Ik heb het idee dat geom_raid5 niet genoeg geheugenruimte heeft om Gbit aan te kunnen. Mijn hele systeem crasht namelijk na een uurtje ofzo (vrij willekeurig) als ik via gbit zooi sta te kopieren.Anoniem: 41852 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:46:
Vergeet je niet je kernel geheugen wat meer ruimte te geven?
ee /boot/loader.conf
en voeg toe aan dat (mogelijk nieuwe) bestand:
vm.kmem_size="400000000"
vm.kmem_size_max="420000000"
Dan kan het kernel geheugen gebruik bij pieken oplopen tot 400MB. Standaard is dat maar 150MB ofzo, wat te weinig kan zijn. Als je te weinig kernel geheugen hebt, dan krijg je een "kmem_map too small" panic en crasht je systeem.
Hetzelfde geldt, overigens, voor ZFS. Eigenlijk alle kernel modules die wel een slok geheugen lusten.
Het spreekt voor zich dat je geen 400MB kernel geheugen kan reserveren als je maar 384MB aan RAM hebt; dus bovenstaand voorbeeld is voor minimaal 512MB geheugen.
Ik heb mijn ram al getest, na 1 uur en 3 cycles 0 errors, verder ben ik mijn hdd's gaan checken maar die schijnen het ook gewoon allemaal goed te doen... Begin radeloos te worden... Enlightenment wil jij anders eens SSHen naar mijn server en de config checken? Ik snap der geen zak meer van...

There is no replacement for displacement!