Ten eerste: de Telegraaf is weer eens zwaar mosterd na de maaltijd aan het serveren, geloof ik. Dit stond echt in juni al in de echte kranten

.
Ten tweede: volgens mij ben ik zwaar in de minderheid met deze mening, maar echt: die 60 euro, ik tel ze er graag voor neer. Oké, graag is misschien wat overdreven, maar ik heb er echt geen groot probleem mee

. Ik kruis iedere maand een paar keer België door over de snelwegen en dan heb ik er zeker 60 euro (zelfs het dubbele) voor over om die wegen nu eens eindelijk op een fatsoenlijk niveau te krijgen qua onderhoud. Ik vind het ook eigenlijk wel terecht om daaraan te moeten meebetalen: ik maak gebruik van de (toegegeven, niet erg goede) wegen, voor een flink aantal kilometers per jaar en kan er, behalve op de Ring bij Antwerpen in de spits, goed doorrijden.
Nederlanders moeten nu niet beginnen zagen over een boycot, maar het eigenlijk andersom bekijken: één keer naar België en je bent 60 euro kwijt -- ga dan gewoon nog wat vaker in België winkelen, weekendje weg, naar de bioscoop. Kun je profiteren van je vignet en als je boft heb je voor dat geld over een paar decennia (tsja, zo cynisch hebben die Belgen me dan ook wel weer gemaakt) nog mooie wegen ook

.
Wel nog een oproep aan de Belgen: ten eerste, dat geld moet naar het verbeteren van de wegen! Ten tweede: maak nu alsjeblieft niet de fout om ook dit geld weer eens volstrekt gelijkelijk te verdelen onder Vlaanderen en Wallonië, maar pak gewoon de plekken aan waar het het meest nodig is!
[
Voor 5% gewijzigd door
wouterve op 11-01-2007 16:41
]