iPhone gelanceerd

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

De Prada heeft voor mij een erg groot nadeel. Het schuifbalkje is erg moeilijk te bedienden met je vinger. Ik had er even mee gespeeld en even normaal scrollen zat er niet bij. Verder werkt het allemaal prima, alleen reageert hij soms een beetje traag en laat. :)
Aha, ik vind hem zelf mooier en goedkoper dan de iPhone. Alleen jammer dat het geen multitouch interface heeft. Maar dat is wel op te lossen ;) iPhone lijkt wel verdacht veel op de Prada lijken wel broer en zus... en de Prada was toch al eerder bekend dan de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

alienfruit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:58:
[...]

Aha, ik vind hem zelf mooier en goedkoper dan de iPhone. Alleen jammer dat het geen multitouch interface heeft. Maar dat is wel op te lossen ;) iPhone lijkt wel verdacht veel op de Prada lijken wel broer en zus... en de Prada was toch al eerder bekend dan de iPhone :)
Zo'n apparaat heb je niet in een paar dagen uit de grond gestampt hoor, mocht je willen insinueren dat het design van de iPhone afgekeken is van de LG Prada.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat multi-touch is toch alleen handig om te zoomen, iets dat je niet constant aan het doen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 02:15:
Dat multi-touch is toch alleen handig om te zoomen, iets dat je niet constant aan het doen bent?
En het on-screen tobo. shift gewoon vast kunnen houden zoals je gewend bent bijvoorbeeld. Het gebrek aan het tegelijk twee plekken aan kunnen raken is wat touchscreens op dit moment zo kut maakt om te gebruiken. Ik denk dat een multi-touch display een hoop van die kutheid wegneemt, zonder dat we zelf heel erg hard doorhebben dat we 't op die manier gebruiken, buiten dus de momenten waar je expliciet twee vingers tegelijk gebruikt zoals 't zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik zeg ook niet binnen een paar dagen maar meer 8-10 maanden. Als je ziet hoe rap Nokia of Motorola de basis van een nieuwe telefoon heeft... Maar goed Motorola is dan ook klant van het bedrijf waar ik werk :) Ze gaan een paar spellen meeleveren die we hebben gemaakt voor een nieuwe telefoon. Die telefoon was binnen 8 maanden toch echt nagenoeg uitgewerkt. Nu ze alleen druk bezig met de UI e.d. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
CyBeR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 02:31:
[...]

En het on-screen tobo. shift gewoon vast kunnen houden zoals je gewend bent bijvoorbeeld
En dan? one-handed tikken zal dan niet gaan.... Denk ook niet dat ze dat zo oplossen!
Op een Qwertytoetsenbord van computer of laptop werkt het wel maar tijdens een smsje te gelijkertijd shift en en een letter te kiezen levert leuke tafferelen op!
alienfruit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 06:41:
Ach, ik zeg ook niet binnen een paar dagen maar meer 8-10 maanden. Als je ziet hoe rap Nokia of Motorola de basis van een nieuwe telefoon heeft... Maar goed Motorola is dan ook klant van het bedrijf waar ik werk :) Ze gaan een paar spellen meeleveren die we hebben gemaakt voor een nieuwe telefoon. Die telefoon was binnen 8 maanden toch echt nagenoeg uitgewerkt. Nu ze alleen druk bezig met de UI e.d. :-)
Een geheel nieuwe telefoon ontwikkelen duurt zo'n 2 jaar (van idee tot de winkel). Dan bedoel ik wel echt nieuwe telefoons en niet van die door ontwikkelde evoluties....

[ Voor 43% gewijzigd door nils7 op 29-05-2007 16:34 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nils7 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:31:
[...]

En dan? one-handed tikken zal dan niet gaan.... Denk ook niet dat ze dat zo oplossen!
Op een Qwertytoetsenbord van computer of laptop werkt het wel maar tijdens een smsje te gelijkertijd shift en en een letter te kiezen levert leuke tafferelen op!
Leuke taferelen? Zoals bijvoorbeeld een hoofdletter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
CyBeR schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:32:
[...]

Leuke taferelen? Zoals bijvoorbeeld een hoofdletter?
Pak je telefoon en probeer eens met de telefoon in 1 hand.... met diezelfde hand een smsje te tikken en dan nog eens 2 toetsen in te drukken/aan te raken ;)

Sorry maar het meerendeel smst toch met 1 hand..

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nils7 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:35:
[...]

Pak je telefoon en probeer eens met de telefoon in 1 hand.... met diezelfde hand een smsje te tikken en dan nog eens 2 toetsen in te drukken/aan te raken ;)

Sorry maar het meerendeel smst toch met 1 hand..
Ik zou 't bijzonder fijn vinden als mensen eens ophielden de iPhone te vergelijken met hun huidige telefoon, zeker qua bediening tenzij die ook een volledig toetsenbord heeft. Je kunt zover ik gezien heb de iPhone prima bedienen met twee duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

nils7 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:31:
Er zit dan vast nog wel een capslock naast hoor ;)

Maar met shift scheelt toch weer een handeling. Ik denk ook dat het multi-touch het typen kan versnellen ten opzichte van single-touch, omdat je toetsen ook sneller achter elkaar in kunt drukken. Nog voor je de eerste knop helemaal losgelaten hebt kan de volgende aanslag alweer geregistreerd worden, dat is met single-touch niet mogelijk.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:40:
Ik zou 't bijzonder fijn vinden als mensen eens ophielden de iPhone te vergelijken met hun huidige telefoon, zeker qua bediening tenzij die ook een volledig toetsenbord heeft. Je kunt zover ik gezien heb de iPhone prima bedienen met twee duimen.
Klopt, ik bedien mijn 7710 (zelfde concept als de iPhone) ook met twee duimen, net als bv een PSP. Nadeel vind ik wel dat eenhandige bediening lastig is, maar dat heb je met alle grote smartphones/pda's/blackberries.

Engadget meldt trouwens dat je de iPhone in de VS alleen voor $599 in combinatie met een 2 jaars abo met 'unlimited data' kan kopen. Als ze dat hier gaan doen wordt-ie wel erg duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Ik was daar al bang voor.
Als ze dat gaan doen dan moeten ze er maar eens rekening mee houden dat de telefoon niet zo'n storm gaan lopen... In Europa leven we i.t.t. de US niet op de leningen etc. (tenminste dat dacht ik) Een gadget telefoon bij het duurste 2jrs abbo en dan nog € 550 betalen dat gaat veel mensen denk ik te gek worden...

[pure speculatie]
Gokje: 2 jaar 35,- (ik verzin maar wat) per maand = € 840,- Dan de telefoon er nog bij a € 550,- geeft samen: € 1390,-
Of te wel bijna € 60,- in de maand om te bellen...
Nou, als mensen hier al hun vaste lijn van kpn opzeggen omdat ze € 18,- per maand (ex belkosteb) te duur vinden...
Nou ja, we moeten het ook maar afwachten...
[/pure speculatie]

Van Tweakers
Overigens meldde Engadget (staat nu ook op de Cingular website) eergisteren dat je in de VS de iPhone alleen voor $599 (8 GB model) of $499 (4 GB model) in combinatie met een 2 jaars voice (vanaf $40 p/m) + het 'unlimited data' abonnement ($20 p/m) bij Cingular zal kunnen kopen.
Even de $ in € veranderen, want dat gaan ze vast wel doen, ongeacht de € - $ verhouding.
Geeft een telefoon die per maand voor 2 jaar € 84,- gaat kosten. Dit is echt schandalig duur.
Dan kun je beter een simonly telefoon, een tomtom, én een ipod kopen.
Met een simonly abbo ben je zeer goedkoop uit, een tomtom, eenmalige kosten en die ipod kun je dan eventueel ook wel gaan veranderen in een zen of weet ik veel wat.

Als dit waarheid gaat worden dan is het tijd om putjes apple te gaan inslaan...

[ Voor 39% gewijzigd door omitz op 30-05-2007 14:06 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De keren dat ik in de VS was viel mij juist op dat de Nederlanders allemaal zulke dure telefoons hebben. Een telefoon kan hier niet duur genoeg zijn (alleen al als ik kijk naar het aantal mensen met die nokia 8800), vraag mij niet waarom, maar al die kleine koters lopen tegenwoordig met telefoons rond waar een gezin een maand rond van kan komen.
Oftewel als de mensen/jeugd het een mooie telefoon vind wordt hij wel verkocht ongeacht de prijs, al denk ik dat er nog wel wat van die 600 euro afgaat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
omitz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Van Tweakers

[...]

Even de $ in € veranderen, want dat gaan ze vast wel doen, ongeacht de € - $ verhouding.
Geeft een telefoon die per maand voor 2 jaar € 84,- gaat kosten. Dit is echt schandalig duur.
Dan kun je beter een simonly telefoon, een tomtom, én een ipod kopen.
Met een simonly abbo ben je zeer goedkoop uit, een tomtom, eenmalige kosten en die ipod kun je dan eventueel ook wel gaan veranderen in een zen of weet ik veel wat.

Als dit waarheid gaat worden dan is het tijd om putjes apple te gaan inslaan...
Ik heb zowel de link die je gaf (naar de FP) als de link van de FP naar Engadget bekeken. Maar ik kan nergens je quote vinden :P . Maar goed, je moet er wel rekening mee houden dat de telefoons en abonnementen in Amerika gewoon veel duurder zijn. Daarbij blijft het natuurlijk wel altijd een duur product...

Edit: overigens heeft AT&T sowieso nog niet de officiële prijs van de abbo's bekendgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 30-05-2007 14:49 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Quote is van een reactie op het tweakersbericht, de 3e om precies te zijn.

Ik heb nu overigens ook even gezocht op beide sites en kan die prijzen ook niet vinden.
Op de Cingular website is ook alweer het een en het ander weggehaald... Ik mis daar ineens de Apple link...

Ach, laten we maar wachten tot de abbo-introduktie van dit toestel. Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen, want ik wil dit toestel wel hebben... (maar wel tegen een normale prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij maar gewoon een redelijk cheapy abbo met goeie telefoon (SE K800i), en een goeie mp3 speler.. het idee van Apple is natuurlijk fantastisch, maar geef me dan een telefoon met 30gb, en waarvan de prijs toch 200 dollar lager is.. Dan ben je goed bezig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb dat bericht op FP geschreven :) De bronnen:
- Eerder was al bekend dat er alleen icm een 2-jaars abo verkocht ging worden. Toen werd nog gespeculeerd dat dit ook met de goedkope $9.99 data bundel kon.
- op Engadget stond eergisteren een interview met de quote (=AT&T) dat ze alleen met 'unlimited data' bundel ($19.99) gaan verkopen.
- Als je vervolgens naar de Cingular website gaat en kijkt hoe duur hun abo's zijn, dan zie je het goedkoopste voice abo $39.99.
- Voila: $2000 voor 2 jaar iPhonen.

[ Voor 52% gewijzigd door Dreamvoid op 30-05-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is wel een heel samenhangend verhaal chapeau :z. De eerste website is al van 9 januari. Terwijl er in het halfjaar daarna niets officieel over bevestigd is, toch wel vreemd nietwaar. Daarnaast zal mijn engels heel slecht zijn, maar ik haal hier toch echt niet een verplicht data abbo uit: "people are going to be asked to have an unlimited [data] package". Tot slot, zal ik je eerste bron wel verkeerd interpreteren, maar daar staat ook dat ze de tarieven voor de (data)plannen waarschijnlijk aan gaan passen bij de lancering van de iPhone.

Misschien heb je gelijk hoor. Maar de stelligheid waarmee je het brengt slaat volgens mij nergens op. Ik kan ook een willekeurige bron nemen, bijv. het AT&T billingsystem waarin staat dat de iPhone ook als prepaidtelefoon geleverd gaat worden. Maar goed, nog even wachten en dan weten we het zeker.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mijn verhaal is gebaseerd op door Cingular/AT&T zelf uitgebrachte officiele quotes en berichten, geen geruchten. Uiteraard, die geruchten kunnen waar zijn, en als ze het anders doen en de iPhone icm 1 jaars abo, prepaid of met forse prijsverlagingen van de abos gaan doen kan het goedkoper worden. Maar dat geldt dan ook voor alle andere telefoons. Ik kan me in elk geval moeilijk voorstellen dat ze bij de iPhone een gratis databundel of spotgoedkoop bellen gaan weggeven en voor een Treo, N95 of Blackberry niet - het blijven commerciele jongens, zeker in de VS. De prijzen voor data zijn sinds dat artikel in Januari ook al aangepast: toen kostten het 'unlimited' pakket nog $40, nu nog maar $20.

En dit soort kosten zijn niet zo heel extreem hoor, ik heb hetzelfde vanmiddag bij KPN ingevuld, en daar krijg je de Nokia N95 (OK, die heeft wat betere specs maar zal toch een grote concurrent zijn) voor iets van €350 bij een 2 jaars 40 €/m spraak + 20 €/maand data. Dat is pakweg €1800 (!), en dit soort abo's vliegen op het moment de deur uit alsof het niets is (zoals boven al gemeld).

Het grote verschil is dat je dat toestel los kan kopen, en de iPhone (voor zover Cingular het heeft aangekondigd) niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Dreamvoid op 30-05-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's jammer voor de amerikanen >:)
wat wel bekend is over de iPhone is dat er waarschijnlijk een 3G module inkomt en dit alles afhangt van Orange die blijkbaar de iPhone is nederland gaat introduceren maar Apple twijfelt omdat de accuduur hier geweldig van achteruit gaat. Orange is van plan de iPhone te verkopen voor 500 icm 2 jarig abbonoment. Los zal deze €700 (+/-1000$) gaan kosten.

Bron http://www.iphoneclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Analisten verwachten een groot tekort aan iPhones Wel opmerkelijk hoeveel vraag er is voor een product met zo een prijskaartje eraan. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Da's jammer voor de amerikanen >:)
wat wel bekend is over de iPhone is dat er waarschijnlijk een 3G module inkomt en dit alles afhangt van Orange die blijkbaar de iPhone is nederland gaat introduceren maar Apple twijfelt omdat de accuduur hier geweldig van achteruit gaat. Orange is van plan de iPhone te verkopen voor 500 icm 2 jarig abbonoment. Los zal deze €700 (+/-1000$) gaan kosten.

Bron http://www.iphoneclub.nl
Volgens mij is dat echt onzin en doet de bron een beetje natte vinger werk. Ik denk echt niet dat Apple kiest voor een carrier die op de rand van de afgrond staat en die net pas UMTS aanbied. Om over het bereik nog maar niet te beginnen. En ik denk dat ze Europa in een keer willen dekken met een provider. :)

[ Voor 71% gewijzigd door DaannO op 03-06-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
omitz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Ik was daar al bang voor.
Als ze dat gaan doen dan moeten ze er maar eens rekening mee houden dat de telefoon niet zo'n storm gaan lopen... In Europa leven we i.t.t. de US niet op de leningen etc. (tenminste dat dacht ik) Een gadget telefoon bij het duurste 2jrs abbo en dan nog € 550 betalen dat gaat veel mensen denk ik te gek worden...
Dat is in België normaal hoor.. Hier kennen ze het principe van:"2jaar abbo=gratis gsm" ofzo helemaal niet, hier neem je een abbo en zorg je zelf maar voor je gsm.
Ikzelf bekijk het wel eerst even, hoe duur hij hier wordt en hoe hij door reviews geraakt, vooral voor het onscreen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

DaannO schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:07:
Analisten verwachten een groot tekort aan iPhones Wel opmerkelijk hoeveel vraag er is voor een product met zo een prijskaartje eraan. :)

[...]

Volgens mij is dat echt onzin en doet de bron een beetje natte vinger werk. Ik denk echt niet dat Apple kiest voor een carrier die op de rand van de afgrond staat en die net pas UMTS aanbied. Om over het bereik nog maar niet te beginnen. En ik denk dat ze Europa in een keer willen dekken met een provider. :)
Rand van de afgrond? Hier in NL zijn ze de kleinste en staat het bedrijf in de etalage, maar het is nog steeds een van de grootste internationale telco's, qua omzet redelijk vergelijkbaar met Vodafone.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
vooghel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:54:
[...]

Rand van de afgrond? Hier in NL zijn ze de kleinste en staat het bedrijf in de etalage, maar het is nog steeds een van de grootste internationale telco's, qua omzet redelijk vergelijkbaar met Vodafone.
Das dan het bedrijf van france telecom waar jij het over hebt. Ik heb het over Orange Nederland, die 2 horen dus binnenkort niet meer bij elkaar en Orange NL gaat niet zo goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar zal het Apple uitmaken wat Orange NL doet? Waarschijnlijk zullen ze een pan-Europese telco kiezen om zaken mee te doen, en dan is Orange/FT net zo'n goede partij als Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
DaannO schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:07:
De Nokia N95 is net zo duur, en die zijn ook niet aan te slepen.

Blijft natuurlijk ook de vraag: gelden de prijzen die genoemd woden voor de 4 GB of voor de 8 GB versie (in de VS $499 resp. $599)?

€700 als losse toestelprijs is trouwens al een stuk concurrerender (vgl Nokia N95 = €650). Maar wie koopt er in vetersnaam dan die bundel? Los toestel + sim-only abo is veel goedkoper dan.

Als Orange NL inderdaad wordt verkocht kan het nog vervelend worden trouwens, want dan heeft Orange/France Telecom hier als zo ongeveer enige land in West-Europa helemaal geen operator meer - wie gaat er dan de iPhone voeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 03-06-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
vooghel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:54:
[...]

Het is maar wat je vergelijkbaar noemt de (operationele) winst van Vodafone is veel hoger en de omzet is toch ook een stuk hoger (ongeveer 25%). Daarbij is Vodafone in veel meer landen actief en lijkt mij daarom een stuk interessanter voor Apple. Het grote "probleem" bij Orange zit echter als je gaat kijken naar de hoeveelheid klanten, dat is iets van 75 miljoen vs. 200 miljoen voor Vodafone. Ik geloof dat zelfs T-Mobile meer klanten heeft, ongeveer 100 miljoen (wel incl. Amerika).

Edit, dit is wel een leuk overzichtje, de aantallen die ik zei kloppen wel ongeveer: http://en.wikipedia.org/w..._mobile_network_operators.
Dreamvoid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:46:
[...]
Als Orange NL inderdaad wordt verkocht kan het nog vervelend worden trouwens, want dan heeft Orange/France Telecom hier als zo ongeveer enige land in West-Europa helemaal geen operator meer - wie gaat er dan de iPhone voeren?
Dat probleem heeft Apple altijd, welke provider ze ook kiezen, ze zullen nooit elk land in Europa kunnen bedienen met één provider. Alhoewel ik niet weet hoe belangrijk bijv. Oost-Europa voor ze is.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 03-06-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
-=oops=-

(daar zag ik iets pas na deze reply wat deze reply nogal onnozel maakte, vandaar de knip..)

[ Voor 184% gewijzigd door omitz op 03-06-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:08:
[...]
Het is maar wat je vergelijkbaar noemt de (operationele) winst van Vodafone is veel hoger en de omzet is toch ook een stuk hoger (ongeveer 25%). Daarbij is Vodafone in veel meer landen actief en lijkt mij daarom een stuk interessanter voor Apple. Het grote "probleem" bij Orange zit echter als je gaat kijken naar de hoeveelheid klanten, dat is iets van 75 miljoen vs. 200 miljoen voor Vodafone. Ik geloof dat zelfs T-Mobile meer klanten heeft, ongeveer 100 miljoen (wel incl. Amerika).
Apple gaat in de VS met Cingular/AT&T in zee, wat een kleinere operator is dan Vodafone, T-Mobile en Orange, dus klantenaantallen alleen zegt niet zoveel.

Belangrijker is dat ze een operator kiezen die het hogere marktsegment bereikt. En daar is Orange NL weer een vreemde eend in de Orange familie. In NL zijn Vodafone en KPN de 'premium' merken en is Orange vooral bekend als relatief budgetmerk. Nergens anders in Europa heeft Orange die positie (wat ook mede de reden is dat Orange NL in de verkoop staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dreamvoid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:29:
[...]

Apple gaat in de VS met Cingular/AT&T in zee, wat een kleinere operator is dan Vodafone, T-Mobile en Orange, dus klantenaantallen alleen zegt niet zoveel.

Belangrijker is dat ze een operator kiezen die het hogere marktsegment bereikt. En daar is Orange NL weer een vreemde eend in de Orange familie. In NL zijn Vodafone en KPN de 'premium' merken en is Orange vooral bekend als relatief budgetmerk. Nergens anders in Europa heeft Orange die positie (wat ook mede de reden is dat Orange NL in de verkoop staat).
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Orange geen partij is voor de EU. Niet alleen door het Nederland gebeuren, maar ook dat het netwerk niet overal de zelfde diensten aanbied die Apple wel wil gaan uitrollen zoals bijv de voicemail.

Imho zijn Vodafone en T-mobile de gegadigden voor de EU omdat ze elk land mee pakken en een geavanceerd netwerk hebben. Verder is dit gewoon koffiedik kijken en houden we het nieuws in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
T-Mobile zit weer niet in Frankrijk, Italie, Spanje en Belgie, en die markt is net zo groot als UK + Duitsland, die zal Apple zeker niet willen laten liggen. Vodafone is de enige die (vrijwel) overal in de "oude" EU zit. Telefonica, Orange en T-Mobile komen daarna, alledrie vergelijkbaar in dekking: in veel maar niet alle landen. En dan heb je nog de kleintjes: KPN, TeliaSonera, Telenor en TIM. Die kan Apple gebruiken om de "gaten" op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Dreamvoid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:30:
T-Mobile zit weer niet in Frankrijk, Italie, Spanje en Belgie, en die markt is net zo groot als UK + Duitsland, die zal Apple zeker niet willen laten liggen. Vodafone is de enige die (vrijwel) overal in de "oude" EU zit. Telefonica, Orange en T-Mobile komen daarna, alledrie vergelijkbaar in dekking: in veel maar niet alle landen. En dan heb je nog de kleintjes: KPN, TeliaSonera, Telenor en TIM. Die kan Apple gebruiken om de "gaten" op te vullen.
Zal me eigenlijk ook niet verbazen als KPN straks een contract met Apple afsluit...
Zullen er op dit moment niet al luitjes zijn die het al weten? Apple zou toch een keer in gesprek moeten gaan met providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
omitz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Zal me eigenlijk ook niet verbazen als KPN straks een contract met Apple afsluit...
Zullen er op dit moment niet al luitjes zijn die het al weten? Apple zou toch een keer in gesprek moeten gaan met providers...
Gaat allemaal heel snel die besprekeningen. Ze zijn zich nu nog aan het concentreren op de US maar ze hebben wel hun verschillende divisies gemeld dat ze moeten gaan rondkijken naar geschikte providers, denk ik. :P

En als een maand de iPhone in de US zit dan pas zal Steve jobs overvliegen naar de EU. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De Amerikaanse release is vastgezet op 29 juni.

Oh en d'r zijn nieuwe tv ads: http://www.apple.com/iphone/ads/ waarin ze eindelijk nemo vervangen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De kleine lettertjes zijn ook leuk "minimum two year activation plan." Grappig om te zien trouwens dat deze commercials heel erg gaan over wat je ermee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:16:
...Grappig om te zien trouwens dat deze commercials heel erg gaan over wat je ermee kunt doen.
Dat is uiteindelijk toch iets wat mensen graag goen, aan hun vrienden showen wat hun telefoon allemaal wel niet kan, geen betere manier om mensen naar de winkel te krijgen dan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die iPod coverflow is wel heel erg gaaf hoor, ik denk dat dit ook op de nieuwe iPods komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Hoedje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:16:
De kleine lettertjes zijn ook leuk "minimum two year activation plan." Grappig om te zien trouwens dat deze commercials heel erg gaan over wat je ermee kunt doen.
Hoezo is dat grappig? Wat zou je anders moeten laten zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
lowfi schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Hoezo is dat grappig? Wat zou je anders moeten laten zien? :)
Het is grappig omdat Apple verder juist voor 't gevoel ging bij de "hello" commercial en bijv. de al heel lang lopende "silhouette" campagne voor de iPod. Dit is dus duidelijk weer een andere richting t.o.v. hun huidige commercials. Ook bij bijv. de Mac commercials voor de computers gaat 't meer om de grap en het gevoel.

Terwijl het hier echt puur om de inhoud gaat en wat je ermee kunt doen. Dat vertoont weer veel overeenkomsten met wat Nintendo deed met de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

Ik denk dat Tmobile hier in Nederland wel een voor de hand liggende keuze zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Waarom T-Mobile ipv Vodafone?? In mijn ogen is Vodafone vooruitstrevender en daardoor een betere keus voor de iPhone.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

LaZZ schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:50:
Waarom T-Mobile ipv Vodafone?? In mijn ogen is Vodafone vooruitstrevender en daardoor een betere keus voor de iPhone.
gewoon een gevoel die ik erbij heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:12:
Die iPod coverflow is wel heel erg gaaf hoor, ik denk dat dit ook op de nieuwe iPods komt :)
Is de "overgang" van Coverflow op de iPhone nou anders?? Kan me nog herinneren dat op de MacWorld Keynote de overgang naar Coverflow een beetje anders ging.

Je zag de albumart echt draaien in plaats van de nu gebruikte fade-out/in...vind dit mooier IMO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:15:
[...]

Is de "overgang" van Coverflow op de iPhone nou anders?? Kan me nog herinneren dat op de MacWorld Keynote de overgang naar Coverflow een beetje anders ging.

Je zag de albumart echt draaien in plaats van de nu gebruikte fade-out/in...vind dit mooier IMO :D
Volgens mij gaat het hetzelfde als in iTunes:

http://www.apple.com/iphone/ipod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daklem schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:46:
Ik denk dat Tmobile hier in Nederland wel een voor de hand liggende keuze zal zijn. :)
Ik denk 't niet. T-Mobile zit namelijk ook in de VS en daar is 't Cingular/ATT geworden. Als 't in de VS ook met T-Mobile ging zou de keus hier idd voor de hand liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 04-06-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik voorspel je: de hoogste bieder voor de EU :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:11:
[...]

Ik denk 't niet. T-Mobile zit namelijk ook in de VS en daar is 't Cingular/ATT geworden. Als 't in de VS ook met T-Mobile ging zou de keus hier idd voor de hand liggen.
Op zich zijn T-Mobile Europe en VS redelijk zelfstandig. Dat zie je vrij goed met de branding (die vrij verschillend is, afgezien van het logo :)) en de telefoons die ze voeren. Daarnaast bieden ze niet echt landelijke dekking in Amerika, dus zijn ze eigenlijk al geen partij in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/969.gif

Hij is weer sterk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Mja. Ondertussen zou het me niks verbazen als er niet minstens één dode valt bij de introductie van die I-phone. Het zij door uitgedroogde freaks die een week van te voren al voor een Apple store gaan bivakkeren, gefrustreerde personen die met wapens gaan zwaaien omdat de Iphone overal in 3min is uitverkocht, of iemand die het slachtoffer wordt van een roofmoord ofzo. :/

Maar goed, hopelijk zit er één of andere imperfectie aan (krasjes ofzo), waardoor de hele hype wat inelkaar zakt. Persoonlijk ben ik het ding nu al beu, al was het maar vanwege de dagelijkse hoeveelheid "nieuws" en speculaties. :O Ik heb niks tegen Apple hoor, maar met al die hype zou je bijna gaan denken dat ze de mobiele telefoon hebben uitgevonden.
[/rant]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Atomsk schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:27:
Mja. Ondertussen zou het me niks verbazen als er niet minstens één dode valt bij de introductie van die I-phone. Het zij door uitgedroogde freaks die een week van te voren al voor een Apple store gaan bivakkeren, gefrustreerde personen die met wapens gaan zwaaien omdat de Iphone overal in 3min is uitverkocht, of iemand die het slachtoffer wordt van een roofmoord ofzo. :/

Maar goed, hopelijk zit er één of andere imperfectie aan (krasjes ofzo), waardoor de hele hype wat inelkaar zakt. Persoonlijk ben ik het ding nu al beu, al was het maar vanwege de dagelijkse hoeveelheid "nieuws" en speculaties. :O Ik heb niks tegen Apple hoor, maar met al die hype zou je bijna gaan denken dat ze de mobiele telefoon hebben uitgevonden.
[/rant]
Geniaal hoe ze iedereen zo opgefokt krijgen. Ijzer sterke marketing kunnen veel nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Bartjeee schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:32:
[...]

Geniaal hoe ze iedereen zo opgefokt krijgen. Ijzer sterke marketing kunnen veel nog wat van leren.
Het steekt nog veel mooier in elkaar. Apple heeft amper marketing voor de iPhone gehad tot nu toe. Ze hebben alle de geruchten aangewakkerd en toen ging het van zelf. Ideaal voor een bedrijf dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bartjeee schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:32:
[...]

Geniaal hoe ze iedereen zo opgefokt krijgen. IJzer sterke marketing kunnen veel nog wat van leren.
'IJ' doen we met twee hoofdletters in het Nederlands

Tsja. Het is ook een product wat al twee jaar lang 'elk moment' aangekondigd zou worden. Apple begint eigenlijk nu pas met de PR ervoor dmv tv-ads. Afgezien van de aankondiging bij MacWorld en de bijbehorende website is dat volgens mij het eerste wat ze doen aan marketing voor de iPhone. Maar omdat dit product dus al twee jaar gerumoured wordt is dat genoeg om flink wat opschudding te veroorzaken. De Apple TV heeft een stuk minder publiciteit gehad, zelfs met PR campagne, omdat dat niet al twee jaar voorspeld wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Het heeft dan ook een beetje meer nieuwswaarde als Apple de enorme markt voor mobieltjes (1 miljard toestellen per jaar!) betreedt dan als Apple zijn entree maakt in de niche markt voor media extenders (zelfs onder techfreaks als Tweakers heeft vrijwel niemand een Slingbox, Pinnacle of MCE Extender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien een beetje offtopic maar toch wel weer ontopc:
check www.htctouch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:50:
[...]

'IJ' doen we met twee hoofdletters in het Nederlands

Tsja. Het is ook een product wat al twee jaar lang 'elk moment' aangekondigd zou worden. Apple begint eigenlijk nu pas met de PR ervoor dmv tv-ads. Afgezien van de aankondiging bij MacWorld en de bijbehorende website is dat volgens mij het eerste wat ze doen aan marketing voor de iPhone.
Ze hebben ook nogal dure zendtijd tijdens de Oscars gebruikt voor de "Hello" teaser commercial.
hasan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:16:
Misschien een beetje offtopic maar toch wel weer ontopc:
check www.htctouch.com
Het komt op mij over alsof HTC als de dood is de boot te missen met de iPhone. Het is veelzeggend dat ze de telefoon niet eens tegenover de iPhone durven te zetten en daarom eerst in Europa uitbrengen (waar de iPhone nog niet te koop is). Anyway, volgens mij is het geen echt alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Ze hebben ook nogal dure zendtijd tijdens de Oscars gebruikt voor de "Hello" teaser commercial.

[...]

Het komt op mij over alsof HTC als de dood is de boot te missen met de iPhone. Het is veelzeggend dat ze de telefoon niet eens tegenover de iPhone durven te zetten en daarom eerst in Europa uitbrengen (waar de iPhone nog niet te koop is). Anyway, volgens mij is het geen echt alternatief.
Ze willen hem ook niet positioneren als de tegenhanger van de iPhone. Ik denk dat ze het even afwachten en dan pas iets in de markt zullen brengen wat ermee moet concurreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:30:
[...]

Ze willen hem ook niet positioneren als de tegenhanger van de iPhone. Ik denk dat ze het even afwachten en dan pas iets in de markt zullen brengen wat ermee moet concurreren. :)
Het kwam op mij en volgens mij aardig wat sites over alsof ze de "thunder" van de iPhone wilden stelen. Een mysterieuze aankondiging daags voor de keynote speech van WWDC. Aan de andere kant is dit wel een hele positieve ontwikkeling, immers door de iPhone gaat iedereen toch nog kritischer naar de eigen producten kijken en dat komt de consument alleen maar ten goede :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Ah die was ik vergeten idd. Dat was overigens wel eenmalig en die commercial kan ik inmiddels niet meer vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:40:
[...]

Het kwam op mij en volgens mij aardig wat sites over alsof ze de "thunder" van de iPhone wilden stelen. Een mysterieuze aankondiging daags voor de keynote speech van WWDC. Aan de andere kant is dit wel een hele positieve ontwikkeling, immers door de iPhone gaat iedereen toch nog kritischer naar de eigen producten kijken en dat komt de consument alleen maar ten goede :9
In welk opzicht is de Touch dan een concurrent van de iPhone volgens jou? Ik namelijk niks vinden dat tegen de iPhone moet werken of is afgekeken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat HTC Touch gebeuren lijkt mij gewoon een Windows Mobile telefoon met een alternatieve frontend voor wat zaakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:15:
Dat HTC Touch gebeuren lijkt mij gewoon een Windows Mobile telefoon met een alternatieve frontend voor wat zaakjes.
Alternatieve wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frontend, GUI, Graphical User Interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:19:
Frontend, GUI, Graphical User Interface.
Bedankt ;)

De GUI is totaal niet nieuw: klik! dus de vraag blijft staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:14:
[...]

In welk opzicht is de Touch dan een concurrent van de iPhone volgens jou? Ik namelijk niks vinden dat tegen de iPhone moet werken of is afgekeken. :?
Bijv. hier http://www.engadget.com/2...ent-a-multi-touch-device/. Het ging mij ook om vooraf ;).

The plot thickens:
Apple Removes '2 Year Contract Required' Note from iPhone Ads
When Apple posted the first of the iPhone ads on Sunday night, a small blurb was included at the end of each ad indicating that a 2 year contract is required for service.

As noted by TUAW, when Apple added the latest iPhone ad to their website, they replaced all the ads with new ones that have removed that line altogether.

Clearly, Apple made a conscious decision to remove the line from all the advertisements, but the quesiton is why? Will there be pre-paid options, or other flexible ways to sign up for an iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
Een linkje naar de nieuwe advertentie (zonder "2 Year Contract Required") klik :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chris_eBK op 07-06-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Chris_eBK schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:53:
Een linkje naar de nieuwe advertentie (zonder "2 Year Contract Required") klik :)
Alle ads zijn aangepast, staat nergens meer 2 year contract bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:46:
[...]

Bijv. hier http://www.engadget.com/2...ent-a-multi-touch-device/. Het ging mij ook om vooraf ;).

The plot thickens:

[...]
Ja oke, maar het is dus geen multitouch geval geworden en dus geen concurrent van de iPhone toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:00:
Ja oke, maar het is dus geen multitouch geval geworden en dus geen concurrent van de iPhone toch?!
Waarom niet? De fiets is toch ook een concurrent van de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:41:
[...]
Waarom niet? De fiets is toch ook een concurrent van de auto...
Ik bedoel dus of ze hem ook als dusdanig willen positioneren en van welke eigenschappen moet hij het dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:46:
[...]

Ik bedoel dus of ze hem ook als dusdanig willen positioneren en van welke eigenschappen moet hij het dan hebben?
Achteraf niet echt natuurlijk, daar heb je wel een punt hooguit de touchbediening. Maar dat zie je ook al bij Samsung en LG, dus dat is niet echt iPhone specifiek, als 't nou multitouch was :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:46:
Simpel: dezelfde functie vertolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:11:
[...]
Simpel: dezelfde functie vertolken.
Dat is het hem dus, dat doe hij niet en dat willen ze denk ik ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:16:
Dat is het hem dus, dat doe hij niet en dat willen ze denk ik ook niet. ;)
Ik ben bang dat je de simpele uitleg niet hebt begrepen en dat je dus nu zit te denken aan bijvoorbeeld multitouch, wat simpelweg geen functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Inderdaad, de iPhone blijft nog steeds concurrentie van elke andere smartphone, omdat het qua functionaliteit precies hetzelfde doet. Alleen met een andere bedieningsinterface.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't is idd een concurrent van elke telefoon die rond dezelfde prijs ligt. Niet eens per see smartphones, hoewel 't tegenwoordig lastig is een niet-smartphone te vinden voor meer dan zo'n 200-250 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Laatst online: 17-08-2024
De Iphone is maar voor 1 telecom aanbieder. Dit omdat de profider ook het 1 en ander moet aanpassen aan hun service en netwerk. Wat ik me opeen af zat te vragen....

Kan die telefoon wel open en kan je daar wel een sim kaartje in stoppen. Ik denk het namelijk niet.
Ik denk dat het gewoon zo een gesloten systeem is zoals de Ipod en dat je dus helemaal geen andere profider simkaart in de Iphone kan doen.

Op foto's zie je ook nergens een knopje op de achterkant om hem open te maken......
dus de telefoon kopen in de US voor hier heeft dan helemaal geen nut.

Of zit ik er nu geweldig naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56
Volgens anderen in dit topic zit je er inderdaad geweldig naast. :P
Lees even vanaf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Chillem.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:16:
Volgens anderen in dit topic zit je er inderdaad geweldig naast. :P
Lees even vanaf hier.
Volgens steve Jobs zit er aan de boven kant "a little tray for your simcard" check de keynote als hij een rondje langs de zijdes van de iphone doet. maarreh nog 21 dagen en we weten het zowiezo.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 dagen? Wat kost het toestel in €??? mijn p910 is gestolen en misschien is dit een leuke vervanger, hoewel ik al een ipod nano1st gen. heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de iphone zo'n 400 euro kost ga ik ervoor maar duurder doe ik het niet... Ik moet binnen het budget blijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:01:
21 dagen? Wat kost het toestel in €??? mijn p910 is gestolen en misschien is dit een leuke vervanger, hoewel ik al een ipod nano1st gen. heb...
Dan mag je nog een halfjaar wachten voordat hij in de EU is. ;)

CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:28:
't is idd een concurrent van elke telefoon die rond dezelfde prijs ligt. Niet eens per see smartphones, hoewel 't tegenwoordig lastig is een niet-smartphone te vinden voor meer dan zo'n 200-250 euro.
Het was ook niet de vraag of de iPhone concurentie zou hebben, maar meer van probeert HTC de Touch met de iPhone te meten en dan wel hoe? Volgens mij is dat toch echt niet het geval. Dan moeten we toch echte even wachten op de iPhone killer (die er volgens mij al lang is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:03:
Als de iphone zo'n 400 euro kost ga ik ervoor maar duurder doe ik het niet... Ik moet binnen het budget blijven he ;)
Ga dan maar vast iets anders uitzoeken, want ze gaan m echt niet voor €400 neerzetten, niet als alle vergelijkbare telefoons in de markt > €600 kosten. Apple is geen prijsvechter, hoe graag we dat ook zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Wat een ongenadig cool apparaat is het :D
Alleen jammer dat er geen GPS in zit en dat je hem niet gewoon alvast uit de VS kunt importeren :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik vind dit weer een beetje te ver gezocht eigenlijk dus ik ga hem ook niet op mn site plaatsen :P
20% van alle iPhones gaat retour [vr 8 jun 2007, 09:57]
Insiders en de happy few die (meest Apple medewerkers) die al het genoegen van de iPhone hebben mogen ervaren zijn er nagenoeg zeker van: De kans is groot dat 20% van de iPhone kopers het toestel binnen afzienbare tijd terugbrengen naar de winkels vanwege het bijzonder onhandige virtuele qwerty toetsenbord.

Ook John Dvorak (gadget watcher) kreeg deze dagen een telefoontje van een Apple insider: So here is the latest I've heard, and it comes from yet another industry insider. I got a call last night. "I think it's time to sell Apple short," said the voice.
"I think that's premature," I responded. "What have you heard?"
"The keyboard is a disaster, and people are going to return the phone in droves. I'm guessing 20% will go back."
"It's not the scenario I'm predicting," I said. "Besides, Jobs said the keyboard is great."
"No, he didn't. He said that if you 'trust the keyboard you can really fly.' Nobody will get that far. It's frustrating to use."
The conversation drifted off and I wasn't convinced, because I do not think people are going to buy the Apple phone because they want to type on it, aldus Dvorak.

Op zich ben ik het deels wel eens met het commentaar dat Dvorak op bovenstaande voorspelling geeft: Een consument koopt geen iPhone om er op te typen, maar (en daarom ben ik het maar deels met hem eens) als het gebruik van functies zoals SMS en IM gedwarsboomd blijken te worden door het onhandige keyboard, dan kan dat zeerzeker een issue worden bij de keuze om wel of geen iPhone te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
wat is er zo anders aan dat toetsenbord in vergelijking met een on-screen toetsenbord van een pda-phone?
ik heb een Eten X500 en het onscreen toetsenbord kan ik ook perfect met mn vingers bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dvorak heeft zich altijd negatief over apple uitgelaten. Niks nieuws dus.

Daarbij vraag ik me af of de mening van zon "self proclaimed expert" er toe doet. Amerika zit vol met dat soort dr phil achtige onbenullen.

Laten we gewoon afwachten tot 29 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dvorak is voor de gein juist niet degene die het zegt. Lees zijn eigen artikel maar 's goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
addictive schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:48:
wat is er zo anders aan dat toetsenbord in vergelijking met een on-screen toetsenbord van een pda-phone?
ik heb een Eten X500 en het onscreen toetsenbord kan ik ook perfect met mn vingers bedienen :)
Het is ongeveer 2 a 3x zo klein als een wm5 telefoon maar Steve zei dat de iPhone herkent welke toets je wilt hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
CyBeR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:58:
Dvorak is voor de gein juist niet degene die het zegt. Lees zijn eigen artikel maar 's goed.
Oeps... ik ging er maar weer even vanuit dat de beste man negatief was.

Nou ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Het is ongeveer 2 a 3x zo klein als een wm5 telefoon maar Steve zei dat de iPhone herkent welke toets je wilt hebben. ;)
Huh, of je bedoelt het andersom of ik snap 't niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/1181289080iPhone-Keyboard.jpg

Damn, sommige Nederlandse sites... Een gesprek van een marktanalist en een industry insider (wat dus echt van alles kan zijn). De insider zegt "i'm guessing 20% will go back", wat maakt de NL site ervan:
Insiders en de happy few die (meest Apple medewerkers) die al het genoegen van de iPhone hebben mogen ervaren zijn er nagenoeg zeker van: De kans is groot dat 20% van de iPhone kopers het toestel binnen afzienbare tijd terugbrengen naar de winkels vanwege het bijzonder onhandige virtuele qwerty toetsenbord.
Right 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik snap wel waar dit vandaan komt. Het virtuele keyboard op mijn Nokia 7710 (die heeft ook alleen een touchscreen, geen toetsen) is namelijk een drama. Zelfs na 2 jaar gebruik tik ik constant mis, met dubbele letters, en langzamer dan met toetsen. Als ik dat ding niet gratis had gekregen had ik m direct voor een HTC-met-toetsenbord ingeruild.

Ik had er eigenlijk op gerekend dat de iPhone met een flinke verbetering zou komen, al zou ik niet zo snel weten hoe dat er dan uit zou zien. Dit artikel lijkt erop te duiden dat dit nog steeds een zwak punt is. Voor hetzelfde geld valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:14:
[...]

Huh, of je bedoelt het andersom of ik snap 't niet:

[afbeelding]

Damn, sommige Nederlandse sites... Een gesprek van een marktanalist en een industry insider (wat dus echt van alles kan zijn). De insider zegt "i'm guessing 20% will go back", wat maakt de NL site ervan:

[...]

Right 8)7
Als je bijv hier naar kijkt: http://www.zombienexus.ne..._skins16_presentation.png dan zie je dat die toetsen veel groter zijn dan van de iPhone. De iPhone heeft kleine toetsen die de positie van je finger beter schijnen te herkennen, vandaar dat ze wat kleiner zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Snap niet zo goed wat je duidelijk wil maken met dat plaatje. Dat is immers geen qwerty keyboard.

Krijg bij dat plaatje echt zon winamp skin idee trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Als je bijv hier naar kijkt: http://www.zombienexus.ne..._skins16_presentation.png dan zie je dat die toetsen veel groter zijn dan van de iPhone. De iPhone heeft kleine toetsen die de positie van je finger beter schijnen te herkennen, vandaar dat ze wat kleiner zijn. :)
Die zijn toch nog groter bij de iPhone:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebvk.com/blog/media/1/20070109-macworld07_22_399x600.jpg.

Maar ik dacht dat je het over het toetsenbord had:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebvk.com/blog/media/1/20070109-macworld07_18_426x600.jpg

vs. WM5.0

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/spain/windowsmobile/_assets/images/about/tours/ppcpe/2002/sms1.jpg
lowfi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:45:
Snap niet zo goed wat je duidelijk wil maken met dat plaatje. Dat is immers geen qwerty keyboard.
Wel hoor, alleen de letter die je aantikt wordt groter terwijl je hem aantikt om aan te geven dat je hem jawel aantikt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 08-06-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPhone keyboard lijkt me idd stukken groter dan een WM5/WM6 keyboard.
Vind zelf het keyboard op WM6 te klein om met vingers te bedienen. Het kan wel, maar ideaal is anders....
Dat iPhone keyboard moet wel heel slecht zijn, wil het niet bedienbaar zijn. Knoppen zien er IMHO groot zat uit... 29 juni, damn, echt benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ervaring met SPB Full Screen Keyboard op een iPAQ 3970 (met een 3.8" scherm). Dit is best te doen ( in landscape ) maar ik kan met niet voorstellen dat het in portrait modus erg fijn zal typen, je hebt namelijk nog geen 6mm per toets beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door sunoke op 08-06-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Official list of specs:
• System requirements
- Mac or PC
- iTunes 7
- Internet access is required, and a broadband connection is recommended
- Mac: Mac with a USB 2.0 port, Mac OS X 10.4.8 or later
- PC: Windows PC with a USB 2.0 port and Windows XP Home or Professional (Service Pack 2)
• External Controls
- Volume Up / Down
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu Button
• Dimensions
- 4.5 x 2.4 x 0.46 inches / 115 x 61 x 11.6mm
• Weight 4.8 ounces / 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Screen size - 3.5 inches
• Screen resolution - 320 x 480 at 160 ppi
• Storage - 4GB or 8GB
• GSM - Quad-band (MHz: 850, 900, 1800, 1900)
• Wireless data
- Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0
• Camera - 2.0 megapixels
• Battery
- Lithium
- Up to 5 hours - Talk / Video / Browsing
- Up to 16 hours - Audio playback
(Battery life varies by use)
• Connectors and other input & output
- 30 pin iPod connector
- 3.5mm jack includes audio and mic support
- SIM tray
- Built-in speaker
- Built-in microphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SIM Tray _/-\o_
Als ze nog ook nog los te koop worden, dan kan een hack nooit ver zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:48
Ook wel super relaxed dat er Wi-Fi op de phone zit.. :)

dion.dev

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.