iPhone gelanceerd

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
dawuss schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:29:
[...]

Dat geldt wellicht voor pre-paid bundels, maar zeker niet voor abbonementen. Elk toestel dat ik ooit bij een abbonement heb genomen was simlock vrij. De provider zal het echt een worst wezen of je bij hun een abbonement neemt en dan dat toestel aan iemand anders geeft, ze hebben je dan als abbonnee toch al binnen.
Jammer genoeg werkt het niet zo simpel. Providers moeten aan diegene betalen die het toestel aan de klant heeft verkocht. Dit heet airtime.

Dus: T4T verkoopt een telefoon met een t-mobile abo aan een klant. Dan moet t-mobile 2 jaar lang aan T4T airtime betalen. Dit wordt per minuut aan ze verrekend. Maar als t4t nou een simlocked toestel verkoop, dan is T-Mobile er zeker van dat het abo zullen gebruiken en dat ze hun kosten eruit krijgen. Want normaal wordt het net gedekt.

Het is allemaal erg lastig om uit te leggen, maar simlock vrije toestellen leveren de providers minder op dan de gesimlockde. Dus alle providers verkopen gesimlockde toestellen en de andere winkels verkopen dus beide.

Neem eens een kijkje in PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie en dan zal je zien hoeveel mensen er met een gesimlocked toestel rond lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Dan koop je de telefoon bij een onafhankelijke winkel, Belcompany, tfortelecom, Phone house oid.

Want mijn T-Mobile MDA Vario is gewoon gelocked ;)
Mijn eerste telefoon van Ben niet, maar die kocht ik bij Phone House.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anti-XP schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:28:
Dan koop je de telefoon bij een onafhankelijke winkel, Belcompany, tfortelecom, Phone house oid.

Want mijn T-Mobile MDA Vario is gewoon gelocked ;)
Bij T-Mobile staat ook onderaan de site van hun shop dat de telefoons gesimlocked zijn zoals DaannO zei. Maar bij Vodafone heb ik dat iig niet kunnen vinden, en dat lijkt me toch iets dat ze even moeten vermelden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:30:
[...]

Bij T-Mobile staat ook onderaan de site van hun shop dat de telefoons gesimlocked zijn zoals DaannO zei. Maar bij Vodafone heb ik dat iig niet kunnen vinden, en dat lijkt me toch iets dat ze even moeten vermelden.
Vodafone is de hardnekkigste in dat spelletje. Echt elke telefoon (ben 1x eentje tegengekomen die het niet was, maar wel gebranded) is bij hun gesimlocked. Loop maar eens bij hun de winkel in.

T-Mobile heeft onlangs nog de N95 simlock-vrij verkocht voor een erg goedkope prijs, dit scheen later een foutje te zijn. Telfort doet het soms, en Orange doet het beide. Bij hun is driekwart gesimlocked en het andere gedeelte niet. KPN verkoopt veel gesimlockde maar bij hun is er niet echt een pijl op te trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:34:
[...]

Vodafone is de hardnekkigste in dat spelletje. Echt elke telefoon (ben 1x eentje tegengekomen die het niet was, maar wel gebranded) is bij hun gesimlocked. Loop maar eens bij hun de winkel in.
Maar mijn CX65 is zonder branding en zonder simlock bij een echte vodafone winkel in hartje amsterdam in mijn jaszak de deur uitgegaan.

Maar goed, dit is dus wel een van de twee redenen dat ik tegenwoordig m'n telefoons altijd los koop:

• geen branding
• geen simlocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:38:
[...]

Maar mijn CX65 is zonder branding en zonder simlock bij een echte vodafone winkel in hartje amsterdam in mijn jaszak de deur uitgegaan.

Maar goed, dit is dus wel een van de twee redenen dat ik tegenwoordig m'n telefoons altijd los koop:

• geen branding
• geen simlocks
Vroeger was het inderdaad zo dat alles simlock vrij over de toonbank ging. Dat was de tijd dat de markt nog groeide elk jaar met 200%. Tegenwoordig letten ze meer op de kleintjes en proberen ze er alles uit te halen wat er uit te halen valt. Dit is dus een van de vele maatregelen. Het wendt wel en heeft zo zijn voordelen omdat ze toestellen wat goedkoper kunnen aanbieden, maar dat branden is vaak erg lelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt mooi, ik vind al dat apple spul goed gedesigned. alsie in nederland is, is er zeker 1 voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:42:
[...]

Vroeger was het inderdaad zo dat alles simlock vrij over de toonbank ging. Dat was de tijd dat de markt nog groeide elk jaar met 200%. Tegenwoordig letten ze meer op de kleintjes en proberen ze er alles uit te halen wat er uit te halen valt. Dit is dus een van de vele maatregelen. Het went wel en heeft zo zijn voordelen omdat ze toestellen wat goedkoper kunnen aanbieden, maar dat branden is vaak erg lelijk. :)
Mja, als ik mag kiezen tussen 'fatsoenlijke telefoon' voor een hoger prijsje of 'lelijk ding met beperkingen' voor een lager prijsje, dan ga ik voor 't hogere prijsje. Als ze een default theme maken met een logootje ofzo vind ik dat prima, maar met die branding is 't 99 uit de 99 keer zo dat je 't ook nog 's niet weg kunt halen.

Ik denk overigens niet dat dat met de iPhone gaat gebeuren. Anders zat de amerikaanse versie ook vol Cingular reklame, en het enige waar daar 'Cingular' in beeld staat is bovenaan bij de netwerknaam. Daar is 't (bij het roamen zeker) nog nuttige informatie te noemen. Ik denk ook dat als Apple hier bijvoorbeeld Vodafone port om te partneren, en Vodafone zegt 'wij willen branding en een eigen menu en dat dat niet wegkan en limitatie zus en limitatie zo' dat Apple zegt: 'nou ja, laat dan maar... Hey, KPN..."

Dat hoop ik toch iig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik denk idd niet dat ze hem zullen branden, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Maar ze zullen wel een sim-lock erop kunnen gooien omdat ze dat in Amerika ook doen. Hun overweging kan zijn dat Apple dan alle diensten kan aanbieden die ze hebben beloofd bij de presentatie en die moeten ze dan maar bij 1 provider onderbrengen aan bij hun afnemen. Dat is een redelijk logisch scenario. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:37:
[...]

Als 't gebruikt wordt, ja. Ik ken heel weinig mensen die internet op hun telefoon in Nederland gebruiken, laat staan in het buitenland.
De iPhone lijkt mij zonder een actieve internetverbinding tamelijk nutteloos, met de toffe Google-Maps, pushmail, mini-Safari e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:09:
[...]

De iPhone lijkt mij zonder een actieve internetverbinding tamelijk nutteloos, met de toffe Google-Maps, pushmail, mini-Safari e.d. :)
Mja, dergelijke apps op een telefoon brengen wat verandering in de zaak natuurlijk. Maar op huidige telefoons is het internetgebruik niet heel spannend. Vooral vanwege de enorme kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:06:
[...]

Mja, dergelijke apps op een telefoon brengen wat verandering in de zaak natuurlijk. Maar op huidige telefoons is het internetgebruik niet heel spannend. Vooral vanwege de enorme kosten.
T-Mobile heeft hierin een ware revolutie ontketend vorig jaar. Toen introduceerde ze voor het eerst flatfee abo voor 9.50 per maand op je telefoon. Sindsdien zijn andere providers gevolgd en is internetten op een pda heerlijk! Ik zou nu al niet meer weten wat ik zonder zou moeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:08:
[...]

T-Mobile heeft hierin een ware revolutie ontketend vorig jaar. Toen introduceerde ze voor het eerst flatfee abo voor 9.50 per maand op je telefoon. Sindsdien zijn andere providers gevolgd en is internetten op een pda heerlijk! Ik zou nu al niet meer weten wat ik zonder zou moeten. :)
Mja, maar 't is nog niet echt alles. Vodafone heeft dat trouwens nog niet, hoewel 't er wel aan schijnt te komen. Maar 't erge is dat ze allemaal zeggen 'ongelimiteerd', maar dat je dan wel een maximaal verbruik van 1GB hebt en dat je allelei dingen die hun omzet bedreigen (VoIP anyone?) niet mag gebruiken. Met andere woorden per definitie niet ongelimiteerd: er is een limiet op verbruik, een limiet op wat je mag en in de meeste gevallen een limiet op de maximale snelheid. Op zich ben ik niet compleet tegen dergelijke limieten (behalve die middelste), maar noem 't dan niet ongelimiteerd want dat is gewoon misleidend.

Maar toegegeven, 't is beter dan 10 euro betalen voor 1MB dataverkeer, ook al mocht je dan met die 1MB werkelijk doen wat je maar wilde.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:31:
[...]

Mja, maar 't is nog niet echt alles. Vodafone heeft dat trouwens nog niet, hoewel 't er wel aan schijnt te komen. Maar 't erge is dat ze allemaal zeggen 'ongelimiteerd', maar dat je dan wel een maximaal verbruik van 1GB hebt en dat je allelei dingen die hun omzet bedreigen (VoIP anyone?) niet mag gebruiken. Met andere woorden per definitie niet ongelimiteerd: er is een limiet op verbruik, een limiet op wat je mag en in de meeste gevallen een limiet op de maximale snelheid. Op zich ben ik niet compleet tegen dergelijke limieten (behalve die middelste), maar noem 't dan niet ongelimiteerd want dat is gewoon misleidend.

Maar toegegeven, 't is beter dan 10 euro betalen voor 1MB dataverkeer, ook al mocht je dan met die 1MB werkelijk doen wat je maar wilde.
Bij T-Mobile is het echt ongelimiteerd en mag je het overal voor gebruiken, ik heb daarvoor een overzicht gemaakt: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Dus als je UMTS neemt voor 20 euro per maand, zou je gewoon onbeperkt kunnen Voipen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er schijnen foto`s gemaakt te zijn met de iPhone met het volgende resultaat:
First pics shot with an iPhone [ 02-05-2007 15:43 ]

Now you can come across the first pics taken with an Apple iPhone in the web. At least the author claims so. The pictures showed up on Flickr (photo exchange service). Unfortunately they have been removed some time after. We can’t say for sure that these are real iPhone photos, however EXIF data is for it.

Here is the EXIF data from one of the images:

* Camera: Apple iPhone
* Aperture: f/2.8
* Orientation: Rotated 90 degrees clockwise
* Date and Time: 2007:04:21 10:23:45
* Color Space: sRGB
* Tag::EXIF::0xA500: 11/5
* Compression: JPEG
* Image Width: 1600 pixels
* Image Height: 1200 pixels

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8852f809622fdaf2cce16c41fed9f558/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e4690167e045a3de593ee9e5dbfbafb8/full.jpg

The rumors suggest the pictures were taken by an Apple employee in a steakhouse in Cupertino. One of the photos is quite clear, it looks better than lots of photos shot with 2-megapixel cameras. The other picture is of poorer quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik las afgelopen weekend wel een interessant stukje over de BBC in de krant. Die zijn namelijk bezig met een eigen mediaplayer om alle content van de afgelopen week te kunnen bekijken. Een soort uitzending gemist dus, maar dan veel uitgebreider, omdat alles erop staat. Je kunt programma's downloaden of streamen en max. een week na uitzending nog kunnen bekijken. De player wordt gemaakt in samenwerking met Apple (die het technische gedeelte afhandeld). Het is dan ook niet verassend dat die iPlayer gaat heten. Er komt eerst een versie voor Windows, maar er komt ook een versie voor Macs én de iPhone!

Er is ook nog wat andere info over de iPhone uitgelekt. Dat heeft te maken met googlemaps. Er wordt vermoed dat er ook een traffic (hoe druk is op de weg) en directions (routeplanner) functie aanwezig zal zijn: http://www.ilounge.com/in...rface-features-added/9940.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

Ook zijn bij AT&T verlofbeperkingen ingesteld voor het personeel, voor de periode van 15 juni t/m 15 juli. Althans, dat schrijft MacRumors.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

Van The Joy of Tech:

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/958.gif
:D _O_

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
mOrPhie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:05:
[...]

Wie zegt dat er geen GPS op kan draaien? Wellicht dat TomTom via Apple hun applicatie gaat verkopen. GPS-modules hebben nog nooit in telefoons gezeten. Dat gaat altijd via bluetooth. [...]
Quote is van alweer een paar maandjes geleden, maar dit is de enige opmerking waarover ik een vraag heb: klopt dit?

Een telefoon is toch ook een apparaat als een htc 3600? En daar zit wel een ingebouwde gps-module (toch?)
Verder heb ik lang uitgekeken naar de iphone, maar ik word nu toch wat onzeker. Die htc waar ik net naar refereerde is er voor zo'n € 500,- zonder abbo. Je kunt dus dat ding kopen en vervolgens een sim-only abbo afsluiten. Dan ben je toch goedkoper uit als de iphone?
Enige nadeel is toch het geluid. Het geluid van de 3600 is, "ja wel aardig". Dat is niet goed dus en ik verwacht van de ipod gewoon uitstekend geluid!

Wat een gedoe toch allemaal.
Er is zoveel aanbod en bijna alles heeft wel zijn nadelen.
Zijn jullie als lezers van dit forum ook echt van plan om de iphone aan te schaffen en zo ja, tegen welke maximale prijs dan?

Het lijkt mij namelijk een beetje te duur worden, de telefoon voor € 500,- (ofzo) en een 2 jrs abbo van 25,- van een provider... Dat is toch veel te duur? Tegenwoordig krijg je bij een 2 jarig abbonement een ipod ofzo kado incl toestel.
Zijn ze met de marketing bij apple niet een beetje doorgeslagen met het idee dat de consumenten het toch wel betalen??

***EDIT***
even een kleine nuance:
Een nokia n95 kost nu met een 2jrs abbo van vodafone25 € 342...
dus dat toestel kado is onzin wat ik zei...

[ Voor 4% gewijzigd door omitz op 11-05-2007 20:13 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
omitz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Quote is van alweer een paar maandjes geleden, maar dit is de enige opmerking waarover ik een vraag heb: klopt dit?

Een telefoon is toch ook een apparaat als een htc 3600? En daar zit wel een ingebouwde gps-module (toch?)
Verder heb ik lang uitgekeken naar de iphone, maar ik word nu toch wat onzeker. Die htc waar ik net naar refereerde is er voor zo'n € 500,- zonder abbo. Je kunt dus dat ding kopen en vervolgens een sim-only abbo afsluiten. Dan ben je toch goedkoper uit als de iphone?
Enige nadeel is toch het geluid. Het geluid van de 3600 is, "ja wel aardig". Dat is niet goed dus en ik verwacht van de ipod gewoon uitstekend geluid!

Wat een gedoe toch allemaal.
Er is zoveel aanbod en bijna alles heeft wel zijn nadelen.
Zijn jullie als lezers van dit forum ook echt van plan om de iphone aan te schaffen en zo ja, tegen welke maximale prijs dan?

Het lijkt mij namelijk een beetje te duur worden, de telefoon voor € 500,- (ofzo) en een 2 jrs abbo van 25,- van een provider... Dat is toch veel te duur? Tegenwoordig krijg je bij een 2 jarig abbonement een ipod ofzo kado incl toestel.
Zijn ze met de marketing bij apple niet een beetje doorgeslagen met het idee dat de consumenten het toch wel betalen??

***EDIT***
even een kleine nuance:
Een nokia n95 kost nu met een 2jrs abbo van vodafone25 € 342...
dus dat toestel kado is onzin wat ik zei...
Er schijnt nu een integratie te komen met google maps, echter zal dit via internet gaan en dan maak je dus kosten. Verder is de P3600 prima. Ik krijg hem maandag zelf ook en hij is gewoon kompleet. Alles wat je nodig hebt zit erin en misschien wel meer dan de iPhone. De iPhone is in mijn ogen overrated omdat iedereen hem al aanbid en wil hebben terwijl niemand er nog mee heeft kunnen spelen en dus een mening heeft kunnen vormen. Ik ga er vanuit dat de kwaliteit hoog zal zijn, we zijn niet anders gewend van Apple, maar 500 euro met abo is toch wel erg gortig.

We wachten af. :)

Toevallig net een foto van: http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/4848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:42:
[...]

Vroeger was het inderdaad zo dat alles simlock vrij over de toonbank ging. Dat was de tijd dat de markt nog groeide elk jaar met 200%. Tegenwoordig letten ze meer op de kleintjes en proberen ze er alles uit te halen wat er uit te halen valt. Dit is dus een van de vele maatregelen. Het wendt wel en heeft zo zijn voordelen omdat ze toestellen wat goedkoper kunnen aanbieden, maar dat branden is vaak erg lelijk. :)
In belgië zijn simlocks verboden. Dus ben erg benieuwd hoe ze de iPhone hier gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is weer wat info over de iPhone. Hij gaat zeker in juni in de verkoop in Amerika. Hier kun je de laatste "sales brief" van AT&T vinden: http://www.boygeniusreport.com/Documents/iPhoneATT.pdf. De prijs staat vast op 499 en 599 dollar.

Appleinsider weet inmiddels te melden dat misschien T-Mobile de iPhone in Europa gaat verkopen. Alleen Vodafone en T-Mobile schijnen nog over te zijn in het onderhandelingsproces. Het lijkt mij overigens dat beide providers alleen geinteresseerd zijn in een 3G telefoon, waarvoor ze ook content kunnen verkopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:03:
Er is weer wat info over de iPhone. Hij gaat zeker in juni in de verkoop in Amerika. Hier kun je de laatste "sales brief" van AT&T vinden: http://www.boygeniusreport.com/Documents/iPhoneATT.pdf. De prijs staat vast op 499 en 599 dollar.

Appleinsider weet inmiddels te melden dat misschien T-Mobile de iPhone in Europa gaat verkopen. Alleen Vodafone en T-Mobile schijnen nog over te zijn in het onderhandelingsproces. Het lijkt mij overigens dat beide providers alleen geinteresseerd zijn in een 3G telefoon, waarvoor ze ook content kunnen verkopen.
Ik dacht de prijzen altijd met een abo werden gemeld. Echter zie ik in dat document dat niet naar voren komen. Ze brengen het alsof het de los prijs is. Enig idee. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.appleinsider.c...eceives_fcc_approval.html

Hij mag in de VS verkocht worden nu. Voor geinteresseerden heb ik de test reports opgezocht: https://gullfoss2.fcc.gov...=268052&fcc_id='BCGA1203'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de iPhone is niet geschikt op het europes netwerk! Wel voor wifi.....

http://www.nu.nl/news/108...or_Amerikaanse_markt.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:34:

www.nu.nl
Wisten we eigenlijk wel of we konden het wel bedenken. Erg jammer, maar we moesten toch al rekenen op januari/februari dat hij bij ons misschien aanland.

Het is wel positief dat ze een nieuwe iPhone moeten maken voor de EU en dat betekent vast UMTS etc etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Dus het heeft geen zin om hem volgende maand in de USA te gaan halen? Ik ga volgende week voor 5 weken die kant op, en was van plan om een iPhone mee terug te nemen. Maar als ze simlocked zijn EN niet eens op onze GSM netwerken functioneren dan houdt het op natuurlijk :(

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:04:
Dus het heeft geen zin om hem volgende maand in de USA te gaan halen? Ik ga volgende week voor 5 weken die kant op, en was van plan om een iPhone mee terug te nemen. Maar als ze simlocked zijn EN niet eens op onze GSM netwerken functioneren dan houdt het op natuurlijk :(
klopt. dit topic mag op slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:34:

www.nu.nl
Waarom niet linken naar het volledige bericht? Is wat handiger als dat bericht niet meer op de homepage van nu.nl staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Zoals (terecht) opgemerkt op de FP: in de presentatie van de iPhone heeft Steve Jobs gezegt dat het quadband gsm zou zijn. Het lijkt me dus een stuk waarschijnlijker dat hij gewoon geschikt is voor zowel Europa als de USA, maar hoeft de FCC enkel de 2 banden die in de USA gebruikt worden te testen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gezien dat onze GSM-frequenties (900 en 1800 hier vs. 850 en 1900 daar) compleet niet gebruikt worden in de VS is dat ws. idd niet nodig. Hoewel ik me toch afvraag hoe dat moet eigenlijk: lokaal moeten die apparaten gewoonlijk ook gecertificeerd worden, dus hoe zit dat dan met apparaten uit een ander land?

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:50:
Gezien dat onze GSM-frequenties (900 en 1800 hier vs. 850 en 1900 daar) compleet niet gebruikt worden in de VS is dat ws. idd niet nodig. Hoewel ik me toch afvraag hoe dat moet eigenlijk: lokaal moeten die apparaten gewoonlijk ook gecertificeerd worden, dus hoe zit dat dan met apparaten uit een ander land?
Hoeveel mensen zullen er de komende tijd eentje op vakantie in de USA kopen en dan een big surprise hebben bij terugkomst in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 10-09 23:07
Lekker interessant die iPhone, je hebt er hier in Nederland helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Nippletwister schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:31:
Lekker interessant die iPhone, je hebt er hier in Nederland helemaal niks aan.
Alsof er geen EU versie komt..
Ga eens lezen voordat je gaat posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Booster schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:37:
Zoals (terecht) opgemerkt op de FP: in de presentatie van de iPhone heeft Steve Jobs gezegt dat het quadband gsm zou zijn. Het lijkt me dus een stuk waarschijnlijker dat hij gewoon geschikt is voor zowel Europa als de USA, maar hoeft de FCC enkel de 2 banden die in de USA gebruikt worden te testen.
Idd, ook op de iPhone site van Apple staat nog steeds dat de telefoon quad-band is: http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 08-09 09:48
En hoe zit dat dat dan als je als Amerikaan een IPHONE koopt en je in augustus 1 maand op vakantie gaat naar Europa?
Heb je dan geen bereik met je telefoon? Of kan het dan ineens wel i.c.m. je abbo aldaar??
(of werkt dat weer helemaal anders...)

raaarrr

[ Voor 4% gewijzigd door omitz op 19-05-2007 16:26 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
omitz schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:24:
En hoe zit dat dat dan als je als Amerikaan een IPHONE koopt en je in augustus 1 maand op vakantie gaat naar Europa?
Heb je dan geen bereik met je telefoon? Of kan het dan ineens wel i.c.m. je abbo aldaar??
(of werkt dat weer helemaal anders...)

raaarrr
Wel een beetje op de hoogte blijven hè.. Het hele "De iPhone kan alleen in de USA gebruikt worden"-gebeuren was een misverstand.
De FCC heeft alleen de USA-banden getest, maar dat betekent niet dat de iPhone niet de andere twee banden ondersteund. We kunnen er dus gewoon vanuit gaan dat de iPhone wél Quad-band is zoals Apple op haar website en presentaties weergeeft. De iPhone kan dus met gerust hart in Europa gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
HyperioN. schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:30:
[...]
Wel een beetje op de hoogte blijven hè.. Het hele "De iPhone kan alleen in de USA gebruikt worden"-gebeuren was een misverstand.
De FCC heeft alleen de USA-banden getest, maar dat betekent niet dat de iPhone niet de andere twee banden ondersteund. We kunnen er dus gewoon vanuit gaan dat de iPhone wél Quad-band is zoals Apple op haar website en presentaties weergeeft. De iPhone kan dus met gerust hart in Europa gebruikt worden.
Geen misverstand hoor:
DaannO schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:08:
[...]

Omdat hij gesimlocked is voor, horizon was het ofzo?, en dus een OSX systeem heeft en waarschijnlijk niemand rond die tijd weet hoe de simlock eraf moet. ;) En alsnog zullen veel diensten niet in Nederland worden ondersteunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:19
Waarom denkt iedereen dat de iPhone die in de VS gereleased gaat worden ook de iPhone is die in Europa gereleased gaat worden.

Waarom zou Apple een telefoon in Europa uitbrengen die niet eens van alle functies gebruik kan gaan maken? (Maarja daarentegen heb je ook weer de Apple-TV 8)7 ) Vodafone en T-mobile ondersteunen geen eens EDGE en dat zijn de twee gegadigden voor het SIM-lock contract.

Vindt dat we gewoon rustig de WWDC moeetn afwachten en hopen dat Apple (Steve J.) daar iets over de Europese iPhone gaat vertellen. Indien dit niet het geval is dan durf ik er op te wedden dat, dat i.i.g. nog zal gaan gebeuren net iets na de release.

Bovenstaande zijn mijn assumpties. Niet meer, niet minder...!

[ Voor 12% gewijzigd door Flatwhite op 19-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
DaannO schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Geen misverstand hoor:

[...]
Je kan best in de VS een abbo afsluiten met AT&T, en dan hier in Europa gaan bellen.. Tuurlijk, kost je een hoop geld.. maar het zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Flatwhite schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:23:
[...]

Waarom denkt iedereen dat de iPhone die in de VS gereleased gaat worden ook de iPhone is die in Europa gereleased gaat worden.

Waarom zou Apple een telefoon in Europa uitbrengen die niet eens van alle functies gebruik kan gaan maken? (Maarja daarentegen heb je ook weer de Apple-TV 8)7 ) Vodafone en T-mobile ondersteunen geen eens EDGE en dat zijn de twee gegadigden voor het SIM-lock contract.

Vindt dat we gewoon rustig de WWDC moeetn afwachten en hopen dat Apple (Steve J.) daar iets over de Europese iPhone gaat vertellen. Indien dit niet het geval is dan durf ik er op te wedden dat, dat i.i.g. nog zal gaan gebeuren net iets na de release.

Bovenstaande zijn mijn assumpties. Niet meer, niet minder...!
Uhm, denk ik dat :?
Eswip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Je kan best in de VS een abbo afsluiten met AT&T, en dan hier in Europa gaan bellen.. Tuurlijk, kost je een hoop geld.. maar het zal wel werken.
Tuurlijk kan dat. Maar dat is niet praktisch, dunkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

DaannO schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:26:
Tuurlijk kan dat. Maar dat is niet praktisch, dunkt me. ;)
Practisch is het niet, maar het is wel mogelijk, en daar ging het om :)

Er werd gesuggereerd dat de iPhone helemaal niet in Europa zou KUNNEN werken, omdat het de 2 frequenties die hier gebruikt worden mist, en precies dat is dus een groot misverstand. Apple heeft altijd aangegeven dat het quadband gsm zou zijn, de FCC heeft er daar alleen maar 2 getest ipv alle 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Booster schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Er werd gesuggereerd dat de iPhone helemaal niet in Europa zou KUNNEN werken, omdat het de 2 frequenties die hier gebruikt worden mist, en precies dat is dus een groot misverstand. Apple heeft altijd aangegeven dat het quadband gsm zou zijn, de FCC heeft er daar alleen maar 2 getest ipv alle 4.
Als nog is het de vraag of C wel een roaming provider in Nederland heeft. Ik denk namelijk van niet omdat elke klant die ik voorbij zie komen met C hier niet werken. En dan vertellen ze telkens dat ze wel roaming aan hebben staan. Maar we kunnen natuurlijk mieren gaan neuken, maar die telefoon is gewoon niet bedoeld voor Europa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:19
[...]

Sterker nog de FCC in de VS test de overige freq's niet eens. Waarom zouden ze? Deze worden toch niet gebruikt in de VS...

Zie hier voor meer info...

Debunk: sleep easy, the iPhone's still a quad-band worldphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:50:
[...]

Als nog is het de vraag of C wel een roaming provider in Nederland heeft. Ik denk namelijk van niet omdat elke klant die ik voorbij zie komen met C hier niet werken. En dan vertellen ze telkens dat ze wel roaming aan hebben staan. Maar we kunnen natuurlijk mieren gaan neuken, maar die telefoon is gewoon niet bedoeld voor Europa. :)
Wie bedoel je met C?

Overigens is het natuurlijk wel zeer belangrijk of die banden daadwerkelijk ondersteunt worden. Ik denk dat we daar vanuit kunnen gaan. Dan zijn er twee mogelijkheden. Je roamt met de Amerikaanse (AT&T) simkaartje + abbo hier in NL. In dat geval zou ik aanraden om niet teveel te bellen of eerst de lotto te winnen :P . De tweede mogelijkheid is dat je de simlock (is volgens mij nog niet zeker dat die erop zit) eraf te halen en dan een NL kaartje erin te stoppen. Dat werkt dan hier verder prima, alleen mis je een paar functies (visual voicemail etc.).

Simlock erafhalen zal geen groot probleem zijn, voor zover ik weet is dat nu toe bij elk model telefoon gelukt. De iPhone staat zo in de belangstelling (vooral omdat die niet vanaf dag 1 wereldwijd leverbaar) is, dat die simlock massaal aangevallen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cingular.

't is idd niet 100% zeker dat Cingular 'm zal simlocken, maar wel 99.99% ;)

Als je 'm zou unlocken en hier gebruiken mis je idd minimaal de visual voicemail (vin'k zelf niet zo boeiend omdat ik voicemail niet gebruik), maar belangrijker: wie zegt dat je de GPRS-instellingen kunt veranderen? Het ding is nu exclusief beschikbaar bij Cingular, dus wellicht zitten die instellingen er hardcoded in.

Ugh, * CyBeR kan niet wachten tot WWDC als 't ding (ws.) eindelijk verkocht gaat worden en al deze vragen in een keer opgelost kunnen worden :P

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik denk dat het weghalen van de simlock niet echt een probleem wordt, er is zoals al genoemd ontzettend veel belangstelling voor en er zal veel in het werk worden gesteld om die simlock op de dag van de release zelfs nog weg te halen.

Maar denk ook aan wat Apple wil, en wat de belangen zijn. Ik denk eigenlijk dat Apple JUIST het liefst heeft dat het ding snel geunlocked wordt. Dat zou juist voor veel hogere verkoopaantallen zorgen. Punt is dat ze binnen hun deal met AT&T wel moeten kunnen aantonen dat ze alles in het werk hebben gesteld om unlocken te vermoeilijken.

Hardcoded GPRS-settings e.d. lijken me ook onwaarschijnlijk. Ze zullen vast niet 1-2-3 te veranderen zijn, maar hardcoden lijkt me erg vreemd. Als je abo afloopt mag je het ding wel unlocken en er een ander abo in steken neem ik aan, dan heb je die settings gewoon nodig.
Booster schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:37:
... maar hoeft de FCC enkel de 2 banden die in de USA gebruikt worden te testen.
... de FCC heeft er daar alleen maar 2 getest ipv alle 4.
Flatwhite schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:13:
Sterker nog de FCC in de VS test de overige freq's niet eens. Waarom zouden ze? Deze worden toch niet gebruikt in de VS...
Oh écht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:23

BaT

Ik kan niet wachten tot die iPhone uitkomt. Lijkt me een ideaal toestelletje. Ook dat je overal waar je bent even fatsoenlijk een website er bij kan halen. (ik ga er van uit dat ik browsen op zo'n telefoon voornamelijk alleen gebruik i.c.m. Wifi en dus niet extra ga betalen voor een duur internet abo.)
Natuurlijk kost het ding vooral veel omdat het de naam Apple draagt; maar het lijkt mij ideaal :

Als je op de bank zit tvgids.nl op dat ding openen en daar heb je je tv gids.
Als je een recept van internet hebt gehaald om iets te koken; waarom uitprinten; je kan je telefoon zo weer in je broekzak doen.
Een mailje/sms versturen zonder irritant t-9 bediening of kleine k*t-knopjes.
's ochtends in bed ff tweakers.net / fok lezen; zonder je bed uit te stappen of zo'n laptop op je schoot te zetten.

Allemaal van die kleine dingetjes die het eigenlijk niet waard zijn om daarvoor een apparaat van x aantal honderden euro's aan te schaffen; maar het zijn nou wel de dingen die ik wel zou gaan doen als ik hem zou kopen. Een mooie kleine compacte laptop is het eigenlijk. Als er nou ook nog een leuk tekst verwerkertje bijzit; is het helemaal compleet. Dat ie kan bellen is ook mooi meegenomen trouwens ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:37:
Cingular.

't is idd niet 100% zeker dat Cingular 'm zal simlocken, maar wel 99.99% ;)

Als je 'm zou unlocken en hier gebruiken mis je idd minimaal de visual voicemail (vin'k zelf niet zo boeiend omdat ik voicemail niet gebruik), maar belangrijker: wie zegt dat je de GPRS-instellingen kunt veranderen? Het ding is nu exclusief beschikbaar bij Cingular, dus wellicht zitten die instellingen er hardcoded in.
Cingular heet nu dus AT&T: zie bijv. hier. ;)
CyBeR schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:24:
Daar weet ik van, maar dat neemt niet weg dat dat bedoeld werd met 'C' :P
Doh :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar weet ik van, maar dat neemt niet weg dat dat bedoeld werd met 'C' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat was idd C :P

Overigens is de simlock verwijderen een stuk lastiger dan je denkt. Je moet letterlijk de software hacken om het eraf te halen en laat nou OSX daar nou net om bekendstaan dat het niet makkelijk is. ;) Ik zie dat dus niet zo snel gebeuren.

En wat nou als je telefoon software problemen heeft of het is een doa, terug vliegen naar de VS. :? We moeten wel rieeel blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 20-05-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

BaT schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:05:
Ik kan niet wachten tot die iPhone uitkomt. Lijkt me een ideaal toestelletje. Ook dat je overal waar je bent even fatsoenlijk een website er bij kan halen. (ik ga er van uit dat ik browsen op zo'n telefoon voornamelijk alleen gebruik i.c.m. Wifi en dus niet extra ga betalen voor een duur internet abo.)
Natuurlijk kost het ding vooral veel omdat het de naam Apple draagt; maar het lijkt mij ideaal :

Als je op de bank zit tvgids.nl op dat ding openen en daar heb je je tv gids.
Als je een recept van internet hebt gehaald om iets te koken; waarom uitprinten; je kan je telefoon zo weer in je broekzak doen.
Een mailje/sms versturen zonder irritant t-9 bediening of kleine k*t-knopjes.
's ochtends in bed ff tweakers.net / fok lezen; zonder je bed uit te stappen of zo'n laptop op je schoot te zetten.

Allemaal van die kleine dingetjes die het eigenlijk niet waard zijn om daarvoor een apparaat van x aantal honderden euro's aan te schaffen; maar het zijn nou wel de dingen die ik wel zou gaan doen als ik hem zou kopen. Een mooie kleine compacte laptop is het eigenlijk. Als er nou ook nog een leuk tekst verwerkertje bijzit; is het helemaal compleet. Dat ie kan bellen is ook mooi meegenomen trouwens ;)
Als het je echt alleen hierom te doen is dan zou ik niet op de iphone gaan wachten. De E-Ten X500+ kan dit bv ook allemaal met een 480x640 scherm, ideaal om op te surfen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Webwereld:
Foutje Engadget keldert koers Apple

Dinsdag 22 mei 2007, 10:41 - Door een hoax te publiceren op het populaire gadget-blog Engadget, daalde de aandelenkoers van pc-fabrikant Apple binnen zes minuten met 4 procent.

In geld uitgedrukt betekende dat een verlies van 4 miljard dollar, zo meldt Security.nl. Het blog publiceerde een e-mail waarin stond dat de Iphone is uitgesteld tot oktober 2007. Het aankomende nieuwe besturingssysteem Leopard zou uitgesteld zijn tot januari 2008.

Donderdag postte Ryan Block van Engadget een verklaring dat het een hoax betrof. De bewuste e-mail is verstuurd naar meerdere Apple-medewerkers. Een van deze werknemers heeft het bericht doorgestuurd naar Engadget. Apple ontkent dat het om een officieel bericht gaat. Wie het bericht wel verzonden heeft en met welk motief, is onduidelijk.
Oeps foutje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
Mex schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:14:
[...]

Als het je echt alleen hierom te doen is dan zou ik niet op de iphone gaan wachten. De E-Ten X500+ kan dit bv ook allemaal met een 480x640 scherm, ideaal om op te surfen dus.
Windows mobile is verre van ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mex schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:14:
[...]

Dat is zeker geen slecht alternatief. Helaas heersen er nogal wat vooroordelen over Windows (Mobile). Maar goed, er zijn ook wel negatieve punten. Vooral de browser kan eigenlijk absoluut niet meer mee in 2007. Gezien hetgeen Nokia heeft weten neer te zetten met een op Safari (eik Webkit) gebaseerde browser, zal de iPhone op dat gebied stukken beter zijn dan een op WM gebaseerde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:56:
[...]

Dat is zeker geen slecht alternatief. Helaas heersen er nogal wat vooroordelen over Windows (Mobile). Maar goed, er zijn ook wel negatieve punten. Vooral de browser kan eigenlijk absoluut niet meer mee in 2007. Gezien hetgeen Nokia heeft weten neer te zetten met een op Safari (eik Webkit) gebaseerde browser, zal de iPhone op dat gebied stukken beter zijn dan een op WM gebaseerde telefoon.
IE voor WM6 heeft deze problemen niet meer. Je kan nu op elke site komen, zelfs op mijnpostbank.nl en dat wil wel wat zeggen. Jammer genoeg geen tabs, maar alles wordt wel goed gerenderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:59:
[...]

IE voor WM6 heeft deze problemen niet meer. Je kan nu op elke site komen, zelfs op mijnpostbank.nl en dat wil wel wat zeggen. Jammer genoeg geen tabs, maar alles wordt wel goed gerenderd. :)
Het is zeker verbeterd t.o.v. WM 5, zo is de browser nu een stuk sneller. Maar probeer eens wat Google diensten uit :P De AJAX ondersteuning is echt brak. Geen flash ondersteuning etc. Daarnaast vind ik de Symbian browser ook stukken beter in het scalen van pagina's. "One Column" view is leuk op een schermpje met een relatief lage resolutie, maar zodra je naar 640*480 gaat is het toch leuker om 't echte desktop browser gevoel te hebben. Voor de data hoef je het ook niet meer te laten, Wifi en UMTS zit gewoon standaard op de meeste Windows Mobile en Symbian telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Het is zeker verbeterd t.o.v. WM 5, zo is de browser nu een stuk sneller. Maar probeer eens wat Google diensten uit :P De AJAX ondersteuning is echt brak. Geen flash ondersteuning etc. Daarnaast vind ik de Symbian browser ook stukken beter in het scalen van pagina's. "One Column" view is leuk op een schermpje met een relatief lage resolutie, maar zodra je naar 640*480 gaat is het toch leuker om 't echte desktop browser gevoel te hebben. Voor de data hoef je het ook niet meer te laten, Wifi en UMTS zit gewoon standaard op de meeste Windows Mobile en Symbian telefoons.
Klopt. Gelukkig ziet MS het ook in en komen ze dus met die nieuwe browser die nu in beta stadium is. Het is de verwachting dat die IE gaat opvolgen op een MS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:09:
Dat was idd C :P

Overigens is de simlock verwijderen een stuk lastiger dan je denkt. Je moet letterlijk de software hacken om het eraf te halen en laat nou OSX daar nou net om bekendstaan dat het niet makkelijk is. ;) Ik zie dat dus niet zo snel gebeuren.

En wat nou als je telefoon software problemen heeft of het is een doa, terug vliegen naar de VS. :? We moeten wel rieeel blijven.
OS X niet makkelijk te hacken? En alle mensen die Mac OS X op hun niet-Apple PC draaien dan? En de gekraakte Apple TV? Om nog maar te zwijgen over de talloze hacks voor Mac OS X programma's. Reken er maar op dat er genoeg mensen aan de slag zullen gaan met de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Hoedje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Gebruik eens een x een Nserie toestel. Die browser werkt nu al perfect! In en uitzoomen!
Landscapemodus! Ik kan gewoon iedere website goed bekijken hoor! En me N95 zelfs op
de tv aansluiten en browsen!

Ik denk dat de iphone al ver achter loopt op een N95. Niet alleen qua features maar ook qua software. Aangezien ik met de N95 ook kan zoeken (intern of on the web), google maps er ook gratis op kan ;) En alles ook meteen zonder lastige zaken geconfigureerd wordt!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Relax, het is de eerste Apple phone, niet zo gek dat-ie technisch nog niet zo goed is als een Nokia. De verwachtingen worden veel te hoog gelegd - als ze een hip uitziende telefoon brengen met een handige muziek GUI, support voor email/web, die makkelijk te syncen is met een Mac en niet al te buggy is gaat-ie gewoon prima verkopen en gaat de vlag uit bij Apple. De alles-wegvagende, world domination phone komt later echt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35

Soul__assasin

de Belbelg

inderdaad zolang het toestel doet wat ze beloven hebben ze ons geen leugens wijsgemaakt.

Het enige wat niet in hun voordeel spreek nu is dat het toestel super gehyped is en dat er heel veen buzzz rond gemaakt is waardoor mensen een uber product verwachten. Mac adepten kopen wss toch de iphone dus hun marktpositie is verzekerd.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik ben het eigenlijk niet met jullie eens! Juist de laatste tijd lees je steeds meer mensen die gewoon een telefoon willen die duidelijk is en niet een die veel meer features heeft. Waar op dit moment de ware innovatie ligt is in de gebruiksvriendelijkheid van telefoons. Ik heb zelf een Nokia N73 gehad maar ik vond het echt een onding om te besturen. Laat staan voor niet tweakers. Als Apple het voor elkaar krijgt om een nette duidelijke telefoon te maken dan is dat best knap! De meeste mensen willen helemaal geen podcasts dowloaden op hun telefoon via wifi, of hoge kwaliteit foto's maken met hun mobiel, maar willen gewoon de meest gebruikte features gebruikersvriendelijk op hun mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lt. Marx schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:59:
Ik ben het eigenlijk niet met jullie eens! Juist de laatste tijd lees je steeds meer mensen die gewoon een telefoon willen die duidelijk is en niet een die veel meer features heeft. Waar op dit moment de ware innovatie ligt is in de gebruiksvriendelijkheid van telefoons. Ik heb zelf een Nokia N73 gehad maar ik vond het echt een onding om te besturen. Laat staan voor niet tweakers. Als Apple het voor elkaar krijgt om een nette duidelijke telefoon te maken dan is dat best knap! De meeste mensen willen helemaal geen podcasts dowloaden op hun telefoon via wifi, of hoge kwaliteit foto's maken met hun mobiel, maar willen gewoon de meest gebruikte features gebruikersvriendelijk op hun mobiel!
Is die telefoon dan niet een beetje te duur als het zo simpel mogelijk moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Weet iemand waar dat "GPS-navigator" op slaat?

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/247/457794164_d8ae853b64_o.jpg
Voor het geval die niet werkt: http://farm1.static.flick...57794164_d8ae853b64_o.jpg

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Google Maps, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het zal idd om google maps gaan. Wederom heb je daar nog weinig aan als je niet van internet gebruik kunt maken in de EU. En je moet er ook een leuk data abo`tje bij hebben anders wil t niet echt werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Als het om Google maps gaat zou ik het dom vinden om te adverteren met GPS, aangezien je voor zover ik weet niet gebruik kan maken van GPS (zoals een TomTom bijvoorbeeld). Zou het niet gewoon kunnen zijn dat er *toch* GPS in het apparaat zal worden ingebouwd? Of als losse module bij kan worden gekocht?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat alle tweakers hun plannen om de simlock te verwijderen mogen opbergen..

Een verkoper in de Apple shop vertelde me dat als je de iPhone koopt de simkaart er meteen mee inzit en niet te vervangen is, dus vanachter geen klepje om batterij/simkaart te vervangen.. :o :( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is niet wat herr jobs zei toen 'ie 't ding presenteerde. Dat lijkt me ook zeker voor een europese versie heel sterk trouwens.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:42:
Ik denk dat alle tweakers hun plannen om de simlock te verwijderen mogen opbergen..

Een verkoper in de Apple shop vertelde me dat als je de iPhone koopt de simkaart er meteen mee inzit en niet te vervangen is, dus vanachter geen klepje om batterij/simkaart te vervangen.. :o :( 8)7 |:(
Grootste onzin uiteraard. Er is een fake review ergens verschenen waar dit werd gemeld. Maar Steve Jobs zal het wel beter weten, hij heeft zelf het klepje getoont waar de simkaart zit. Overigens zou het ook idioot zijn, wat nou als je na 2 jaar beslist geen abonnement meer te nemen maar naar prepaid van Hi wil? Het is je eigendom, die telefoon, dan moet dat toch kunnen? Simlock is natuurlijk altijd te verwijderen, lijkt me.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:59:
Dat dacht ik ook, dus ik verwachtte voor de iPhone eigenlijk een soort "2-Nano's-op-elkaar-geplakt" phone: simpel bellen + muziek en, met een beetje mazzel, ook email. Product voor de massamarkt, precies dat waar Sony-Ericsson met hun Walkman phones nu ongeloofelijk mee binnenloopt. In plaats daarvan kwamen ze nu met een forse smartphone met een featurelist van hier tot Tokio. Gedurfde stap, en ik snap ook wel dat gadget-freaks helemaal los gaan hierop en dat je met zo'n ding veel grotere marges kan maken, maar zoiets in 1 keer perfect krijgen is verdomd moeilijk.

Over die "vaste simkaart" discussie: Europa is redelijk uniek met zijn "vrije" telefoons waar je met een ander simkaartje van provider switcht. In de VS en Japan zijn toestellen doorgaans onherroepelijk gelocked aan een provider. Grote kans dus dat daar wel een "vastgelaste" SIM in zit en in die voor Europa niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 23-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In de VS is 't idd niet geheel ondenkbaar, maar hier wel. Sowieso mag je in Belgie op die manier telefoons niet verkopen (geSIMlocked, laat staan met een vaste SIM), en hier ben je verplicht na een jaar een eventuele SIMlock gratis te verwijderen.
In plaats daarvan kwamen ze nu met een forse smartphone met een featurelist van hier tot Tokio.
Klopt, maar het is wel zo dat in tegenstelling tot nokia e.d., Apple wel goed is in het maken van user-interfaces. Die zich weliswaar niet altijd houden aan de guidelines (Apple is zelf de grootste schender van de Mac HIG), maar wel intuitief werken.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
In de VS zijn er idd toestellen die gewoon een soort ID mee krijgen en geen simkaarten hebben. Dit zijn wel toestellen op de CDMA, T-CDMA of PDC netwerk (ook in nippon land!).
De gsm toestellen in Amerika hebben gewoon een simkaartje! Uiteraard is het niet geheel onmogelijk om ook een gsm telefoon met een ID uit te rusten! (lijkt mij).

Wellicht dat google het mogelijk maakt om je gps ontvanger aan je google maps te koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 17:04
CyBeR schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:51:
Sowieso mag je in Belgie op die manier telefoons niet verkopen (geSIMlocked, laat staan met een vaste SIM), en hier ben je verplicht na een jaar een eventuele SIMlock gratis te verwijderen.
Hoezo verplicht ? Je mag toch zelf weten of je dat ding er na een jaar afhaalt of niet..
Ow zo bedoel je.. je zinsbouw was me niet helemaal duidelijk..

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 23-05-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Ik ga in midden juli tot midden augustus naar Amerika.. Dan wil ik graag een moddervette iphone meenemen... Nou lees ik overal dat de iphone exclusief met Cingular leverbaar is.. Als ik er 1 koop, wil ik ook mijn KPN simkaartje erin kunnen stoppen als ik weer naar Nederland kom.. Kan ik geen iPhone zonder Cingular kopen waarna ik in Nederland het apparaat om kan hacken naar KPN?
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
d4r4h4n schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:14:
Ik ga in midden juli tot midden augustus naar Amerika.. Dan wil ik graag een moddervette iphone meenemen... Nou lees ik overal dat de iphone exclusief met Cingular leverbaar is.. Als ik er 1 koop, wil ik ook mijn KPN simkaartje erin kunnen stoppen als ik weer naar Nederland kom.. Kan ik geen iPhone zonder Cingular kopen waarna ik in Nederland het apparaat om kan hacken naar KPN?
MVG
Werkt wel zodra er een provider is die de services ondersteunt. Bellen lukt natuurlijk wel standaard :)

[ Voor 14% gewijzigd door hereweare67893 op 24-05-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
JvH schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:16:
[...]

Nee, hij zal niet werken in Nederland. Werkt namelijk niet op de 900/1800mhz band. In de VS werken ze met 1900mhz.
:O Zoals al meerdere keren gezegd is: het is gewoon een quad-band toestel, dus dat zal het probleem niet zijn. Zie http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
d4r4h4n schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:14:
MVG
Deze vraag is al meerderemalen in dit topic aanbod gekomen. Even een stukje terug bladeren en dan zal je een antwoord vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chris_eBK schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:21:
[...]

:O Zoals al meerdere keren gezegd is: het is gewoon een quad-band toestel, dus dat zal het probleem niet zijn. Zie http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html
Ah crap, dacht me te herinneren dat het juist niet zo was. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Ok, dat de iPhone Quad Band was wist ik ja. Mijn vraag is alleen of je de iPhone hacken zodat je er een Europese provider (KPN) kan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door d4r4h4n op 24-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
d4r4h4n schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:09:
Ok, dat de iPhone Quad Band was wist ik ja. Mijn vraag is alleen of je de iPhone hacken zodat je er een Europese provider (KPN) kan gebruiken?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
d4r4h4n schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:09:
Zolang de Telefoon zelf nog niet uit is kunnen hackers er ook niets mee.
Kijk maar naar de Apple Tv, die was redelijk snel gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dahlia schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Zolang de Telefoon zelf nog niet uit is kunnen hackers er ook niets mee.
Kijk maar naar de Apple Tv, die was redelijk snel gehackt.
Verder idd een interessant gegeven. Echter mogen we dat soort zaken zo en zo niet bespreken op GoT, dus dat is verder niet interessant voor ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
DaannO schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:43:
[...]

Verder idd een interessant gegeven. Echter mogen we dat soort zaken zo en zo niet bespreken op GoT, dus dat is verder niet interessant voor ons. :)
Het was tevens ook niet mijn bedoeling om er dieper over in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wel een btje natte vinger werk. De iPhone is nog niet eens uit of ze weten al wat de opvolger/verbeterde versie gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat heeft een hoog "captain obvious" gehalte. Als mensen GPS in hun mobiel willen, dan komt die vroeg of laat ook in de iPhone.

Gezien het succes van de N95 (ik kan het nauwelijks geloven, maar volgens de charts is dat in de UK de bestverkopende telefoon op het moment, we hebben het een toestel van >€500 !!!) lijkt het toch dat GPS wel een redelijke 'killer app' aan het worden in het smartphone segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouser schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:35:
Ik wil hem ook hebben maar ik vind dat 8gig toch echt te weinig ik wacht wel even totdat er een uitbreiding komt van 20gig ofzo..
dan kun je nog llkr lang wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:34:
Dat heeft een hoog "captain obvious" gehalte. Als mensen GPS in hun mobiel willen, dan komt die vroeg of laat ook in de iPhone.

Gezien het succes van de N95 (ik kan het nauwelijks geloven, maar volgens de charts is dat in de UK de bestverkopende telefoon op het moment, we hebben het een toestel van >€500 !!!) lijkt het toch dat GPS wel een redelijke 'killer app' aan het worden in het smartphone segment.
Ik verkoop er zo'n 10 op een dag! (n95 that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kijk zelf erg uit naar de iPhone, maar ga hem alleen kopen als er ook een SDK voor beschikbaar komt (dwz: het wordt een smartphone, geen featurephone).
Na de afgelopen jaren steeds meer te zijn afgedwaald naar een smartphone met een klein schermpje (van een pda met 3.5" scherm naar een met 3.8" en nog wat andere formaten, naar een smartphone met 2.8" en toen naar 2.4") en het OS van de telefoons van alle grote spelers in het smarthoneveld geproefd te hebben (Windows Mobile, Palm OS, Symbian) , ben ik denk ik toch weer toe aan een groter beeldscherm.
Ook kijk ik er naar uit omdat ik bij de Treo 650 die ik nu gebruik wat tegen de beperkingen begin aan te lopen mbt tot multitasking en mijn N73 ook niet echt lekker werkt (slechte stabiliteit MP3 speler).

Maar ja, ik wacht eerst maar de reviews af en verder het zal nog wel een tijdje duren voor dat Europa aan de beurt is...

offtopic:
[quote]nils7 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:20:
[...]

[/quote]
Ik verkoop er geen!

Eeh, wat ik wilde zeggen: wil je die uitspraak wat relativeren? Bijvoorbeeld een vergelijking met het aantal telefoons dat je per dag verkoopt? Nu is het nogal nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
sunoke schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:29:
Ik kijk zelf erg uit naar de iPhone, maar ga hem alleen kopen als er ook een SDK voor beschikbaar komt (dwz: het wordt een smartphone, geen featurephone).
Na de afgelopen jaren steeds meer te zijn afgedwaald naar een smartphone met een klein schermpje (van een pda met 3.5" scherm naar een met 3.8" en nog wat andere formaten, naar een smartphone met 2.8" en toen naar 2.4") en het OS van de telefoons van alle grote spelers in het smarthoneveld geproefd te hebben (Windows Mobile, Palm OS, Symbian) , ben ik denk ik toch weer toe aan een groter beeldscherm.
Ook kijk ik er naar uit omdat ik bij de Treo 650 die ik nu gebruik wat tegen de beperkingen begin aan te lopen mbt tot multitasking en mijn N73 ook niet echt lekker werkt (slechte stabiliteit MP3 speler).

Maar ja, ik wacht eerst maar de reviews af en verder het zal nog wel een tijdje duren voor dat Europa aan de beurt is...

offtopic:
[quote]nils7 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:20:
[...]

[/quote]
Ik verkoop er geen!

Eeh, wat ik wilde zeggen: wil je die uitspraak wat relativeren? Bijvoorbeeld een vergelijking met het aantal telefoons dat je per dag verkoopt? Nu is het nogal nietszeggend.
offtopic:
Het is zo en zo niets zeggend omdat bij GSM`s het gadget gehalte erg hoog ligt. Dus als er iets nieuws uitkomt waarop iedereen zit te wachten dan verkoopt dat als een tierelier. Voorbeeld is ook de SE W800i en nog een paar. Ze zijn de eerste periode niet aan te slepen en daarna heeft iedereen ze al en is het niet meer speciaal. Dit is gewoon een trendmatige feit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik wacht ook al weken op de LG Prada. Erg stoere telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
alienfruit schreef op zondag 27 mei 2007 @ 04:23:
En hier een videoreview van (een van)/(de) grote iPhone concurrent(en). Ziet er gelikt uit. Maar ja, een vergelijking met de iPhone is er nog niet te maken helaas.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
alienfruit schreef op zondag 27 mei 2007 @ 04:23:
De Prada heeft voor mij een erg groot nadeel. Het schuifbalkje is erg moeilijk te bedienden met je vinger. Ik had er even mee gespeeld en even normaal scrollen zat er niet bij. Verder werkt het allemaal prima, alleen reageert hij soms een beetje traag en laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:06:
[...]

De Prada heeft voor mij een erg groot nadeel. Het schuifbalkje is erg moeilijk te bedienden met je vinger. Ik had er even mee gespeeld en even normaal scrollen zat er niet bij. Verder werkt het allemaal prima, alleen reageert hij soms een beetje traag en laat. :)
De Prada heeft toch ook geen multitouch? En wat voor software draait daar op? Dan vind ik de Samsung Fx00 (?) met het uitschuifbare toetsenbordje en de mooie WM6 skin toch een beter alternatief. Alhoewel de filmpjes die daarvan circuleren een bediening laten zien, die echt traag reageert :+

Overigens is dit wel interessant om te lezen, wat is er nu allemaal gepatenteerd van de iPhone?. Het gaat onder andere in op de verschillende manieren om een aanraak interface te realiseren etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 27-05-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:14:
[...]

De Prada heeft toch ook geen multitouch? En wat voor software draait daar op? Dan vind ik de Samsung Fx00 (?) met het uitschuifbare toetsenbordje en de mooie WM6 skin toch een beter alternatief. Alhoewel de filmpjes die daarvan circuleren een bediening laten zien, die echt traag reageert :+

Overigens is dit wel interessant om te lezen, wat is er nu allemaal gepatenteerd van de iPhone?. Het gaat onder andere in op de verschillende manieren om een aanraak interface te realiseren etc.
Geen multitouch idd. Maar wel een beetje het zelfde idee het is namelijk ontwikkeld door LG zelf. De software naam weet ik eigenlijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Mooi gedaan die Prada maar zeker geen iPhone. en als je het filmpje ziet moet je ook nog eens een duur pak kopen. Met de iPone kan je gerust een jeans aanhebben. Tevens vindt ik hem een ietsje donker scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:14:
Raar hoor. Multitouch/multifinger gestures, ok die zijn nieuw, maar een aantal van de zaken die daaronder genoemd worden bestaan al heel lang.
- "Full screen touch screen display covering almost all the area of the hand-held device and operated mainly through on screen buttons", dat lijkt verdomd veel op mijn Nokia 7710 uit 2005. En voor elke PDA trouwens.
- "iPod, Cellphone and Internet Communicator in one device. Functions changes through software. Switching between applications (Phone, iPod, Internet) through on screen buttons", dit geldt voor elke telefoon van de afgelopen vijf jaar
- "System for sensing ambient light", dat zit nu in bv de automatische screendimmer van de SE 850i (hoe lichter het buiten is, hoe helderder het display)
- "When motion is applied to the device (gesturing, shaking, hand waving, etc.), it is transmitted through the housing to the motion sensor", dat zit in een aantal Samsung telefoons waar je een gesprek kan beantwoorden of de sms editor starten door een bepaalde beweging met de telefoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Dreamvoid schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:57:
[...]

Raar hoor. Multitouch/multifinger gestures, ok die zijn nieuw, maar een aantal van de zaken die daaronder genoemd worden bestaan al heel lang.
- "Full screen touch screen display covering almost all the area of the hand-held device and operated mainly through on screen buttons", dat lijkt verdomd veel op mijn Nokia 7710 uit 2005. En voor elke PDA trouwens.
- "iPod, Cellphone and Internet Communicator in one device. Functions changes through software. Switching between applications (Phone, iPod, Internet) through on screen buttons", dit geldt voor elke telefoon van de afgelopen vijf jaar
- "System for sensing ambient light", dat zit nu in bv de automatische screendimmer van de SE 850i (hoe lichter het buiten is, hoe helderder het display)
- "When motion is applied to the device (gesturing, shaking, hand waving, etc.), it is transmitted through the housing to the motion sensor", dat zit in een aantal Samsung telefoons waar je een gesprek kan beantwoorden of de sms editor starten door een bepaalde beweging met de telefoon te maken.
Je hebt ook geen patent op wat iets doet, maar HOE hij dat doet. De techniek die gebruikt wordt om voor bv ambient light sensing is gepatenteerd.. Als een bedrijf dat op een totaal andere manier doet, dan mag dat gewoon.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.