Ik vind het idee van een vakantie-vignet / weekvignet / 10-dagen-vignet an sich wel een optie, maar het is wel typisch dat er bv. dus over een 10-dagen-vignet gesproken wordt. Zodat je bij de gemiddelde 2-weekse vakantie in Frankrijk voor zowel de heen- als de terugweg een vignet moet gaan kopen.
Ghehe die Belgen zijn ook niet stom 
natuurlijk een 7 dagen of een 10 dagen vignet
Dan moet je er immers twee kopen, da's gewoon slim aanpakken en zo zeuren de meeste mensen toch niet (helaas was dat wat verkeerd ingeschat
)
natuurlijk een 7 dagen of een 10 dagen vignet
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
De belgen laten zich ook weer kennen.België vindt Nederlands protest tegen wegenvignet bizar
RIJSWIJK - Kathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.
Alle automobilisten moeten het vignet in 2008 kopen. Belgen krijgen het bedrag vergoed via de wegenbelasting, Nederlanders en alle andere niet-Belgen die bijvoorbeeld op weg naar de camping in Frankrijk via België rijden, krijgen het niet vergoed. De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren.
Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, zei Van Brempt.
Uitzonderingen
De Vlaamse minister wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. De inwoners daarvan zijn daar omringd door België en worden dus gedwongen om het vignet aan te schaffen.
De situatie van de grensgemeenten zal een apart hoofdstuk worden in de voorbereiding van het wegenvignet, aldus de Vlaamse minister. "Ik sta open voor discussie, maar ik zie momenteel niet echt een concrete oplossing voor het probleem."
Zeeuws-Vlaanderen en Baarle-Nassau zijn verontwaardigd. "Wij wonen in een enclavegemeente die verweven is met het Belgische Baarle-Hertog en die wordt gevormd door in totaal 22 enclaves van België in Nederland en acht van Nederland in België", licht burgemeester Jan Hendrikx van Baarle-Nassau toe.
Discriminatie
De Zeeuwse gedeputeerde Toine Poppelaars vindt de regeling discriminerend. Volgens hem treft de maatregel vooral inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Als zij ergens heen gaan moeten ze volgend jaar altijd betalen: of ze rijden via de Westerscheldetunnel (tol) of via Belgë (wegenvignet).
Demissionair minister Karla Peijs (Verkeer) heeft ook uitleg gevraagd over de verwikkelingen rond het wegenvignet. Peijs vraagt zich ook af hoe dit plan past binnen de Europese regels. Ook Europarlementariër Corien Wortmann (CDA) heeft haar twijfels.
Volgens haar is het initiatief strijdig met Europese regels. "Een heffing die voor Belgen wordt vergoed en voor anderen niet lijkt mij discriminerend. Zodra België het plan op deze manier voorlegt aan de Europese Commissie verwacht ik dat Brussel daar een stokje voor steekt", zei Wortmann woensdag nadat het plan bekend was geworden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En als je 2 weken op vakantie gaat betekend die 16 euro niets meer.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:53:
Ik vind het idee van een vakantie-vignet / weekvignet / 10-dagen-vignet an sich wel een optie, maar het is wel typisch dat er bv. dus over een 10-dagen-vignet gesproken wordt. Zodat je bij de gemiddelde 2-weekse vakantie in Frankrijk voor zowel de heen- als de terugweg een vignet moet gaan kopen.
Daarvoor ga je niet eens deftig eten met een persoon.
Ik kan leven met het idee, ik werk in Brussel en het ik in veel andere plaatsen het is opvallend zelfs hier in een vrij doorsnee gemeente hoeveel Nederlandse en Franse nummerplaten er zijn. Veel meer dan als ik eens in Nederland of Frankrijk ben.
Trouwens ik weet dat een van de 1e ideeen het Franse systeem is van peage maar dat is niet haalbaar omwille van de vele op en afritten.
Ik hoor ook niemand klagen over het feit dat je in vele europese landen fluo vestjes in je auto moet hebben, als je brildrager bent en naar spanje rijdt moet je als chauffeur altijd een reservebril hebben enz.
Ik kan zo nog regels verzinnen hoor. Het is eerder onder het motto ge- of verbruiker betaald.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Yep, scheitziek word ik van dat anti-Ollander gedoe. Wat mij betreft wordt het tijd dat Nederlanders hun (onterechte) sympathie voor Vlamingen achter zich laten.
Je vergeet dat het voor iedereen is die hier passeert ? En niet alleen Nederlanders ?El Cid schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:29:
[...]
Yep, scheitziek word ik van dat anti-Ollander gedoe. Wat mij betreft wordt het tijd dat Nederlanders hun (onterechte) sympathie voor Vlamingen achter zich laten.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
* teacher vind het helemaal niet erg om te betalen voor iets wat hij gebruikt.
Als ik naar Zwitserland of Oostenrijk ga koop ik toch ook zo'n sticker.
Als de prijs een beetje normaal is; kom maar op. Alleen, waarom niet wat meer accijns op benzine in België? Er is nog marge, gezien de prijs in de omringende landen. Maar goed, leuke dingen kosten nu eenmaal geld; wacht maar totdat we hier met big-brother achtige rekeningrijden kastjes rijden.
Enneh..
* teacher vind het een beetje raar dat iedereen ineens op de persoon speelt...
Of ligt dat nou aan mij?
Als de prijs een beetje normaal is; kom maar op. Alleen, waarom niet wat meer accijns op benzine in België? Er is nog marge, gezien de prijs in de omringende landen. Maar goed, leuke dingen kosten nu eenmaal geld; wacht maar totdat we hier met big-brother achtige rekeningrijden kastjes rijden.
Enneh..
* teacher vind het een beetje raar dat iedereen ineens op de persoon speelt...
Of ligt dat nou aan mij?
Wise enough to play the fool
Het blijft maar door rommelen he? Is het zo moeilijk om gewoon te concluderen dat het afwachten is of die heffing er gaat komen gezien het feit dat het als discriminatie uitgelegd kan worden enzo? Ik zeg het weer: wat is nou 16 euro (maximaal) op je vakantiebudget? Zoals ik hierboven lees in de nu.nl quote wil men in België zelfs wel concessies doen voor Zeeuws Vlaanderen en andere grensstreken waar men zich nu (terecht?) genaaid voelt.
Ik dacht echt dat Nederlanders en Vlamingen beter met elkaar op konden schieten
Ik dacht echt dat Nederlanders en Vlamingen beter met elkaar op konden schieten
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik doel nu niet op het vignet an sich, maar op de anti-Ollander houding in het algemeen van veel Vlamingen.DinX schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:49:
Je vergeet dat het voor iedereen is die hier passeert ? En niet alleen Nederlanders ?
Die minister van jullie nu ook weer:
"Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders"
Sorry hoor, maar dit soort uitspraken kunnen echt niet. En dan nog volhouden ook dat het juist Nederlanders zijn die dikke nekken hebben. Dit is al de zoveelste keer dat Belgische politici zich minachtend uitlaten over Nederlanders.
Opheffen die Benelux! Ik heb geen zin in een unie met mensen die ons vijandig gezind zijn.
Mjah, ik zie iemand als Balkenende, hoe weinig charismatisch hij ook is, zo'n Belgische minister "domme Belg" zou noemen. Het is niet erg professioneel om zo te reageren...
Mja als ik dit lees:Grrrrrene schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:55:
Het blijft maar door rommelen he? Is het zo moeilijk om gewoon te concluderen dat het afwachten is of die heffing er gaat komen gezien het feit dat het als discriminatie uitgelegd kan worden enzo?
Nu.nlKathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.
Lijkt het mij persoonlijk geen kwestie van "afwachten is of die heffing er gaat komen". Atlhans voor de Belgen. En de Belgen discrimineren nog veel harder dan iedereen in dit topic. Mevrouw van Brempt kan er ook wat van zo te zien. Het is toch gewoon belachelijk dat buitenlanders moeten gaan betalen voor het verbeteren van wegen en OV in België? Het is dat het nog geen 1 april is, anders ging ik twijfelen hoor. Ik kan er gewoon niet bij hoe belachelijk het is. Als de Belgen het nou ook moesten betalen, maar nee die krijgen het lekker terug, die hele operatie opzetten met uitdelen en verkopen van vignetten en dat daarna op een andere manier teruggeven aan miljoenen mensen kost ook nog eens een berg geld. En dan de controles nog, verkeerscamera's, politieagenten. Volgens mij gaat de helft van de opbrengst daar alweer aan verloren. Die Belgen zien alleen maar voordelen en ze hebben nog gelijk ook. Dat ga je toch niet pikken als EU hoop ik. Hoop van harte dat die nog wat gaan inbrengen tegen zo'n idiote maatregel.
Ben benieuwd naar de concessies, zal je zeker korting krijgen ofzo, dan is het nog steeds belachelijk. Hoeveel mensen wonen er niet vlak bij de grens? Dat is alweer discriminatie dan, mensen bij de grens hoeven minder te betalenIk zeg het weer: wat is nou 16 euro (maximaal) op je vakantiebudget? Zoals ik hierboven lees in de nu.nl quote wil men in België zelfs wel concessies doen voor Zeeuws Vlaanderen en andere grensstreken waar men zich nu (terecht?) genaaid voelt.

Voor een hoop mensen is het inderdaad maar 16 euro op een vakantiebudget, maar voor veel mensen is het gewoon verplicht 60 Euro aan België doneren. En voor mij ook. Wij zitten zo vaak in België, krijg je als je 100 meter van de grens woont. Daar woont familie, gaan we vaak shoppen, mijn moeder gaat daar altijd naar het ziekenhuis etc. Maar dat had ik al gezegd dus daar ga ik het niet weer over hebben. Maar we komen er niet onderuit. En in Nederland betalen we ook al genoeg. Als de Belgen het nou zelf ook moesten betalen had ik er alvast een hoop minder problemen mee.
Als ik de gesn overga zit ik midden tussen de Walen die je niet willen verstaan als je Nederlands spreekt, dus die gun ik het al helemaal nietIk dacht echt dat Nederlanders en Vlamingen beter met elkaar op konden schieten
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het gaat dus toch door? Mooi
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hoe zit het eigenlijk met motoren?
Zwitsers en Oostenrijkers kopen zo'n vignet voor hun eigen snelweg OOK. Een jaarvignet kost hier in Oostenrijk 72 euro. Een goede prijs voor goede wegen!teacher schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:54:
* teacher vind het helemaal niet erg om te betalen voor iets wat hij gebruikt.
Wat de mensen stoort aan de Belgische aanpak is:
1) Slechte wegen. 60 euro en dan ook nog een deel naar openbaar vervoer?
2) Belgen krijgen vrijstelling door verrekening met de wegenbelasting. Dat is gewoon niet eerlijk en voor zover ik begrijp strijdig met de regels binnen de EU.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Boeiuh
Motorrijders kijken niet op een euro meer of minder. Hoe met het Nederlanders zit weet ik niet (
We hebben het over de politiek. Iedereen weet waar het naar toegaat. Iedereen verplicht een vignet laten kopen en stelselmatig de wegenbelasting gaan verhogen. Zo simpel is het. Zeker sinds er zo'n regering zit welke twijfelachtig te noemen is.Mr_Atheist schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:32:
2) Belgen krijgen vrijstelling door verrekening met de wegenbelasting. Dat is gewoon niet eerlijk en voor zover ik begrijp strijdig met de regels binnen de EU.
[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2007 01:03 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wat kan mij een vignet van €60 schelen als ik aan alles wat motor gerelateerd is (afschrijving, verzekering, banden, benzine, onderhoud, kledij,...) bijna €9000 per jaar uitgeef (waarvan ik dan wel weer een heel deel terug krijg van de belastingen, beroepsonkosten
Moest ik nu ineens €60 betalen om m'n tourtjes Eifel in Duitsland te kunnen doen elk jaar, boeie.
edit: Nu ik er bij stil sta, ik rij €60 aan benzine op als ik 1 dagje de Eifel in ga. En dat is dan bijna elk weekend dat het goed weer is in de zomer/lente. Dan kan er nog wel 1 x 60 euro bij
[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 13-01-2007 01:10 ]
Wij leven theoretisch langer, wij maken er minder problemen van. Files? Ik snap niet wat men daar fascinerend aan vindt om er elke morgen extra vroeg voor op te staanDinX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:03:
Wat zou mij ene vignet van €60 schelen als ik aan alles wat motor gerelateerd is bijna €9000 per jaar uitgeef (waarvan ik dan wel weer een heel deel terug krijg van de belastingen).
Moest ik nu ineens €60 betalen om m'n tourtjes Eifel in Duitsland te kunnen doen elk jaar, boeie.
Boeiuh dat ik voor mijn olie 15 euro de liter betaal en het iedere 5000km vervang. So what
Vervoer blijft een kostelijke zaak en ben dan ook een voorstaander voor compleet gesloten systemen bij wagens zoals dat nu ook bij vrachtwagens is.
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2007 01:08 ]
Dat is inderdaad iets waar ik nog niemand over gehoord heb. Straks is het nog goedkoper om voor 60 euro een jaar lang door heel Belgie te crossen dan om in Nederland te rijden. Over een paar jaar, ik weet het niet, maar wanneer je kilometerheffing je 0.xx euro per km kost dan zou het in Belgie best goedkoper zijn...teacher schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:54:
big-brother achtige rekeningrijden kastjes rijden.
En een Belg die dan naar Nederland komt heeft wel nog zijn eigen wegenbelasting en moet dan nog eens extra kilometerheffing betalen. Voor een Nederlander blijven de kosten ongeveer gelijk (voor iemand die 18000 km aflegt blijkbaar). Dus wanneer de Belg mee moet betalen daaraan is meer kwijt met en zijn belasting in Belgie, en de heffing in Nederland.
link
Ik kan niet meteen vinden of internationaal verkeer daar ook aan mee moet betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chubbchubb op 13-01-2007 01:19 ]
Powered by: blond bier
Wat een akelig topic is dit. Je moet gewoon tussen de verwijten, cliché's en lompe opmerkingen doorlezen
Om depri van te worden.
Veel plezier verder

Veel plezier verder

[ Voor 7% gewijzigd door Badeend op 13-01-2007 01:19 ]
Chevy454 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:00:
[...]
Boeiuh
Motorrijders kijken niet op een euro meer of minder.
Wat zijn dat nu weer voor domme reacties. Net alsof een auto geen geld kost. En veel motorrijders hebben ook nog een auto naast de motor. Ik vraag alleen maar of je als motorrijder dan 2x moet betalen of dat het goedkoper is voor een motorrijder. In jullie kosten ben ik helemaal niet geïnteresseerd. Dan kan je ook zeggen dat mensen met een dure auto meer moeten betalen om in België te rijden, want die hebben toch geld genoeg.DinX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:03:
[...]
Wat kan mij een vignet van €60 schelen als ik aan alles wat motor gerelateerd is (afschrijving, verzekering, banden, benzine, onderhoud, kledij,...) bijna €9000 per jaar uitgeef (waarvan ik dan wel weer een heel deel terug krijg van de belastingen, beroepsonkosten).
En wat ik zo kan inschatten worden motorrijders vrijgesteld of krijgen ze korting dus zullen ze minder moeten betalen, maar volgens jullie willen alle motorrijders graag meer betalen? Nou graag dan, hup motorrijder 120 euro, automobilisten 60 euro. Althans dat zou volgens jullie een goed plan zijn?
Een motorrijder geeft er geen zak om. Wat boeit die 60 euro nou? Motorrijders kijken niet naar een euro meer of minder voor de motor. Ik kan mijn banden met 30% korting kopen bij een andere motorzaak, waarom zou ik ten eerste naar die andere motorzaak gaan als ik bij mijn vaste motorzaak een goed gesprek, een lekker bakje koffie en goede contacten heb? Motorrijders kijken een stuk minder naar het kostenplaatje want anders zou iedereen massaal naar die andere zaak gaan.Klippy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:46:
En wat ik zo kan inschatten worden motorrijders vrijgesteld of krijgen ze korting dus zullen ze minder moeten betalen, maar volgens jullie willen alle motorrijders graag meer betalen? Nou graag dan, hup motorrijder 120 euro, automobilisten 60 euro. Althans dat zou volgens jullie een goed plan zijn?
Nogmaals, het boeit gewoon niet want dat zijn gewoon de kosten niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2007 02:16 ]
Alleen is dat er nog nietChubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:14:
[...]
Dat is inderdaad iets waar ik nog niemand over gehoord heb. Straks is het nog goedkoper om voor 60 euro een jaar lang door heel Belgie te crossen dan om in Nederland te rijden. Over een paar jaar, ik weet het niet, maar wanneer je kilometerheffing je 0.xx euro per km kost dan zou het in Belgie best goedkoper zijn...
En een Belg die dan naar Nederland komt heeft wel nog zijn eigen wegenbelasting en moet dan nog eens extra kilometerheffing betalen. Voor een Nederlander blijven de kosten ongeveer gelijk (voor iemand die 18000 km aflegt blijkbaar). Dus wanneer de Belg mee moet betalen daaraan is meer kwijt met en zijn belasting in Belgie, en de heffing in Nederland.
link
Ik kan niet meteen vinden of internationaal verkeer daar ook aan mee moet betalen.
En zo zeker dat het er komt is het ook niet. Wat ik meen ik wel gehoord heb is dat het alleen voor Nederlanders geld en voor buitenlanders niet. Tenminste da's wat ze mij verteld hebben...
Het blijkt weer hoe oer en oer dom de dame policita in dit geval weer eens is. Ze snapt het niet, veel mensen snappen het niet. Het gaat er niet om dát je moet betalen, het gaat erom dat betaald voor iets wat het betalen niet waard is! In Oostenrijk liggen super wegen, betaal je voor. In België liggen middeleeuwse wegen, daar betaal een klein beetje minder voor dan in Oostenrijk. In alle landen waar ze inkomsten van hun wegen hebben investeren ze dat in hun wegen. Neen wat doet mevrouw de slimme politica, ze investeert een deel (en OV procedures kennende zal dat wel een groot deel zijn, want is 't beter voor 't milieu, ontmoedigend beleid en meer van dat soort geitenwollensokken uitspraken door jankende treehuggers) in het openbaar vervoer. In plaats van het in de weg te stoppen waardoor je tegen alle mensen die klagen kunt zeggen, heej, we hebben nu kut wegen maar door jullie centen maken we ze wel mooi! En dat is voor jullie ook goed!
Zo slim is mevrouw niet. En om dan in een verklaring de gierigheid van Hollanders (overigens zijn Hollanders geen Nederlanders, maar inwoners van Noord en Zuid Holland
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
wat me tot nu toe wel opvalt (ok, iemand heeft me er gisteren attent op gemaakt) is dat het gaat over een WEGEN-vignet, en dat ik ook nergens in de persberichten/ministeruitspraken iets gehoord heb over een snelweg-vignet/onderhoud van de snelwegen. Ik krijg dus meer de indruk dat het een vignet gaat zijn dat je sowieso nodig hebt. Dan ontsnap je er ook niet aan om met je caravan langs de secundaire wegen te rijden...
Verder stel ik mij ook de vraag bij de "flitscamera's die nummerplaten kunnen uitlezen". Betekent het dan als je op plaats A gecontroleerd wordt en je wordt gecontroleerd in B, dat ze uitrekenen hoe lang je er minimaal over gedaan moet hebben, en als het minder is een snelheidsovertreding? Dat zou pas een achteruitgang zijn
. (of je moet je tomtommeke in kunnen stellen dat hij de snelste route berekent waar je geen van die camera's tegenkomt, en dat vergelijkt met de route waar je wel de camera's tegenkomt en dan de snelste kiest)
Verder stel ik mij ook de vraag bij de "flitscamera's die nummerplaten kunnen uitlezen". Betekent het dan als je op plaats A gecontroleerd wordt en je wordt gecontroleerd in B, dat ze uitrekenen hoe lang je er minimaal over gedaan moet hebben, en als het minder is een snelheidsovertreding? Dat zou pas een achteruitgang zijn
Zoals ik het begrijp, maar corrigeer me rustig als het niet klopt, worden die camera's gebruikt om te kijken of je het vignet betaald hebt of niet?Verder stel ik mij ook de vraag bij de "flitscamera's die nummerplaten kunnen uitlezen". Betekent het dan als je op plaats A gecontroleerd wordt en je wordt gecontroleerd in B, dat ze uitrekenen hoe lang je er minimaal over gedaan moet hebben, en als het minder is een snelheidsovertreding?
Wat jij beschrijft klink eerder als een soort van trajectcontrole.
Virussen? Scan ze hier!
systeem gebruiken ze in Noorwegen ook en wordt niet gebruikt voor snelheidscontrole.wildhagen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:59:
[...]
Zoals ik het begrijp, maar corrigeer me rustig als het niet klopt, worden die camera's gebruikt om te kijken of je het vignet betaald hebt of niet?
Wat jij beschrijft klink eerder als een soort van trajectcontrole.
Lijkt me ook vrij stug omdat je dan alle apparatuur zult moeten ijken i.v.m. wetsgeldigheid.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Net zoals het vignet dus, en kun je mij een bron geven dat buitenlanders het niet moeten betalen? Want ik heb hier al eerder uitspraken gehoord die complete leugens waren.zwahiel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:56:
Alleen is dat er nog niet
En zo zeker dat het er komt is het ook niet. Wat ik meen ik wel gehoord heb is dat het alleen voor Nederlanders geld en voor buitenlanders niet. Tenminste da's wat ze mij verteld hebben...
Hier doe je weer een uitspraak die je absoluut op geen enkele manier kunt bewijzen.Neen wat doet mevrouw de slimme politica, ze investeert een deel (en OV procedures kennende zal dat wel een groot deel zijn, want is 't beter voor 't milieu, ontmoedigend beleid en meer van dat soort geitenwollensokken uitspraken door jankende treehuggers) in het openbaar vervoer. In plaats van het in de weg te stoppen waardoor je tegen alle mensen die klagen kunt zeggen, heej, we hebben nu kut wegen maar door jullie centen maken we ze wel mooi! En dat is voor jullie ook goed!
Dus mevrouw de domme politica zegt dat Nederlanders kwaad zijn omdat ze moeten betalen. Toon me in dit topic waar ze ongelijk heeft. Wanneer ik zeg 'Ik ben Belg en ik eet een friet' dan gaat er bij jou toch ook een belletje rinkelen.En om dan in een verklaring de gierigheid van Hollanders (overigens zijn Hollanders geen Nederlanders, maar inwoners van Noord en Zuid Holland) aan te halen getuigt helemaal van slechte smaak en een brein zo groot als een erwt.
Je kunt dan wel vinden dat Belgie middeleeuwse wegen heeft (en wat een volwassen uitspraak weer, overdrijven is ook een vak). Weet je wat ook dodelijk is? Rotterdam - Den haag rond de spits tegen 100... Maar dat is dan lettelijk dodelijk als in, dan knal je echt tegen 99 per uur op de achterkant van een auto..
Verwijderd
Ze moeten de snelheid ook niet meten. Als je aan paaltje A gecontroleerd wordt op 10u15, en je passeert paaltje B om 10u20 (uurwerken zijn heel makkelijk geijkt te krijgen, er moet sowieso een vorm van communicatie tussen die paal en de plaatcontroleserver zijn) en de afstand tussen de palen is 10kilometer (palen verzetten zich amper enkele millimeters, dus die afstand is vast te beschouwen), dan heb je een gemiddelde snelheid van 120km/u gehaald. Als die palen het snelste te bereiken zijn via gewestwegen heb je er te snel op gereden.YellowCube schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:02:
systeem gebruiken ze in Noorwegen ook en wordt niet gebruikt voor snelheidscontrole.
Lijkt me ook vrij stug omdat je dan alle apparatuur zult moeten ijken i.v.m. wetsgeldigheid.
Het zou me ook niet verwonderen dat dit toegepast wordt, dat budget zal trouwens ook grotendeels naar flitspalen gaan. Meest achterlijke uitvinding zo'n flitspaal, je ziet ze altijd staan (heb me toch nog nooit door 1 laten pakken) en je navigatiesysteem waarschuwt je ervoor.
ze heeft misschien gelijk, maar om dat dan als politicus zo te stellen, daar kun je vraagtekens bij zetten.Chubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:20:
Dus mevrouw de domme politica zegt dat Nederlanders kwaad zijn omdat ze moeten betalen. Toon me in dit topic waar ze ongelijk heeft. Wanneer ik zeg 'Ik ben Belg en ik eet een friet' dan gaat er bij jou toch ook een belletje rinkelen.
heb je wel gelijk in, maar ik heb toch het idee dat het aan bepaalde voorwaarden zal moeten voldoen. Geen idee eigenlijk hoe dat bijv. met de huidige trajectcontroles hier in NL zit.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:22:
[...]
Ze moeten de snelheid ook niet meten. Als je aan paaltje A gecontroleerd wordt op 10u15, en je passeert paaltje B om 10u20 (uurwerken zijn heel makkelijk geijkt te krijgen, er moet sowieso een vorm van communicatie tussen die paal en de plaatcontroleserver zijn) en de afstand tussen de palen is 10kilometer (palen verzetten zich amper enkele millimeters, dus die afstand is vast te beschouwen), dan heb je een gemiddelde snelheid van 120km/u gehaald. Als die palen het snelste te bereiken zijn via gewestwegen heb je er te snel op gereden.
Maargoed, als men dat vignetsysteem dan toch in gaat voeren, dan kan ik ze het niet bepaald kwalijk nemen als ze 2 vliegen in één klap willen slaan.
[ Voor 52% gewijzigd door YellowCube op 13-01-2007 09:32 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
.
en ik zat gisteren nog te ranten op iemand die z'n editknop niet gebruikte
en ik zat gisteren nog te ranten op iemand die z'n editknop niet gebruikte

[ Voor 93% gewijzigd door YellowCube op 13-01-2007 09:32 ]
Het idee van een wegenvignet in België vind ik op zich niet zo erg. Wat ik er bezwaarlijk aan vind is dat Belgen het bedrag terugkrijgen, en buitenlanders niet. Dat terwijl in België nota bene de Europese regering gezeteld is, dus er zijn heel erg veel buitenlanders in België...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
als ze de wegenbelasting ook verlagen is het toch gewoon een sigaar uit eigen doos?
Of je nu links of rechtsom wegenbelasting betaalt is toch precies eender?
Of je nu links of rechtsom wegenbelasting betaalt is toch precies eender?
Kan er dan echt voor Europese wegen geen Europese oplossing gevonden worden?
N-wegen worden door de staat onderhouden, D-wegen door het departement, C-wegen door de gemeente... Waarom dan E-wegen niet door Europa? Want een goed Europees wegennet lijkt mij een Europese aangelegenheid.
N-wegen worden door de staat onderhouden, D-wegen door het departement, C-wegen door de gemeente... Waarom dan E-wegen niet door Europa? Want een goed Europees wegennet lijkt mij een Europese aangelegenheid.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Iedereen weet hoe de politiek werktMx. Alba schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:19:
Het idee van een wegenvignet in België vind ik op zich niet zo erg. Wat ik er bezwaarlijk aan vind is dat Belgen het bedrag terugkrijgen, en buitenlanders niet. Dat terwijl in België nota bene de Europese regering gezeteld is, dus er zijn heel erg veel buitenlanders in België...
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2007 11:42 ]
Wanneer ik dat plan over rekeningrijden bekijk, dan betaal je straks als Nederlander 0,0 wegbelasting meer. Waarom zeur je dan. 60 euro om een heel jaar in Belgie rond te rijden zoveel als je wilt is dan echt compleet niks. Iemand die aan de grens woont is dan veel goedkoper in Belgie aan het rijden dan in Nederland, want je gaat me echt niet wijsmaken dat jij voor 60 euro een jaar lang door Nederland kunt rijden met die kilometer heffing. Maar het zal weer 200 posts en heel wat flames naar mij en andere Belgen duren eer dat je dat beseft zeker?
edit: Voor de mensen die moeite hebben met begrijpend lezen:
alweer uit link en ja, dit is een Nederlandse regeling, niet de Belgische.Geen belastingen meer
In ruil worden de wegenbelasting en de aanschafbelasting op auto's (BPM) helemaal afgeschaft.
[ Voor 27% gewijzigd door Chubbchubb op 13-01-2007 11:52 ]
Zijn ze alsnog zwaar genaaidChubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
alweer uit link en ja, dit is een Nederlandse regeling, niet de Belgische.
Tja, dat is mijn zorg niet. Punt is dat men jankt omdat ze nu 60 euro teveel betalen om op 'Middeleeuwse dodelijke' wegen te rijden en ze betalen wegbelasting in Nederland. Straks valt die wegbelasting volledig weg (en niets houdt Nederland tegen om dit versneld in te voeren, wat ik begrepen heb is dat men dat ook nog van plan is). Dan betaalt een Nederlander om in Belgie te rijden alleen maar 60 euro, terwijl een Belg die 60 euro + de wegbelasting. Rijdt de Belg in Nederland dat betaalt ie nog steeds wegbelasting + kilometer vergoeding.Chevy454 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:58:
Zijn ze alsnog zwaar genaaidDe constructeurs houden nu de nettoprijzen in NL wat gedrukt, als de BPM wegvalt dan gaat de nettoprijs omhoog tot de wagen ongeveer hetzelfde kost als voorheen met de BPM. De staat loopt dan de BPM mis maar compenseert dat door het rekeningrijden en de constructeur vangt meer geld, iedereen die er geld aan vangt is gelukkig. En het milieu is de klos want dit weerhoud de aankoop van overgedimensioneerde motoren niet.
Het is echt weer jammer dat het nu net uitgerekend zo'n domme, arrogante, onsympathieke, kan niet lezen of rekenen Belg daarop moet wijzen.
En nu hoor ik al de champagne-flessen opengaan en de juich-kreten 'Jajajajajajajaja, nu hebben we ze haha, wieeeeeh, suckerz!!' Maar dan zeg ik 1 ding, gaan jullie echt zo blij zijn met die kilometervergoeding? Als jullie allemaal zo veel in je autootje rondrijden zijn jullie een pak duurder af en dan rij je misschien nog wel om door Belgie, over die belachelijk slechte wegen om van Roosendaal naar Eindhoven te gaan.
Oh, ik vergat discriminerende natuurlijk, domme ik...
Misschien zou het eerlijker zijn om de prijs van dat wegenvignet af te laten hangen van het gewicht van de auto? Zwaardere auto's lijken mij een grotere belasting op de wegen (en milieu) dan kleine autootjes?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Of baseren op het aantal gereden kilometers (een beetje het rekeningrijden-idee dus). Dat lijkt me eerlijker, want dan betaal je naar ratio van gebruik. En dan ook voor iedereen, dus niet zoals nu discriminerend richting Nederlanders.anandus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:51:
Misschien zou het eerlijker zijn om de prijs van dat wegenvignet af te laten hangen van het gewicht van de auto? Zwaardere auto's lijken mij een grotere belasting op de wegen (en milieu) dan kleine autootjes?
Zou natuurlijk nog steeds niet helemaal leuk zijn, maar daar valt op zich nog wel mee te leven.
Virussen? Scan ze hier!
Dit hele topic is werkelijk gebaseerd op alleen maar misverstanden en niks, lucht.
1) Het is nog niet eens zeker dat het vignet er komt
2) De regels over dat vignet zijn nog niet eens uitgewerkt
3) Mensen uit Zeeuws-Vlaanderen klaagden dat ze nu nergens naartoe zouden kunnen, blijkt dat ze een speciale regeling kunnen krijgen
4) Belgie betaalt veel te veel voor het uitbaggeren van de Westerschelde, waarom zou Belgie mee moeten betalen voor het ophogen van Nederlandse dijken of natuurgebieden (en als je baggert kan het water ook sneller weg)
5) Nederland betaalt voor die 2 spoorlijnen omdat ze dat zelf willen, Nederland eist een ander traject, niet Belgie
6) De wegbelasting, die blijkbaar weg zal vallen
Verder was het vooral een excuus om zoveel mogelijk tegen schenen te trappen van Belgen. Ik heb niet bijgehouden wat er allemaal langskwam en wat Belgen waren. Gelukkig weet ik dat dat de mening is van een select groepje. Dat weet ik doordat ik genoeg Nederlanders ken die eerst hun huiswerk doen voordat ze ongefundeerde stellingen boven brengen en zich niet blind staren op 1 ding maar ook kunnen kijken naar andere gerelateerde zaken. En ook in dit topic kwamen er Nederlanders waarvan ik het gevoel had dat ze niet vooringenomen waren over alles wat met Belgie te maken heeft of uit de Bels komt.
3) Mensen uit Zeeuws-Vlaanderen klaagden dat ze nu nergens naartoe zouden kunnen, blijkt dat ze een speciale regeling kunnen krijgen
4) Belgie betaalt veel te veel voor het uitbaggeren van de Westerschelde, waarom zou Belgie mee moeten betalen voor het ophogen van Nederlandse dijken of natuurgebieden (en als je baggert kan het water ook sneller weg)
5) Nederland betaalt voor die 2 spoorlijnen omdat ze dat zelf willen, Nederland eist een ander traject, niet Belgie
6) De wegbelasting, die blijkbaar weg zal vallen
Verder was het vooral een excuus om zoveel mogelijk tegen schenen te trappen van Belgen. Ik heb niet bijgehouden wat er allemaal langskwam en wat Belgen waren. Gelukkig weet ik dat dat de mening is van een select groepje. Dat weet ik doordat ik genoeg Nederlanders ken die eerst hun huiswerk doen voordat ze ongefundeerde stellingen boven brengen en zich niet blind staren op 1 ding maar ook kunnen kijken naar andere gerelateerde zaken. En ook in dit topic kwamen er Nederlanders waarvan ik het gevoel had dat ze niet vooringenomen waren over alles wat met Belgie te maken heeft of uit de Bels komt.
Hier een stukje van die gekke Nederlandse reacties op het internet.
http://www.vrtnieuws.net/...3Wegenvignet/index.shtml#
http://www.vrtnieuws.net/...3Wegenvignet/index.shtml#
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ben je bekend met de uitdrukking "proefballon oplaten"?Chubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:12:
Dit hele topic is werkelijk gebaseerd op alleen maar misverstanden en niks, lucht.
Je zal zien dat de prijs van het vignet uiteindelijk onder de 60€ zal komen als tegemoetkoming, met wat uitzonderingen hier en daar voor speciale gevallen (jouw punt 3).
Dat is onderhandelen
Hoger inzetten, beetje handje-klap...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Chubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:12:
[...]
Verder was het vooral een excuus om zoveel mogelijk tegen schenen te trappen van Belgen. En ook in dit topic kwamen er Nederlanders waarvan ik het gevoel had dat ze niet vooringenomen waren over alles wat met Belgie te maken heeft of uit de Bels komt.
offtopic:
Ik heb dit topic vanaf de zijlijn meegelezen en 1 reactie gegeven, maar het valt me op dat er idd een paar mensen zijn die aanmatigend reageren, en de boel op de spits drijven. Jij merkt op dat iedereen zo stout is, maar heb je je eigen posts een _goed_ bekeken?
Ik heb dit topic vanaf de zijlijn meegelezen en 1 reactie gegeven, maar het valt me op dat er idd een paar mensen zijn die aanmatigend reageren, en de boel op de spits drijven. Jij merkt op dat iedereen zo stout is, maar heb je je eigen posts een _goed_ bekeken?
Ik zeg toch duidelijk een select groepje en niet iedereen? Maargoed, je begrijpt zelf toch ook dat ik iemand die mij of mijn nationaliteit op een onredelijke manier aanvalt en (bewust) desinformeert niet op de bol ga wrijven en zegt dat ie een lieve jongen is?teacher schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:40:
offtopic:
Jij merkt op dat iedereen zo stout is, maar heb je je eigen posts een _goed_ bekeken?
Dit bedoel ik dus.Chubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:00:
[...]
iemand die mij of mijn nationaliteit op een onredelijke manier aanvalt en (bewust) desinformeert
Kijk, cliche's zijn niet voor niets cliche's geworden; er zit dus een kern van waarheid in. En, er zijn mensen die anderen in de zeik nemen, en je hebt mensen die ín de zeik gaan staan. Snappez-vous?
Feit is dat wegenonderhoud een dure aangelegenheid is. Ik denk ook dat, binnen een aantal jaar, meer landen een alternatieve/extra inkomstenbron gaan zoeken om meer geld binnen te krijgen. De manier die België nu voor ogen heeft is zeker een optie, maar niet een nette voor omringende landen en vooral grensstreken.
Hmmm, over het niet willen aanvaarden van een bevestigd cliche, dat is iets wat van beide kanten komt in dit topic, laten we eerlijk zijn.teacher schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:16:
Kijk, cliche's zijn niet voor niets cliche's geworden; er zit dus een kern van waarheid in. En, er zijn mensen die anderen in de zeik nemen, en je hebt mensen die ín de zeik gaan staan. Snappez-vous?
Waar ik op doelde is dat er beweerd wordt dat Belgische wegen dodelijk zijn, middeleeuws, en vergelijken met een 8 voor Nederland zijn alle Belgische wegen een 3. Je kunt gerust vinden dat de gemiddelde weg in Belgie minder goed is dan bijvoorbeeld in Nederland en Frankrijk, een Belg heeft zelf ook niet zoveel moeite met toe te geven dat er hier en daar slechte stukken zijn. Maar de claim dat alle Belgische wegen een 3 zijn is ongegrond, onredelijk en leidt tot een oneerlijke discussie. Een andere bewering was dat het OV in Nederland 2000 keer beter en moderner is dan dat van Belgie. Ik zou graag het onderzoek daarvan zien.
Eensch. Maar wacht dan eerst totdat het hele plan klaar is en voorgelegd kan worden aan Europa alvorens Belgie te boycotten, want dat heeft ook niet echt veel zin. Belgie weet heus zelf wel wat hiervan de gevolgen kunnen zijn voor de grensstreken. Zo dom is Belgie ook weer nietFeit is dat wegenonderhoud een dure aangelegenheid is. Ik denk ook dat, binnen een aantal jaar, meer landen een alternatieve/extra inkomstenbron gaan zoeken om meer geld binnen te krijgen. De manier die België nu voor ogen heeft is zeker een optie, maar niet een nette voor omringende landen en vooral grensstreken.
Tsja, het is denk ik ook een beetje het zwart-wit denken van sommige tweakers. Misschien komt het omdat ze de hele dag met 1-en en 0-en bezig zijn, maar als er 1 klote ervaring is geweest op een Belgische snelweg, is alles kut. Als je 1 zuinige Nederlander tegenkomt zeg je "Hey, zie je wel, het vooroordeel klopt". Als ik zo 's rondkijk wat de Nederlandse tweakers uitgeven aan hun computer, vind ik ze verre van zuinig
Wel jammer van de discussie, want er zitten echt wel valide punten tussen van beide partijen.
Wel jammer van de discussie, want er zitten echt wel valide punten tussen van beide partijen.
Volgens mij kunnen de Belgen beter meer accijns op de benzineprijzen doen, en minder autobelasting. Wie meer rijdt, betaald dan ook meer. En je stimuleert gelijk zuinige auto's meer
Meer?
Ze zijn nu lekker aan het zakken
1.15€/L
Hop naar de € !
Ze zijn nu lekker aan het zakken
1.15€/L
Hop naar de € !
De Nederbelg !
Waar in Belgie liggen die 'middeleeuwse' wegen nou eigenlijk? Ik ben er diverse malen doorheen gekomen, zowel Antwerpen-Brussel-Parijs als Luik-Luxemburg, maar nooit iets anders gevoeld dan anders. Of komt dat doordat ik Citroen reed?
Siditamentis astuentis pactum.
Op het traject Antwerpen-Brussel-Parijs dan kom je toch echt over een stuk waar je zou denken dat je in een oude boemeltrein zit. Kadeng, kadeng, kadeng, kadeng, kadeng, kadeng... (En dat is in een Volvo)
[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 13-01-2007 20:27 ]
Lang leve het vignet! 
Beter zou dit al zijnWegenvignet om afrit te gebruiken
AMSTERDAM - De invoering van het tolvignet in België heeft voor een inwoner van het Nederlandse Baarle-Nassau wel heel bizarre gevolgen. Als Sooi Martens van zijn afrit de weg oprijdt, moet hij zestig euro gaan betalen. Zijn auto staat namelijk op Nederlandse bodem.
Wegenvignet om afrit te gebruiken
"Laat ons hopen dat jullie minister voor ons een uitzondering maakt", zegt Martens in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Zijn huis aan de Klokkenstraat ligt deels op Nederlands (Baarle-Nassau) en deel op Belgisch grondgebied (Baarle-Hertog). "Als ik mijn wagen via de oprit afrij en voor mijn woning parkeer, ben ik al twee keer de grens overgestoken. Rij ik naar de bakker, dan ga ik zeven maal de grens over, en voor de post vijftien maal. Je kan toch niet verwachten dat ik tussen de grenspunten ga slalommen", aldus Martens in de Belgische krant.
'Dagje Belgie vanaf 10 euro'
AMSTERDAM - De Belgen krabbelen terug wat betreft de invoering van het wegenvignet. In een nieuw plan zou een vignet voor het gebruik van de Belgische wegen nog 'slechts' 10 euro kosten. Het plan komt uit de hoed van minister Geert Bourgeois.
De minster vreest dat Nederlandse dagjesmensen massaal wegblijven als ze een sticker voor een heel jaar moeten aanschaffen. Daarom wil hij dat het wegenvignet diverse tarieven krijgt. ,,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga.
Nederland overweegt wegens het omstreden vignet een klacht indienen bij de Europese Commissie. Volgens Vlaams mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt zal het zo'n vaart niet lopen.
,,Het studiesyndicaat dat de concrete formules onderzoekt heeft al een tijdje verschillende tarieven klaarliggen. Die gaan van 10 euro voor een tiendaags tarief tot 60 euro voor het jaartarief. Er zouden daarnaast ook een maand- en tweemaandentarief komen'', zegt ze. Ze benadrukt wel dat de tarieven voorlopig zijn.
Van Brempt verwacht dat het Belgische vignet zo'n 240 miljoen euro kan opleveren.
[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 15-01-2007 14:34 ]
gaan er nog meer in Luxemburg of NL tanken..Bartjuh schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:57:
Volgens mij kunnen de Belgen beter meer accijns op de benzineprijzen doen, en minder autobelasting. Wie meer rijdt, betaald dan ook meer. En je stimuleert gelijk zuinige auto's meer
zon vignet is op zich te begrijpen, je krijgt er ook veel straatverlichting voor
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
De vakantieganger is niet eens het probleem, die rijd erdoor en calculeert de extra prijs wel in het totaalbudget.
Het gaat eerder om volksstammen die naar Antwerpen en trawanten gaan om hun geld uit te geven of gaan werken. Mijn inziens kan dit hele vignet wel eens averechts werken.
Winkelen in belgie is een beleving alleen wordt de lol erafgehaald als je wordt geconfronteerd met extra kosten waar je dus totaal niks van terugziet. Mensen gaan alternatieven zoeken en zoals het er nu uit ziet komen die ook langzaam in Brabant,
denk vb aan grote boulevards, exclusievere winkels, grotere bioscopen. Belgie snijd zichzelf in de vingers,
en het voordeel van een goedkopere tank is allang tenietgedaan door het de komst van tankstations als Tinq.
Uiteindelijk zijn het maar enkele euro's, maar de hele mikmak er omheen moet ook geregeld worden,
kaartje vantevoren in Nederland, kaartje bij benzinepomps in belgie, ben je in overtreding als je een paar kilometer in belgie rijd zonder vignet, etc, etc etc.
Het gaat eerder om volksstammen die naar Antwerpen en trawanten gaan om hun geld uit te geven of gaan werken. Mijn inziens kan dit hele vignet wel eens averechts werken.
Winkelen in belgie is een beleving alleen wordt de lol erafgehaald als je wordt geconfronteerd met extra kosten waar je dus totaal niks van terugziet. Mensen gaan alternatieven zoeken en zoals het er nu uit ziet komen die ook langzaam in Brabant,
denk vb aan grote boulevards, exclusievere winkels, grotere bioscopen. Belgie snijd zichzelf in de vingers,
en het voordeel van een goedkopere tank is allang tenietgedaan door het de komst van tankstations als Tinq.
Uiteindelijk zijn het maar enkele euro's, maar de hele mikmak er omheen moet ook geregeld worden,
kaartje vantevoren in Nederland, kaartje bij benzinepomps in belgie, ben je in overtreding als je een paar kilometer in belgie rijd zonder vignet, etc, etc etc.
Dat is weinig nieuws toch? Dat was het plan al voor zover ik weet. Althans: in dit topic wordt regelmatig 8 euro voor 10 dagen genoemd, ik ging er vanuit dat dat op feiten gebaseerd was.
Verwijderd
dat hele vignet slaat nergens op. Iedere nadenkende persoon weet dat dit de enige manier is waarop de Belgische overheid snel genoeg geld bij elkaar krijgt om de laatste stukje asfalt te redden van het verval.
Ik rijd gemiddeld 8 keer per jaar naar mijn schoonzus in Visé (Sarolay), 1 tot 3 keer per jaar wat verder naar de Ardennen in het zuiden en eens per jaar er doorheen naar Parijs of nog wat verder.
Voor die pakweg 2000 km die ik in België gebruik maak van het off-road terrein moet ik mijn personenauto al ombouwen tot stoere terreinwagen om zonder kleerscheuren aan te komen op mijn bestemming. De gladgestreken wegen in Frankrijk zijn een verademing na een barre rit over de Belgische puinhopen die na het vertrek van de Duitsers in 1944 zijn achtergebleven.
Hier gaat de Belgische overheid eindelijk wat aan doen! JOEPIE! Heel goed, ik waardeer dat zeer want het bespaart me een boel zweet en ellende. Maar wat de overheid verkeerd ziet is dat zij de huid al durven te verkopen voordat de beer geschoten is. Ofwel vrij vertaald: men durft te heffen voor betere wegen waarvan niemand weet of ze er ooit komen! Met het tempo waarmee de ring van Antwerpen is hergestructureerd worden in Nederland, Frankrijk en Duitsland hele wegennetten gerenoveerd.Over Frankrijk gesproken: tijdens een gemiddeld ritje naar het zuiden kom je daar meer dan eens over tolwegen, waar je ook moet betalen. Maar daar kun je ook zien waaróm! Die wegen zijn netjes, strak, schoon en je kunt er doorrijden!
Begrijp me niet verkeerd, als de Belgische overheid geld nodig heeft om wegen te renoveren dan is dat geheel terecht, maar wat ze nu verzonnen hebben dat gaat ze veel en veel meer geld kosten! En aangzien er meer wegen naar Rome leiden, kan het best eens heel verstandig zij eens wat verder te denken over een passendere oplossing, zoals tol heffing op de voornaamste wegen van Belgie. (de E19, E44 en E25 zijn volgens mij al redelijke spaarpotjes op die manier omdat die wegen over het algemeen in goede staat verkeren. En als de Belgen moeten meebetalen, dan is het beter de wegenbelasting te verhogen, dan die mensen lastig te vallen met wéér een wazig plan.
Het zou goed zijn om eens met de buren te babbelen in plaats van alleen op je eilandje te gaan zitten kloten en lekker de onafhankelijke uit te gaan zitten hangen. Als je dan onafhankelijk wil zijn van je buurtjes, ga dan niet aan de deur staan met je handje opgehouden... dat heet bedelen en is zielig... Oh ja, en blijf vooral weg uit mijn tuin als je geen 60 euro betaalt om ons tuinpad te onderhouden
Ik rijd gemiddeld 8 keer per jaar naar mijn schoonzus in Visé (Sarolay), 1 tot 3 keer per jaar wat verder naar de Ardennen in het zuiden en eens per jaar er doorheen naar Parijs of nog wat verder.
Voor die pakweg 2000 km die ik in België gebruik maak van het off-road terrein moet ik mijn personenauto al ombouwen tot stoere terreinwagen om zonder kleerscheuren aan te komen op mijn bestemming. De gladgestreken wegen in Frankrijk zijn een verademing na een barre rit over de Belgische puinhopen die na het vertrek van de Duitsers in 1944 zijn achtergebleven.
Hier gaat de Belgische overheid eindelijk wat aan doen! JOEPIE! Heel goed, ik waardeer dat zeer want het bespaart me een boel zweet en ellende. Maar wat de overheid verkeerd ziet is dat zij de huid al durven te verkopen voordat de beer geschoten is. Ofwel vrij vertaald: men durft te heffen voor betere wegen waarvan niemand weet of ze er ooit komen! Met het tempo waarmee de ring van Antwerpen is hergestructureerd worden in Nederland, Frankrijk en Duitsland hele wegennetten gerenoveerd.Over Frankrijk gesproken: tijdens een gemiddeld ritje naar het zuiden kom je daar meer dan eens over tolwegen, waar je ook moet betalen. Maar daar kun je ook zien waaróm! Die wegen zijn netjes, strak, schoon en je kunt er doorrijden!
Begrijp me niet verkeerd, als de Belgische overheid geld nodig heeft om wegen te renoveren dan is dat geheel terecht, maar wat ze nu verzonnen hebben dat gaat ze veel en veel meer geld kosten! En aangzien er meer wegen naar Rome leiden, kan het best eens heel verstandig zij eens wat verder te denken over een passendere oplossing, zoals tol heffing op de voornaamste wegen van Belgie. (de E19, E44 en E25 zijn volgens mij al redelijke spaarpotjes op die manier omdat die wegen over het algemeen in goede staat verkeren. En als de Belgen moeten meebetalen, dan is het beter de wegenbelasting te verhogen, dan die mensen lastig te vallen met wéér een wazig plan.
Het zou goed zijn om eens met de buren te babbelen in plaats van alleen op je eilandje te gaan zitten kloten en lekker de onafhankelijke uit te gaan zitten hangen. Als je dan onafhankelijk wil zijn van je buurtjes, ga dan niet aan de deur staan met je handje opgehouden... dat heet bedelen en is zielig... Oh ja, en blijf vooral weg uit mijn tuin als je geen 60 euro betaalt om ons tuinpad te onderhouden
Ik heb nooit gesnapt hoe je meer geld krijgt voor het onderhoud, als je de inkomsten aan de ene kant (vignet) grotendeels aan de andere kant weer weggeeft (daling belasting). Tuurlijk zal er iets meer overblijven door buitenlands verkeer, maar de hele operatie zelf kost ook bergen met geld. Met andere woorden: waar is in deze constructie dat extra geld voor het inderdaad vrij belabberde Belgische asfalt?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Jij moet dringend romans beginnen schrijven ofzo want jij hebt wel een heel levendige fantasie.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:24:
[...]
Voor die pakweg 2000 km die ik in België gebruik maak van het off-road terrein moet ik mijn personenauto al ombouwen tot stoere terreinwagen om zonder kleerscheuren aan te komen op mijn bestemming.
Overdrijven is ook een vak

Bedelen is hopen dat iemand je zomaar wat geld geeft in ruil voor niks.[...]dat heet bedelen en is zielig...
Hier betaal je voor een betere service als je door ons land rijd. Wil je dat niet, dan rij je maar rond!
Dat geld wat belgie meer krijgt door het vignet is maar marginaal. Ik durf nu al te zeggen dat de wegen niet (veel) beter zullen worden dan ze nu zijn. Immers met vrijwel hetzelfde geld wat ze nu hebben kunnen ze de wegen ook niet op peil houden. Wat willen ze met dat kleine beetje extra geld nou nog meer kunnen doen? extra wegen aanleggen?Fire69 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:13:
[...]
[...]
Bedelen is hopen dat iemand je zomaar wat geld geeft in ruil voor niks.
Hier betaal je voor een betere service als je door ons land rijd. Wil je dat niet, dan rij je maar rond!
stel je krijgt de helft van de nederlanders over de grens (dat is veel ik gok dat ze niet eens zover komen) dat is dan een opbrengst van 450 miljoen. daar kun je dan nog net een snelweg van aanleggen en dan is het geld op. om een voorbeeld te geven van de kosten die gemoeid ermee zijn. Stukje snelweg van Delft naar knooppunt Kethelplein kan al 800 miljoen kosten. Heel ruim genomen is het een stuk van pak en beet 16 km.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Nee, het is al bekend dat een deel ook niet het beroerde wegennet word gestoken, maar in het OV gepompt word. Dat heeft de minister al bekend gemaakt.Wat willen ze met dat kleine beetje extra geld nou nog meer kunnen doen? extra wegen aanleggen?
En een ander deel zal ongetwijfeld voor politieke prestige-projecten gebruikt worden.
Virussen? Scan ze hier!
Nederlandse mentaliteit op zijn best?justice strike schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:13:
[...]
stel je krijgt de helft van de nederlanders over de grens
[...]
Europa is meer dan alleen Nederland hoor, waarom denken jullie nu steeds dat jullie hier de enige benadeelden zijn...
De helft van de Nederlanders is x miljoen, hoeveel is dan de helft van de fransen, van de duitsers, ...
Dat zal op meer dan 450 miljoen komen...
het is een voorbeeld. Want gegarandeerd dat je dat niet haalt met de helft van de Nederlandsers. Hetzelfde geld voor uitsers en fransen.Fire69 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:45:
[...]
Nederlandse mentaliteit op zijn best?
Europa is meer dan alleen Nederland hoor, waarom denken jullie nu steeds dat jullie hier de enige benadeelden zijn...
De helft van de Nederlanders is x miljoen, hoeveel is dan de helft van de fransen, van de duitsers, ...
Dat zal op meer dan 450 miljoen komen...
De mensen die het meest gebruik maken van de belgische wegen zijnnog altijd de belgen. Zo oneverendig is dat getal niet, 8 miljoen individuele buitenlanders op de belgische wegen. maar zlefs met 16 miljoen buitenlanders heb je toch maar 900 miljoen (bijna een miljard) dat is nog steeds weinig als het komt tot wegen vernieuwing.
[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 20-01-2007 20:08 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Terroristische aanval, of zou het samenzwering zijn om redenen voor het vignet te zoeken:
http://www.nu.nl/news/953...rt_Belgische_snelweg.html
http://www.nu.nl/news/953...rt_Belgische_snelweg.html
Volgens mij heb je geen flauw idee wat de nederlandse regering van plan is.Chubbchubb schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
Wanneer ik dat plan over rekeningrijden bekijk, dan betaal je straks als Nederlander 0,0 wegbelasting meer. Waarom zeur je dan. 60 euro om een heel jaar in Belgie rond te rijden zoveel als je wilt is dan echt compleet niks. Iemand die aan de grens woont is dan veel goedkoper in Belgie aan het rijden dan in Nederland, want je gaat me echt niet wijsmaken dat jij voor 60 euro een jaar lang door Nederland kunt rijden met die kilometer heffing. Maar het zal weer 200 posts en heel wat flames naar mij en andere Belgen duren eer dat je dat beseft zeker?
[...]
alweer uit link en ja, dit is een Nederlandse regeling, niet de Belgische.
De wegenbelasting gaat naar 0 euro, dat is juist. Maar er wordt tevens een heffing ingevoerd van 11 vent per kilometer. Reken eens uit wat dat gaat kosten voor iemand die 50km van zijn werk woont. Precies, ruim 200 euro per maand!
En het "leuke" is: het rekeningrijden in nederland gaatalleen gelden voor nederlandse auto's. Voor jullie blijft het gratis! Jullie rijden dus straks in beide landen gratis (of nagenoeg gratis) rond, en de nederlanders mogen overal betalen. Vind je het gek dat de nederlandse automobilist furieus is?
PS, die Kathleen van Brempt die nu roept dat nederland ook al van plan was een soortgelijk systeem als Belgie in toe voeren weet ofwel niet waarover ze het heeft, ofwel ze liegt dat ze barst!
[ Voor 5% gewijzigd door hneel op 23-01-2007 22:35 ]
Verwijderd
Overdrijven maakt de zaak anders vaak wel duidelijk.Fire69 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:13:
[...]
Jij moet dringend romans beginnen schrijven ofzo want jij hebt wel een heel levendige fantasie.
Overdrijven is ook een vak
Betere service? Je hebt schaalverdelingen in serviceverlening, beginnend bij "uiterst belabberd" en eindigend bij "uitstekend", als ik "goed" in het midden zet van een verdeling op 7 punten dan haalt jullie service nog geen "1". Om beter te worden, laat staan "matig" is er meer nodig dan het geld van wegblijvende toeristen.[...]
Bedelen is hopen dat iemand je zomaar wat geld geeft in ruil voor niks.
Ik rijd graag om, als me dat 60 euro bespaart. Die Belgen moeten niet gekker worden!
Verwijderd
Jups, 1 kilometer volgens de Nederlandse normen aangelegde snelweg (dus met signalering, verlichting die het wel doet en flitspalenjustice strike schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:01:
[...]
het is een voorbeeld. Want gegarandeerd dat je dat niet haalt met de helft van de Nederlandsers. Hetzelfde geld voor uitsers en fransen.
De mensen die het meest gebruik maken van de belgische wegen zijnnog altijd de belgen. Zo oneverendig is dat getal niet, 8 miljoen individuele buitenlanders op de belgische wegen. maar zlefs met 16 miljoen buitenlanders heb je toch maar 900 miljoen (bijna een miljard) dat is nog steeds weinig als het komt tot wegen vernieuwing.
tijd om kosten te gaan besparen, geen flitspalen meer en de helft aan verlichting, meer als genoeg, ipv deze vangrail meteen motor-veilige vangrails en rimpel is ook weer blij
*burp*
Er staat dat het bij 18.000km (toch redelijk gemiddeld) het bedrag per jaar ongeveer gelijk blijft.hneel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:34:
[...]
Volgens mij heb je geen flauw idee wat de nederlandse regering van plan is.
De wegenbelasting gaat naar 0 euro, dat is juist. Maar er wordt tevens een heffing ingevoerd van 11 vent per kilometer. Reken eens uit wat dat gaat kosten voor iemand die 50km van zijn werk woont. Precies, ruim 200 euro per maand!
En het "leuke" is: het rekeningrijden in nederland gaatalleen gelden voor nederlandse auto's. Voor jullie blijft het gratis! Jullie rijden dus straks in beide landen gratis (of nagenoeg gratis) rond, en de nederlanders mogen overal betalen. Vind je het gek dat de nederlandse automobilist furieus is?
PS, die Kathleen van Brempt die nu roept dat nederland ook al van plan was een soortgelijk systeem als Belgie in toe voeren weet ofwel niet waarover ze het heeft, ofwel ze liegt dat ze barst!
Als ik van jou 11 cent per km uitga ben ik 3x zoveel kwijt, dus ik denk dat 2 cent per kilometer meer in de richting komt. Zal ook wel afhangen van de brandstof ed.
Ik snap alleen nog steeds absoluut niet waarom ze niet gewoon die kmheffing via de brandstoffen doen. Dan pak je toch álles in 1 klap mee. Onzuinige auto's betalen meer, weining gebruik wordt gestimuleerd, zuinige auto's stimuleer je, je kan onderscheid maken in brandstoffen. Veel rijden is duurder, weinig rijden is goedkoper.
Dat zou ideaal zijn.
Dat werkt natuurlijk alleen als je dat in heel Europa invoert, en niet alleen in Nederland. Anders gaat straks iedereen illegaal tanken, of naar Duitsland/Belgie rijden.
in de grensgebieden misschien wel, maar ik woon bv in Schiedam, ik ga echt geen 80km rijden om in belgie voor 15-20 cent minder te gaan tanken.joepP schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:24:
Dat werkt natuurlijk alleen als je dat in heel Europa invoert, en niet alleen in Nederland. Anders gaat straks iedereen illegaal tanken, of naar Duitsland/Belgie rijden.
Dus 3 x van Maasmechelen tot Oostende ? Voor 1/3 daarvan leg je dus de hele E314 en E40 van de nederlandse grens tot aan Oostende met nieuw asfalt. Dus met 1/3 van het geld van 1 jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:07:
[...]
Jups, 1 kilometer volgens de Nederlandse normen aangelegde snelweg (dus met signalering, verlichting die het wel doet en flitspalen) kost bijna 1 miljoen euro... Dus na 900 km is het geld op... en België kennende komt nog niet de helft van het geld ten goede aan wegen (maar daar zullen de Walen welw eer achter zitten
)
Verwijderd
Gewoon massaal dat klote vignet niet kopen.
S-I-M-P-E-L. Ik kom er wekelijks en zie zelden tot nooit politie. En rijd meestal 160 en nog nooit een bekeuring gehad op Belgisch grondgebied. Ik kan Belgie wel waarderen, klote wegen maar fijne politie die zich niet overal mee bemoeid.
S-I-M-P-E-L. Ik kom er wekelijks en zie zelden tot nooit politie. En rijd meestal 160 en nog nooit een bekeuring gehad op Belgisch grondgebied. Ik kan Belgie wel waarderen, klote wegen maar fijne politie die zich niet overal mee bemoeid.
Dan zou ik toch maar goed kijken, die staat regelmatig langs de ring. Of althans dat denk ik, want er staat de afgelopen week (ik kom er tegenwoordig dagelijks) steeds dezelfde wagen (witte Golf, ouder model) met 'pech' op de vluchtstrook op de R1 (Ring Antwerpen, even voorbij Bechem, en soms even verderop bij Borgerhout).Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:51:
Gewoon massaal dat klote vignet niet kopen.
S-I-M-P-E-L. Ik kom er wekelijks en zie zelden tot nooit politie.
Ook bij mijn werkplaats (Mechelen-Zuid, dan even over de B101 daar) zie ik bijna dagelijks poltieauto's (met bestepring, dus niet incognito) staan (voor de ter plekke bekenden: een paar honderd meter voor de rotonde na de afrit). Wat ze daar doen weet ik niet, maar het zal vast geen donuts eten zijn.
En je werd toch gefotografeerd aan de grens, zodat je op basis van het kenteken kan checken of je wel/geen vignet hebt? Dan lukt het dus niet wat jij voorstelt
Virussen? Scan ze hier!
Even een kickje, want zoals verwacht is dit discriminerende plan dus niet toegestaan door de EC en gaat dus niet door 
Goed nieuws dus!
nu.nlVlaanderen ziet af van een landelijk wegenvignet. De Europese Commissie heeft het idee afgeschoten.
Volgens de Commissie is het vignet "niet het aangewezen instrument", zei de Vlaamse minister-president Yves Leterme maandag tijdens een bezoek aan premier Jan Peter Balkenende. Leterme wil nu kijken naar andere methodes om de kosten van aanleg en onderhoud van wegen aan te rekenen, zonder discriminatie.
Met andere woorden, alle weggebruikers worden aangeslagen. De ophef over de Belgische plannen was in Nederland zo groot, omdat de Belgische automobilist de 60 euro voor het (jaar)vignet zou terugkrijgen via de wegenbelasting, maar de buitenlandse weggebruiker niet.
Het wegenviget zou aanvankelijk in 2008 worden ingevoerd, later moest dat 2009 worden.
Leterme sluit niet uit dat ook België overgaat op rekeningrijden, of een kilometerheffing die het kabinet Balkenende-4 uiterlijk in 2011 versneld wil invoeren. "Het zou ideaal zijn als België en Nederland eenzelfde systeem hebben."
Volgens de Vlaamse minister-president is het belangrijk dat Nederland en België zulke plannen "zo goed mogelijk op elkaar afstemmen".
Premier Balkenende reageerde opgelucht. Hij herinnerde eraan dat er vooral in grensprovincies, zoals Zeeuws-Vlaanderen, veel kritiek was op de vignetplannen.
Nederland is volgens hem bereid tot uitwisseling van informatie over de techniek van wegbeprijzing.
Het was Europees Parlementslid Corien Wortmann (CDA) die vorig jaar als eerste betwijfelde of de Europese Commissie het Belgisch vignet zou toestaan. "Ik ben erg blij met deze uitkomst", reageerde ze. "Ik had het verwacht, maar het moest nog wel gebeuren."
Europa heeft iets goeds gedaan voor de burger, vindt Wortmann. "Het is nu duidelijk dat een land niet alleen buitenlanders mag laten betalen voor het weggebruik. Een goede zaak voor automobilisten."
Goed nieuws dus!
[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 26-03-2007 20:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ze verzinnen wel wat anders om ons mee lastig te vallen. Desnoods kopieëren ze een idee van onze hippies.
Wat een klotende regering... eindelijk een goed idee om geld binnen te halen en nee ze doen het niet...
idioten zijn het die ministers!
Zo gemakkelijk zijn jullie niet van ons af, het Waals en het Brussels vignet kan mogelijk nog doorkomen.wildhagen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:48:
Goed nieuws dus!
Ik zou mijn adem er niet voor inhouden als ik jou wasrapture schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:47:
[...]
Zo gemakkelijk zijn jullie niet van ons af, het Waals en het Brussels vignet kan mogelijk nog doorkomen.
Het is door de EC verboden bestempeld (immers, discriminatie, want dat is en blijft het uiteraard). Dan geld voor beiden uiteraard dezelfde regel (gelijke monikken, gelijke kappen)
Virussen? Scan ze hier!
Laten we dan ook direct toeristenbelasting afschaffen want ook dat slaat nergens op; ook dat is je reinste discriminatie maar dat zelfs bínnen Nederland. 
Maar dat het vignet niet doorgaat vind ik ook zeker terecht.
Willen ze wel geld vangen, dan zouden ze ook tolwegen kunnen aanleggen.
Maar dat het vignet niet doorgaat vind ik ook zeker terecht.
Willen ze wel geld vangen, dan zouden ze ook tolwegen kunnen aanleggen.
[ Voor 31% gewijzigd door WFvN op 27-03-2007 08:06 ]
wel grappig ik las gister een belgisch motorblad en daar zeiden ze zoiets als 'volgens belgische traditie een pokdalige asfalt laag'
Moest ik wel om lachen, ze geven het gewoon eerlijk toe
Moest ik wel om lachen, ze geven het gewoon eerlijk toe
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Precies.. Leterme zwicht gewoon voor de druk van Balkenende..jvvv schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:39:
Wat een klotende regering... eindelijk een goed idee om geld binnen te halen en nee ze doen het niet...
Hoezo dat,
Nederland gaat ook een soort van kilometerheffing invoeren,
Beter om gezamelijk hetzelfde systeem door te voeren of ieder voor zich en bij de grens weer allerlei geneuzel.
De gedachte om geld te plukken van je bezoekers gaat er bij verder ook niet helemaal in. Je schaad grotendeels de mensen die er werken en/of dagje uit gaan. Vrachtwagens ed betalen al een andere heffing.
Nederland gaat ook een soort van kilometerheffing invoeren,
Beter om gezamelijk hetzelfde systeem door te voeren of ieder voor zich en bij de grens weer allerlei geneuzel.
De gedachte om geld te plukken van je bezoekers gaat er bij verder ook niet helemaal in. Je schaad grotendeels de mensen die er werken en/of dagje uit gaan. Vrachtwagens ed betalen al een andere heffing.
Huh? Het is de EC die het (terecht) verboden heeft, Balkenende heeft daar helemaal niks mee te maken. Het is gewoon tegen de europese regels (want discriminerend).Dupje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:48:
[...]
Precies.. Leterme zwicht gewoon voor de druk van Balkenende..
Iedereen met een beetje intelligentie zag ten tijde van het introduceren van dit idee al wel in dat het niet legaal zou zijn, en dus zou worden afgeschoten, zoals nu is gebeurd. Lees dit topic er maar eens op na.
Virussen? Scan ze hier!
Zulke opmerkingen in een topic over een besluit in Belgie vragen natuurlijk om inkoppertjeswildhagen schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:27:
[...]
Iedereen met een beetje intelligentie zag ten tijde van het introduceren van dit idee al wel in dat het niet legaal zou zijn, en dus zou worden afgeschoten, zoals nu is gebeurd. Lees dit topic er maar eens op na.
Ik zal me uit respect voor onze belgische mede tweakers inhouden en geen flauwe grap maken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja, ok. Maar denk na voor je met fantastische ideeën aankomt dan hé!wildhagen schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:27:
[...]
Huh? Het is de EC die het (terecht) verboden heeft, Balkenende heeft daar helemaal niks mee te maken. Het is gewoon tegen de europese regels (want discriminerend).
Hallo, het is Belgiejvvv schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:35:
[...]
Ja, ok. Maar denk na voor je met fantastische ideeën aankomt dan hé!
Heb daar wel vaker totaal onrealistische ideeën vandaan zien komen. Waarom ontgaat me ook... eerst stop je een hoop geld (manuren voor het opstellen van rapporten etc) erin, terwijl je, als je even logisch nadenkt ook wel weet dat zo'n idee nooit ofte nimmer goedgekeurd zal gaan worden. En als het wel toegelaten is, blijkt het vaak economisch en/of technisch niet erg lonend is. Ik noem iets als een Antwerpse metrotunnel waar nu champignons gekweekt worden en waar slechts één tram doorheen gegaan is. Of een scheepslift die ergens bij Strepy-Tieu bijna ligt weg te rotten...
Steek dan het verspilde geld in iets nuttigs.
Virussen? Scan ze hier!
Ach, voor geldverkwistende politiek hoef je echt niet alleen in België te zijn. In Nederland kunnen ze er ook wat van hoor.... (4x een tijdelijke 'noodweg' verleggen in een Vinexwijk om maar even wat te noemen\
)
Een afgang is niet genoeg kennelijk, Belgie wil kennelijk dubbel afgaan 
Ach ja... we weten iig dat ook dit tweede Belgische plan binnen nu en maximaal een week door de EC zal worden afgeschoten, om precies dezelfde reden dat het eerste plan is afgeknald.
Je vraagt je toch af waarom ze het, na het niet mis te verstane afschieten eerder deze week, nog een keer gaan proberen, terwijl ze zelf ook wel moeten inzien dat de kans op succes ongeveer net zo groot is als de kans dat volgend jaar Pasen, Kerstmis en Hemelvaart op dezelfde dag gaan vallen.
nu.nlHet Belgische gewest Wallonië denkt aan een eigen wegenvignet, nadat de Vlaanderen maandag afzag van een Belgisch vignet.
Dat zou betekenen dat alle automobilisten, ook Nederlanders, 25 euro per jaar moeten betalen om door Zuid-België te rijden. Wallonië beslaat ongeveer het Belgisch gebied ten zuiden van de lijn Brussel-Maastricht.
De Waalse minister van Begroting Michel Daerden wil daartoe een plan voorleggen aan de Waalse regering, aldus de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zaterdag.
Wallonië was zeer verrast toen de Vlaams premier Yves Leterme maandag na een gesprek met premier Jan Peter Balkenende in Den Haag afzag van het wegenvignet. De Waalse regering had de inkomsten al in de begroting opgenomen.
Ach ja... we weten iig dat ook dit tweede Belgische plan binnen nu en maximaal een week door de EC zal worden afgeschoten, om precies dezelfde reden dat het eerste plan is afgeknald.
Je vraagt je toch af waarom ze het, na het niet mis te verstane afschieten eerder deze week, nog een keer gaan proberen, terwijl ze zelf ook wel moeten inzien dat de kans op succes ongeveer net zo groot is als de kans dat volgend jaar Pasen, Kerstmis en Hemelvaart op dezelfde dag gaan vallen.
Virussen? Scan ze hier!
Dit is niet federaal maar gewestelijk.wildhagen schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:17:
Een afgang is niet genoeg kennelijk, Belgie wil kennelijk dubbel afgaan
[...]
nu.nl
Ach ja... we weten iig dat ook dit tweede Belgische Waalse plan binnen nu en maximaal een week door de EC zal worden afgeschoten, om precies dezelfde reden dat het eerste plan is afgeknald.
Ja, en? Gisteren maakte het nog altijd deel uit van Belgie, dus tenzij er vannacht iets veranderd is, is dat nog steeds het geval. Dat het dan voor een deel niet geld, doet daar niets aan af.
Het is en blijft discriminatie ondanks dat de prijs al wat gezakt is... laat iedereen er aan mee betalen, en er valt nog over te praten. Maar ga niet doodleuk lopen discrimineren, want zoals het voorstel nu is, is het niet meer dan een gevalletje buitenlandertje pesten.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2007 11:45 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zo'n wet heeft 'België' niks over te zeggen. Dat kan Wallonië volledig zelfstandig beslissen. Of de federale regering daar nu achter staat of niet.
waar nu.nl het uit haalt dat de EC dit verboden heeft weet ik niet maar tot hiertoe is het enkel leterme die de melding gemaakt heeft dat het er waarschijnlijk niet gaat komen. En zolang er gee algemeen europees systeem komt mag ieder land nog voor zichzelf beslissen hoe ze dat gaan oplossen.
Dat klopt. En waarom gaat het er niet komen? Omdat de Europese Commissie het niet toestaat. Dat is overigens niet alleen iets van nu.nl, maar ook Elsevier, en Belgische bladen als GvA en De Standaard hebben dat gemeld...Ligone schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:07:
waar nu.nl het uit haalt dat de EC dit verboden heeft weet ik niet maar tot hiertoe is het enkel leterme die de melding gemaakt heeft dat het er waarschijnlijk niet gaat komen.
Ja, dat klopt. Met één voorwaarde: zolang er geen europese regels worden overtreden. En in het Belgische voorstel was dat wel het geval: er werd gediscrimineerd. En dát mag dus niet, en dát is de reden dat het plan dus is afgeschoten.En zolang er gee algemeen europees systeem komt mag ieder land nog voor zichzelf beslissen hoe ze dat gaan oplossen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo bezwaarlijk dat er betaald moet worden, maar wat ik er wel bezwaarlijk aan zou vinden is de administratieve rompslomp eromheen. Met de Europese Eenwording zijn we eindelijk af van alle formaliteiten die vroeger bestonden om naar een ander land te gaan, maar nu met zo'n vignetregeling zouden er weer nieuwe bijgemaakt worden

Het word nu weer ontkend:
Welles-nietes-welles-nietes... gaat lekker zo
nu.nlDe Waalse minister van Financiën, Michel Daerden, heeft zondag ontkend dat hij een eenzijdig wegenvignet wil invoeren in Wallonie, dat schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Volgens de krant zouden Nederlanders die de grens over willen, jaarlijks een bedrag van 25 euro moeten betalen.
Welles-nietes-welles-nietes... gaat lekker zo
Virussen? Scan ze hier!
In 2013 dus wel. Ben benieuwd of de wegen er ook van zullen verbeteren naar Frans voorbeeld.Buitenlanders gaan betalen voor wegen België
BRUSSEL - Chauffeurs van buitenlandse personenauto's moeten vanaf 2013 betalen voor het rijden over Belgische wegen. Voor vrachtwagens boven de 3,5 ton komt er een kilometerheffing zoals in Duitsland.
De Vlaamse regering zette vrijdag het licht op groen, nadat eerder deze week de andere gewesten Wallonië en Brussel al akkoord waren gegaan. Het Vlaamse kabinet weerspreekt de kritiek dat de invoering van een wegenvignet voor Belgische en buitenlandse personenauto's een belastingverhoging betekent.
Voor Belgische particulieren maakt het nieuwe wegenvignet deel uit van de hervormde verkeersbelasting. Die zal dan bestaan uit het vaste bedrag voor het vignet en uit een variabel bedrag dat samenhangt met de milieuvriendelijkheid van het voertuig. De gewesten sluiten uiteindelijk een kilometerheffing voor personenwagens niet uit, meldden Vlaamse media.
De tolheffing voor het zware wegverkeer gaat het eurovignet vervangen. De opbrengst van de kilometerheffing wordt verdeeld op basis van het grondgebied waarop de kilometers zijn afgelegd. De inkomsten van het wegenvignet gaan naar het gewest waar de weggebruiker woont. Voor de inkomsten van buitenlandse personenwagens is er een verdeelsleutel: Vlaanderen (52 procent), Brussel (10 procent) en Wallonië (38 procent).
Kilometerheffing
Vlaanderen wilde eerder samen met Nederland een kilometerheffing introduceren, maar moest dat plan laten varen door de komst van het kabinet-Rutte. Anders dan haar voorganger ziet de huidige regering niets in een kilometerheffing.
Ach ja, Belgie wil haar economie kennelijk nog even een extra klap geven... veel mensen die nu bijvoorbeeld in Belgie gaan tanken, zullen dat nu dus wel laten, omdat het niet meer loont. En mensen die Belgie kunnen vermijden zonder al te veel moeite, zullen dat nu ook eerder doen lijkt me.
En toeristen die naar een Belgische camping trekken zullen wellicht nu eerder een camping in eigen land (Zeeland, Limburg bijvoorbeeld, of de Achterhoek) gaan plannen. Goed voor de Belgische toeristen-sector...
Voor de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen lijkt het me helemaal lullig: die moeten dus altijd betalen: via de Westerscheldetunnel (abonnement of los ticket), en via Belgie, om hun gebied uit te kunnen. Lekker...
En toeristen die naar een Belgische camping trekken zullen wellicht nu eerder een camping in eigen land (Zeeland, Limburg bijvoorbeeld, of de Achterhoek) gaan plannen. Goed voor de Belgische toeristen-sector...
Voor de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen lijkt het me helemaal lullig: die moeten dus altijd betalen: via de Westerscheldetunnel (abonnement of los ticket), en via Belgie, om hun gebied uit te kunnen. Lekker...
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2011 17:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
De klagers in dit topic mijden ook de franse tolwegen?
You don't need eyes to see, you need vision
Vergelijking gaat niet op.Yalopa schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:46:
De klagers in dit topic mijden ook de franse tolwegen?
Bij de Franse tolwegen heb je over het algemeen alternatieven, zoals bijvoorbeeld de Route Nationale. Die kosten wel iets meer tijd, maar zijn wel bruikbaar.
Hier heb je géén realistisch alternatief (of je moet via Duitsland naar Frankrijk gaan, maar dat is meestal niet echt realistisch).
Daarnaast geld dit voor álle wegen, de tolwegen in Frankrijk zijn maar een select aantal wegen.
En dan hebben we het nog niet over dingen als wegkwaliteit gehad... voor dat geld krijg je in Frankrijk prima wegen, terwijl je voor het geld in België een opgewaardeerd knollenpad krijgt waar je niet vrolijk van word...
Virussen? Scan ze hier!
Je hebt nog niet betaald, daarom bestaat de huidige wegenherstellingen uit arbeiders die putten vullen met een trouweeltje en een emmer. De "grondige" herstelling is de bovenste laag asfalt eraf schrapen en een nieuwe toplaag erop leggen. De 2 onderliggende lagen asfalt wordt niet vervangen en er wordt ook niks aan de fundering gedaan. Gewoon omdat er geen budget voor is.
In het extreme heb je in Antwerpen de 'Brug van de kapotte banden', tientallen banden zijn er in een week tijd stuk gereden. De overheid kan zich indekken door "slecht wegdek" bordjes te plaatsen. Als de chauffeurs hun snelheid aanpassen (en putten ontwijken), dan zou je geen schade oplopen (zo wordt het door de rechter uitgelegd).
Iedereen die het logistieke centrum van West-Europa wilt binnen rijden, zal mee moeten betalen voor onze wegen. Het feit dat Antwerpen zo diep landinwaarts ligt, spaart 10000+ vrachtwagens die elk 200 km extra moeten rijden per grote containerschip. Als de vrachtwagens Rotterdam als het alternatief kiezen, dan moeten ze allemaal door Duitsland rijden om daarna heel Nederland stuk te rijden. Nederland zal dan de noodzaak om een wegenvignet in te voeren ook wel opmerken. Zo duur is het wegenvignet ook weer niet zodat iedereen toch nog door België gaat rijden.
De EC had alleen bezwaar in de vorm van het wegenvignet. Nu de Belgen administratief gezien ook een wegenvignet zullen kopen, is er geen vuiltje aan de lucht.
In het extreme heb je in Antwerpen de 'Brug van de kapotte banden', tientallen banden zijn er in een week tijd stuk gereden. De overheid kan zich indekken door "slecht wegdek" bordjes te plaatsen. Als de chauffeurs hun snelheid aanpassen (en putten ontwijken), dan zou je geen schade oplopen (zo wordt het door de rechter uitgelegd).
Iedereen die het logistieke centrum van West-Europa wilt binnen rijden, zal mee moeten betalen voor onze wegen. Het feit dat Antwerpen zo diep landinwaarts ligt, spaart 10000+ vrachtwagens die elk 200 km extra moeten rijden per grote containerschip. Als de vrachtwagens Rotterdam als het alternatief kiezen, dan moeten ze allemaal door Duitsland rijden om daarna heel Nederland stuk te rijden. Nederland zal dan de noodzaak om een wegenvignet in te voeren ook wel opmerken. Zo duur is het wegenvignet ook weer niet zodat iedereen toch nog door België gaat rijden.
De EC had alleen bezwaar in de vorm van het wegenvignet. Nu de Belgen administratief gezien ook een wegenvignet zullen kopen, is er geen vuiltje aan de lucht.