ghehe hap hap hap.Chubbchubb schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:41:
[...]
Waarom blijf je dan niet lekker in Nederland rijden, wanneer de wegen je niet bevallen, wanneer 16 eurocent per dag er teveel aan is? Ben je nu echt te blind om die reactie niet te voorspellen? Dit is weer zo'n heerlijk eenzijdig non-argument.
Wanneer ik het topic zo'n beetje samenvat gaat het er vooral om om de Belgen wat uit te dagen want een of andere kerel heeft een voorstel dat niet echt vriendelijk is voor iemand uit het buitenland. Maar durf je ook eens te kijken of je eigen land 'vreemdelingen' niet op eenzelfde manier behandelt. En tuurlijk, ik mag hier studeren, ik krijg zelfs een gedeelte van mijn collegegeld terug (want in Belgie is het collegegeld een pak lager). Maar wanneer ik mijn eten koop, of de huur van mijn kamer, en volgende week zelfs hier begin te werken, dan betaal ik ook belastingen. Blijkbaar heb jij en nog een paar anderen het daar moeilijk mee. En laat me het daar nu ook op houden want er werd me al vriendelijk gevraagd om alleen over het vignet te spreken, en daar heb ik me aan proberen te houden.
Ik vind het alleen fout dat België wel de cash incasseert maar voor een slecht product, in termen van marktwerking zou dit normaal gesproken betekenen dat men de wegen links laat liggen, hetgeen dus ook gaat gebeuren. Gevolg. België over de zeik en janken dat ze niet meer komen kopen. Alleen de federale overheid merkt daar niks van, de lokale en de gewone man wél.
En wederom, waarom is het collegegeld in België goeiekoper? Als Nederlander moet ik daar ook meer betalen omdat ik buitenlander ben dan Belgen die er studeren
Leuk dat het in België goeiekoper is, dan rijst bij mij alleen nog steeds de vraag zo groot waarom je dan in NL komt studeren terwijl je weet dat je minder geld krijgt, en het je meer kost en Nederland überhaupt een duurder land is. Bewuste keuze toch? Dus wat jank je dan? Vraag een beurs aan, die zijn er genoeg. Ik noemde al Erasmus (EU beurs voor studenten die studeren in andere EU landen bestaat toch ook al een tijdje, en je krijgt wel meer dan 900 euro hoor!)
En als jij belastingen betaald heb je ook recht op bepaalde dingen ja, alleen vooraf betalen en achteraf niet meer terug krijgen met het kennisvertrek doen ze in NL dus kennelijk niet aan.
En dat gezeur over overvolle treinen, zeker nog nooit een trein in Brussel gepakt? Die valt van ellende al bijna uit elkaar. Kijk eens wat voor speelgoedtreintjes er in Maastricht naar België vertrekken. Het is dat Napoleon er zelf nog niet mee vervoerd is!
* zwahiel komt al heel wat jaren in België en heeft ook wel 's goeie wegen gezien, alleen waren dat steeds kleine stukjes weg...
Wegen worden vooral kapot gemaakt door vrachtverkeer, en die betalen al een tijdje via het Eurovignet!!!!
Ik ben op zich wel een voorstander van tolwegen, zoals in Frankrijk al is. En misschien idd 'discriminatie' door de Belgische nummerplaten gewoon door te laten rijden en de buitenlandse platen te laten betalen. Een tolweg betekend namelijk een mooie nette weg die goed verzorgd is. Dat doen ze Fransozen zelfs hier nog goed! De vervallen wegen hier hebben ze opgeknapt en nette betaalbare tolwegen van gemaakt, aldanniet electronisch (geweldig systeem!) of met poortjes.
Gelukkig komt men in België ook tot dat inzicht en heeft men dus ook 10 dagen vignetten. Alleen erg stom dat 't maar tien dagen is voor buitenlanders, maar slim voor de Belgen want zo moet iedereen die langer dan 10 dagen wil eentje extra kopen. Slimme truc natuurlijk
Trouwens er beweren een paar mensen hier dat de Belgen 't zelf ook betalen, helemaal niet zo want 't wordt van de wegenbelasting afgetrokken in België...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020