of Sicily
En natuurlijk kan je in dat topic nog veel meer empires zien!
Ik post screens en wat achtergrondinformatie altijd op twcenter.net, in de 'Post your Empires' topic van Stainless Steel. (aangezien dat de mod is die ik speel)
Ben weer begonnen met een campaign, Kingdom of Sicily in dit geval.
Check de volgende link: Kingdom of Sicily
En natuurlijk kan je in dat topic nog veel meer empires zien!
Ik krijg patch 1.2 niet geïnstalleerd, tijdens het installeren van de patch krijg ik een melding: Error unknown, update cannot be continued. De patch is niet corrupt, want zowel de patch die ik van het internet heb gehaald als de patch die op de Kingdoms dvd-rom staan vertonen dit probleem. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat erg veel mensen dit probleem hebben, maar niemand de oplossing weet. Anyone?
Uninstall, Registry cleanen. Opnieuw proberen.Neophyte808 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:58:
Ik krijg patch 1.2 niet geïnstalleerd, tijdens het installeren van de patch krijg ik een melding: Error unknown, update cannot be continued. De patch is niet corrupt, want zowel de patch die ik van het internet heb gehaald als de patch die op de Kingdoms dvd-rom staan vertonen dit probleem. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat erg veel mensen dit probleem hebben, maar niemand de oplossing weet. Anyone?
En anders moet je de andere patch hebben. (je hebt er 1 voor US en 1 voor UK/Eu).
Alleen die campaign was saai helaas, verder wel echt een vette mod ja.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:53:
[...]
Republic of the the Seven United Provinces volgens mij.
En de mod Third Age: Total War vind ik nog steeds de allerbeste, LOTR in vet mooie setting
Mumakil zijn daar ook echt huge in, 10x zo hoog als mensjes, als die ergens doorheen chargen blijft er niks van een unit over
Is er dan een mod met een soort van NL. fractie erin? SS en de retrofit blijf ik het tofst vinden.
[ Voor 30% gewijzigd door Postius op 29-04-2010 17:15 ]
Dat is leuk om een keer te proberen, of 3, maar heeft niet bijster veel effect. Ik weet dat ik de goeie patch heb omdat ik zowel M2:TW als Kingdoms in Nederland heb gekocht en ze beide aan de praat heb gekregen op een andere computer.Postius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:13:
Uninstall, Registry cleanen. Opnieuw proberen.
En anders moet je de andere patch hebben. (je hebt er 1 voor US en 1 voor UK/Eu).
Verwijderd
Heb besloten om weer eens M2TW te gaan spelen. Heb Third Age TW geinstalleerd, is btw een goede mod. Maar sinds ik vandaag m'n computer heb opgestart en de Win7 64bit updates zijn geconfigureerd, krijg ik als ik in een battle zit de error:
Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit
Ik denk dat dit aan de updates ligt, want gisteren deed hij het gewoon en vandaag niet.
Als ik naar updategeschiedenis kijk, zie ik alleen beveiligingsupdates.
Een lijstje van 12 updates, 8 beveiligingsupdates voor windows 7 64 bit, beveilingsupdate voor .net framework,
cumultatieve beveilingsupdate IE8, compatibiliteitsweergavelijst IE8, programma voor het verwijderen van gevaarlijke software.
M2TW: TW Kingdoms met Third Age total war versie 2.1
Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit
Ik denk dat dit aan de updates ligt, want gisteren deed hij het gewoon en vandaag niet.
Als ik naar updategeschiedenis kijk, zie ik alleen beveiligingsupdates.
Een lijstje van 12 updates, 8 beveiligingsupdates voor windows 7 64 bit, beveilingsupdate voor .net framework,
cumultatieve beveilingsupdate IE8, compatibiliteitsweergavelijst IE8, programma voor het verwijderen van gevaarlijke software.
M2TW: TW Kingdoms met Third Age total war versie 2.1
Verwijderd
Probeer het anders opnieuw te installeren, misschien dat dat helpt.
Zou anders begod niet weten hoe het komt en hoe het op te lossen is.
Zou anders begod niet weten hoe het komt en hoe het op te lossen is.
Verwijderd
yo ik ben nieuw hier en had gewoon even zin om een zeer handig ideetje te gebruiken om zeer snel van die vervloekte paus af te zijn (..wel toch behoorlijk snel). mijn eerste spel was met engeland H/H ging van een leien dakje eigelijk, heb mezelf onmiddelijk in frankrijk vastgebeten en nog geen 12 beurten later was frankrijk volledig van de kaart geveegd, dankzij exellent cavalry
, helaas was op dat moment toulouse als crusade objective geplaatst , ik had toevallig dat stukje bijna in bezit en werd de beurt daarna ook geexomunicated, tadada ik kreeg de kruisvaarders op men dak , (alsof ik al niet genoeg problemen had), Is knap lastig die vent te volgen .
anyway in een forum las ik dat als je een huge cathedral bouwt je haast vanzelf een kardinal hebt ...ik heb hierop gewacht maar dit duurt vreselijk lang, Ook gebruikte ik elite assasins om elke keer weer de paus te doden die afkomstig was van een andere factie, Conclusie 70 jaar hard zwoegen ...was me dat een opdracht
De tweede keer speelde ik met frankrijk ( ik ben ngal een cavalry general) , op VH/H (dus higher AI) blijkt dat higher ai zich veel minder gaat focussen in de leer of reproductie van hun kardinalen , na een 20 tal beurten recruterede ik een 5 tal priests uit een eenvoudige burcht ( dienen in spanje naast de moors) en stuurde ze naar het moslimland ( resultaat heel veel kardinalen in een zeer korte tijd ,het had me 3 pauselijke generaties gekost om mijn factiekardienaal op de troon te zetten , alles dat ik nodig had was een 5 a 6 honderdtal florins
anyway in een forum las ik dat als je een huge cathedral bouwt je haast vanzelf een kardinal hebt ...ik heb hierop gewacht maar dit duurt vreselijk lang, Ook gebruikte ik elite assasins om elke keer weer de paus te doden die afkomstig was van een andere factie, Conclusie 70 jaar hard zwoegen ...was me dat een opdracht
De tweede keer speelde ik met frankrijk ( ik ben ngal een cavalry general) , op VH/H (dus higher AI) blijkt dat higher ai zich veel minder gaat focussen in de leer of reproductie van hun kardinalen , na een 20 tal beurten recruterede ik een 5 tal priests uit een eenvoudige burcht ( dienen in spanje naast de moors) en stuurde ze naar het moslimland ( resultaat heel veel kardinalen in een zeer korte tijd ,het had me 3 pauselijke generaties gekost om mijn factiekardienaal op de troon te zetten , alles dat ik nodig had was een 5 a 6 honderdtal florins
Ik heb dit spel een tijdje geleden gekocht als gold edition maar de serialkey die erbij zit werkt niet en sega geeft natuurlijk geen reactie als je om support vraagt.
Dus iemand die dit probleem ook heeft gehad en misschien een oplossing weet?
Dus iemand die dit probleem ook heeft gehad en misschien een oplossing weet?
mediamarkt, maar dat is al een tijdje geleden aangezien ik geen tijd heb gehad om het te spelen
Aha de serial key maakt niet uit. gewoon wat random dingen invullen en je mag installeren.
Dat of ik heb gewoon toevallig een vallid key ingevuld.
Aha de serial key maakt niet uit. gewoon wat random dingen invullen en je mag installeren.
Dat of ik heb gewoon toevallig een vallid key ingevuld.
[ Voor 44% gewijzigd door Shadowhawk00 op 27-02-2011 11:37 ]
Verwijderd
Ik ben ook in het bezit van Medieval total war 2 gold edition, maar ik kan het spel niet spelen.... Heb het geïnstalleerd mar ik ben de CD kwijt, iemand die een no cd crack heeft? Heb was gespeurd op interneet maar ze bleken niet te werken bij mij.
hoi,
dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer maar toch even een gok wagen met een vraag te stellen:)
ik heb MTW 2 nu al een tijdje maar speelde het altijd zonder mod. Ik speel het via steam en mijn vraag is of ik dan ook de mod Stainless Steel kan installeren of kan dat niet omdat het via steam gespeeld wordt?
alvast bedankt
lsnoeren
dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer maar toch even een gok wagen met een vraag te stellen:)
ik heb MTW 2 nu al een tijdje maar speelde het altijd zonder mod. Ik speel het via steam en mijn vraag is of ik dan ook de mod Stainless Steel kan installeren of kan dat niet omdat het via steam gespeeld wordt?
alvast bedankt
lsnoeren
Alles mods werken met steam!lsnoeren schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:06:
hoi,
alvast bedankt
lsnoeren
Stainless steel moet je sowieso hebben. Verder zijn er nog wat goeie mods die samenwerken met stainless steal.
Overigens is de total conversie mod Broken Crescent ook echt een aanrader. Maar zoals gezegd is dit een total conversie en speelt zich compleet in het midden oosten af.
Verder verwijs ik je graag door naar http://www.twcenter.net/forums/ waar alle mods staan. Beetje kijken naar het aantal downloads etc pik je de populaire en goede er wel uit.
Verwijderd
Speel het niet vaak meer en heb het ook niet op steam, maar ik kan wel sjiek mooi googlen en dus voor jou vandaag, tegen de prijs van nul euro, presenteer ik u.:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=453598Install it and start Medieval 2 or Kingdoms over Steam. The Kingdoms launcher will come up, you click play. You can choose between all campaigns including Stainless Steel. Real easy, just don't use the shortcuts you get with your install. You can even use the Steam community features while playing as SS makes alt+tabbing and the chat overlay work without lags.
EDIT: And before you start your first game, go to the Stainless Steel folder and run the config with your settings of choice. You can't do that from Steam/the game/the launcher.
lsnoeren schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:06:
hoi,
alvast bedankt
lsnoeren
Verwijderd
Heb na aanleiding van deze post even stainless 6.4 geinstalleerd, vanavond maar weer even een potje opstarten.lsnoeren schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:06:
hoi,
dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer
is 6,4 alleen voor kindoms of ook voor MTW2?
Kingdoms heb je nodig.
Zijn trouwens nog genoeg mensen die het spelen. Van the third age krijg ik nooit genoeg
Echt bizar hoe een mod zo veel beter kan zijn dan een vanilla game.
Zijn trouwens nog genoeg mensen die het spelen. Van the third age krijg ik nooit genoeg
[ Voor 91% gewijzigd door Il 2 op 15-09-2012 12:41 ]
M2TW is echt één van die spellen waar ik nog ieder jaar wel eens een of twee keer op terug kom om het nogmaals door te spelen (met een factie die ik nog niet eerder geprobeerd heb).
De Third Age mod speel ik ook wel eens, en is ook wel amusant, maar naar mijn smaak speelt het wat te traag. Dit is uiteraard een bewuste keuze geweest van de maker van de mod, om de economie zodanig te maken dat je niet al bij turn 50 zo sterk bent dat er weinig uitdaging meer is, maar ik vind het zelf niet zo interessant om gewoon te stagneren in plaats van vooruit te gaan. Plus die neiging van de mod om je te dwingen je units de halve map over te moeten sjouwen om ze te kunnen hertrainen (10 turns om je units naar dat ene gebied te krijgen waar je ze kan hertrainen - enkele trip - is geen uitzondering), haalt de snelheid er een beetje uit.
Ik speel zelf dus liever de originele campaign (de Kingdoms campaigns zijn ook wel leuk).
De Third Age mod speel ik ook wel eens, en is ook wel amusant, maar naar mijn smaak speelt het wat te traag. Dit is uiteraard een bewuste keuze geweest van de maker van de mod, om de economie zodanig te maken dat je niet al bij turn 50 zo sterk bent dat er weinig uitdaging meer is, maar ik vind het zelf niet zo interessant om gewoon te stagneren in plaats van vooruit te gaan. Plus die neiging van de mod om je te dwingen je units de halve map over te moeten sjouwen om ze te kunnen hertrainen (10 turns om je units naar dat ene gebied te krijgen waar je ze kan hertrainen - enkele trip - is geen uitzondering), haalt de snelheid er een beetje uit.
Ik speel zelf dus liever de originele campaign (de Kingdoms campaigns zijn ook wel leuk).
Verwijderd
Hey iedereen
Ik weet het, ik ben aan de late kant ^^, en waarschijnlijk speelt niemand deze games nog, of wel
?
Ik zou graag Rome en Medieval 2 kopen. Maar voor ik dat doe, heb ik een paar vragen voor jullie:
- Kan je met Rome en Medieval 2 online spelen tegen bijvoorbeeld een vriend?
- Kan men pc (Windows XP) beide games aan?
- Kunnen jullie + en - punten geven voor Rome en Medieval 2 ?
Julie zouden me echt een plezier doen door te antwoorden
Wat eigen inzet mag ook wel
Ik weet het, ik ben aan de late kant ^^, en waarschijnlijk speelt niemand deze games nog, of wel
Ik zou graag Rome en Medieval 2 kopen. Maar voor ik dat doe, heb ik een paar vragen voor jullie:
- Kan je met Rome en Medieval 2 online spelen tegen bijvoorbeeld een vriend?
- Kan men pc (Windows XP) beide games aan?
- Kunnen jullie + en - punten geven voor Rome en Medieval 2 ?
Julie zouden me echt een plezier doen door te antwoorden
Wat eigen inzet mag ook wel
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 23-07-2013 19:38 ]
Een mod voor de Zeldaliefhebbers onder ons:
Hyrule Total War:
Hyrule Total War:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Na alle problemen met Rome II heb ik Medieval II weer helemaal herontdekt. Speelt geweldig, ook op oudere hardware alle settings op maximaal. Ik speel nu met de Stainless Steel 6.4 mod wat de game zoveel meer extra geeft dan vanilla.
Leuk om te zien dat de mods voor Medieval II nog steeds worden ontwikkeld.
Binnenkort komt Stainless Steel 7.0 uit en de screenshots beloven veel goeds.
Zijn er hier nog meer Medieval II liefhebbers?
En goede mod tips zijn welkom. Want de OP hier is al heel lang niet meer bijgewerkt.
Voorproefje van het nieuwste Stainless Steel 7.0: http://www.twcenter.net/f...its-overhaul-announcement

Leuk om te zien dat de mods voor Medieval II nog steeds worden ontwikkeld.
Binnenkort komt Stainless Steel 7.0 uit en de screenshots beloven veel goeds.
Zijn er hier nog meer Medieval II liefhebbers?
En goede mod tips zijn welkom. Want de OP hier is al heel lang niet meer bijgewerkt.
Voorproefje van het nieuwste Stainless Steel 7.0: http://www.twcenter.net/f...its-overhaul-announcement

Hallo allen,
Ik ben nu aan het spelen als de Engelsen en ik heb heel Europa in mijn bezit. Echter kom ik nu de timurids en de mongolen tegen. De mongolen ca va nog maar de timurids maken mij gewoon af.
Die olifanten met kanonnen zijn er teveel aan. Iemand enig idee welke tactiek ik kan gebruiken ? Ik hou ze nu nog af bij constantinopel maar hoelang nog ...
Ik ben nu aan het spelen als de Engelsen en ik heb heel Europa in mijn bezit. Echter kom ik nu de timurids en de mongolen tegen. De mongolen ca va nog maar de timurids maken mij gewoon af.
Die olifanten met kanonnen zijn er teveel aan. Iemand enig idee welke tactiek ik kan gebruiken ? Ik hou ze nu nog af bij constantinopel maar hoelang nog ...
Speren? Over het algemeen houden olifanten niet van speren..Yarisken schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:59:
Hallo allen,
Als ze siegen, sally forth en laat canon towers / siege weapons ze decimeren.
Over het algemeen zal je moeten accepteren dat je wat steden zult moeten verliezen, zodat zij hun beste units verliezen in de verschillende gevechten en dat ze zich wat meer verspreiden. Dan hoef je niet meer 2-3 full stacks met veteran units te vechten.
Of je cheesed het en stuurt een leger aan assassins op ze af, en met wat power-word: reload kan je ze allemaal assasinaten tot er niemand meer over is. Niet makkelijk omdat ze zulke goede generals hebben in het begin, maar het is mogelijk (heb het zelf meerdere malen gedaan).
Over het algemeen zal je moeten accepteren dat je wat steden zult moeten verliezen, zodat zij hun beste units verliezen in de verschillende gevechten en dat ze zich wat meer verspreiden. Dan hoef je niet meer 2-3 full stacks met veteran units te vechten.
Of je cheesed het en stuurt een leger aan assassins op ze af, en met wat power-word: reload kan je ze allemaal assasinaten tot er niemand meer over is. Niet makkelijk omdat ze zulke goede generals hebben in het begin, maar het is mogelijk (heb het zelf meerdere malen gedaan).
Dat is ook idd een optie, ik speel nooit met assasins maar ik vrees dat ik geen keuze ga hebben. Ze zijn gewoon te sterk :-).