Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 54.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat laatste is natuurlijk veel beter terug te leiden naar het feit dat ze generaal zijn en een generaal niet gaat lopen. Natuurlijk zitten die op een paard.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

Als we in een wereld zouden leven waarin de cavalary niet het sterkste unit zou zijn, dan zouden ze zeker gaan lopen.

Het niet hoeven lopen en sneller zijn is 1 van de factoren welke de cavalary het sterkst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ligt er maar net aan wat je doet. Voor verdediging is het niet het beste wapen ;).

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

Anoniem: 125150 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:49:
Hey bedankt voor het geblaas :D
Leuke campagne ben je aan het uitvoeren zo, heb je geen screenshots ?
Ik moet er nog even een aantal maken ja, maar had van het weekend eigenlijk geen tijd om wat leuke screens te maken.
Trouwens de heavy cavalary zijn de vroegere tanks.
Tuurlijk bepalen zij een hele grote factor van de battle.
Anders zou je fam member of general toch ook niet altijd een cavalary unit zijn.
Ik klaag er ook niet over hoor, 8) het viel me enkel op. Ik ben nu dus ook een legertje aan het bouwen met flink wat zware cavalerie, want mijn infanterie (spearmen) beginnen nu toch echt lichtjes waardeloos te worden. De legers van de landen om mij heen hebben erg veel zware infanterie, terwijl ik die nauwelijk kan bij bouwen.

Zoals gezegd in de andere post ik gebruik Stainless Steel mod, maar vind het lastig dat ik zo lang moet wachten tot dat ik weer eens een wat zwaardere unit mag bouwen. Iemand enig idee hoe ik dat proces kan versnellen? Al mijn zware cavalerie bijvoorbeeld heb ik ook enkel maar verkregen via opdrachten, die kan ik ook al nauwelijks bouwen. :/

Ik ga trouwens de gok wagen om met flink kleinere legers hooguit 3 units spearmen en 3 units boogschuttersmijn steden in het Midden-Oosten te bewaken en enkel één leger die de rest van de aanvallen moet gaan afslaan. Daarmee zal ik in ieder geval wat meer geld in de koffers krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 125150 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:25:
Als we in een wereld zouden leven waarin de cavalary niet het sterkste unit zou zijn, dan zouden ze zeker gaan lopen.

Het niet hoeven lopen en sneller zijn is 1 van de factoren welke de cavalary het sterkst maken.
Yeah right. Jij denkt echt dat mensen met geld en macht even lopend het slagveld over gaan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328200

Anoniem: 160170 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:55:
[...]

Ik moet er nog even een aantal maken ja, maar had van het weekend eigenlijk geen tijd om wat leuke screens te maken.

[...]

Zoals gezegd in de andere post ik gebruik Stainless Steel mod, maar vind het lastig dat ik zo lang moet wachten tot dat ik weer eens een wat zwaardere unit mag bouwen. Iemand enig idee hoe ik dat proces kan versnellen? Al mijn zware cavalerie bijvoorbeeld heb ik ook enkel maar verkregen via opdrachten, die kan ik ook al nauwelijks bouwen. :/
Via uitbreidingen kan je units vaker bouwen, uitbreidingen krijg je door steden groter te maken en steden maak je groter met farms en voedsel productie. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik speel RR/RC en daar worden de legers veel beter in balans gebracht. Zo kan je bijvoorbeeld maar 1 keer in de 12 beurten paardjes bouwen wat een stuk realistischer is, want iedereen kan met een full stack paardenleger winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328200 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:41:
[...]

Via uitbreidingen kan je units vaker bouwen, uitbreidingen krijg je door steden groter te maken en steden maak je groter met farms en voedsel productie. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik speel RR/RC en daar worden de legers veel beter in balans gebracht. Zo kan je bijvoorbeeld maar 1 keer in de 12 beurten paardjes bouwen wat een stuk realistischer is, want iedereen kan met een full stack paardenleger winnen.
Maar is het dan ook zo dat dat voor de AI ook geld, want het lijkt wel dat in de SS mod de restricties die voor mij gelden op het bouwen van vooral zware units vooral niet gelden voor de AI. :') Waardoor ik dus dreig te worden overlopen door stack na stack van de AI. Het is dat ik tactisch zo vernuftig ben...lees: 6 units zware cavalerie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 13:59
Anoniem: 160170 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:58:
[...]

Maar is het dan ook zo dat dat voor de AI ook geld, want het lijkt wel dat in de SS mod de restricties die voor mij gelden op het bouwen van vooral zware units vooral niet gelden voor de AI. :') Waardoor ik dus dreig te worden overlopen door stack na stack van de AI. Het is dat ik tactisch zo vernuftig ben...lees: 6 units zware cavalerie. ;)
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gebieden iemand in bezit heeft en hoe ontwikkeld die zijn. Het kan dus zijn dat jullie bijvoorbeeld allebei 10 gebieden hebben, maar dat jij elke 10 beurten in 2 gebieden 2 heavy cavalerie kan bouwen en dat hij in 10 gebieden 8 gebieden 8 heavy cavalerie kan bouwen.

En wat volgens mij ook kan is dat als hij zij gebieden verder heeft geupgrade is dat hij in een gebied bv 2 cavalerie per 10 beurten kan bouwen of 1 per 8 beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328200

Anoniem: 160170 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:58:
[...]

De AI ontwikkelt zijn kastelen/steden meestal op militair gebied volgens mij. Hij heeft wel dezelfde restricties, maar kan doordat hij al vaak verder ontwikkelt is meer van die units bouwen. Ook retrained de AI heel veel waardoor hij zijn units houdt.

Maar omdat de AI zo slecht is wordt dat in bijvoorbeeld RR/RC beter in balans gebracht met heel veel money. Ook speelt de AI in RR/RC beter dan in SS 6.2

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 328200 op 31-01-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Yeah right. Jij denkt echt dat mensen met geld en macht even lopend het slagveld over gaan?
Wil je het nu echt op een discussie gaan gooien..

Stel dat een paard langzamer loopt en minder uithoudings vermogen heeft dan een mens.
Zouden de mensen met geld en macht dan nog op die dingen gaan rijden?

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

Heey jongens,

Ik ben zelf ook een fanatieke MW:TW speler (geweest). Het staat nu al een tijd op een laag pitje omdat hey, soms gaat een game gewoon vervelen ;)

Maar ik ben toch zeker aan het wachten op wat nieuwe mods van onze grote vrienden @ twcenter.net.
Deze community volg ik vrij goed en het is interessant om er rond te dolen.

Maar anyway, ik wilde jullie even lekker maken met wat nieuwe mods die er toch wel aan zitten te komen, na jaren van ontwikkeling. En dan twee in het bijzonder:

Link: Dominion of the Sword
Een mod die te vergelijken is met Stainless Steel in zijn grootsheid, maar dan groter ;) Een map die ruwweg dezelfde gebieden als SS beslaat, alleen dan met veeel meer steden. Dit hebben ze opgelost door gebruik te maken van forten, waar je dus niets in kan bouwen, maar die wel geintegreerd zijn in de gameplay. Dus controle over forten geven je bonussen etc.
Alle gebouwen worden vernieuwd, het geloof systeem is compleet veranderd en nog veel meer!
In het topic zijn video previews te zien alsmede visuele previews. En natuurlijk veel discussie ;)

Link: The Frontier
Dit is een mod die eigenlijk dezelfde periode beslaat als Empire:TW, maar dan echt vanaf het prille begin. Begin: 1655 (ja hoe gek zijn ze daar bij twcenter, een mod maken terwijl er al een nieuw spel van bestaat!)
Je kan uit de volgende europese facties kiezen: The Netherlands, Spain, France en England. De rest van de slots worden gevuld door de inheemse bevolking, de indianen dus!
De map zal, naar wat ik begrijp, alles van noord-amerika tot centraal-amerika beslaan.
Ook hier compleet nieuwe gebouwen, nieuwe units, eigenlijk alles nieuw!

Ik raad jullie aan om de stickies in de topics te lezen met de verscheidene previews!

Hopelijk hebben jullie, net zoals ik, weer wat om naar uit te kijken!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lachen, the netherlands bestond toen nog niet eens :P.

Maar is de gameplay bij the frontier ook zo gebaseerd op buskruit (tegenvaller @ E:TW), of valt dat wel mee?

• Contagio

Contagio

Vullend

Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:43:
Lachen, the netherlands bestond toen nog niet eens :P.

Maar is de gameplay bij the frontier ook zo gebaseerd op buskruit (tegenvaller @ E:TW), of valt dat wel mee?
Daar valt over te twisten, ik kom er ook niet helemaal uit. Maar de wikipedia's over 'Netherlands' en over 'Dutch Replubic' (alternatieve namen: United Provinces, Republic of the Seven United Netherlands, etc.) geven allebei aan dat ze hun onafhankelijkheid gekregen hebben op 26 juli 1581.
Dus ik ben het toch met je oneens :P

De gamplay van The Frontier is zeker grotendeels gebasseerd op buskruit, hoe dat zich vertaald ten opzichte van E:TW weet ik natuurlijk niet, maar er zijn verschillende topics over te vinden in hun forum!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het heette destijds de republiek der verenigde nederlanden als ik me niet vergis.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2010 16:39 ]

• Contagio

Contagio

Vullend

Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:31:
Het heette destijds de republiek der verenigde nederlanden als ik me niet vergis.
Replubliek der verenigde Nederlanden = Republic of the Seven United Netherlands, ik beschreef het in het engels. Het is inderdaad 1 van de vele synoniemen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De verenigde republiek is iets anders dan Nederland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:44:
De verenigde republiek is iets anders dan Nederland ;).
Daar heb je gelijk in. Misschien zal ik ze even een berichtje sturen, maar ik neem aan dat ze dit wel goed verwerken in hun mod. Zoiets als in E:TW, United Provinces ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom post niemand leuke ingame screenshots van hun empires enz.. :(

Ik zal vanavond eens een beginnetje maken dan, als niemand me voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Anoniem: 125150 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:58:
Waarom post niemand leuke ingame screenshots van hun empires enz.. :(

Ik zal vanavond eens een beginnetje maken dan, als niemand me voor is.
Beginnetje al gemaakt? :)

Ik ga toch echt wachten totdat er weer een nieuwe mod uit is, DotS of the Frontier, want ik heb de reeds bestaande mods echt helemaal ziek gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Contagio schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Replubliek der verenigde Nederlanden = Republic of the Seven United Netherlands, ik beschreef het in het engels. Het is inderdaad 1 van de vele synoniemen.
Republic of the the Seven United Provinces volgens mij.

En de mod Third Age: Total War vind ik nog steeds de allerbeste, LOTR in vet mooie setting :)
Mumakil zijn daar ook echt huge in, 10x zo hoog als mensjes, als die ergens doorheen chargen blijft er niks van een unit over :P

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 233889 op 12-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Nou zal ik dan maar een beginnetje maken >:)

Ik post screens en wat achtergrondinformatie altijd op twcenter.net, in de 'Post your Empires' topic van Stainless Steel. (aangezien dat de mod is die ik speel)

Ben weer begonnen met een campaign, Kingdom of Sicily in dit geval.

Check de volgende link: Kingdom of Sicily

En natuurlijk kan je in dat topic nog veel meer empires zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 22:59

Neophyte808

Gadget inspector

Ik krijg patch 1.2 niet geïnstalleerd, tijdens het installeren van de patch krijg ik een melding: Error unknown, update cannot be continued. De patch is niet corrupt, want zowel de patch die ik van het internet heb gehaald als de patch die op de Kingdoms dvd-rom staan vertonen dit probleem. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat erg veel mensen dit probleem hebben, maar niemand de oplossing weet. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Neophyte808 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:58:
Ik krijg patch 1.2 niet geïnstalleerd, tijdens het installeren van de patch krijg ik een melding: Error unknown, update cannot be continued. De patch is niet corrupt, want zowel de patch die ik van het internet heb gehaald als de patch die op de Kingdoms dvd-rom staan vertonen dit probleem. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat erg veel mensen dit probleem hebben, maar niemand de oplossing weet. Anyone?
Uninstall, Registry cleanen. Opnieuw proberen.

En anders moet je de andere patch hebben. (je hebt er 1 voor US en 1 voor UK/Eu).
Anoniem: 233889 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Republic of the the Seven United Provinces volgens mij.

En de mod Third Age: Total War vind ik nog steeds de allerbeste, LOTR in vet mooie setting :)
Mumakil zijn daar ook echt huge in, 10x zo hoog als mensjes, als die ergens doorheen chargen blijft er niks van een unit over :P
Alleen die campaign was saai helaas, verder wel echt een vette mod ja.

Is er dan een mod met een soort van NL. fractie erin? SS en de retrofit blijf ik het tofst vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Postius op 29-04-2010 17:15 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 22:59

Neophyte808

Gadget inspector

Postius schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:13:

Uninstall, Registry cleanen. Opnieuw proberen.

En anders moet je de andere patch hebben. (je hebt er 1 voor US en 1 voor UK/Eu).
Dat is leuk om een keer te proberen, of 3, maar heeft niet bijster veel effect. Ik weet dat ik de goeie patch heb omdat ik zowel M2:TW als Kingdoms in Nederland heb gekocht en ze beide aan de praat heb gekregen op een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340973

Heb besloten om weer eens M2TW te gaan spelen. Heb Third Age TW geinstalleerd, is btw een goede mod. Maar sinds ik vandaag m'n computer heb opgestart en de Win7 64bit updates zijn geconfigureerd, krijg ik als ik in een battle zit de error:
Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit

Ik denk dat dit aan de updates ligt, want gisteren deed hij het gewoon en vandaag niet.
Als ik naar updategeschiedenis kijk, zie ik alleen beveiligingsupdates.
Een lijstje van 12 updates, 8 beveiligingsupdates voor windows 7 64 bit, beveilingsupdate voor .net framework,
cumultatieve beveilingsupdate IE8, compatibiliteitsweergavelijst IE8, programma voor het verwijderen van gevaarlijke software.

M2TW: TW Kingdoms met Third Age total war versie 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het anders opnieuw te installeren, misschien dat dat helpt.
Zou anders begod niet weten hoe het komt en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389624

yo ik ben nieuw hier en had gewoon even zin om een zeer handig ideetje te gebruiken om zeer snel van die vervloekte paus af te zijn (..wel toch behoorlijk snel). mijn eerste spel was met engeland H/H ging van een leien dakje eigelijk, heb mezelf onmiddelijk in frankrijk vastgebeten en nog geen 12 beurten later was frankrijk volledig van de kaart geveegd, dankzij exellent cavalry ;) , helaas was op dat moment toulouse als crusade objective geplaatst , ik had toevallig dat stukje bijna in bezit en werd de beurt daarna ook geexomunicated, tadada ik kreeg de kruisvaarders op men dak , (alsof ik al niet genoeg problemen had), Is knap lastig die vent te volgen .

anyway in een forum las ik dat als je een huge cathedral bouwt je haast vanzelf een kardinal hebt ...ik heb hierop gewacht maar dit duurt vreselijk lang, Ook gebruikte ik elite assasins om elke keer weer de paus te doden die afkomstig was van een andere factie, Conclusie 70 jaar hard zwoegen ...was me dat een opdracht

De tweede keer speelde ik met frankrijk ( ik ben ngal een cavalry general) , op VH/H (dus higher AI) blijkt dat higher ai zich veel minder gaat focussen in de leer of reproductie van hun kardinalen , na een 20 tal beurten recruterede ik een 5 tal priests uit een eenvoudige burcht ( dienen in spanje naast de moors) en stuurde ze naar het moslimland ( resultaat heel veel kardinalen in een zeer korte tijd ,het had me 3 pauselijke generaties gekost om mijn factiekardienaal op de troon te zetten , alles dat ik nodig had was een 5 a 6 honderdtal florins ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik heb dit spel een tijdje geleden gekocht als gold edition maar de serialkey die erbij zit werkt niet en sega geeft natuurlijk geen reactie als je om support vraagt.
Dus iemand die dit probleem ook heeft gehad en misschien een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
mediamarkt, maar dat is al een tijdje geleden aangezien ik geen tijd heb gehad om het te spelen

Aha de serial key maakt niet uit. gewoon wat random dingen invullen en je mag installeren.
Dat of ik heb gewoon toevallig een vallid key ingevuld.

[ Voor 44% gewijzigd door Shadowhawk00 op 27-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379717

Ik ben ook in het bezit van Medieval total war 2 gold edition, maar ik kan het spel niet spelen.... Heb het geïnstalleerd mar ik ben de CD kwijt, iemand die een no cd crack heeft? Heb was gespeurd op interneet maar ze bleken niet te werken bij mij.

• lsnoeren
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
hoi,

dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer maar toch even een gok wagen met een vraag te stellen:)
ik heb MTW 2 nu al een tijdje maar speelde het altijd zonder mod. Ik speel het via steam en mijn vraag is of ik dan ook de mod Stainless Steel kan installeren of kan dat niet omdat het via steam gespeeld wordt?

alvast bedankt

lsnoeren

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
lsnoeren schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:06:
hoi,

dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer maar toch even een gok wagen met een vraag te stellen:)
ik heb MTW 2 nu al een tijdje maar speelde het altijd zonder mod. Ik speel het via steam en mijn vraag is of ik dan ook de mod Stainless Steel kan installeren of kan dat niet omdat het via steam gespeeld wordt?

alvast bedankt

lsnoeren
Alles mods werken met steam!

Stainless steel moet je sowieso hebben. Verder zijn er nog wat goeie mods die samenwerken met stainless steal.

Overigens is de total conversie mod Broken Crescent ook echt een aanrader. Maar zoals gezegd is dit een total conversie en speelt zich compleet in het midden oosten af.

Verder verwijs ik je graag door naar http://www.twcenter.net/forums/ waar alle mods staan. Beetje kijken naar het aantal downloads etc pik je de populaire en goede er wel uit.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Speel het niet vaak meer en heb het ook niet op steam, maar ik kan wel sjiek mooi googlen en dus voor jou vandaag, tegen de prijs van nul euro, presenteer ik u.:
Install it and start Medieval 2 or Kingdoms over Steam. The Kingdoms launcher will come up, you click play. You can choose between all campaigns including Stainless Steel. Real easy, just don't use the shortcuts you get with your install. You can even use the Steam community features while playing as SS makes alt+tabbing and the chat overlay work without lags.

EDIT: And before you start your first game, go to the Stainless Steel folder and run the config with your settings of choice. You can't do that from Steam/the game/the launcher.
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=453598
hoi,

alvast bedankt

lsnoeren

• lsnoeren
bedankt voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi,

dit spel speelt uiteraard helemaal niemand meer
Heb na aanleiding van deze post even stainless 6.4 geinstalleerd, vanavond maar weer even een potje opstarten. :')

• lsnoeren
is 6,4 alleen voor kindoms of ook voor MTW2?

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kingdoms heb je nodig.

Zijn trouwens nog genoeg mensen die het spelen. Van the third age krijg ik nooit genoeg :) Echt bizar hoe een mod zo veel beter kan zijn dan een vanilla game.

[ Voor 91% gewijzigd door Il 2 op 15-09-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M2TW is echt één van die spellen waar ik nog ieder jaar wel eens een of twee keer op terug kom om het nogmaals door te spelen (met een factie die ik nog niet eerder geprobeerd heb).

De Third Age mod speel ik ook wel eens, en is ook wel amusant, maar naar mijn smaak speelt het wat te traag. Dit is uiteraard een bewuste keuze geweest van de maker van de mod, om de economie zodanig te maken dat je niet al bij turn 50 zo sterk bent dat er weinig uitdaging meer is, maar ik vind het zelf niet zo interessant om gewoon te stagneren in plaats van vooruit te gaan. Plus die neiging van de mod om je te dwingen je units de halve map over te moeten sjouwen om ze te kunnen hertrainen (10 turns om je units naar dat ene gebied te krijgen waar je ze kan hertrainen - enkele trip - is geen uitzondering), haalt de snelheid er een beetje uit.

Ik speel zelf dus liever de originele campaign (de Kingdoms campaigns zijn ook wel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491848

Hey iedereen

Ik weet het, ik ben aan de late kant ^^, en waarschijnlijk speelt niemand deze games nog, of wel :) ?
Ik zou graag Rome en Medieval 2 kopen. Maar voor ik dat doe, heb ik een paar vragen voor jullie:

- Kan je met Rome en Medieval 2 online spelen tegen bijvoorbeeld een vriend?
- Kan men pc (Windows XP) beide games aan?
- Kunnen jullie + en - punten geven voor Rome en Medieval 2 ?

Julie zouden me echt een plezier doen door te antwoorden :*)

Wat eigen inzet mag ook wel

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 23-07-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een mod voor de Zeldaliefhebbers onder ons:

Hyrule Total War:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Na alle problemen met Rome II heb ik Medieval II weer helemaal herontdekt. Speelt geweldig, ook op oudere hardware alle settings op maximaal. Ik speel nu met de Stainless Steel 6.4 mod wat de game zoveel meer extra geeft dan vanilla.

Leuk om te zien dat de mods voor Medieval II nog steeds worden ontwikkeld.
Binnenkort komt Stainless Steel 7.0 uit en de screenshots beloven veel goeds. :)

Zijn er hier nog meer Medieval II liefhebbers?
En goede mod tips zijn welkom. Want de OP hier is al heel lang niet meer bijgewerkt.

Voorproefje van het nieuwste Stainless Steel 7.0: http://www.twcenter.net/f...its-overhaul-announcement

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zdzy4h.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1t8p6h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x0yyrt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
Hallo allen,

Ik ben nu aan het spelen als de Engelsen en ik heb heel Europa in mijn bezit. Echter kom ik nu de timurids en de mongolen tegen. De mongolen ca va nog maar de timurids maken mij gewoon af.
Die olifanten met kanonnen zijn er teveel aan. Iemand enig idee welke tactiek ik kan gebruiken ? Ik hou ze nu nog af bij constantinopel maar hoelang nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nog meer overpowered kanonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 09:46
Yarisken schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:59:
Hallo allen,

Ik ben nu aan het spelen als de Engelsen en ik heb heel Europa in mijn bezit. Echter kom ik nu de timurids en de mongolen tegen. De mongolen ca va nog maar de timurids maken mij gewoon af.
Die olifanten met kanonnen zijn er teveel aan. Iemand enig idee welke tactiek ik kan gebruiken ? Ik hou ze nu nog af bij constantinopel maar hoelang nog ...
Speren? Over het algemeen houden olifanten niet van speren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ze siegen, sally forth en laat canon towers / siege weapons ze decimeren.

Over het algemeen zal je moeten accepteren dat je wat steden zult moeten verliezen, zodat zij hun beste units verliezen in de verschillende gevechten en dat ze zich wat meer verspreiden. Dan hoef je niet meer 2-3 full stacks met veteran units te vechten.

Of je cheesed het en stuurt een leger aan assassins op ze af, en met wat power-word: reload kan je ze allemaal assasinaten tot er niemand meer over is. Niet makkelijk omdat ze zulke goede generals hebben in het begin, maar het is mogelijk (heb het zelf meerdere malen gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
Dat is ook idd een optie, ik speel nooit met assasins maar ik vrees dat ik geen keuze ga hebben. Ze zijn gewoon te sterk :-).
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste