[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Is er iemand hier die wat kan aanvangen met wat Asetek spullen,.. meerbepaald koelblokjes 1/2" :?
Mijn collega heeft er te koop zodus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

Hieronder staan wat plaatjes van een systeem wat ik laatst heb opgebouwd voor een vriend van mij.
Het doel van dit topic is het inspireren van mijn medetweakers en het beantwoord krijgen
van mijn vragen, want die komen er zeker bij het OC'en

Doel systeem OC'en

Onderdelen systeem

Intel Core 2 Extreme QX6700
Asus Striker Extreme, nForce 680i SLI
OCZ Flex geheugen ( 1GB x2 (2GB) PC9200 DDR2)
XFX VGA GeForce 8800GTX XXX Edition 768 MB
Enermax Voeding Galaxy EPS 1000 Watt
2x Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB (10000rpm, SATA, 16MB, NCQ)
Lian Li PC-G70A - zilver met sidewindow

Waterkoeling
Loop 1 Geheugen
Alphacool 600 (res+ pomp)
Rad Evo 120
Tubes 6mm Intern

Loop 2 Systeem
De eerste pomp de Laing T6-Pumpe maar de pomp werkte niet naar behoren vandaar dat er een Swiftech MCP-655 voor in de plaats is gekomen
2x EK blokken 8800GTX
Black Ice Stealth Xflow + 6 Fans
Swiftech storm
Tubing 1/2 inch
Cape Coolplex Pro 25 external

Nu de foto's!

De pomp Laing T6-Pump 230V T6-61/550 3/4" OT - Titan rotor _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=UASWFD6B

8800GTX
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=C8KEVIEF

Loop voor het geheugen
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=RWMBQE3Z

8)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=SPNEU3IZ

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=FJPCQL4B

Lek testen van de loop van het geheugen
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=UREMKPFC

Lek testen groote loop!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=R74OE8UC

Voor zo ver mijn bijdrage....see you soon!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 18-01-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 18-01-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 145939 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:13:
Bekijk mijn post misschien wel interessant

KLIK
Zeker een mooie setup, maar daar is een speciaal topic voor in het leven geroepen: [WC] Het grote post je WC systeem topic :)

Ik zou die pomp alleen wel even op wat dempingsmateriaal zetten, anders resoneert je hele kast mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je hebt gelijk met dat topic gebeuren, maar zeg nou zelf dat systeem verdiend zijn eigen topic.
De pomp staat op een matje die behoorlijk dempt. De pomp trilt niet, minder als een Hydor L30!
Te vergelijken met een Laing D5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 145939 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:37:
Ja je hebt gelijk met dat topic gebeuren, maar zeg nou zelf dat systeem verdiend zijn eigen topic.
De pomp staat op een matje die behoorlijk dempt. De pomp trilt niet, minder als een Hydor L30!
Te vergelijken met een Laing D5
Het is zeker bijzonder om te zien, maar of de mods dat ook een eigen topic waard vinden? Er zal namelijk geen discussie uit voortkomen, of een vraagstelling.

Ik heb ook lange tijd een dubbele loop gehad, wat ook nog wel in het show topic staat.

Waar heb je trouwens het reservoir voor je CPU/GPU loop? Ik zie slangen alleen naar buiten de kast lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 18-01-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Cape Coolplex Pro 25 external zit aan de zijkant van de kast.
Dus eigenlijk de moederbord kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Inmiddels heb ik de FAQ en dit topic grotendeels doorgelezen, enkele reviews gelezen, maar toch is het nog erg lastig om een keuze te maken.

Op dit moment gebruik ik een Intel Core 2 Duo E6300 met XFX GeForce 7600 GT en een ASUS P5B moederbord. Daarnaast wil ik wellicht mijn Corsair geheugen koelen als dat nut heeft en hetzelfde geldt voor de harde schijf en voeding.
Het maakt mij niet uit of ik losse onderdelen moet kopen of een complete set, maar ik kan buiten de paar systemen die in verschillende reviews aangeraden worden geen keuze maken. Ik kan natuurlijk ontelbare reviews lezen en dan vervolgens de conlusie van elke set vergelijken, maar dat gaat natuurlijk teveel tijd kosten.

Daarom mijn vraag wat ik het beste kan doen. Ik overclock niet, sterker nog: ik heb SpeedStep aan staan voor de processor en mijn videokaart draait ook standaard. Het belangrijkste is dus dat ik een systeem verkrijg dat zo stil mogelijk is. Voor de voeding zit ik aan een passieve of watergekoelde te denken. Kastventilatoren ben ik al uit, dat word voor een 12cm Papst 4412F/2GL en achter ook. Mijn harde schijven (een Raptor 74 en WD 320) wil ik vooral stiller hebben, koeler is meegenomen en zat daarvoor aan een SilentMaxx HD-Silencer te denken. In eerste instantie had ik voor de processor een Zalman CNPS9700 of soortgelijk iets in gedachte, aangezien ik al over een VF900-Cu beschik. De chipset is al passief gekoeld, dus dat maakt niet uit. Ik wil in ieder geval dat de casefans de enige fans zijn in het hele systeem als ik ga waterkoelen.

Als het even kan, wil ik voor radiator, pomp, cpu-blok, vga-blok, evt. nb-blok en alle accessoires maximaal zo'n 100-150 euro uitgeven. De voeding gaat me ongeveer 100 euro kosten en de papst fans bij elkaar 30 euro. De Silentmaxx 40 euro per stuk, dus in totaal zou ik op 300-350 euro uitkomen. Dat ben ik best bereid uit te geven, mits ik zeker ben dat ik dan een onhoorbaar werkend systeem heb, op het gedempte ratelen van de harddisks na. Is dit mogelijk? En welke set of onderdelen raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Dat moet wel lukken Moody.

Ik doe mijn setje overigens ook weg, voor een leuk prijsje (Asetek KT03-20):
V&A aangeboden: Asetek WaterChill KT03-L20 (CPU, Socket 478/754/939/940, set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vreemd, een aparte loop enkel en alleen zodat je het geheugen kunt waterkoelen? :P

Ik betwijfelde altijd al hoeveel zin waterkoeling voor het geheugen nou had, maar je legt er nu zelfs een apart systeem voor aan. Laat me raden: de geheugenheatsinks waren niet te krijgen met fittingen groter dan 6mm? Die dingen zijn puur voor de show en hebben amper functie, maargoed dat is mijn mening.

Verder nog een ding, je zegt dat de Laing pomp niet naar behoren werkt maar toch zet je er een _/-\o_ bij? Lijkt me niet logisch. Ik zie de Swiftech trouwens ook nergens op de foto staan, misschien kun je ook nog wat foto's plaatsen van het systeem als het helemaal af is.

Oja en wat betreft het OCen: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 5]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua het geheugen koelen, de tijd zal het leren. Ik ben nog niet zover om alles uit het geheugen te halen.
Misschien komt het wel het OC'en tegoede en misschien ook wel de levensduur.

De pomp, de foto's zoals ik die gepost heb zijn van de eerste try-out. Maar tijdens die test bleek dat de pomp gigantisch heet werd en alle warmte aan het water afgaf. Op de verpakking staat ook dat het een warm-water pomp is. Maar waarom ze dat dan verkopen als normale pomp blijft mij een raadsel.

Hier een link naar de pomp KLIK

Het is een worklog dus ik zal de vorderingen proberen bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hier een mooi setje. Alles compleet perfect voor de beginnende WC'er.

KLIK

Neem daarbij een fancontroller bijvoorbeeld deze: KLIK

Voor de GPU: KLIK

En klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Had je beter deze kunnen kopen:
V&A aangeboden: Iwaki MD-20-R
Japans top spul :9

Ben benieuwd :) Hier moet je een aardige 3dmark mee kunnen halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Is dit nu een verkooptopic aan het worden :S komop heren hou het ontopic !

Hmm van het weekend ga ik eens beginnen aan mijn eigen CiPje, dus daar gaat mijn waterkoeling ook in.

Nu eigenlijk een vraag, ik heb nu mijn rad boven in mijn kast (chieftec) tegen het 'dak'. Maar mijn nieuwe kast wordt een " woodie " , waar raden jullie aan om het rad te plaatsen ? Aan de voorkant oid ? Mijn rad is een HeaterCore van DD. (Dus niet 120MM breed etc..)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Heb nog een paar vraagjes over waterkoeling.

1) Is het beter om een snelle pomp te kopen of een langzame pomp. Voor het koelen van de
cpu/gpu/nb en later ook nog HD.

2) Ik heb zelf iets samengesteld maar ben alleen aan het twijfelen over de pomp 900l/uur zal deze in staat zijn om de cpu/nb/vga/hd te koelen? Of kan ik beter een andere pomp kopen en een beter CPU blok?

Rad: Alphacool NexXxoS Pro II
CPU: Alphacool NexXxoS XP Bold
Pomp/reservoir: Asetek Waterchill Standard
Slang: Alphacool Hose Pur 10/8mm 4 meter
Bevestiging: Rechteschroef verbinding (2 rad + 1 cpu)
Hoekschroef verbinding
anti alg: zit bij pomp
Koelpasta: Artic silver

[ Voor 4% gewijzigd door timskiej op 18-01-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik vindt dit eigenlijk geen appart topic waard tot nu toe.. het zijn wat plaatjes van je setup, als er specifieke vragen komen denk ik dat je daar dan wel een appart topic voor kan openen. Voor nu doe ik het samenvoegen met het grote waterkoelingstopic...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
oke sorry zit past 2 posts op tweakers.net :)
zal vervolg een appart topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:38:
Had je beter deze kunnen kopen:
V&A aangeboden: Iwaki MD-20-R
Japans top spul :9

Ben benieuwd :) Hier moet je een aardige 3dmark mee kunnen halen 8)7
De Iwaki is een mooie pomp, maar de Laing zou zijn party moeten staan, bekijk de specs
Delivery height: 6.1m
max. Flow rate: 3100L/h :9

Alles op stok zit ik nu op de 14000 in 3dmark06. Het geheugen loopt op 800Mhz en kan naar de 1300Mhz met stock settings.

Maar het verhaal met die pomp blijft vreemd, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het is gewoon een feit dat die pomp VEEL watt's dumpt in het water.
Weinig positiefs over te vinden:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104902
Als je een power setup bouwt kan je beter hier kijken:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=41495
Iwaki dus ;) de MD20 word juist van buiten heet en dumpt minder hitte in het water (fannetje erover zoals in je setup zou puik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom zou een 3100L/h Iwaki eigenlijk beter zijn dan een 700L/h Hydor? Ze hebben beiden genoeg vermogen om het water rond te pompen, alleen gebruikt de Hydor maar een fractie van het vermogen, is kleiner en wordt ook lang niet zo warm.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De keuze voor zo'n grote pomp is simpel...er zitten veel onderdelen in de loop die goed gekoelt moeten worden. Trouwens de Swiftech storm is er bij gebaat! Bouw dezelfde setup maar eens met een Hydor L20 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 18-01-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@zeuz1980. Welke kast is het precies ? Er staat dat het een Lian-Li PC71 is maar dat is het zeker niet. Ik heb hier een PC71 en die is toch heel anders.

Verder wel een leuke setup alleen een beetje overkill.

@MooDyBLueS. Met waterkoeling kan je systeem erg stil worden alleen voor een onhoorbaare setup zal je toch wat meer moeten doen. Ik heb mijn setup speciaal gemaakt om super stil te zijn en dat is ie dan ook wel maar echt onhoorbaar wordt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waarom een MD20R? Omdat ie 1860 Lpu & 4.3M opvoerhoogte (druk dus) geeft, stil is, HEEL betrouwbaar is en maximaal 14.5-20w dumpt in het water... zei ik al dat ie echt betrouwbaar is :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pilates.. Het is een Lian Li PC-G70A. Wel redelijk gemod!
Overkill in wat van opzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Overkill aan hardware bedoel ik. Het geheugen hoeft niet echt watergekoelt te zijn. PC9200 is ook niet echt nodig. 2x 8800GTX is ook niet nodig. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is best wel overkill ja. Maar waarom zou je het niet doen, als het immers kán? Of een 8800GTX SLI setup "niet nodig" is, wordt altijd nog bepaald door degene die het geld wil uitgeven.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de setup is een meer jaren plan, degene die de setup gebruikt wil er 2a3 jaar plezier van hebben.
En waarom kan iets niet gewoon mooi zijn, zonder een of andere kant tekening. Wie wil er nou niet zo'n setup hebben......

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 18-01-2007 16:27 . Reden: spelfout! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tuurlijk wil iedereen wel zo'n setup hebben :P

Het is alleen qua geld veel verstandiger om nu gewoon 1x 8800GTX er in te doen en dan later de videokaart te upgraden. Elk spel dat er nu is kan je perfect spelen met een enkele 8800GTX. 2x 8800GTX in SLI geeft maar iets van 35% meer fps dan een enkele kaart. De CPU is nu met die 2 kaarten ook een dikke bottleneck.

Iedereen moet het zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven alleen geef je met die setup in mijn mening nu geld uit aan dingen die niet nodig zijn. Kan je veel beter nu wat minder uitgeven en dan over een jaar ofzo upgraden.

Het is verder wel een erg vette setup alleen in mijn mening zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Anoniem: 145939 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:23:
Maar de setup is een meer jaren plan, degene die de setup gebruikt wil er 2a3 jaar plezier van hebben.
En waarom kan iets niet gewoon mooi zijn, zonder een of andere kant tekening. Wie wil er nou niet zo'n setup hebben......
Heeft wel een beetje een pats gehalte he... Kijk mij met mijn systeem... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een paar jaar terug had jou systeem ook een pats gehalte.
Heb de post gemaakt om te laten zien wat er allemaal kan met WC!
Een aparte loop voor het geheugen en 2 EK blokken, dat vind ik zelf geweldig!
Wel mooie casemod dat doe ik je niet na..!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 18-01-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:12:
Misschien een paar jaar terug had jou systeem ook een pats gehalte.
Heb de post gemaakt om te laten zien wat er allemaal kan met WC!
Een aparte loop voor het geheugen en 2 EK blokken, dat vind ik zelf geweldig!
Wel mooie casemod dat doe ik je niet na..!
Ehm wel toen ik het kocht, maar maakte dr niet speciaal een topic voor :P :+

Het is leuker om bv gewoon te niet door plaatjes van je systeem te laten zien wat je hebt.
Maar bv laten zien hoe ver je je CPU/GPU/MEM etc kan overclocken door je WC setje ;)

THX! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja..ieder zijn hobbie! Back on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Wie kan men vraagje beantwoorden O+

Ik ga waarschijnlijk dit kopen voor mijn cpu gpu en nb te koelen.

Pomp: Eheim 1048

Maar nu heb ik een vraagje over het cpu blokje:) De Danger Den blokjes moeten het goed doen maar kan ik gewoon op mijn pomp, reservoir en het rad 1/4 aansluitingen zetten met een binnen diameter van 10mm? omdat de Danger Den blokjes ook 10mm zijn als ik me niet vergis.

Groetjes Tim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:37
timskiej schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:18:
Wie kan men vraagje beantwoorden O+

Ik ga waarschijnlijk dit kopen voor mijn cpu gpu en nb te koelen.

Maar nu heb ik een vraagje over het cpu blokje:) De Danger Den blokjes moeten het goed doen maar kan ik gewoon op mijn pomp, reservoir en het rad 1/4 aansluitingen zetten met een binnen diameter van 10mm? omdat de Danger Den blokjes ook 10mm zijn als ik me niet vergis.

Groetjes Tim :)
Als je nog geen blokje hebt waarom ga je dan niet gewoon voor een blokje met 1/2 aansluitingen? De flow van 1/2 is beter dan die van 1/4 aansluitingen. Je Pomp en je rad presteren waarschijnlijk ook beter met 1/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Past dat dan zon 1/2 aansluiting op een Eheim 1048?
En heb je dat niet van zon extreem dikke slang of zie ik dat verkeerd?

En ik hoef niet echt super prestaties want ik ga voorlopig nog niet overclocken

Ik raak een beetje verward met al die maten :/

[ Voor 10% gewijzigd door timskiej op 18-01-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205076

Ook ik heb wat onderdeeltjes bijelkaar gezocht

ik denk dat 't wel goed is zo maar aangezien dit mijn eerste wk wordt wil ik toch graag dat
jullie er even naar kijken voordat ik m bestel

de koeling is voor n E6600 en n asus 8800GTX die ik na verloop van tijd ook n beetje wil OC-en

mijn boodschappenlijstje:

-Laing DDC 12v pro (met Alphacool top)
-Nexxos XP socket 775
-EK-FC8800 GTX
-Swiftech MCRES-Micro AGB
-Black Ice Xtreme II waarop 2 120mm Noctua fans komen
-6 rechte en 4 gehoekte schroefaansluitingen 1/4 naar 11/8
-3 meter Tygon 11/8
-2 liter AT-protect-plus

dit alles bij aquatuning voor maar 306 euro excl verzenden :'(

heb ik zo alles of kan ik beter iets vervangen ?
graag jullie comentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gaat iemand nog wat bestellen bij www.ekwaterblocks.com
Dan kan ik bij me te koop staande gpu blok een PWM voltage blokje meebestellen want dan wil Renumeration hem wel van me kopen :P EK raad het blokje natuurlijk aan... het blijft een winkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

@ Belial

Ik zou die Alphacool top weglaten :) gewoon direct op de top inled aansluiten en mayb nog wat uitboren....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Tim volgens mij had ik het antwoord al gegeven in de mail :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Afbeeldingslocatie: http://img173.imagevenue.com/loc311/th_64233_16012007152_122_311lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc399/th_64636_16012007175_122_399lo.jpg
Weet iemand of het uitmaakt welke je als inlet neemt? Ik heb al lopen zoeken maar is mij niet duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door JohnB op 19-01-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Die boven de core moet je in dit geval als inlet nemen. Als het blokje symmetrisch zou zijn, moet je altijd de bovenste nemen, omdat je dan de flow het minste belemmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 27-06 22:29
Gat in het midden is de inlet..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Jammer voor de loop van de slangen dus, want van onderaf komt nu de outlet van de GPU.
Maar ff omgooien dan. thnx.
btw mijn reserator staat te koop voor de liefhebbers.
V&A aangeboden: Zalman Reserator 1

[ Voor 56% gewijzigd door JohnB op 19-01-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ik zorg altijd dat de outlet boven de inlet zit... zo blijft er nl geen lucht in het blokje zitten ;).

In jouw blokje zie je die spleetjes zitten; die zorgen ervoor dat het water gelijkmatig over je core wordt geleid - een kenmerk van de betere high-flow-blokjes. Verder zou ik me niet te druk maken over de volgorde van je loop.. of je cpu nu je gpu-temps 'verhoogd', of andersom, het gaat meestal om minder dan een graad..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
WinnieXX schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:53:
[afbeelding]
Weet iemand of het uitmaakt welke je als inlet neemt? Ik heb al lopen zoeken maar is mij niet duidelijk.
Je ziet duidelijk "nozzle's" die vernouwende stukjes metaal of kunstof bij de "middelste" inlet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Oke ik ben eruit wat ik ga bestellen bij www.Aquatuning.de
Maar ik heb alleen nog een beetje hulp nodig bij de aansluitingen en de slangen maar volgens mij moet slangen met een 10mm binnen diameter goed zijn.

http://www.aquatuning.de/...-Vollkeramiklagerung.html
Rad: Black Ice Pro 2 x 120mm
http://www.aquatuning.de/...Ice-Pro-II--2x120mm-.html
Reservoir: Cape Coolplex Pro 10
http://www.aquatuning.de/...olplex-Pro-10-extern.html
CPU Blok: Swiftech Apogee universal
http://www.aquatuning.de/...ech-Apogee-universal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:04
^ mooie setup maar waarom geen laing ddc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
deze pompt toch veel minder water? maar 420l/h

Ik wil later ook nog mijn GPU en NB gaan koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:06:
deze pompt toch veel minder water? maar 420l/h

Ik wil later ook nog mijn GPU en NB gaan koelen
maar veel meer druk, dus denk dat je beter die kan nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
aahzoow :> dan wordt het de Liang DCC deze dus?
http://www.aquatuning.de/...DDC-Pumpe-12V-DDC-1T.html

Moeten jullie me alleen nog helpen met de schroeven,slang en bestigingen etc als het kan.

Ik lees net dat de Liang DCC een slang aansluiting van 8/10 heeft en de Swiftech Apogee heeft een slang met en binnen diameter van 10 mm nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door timskiej op 19-01-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik denk dat ik toch maar bij waterkoeling blijf.
Nu heb ik alleen een vraagje:

Ik denk dat ik mijn reservoir niet boven mijn pomp kan plaatsen maar gelijk ernaast:

[RES] -- [Pomp]

Dit is helemaal onderaan in mijn kast. De radiator, en de blokken zitten dus allemaal hoger.
Hoe kan ik nu het beste ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Zet het reservoir vlak voor de inlet van je pomp (niet voor de outlet, anders moet de vloeistof eerst je hele setup door), en gewoon laten rondpompen. Binnen no time is je setup gevuld, hoewel het dan nog wel even zal duren voor alle kleine bubbeltjes eruit zijn.

Edit: Je hebt best kans dat in het hoogste blok (CPU neem ik aan) een luchtbel blijft zitten, maar die zal na verloop van tijd vanzelf verdwijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Roamor op 19-01-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 22:15
In hoeverre is het nodig om zo'n groot blok op je videokaart te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_13348_G.jpg

Of kan het ook met zo'n model?:

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30bsp5.jpg

Heb je dan gewoon minder overclock mogelijkheden of kan het echt een risico zijn? (op een geforce 8800 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Die bovenste neemt ook je geheugen mee, die onderste niet. Als je videokaart standaard koeling heeft op het geheugen, zou ik dat ook in je WC meenemen. Of je kunt dan passieve blokjes erbij nemen en die op je geheugen plakken.

Als je gaat overklokken, is het zeker aan te raden ook je geheugen beter te koelen, ook als de standaard koeling dat niet meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
DeaT schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:17:
In hoeverre is het nodig om zo'n groot blok op je videokaart te plaatsen:

[afbeelding]

Of kan het ook met zo'n model?:

[afbeelding]

Heb je dan gewoon minder overclock mogelijkheden of kan het echt een risico zijn? (op een geforce 8800 bijvoorbeeld)
Zo'n grote koelt ook je geheugen met waterkoeling, waar je imo niks aan hebt. Een fannetje op 5v eroverheen is al genoeg, of gewoon wat ramsink op je geheugen chips is ook genoeg.

Zo'n grote blok is ook nog eens zwaarder(en duurder). Ik denk dat je alleen zo'n grote blok moet kopen voor de mooiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
en meestal als je een andere videokaart wil gaat dit niet meer passen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
barzi schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Zo'n grote koelt ook je geheugen met waterkoeling, waar je imo niks aan hebt. Een fannetje op 5v eroverheen is al genoeg, of gewoon wat ramsink op je geheugen chips is ook genoeg.

Zo'n grote blok is ook nog eens zwaarder(en duurder). Ik denk dat je alleen zo'n grote blok moet kopen voor de mooiheid.
Je hebt er dus in zoverre iets aan dat je die fan niet nodig hebt en/of die memsinks ook niet.
Dat is nm weer een extra fan en of controller (En je moet hem ook kwijt kunnen/willen)
Een core-cooler gaat makkelijk, maar als je echt lekker je kaartje wilt testen heb je denk ik toch net iets meer aan die fullcover.
Bij bepaalde soorten kaarten neemt ie ook meteen de power-units mee (die dingen die de stroom reguleren die via je pci-e kabel binnenkomen, ben even de naam kwijt).

Op mijn 6800GT werkt ie perfect, zou eigenlijk ook geen andere meer willen, tenzij mn budget het niet toe laat.

kleine som:
Fan ~10 euro
Mem sinkjes 8 euro
GPU-core-cooler 30 euro
kom je samen uit op ~50 euro.
Fullcover cooler is ongeveer 80 euro, dan is het dat wel waard.
Je kan natuurlijk ook de standaard memsinkjes laten zitten of ze er helemaal niet op doen.
Zoals er al werd gezegt:
Het is niet nodig. Het kan handig zijn, het koelt dus wel beter... en tja, die looks he 8)
barzi schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:41:
Ik denk dat ik toch maar bij waterkoeling blijf.
Nu heb ik alleen een vraagje:

Ik denk dat ik mijn reservoir niet boven mijn pomp kan plaatsen maar gelijk ernaast:

[RES] -- [Pomp]

Dit is helemaal onderaan in mijn kast. De radiator, en de blokken zitten dus allemaal hoger.
Hoe kan ik nu het beste ontluchten?
:? 8)7 :o
Vertel eens Barzi..... Hoe werkt jouw hoofd :?
Ik kan je echt niet volgen... jij zit allemaal takken en springt daar als een gek naar toe :+

Antw op je vraag:
Eerst het water door je systeem zuigen (hand/mondmatig). Als je zit goed doet, zonder dart de pomp aan is scheelt dit veel lucht.
Hierna je kast kantelen en je res los in je hand houden zodat deze recht blijft... en je kast een beetje schudden/tikken.
Basic wc stuff ;)
Het gaat makkelijk als iemand je res vast houd en op de slangen let (dat deze niet dubbel gaan). Dan kan jij je case bewegen en zorgen dat deze niet valt.

btw, topic gaat ineens weer schnelll

/edit
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:50:
en meestal als je een andere videokaart wil gaat dit niet meer passen :>

Onzin, je hebt SLI koelers in de zelfde vorm en als je een beetje een fatsoenlijk mobo hebt zit er ruimte genoeg tussen.
Die Fullcover units zijn niet zo massive dik hoor...
zie hier:
[img]http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/01.jpg[]

Ik heb ruimte genoeg over

[img]http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/02.jpg[]

/edit2: owwwww bedoel je het zo.... nee idd, die fullcover units kunnen idd niet van generatie wisselen....

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 19-01-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
ja sorry had het misschien iets beter moeten vermelden

[edit] weet iemand misschien het antwoord op mijn vraag? zodat ik het spul snel kan bestellen.

Ik heb zelf een water koeling set voor men pc samen gesteld.
Maar nu zit ik met 1 probleempje.
Het Swiftech blok heeft een slang nodig met een binnen diameter van 10mm.
Maar op de Liang DCC pomp zitten aansluitingen van slangen voor Anschlüsse:
2x 10/8mm Schlauchanschluss

Hoe krijg ik dit passend en welke andere bevestigings schroeven en slangen heb ik nog meer nodig?

Het liefts spul wat ze ook bij aquatuning.de hebben.

Pomp: Liang DCC
http://www.aquatuning.de/product_inf...2V-DDC-1T.html
Rad: Black Ice Pro 2 x 120mm
http://www.aquatuning.de/...Ice-Pro-II--2x120mm-.html
Reservoir: Cape Coolplex Pro 10
http://www.aquatuning.de/...olplex-Pro-10-extern.html
CPU Blok: Swiftech Apogee universal
http://www.aquatuning.de/...ech-Apogee-universal.html

[edit]

[ Voor 90% gewijzigd door timskiej op 19-01-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:51:

Bij bepaalde soorten kaarten neemt ie ook meteen de power-units mee (die dingen die de stroom reguleren die via je pci-e kabel binnenkomen, ben even de naam kwijt).
De mosfets bedoel je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je moet even kijken welke schroef verbinding er op je blok zit. Dit kan bijv G1/4 zijn.
Als je dan een G1/4 8x1 pakt (en je rest van je systeem ook 8x1 is) kan je gewoon 8x1 slang bestellen.
Zelfde geld voor de andere kant.
Als je je pomp aansluitingen kan vervangen voor een 10mm binnen (weet niet wat dan de buiten dia is... is dit niet 12.5 ofzo?)

Persoonlijk vind ik 8x1 groot genoeg...
Ga btw voor Tygon of PVC slangen, geen PE/PUR ofzo

edit:

Kijk gewoon overal wat de schroef is (meestal G1/4 of G1/8) en zoek de dia er bij die jij wil, bijv 8x1... Simpel and easy
Ja... dacht het al... beetje een blackout... :*)

[ Voor 28% gewijzigd door ixl85 op 19-01-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
ixl85 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:08:
Je moet even kijken welke schroef verbinding er op je blok zit. Dit kan bijv G1/4 zijn.
Als je dan een G1/4 8x1 pakt (en je rest van je systeem ook 8x1 is) kan je gewoon 8x1 slang bestellen.
Zelfde geld voor de andere kant.
Als je je pomp aansluitingen kan vervangen voor een 10mm binnen (weet niet wat dan de buiten dia is... is dit niet 12.5 ofzo?)

Persoonlijk vind ik 8x1 groot genoeg...
Ga btw voor Tygon of PVC slangen, geen PE/PUR ofzo

[...]

Ja... dacht het al... beetje een blackout... :*)
Ja en daar kom ik dus niet uit. Allemaal die maten en slang maten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:51:
[...]
:? 8)7 :o
Vertel eens Barzi..... Hoe werkt jouw hoofd :?
Ik kan je echt niet volgen... jij zit allemaal takken en springt daar als een gek naar toe :+
Ahaha. Ik ben even gaan nadenken, en aangezien ik hier al een container heb liggen, hoef ik eigenlijk geen phase change. Droog ijs is toch kouder dan die phase change, dus als ik extreem wil overklokken doe ik dat wel even. Verder kan ik dit makkelijk 24/7 draaien, wat al moeilijker is met phase change(wat jij volgens mij ook zei).

Ik denk dat ik morgen alles ga aansluiten(eerst 2 gaten boren in mijn kast waar de slangen door kunnen naar de radiator).

Ik kan trouwens wel mijn reservoir hoger dan mijn pomp plaatsen, alleen is het nog steeds niet het hoogste punt(is radiator of cpu blok). Wat kan ik dan beter doen, dus boven de pomp maar niet hoogste punt, of direct bij de inlet van de pomp?
En hoe moet ik ontluchten als de res boven de pomp is, maar toch niet het hoogste punt :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:10:
[...]

Ja en daar kom ik dus niet uit. Allemaal die maten en slang maten etc.
Bix = 2xG1/4
Liang = volgensmij slangklemmen
Res= 2xG1/4
cpu = 2xG1/4

Moet je even uitzoeken hoe het met die liang zit.
Als die nou niet groter kan dan 8x1 moet je dus overal G1/4 pakken met een dia van 8x1.
Vervolgens PVC 8x1 slangen kopen en je bent klaar (ongeveer 4 meter.. kan je 2 keer vooruit ofzo).

Je moet zelf even kijken of je een rechte of een hoek wilt hebben.
Kan heel makkelijk zijn ivm het wegwerken van je slangen of de hoek die ze moeten maken.

/edit
barzi schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Ahaha. Ik ben even gaan nadenken, en aangezien ik hier al een container heb liggen, hoef ik eigenlijk geen phase change. Droog ijs is toch kouder dan die phase change, dus als ik extreem wil overklokken doe ik dat wel even. Verder kan ik dit makkelijk 24/7 draaien, wat al moeilijker is met phase change(wat jij volgens mij ook zei).

Ik denk dat ik morgen alles ga aansluiten(eerst 2 gaten boren in mijn kast waar de slangen door kunnen naar de radiator).

Ik kan trouwens wel mijn reservoir hoger dan mijn pomp plaatsen, alleen is het nog steeds niet het hoogste punt(is radiator of cpu blok). Wat kan ik dan beter doen, dus boven de pomp maar niet hoogste punt, of direct bij de inlet van de pomp?
En hoe moet ik ontluchten als de res boven de pomp is, maar toch niet het hoogste punt :+ ?
Jep, dat zei ik ja :)

Ontluchten is precies het zelfde.
Wat voor mij altijd goed werkt als er niemand is om me te helpen (snachts om 0400 bijv).
De case op zn zijkant leggen en zorgen dat je res genoeg slang ruimte heeft op je kast te kunnen staan... zo word deze automatisch het hoogstepunt omdat alles in je kast zit en er, normaal in rechte stand, niks horizontaal uitsteekt.
Snappie?
Dus kast op zn zijkant, res recht zetten en naar boven tillen.
Maargoed, dat is 1 van 3498739 manieren.
Vooral rustig schudden en wiebelen... je rad nog niet vastdraaien is ook een handige... kan je die nog een beetje bewegen...
Ik heb alleen geen idee hoe je setup nu in elkaar gaat steken... maar ik denk dat je er wel uit gaat komen...
Ik ga even gamen :)

[ Voor 55% gewijzigd door ixl85 op 19-01-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig mijn nieuwe WC aan het inbouwen,... tja,.. ze werkt eigenlijk al,.. en ik blijk met een héél grote flow te zitten die ervoor zorgt dat mijn Coolplex vol belletjes komt te zitten.
De flow spuit bijna door het interne buisje uit van mijn Coolplex res. Het koelwater-oppervlak is serieus in beweging 8)7
De blokjes zijn van Alphacool, de pomp is een Laing DDC 1T en werkt op 12 Volt momenteel.

Is dit normaal te noemen :?
Die pomp is krachtig maar zo krachtig had ik ze nu ook weer niet verwacht 8)7
In ieder geval is ze super en vooral onhoorbaar :)

Onderstaand een pic van mijn nieuwe set-up in aanbouw,... pics van de blokjes enzo vind je op mijn homepage,.. uiteraard van mijn vorige set-up toen res en pomp nog uitwendig waren.

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3239/wcnieuwlp5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
ixl85 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Bix = 2xG1/4
Liang = volgensmij slangklemmen
Res= 2xG1/4
cpu = 2xG1/4

Moet je even uitzoeken hoe het met die liang zit.
Als die nou niet groter kan dan 8x1 moet je dus overal G1/4 pakken met een dia van 8x1.
Vervolgens PVC 8x1 slangen kopen en je bent klaar (ongeveer 4 meter.. kan je 2 keer vooruit ofzo).

Je moet zelf even kijken of je een rechte of een hoek wilt hebben.
Kan heel makkelijk zijn ivm het wegwerken van je slangen of de hoek die ze moeten maken
Ahha oke bedankt.

Maar op het cpu blok Swiftech Apogee zitten toch al slang pilaren waar ik de slang op kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Ahha oke bedankt.

Maar op het cpu blok Swiftech Apogee zitten toch al slang pilaren waar ik dat slang op kan aansluiten?
Ja kan, maar hier heb je slangklemmen voor nodig... Ik vind die dingen onhandig en gevaarlijk.
Onhandig: je moet ze strakdraaien met een schroevendraaier en je kan er niet met je handen bij (om ze los te draaien).
Gevaarlijk: Schroevendraaier en uitschieten is niet cool.

Snelsluitingen zijn imho veiliger en..... sneller.. (doh) En ook nog eens mooier.
Ik ben om te testen eens aan een snelsluiting gaan hangen (80kg) en hij ging niet los... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Kan jij of iemand anders natuurlijk eens kijken bij aquatuning.de wat ik dan allemaal nodig heb (het liefst met link)

Want ik ben de hele tijd aan het twijfelen wat ik moet hebben. Ik word gek van allemaal die aansluitingen en of het past.

[EDIT] ah k ik snap het nu ongeveer. Maar wat is het verchill tussen 1/4 en 1/8?[EDIT]

[ Voor 32% gewijzigd door timskiej op 19-01-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:28:
Kan jij of iemand anders natuurlijk eens kijken bij aquatuning.de wat ik dan allemaal nodig heb (het liefst met link)

Want ik ben de hele tijd aan het twijfelen wat ik moet hebben. Ik word gek van allemaal die aansluitingen en of het past.

[EDIT] ah k ik snap het nu ongeveer. Maar wat is het verchill tussen 1/4 en 1/8?[EDIT]
Het veschil van schroef ingang...
zie hier:
http://www.xs4all.nl/~win...raadconversietabel4ba.jpg (uit de TS)
Even rustig kijken en je zal het verschil zien...
Zo niet: de getalletjes bij de G1/8 zijn kleiner :+
Uiteindelijk komt het er op neer dat G1/8 gewoon iets kleiner en er past dus geen G1/4 op.

Maar jij hebt zover ik zie alleen G1/4... niet dat het uit maakt hoor... Ik heb zelf 8x1 slangen, dwz een binnen dia van 8mm.
Stel ik zou een G1/8 aansluiting hebben (wat niet het geval is) maakt dat nog niet uit. De G1/8 heeft namelijk een dia van 8.8, deze al dus niet mijn flow tegenzitten met mijn 8mm slangen.

Je pompje moet je even nakijken, volgensmij zitten daar vaste 8x1 slangpilaren op. Ik heb geen ervaring met die pomp. (1048 draait hier stabiel en stil :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Thanks ixl85.
Ik heb nog een vraagje: De fans die ik gebruikt hebben geen "schroefdraad" in de gaten waar de schroeven in moeten. Nu heb ik de fans gemonteerd aan de BIXII met tie wraps(goede oplossing?), maar nu weet ik niet hoe ik ze moet monteren aan mijn kast. Mijn idee is om de rad achter mijn kast te hangen(waar normaal een 120mm fan kan), en dan dat 1 fan blaast(dus dat ik die ruimte heb om nog mijn geluidstekkers aan te sluiten) en de andere eronder zuigt. Nu wil ik dus de blazende monteren aan de 1x120mm plaats die al in mijn kast zit, maar hoe doe ik dit (het beste)? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Ik zit momenteel met luchtkoeling en wil wel overstappen op waterkoeling. Ik wil niet te veel prutsen en ook niet te veel geld uitgeven.

Ik kan aan de Gigabyte Waterkoeling 3D Galaxy GH-WIU01 geraken voor 139€. Mijn systeem is momenteel:

AMD X2 4600+ s939 2.4GHz (Manchester core, TDP 110W, 1.35-1.4V)
Corsair XMS 1GiB (2x512) 2-3-3-6
XFX Geforce 7900GT (stable@550-850, later mss vmod)
MSI K8N SLI s939
Antec Truepower 2.0 480W
Antec SX1040BII kast
etc...

Wanner ik nu mijn CPU wil overclocken kom ik vrij snel tegen de limiet van mijn air cooling (Artic 64 Pro). Mijn CPU heeft een TDP van 110W. Enkel wanneer de koeler op zijn maximum draait is mijn processor onder de 60°C te hourden @2.6GHz@1.45V.

Zou deze kit voldoende koelen voor mijn setup? In eerste instantie zou ik enkel mijn CPU via watercooling koelen. Voor mijn 7900GT heb ik een VF900Cu die zijn werk goed doet. Zou ik hier iets makkelijker mee kunnen overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Fans hebben nooit schroefgleuven... tenminste.... niet de fans die ik heb (alu en plastic, allemaal neit).

Wat ik heb gedaan met mijn rad en fans:
Ga naar de dichtst bij zijnde Doe-land (ik ben een beetje antigamma als het op schroeven ed aankomt) ofzo en neem een fan mij.
Kijk als het goed is heb je een M3 schroef nodig, weet niet zeker... kan ook M4 zijn.
Anyway:
Als je lekker langen pakt kan je deze door je fan schroeven, door je case (waar de gaten dus zitten) en gaan ze mooi je rad in.
Je moet wel zelf tappendeschroeven hebben, in je BIX zitten namelijk geen schroefgaten (wel in het omhulsel maar niet in de lamellen).
Wat er nu gebeurt... en wees voorzichtig: De schroeven gaan hun weg door de lamellen zoeken. Schroef dus recht anders heb je kans dat je een lek krijgt.
Wat je kan doen is zulke langen schroeven pakken zodat ze er aan de achter kant weer uitkomen, dan kan je ze daar afknippen en er bijv een moer op zetten... dit hoeft echter niet, maar zorg er natuurlijk wel voor dat ze diep genoeg je rad in gaan.

Wat ik zelf altijd extra er bij doe;
Koop meteen nylon wassertjes. Dit zijn kleine plasticachtige ringetjes die je tussen je fan/rad/case kan/moet doen. Dit is fijn omdat: Je zo minder trilling hebt en je schroefkop niet meteen in je fan bijt.
Ook is het handig deze voor een moer te doen aan de andere kant waar de schroef er uit komt (als je die methode pakt). Zo kan je je moer makkelijker loskrijgen omdat er dan speling tussen zit en je moer beschadigd zo je rad niet

/edit
needless to say schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:41:
Ik zit momenteel met luchtkoeling en wil wel overstappen op waterkoeling. Ik wil niet te veel prutsen en ook niet te veel geld uitgeven.

Ik kan aan de Gigabyte Waterkoeling 3D Galaxy GH-WIU01 geraken voor 139€. Mijn systeem is momenteel:

AMD X2 4600+ s939 2.4GHz (Manchester core, TDP 110W, 1.35-1.4V)
Corsair XMS 1GiB (2x512) 2-3-3-6
XFX Geforce 7900GT (stable@550-850, later mss vmod)
MSI K8N SLI s939
Antec Truepower 2.0 480W
Antec SX1040BII kast
etc...

Wanner ik nu mijn CPU wil overclocken kom ik vrij snel tegen de limiet van mijn air cooling (Artic 64 Pro). Mijn CPU heeft een TDP van 110W. Enkel wanneer de koeler op zijn maximum draait is mijn processor onder de 60°C te hourden @2.6GHz@1.45V.

Zou deze kit voldoende koelen voor mijn setup? In eerste instantie zou ik enkel mijn CPU via watercooling koelen. Voor mijn 7900GT heb ik een VF900Cu die zijn werk goed doet. Zou ik hier iets makkelijker mee kunnen overclocken?
I have 1 sentence for you (in dutch):
Goedkoop is duurkoop... Die setjes zijn echt bha...
Ga eerst maar zelf eens wat zoeken, reviews ed...

Wat ik zou doen:
Cpu: Alphacool blokje van 30euro
Pomp: Eheim 1048 45euro (2dehands ook goed te doen... voor ~25 heb je er een)
Rad: BIX2 voor 40euro
Res: Coolplex 10 voor ~27euro
Slangen + watertoevoeging+ koppelingen ~15euro

~157 euro (exl verzendkosten)
Beter, iets duurder en nog mooier ook!

[ Voor 33% gewijzigd door ixl85 op 20-01-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205076

Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:16:
Ik ben bezig mijn nieuwe WC aan het inbouwen,... tja,.. ze werkt eigenlijk al,.. en ik blijk met een héél grote flow te zitten die ervoor zorgt dat mijn Coolplex vol belletjes komt te zitten.
De flow spuit bijna door het interne buisje uit van mijn Coolplex res. Het koelwater-oppervlak is serieus in beweging 8)7
De blokjes zijn van Alphacool, de pomp is een Laing DDC 1T en werkt op 12 Volt momenteel.

Is dit normaal te noemen :?
Die pomp is krachtig maar zo krachtig had ik ze nu ook weer niet verwacht 8)7
In ieder geval is ze super en vooral onhoorbaar :)
misschien kan je die pomp op n lager voltage zetten met n fan-controller of zo

verbruik is 11 watt dus moet wel kunnen denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205076 op 20-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
timskiej schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:28:
http://www.over-clock.com...21795be73b&showtopic=1092
1/8" - 3mm
3/16" - 4.5mm
1/4" - 6mm
5/16" - 8mm
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm
5/8" - 16mm
3/4" - 20mm
Was voor mij een behulpzaam (+1) lijstje. :)

[ Voor 9% gewijzigd door coolfris op 20-01-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:27:
Thanks ixl85.
Ik heb nog een vraagje: De fans die ik gebruikt hebben geen "schroefdraad" in de gaten waar de schroeven in moeten. Nu heb ik de fans gemonteerd aan de BIXII met tie wraps(goede oplossing?), maar nu weet ik niet hoe ik ze moet monteren aan mijn kast. Mijn idee is om de rad achter mijn kast te hangen(waar normaal een 120mm fan kan), en dan dat 1 fan blaast(dus dat ik die ruimte heb om nog mijn geluidstekkers aan te sluiten) en de andere eronder zuigt. Nu wil ik dus de blazende monteren aan de 1x120mm plaats die al in mijn kast zit, maar hoe doe ik dit (het beste)? _/-\o_
Daar gaat barzi weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 15:12
Kan iemand mij uitleggen, waarom mensen alphacool top kopen voor hun dcc. En dan Alsnog niet de bovenkant als inlet gebruiken, dit is toch de voornaamste reden om een alphacool top te kopen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
ixl85 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:17:
[...]

Het veschil van schroef ingang...
zie hier:
http://www.xs4all.nl/~win...raadconversietabel4ba.jpg (uit de TS)
Even rustig kijken en je zal het verschil zien...
Zo niet: de getalletjes bij de G1/8 zijn kleiner :+
Uiteindelijk komt het er op neer dat G1/8 gewoon iets kleiner en er past dus geen G1/4 op.

Maar jij hebt zover ik zie alleen G1/4... niet dat het uit maakt hoor... Ik heb zelf 8x1 slangen, dwz een binnen dia van 8mm.
Stel ik zou een G1/8 aansluiting hebben (wat niet het geval is) maakt dat nog niet uit. De G1/8 heeft namelijk een dia van 8.8, deze al dus niet mijn flow tegenzitten met mijn 8mm slangen.

Je pompje moet je even nakijken, volgensmij zitten daar vaste 8x1 slangpilaren op. Ik heb geen ervaring met die pomp. (1048 draait hier stabiel en stil :))
Aah oke bedankt :)
Dus dan draai ik gewoon g1/4 schroeven met1/8 slang in men Swiftech Apogee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
timskiej schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Aah oke bedankt :)
Dus dan draai ik gewoon g1/4 schroeven met1/8 slang in men Swiftech Apogee?
Betekent die streep nu dat je het snapt? :)
Kijk nog een keer:
G1/4 schroef met 8x1 aansluiting.

Kijk dit is een G1/4 schroef met 8x1 aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500179_200.jpg

En dit een G1/8 schroef met 8x1 aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500627_200.jpg

Nu zie je het verschil... lees het nog eens rustig over.. Kan je vanmiddag je order plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Mensen,
Je kunt ook een Zern top kopen.
Zwart (ala Petra's top) met inlet boven
€10,90
Afbeeldingslocatie: http://www.zern.at/zern_shop/images/product_images/popup_images/170_0.jpg

Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan die oversized alphacool top(ja die heb ik 8) )

Ik zit trouwens na te denken over een nieuwe GPU koeler.
Ik zit voornamelijk te twijfelen tussen een Alphacool GP3X (ofzoiets) een Swiftech mc60 (omdat daar al mooie ramsinks bij zitten, hoef je geen k*t dingen van revoltec), een Zern PQ+ NV40 (nogal flow restrictive ivm swiftech) of een goedkoper blokje (nieuwe merk bij aquatuning)
Een fullcover vind ik over bodig en nogal flow restrictive (ook al heb ik een Liang)

Adviezen aub (met name ervaringen)
Liever geen alphacool of innovatek (ben ik niet zon fan van)

[ Voor 79% gewijzigd door Slitch op 20-01-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
ixl85 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Betekent die streep nu dat je het snapt? :)
Kijk nog een keer:
G1/4 schroef met 8x1 aansluiting.

Kijk dit is een G1/4 schroef met 8x1 aansluiting.
[afbeelding]

En dit een G1/8 schroef met 8x1 aansluiting
[afbeelding]

Nu zie je het verschil... lees het nog eens rustig over.. Kan je vanmiddag je order plaatsen ;)
Haha ;) ja ik snap het nu bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michaeltb schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:59:
Kan iemand mij uitleggen, waarom mensen alphacool top kopen voor hun dcc. En dan Alsnog niet de bovenkant als inlet gebruiken, dit is toch de voornaamste reden om een alphacool top te kopen? 8)7
De TOP komen de prestaties van de pomp ten goede,... beter dan met de standaard top.
Ik zal later eens hier een linkje plaatsen met grafiekjes hoe de pomp zich gedraagt met alle verschillende top's die er zijn. Ook de Ultra 18 Watt pomp komt daar aan bod, die met een rode impellor. De standaard DDC-1T heeft een blauwe impellor.
De alphacool top is ook aan te raden omdat hij mooi voorzien is van G1/4 schroef-aansluitingen wat natuurlijk mooier en handiger is.
De standaard top heeft slangpilaren,... daar kan je alleen maar slangen overschuiven en eventueel vastzetten met slangklemmen.
Ook is er in de top nog een boring voorzien om eventueel een 5mm led in te steken,... voor de liefhebbers dus.

Niks dan voordelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Hij vraagt zich af waarom mensen een top kopen en niet de bovenste aansluiting gebruiken (wat ook volgens die review blijkt)

Ik hoop dat iemand die Zern top besteld, lijkt me een leuk dingetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ik zie de logica niet om 8mm ID slangen en fittingen te gebruiken wanneer je G1/4 gaten & spul hebt.. een setup van 10 tot 11mm ID slang ligt dan het meest voor de hand - én het koelt gewoon beter.

Maar wat is eigenlijk je budget?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 15:12
mijn vraag was inderdaard waarom ze de bovenkant niet gebruiken als inlet. (ik gebruik zelf wel de bovenkant als inlet). Kwam vandaag ook een geinig linkje op xtreme systems tegen :
http://forum.effizienzgur...ultra-umloeten-t1106.html
Je kan dcc versies van de liang modden naar dcc+, iemand dit al geprobeerd? Dit werk trouwens alleen met de nieuwe revisies, dus met een blauw motor draai ding ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
rabor schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:37:
[...]
Ik zie de logica niet om 8mm ID slangen en fittingen te gebruiken wanneer je G1/4 gaten & spul hebt.. een setup van 10 tot 11mm ID slang ligt dan het meest voor de hand - én het koelt gewoon beter.

Maar wat is eigenlijk je budget?
Ja maar ik zie op aquatuning.de geen G1/4 aansluiting voor een slang met een binnen diameter van 10mm.

En de Liang DCC heeft slangpilaren van 10/8 mm

[ Voor 5% gewijzigd door timskiej op 20-01-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Slitch schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:01:

Ik zit voornamelijk te twijfelen tussen een Alphacool GP3X (ofzoiets) een Swiftech mc60 (omdat daar al mooie ramsinks bij zitten, hoef je geen k*t dingen van revoltec), een Zern PQ+ NV40 (nogal flow restrictive ivm swiftech) of een goedkoper blokje (nieuwe merk bij aquatuning)
Een fullcover vind ik over bodig en nogal flow restrictive (ook al heb ik een Liang)

bij welke shop heb je deze Zern top met top inlet gezien?

btw zelf zou ik voor de MC60 gaan omdat een lage restrictie heeft en omdat je met deze een grotere kans hebt hem ook op je volgende grafische kaart te gebruiken. Want mocht hij niet op een nieuwe kaart passen is er een grote kans dat Swiftech nieuwe tools uitbrengt om hem wel compatible te maken.

Mocht je een fullcover blok willen met lage restrictie heb je altijd nog de fullcover blocks van EK.
Tevens heb je nog de fullcover blocken van Heatkiller. Het zijn geen echte fullcover blocks maar ze koelen wel het geheugen.

@Xplod
beide DCC pompen zijn er met blauwe impeller.
Dus ze zijn niet meer te onderscheiden aan de impeller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slitch schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Hij vraagt zich af waarom mensen een top kopen en niet de bovenste aansluiting gebruiken (wat ook volgens die review blijkt)

Ik hoop dat iemand die Zern top besteld, lijkt me een leuk dingetje :D
Zal wel een beetje om practische redenen zijn zeker,... in ieder geval,.. een TOP zorgt voor betere prestaties en dat duiden de vergelijkende grafiekjes in de review van het eheim station 600 mooi aan.
Het is wel in het deens maar de grafiekjes zijn duidelijk genoeg. Daar zie je ook nog mooi de prestaties vergeleken met een Eheim 1048 o.a. --> klik
Op Xtremesystems staat er ook nog mooie info --> klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
timskiej schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:37:
[...]

Ja maar ik zie op aquatuning.de geen G1/4 aansluiting voor een slang met een binnen diameter van 10mm.

En de Liang DCC heeft slangpilaren van 10/8 mm
Deze? of zoek je schroef-koppelingen? In dat geval zit je idd vast aan kleine(-re) binnendiameters..

Deze EK fittingen passen naar mijn ervaring het beste bij G1/4-spul, alleen kom je dan ook idd in een andere prijsklasse qua pomp..

Is zo'n 240er set trouwens niet iets? Dan weet je zeker dat alles past + je hebt ook meteen je fans, slang & vloeistof..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rabor schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:03:
[...]
Deze? of zoek je schroef-koppelingen? In dat geval zit je idd vast aan kleine(-re) binnendiameters..

Deze EK fittingen passen naar mijn ervaring het beste bij G1/4-spul, alleen kom je dan ook idd in een andere prijsklasse qua pomp..

Is zo'n 240er set trouwens niet iets? Dan weet je zeker dat alles past + je hebt ook meteen je fans, slang & vloeistof..
Zo zie je ook meteen het minimale verschil tussen 8mm en 10mm, geef mij dan maar kleinere slangen..
Is makkelijker en mooier imo.

Maar die liangs hebben idd veel power... De vraag "is dat dan wel nodig" komt meteen bovendrijven bij mij. Volgensmij is het zware overkill voor normale setjes... Als ik zie hoe snel het water er met een 1048 doorheen gaat, dan kan ik met zekerheid zeggen dat het lang niet volledig warm is geworden na 1 run.
Het enige echte voordeel dat ik in die dingen zie is dat ze zo mooi klein zijn... Het nadeel is dat je res weer lucht gaat aanzuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij het vullen van mijn systeem met een 1048 stond ik ook echt ff te kijken hoe hard het water uit het reservoir gezogen werd. 200ml aan water was binnen 1 sec uit het reservoir en in de loop gepompt bij het aanzetten.

De Liang is nog stukken sterker dan een Eheim 1048. Waarom ik voor de 1048 ben gegaan is omdat ik eerst een 1046 had in mijn vorige PC en die werkte na meer dan 4 jaar nog helemaal goed. Ik zeg niet dat een Liang onbetrouwbaar is maar ik weet zeker dat een Eheim het sowieso is.

Edit: Nadelen van de 1048 in mijn mening.

Redelijk groot.
Magnetische afscherming in mijn geval nodig ivm HDD's.
Ratelen zonder teflon mod.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd gaat harder dan je denkt...

Heb een Hydor L30, 1200L/h... Dat is dus gewoon een blikje fris of een flesje bier per seconde!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Naja dan worden het gewoon 8/10mm slangen.

Liang DCC
Swiftech Apogee
Black Ice Pro 2 x 120mm

Ik ga later ook nog mijn gpu en nb koelen met swiftech blokjes.

[ Voor 3% gewijzigd door timskiej op 20-01-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:38:
Redelijk groot.
Magnetische afscherming in mijn geval nodig ivm HDD's.
Ratelen zonder teflon mod.
Nummer 1 ben ik het zeker mee eens... maar hij past mooi in het voorste gedeelte van mn stacker :)
Nummer 2 heb ik nog niet mee gemaakt... heb je er wel over horen praten en heb de shielding ook in de winkels gezien... maar hoever moet ie dan van je hd afstaan wil je dit merken?
Die van mij hangen er nm gewoon boven (niet direct hoor) en wat waren je fouten dan die je kreeg?
En nummer 3: Ik heb idd het zelfde probleem gehad, ik ben echter niet voor teflon gegaan, vond dit een beetje half werk...
Ik heb toen dit besteld:
http://www.webshop-innova...2e/50142494420a06534.html
En ik moet zeggen, het werkt perfect. Het is de zelfde roter als die er op zit... er is echter 1 aanpassing gemaakt, en ik snap niet waarom Eheim dat zelf niet doen... vissen houden toch ook niet van ratelende pompen?
Aan de binnenkant van de rotor zitten normaal 4 uitsteeksels die de rotor moeten tegenhouden als hij wil terug slaan. Hij heeft dan echter de ruimte om bijna 25% terug te slaan (hij kan dus vrij bewegen).
Bij die aangepaste versie zitten er, naast de 4 grote ook nog eens 4 of 8 (vergeten) kleine puntjes waardoor hij stroever beweegt en niet kan terugslaan. (dit heeft natuurlijk geen invloed op je pompprestaties aangezien het geheel ronddraait en niet alleen de kop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De pomp past bij mij ook prima alleen ben ik bang voor de lengte van GPU's in de toekomst. Mijn X1900XT is 1cm minder lang dan dat het mobo breed is. Een 8800 kaart past bij mij wel maar komt aardig richting de pomp. Die dingen moeten echt niet nog eens 5cm langer worden want dan heb ik een probleem :P

Het probleem met de HDD's was bij mij dat de pomp ging ratelen na ongeveer 5 min als de PC draaide. Deed ik de PC uit en de pomp uit en aan was het weg. Deed ik dan de PC weer aan ging de pomp na 5 min weer ratelen. Met alleen de pomp aan ratelde ie niet dus het kwam duidelijk door de HDD's. Met die afscherming om de pomp heen was het probleem opgelost.

De pomp gaat zonder mod alleen ratelen als het water warm wordt. Het water van vissen is meestal nooit zo warm als het water in een WC setup dus het probleem zal zich daar niet voordoen.

De speling zit er denk ik in zodat als het water vies wordt bij een aquarium de pomp niet vast loopt. Bij WC zal er nooit veel rommel in zitten. De mod op zich was bij mij binnen 3 min klaar. Alleen de hele pomp uit de setup halen en alles daarom heen was wel 2 uur werk. Mijn pomp start nu iets moeilijker op maar ratelen doet ie niet meer. Ik werd eerst helemaal gek van het ratelen.

Ik denk dat Eheim heel veel meer pompen verkoopt aan WC'ers dan aan mensen met een aquarium. Toch kiezen ze er voor om eigenlijk niets met WC'ers te maken willen hebben aangezien de inhoud van de verpakking en de verpakking zelf nog steeds helemaal in het teken staat van aquariums. De pomp is daar natuurlijk ook orgineel voor gemaakt maar er zijn super veel mensen die em voor waterkoeling gebruiken.

Op het volgende plaatje is het GPU en HDD probleem goed te zien.
Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/29/pomp_0033.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een vraagje i.v.m. de Laing DDC-1T met Alphacool top.
Aangezien ik hier met een relatief hoge flow zit begon ik me nu af te vragen of dit een negatieve invloed zou kunnen hebben op de koeling van mijn cpu en gpu :?

Misschien is de waterflow te snel om voldoende warmte op te kunnen nemen in de blokjes,... wat denken jullie :?
Wat is hier de regel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Woow DCC 10W naar DCC 18W. Let wel op, het kan alleen met de nieuwe versie, die heeft een blauwe ball.

http://forum.effizienzgur...ultra-umloeten-t1106.html

Dat word DCC 10W kopen :D. De 18W dus, is die sterke/beter dan een MCP600? en stiller?

EDIT: niet goed gelezen, al gepost dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:38:
Ik heb nog een vraagje i.v.m. de Laing DDC-1T met Alphacool top.
Aangezien ik hier met een relatief hoge flow zit begon ik me nu af te vragen of dit een negatieve invloed zou kunnen hebben op de koeling van mijn cpu en gpu :?

Misschien is de waterflow te snel om voldoende warmte op te kunnen nemen in de blokjes,... wat denken jullie :?
Wat is hier de regel :?
Omdat het een loop is maakt het niet uit of het water nou 1 sec in een blok is of 2 sec. Als het 1 sec in een blok is, is het water er 2x vaker dan als het er maar 1 sec in is. De tijd dat het water in een blok is blijft altijd het zelfde of je nou 100l/u er door heen pompt of 2300l/u.

Meer flow is eigenlijk altijd beter en nooit slechter.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
ixl85 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:33:

Zo zie je ook meteen het minimale verschil tussen 8mm en 10mm, geef mij dan maar kleinere slangen..
Is makkelijker en mooier imo.
Ik ben ook ooit begonnen met 8mm, en heb verschillende setups met 10mm, 3/8" en 7/16" gehad & ben uiteindelijk bij 1/2" ID gebleven omdat dit gewoon het beste resultaat geeft (& het is veeeel mooier ;) ).

Maargoed als iemand met een G1/2 systeem met 3/4" Tygon zou aankomen zou ik waarschijnlijk ook even denken dat diegene overdrijft... totdat de resultaten anders uitwijzen :+.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Slitch schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:01:
Mensen,
Je kunt ook een Zern top kopen.
Zwart (ala Petra's top) met inlet boven
€10,90
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan die oversized alphacool top(ja die heb ik 8) )

http://www.zern.at/zern_s...170_ZERN-P12--front-.html
Is dat dus gewoon een laing DCC met de inlet erboven?
Ik vind de aansluitingen alleen niks, hoe niet van push in en ook nog eens te klein voor mijn setup.(of krijg je die aansluitingen er niet bij?)
En waar kan je aansluitingen vinden op die site?

De pomp is dan best goedkoop. Dan nog de nieuwe versie en je hebt een DCC ultra met goede top voor niet veel geld.
Maar is de top wel te vertrouwen? heb nog nooit van die top gehoord. Ziet er wel precies zo uit als die van Petra tech shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:37

icecoolsniper

never run from a sniper!

Vandaag mijn Alphacool Nexxors Xtreme II en mijn Dangerden 5,25" bay reservoir binnengekregen.

Nuy de rest nog. Ik heb deze zaken uitgezocht:

- Asetek Antartica DYO 1/2"
- Asetek VGA Icecube DYO 1/2"
- Asetek NB DYO 1/2"
- Hydor Seltz L30
- 2x 120mm fan
- 2x 120mm fan guard
- 3 meter 1/2" slang
- ram sinks voor videokaart geheugen

Ik vraag me alleen af of het NB blok op mijn DFI CFX 3200DR/G gaat passen( ati rd580)
Volgens een post die ik heb gevonden past het vga blokje op de x1900XT 512MB, maar ik wil graag een bevestiging van iemand in dit topic.

Heeft iemand misschien nog suggesties voor de uitgezochte onderdelen( bijv. een radiator grill ipv de 2 fan guards)?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Klopt het dat de mcw6002 een top blok is?
Sommige mensen op XS zeggen zelfs dat ie beter is dan een storm(op heatspreader cpu's) en heeft veel minder weerstand. Ik dacht zelf dat dit wel een oke blok was, maar zo goed?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!