30 pin iPod connector en 3,5mm jack vind ik erg netjes,
scheelt weer een kabel / verloopstukbende..
scheelt weer een kabel / verloopstukbende..
Wordt in de eerste 10 min. verteld van de keynote welke al van Feb. dateerd dus niet echt ehm "nieuws"matthijst schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:30:
[...]
SIM Tray![]()
Als ze nog ook nog los te koop worden, dan kan een hack nooit ver zijn...
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De globale inhoud misschien, de lijst nietCyBeR schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:59:
Die hele lijst is al maanden bekend.
Welke proc erin zit wordt ws. pas bekend op 't moment dat iemand er een open schroeft. En hij heeft BT 2.0 met al die ongein.DaannO schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:06:
En wat voor proc zit er eigenlijk in? En BT 2.0 met EDR en A2DP? Er missen nog erg veel dingen.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Dat is softwarematig, volgens mij ondersteund Tiger het nog niet. Maar pin me er niet op vast.
Verwijderd
Wat is nu precies de aantrekkingskracht om draadloze headphones te gebruiken om naar muziek te luisteren?DaannO schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:27:
Toch een gemis omdat het voor muziek ideaal is en ook een echte future voor apple zou zijn imho.
Heb je wel is dit topic voorbij zien komen? Bluetooth Stereo (A2DP) topicVerwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:33:
[...]
Wat is nu precies de aantrekkingskracht om draadloze headphones te gebruiken om naar muziek te luisteren?
Bulky'er, zwaardere dingen, met batterijen. (nog iets waar je moet aan denken en dat je niet mag vergeten op te laden). Ik kan mij niet voorstellen dat het storingsvrij is, noch dat het zooo vlot en gebruiksvriendelijk zou werken.
(kijk maar eens rond in PSGG, het is blijkbaar een ware hell om die feature gedurende langere tijd uberhaupt aan de praat te krijgen. Laat staan als er dan weer eens iets vastloopt, op 'onverklaarbare wijze' niet meer werkt enz...)
En zolang de gewone consument die hiermee niet mee lastig gevallen wil worden, deze functie niet gemakkelijk kan opzetten zal het waarschijnlijk niet ondersteund worden. (apple kennende)
Het 'minder kabels' credo, allemaal goed en wel, maar er zijn grenzen. Sommige dingen zijn nu eenmaal meer fool proof en gemakkelijker in gebruik met een kabel. (en dat stoort dus helemaal niet imo). Trouwens al eens de prijs bekeken van AD2P headsets?
Verwijderd
Ik heb mij er een tijdje geleden ook voor geïnteresseerd, en ben net in dat topic ook wat naar info op zoek geweest. Wat ik las was toch niet altijd positief hoor. Veel vastlopers, of moeilijk te configureren met de meeste gsm's. Dat en de prijs (veel duurder voor een bedenkelijke meerwaarde...)DaannO schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:41:
[...]
Heb je wel is dit topic voorbij zien komen? Bluetooth Stereo (A2DP) topic
Ik werk dagelijks met die producten en ze werken perfect en geen storing. Vooral met 2.0 EDR is het een genot om naar muziek te luisteren waardoor je je handen vrij hebt en altijd wendbaar bent.
Het is natuurlijk onzin dat draden beter is dan BT die zich al jaren heeft bewezen en het gebruiksgemak hangt van de software van de telefoon en amper van de headset. Het klinkt mij een beetje in de oren dat iemand die Apple heel leuk vind het standpunt gaat zitten verdedigen van iets wat ze niet in de iPhone hebben opgenomen.
offtopic:
Lol, aan mij vragen of ik wel eens in PSGG kijk
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 21:52 ]
iPhone: geen MMS, IM, 3G, GPRS en GPS
09.06.07 - door Robert Hagen
iPhone: geen MMS, IM, 3G, GPRS en GPSDe iPhone blijft de gemoederen op de diverse gadgetsites flink bezighouden. Op engadget zijn nu scans verschenen van een iPhone-handleiding voor winkelverkopers. Deze zorgt weer voor nieuwe discussies, omdat er dingen in staan die nog niet eerder gemeld waren. Zo zou de iPhone geen MMS en Instant Messaging ondersteunen, en ook geen GPS.
De handleiding telt 33 bladzijden en moet volgens engadget haast wel authentiek zijn.
In het boekje staat ook dat de iPhone geen one-touch dialing ondersteunt (minimaal twee aanrakingen). Daarnaast staat er niet in dat voice dialing wordt ondersteund, maar er staat ook niet in dat dit NIET wordt ondersteund.
Door deze nieuwe informatie lijkt de kritiek op de iPhone enigszins toe te nemen. Steve Jobs zei dat Apple met de iPhone de mobiele telefoon opnieuw heeft uitgevonden, maar deze opmerking begint een klein beetje misplaats te lijken met het ontbreken van basisfeatures als MMS, IM, 3G, een geheugenkaartslot en zelfs GPRS. Wil je internetten op de iPhone als er geen Wifi-hotspot in de buurt is? Vergeet het maar. Een MMS'je versturen? Kan niet. De Google maps-applicatie is ook een stuk minder handig als de iPhone door het gebrek aan GPS niet weet waar je bent.
De iPhone zou volgens Apple de iPod kunnen vervangen, maar met 4GB of 8GB geheugen en zonder de mogelijkheid dit uit te breiden is dat toch wat weinig als je bijvoorbeeld 20GB gewend bent. Tel hier nog bij op het ontbreken van een radio, het naar verluidt slecht bruikbare touchscreen-toetsenbord en je hebt eigenlijk een vrij eenvoudige en dure telefoon die alleen vernieuwend is dankzij het multi-touch touchscreen, de Safari-webbrowser en zijn flitsende gebruikersinterface.
Voor veel mensen zullen de mogelijkheden op de iPhone wel voldoende zijn, maar als je iets hogere eisen stelt aan je telefoon dan zul je toch moeten wachten op de iPhone 2 of voor dezelfde prijs of zelfs minder een telefoon moeten aanschaffen die wel alles heeft, zoals de Nokia N95.
Jezus, zijn die mensen retarded ofzo?Steve Jobs zei dat Apple met de iPhone de mobiele telefoon opnieuw heeft uitgevonden, maar deze opmerking begint een klein beetje misplaats te lijken met het ontbreken van basisfeatures als MMS, IM, 3G, een geheugenkaartslot en zelfs GPRS. Wil je internetten op de iPhone als er geen Wifi-hotspot in de buurt is? Vergeet het maar.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
vind je?Mooooody schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:04:
Een ander alternatief voor de iPhone: http://www.htctouch.com/
Kost de helft van een iPhone en doet hetzelfde.
Knap als je beide apparaten nog niet eens hebt gezien.CyBeR schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:19:
Daar waren we drie pagina's terug al over bezig. De conclusie was "'t is kut".
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 09-06-2007 23:36 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
't is al lang duidelijk dat dat ding gewoon een frontend is voor Windows Mobile. Zodra je daar buiten komt heb je gewoon de standaard WM interface voor je neus, die nou niet echt bekend staat om z'n enorme gebruikersvriendelijkheid.Mooooody schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:35:
[...]
Knap als je beide apparaten nog niet eens hebt gezien.
En het prijsverschil van 300-400 euro is ook wel iets om over na te denken.
Verwijderd
Dat weet jij, dat weet de tweaker.. (daar kan ik zelf ook nog wel achterkomen)CyBeR schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:48:
[...]
't is al lang duidelijk dat dat ding gewoon een frontend is voor Windows Mobile. Zodra je daar buiten komt heb je gewoon de standaard WM interface voor je neus, die nou niet echt bekend staat om z'n enorme gebruikersvriendelijkheid.
iPhone is, qua gebruik, compleet niet te vergelijken met een dergelijke telefoon.
Maar zoals ik al zei, deze discussie is al gevoerd
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2007 23:57 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 10-06-2007 00:02 ]
Ik sluit me bij je laatste regel aan.Mooooody schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:59:
Ik houd ook van gadgets en high-tech spul, maar ik ga echt geen 800 euro uitgeven voor een gsm die minder interessante functies heeft dan de apparaten die nu al voor de helft van het geld te koop zijn (bijv. E-ten 500+, die wél een vga scherm en GPS hebben). Als ik een iPhone koop, moet ik alsnog een navigatiesysteem en pda kopen, het is niet het alles-in-1 apparaat dat Apple ons doet geloven helaas. Het is meer een apparaat met beperkte functies in een simpel te gebruiken en mooi jasje. Kan heel interessant zijn voor een bepaalde groep mensen, maar helaas niet voor mij
Ik ben toch echt niet de enige die de iPhone niet geweldig vindt? Misschien kan een 2e editie mijn aandacht wel trekken.......
Nee hoor. Maar er is wel een "common denominator" onder mensen die not-impressed zijn: ze zitten zich allemaal blind te staren op features en laten gebruiksgemak compleet achterwege. iPhone is niet bedoeld als telefoon-om-alle-andere-apparaten-te-vervangen. Hij is bedoeld als telefoon-die-makkelijk-te-gebruiken-is. Zoals herr Jobs het zei: "The killer app is making calls."Mooooody schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:59:
Ik ben toch echt niet de enige die de iPhone niet geweldig vindt? Misschien kan een 2e editie mijn aandacht wel trekken.......
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2007 00:06 ]
Ik heb een Nokia 6300 die ik voor het bellen heb gekocht. Er zijn aardig wat telefoons door mijn handen gegaan, maar deze doet zijn taak het best. De iPhone is een overhypde gadget waar mensen zich blind op staren, maar als je vraagt waarom ze hem zo graag willen hebben dan komt er niks zinnigs uit hun mond.CyBeR schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:05:
[...]
Nee hoor. Maar er is wel een "common denominator" onder mensen die not-impressed zijn: ze zitten zich allemaal blind te staren op features en laten gebruiksgemak compleet achterwege. iPhone is niet bedoeld als telefoon-om-alle-andere-apparaten-te-vervangen. Hij is bedoeld als telefoon-die-makkelijk-te-gebruiken-is. Zoals herr Jobs het zei: "The killer app is making calls."
Ik kan iig zelf niet wachten tot 'ie in Nederland beschikbaar is. En ik ken zo een stuk of 5 a 6 mensen die er ook onmiddelijk een kopen. De helft daarvan houdt zich professioneel bezig met interfaces trouwens.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ahuh, *knikt*. Dit is iets waar Apple enorm goed is: een markt opzoeken met complexe, veelal japanse (voor als je 't D interview met gates gezien hebtleokennis schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:33:
Way CyBeR zegt klopt wel: zie oa. hier en hier.
Als mensen een telefoon oid moeten uitkiezen gaan ze voor de telefoon met de meeste opties. Als ze hem eenmaal hebben gebruiken ze 10% van die opties en hadden ze liever een meer bruikbare telefoon gehad. Zie ook de iPod: juist doordat hij vanalles niet heeft, kun je minder fout doen, heb je minder keuze, en is hij eenvoudiger te bedienen. Zo ook de iPhone die misschien geen 10 soorten mobiel internet heeft, maar waarop je ook geen 10 mobiel-internet-menuutjes moet doorlopen. Het is de iPod onder de GSM's: beperkt maar simpel en doeltreffend.
En zie hoe dat is gegaan met de iPod."At an invitation only event Apple has released their new MP3 player called the iPod. iPod is the size of a deck of cards. 2.4" wide by 4" tall by .78" thick 6.5 ounces. 5 GB HDD, 10 hr battery life, charged via FireWire. Works as a firewire drive as well. Works in conjunctions with iTunes 2. Here are Live updates"
. No wireless. Less space than a nomad. Lame."
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Zsub op 10-06-2007 01:28 ]
Oh ja johnils7 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:57:
[...]
Wordt in de eerste 10 min. verteld van de keynote welke al van Feb. dateerd dus niet echt ehm "nieuws"
Haters everywhere but I don’t really care
Dat is dus niet zo, jij valt nu alweer, zelfs nadat je erop gewezen bent, in dezelfde valkuil.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:17:
Dat was toen. Vandaag de dag draait alles om megapixels, meer = beter. En dan is 2.0 megapixel wel erg laag.
Dat hebben mensen zelf verzonnen. Herr jobs heeft in de keynote inderdaad in de eerste 10 minuten van de iPhone-aankondiging een korte 'tour' gegeven van de exterior van de iPhone. Een van de items daarbij was 'a little tray for your SIM-card'. Dat was dus al tijden bekend. Evenals dat 'ie een Quad-band GSM phone is. Maar toen kwam de FCC test report uit, waarin de europese GSM-frequenties niet getest hoeven te worden, en trok iedereen zonder kennis van zaken weer z'n eigen conclusies: de iPhone kan niet werken in europa! Terwijl op de site van Apple zelf stond dat 't een Quadband was. En die frequenties niet van belang zijn in de VS, en dus niet getest hoeven te wordne.matthijst schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:24:
[...]
Oh ja joh![]()
Las de laatste tijd steeds vaker dat Amerikaanse iPhone een interne SIM zouden hebbben en niet voor ons GSM netwerk geschikt zouden zijn....
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2007 01:30 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Zsub op 10-06-2007 01:31 ]
Verwijderd
Kom eens naar buiten, en zie gelijk hoeveel mensen mijn telefoon met een camera van slechts 1.3 megapixel maar niks vinden. Omdat de camera slecht is. Ondanks dat ik er vanalles mee kanCyBeR schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:27:
[...]
Dat is dus niet zo, jij valt nu alweer, zelfs nadat je erop gewezen bent, in dezelfde valkuil.
Deze bewering geldt absoluut voor de aankoop van digitale camera's. (Niet voor telefoons). Maar het geinige is dat boven de 6-achtig MP het voor de kwaliteit van je foto weinig uitmaakt omdat 't kwadratisch werkt. 8MP is in hoogte en breedte maar een paar honderd pixels verschil met 6MP. Een 6MP sensor in een telefoon is trouwens kansloos. Daar is de optische kwaliteit van de lens te slecht voor. Da's ongeveer hetzelfde als een ferrari motor in een fiat panda zetten.
Bij telefoons gaat 't consumenten niet om de megapixels in de camera. Daar hebben ze al een digitale camera voor die ze veel liever gebruiken omdat ze donders goed weten dat die betere kwaliteit foto's maakt, en daarbij makkelijker te gebruiken is omdat 'ie qua interface voldoet aan hoe ze verwachten dat een camera werkt: aanzetten, door 't gaatje kijken, knopje drukken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 01:32 ]
Ja, klopt. Ons eigen tweakers heeft daar mooi aan bijgedragen, en het heeft mij en anderen nog best wat moeite gekost dat gerucht de wereld uit te helpen.matthijst schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:24:
[...]
Oh ja joh![]()
Las de laatste tijd steeds vaker dat Amerikaanse iPhone een interne SIM zouden hebbben en niet voor ons GSM netwerk geschikt zouden zijn....
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Kom eens naar buiten en zie hoeveel mensen met een iPod rondlopen, hoewel er mp3-spelers beschikbaar zijn met betere specs. Dan ga jij vast beargumenteren dat die spelers niet zo gebruiksvriendelijk zijn, en dat is precies (een deel van) het punt dat men hier probeert te maken.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:31:
[...]
Kom eens naar buiten, en zie gelijk hoeveel mensen mijn telefoon met een camera van slechts 1.3 megapixel maar niks vinden. Omdat de camera slecht is. Ondanks dat ik er vanalles mee kan
Goed, de iPhone moet het van de hype hebben, meer niet. Mijn persoonlijke mening.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Er van uitgaande dat ze de kwaliteit slecht vinden van een foto die je gemaakt hebt: dat komt niet doordat de sensor maar 1.3 miljoen photosites heeft. Dat komt omdat de lens kut is, en de software die het bayer-patroon moet interpoleren ook niet echt DSLR-waardig is. De hoeveelheid photosites op de sensor maakt echt werkelijk geen drol uit voor fotokwaliteit. Wel? Lenzen, software en de fysieke oppervlakte van die sensor. een 35mm sensor met 2MP en een fatsoenlijke lens zal je een veel beter beeld opleveren dan een 16MP sensor van het formaat dat je in telefoons vindt.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:31:
[...]
Kom eens naar buiten, en zie gelijk hoeveel mensen mijn telefoon met een camera van slechts 1.3 megapixel maar niks vinden. Omdat de camera slecht is. Ondanks dat ik er vanalles mee kan
Op dit moment wel omdat 't ding nog niet uit isGoed, de iPhone moet het van de hype hebben, meer niet. Mijn persoonlijke mening.
Yep. Dat komt omdat de iPhone al twee jaar 'volgende maand' aangekondigd wordt. Dat heeft geleid tot een enigszins grote anticipatie van wat 't moet kunnen. Dat is niet per see positief trouwens: http://www.engadget.com/2...-admit-to-iphone-anxiety/Hertog schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:41:
[...]
Al ben ik met je eens dat de iPhone wel meer gehyped wordt dan de iPod aan het begin, bij de iPod ontstond de hype eigenlijk vanzelf.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2007 01:44 ]
Zeker, maar laten we eerlijk zijn: Apple speelt heel erg in op die hype, en wakkert hem flink aan.CyBeR schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:41:
[...]
Yep. Dat komt omdat de iPhone al twee jaar 'volgende maand' aangekondigd wordt. Dat heeft geleid tot een enigszins grote anticipatie van wat 't moet kunnen. Dat is niet per see positief trouwens: http://www.engadget.com/2...-admit-to-iphone-anxiety/
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk als een normale consument. Die vraagt mij namelijk geregeld om advies. Daarom weet ik dat 't de normale consument niet uitmaakt bij een telefoon. En nadat je de consument inlicht over wat 't precies inhoudt, bij een camera opeens ook een stuk minder. Een telefoon voor de echte gemiddelde consument moet in de eerste plaats fatsoenlijk kunnen bellen, dan fatsoenlijk kunnen sms'en, en daarna komen foto's pas ergens aan bod.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:51:
CyBeR, denk eens als een normale consument. 2 megapixels is tegenwoordig niks meer. bayer-patroon of niet.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2007 01:58 ]
Mooi hoe je letterlijk alle argumenten mist en gewoon je mening herhaalt. De iPhone is zo gehypet dat Fokke en Sukke hem belangrijker vonden dan Vista, en zo gebruiksvriendelijk dat de vergelijking met de iPod prima opgaat. Inclusief de aanvankelijke scepsis van mensen die het voornaamste punt van het apparaat missen.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:51:
CyBeR, denk eens als een normale consument. 2 megapixels is tegenwoordig niks meer. bayer-patroon of niet.
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Zsub op 10-06-2007 02:13 ]
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2007 02:22 ]
Komt OS X dan mét? Ik heb nog nóóit een OS X op een mac gezet om vervolgens met trialware geconfronteerd te worden. (Maar, inderdaad, bijgeleverd bij een mac zit meestal de office test-drive en de iWork trial - hoewel verwijderen dan slechts een kwestie is van twee directories verwijderen, afaik)Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:20:
Ben je de reclame waarin Apple keihard zegt dat OS X zonder trialware komt soms vergeten?
[ Voor 22% gewijzigd door Zsub op 10-06-2007 02:24 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door vgroenewold op 10-06-2007 03:05 ]
Ja, jullie reacties zijn wel lekker gefundeerd? Wel is gehoord: in de verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor in de toekomst? Aangezien jullie steeds voorbeelden uit het verleden halen, redeneren jullie dat de iPhone ook wel super zal zijn omdat: hè Apple is gewoon supervgroenewold schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:58:
Geqxon; ik weet niet hoor, maar je reacties geven mij niet het gevoel van "in discussie gaan". Veel van je reacties zijn ietwat ongefundeerd, dan overtuig je echt niemand natuurlijk. (tip)
Ja hou er maar over op, en koop lekker een Windows mobile phoneVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:43:
Zal ik er maar mee ophouden? Of zal ik doorgaan eindeloos elk Apple product te bashen, waarna ik het koop, en het nog meer bash?
Dat is toch zo'n beetje de definitie van trialware... die reclame was inderdaad erg hypocriet.Zsub schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:23:
[...]
Komt OS X dan mét? Ik heb nog nóóit een OS X op een mac gezet om vervolgens met trialware geconfronteerd te worden. (Maar, inderdaad, bijgeleverd bij een mac zit meestal de office test-drive en de iWork trial - hoewel verwijderen dan slechts een kwestie is van twee directories verwijderen, afaik)
Zoef
Mee eens, er moet altijd ruimte zijn voor kritiek. Al is dat best lastig, omdat de telefoon er nog niet is. Om dan steeds te komen met uitspraken van Dvorak, die een notoire Apple hater is, tja... Maar nogmaals dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor kritiek. Het is alleen zo lastig, een paar pagina's terug lees ik een hele discussie over het niet aanwezig zijn van A2DP. Het probleem is dat het gewoon nog niet bekend is, misschien zit 't er wel op, misschien niet. Maar zo'n hele discussie is nu dan toch prematuur.DaannO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:14:
[...]
Ja, jullie reacties zijn wel lekker gefundeerd? Wel is gehoord: in de verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor in de toekomst? Aangezien jullie steeds voorbeelden uit het verleden halen, redeneren jullie dat de iPhone ook wel super zal zijn omdat: hè Apple is gewoon super
Ik heb dit halve topic met links lopen smijten om de hype op GoT wat af te remmen, maar dat heeft echt nauwelijks effect omdat mensen zich blind staren op het verleden. Ook al is het verhaal betrouwbaar en gewoon duidelijk, dan komt altijd de reactie: zo ging het ook met de iPod, kijk eens waar het nu is!
Ik denk dat je zelf schuldig bent aan waar je de mensen hier van beschuldigdPersoonlijk vind ik dat de meest ongefundeerde uitspraak die er is! Elk vleugje kirtiek wordt afgedaan met: kijk maar naar de iPod, zo gaat het ook met de iPhone. Verder prima opzich, maar als ik de winkel een klant 2 opties geef: een HTC met alles erop en eraan of een iPhone die de helft heeft en toch 2x zo duur is, dan blijven het Nederlanders en kiezen ze de HTC. Ik mag dit wel hands-on ervaring noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2007 13:08 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik was laatst het nieuwsbericht/topic op MacRumors aan het doorlezen van de introductie van de iPod. Die reacties zijn fenomenaal.. "Dit is veel te duur, gaat nooit aanslaan" "Apple heeft hier teveel geld in gestoken en zullen hierdoor falliet gaan" enz enz enz..leokennis schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:44:
BTW, het zou leuk zijn als iemand dit topic op de een of andere manier zou opslaan om het over 2 jaar (oid) weer op te diepen (voor het geval er een BC4 plaatsvindt). Dan kunnen we, nadat er 50 miljoen iPhones verkocht zijn, weer smadelijk lachen om de mensen die de iPhone een "hype" vonden en die dachten dat het niks zou worden wegens gebrek aan features x en y die wel in GSM a en b zaten, net zoals we nu laggen om die /. comment
Op jouw manier is 't een beetje moeilijk om over producten die nog niet uit zijn te discussierenDaannO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:14:
[...]
Ja, jullie reacties zijn wel lekker gefundeerd? Wel is gehoord: in de verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor in de toekomst? Aangezien jullie steeds voorbeelden uit het verleden halen, redeneren jullie dat de iPhone ook wel super zal zijn omdat: hè Apple is gewoon super![]()
Persoonlijk vind ik dat de meest ongefundeerde uitspraak die er is! Elk vleugje kirtiek wordt afgedaan met: kijk maar naar de iPod, zo gaat het ook met de iPhone. Verder prima opzich, maar als ik de winkel een klant 2 opties geef: een HTC met alles erop en eraan of een iPhone die de helft heeft en toch 2x zo duur is, dan blijven het Nederlanders en kiezen ze de HTC. Ik mag dit wel hands-on ervaring noemen.
Ik heb dit halve topic met links lopen smijten om de hype op GoT wat af te remmen, maar dat heeft echt nauwelijks effect omdat mensen zich blind staren op het verleden. Ook al is het verhaal betrouwbaar en gewoon duidelijk, dan komt altijd de reactie: zo ging het ook met de iPod, kijk eens waar het nu is!
Ach jah, de iPhone... Het 8e wereldwonder van de mens
klassiek idd: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500Eswip schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:09:
[...]
Ik was laatst het nieuwsbericht/topic op MacRumors aan het doorlezen van de introductie van de iPod. Die reacties zijn fenomenaal.. "Dit is veel te duur, gaat nooit aanslaan" "Apple heeft hier teveel geld in gestoken en zullen hierdoor falliet gaan" enz enz enz..
5 jaar later zijn er 100 miljoen verkocht..
Zoef
Verwijderd
Ik probeer de slachtoffers in dit topic alleen maar uit het RDF te halenvgroenewold schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:58:
Geqxon; ik weet niet hoor, maar je reacties geven mij niet het gevoel van "in discussie gaan". Veel van je reacties zijn ietwat ongefundeerd, dan overtuig je echt niemand natuurlijk. (tip)
hilarisch die reacties. iedereen brand het idee compleet af. Ben beniuewd of ze zelf ooit deze pagina hebben terug gezien
ehhhh..HOI
Precies, laat elkaar vooral in hun waarde. Discussie is prima, maar of je de iPhone nu geweldig lijkt of denkt de wereld te moeten overtuigen dat het een kutding is, er is geen enkele reden om onredelijk te gaan doen.Hoedje schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:06:Ik denk dat je zelf schuldig bent aan waar je de mensen hier van beschuldigd. De meeste mensen in Apple talk kijken vanuit hun perspectief als Apple liefhebber (of hoe je dat ook precies wil noemen), zij hebben andere producten van Apple of willen ze graag hebben en vinden dat prettig werken. Jij kijkt weer vanuit jouw perspectief...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Mee eensdawuss schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:09:
[...]
Precies, laat elkaar vooral in hun waarde. Discussie is prima, maar of je de iPhone nu geweldig lijkt of denkt de wereld te moeten overtuigen dat het een kutding is, er is geen enkele reden om onredelijk te gaan doen.
Goed punt. Ik denk eigenlijk dat dat probleem wel voor heel Europa of misschien wel wereldwijd (excl. VS) geldt. Er zijn immers maar weinig echte Apple Stores (van Apple zelf) buiten de VS.DaannO schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:32:
[...]
Ik vraag me toch nog steeds af hoe Apple het allemaal gaat distribueren in Nederland. Als een provider in de EU ermee aan de haal gaat, dan zal in Nederland misschien alleen die shop het verkopen zoals Vodafone. Ik denk dat je dan niet bij Apple terecht kunt, kijkend naar de VS that is.
Pittige onderhandelingen moeten dat zijn.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heel nobel van je, maar ik vind het eigenlijk wel gezellig in het RDF. Dus als je zo vriendelijk wil zijn te stoppen met je kruistocht, thanks.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:11:
[...]
Ik probeer de slachtoffers in dit topic alleen maar uit het RDF te halen
Als ie niet gelocked is kan je er gewoon mee bellen lijkt mij!Jerox schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
ik was al een beetje op onderzoek uit in dit topic en op internet, maar ik kom er niet echt achter.
Als ik de iphone in de usa koopt (komt binnekort uit), kan ik er dan wat mee in europa?
Het zal helaas nog wel even duren voordat hij in europa uitkomt.......
Verwijderd
Die vraag is al velen malen aanbod gekomen en de meningen lopen uiteen daar over. Ik persoonlijk denk van niet, andere weer van wel. Over 3 weken weten we het.Jerox schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
ik was al een beetje op onderzoek uit in dit topic en op internet, maar ik kom er niet echt achter.
Als ik de iphone in de usa koopt (komt binnekort uit), kan ik er dan wat mee in europa?
Verwijderd
http://www.apple.com/iphone/gallery/index6.htmlVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:10:
Als je de afbeeldingen op de site van Apple (http://www.apple.com/iphone/gallery/) bekijkt, en ook deze afbeelding: http://www.ilounge.com/as...views_apple/iphone/b3.jpg
Waar steek je dan de sim-kaart?
Verwijderd
Verwijderd
NIET al te hard kunnen? waarom?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:40:
Die speakers zijn trouwens wel jammer, ik (en mijn medereizigers van de NS) hoop dat ze niet al te hard kunnen
Vorige week zat er ook zo een in de trein, welliswaar koptelfoon maar steeds met telfoon aan het prutsen en dat ding bleef maar piepjes genereren... Bijna wat van gezegd maar je weet nooit op ze niet onploffen he... Die keynote doet het overigens weer zeer slecht
[ Voor 6% gewijzigd door jopiek op 12-06-2007 07:01 ]
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Dan heb ik een vraagje: hoe zijn de regels in de States ?Jerox schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
Verwijderd
de sim kaart zit bovenin. dit werd ook vermeld in de keynote van de aankondiging van de iPhone.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:10:
Als je de afbeeldingen op de site van Apple (http://www.apple.com/iphone/gallery/) bekijkt, en ook deze afbeelding: http://www.ilounge.com/as...views_apple/iphone/b3.jpg
Waar steek je dan de sim-kaart?
Er is in de EU geen concurent van de iPhone omdat de iPhone er niet is. De iPhone is er pas over een halfjaar en dan zijn de zogenaamde concurrenten al weer verouderd. Dus al die verhalen daarover snap ik niet zo.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:20:
[...]
Dan heb ik een vraagje: hoe zijn de regels in de States ?
De iPhone wordt als ik 't goed mee gekregen heb, voorlopig alleen verkocht met een 2-jarig abonnement. Kun je als buitenlander op vakantie doodleuk een telefoon kopen, een abonnement afsluiten en dan weer verdwijnen ?
Hier in Noorwegen kun je nl. zonder kredietcheck en adres waar je volgens 't bevolkingsregister geregistreerd staat (en dus ook een Noors persoonsnummer hebt) vrijwel geen abonnement afsluiten. Een telefoon die door een provider gesponsord wordt kun je dus óók niet kopen, omdat je het bijbehorende abonnement niet krijgt...
Kun je er wat mee in Europa ?
Vast wel, omdat het toestel op de hier gebruikte frequenties kan werken. Een Amerikaan-op-vakantie-in-Europa kan 'm vast en zeker gebruiken in netwerken waar Cingular (AT&T) een roaming-overeenkomst mee heeft.
Kun je 'm zonder meer gebruiken met bijvoorbeeld een KPN-SIM ? Dát betwijfel ik. Wegens de bindingstijd zal er ongetwijfeld een SIM-lock op zitten.
Bovendien zijn dingen als het werken van visual voicemail afhankelijk van medewerking van de providers, en zolang de telefoon hier niet officieel op de markt is zal dat dus niet werken.
Even @ mensen die klagen over verouderde techniek e.d.:
de telefoons die momenteel gehyped worden als "iPhone killers" -voornamelijk vanwege de indeling van de menu's en het speciale touch-screen, denk ik- zijn de LG Prada en -wat er volgens mij dan nog 't dichtste bij komt- de HTC Touch.
Maar als ik daar naar de specs kijk wordt ik een beetje sceptisch: óók geen 3G, óók geen 5 MP camera, een kleiner scherm... en de Prada vind ik persoonlijk niet prettig om mee te werken, hoe ik over de HTC denk weet ik zodra ik 'm op 't werk heb kunnen testen (wij importeren en distribueren telefoons, ik heb vnl. te maken met configuratie en testen of instellingen van de provider werken -zoals SMS en MMS kunnen versturen en ontvangen, internet, streaming video etc.; dus ik zit soms wel een half uur met zo'n ding te puzzelen en proberen, dan krijg je wel een idee of een telefoon "je ligt" of niet.)
Van die toestellen zegt bijna niemand dat ze op basis van hun "verouderde specs" bij voorbaat tot mislukking gedoemd zijn, waarom van de iPhone dan wel ?
Ben zeer benieuwd hoe de iPhone "in 't echt" bevalt, als o.a. de synchronisatie met mijn iBook beter werkt dan met mijn Nokia's -hoewel dat echt niet slecht werkt- zou ik misschien wel genegen zijn er ééntje aan te schaffen.
edit: minder goed lopende zin aangepast
Hoe duidelijk is "A tray for your SIM card" in de aankondiging en later in specs, zeg? Kom op.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:
Uit de afbeeldingen maak ik dan toch op da de simkaart niet vervangbaar is..
[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2007 23:53 . Reden: Reactie bijgekomen inmiddels. ]
Ik denk dat je de sim gewoon achter dat zwarte ding plaats dat op de achterkant aan de onderkant zit:Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:18:
[...]
de sim kaart zit bovenin. dit werd ook vermeld in de keynote van de aankondiging van de iPhone.
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Kneep op 13-06-2007 23:58 ]
Nemen we nog de moeite om te lezen wat ik schrijf of moet ik 't in minder woorden doen?Kneep schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:56:
[...]
Ik denk dat je de sim gewoon achter dat zwarte ding plaats dat op de achterkant aan de onderkant zit:
[afbeelding]
Dat bovenste naast de 3.5mm jack zal de aan/uit knop oid zijn...
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2007 23:59 ]
Jouw bericht was nog niet geplaatst toen ik de mijne aan t maken was...CyBeR schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:57:
[...]
Nemen we nog de moeite om te lezen wat ik schrijf of moet ik 't in minder woorden doen?
SIM
kaart
gaat
bovenin
Voor de duidelijkheid op de foto, van linksboven naar rechtsonder:
knop voor sleep/wake
sim tray
3.5mm mini-jack
Excuses maar de hoeveelheid FUD die gegenereerd wordt is frustrerend soms
Mja dat bedacht ik me achteraf. Maar aan de andere kant zat er genoeg tijd tussenKneep schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:01:
[...]
Jouw bericht was nog niet geplaatst toen ik de mijne aan t maken was...
[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2007 00:38 ]
Alors.
Ik zal Steve even bellen. Hij zal je vast rijkelijk belonen voor dit briljante inzicht. Radicaal, innovatief en gedurft.Mensen zullen echte knoppen meer missen dan ze denken.
Ligt eraan..Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 06:37:
Mooi ding maar wel een beetje duur:O
Verwijderd
Dude, serieus, hoe vaak loop je over straat met in je andere hand je vriendin en de ongelooflijke drang om op je mobiel te gaan internetten???? Als je twee handen vol heb krijg je hem niet eens uit je broekzak...Stereotomy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:35:
Hoe vaak loop je niet over straat met in je ene hand je telefoon, en in je andere hand een tas, boek, flesje drinken of je vriendin? Dan moet je je telefoon, of je iPhone, met een hand besturen.
Het hele multitouch-principe van de iPhone valt daar dan mee weg. Bijvoorbeeld met de Safari browser, die *alleen* goed te gebruiken is als je goed kunt in- en uitzoomen op de webpagina's, is dan onbruikbaar geworden.
[ Voor 22% gewijzigd door Sijmen op 14-06-2007 10:01 ]
Mjah, hij probeert het volgende punt te maken: als jij gezellig met je vriendin hand in hand aan het lopen bent en je wilt iemand bellen. Je pakt je iPhone en dan moet je die met 1 hand besturen zoals je ook bij je mobiel zou doen. Lukt dat?!Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:18:
[...]
Dude, serieus, hoe vaak loop je over straat met in je andere hand je vriendin en de ongelooflijke drang om op je mobiel te gaan internetten???? Als je twee handen vol heb krijg je hem niet eens uit je broekzak...
Verwijderd
Zelfs al zou het niet lukken (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt) dan laat je elkaars handje toch even los. Kunnen de handjes gelijk weer even drogen: wederom vooruitgang.DaannO schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:35:
Mjah, hij probeert het volgende punt te maken: als jij gezellig met je vriendin hand in hand aan het lopen bent en je wilt iemand bellen. Je pakt je iPhone en dan moet je die met 1 hand besturen zoals je ook bij je mobiel zou doen. Lukt dat?!
Je ontloopt het punt. Iedereen gaat er vanuit dat de iPhone gebruiksvriendelijk is, maar misschien is dat wel helemaal niet zo! Wie zal het zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:40:
[...]
Zelfs al zou het niet lukken (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt) dan laat je elkaars handje toch even los. Kunnen de handjes gelijk weer even drogen: wederom vooruitgang.
Welke berichten heb jij gelezen over het touch screen van de iPhone dan.. buiten Apple is er 1 iemand die er ook 1 heeft, en dat is Walt Mossberg van de Wallstreet journal, en wat zegt hij?Jerox schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 06:23:
de eerste berichten over het touch-screen-typen zijn niet erg positief, dus het is even afwachten.
Verder wordt de Iphone in amerika zoizo wel een hit, want daar kan je geen fatsoenlijke telefoon krijgen. De telefoon markt loopt hier net zo ver achter op europa, als europa op Azie.
In europa ligt dat toch net anders, vooral omdat hij daar pas over een half jaar uitkomt.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq