iPhone gelanceerd

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:23:
dit topic is 24 paginas..
ik heb gezocht maar het meeste kan ik echt niet vinden.
Voor zover ik weet is er op geen van jou vragen een vast antwoord. Apple heeft wel een richtlijn afgegeven voor de release in Europa maar dat is alles wat bekend is.

Ook zijn er mensen binnen Apple geweest die zeiden dat de iPhone misschien aangepast wordt voor Europa (umts).

Verder is het waarschijnlijk een illusie om te denken dat de iPhone in heel Europa het met een provider kan doen. Dus waarschijnlijk worden het er meer en dan is het hopen dat er eentje tussen zit die actief is in Nederland.

edit: nu 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:20:
ff een paar vraagjes over de iphone..
ik hoop dat jullie et weten.
ik kon et niet vinden.
wanneer komt ie precies uit in nederland?
Eind 2007..
kost ie echt 400 voor 4 gig en 470 voor 8 gig?
Is niet bekend...
kan die gewoon met vodafone enz. of maakt apple eigen abo?
Waarschijnlijk zal er ook in Europa 1 aanbieder zijn die het kan aanbieden. Dus waarschijnlijk zal je dan die aanbieder moeten gebruiken. Dat zal dus waarschijnlijk T-Mobile, Vodafone of misschien Orange zijn
en kan je hem ook tegen die tijd gewoon in amerika bestellen en hier gebruiken?
Nee
weet iemand dit?
Je ziet hoevaak er waarschijnlijk in staat.. dus er is nog weinig over bekend.
Kijk gewoon de Keynote van Macworld 2007. Alles wat daar wordt verteld is waar, wat daar niet wordt verteld, weet niemand zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Eswip op 10-02-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:28:
Geeft al wel weer een beetje aan dat Apple een trend aan het zetten is.
Euh nee, dat geeft enkel aan dat er makkelijk is mee te liften op een reclame campagne van een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:29:
[...]
Euh nee, dat geeft enkel aan dat er makkelijk is mee te liften op een reclame campagne van een ander...
Maar je gaat niet willekeurig een product kopiëren. Daar moet het originele product wel iets speciaals voor zijn. Ik ga toch ook geen kopie van een Sweex mp3speler maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:33:
Maar je gaat niet willekeurig een product kopiëren. Daar moet het originele product wel iets speciaals voor zijn. Ik ga toch ook geen kopie van een Sweex mp3speler maken?
Als het maar een (potentieel) goed verkopend product is. Dat kan dus best een Sweex mp3 speler zijn. Of het 'speciaal' is maakt natuurlijk geen drol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:24:
[...]

Geen, VGA scherm betekent logischerwijs meer resolutie. Omdat er al tig pda's uit zijn gekomen met VGA scherm en dit eigenlijk de norm is om fatsoenlijk on-the-go te werken (office application etc.) wil ik in ieder geval geen pda/foon zonder VGA scherm meer.
Bullshit. Een VGA scherm betekent meer pixels, maar niet noodzakelijkerwijs meer resolutie. Resolutie is aantal pixels per oppervlak.

En hoe Windows Mobile met VGA omgaat is werkelijk om te janken. Of je hebt een uitgerekte QVGA beeld (alles veel te groot) of een onzinnig geschaalde true-VGA beeld (alles veel te klein). Het 320x480 @ 3.5" inch scherm van de iPhone is vergelijkbaar met de HVGA schermen van Palm: een prima tussenweg.
Er zit geen GPS hardware in, dus moet alsnog een gps muis kopen als je wilt navigeren. Als de iPhone een allround gsm/pda had willen zijn, was GPS zeker geen overbodige luxe, zeker gezien de forse prijs.
8)7

GPS is in Europa een killer-app. Niet in Amerika. De iPhone heeft als doel EERST voet aan de grond te krijgen in Amerika. Denk toch niet altijd vanuit jouw eigen perspectief, maar vanuit de strategie van de fabrikant en de beoogde doelgroep! Op de een of andere manier denken Tweakers vaak dat zij altijd individueel de doelgroep zijn. }:O

En goh, als je de iPhone *nu* al een forse prijs vind hebben dan moet je maar blij zijn dat ze de GPS-chip eruit hebben gelaten, anders was je nog duurder uit geweest. |:(
Ik ben er zelf niet zo enthousiast over en ik merk dat ik een uitzondering ben :z
Ik ben er ook niet kapot van, maar die dat blijkbaar om andere redenen dan jij. :P De enige innovatie van de iPhone vind ik het multi-touchscreen, en ik hoop dat die ook snel naar andere PDA's komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 14-02-2007 03:30 ]

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 03:28:
[...]
GPS is in Europa een killer-app. Niet in Amerika.
Kun je dit uitleggen?
De enige innovatie van de iPhone vind ik het multi-touchscreen, en ik hoop dat die ook snel naar andere PDA's komt.
Ben ik het wel een beetje mee eens. Maar ik vind de meeste PDA's die ik tot nu toe gezien heb, echt een interface hebben om te huilen. Een email schrijven/lezen op een blackberry vind ik een heel pijnlijke ervaring. De iPhone daarentegen belooft een gebruikersvriendelijk apparaat te zijn... dat is wellicht niet echt innovatief, maar het levert wel meerwaarde ten opzichte van andere PDA's die op papier evenveel kunnen, maar absoluut klote in het gebruik zijn.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik ga hier maar niet op in. Als je het niet met me eens bent, ok. Maar je lult als een kleuter.

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 15-02-2007 17:55 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Als het maar een (potentieel) goed verkopend product is. Dat kan dus best een Sweex mp3 speler zijn. Of het 'speciaal' is maakt natuurlijk geen drol uit.
In dit geval wel. Het product is niet gekopieerd (andere features) maar het uiterlijk wel. Door de populariteit van Apple, imo.
Stereotomy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 03:28:

8)7

GPS is in Europa een killer-app. Niet in Amerika. De iPhone heeft als doel EERST voet aan de grond te krijgen in Amerika. Denk toch niet altijd vanuit jouw eigen perspectief, maar vanuit de strategie van de fabrikant en de beoogde doelgroep! Op de een of andere manier denken Tweakers vaak dat zij altijd individueel de doelgroep zijn. }:O

En goh, als je de iPhone *nu* al een forse prijs vind hebben dan moet je maar blij zijn dat ze de GPS-chip eruit hebben gelaten, anders was je nog duurder uit geweest. |:(
Ik snap zijn denkwijze wel. Als consument ben ik natuurlijk totaal niet geinteresseerd in de strategie van de fabrikant. Als ik GPS wil, en een lage prijs, dan vind ik dit apparaat dus niks. Terwijl andere apparaten dat (voor mij) wel hebben.
Maargoed, voor mij persoonlijk niet zo interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 15-02-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellaut!

http://www.apple.com/iphone/hello/

Xie je over een jaartje iPhone! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Zo he, heb me net toch die lancering/reclame film gekeken van die iPhone, die gasten klappen voor elk ding dat op deze phone zit alsof het helemaal nieuw is :X vooral als die dude gebeld word, en ophangt en de muziek gaat verder (echt niet bijzonder, en niet iets van apple dat helemaal nieuw is, gewoon op samsung bijv. al bestaand)

Ik vraag me af in hoeverre ik het scherm fijn zou vinden werken, al iemand met grote vingers problemen gehad? Of gewoon dat de resolutie niet lekker is van dat touchscreenie?

Wel grappig design btw, echt apple stijl, weinig poespas, ik zag em nu pas voort eerst lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namco Bandai heeft aangegeven dat ze games willen releasen op de iPhone. Na EA dus ook een Japanse ontwikkelaar die haar games op de iPhone kwijt wilt. Erg gaaf om een telefoon met classic games te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:27
Eswip schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:29:
[...]

Je ziet hoevaak er waarschijnlijk in staat.. dus er is nog weinig over bekend.
Kijk gewoon de Keynote van Macworld 2007. Alles wat daar wordt verteld is waar, wat daar niet wordt verteld, weet niemand zeker.
En waarom zou je de iPhone niet in Nederland kunnen gebruiken als je de telefoon sim-lock vrij koopt in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
VeeGee schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:57:
[...]

En waarom zou je de iPhone niet in Nederland kunnen gebruiken als je de telefoon sim-lock vrij koopt in Amerika?
Omdat hij gesimlocked is voor, horizon was het ofzo?, en dus een OSX systeem heeft en waarschijnlijk niemand rond die tijd weet hoe de simlock eraf moet. ;) En alsnog zullen veel diensten niet in Nederland worden ondersteunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
VeeGee schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Iets met EDGE netwerk dat hier niet is.. ja telfort schijnt wat te hebben, als dat uberhaupt al in de lucht is.. Maar er moeten nogal wat aanpassingen aan het netwerk gedaan worden voor bv het voicemail systeem, dat gaat dus niet werken met je kpn/orange/vodafone sim kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Kun je dit uitleggen?

[...]

Ben ik het wel een beetje mee eens. Maar ik vind de meeste PDA's die ik tot nu toe gezien heb, echt een interface hebben om te huilen. Een email schrijven/lezen op een blackberry vind ik een heel pijnlijke ervaring. De iPhone daarentegen belooft een gebruikersvriendelijk apparaat te zijn... dat is wellicht niet echt innovatief, maar het levert wel meerwaarde ten opzichte van andere PDA's die op papier evenveel kunnen, maar absoluut klote in het gebruik zijn.
Typen op een blackberry moeilijk? Op een blackberry met volledig toetsenbord is het supergemakkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens Dvorak wordt de iPhone een ramp voor Apple. De oorzaken die hij daarvoor noemt zijn redelijk eenvoudig. De successen van Apple bevinden zich tot nu toe vooral op het gebied van MP3-spelers en online muziekverkopen. Deze beide markten kenmerkten zich echter voor de komst van Apple door ongeveer dezelfde problemen en kansen.
In de markt voor MP3-spelers waren er ontelbaar veel kleine spelers, vele verschillende segmenten en was er een hoop troep op de markt. Het enige wat Apple volgens Dvorak gedaan heeft is een consistent product ontwerpen en er reclame voor maken. Hetzelfde geldt voor de iTunes-software. Ook hier was sprake van verspreiding, het ontbreken van een standaard en wederom gebrek aan publiciteit. Nadat Apple flink heeft geadverteerd zijn ze de grootste geworden. Wat voor beide markten ook geldt is dat het groeimarkten waren, de marges die verdiend konden worden waren betrekkelijk hoog.

Dit is echter niet het geval in de telefoonverkoop volgens de Amerikaan. Er zijn nog maar een paar grote spelers over die met elkaar concurreren op de vierkante millimeter. Volgens hem domineren Motorola en Nokia en staan de marges onder grote druk. De markt betreden gaat hoe dan ook veel geld kosten, alleen al aan adverteren. Daarnaast gaat de tijd erg snel in telefoonland. Modellen volgen elkaar razendsnel op en aan één telefoon heeft Apple echt niet genoeg om het eerste jaar door te komen.

Volgens Dvorak is er maar één oplossing voor Apple: het concept verkopen als referentiedesign aan een andere fabrikant en deze flink laten investeren. Anders zullen enorme verliezen en imagoschade onvermijdelijk zijn. Wat de uitkomst zal zijn zal de toekomst uitwijzen.

De volledige column van Dvroak is hier te lezen, meer informatie over de auteur ervan bij "de bron van alle kennis".

Na het schrijven van dit artikel bereikte ons het bericht dat de iPhone vanaf 11 juni verkrijgbaar is in de VS. Dat zegt de klantenservice van Cingular, de grootste mobiele provider in Amerika. Deze datum is niet toevallig, dan start de Worldwide Developers Conference van Apple.
Ik kan de redenatie goed volgen. Ik heb al sinds het begin gezegd dat ik denk dat deze telefoon achter de feiten aanloopt. Na de eerste reviews zullen de klanten over hun koop beslissen. Ik denk dat het een goed OS is, maar de specs zijn gewoon nu al verouderd en dan wordt het misschien wel een flop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Specs zeggen niet alles natuurlijk....

Het doet mij bv niks of er nu een 2MP of 5MP camera in zit om maar wat te noemen. Andere dingen tellen voor mij zwaarder. Overigens is de iPhone ook niks voor mij omdat ik gewoon een telefoon wil hebben die ik "veilig" uit me handen kan laten vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:31
Het wordt wel een bijzondere uitdaging voor fabrikanten om games voor de iPhone te maken, aangezien het toestel geen toetsenbord heeft en alleen een aanraakscherm.
Uhh Nintendo DS ???? daar zijn ook spellen voor die praktisch alleen het touchscreen gebruiken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
denyos schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:02:
[...]

Uhh Nintendo DS ???? daar zijn ook spellen voor die praktisch alleen het touchscreen gebruiken...
Maar denk eens aan ontwikkelkosten. Zou jij 15-20 euro willen besteden aan een game voor je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

DaannO schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:52:
[...]

Ik kan de redenatie goed volgen. Ik heb al sinds het begin gezegd dat ik denk dat deze telefoon achter de feiten aanloopt. Na de eerste reviews zullen de klanten over hun koop beslissen. Ik denk dat het een goed OS is, maar de specs zijn gewoon nu al verouderd en dan wordt het misschien wel een flop. :)
Remember Rob Malda’s reaction on Slashdot to the original iPod? “No wireless. Less space than a nomad. Lame.”

I think we’ve found the equivalent for the iPhone. We’ll be laughing about this one for a long time.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat is natuurlijk een non-argument. Net alsof alles dat van Apple komt een hit wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
DaannO schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Dat is natuurlijk een non-argument. Net alsof alles dat van Apple komt een hit wordt. :?
Sinds de terugkeer van Steve jobs in 1997 heb ik geen geflopte producten bij Apple gezien..

En met floppen bedoel ik dus een product dat uit de verkoop is genomen.. anders blijf je kissebissen over wat nou wanneer een flop is.

Anyway, Apple heeft gewoon een van de sterkste brands ter wereld. Wat je ook nu ziet, is dat ze zich niet echt richten op nokia en samsung, maar meer op treo. Hier ligt de markt nog wel redelijk open imo.. Ik verwacht dan ook geen flop van de iPhone..

[ Voor 11% gewijzigd door Eswip op 30-03-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eswip schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:42:
[...]

Sinds de terugkeer van Steve jobs in 1997 heb ik geen geflopte producten bij Apple gezien..

En met floppen bedoel ik dus een product dat uit de verkoop is genomen.. anders blijf je kissebissen over wat nou wanneer een flop is.

Anyway, Apple heeft gewoon een van de sterkste brands ter wereld. Wat je ook nu ziet, is dat ze zich niet echt richten op nokia en samsung, maar meer op treo. Hier ligt de markt nog wel redelijk open imo.. Ik verwacht dan ook geen flop van de iPhone..
Treo is bijna failliet en dat hele segment verplaatst zich naar WM based phones met touchscreen en toetsenbord. Maar alleen de toekomst zal het uitwijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:06
DaannO schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:14:
[...]
Treo is bijna failliet en dat hele segment verplaatst zich naar WM based phones met touchscreen en toetsenbord. Maar alleen de toekomst zal het uitwijzen. :)
Ik denk juist dat Apple op een goed moment de markt instapt. Je ziet nu steeds vaker dat mensen niet meer een toestel kiezen op de specs, maar op heel andere criteria. LG en Samsung concurreren met veel modellen niet zozeer op de specs, maar meer op de modewaarde en het design (dunheid). Daarbij hoor je steeds uit allerlei onderzoeken komen dat er gewoon fundamenteel iets mis is met de menu's die nu gebruikt worden. Ze zijn te complex, of te simpel en veel mensen gebruiken maar een klein gedeelte van de mogelijkheden van hun telefoon.

Overigens wat Dvorak zegt over iTunes is natuurlijk onzin. Komop, er waren gewoon maar drie grote spelers, dat waren Windows Media Player (op 100% van de Windowscomputers), Real en Winamp. Dat iTunes daar doorheen heeft kunnen breken is toch echt wel een prestatie!

Tot slot, wil ik wel zeggen dat hij een punt heeft. Z'n argumenten ben ik het niet mee eens, maar Apple zal het echt moeilijk gaan krijgen op deze markt. Maar het is gewoon onafwendbaar, ze moeten wel...
niels88 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:07:
[...]
Maar denk eens aan ontwikkelkosten. Zou jij 15-20 euro willen besteden aan een game voor je telefoon?
De iPod heeft ook genoeg goedkope spellen (zijn allemaal 5 euro) die geheel of voornamelijk met touchcontrols werken. Dus dat is echt geen probleem.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:55:
[...]

Ik denk juist dat Apple op een goed moment de markt instapt. Je ziet nu steeds vaker dat mensen niet meer een toestel kiezen op de specs, maar op heel andere criteria. LG en Samsung concurreren met veel modellen niet zozeer op de specs, maar meer op de modewaarde en het design (dunheid). Daarbij hoor je steeds uit allerlei onderzoeken komen dat er gewoon fundamenteel iets mis is met de menu's die nu gebruikt worden. Ze zijn te complex, of te simpel en veel mensen gebruiken maar een klein gedeelte van de mogelijkheden van hun telefoon.

Overigens wat Dvorak zegt over iTunes is natuurlijk onzin. Komop, er waren gewoon maar drie grote spelers, dat waren Windows Media Player (op 100% van de Windowscomputers), Real en Winamp. Dat iTunes daar doorheen heeft kunnen breken is toch echt wel een prestatie!

Tot slot, wil ik wel zeggen dat hij een punt heeft. Z'n argumenten ben ik het niet mee eens, maar Apple zal het echt moeilijk gaan krijgen op deze markt. Maar het is gewoon onafwendbaar, ze moeten wel...

[...]

De iPod heeft ook genoeg goedkope spellen (zijn allemaal 5 euro) die geheel of voornamelijk met touchcontrols werken. Dus dat is echt geen probleem.
Ik denk dat Apple er erg lang over na gedacht heeft of ze het wel of niet moeten doen. De telecom markt is een van de lastigste markten om voet aan grond te krijgen, ook Apple, in al haar grootheid, zal dit gezien hebben. Echter was er ook een grote publieke druk want iedereen verwachtte een iPhone en Apple moest wel presenteren, kijk maar eens naar de aandelen die opeens omhoog schoten en het zelfde zal gebeuren met google-phone (als hij komt).

Echter ben ik wel van mening dat ze erg achter de feiten aanlopen aangezien ze zich alleen op de Amerikaanse markt gericht hebben qua specs en mogelijkheden, dat de EU erg buiten de boot valt. Ik denk dat dit ook een negatief resultaat zal hebben op de iPhone. Ze hebben wel osx erop en we moeten nog even kijken hoe dat zal uitpakken op een telefoon, ik denk wel goed, maar vooral veel Apple fans zullen deze telefoon kopen en ik denk niet de Samsung consument. En dan heb ik het niet eens over de prijs van de iPhone, de distributie, het netwerk etc etc.

Overigens gaan de geruchten dat Vodafone de iPhone voor de EU zal aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:53:
[...]
Echter was er ook een grote publieke druk want iedereen verwachtte een iPhone en Apple moest wel presenteren, kijk maar eens naar de aandelen die opeens omhoog schoten en het zelfde zal gebeuren met google-phone (als hij komt).
Ik denk dat de reden is dat Apple moet, niet zozeer publieke druk is. Maar het is gewoon vooruitgang. De MP3 speler van de toekomst is de telefoon, dus daar moeten ze markt gaan veroveren. Sony heeft dat bij de Walkman helemaal fout gedaan, bij de discman en zeker bij de MP3 speler hebben ze de markt veel te lang links laten liggen en dan raak je je positie kwijt.
Echter ben ik wel van mening dat ze erg achter de feiten aanlopen aangezien ze zich alleen op de Amerikaanse markt gericht hebben qua specs en mogelijkheden, dat de EU erg buiten de boot valt.
Ik denk dat er een grote kans is dat we hier een UMTS telefoon krijgen, of dat die in januari 2008 komt. Gewoon, omdat Apple normaal gesproken nooit zo loslippig is over toekomstige revisies en ze nu de hele tijd roepen; "we komen snel met UTMS".
Ik denk dat dit ook een negatief resultaat zal hebben op de iPhone. Ze hebben wel osx erop en we moeten nog even kijken hoe dat zal uitpakken op een telefoon, ik denk wel goed, maar vooral veel Apple fans zullen deze telefoon kopen en ik denk niet de Samsung consument. En dan heb ik het niet eens over de prijs van de iPhone, de distributie, het netwerk etc etc.
Tuurlijk, maar dit is ook best wel een high-end telefoon, iig qua prijs. Daarbij blinkt ie in bepaalde aspecten uit en is in andere aspecten gewoon slecht. Het is geen N95 waar alles op en aan zit (enige nadeel dat ie vrij groot is).
Overigens gaan de geruchten dat Vodafone de iPhone voor de EU zal aansluiten. :)
Dat zou mooi zijn :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Hoewel 't me niks zou verbazen als je 'm hier ook gewoon los kunt kopen. Dat is hier namelijk veel normaler dan in de vs.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:08:
[...]

Inderdaad. Hoewel 't me niks zou verbazen als je 'm hier ook gewoon los kunt kopen. Dat is hier namelijk veel normaler dan in de vs.
Ik denk niet dat ze hem los gaan verkopen. Vooral omdat de functies niet door alle providers ondersteund zullen worden en dan wordt het snel een gemis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:27:
[...]

Ik denk niet dat ze hem los gaan verkopen. Vooral omdat de functies niet door alle providers ondersteund zullen worden en dan wordt het snel een gemis. :)
Nou ja, de enige dergelijke functie imo is de voicemail. En laat ik voicemail nou sowieso uit hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:14:
[...]

Nou ja, de enige dergelijke functie imo is de voicemail. En laat ik voicemail nou sowieso uit hebben staan..
Apple had ook verkondigd dat ze nog extra functies zouden invoegen in een later stadium. Ze zouden om die reden nou samenwerken met de provider in de US om alles toe te passen te optimaliseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

DaannO schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Nee dat niet. Maar resultaten uit het verleden bieden zeker garantie voor de toekomst. De iPod was ook niet de "beste" (qua harde specs) mp3-speler toen hij uitkwam, maar wel de makkelijkste.

Apple mikt met de iPhone dan ook niet op die 1% van de mensen die perse een quadband UMTS iWAP GRPR/GPS turbotelefoon willen, maar op de 99% die gewoon een flitsend uitziende telefoon wil hebben waarmee je kan bellen, sms'en, mp3's kan luisteren en waarop je kan internetten...en adfgaande op de beelden is de iPhone daarin erg goed.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
leokennis schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:42:
[...]

Nee dat niet. Maar resultaten uit het verleden bieden zeker garantie voor de toekomst. De iPod was ook niet de "beste" (qua harde specs) mp3-speler toen hij uitkwam, maar wel de makkelijkste.

Apple mikt met de iPhone dan ook niet op die 1% van de mensen die perse een quadband UMTS iWAP GRPR/GPS turbotelefoon willen, maar op de 99% die gewoon een flitsend uitziende telefoon wil hebben waarmee je kan bellen, sms'en, mp3's kan luisteren en waarop je kan internetten...en adfgaande op de beelden is de iPhone daarin erg goed.
iPod was de eerste mp3 speler met een grote opslag en hd erin. Mede hierdoor is hij erg succesvol geworden en natuurlijk de marketing van Apple die altijd erg scherp is!
maar op de 99% die gewoon een flitsend uitziende telefoon wil hebben waarmee je kan bellen
Dat is er dan een uit honderden in de markt. Ik denk dat Apple zich vooral zal onderscheiden door het gebruiksgemak van OSX en de rest stilletjes op de achtergrond laten. Echter zijn nog niet alle specs bekende, het is dus nog even wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Volgens mij was creative eerder met hun jukebox. Zat toendertijd wel een 2.5" harddisk in van volgens mij 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anyway; sinds de introductie tot nu heeft de iPod eigenlijk altijd "achter de feiten aangelopen"; het is nooit de grootste (qua capaciteit), goedkoopste, eerste met een kleurenscherm, best klinkende etc. mp3-speler geweest. Wat Apple met de iPod heeft gedaan is echter reeds bestaande functies gebruikt, maar beter dan de concurrenten. Archos had eerder een kleurenscherm...maar de batterij was na 4 uur leeg. Creative had eerder veel opslagcapaciteit...maar het ding woog 3 kilo. 99% van de mp3-spelers is altijd goedkoper geweest...maar ze vielen na een jaar uit elkaar.

Dit verwacht ik ook van de iPhone: hij is niet heel erg vernieuwend, maar wel verbeterend. Internetten kon al...maar nooit zo makkelijk als op de iPhone. Mp3's spelen kon al...maar nooit zo intuïtief als op de iPhone etc. :)

Maar inderdaad: zeker weten doe ik het niet ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:01:
Anyway; sinds de introductie tot nu heeft de iPod eigenlijk altijd "achter de feiten aangelopen"; het is nooit de grootste (qua capaciteit), goedkoopste, eerste met een kleurenscherm, best klinkende etc. mp3-speler geweest. Wat Apple met de iPod heeft gedaan is echter reeds bestaande functies gebruikt, maar beter dan de concurrenten. Archos had eerder een kleurenscherm...maar de batterij was na 4 uur leeg. Creative had eerder veel opslagcapaciteit...maar het ding woog 3 kilo. 99% van de mp3-spelers is altijd goedkoper geweest...maar ze vielen na een jaar uit elkaar.

Dit verwacht ik ook van de iPhone: hij is niet heel erg vernieuwend, maar wel verbeterend. Internetten kon al...maar nooit zo makkelijk als op de iPhone. Mp3's spelen kon al...maar nooit zo intuïtief als op de iPhone etc. :)

Maar inderdaad: zeker weten doe ik het niet ;)
eindelijk iemand die het begrijpt: Apple komt hier niet met een wonder van moderne techniek, Apple komt met een wonder van gebruiksgemak want daar staan ze immers al jaren bekend om, het gebruiksgemak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

leokennis schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:42:
[...]

Klein probleempje.. om goed te kunnen internetten is een goede bandbreedte nodig en levert GPRS NIET... samen met Edge misschien wel.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meh, eerst nog 's zien of dat hier ueberhaupt te betalen wordt of dat we alles via WiFi moeten doen als we niet compleet arm willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Falcon schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:49:
[...]

Klein probleempje.. om goed te kunnen internetten is een goede bandbreedte nodig en levert GPRS NIET... samen met Edge misschien wel.
Als de iPhone in Nederland is, is EDGE al verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
CyBeR schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:12:
Meh, eerst nog 's zien of dat hier ueberhaupt te betalen wordt of dat we alles via WiFi moeten doen als we niet compleet arm willen worden.
Je weet dat er bij diverse providers grps/edge/umts bundels bestaan voor een tientje per maand, waarmee je onbeperkt kan internetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[Airwolf] schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:30:
[...]

Je weet dat er bij diverse providers grps/edge/umts bundels bestaan voor een tientje per maand, waarmee je onbeperkt kan internetten ?
Niet bij Vodafone en KPN, de enige twee operators in wier netwerk ik vertrouwen heb. En Vodafone is ook de operator waarvan men verwacht dat ze gaat iPhonen. Dus ik hoop dat er een leuke bundel aan komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

DaannO schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:53:
Daar zie ik wel graag een bron bij ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
is er al iets te melden over navigatie op de iphone? dus niet google maps, maar echt met GPS a la tomtom oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

CyBeR schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:33:
[...]

Niet bij Vodafone en KPN, de enige twee operators in wier netwerk ik vertrouwen heb. En Vodafone is ook de operator waarvan men verwacht dat ze gaat iPhonen. Dus ik hoop dat er een leuke bundel aan komt ofzo.
KPN heeft tegenwoordig ook onbeperkt internet voor 9,95. www.hi.nl/mobielinternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Red schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:24:
[...]

KPN heeft tegenwoordig ook onbeperkt internet voor 9,95. www.hi.nl/mobielinternet
Ah ok, daar was ik nog niet van op de hoogte. Jammer alleen van die FUP waar je niks redelijks mee mag :X Dit soort shit moet echt ophouden.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Booster schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:03:
[...]

Daar zie ik wel graag een bron bij ;)
Je moet vooral de nadruk leggen op geruchten. ;)

Bron 1
Deze linkt door naar Bron 1;)
Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
CyBeR schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:31:
[...]

Ah ok, daar was ik nog niet van op de hoogte. Jammer alleen van die FUP waar je niks redelijks mee mag :X Dit soort shit moet echt ophouden.
En IMAP en VPN zitten dichtgetimmert (je kan natuurlijk wel IMAP op je server instellen via port 110 dan maar goed... Net als VPN :P)

Ik hoop dat Vodafone eindelijk is met onbeperkt komt, als zowel T-Mobile als KPN het hebben!
Zou bijna overstappen naar KPN alleen al vanwege deze service...

Alleen rekent KPN al meer dan het dubbele in het buitenland met internet tov Vodafone :X

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 04-04-2007 16:24 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Red schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:24:
[...]

Weet je ook waar gebruik van wordt gemaakt...? M.a.w, is het GPRS, UMTS, HSDPA, EDGE?? Staat er namelijk niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Flatwhite schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:37:
[...]

Weet je ook waar gebruik van wordt gemaakt...? M.a.w, is het GPRS, UMTS, HSDPA, EDGE?? Staat er namelijk niet bij...
Bij eindeloos is de maximale downstreamsnelheid 128kbps. Ik neem dus aan dat de drager niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:42:
[...]

Bij eindeloos is de maximale downstreamsnelheid 128kbps. Ik neem dus aan dat de drager niet uitmaakt.
Het is dus UMTS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit weer geen stemmingmakerij zijn? Ik ken die blogger niet, maar ik kan er maar moeilijk inkomen dat apple zoiets door de kwaliteits en usability controle zou laten gaan. Al hun producten zijn degelijke consumer producten, ze hebben een naam hoog te houden, ik denk dat een 40 minuten batterij daar niet in past.

Lijkt me sterk in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:06:
[...]

Zou dit weer geen stemmingmakerij zijn? Ik ken die blogger niet, maar ik kan er maar moeilijk inkomen dat apple zoiets door de kwaliteits en usability controle zou laten gaan. Al hun producten zijn degelijke consumer producten, ze hebben een naam hoog te houden, ik denk dat een 40 minuten batterij daar niet in past.

Lijkt me sterk in elk geval
40min is natuurlijk erg krot en ik denk niet dat Apple zo een product op de markt zal zetten. Maar het wakkert wel de discussie aan over hoen en wat. Er zijn zo weinig specs bekend over de iPhone, dat het gewoon gokken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als Dvorak 't zegt is meestal het tegenovergestelde waar. Die gast kraamt altijd maar wat uit om aandacht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:20:
[...]

40min is natuurlijk erg krot en ik denk niet dat Apple zo een product op de markt zal zetten. Maar het wakkert wel de discussie aan over hoen en wat. Er zijn zo weinig specs bekend over de iPhone, dat het gewoon gokken is. :)
Die specs staan gewoon op de website hoor. --> http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html. Talk time up to 5 hours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

CyBeR schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:05:
Als Dvorak 't zegt is meestal het tegenovergestelde waar. Die gast kraamt altijd maar wat uit om aandacht te krijgen.
haha, lees de reacties maar bij 't artikel van de link:
Wow! This is great news! If Dvorak says the interface crashes and the battery only lasts 40min, then it’s certain to never crash and last for days! Hooray!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:14:
[...]

Die specs staan gewoon op de website hoor. --> http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html. Talk time up to 5 hours.
Ik doelde eigenlijk meer op CPU & Ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Apple stelt introductie Leopard uit voor iPhone lees voor
Uitgegeven: 13 april 2007 09:17
Laatst gewijzigd: 13 april 2007 10:08

CUPERTINO - Apple stelt de introductie van zijn nieuwe besturingssysteem met de naam Leopard uit van begin juni naar oktober. Het Amerikaanse technologiebedrijf geeft voorrang aan de introductie van de iPhone, die eveneens voor juni op de kalender staat.

Dat maakte het bedrijf donderdag na sluiting van de beurs in New York bekend.

Volgens de fabrikant van de populaire iPod-muziekspeler zijn technici die werken aan Leopard aan het werk gezet bij de iPhone.

De iPhone is een mobiele telefoon die ook kan worden gebruikt als camera en digitale muziekspeler. De nieuwe versie van het besturingssysteem OSX voor de Macintosh wordt geïnstalleerd op de iPhone.
Ze proberen er echt iets van te maken! Erg goeie zet van Apple denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

Ik ben er van overtuigd dat dit een erg goede zet is!! :)

Beter goed werk dan 2 producten die half afgewerkt zijn.

Tiger kan er nog wel even mee vooruit totdat Leopard komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik sluit me overigens wel aan bij deze kritiek:
Dat de iPhone, zoals Apple zelf zegt, een 'revolutionair en magisch product' zal zijn, moet bovendien nog blijken: het mobieltje moet zichzelf eerst nog maar eens zien te bewijzen.
Bij mij moet deze telefoon zich zeker nog bewijzen. Ik ben dan ook nogal kritisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

DaannO schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:57:
[...]
Ze proberen er echt iets van te maken! Erg goeie zet van Apple denk ik! :)
Goede zet? Klinkt meer als een noodsprong... Dat ze er iets van moesten maken wisten ze vooraf ook al. Er zullen wel issues zijn die ze niet op tijd opgelost krijgen. Niet dat het product slecht is/wordt, maar gewoon realiteit. Je moet de taal die multinationals spreken in persreleases wél goed leren verstaan. ;)

Dvorak zal wel gelijk hebben, maar dat wil niet zeggen dat het uiteindelijke product 40min spreektijd heeft. Is 'gewoon' één van de issues die ze nu moeten aanpakken. En daar hebben ze veel extra mensen voor nodig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Jammer, dat Leopard wel later hierdoor komt. Misschien ze te veel hork op hun steel hebben genomen :) Ik vind dat toch jammer, iPhone kan me echt niet interesseren zolang ik er geen content voor kan ontwikkelen. Apple hapt tot heden nog niet.

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 14-04-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
mphilipp schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:12:
[...]

Goede zet? Klinkt meer als een noodsprong... Dat ze er iets van moesten maken wisten ze vooraf ook al. Er zullen wel issues zijn die ze niet op tijd opgelost krijgen. Niet dat het product slecht is/wordt, maar gewoon realiteit. Je moet de taal die multinationals spreken in persreleases wél goed leren verstaan. ;)

Dvorak zal wel gelijk hebben, maar dat wil niet zeggen dat het uiteindelijke product 40min spreektijd heeft. Is 'gewoon' één van de issues die ze nu moeten aanpakken. En daar hebben ze veel extra mensen voor nodig.
Dat kan inderdaad zo zijn, echter de meeste bedrijven zouden niet zulke radicale stappen nemen. Een goede zet van Apple dat ze wel de resources ervoor beschikbaar stellen ipv zich op beide projecten te richten. Zo weetje zeker dat ze hun best doen en ook wel moeten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je kan het ook vanaf de andere kant bekijken. Het is veel logischer dat ze Leopard gewoon niet op tijd af kregen, kijk maar naar de buglijsten. Dat is helemaal niet gek, kijk ook maar naar het geklungel van Microsoft met Vista. Maar goed, Apple had zichzelf al zo vastgelegd op het voorjaar, dat ze nu een zondebok nodig hadden. Dat werd de iPhone.

Persoonlijk geloof ik er niets van, maar het klinkt natuurlijk marketingtechnisch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 08:39

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

DaannO schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:23:
[...]

Dat kan inderdaad zo zijn, echter de meeste bedrijven zouden niet zulke radicale stappen nemen. Een goede zet van Apple dat ze wel de resources ervoor beschikbaar stellen ipv zich op beide projecten te richten. Zo weetje zeker dat ze hun best doen en ook wel moeten doen. :)
M$ heeft wel zo'n stap genomen, ze deden duidelijk veel langer over hun besturing systeem dan gepland. Van uitstel komt afstel. Want ik en een hele goeie maat van mij, wilden graag de macbook pro halen 15", maar met leopard erop! Maar nu ben ik in iedergeval aan het overwegen om een gewoon laptop te kopen ;x .

Het is natuurlijk geweldig dat ze hun producten zo goed mogelijk willen hebben, maar had dan liever geen datum geroepen :) .

Goeie zaak dat ze het willen polishen!
Slechte zaak..de lange wacht tijd :'(

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

XTREEMRaGE schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:40:
[...]

M$ heeft wel zo'n stap genomen, ze deden duidelijk veel langer over hun besturing systeem dan gepland. Van uitstel komt afstel. Want ik en een hele goeie maat van mij, wilden graag de macbook pro halen 15", maar met leopard erop! Maar nu ben ik in iedergeval aan het overwegen om een gewoon laptop te kopen ;x .

Het is natuurlijk geweldig dat ze hun producten zo goed mogelijk willen hebben, maar had dan liever geen datum geroepen :) .

Goeie zaak dat ze het willen polishen!
Slechte zaak..de lange wacht tijd :'(
Alhoewel dit offtopic is, een tip voor jullie: als je student bent kun je Student ADC lid worden voor $99 dollar, dan krijg je rond de 20% korting op je Mac Book Pro en Leopard gratis tegen de tijd dat het uitkomt :)

Ik weet ook niet of Leopard daadwerkelijk uitgesteld wordt wegens de iPhone. Een tijdje geleden was er een gerucht dat het werd uitgesteld om Vista te ondersteunen in Boot Camp, en dan op een Prallels-achtige manier. Maar hoe dan ook: Apple's laatste update op Mac-gebied, op de 8-core mac pro na, is al weer van een hele tijd geleden, en ten tijde van MWSF vond men al dat het te lang geleden was. In de tussentijd is er geen nieuwe hardware of software uitgekomen. Morgen is er een event, maar echt erg veel nieuws is daar ook niet te verwachten.

Dus ik vraag me wel af waar Apple zoal mee bezig is, ze maken de laatste tijd redelijk wat winst dus je zou verwachten dat ze wel de middelen hebben flink te investeren. Zou de iPhone echt zo veel resources vragen, zijn ze stiekem aan verschillende modellen aan het werken, of komen er nog meer verrassingen aan? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Hertog schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:47:
Dus ik vraag me wel af waar Apple zoal mee bezig is, ze maken de laatste tijd redelijk wat winst dus je zou verwachten dat ze wel de middelen hebben flink te investeren. Zou de iPhone echt zo veel resources vragen, zijn ze stiekem aan verschillende modellen aan het werken, of komen er nog meer verrassingen aan? :)
Waarschijnlijk hebben ze de ontwikkeling van de iPhone gewoon onderschat, zijn ze tegen onverwachten problemen aangelopen en moesten er daarom developers van Leopard afgehaald worden om de iPhone op schema te houden.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iPhone is ook een veel groter product dan leopard. Dat is 'gewoon' een nieuwe versie van OSX. iPhone is iets wat ze nog nooit gedaan hebben, wat al jaren gerumoured wordt, en bovendien een enorme grote hoeveelheid publiciteit gehad heeft.
alienfruit schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:22:
Misschien ze te veel hork op hun steel hebben genomen :)
Hork op hun steel?

Bedoel je mischien hooi op hun vork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
CyBeR schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:55:

Hork op hun steel?

Bedoel je mischien hooi op hun vork?
Hahaha LOL.... _O- Als je het juiste spreekwoord/gezegde niet weet, gebruik het dan ook niet.. ;)

Het is..

(Hoe steekt de..) Vork in de steel...

en

Hooi op je vork...

[ Voor 12% gewijzigd door Flatwhite op 14-04-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Jup jup. :X Wat stom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:42:
[...]

*kuch*
The 20th Anniversary Mac
Cube
Puckmouse
*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:33:
[...]

*kuch*
The 20th Anniversary Mac
Cool ding was dat. Zou in niet direct een flop noemen. Ding was op zich vrij populair (nu nog steeds) maar vooral te duur.
Cube
Zelfde probleem.
Puckmouse
*kuch*
De puckmouse is niet echt een flop te noemen. Dat ding is gewoon tijdenlang meegeleverd met macs, en op een gegeven moment vervangen door een nieuwer model. Dat gebeurt wel eens. Anders is de originele Apple Desktop Mouse ook een flop te noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apple to build new features into iPhone, Apple TV free of charge

Apple said Wednesday it will leverage its proven capability in the area of software development to gradually add new software features and applications to its iPhone and Apple TV products free of charge, providing its customers with the "greatest possible experience."

"We are taking this bold step to leverage what we do best," chief financial officer Peter Oppenheimer said during a conference call with analysts and members of the media. He added that some of the new iPhone applications will be "entirely new applications."

Oppenheimer offered few additional details on the two-pronged initiative, but implied that the new features and applications would be made available through automatic software updates to both iPhone and Apple TV.
Dat is wel vrij uniek voor een telefoon. Het is natuurlijk nog afwachten hoe dit in de praktijk uitwerkt, maar het zou ze een groot voordeel kunnen geven t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 11-09 06:16
Hoedje schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:54:
[...]

Dat is wel vrij uniek voor een telefoon. Het is natuurlijk nog afwachten hoe dit in de praktijk uitwerkt, maar het zou ze een groot voordeel kunnen geven t.o.v. de concurrentie.
-verkeerd gelezen laat maar-

[ Voor 25% gewijzigd door m3gA op 26-04-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ik heb wat nieuwe inside info over de iPhone:

- Standbytijd: ongeveer 250 uur, maar ze zijn nog aan het finetunen.
- Er komt in het instellingen menu, een slider waarmee je kunt aangeven hoeveel batterij er reserve
moet worden gehouden. Hiermee voorkom je dus dat je telefoon helemaal leeg raakt doordat je
teveel muziek hebt geluisterd, en niet meer kunt bellen.
- Het toetsenbordje wordt groter als je de iPhone draait.
- De aangekondigde 4 en 8GB zijn nog helemaal niet zeker voor het Europese model. Mogelijk
wordt dit 8 en 16GB. Er werd zelfs gesproken over 32GB voor het topmodel, maar dat lijkt me erg
onwaarschijnlijk.
- Prijzen: €499 voor het 'instapmodel', en €599 voor het highend model, ongeacht hoeveel geheugen er uiteindelijk in komt.
- In het Europese model wordt HSDPA ondersteund.
- Waarschijnlijk is de iPhone na 2 jaar bij álle providers beschikbaar.
- Alle huidige iPod accessoires worden direct ondersteund.
- Er zijn op dit moment 6 prototypes van de iPhone op de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bron is ?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Misschien een Europese telecom operator? Vodafone anyone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
  • Laatst online: 11-09 19:53
Medewerker van Apple zelf. Ik was te gast op het hoofdkantoor van Apple Benelux in Bunnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
ik heb niet het hele thread meer gevolgd maar is er al iets bekend over sim-lock vrij? en if so, wat wordt de prijs? ik zit namelijk nog een tijdje vast aan mn abo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pixxa schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:27:
ik heb niet het hele thread meer gevolgd maar is er al iets bekend over sim-lock vrij? en if so, wat wordt de prijs? ik zit namelijk nog een tijdje vast aan mn abo..
Niks officieel, alleen nog geruchten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
niket610 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:41:
[...]

Medewerker van Apple zelf. Ik was te gast op het hoofdkantoor van Apple Benelux in Bunnik.
Dan zou hij nu zijn baan kwijt moeten zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Daedalus schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:43:
[...]
Niks officieel, alleen nog geruchten.
Omdat waarschijnlijk Vodafone hem in de EU gaat distribueren, zal hij een simlock krijgen van Vodafone. Echter is er inderdaad nog te weinig bekend om een peil erop te trekken. Maar het ligt dus voor de hand dat hij gesimlocked zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Simlocked telefoons bij een contract is niet echt standaard hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:43:
Simlocked telefoons bij een contract is niet echt standaard hier..
Alle operator shops doen dat?! Alleen de telco`s die niet van operators zijn verkopen eigenlijk simlock vrije toestellen. Het is in Nederland wel bijna om het even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DaannO schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:06:
[...]

Omdat waarschijnlijk Vodafone hem in de EU gaat distribueren, zal hij een simlock krijgen van Vodafone. Echter is er inderdaad nog te weinig bekend om een peil erop te trekken. Maar het ligt dus voor de hand dat hij gesimlocked zal zijn. :)
Aan de andere kant, Vodafone zou ontkent hebben dat ze de iPhone gaan distribueren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:00:
[...]

Alle operator shops doen dat?! Alleen de telco`s die niet van operators zijn verkopen eigenlijk simlock vrije toestellen. Het is in Nederland wel bijna om het even. :)
Eh, de enige simlocked telefoon die ik hier ooit gehad heb kwam bij Ben vandaan en dat was een prepaid telefoon. Ik heb ook eens een telefoon bij Vodafone gekocht (Siemens CX65) in een Vodafone winkel en daar zat geen simlock op. Idem Siemens M50 bij BelCompany een jaar of twee (geloof ik) eerder.

Als ik een contract afsluit voor een jaar verwacht ik dat de telefoon die daar bij zit niet simlocked is. Dat is echt de grootste onzin ooit.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Daedalus schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:03:
[...]
Aan de andere kant, Vodafone zou ontkent hebben dat ze de iPhone gaan distribueren.
Er is simpelweg nog te weinig bekend over hoe het gedistribueerd zal worden en met wie Apple in zee wil gaan etc etc. Ook moeten alle speciale diensten die Apple voor ogen heeft ondergebracht worden bij een provider die toch een grote klantenkring heeft. Het waren ook geruchten van Vodafone, maar alleen de tijd zal het leren met wie ze in zee gaan en waar ze het allemaal gaan verkopen. :)
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:05:
[...]

Eh, de enige simlocked telefoon die ik hier ooit gehad heb kwam bij Ben vandaan en dat was een prepaid telefoon. Ik heb ook eens een telefoon bij Vodafone gekocht (Siemens CX65) in een Vodafone winkel en daar zat geen simlock op. Idem Siemens M50 bij BelCompany een jaar of twee (geloof ik) eerder.

Als ik een contract afsluit voor een jaar verwacht ik dat de telefoon die daar bij zit niet simlocked is. Dat is echt de grootste onzin ooit.
Kijk is even op de site van T-Mobile, Orange, Vodafone, KPN, Telfort. Wederom, alleen BC, TPH. T4T, MM, en nog een paar kleinere verkopen bijna alleen maar simlock vrije telefoons.

De nieuwste telefoons worden soms bij providers wel simlock vrij verkocht omdat ze nog geen eigen software ervoor hebben ontwikkeld en toch de telefoon graag in de markt willen zetten. :)

[ Voor 41% gewijzigd door DaannO op 29-04-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:07:
[...]

Kijk is even op de site van T-Mobile, Orange, Vodafone, KPN, Telfort. Wederom, alleen BC, TPH. T4T, MM, en nog een paar kleinere verkopen bijna alleen maar simlock vrije telefoons.
Waar moet ik precies kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:28:
[...]

Waar moet ik precies kijken?
Bijv: https://www.t-mobile.nl/p...uct/postpaidoverview.aspx

Zie helemaal onderaan in de disclaimer:
Door T-Mobile geleverde toestellen zijn voorzien van een simkaartlock en kunnen alleen op het T-Mobile netwerk gebruikt worden.
Verder is dit een nondiscussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met een abonnement betaal je je telefoon als het ware af.. en na een jaar kun je gratis je unlock-code aanvragen meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
kaassouffle schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:01:
Met een abonnement betaal je je telefoon als het ware af.. en na een jaar kun je gratis je unlock-code aanvragen meestal...
De meeste telefoons die bij abbo's worden geleverd, worden geleverd zonder sim-lock.
Alleen T-Mobile niet..

Nu maar weer eens ontopic ?

[ Voor 13% gewijzigd door Kaspers op 29-04-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik vraag me af hoe ze dit in België gaan regelen want ze kunnen hem niet vast hangen aan bijvoorbeeld Orange want dan moeten ze hem sim-locken en dat is iets wat vroeger kon maar niet niet meer. Nu zie je wel van die toestellen die zijn uitgerust met een speciaal knopje. Vodafone Live! en zo. Ik vermeld eventjes niet welke Belgische operatoren er zijn want de 3 grote zijn in het buitenland bekender onder andere namen namelijk Vodafone, Orange en KPN.

En dan spreek ik nog niet over de vele andere operatoren dan is dit topic gewoon te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kaassouffle schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:01:
Ja, dat klopt. Maar: omdat je vast zit aan een contract voor X jaar maakt 't voor de operators niks uit of je hun sim-kaart gebruikt of niet. Sterker nog: als je dat niet doet lever je hun meer geld op omdat je je abo wel betaalt maar niet gebruikt.

En idd de operators zijn verplicht je na een jaar gratis de unlock code te geven. Altijd goed je factuur bewaren dus als je een telefoon met simlock hebt. Daarvoor (dat jaar dus) mogen ze er geld voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:02:
[...]

Ja, dat klopt. Maar: omdat je vast zit aan een contract voor X jaar maakt 't voor de operators niks uit of je hun sim-kaart gebruikt of niet. Sterker nog: als je dat niet doet lever je hun meer geld op omdat je je abo wel betaalt maar niet gebruikt.

En idd de operators zijn verplicht je na een jaar gratis de unlock code te geven. Altijd goed je factuur bewaren dus als je een telefoon met simlock hebt. Daarvoor (dat jaar dus) mogen ze er geld voor vragen.
Maar als je je abbonement wel gebruikt moet je verder kijken dan de belkosten, wat dacht je van peperdure GPRS roaming of betaalde diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:33:
[...]

Maar als je je abbonement wel gebruikt moet je verder kijken dan de belkosten, wat dacht je van peperdure GPRS roaming of betaalde diensten?
Dat is volgens mij een relatief kleine inkomstenbron. Zeker als je 't per persoon zou vergelijken met een ongebruikt abonnement.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:52:
[...]

Dat is volgens mij een relatief kleine inkomstenbron. Zeker als je 't per persoon zou vergelijken met een ongebruikt abonnement.
3 euro per megabyte, waarbij het de provider ongeveer een cent of 16 kost? Volgens mij best wel een heftige inkomstenbron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:14:
[...]

3 euro per megabyte, waarbij het de provider ongeveer een cent of 16 kost? Volgens mij best wel een heftige inkomstenbron :)
Als 't gebruikt wordt, ja. Ik ken heel weinig mensen die internet op hun telefoon in Nederland gebruiken, laat staan in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:37:
[...]

Als 't gebruikt wordt, ja. Ik ken heel weinig mensen die internet op hun telefoon in Nederland gebruiken, laat staan in het buitenland.
Even inside info: De providers staan onder zulke grote druk met hun spraak abo`s dat de prijzen gewoon kelderen door de concurrentie, dat ze voor de toekomst al hebben gepland dat het grootste gedeelte van hun inkomen uit data moet komen. Ze zijn dus nu ook allemaal flatfee abo`s aan het introduceren om alvast de markt mee te pakken. :)
Kaspers schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:27:
[...]

De meeste telefoons die bij abbo's worden geleverd, worden geleverd zonder sim-lock.
Alleen T-Mobile niet..

Nu maar weer eens ontopic ?
Hoe komen jullie erbij dat alleen T-Mobile dit doet of haast niemand?! Elke grote operator die in NL actief is verkoopt zelf zijn toestellen meestal gesimlocked! Er zijn een paar uitzonderingen op de regel, dus als een toestel nieuw is en er geen software nog voor is, maar anders wordt hij gewoon gelocked verkocht omdat ze hem goedkoper kunnen aanbieden dan de concurrentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:00:
Hoe komen jullie erbij dat alleen T-Mobile dit doet of haast niemand?! Elke grote operator die in NL actief is verkoopt zelf zijn toestellen meestal gesimlocked! Er zijn een paar uitzonderingen op de regel, dus als een toestel nieuw is en er geen software nog voor is, maar anders wordt hij gewoon gelocked verkocht omdat ze hem goedkoper kunnen aanbieden dan de concurrentie. :)
Dat geldt wellicht voor pre-paid bundels, maar zeker niet voor abbonementen. Elk toestel dat ik ooit bij een abbonement heb genomen was simlock vrij. De provider zal het echt een worst wezen of je bij hun een abbonement neemt en dan dat toestel aan iemand anders geeft, ze hebben je dan als abbonnee toch al binnen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.