Belgisch wegenvignet in 2008 gaat niet door

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

wildhagen schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:10:
Ach ja, Belgie wil haar economie kennelijk nog even een extra klap geven... veel mensen die nu bijvoorbeeld in Belgie gaan tanken, zullen dat nu dus wel laten, omdat het niet meer loont.
In België tanken scheelt per liter plusminus 20 eurocent op dit moment. Voor mij betekend dat op een volle tank met mijn daily driver een besparing van ongeveer 13 euro.
Met die auto tank ik minstens 1 keer per week, wat dus per jaar uitkomt op een besparing van 676 euro. En dan heb ik het nog niet over mijn andere auto's.

Dus voor mijn part komt er een vignet van 100 euro of zelfs 300 euro per jaar, het blijft zich ruim lonen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kick, dit vignet lijkt tegen EU-regels te zijn, en zou dan dus niet door kunnen gaan lijkt me:
De plannen voor tolheffing in België zijn strijdig met EU-regels, omdat ze alleen buitenlandse chauffeurs treffen. CDA-Europarlementariër Corien Wortmann heeft dat dinsdag gezegd.

Ze heeft bij de Europese Commissie schriftelijk om opheldering gevraagd.

De deelregeringen van Vlaanderen, Wallonië en Brussel werden het onlangs eens over een tolheffing voor vrachtwagens vanaf 2013. Ook overwegen ze personenauto's te laten betalen voor het weggebruik. Belgische chauffeurs zouden gecompenseerd worden voor de heffing.

Volgens Wortmann spoort dat niet met de ideeën van de Europese interne markt en het Europese gelijkheidsbeginsel. In 2006, toen de Belgische regering soortgelijke plannen had, kwam Wortmann eveneens in het geweer.

Ze stelde vragen aan de Europese Commissie, die liet weten dat tolheffing niet mag als daarbij sprake is van discriminatie op grond van nationaliteit. De Belgen schoven hun plannen uiteindelijk op de lange baan.
nu.nl

Hopelijk ketst het daar dan nog op af.

Virussen? Scan ze hier!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

wildhagen schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:59:
Kick, dit vignet lijkt tegen EU-regels te zijn, en zou dan dus niet door kunnen gaan lijkt me:

[...]

nu.nl

Voor zo ver ik het gevolgd heb word onze verkeersbelasting hervormd naar iets waarbij ook de belgen zelf een wegenvignet moeten kopen maar het eigenlijk niets meer zou kosten omdat de verkeersbelasting naar omlaag gaat ... ik ben benieuwd, als Belg weet ik dat we zeer creatief met zo'n stomme regels kunnen omspringen.

Ik vraag me ook af hoe het allemaal gaat lopen wat betreft lichte vracht in Belgie bijvoorbeeld ... maar ze zullen vast niet meer zomaar al die regels kunnen omgooien, dat betekent dat er plots een hele hoop lichte vracht wagens te koop zullen zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

wildhagen schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:59:

[...]

nu.nl

De uitleg was dat iedereen een vignet zal moeten kopen, ook de Belgacom, echter gaan ze dat compenseren door de verkeerstaks deels af te schaffen. Broekzak, vestzak operatie dus :x

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vraag me af hoe ze gaan controleren hierop... En ik vraag me af of de britse regering mijn persoonsgegevens afgeeft als de belgen er om vragen via mijn nummerbord...
Volgens mij doen ze dat bij snelheidsboetes iig niet... teminste daar heb ik nog nooit iets van gezien...

Blijft een sluipse oplossing om het voor iedereen in te stellen en dan de belgen korting te geven op wegenbelasting :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Apache schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Voor zo ver ik het gevolgd heb word onze verkeersbelasting hervormd naar iets waarbij ook de belgen zelf een wegenvignet moeten kopen maar het eigenlijk niets meer zou kosten omdat de verkeersbelasting naar omlaag gaat ...
Weet ik, en dat is nou net (als ik het bericht goed interpreteer) precies het probleem: dat mag dus niet, omdat Belgen dan bevoordeeld word t.o.v. buitenlanders, en dat is dus (mits alles klopt) kennelijk niet toegestaan bij dit soort regelingen :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste