Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
el-jorge schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:41:
Zo ik heb flink gespeeld van het weekend. Ik zit nu in het jaar 1118. Ik heb wel het idee dat ik nog niet zo goed ben (ik speel hard/hard). Ik had eerst de hele kustlijn van Frankrijk veroverd, en de schotten naar het noorden verdreven. Helaas heb ik net Antwerpen aan de Denen verloren en Parijs aan Milan. Ik heb het idee als je agressiever speelt dat het dan makkelijker gaat. Ik was nu een aantal turns mijn leger aan het opbouwen en verlies dus gelijk 2 steden. Zo komt mijn economie weer onder druk te staan aangezien Antwerpen en Parijs flinke steden waren.
Oorlog is goed voor de economie >:) Lekker sacken tot ze er bij neervallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

leonpwner1 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:47:
[...]

Oorlog is goed voor de economie >:) Lekker sacken tot ze er bij neervallen O-)
pfff zeg. Ik heb nu oorlog met 4 partijen tegelijk, Milan, france, Schotland en Denemarken :X . Ik word aan alle kanten afgemaakt, mijn legertjes worden kleiner, en ik krijg steeds minder geld uit mijn economie :'( . Daarnaast heb ik al flink wat jaren een plaag over me heen, die mijn beste generaals ook heeft besmet :/ .
Ik denk dat ik maar opnieuw begin bij de nieuwe patch. Tot die tijd blijf ik met deze game aanklooien, ik hoop dat ik e rnog wat van kan maken!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

el-jorge schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:50:
[...]

pfff zeg. Ik heb nu oorlog met 4 partijen tegelijk, Milan, france, Schotland en Denemarken :X . Ik word aan alle kanten afgemaakt, mijn legertjes worden kleiner, en ik krijg steeds minder geld uit mijn economie :'( . Daarnaast heb ik al flink wat jaren een plaag over me heen, die mijn beste generaals ook heeft besmet :/ .
Ik denk dat ik maar opnieuw begin bij de nieuwe patch. Tot die tijd blijf ik met deze game aanklooien, ik hoop dat ik e rnog wat van kan maken!
Gebruik de plaag icm met een spy en ga lekker vijandelijke steden besmetten. Werkt ook leuk.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202981

Hallo

Ik ben nu Milan en ik heb Rome van de Papal states afgepakt en nu vroeg ik me af wanner de Papal States is uitgeroeid.
Ik heb de Paus al heel vaak gedood maar dan komt er weer een nieuwe paus in een ander schip, verder heeft de Papal states geen leger meer. Weet iemand wat ik moet doen om De Papal states uit te roeien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
el-jorge schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:50:
[...]

Dat is niets :P Ik heb oorlog met zoveel landen dat je beter kunt vragen met wie ik geen oorlog heb :P Denemarken, Polen, Frankrijk, Spanje, Papal States, Hungary, Milan, Venice, Sicily, vergeet ik iemand? :P

Maar geen probleem voor mij, ik heb een vrij groot aaneengesloten rijk en ze kunnen mijn Citadels toch niet innemen. Met het geld dat ik heb lanceer ik een offensief in Italië tegen de Sicilianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:58:
[...]

Dat is niets :P Ik heb oorlog met zoveel landen dat je beter kunt vragen met wie ik geen oorlog heb :P Denemarken, Polen, Frankrijk, Spanje, Papal States, Hungary, Milan, Venice, Sicily, vergeet ik iemand? :P

Maar geen probleem voor mij, ik heb een vrij groot aaneengesloten rijk en ze kunnen mijn Citadels toch niet innemen. Met het geld dat ik heb lanceer ik een offensief in Italië tegen de Sicilianen.
Maar ik heb nog maar een klein rijk van iets van 9 gebieden, en krijg dan ook niet genoeg geld om elke turn een nieuw leger op te richten, waardoor ik nu elke turn in de shit zit met een fractie die mij aanvalt.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
el-jorge schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:29:
[...]

Maar ik heb nog maar een klein rijk van iets van 9 gebieden, en krijg dan ook niet genoeg geld om elke turn een nieuw leger op te richten, waardoor ik nu elke turn in de shit zit met een fractie die mij aanvalt.
Ah op die fietst. Dan is het inderdaad een stuk lastiger, ik had eerst ook een heel langdurige oorlog met Milan (als Venice zijnde), en dan is het puur strijden tot je er bij neer valt :P Mischien is het een optie om een paar bootjes te maken met wat units, en dan wat eilandjes te gaan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202981 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:05:
Hallo

Ik ben nu Milan en ik heb Rome van de Papal states afgepakt en nu vroeg ik me af wanner de Papal States is uitgeroeid.
Ik heb de Paus al heel vaak gedood maar dan komt er weer een nieuwe paus in een ander schip, verder heeft de Papal states geen leger meer. Weet iemand wat ik moet doen om De Papal states uit te roeien??
weet iemand het antwoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Volgens mij alle katholieke facties uitroeien? Ik weet het niet zeker maar dacht dat ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat is al heel vaak voorbij gekomen. Zo gauw jij Rome inneemt krijgen de Papal States gewoon een nieuw landje van een andere (katholieke) faction. Om de Papal States dus volledig uit te roeien moet je dus eigenlijk iedereen een kopje kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:16:
[...]

Dat is al heel vaak voorbij gekomen. Zo gauw jij Rome inneemt krijgen de Papal States gewoon een nieuw landje van een andere (katholieke) faction. Om de Papal States dus volledig uit te roeien moet je dus eigenlijk iedereen een kopje kleiner maken.
Maar bij faction rating zie ik dat de Papal states geen land hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191185

De papal states kunnen niet worden uitgeroeid. Ze zullen rond blijven reizen en bij katholieke factions verzoeken om grondbedied indienen. Daar gaat je reputatie ;)

Speelt iemand hier mods?

Europa Barbarorum is een mod voor RTW 1.5 en tilt het spel naar een ongekend niveau. Dit soort diepgang vind je nergens anders.

Voor MTW probeer ik nu Anno Domini (spelling?). De map is twee keer zo groot, engeland bestaat dit ker niet uit 4 provinces. Zodra je het oorlogs pad op gaat daalt je reputatie en krijg je te maken met rebellen. Deze mod is zeer goed bezig. ik vond het op totalwar.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:50:
[...]

Ah op die fietst. Dan is het inderdaad een stuk lastiger, ik had eerst ook een heel langdurige oorlog met Milan (als Venice zijnde), en dan is het puur strijden tot je er bij neer valt :P Mischien is het een optie om een paar bootjes te maken met wat units, en dan wat eilandjes te gaan overnemen?
Dat is idd een goed idee. En ook een taktiek die ik wou gaan toepassen. ik had een mooie vloot gebouwd van een stuk of 11 scheepjes verdeeld over 3 admiraals. Wat denk je, niks van over. De fransen en de schotten leken wel samen te werken. Mijn vloot van 5 schepen werd door een franse vloot van een stuk of 10 schepen in een aantal beurten volledig aan gort geknald. Mijn andere vlootjes werden door de schotten gekelderd. ik dacht de schotten trouwens wel daarmee ook goed te pakken hebben gehad, maar ze hadden nog meer scheepjes.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Met welke faction speel je dan? Mischien kan ik dan iets betere tips geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

leonpwner1 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:45:
Met welke faction speel je dan? Mischien kan ik dan iets betere tips geven O-)
england (leek me trouwens al wel een beetje duidelijk, aangezien ik al vroeg in het spel oorlog heb met schotland en frankrijk ;)), kom maar op met die tips 8)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tja england. Wat heb je al veroverd?

England heeft vreselijk goede archers. Probeer longbowmen archers te regelen, zet ze op een heuveltje, laat ze sticks planten voor zich en schiet iedereen omver :*)

Frankrijk is altijd al een hele sterke faction, dus ik zou eerst proberen Schotland te mollen, en dan proberen naar Spanje te varen met een vloot van ~15 bootjes met een full stack leger erin. Ik weet niet in hoeverre geld een probleem vormt voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo

weet iemand wat een witch (heks) doet want er lopen er een paar van de rebellen rond en ik wilde weten wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 202981 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:23:
hallo

weet iemand wat een witch (heks) doet want er lopen er een paar van de rebellen rond en ik wilde weten wat het was.
Een witch zorgt voor religieus onrust. Maar is wel een mooie kans om je priest te "trainen". Deze priest kan een witch (en heretics als je die hebt) voor het gerecht slepen. Als dit lukt, dan is je witch weg en je priest weer een stukje beter.

Uiteindelijk geldt dat je de witch in je land zo snel mogelijk dood wilt hebben, hoe dan ook (assasin kan ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Ik ben afgelopen week ook weer druk bezig geweest. Paar volken geweest op Hard/Hard en dat smaakte naar meer.

Als eerste Rusland geprobeerd. Dit gaat de eerste 75 jaar wel. Je bent wel constant in oorlog met de Denen en Polen. Mijn taktiek was om Stockholm in te nemen plus alle kust provincies tot polen toe. Dat is prima taktiek want stockholm verdiende meer dan 4000 per turn met een slechte general erin. Langs de poolse grens allemaal kastelen bouwen zodat je grens versterkt is, de rest steden. Nadat je rond de oostzee alles hebt of tegelijkertijd ook naar het zuiden trekken, naar de schiereiland in de zwarte zee. Als je van de oostzee tot zwarte zee alles hebt 1 grote linie vormen met torens zodat je kunt zien wat de polen en hongaren doen. Tegelijkertijd ook snel naar het oosten gaan en proberen de bergen in het noorden van turkije in te gaan en daar 1 kasteel bouwen en deze helemaal vol proppen met het aller sterkste wat er is plus sterkste armorer zodat je mannetjes tip top zijn en dan wachten op de mongolen. Want daar ging het bij mij fout, ik had in turkije die stad niet kunnen innemen en dus was het veld waarover ze zich konden voortbewegen zo groot op de russische vlaktes dat je ze niet kunt sturen en al helemaal niet kunt bevechten, allemaal paarden en dus ben je reddeloos verloren. Ik werd onder de voet gelopen door monsterlijke legers en 1 of 2 keer tegenhouden lukt wel maar daarna ben je blut en moet je langzaam een pijnlijk toekijken hoe je rijk waar je zo hard voor gevochten had wordt ingenomen. Echt Rusland is een uitdaging om te proberen.

Daarna de Schoten geweest. Te simpel eigenlijk alleen moesten de Fransen net als mij de Engelsen verslaan en daardoor verloor ik want de Fransen waren veel groter. Maar uitdaging om je in Frankrijk te nestellen op Hard/Hard.

Nu bezig met de Spanjaarden. Dat valt ook nog niet mee, zeker niet door de gebugte AI die meestal alleen maar je haven blokkeert en daarna weer weg gaat, je hebt dus oorlog met iedereen zeg maar. De moren zijn niet heel sterk alleen grote aantallen. Lastig om die van het schiereiland af te drijven want tegelijker tijd moet je de portugezen of verslaan of in toom houden. Wel jammer bij Spanje dat je weinig of geen goeie units hebt, je verrekte weinig geld hebt in het begin en ja pas na 50 a 100 turns los komt, dan moeten je steden nog opbouwen en ben je eigenlijk al in de 2 helft van het aantal turns voor je echt los komt en dat terwijl andere landen dan al ver gevorderd zijn en vrij lastig zijn om te verslaan. Hard/Hard natuurlijk.

Zal mijn Spaanse campaing nog wel ff afmaken, hopelijk lukt dat nog een beetje met minder dan 100 turns en nu net 15 provincies. Jammer dat er geen Medium campaign is en alleen short of long, niet echt logisch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik wil weer eens een nieuwe campaign starten, maar dit keer wil ik het anders aanpakken. Ik wil een klein legertje maken, maar dit legertje zal heel sterk moeten zijn. Iemand suggesties met welke faction ik het best kan spelen? Het liefst al sterke units in de Early age, en anders ietsjes later.

edit: woei dit is mijn 1337'e reply (letterlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 24-03-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

van het weekend weer kunnen spelen. En het ging al een stuk beter. Ik heb vrede met de Denen gesloten en Antwerpen aan hun gelaten, dit scheelde een hoop (waarna de Denen door de hongaren werden uitgeroeid). Zo kan ik al mijn legers op Milan en Frankrijk richten. Milan bracht ik vervolgens flinke slagen toe door 4 citadels van ze te pakken in hun grensgebied, en daarop volgend Milan, Genoa en Bologna van ze over te nemen. De rest van Itale komt er nu aan.
Ook de Fransen zijn nog maar een kleine fractie, ze hebben nog één gebied in de pyreneen die ik onder siege heb gelegd, dus het zal niet lang meer duren voordat Frankrijk weggevaagd is.
Tevens heb ik de schotten uitgeroeid. Ik heb 3 flinke legers op het britse eiland gebouwd om er een einde aan te maken, wat dus ook gelukt is.

Ik vertelde de vorige keer dat het niet zo goed ging. Het antwoord was, agressiever spelen, als je snel stadjes en kastelen overneemt krijg je vaak een hoop knaken, zo kon ik snel weer nieuwe legers bouwen zodat ik nog meer kon veroveren. Ik heb nu zo'n 7 legers over het veld marcheren. Frankrijk, Milan en Hungarije zijn de eerste objecten om te vernietigen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200778

Heey mensen ik heb een klein vraagje =)

Ik heb medieval nu ook al van Oktober of zoiets
en na een tijdje stop ik meestal met spelen omdat ik het stom vind
Dit om 1 domme reden

Als ik een battle zelf wil doen dan hapert mijn beeld altijd, het gaat in zeer kleine schokjes vooruit, wat echt vervelend is. En ik heb dit met Rot en Rot Bi niet

Heeft iemand suggesties wat ik moet doen om dit gewoon gladdeloos te kunne spelen?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ongeveer zo als dat filmpje van de Fransen tegen de Schotten maar dan beetje erger....

Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 200778 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:09:
Heey mensen ik heb een klein vraagje =)

Ik heb medieval nu ook al van Oktober of zoiets
en na een tijdje stop ik meestal met spelen omdat ik het stom vind
Dit om 1 domme reden

Als ik een battle zelf wil doen dan hapert mijn beeld altijd, het gaat in zeer kleine schokjes vooruit, wat echt vervelend is. En ik heb dit met Rot en Rot Bi niet

Heeft iemand suggesties wat ik moet doen om dit gewoon gladdeloos te kunne spelen?

sieges zijn bugged, daar donderd je FPS al heel snel in elkaar. Dat zou beter moeten worden met patch 1.2 die er ieder moment aan moet komen

verder kan je je instellingen aanpassen. Unit scale op medium, details wat lager zetten e.d.

en anders een nieuwe compu kopen, ik weet niet wat je nu hebt

@el-jorge: de AI is niet voorbereid op echt heftig blitz-en, dus metteen vanaf de eerste beurt als een gek veroveren. ALs je dat doet, krijg je dusdanig snel een heftig overwicht dat de rest van de campaign een eitje is. pas hier dus mee op. Zelf bouw ik het liefst rustig op, zorg ik dat ik al me steden kan houden e.d. Overigens lachuh, in me huidige campaign als milaan was venetie in de eerste beurten erg irritant en werden ze na aanval nummer weetikhoeveel getrakteerd op een crusade op hun verste stad, zodat ik met 2 legers al hun andere steden onderweg kon veroveren. Gevolg is dat ze sinds beurt 10 oid op de eilandje van ze zitten (zitten ze in het begin ook al) en er nog steeds niet (beurt 200 of zo) van af gekomen zijn >:)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej euhm nieuwe comp kope?=P ik denk niet dat dat nodig is hoor, ik heb een windows xp 2000 en zelf world of Warcraft gaat daar gladjes op =)

Maar ander probleempje, ik ga nu medieval 2 terug installere, heeft iemand de beste patches tot nu toe voor me aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 200778 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:34:
Heej euhm nieuwe comp kope?=P ik denk niet dat dat nodig is hoor, ik heb een windows xp 2000 en zelf world of Warcraft gaat daar gladjes op =)
Ehhh het besturingssysteem zegt niets over je computer hoor. En dat het World of Warcraft draait wilt al helemaal niets zeggen, want dat draait op bijna elke pc. Medieval 2 daarentegen is heel erg zwaar voor je grafische kaart.
Maar ander probleempje, ik ga nu medieval 2 terug installere, heeft iemand de beste patches tot nu toe voor me aub?
Er is pas 1 patch voor het spel, link staat in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zet ik die Mods in m'n game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 200778 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:47:
Hoe zet ik die Mods in m'n game?

Readme lezen die er bij zit? Is per mod verschillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen!!!

De expansie voor medieval 2 is er!!
Om meer info te vergaren ga naar de total war site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Medieval 2: Kingdoms

Key Features

· Four new, epic campaigns – The Americas, Britannia, The Crusades, and The Teutonic Wars.
· 23 playable factions including Aztec and Native Americans.
· Over 150 new units, including the devastating Greek Firethrower
· Control multiple armies in battle – command reinforcement armies.
· New hero characters with powerful new battlefield abilities
· A huge array of historical characters and events.
· Build permanent forts to garrison troops or seize control of key strategic points
· New technology trees influenced by Religion and Prestige
· New Mission types
· 6 New Multiplayer scenarios and 20 new Custom Battle maps
· Compatible with the new Hotseat multiplayer mode

Campaigns

America's campaign

7 playable factions – Spain, The Aztecs, Mayans, Apachean Tribes, Chichimeca, Tlaxcalans and Tarascans.
The Americas…a land of mystery, great riches and exploration, but wrought with treacherous terrain and terrifying inhabitants. Cortes arrives in 1519 with a small, elite force of conquistadors and must rely on his motherland of Spain for the reinforcements and supplies that will help him survive and explore these new lands. Earn the support of Spain to help you explore the mystery and riches of the New World, or take control of the Aztec or Native American factions and call on the Gods and your vast armies to see off this new threat.

Britannia campaign

5 Playable Factions – England, Ireland, Scotland, Wales, Norway.

The year is 1258 and England has emerged as a superpower, with a firm grip on the provinces of the British Isles. However, as the English, your forces are spread thinly with the threat of rebellion looming large. Wales and Ireland are poised, ready to rise up and exploit the exposed English provinces. The Scots meanwhile, are squeezed between England’s expansion to the North and the growing Viking presence that threatens their shores. These five kingdoms are set to battle for supremacy in a fast-paced, war strewn campaign that delivers huge battles for high stakes.

Crusades campaign

Playable factions – Kingdom of Jerusalem, Principality of Antioch, Egypt, Turks, Byzantium.

Recreate the epic Crusades in the Holy Land, leading the Crusade States to reclaim Christendom or the defenders of Islam to drive out the infidels. It’s 1174 and the Kingdom of Jerusalem and Principality of the Antioch are united in their struggle for the Holy Land against Egypt, the Turks and Byzantium.

Teutonic campaign

6 Playable factions – Teutonic Order, Lithuania, Denmark, Novgorod, Poland and the Holy Roman Empire.
In 1250, Northern Europe is locked in a bitter struggle between Paganism and Christianity, once ordained as a Crusade, it is now an unholy slaughter by the dreaded Teutonic order. Take up the black cross and carve out a new empire in the North. Construct mighty fortresses, train powerful Knights to destroy all that lies in your path, or adopt the cause of the Pagan factions and seek to withstand the vengeance of the Order, inspired by your powerful Gods.

Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar.com/asset_library/Screenshots/Kingdoms_Screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar.com/asset_library/Screenshots/Kingdoms_Screen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar.com/asset_library/Screenshots/Kingdoms_Screen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar.com/asset_library/Screenshots/Kingdoms_Screen4.jpg
Van boven naar beneden: America's campaign, Britannia campaign, Crusades campaign, Teutonic campaign.

Link naar de trailer: http://www.totalwar.com/a.../Kingdoms_Trailer_Low.wmv

Bron: http://www.totalwar.com/i...ml&nav=/en/medieval2/1/4/

En anthonyv87, bedankt voor het melden.

Lijkt me leuk die kruistochten en teutonic campaign :) Wat ik me afvraag is hoe het met die patch zit, want die zou eigenlijk ongeveer de 23e al gereleased moeten zijn. Zouden er toch nog problemen zijn?

En na al die tijd is de startpost eindelijk gefixt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
Geweldig een expansie. Nog meer geld binnenslepen voor een spel dat ruim 4 maand op zichzelf nog niet releasewaardig is... |:(
Patch anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Melniek schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:30:
Geweldig een expansie. Nog meer geld binnenslepen voor een spel dat ruim 4 maand op zichzelf nog niet releasewaardig is... |:(
Patch anyone?
Ach 23 nieuwe factions en 4 nieuwe campaigns vind ik niet slecht. Dat het spel een patch nodig heeft is waar, maar die komt er ook (waarschijnlijk deze week gok ik), en de expansion is pas announced, dus wanneer die uit is, is er mischien wel patch 1.3. En ik vind SEGA niet zulke mensen als EA die alleen maar expansions blíjven maken om alleen maar meer geld te verdienen.

Bovendien zal de prijs waarschijnlijk niet al te hoog zijn, en als je het niet wilt kopen, het moet niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125811

heeft iemand hem al aan de praat gekregen op een geforce go 420?
Hij geeft een melding dat ik shadermodel 1.1 niet heb maar dit zit denk ik normaal gezien wel op deze kaart. Ik moet wel zeggen dat ik op wikipedia heb gelezen dat ze uit de laatste drivers ondersteuning voor shadermodel 1 heb uitgesloopt maar heb zelfs tot versie 47.19 teruggegaan met laptopvidio4go
Maar niets werkt steeds dezelfde melding.
Als iemand uitkomst weet hoor ik het graag op de desktop loopt het vloeiend maar zou het graag op de laptop spelen heb het voor on the go gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de expansie kan je ook grachten aan je kastelen bouwen :). Ik hou persoonlijk wel van de kleinere, kortere campaigns... dus ik heb wel zin in die expansie. Trailer zag er in ieder geval al goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:o

_/-\o_ Dat ziet er geweldig goed uit zeg. Prachtig. Hopelijk fixen ze medieval 2 zelf snel met de al maanden aangekondigde patch die maar niet uit komt dan komt het met dit deel helemaal goed en heb ik er nog wel vertrouwen in dat het spel wat nu de slechtste in de hele Total War serie is nog wel eens de beste kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162697

Zijn er meer mensen die last hebben van gamespy. Laatste paar dagen kan ik vaak niet inloggen, als ik speel verlies ik vaak connectie met gamespy.
Hoor meer mensen in de lobby klagen over gamespy-connectie, maar eerder had ik er nooit last van, pas sinds een paar dagen.

Die patch duurt nu wel weer erg lang...zou die patch er iets te maken mee kunnen hebben?

Ik wil weer normaal kunnen battelen man ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Anoniem: 125811 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:15:
heeft iemand hem al aan de praat gekregen op een geforce go 420?
Hij geeft een melding dat ik shadermodel 1.1 niet heb maar dit zit denk ik normaal gezien wel op deze kaart. Ik moet wel zeggen dat ik op wikipedia heb gelezen dat ze uit de laatste drivers ondersteuning voor shadermodel 1 heb uitgesloopt maar heb zelfs tot versie 47.19 teruggegaan met laptopvidio4go
Maar niets werkt steeds dezelfde melding.
Als iemand uitkomst weet hoor ik het graag op de desktop loopt het vloeiend maar zou het graag op de laptop spelen heb het voor on the go gekocht.
das toch een mx versie?
die heeft dus geen 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162697 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:51:
Zijn er meer mensen die last hebben van gamespy. Laatste paar dagen kan ik vaak niet inloggen, als ik speel verlies ik vaak connectie met gamespy.
Hoor meer mensen in de lobby klagen over gamespy-connectie, maar eerder had ik er nooit last van, pas sinds een paar dagen.

Die patch duurt nu wel weer erg lang...zou die patch er iets te maken mee kunnen hebben?

Ik wil weer normaal kunnen battelen man ;(
Hah!
Iedereen klaagt over gamespy, of 'gayspy' zoals het door veel mensen ook wel liefkozend genomd wordt.
En dat is al zo vanaf de release.
Vraag maar een willekeurige clanner/andere speler online naar de ervaring met gamespy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 162697 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:51:
Die patch gaat zover ik weet niks fixen aan het gamespy gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee? Hmmm.

Hoor mensen idd veel klagen, maar zoals gezegd had ik eerder nooit last, speel nu toch al een paar maanden. Kan al de hele dag niet meer inloggen, wordt er zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Gamespy was altijd al licentie meuk en in-game is het vaak nog erger, vroegah kon je nog met ASE een hoop spellen/servers bereiken, maar dat is nu ook een beetje afgevallen (al een tijd niet gebruikt, dus iemand met ervaring wil ik graag horen!) geloof ik. Ik ben gestopt met ASE nadat EA dat gare inlogsysteem had verzonnen voor BF2 en Valve Steam verplicht stelde. Toen kon ik opeens mijn favo mod/spellen niet meer makkelijk spelen.

Daarom ben ik zo dol op SP spelen zoals TW.

En dat expansion pack _/-\o_.

Zo te lezen zit er een hoop in dat iedereen graag in meer details wilde spelen. Meer crusades! Meer engeland! Meer Romaanse rijk en Teutonen! Meer Aztecen!

Nu nog de Reconquista en het is me helemaal een historisch spektakel!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kunnen we het weer ontopic houden in plaats van over GameSpy, EA, BF2 of Steam te praten?

Wat nieuws over de patch:
The patch is on the way people. I can tell you that there is a build in final testing with SEGA and we are awaiting the all OK for release. I can't give you a definate release date at the moment (I don't want to be sued) . But I am personally expecting the patch to be released within days, not weeks.
So sit back have a cold drink (or hot drink if your somewhere cold) and relax, it's not far off now.
Bron http://www.twcenter.net/f...hread.php?t=85028&page=53

Het wordt wel tijd dat de patch nou eens released gaat worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

http://shoguntotalwar.yuk...pdate-2-Release-Date.html

Donderdag komt ie. Geen Hotseat.

629 MB groot.

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:54

d_star

Maharadja of the Year :-/

OK, geen flame, maar ik wel ff mn ei kwijt:

Mensen die lopen te zeiken dat t spel nooit af is geweest: echt dikke bullsh*t! Het spel is goed speelbaar, zelfs al met de 1.1 patch! Er zijn idd bugs te noemen ja, maar wees blij dat er een keer een developer is die de bugs daadwerkelijk en grondig aanpakt! Ik vind het echt lulkoek als je dit als reden geeft om het spel niet meer te spelen, want als je wat meer had doorgezocht had je gewoon binnen de enorme mod community hele simpele mods kunnen vinden die het overgrote deel van de bugs voor je oplossen.

Neemt echter niet weg dat die patch lang op zich heeft laten wachten ja, maargoed, beter dat ze langer doen over een patch om de kwaliteit op te vijzelen, dan dat ze de patch overhaast uitbrengen en er dingen niet blijken te werken.

Volgens verschillende bronnen zijn er maar een handvol programmeurs aan het werk geweest om de patch op te zetten, geen wonder dus dat t ff op zich laat wachten. De rest is bezig met de nieuwe expansion, want laten we eerlijk zijn, t blijft een bedrijf en een bedrijf moet geld verdienen. Doen ze dat niet, dan zul je in de toekomst niet eens een nieuw TW-spel hebben om over te kunnen zeiken.

Alvast sorry voor de toon, maar gewoon ff my 2 cents...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
Ik vind dat je oorzaak en gevolg een beetje door elkaar haalt.
De bron van ontevredenheid is een, naar de mening van een deel van de community, incompleet produkt. Als je in de middelste alinea patch door spel vervangt heb je de reden. Daar bovenop beloven ze ook nog het een en ander (zeroday patch), om vervolgens uitstel op uitstel te stapelen.
Wanneer dan eindelijk de patch er is, publiceren ze een mooie lijst met bugfixes, die ze vervolgens ook weer niet waar maken. Ja en da begint het zaakje te borrelen, en niet geheel onterecht.
Komt er weer een zoethouder (patch in februari). Wat blijkt, komt pas in april met weer minder dan belooft en welke het nog maar moet waarmaken.

Ik zie hier een patroon in en mocht er zoals jij zegt, geen spel om over te zeiken meer uitkomen, dan heeft dat als voornaamste oorzaak dat ze de community zelf van zich af hebben geduwd met dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Melniek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:40:
Ik vind dat je oorzaak en gevolg een beetje door elkaar haalt.
De bron van ontevredenheid is een, naar de mening van een deel van de community, incompleet produkt. Als je in de middelste alinea patch door spel vervangt heb je de reden. Daar bovenop beloven ze ook nog het een en ander (zeroday patch), om vervolgens uitstel op uitstel te stapelen.
Wanneer dan eindelijk de patch er is, publiceren ze een mooie lijst met bugfixes, die ze vervolgens ook weer niet waar maken. Ja en da begint het zaakje te borrelen, en niet geheel onterecht.
Komt er weer een zoethouder (patch in februari). Wat blijkt, komt pas in april met weer minder dan belooft en welke het nog maar moet waarmaken.

Ik zie hier een patroon in en mocht er zoals jij zegt, geen spel om over te zeiken meer uitkomen, dan heeft dat als voornaamste oorzaak dat ze de community zelf van zich af hebben geduwd met dit soort grappen.
Ik ben het met je eens dat het product best een beetje meer polish had mogen gebruiken. Ook ben ik het met je eens dat de communicatie vanuit de organisatie op zn zachtst gezegd niet vlekkeloos te noemen is. Dingen beloven en ze vervolgens niet waarmaken is dodelijk voor je reputatie.

Echter niet alles wat beloofd is is niet waargemaakt. Zo heeft de eerste patch heeft wel degelijk dingen als inquisitors die slachtpartijen aanrichten verbeterd.

Het probleem ligt m volgens mij bij verschillende oorzaken. Als eerste werd de 2e patch, welke idd eerder uit had moeten komen, vertraagd doordat er telkens nieuwe bugs uit bekend werden. Waarvan één, de shield bug, hard-coded was en meer tijd kostte. Het ontdekken van deze bug gebeurde vlak voordat de patch naar SEGA moest gaan om daar getest te worden. De communicatie hieromtrent kon beter, maar het spreekt wel voor CA dat ze naar de community hebben geluisterd en de bug hebben opgepakt. Resultaat: vertraging voor de patch, maar wel een kwalitatief betere patch.

Nadat deze was gefixt, is de patch rond de 16e verstuurd naar SEGA. Deze hebben hun testers erop los gelaten, welke verschillende issues meldden rond de nieuwe Hotseat-feature. Nadat bleek dat deze problemen uiteindelijk te omvangrijk waren om snel opgelost te worden, en als ze opgelost moesten worden het de patch nog meer zou vertragen, hebben zowel CA als SEGA besloten om de feature nog niet te releasen maar in de expansion terug te laten komen. Resultaat: een kwalitatief betere patch.

Ik geef je gelijk in dat die communicatie moet verbeteren. Maar ik vind ook dat de houding van de community wat begripvoller mag zijn.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
ach, de laatste tijd hoor je uit iedere "community" alleen maar gezeik. Dat zag je ook met bf2 bijv. Alleen maar klagen met z'n alle en ondertussen vrolijk verder spelen. Als je zo nodig een punt moet maken, koop dan massaal een game niet. Ga niet een spel van 50 euro helemaal kapot spelen (uurtje per dag zit je zo aan > 100 uur voor een game die een tijdje leuk blijft) en ondertussen alleen maar zeiken. En het liefst aan de ene kant zeiken dat er van alles niet goed genoeg is aan een spel en aan de andere kant dat het te laat wordt uitgebracht. Beetje met 2 maten meten imho
kansloze mensen die zich tegenwoordig "de community" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh oh wat is het toch moeilijk om die 2handed bug en shield bug te fixen voor CA :O
Hoeveel modders hebben die allang zelf opgelost? Genoeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:31:
Oh oh wat is het toch moeilijk om die 2handed bug en shield bug te fixen voor CA :O
Zou verstandig zijn om je er eens in te verdiepen voordat je wat gaat roepen :) Modders werken om het probleem om, wat naar mijn mening toch niet een erg nette oplossing is. Tuurlijk, het 'werkt' dan wel, maar echt oplossen kost gewoon tijd. Daarnaast fixed de patch van CA veel meer dan alleen die 2 bugs vandaar dus ook veel meer tijd kwijt aan het ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
We Are Borg schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:55:
[...]
Zou verstandig zijn om je er eens in te verdiepen voordat je wat gaat roepen :) Modders werken om het probleem om, wat naar mijn mening toch niet een erg nette oplossing is. Tuurlijk, het 'werkt' dan wel, maar echt oplossen kost gewoon tijd. Daarnaast fixed de patch van CA veel meer dan alleen die 2 bugs vandaar dus ook veel meer tijd kwijt aan het ontwikkelen
Daar heeft Borg inderdaad de juist reden te pakken.

Wat de modders gedaan hebben is een soort 'tijdelijke oplossing' maken om het probleem (voor het oog) te fixen, maar wat CA doet is het probleem daadwerkelijk oplossen met nette code in plaats van een 'vies stukje mod'. Dit zorgt onder andere voor betere compatibiliteit en stabiliteit. Zoals CA al eerder heeft vermeld is de bug 'hard coded' en dus niet zo simpel aan te pakken. Om dit grondig aan te pakken heb je dus tijd nodig, naast de tijd die je nodig hebt om de andere bugs aan te pakken (kijk de bugfixes lijst nog maar eens na, zijn er heel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:31:
zijn beide niet opgelost. Shieldbug is "opgelost" door de shield value toe te voegen aan de armor value. Resultaat is dat units opeens nauwelijks meer een side of een rear hebben en het hele principe van flanken zinloos is. Deze oplossing zorgt voor net zo veel onbalans als de originele bug
idem voor de 2handed bug, die "lossen ze op" door een 1 handed animatie toe te passen. Resultaat is dat het hele idee van een 2handed wapen niet meer bestaat en je eigenlijk een gewone unit zonder schild hebt

dus zoals gezegd: bezint alvoor u blaat

het is absoluut waar dat er stomme en vervelende bugs in het spel zitten (vooral de AI, zowel campaign als battle, incl diplomacy) stoor ik me regelmatig verschrikkelijk aan, maar goed, geef ze de tijd om het te fixen en leer er tot dan mee leven, er zijn nog zo onwijs veel leuke dingen aan het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vandaag patch-dag mensen :)

De patch is op het moment dat ik dit schrijf nog niet gereleased, maar dit zal zeer waarschijnlijk binnen enkele uren gebeuren. Er gaat een gerucht dat de patch om 14:00 GMT+1 komt (onze tijd dus). Hier heb ik alvast een mirror waar de patch sowieso op zal komen te staan:

Gamershell mirror (613.68MB)

(ik zal deze post uitbreiden wanneer de patch uit is, ook zal ik de mirrors in de TS zetten)

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 05-04-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Nog even over het spel. Ik heb mijn meeste steden op automanage, waarbij de instelling op growth staat. Daarvan zijn mijn stadjes het meest blij. Echter raken er nu veel unhappy, ik heb Milan al 2x aan rebellen verloren, maar ook Marseille, Rennes, Angers en zo nog wat stadjes. Hoe kun je dit tegen gaan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem van Boomtown gehaald met 1,2 mb p/s. Tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

el-jorge schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:12:
Nog even over het spel. Ik heb mijn meeste steden op automanage, waarbij de instelling op growth staat. Daarvan zijn mijn stadjes het meest blij. Echter raken er nu veel unhappy, ik heb Milan al 2x aan rebellen verloren, maar ook Marseille, Rennes, Angers en zo nog wat stadjes. Hoe kun je dit tegen gaan?
Eigenlijk niet en dat is het nadeel van de RTW en M2TW vergeleken met de vorige delen. Het management gedeelte is te ver door geslagen en bepaalde dingen slaan nergens op. Soms is er unrest terwijl er niks aan de hand is. Ik heb 100% katholiek maar toch is er 10 unrest en dat redenloos, er zijn geen andere priesters of heretics in mijn gebied maar toch is er unrest. Dan heb je de gewone unrest nog, die is meestal ook redenloos 20% en daarbij komt dat elke spy wel voor 20% unrest zorgt. Al met al lijkt het meer civilization te worden. Ook distance to capitol is een waardeloos iets, hoe denk je dat grote landen als rusland zijn onstaant, volgens mij is er in Vladivostok wel 200% unrest want dat ligt 7000 kilometer van Moskou :D of beter gezegt, het slaat nergens op. Historisch is het ook niet correct, natuurlijk was er wel eens een opstand maar dat was in de late middeleeuwen al lang niet meer aan de orde of zeer enkelt.

Persoonlijk vind ik dit ook het grootste nadeel, je bent teveel met je steden bezig en minder met het spel zelf. Ik wil vechten en veroveren, veldslagen, belegeringen, afslachten en dat soort dingen maar niet een beetje elke keer alleen maar gebouwen maken die unrest weg nemen. Meestal bouw je iets en geeft het 25% minder unrest. Voor de tijd, 120% dus positief, nadat je het gebouw dat dit verder zou verbeteren hebt gemaakt is het ineens 105 geworden omdat er 6 beurten over heen gingen voor het klaar was. De unrest stijgt meestal sneller dan dat jij bouwen kunt. Ook heb je garnizoenen van 3000 man en dan nog blijft niemand happy, de popualtion growth is veel te hoog en het gaat veel te snel. Soms bouw ik muren en dan zijn die na 4 turns klaar en kan ik gelijk de volgende muren al bouwen omdat de mensen anders freaken omdat ze ongelukkig zijn maar waarom weet je niet en meer dan zinloos bouwen en recruiten kun je niet.

Beter gezegt, dit is bugged. Gewoon bugged omdat er niet over na gedacht is, het systeem werkt niet en is te beperkt en slecht uitgewerkt. Dus nee veel kun je er niet aan doen. En daarom ben je vaak per uur 45 minuten bezig met je steden en een kwartier vechten, wat vrij weinig is voor een spel om veldslagen draait in mijn ogen, maar goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
el-jorge schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:12:
ik automanage niets, AI is daar niet goed genoeg voor. Ook kan je beter niet voor een grote bevolkingsgroei gaan, want meer bevolking == meer squalor == meer unrest
gewoon bij al je steden vanaf beurt 1 de tax op very high en netjes bijblijven met je gebouwen (city hall, kerken e.d.) en _nooit_ farms bouwen. Uiteindelijk stabiliseert je stad dan (bevolkingsgroei van 0%) met een happyness van ruim boven de 110% (in de buurt van je capitol) of minimaal 85 a 90% als ze erg ver liggen. Uiteraard altijd voor 100% je eigen religie zorgen met priests!

@Steffy: niks bugged hoor, blijkbaar heb je nog niet helemaal door wat voor spelletje je hebt gekozen. Als je alleen wil vechten en niet nadenken, moet je niet de campaign pakken maar custom-battles. Unrest komt ook heel vaak door de familieleden die slechte traits hebben. Daar moet je goed op letten, dat is waarschijnlijk de "bug" waar jij over klaagt.
Als je groei te snel gaat -> tax hoger zetten en geen farms bouwen en hoppa, opgelost
En spy's zorgen inderdaad voor unrest, dat is geen bug maar gewoon onderdeel van het spel. Daar moet je op bedacht zijn (eigen spy in je stad, goed letten op wat er rondloopt op de map e.d

zoals gezegd, ik houd met gemak zelfs de meeste verre steden gelukkig genoeg, dus het kan echt wel als je goed speelt. Niet "bug bug" roepen bij alles wat je niet bevalt want dat is het gewoon niet. Het management gedeelte is juist een onwijs belangrijk onderdeel van de total war serie wat juist niet alleen maar om de veldslagen draait

[ Voor 33% gewijzigd door Rac-On op 05-04-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162697 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:08:
Ik heb hem van Boomtown gehaald met 1,2 mb p/s. Tip :)
patch schijnt bugged te zijn, volgens twcenter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Anoniem: 91868 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:35:
[...]

patch schijnt bugged te zijn, volgens twcenter :/
hmmzz, volgens ene post van sega hier is dit niet een officiele patch.
Hi all.

Well, what an interesting 12 hours we've had!

You've seen threads and word is spreading that there is something going on with the patch. So, here's the official word.

We've been testing the life out of this patch for days and days and at the eleventh hour some bugs have come up that we simply cannot fix in the time allowed.

After extensive testing of the patch, the Sega QA department discovered late last night that there may still be some unresolved issues in the final build of the patch. Specifically we are focussing on the Battle AI causing us concern under certain conditions. They are also investigating a potential crash bug that may have crept into the code, that is as yet, unverified. QA have requested extra time to verify this with the CA team in Australia; so we can fully regress the bugs in tandem with their QA department and rectify any issues with the code.

Given the level of chat and comments that you guys are good enough to send us, we are aware of the anticipation you guys have but we would consider it unforgiveable if we were to release a patch knowing that there are a number of potential issues with it.. Therefore, given the choice of two evils, we've taken the one that we hope will at least indicate some sensitivity to you guys and your expectations.

In conjunction with this we've also seen that a version of the patch is doing the rounds. This is a good old fashioned leak - we've tried to plug all gaps but owing to a less than secure url being held by one of our file mirrors, some of you guys have been clever enough to find a backdoor and grab the patch.

Kudos to you for your ingenuity, but be aware that this is not the release patch and CA and SEGA are not supporting this. This is not an official release and it is the very same patch that has the bugs mentioned above.

We're wise enough to know that this file is being distributed and how futile it would be to try and stop it. Canute couldn't stop the sea and we can't stop the internet, so we're not silly enough to think that we can stop it's spread.

So, well done to those who found it but please recognise that we think there are problems and we cannot support it.

If you feel inclined to grab this file, it's up to you and if you have feedback we'd be silly not to listen - but keep in mind that we think it's flawed so make your own decision.

We want to apologise - we've been wiping egg off our faces all morning and so we throw ourselves at the mercy of you guys in the hope that you'll understand. We understand your disappointment - we're disappointed too - so stay with us while we try and fix things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kort samengevat, de patch is op het laatste moment uitgesteld omdat er toch weer bugs zijn gevonden. Boomtown is de enige site die nog een mirror online heeft, dit omdat CA Boomtown niet heeft kunnen bereiken met de vraag of ze deze mirror offline willen halen. Nog meer geduld hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is trouwens een interessante blog over Hero abilites @ http://www.totalwarblog.com/ .
Een voorbeeld dat gegeven wordt is dat er een Byzantijnse generaal een 'politics' ability heeft die ervoor zorgt dat de orders van de tegenstander niet of langzaam worden uitgevoerd. Klinkt vrij leuk, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is nu ook van Boomtown af. Heb net een tijdje geprobeerd online te spelen. 2 games in 2 uur, niemand heeft dat nep-ding.

Ga hem er maar weer vanaf gooien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Vraag me af hoeveel vertraging er nu weer zal zijn. Sommige verhalen roepen al morgen, andere weer maandag, andere nog langer. De officiele vermelding is heel slim met het weglaten qua geschatte tijd: we hebben gewoon meer tijd nodig ;)

Vind het wel opmerkelijk dat een crash zich voordoet bij vrijwel elke siege battles, maar dat ze dit met het testen niet gemerkt hebben. Kortom, dan neem ik aan dat het niet bij elke pc voorkomt (ergo, speciale omstandigheden) want anders hadden ze dit nooit kunnen missen bij het testen van de patch

[ Voor 39% gewijzigd door We Are Borg op 05-04-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Het schijnt dat tijdens de transfer van bestanden van en naar CA-headquarters, er waarschijnlijk een corruptie van bestanden is opgetreden. Als gevolg hiervan treden er bugs op.

Jongens, in een van mijn vorige posts heb ik het nog min of meer opgenomen voor een dev als CA, maar dit is niet grappig. Op patch-dag een patch revoken omdat er 11th-hour bugs in zitten is ECHT niet cool.

Als dit nog een maand duurt haak ik af, dan is dat voor mij gewoon bewijs dat ze de community voor de gek hebben gehouden.

Ik hoop dat CA hiervan leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Rac-On schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:19:
[...]

ik automanage niets, AI is daar niet goed genoeg voor. Ook kan je beter niet voor een grote bevolkingsgroei gaan, want meer bevolking == meer squalor == meer unrest
gewoon bij al je steden vanaf beurt 1 de tax op very high en netjes bijblijven met je gebouwen (city hall, kerken e.d.) en _nooit_ farms bouwen. Uiteindelijk stabiliseert je stad dan (bevolkingsgroei van 0%) met een happyness van ruim boven de 110% (in de buurt van je capitol) of minimaal 85 a 90% als ze erg ver liggen. Uiteraard altijd voor 100% je eigen religie zorgen met priests!

@Steffy: niks bugged hoor, blijkbaar heb je nog niet helemaal door wat voor spelletje je hebt gekozen. Als je alleen wil vechten en niet nadenken, moet je niet de campaign pakken maar custom-battles. Unrest komt ook heel vaak door de familieleden die slechte traits hebben. Daar moet je goed op letten, dat is waarschijnlijk de "bug" waar jij over klaagt.
Als je groei te snel gaat -> tax hoger zetten en geen farms bouwen en hoppa, opgelost
En spy's zorgen inderdaad voor unrest, dat is geen bug maar gewoon onderdeel van het spel. Daar moet je op bedacht zijn (eigen spy in je stad, goed letten op wat er rondloopt op de map e.d

zoals gezegd, ik houd met gemak zelfs de meeste verre steden gelukkig genoeg, dus het kan echt wel als je goed speelt. Niet "bug bug" roepen bij alles wat je niet bevalt want dat is het gewoon niet. Het management gedeelte is juist een onwijs belangrijk onderdeel van de total war serie wat juist niet alleen maar om de veldslagen draait
Maar hetgeen jij zegt betekend wel dat ik in elke stad een generaal moet hebben, hoe kan je anders de tax op very high zetten? Het probleem si dat ik bijna al mijn Generaals aan het front heb om te knokken. Maar ik ga vanavond in ieder geval proberen al mijn stadjes dan maar zelf te managen, alhoewel ik wel denk dat dat veel tijd gaat kosten.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
el-jorge schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:54:
[...]

Maar hetgeen jij zegt betekend wel dat ik in elke stad een generaal moet hebben, hoe kan je anders de tax op very high zetten? Het probleem si dat ik bijna al mijn Generaals aan het front heb om te knokken. Maar ik ga vanavond in ieder geval proberen al mijn stadjes dan maar zelf te managen, alhoewel ik wel denk dat dat veel tijd gaat kosten.
als je een campaign start kan je voor "manage everything" oid kiezen waarbij je ook de steden zonder generaal erin kan managen. Dat doe ik altijd, de ai bakt er niks van imho. Ik heb alleen een generaal in een stad als
a. de unrest hoog is (vaak net veroverde steden of steden ver weg)
b. de generaal goede traits heeft die het inkomen verhogen (maar dan alleen bij steden die sowieso veel geld opleveren, zeg maar > 5000 per beurt)

nadeel is wel dat generaals in een stad vaak slechte traits krijgen door voor unrest of minder inkomen zorgen, daar doe je niks aan dus ik probeer niet te veel op generals te vertrouwen voor mijn steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Rac-On schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:09:
[...]

als je een campaign start kan je voor "manage everything" oid kiezen waarbij je ook de steden zonder generaal erin kan managen. Dat doe ik altijd, de ai bakt er niks van imho. Ik heb alleen een generaal in een stad als
a. de unrest hoog is (vaak net veroverde steden of steden ver weg)
b. de generaal goede traits heeft die het inkomen verhogen (maar dan alleen bij steden die sowieso veel geld opleveren, zeg maar > 5000 per beurt)

nadeel is wel dat generaals in een stad vaak slechte traits krijgen door voor unrest of minder inkomen zorgen, daar doe je niks aan dus ik probeer niet te veel op generals te vertrouwen voor mijn steden
Dat kan ik dus voor een volgend potje proberen, ik neem namenlijk aan dat ik dat tijdens een potje niet meer kan wijzigen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

d_star schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:07:
Het schijnt dat tijdens de transfer van bestanden van en naar CA-headquarters, er waarschijnlijk een corruptie van bestanden is opgetreden. Als gevolg hiervan treden er bugs op.
Ehm, het feit dat er bugs in de patch zitten heeft imo niks te maken met corruptie: het bestand wat rondsweeft op het internet is de echte patch, maar de patch is gewoon brak
Jongens, in een van mijn vorige posts heb ik het nog min of meer opgenomen voor een dev als CA, maar dit is niet grappig. Op patch-dag een patch revoken omdat er 11th-hour bugs in zitten is ECHT niet cool.
Mwah, ik vond het wel mooi verwoord in de offiele statement: ze moesten kiezen tussen 2 kwaden. Patch uitbrengen en weten dat die crasht is ook niet goed, dan krijg je vanzelf dingen als "maanden geen patch en nu een prakke patch :r " reacties. Maar imo had dit wel voorkomen moeten worden, ben dat zeker met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nou, omdat jullie zo lang moeten wachten zal ik eventjes een zoethoudertje posten die ik net op mijn HD heb gevonden :*)

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/4476/paardjessmallmw3.png

Hmm sorry voor de lelijke grijze achtergrond :p

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 06-04-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

el-jorge schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:32:
[...]

Dat kan ik dus voor een volgend potje proberen, ik neem namenlijk aan dat ik dat tijdens een potje niet meer kan wijzigen?
Even mezelf quoten. Je kan het dus wel ingame wijzigen. Gelijk overal de automanage afgezet. En in mijn grootste steden gelijk alle happiness en order gebouwen in de que gezet. Wat me nu naar een aantal beurten wel opvalt is dat ik minder last heb van disorder enz. maar dat ik de taxes nog steeds bijna nooit van low naar normal kan zetten laat staan op high. High en very high lukt alleen bij net veroverde steden die je ge-exterminate hebt, en dat ook maar voor een aantal beurten.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu aan het spelen als de rebels in 1.2
Wel grappig, maar om het een beetje managable te houden al mn steden leeggemaakt (gebouwen/troepen) zodat de AI die overneemt.
Ik heb alleen nog 3 steden in Amerika en Wales :P
Alleen elke turn krij ik weer minstens 5 legers erbij die ik moet disbanden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Wanneer krijg je die extended campaign map naar Z-Amerika dan? Ik heb nu bijna alles veroverd maar kan nog steeds niet naar Z-Amerika?
Ik zit me net te bedenken dat ik pas in het jaar 1190 ben, toen bestond volgens de geleerden Z-Amerika niet. Misschien dat ik in een volgend potje die turns maar weer terugzet naar 2 ipv 0.5, dan lopen de jaren en ontwikkelingen misschien wat sneller?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Heeft inderdaad met het jaartal te maken ja.

Omstreeks 1400 (give or take a few years) krijg je een event dat de wereld rond is. Vanaf dan is het mogelijk om de meest geavanceerde schepen (tier 3) naar zuid-amerika te sturen en daar verder te veroveren.

Duurt trouwens wel eventjes als je je bootjes ernaar stuurt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

d_star schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:53:
Heeft inderdaad met het jaartal te maken ja.

Omstreeks 1400 (give or take a few years) krijg je een event dat de wereld rond is. Vanaf dan is het mogelijk om de meest geavanceerde schepen (tier 3) naar zuid-amerika te sturen en daar verder te veroveren.

Duurt trouwens wel eventjes als je je bootjes ernaar stuurt :9
Daar ga ik dus met mijn huidige potje nooit komen :(. Wat ik al zei, ik moet de turns maar weer terug op 2 zetten (welke file was dat ook alweer?), dan kan ik er in een volgend potje komen. Er zit niet echt een verhaal in het spel, het is gewoon bouw legers, veroverd de wereld, en onderhoud je stadjes.
Binnenkort ga ik Rome uitproberen, laatst voor een 10tje de gold edition op de kop getikt, ik ben benieuwd of het net zo tof als dit spel is.
Ik moet wel zeggen dat Medieval in het begin leuker is, dan heb je veel tegenstand, als je op een gegeven ogenblik veel gebieden hebt, stroomt het geld vanzelf binnen, en kan je enorm snel legers opbouwen!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Hmm, niet helemaal waar. Net een pot(je) gespeeld, ruim 100+ gebieden en bezig met Amerika. En toch op een gegeven moment geldtroubles. Let dus goed op wat je kwijt bent aan units en wat er binnenkomt, anders komt je hele ontwikkeling tot een stilstand, al is het voor een turn of 5, dat blijft zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Sfinx- schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:42:
Hier net nieuwe videokaart geinstalleerd en nog niets anders gedaan dan genieten :9~ Een van deze dagen eens een paar leuke screentjes nemen :9

Spelen de meeste trouwens met een modificatie of de gewone versie? Ik heb de Lands to Conquer mod geinstalleerd omdat ik Darths formations/AI nog herinner van RTW en dat maakte een enorm verschil uit.
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar wat een goede mod zou zijn voor MTWII, en deze lijkt me ook het meest interessant op dit moment. Ook aangezien Med. total realism nog geen release voor is, en Lands to Conquer gebruikt lijkt te maken van verschillende goede mods in een pack.

Ik zei dat ik RTR zou gaan uitproberen, maar misschien ga ik nog wel even door met een leuke mod, en bijvoorbeeld spelend met de egyptenaren, of heeft iemand een goed idee om met een fractie te beginnen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Deze mod vind ik eerlijk gezegd nog niet zo bijzonder. Er is wel ietwat verbetering maar echt geweldig is het nog niet. Ik denk dat ik dan toch eindelijk maar met Rome Total Realism ga beginnen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Iemand ervaring met de Russen? Heb nu zo'n 50 gebieden, voornamelijk West-Europa. Heb een hoop steden die lastig te controleren zijn. Heb mijn hoofdstad al verplaatst. Daarnaast zijn mijn inkomsten bijzonder laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

vraagje: Ik zie bij de great campaign maar 6 speelbare facties. Zijn de andere facties alleen te spelen met mods of unlock je die door de campagne uit te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:43:
vraagje: Ik zie bij de great campaign maar 6 speelbare facties. Zijn de andere facties alleen te spelen met mods of unlock je die door de campagne uit te spelen?
Unlocken door ze te vernietigen in een campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

ok, maar ik heb de schotten bijv al uitgeroeid maar toch zijn deze niet speelbaar? Geldt dit dan alleen voor bepaalde volken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:03:
ok, maar ik heb de schotten bijv al uitgeroeid maar toch zijn deze niet speelbaar? Geldt dit dan alleen voor bepaalde volken?
Hele campaign uitspelen, daarna is alles beschikbaar!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het is zover. Ik geloof niet dat jullie nog spelen ( }) (ik iig wel sinds m'n nieuwe videokaart :) )) maar patch 1.2 is er eindelijk, final.

http://www.gamershell.com/download_19011.shtml

Ik kan niet nagaan of het nieuws klopt, want totalwar.com ligt helemaal op z'n bek, maar waarschijnlijk komt dit dus doordat de patch gereleased is :P

Ik meen trouwens ook gelezen te hebben dat de hotseat modus er nu wél in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 04-05-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10
Hier de patchnotes:
Primary features for Update 2:

1) The Launcher
2) Cinematic Editor
3) Battle Editor (now fully functional)

Resolved Bugs/Issues:

AI
• Units do not clump together when told to complete a 180 degree turn.
• Janissary Musketeers now fire consistently.
• Enemy AI army formations in bridge battles now allow their own artillery to
fire.
• Enemy cannons do not fire at unbreakable walls.
• Grouped archers out of ammo will attack enemy units in melee combat when
ordered to do so.
• AI does not deploy outside of enemy gates.
• When defending an enemy settlement with multiple exits, taking your army out
of the side/back door does not make it easier to defeat the enemy.
• Siege AI is not passive.
• Cavalry can now charge a spearman army.
• General's bodyguard unit now marches correctly outside castles.
• AI now effectively assaults 2nd tier of a Fortress.
• Sallying AI army now reacts properly to being assaulted from 2 sides
• Attacking Siege AI concentrates on taking the settlement rather than chasing
down units outside the settlement.
• Generals are now more effective at chasing down routing units.
• Enemy AI reacts to being bombarded with Trebuchets while inside a
settlement.
• Siege AI now more difficult to defeat if player places missile units outside
the walls.
• AI controls it units more effectively in a Citadel
• AI artillery more decisive in its positioning
• Remaining AI army now advances to use siege equipment
• AI Cavalry can now flank a Spear Wall
• AI now responds to missiles when sieging settlements
• AI now crosses bridges to attack
• AI responds more quickly to gates that have been opened by Spies (while
sieging).
• Units do not break formation when chasing routers
• Enemy AI effectively attacks when player's units in a settlement square
• Enemy AI now utilises spare rams
• Improved enemy AI response to stakes
• Shortened Siege attack timers
• Enemy AI will no-longer send out General's bodyguard on a suicide mission
while defending

Diplomacy
• Improved responses to monetary offers
• Bribery attempts do not always fail after an unsuccessful first attempt
• Diplomatic 'Just Rejected' response no-longer to 'Not Interested' response to
counter-offer, no matter how generous
• Aztecs now appear in the correct year (for diplomacy actions)
• Generals in a Crusade do not get inquisition
• Improved diplomacy mechanic - AI Factions now stick with alliances and/or
attack 'more intelligently'

Crash
• Soft-locks in MP Lobby no-longer occur
• Host random hangs fixed
• Resolved issue with client CTD when host ends game that client is joining
• Auto-resolve Siege battle hangs fixed
• Siege tower catching fire no-longer causes random hangs
• Random hangs after loading Campaign save game

Pathfinding
• Battering Rams no-longer stuck in gates
• Ship movement area fixed
• Ram crew no-longer stuck between rams
• Northern European Castle terrain fixed to allow docking of towers
• Improved use of ladders
• Southern European Fortress wall fixed to allow docking of towers
• Improved the way units use Way-points
• Siege of Setenil slow-down tweaked
• Units no-longer become stuck on canyon walls on 'Canyon' map
• Units do not ascend/descend invisible ladders
• Units do not get stuck on Siege towers
• Cavalry pathfinding improved when sallying out from a Fortress
• Bridge battle pathfinding improved (units do not constantly reform)
• Citadel and Fortress paths fixed so that units can avoid assaulting inner
walls
• Breach pathfinding tweaked

Combat
• Enemy spearmen do not charge with raised spears
• 2H axemen attack tweaked, inc. Attacking Cavalry
• Defending units can no-longer enter a siege tower as soon as it docks with
the walls

Mechanics
• Mouse Cursor position now updates when scrolling with the arrow keys.
• Assassination exploit fixed.
• Mission "Reinforce Region" now functions correctly
• Attacking an enemy army from inside a sieged settlement no-longer causes the
enemy to lose all built siege equipment
• Fixed two family members (brothers) with the exact same name
• Rudder event now triggers at the correct time
• When an enemy sallies and is defeated you no-longer have to wait for the
timer to run out in-order to win.
• Assassin mechanics tweaked
• Mercenary recruitment tweaked
• Diplomatic Information scroll updates correctly.
• Online replays now match
• Slowdown fixed on Desert Sanctuary
• Metallic Resource now support Mines
• Cavalry charges do not fail when charging skirmishing/moving units or if a
knight is out of position
• Units can now withdraw on the Eifel Mountains Battle Map
• Construction queue exploits fixed
• The carroccio standard can now fit through the gate on a sally out battle.
• Southern European > Fortress: routing Enemy AI now leaving the map
• Printing press event triggers at the correct time
• Ladder docking/undocking tweaked
• Faction standings tweaked
• Priests no-longer convert to heretics if travelling on a fleet
• Hotseat Game-mode added
• Upper limit added on how long units stay in loose formation for.
• Traits/VnV triggers tweaked

Camera
• Camera height does not drop under bridge in River Po Custom Battle map.
• Camera does not drop below water's surface in Palm Beach, Andalusia and
Italian Wars map/scenarios.
• Camera does not show the underneath of a bridge when General is killed on the
bridge

Controls
• Drag Deploy functionality tweaked
• RTS camera functionality tweaked

Graphics
• Princess character now greyed out upon death on Family tree
• Venice battlemap ambient building placement tweaked
• Fixed issue with trees disappearing when panning camera
• Added paths to doorways in Southern European Large City
• Added paths to doorways in Southern European City
• Fixed minor lighting issue in Southern European City
• Fixed misaligned platforms in Southern European Large Town
• Tweaked Crusade Army banner
• Fixed texture gaps and unwelded verts on Middle Eastern Huge City buildings.
• Fixed incorrect Tower Path in Mesoamerican City
• Fixed path through wall in Mesoamerican City Wall
• Fixed floating buildings above the battle map in Aztec Gold Scenario
• Fixed floating spikes in Mountain Redoubt scenario
• Added correct image for Paladin ancillary
• Fixed grey reinforcement area that states that 'This army cannot fight in
night battles' even though the current battle is not a night battle.
• Added correct image for Aztec Rebel - Native Archer
• Added correct image for Aztec Spearmen
• Fixed floating torches in SE Citadel courtyard
• Garrison quarters no-longer change to Town Guard when in Construction queue
• Armoury building image in construction queue no-longer changes to an armoury
• Fixed issue with Trebuchets sometimes disappearing when zooming in close
• Fixed maps have the winter option but don't have winter texture on the battle
map
• Night attack selection tick and reinforcements do not disappear if user
selects night attack option and then views enemy army details.
• Fixed officers not animating while riding
• Removed trees in the water in The Battle of Otumba.

Deployment
• Units can no-longer be deployed on inaccessible sections of wall
• Fixed deployment issues with Southern European Wooden Castle on either side
of the main gate.
• Units no-longer deployable in buildings in Mesoamerican City

Collision
• Ballista collision improved
• Southern European Citadel gate collision improved
• Middle Eastern Gatehouse collision improved
• Issues with units getting pushed into areas that can't be deployed into.
Battle Editor/Cinematic Editor
• Numerous issues with both editors fixed and improved so that they can be
released for public use.

UI
• Mission scroll hotkey added
• Financial Details hotkey functionality and tooltip added
• Reveal/Advance advice hotkey functionality added
• Battle Tutorial Dismiss advice functionality added
• Magnifying glass added to Disaster Strikes scroll
• Princess appears correctly on family tree
• Chat Window errors fixed
• Family Tragedy scroll triggered correctly
• Console text appearance tweaked
• Now possible to launch game from autorun launcher
• Fine Grain time control added (accessible by holding Shift and clicking + and
- on battle UI)

Save/Load
• Loading saved game of the same turn no-longer allows user to keep both allies
when they declare war
• Russian and Czech autosave fixed

Audio
• Movement_Embark speech now triggered correctly
• Allies breaking through gates of citadel now triggers correct speech
• Battle ending in draw when timer runs out now triggers correct speech
• Campaign Map interface sounds added
• End Turn sound now fades out nicely
• Win/Lose music is now representative of the Faction
• Enemy King killed speech now triggered
• Enemy Reinforcements arrive speech now triggered correctly
• Player Army Tired Battle Event Speech is now triggered.
• Player Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
• Enemy Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
• Player Under Attack Idle Battle Event Speech is now triggered.
• Player Winning Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
• Player Losing Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
• Leaves Fleet speech now triggered correctly.
• Player Tide Of Battle Up Battle Event Speech now triggered correctly.
• Player Tide Of Battle Down Battle Event Speech now triggered correctly.
• Muslim Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
• Christian Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
• Allied General Captured Battle Event Speech now triggered correctly.
• The "spy infiltrated our settlement" audio/speech is now played when "Start
battle" is pressed during cutscene
• Correct region music plays when loading a saved campaign game.
• Added sound trigger for planting archer stakes in ground.
• Clicked-on characters on the Campaign Map no-longer stack their audio
response if clicked multiple times.
• In the Historical battles, Battle of Otumba and the Battle of Hastings the
music speeds up when you attack
• Other minor audio tweaks also carried out.

Text
• Minor grammar/spelling errors fixed

Edit: We have received word that the Shield issue WILL be addressed in update
2. :-)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Patch fockt m'n spel hier.

Eerst heb ik mijn 1.1 spel naar 1.2 gepatched, maar toen kreeg ik tijdens het opstarten van het spel een error. Toen maar een reïnstall gedaan en van 1.0 naar 1.2 gepatched, en nu kom ik wél het spel in, maar elke keer als ik een game wil starten (zowel campaign als custom) krijg ik tijdens het laden een error.

Ik draai onder Vista x64, dat .net framework 1.1 heb ik ook geïnstalleerd. Al onder XP SP2 compatibiliteitsmodus geprobeerd maar werkt nog niet, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ben benieuw, downlaod staat aan. Duurt nog een half uurtje!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41
Ik ben hem aan het binnentrekken. MTW2 maar es opnieuw geinstalled. Ik moet alleen nog eens fixen dat ik de DVD er niet meer in hoef te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218513

dag mijn beste medieval2: total war fans! :*)

ik apprecieer het zeer dat jullie zoveel tijd en posts op dit topic zetten!
om niet zoals een paar andere nieuwtjes een vraag te stellen dat al gevraagd is in deel 1 of in dit deel,
heb ik de moeite genomen om , jawel , ááaaaal jullie posts te lezen!
allemaal! :*) :*)
beginnende van vóór de game uit was in "het grote medieval 2: total war topic-deel1"
tot hier nu men al een expansion aankondigd. _/-\o_

jaja, en ik vond het ongelofelijk interesant eerlijk gezegd! :P
(ben ik hier een slijmberichtje aan het schrijven of zo?! }:O )(maar een complimentje mag ook wel eens éh ;) )
daarom heb ik me vandaag geregistreerd! :)

ik speel, en ben er helemaal blij mee, wel nog met de originele versie. }:O zonder enige patches. zonder enige mods. en eerlijk gezegd: dat stoort mij niet echt:s soms kom ik eens tegen dat inderdaad bij een siege een leger gewoon niet opkomt :O of blijft "kamperen" om jullie woordenschat te gebruiken, maar voor de rest vind ik dit helemaal geen onvolledig spel toen het uitgegeven was.

(alhoewel krijg ik nu nooit die verrekte templar gield toegeboden terwijl ik er juist zo naar uitgekeken had :( )

nog slechts twee vraagjes voor jullie!

a. Als de paus van jouw faction is,(ik heb dit één keer meegehad maar vreemd genoeg was hij de volgende beurt al weer dood :s:s:s:s:s) dan heb ik wel volle kruisjes, en de optie om een crusade op te roepen, maar ik had er toch iets meer van verwacht? ik dacht dat JIJ dan het VATICAAN opdrachten zou kunnen geven, of toch tenminste het vaticaan n beetj controllen! ( maarja zoals eerder gezegd in deel 1 was het historisch ook niet zo dat een priester bij een bepaald land hoorde of daar bepaalde verantwoordingen tegen moest afleggen) of zie ik iets over het hoofd?

b. ik speel dus nog altijd met twee jaar per turn , maar wat ik vreemd vind is dat iedereen zo exact probeert erachter te komen of ze paus nu kunnen uitmoorden of niet 8)7 :) (wat ik trouwens nooit zou doen als een brave christen-man die ik ben---

even tussendoor, toen ik begon als engeland alleen ireland en scotland onder de voet gelopen een alliantie met frankrijk, HRE en spain gesloten en al mijn troepen naar het heilige land gevaren en nu vecht ik dus alleen tegen turken en moren en egyptenaren(al uitgeroeid)! is dat niet braafjes!!! (mijn pop happynes is dan ook groot! _/-\o_ )

---maar dat niemand erachter komt wannéér nu precies dat "world is round" bericht komt en niemand ook echt daar iet over zegt over america (buiten een paar gevechten met azteken in deel1) ik meen me ook te herinneren dat in deel 1 ergens in heel het begin iemand vroeg of je de world map van amerika kon tonen, maar dat is voor zover ik weet nooit beantwoord, dus vraag ik ook nog eens hetzelfde!:) voor mij is amerika immers nog een raadsel ik heb nog maar net goed en wel mn pootjes gedeponeerd in feudal knights en bill men en zo

dank in voorbaat om het mooi te zeggen :) groeten The Grandmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aaah en nog een mini petini vraagje mijn beste gamers,
is er al een release datum voor die expansion?
ik hoop dat in die expansion alle patches zitten en dat ze niet zeggen dat ik ze eerst moet installeren vooralleer in die expension kan spelen. O-)

(overigens vraag ik mij af of de creators vd expansion jullie topic hebben gelezen, wan je vroeg om campaings==>campaings you got, je vroeg om meer kruistocht==> meer kruistocht you got
je vroeg om (nog het extreemste) grachten==> grachten you got!!!! :o :P :P

die stiekemerds van sega hebben ier gewoon wat zitten lezen om ideetjes op te doen ;)

dus als iemand een release datum weet voor die expansion=>posten!!!!
8)
vriendelijke groeten,
uw King Augustine The Crusader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Hmmmm update binnen. ben niet zo blij, spel loopt nu vlak nadat hij opgestart heeft zwart. Je ziet het eerste laadschermpje nog net en dan springt die op zwart. DVD draait nog ff door, stopt dan en ook geen HD activiteiten.... computer reageert nergens meer op en gaat alleen uit met de powerbutton :(

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 218513 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:18:
a. Als de paus van jouw faction is,(ik heb dit één keer meegehad maar vreemd genoeg was hij de volgende beurt al weer dood :s:s:s:s:s) dan heb ik wel volle kruisjes, en de optie om een crusade op te roepen, maar ik had er toch iets meer van verwacht? ik dacht dat JIJ dan het VATICAAN opdrachten zou kunnen geven, of toch tenminste het vaticaan n beetj controllen! ( maarja zoals eerder gezegd in deel 1 was het historisch ook niet zo dat een priester bij een bepaald land hoorde of daar bepaalde verantwoordingen tegen moest afleggen) of zie ik iets over het hoofd?
Nou, het Vaticaan is een aparte staat binnen Rome, oftewel een onafhankelijk land. Echter, als jouw paus daar met de scepter zwaait dan zal hij je kruistocht-aanvragen sneller accepteren en zal hij af en toe een oogje dichtknijpen wanneer je lekker oorlog loopt te voeren tegen onschuldige christenen }). Je zult dus geen controle krijgen over de paus, maar je zult wel meer van hem mogen.
---maar dat niemand erachter komt wannéér nu precies dat "world is round" bericht komt en niemand ook echt daar iet over zegt over america (buiten een paar gevechten met azteken in deel1) ik meen me ook te herinneren dat in deel 1 ergens in heel het begin iemand vroeg of je de world map van amerika kon tonen, maar dat is voor zover ik weet nooit beantwoord, dus vraag ik ook nog eens hetzelfde!:) voor mij is amerika immers nog een raadsel ik heb nog maar net goed en wel mn pootjes gedeponeerd in feudal knights en bill men en zo
Ik weet niet precies in welke turn dat komt, ik dacht 150~180 ongeveer. In ieder geval, als je dat bericht krijgt dan kun je je haven upgraden, en dan kun je hierin een nieuw schip bouwen 'Carrack' genaamd. Als je die maakt kun je die de zee opsturen (links van Engeland) en na een hele tijd varen kom je dan bij een langerekte dunne strook land, en dan zal de zwarte 'mist' aan de linkerkant van je mini-map ook verdwijnen. Maar zorg wel dat je véél mannetjes stuurt ;)
Anoniem: 218513 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:25:
aaah en nog een mini petini vraagje mijn beste gamers,
is er al een release datum voor die expansion?
ik hoop dat in die expansion alle patches zitten en dat ze niet zeggen dat ik ze eerst moet installeren vooralleer in die expension kan spelen. O-)

dus als iemand een release datum weet voor die expansion=>posten!!!!
8)
Speciaal voor jou m'n editie van PCgameplay uit de kast getrokken en die zeggen dit:
Wordt verwacht derde kwartaal 2007

Ook op de forums van Totalwar is de enige officiele announcement dat het Q3 2007 komt. Oftewel; er is geen datum bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aah doet raar dat een van de posters die ik zoveel gelezen heb nu op MIJN vraag beantwoord. en speciaal voor MIJ zn PCgamplay magazine uit de kast haalt:) O-)
wat een mooi ding is dat toch dat interactief internet :P

(verklaar mij alstublieft niet zot vanwege deze plotselinge verzuchting , ik zit nogal raar in elkaar :) |:( 8)7 )

Ja, als ze zo vaag een datum geven zal het inderdaad nog vanalles kunnen zijn.
toch irritant als ze al zo van die mooie filmpjes en afbeeldingen tonen en je dan nog lekker lang laten verwateren op je pc-stoeltje! :9~

nog een vraagje over amerika: kunnen ALLE factions naar amerika? voor het moment speel ik met engels dus dat zou, historisch gezien, wel moeten kunnen.
en zijn er in Amerika veel nieuwe factions? :P :9~

ik had er geen idee van dat er zo iets als het "Amerika" concept bestond en nogtans speel ik er al een lange tijd heel veel op, jammergenoeg wist ik het niet van de unlockbare factions en zo en speelde ik altijd maar een beurt of 50 met alle toen speelbare factions. Dankzij jullie posts zal ik nu eens de moeite doen om verder te spelen, maar ik speel wel héééél traag en op m'n gemak en speel graag de battles nog eens over voor betere resultaten :*)

bedankt voor het vlugge antwoord!
dit is een geweldig forum! >:)
groeten GRANDMASTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 218513 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:00:
nog een vraagje over amerika: kunnen ALLE factions naar amerika? voor het moment speel ik met engels dus dat zou, historisch gezien, wel moeten kunnen.
en zijn er in Amerika veel nieuwe factions? :P :9~
Niet alle factions kunnen naar Amerika als ik me niet vergis, de Engelsen zeker weten wel, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Factions die niet naar Amerika kunnen zullen wel de factions zijn die ook niets deden aan ontdekkingsreizen over zee (denk aan Egypte, de hongaren mischien, etc.).

Om terug te komen op die release date, ze bouwen gewoon aan het spel zo hard ze kunnen en weten nog niet of ze nog moeilijkheden tegen komen, dus het precies schatten van een datum gaat vrijwel niet. Bovendien komt er een alpha-test fase waarbij nog wordt gezocht naar major bugs, en mochten deze er onverhoopt inzitten dan moeten ze dit nog fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ok :)
geen zorgen wat betreft amerika dan!
_/-\o_

ja ik begrijp het, maar ik wist niet eens echt hoelang dat ze het al aangekondigd hadden en hoe ver ze dus waren, }:O
maar daar zijn deze forums voor! :*)

zeer vriendelijk bedankt ,leo!

groeten
Grand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juist op mn oren gehad dat ik niet overal groeten moet bijschrijven:)
zal voortaan wat minder beleeft zijn ;)

groe...
eumm

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Dat de patch uit is is goed nieuws, maar eigenlijk te laat. Ik speel nu met Venice maar ik ben de interesse totaal verloren, iets wat met Rome toch nooit gebeurde. Ik vind ook dat de nadruk te veel op het turn-based gedeelte is komen te liggen, al is dat meer een voortzetting van waar ze in Rome mee begonnen. Altijd maar je stinkende best moeten doen om te zorgen dat er geen rellen uitbreken voegt niets toe aan de spelervaring.
Volgens mij is dit ook de enige reden dat idiote, dure gebouwen zoals de Artists Studio bestaan. Kost 4800 ofzo, 5 turns om te bouwen, en zorgt alleen voor 5% happiness 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 09-05-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Aangezien The Grandmaster met goede moed het topic min of meer nieuw leven heeft ingeblazen, bij deze toch een nieuwe post.

Net zoals El-Jorge heb ik de nieuwe patch gedownload en geinstalleerd, en ook ik krijg het eeuwig durende zwarte scherm met zandlopertje.

El-Jorge, we zijn niet de enige. Heel veel mensen hebben problemen met deze patch. Wat voor sommigen heeft geholpen is de volgende procedure:

1) Deinstalleer het spel volledig
2) Verwijder ook de map die blijft staan na het deinstalleren, de map in C:\Program Files\..., de entries in het register (met regedit bijvoorbeeld zoeken op het woord 'SEGA' binnen het register, en alles wat je tegenkomt verwijderen --OP EIGEN RISICO!!--), m.a.w. zorg ervoor dat alles wat ooit door Sega\CA op je harde schijf is geinstalleerd met de installatie van MII:TW weg is.
3) Start hierna opnieuw op
4) Installeer MII:TW opnieuw
5) Installeer de gedownloade 1.2 patch <-- installeer dus NIET eerst de 1.1 patch!!

Een goeie 'rule of thumb' hierbij is dat als het de patch er minder dan ongeveer 15 minuten over doet om zn ding te doen, dan is de patch niet goed geinstalleerd.

Mocht je problemen hebben met de patch, probeer dan eerst het bovenstaande. Voor mij heeft het niet geholpen, ik speel MII:TW dan ook zonder de patch totdat CA nummer 1.3 uit heeft, of de huidige fixt. Zoals ik al zei zijn we niet de enige met problemen, ik vind het ergens ook bespottelijk dat een patch die tot twee keer toe is uitgesteld en meerdere keren door verschillende teams bij CA en SEGA is getest in zo'n kwaliteit wordt opgeleverd.

Het is gewoon jammer dat er niet meer spellen zijn zoals Total War :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind het ook wel jammer dat men bij zo'n goeie game een beetje het roet in het eten smijt met die patches, Eerst verklaarden ze parmantig dat ze de keuze hadden gehad om de patch uit te geven met een fout erin of uitstellen en dat ze "ten behoefte van de speler" het maar hadden uitgesteld,
Nu komt ie eindelijk uit en blijkt er toch zo'n grote fout in te zitten!!! |:(

echt zonde...
het zorgt ervoor dat men geïrriteerd geraakt en het spel niet meer speelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu hoop ik vanuit heel mn hart dat ze niet iets soortgelijks gaan uitsteken met de veelbelovende expansion! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh enneuh nog een vraagje hoewel misschien een beetje oftopic:
levert SEGA altijd zo'n slechte service?
Dit is mn eerste SEGA game en al die fouten en mislukte patches die ze maken...
dat begint mij te overtuigen om geen SEGA-game meer te kopen, ;(
of is dit uitzonderlijk? :?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste