Kun je alsjeblieft de edit-knop gebruiken inplaats van te triple-posten, en wil je het topic een beetje schoon houden van offtopic gepraat? Bvd.
d-star,
Ik heb een aantal van de stappen ondernomen. Ik heb gewoon het spel verwijderd via de uninstall, pc opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, direct patch 1.2 erover heen gehaald. En de problemen waren voorbij!
Ik heb een aantal van de stappen ondernomen. Ik heb gewoon het spel verwijderd via de uninstall, pc opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, direct patch 1.2 erover heen gehaald. En de problemen waren voorbij!
Spielerei...
Zal es kijken hoe ik mijn hoofdstad verplaats. London ligt niet meer echt centraal in mijn rijk.
Wat heeft dat verplaatsen eigenlijk voor nut? (meer inkomsten?).
Op dat gebied heb ik eigenlijk niet te klagen want, ik heb heel noord-italie, gedeeltelijk frankrijk, duitsland en belgie in handen en vooral italie en belgie zijn een goudmijntje.
Ik ben gelijk op allermoeilijkst begonnen (ken RTW ook) en gepatched tot de ena laatste, niet heel veel bugs gezien, maar idd had welles het geluk dat mijn tegenstander voor de muren van mijn stad gingen kamperen
. Die nieuwe patch doe ik dus niet, want een nieuwe install en opruimen vind ik nu ff teveel werk.
Moet zeggen nog best een uitfdaging en na een paar keer gepwnd te zijn, heb ik nu echt strategisch steden en kastelen overgenomen en gemaakt. En als ik niet Engeland speel is het erg lastig. De tegenstanders zijn namelijk wel redelijk verraders en als je ze niet bedreigt met een superieur leger kan je echt niet op ze bouwen. Vooral in het begin is dat matig, beetje jammer dus.
zit op turn 140 ofzo en moet nog aardig aanpoten om genoeg land in handen te krijgen. Zal zo es ff kijken. wel jammer dat ik een tijdelijk niet overklok moederbord heb, want de wachttijden lopen wel aardig op onderhand.
Wat heeft dat verplaatsen eigenlijk voor nut? (meer inkomsten?).
Op dat gebied heb ik eigenlijk niet te klagen want, ik heb heel noord-italie, gedeeltelijk frankrijk, duitsland en belgie in handen en vooral italie en belgie zijn een goudmijntje.
Ik ben gelijk op allermoeilijkst begonnen (ken RTW ook) en gepatched tot de ena laatste, niet heel veel bugs gezien, maar idd had welles het geluk dat mijn tegenstander voor de muren van mijn stad gingen kamperen
Moet zeggen nog best een uitfdaging en na een paar keer gepwnd te zijn, heb ik nu echt strategisch steden en kastelen overgenomen en gemaakt. En als ik niet Engeland speel is het erg lastig. De tegenstanders zijn namelijk wel redelijk verraders en als je ze niet bedreigt met een superieur leger kan je echt niet op ze bouwen. Vooral in het begin is dat matig, beetje jammer dus.
zit op turn 140 ofzo en moet nog aardig aanpoten om genoeg land in handen te krijgen. Zal zo es ff kijken. wel jammer dat ik een tijdelijk niet overklok moederbord heb, want de wachttijden lopen wel aardig op onderhand.
Nukezone FTW
Dan moet je de stad selecteren, en dan zie je bij de stads-schermpje waar je mannetjes enzo kunt maken links onder een icoontje van een gebouwtje met een sterretje erboven. Desnoods even meer details weergeven doen en dan staat het daar.
Het nut ervan is dat je daardoor de 'Distance to capitol' penalty in steden kunt verminderen waardoor je bevolkinging een hogere happyness krijgt. Het beste dus de stad zo dicht mogelijk in het midden van je rijk.
ahah relaxt. Bedankt ik kon idd al niets vinden daar. (al stonden de graphics al hoog
).
Zal wel nog wat uitmaken want vooral in Italie (verst weg), heb ik al aardige cathedralen en andere gein gebouwt.
Net eindelijk de Fransen van de kaart geveegt. Ze hadden al een turn of 60 een stadje aan 3kanten omgeven door mijn rijk en nog hadden ze constant praatjes. Tja het houdt een keer op
Was een leuke battle; Ik met 1 leger tegen 3 franse. Ze kwamen pcies gelijktijdig van 2kanten aan en aan de andere kant was de stad. Mijn leger moest dus opgesplitst in 2 omdat het leger in de stad toch wel zou verdedigen (glukkig).
uitslag 350losses voor mij en 2100 voor hem.
Toegegeven hij had wel aardig veel crossbow en townmilitia en ik een stuk of 4groepen English knights en 3generaals + lekker goeie archers en infanterie, maar alsnog een lekkere score.
In RTW haalde ik soms wel gemiddeldes van boven de 10op1 maar hier is de AI toch wel iets slimmer en blijft niet stilstaan om vermorzelt te worden onder enorme vurige pijlenregens.
Leuk bij RTW was ook dat het moraal van je tegenstander veel beter reageerde op jou acties. Hier werkt dat geloof ik niet zo goed.
Stom is wel dat hij altijd zijn crossbow en archers vooruit stuurt en ik alleen maar ff een paar groepjes paarden vooruit hoef te sturen om al flinke paniek te veroorzaken. Ok ze trekken zich dan snel trug (en ik de paardjes), maar dan is al de helft omgelegt.
Nog een vraagje welke faction heeft olifanten?
Die lijken mij wel lekker heftig.
Zal wel nog wat uitmaken want vooral in Italie (verst weg), heb ik al aardige cathedralen en andere gein gebouwt.
Net eindelijk de Fransen van de kaart geveegt. Ze hadden al een turn of 60 een stadje aan 3kanten omgeven door mijn rijk en nog hadden ze constant praatjes. Tja het houdt een keer op
Was een leuke battle; Ik met 1 leger tegen 3 franse. Ze kwamen pcies gelijktijdig van 2kanten aan en aan de andere kant was de stad. Mijn leger moest dus opgesplitst in 2 omdat het leger in de stad toch wel zou verdedigen (glukkig).
uitslag 350losses voor mij en 2100 voor hem.
Toegegeven hij had wel aardig veel crossbow en townmilitia en ik een stuk of 4groepen English knights en 3generaals + lekker goeie archers en infanterie, maar alsnog een lekkere score.
In RTW haalde ik soms wel gemiddeldes van boven de 10op1 maar hier is de AI toch wel iets slimmer en blijft niet stilstaan om vermorzelt te worden onder enorme vurige pijlenregens.
Leuk bij RTW was ook dat het moraal van je tegenstander veel beter reageerde op jou acties. Hier werkt dat geloof ik niet zo goed.
Stom is wel dat hij altijd zijn crossbow en archers vooruit stuurt en ik alleen maar ff een paar groepjes paarden vooruit hoef te sturen om al flinke paniek te veroorzaken. Ok ze trekken zich dan snel trug (en ik de paardjes), maar dan is al de helft omgelegt.
Nukezone FTW
Geen speelbare faction. De Timurids hebben ze. Maar als je met een generaal ergens door de woestijn bij saoudi-arabië loopt kun je ze ook soms kopen.Powrskin schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:11:
hm jammer zeg, maar ik ga meteen een leger die kant opsturen, want een paar 100olifanten zijn vast een goede uitbreiding op mijn slagkracht.
Nukezone FTW
Zeker. 600 kills en 0 losses zijn zeker geen uitzondering met die beestenPowrskin schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:29:
hm jammer zeg, maar ik ga meteen een leger die kant opsturen, want een paar 100olifanten zijn vast een goede uitbreiding op mijn slagkracht.
Anoniem: 219197
als ik rome total war wil gaan spelen komt er te staan in rome total war has encountered an unspicified error en wil now exit
hoe kan ik dit verhelpen, en hoe komt dit?
mvg
mvg
Patchen? Reïnstall? DVD terugbrengen?Anoniem: 219197 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:25:
als ik rome total war wil gaan spelen komt er te staan in rome total war has encountered an unspicified error en wil now exit
mvg
En wil je dit ajb in een apart topic posten, want dit is een discussie topic over medieval 2.
Anoniem: 115092
Hallo,
patch 1.2 valt mij toch een beetje tegen De AI kan echt niet siegen!!! Ik heb geen 1 goede AI siege mee gemaakt. Het duurt eerst al een eeuwigheid voor ze door de eerste muur heen zijn bij een groot kasteel, laatstaan dat ze door muur 2 of 3 komen. Eigenlijk berijken ze dat nooit. Ik win regelmatig met ene piep klein legertje tegen een overmacht van 2000+ soldaten, puur omdat ze niet verder komen als muur 1. Jammer.
Ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding. Vooral ook naar de Hot Seat multiplayer modus. Vraag me alleen af hoe je dan op 1 PC een veldslag voert... gewoon 1 speler tegen het leger van de andere speler dat dan bestuurd word door de AI???
mvg
patch 1.2 valt mij toch een beetje tegen De AI kan echt niet siegen!!! Ik heb geen 1 goede AI siege mee gemaakt. Het duurt eerst al een eeuwigheid voor ze door de eerste muur heen zijn bij een groot kasteel, laatstaan dat ze door muur 2 of 3 komen. Eigenlijk berijken ze dat nooit. Ik win regelmatig met ene piep klein legertje tegen een overmacht van 2000+ soldaten, puur omdat ze niet verder komen als muur 1. Jammer.
Ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding. Vooral ook naar de Hot Seat multiplayer modus. Vraag me alleen af hoe je dan op 1 PC een veldslag voert... gewoon 1 speler tegen het leger van de andere speler dat dan bestuurd word door de AI???
mvg
Graag ontopic en nuttig reageren, of niet posten
[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 15-05-2007 10:10 ]
Dit subforum heet "Spielerij - Games & Discussies". De topics die zich hierin bevinden zijn dus niet bedoeld voor technische vragen of ondersteuning
[ Voor 103% gewijzigd door Crash op 15-05-2007 10:10 ]
Nieuw ingame filmpje van de Britannia Campaign in Kingdoms:
http://uk.pc.ign.com/articles/786/786781p1.html
Ziet er stoer uit
Ik zal binnenkort de startpost even updaten met een stukje over Kingdoms.
http://uk.pc.ign.com/articles/786/786781p1.html
Ziet er stoer uit
Ik zal binnenkort de startpost even updaten met een stukje over Kingdoms.
Anoniem: 162697
Eigenlijk speel ik dit spel alleen maar online, maar het was erg rustig in de lobby dus ik dacht ik doe een historical battle.
Ik kies Tannenberg en ga er eens goed voor zitten, heb deze nog nooit gedaan dus ik luister aandachtig naar het introverhaal. Goed verhaal en ik wacht tot de strijd begint.
Wanneer de strijd dan eindelijk aanvangt begin ik snel mijn troepen te groeperen. Dit kost mij ongeveer een paar seconden.
Wanneer ik dan uiteindelijk mijn troepen wil laten oprukken verschijnt er opeens het eindscherm in beeld. Mijn factionleader is van zijn paard geschoten door een kanon....Einde verhaal.
Tja
Ik kies Tannenberg en ga er eens goed voor zitten, heb deze nog nooit gedaan dus ik luister aandachtig naar het introverhaal. Goed verhaal en ik wacht tot de strijd begint.
Wanneer de strijd dan eindelijk aanvangt begin ik snel mijn troepen te groeperen. Dit kost mij ongeveer een paar seconden.
Wanneer ik dan uiteindelijk mijn troepen wil laten oprukken verschijnt er opeens het eindscherm in beeld. Mijn factionleader is van zijn paard geschoten door een kanon....Einde verhaal.
Tja
hallo
ik heb wat te vragen
in de patch v1.2 stond bij dat er HOTSEAT in het spel is gevoegd
Deze patch heb ik gedownload, maar ik kon nergens de optie vinden voor hotseat.
ik heb bijna alles doorzocht, zit er eigenlijk wel hotseat in de patch??
zou iemand me kunnen helpen?
groetjes daniel
ik heb wat te vragen
groetjes daniel
Anoniem: 91868
daniel_groen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:28:
hallo
ik heb wat te vragen
groetjes daniel
two things have to be done.
First you have to copy your medieval2.preference.cfg file and past it in the same directory. Give it the name "multiplayer". Without the "". You can find the file in your main mtw2 directory, by default: C://ProgramFiles/SEGA/Medieval total war 2.
Open the new copied multiplayer.cfg file. Find the lines:
[hotseat]
autoresolve_battles = 1
disable_console = 1
disable_papal_elections = 1
save_prefs = 1
update_ai_camera = 0
validate_diplomacy = 1
Then REPLACE it by these lines:
[hotseat]
turns = 0
scroll = 0
autoresolve_battles = 0
disable_console = 0
disable_papal_elections = 0
save_prefs = 1
update_ai_camera = 0
validate_diplomacy = 1
[multiplayer]
playable = 1
Now open up Notepad. In an otherwise blank document, type this:
medieval2.exe @multiplayer.cfg
Save the Notepad document as Launch_Multiplayer.bat
Put this new Launch_Multiplayer.bat file in your C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War folder.
Now, if you want to, right click on the new .bat file and send it to the desktop (Create Shortcut).
When you want to play the multiplayer version of the game, double-click the .bat file. This will launch the game in multiplayer mode.
Ok, that was about it. Now your mtw2 game is hotseat enable when it is started with the .bat file.
wow its hard to understand but i will made it by some hulp of friends
thank you verry mutch for your hulp!!!
thank you verry mutch for your hulp!!!
Lees even de topicwarning hierboven? Reageer ontopic of reageer niet. En blijf ajb even nederlands praten, aangezien het een nederlands forum is.daniel_groen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:35:
heey jij bent ook voor fc utrecht
ik zit altijd op cityside
oke sorry
nou heb ik nog een laatste vraag,
hoe lanceer je mtw2 hotseat
je zit in het hoofdmenu, dan klik je op multiplayer?!
of op singleplayer en dan campain?!
sorry dat ik dit niet weet.
Hotseat is een multiplayer modus.daniel_groen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:45:
oke sorry
oke nou heb ik mijn volgend probleem:S
ik word er gek van maar ik kon vroeger wel online...
dus als ik nu inlog staat er ''invalid cd-key''
betekent dat dat ik dan nooit meer online kan spelen:o?
Key goed getypt? Anders even contact opnemen met CA/SEGA?daniel_groen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:19:
oke nou heb ik mijn volgend probleem:S
IGN heeft een artikeltje over de uitbreiding Teutonic wars. Leuk. Ik word er gelijk weer enthousiast van: mijn oude systeem draaide MTW2 niet zo goed, en op mijn 1 week oude systeem heb ik het nog niet geprobeerd. Maar met een E6420 en een 8600 GTS moet dat wel goedkomen!
Waarom die uitbreiding geen Teutonic Invasion heet snap ik trouwens niet
Waarom die uitbreiding geen Teutonic Invasion heet snap ik trouwens niet
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik ben ook weer een tijdje bezig met patch 1.2 en ben er redelijk tevreden over. De AI is stukken beter op de campaign map. Geen doelloze havenblokkades. Als je allied bent met iemand dan lukt het vaak om er ook de hele game wel allied mee te blijven. Ik was laatst Denemarken en had Londen veroverd. Ierland en Whales waren in handen van portugal en de rest schotland. De portugezen werden met hulp van mij door de schotten van verdreven. Wij waren toen dus al allies en ondanks dat ze daarna wel 100 turns lang geen kant meer op konden vielen ze me niet aan want ik had de rest van de kuststroken aan de west kant van europa allemaal veroverd. Maar bij sommige landen werkt het echter niet. Die zijn kennelijk van nature zo vijandelijk. De duitsers bv, daar kun je niks mee, die vallen je altijd in de rug aan.
Ik vind het wel een geslaagd spel, toen het net uit kwam kon ik er weinig mee maar ben nu wel tevreden. Kijk nu ook echt uit naar de uitbreiding.
Ik vind het wel een geslaagd spel, toen het net uit kwam kon ik er weinig mee maar ben nu wel tevreden. Kijk nu ook echt uit naar de uitbreiding.
Ik speel ook met patch 1.2, maar al mijn allies hebben mij verraden en ik heb nu oorlog met iedereen. Sommigen hebben mij zelfs meerdere malen opnieuw aangevallen na een wapenstilstand, zelfs terwijl ze wisten dat ze zwaar kansloos zijn tegen mij.
Anoniem: 210662
ik heb een probleempje!
Ik heb net het spel gekocht en geinstalleerd, maar hij doet heel vreemd
Heel veel letters zijn onleesbaar doordat er verticale strepen doorheen lopen.
Hoe kan dit?
Ik draai het op Vista, met X1950 pro, 2 gb ram, en een E4300 processor?
Iemand die weet hoe dit komt?
Ik heb net het spel gekocht en geinstalleerd, maar hij doet heel vreemd
Heel veel letters zijn onleesbaar doordat er verticale strepen doorheen lopen.
Hoe kan dit?
Ik draai het op Vista, met X1950 pro, 2 gb ram, en een E4300 processor?
Iemand die weet hoe dit komt?
Heb je dat ook in andere games? Draait 3dmark en de ATiTool artifacts test gewoon goed? Re-install van het spel al geprobeerd, nieuwe videodrivers?
In andere games heb ik niet
Het is nog veel raarder!
Als ik het spel opstart, krijg ik vreemde strepen door de letters in het hoofdmenu
Als ik dan even een game start, zoals toturial, en dan afsluit en naar het hoofdmenu ga, zijn de strepen weg
Ben nu bezig met driver updates, maar dat het daar aan ligt lijkt me sterk. Ik heb deze pc pas een aantal weken en heb toen ik hem kreeg de nieuwste drivers van alles geïnstalleerd
Het is nog veel raarder!
Als ik het spel opstart, krijg ik vreemde strepen door de letters in het hoofdmenu
Als ik dan even een game start, zoals toturial, en dan afsluit en naar het hoofdmenu ga, zijn de strepen weg
Ben nu bezig met driver updates, maar dat het daar aan ligt lijkt me sterk. Ik heb deze pc pas een aantal weken en heb toen ik hem kreeg de nieuwste drivers van alles geïnstalleerd
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 210662 op 18-06-2007 22:56 ]
mmmm, nu doet hij het ineens op het moment goed.
Ik heb bij de Ati Catalyst Control de verticale verversing op aan gezet, die stond eerst uit.
Nu heb ik (nog) geen problemen
Ik heb bij de Ati Catalyst Control de verticale verversing op aan gezet, die stond eerst uit.
Nu heb ik (nog) geen problemen
De nieuwste update van het spel al geïnstalleerd?
Die uitbreiding wordt wel gaaf aan dat filmpje te zien, ff zoeken of er al meer zijn 
w()()t meer fimpjes gechecked dit wordt een machtige uitbreiding.
Ik geef eerlijk toe ik heb het spel van iemand anders, maar ga wel het origineel kopen, want die uitbreiding biedt genoeg extra's om het gezamelijk tot 1 spel te rekenen.
Ook lekker lullig heb per ongeluk me game partitie gwist
(wou nieuwe install doen op brakke hdd, zei formateer E: deed hij ook C:
Jammer de dag ervoor had ik de big campaign op allermoeilijkst bijna gehaalt
Ik was in turn226 (laatste dus), en had 45stadjes, en stond met een vol leger voor de poort van Jeruzalem. had de aanval al een keer geprobeerd, maar werdt finaal in de pan gehakt omdat ik 7legers tegen me had
Ik had niet het id, dat het onhaalbaar was zolang ik er maar de tijd voor nam een die legers stuk voor stuk zou verslaan.
Had trouwes ook al mazzel dat mijn leger bij Jeruzalem aankwam, want ik werdt op de bootreis flink aangevallen door de Mongolen (ik had 10 van die beste boten +3kanon boten), hield 2 bootjes over vlak voor de kust.
Ook wel jammer had hier al gelezen dat je kon spelen met Factions die je had afgemaakt en nu had ik dat speciaal geregelt met de Moren, schotten en Denen.
w()()t meer fimpjes gechecked dit wordt een machtige uitbreiding.
Ik geef eerlijk toe ik heb het spel van iemand anders, maar ga wel het origineel kopen, want die uitbreiding biedt genoeg extra's om het gezamelijk tot 1 spel te rekenen.
Ook lekker lullig heb per ongeluk me game partitie gwist

Jammer de dag ervoor had ik de big campaign op allermoeilijkst bijna gehaalt
Ik was in turn226 (laatste dus), en had 45stadjes, en stond met een vol leger voor de poort van Jeruzalem. had de aanval al een keer geprobeerd, maar werdt finaal in de pan gehakt omdat ik 7legers tegen me had
Had trouwes ook al mazzel dat mijn leger bij Jeruzalem aankwam, want ik werdt op de bootreis flink aangevallen door de Mongolen (ik had 10 van die beste boten +3kanon boten), hield 2 bootjes over vlak voor de kust.
Ook wel jammer had hier al gelezen dat je kon spelen met Factions die je had afgemaakt en nu had ik dat speciaal geregelt met de Moren, schotten en Denen.
[ Voor 87% gewijzigd door Powrskin op 22-06-2007 13:56 ]
Nukezone FTW
Anoniem: 184636
Ik heb voor nu in de vakantie een exemplaar van medieval2 gekocht (20 euro nu) en ik ben erg te spreken over het spel. Alleen begrijp ik 1 ding nog niet:
Als je een dorp,kasteel of whatever ingenomen hebt, dan heb je de keuze uit:
1: Occupy
2: Sack
3: Exterminate
Ik heb op meerdere plaatsen gezocht maar ik weet nog steeds niet wat de verschillen tussen die 3 zijn en wanneer je ze het beste kunt kiezen. Kan iemand mij dit uitleggen?
PS. Kan iemand mij een leuke of goede mod aanraden?
bvd
Als je een dorp,kasteel of whatever ingenomen hebt, dan heb je de keuze uit:
1: Occupy
2: Sack
3: Exterminate
Ik heb op meerdere plaatsen gezocht maar ik weet nog steeds niet wat de verschillen tussen die 3 zijn en wanneer je ze het beste kunt kiezen. Kan iemand mij dit uitleggen?
PS. Kan iemand mij een leuke of goede mod aanraden?
bvd
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 184636 op 12-07-2007 09:40 ]
Als je over die opties "zweeft" met je muis dan krijg je het verschil (denk ik) wel in beeld. Het verschil is hoeveel inwoners je uitmoordt, en hoeveel je plundert. Meer doden is meer goud, zeg maar.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
dan kun je dus altijd sack doen aangezien je daar altijd het meeste goud voor krijgt toch?Shabbaman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:44:
Als je over die opties "zweeft" met je muis dan krijg je het verschil (denk ik) wel in beeld. Het verschil is hoeveel inwoners je uitmoordt, en hoeveel je plundert. Meer doden is meer goud, zeg maar.
Heeft het niet met de unrest te maken die je erna meer krijgt ofzo?
Jawel, het zit zo:Anoniem: 184636 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:46:
[...]
dan kun je dus altijd sack doen aangezien je daar altijd het meeste goud voor krijgt toch?
Heeft het niet met de unrest te maken die je erna meer krijgt ofzo?
Occupy: niemand wordt vermoord, je steelt vrij weinig geld. De unrest zal hierna flink hoog zijn.
Sack: je vermoordt wat herrieschoppers en steelt veel geld. De unrest is hierna nog maar weinig.
Exterminate: je vermoordt bijna iedereen en steelt een beetje geld. De unrest is hierna vrijwel weg.
Persoonlijk vind ikde campaign in M2TW niet zo leuk als gewone skirmish gevechten met de PC. Ik creeer altijd een 2 tegen 1 situatie waarbij 2 geallieerde computer het tegen me opnemen met een totale legermacht die minsten dubbel zo groot is als de mijne. Vooral als de tegenstander veel meer cavelarie heeft is het verstandig het terrein goed te benutten (bovenop heuvels staan, in of achter bossen e.d.)
De paus is tot een redelijk level goed tevreden te houden, alleen bij vragen voor een staak het vuren word het wel eens lastig (die negeer ik meestal of volg ik op tot ze voltooid zijn en daarna val ik weer aan).
Wat betreft de opvolger hoop ik op een campagne in de tijd van Napoleon, dat is een stuk anders maar zeker net zo tactisch!
Je kunt nu wel vergelijkbare gevechten doen met alleen maar musketeers en artillery maar dat is toch niet hetzelfde.
De paus is tot een redelijk level goed tevreden te houden, alleen bij vragen voor een staak het vuren word het wel eens lastig (die negeer ik meestal of volg ik op tot ze voltooid zijn en daarna val ik weer aan).
Wat betreft de opvolger hoop ik op een campagne in de tijd van Napoleon, dat is een stuk anders maar zeker net zo tactisch!
Je kunt nu wel vergelijkbare gevechten doen met alleen maar musketeers en artillery maar dat is toch niet hetzelfde.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Anoniem: 177312
Drnet een storm op mijn dak gehad aan de kust van Rennes.. Kostte mij een heleboel experienced ships 
Weet iemand of ik zo een storm kan zien aankomen of er op kan anticiperen ofzo
?
@hieronder: Inderdaad, had ik zelf moeten kunnen bedenken
Weet iemand of ik zo een storm kan zien aankomen of er op kan anticiperen ofzo
@hieronder: Inderdaad, had ik zelf moeten kunnen bedenken
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 177312 op 14-07-2007 12:14 ]
Kun je dat in het echt ook 2 jaar van tevoren...? Daar heb je je antwoordAnoniem: 177312 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:16:
Weet iemand of ik zo een storm kan zien aankomen of er op kan anticiperen ofzo?
Ik heb een vraagje over het onderhandelen. Ik bezit nu heel frankrijk, GB, stuk van Duitsland en noord Spanje en heb grote legers (logisch denk ik). Hoe kan je nu goed onderhandelen, het lijkt namelijk wel of de AI enorm dom is daarin.
Situatie 1:
De AI valt een stad aan, ik verover direct twee steden van hun en biedt ze een Cease fire aan (wordt geweigerd?)
Situatie 2:
Spanje heeft nog drie continenten over, bieden ze mij een cease fire aan en daarbij moet ik 10 turn 500 dokken?
Zo kan ik nog veel meer situaties verzinnen, hoe pakken jullie dat aan, goed onderhandelen?
Situatie 1:
De AI valt een stad aan, ik verover direct twee steden van hun en biedt ze een Cease fire aan (wordt geweigerd?)
Situatie 2:
Spanje heeft nog drie continenten over, bieden ze mij een cease fire aan en daarbij moet ik 10 turn 500 dokken?
Zo kan ik nog veel meer situaties verzinnen, hoe pakken jullie dat aan, goed onderhandelen?
BF1: Don-Panio
Ik zelf hoop ook op een vervolg wat zeg maar vanaf 1583 t/m net na de amerikaanse burgeroorlog.Auredium schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:54:
Lijkt me wel eens verfrissend een heel nieuw thema.
AI is vrij dom ja.. Ik sta aan de sicillische poort van hun laatste vestiging en ze weigeren een vassal te worden, dus heb ik ze maar weggewiped.
Ik heb zelf ook problemen met diplomatieke ondersteuning, maar het gaat erom dat je een reputatie opbouwt die reliable is. Ik heb op het moment very untrustworthy. Ik heb gemerkt dat als je allies van je allies aanvalt dat je eigen allies dan ook boos worden.
Maar als je 45 regions moet hebben dan is er weinig diplomatiek lijkt mij. Ik bribe de paus van tijd tot tijd om niet geexcommuniceerd te worden (5000 does the trick)
Op het moment heb ik 47 regions, maar ik wil de azteken nog zien voordat ik jeruzalem plat maak.
Maar goed, als je reputatie dus hoog is gaan je onderhandelingen een stuk soepeler. (en als je machtig bent en veel geld geeft). Maar ga geen lange termijn dingen beloven als je reputatie slecht is, dat lukt niet.
Ik heb zelf ook problemen met diplomatieke ondersteuning, maar het gaat erom dat je een reputatie opbouwt die reliable is. Ik heb op het moment very untrustworthy. Ik heb gemerkt dat als je allies van je allies aanvalt dat je eigen allies dan ook boos worden.
Maar als je 45 regions moet hebben dan is er weinig diplomatiek lijkt mij. Ik bribe de paus van tijd tot tijd om niet geexcommuniceerd te worden (5000 does the trick)
Op het moment heb ik 47 regions, maar ik wil de azteken nog zien voordat ik jeruzalem plat maak.
Maar goed, als je reputatie dus hoog is gaan je onderhandelingen een stuk soepeler. (en als je machtig bent en veel geld geeft). Maar ga geen lange termijn dingen beloven als je reputatie slecht is, dat lukt niet.
Preddie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:44:
Ik heb een vraagje over het onderhandelen. Ik bezit nu heel frankrijk, GB, stuk van Duitsland en noord Spanje en heb grote legers (logisch denk ik). Hoe kan je nu goed onderhandelen, het lijkt namelijk wel of de AI enorm dom is daarin.
Situatie 1:
Situatie 2:
[ Voor 3% gewijzigd door kahm-jai op 06-08-2007 23:39 ]
Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD
Ik denk zeker dat het een goede uitvoering zou zijn. Artillery, cavelarie en musketteers vormen dan de hoofdmoot. Als de ammo op is moet men dan alsnog via bajonetten en sabels hand tot hand gevechten houden.Kaap schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:54:
[...]
Ik zelf hoop ook op een vervolg wat zeg maar vanaf 1583 t/m net na de amerikaanse burgeroorlog.
Lijkt me wel eens verfrissend een heel nieuw thema.
Er kunnen dan ook allerhand van oorlogen en gebieden. Denk maar aan de campagnes van Napoleon in Egypte en Rusland. De Amerikaanse burgeroorlog of de Europese expansie in exotische gebieden bij Azie.
Ik denk zowiezo dat Total War een verandering van setting nodig heeft. Ikb en eht ermee eens dat melee fighting erin moet blijven want het is juist van belang maar dat ze terugkeren naar de middeleeuwen (alhoewel goed uitgevoerd) wijst er toch op dat ze een beetje door hun settings heen zijn.
Ik denk dat de tijd van Napoleon heel veel nieuwe technische en tactische vaardigheden met zich mee brengt waardoor strategien opnieuw moeten worden uitgedacht.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Voorlopig eerst even de uitbreiding afwachten 
Overigens zou ik het persoonlijk fijn vinden als ze voor een vervolg niet Europa (of Amerika) nemen, maar Azië.
China, Korea, Japan, Khmer, etc
Overigens zou ik het persoonlijk fijn vinden als ze voor een vervolg niet Europa (of Amerika) nemen, maar Azië.
China, Korea, Japan, Khmer, etc
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:59
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Net gezocht op 'azt' in het topic maar kan het niet vinden: vanaf welk jaar kan je richting de azteken en heb je daar nog iets speciaals voor nodig qua vervoerkahm-jai schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:38:
Op een gegeven moment dan krijg je een berichtje en dan kan je nieuwe schepen bouwen en naar Amerika toeWe Are Borg schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:12:
[...]
Net gezocht op 'azt' in het topic maar kan het niet vinden: vanaf welk jaar kan je richting de azteken en heb je daar nog iets speciaals voor nodig qua vervoer?
(weet even niet vanaf welk jaar)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die Azteken lijken easy in het begin, maar op een gegeven moment komen ze in gigantische aantallen.
http://lordz.thelordz.co.uk/index.php?id=5,0,0,1,0,0Auredium schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ik denk zeker dat het een goede uitvoering zou zijn. Artillery, cavelarie en musketteers vormen dan de hoofdmoot. Als de ammo op is moet men dan alsnog via bajonetten en sabels hand tot hand gevechten houden.
Er kunnen dan ook allerhand van oorlogen en gebieden. Denk maar aan de campagnes van Napoleon in Egypte en Rusland. De Amerikaanse burgeroorlog of de Europese expansie in exotische gebieden bij Azie.
Ik denk zowiezo dat Total War een verandering van setting nodig heeft. Ikb en eht ermee eens dat melee fighting erin moet blijven want het is juist van belang maar dat ze terugkeren naar de middeleeuwen (alhoewel goed uitgevoerd) wijst er toch op dat ze een beetje door hun settings heen zijn.
Ik denk dat de tijd van Napoleon heel veel nieuwe technische en tactische vaardigheden met zich mee brengt waardoor strategien opnieuw moeten worden uitgedacht.
dit ga je dan leuk vinden
Op www.totalwar.com word trots vermeld dat de uitbreiding een score van 90% heeft gehaald in de PC Zone. Klinkt veel belovend.... Nog even geduld. De 31e word hij verwacht?
“True royalty" and "One of the most ambitious and impressive expansion packs of all time" - PC Zone.
“True royalty" and "One of the most ambitious and impressive expansion packs of all time" - PC Zone.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 20-08-2007 20:38 ]
Anoniem: 171278
En er is een nieuw deel aangekondigd 

En ik hoop dat ze eindelijk het turnsysteem een beetje realistisch hebben gemaakt. Dus niet dat het 20 jaar duurt om van Europa naar Amerika te varen, zoals bij Medieval 2. Zeker nu de focus zo op naval trade en combat komt te liggen.

De release dus ergens volgend jaar. Wel snel na Medieval 2, die kwam november 2006 uit. Het zou wel verklaren waarom die zo gerushed aanvoelde: hij moest de deur uit én een deel van het team begon al aan het maken van een vervolg. 3D naval combat is natuurlijk dé feature die ontbrak, en de 18e eeuw lijkt me ook een interessante periode. Aan de andere kant vind ik het wel jammer, had stiekem gehoopt op een Shogun achtige gameTotal War Sets Sail!
SEGA® Europe Ltd. and SEGA® of America, Inc. today announced Empire: Total War™, the revolutionary new instalment of The Creative Assembly’s wildly successful, multi award winning Total War™ RTS franchise. Empire: Total War™ will maintain the series genre leading 3D battles, grand turn based campaign map and rich historical flavour while for the first time introducing 3D naval combat into the series.
Empire: Total War™ is set in the 18th century a turbulent era that is the most requested by Total War’s™ loyal fan base and a period alive with global conflict, revolutionary fervour and technological advances. With themes such as the Industrial Revolution, America’s struggle for independence, the race to control Eastern trade routes and the globalisation of war on land and sea, Empire: Total War™ promises to be amongst the richest and most dynamic PC RTS games of all time.
Empire: Total War™ will see the debut of 3D naval combat within the Total War™ franchise. PC Gamers will be able to intuitively command vast fleets or single ships upon seascapes rich with extraordinary water and weather effects that play a huge role in your eventual glorious success or ignominious defeat. After pummelling your enemy with cannon fire, close in to grapple their ship and prepare to board taking control your men as they fight hand to hand on the decks.
Along with the revolutionary introduction of Naval Combat, Empire: Total War™ will see further enhancements to the Total War™ series signature 3D battles and turn based campaign map. Real time battles will pose new challenges with the addition of cannon and musket, challenging players to master new formations and tactics as a result of the increasing role of gunpowder within warfare. And the Campaign Map – for many the heart of Total War™ – will see new improved systems for Trade, Diplomacy and Espionage with agents, a refined and streamlined UI, improved Advisors and extended scope taking in the riches of India, the turbulence of Europe and the untapped potential of North America.
“Empire: Total War™ is a huge revolutionary step for the series. We’re delighted to introduce true 3D naval combat, something that adds a totally new dimension to Total War™ games.” commented Mike Simpson, Studio Director at The Creative Assembly and the father of the Total War™ franchise. “We’re genuinely excited about what we’re achieving with the naval battles and also by the scale of the improvements being made to the core of the game – the land battles and the campaign. This will undoubtedly be the biggest and best Total War™ game we’ve ever made.”
Empire: Total War™ has already been secretly in development at The Creative Assembly’s Horsham studio for over a year and is priming its forces for a release in 2008.
Stay tuned to TotalWar.com for all the latest Empire: Total War™ news and screenshots!
En ik hoop dat ze eindelijk het turnsysteem een beetje realistisch hebben gemaakt. Dus niet dat het 20 jaar duurt om van Europa naar Amerika te varen, zoals bij Medieval 2. Zeker nu de focus zo op naval trade en combat komt te liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 22-08-2007 15:59 ]
Kortom, meer van hetzelfde maar nu met naval combat
En een andere setting.
Het is op zich leuk dat ze nieuwe tijdsperiodes proberen aan te boren maar het nadeel is dat je in de 18e eeuw en later enorm veel focus krijgt op ranged combat. Ik denk dat het dan tactisch fors in gaat boeten. Daarom denk ik niet dat ze ooit een spel uit gaan brengen dat zich later dan de 18e eeuw afspeelt.
Op zich ben ik zelf wel tevreden met de ijzertijd/middeleeuwen met elke keer een nieuwe game engine. Het is elke keer een feest voor de ogen en voor mij vervelen bovenstaande settings nooit
Het blijft nou eenmaal een spel dat nogal afhangt van de geschiedenis en realistisch probeert te zijn. Op een gegeven moment valt er gewoon niks meer te verzinnen om in het spel te stoppen
Het is op zich leuk dat ze nieuwe tijdsperiodes proberen aan te boren maar het nadeel is dat je in de 18e eeuw en later enorm veel focus krijgt op ranged combat. Ik denk dat het dan tactisch fors in gaat boeten. Daarom denk ik niet dat ze ooit een spel uit gaan brengen dat zich later dan de 18e eeuw afspeelt.
Op zich ben ik zelf wel tevreden met de ijzertijd/middeleeuwen met elke keer een nieuwe game engine. Het is elke keer een feest voor de ogen en voor mij vervelen bovenstaande settings nooit
Het blijft nou eenmaal een spel dat nogal afhangt van de geschiedenis en realistisch probeert te zijn. Op een gegeven moment valt er gewoon niks meer te verzinnen om in het spel te stoppen
Dat van die ranged combat is zeker zo, maar in de 18e eeuw waren pistolen en musketten zeker nog niet zaligmakend. Kijk maar naar Pirates of the Caribbean
Maar dat is ook een reden dat ik had gehoopt op een Aziatische setting.
Maar er was bij M2TW zeker nog genoeg te verbeteren / toe te voegen. Zo stelde het diplomatie gedeelte eigenlijk niks voor en was handelen slecht uitgewerkt.
edit:
Als dit een ingame screenshot is...
Maar er was bij M2TW zeker nog genoeg te verbeteren / toe te voegen. Zo stelde het diplomatie gedeelte eigenlijk niks voor en was handelen slecht uitgewerkt.
edit:
Als dit een ingame screenshot is...

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 22-08-2007 16:02 ]
Doet me erg denken aan Age of Empires 3
Eigenlijk vind ik het wel jammer, ik vind de middeleeuwen een heel leuk tijdperk. Maarja, als je nu vanaf forten met kanonnen enzo op bootjes kan schieten is dat natuurlijk ook weer dikke fun
Helaas zullen landbattles wel weer saai worden imho, weinig strategie en een beetje stom geschiet van een enorme afstand met kanonnen en geweren.
'weer' saai worden? Als je de landbattles saai vindt, waarom speel je dan Total War?

Nee, ik vind de landbattles juist érg goed, maar wat ik bedoel is dat ze waarschijnlijk saai zullen worden als je van een afstandje elkaar overhoop gaat lopen knallen met kanonnenAnoniem: 171278 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:06:
'weer' saai worden? Als je de landbattles saai vindt, waarom speel je dan Total War?
Lijkt me juist wel een grappig gezicht: Strakke formaties van de tegenpartij met zoveel mogelijk kanonnen op de korrel nemen.leonpwner1 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:57:
[...]
Nee, ik vind de landbattles juist érg goed, maar wat ik bedoel is dat ze waarschijnlijk saai zullen worden als je van een afstandje elkaar overhoop gaat lopen knallen met kanonnenje snapt m'n punt blijkbaar niet
Ah ja op die manierleonpwner1 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:57:
[...]
Nee, ik vind de landbattles juist érg goed, maar wat ik bedoel is dat ze waarschijnlijk saai zullen worden als je van een afstandje elkaar overhoop gaat lopen knallen met kanonnenje snapt m'n punt blijkbaar niet
Hoi! Ik heb de expension pack gisteren op de kop getikt!!
Ik heb nog niet zo heel veel gespeeld (alleen crusades geprobeerd) maar mijn verlopige op/aanmerkingen zijn als volgt:
- Gedetailleerd landschap in map
- Alle 4 de nieuwe campagnes kune los van elkaar worden geinstalleerd maar moeten ook los van elkaar worden gestart
Ik ben dus bezig met crusades en ben het Oost-Romeinse rijk (Constanitinopel e.d.) ik merk dat ik echt bergen geld verdien. Ik heb een alliance met 1 van de kruisvaarderstaten gesloten waardoor de helft van een Islamitische rijk compleet zit ingesloten tussen mijn rijk en het kruisvaardersrijk met slechts een klein stukje vrij kust.
Het spreekt voor zich dat ik de ruimte die dat rijk inneemt volledig ga vullen. Het nadeel daarintegen is dat het rijk wat ik op het oog heb in twee stukken is, het tweede stuk ligt helaas buiten de omsingeling en is net zo groot als het stuk wat ik heb omsingelt, iig zal er geen versterking komen van dat gedeelte.

Ik heb nog niet zo heel veel gespeeld (alleen crusades geprobeerd) maar mijn verlopige op/aanmerkingen zijn als volgt:
- Gedetailleerd landschap in map
- Alle 4 de nieuwe campagnes kune los van elkaar worden geinstalleerd maar moeten ook los van elkaar worden gestart
Ik ben dus bezig met crusades en ben het Oost-Romeinse rijk (Constanitinopel e.d.) ik merk dat ik echt bergen geld verdien. Ik heb een alliance met 1 van de kruisvaarderstaten gesloten waardoor de helft van een Islamitische rijk compleet zit ingesloten tussen mijn rijk en het kruisvaardersrijk met slechts een klein stukje vrij kust.
Het spreekt voor zich dat ik de ruimte die dat rijk inneemt volledig ga vullen. Het nadeel daarintegen is dat het rijk wat ik op het oog heb in twee stukken is, het tweede stuk ligt helaas buiten de omsingeling en is net zo groot als het stuk wat ik heb omsingelt, iig zal er geen versterking komen van dat gedeelte.
Zou jij dan kunnen melden hoe het zit met de speelbaarheid van de nieuwe facties buiten de campaigns om? M.a.w: Kun je een gewone "grand campaign" beginnen met bijv. de Ieren?Auredium schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:37:
Hoi! Ik heb de expension pack gisteren op de kop getikt!!
Iedere campagne heeft ongeveer 5 speelbare fracties, wer zijn 4 campagnes dus 20 nieuwe fracties (give or take a few) als het goed is moet je in de campagne van England kun je ook spelen met de Ieren in de campagne als het goed is.theroman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:58:
[...]
Zou jij dan kunnen melden hoe het zit met de speelbaarheid van de nieuwe facties buiten de campaigns om? M.a.w: Kun je een gewone "grand campaign" beginnen met bijv. de Ieren?
Ik moet zeggen dat ik buiten wat nieuwe gebouwen en units en een hoop meer cash nog niet veel heb gemerkt, maar in een uurtje spelen met 1 fractie nog niet voldoende is.
Ik heb Kingdoms ook maar even gekocht. ff een tijdje zitten spelen van de Britannia campaign. Ik vind het wel leuk tot nu toe. Ik ben begonnen met de Irish, het gaat me wel redelijk makkelijk af, ik heb heel ierland al veroverd, en ben nu de engelse kuststreek en de schotten aan het aanvallen. Ik zie weinig echte vernieuwingen, ik moet ook zeggen dat ik niet goed weet wat de vernieuwingen moeten zijn, ik vind het nog steeds een machtig mooi spel in ieder geval, en deze maner van campaigns brengt toch zeker wat extra's imo
Spielerei...
Anoniem: 229792
Ik heb ook net Medieval total war gekocht. Ik heb nog niet de uitbreiding gekocht, ik weet niet of dat de moeite waard is?
eerst maar eens deze uitspelen.
wat is de makkelijkste faction om mee te beginnen?
Ik heb nog een vraag, hoe spelen jullie het spel meestal,
snel een legertje maken en aanvallen doet de pc? of echt kiezen met wie je gaat onderhandelen kiezen met wie je generals gaan trouwen enz?
heeft iemand ook nog wat tips tijdens het spelen?
snel een legertje maken en aanvallen doet de pc? of echt kiezen met wie je gaat onderhandelen kiezen met wie je generals gaan trouwen enz?
JAAnoniem: 229792 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:44:
Ik heb ook net Medieval total war gekocht. Ik heb nog niet de uitbreiding gekocht, ik weet niet of dat de moeite waard is?
Installeer even de Stainless Steel Mod die maakt het spel even heel wat beter
Misschien is het dan ook handig dat je een link naar die mod zet??Anoniem: 184636 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:08:
[...]
JA
Installeer even de Stainless Steel Mod die maakt het spel even heel wat beter
Spielerei...
Broken Cresent daar wacht ik op.
Stainless Steel vond ik niet goed genoeg.
Enne voor de Byz speler iets hierboven; wacht maar totdat Venetië en de Mongolen bij je langskomen
Stainless Steel vond ik niet goed genoeg.
Enne voor de Byz speler iets hierboven; wacht maar totdat Venetië en de Mongolen bij je langskomen
Hoi hoi,
Ik heb de uitbreiding ook! Zeker de moeite waard. Veel verbeteringen. De nieuwe dingen kun je wel vinden op www.totalwar.com maar het is nog wel het vermelden waard dat de nieuwe muziek, die per campagne verschillend is, erg goed is!!! Beter als in het Origineel. De sfeer zit er goed in!
De uitbreiding is veel beter dan Babarian invasion. Kopen!
Ik heb de uitbreiding ook! Zeker de moeite waard. Veel verbeteringen. De nieuwe dingen kun je wel vinden op www.totalwar.com maar het is nog wel het vermelden waard dat de nieuwe muziek, die per campagne verschillend is, erg goed is!!! Beter als in het Origineel. De sfeer zit er goed in!
De uitbreiding is veel beter dan Babarian invasion. Kopen!
Maar hoe zit het met die mods dan, want degene die genoemd worden net door jullie staan niet in de startpost?
Ik vind idd dat de muziek toevoegingen ook erg goed zijn, de sfeer zit er goed in, en ik zit er nu ook weer helemaal in. Ik vind de Kingdoms uitbreiding erg gaaf, nadat ik de great campaign had uitgespeeld had ik het wel een beetje gehad met medieval, maar deze uitbreiding heeft mij weer helemaal aan het spelen gekregen.
Ik vind idd dat de muziek toevoegingen ook erg goed zijn, de sfeer zit er goed in, en ik zit er nu ook weer helemaal in. Ik vind de Kingdoms uitbreiding erg gaaf, nadat ik de great campaign had uitgespeeld had ik het wel een beetje gehad met medieval, maar deze uitbreiding heeft mij weer helemaal aan het spelen gekregen.
Spielerei...
Ik moet de uitbreiding nog installeren, ben nog even met een campaign van Engeland bezig. Maak hem eerst even af. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Waar zou de inspiratie vandaan gekomen zijn.....Anoniem: 115092 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:18:
In de uitbreiding zit nog een veel mooiere Brittania campaign. Maar het zou inderdaad zonde zijn om de vanilla campaign niet uit te spelen.
Ik ben in ieder geval weer helemaal verslaafd.
Nog een screenshot van de Teutonic Campaign, een grappig dorpje vond ik het:
[afbeelding]
Maar het ziet er gewoon schitterend uit dit spel.
Spielerei...
Ik heb vandaag dit spel gekocht, en het ziet er super uit. Ik ben nog niet begonnen met de capaign, maar wel wat losse levels gespeelt. Maar ik een vraagje/probleem. Ik speel zo'n level waarbij je een stad moet overnemen. Dus eerst moeten wat muren/torens kapot. Maar als ik mijn catapults en cannon een order geef om op muren of torens te schieten, doen ze niets. Je ziet ze wel alles klaar zetten (kogels in de cannonen doen) maar ze willen niet schieten. Terwijl pijl en boog icoontje wel groen is. Weet iemand wat ik fout doe?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Wat een vette game is dit toch, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Ik ben dus begonnen met de ieren. Nadat ik heel ierland veroverd had heb ik de oversteek gemaakt en 2 kleine eilenadjes van de schotten ingenomen. Vervolgens heb ik een kasteel aan de kust van de britten ingenomen. Ik dacht mijn zegetocht door te zetten richting schotland. Dit ging echter niet op, nadat ik 2 stadjes van ze ingenomen had, kwamen ze met een aantal zeer grote legermachten opzetten. Nadat ik er een geminimaliseerd had was er geen houden aan, en heb ik weer een van de twee stadjes op moeten geven. Sindsdien heb ik een soort wapenstilstand met ze, maar we zijn geen vriendjes. De legers die ik overhield heb ik gebruikt om de rest van noord-engeland in te nemen, dus ik en de schotten staan nu lijnrecht tegenover elkaar.
Daarna heb ik mijn aandacht verlegd naar Wales, ik had al snel een stadje van ze te pakken, maar vervolgens bleven ze met legers komen. Ondertussen had ik in Dublin langzaam aan een nieuw invasileger gekweekt, samen met de legers die ik al op het Britse eiland had ben ik langzaam aan richting hun hoofdstad (Caernavon) getrokken, deze was enorm zwaar belegerd, met ook nog eens drie legers eromheen, maar het is gelukt uiteindelijk. Drie van mijn 4 generaals hebben het leven moeten laten, maar dat had ik er voor over. ik hoop hun verzet gebroken te hebben en ze nu op te kunnen rollen.
Op hetzelfde moment kreeg ik ook een missie om York over te nemen van de britten en deze te schenken aan het verzet van de Baronnen, zo gezegd ze gedaan. Leuk gecashed (sacken van York plus missie bonus) en een beurt later de Baronnen erweer uitgepleurd
Het vervelende hiervan wel was dat ik de engelsen dusdanig geirriteerd heb dat ze besloten hebben nogal wat legers mijn kant op te sturen, dus ik sta daar nu onder druk, aangezien door alle veldslagen mijn legers zijn uitgedund om overal een oogje op te houden, ik heb nu namenlijk drie fronten, bij York met Engeland, bij Caernavon met Wales, en bij Newcastle met de Schotten (hier gebeurd weinig, maar ik heb er wel een klein legertje lopen voor eventuele utvallen van de schotten, maar ze zij denk ik druk met de Noren)
Ik ben dus begonnen met de ieren. Nadat ik heel ierland veroverd had heb ik de oversteek gemaakt en 2 kleine eilenadjes van de schotten ingenomen. Vervolgens heb ik een kasteel aan de kust van de britten ingenomen. Ik dacht mijn zegetocht door te zetten richting schotland. Dit ging echter niet op, nadat ik 2 stadjes van ze ingenomen had, kwamen ze met een aantal zeer grote legermachten opzetten. Nadat ik er een geminimaliseerd had was er geen houden aan, en heb ik weer een van de twee stadjes op moeten geven. Sindsdien heb ik een soort wapenstilstand met ze, maar we zijn geen vriendjes. De legers die ik overhield heb ik gebruikt om de rest van noord-engeland in te nemen, dus ik en de schotten staan nu lijnrecht tegenover elkaar.
Daarna heb ik mijn aandacht verlegd naar Wales, ik had al snel een stadje van ze te pakken, maar vervolgens bleven ze met legers komen. Ondertussen had ik in Dublin langzaam aan een nieuw invasileger gekweekt, samen met de legers die ik al op het Britse eiland had ben ik langzaam aan richting hun hoofdstad (Caernavon) getrokken, deze was enorm zwaar belegerd, met ook nog eens drie legers eromheen, maar het is gelukt uiteindelijk. Drie van mijn 4 generaals hebben het leven moeten laten, maar dat had ik er voor over. ik hoop hun verzet gebroken te hebben en ze nu op te kunnen rollen.
Op hetzelfde moment kreeg ik ook een missie om York over te nemen van de britten en deze te schenken aan het verzet van de Baronnen, zo gezegd ze gedaan. Leuk gecashed (sacken van York plus missie bonus) en een beurt later de Baronnen erweer uitgepleurd
Het vervelende hiervan wel was dat ik de engelsen dusdanig geirriteerd heb dat ze besloten hebben nogal wat legers mijn kant op te sturen, dus ik sta daar nu onder druk, aangezien door alle veldslagen mijn legers zijn uitgedund om overal een oogje op te houden, ik heb nu namenlijk drie fronten, bij York met Engeland, bij Caernavon met Wales, en bij Newcastle met de Schotten (hier gebeurd weinig, maar ik heb er wel een klein legertje lopen voor eventuele utvallen van de schotten, maar ze zij denk ik druk met de Noren)
Spielerei...
Gister weer eens MTW2 geinstalleerd. Wat blijft het toch vet. Ik speel altijd met de Engelsen, longbows he, en doe het rustig aan. Ben nu aan het matten met de HRE en nog steeds blijft mijn basis army setup werken.
4 units levy spearmen, 4 units swordsmen, general unit, cavalry unit en 8 units longbowmen (meest opgewaardeerde variant. Vooraf bij battle zet ik archers in een soort omgekeerde U. Dan start ik de battle en laat longbows stakes deployen. Dan trek ik ze terug en plaats swordsmen achter de stakes. Levy spearmen op de flanken met hun flanken naar achteren. Longbows acher de swordsmen. Cavalry staat in de rear.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
---------------------
/ ======== \
/ \
Zoiets dus:
' stakes
- swordsmen
/ spearmen
= longbows
Longbows houden fire on hold totdat enemy in range komt en dan laat ik eerste salvo met flaming arrows komen voor shockeffect. Daarna verder met gewone arrows. Dat wat er dan in melee komt verliest cohesion in de stakes en worden zeer simpel door de swordsmen afgeslacht. stakes verhinderen dus ook enemy cavalry charges en de spearmen units op de flanken idem.
Meestal is de tegenstander al zwaar gehavend als ze enkele keren op mijn linie ingebeukt hebben. Ondertussen stuur ik mijn cavalry units in een wijde cirkel rond de enemy heen om hun archers te chargen. En dan blijft slechts zijn cavalry en infantry over welke nog steeds neergemaaid worden door longbows. Als de longbows bijna zonder ammo zitten, kwart van ammobar, geef ik sein om te stoppen met vuren, mocht ik ze later nog nodig hebben.
Dan chargen mijn 4 swordsmen units vooruit en stuur ik mijn cavalry in hun rug.
Op medium win ik vrijwel alles, op easy zijn archers slechts voldoende. Het enige rukke is als je zon tegenstander hebt die zelf ook passive is.
4 units levy spearmen, 4 units swordsmen, general unit, cavalry unit en 8 units longbowmen (meest opgewaardeerde variant. Vooraf bij battle zet ik archers in een soort omgekeerde U. Dan start ik de battle en laat longbows stakes deployen. Dan trek ik ze terug en plaats swordsmen achter de stakes. Levy spearmen op de flanken met hun flanken naar achteren. Longbows acher de swordsmen. Cavalry staat in de rear.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
---------------------
/ ======== \
/ \
Zoiets dus:
' stakes
- swordsmen
/ spearmen
= longbows
Longbows houden fire on hold totdat enemy in range komt en dan laat ik eerste salvo met flaming arrows komen voor shockeffect. Daarna verder met gewone arrows. Dat wat er dan in melee komt verliest cohesion in de stakes en worden zeer simpel door de swordsmen afgeslacht. stakes verhinderen dus ook enemy cavalry charges en de spearmen units op de flanken idem.
Meestal is de tegenstander al zwaar gehavend als ze enkele keren op mijn linie ingebeukt hebben. Ondertussen stuur ik mijn cavalry units in een wijde cirkel rond de enemy heen om hun archers te chargen. En dan blijft slechts zijn cavalry en infantry over welke nog steeds neergemaaid worden door longbows. Als de longbows bijna zonder ammo zitten, kwart van ammobar, geef ik sein om te stoppen met vuren, mocht ik ze later nog nodig hebben.
Dan chargen mijn 4 swordsmen units vooruit en stuur ik mijn cavalry in hun rug.
Op medium win ik vrijwel alles, op easy zijn archers slechts voldoende. Het enige rukke is als je zon tegenstander hebt die zelf ook passive is.
Weet iemand of er ook een mod is die zeg maar rome:total war nabouwt in de medieval 2 engine? Dat lijkt me echt heel cool.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=226pingkiller schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:45:
Weet iemand of er ook een mod is die zeg maar rome:total war nabouwt in de medieval 2 engine? Dat lijkt me echt heel cool.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=454
alleen kan je nog flink lang wachten...
Kijk eens naar je line of fire, sta je toevallig niet achter een heuveltje met je kanonnen?TheKillingBean schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:42:
Ik heb vandaag dit spel gekocht, en het ziet er super uit. Ik ben nog niet begonnen met de capaign, maar wel wat losse levels gespeelt. Maar ik een vraagje/probleem. Ik speel zo'n level waarbij je een stad moet overnemen. Dus eerst moeten wat muren/torens kapot. Maar als ik mijn catapults en cannon een order geef om op muren of torens te schieten, doen ze niets. Je ziet ze wel alles klaar zetten (kogels in de cannonen doen) maar ze willen niet schieten. Terwijl pijl en boog icoontje wel groen is. Weet iemand wat ik fout doe?
Aan de andere kant; als je het bevel geeft tot aanvallen van de muren, zouden je kanonnen gewoon binnen de range gereden moeten worden. Probeer je artillery eens wat meer richting de muren te plaatsen en dan pas het bevel te geven tot vuren. Misschien dat dat werkt.
Het kan ook zijn dat je een bug te pakken hebt. Probeer eens een van de drie (!) patches die nu uit zijn, maar doe dit NIET incrementeel (dus: eerst 1.1, dan 1.2 en dan 1.3), want dan kan je het spel opnieuw installeren. Het beste kan je gewoon eens patch 1.2 proberen te installeren. Als het goed is moet die een hoop verhelpen, waaronder datgene wat jij vermeldt. Ik heb deze patch nooit aan de praat gekregen, wat ik ook probeerde.
Ondertussen heb ik met Kingdoms MIITW ook weer opgepakt! Heerlijk! Ben nu bezig met de Britannia campaign, met als faction de ieren.
Laatst een prachtige veldslag gehad: ik heb met mn faction hero King Brian een leger verzameld van bij elkaar iets meer dan 500 man (met die crappy economy van de ieren in het begin is dat best wat), bestaande uit iets van vier units light infantry (ceitherne FTW), twee units gaelic archers in loose formation én een catapult ervoor, en twee units ridire + general's bodyguard van King Brian achter de light infantry.
Het engelse leger bestond uit bijna 700 man, bestaande uit één unit feudal knights, iets van 300 archers en 350 armoured spearmen. Oorspronkelijk was dit leger gesplitst in twee delen, maar al vroeg in het begin zag ik het ene deel richting het andere deel bewegen wat zich had verschanst op een heuvel. Ik dacht; boeien, laat ze maar samenvoegen op dat heuveltje, dus dat heb ik ze laten doen.
Situatie is dus dat ik met mn leger aan de voet van een heuvel sta, het vijandelijke leger staat op de heuvel te campen. Aan weerszijden van het slagveld zijn bossen die totaan de voet van de heuvel lopen. Ik in het linkerbos mn light infantry verstopt, om vervolgens aan de voet van de heuvel mn archers en catapult neer te zetten. In het rechterbos heb ik vervolgens mn cavalry verstopt.
Eindelijk wat actie: ik geef mn archers en de catapult het bevel om te vuren, wat de engelsen langzaam van de heuvel afdrijft richting mijn archers. Vijandelijke archers proberen mijn archers en artillery te raken, maar omdat mijn archers in loose formation staan, verlies ik niet teveel man.
Opeens denderen de feudal knights van de heuvel af, richting mijn archers. Snel mn cavalry gebruikt om ze van de rechterzijkant te onderscheppen, wat lukte, alleen gebruikte de AI spearmen op zijn linkerflank om mijn nog steeds vechtende cavalry aan te pakken. Snel mn cavalry weggetrokken van die plek (vijandelijke cavalry was al gedecimeerd), en even 'veilig' achter de linie van archers en artillery laten bijkomen.
Ondertussen waren de spearmen aan de vijandelijke rechterflank (mijn linkerflank) al zover van de heuvel af gedaald, dat ik een mooie tangbeweging met mn ceitherne (stonden in het linkerbos, remember?) kon maken om ze aan te pakken vanaf de zijkant/achterkant.
De vijandelijke archers waren vervolgens vanaf een afstandje aan het schieten, dus ik stuurde mn cavalry erop af. Archers werden helemaal in de pan gehakt door mn cavalry in wijde formatie, dus die routten al snel.
Opeens werd mijn rechterflank bedreigd door een unit dismounted feudal knights, die ik nog niet eerder gezien had!! Ik mn cavalry erop afgestuurd, die inmiddels wat hoger op de heuvel stond omdat ze net de archers in de pan hebben gehakt. Dat duurde dus ook niet lang, de dismounted feudal knights waren compleet verrast en stopten met hun charge omdat ze van achteren werden bestormd. Binnen een paar seconden volgden die hun routende archer-vriendjes.
Ondertussen had mn light infantry de armoured spearmen van de zijkant/achterkant aangevallen wat ervoor zorgde dat zij ook snel routten.
Gevolg was een chainrout voor alle resterende units, en omdat cavalry in dexe expansion zoveel beter reageert dan in de vanilla campaign, was het een kwestie van door de routende units heen dweilen om zoveel mogelijk gevangenen te verzamelen.
Zo, hele lap tekst, maar wel heerlijk om even te delen
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Woei, je verhaal doet me denken aan een battle van gisteren (ook al leek die er 0,0 op
)
Ik speel M2TW: Kingdoms, Crusades campaign met The Principality of Antioch, en er werd een Jihad uitgeroepen op mijn stad Antioch (Huge City).
Ik had een heel leger erin staan, compleet met 3 generaals (generalen?), 6 units Soldeer archers, 2 units heavy cavalry en de rest (9 units) met die 'zwarte' spearmen.
De vijand bestond uit een full-stack egyptisch leger dat voor 80% uit cavalry bestond, en een full-stack turks leger dat uit de helft infantry en een helft archers bestond. Het turkse leger viel mij aan (met siege towers enzo), en het egyptische leger hielp ze daarbij.
Algoed, de turken vallen mij aan terwijl er een gigantisch pijlenregen op ze komt, waardoor er een gigantische massa werd neergemaaid. Vervolgens dringen ze door mijn poort naar binnen, terwijl er pijlen op ze geschoten worden, en er kokend water over ze wordt gegooid (erg coole nieuwe feature!!!). Al snel gaat hun generaal dood waardoor ze allemaal routen.
Nu het turkse leger dood is komen de egyptenaren, die ook door mijn poort gaan, maar ook hun generaal wordt erg snel gedood waardoor ze gaan routen. Ondertussen schieten mijn achers een enorme massa vijanden neer en worden de routende mannetjes achtervolgd door mijn cavalry.
Eindresultaat: 600 losses, 3000 kills, 1000 captured (Heroic Victory).
Ik speel M2TW: Kingdoms, Crusades campaign met The Principality of Antioch, en er werd een Jihad uitgeroepen op mijn stad Antioch (Huge City).
Ik had een heel leger erin staan, compleet met 3 generaals (generalen?), 6 units Soldeer archers, 2 units heavy cavalry en de rest (9 units) met die 'zwarte' spearmen.
De vijand bestond uit een full-stack egyptisch leger dat voor 80% uit cavalry bestond, en een full-stack turks leger dat uit de helft infantry en een helft archers bestond. Het turkse leger viel mij aan (met siege towers enzo), en het egyptische leger hielp ze daarbij.
Algoed, de turken vallen mij aan terwijl er een gigantisch pijlenregen op ze komt, waardoor er een gigantische massa werd neergemaaid. Vervolgens dringen ze door mijn poort naar binnen, terwijl er pijlen op ze geschoten worden, en er kokend water over ze wordt gegooid (erg coole nieuwe feature!!!). Al snel gaat hun generaal dood waardoor ze allemaal routen.
Nu het turkse leger dood is komen de egyptenaren, die ook door mijn poort gaan, maar ook hun generaal wordt erg snel gedood waardoor ze gaan routen. Ondertussen schieten mijn achers een enorme massa vijanden neer en worden de routende mannetjes achtervolgd door mijn cavalry.
Eindresultaat: 600 losses, 3000 kills, 1000 captured (Heroic Victory).
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:59
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ook maar weer opgepakt.
Zat een beetje vast met Spanje. Frankrijk zat mij goed dwars zowel met mijn handel te verstoren (alle havens blokkeren) en viel regelmatig mijn noordkant aan om te kijken of ze een gaatje konden vinden. Behoorlijk leger in het zuidoosten van Europa in een stad zonder priesters (en dus constant gezeur met de bevolking). Dat en veel legers die om mijn stadje aan het verzamelen waren. Kortom, leger in de verkeerde hoek, weinig geld en Frankrijk zat echt dwars.
Leger maar op een bootje gezet nadat ik de stad aan de pope had geschonken, eilandje gevonden, stad van rebellen gepakt, leger verkleind en priestertjes neergezet. Prima bron van inkomsten en de hoge upkeep van het leger is verdwenen. Frankrijk binnen gevallen met een nieuw leger (had toch wat 'extra' kruisjes bij de pope verdiend dus begon niet al te snel te zeuren) en het laatste stadje in Frankrijk gaf me 20k extra op de bank. Moet nog Parijs (zal nog grotere vetpot zijn qua inkomsten) maar eerst even wachten wat de Turken gaan doen (die moeten Parijs innemen). Eerst met een bootje naar het 'nieuwe' land in het westen
Zat een beetje vast met Spanje. Frankrijk zat mij goed dwars zowel met mijn handel te verstoren (alle havens blokkeren) en viel regelmatig mijn noordkant aan om te kijken of ze een gaatje konden vinden. Behoorlijk leger in het zuidoosten van Europa in een stad zonder priesters (en dus constant gezeur met de bevolking). Dat en veel legers die om mijn stadje aan het verzamelen waren. Kortom, leger in de verkeerde hoek, weinig geld en Frankrijk zat echt dwars.
Leger maar op een bootje gezet nadat ik de stad aan de pope had geschonken, eilandje gevonden, stad van rebellen gepakt, leger verkleind en priestertjes neergezet. Prima bron van inkomsten en de hoge upkeep van het leger is verdwenen. Frankrijk binnen gevallen met een nieuw leger (had toch wat 'extra' kruisjes bij de pope verdiend dus begon niet al te snel te zeuren) en het laatste stadje in Frankrijk gaf me 20k extra op de bank. Moet nog Parijs (zal nog grotere vetpot zijn qua inkomsten) maar eerst even wachten wat de Turken gaan doen (die moeten Parijs innemen). Eerst met een bootje naar het 'nieuwe' land in het westen
Ik heb die bug dat Artillery niet wilde schieten ook eens gehad. Zeer irritant, want ik werd hierdoor finaal in de pan gehakt.
Ik heb trouwens daarnaast ook een klein probleempje, en dat is dat ik oorlog heb met de Papal States. Een vloot van het HRE blokkeerde een van mijn ports, ik viel ze aan maar had er even niet op gelet dat ze een alliance hadden met de Papal States en dat die ook een vlootje ernaast hadden. Dat er vlak daarna een kruistocht op me werd afgestuurd hielp niet echt natuurlijk. Nu ben ik dus zo ongeveer met iedereen vijanden, en ik kan met geen mogelijkheid de Paus overhalen om vrede te sluiten, al heeft hij geen enkele stad meer en is z'n enige leger z'n bodyguard. Ik kan wel elke keer die Paus afmaken, maar dan verschijnt er gewoon rond Rome een nieuwe die me óók haat.
Ik heb trouwens daarnaast ook een klein probleempje, en dat is dat ik oorlog heb met de Papal States. Een vloot van het HRE blokkeerde een van mijn ports, ik viel ze aan maar had er even niet op gelet dat ze een alliance hadden met de Papal States en dat die ook een vlootje ernaast hadden. Dat er vlak daarna een kruistocht op me werd afgestuurd hielp niet echt natuurlijk. Nu ben ik dus zo ongeveer met iedereen vijanden, en ik kan met geen mogelijkheid de Paus overhalen om vrede te sluiten, al heeft hij geen enkele stad meer en is z'n enige leger z'n bodyguard. Ik kan wel elke keer die Paus afmaken, maar dan verschijnt er gewoon rond Rome een nieuwe die me óók haat.
Trouwens dikke kuddo's voor de muziek in de Kingdoms expansion (iig in de Crusades campaign, de enige die ik tot nu toe heb gedaan) 
Echt geweldig die nieuwe muziek, geeft een heel leuk sfeertje. Ook die nieuwe feature van dat kokende water gooien boven de poort vind ik heel vet. Mooie uitbreidingen als dit zie je niet vaak meer
enige minpuntje is dat je 4 installers hebt en na afloop in totaal 5 snelkoppelingen voor Medieval 2
Echt geweldig die nieuwe muziek, geeft een heel leuk sfeertje. Ook die nieuwe feature van dat kokende water gooien boven de poort vind ik heel vet. Mooie uitbreidingen als dit zie je niet vaak meer
enige minpuntje is dat je 4 installers hebt en na afloop in totaal 5 snelkoppelingen voor Medieval 2
kokend water=brandende olie die ook in rtw zat
ik zou zo graag eens tegen een van jullie online spelen
iets van high no art/ele max 8 cav op grassy flatland
of spelen jullie geen mp?
ik zou zo graag eens tegen een van jullie online spelen
Inderdaad. Zeker nog 18 maanden voor EB2. Hoop dat er voor die tijd nog iets uitkomt. (vind zelf de romeinse tijd veeeeeeeeeeeeeeel leuker dan de middeleeuwenAnoniem: 91868 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:50:
[...]
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=226
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=454
alleen kan je nog flink lang wachten...
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
MP is boooring bij dit spelAnoniem: 91868 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:07:
ik zou zo graag eens tegen een van jullie online spelen![]()
ha echte tegenstand is zeker te moeilijk voor je ipv brakke AIleonpwner1 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:17:
[...]
MP is boooring bij dit spelCampaign ftw
Volgens mij zat er geen brandende olie in rtw en was dat mtw. Maargoed, lekker boeienAnoniem: 91868 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:07:
kokend water=brandende olie die ook in rtw zat
Ik speel geen MP omdat bij alle keren dat ik dat heb geprobeerd, het op hetzelfde neerkomt: beide partijen durven geen cm toe te geven en proberen de ander uit de tent te lokken door bijvoorbeeld dmv cavalry de archers de schrik aan te jagen.
Ik vind het bijvoorbeeld veel leuker om tegen een aggressieve AI te spelen die daadwerkelijk risico durft te nemen
Maargoed, iedereen zn ding he
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
IddAnoniem: 91868 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:41:
[...]
ha echte tegenstand is zeker te moeilijk voor je ipv brakke AI
Nah, ik speel gewoon op medium en ik win elke battle, dus iets moeilijker kan ik best aan, maar ik wil gewoon legers bouwen op de campaign map en dan lekker stadjes besiegen of verdedigen tegen grote legers. Die multiplayer battles zijn slechts gevechtjes, waar imho niet zoveel aan is. Het zou echter wél heel cool zijn als je via multiplayer een campaign kan spelen zoals (volgens mij) bij BFME2 het geval is
met mn clan gaan we een mp campaign doen echt vechten voor stukken op de mapleonpwner1 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:16:
[...]
Idd
Nah, ik speel gewoon op medium en ik win elke battle, dus iets moeilijker kan ik best aan, maar ik wil gewoon legers bouwen op de campaign map en dan lekker stadjes besiegen of verdedigen tegen grote legers. Die multiplayer battles zijn slechts gevechtjes, waar imho niet zoveel aan is. Het zou echter wél heel cool zijn als je via multiplayer een campaign kan spelen zoals (volgens mij) bij BFME2 het geval is
Hoe kan dat? Kan dat met de nieuwe hotseat?Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:19:
[...]
met mn clan gaan we een mp campaign doen echt vechten voor stukken op de map
Is het overigens mogelijk om de 1.3 patch te uninstallen en weer terug te gaan naar 1.2?
Ik heb ook de uitbreiding gekocht, echt de moeite waard. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat ik af en toe een error krijg na het laden van de battlemap. (dit alleen met de uitbreiding). Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar na het lezen van verschillende topics op de officiele total war forums merk ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.
De uitbreiding is iig super, was begonnen met Americas met de New Spain, deze was erg makkelijk, omdat je de roodhuiden zo in de pan hakt, maar sinds ik de error krijg ben ik even gestopt en ben het originele spel weer gaan spelen. Campaign gestart met Venice..
De uitbreiding is iig super, was begonnen met Americas met de New Spain, deze was erg makkelijk, omdat je de roodhuiden zo in de pan hakt, maar sinds ik de error krijg ben ik even gestopt en ben het originele spel weer gaan spelen. Campaign gestart met Venice..
Volgens mij is het niet mogelijk om patch 1.3 de uninstallen, net zoals 1.2 Ik denk dat je dan opnieuw het spel zal moeten installeren.
Tevens nog dit: op de officiele forums zijn echt legio topics geopend door mensen die problemen hebben met kingdoms en de 1.2 patch die bij kingdoms is gevoegd. Ikzelf heb ook problemen met kingdoms, zodra ik een battle wil doen crash't kingdoms naar de desktop met een unspecified error.
Misschien dat mensen hier er wat aan hebben, maar als je dit probleem hebt, kunnen de volgende oplossingen je misschien helpen:
- Als je M2TW deinstalleert, vergeet dan ook niet om alle entries uit de registry weg te halen (op eigen risico uiteraard!!!). Haal tevens in c:\program files\installshield information de Medieval II directory weg als die er in staat, en defragmenteer de schijf waarop het spel stond.
- Installeer M2TW in de default directory, dus C:\Program Files\Sega\Medieval II Total War. Het schijnt zo te zijn dat patch 1.2 niet goed om kan gaan met een andere directory, en dus het spel corrupt patcht.
- Rip de kingdoms-dvd naar je harde schijf en draai 'm vanaf daar. Bij sommigen werkt dit tegen de vele CRC errors die verschijnen bij de installatie van de verschillende campaigns
- Stel in je kingdoms campaign bij video settings pixel shader 1 in, en schakel v-sync uit. Bij sommigen wil dit de CTD's tijdens het laden van veldslagen nog wel eens tegengaan.
Mochten al deze dingen niet bij je werken; join the club
Mede door de problemen heb ik kingdoms nu laten liggen, ik wil eerst wachten op een patch. Jammer alleen dat support van CA erg ver te zoeken is.
Dan maar verder met de grand campaign met patch 1.1
Tevens nog dit: op de officiele forums zijn echt legio topics geopend door mensen die problemen hebben met kingdoms en de 1.2 patch die bij kingdoms is gevoegd. Ikzelf heb ook problemen met kingdoms, zodra ik een battle wil doen crash't kingdoms naar de desktop met een unspecified error.
Misschien dat mensen hier er wat aan hebben, maar als je dit probleem hebt, kunnen de volgende oplossingen je misschien helpen:
- Als je M2TW deinstalleert, vergeet dan ook niet om alle entries uit de registry weg te halen (op eigen risico uiteraard!!!). Haal tevens in c:\program files\installshield information de Medieval II directory weg als die er in staat, en defragmenteer de schijf waarop het spel stond.
- Installeer M2TW in de default directory, dus C:\Program Files\Sega\Medieval II Total War. Het schijnt zo te zijn dat patch 1.2 niet goed om kan gaan met een andere directory, en dus het spel corrupt patcht.
- Rip de kingdoms-dvd naar je harde schijf en draai 'm vanaf daar. Bij sommigen werkt dit tegen de vele CRC errors die verschijnen bij de installatie van de verschillende campaigns
- Stel in je kingdoms campaign bij video settings pixel shader 1 in, en schakel v-sync uit. Bij sommigen wil dit de CTD's tijdens het laden van veldslagen nog wel eens tegengaan.
Mochten al deze dingen niet bij je werken; join the club
Mede door de problemen heb ik kingdoms nu laten liggen, ik wil eerst wachten op een patch. Jammer alleen dat support van CA erg ver te zoeken is.
Dan maar verder met de grand campaign met patch 1.1

Ik snap het niet zo goed. Toen ik Kingdoms installeerde, installede hij volgens mij 2 patches alvorens kingdoms te installeren. Te weten eerst 1.2 en daarna 1.3...??
Spielerei...
ik heb nog geen problemen gehad. Kan alleen met overklokte vga niet spelen dan krijg ik op de duur een vastloper, wat ik niet krijg bij veeleisender spellen (random vastloper namelijk 99% niet in battle).
Verder compleet stabiel spel, geef wel toe het is de download.
Ik ga hem wel kopen want dit heeft echt heel veel speelwaarde en het is f*ckin moeilijk ook
Moet alleen ff wachten op een beetje meer cash en daarna een goeie reden om mezelf dit cadeautje te schenken
Het is wel echt de moeite, weet wel haast cker dat ik de uitbreinding nog veel langer kan spelen als met de orginele versie.
Speel wel op allermoeilijkst en ben ff (cker 10uur al wel
) bezig geweest met de teutonic campaign.
Eerst met Novogrod (zoiets) en toen teutonic, maar het was zeer kansloos.
Nu ik met de Denen speel heb ik mezelf na een paar keer overnieuw eindelijk een lekkere positie verworven. Scandinavie heb ik helemaal in handen en dat ligt net als bv Ierland lekker los van de rest wat je een hoop aanvallen scheelt zolang je op zee maar sterk bent.
In elk geval moeilijker als het origineel, maar helaas zijn de bondgenoootschappen die je sluit in het begin nog net zo onbetrouwbaar ook, later zijn ze gwoon bang voor je dat scheelt
Ook eindelijk achter het nu van merchants gekomen en die leveren cker veel cash op zeg dat kan wel uit $$
kortom wel een top uitbreiding
Verder compleet stabiel spel, geef wel toe het is de download.
Ik ga hem wel kopen want dit heeft echt heel veel speelwaarde en het is f*ckin moeilijk ook
Moet alleen ff wachten op een beetje meer cash en daarna een goeie reden om mezelf dit cadeautje te schenken
Het is wel echt de moeite, weet wel haast cker dat ik de uitbreinding nog veel langer kan spelen als met de orginele versie.
Speel wel op allermoeilijkst en ben ff (cker 10uur al wel
Eerst met Novogrod (zoiets) en toen teutonic, maar het was zeer kansloos.
Nu ik met de Denen speel heb ik mezelf na een paar keer overnieuw eindelijk een lekkere positie verworven. Scandinavie heb ik helemaal in handen en dat ligt net als bv Ierland lekker los van de rest wat je een hoop aanvallen scheelt zolang je op zee maar sterk bent.
In elk geval moeilijker als het origineel, maar helaas zijn de bondgenoootschappen die je sluit in het begin nog net zo onbetrouwbaar ook, later zijn ze gwoon bang voor je dat scheelt
Ook eindelijk achter het nu van merchants gekomen en die leveren cker veel cash op zeg dat kan wel uit $$
kortom wel een top uitbreiding
Nukezone FTW
Anoniem: 165002
Heb het spel ook es ff in de aanbieding gehaald.
Nu een paar dagen met Frankrijk bezig, expansie gaat goed! Frankrijk, Noord spanje , stukkie italie, corsica+sardienie en Londen zijn blauw
Heb alleen een probleem met de Paus. heb helemaal geen kruisjes meer bij de beste man en men is zelfs een kruistocht tegen mij begonnen. Heb net 2 grote legers van me af weten te slaan bij Toulouse (doel van kruistocht)
Heb net 2 nieuwe grote legers zien vertrekken vanuit italie mijn richting op; weet niet of ik mn stad+legers zo snel weer kan op bouwen.
Iemand tips om dit tegen tegen tegaan? of hoe ik weer wat in de picture kom van de Paus?
Nu een paar dagen met Frankrijk bezig, expansie gaat goed! Frankrijk, Noord spanje , stukkie italie, corsica+sardienie en Londen zijn blauw
Heb alleen een probleem met de Paus. heb helemaal geen kruisjes meer bij de beste man en men is zelfs een kruistocht tegen mij begonnen. Heb net 2 grote legers van me af weten te slaan bij Toulouse (doel van kruistocht)
Heb net 2 nieuwe grote legers zien vertrekken vanuit italie mijn richting op; weet niet of ik mn stad+legers zo snel weer kan op bouwen.
Iemand tips om dit tegen tegen tegaan? of hoe ik weer wat in de picture kom van de Paus?
Wachten tot (of zorgendat) 'ie dood is, dan begint je reputatie weer opnieuw..Anoniem: 165002 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:00:
Precies, als het voor jou werkt, lekker laten zo. Voor heel veel andere mensen en mijzelf ging dit niet goed.el-jorge schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:14:
Ik snap het niet zo goed. Toen ik Kingdoms installeerde, installede hij volgens mij 2 patches alvorens kingdoms te installeren. Te weten eerst 1.2 en daarna 1.3...??
Die patches doen er gewoon belachelijk lang over om te instaleren. Had hetzelfde probleem.d_star schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:43:
[...]
Precies, als het voor jou werkt, lekker laten zo. Voor heel veel andere mensen en mijzelf ging dit niet goed.
Maar een ander verhaal iemand anders die de total war reeks te makkelijk begint te vinden? Ik heb alles wel gehaald gedaan. Met schotland de wereld verovert. Met Denemarken de wereld verovert. Met Egypte de wereld verovert en geislamiseerd natuurlijk, de Mongeaulen en Tumirids dood geslagen. Alles op hard vanzelf sprekend. Bij Schotland duurde het wel geteld 50 beurten voordat ik de rijkste fractie terwereld was, en even later ook de machtigste etc etc. Ik probeer wel andere speelstijlen uit maar mijn huidige is gewoon het meest effectief. Gewoon keihard kuststeden innemen, daar van je bakken met geld voor. Zorgen dat je vloot adeqaat is. En dat je niet in de eerste beurten dood gaat dus meteen wat allianties sluiten links en rechts. Ik dacht dat ik het niet ging zeggen maar het begint een beetje afgezaagd te worden, want 9van de 10 battles maak ik de tegenstander ook echt hard in. Ook op hard ja. Ach ik heb ook echt veel uur in de total war reeks zitten(Heb Shogun Total War nog thuis staan legaal met alle andere delen
Btw. Waarom is er geen goede Lord of the Rings mod voor Total War?....Dan kunnen we teminste fatsoenelijk helms deep naspelen. Je moet toch toegeven dat een LOTR mod voor Total war een vrij goed idee is
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k