dat hele vignet slaat nergens op. Iedere nadenkende persoon weet dat dit de enige manier is waarop de Belgische overheid snel genoeg geld bij elkaar krijgt om de laatste stukje asfalt te redden van het verval.
Ik rijd gemiddeld 8 keer per jaar naar mijn schoonzus in Visé (Sarolay), 1 tot 3 keer per jaar wat verder naar de Ardennen in het zuiden en eens per jaar er doorheen naar Parijs of nog wat verder.
Voor die pakweg 2000 km die ik in België gebruik maak van het off-road terrein moet ik mijn personenauto al ombouwen tot stoere terreinwagen om zonder kleerscheuren aan te komen op mijn bestemming. De gladgestreken wegen in Frankrijk zijn een verademing na een barre rit over de Belgische puinhopen die na het vertrek van de Duitsers in 1944 zijn achtergebleven.
Hier gaat de Belgische overheid eindelijk wat aan doen! JOEPIE! Heel goed, ik waardeer dat zeer want het bespaart me een boel zweet en ellende. Maar wat de overheid verkeerd ziet is dat zij de huid al durven te verkopen voordat de beer geschoten is. Ofwel vrij vertaald: men durft te heffen voor betere wegen waarvan niemand weet of ze er ooit komen! Met het tempo waarmee de ring van Antwerpen is hergestructureerd worden in Nederland, Frankrijk en Duitsland hele wegennetten gerenoveerd.Over Frankrijk gesproken: tijdens een gemiddeld ritje naar het zuiden kom je daar meer dan eens over tolwegen, waar je ook moet betalen. Maar daar kun je ook zien waaróm! Die wegen zijn netjes, strak, schoon en je kunt er doorrijden!
Begrijp me niet verkeerd, als de Belgische overheid geld nodig heeft om wegen te renoveren dan is dat geheel terecht, maar wat ze nu verzonnen hebben dat gaat ze veel en veel meer geld kosten! En aangzien er meer wegen naar Rome leiden, kan het best eens heel verstandig zij eens wat verder te denken over een passendere oplossing, zoals tol heffing op de voornaamste wegen van Belgie. (de E19, E44 en E25 zijn volgens mij al redelijke spaarpotjes op die manier omdat die wegen over het algemeen in goede staat verkeren. En als de Belgen moeten meebetalen, dan is het beter de wegenbelasting te verhogen, dan die mensen lastig te vallen met wéér een wazig plan.
Het zou goed zijn om eens met de buren te babbelen in plaats van alleen op je eilandje te gaan zitten kloten en lekker de onafhankelijke uit te gaan zitten hangen. Als je dan onafhankelijk wil zijn van je buurtjes, ga dan niet aan de deur staan met je handje opgehouden... dat heet bedelen en is zielig... Oh ja, en blijf vooral weg uit mijn tuin als je geen 60 euro betaalt om ons tuinpad te onderhouden