Als je je ATV wilt hacken, moet je hem dan altijd openschroeven?
Noop, gewoon de Patchstick gebruiken. Heb ik ook gedaan en werkt perfect!Pixxa schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:33:
Als je je ATV wilt hacken, moet je hem dan altijd openschroeven?
Ziet er zeer interessant en gelikt uit, zeker ook qua prijs.
Alleen wacht ik zowiezo even tot je ook hier films kunt kopen en/of huren.
Alleen wacht ik zowiezo even tot je ook hier films kunt kopen en/of huren.
Het verbaast me wel een beetje dat de hardware niet wat aangepast is, ik dacht dat Intel inmiddels die hele Pentium-M niet eens meer maakte.
Brengt deze update eigenlijk Coverflow naar de AppleTV? Ik heb het altijd een beetje raar gevonden dat iTunes' eigen fullscreen Coverflow er beter uit ziet dan de Apple TV...
Brengt deze update eigenlijk Coverflow naar de AppleTV? Ik heb het altijd een beetje raar gevonden dat iTunes' eigen fullscreen Coverflow er beter uit ziet dan de Apple TV...
[ Voor 48% gewijzigd door Dreamvoid op 17-01-2008 12:45 ]
Tja, ze hebben in Amerika de prijs aangepast i.p.v. de hardware. Meer power heeft weinig nut. Voor 720P voldoet de huidige hardware, terwijl 1080P ineens op allerlei gebieden veel meer vraagt. Daar zal de bottleneck bijv. nog eerder liggen bij de beschikbare bandbreedte. Voor wat de Apple TV doet is de hardware gewoon voldoende.Dreamvoid schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:42:
Het verbaast me wel een beetje dat de hardware niet wat aangepast is, ik dacht dat Intel inmiddels die hele Pentium-M niet eens meer maakte.
Ik verwacht overigens dat de prijs hier ook wel verlaagd zal worden zodra er meer content beschikbaar komt. Helaas zal dat, gezien ervaringen in het verleden met bijv. muziek, nog wel even duren. Het bij elkaar schrapen van de rechten in Europa is helaas een stuk lastiger dan in Amerika. Terwijl de potentiële markt hier ook groot is, omdat relatief meer mensen in Europa breedband internet hebben.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Slechte zaak dat we hier nog de oude prijs betalen terwijl de Amerikanen de helft van de prijs betalen die wij moeten betalen. Als je de tax erbij rekent ben je nog zeker 100 euro goedkoper uit .
Zelfde europrijs als dollarprijs is altijd zo bij Apple maar dit is natuurlijk wel erg krom. Maar goed ik wacht af.
Zelfde europrijs als dollarprijs is altijd zo bij Apple maar dit is natuurlijk wel erg krom. Maar goed ik wacht af.
[ Voor 20% gewijzigd door carfreak02 op 17-01-2008 13:11 ]
Anoniem: 137471
OK ff een vraagje tussen door van een leek
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Apple HD content / films ging aanbieden (maar dan ook 1080p), maar als de topic start klopt kan je met ATV helemaal geen 1080p afspelen??? Dan ga ik er maar vanuit dat apparaatje geen 1080p kan afspelen en dat ik dit verkeerd gelezen / onthouden heb
. Kan iemand dit bevestigen?
Beetje jammer dat ze wel HD materiaal gaan aanbieden maar dan net niet de 1080p. Verder vraag ik me af of HD niet wat klein is... met 80GB kan je niet heel veel HD content kwijt lijkt me...
Beetje jammer dat ze wel HD materiaal gaan aanbieden maar dan net niet de 1080p. Verder vraag ik me af of HD niet wat klein is... met 80GB kan je niet heel veel HD content kwijt lijkt me...
Dat niet alleen, hier hebben we ook geen diensten als Netflix en TiVo die in de VS grote concurrenten zijn van Apple-in-de-huiskamer. Als Apple een beetje snel is hoeven ze in Europa alleen Xbox Live Marketplace te verslaan.Hoedje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:49:
Ik verwacht overigens dat de prijs hier ook wel verlaagd zal worden zodra er meer content beschikbaar komt. Helaas zal dat, gezien ervaringen in het verleden met bijv. muziek, nog wel even duren. Het bij elkaar schrapen van de rechten in Europa is helaas een stuk lastiger dan in Amerika. Terwijl de potentiële markt hier ook groot is, omdat relatief meer mensen in Europa breedband internet hebben.
De HD films die Apple gaat aanbieden op de Apple TV zijn trouwens allemaal 720p, dus dat kan op de oude hardware nog prima. En aangezien die films maar 24 uur bewaard blijven op je HD is 8040 GB ruimte niet zo krap als het lijkt.
Dat die externe Superdrive voor de Air niet werkt op de AppleTV is ook wel jammer, dit zou (icm support hiervoor in de ATV software) mijn losse DVD speler overbodig maken.
[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 17-01-2008 14:23 ]
80? Je koopt 40 of 160GB.... Net vorige maand mijn 40GB ingeruild voor een 160GB en nu ruimte voor een mooie collectie films!
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
My bad.. bedoelde idd 40 GB. En ik begreep idd dat ze maar een paar dagen bestaan als je ze huurt. Maar ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat je ze kon kopen, maar ik had kennelijk et bericht niet goed gelezen (gekke dislycten ook altijd
). Opzich wel lekker dat je de films gelijk op je ATV kan downloaden en niet eerst je PC moet aanzetten. Hopelijk komt die service snel in NL.
@Spyro_the_dragon: Wat gebruik jij standaard in films te rippen van DVD? Want iTunes doet et niet voor je (tenminste mijn versie niet).
@Spyro_the_dragon: Wat gebruik jij standaard in films te rippen van DVD? Want iTunes doet et niet voor je (tenminste mijn versie niet).
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 137471 op 17-01-2008 14:44 ]
HandbrakeAnoniem: 137471 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:43:
Ik heb uiteindelijk software gekocht van iSKySoft -> DVD ripper en movie converter (voor miijn DIVX/XVID whatever collectie). Voor 35 euro mooie software.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ik begrijp dat ik geen patchstick kan maken in leopard... en nu?Yo-han schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Noop, gewoon de Patchstick gebruiken. Heb ik ook gedaan en werkt perfect!
dit forum is daarvoor beter geschikt.Pixxa schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:43:
Ik begrijp dat ik geen patchstick kan maken in leopard... en nu?
Damn met al die 'hacks' erbij zou zo'n Apple TV een leuke HTPC zijn! Ik lees net dat je ook smoothly divx/xvid kan afspelen met die geinstalleerde codecs, damn!
Ik heb sinds gisteren een Apple TV maar heb nu al een "probleem" ... mijn gehele bibliotheek is Apple Lossless (.m4a) en wil deels niet afspelen op de TV terwijl iTunes dit wel doet?!
Wat verwachten jullie als Apple-kennis van de prijsvolging uit America? In de Apple-store kost hij nu $229,-. Wanneer kan ik hem bestellen voor € 149? (dollar vertaald, zou moeten kunnen als de onderdelen in dollars gekocht zijn. Exclusief vervoer overseas wel)
Of moet ik hem gewoon in America bestellen (en dan laten doorsturen?)?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
$229 is excl BTW en lokale belastingen in de VS, daar gaat in de Apple winkel gewoon een mooi percentage overheen (ik heb mijn Macbook bv in Florida gekocht, daar was het iets van 7%). Je zit voor Nederland dan op zo'n 160 ex BTW = ongeveer 200 euro.twixx schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:18:
Wat verwachten jullie als Apple-kennis van de prijsvolging uit America? In de Apple-store kost hij nu $229,-. Wanneer kan ik hem bestellen voor € 149? (dollar vertaald, zou moeten kunnen als de onderdelen in dollars gekocht zijn. Exclusief vervoer overseas wel)
Apple heeft in de VS er nu veel belang bij om heel veel AppleTV's te verkopen ivm iTunes films, dus daar proberen ze 'm nu met een flinke korting in zoveel mogelijk huiskamers te krijgen in de hoop dat ze hun geld halen uit de films. In Europa hebben ze nog geen films dus daar werkt dat trucje niet. Ik verwacht eigenlijk pas een prijsdaling als de films ook hierheen komen.
Verzenden naar Europa is idd goedkoop maar dan zit je met een US stekker. En de douane is inmiddels ook niet gek, die sturen je gewoon een BTW naheffing.
[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 18-01-2008 21:56 ]
Anoniem: 73504
Hallo,
Ik zou graag een Apple TV kopen maar ik kan nergens terugvinden of mijn sony lcd tv wel componet video ondersteund. Het gaat om een Sony lcd tv (klv-23hr2).
Zou iemand me kunnen helpen waar of hoe ik het kan vinden of hij het wel degelijk ondersteund en kan een apple tv niet gewoon worden aangesloten via scart of "analoge video ingang".
Mvg
Ik zou graag een Apple TV kopen maar ik kan nergens terugvinden of mijn sony lcd tv wel componet video ondersteund. Het gaat om een Sony lcd tv (klv-23hr2).
Zou iemand me kunnen helpen waar of hoe ik het kan vinden of hij het wel degelijk ondersteund en kan een apple tv niet gewoon worden aangesloten via scart of "analoge video ingang".
Mvg
Als ik even snel Google heeft de Europese versie van dit toestel inderdaad geen component (dat is trouwens ook analoog), maar wel een DVI poort. Even checken achterop. De Apple TV (met zijn HDMI uitgang) kan je dan gewoon digitaal aansluiten met een DVI-naar-HDMI kabel. Kabel moet je toch kopen, die zit er niet standaard bij.
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 19-01-2008 11:33 ]
Een dvi ingang heeft hij al zeker niet, heb enkel 2 scart, 1* rood, wit, geel en 1* s-video en dan nog geluidsuitgang. Heb dus een sterk vermoeden dat ik geen gebruik zal kunnen maken van de apple tv
Volgens google heeft 'ie een component-ingang, dus dat zou moeten werken. Die zitten soms verstopt in de scart-connector, dus pak even het boekje erbij en zoek op hoe dat zit. Component wordt ook wel ' YCbCr' genoemd.Anoniem: 73504 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:59:
Een dvi ingang heeft hij al zeker niet, heb enkel 2 scart, 1* rood, wit, geel en 1* s-video en dan nog geluidsuitgang. Heb dus een sterk vermoeden dat ik geen gebruik zal kunnen maken van de apple tv
I don't like facts. They have a liberal bias.
Onder de scart2 connector (smartlink)(in boekje) vind ik terug: Rgb-ingangsignaal via de scart-aansluiting. Dit symbool verschijnt alleen wanneer een rgb bron is aangesloten.
Voor de rest spreken ze nergens over component video of dergelijke
.
Voor de rest spreken ze nergens over component video of dergelijke
Volgens mij lees je dan die review van de Amerikaanse versie, want de Europese heeft alleen RGB-SCART voor zover ik kan zien. Als er geen DVI op zit dan heb je idd pech...burne schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:02:
Volgens google heeft 'ie een component-ingang, dus dat zou moeten werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 19-01-2008 16:53 ]
Ik schaf me binnenkort ook de Apple TV aan. De nieuwe update heeft me overtuigd. Nu wil ik me al voorbereiden en mijn collectie langzaam omzetten zodat deze perfect geschikt is voor de nieuwe aanwinst.
Is het nog steeds zo dat de volgende applicaties de beste keuze zijn?
- Omzetten DVD -> Handbrake
- Omzetten willekeurig filmformaat -> VisualHub (MP4, H264 en standaard settings)
Hoe 'plak' je het beste de subs bij op een willekeurig filmformaat? In VisualHub zit blijkbaar die mogelijkheid helemaal niet?!
Maar ik heb ook begrepen dat de nieuwe update ook subs gaat ondersteunen. Hoe moet je die dan converteren? Hoe werkt de subs onder iTunes?
- Omzetten willekeurig filmformaat -> VisualHub (MP4, H264 en standaard settings)
Hoe 'plak' je het beste de subs bij op een willekeurig filmformaat? In VisualHub zit blijkbaar die mogelijkheid helemaal niet?!
Maar ik heb ook begrepen dat de nieuwe update ook subs gaat ondersteunen. Hoe moet je die dan converteren? Hoe werkt de subs onder iTunes?
Die Rode, Witte en Gele scart aansluiting is je Componenten aansluiting: namelijk het Video-component (Geel) en het audio component in stereo (Rood= rechts, Wit = links).Anoniem: 73504 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:59:
Leuk geintje, maar niet de bedoeling dat je dat soort dingen doet voorkomen als zijnde waar.schijndel schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:44:
Die Rode, Witte en Gele scart aansluiting is je Componenten aansluiting: namelijk het Video-component (Geel) en het audio component in stereo (Rood= rechts, Wit = links).
Component heeft 5 tulpstekers: rood, groen en blauw voor video, en rood en wit voor audio.
3 dus (RGB)... 
Audio staat los van component want je kan ook nog optisch of coxiaal (niet op atv) gebruiken voor geluid.
Audio staat los van component want je kan ook nog optisch of coxiaal (niet op atv) gebruiken voor geluid.
En nu weet ik het dus nog niet, moet ik die rgb (scart) nu nemen voor de apple tv aan te sluiten of niet?
Ben namelijk niet van plan eerst een investering te doen van 399€ om dan tot de conclusie te komen dat het toch niet werkt, vandaar ik het dus hier vroeg maar er ontstaat blijkbaar wel beetje ontwarring over.
Ben namelijk niet van plan eerst een investering te doen van 399€ om dan tot de conclusie te komen dat het toch niet werkt, vandaar ik het dus hier vroeg maar er ontstaat blijkbaar wel beetje ontwarring over.
Anoniem: 37526
"Rgb-ingangsignaal via de scart-aansluiting."
Dan kun je het toch als volgt aansluiten:

?
Zo doe ik het in ieder geval op een Loewe beeldbuis televisie.

?
Ja ik wist ook wel dat het bestond maar mijn startende vraag was of mijn tv de nodige aansluiting voorzien had omdat ik er niets van terug vind in mijn boekje of dergelijke en de meneer van de winkel mij er zeker op attent maakte dat het niet gewoon rood, wit, geel was. Vandaar ik hier mijn vraag ben gestart.Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:41:
[afbeelding]
?
Afgaande op de sony-handleiding: nee. Wat ik er van maak is dat 'ie geen component-ingang heeft. En ook al zijn de kleuren op de adapter van Gexqon rood, groen en blauw, dat heeft niets te maken met de Y, Cb en Cr-ingangen die je tv moet hebben om gebruik te kunnen maken van component video. In de scart-ingang van je TV moet het nodige zitten om van een luminantie en twee kleur-verschilsignalen een beeld te maken. Als dat er zit gaat het werken, als dat er niet zit gaat het niet werken. De handleiding zegt er niets over, dus ik vrees dat het zonder actieve converter niet gaat werken.Anoniem: 73504 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:38:
En nu weet ik het dus nog niet, moet ik die rgb (scart) nu nemen voor de apple tv aan te sluiten of niet?
Dat is YPbPr component-via-SCART, geen officiele standaard en wordt maar op een heel, heel klein aantal tv's ondersteund.Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:41:
[afbeelding]
Als ik een Apple TV in de US koop, kom ik dan voor verassing te staan als ik die hier in Nederland aansluit? Zo te zien moet de power connector geen probleem te zijn, die is generic. Maar is de voeding wel geschikt voor 220Volt? En "ziet" de Apple tv dat ie in Nederland aangesloten is? Zou alle content (behalve video huren natuurlijk) wel werken?
Anoniem: 50159
Hiervoor gebruik ik ffmpex. Subs aanklikken en die worden erin gebakken.Pwain schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:37:
Ik schaf me binnenkort ook de Apple TV aan. De nieuwe update heeft me overtuigd. Nu wil ik me al voorbereiden en mijn collectie langzaam omzetten zodat deze perfect geschikt is voor de nieuwe aanwinst.
Hoe betaal je op AppleTV, gewoon met je iTunes account neem ik aan? Zou je dan ook niet films via de US store kunnen huren met gift cards?
Ik koop namelijk nu al Amerikaanse content met gift cards, maar vraag me af hoe dat werkt via AppleTV. Het lijkt mij dat hetzelfde met huren kan.
Ik koop namelijk nu al Amerikaanse content met gift cards, maar vraag me af hoe dat werkt via AppleTV. Het lijkt mij dat hetzelfde met huren kan.
Ik denk dat als je een americaans geregistreerd iTunes account hebt (met een americaanse creditcard) dat je dan gewoon films kunt huren. Ik heb m'n Apple TV al op US apple store gehad en dan zie je wel iets met films maar niet zo als Steve Jobs liet zien. Is voor dat laatste nog een update nodig? Ik heb 1.1.CoolJuul schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:16:
Hoe betaal je op AppleTV, gewoon met je iTunes account neem ik aan? Zou je dan ook niet films via de US store kunnen huren met gift cards?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Voor het huren van films is inderdaad die nog te verschijnen update nodig.twixx schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:33:
[...]
Ik denk dat als je een americaans geregistreerd iTunes account hebt (met een americaanse creditcard) dat je dan gewoon films kunt huren. Ik heb m'n Apple TV al op US apple store gehad en dan zie je wel iets met films maar niet zo als Steve Jobs liet zien. Is voor dat laatste nog een update nodig? Ik heb 1.1.
Wat betreft die creditcard, dat moet dan inderdaad wel een Amerikaanse zijn. Lichtelijk werken gift cards dan ook gewoon.
Verkocht op marktplaats.nl en een nieuwe gekocht in de USA... drie weken te vroeg helaas... nog tegen 399 USD (met tax 300 euro... dus nog steeds mooi bedrag)Valderrama schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:
Spiro: hoe bedoel je ingeruild?
Voeding is geschikt voor 220. Gewoon "sony" stekker erin en gaanComaKip schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:16:
Als ik een Apple TV in de US koop, kom ik dan voor verassing te staan als ik die hier in Nederland aansluit? Zo te zien moet de power connector geen probleem te zijn, die is generic. Maar is de voeding wel geschikt voor 220Volt? En "ziet" de Apple tv dat ie in Nederland aangesloten is? Zou alle content (behalve video huren natuurlijk) wel werken?
"localisatie" gebeurt denk ik via je itunes account instellingen
Ondertussen is mijn US collega aangekomen in Nederland. En in haar handen een mooi Apple tasje met daarin de Apple TV. Ben heel benieuw. Ik heb geen Intel Mac voorhanden en dus kan ik geen PatchStick maken. Even kijken hoe we dat gaan doen... is er iemand in de regio Utrecht die z'n Intel Mac wil uitlenen?
Volgens wat UK forums werkt het ook met die gift certificates zonder Amerikaanse creditcard. Dus via ebay of vrienden een amerikaase gift certificate opsnorren, je iTunes Store instellingen op US zetten, en dan kan je je tegoed in de US store uitgeven.CoolJuul schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Voor het huren van films is inderdaad die nog te verschijnen update nodig.
Wat betreft die creditcard, dat moet dan inderdaad wel een Amerikaanse zijn. Lichtelijk werken gift cards dan ook gewoon.
In het geval van films blijft natuurlijk een puntje voor veel Nederlanders dat je die films zonder ondertiteling krijgt.
Ik heb nog ergens een iTunes Gift Certificate liggen van 90 dollar. Deze kan ik wellicht ook uitgeven aan films. Dat ga ik maar eens proberen zodra ik de ATV goed en wel heb aangesloten.
Ik ben blij te lezen dat er steeds meer AppleTV's verkocht worden. Ik vind het een schitterend produkt. Divx hoef ik helemaal niet te zien... heb een keer een divx film gekeken, maar daar ik nogal een grote LCD televisie heb, valt die kwaliteit ongelofelijk tegen. Terwijl dit op mijn oude CRT tv helemaal geen probleem was. Geef mij maar gewoon DVD kwaliteit. DVD rippen naar MP4 met handbrake duurt een dik kwartiertje hier, dus geen probleem.
Mjah, op zich kan DivX (of Mpeg 4) best wel op hoge kwaliteit hoor, dat is gewoon de keuze van diegene die het encodeAnoniem: 50159 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:15:
Ik ben blij te lezen dat er steeds meer AppleTV's verkocht worden. Ik vind het een schitterend produkt. Divx hoef ik helemaal niet te zien... heb een keer een divx film gekeken, maar daar ik nogal een grote LCD televisie heb, valt die kwaliteit ongelofelijk tegen. Terwijl dit op mijn oude CRT tv helemaal geen probleem was. Geef mij maar gewoon DVD kwaliteit. DVD rippen naar MP4 met handbrake duurt een dik kwartiertje hier, dus geen probleem.
🌞🍃
Niemand in de regio Utrecht die ervaring heeft in het maken van een Patchstick en even wil langskomen met z'n Intel MacBook (met OS 10.4.x)? De koffie staat klaar. PM me anders even.
Ik zat me net te bedenken: de Nederlandse lancering van films in de iTunes store gaat goed nieuws worden, want dat betekent dat Apple eindelijk MP4 subtitles support in Quicktime zal moeten gaan stoppen.
Ik denk dat hij bedoelde om switchable subs te voorzien.Nu kun je die laten meecoden.. maar als losse file is het niet gesupporteerd.lowfi schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:33:
Dat zit er al in.
Ik heb dan wel geen TV, en geen ervaring met zo'n patchstick, maar ik woon in utrecht (lunetten), en heb een macbook... wel met leopard (10.5.1)... of heb je echt tiger nodig?ComaKip schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:56:
Niemand in de regio Utrecht die ervaring heeft in het maken van een Patchstick en even wil langskomen met z'n Intel MacBook (met OS 10.4.x)? De koffie staat klaar. PM me anders even.
Speel jij maar eens een MP4 met embedded TTEXT of vobsub af: geen subs. TTEXT werkt alleen in Quicktime als het in een 3GPP container zit.lowfi schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:33:
Dat zit er al in.
Die losse sub bestandjes (.srt, etc) zijn een drama en daar moeten we zo snel mogelijk vanaf, maar het is gewoon slordig dat Apple subs zoals gedefinieerd in de MP4 ISO standaard (TTEXT) niet ondersteunt.
Bedankt voor je aanbod. Ja, Tiger is voorlopig nog nodig. Hoogstwaarschijnlijk niet meer wanneer de nieuwe 2.0 firmware uitkomt, deze zal gebaseerd zijn op Leopard. Misschien moet ik nog maar even wachten dan. zucht...DocB schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:56:Ik heb dan wel geen TV, en geen ervaring met zo'n patchstick, maar ik woon in utrecht (lunetten), en heb een macbook... wel met leopard (10.5.1)... of heb je echt tiger nodig?
Ik weet niet of het al genoemd is maar de appletv zal bij de nieuwe versie ook airtunes ondersteunen. Erg fijn want ik had niet altijd zin om mijn tv aan te zetten om wat muziek te spelen nu kan dat op een zelfde manier als met de airport express.
Dat stond iig op iLounge.
Hoera
Iemand 2 airport expressen kopen? 
Hoera

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 31-01-2008 10:04 ]
Geweldiglowfi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:59:
Ik weet niet of het al genoemd is maar de appletv zal bij de nieuwe versie ook airtunes ondersteunen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is er al een lanceerdatum bekend voor de Take 2 software voor NL?
In het verleden waren die toch tegelijk met de Amerikaanse updates? De Take Two update is overigens tot nader order uitgesteld, de 31 januari deadline is niet gehaald.
Trouwens, er komt inderdaad ondertiteling support voor MP4!
Trouwens, er komt inderdaad ondertiteling support voor MP4!
Anoniem: 87302
Zit dat dan ook in FR in OS X 10.5.2 ?lowfi schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:59:
Ik weet niet of het al genoemd is maar de appletv zal bij de nieuwe versie ook airtunes ondersteunen. Erg fijn want ik had niet altijd zin om mijn tv aan te zetten om wat muziek te spelen nu kan dat op een zelfde manier als met de airport express.
Anoniem: 169877
Ik overweeg een Apple TV aan te schaffen, maar snap eigenlijk niet zo goed wat momenteel de toegevoegde waarde is van dit apparaat. Het is nog niet mogelijk om films via iTunes te huren toch?
Het is een verlengstuk van je iTunes.Anoniem: 169877 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:25:
Ik overweeg een Apple TV aan te schaffen, maar snap eigenlijk niet zo goed wat momenteel de toegevoegde waarde is van dit apparaat. Het is nog niet mogelijk om films via iTunes te huren toch?
Huren is alleen in de USA (en Canada meen ik) mogelijk.
Je kan hem gebruiken zoals je ook een Xbox 360, PS3 of andere media streamer gebruikt.
- films (uit iTunes) streamen naar je TV
- muziek (uit iTunes) selecteren via een menu op je TV en afspelen op je TV/geluidsinstallatie
- YouTube filmpjes bekijken op je TV
- door je foto's bladeren op je TV
Best leuke features, maar die filmverhuur is idd de echte attractie. We zullen daar nog even op moeten wachten in NL, vanwege 2 redenen: ze moeten hier de rechten nog eens onderhandelen, en de studios moeten hier voor alle films nog nasynchronisatie en/of ondertiteling toevoegen.
Dit is overigens ook de reden dat de AppleTV in de VS $70 goedkoper is geworden en hier niet: Apple denkt dat bedrag terug te kunnen verdienen uit de filmverhuur.
- muziek (uit iTunes) selecteren via een menu op je TV en afspelen op je TV/geluidsinstallatie
Best leuke features, maar die filmverhuur is idd de echte attractie. We zullen daar nog even op moeten wachten in NL, vanwege 2 redenen: ze moeten hier de rechten nog eens onderhandelen, en de studios moeten hier voor alle films nog nasynchronisatie en/of ondertiteling toevoegen.
Dit is overigens ook de reden dat de AppleTV in de VS $70 goedkoper is geworden en hier niet: Apple denkt dat bedrag terug te kunnen verdienen uit de filmverhuur.
[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 05-02-2008 16:55 ]
Bedankt voor de informatie! Is dat streamen eenvoudig en effectief (gaat dit gewoon via mijn draadloze netwerk)?Dreamvoid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:51:
Je kan hem gebruiken zoals je ook een Xbox 360, PS3 of andere media streamer gebruikt.
Mijn iMac staat niet in dezelfde kamer als waar ik mijn Apple TV zou plaatsen. Levert dat problemen op?
En welke versie is aan te raden: de 40 GB versie of de 160 GB versie?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 05-02-2008 17:09 ]
Zou via je draadloze netwerk moeten werken als ik me niet vergis. Ook het koppelen van je Mac in de ene kamer en de Apple TV in de andere kamer zou geen probleem moeten zijn als je geen hele grote afstanden en / of dikke betonnen muren tussen de kamers hebt zitten.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je eerst je films in iTunes / HD moet krijgen voor je ze kan afspelen. Zover ik weet kan dat niet direct via het apparaat. Het rippen van DVD films zou nog wel eens lastig kunnen zijn. Ik weet niet hoe goed handbrake is (nooit gebruikt, maar misschien zijn er andere ervaringsdeskundige hier aanwezig) maar dat is dus nog wel een puntje om rekening mee te houden
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je eerst je films in iTunes / HD moet krijgen voor je ze kan afspelen. Zover ik weet kan dat niet direct via het apparaat. Het rippen van DVD films zou nog wel eens lastig kunnen zijn. Ik weet niet hoe goed handbrake is (nooit gebruikt, maar misschien zijn er andere ervaringsdeskundige hier aanwezig) maar dat is dus nog wel een puntje om rekening mee te houden
Handbrake is iig een eitje. 3x klikken, wat geduld en je hebt een mooie rip die wat mij betreft niet onderdoet voor een normale dvd.
Wireless moet je niet teveel van verwachten. Je kan prima een film over G streamen maar syncen duurt gewoon erg lang. Ik had in mijn vorige huis de computer beneden staan en de apple tv boven en ik kwam met wireless N niet boven de 3MB/s uit. Wireless G ligt nog lager natuurlijk. Een film van 2500kbit is ongeveer 2GB groot dus reken maar uit hoelang dat duurt
Nu heb ik alles bedraad en zit ik op 11MB/s.
Wireless moet je niet teveel van verwachten. Je kan prima een film over G streamen maar syncen duurt gewoon erg lang. Ik had in mijn vorige huis de computer beneden staan en de apple tv boven en ik kwam met wireless N niet boven de 3MB/s uit. Wireless G ligt nog lager natuurlijk. Een film van 2500kbit is ongeveer 2GB groot dus reken maar uit hoelang dat duurt
[ Voor 61% gewijzigd door lowfi op 05-02-2008 17:22 ]
Hmzz, als ik het zo eens tot me door laat dringen, kan ik beter nog even wachten.lowfi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:18:
Handbrake is iig een eitje. 3x klikken, wat geduld en je hebt een mooie rip die wat mij betreft niet onderdoet voor een normale dvd.
Wireless moet je niet teveel van verwachten. Je kan prima een film over G streamen maar syncen duurt gewoon erg lang. Ik had in mijn vorige huis de computer beneden staan en de apple tv boven en ik kwam met wireless N niet boven de 3MB/s uit. Wireless G ligt nog lager natuurlijk. Een film van 2500kbit is ongeveer 2GB groot dus reken maar uit hoelang dat duurtNu heb ik alles bedraad en zit ik op 11MB/s.
`Hoe blader je door je foto's, volgens mij kan ik niet aanklikken dat ik een bepaalde foto wil zien.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Sneller gaat het iig niet worden als je wacht (tenminste voorlopig nog nietAnoniem: 169877 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:26:
Hmzz, als ik het zo eens tot me door laat dringen, kan ik beter nog even wachten.
Het is toch wel aantrekkelijk in deze om een Appletv vanuit amerika via kennissen/vrienden hiernaartoe te laten versturen.
Kan je met een nederlandse creditcard naar een amerikaanse adres laten versturen?
Kan je met een nederlandse creditcard naar een amerikaanse adres laten versturen?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Dit heeft niks met apple tv te maken maar gewoon dat wireless langzamer is. Bovendien hoef je ook niet te syncen om films muziek te luisteren. Streamen gaat prima.Anoniem: 169877 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:26:
[...]
Hmzz, als ik het zo eens tot me door laat dringen, kan ik beter nog even wachten.
Je foto's zijn georganiseerd binnen iTunes zoals je dat zelf wilt. Je bepaalt in iTunes welke foto's of folders je wilt syncen met AppleTV en je kunt alle foto's at random laten spelen of een folder selecteren.battler schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:42:
`Hoe blader je door je foto's, volgens mij kan ik niet aanklikken dat ik een bepaalde foto wil zien.
Het is ongeloofelijk hoe mooi je foto's dan worden als ze fullscreen op je tv te zien zijn.
Ja hoor. Alle smaakjes van iTunes, ook voor WindowsDreamvoid schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:15:
Werkt foto's streamen naar de ATV eigenlijk ook op Windows-versie van iTunes?
Ik stream nu sinds een aantal dagen succesvol mijn avi films (backups van mijn dvds) draadloos vanaf mijn centrale Linux server in de meterkast naar de woonkamer waar de ATV is aangesloten. XML file met filminformatie laat netjes alle info zoals titel, omschrijving, acteurs, etc. zien, cover art erbij. Alsof het standaard in ATV zit 
Wat ik nu eigenlijk wil is dat ik mijn centraal opgeslagen fotomateriaal (op diezelfde centrale Linux server) stream naar de map "Foto's " van de Apple TV. Ik weet niet of dat gaat lukken.
Wat ik nu eigenlijk wil is dat ik mijn centraal opgeslagen fotomateriaal (op diezelfde centrale Linux server) stream naar de map "Foto's " van de Apple TV. Ik weet niet of dat gaat lukken.
xml file? Kun je me daar meer informatie over geven? Ik heb momenteel enkele mp4's die getagged zijn, Maar ik geloof niet dat ATV de tags laat zien zolang deez movie niet in iTunes zit. Ik heb er toch graag wat meer informatie bij, en liefst vanal een cover. Is dat ook mogelijk?ComaKip schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:31:
Ik stream nu sinds een aantal dagen succesvol mijn avi films (backups van mijn dvds) draadloos vanaf mijn centrale Linux server in de meterkast naar de woonkamer waar de ATV is aangesloten. XML file met filminformatie laat netjes alle info zoals titel, omschrijving, acteurs, etc. zien, cover art erbij. Alsof het standaard in ATV zit
It's dark but I don't want to find the light
Klopt maar een groot gemis vind ik, is het feit dat ik niet 1 bepaalde foto uit een map kan selecteren vanuit mijn atv.Anoniem: 50159 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:07:
[...]
Je foto's zijn georganiseerd binnen iTunes zoals je dat zelf wilt. Je bepaalt in iTunes welke foto's of folders je wilt syncen met AppleTV en je kunt alle foto's at random laten spelen of een folder selecteren.
Het is ongeloofelijk hoe mooi je foto's dan worden als ze fullscreen op je tv te zien zijn.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Dit kun je oa. met MetaX doen. Je zoekt je film op in een of andere moviedatabase en download alle info naar de MP4 inclusief cover. Als je deze info dan saved naar de MP4 en deze laadt binnen iTunes wordt het perfect weergegeven in ATV.anyonas schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:02:
[...]
xml file? Kun je me daar meer informatie over geven? Ik heb momenteel enkele mp4's die getagged zijn, Maar ik geloof niet dat ATV de tags laat zien zolang deez movie niet in iTunes zit. Ik heb er toch graag wat meer informatie bij, en liefst vanal een cover. Is dat ook mogelijk?
Klopt. Als je 1 foto continu wilt laten zien kun je beter een folder aanmaken met daarin maar 1 foto.battler schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:50:
[...]
Klopt maar een groot gemis vind ik, is het feit dat ik niet 1 bepaalde foto uit een map kan selecteren vanuit mijn atv.
Wat hij wil is denk ik wat ik ook wil - een browser met thumbnails zodat je een enkele foto kan zoeken en tonen. De huidige browser toont de hele map op alfab volgorde (of shuffle?) -> dan vind je niet makkelijk de foto die je wilt zien.
Een folder per foto gaat niet echt werken als je een paar duizend foto's hebt...
Een folder per foto gaat niet echt werken als je een paar duizend foto's hebt...
Is het voor Nederland dan nu ook mogelijk om film te 'huren'?RonXP schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:50:
De update is nu te downloaden.
Nee, deze dienst is (nog) niet in Nederland te gebruiken, en Apple heeft ook nog niets aangekondigd. Dus alles wat we kunnen doen is afwachten.GoEV6 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:17:
[...]
Is het voor Nederland dan nu ook mogelijk om film te 'huren'?
* Moartn is benieuwd wanneer de eerste "safe update" methodes opduiken voor gehackte ATV's
Tot die tijd maar even rustig met 1.1 blijven werken
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Kan je ook een extern tvkaart aan de apple TV hangen of kan dat niet?
Als dat kan dan heb je dus een volwaardig mediacenter ala windows, zonder opname functie van tv vind ik het nog niet zo interessant eigenlijk.
Als dat kan dan heb je dus een volwaardig mediacenter ala windows, zonder opname functie van tv vind ik het nog niet zo interessant eigenlijk.
Als je een Amerikaanse iTunes accounts hebt is het toch wel mogelijk??Fireburn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:01:
[...]
Nee, deze dienst is (nog) niet in Nederland te gebruiken, en Apple heeft ook nog niets aangekondigd. Dus alles wat we kunnen doen is afwachten.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Kan ik mijn NL account omzetten naar een US account?
Ja, is dat mogelijk, en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Ben ik erg benieuwd naar...Valderrama schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:04:
Kan ik mijn NL account omzetten naar een US account?
Volgens mij heeft voelspriet op het internet hier ooit iets over geschrevenAnoniem: 169877 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:42:
[...]
Ja, is dat mogelijk, en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Ben ik erg benieuwd naar...
Even kijken op http://onemorething.nl/?p...cle&art_id=3036#reactionsAnoniem: 169877 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:42:
[...]
Ja, is dat mogelijk, en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Ben ik erg benieuwd naar...
en zoeken naar de reactie van 'Tjakkahhh'.
Ja hoor, dat alles is mogelijk zolang je de bestandsnamen hetzelfde houdt (alleen extensie anders) en de boel in dezelfde directory plaats*. dus bijv.anyonas schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:02:xml file? Kun je me daar meer informatie over geven? Ik heb momenteel enkele mp4's die getagged zijn, Maar ik geloof niet dat ATV de tags laat zien zolang deez movie niet in iTunes zit. Ik heb er toch graag wat meer informatie bij, en liefst vanal een cover. Is dat ook mogelijk?
film.naam1.720p.dvdrip.avi
film.naam1.720p.dvdrip.srt
film.naam1.720p.dvdrip.xml
film.naam1.720p.dvdrip.jpg
Zie voor XML data http://wiki.awkwardtv.org/wiki/ATVFiles#XML_Metadata_Format
* Met als voorwaarde dat je je ATV gepatched hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door ComaKip op 13-02-2008 12:14 ]
Ik ga er toch maar geen kopen. Men ps3 streamed ook alles.
[ Voor 86% gewijzigd door anyonas op 13-02-2008 12:59 . Reden: ik heb men eigen vragen al kunnen beantwoorden ]
It's dark but I don't want to find the light
Zojuist een gekocht. Even een US account aanmaken, giftcard kopen via eBay en genieten maar! :-)anyonas schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:46:
Je zegt het goed: streamen. Maar probeer niet een film terug of vooruit te spoelen want dat werkt niet. Waardeloos dus IMO. Bovendien is een Apple TV voor dit doel sowieso een stuk gebruiksvriendelijker dan een PS3.anyonas schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:46:
En nee, ik ben geen Apple-fanboy of PS3-basher want ik heb ze allebei thuis staan.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Klinkklare onzin, ik kan al mijn films die ik stream vooruit en terugspoelen.Exirion schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:44:
[...]
Je zegt het goed: streamen. Maar probeer niet een film terug of vooruit te spoelen want dat werkt niet. Waardeloos dus IMO. Bovendien is een Apple TV voor dit doel sowieso een stuk gebruiksvriendelijker dan een PS3.
En nee, ik ben geen Apple-fanboy of PS3-basher want ik heb ze allebei thuis staan.
Is het trouwens nog steeds noodzakelijk om een code in te voeren om een appletv te linken aan een itunes lib? Ik ben helaas even zonder tv anders had ik het zelf wel uitgeprobeerd
Ik heb begrepen dat AppleTV zichzelf ook update na een tijdje. Hij zou 1x per week checken voor een update.Moartn schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:32:
* Moartn is benieuwd wanneer de eerste "safe update" methodes opduiken voor gehackte ATV's
Yep, je kunt ook in iTunes instellen dat het geluid gaat naar de Apple TV ipv Computer.lowfi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:49:
Is het trouwens nog steeds noodzakelijk om een code in te voeren om een appletv te linken aan een itunes lib? Ik ben helaas even zonder tv anders had ik het zelf wel uitgeprobeerd
Op dit topic lees ik dat mensen DVD's converteren met AC3 passthrough support.
Ik heb dit zojuist met twee films geprobeerd, maar dat werkt dus niet. Ik krijg geen geluid (ook al heeft het bestand wel ac3 en doet ie in quicktime prima). Iemand al wat meer informatie hierover ?OK, the easiest way to do this is selct the Aplle TV preset change the container to.mkv select AC3 pass through once the movie is encoded open it with quicktime pro make sure you have Perian installed once the movie has loaded save it as a self contained movie and waaalaaaa Drop it in itunes now your move will play on ya AppleTV Take 2 with Ac3 Audio whooohooo
P.S make sure you have the Latest Itunes and quicktime installed otherwise this will not work
VisuallHub is ook aangepast voor AC3 support. Meer informatie hier.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.