Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Moet ik ervaringsdeskundige zijn om te weten dat een overheid toelegt op een opleiding?Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:30:
Oh? Ben jij een ervaringsdeskundige op dat gebied?
Lijkt me niks oneerlijks aan. Waarom zou Nederland buitenlanders stufi en/of een OV moeten geven?Dus het is wel eerlijk dat iemand die geen Nederlander is geen stufi of OV krijgt
Tja, ik vind het buitenproportioneel duur en denk dat het belgische grensplaatsen veel Nederlands toerisme gaat kosten. België staat vrij om het te doen, maar vind het een vreemde actie., maar owee als je als Nederlander door Belgie moet? En het slechtste wegennet van Europa, tja dat kan, ik betaal me blauw aan het slechtste OV van Europa, de NS...
Verder betaal je net zoveel als ik voor het OV in Nederland en ik ben ook student, maar heb geen recht meer op een OV-jaarkaart. Ik vind dat de NS ook wel beter en goedkoper mag, maar de prijzen van de NS vind ik niet buiten alle proporties.
Dat is niet waar. Nederlandse studenten krijgen wanneer ze in België studeren wel stufie en kunnen kiezen voor een OV of een vergoeding van 75 euro per maandMarzman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:39:
[...]
[...]
Wij krijgen in Belgie ook geen stufie en geen ov.
Hmm, de literprijs is hier 1.270 en mijn auto doet 1:20WFvN schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:40:
[...]
Hm.... 60 euro. Gaan we even uit van een hoge brandstofprijs van 1,50 euro per liter en een onzuinig verbruik van 1:10 dan kan je van die 60 euro zo'n 400 kilometer omrijden. Is je auto zuiniger en zijn de brandstofkosten lager dan nog meer dan dat.
Het ligt er wel een beetje aan waar je woont of het lonend zal zijn om om te rijden.... Als je in het westen van het land woont, mag je eerst al 100 kilometer naar het oosten voordat je in Duitsland bent. Op de terugweg moet dat uiteraard ook. Maar ook eenmaal in Duitsland, zal je toch weer naar het westen moeten, met een beetje pech ook weer 2x 100 kilometer.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waar heb jij snelwegen met drempels enzo gezien dan? Ik ben ze nooit tegengekomen. Misschien dat ik op de verkeerde (hoewel...) snelwegen rijd?Tom schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:41:
Wat lopen jullie te klagen over die wegen in Belgie? Ik heb liever wat gaten in de weg dan de situatie zoals hier in Nederland: overal drempels, flitspalen, trajectcontrole en vooral veel files.
En gelukkig hebben ze in Belgie geen flitspalen. Het stikt ervan, volgens mij zijn het er daar onderhand méér dan in NL. Files kent men in Belgie ook niet (die files rond Antwerpen waar ik regelmatig in sta bestaan niet ofzo?).
Virussen? Scan ze hier!
Nou nou nou, wat zijn we weer lekker tolerant en sociaal hier zeg. De OV-kaart is alleen voor Nederlanders, leg dat eens uit in Europa. Ik profiteer van jullie systeem? Ik krijg ongeveer 900 euro terugbetaald van het IBG, van de ongeveer 1500 euro die ik betaal voor inschrijvingsgeld, meer niet. Ik betaal hier huur, eten, kleren, boeken, waterzuivering (hoeveel was dat wel niet), electriciteit,... allemaal rechtstreeks vanuit Belgie. De enige die hier dus loopt te cashen is Nederland. De overheid betaalt inderdaad wat terug, die 900 euro, die ook nog eens gesubsidieerd worden volgens regels van Europa. Volgens jou moet ik dus een kortingskaart aanschaffen van 55 euro (geen 99). Dus 55 euro om korting!!! (40%) te krijgen op een barslecht OV? Dan ben ik nog steeds meer kwijt dan 60 euro alleen maar om op een trein te zitten die 3 op de 4 keer te laat aankomt in Nederland, en dan moet ik als Belg aanvaarden dat iemand op mij kotst? Denk eens na.zwahiel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:40:
Wat een volstrekte ONZIN! Echt sorry hoor! BULLSHIT!
Dat jij moet betalen voor je vervoer via het OV is logisch, de studenten OV-jaarkaart is er alleen voor Nederlanders ja. En niet voor Belgen - of anderen - die hier een studie komen volgen en dan leuk mee willen profiteren van het systeem. Als buitenlandse student heb je al recht op vrij riante vergoedingen die deels nog door de Nederlandse overheid betaald worden. Dat is onzin dat Europa daar wat aan moet doen, want het enige wat Europa daaraan gaat doen, is het verbieden omdat de buitenlanders er geen gebruik van kunnen maken volgens hun. Schiet je er wat mee op neen, dan heeft het niemand! Je zou ook gewoon een kortingskaart aan kunnen schaffen voor 99 euro, die heb je er met je 2 sollicitaties en je bezoek aan je ouders er meteen al uit. Gewoon een kwestie van verder kijken dan je neus lang is.
Btw. Ik heb geen topic over Nederland profiteert van me
[ Voor 10% gewijzigd door Chubbchubb op 10-01-2007 22:04 ]
Powered by: blond bier
Dan wil het wel lonen jaMarzman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:46:
[...]
Hmm, de literprijs is hier 1.270 en mijn auto doet 1:20
Lekker jakkeren over de Duitse snelwegen. Kost wel weer wat meer brandstof als je lekker doorplankt maar het schiet in ieder geval wel op...... en voordat je van 1:20 op 1:10 komt, mag je wel héél hard planken (als hij het al redt
Wij gaan regelmatig daar inkopen doen, naar de bioscoop, ziekenhuis etc. Zal de economie geen goed doen lijkt mij. Ik ga geen 60 euro betalen als ik niet kan voorspellen hoe vaak ik daar kom, soms 3x per maand, soms 3 maanden niet. Maar normaal geven we wel een hoop geld uit daar als we bijvoorbeeld inkopen doen, hebben daar toch een hoop dingen die we in NL niet hebben, dus dat is meestal eens per 3 maanden inkopen doen en een Euro of 150-200 alleen al aan eten besteden daar. En daar stikt het vaak van de Nederlandse kentekens op de parkeerplaats. Zelfde voor de bioscoop, maar Nederlanders als Belgen altijd daar. Dus daar zullen veel mensen inclusief tankstations over de grens niet zo gelukkig mee zijn lijkt me. Tankstations in NL misschien wel.
Maar het blijven onnodige en vage kosten. Zo hoorde ik dat je je kenteken kon doorbellen of invoeren via internet. Gaat de controle dan met kentekenregistratie? Dan lijkt mij de kans op controle via een achterweggetje de grens over niet zo groot als ze toch niet aan je auto kunnen zien of je betaald hebt. Dan ben ik benieuwd hoe hoog de boete is. Ze kunnen ook niet op elke grensovergang een registratiesysteem gaan neerzetten, dat kost nog meer dan 60 euro per jaar. Dus zolang je van de grote snelwegen blijft ben je relatief veilig misschien. Dan is het voor mensen die vlak bij de grens even gaan shoppen of tanken misschien nog te doen
Overigens vind ik de (grote) wegen in België toch langzaamaan wat verbeteren, zo is de hele E40 (althans de A3 Luik-Brussel) sinds vorig jaar ook helemaal gladgestreken, die was al vrij god, maar nu nog beter. Vind ik een heerlijke weg eigenlijk, 3 baans, overzichtelijk, overdag zelden echt druk (tot Leuven iig). Kan je altijd lekker doorrijden, daar zou ik best voor betalen, maar ik snap dat dat niet zal werken omdat iedereen dan over de andere weggetjes gaat scheuren. Maarja we zullen het wel horen:)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ja en zeker over de prijs, je zal ook wel een tijdelijk vignet kunnen krijgen, anders gaan ze dit echt merken over teruglopende inkomsten in de belgische middenstandEl_Hefe schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:
zijn er ook nog meer bronnen dan de telegraaf? ik vertrouw het niet zo... tijd geleden was dit ook in het nieuws...
ik denk dat de europese commissie hier wel wat op te zeggen heeft...
Elect a clown, expect a circus.
Ander open je je eigen topic. Je zal genoeg (Nederlanders/Belgen) vinden die je gelijk geven over de kwaliteit/prijsverhouding van ons openbaar vervoer. Het is inderdaad slecht, zie bijvoorbeeld het buschauffeurstopic. Maar verder heeft het weinig raakvlak met tolheffingen dus hoort het hier niet thuis.Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:51:
[...]
Nou nou nou, wat zijn we weer lekker tolerant en sociaal hier zeg. De OV-kaart is alleen voor Nederlanders, leg dat eens uit in Europa. Ik profiteer van jullie systeem? Ik krijg ongeveer 900 euro terugbetaald van het IBG, van de ongeveer 1500 euro die ik betaal voor inschrijvingsgeld, meer niet. Ik betaal hier huur, eten, kleren, boeken, waterzuivering (hoeveel was dat wel niet), electriciteit,... allemaal rechtstreeks vanuit Belgie. De enige die hier dus loopt te cashen is Nederland. De overheid betaalt inderdaad wat terug, die 900 euro, die ook nog eens gesubsidieerd worden volgens regels van Europa. Volgens jou moet ik dus een kortingskaart aanschaffen van 55 euro (geen 99). Dus 55 euro om korting!!! (40%) te krijgen op een barslecht OV? Dan ben ik nog steeds meer kwijt alleen maar om op een trein te zitten die 3 op de 4 keer te laat aankomt in Nederland, en dan moet ik als Belg aanvaarden dat iemand op mij kotst? Denk eens na.
Btw. Ik heb geen topic over Nederland profiteert van meen dat is ook niet de bedoeling van mijn posts. Ik wil alleen zeggen dat het ook niet zo rooskleurig is in Nederland voor iemand die niet Nederlands is, hoewel velen dat zomaar aannemen. Die 60 euro regel mag voor mijn part ook meteen de prullenbak in.
Je krijgt dus wel een subsidie van de overheid en naar wat ik hierboven heb gelezen krijgen Nederlanders die in Belgie studeren een soortgelijke subsidie. (ik neem aan dat jouw 900 per jaar, is en die 75 hierboven per maand?). Verder zie ik geen raakvlak met wegenbelasting, tolwegen of vignetten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik wil alleen zeggen dat Nederland ook niet 'perfect' is. Met die gaten vind ik het wel meevallen. Die betonplaten zijn ouderwets vergeleken met het mooie ZOAB wat wij hebben, maar ik vind het geen ramp ofzo.zwahiel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:41:
@Tom. Liever geen gaten in een weg waar ik met 100+ overheen kom rijden... Dan maar een drempel en een flitspaal. En files? Nog nooit in Brussel of Antwerpen in de file gestaan? Ik regelmatig. Geef mij dan NL maar, dat schiet wat sneller op...
In Belgie betaalt iedereen, tot zijn 26ste, no matter what, 4 euro, zelfs om van het meest zuidelijkste punt naar het meest noordelijkste punt te gaan, hoeveel betaal je om van Maastricht naar Groningen te gaan zonder korting (35.5 euro, please)? Geen rascistische maatregel als 'alleen voor Belgische studenten' dus. Dus wanneer je < 26 bent kun je voor 40 euro 10 ritten maken door heel Belgie voor een jaar, je komt op tijd aan, hebt (meestal) plaats om te zitten, hoeft je auto niet te parkeren,... Maarja, ik zie wel waar dit topic alweer naartoe gaat, Belgen bashen is leuk, zeker als ze een probleem aankaarten hier in Nederland, ze hebben altijd ongelijk en hun argumenten hebben niets te maken met de discussie punt.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:44:
Verder betaal je net zoveel als ik voor het OV in Nederland en ik ben ook student, maar heb geen recht meer op een OV-jaarkaart. Ik vind dat de NS ook wel beter en goedkoper mag, maar de prijzen van de NS vind ik niet buiten alle proporties.
Klopt, Nederlanders betalen in Belgie veel minder collegegeld, ze worden nog steeds gesubsidieerd door het IBG, er zijn nog altijd regelingen voor een OV-kaart, maar nog steeds laat Belgie hen toe om gebruik te maken van die 4 euro om overal naartoe te gaan. En inderdaar, dit gaat tever off-topicMarzman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:06:
Je krijgt dus wel een subsidie van de overheid en naar wat ik hierboven heb gelezen krijgen Nederlanders die in Belgie studeren een soortgelijke subsidie. (ik neem aan dat jouw 900 per jaar, is en die 75 hierboven per maand?). Verder zie ik geen raakvlak met wegenbelasting, tolwegen of vignetten.
[ Voor 24% gewijzigd door Chubbchubb op 10-01-2007 22:26 ]
Ja, raar he, dat andere landen afwijkende regels en gewoontes hebbenChubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:18:
[...]
In Belgie betaalt iedereen, tot zijn 26ste, no matter what, 4 euro, zelfs om van het meest zuidelijkste punt naar het meest noordelijkste punt te gaan, hoeveel betaal je om van Maastricht naar Groningen te gaan zonder korting (35.5 euro, please)? Geen rascistische maatregel als 'alleen voor Belgische studenten' dus. Dus wanneer je < 26 bent kun je voor 40 euro 10 ritten maken door heel Belgie voor een jaar, je komt op tijd aan, hebt (meestal) plaats om te zitten, hoeft je auto niet te parkeren,... Maarja, ik zie wel waar dit topic alweer naartoe gaat, Belgen bashen is leuk, zeker als ze een probleem aankaarten hier in Nederland, ze hebben altijd ongelijk en hun argumenten hebben niets te maken met de discussie punt.
De islam kan uw vrijheid schaden
anders blaas je gewoon stiekem vlot door belgie heen, met de mazzel dat niemand et controleert..
dus ook die (zij het verschrikkelijk idiote) 60 euro om met je sleurhut door belgie te rijdenWokschotel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:22:
[...]
Ja, raar he, dat andere landen afwijkende regels en gewoontes hebben
[ Voor 43% gewijzigd door Chubbchubb op 10-01-2007 22:34 ]
Ik denk dat je niet goed weet waar je het over hebt.Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:51:
[...]
Nou nou nou, wat zijn we weer lekker tolerant en sociaal hier zeg. De OV-kaart is alleen voor Nederlanders, leg dat eens uit in Europa. Ik profiteer van jullie systeem? Ik krijg ongeveer 900 euro terugbetaald van het IBG, van de ongeveer 1500 euro die ik betaal voor inschrijvingsgeld, meer niet. Ik betaal hier huur, eten, kleren, boeken, waterzuivering (hoeveel was dat wel niet), electriciteit,... allemaal rechtstreeks vanuit Belgie. De enige die hier dus loopt te cashen is Nederland. De overheid betaalt inderdaad wat terug, die 900 euro, die ook nog eens gesubsidieerd worden volgens regels van Europa. Volgens jou moet ik dus een kortingskaart aanschaffen van 55 euro (geen 99). Dus 55 euro om korting!!! (40%) te krijgen op een barslecht OV? Dan ben ik nog steeds meer kwijt dan 60 euro alleen maar om op een trein te zitten die 3 op de 4 keer te laat aankomt in Nederland, en dan moet ik als Belg aanvaarden dat iemand op mij kotst? Denk eens na.
De OV die de Nederlandse studenten 'krijgen', die krijgen ze niet, maar die lenen ze. Maak je je studie niet af of haal je niet genoeg punten, moet je deze terugbetalen.
Collegegeld staat hier daar helemaal los van, aangezien je dat aan de universiteit betaalt. Het collegegeld dekt bij lange na niet de kosten die een universiteit maakt zodat jij er kan studeren. (Ik vind zelf dat we buitenlandse studenten gewoon de echte kosten moeten laten betalen. Alle opgedane kennis verdwijnt immers weer naar het buitenland!)
Die kortingskaart hoef je niet verplicht aan te schaffen, het lijkt me dat je eerst gaat rekenen voordat je dit doet.
En vergeet niet: niemand vraagt of dat je in Nederland komt studeren, jij wilt het. En toch zeiken dat het OV zo slecht is? Ga dan fietsen! Zeiken dat het collegegeld zo hoog is? Wees blij dat ze je accepteren.
Maar het feit dat je in Nederland gaat studeren zegt alweer genoeg lijkt mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 10-01-2007 22:32 ]
Eindelijk iemand die wakker wordt...Slasher schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:01:
[...]
Ja en zeker over de prijs, je zal ook wel een tijdelijk vignet kunnen krijgen, anders gaan ze dit echt merken over teruglopende inkomsten in de belgische middenstand
Moet je voor de grap eens met een Mini hard door belgie rijden. Is geen pretjeTom schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:17:
[...]
Ik wil alleen zeggen dat Nederland ook niet 'perfect' is. Met die gaten vind ik het wel meevallen. Die betonplaten zijn ouderwets vergeleken met het mooie ZOAB wat wij hebben, maar ik vind het geen ramp ofzo.
oogjes open, snaveltjes dicht
Ik heb er iig hier (in Belgie) nog niets over gehoord (over het feit dat het er komt). Ook op destandaard.be vind ik er niets over terug.El_Hefe schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:
zijn er ook nog meer bronnen dan de telegraaf? ik vertrouw het niet zo... tijd geleden was dit ook in het nieuws...
Iig: 60 euro is idd wel veel, en ja, onze wegen zijn over het algemeen niet zo goed als die in NL, maar om zo op je achterste poten te gaan staan voor een feit dat ik nog niet bevestigd gezien heb vanuit een belgische bron ...
https://fgheysels.github.io/
Drempels, " vroegah hadden we geen drempels, alleen kuiluh!"Tom schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:41:
Wat lopen jullie te klagen over die wegen in Belgie? Ik heb liever wat gaten in de weg dan de situatie zoals hier in Nederland: overal drempels, flitspalen, trajectcontrole en vooral veel files.
Verder klaag jij over files? Nou, nog nooit over Antwerpen/Luik, of whereever die prutsers aan het werk zijn gereden?
[ Voor 0% gewijzigd door Hieronymus op 10-01-2007 22:40 . Reden: Woei spuitelf!!111 ]
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
Het was net hier op het NOS nieuws.whoami schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Ik heb er iig hier (in Belgie) nog niets over gehoord (over het feit dat het er komt). Ook op destandaard.be vind ik er niets over terug.
Iig: 60 euro is idd wel veel, en ja, onze wegen zijn over het algemeen niet zo goed als die in NL, maar om zo op je achterste poten te gaan staan voor een feit dat ik nog niet bevestigd gezien heb vanuit een belgische bron ...
Heb het hier al een paar keer gehoord.whoami schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:38:
[...]
maar om zo op je achterste poten te gaan staan voor een feit dat ik nog niet bevestigd gezien heb vanuit een belgische bron ...
http://news.google.be/?ncl=1134560404&hl=nl&filter=0
Maar weinig Belgische bronnen ja.. of dat filter staat verkeerd misschien.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Niemand vraagt je om door Belgie te karrenKurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:29:
En vergeet niet: niemand vraagt of dat je in Nederland komt studeren, jij wilt het. En toch zeiken dat het OV zo slecht is? Ga dan fietsen! Zeiken dat het collegegeld zo hoog is? Wees blij dat ze je accepteren.
Maar het feit dat je in Nederland gaat studeren zegt alweer genoeg lijkt mij.
Mja sorry hoor... Ik ben inderdaad afgestudeerd in Nederland, heb daar mijn best voor gedaan, dus ik hoef niets terug te betalen van mijn lening. Ik ga werken in Nederland, de meeste Belgische studenten op mijn faculteit blijven ook werken in Nederland, dus ik begrijp je punt niet. Veel Nederlanders gaan ook in Belgie studeren, dus alweer, waar is je punt?
En wat zegt het feit dat ik in Nederland kom studeren en waarom wordt er daardoor alweer gekotst?
Nergens ook maar iets te vinden hierover. Laten we even op een bevestiging wachten voor we iedereen gaan uitschelden en links en rechts nog meer niet ter zake doende berichten erbij pakken
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
komop, haphap
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Tsja, het is jullie middenstand en tankstationhouders die op deze manier naar de knoppen gaan omdat uitjes niet meer gemaakt worden, of elders. Uiteindelijjk hebben jullie alleen jezelf er dus meeDinX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:48:
Als het de Nederlanders niet aan staat rijden ze maar lekker om of blijven ze maar weg
Virussen? Scan ze hier!
Vooruit, ik hap.DinX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:48:
Als het de Nederlanders niet aan staat rijden ze maar lekker om of blijven ze maar weg
komop, haphap
Ik denk dat het niet zo goed is voor de Belgische economie als alle Nederlanders ineens wegblijven.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
@hieronder Toch nog iets verstandigs en kun je ook 10 daagse vignetten kopen (wat ik al eerder voorstelde, maar "gelukkig" dat ze dat in België zelf ook bedacht hadden).
[ Voor 32% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-01-2007 22:57 ]
bron: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=1733&n=0België gaat per 1 januari 2008 een elektronisch wegenvignet invoeren voor auto’s en lichte bedrijfswagens. Een zogeheten ‘e-vignet’ gaat 50 à 60 euro kosten en is een jaar geldig. Een vignet voor 10 aaneengesloten dagen (heb je dus niks aan als je 2 weken naar Frankrijk gaat voor vakantie) gaat 8 à 10 euro kosten. Nederlanders die een weekendje naar de Ardennen gaan of via België naar Frankrijk rijden, zullen het vignet verplicht moeten aanschaffen. Dat kan onder meer bij tankstations of via internet.
Inwoners van België zelf worden gecompenseerd via de wegenbelasting. Voor vrachtwagens verandert er niets: voor hen bestaat het Eurovignet al. Na betaling van het vignet wordt het nummerbord in een databank opgeslagen. Er komen mobiele politiecontroles en op 60 knooppunten ‘intelligente’ camera’s. Superslim zijn die camera’s overigens niet want uit een proef is gebleken dat de camera’s slechts 4 van de 5 Belgische kentekenplaten herkennen. De apparatuur heeft namelijk moeite met rode tekens op een witte achtergrond.
Mede door deze kinderziekte is de invoering per 2008 krap. Het plan moet namelijk nog uitgewerkt worden en de offertefase voor de operationalisering van het plan start pas in het najaar.
eens voordat je domme uitspraken doet, en naar 2008 is het nog een hele weg, in 2007 komen er ook nog eens verkiezingen, dus wie weet wat er allemaal nog gebeurt.
een forum van VTM (neem het aub niet zo heel serieus
dit allemaal in 1 minuut googlen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chubbchubb op 10-01-2007 22:58 ]
De enige keer dat ik in Belgie kom, is als ik op doorreis ben naar bijv Frankrijk op vakantie, maar om speciaal om te rijden is gewoon dom. Dan maar even door belgie en op de tanden bijten:) Maargoed gaat het 60 euro kosten, dan zou het misschien lonen om te rijden. Geen idee, misschien eens uitrekenen.Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:43:
[...]
Niemand vraagt je om door Belgie te karrenjij wilt het, en dan toch zeiken dat de wegen zo slecht, ga dan fietsen, zeiken dat het zo duur is, je mag blij zijn dat je erdoor mag.
Mja sorry hoor... Ik ben inderdaad afgestudeerd in Nederland, heb daar mijn best voor gedaan, dus ik hoef niets terug te betalen van mijn lening. Ik ga werken in Nederland, de meeste Belgische studenten op mijn faculteit blijven ook werken in Nederland, dus ik begrijp je punt niet. Veel Nederlanders gaan ook in Belgie studeren, dus alweer, waar is je punt?
En wat zegt het feit dat ik in Nederland kom studeren en waarom wordt er daardoor alweer gekotst?
- Fietsen in Belgie ga ik sowieso niet aan beginnen, want dat is a) te ver en b) levensgevaarlijk
- Werken en wonen in NL is niet helemaal hetzelfde.
- Het feit dat je uit het o zo geweldige belgie kiest om in Nederland te gaan studeren zegt dan alweer genoeg over het studeren in Belgie vs studeren in Nederland.
ik had ook gegoogeld, maarre dat komt allemaal uit juni...Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:55:
trouwens, lees eerst dit
[...]
bron: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=1733&n=0
eens voordat je domme uitspraken doet, en naar 2008 is het nog een hele weg, in 2007 komen er ook nog eens verkiezingen, dus wie weet wat er allemaal nog gebeurt.
een forum van VTM (neem het aub niet zo heel serieus) http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=17719
dit allemaal in 1 minuut googlen.
Of je neemt 2 x zo'n 10-dagen ding. Ben je voor 16-20 euro gesteld.Kurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:57:
[...]
De enige keer dat ik in Belgie kom, is als ik op doorreis ben naar bijv Frankrijk op vakantie, maar om speciaal om te rijden is gewoon dom. Dan maar even door belgie en op de tanden bijten:) Maargoed gaat het 60 euro kosten, dan zou het misschien lonen om te rijden. Geen idee, misschien eens uitrekenen.
- Fietsen in Belgie ga ik sowieso niet aan beginnen, want dat is a) te ver en b) levensgevaarlijk
- Het feit dat je uit het o zo geweldige belgie kiest om in Nederland te gaan studeren zegt dan alweer genoeg over het studeren in Belgie vs studeren in Nederland.
1 Waar slaat dit op? Denk je dat het veiliger is om te fietsen in de randstad? Zoja, kom dan maar eens meefietsen, de wegen om te fietsen hier zijn nou ook niet echt zo geweldig hoor, ik weet niet waar jij vandaan komt maar breng maar een gasmasker mee en laat wat lucht uit je banden...Kurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:57:
- Het feit dat je uit het o zo geweldige belgie kiest om in Nederland te gaan studeren zegt dan alweer genoeg over het studeren in Belgie.
2 Ik blijf ook gewoon wonen in Nederland, naast mijn werk. Ik hou mijn identiteit als Belg, omdat ik dat wil, ik voel me Belg, ik ben trots dat ik dat ben, en nee, daar heb ik helemaal geen voordeel aan want ik zal meer moeten betalen, zowel aan de Nederlandse als aan de Belgische staat maar dat vind ik op dit moment geen reden om mij Nederlander te maken.
3 Dat mijn studie niet bestaat in Belgie misschien? Lucht en Ruimtevaart techniek, nee, dat bestaat niet in Belgie. Zal ik je punt voorleggen al alle geneeskunde studenten die uit Nederland naar mijn dorp Diepenbeek naar de Universiteit van Limburg! trekken om daar, in Belgie dus, geneeskunde te studeren, hebben ze die studie niet in Nederland?
Ipv zo radicaal anti-belg te zijn kun je misschien eens kijken of er sommige dingen niet kunnen verbeteren in je eigen land? Wie zonder zonden is werpe de eerste steen zeg maar (om toch maar iets uit de bijbel te quoten voor een keer)
[ Voor 45% gewijzigd door Chubbchubb op 11-01-2007 02:33 ]
Dat zegt toch ook wat over ons geneeskunde onderwijs? Niemand zal ontkennen dat Nederland te weinig opleidingsplaatsen biedt om aan de vraag te kunnen voldoen.Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:01:
[...]
Dat mijn studie niet bestaat in Belgie misschien? Lucht en Ruimtevaart techniek, nee, dat bestaat niet in Belgie. Zal ik je punt voorleggen al alle geneeskunde studenten die uit Nederland naar mijn dorp Diepenbeek naar de Universiteit van Limburg! trekken om daar, in Belgie dus, geneeskunde te studeren, hebben ze die studie niet in Nederland?
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat er in Nederland een hoop dingen beter geregeld kunnen worden, maar dat vindt elke Nederlander, dat zit gewoon in onze volksaard, het is nooit goed genoeg en we moeten altijd wat te zeiken hebben. De komende <4 jaar zullen helemaal hilarisch worden met een centrumlinks kabinet, Er zullen genoeg bizarre maatregelen genomen worden, die flink bekritiseerd gaan worden op dit forum. Maar dat er dingen kut geregeld zijn in Nederland, neemt nog niet weg dat het Belgische wegennet een aanfluiting is en zeker geen €60,- waard is om overheen te mogen rijden.
[ Voor 31% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-01-2007 23:10 ]
jahoor er zijn in Nederland teveel slimme mensen die voor geneeskunde kiezen. En dus worden de slimste eruit gepikt. en de rest wordt aangevuld via loting.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:03:
[...]
Dat zegt toch ook wat over ons geneeskunde onderwijs? Niemand zal ontkennen dat Nederland te weinig opleidingsplaatsen biedt om aan de vraag te kunnen voldoen.
In belgie zijn er kennelijk of meer plaatsen of minder studenten
Omdat je het zo vriendelijk vraagt dan.
Zo, weer beetje olie op het vuur, als toch niemand op een fatsoenlijke Belgische bron wacht.België gaat per 1 januari 2008 een elektronisch wegenvignet invoeren voor auto?s en lichte bedrijfswagens. [...] Voor vrachtwagens verandert er niets: voor hen bestaat het Eurovignet al.
Je neemt me de woorden uit de mond. Normaalgesproken gaan wij zeer regelmatig (lees: wekelijks in vroegere tijden) naar Antwerpen voor een filmpje. Dan zal het die 60 euro wel waard zijn, maar niet met de wegen zoals die er nu bij liggen.Hertog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:50:
[...]
Vooruit, ik hap.
Ik denk dat het niet zo goed is voor de Belgische economie als alle Nederlanders ineens wegblijven.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Volkskrant
Voor dagjesmensen zal het dus 8-10 euro kosten. Wordt even naar de bioscoop gaan wel weer prijzig!! Zullen de Belgische middenstanders leuk vinden..
[ Voor 8% gewijzigd door Kurios op 10-01-2007 23:12 ]
Dus voor een dure studie als geneeskunde, want die studie is duur, moeten studenten maar naar belgie gaan, maar als iemand de opmerking maakt dat het duur is voor een belg om in nederland te stude... nouja, laat maar.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:03:
Dat zegt toch ook wat over ons geneeskunde onderwijs? Niemand zal ontkennen dat Nederland te weinig opleidingsplaatsen biedt om aan de vraag te kunnen voldoen.
Weet je wat, ik wil eerst zien dat die regel er echt doorkomt, want eerlijk, ik ken hem nog niet. Op internet zie ik nou ook al zoveel versies van die regel (dat ook Belgen die 60 euro moeten betalen) dus wordt het een typisch belgische hutsepot en komt er niks van terecht. En wanneer ik hem zie in een kiesprogramma van een bepaalde partij ergens in 2007, dan stem ik niet op die partij. Hebben we nou vrede?
En alweer fout, in Belgie is er een serieus ingangsexamen, geen loting, haal je het, ben je binnen, haal je t niet, pech. En geloof het of niet, ook veel Nederlanders melden zich aan maar halen het niet.Kurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:06:
[...]
jahoor er zijn in Nederland teveel slimme mensen die voor geneeskunde kiezen. En dus worden de slimste eruit gepikt. en de rest wordt aangevuld via loting.
In belgie zijn er kennelijk of meer plaatsen of minder studenten
@ hieronder, dat is dan zeker meer dan 8 jaar geleden.
[ Voor 24% gewijzigd door Chubbchubb op 11-01-2007 00:18 ]
alweer??Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:12:
En alweer fout, in Belgie is er een serieus ingangsexamen, geen loting, haal je het, ben je binnen, haal je t niet, pech. En geloof het of niet, ook veel Nederlanders melden zich aan maar halen het niet.
Toen ik ging studeren kon je je gewoon aanmelden in belgie voor medicijnen. Geen toelatingsexamen. Wel maakten ze uiteraard het eerste jaar zo moeilijk dat er veel afvielen.
Medicijnen is gewoon een arbeidsintensieve studie, voor zowel studenten maar vooral voor universiteit. Vandaar de capaciteitsproblemen.
maar we raken van het spoor(vorming)
We moeten met zijn allen blij zijn dat belgie zo'n vignet gaan invoeren wor het lekker rustig voor de mensen die nog wel gaan
BTW ik heb een hekel aan Nederlanders in het buitenland terwijl ik een Nederlander ben.
Iedereen die, zeg 4x per jaar, door belgie rijd op doorreis naar frankrijk of iets in die richting, klaagt over een verschrikkelijk slechte weg, bmx baan, achtbaan, gatenkaas, you name it, i call it. Daarnaast klagen ze over een slechte wegbewijzeringsborden die altijd na de afslag staan.
Ik kom vaker in Belgie, en ik reed blindelings richting Parijs, Lille, Antwerpen, Brussel en Basel. Op de snelweg moet je geen afslagen nemen, en als je die moet nemen weet je dat toch van te voren? Af en toe naar boven kijken en de bordjes volgen. Als je een beetje hebt opgelet bij topografie weet je welke kant je op moet en welke borden je NIET moet volgen. Daarnaast heeft iedereen 2 kaarten + stratenboek en de slimmere mensen zelfs een Tomtom.
Tuurlijk er staat daar wel is een bordje niet, of in de bosjes, of omgewaaid, of achterstevoren, maar je bent een
Slechte weg, ja klopt maar op veel plekken is het best rustig en kun je goed slalommen, nouja ik kan het goed en heb er weinig last van. Uiteraard is het een verademing als je weer in Nederland komt, maar wees reëel.
Als de Belgen met een aparte, overdreven idee komen moet je niet net als hun overdreven gaan reageren, kom op zeg.
Los van dit zijn we ook weer heerlijk aan het fantaseren. Ze zijn daar echt niet allemaal achtelijk en weten heus wel waar ze mee bezig zijn. Op het moment dat het daadwerkelijk wordt ingevoerd EN jij 2x per jaar met je caravan door belgie rijd en daar 60 euro voor moet betalen, dan open je een klaagtopic, tot die tijd eerst maar eens rustig af wachten.
Mijn tomtom doet het in Belgie even goed als in Nederland, en dat zowel op de snelweg als op binnen weggetjes en karrensporen. Hij zit er in Belgie wel eens naast, maar niet dus danig dat je helemaal hopeloos verdwaald of erger dan hij in Nederland het spoor wel eens bijster is. Maar goed, ik zal wel een aparte tomtom hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Opperhoof op 11-01-2007 01:23 ]
alweer ja, samen met Chubbchubb in "Belgisch wegenvignet in 2008 gaat door" is dat punt 4, want in Belgie is er al een hele tijd een ingangsexamen voor geneeskunde. Tenminste, al 8 jaar als ik het goed heb.
Ik wil je alleen maar laten beseffen dat het in Nl nou ook niet echt het paradijs is. Dat je (misschien! in 2008?) 8 euro moet betalen om door Belgie te mogen, oe, lastig hoor, daar eet je een boterham minder voor. Misschien betaal je die 8 euro, of zelfs wel meer
Nuja, Europa is er om al dit soort ongein tussen verschillende landen recht te trekken, maarja, we weten allemaal wat de Nederlanders gestemd hebben op het referendum over Europa, niet?
[ Voor 43% gewijzigd door Chubbchubb op 11-01-2007 02:46 ]
Verwijderd
Idd, en dat is maar goed ook. Ik plijt dan ook voor veel meer referendaChubbchubb schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:38:
[...]
Nuja, Europa is er om al dit soort ongein tussen verschillende landen recht te trekken, maarja, we weten allemaal wat de Nederlanders gestemd hebben op het referendum over Europa, niet?
Nee, je kan zeggen wat je wilt over o.a de Engelsen ( en uiteraard de Fransen ), maar die snappen het tenminste.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 03:53 ]
Wat denk je van een Vlaams wegenvignet?
http://www.nieuwsblad.be/...articleID=dmf14122005_055
En de Walen kunnen niet achterblijven.
http://www.unizo.be/viewobj.jsp?id=134052
Ik weet niet hoe jij aan de wijsheid komt dat Nederland de studenten subsidieerd...
Je kunt als Nederlander wat is 't? 2200,- per jaar ongeveer, (zal ietsje meer zijn) vangen van de overheid als student zijnde. Daarvoor moet je: al je punten halen, je P geloof ik in het eerste jaar halen. Je zit dus vast aan een prestatienorm. Daarnaast kun je een OV krijgen. Die krijg je als LENING. Niks hebben, niks krijgen, lenen! Dat ik 800 euro per maand krijg komt doordat ik de rest bijLEEN. Daarnaast ligt het ook aan wat je ouders verdienen. Ik ken genoeg mensen die maar 80 euro per maand krijgen omdat hun ouders rijk genoeg zijn. (Is dat in België ook? Neen hé?)
Je OV kun je als gift krijgen, je moet dan je diploma binnen 10 jaar van de start van de studie gehaald hebben en je moet aan je prestatiebeurs voldaan hebben. MAAR!
Als je je diploma niet haalt ga je het leuk terug betalen. Als je werkt wordt het automatisch ingehouden van je salaris. Ook van alle kosten die je terug moet betalen wordt automatische beslaglegging van je loon gedaan. Je merkt er dus eigenlijk zelf niet zoveel van, je mist het geld niet omdat je niet weet dat je 't krijgt om het simpel te zeggen.
Als jij als Belg in Nederland studeerd, betaal je dan belasting aan Nederland? Nee. Betaal je dan mee aan de studiefinanciering? Nee. Kun je aanspraak maken op Delta / Erasmus of DaVinci beurzen JA!!!!! Je mag blij zijn dat je wat krijgt van IB-Groep. Als Nederlander in België krijg je wel wat van de overheid in België, een kattepis vergeten in NL! Maar de rest komt van de IB-Groep af. Dezelfde groep die betaald wordt van de Nederlandse belastingen die de Nederlandse belastingbetaler betaald, voor de Nederlandse studenten! SIMPEL. Voor veel buitenlanders is het kennelijk erg moeilijk om dat eens door te hebben. Nederlanders die betalen voor de andere Nederlanders. Ik betaal niet voor Belgen, of voor Fransozen, ik betaal als Nederlander voor Nederlanders!
Daarnaast, leuk dat het OV in België zo goed is, dat het altijd zo op tijd is (sure...) en dat het zo modern is (sure...). Hier in Nederland bestaat namelijk zoiets als kostendekking en marktwerking. Iets wat in België dus nog niet is. Want van de zuidpunt tot aan noordpunt van België kan geen trein of bus rijden voor 4 euro. Dus leuk gesubsidieërd door de Belgische overheid.
Om maar even ontopique te gaan, ik vind het Belgische wegennet geen 60 euro waard. Als ze dat geld gebruiken om het wegennet een opknapbeurt te geven en over een jaartje of 10 heb je een concurrerend net met standaarden die buiten de Sovjetunie in andere landen van Europa normaal zijn, dan mogen ze van mijn part. Maar die kans schat ik erg klein.
Natuurlijk zijn die rukke sleurhutten achterlijk op de wegen. Maar anderzijds zijn die slechtrijdende Belgen die drugs komen halen in Nederland dat ook. Dus waar janken we dan over!?
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Appels en peren, Belgen en goede snelwegen.Chubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:35:
[...]
Mja, ik heb iets tegen regelingen waar andere rassen niets aan hebben. Voor jullie is dat nu dat je niet met je sleurhut door Belgie kunt naar de cote d'azur of Spanje zonder te betalen, voor mij is dat dat ik niet gratis van het OV kan gebruik maken, hoewel ik ook student ben, in Nederland studeer, hier betaal voor mijn opleiding, waterzuivering, btw,.... Jij ziet dat als een vergelijking die nergens op slaat, ik niet. Degene die de rascistische regeling van studiefinanciering en OV voor alleen Nederlanders heeft ingesteld was ook verkozen, maargoed. Beiden blijven regelingen waar Europa iets aan moet doen, niets meer, niets minder.
Het duurt nou eenmaal een tijd voordat dit soort onzin opgelost wordt.
Wanneer ik op de goedkoopste manier naar Eindhoven wil, 2x voor mijn sollicitatie gesprek, ben ik al meer dan 60 euro kwijt, voor een Nederlandse student is dat gratis, eerlijk? En dan zwijg ik nog over de kosten om naar mijn ouders te gaan of gewoon simpelweg de bus te nemen als het een keer regent, een dagje Den Haag, Strand,... Tja, denk er eens aan voor je devolgende keer 'Belgen' zegt wanneer je 60 euro moet betalen om er met je auto over de snelwegen te rijden...
En over wegen gesproken, ik nodig je uit om hier in Delft de godganse dag tegen 100 per uur over de snelweg te rijden, gaat je niet lukken. De reden dat je die belgische snelwegen voelt is omdat je vooruit gaat en niet stilstaat in een file. Kom je op de fiets? Mooi zo, bestel ook maar meteen een massage.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
KULeuven: Burgerlijk Ingenieur werktuigkunde (mechanica) specialisatie: lucht en ruimtevaart... Niet zeveren heChubbchubb schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:01:
[...]
Lucht en Ruimtevaart techniek, nee, dat bestaat niet in Belgie. [/small]
Trouwens, gastjes, als jullie de Belgische wegen dan zo slecht vinden, waarom wil je er dan uberhaupt over rijden? Zo gaan jullie misschien eens bij betalen aan de econimsche kosten die jullie veroorzaken op onze wegen. (en niet enkel Nederland uiteraard)
België is een transit land bij uistek. Al wie van Nederland naar het zuiden moet, of vanuit het zuiden naar Nederland, Denemarken, Zweden, waar dan ook. Of van het oosten (duitsland) naar engeland (door BE naar calais) moet over onze wegen. Dat zijn zware belastingen voor onze autosnelwegen, er is misschien ook een reden dat ze er zo bijliggen? (en overdrijven is ook een vak, het valt al bij al best mee). Maar goed, half het transit verkeer uit deze streken komt meehelpen om economische schade aan ons wegennet toe te brengen, maar wij zijn wel de enige die er voor mogen opdraaien. Betaal maar eens mee. Zeker voor vrachtverkeer (vervuiling: milieuschade) maar ook ander zwaar vervoer en de duizenden hollanders met caravan ( * shiver *) die in de zomer er telkens weer door moeten
Misschien staan ze er dan bij stil dat het niet zo evident is om van de infrastructuur van een andere staat gebruik te maken zonder mee de kosten te dragen. En zowieso... als het zo een probleem is, voer dan net hetzelfde is? Veel Belgen die naar sluis gaan voor shoppen of Cadzand vanwege het mooie strand (itt onze stranden)
Wij gaan jullie alvast niet missen, hoe meer Hollanders wegblijven hoe beter (Hollanders in het buitenland verhaal
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 07:50 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Min of meer noodzakelijk kwaad heVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 06:17:
Trouwens, gastjes, als jullie de Belgische wegen dan zo slecht vinden, waarom wil je er dan uberhaupt over rijden? Zo gaan jullie misschien eens bij betalen aan de econimsche kosten die jullie veroorzaken op onze wegen. (en niet enkel Nederland uiteraard)
Euh, Landkaart ... Nederland / Belgie / Frankijk / Duitsland / Engeland .... beeldvormingOf van het westen (duitsland) naar engeland (door BE naar calais) moet over onze wegen.
Volgens mij ligt Duitsland nog steeds ten oosten van jullie (Belgie) ook ten opzichte van ons hoor, daar niet van
Een groot aantal wegen in Belgie stammen nog uit de tijd van WOII waarbij die besnorde meneer er in hoog tempo voor gezorgt heeft dat hij zijn troepen fatsoenlijk van A naar B kon vervoeren. Het snelste ging dit met betonplaten (snel, makkelijk, goedkoop .... relatief gezien dan).Dat zijn zware belastingen voor onze autosnelwegen, er is misschien ook een reden dat ze er zo bijliggen? (en overdrijven is ook een vak, het valt al bij al best mee). Maar goed, half het transit verkeer uit deze streken komt meehelpen om economische schade aan ons wegennet toe te brengen, maar wij zijn wel de enige die er voor mogen opdraaien. Betaal maar eens mee. Zeker voor vrachtverkeer (vervuiling: milieuschade) maar ook ander zwaar vervoer en de duizenden hollanders met caravan ( * shiver *) die in de zomer er telkens weer door moeten
Verder is er afgezien van Zwitserland in de directe omgeving weinig dat voor buitenlanders een vignet verplicht steld. Waarbij Zwitserland eerst ervoor heeft gezorgd de zaken grotendeels op orde te hebben en daarop voort te borduren. Belgie vind dat ook een goed idee (vignet / geld innen), maar vergeet wat het verschil is. Daarnaast is het (jaar) bedrag nog bizar hoger ook.
BMW 535D
Verwijderd
Ja zeg, op dit late uur...Soulfly schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 07:48:
Euh, Landkaart ... Nederland / Belgie / Frankijk / Duitsland / Engeland .... beeldvorming
Volgens mij ligt Duitsland nog steeds ten oosten van jullie (Belgie) ook ten opzichte van ons hoor, daar niet van
Maar wie heeft het nu nog steeds over die gewestwegen... Daar moeten jullie niet op, het zijn de snelwegen die je moet hebben. En die zijn niet van beton (paar net aangelegde stukken als uitzondering)Een groot aantal wegen in Belgie stammen nog uit de tijd van WOII waarbij die besnorde meneer er in hoog tempo voor gezorgt heeft dat hij zijn troepen fatsoenlijk van A naar B kon vervoeren. Het snelste ging dit met betonplaten (snel, makkelijk, goedkoop .... relatief gezien dan).
Ik wist niet dat brood al zo duur is geworden in BelgieChubbchubb schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:38:
Dat je (misschien! in 2008?) 8 euro moet betalen om door Belgie te mogen, oe, lastig hoor, daar eet je een boterham minder voor.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Op een 1 of ander manier leest men andere dingen dan wat er in de krantenartikels staat. 60 euro is voor een jaarabonnement, dan kan je een jaar lang onze wegen komen kapot rijden. Voor toeristen zijn er 10-dagen-kaarten, 8 tot 10 euro.Soulfly schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 07:48:
Verder is er afgezien van Zwitserland in de directe omgeving weinig dat voor buitenlanders een vignet verplicht steld. Waarbij Zwitserland eerst ervoor heeft gezorgd de zaken grotendeels op orde te hebben en daarop voort te borduren. Belgie vind dat ook een goed idee (vignet / geld innen), maar vergeet wat het verschil is. Daarnaast is het (jaar) bedrag nog bizar hoger ook.
Wacht maar totdat je ook voor Vlaanderen en Wallonië wegenvignetten moet kopen, dan betaal je 3x om door België te rijden.
Verwijderd
Daar zijn ze nu wel heel hard aan het werken hoor, er liggen op dit moment dacht ik 4 snelwegen open om een nieuwe asfaltlaag op te leggen.Xadeon schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 06:46:
Verder, vind ik dat Belgie eerst maar is fatsoenlijke wegen moet gaan aanleggen. Ondanks een veel hogere verkeersdrukte heeft Nederland een goed wegennet, en we vinden nog altijd dat het beter moet. Belgie kan een voorbeeld nemen aan het infrastructuur van Nederland.
Verder klagen jullie altijd over spoorvorming, rij gewoon op het linkervak, daar heb ik nog nooit last gehad van spoorvorming.
En om nu te zeggen (dit slaat niet op jou) dat het een rondje Nederlanders pesten is, iedereen betaalt die taks, ook Belgen die (zoals ik) amper de snelweg gebruiken. Als ik 60€/jaar betaal voor de snelweg komt dat overeen met bijna 8cent per afgelegde kilometer. Als je van Nederland naar Frankrijk rijdt doe je in totaal een 300 km door België, dus met 2 10dagenvignetten (gesteld dat je langer dan 10 dagen weg blijft) betaal je 7cent per afgelegde kilometer. Om daar nu een probleem van te maken... Vakantie kost geld, als je het niet wil uitgeven ga je toch gewoon op een nederlandse camping staan
In principe mogen vlaanderen en wallonië geen wegenvignetten uitbrengen voor de snelwegen, deze zijn een federale aangelegenheid (daardoor ook dat een stad bevoorbeeld niet zelf haar ring màg vernieuwen, zelfs al willen zij hem betalen. Het is een federale weg). Aangezien ze daar normaal zelf niet in mogen investeren kunnen ze er ook geen belasting op heffen. Met dan uiteraard als bijkomend probleem dat voor elke kilometer vlaamse weg die herstelt wordt, er evenveel kilometers waalse weg hersteld moeten worden.
Gewestwegen daarentegen zijn dan weer een provinciale/gewestelijk bevoegdheid (weet het niet precies), dus daar kunnen ze eventueel belasting op heffen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 09:07 ]
En een deel is al gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:02:
[...]
Daar zijn ze nu wel heel hard aan het werken hoor, er liggen op dit moment dacht ik 4 snelwegen open om een nieuwe asfaltlaag op te leggen.
Ik doe bijvoorbeeld elke dag Zolder - Leuven - Zolder en dat is 50km spiksplinternieuw asfalt in 2 richtingen. Dan zijn ze vorig jaar begonnen met de voorbereidende werken aan het "klaverblad" van Lummen. Daar zijn inmiddels alle bomen enzo gekapt om plaats te maken voor het nieuwe klaverblad dat in 2012 zou moeten klaar zijn.
De meeste Nederlanders zullen dit wel kennen als het grootste rond punt van België
Het is maar goed ook dat we erover gestemd hebben, want nu hebben de Nederlanders zich nog een beetje verdiept in dat gedrocht van een verdrag en wisten wij dat het geen reet te maken had met het wel of niet invoeren van een wegenvignet in België.Chubbchubb schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:38:
Ik heb ook tegengestemd, omdat het verdrag de boel te veel bij het oude liet. Ze hadden eerst eens wat staatsrechtboeken moeten lezen over hoe je een "grondwettelijk" verdrag goed in elkaar zet, voordat ze met dit onding aankwamen zetten.
Krante artikelen heb ik (nog) niet gezien. Daarnaast had ik (jaar) er in mijn post al tussen staan.rapture schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:13:
[...]
Op een 1 of ander manier leest men andere dingen dan wat er in de krantenartikels staat.
Blijf het even zo goed zot vinden....60 euro is voor een jaarabonnement, dan kan je een jaar lang onze wegen komen kapot rijden. Voor toeristen zijn er 10-dagen-kaarten, 8 tot 10 euro.
Zwitserland vignet is voor zover ik weet (is weer even geleden dat ik die kant op geweest ben) zelfs op jaarbasis goedkoper dan het jaar tarief dat ze nu in Belgie willen.
BMW 535D
Verwijderd
Ah, is dat de reden dat Belgen hier ook structureel op de linkerbaan blijven hangen?Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:02:
[...]Verder klagen jullie altijd over spoorvorming, rij gewoon op het linkervak, daar heb ik nog nooit last gehad van spoorvorming.
Dus wat ga je dan doen: de normale automobilist belasten die 1 keer per jaar door belgie heen rijdt.jvvv schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:42:
Weet je waarom die wegen in België zo rot zijn?!
Omdat heel het vrachtvervoer van europa die wegen kapotrijdt!! Al de truckers die naar Calais rijden met hun containerke rijden langs belgië. Op de Belgische snelweg zie je meer vrachtwagens als auto's. Waarom moeten wij (de belgen) betalen voor wegen die anderen kosteloos kapot rijden?
Goede zaak!
bovendien wordt er toch in belgie ook wegenbelasting betaald? En benzine getankt en accijns geheven, daar worden de wegen toch van onderhouden? net als in elk ander land. En bovendien zijn een hoop snelwegen in belgie niet zo gammel door het vrachtverkeer maar doordat ze bestaan uit een aaneenschakeling van betonplaten ipv asfalt.
Ik heb er op het Fokforum al een heel verhaal van gemaakt dus ik hou het hier kort
In frankrijk betaal ik graag voor de snelwegen daar (tol), mooie wegen waar je 130 mag rijden.
En dan ben ik aan het einde van de rit nog minder dan 60 euro kwijt ook en heb ik een afstand van 2x belgie afgelegd.
[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 11-01-2007 10:49 ]
Zegt iemand met een Nur Links stickerVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:34:
[...]
Ah, is dat de reden dat Belgen hier ook structureel op de linkerbaan blijven hangen?
Belgen hebben zich gewoon aangepast aan hun wegdek: slecht wegdek, (zeer) slecht weggedragVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:34:
[...]
Ah, is dat de reden dat Belgen hier ook structureel op de linkerbaan blijven hangen?
Virussen? Scan ze hier!
Vignet voor Zwitserland kost zo'n 24 euro, edit: € 28,10, maar dan wel een jaar geldig i.p.v. 2 3x10 dagen. edit: Oostenrijk is met € 73,75 per jaar duurder dan België, maar die hebben net als Zwisterland meer kosten door bruggen en tunnels.Soulfly schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:32:
[...]
Blijf het even zo goed zot vinden....
Zwitserland vignet is voor zover ik weet (is weer even geleden dat ik die kant op geweest ben) zelfs op jaarbasis goedkoper dan het jaar tarief dat ze nu in Belgie willen.
En 10 dagen is natuurlijk net niks, want je gaat toch zeker 2 a 3 weken op vakantie. Maar als je redelijk zuidelijk in Frankrijk moet zijn (en niet al te westelijk woont in NL), is omrijden via Duitsland en Luxemburg goedkoper, al blijft het meer een principekwestie natuurlijk; het kost ook meer tijd.
Maargoed, waar hebben we het over: Je vliegt toch gewoon over België heen..
[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 11-01-2007 09:41 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Op sommige stukken voor mij wel. Op de E40 tussen nazareth (afrit aan de makro) en gent had je vroeger op de 2 rechtervakken een paar serieuze bulten in het wegdek zitten (nu is dat hersteld door er even met een buldozer over te passeren, stukje asfalt afschrapene en het ligt weer recht), op het linkervak niet. Ik denk niet dat ik daar zelf al 1 keer op het midden/rechtervak gepasseerd ben, zelfs bij druk verkeer zoek ik het linkervak daar.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:34:
Qua spoorvorming is het iets anders, enkel als ik merk dat er sporen liggen schuif ik eentje op. Liggen ze daar nog, tja dan schuif ik nog 1tje op (in de veronderstelling natuurlijk dat er 3 vakken zijn he).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 09:48 ]
Mijn punt? Belgen zijn er volgens mij niet zo rouwig om als wij hun land hierom "boycotten" en de Nederlanders die desondanks blijven komen leveren in ieder geval 60 euro op.
En o ja, Nederland wil ook nog steeds kilometerheffing gaan invoeren he.
Nederlands is makkelijker als je denkt
ja, maar daar hebben die belgen geen last van...SeatRider schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:02:
En o ja, Nederland wil ook nog steeds kilometerheffing gaan invoeren he.
BMW 535D
Verwijderd
Dat weet ik niet, maar is wel in Belgie. Toen wij uit Spanje terug kwamen met aanhanger reden we ook gewoon structureel op de linker baan. Ze moesten ons maar gewoon rechts inhalen, de pot op met ze.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:34:
[...]
Om de 50 meter een stuk verhoogd asfalt, je auto vloog alle kanten op. Levensgevaarlijk en vermoeiend. En daar willen ze 60 euro voor vangen, val toch kapot. Dat vignet komt niet achter mijn raam.
Het is nog altijd maar een voorstel en geen wet.
Daarbij komt dat dit geld rechtstreeks gebruikt wordt voor het onderhoud en herstellen van het wegennet. Dus over een tiental jaartjes kunnen jullie hier over mooie wegen cruisen richting zon!
(als het klimaat hier dan tenminste niet zodanig gewijzigd is dat we hier vlot 40° halen, en we netjes aan eigen zee kunnen gaan zitten
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 11-01-2007 12:01 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Aha, enneuh, dat Belgie een toeslag zou vragen omdat ze vinden dat buitenlanders ook moeten meebetalen voor de wegen, dat is dan ineens een compleet andere zaak? Nee dat mag niet want daar kun jij last van hebben en voor de rest hou je mooi je ogen dicht.zwahiel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 05:24:
Voor veel buitenlanders is het kennelijk erg moeilijk om dat eens door te hebben. Nederlanders die betalen voor de andere Nederlanders. Ik betaal niet voor Belgen, of voor Fransozen, ik betaal als Nederlander voor Nederlanders!
Leg die kostendekking en marktwerking dan maar eens uit aan de gemiddelde NS-reiziger... Tuurlijk wordt het gesubsidieerd, maar wel op een manier dat iedereen er voordeel aan heeft, en niet alleen de Belgen! In Nederland wordt de alleen Nederlandse student gesubsidieerd. Wil ik ook korting, dan moet ik een kaart van 55 euro aanschaffen, ook voor 1 jaar, om in overvolle treinen te zitten die zowat uit elkaar vallen als er blaadjes op de sporen liggen. Maar dit mag ik niet vergelijken met dat idiote vignet.Daarnaast, leuk dat het OV in België zo goed is, dat het altijd zo op tijd is (sure...) en dat het zo modern is (sure...). Hier in Nederland bestaat namelijk zoiets als kostendekking en marktwerking. Iets wat in België dus nog niet is. Want van de zuidpunt tot aan noordpunt van België kan geen trein of bus rijden voor 4 euro. Dus leuk gesubsidieërd door de Belgische overheid.