Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
je moet zelf gaan. Al kan je het op een rustige manier doen, zodat je bondgenoten hebt in de oorlog. Het risico is dan dat zij de stad innemen en geprezen worden door de paus.Anoniem: 171163 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:46:
Ik heb mijn een leger bijelkaar voor een Crusade en heb ook op de knop "join the crusade" geklikt. Moet ik nu zelf naar die plaats toe gaan of is het de bedoeling dat ik samen met alle andere landen reis???
Maar het kan ook dat zij de oorlog wel verliezen, maar tegelijk de tegenstander zwakker maken.
Maar hoe dan ook moet je er zelf heen gaan.
Anoniem: 171163
2 regels:Anoniem: 171163 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:30:
Aha, oke, ik was al onderwegKom alleen onderweg allemaal gasten tegen en mag er niet langs enzo, gaan er ook nog een aantal op eigen houtje verder van mijn leger
Pfff heb het zwaar haha maar wel super hoor dit spel
1. elke beurt dichterbij komen
2. andere landen vinden het niet prettig dat je over hun grondgebied gaan, zelfs al zijn ze zelf ook bezig met dezelfde kruistocht.
De beste manier is dus over water... Dan ga je het snelst en je word ook niet zo snel aangevallen.
of gewoon wachten tot je bij die boot bent met je aansluiten bij de kruistocht..We Are Borg schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:48:
En het is dus verstandig om ergens een eiland te hebben in de buurt, want als je dus met je leger achteruit gaat om naar de kust te gaan om daar op de boot te stappen, ben je alsnog de sjaak
Jammer, maar zo praat je niet tegen moderators. Ga maar even afkoelen.Quacka schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:51:
[modbreak]Check je mail ;)[/]
[ Voor 41% gewijzigd door Remy op 25-01-2007 23:09 ]
Dan speel je zeker op medium of easy campaign map? Want als je dit op hard zo zou doen zouden je steden na een paar beurten rebelleren.The Mystic schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:13:
Ik zet alle steden direct op very high tax rate en pas erg laat in het spel, zo ongeveer als ik 25 provincies heb, doe ik de belasting omlaag naar high. Deze blijft zo tegen het einde van het spel, turn 40 zeg maar wanneer ik de onrust te veel vind worden. Dan zet ik het op normal.
Maar goed zo speel je het natuurlijk wel sneller uit. Meer geld, meer units en snellere expansie. Turn 120 en het is over.
Ik maak wel altijd eerst de happines dingen zoals kerken enzo, dus zo verdien ik veel geld, groeit mijn bevolking niet zo hard en heb ik altijd veel units. En natuurlijk houd ik in elke stad minimaal een priest of imam.

Maar goed, aldoende leert men he, heb nu een dikke vloot gemaakt en die ben ik nu vol aan het gooien voor de volgende Crusade voor die ***paus!
Anoniem: 112545
Zodra je met je leger gejoined hebt, komt er een kruis boven dat leger en moet je op eigen houtje naar de plaats toe.Anoniem: 171163 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:46:
Ik heb mijn een leger bijelkaar voor een Crusade en heb ook op de knop "join the crusade" geklikt. Moet ik nu zelf naar die plaats toe gaan of is het de bedoeling dat ik samen met alle andere landen reis???
Anoniem: 156622
Maar dan worden de ongelukkige mensen elders weggestopt. Op sommige steden heeft dat effect. Dan heb je ineens bijvoorbeeld 4 rebellerende steden ipv 1. Gewoon hakken die rebellen.Anoniem: 156622 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:53:
Exterminate is redelijk lomp. Enkel als je die steden echt niet onder controle kunt houden. Sacken levert veel meer geld op, en vermoordt minder mensen => meer inkomen.
Anoniem: 91868
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 28-01-2007 14:00 ]
170074
Eens. Op lange termijn is exterminate het handigste, want de public order blijft volgens mij gewoon net zo lang slecht als totdat je stad weer ingenomen wordt.The Mystic schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:37:
[...]
Maar dan worden de ongelukkige mensen elders weggestopt. Op sommige steden heeft dat effect. Dan heb je ineens bijvoorbeeld 4 rebellerende steden ipv 1. Gewoon hakken die rebellen.
Zal ook wel een tegenvaller zijn als dat niet zo is want dat was in die tijd volgens mij het beste verdedigings middel.
Anoniem: 205339
humm heb jij wapens (belegeringswapens) gezien om grachten over te steken? Ik nog niet, zal dan wel een beetje onneembaar worden zo'n gracht. Maar het zou idd wel cool zijnAnoniem: 171163 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:10:
Weet iemand of je ook nog kastelen krijgt met een gracht eromheen ofzo? Lijkt me wel leuk om zo'n kasteel aan te vallen of te verdedigen.
Zal ook wel een tegenvaller zijn als dat niet zo is want dat was in die tijd volgens mij het beste verdedigings middel.
Oo en wat erg allemaal, exterminate of sack, het zijn je mensjes snik snik, bloeddorstige heersers zijn jullie toch
Doe ik nooit hoor

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 205339 op 28-01-2007 14:14 ]
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Anoniem: 200854
Hebben meer hier last van?? en
Zijn er manieren om te voorkomen dat ze deze traits krijgen (en niet doormiddel van remove_trait this
Anoniem: 130054
Anoniem: 171422
Die Corrupt e.d. traits krijgen ze vooral als je te veel geld bezit. Bij R:TW was het zo dat de corruptie zeer sterk toenam als je meer dan 50000 denarii bezat. Ik heb bij Medieval 2 ook gemerkt dat je op een gegeven moment significant meer kwijtraakt aan corruptie, daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk uit te geven als het eenmaal lekker loopt. In het begin van een campagne probeer ik meestal niet boven de 10000 florins uit te komen, maar als je rijk wat groter wordt en de gebouwen duurder worden is dat meestal niet meer haalbaarAnoniem: 200854 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:08:
Ik speel momenteel met Engeland en heb bijna heel Europa in handen. Echter krijgen bijna al mijn generalen slechte traits. Ze worden allemaal Corrupt, Aesthetic en Embezzlers en krijgen traits als Gambling en Drunken. Misschien komt dat omdat ik ze gewoon allemaal in verschillende steden heb zitten en verder maar met 1a2 van mijn 40 generaals echt vecht. Maar die anderen kunnen ook niet echt een stad beheren.
Hebben meer hier last van?? en
Zijn er manieren om te voorkomen dat ze deze traits krijgen (en niet doormiddel van remove_trait this).
Tja, elke turn hark ik al +/- 30000 binnen. En veel meer uitgeven kan ik niet, alle steden hebben gebouwten queued en ik ben op elk moment meer units aan het bouwen.Anoniem: 171422 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:14:
[...]
Die Corrupt e.d. traits krijgen ze vooral als je te veel geld bezit. Bij R:TW was het zo dat de corruptie zeer sterk toenam als je meer dan 50000 denarii bezat. Ik heb bij Medieval 2 ook gemerkt dat je op een gegeven moment significant meer kwijtraakt aan corruptie, daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk uit te geven als het eenmaal lekker loopt. In het begin van een campagne probeer ik meestal niet boven de 10000 florins uit te komen, maar als je rijk wat groter wordt en de gebouwen duurder worden is dat meestal niet meer haalbaar
Ik ben nu voor de lol het vaticaan aan het uitbreiden want meer steden en geld heb ik toch niet nodig.
Anoniem: 200854
Misschien wordt het eens tijd dat ik ze allemaal maar op kruistocht stuur naar het Oosten en daar een beetje moslim ga pesten.
Wat ook wel vet is, is met een generaal heel veel mercenaries huren. Op een zeker moment krijgt ie dan retinues waarmee je goedkopere mercs of +1 command kan krijgen wanneer je mercs in je leger hebt.
Heb je geen Mongols of Timurids om uit te roeien??
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
170074
Ik vind/vond het echt een briljant spel, maar de replaywaarde is tocht te laag. Ik was al heel even met met de 1..01 update een nieuwe pot met Venetie begonnen, maar het is toch meer van hetzelde... Misschien moet ik maar eens wat korte games met andere volken proberen, maar vraag me af of het zoveel nieuws gaat inbrengen.
Anoniem: 189236
wil ik hun enige 2 stadjes innemen mag het wéér niet van de pope
Muahaha had ik ook steedsAnoniem: 189236 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:27:
nou 6 turns schotland niet aangevallen missie afgelopen
wil ik hun enige 2 stadjes innemen mag het wéér niet van de pope
Ik kan trouwens weer spelen
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 03-02-2007 11:16 ]

Tja, schiet toch best wel op met zoveel priests, meer dan 50% per turn
Haha, dat is fantatstisch. Ga ik ook een keertje proberen icm met spionnen.Anoniem: 156622 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:15:
Look, a heretic! Mine, Mine, Mine, Mine!
[afbeelding]
Tja, schiet toch best wel op met zoveel priests, meer dan 50% per turn
Trouwens wist je dat als er een paus gekozen word je gewoon bij negotiate een paar duizend aan een land geeft ze op jou stemmen? de paus is nu engels doordat ik hongarije had omgekocht.
BUH
Overigens wel bijna heel europa in me bezit, op een stukje HRE na, maar daar heb ik sinds beurt 5 oid al een alliance mee en bevalt me wel (1 groot front minder en ze houden denemarken voor me bezig).
Hoe hou je de paus te vriend:
- regelmatig map information cadeau geven. De paus zal je toch nooit aanvallen (volgens mij altans?) dus lekker makkelijk om hem op die manier happy te houden
- niet aanvallen als het van de paus niet mag
- uiteraard priesters rondstrooien zodat je veel kardinalen krijgt en zelf de paus kan kiezen
hoe dit te combineren met uitbreiden:
optie 1:
spionnen + assisins op en stadje afsturen. 4 spy's erin en alle orde-gebouwen slopen zodat de rebellen het stadje overnemen, dan mag je het gewoon innemen vervolgens
optie 2:
paar legers klaarzetten, wachten tot je missie van de paus om X beurten niet aan te vallen voorbij is en dan in 1 beurt gewoon gelijk 2 of 3 stadjes innemen. Uiteraard met behulp van siegeweapons of spy's zodat je gelijk kan aanvallen. Dan krijg je de volgende beurt de opdracht om niet meer aan te vallen en moet je weer 5 of 7 beurten geduld hebben (ga je lekker een andere regio lastigvallen
Ik pas beide met succes toe, heb nu iets van 35 regions, meer dan genoeg cash en kan toch zo'n 6 fullstacks betalen. 2 daarvan dwalen in "the new world" rond, waar geen zak te beleven is. bovenste 3 steden zaten niet eens mannetjes in, dus kon ik zo innemen. beetje zonde van de inspanning en zo. Naja, binnenkort maar een paar fullstacks richting jeruzalem sturen en me campaign afronden.
Wat overigens naar is, is dat ik te laat richting Italie ben gegaan. Gevolg is dat daar alleen maar steden zitten en geen kastelen (kan nu niet meer omzetten). Nu sicilie besloten heeft oorlog tegen me te voeren, is het k** dat het enige castle in de buurt Staufen is, wat betekend dat ik maar 3 units per beurt kan trainen en vervolgens nog een redelijk eind moet lopen. Gelukkig kan je in noord italie best goede mercenaries halen dus dat scheelt.
Ik moet wel zeggen dat ik aan het begin metteen schotland heb uitgemoord. Ik ben daar 2 beurten voor excommunicated geweest, maar wat kerken + map information en toen vond de paus me weer aardig. Op die manier heb je gelijk iets van 7 steden waar je niet bang hoeft te zijn voor aanvallen en zo, wat een goede basis is om uit te breiden.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Bij castles is het 9 van de 10 keer zo dat de tegenstander al zn troepen concentreert op de buitenste ring, zodra je die binnen bent gedrongen proberen ze ook niet om naar een andere ring te vluchten ofzo, maar vallen me gewoon aan. En die ene keer dat het restant van de troepen van de tegenstander wel naar een andere ring vlucht, is het een kwestie van je siege materiaal oppakken en meenemen naar binnen om de volgende ring binnen te dringen. Boring and tedious imho.
Bij cities zijn de sieges wat minder vervelend (ze zijn ook een stukkie vlugger voorbij vaak), maar ook daar is het een kwestie van via ladders, siege towers of battering rams binnen dringen en alle troepen afslachten/naar het plein sprinten (doorhalen wat niet van toepassing is)..
Ik doe eigenlijk alleen nog sieges als ik zie dat een vijand vet veel troepen in de stad/castle heeft, en verder doe ik gewoon ALLE veldgevechten.. die blijven monsterlijk vet, en ook naar mijn mening de enige plek waar taktiek vrij belangrijk is..
Hoe denken jullie hierover dan?
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Helaas toch nog maar even wachten tot ik mij eigen videokaart weer terugheb (als ik die uberhaupt krijg)
Hetzelfde. 1 sec met 100 casualties < 30min met 20 casualties.d_star schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:50:
170074
Je hebt gelijk, zodra er een vestiging is die moet worden verdedigd/aangevallen, dan schiet de AI toch vaak bij het kortste eind.d_star schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:50:
Ikzelf ben nu op t punt aangekomen dat ik veel van die sieges niet meer doe. Ze worden echt te vervelend.
Bij castles is het 9 van de 10 keer zo dat de tegenstander al zn troepen concentreert op de buitenste ring, zodra je die binnen bent gedrongen proberen ze ook niet om naar een andere ring te vluchten ofzo, maar vallen me gewoon aan. En die ene keer dat het restant van de troepen van de tegenstander wel naar een andere ring vlucht, is het een kwestie van je siege materiaal oppakken en meenemen naar binnen om de volgende ring binnen te dringen. Boring and tedious imho.
Bij cities zijn de sieges wat minder vervelend (ze zijn ook een stukkie vlugger voorbij vaak), maar ook daar is het een kwestie van via ladders, siege towers of battering rams binnen dringen en alle troepen afslachten/naar het plein sprinten (doorhalen wat niet van toepassing is)..
Ik doe eigenlijk alleen nog sieges als ik zie dat een vijand vet veel troepen in de stad/castle heeft, en verder doe ik gewoon ALLE veldgevechten.. die blijven monsterlijk vet, en ook naar mijn mening de enige plek waar taktiek vrij belangrijk is..
Ik vind het altijd zo vreselijk vet om met een groot leger longbowmen archers de vijand tegen de grond aan te prikken. Zo moordend dat het is
Hangt er wel van af tegen wie je het opneemt. De Mongolen blijven verassend wat dat betreft. Als die deur eenmaal open is, wordt het een rush vanuit Mongoolse kant.leonpwner1 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:15:
Ik vind het altijd wel vet om een Citadel te verdedigen tegen een full-stack. Kun je lekker terug trekken enzo, uiteindelijk versla je ze toch wel met minimale losses. Een keer had ik zelfs een half-stack verslagen met slechts 2 units...
Ik vind het altijd zo vreselijk vet om met een groot leger longbowmen archers de vijand tegen de grond aan te prikken. Zo moordend dat het is
Daarom vind ik de Mongolen ook zo leuk. Ze hebben iets uitdagends in dit spel, wat over het algemeen makkelijk is.
Sommige factions hebben units waarmee je heel anders moet gaan leren vechten. Probeer bijvoorbeeld de Turken eens. De Turken hebben dezelfde units als de mongolen alleen dan met andere namen. Maar het zin dezelfde units dus dan kun je ook dezelde tactiek toepassen. De echt super irritante "schiet van afstand en ren weg" tactiek. Ik bedoel dus de horse archers, die zijn erg handig en leuk om mee te spelen. Verder hebben ze een van de beste infanterie en de beste cavalerie in het spel.AJ1815 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:18:
Sowieso gaat het op een gegeven moment (als je 40+ provin cies hebt) veel te veel tijd kosten. Ik heb als rechtgeaarde Engelsman daarom maar een dikke vloot naar Jerusalem gestuurd en de stad aan puin geslagen: VICTORY!!! En dat op hard/hard.
Ik vind/vond het echt een briljant spel, maar de replaywaarde is tocht te laag. Ik was al heel even met met de 1..01 update een nieuwe pot met Venetie begonnen, maar het is toch meer van hetzelde... Misschien moet ik maar eens wat korte games met andere volken proberen, maar vraag me af of het zoveel nieuws gaat inbrengen.
De Spanjaarden zijn wat dat betreft ook wel aardig met speerwerpers die best effectief zijn.
Anoniem: 162697
Heb wel gezocht maar kan weinig over console commands vinden.
Heb nu een 8800gts, maar in online battles volgens mij of veel lag, of weinig fps.
Zal eens kijken met fraps.
Ik denk niet dat ik dat zou willen met mijn (gelukkig tijdelijke) 6200TC...Weet iemand de console command om het aantal frames per second te zien.
Hij draait dit spel al sloom op zijn laagste instellingen, en dat terwijl ik toch verder een redelijk systeem heb. (Zie mijn signature)
Ik vind dit wel een leuk spel, ik heb het nu een paar keer gespeeld, maar vooral de sfeer vind ik cool.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Is er in de volledige game wat meer tijd/ruimte om te leren, dus begin je bijvoorbeeld met kleine veldslagen en worden die langzaam steeds groter? Of kan ik beter beginnen met een andere TW game? Wel handig om te weten voordat ik 40-50 euro uitgeef aan zo'n spel.
In het begin zijn de legers wel wat kleiner en heb je geen catapults enzo. Alleen simpele infanterie en cavalerie. Je kunt oefenen door middel van custom battles. Ik weet niet of die in de demo speelbaar zijn. Je kunt dan elk gewenste situatie nabootsen voordat je met de campaign begint. En... zo moeilijk is het spel niet echt. Ik denk dat je er snel inkomt.mr_obb schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:21:
Ik heb de demo van Medieval II gespeeld. Ik moet zeggen dat ik het principe heel leuk vind, maar ik kan de battles niet allemaal winnen. Ik heb nog niet echt genoeg strategisch inzicht om meteen legers van 1200 man tegenover legers van 1600 man te laten winnen, terwijl die tegenstander omtrekkende bewegingen aan het maken is.
Is er in de volledige game wat meer tijd/ruimte om te leren, dus begin je bijvoorbeeld met kleine veldslagen en worden die langzaam steeds groter? Of kan ik beter beginnen met een andere TW game? Wel handig om te weten voordat ik 40-50 euro uitgeef aan zo'n spel.
Zo heb ik een tijdje terug een filmpje gezien op Youtube van iemand die met een halve stack met arquebusiers en nog at losse troepen, een full stack schotse pikemen versloegen omdat de missiles zo superieur zijn en ze zoveel morele schade maken.
Neemt de tegenstander een full stack mee met voor een groot deel dismounted feudal knights, of chivalric knights oid, dan wordt t al weer een stuk lastiger. We weten allemaal dat de kwalitatief goede troepen van de mongolen het je bijvoorbeeld knap lastig kunnen maken, ook al hebben ze bijv. maar een halve stack.
Anoniem: 109640
De grooste fractie (danish) vraagt het voor de tweede keer en we zijn met oorlog met elkaar
170074
Ben ook weer opnieuw begonnen, de vorige keer had ik de Large Campaign met Engeland gespeeld, en werkelijk de hele kaart behalve Rome uiteindelijk veroverd. Nu doe ik een Small Campaign met Spanje (alles op moeilijkste), en richt me wat meer op heroïc overwinningen, en proberen om veel Elite units te ontwikkelen. (Bijv een koning steeds laten meevechten zodat hij 3xgoud aan experience heeft en 10 sterren krijgt, met alléén maar de beste knights als leger). Da's bruut
Maar probleem dat andere steden zonder goeie generaals komen te zitten170074 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:15:
Vroeg me zelf ook al eens af, volgens mij wordt je dan een soort van onderdaan, dat ze jou (op een één of andere manier) opdrachten kunnen geven die jij dan zou moet uitvoeren.
Ben ook weer opnieuw begonnen, de vorige keer had ik de Large Campaign met Engeland gespeeld, en werkelijk de hele kaart behalve Rome uiteindelijk veroverd. Nu doe ik een Small Campaign met Spanje (alles op moeilijkste), en richt me wat meer op heroïc overwinningen, en proberen om veel Elite units te ontwikkelen. (Bijv een koning steeds laten meevechten zodat hij 3xgoud aan experience heeft en 10 sterren krijgt, met alléén maar de beste knights als leger). Da's bruut
Heb even gecheckd met Fraps, heb maximaal 40 FPS ofzo met alle setting op max op 1280/1024 in een online 1on1.Anoniem: 162697 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:06:
Weet iemand de console command om het aantal frames per second te zien.
Lijkt me dus logisch dat ik met 4 legers ofzo erg lage FPS heb. Komende week een E6600, eens kijken of het helpt
Daar richt ik me ook altijd op.170074 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:15:u doe ik een Small Campaign met Spanje (alles op moeilijkste), en richt me wat meer op heroïc overwinningen, en proberen om veel Elite units te ontwikkelen.
(Bijv een koning steeds laten meevechten zodat hij 3xgoud aan experience heeft en 10 sterren krijgt, met alléén maar de beste knights als leger). Da's bruut

Alleen jammer dat die flapdrol van een doge als 1 van de 4 losses van de generals bodygaurd weet dood te gaan. Kan ik weer overnieuw beginnen. Hij had wel 3 goude chevrons trouwens.
Deze battle was in mijn LTC 2.0 h/vh venice long campaign.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 130054 op 11-02-2007 11:55 ]
igggAnoniem: 130054 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:53:
[...]
Daar richt ik me ook altijd op.
[afbeelding]
Alleen jammer dat die flapdrol van een doge als 1 van de 4 losses van de generals bodygaurd weet dood te gaan. Kan ik weer overnieuw beginnen. Hij had wel 3 goude chevrons trouwens.
Vertel me hoe je dat doet..
Holy sjit, dat is mooi werkAnoniem: 130054 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:53:
[...]
Daar richt ik me ook altijd op.
[afbeelding]
170074
Ik heb vrijwel nog nooit een settlement verloren doordat de pc mij aanviel. Kastelen zijn altijd wel gemakkelijk om te verdedigen. Steden zijn vrij makkelijk te verdedigen door het aantal "free upkeep" slots volledig te benutten met spear militia. Deze (3 tot 6 stuks) kun je dan allemaal voor de poort zetten, daar komt echt niemand doorheen. Af en toe de general laten chargen of geroute units afslachten en dan moet het lukken om je stad te verdedigen. Daar heb je geen goede general voor nodig. De uitzondering is als er een invasie komt van Timurids of de Mongolen, daar stuur ik wel altijd een uitzonderlijke commander op af.Anoniem: 109640 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:13:
[...]
Maar probleem dat andere steden zonder goeie generaals komen te zitten
De stacks van de tegenstander bestond voornamelijk uit spear militia, town militia, de Byzantijnse equivalent van peasant archers, wat Byzantijnse inf en de lastigste blijven toch altijd de Turkomans (horse archers). Als ze nou voor de battle zouden verzamelen en dan in 1 wave komen had ik dat nooit gehaald, maar zoals vaker besluit de AI in zijn/haar oneindige wijsheid om in drie golven te komen wat het allemaal iets meer manageable maakt.
Ik moest dus verdedigen (wat ik het liefst doe) en het makkelijkste is dat vanaf een hogere positie zo hoog en zo ver mogelijk weg (moeten ze verder lopen, zijn ze meer vermoeid). Het hoogte verschil zorgt ervoor dat; 1) de archers verder schieten en 2) je een "naar beneden charge" bonus krijgt.1 Rij spearman vooraan, daarachter peasant archers (minder bereik), daarachter die Armenian archers (meer bereik), 1 unit spearman en 1 feudal knight unit als backup.
Omdat de Horse Archers meestal vooruit gestuurd worden had ik ervoor gezorgd dat ik een klein compact leger had zodat mijn archers altijd die paarden ook konden bestoken. Nadat zij uitgedund waren kwam hun hoofd stack, alle infantery op guard mode zodat ze blijven staan en niet achter routers aangaan. Dan is het zaak 1 of meerdere infantery units van de tegenstander te routen dmv cav charges en brandende pijlen. Sowieso had de tegensander geen generaals dus was het moraal niet al te hoog. Inf die niet meer aan het knokken zijn (tegenstander gerout) gelijk laten chargen op dichtsbijzijnde unit die nog wel wil vechten. De unit die rout zorgt ervoor dat units om hen heen weer routen etc etc. Rinse and repeat.
Na de 1e golf totaal gerout te hebben, stuurde ik de archers en inf opnieuw op de berg, en probeerde met de cav zoveel mogelijk routers capturen. De 2 golf stuurt hun archers ook vooruit, ook een mooie prooi voor de 2 cav units. En dan weer hetzelfde verhaal.
Op het moment dat je moraal doorkrijgt zijn heel veel battles een stuk makkelijker kun je ook grotere aantallen proberen aan te vallen.
Me xfire is: Krysiss
Voeg me gerust toe mensen!! moet me eerste online battle nog spelen trouwens
Cavalerie is overpowered170074 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:46:
Dit is dus zo vet aan een klein compact elite legertje tegen een groot leger:
[afbeelding]
Man verloren: 37 versus 1016 van de pc
(cease = stoppen, fire = vuur).
Anoniem: 202981
bedanktleonpwner1 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:33:
ceasefire betekent wapenstilstand
(cease = stoppen, fire = vuur).
Verder moet ik zeggen dat ik niet mega veel verschil merk tussen de moeilijkheidsgraden, speel op very hard maar tja dat nou onmogelijk is geworden kan ik niet zeggen. Win nog steeds

170074
Ze baseren die min of meer op wat je recruit is mijn ervaring. Wat ik bijv. doe om een "Swordmaster" gilde te krijgen is heel veel dismounted knight en dergelijke te recruiten. Hierdoor krijg je meestal na een paar turns al de mogelijkheid om een guild in dat kasteel te maken.Anoniem: 205339 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 02:50:
he wat voor mij beetje ondoorzichtig is, is wanneer krijg je wel gilde die lijken enigszins random te komen in je steden/forten? Iemand al ontdekt wat ik precies moet doen om de aan te trekken![]()
Verder moet ik zeggen dat ik niet mega veel verschil merk tussen de moeilijkheidsgraden, speel op very hard maar tja dat nou onmogelijk is geworden kan ik niet zeggen. Win nog steedszelfs met de Scottish. (wel leuk trouwens, de Engelsen zitten ondertussen in Hamburg, wel vaag dat ze nog niet uitgestorven zijn,
sterk volkje).
Je kan maar één guild per stad hebben, maar als je de guild vernietigd dan is er weer een mogelijkheid dat je een uitnodiging krijgt.
als je guilds sloopt, wordt het betreffende guild daar niet heel blij van. De kans dat je dan nog upgrades krijgt aangeboden, is bijzonder minimaal. Iets om rekening mee te houden als je in andere steden nog upgrades wil. (maar niet boeiend als je al een hq hebt natuurlijk)Anoniem: 205339 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:11:
he tering, dat ik daar zelf niet opgekomen was, thanks, ga ff wat thieve guilds slopen.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Bovendien zou ik dat e-mail adres ECHT weghalen hier, spambots vinden je e-mail zo heel makkelijk en dan heb je binnen de kortste tijd 1000+ spammailtjes...
Anoniem: 202981
sorry dat wist ik nietleonpwner1 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:16:
Dat soort dingen mogen hier niet op GoT, dat is best wel niet-legaal.
Bovendien zou ik dat e-mail adres ECHT weghalen hier, spambots vinden je e-mail zo heel makkelijk en dan heb je binnen de kortste tijd 1000+ spammailtjes...
Anoniem: 91868
Ik zit maar te wachten erop zodat ik normaal online kan spelen

Wachten tot buskruit is uitgevonden en dan dat gebouw maken die kanonnen enzo maakt en je barracks upgraden mischien? IIG kun je ze zover ik weet alleen in steden maken en niet in kastelen.kuwerti schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:19:
Iemand enig idee hoe (en of) je handgunners kan maken als je met de engelsen speelt??
Thanks. Is er ergens online een manual waarin staat wat je allemaal nodig hebt. Ik heb al buskruit :-)leonpwner1 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:30:
[...]
Wachten tot buskruit is uitgevonden en dan dat gebouw maken die kanonnen enzo maakt en je barracks upgraden mischien? IIG kun je ze zover ik weet alleen in steden maken en niet in kastelen.
Oorspronkelijk gaf CA eind februari aan, maar pas geleden is er een nasty bug vastgesteld die de shield bug heet. Ik moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb (althans, niet bewust), maar heel veel andere spelers wel. In het kort houdt het volgens mij in dat units met een shield eerder worden ingemaakt dan units zonder shield, terwijl ze wel een hogere bescherming hebben. Check de officiele forums als je het zeker wilt weten.Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:15:
Iemand nieuws wanneer de 1.2 patch komt?
Ik zit maar te wachten erop zodat ik normaal online kan spelen
Anyway, een en ander houdt in dat veel mensen er rekening mee houden dat de patch nog wel eens begin tot half maart uit kan komen. Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, als de patch veel goed maakt (wat er wel de schijn van heeft, zelfs de hulp van de community -lees: verschillende populaire modders- is ingeroepen), wil ik er best nog wel even op wachten.
Denk maar eens terug aan de 1.3 patch van R:TW, die heeft ook lang op zich laten wachten maar maakte het spel wel in één klap een stuk beter.

CA heeft op haar eigen forum een lijst gepubliceerd waarin de fixes die behandeld worden in de aankomende patch, 1.2. Hieronder volgt ie:
Hi guys,
As promised, here is the features and fixes list for the forthcoming Medieval II Update. Thanks to Wikiman who sent it overnight from CA Australia!
Primary features for Update 2:
1) The Launcher
2) Fully implemented Hotseat mode
3) Cinematic Editor
4) Battle Editor (now fully functional)
Resolved Bugs/Issues:
AI
• Units do not clump together when told to complete a 180 degree turn.
• Janissary Musketeers now fire consistently.
• Enemy AI army formations in bridge battles now allow their own artillery to fire.
• Enemy cannons do not fire at unbreakable walls.
• Grouped archers out of ammo will attack enemy units in melee combat when ordered to do so.
• AI does not deploy outside of enemy gates.
• When defending an enemy settlement with multiple exits, taking your army out of the side/back door does not make it easier to defeat the enemy.
• Siege AI is not passive.
• Cavalry can now charge a spearman army.
• General's bodyguard unit now marches correctly outside castles.
• AI now effectively assaults 2nd tier of a Fortress.
• Sallying AI army now reacts properly to being assaulted from 2 sides
• Attacking Siege AI concentrates on taking the settlement rather than chasing down units outside the settlement.
• Generals are now more effective at chasing down routing units.
• Enemy AI reacts to being bombarded with Trebuchets while inside a settlement.
• Siege AI now more difficult to defeat if player places missile units outside the walls.
• AI controls it units more effectively in a Citadel
• AI artillery more decisive in its positioning
• Remaining AI army now advances to use siege equipment
• AI Cavalry can now flank a Spear Wall
• AI now responds to missiles when sieging settlements
• AI now crosses bridges to attack
• AI responds more quickly to gates that have been opened by Spies (while sieging).
• Units do not break formation when chasing routers
• Enemy AI effectively attacks when player's units in a settlement square
• Enemy AI now utilises spare rams
• Improved enemy AI response to stakes
• Shortened Siege attack timers
• Enemy AI will no-longer send out General's bodyguard on a suicide mission while defending
Diplomacy
• Improved responses to monetary offers
• Bribery attempts do not always fail after an unsuccessful first attempt
• Diplomatic 'Just Rejected' response no-longer to 'Not Interested' response to counter-offer, no matter how generous
• Aztecs now appear in the correct year (for diplomacy actions)
• Generals in a Crusade do not get inquisition
• Improved diplomacy mechanic - AI Factions now stick with alliances and/or attack 'more intelligently'
Crash
• Soft-locks in MP Lobby no-longer occur
• Host random hangs fixed
• Resolved issue with client CTD when host ends game that client is joining
• Auto-resolve Siege battle hangs fixed
• Siege tower catching fire no-longer causes random hangs
• Random hangs after loading Campaign save game
Pathfinding
• Battering Rams no-longer stuck in gates
• Ship movement area fixed
• Ram crew no-longer stuck between rams
• Northern European Castle terrain fixed to allow docking of towers
• Improved use of ladders
• Southern European Fortress wall fixed to allow docking of towers
• Improved the way units use Way-points
• Siege of Setenil slow-down tweaked
• Units no-longer become stuck on canyon walls on 'Canyon' map
• Units do not ascend/descend invisible ladders
• Units do not get stuck on Siege towers
• Cavalry pathfinding improved when sallying out from a Fortress
• Bridge battle pathfinding improved (units do not constantly reform)
• Citadel and Fortress paths fixed so that units can avoid assaulting inner walls
• Breach pathfinding tweaked
Combat
• Enemy spearmen do not charge with raised spears
• 2H axemen attack tweaked, inc. Attacking Cavalry
• Defending units can no-longer enter a siege tower as soon as it docks with the walls
Mechanics
• Mouse Cursor position now updates when scrolling with the arrow keys.
• Assassination exploit fixed.
• Mission "Reinforce Region" now functions correctly
• Attacking an enemy army from inside a sieged settlement no-longer causes the enemy to lose all built siege equipment
• Fixed two family members (brothers) with the exact same name
• Rudder event now triggers at the correct time
• When an enemy sallies and is defeated you no-longer have to wait for the timer to run out in-order to win.
• Assassin mechanics tweaked
• Mercenary recruitment tweaked
• Diplomatic Information scroll updates correctly.
• Online replays now match
• Slowdown fixed on Desert Sanctuary
• Metallic Resource now support Mines
• Cavalry charges do not fail when charging skirmishing/moving units or if a knight is out of position
• Units can now withdraw on the Eifel Mountains Battle Map
• Construction queue exploits fixed
• The carroccio standard can now fit through the gate on a sally out battle.
• Southern European > Fortress: routing Enemy AI now leaving the map
• Printing press event triggers at the correct time
• Ladder docking/undocking tweaked
• Faction standings tweaked
• Priests no-longer convert to heretics if travelling on a fleet
• Hotseat Game-mode added
• Upper limit added on how long units stay in loose formation for.
• Traits/VnV triggers tweaked
Camera
• Camera height does not drop under bridge in River Po Custom Battle map.
• Camera does not drop below water's surface in Palm Beach, Andalusia and Italian Wars map/scenarios.
• Camera does not show the underneath of a bridge when General is killed on the bridge
Controls
• Drag Deploy functionality tweaked
• RTS camera functionality tweaked
Graphics
• Princess character now greyed out upon death on Family tree
• Venice battlemap ambient building placement tweaked
• Fixed issue with trees disappearing when panning camera
• Added paths to doorways in Southern European Large City
• Added paths to doorways in Southern European City
• Fixed minor lighting issue in Southern European City
• Fixed misaligned platforms in Southern European Large Town
• Tweaked Crusade Army banner
• Fixed texture gaps and unwelded verts on Middle Eastern Huge City buildings.
• Fixed incorrect Tower Path in Mesoamerican City
• Fixed path through wall in Mesoamerican City Wall
• Fixed floating buildings above the battle map in Aztec Gold Scenario
• Fixed floating spikes in Mountain Redoubt scenario
• Added correct image for Paladin ancillary
• Fixed grey reinforcement area that states that 'This army cannot fight in night battles' even though the current battle is not a night battle.
• Added correct image for Aztec Rebel - Native Archer
• Added correct image for Aztec Spearmen
• Fixed floating torches in SE Citadel courtyard
• Garrison quarters no-longer change to Town Guard when in Construction queue
• Armoury building image in construction queue no-longer changes to an armoury
• Fixed issue with Trebuchets sometimes disappearing when zooming in close
• Fixed maps have the winter option but don’t have winter texture on the battle map
• Night attack selection tick and reinforcements do not disappear if user selects night attack option and then views enemy army details.
• Fixed officers not animating while riding
• Removed trees in the water in The Battle of Otumba.
Deployment
• Units can no-longer be deployed on inaccessible sections of wall
• Fixed deployment issues with Southern European Wooden Castle on either side of the main gate.
• Units no-longer deployable in buildings in Mesoamerican City
Collision
• Ballista collision improved
• Southern European Citadel gate collision improved
• Middle Eastern Gatehouse collision improved
• Issues with units getting pushed into areas that can't be deployed into.
Battle Editor/Cinematic Editor
• Numerous issues with both editors fixed and improved so that they can be released for public use.
UI
• Mission scroll hotkey added
• Financial Details hotkey functionality and tooltip added
• Reveal/Advance advice hotkey functionality added
• Battle Tutorial Dismiss advice functionality added
• Magnifying glass added to Disaster Strikes scroll
• Princess appears correctly on family tree
• Chat Window errors fixed
• Family Tragedy scroll triggered correctly
• Console text appearance tweaked
• Now possible to launch game from autorun launcher
• Fine Grain time control added (accessible by holding Shift and clicking + and - on battle UI)
Save/Load
• Loading saved game of the same turn no-longer allows user to keep both allies when they declare war
• Russian and Czech autosave fixed
Audio
• Movement_Embark speech now triggered correctly
• Allies breaking through gates of citadel now triggers correct speech
• Battle ending in draw when timer runs out now triggers correct speech
• Campaign Map interface sounds added
• End Turn sound now fades out nicely
• Win/Lose music is now representative of the Faction
• Enemy King killed speech now triggered
• Enemy Reinforcements arrive speech now triggered correctly
• Player Army Tired Battle Event Speech is now triggered.
• Player Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
• Enemy Army Half Gone Battle Event Speech is now triggered.
• Player Under Attack Idle Battle Event Speech is now triggered.
• Player Winning Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
• Player Losing Combat Battle Event Speech now triggered correctly.
• Leaves Fleet speech now triggered correctly.
• Player Tide Of Battle Up Battle Event Speech now triggered correctly.
• Player Tide Of Battle Down Battle Event Speech now triggered correctly.
• Muslim Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
• Christian Enemy General Killed Battle Event Speech now triggered correctly.
• Allied General Captured Battle Event Speech now triggered correctly.
• The "spy infiltrated our settlement" audio/speech is now played when "Start battle" is pressed during cutscene
• Correct region music plays when loading a saved campaign game.
• Added sound trigger for planting archer stakes in ground.
• Clicked-on characters on the Campaign Map no-longer stack their audio response if clicked multiple times.
• In the Historical battles, Battle of Otumba and the Battle of Hastings the music speeds up when you attack
• Other minor audio tweaks also carried out.
Text
• Minor grammar/spelling errors fixed
Thanks,
Mark O'Connell
(aka SenseiTW)
Kijk hier voor het oorspronkelijke bericht op het officiele forum!
Wat een waslijst aan fixes
Anoniem: 203931
De link werkt helaas niet...d_star schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:32:
Kijk hier voor het oorspronkelijke bericht op het officiele forum!
Patch 1.2 komt naar verwachting op 29 Februari (op het moment van schrijven dus over 4 dagen
Bron: http://www.gamespot.com/p...d=m-1-33689661&pid=931592
Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat de patch binnen 2 weken na het releasen van de lijst met bugfixes uit zal komen, want dat zo'n lijst hebben betekent meestal dat ze dat al zowat afgerond hebben. Nu maar hopen dat ze op de valreep niet opeens een erge bug tegenkomen (bf2 patch 1.4 anyone?
Ik gok 1 maart

d_star schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:42:
Umm, 29 februari komt niet voor in dit jaar![]()
Ik gok 1 maart
Iemand een officiele bron?
Weet iemand of er ondertussen een patch is die het aantal turns aanpast en de leeftijden van je generals en de build que's aanpast zonde de rest van de game te veranderen?
Ik wil het liefst 2 keer zoveel turns en dat kun je standaard wel instellen maar dan kloppen groei percentages van je gebieden niet meer, de leeftijden zijn vernaggelt en je wordt nog rijker dan anders. Dat moet toch ondertussen wel gefixt zijn zou je zeggen. Misschien dat iemand die de game iets meer gevolgt heeft dan mij daar meer info over
Ik moet zeggen dat ik na een long campaign en twee korte er wel mee klaar mee ben. Moeilijk is het allemaal niet meer zodra je je financien op orde hebt, dan ben je snel de grootste, dan de machtigste en dan is het met name veel micro managment, wat dus weer veel tijd kost. En dan gaat het spel niet snel meer en dan wordt het langdradig en dan heb je gewoon geen zin meer
Rome en Medieval 2 zit veel management in, opzich niet verkeerd maar soms is het wel frustrerend.
Het probleem met veel geld was vroeger ook dat er dan hele grote rijken opgebouwd werden maar ook vrij snel weer verdwenen. Ik ben nu weer ff bezig, als engeland en het is toch op medium wel aardig, battles natuurlijk op het moeilijkst en dan verlies je ook regelmatig, een aantal keren, vooral in het midden oosten, gingen mijn vooraf opgezette plannen in rook op als er ineens een turks legere voor de deur stond en mijn legers afslachte. 1.1 verbeterd wel een heleboel.
Wat ik zelf trouwens jammer vind is dat je niet een soort van puppet state kunt beginnen, die had je in de middeleeuwen maar ook later nog wel meer. In ons eigenland hadden wij Koninkrijk holland met als koning de broer van Napoleon. Zoiets zou ideaal zijn voor je veraf gelegen landen die je overhoudt aan kruistochten. Tevens was Jeruzalem ook lang een koninkrijk nadat het in handen van de kruisridders was gevallen. Dat zou mooi je distance to Capital probleem oplossen.
De diplomatie is idd soms wel dramatisch en dat hoeft trouwens helemaal niet. Ik speel nog vaak Civilization 2. De beste uit de serie en als ik daar flink aan het veroveren ging spande de AI meestal massaal samen tegen mij om de agressie van mijn land in te dammen wat vaak resulteerde in wereldoorlogen met het gebruik van Kernwapens in latere tijden. Daar was de AI toch al erg uitgebreid op het gebied van diplomatiek. Zoiets zo hier ook in moeten, een soort van automatisch systeem waarmee je alle vijanden van een bepaald volk om de tafel kunt krijgen om dan tot een afspraak te komen om die partij proberen te stoppen. Want nu gaan vaak landen ten onder terwijl ze met hulp het misschien zouden overleven en er meer, langer en vaker gevochten kan worden.
Ik vind het tot nu toe een mooi spel. Ik zie wel een hoop afkortingen in dit topic staan die ik nog moet leren.
Waar ik wel benieuwd naar was, kan je de beurten van de AI niet wat sneller laten verlopen? Je drukt op end turn, en dan moet je wachten totdat de AI al zijn mannetjes in hetlzefde trage tempo als jij heeft laten lopen (ik haat wachten
Ik heb denk ik nog wel een hoop te leren met taktieken. Ik verlies niet veel, maar heb wel vaak veel losses. Ook met generals heb ik nog wel wat te leren, ik heb allemaal van die prut generals, en ik zou er ook wel wat meer willen hebben.
Eigenlijk heb ik sowieso nog wel veel te leren, ik heb geeneen spel uit de vorige reeksen gespeeld. Ik zie bijvoorbeeld dat je met die spy's ook gebouwen kan afbreken enz, maar ik moet er nog achter komen hoe.
Ook de volgorde van dingen bouwen in steden moet ik nog achter komen.
Maar ik leer al doende.
Ik vind het wel een traag spel, ik heb nu zo'n 60 turns gehad, en heb er al wel een uurtje of 5-6 inzitten!
Spielerei...
Moet je klikken/rechtsklikken/spatiebalk dan lopen ze sneller. Als je helemaal niet meer wilt zien wat ze doen dan kun je dat terwijl je zit te spelen uitzetten bij Options.el-jorge schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:36:
Van de week voor het eerst begonnen met dit spel. Ik heb net deel 2 van deze reeks topics doorgelezen en al weer een hoop geleerd.
Ik vind het tot nu toe een mooi spel. Ik zie wel een hoop afkortingen in dit topic staan die ik nog moet leren.
Waar ik wel benieuwd naar was, kan je de beurten van de AI niet wat sneller laten verlopen? Je drukt op end turn, en dan moet je wachten totdat de AI al zijn mannetjes in hetlzefde trage tempo als jij heeft laten lopen (ik haat wachten)
Overigens kun je geen gebouwen afbreken met een Spy, dat moet met een assassin. Dat je verliest kan, je moet gewoon tactisch inzicht hebben en slim spelen
Maar t gaat een stuk sneller :-)
En als je wilt weten hoe je het efficientste dingen bouwt, kun je altijd eens rondneuzen op de fanfora, maar de building browser (knopje in het constructiescherm van je stad) kan je er ook bij helpen.
En een kleine tip over de taktieken: probeer je legers zoveel mogelijk af te stemmen met je tegenstander. Heeft deze veel cavalry, dan zijn spearmen de natuurlijke buffer hiertegen. Heeft je tegenstander veel archers, probeer dan cavalry te gebruiken om ze onschadelijk te maken. De tactieken in dit spel hebben ontzettend veel met deze rock-paper-scissor-relatie te maken, en dat geeft ook een ontiegelijk groot deel van de diepte in het spel. Probeer anders gewoon eens te experimenteren door middel van custom battles, dan kom je vanzelf achter bepaalde zaken.
Ander nieuws: CA heeft aangekondigd dat de patch rond 16 maart wordt overgedragen aan SEGA, en ongeveer een week daarna (dus rond 23 maart) beschikbaar moet zijn! Kijk op http://www.totalwarblog.com voor het officiele bericht.
Bron: http://www.totalwarblog.com/Hi guys,
As promised, here is an update regarding Update 2. It is due to go into final testing at SEGA on 16th March. All going well, we then hope to have it ready for release approximately a week later. Because of the new tools included in the update (such as the cinematic editor and battle editor), the update size will be about 650 megs. This also means that we required additional time to set up sufficient mirror sites to cope with demand for the update. The team would like to thank you again for your patience, and I will bring you any further news as I receive it.
Best regards,
Mark O'Connell
Oorspronkelijk zou de patch eind februari/begin maart uitkomen, maar ik ben allang blij dat 'ie komt.
Damn you d_star
Goeie tips. Maar dan een vraag, hoe kan ik zien wat voor army de tegenstander heeft, daar heb ik ook een spy voor nodig?d_star schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:15:
Als je het spel wat wilt versnellen, druk je in campaign modus gewoon op spatie. Toegegeven, als je de hele map zichtbaar hebt, dan moet je nog steeds lang wachten op je beurt, aangezien de AI dan eerst ALLE agents en legers van je tegenstander afgaat.
Maar t gaat een stuk sneller :-)
En als je wilt weten hoe je het efficientste dingen bouwt, kun je altijd eens rondneuzen op de fanfora, maar de building browser (knopje in het constructiescherm van je stad) kan je er ook bij helpen.
En een kleine tip over de taktieken: probeer je legers zoveel mogelijk af te stemmen met je tegenstander. Heeft deze veel cavalry, dan zijn spearmen de natuurlijke buffer hiertegen. Heeft je tegenstander veel archers, probeer dan cavalry te gebruiken om ze onschadelijk te maken. De tactieken in dit spel hebben ontzettend veel met deze rock-paper-scissor-relatie te maken, en dat geeft ook een ontiegelijk groot deel van de diepte in het spel. Probeer anders gewoon eens te experimenteren door middel van custom battles, dan kom je vanzelf achter bepaalde zaken.
Ander nieuws: CA heeft aangekondigd dat de patch rond 16 maart wordt overgedragen aan SEGA, en ongeveer een week daarna (dus rond 23 maart) beschikbaar moet zijn! Kijk op http://www.totalwarblog.com voor het officiele bericht.
Spielerei...
Je kan het ook al een beetje afleiden als je wat meer ervaring hebt met verschillende facties. Zo staat Milan er bijvoorbeeld om bekend dat ze legers met genoese crossbowmen uit hun steden pompen, omdat ze die in cities kunnen bouwen (en dus geen castle nodig hebben) en er een lage upkeep voor hebben. Wat heavy cavalry in je leger is dus nooit een slecht idee
Verder nog een tip: zodra je op het punt staat een leger aan te vallen, en je in de campaign mode het schermpje kwijt met onder andere de krachtsverhouding tussen de legers (het blauw/rode streepje), right-click je op het portretje van de vijandelijke captain/general, en krijg je de precieze samenstelling van zn leger.
Nog een leuke tip is een spy met je leger mee laten reizen (dus in campaign mode IN je leger). Als je dan een gevecht aangaat met dat leger, zie je net voor het gevecht (als je je linies kan opstellen) al hoe je vijand gaat beginnen.
Zoals ik al zei: experimenteer!
Die kende ik nog niet, goeie tip, bedankt!d_star schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:45:
Nog een leuke tip is een spy met je leger mee laten reizen (dus in campaign mode IN je leger). Als je dan een gevecht aangaat met dat leger, zie je net voor het gevecht (als je je linies kan opstellen) al hoe je vijand gaat beginnen.
Zoals ik al zei: experimenteer!
Nu ben ik nog aan het twijfelen welke mod ik zou gebruiken, ik las dat de volgende vaak regelmatig gebruikt worden, de Ultimat AI, Total Realism of de Shabamod. Welke is het beste mbt de AI?
Daarnaast gaat het een beetje makkelijk om zo'n mod erin te installeren?
Spielerei...
Ik speel momenteel met Shabamod 1.3 wat het spel wel een stuk beter maakt, maar ik denk dat je beter even kunt wachten op patch 1.2.el-jorge schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:13:
Nog niet verder kunnen spelen, maar wel weer wat leeswerk gedaan in deel 1. Nu zag ik dat er al wat mods uit waren die het spel realistischer maken en de AI wat beter. Dit lijkt me ook leuk om uit te proberen. Zijn er veel mensen die dit doen of spelen de meeste het spel zoals de makers het gemaakt hebben?
Nu ben ik nog aan het twijfelen welke mod ik zou gebruiken, ik las dat de volgende vaak regelmatig gebruikt worden, de Ultimat AI, Total Realism of de Shabamod. Welke is het beste mbt de AI?
Daarnaast gaat het een beetje makkelijk om zo'n mod erin te installeren?
Spielerei...