Natuurlijk wel even controleren of die telefoons meerdere SIP-accounts aan kan. Want ik kan dat voor die Mitel 5340 IP Phone niet vinden.Rnie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:02:
Deze 2 sip accounts vul ik in, en kan ik via frynga bellen met het nummer wat ik via cheapconnect heb verkregen?
Heb je ervaring met opwaarderen met PayByPhone?N8w8 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:28:
[...]
Om precies te zijn, Frynga is afgelopen week verhoogd naar $0,009 mobiel.
Desondanks is Frynga nog steeds meestal wel de voordeligste keus.
[...]
Je hebt genoeg aan speaker en microfoon in eoa vorm (zoals n "gewone" headset of n speciale VoIP USB hoorn oid).
[...]
Ja zo ongeveer.
Je toestellen moeten de CheapConnect (of een andere) account gebruiken voor inkomende gesprekken.
En de Frynga account voor uitgaande gesprekken.
Hoe je dat moet instellen op je toestellen (en of dat kan), moet je zelf maar even bekijken.
Voor nummerweergave als je iemand belt (via Frynga dus), moet je aan je Frynga account een telefoonnummer koppelen/verifieren, ik weet niet of je daar een CheapConnect nummer voor kan gebruiken, mss weten ze dat in het CheapConnect topic?
Maar behalve bij het nummerweergave voor het eerst instellen, heeft uitbellen technisch niks te maken met CheapConnect.
Eventueel kan je bij Frynga met €1,30 opwaarderen ("pay by phone"), als je niks blijkt te kunnen met Frynga heb je dan niet zoveel verloren.
Als ik mijn vaste telefoonnummer van UPC invoer, wordt dan het opwaardeerbedrag op mijn UPC telefoonrekening toegevoegd + eenmalige belkosten?
Ja, ik heb meermaals (ook met UPC vast onbeperkt) zo opgewaardeerd.cyberdyne schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:38:
Heb je ervaring met opwaarderen met PayByPhone?
Als ik mijn vaste telefoonnummer van UPC invoer, wordt dan het opwaardeerbedrag op mijn UPC telefoonrekening toegevoegd + eenmalige belkosten?
Je belt een "gewoon" betaalnummer van €1,30/gesprek (wordt voor het gesprek ook aangekondigd), dus dat betaal je net als bij andere betaalnummers dan aan UPC denk ik.
Ik deed het bij de UPC van een kennis, dus kan de factuur er niet op naslaan, maar goed het resultaat was iig wel dat ik met succes had opgewaardeerd.
Ik heb het ook via Simyo prepaid gedaan, toen bracht Simyo €1,40 in rekening (1,30+1e minuut).
Dank je voor je snelle reactie!N8w8 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:05:
[...]
Ja, ik heb meermaals (ook met UPC vast onbeperkt) zo opgewaardeerd.
Je belt een "gewoon" betaalnummer van €1,30/gesprek (wordt voor het gesprek ook aangekondigd), dus dat betaal je net als bij andere betaalnummers dan aan UPC denk ik.
Ik deed het bij de UPC van een kennis, dus kan de factuur er niet op naslaan, maar goed het resultaat was iig wel dat ik met succes had opgewaardeerd.
Ik heb het ook via Simyo prepaid gedaan, toen bracht Simyo €1,40 in rekening (1,30+1e minuut).
Ik merk trouwens dat frynga zijn tarieven heeft verhoogd (ik weet niet wanneer).
Voor vast bellen in Nederland was dat voorheen 0,1 cent per minuut ex BTW en is nu 0,3 cent per minuut ex BTW.
Nog steeds goedkoop natuurlijk.
Graag gedaancyberdyne schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:18:
Dank je voor je snelle reactie!
Ik merk trouwens dat frynga zijn tarieven heeft verhoogd (ik weet niet wanneer).
Voor vast bellen in Nederland was dat voorheen 0,1 cent per minuut ex BTW en is nu 0,3 cent per minuut ex BTW.
Nog steeds goedkoop natuurlijk.
Volgens mn lijstje was Frynga op 17-11 van 0,1/0,5ct naar 0,3/0,7ct gegaan, op 15-3 naar 0,3/0,9, op 7-7 naar 0,3/1,0, op 8-9 naar 0,3/1,2.
Maar idd zijn ze voor veel mensen nog steeds het goedkoopst (verhouding vast:mob minuten ongeveer tussen 1:1 en 5:1).
[ Voor 24% gewijzigd door N8w8 op 01-10-2017 10:29 . Reden: verhoudingen aangepast ivm tariefswijzigingen ]
Mijn Rebvoice tegoed was op en ik had wat tijd, dus ik heb de uitgaande gesprekken ook maar veranderd naar Frynga (inkomend is nog steeds Voipbuster met een oud nummer). Het werkte pas na het verifiëren van een telefoonnummer of het klikken op een link voor hun nieuwsbrief (deed die tegelijk dus ik weet niet welke van de twee verplicht was
)
[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 06-07-2017 11:08 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zo, dit topic is wel erg rustig de laatste tijd, iedereen op onbeperkt mobiel bellen overgestapt?
Voor wie het nog volgt/gebruikt; vlgs mij is PanggilanMalaysia het goedkoopst als je meer naar mobiel dan naar vast belt (zie de vergelijker).
Voor wie het nog volgt/gebruikt; vlgs mij is PanggilanMalaysia het goedkoopst als je meer naar mobiel dan naar vast belt (zie de vergelijker).
@N8w8 neehoor, voip werkt hier al jaren zonder dat ik ernaar hoef om te kijken. Het lijkt wel stabiel
Ondanks dat we de vaste lijn heel weinig meer gebruiken, is het nog steeds handig om te hebben. En voor een paar knaken per jaar (voipbuster en cheapconnect) kun je niet tobben.
Alleen begint de Siemens Gigaset een beetje op te vallen in het interieur: lijkt inmiddels wel een retrotelefoon
Het kreng wil maar niet kapot, ook de 2 andere handsets doen het nog steeds. Denk niet dat de huidige Gigasets zolang meegaan, als ze nog gemaakt worden, ik volg het niet meer zo.
Ondanks dat we de vaste lijn heel weinig meer gebruiken, is het nog steeds handig om te hebben. En voor een paar knaken per jaar (voipbuster en cheapconnect) kun je niet tobben.
Alleen begint de Siemens Gigaset een beetje op te vallen in het interieur: lijkt inmiddels wel een retrotelefoon
Het kreng wil maar niet kapot, ook de 2 andere handsets doen het nog steeds. Denk niet dat de huidige Gigasets zolang meegaan, als ze nog gemaakt worden, ik volg het niet meer zo.
Het werkt gewoon inderdaad
Ik gebruik voipbuster al sinds 2006 en heb bijna nooit problemen en ben wel een beetje uitgediscussieerd. Als er al iets is (bijna nooit) ligt het meestal aan PBXes en dat hoort ook niet echt in dit topic thuis. Wij gebruiken hem nog wel veel, maar we wonen in Belgie en mijn familie woont in Nederland en mijn vrouw haar familie in Japan, Vietnam en America. En daar is het perfect voor 
Mobiel werken we met twee prepaid dingen. Als ik of mijn vrouw naar huis bellen dan hangt de persoon die thuis is op en belt terug.
Mobiel werken we met twee prepaid dingen. Als ik of mijn vrouw naar huis bellen dan hangt de persoon die thuis is op en belt terug.
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 01-10-2017 12:02 ]
/▌
Hier staan ook nog Gigasets uit het jaar 2000 ofzo. Dingen zijn inderdaad niet kapot te krijgen.Joepla schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:53:
@N8w8 neehoor, voip werkt hier al jaren zonder dat ik ernaar hoef om te kijken. Het lijkt wel stabiel![]()
Alleen begint de Siemens Gigaset een beetje op te vallen in het interieur: lijkt inmiddels wel een retrotelefoon![]()

Gesprekskwaliteit is echter wel wat minder dan de modernere handsets.
Toen Gigaset nog Siemens was... Ik heb deze:

Wordt wel tijd voor nieuwe batterijtjes (1x vervangen gedurende x jaar). Die zijn wel met hun tijd meegegaan, gaan net geen week mee zonder tussentijds opladen.

Wordt wel tijd voor nieuwe batterijtjes (1x vervangen gedurende x jaar). Die zijn wel met hun tijd meegegaan, gaan net geen week mee zonder tussentijds opladen.
Het is gewoon iets waar je geen omkijken naar hebt.
Ook oude hardware blijkt onverslijtbaar. Hier ligt nog een Sipura 1001 ATA (van voor het Linksys werd) en daaraan de Siemens Gigaset 185AL duo. Werkt prima en die telefoon ziet er ook nog prima uit. Een keer nieuwe batterijen moeten geven.
Ook oude hardware blijkt onverslijtbaar. Hier ligt nog een Sipura 1001 ATA (van voor het Linksys werd) en daaraan de Siemens Gigaset 185AL duo. Werkt prima en die telefoon ziet er ook nog prima uit. Een keer nieuwe batterijen moeten geven.

[ Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 01-10-2017 19:55 ]
Die draait bij mij ook nog, heb er nu 3. En een Aldi-dect waarvan al een paar keer de batterijen zijn vervangen die het nog prima doet.sambalbaj schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:21:
Het is gewoon iets waar je geen omkijken naar hebt.
/▌
Het is vooral jammer dat er weinig dect voip sets zijn. De enige die ik ken is die van Siemens/Gigaset (heb ik zelf ook).
@jongetje mee eens, er is niet veel meer van over. Ingehaald door de tijd, wie wil er nog een vaste lijn thuis?
En veel meer dan wij Tweakers hebben ook niet zo'n telefoon gekocht, spul is te lastig. Leg jij maar eens aan je tante Truus uit hoe ze de SIP server configureert
En veel meer dan wij Tweakers hebben ook niet zo'n telefoon gekocht, spul is te lastig. Leg jij maar eens aan je tante Truus uit hoe ze de SIP server configureert
@Joepla SIP kan idd lastig zijn om te configureren. De Siemens valt dan nog mee, maar dat Cisco kastje met die bel plannen daar komt een normale consument niet uit.
Al kun je hier als VoIP provider ook een huur constructie voor maken. Als je zelf voor geconfigureerde kastjes uitleent aan je klanten dan hoeven die alleen nog maar de stekker in stopcontact, UTP kabeltje in de router te doen en hun telefoon aan te sluiten.
Al kun je hier als VoIP provider ook een huur constructie voor maken. Als je zelf voor geconfigureerde kastjes uitleent aan je klanten dan hoeven die alleen nog maar de stekker in stopcontact, UTP kabeltje in de router te doen en hun telefoon aan te sluiten.
[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 02-10-2017 08:03 ]
Klopt, zo'n Sipura heb ik ook nog steeds als alarmkiezer... Volgens mij ooit gekocht bij de Mediamarkt, die waren dan alvast geconfigureerd voor een bepaald netwerk, zoals jij ook opmerkt. Die kastjes gingen voor een leuk prijsje weg, thuis meteen de instellingen aanpassen en je had een VoIP adapterjongetje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:02:
@Joepla SIP kan idd lastig zijn om te configureren. De Siemens valt dan nog mee, maar dat Cisco kastje met die bel plannen daar komt een normale consument niet uit.
Kort daarop zat er een password op als ik me goed herinner.
Naast gigaset heeft Snom, yealink en grandstream ook ip dect telefoons,jongetje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:50:
Het is vooral jammer dat er weinig dect voip sets zijn. De enige die ik ken is die van Siemens/Gigaset (heb ik zelf ook).
Ik bezit zelf meerdere gigaset ip setjes (voornamelijk de c470 ip) en 1 snom m9
De gigaset komt hier met kop en schouders bovenuit op alle gebieden, de yealink en grandstream heb ik zelf niet kunnen testen
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Ik had verwacht dat het intussen wel wat goedkoper zou zijn, maar het blijft een beetje een nicheproduct. Mijn Sipura's komen uit China, daar waren ze goedkoop en ik wilde goedkoop bellen
De Gigasets werken inderdaad wel fijn, minder apparatuur nodig, simpelere dialplans, meerdere accounts mogelijk.
/▌
Ik gebruik mijn spullen niet rechtstreeks met providers, maar met een eigen asterisk pbx, draai hier momenteel 10 toestelletjes op (diverse merken en combi van zowel draadloos als vast)
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Ik doe dat via pbxes.(org dacht ik), voor dialplans en meerdere accounts vooral.
/▌
De laatste 3 à 4 weken heb ik regelmatig dat een uitgaand gesprek via BrowserCalls verkeerd wordt gerouteerd. I.p.v. family hier in NL krijg ik een totaal ander iemand uit het buitenland aan de lijn.
Ik heb hiervoor een ticket geopend, maar inhoudelijk kom ik daar niet verder mee. De reactie van BrowserCalls is nl:
"Calls are sent via a complex system of international routes and telecom companies and due to the complexity of some connections, technical problems may occur.
If it is working again we are pleased to hear. "
Zojuist heb ik nogmaals een melding gemaakt.
Herkenbaar? Gevoelsmatig heb ik deze problemen bij Stuntcalls (die ik gebruik voor uitgaande gesprekken naar mobiele nrs) niet of veel minder frequent. Al zou dat gevoelsmatig niet logisch zijn, omdat ik het gevoel heb dat al deze providers gebruik maken van dezelfde infra. Ik ben echter niet dusdanig ingevoerd in deze materie dat ik daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iets zinnigs over zou kunnen roepen.
Ik heb hiervoor een ticket geopend, maar inhoudelijk kom ik daar niet verder mee. De reactie van BrowserCalls is nl:
"Calls are sent via a complex system of international routes and telecom companies and due to the complexity of some connections, technical problems may occur.
If it is working again we are pleased to hear. "
Zojuist heb ik nogmaals een melding gemaakt.
Herkenbaar? Gevoelsmatig heb ik deze problemen bij Stuntcalls (die ik gebruik voor uitgaande gesprekken naar mobiele nrs) niet of veel minder frequent. Al zou dat gevoelsmatig niet logisch zijn, omdat ik het gevoel heb dat al deze providers gebruik maken van dezelfde infra. Ik ben echter niet dusdanig ingevoerd in deze materie dat ik daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iets zinnigs over zou kunnen roepen.
Hier hetzelfde meegemaakt. Sindsdien bel ik uit met landnummer (+31) ervoor. Gaat nu altijd goed!
Thx @Bremmart! ik ga vanavond kijken of ik dat makkelijk in de FritzBox kan configureren.
Ik heb inderdaad ook gemerkt dat als je een bepaald land als nummerweergave hebt, dat je soms gewoon een lokaal nummer kan bellen. Als je dan bijvoorbeeld nummerweergave met +1 212 hebt,, kun je gewoon 123-4567 draaien.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Wordt daarvoor niet de instelling op de website gebruikt? Ik verander daar af en toe het land om andere betaalmethoden te krijgen.
/▌
Mijn DECT telefoon is kapot, en ik zoek een vervanger. Maar het valt me ook wel op dat er weinig is. Toestellen en functionaliteit zijn niet veel veranderd in 10 jaar, de prijzen ook niet. Discussies en reviews zijn er weinig. Is VOIP overbodig aan het worden?
Ik gebruik het eigenlijk nog overal voor, mijn vrouw belt heel haar familie via Facebook, ook haar familie in de VS. Ben ik een fossiel aan het worden?
Heeft iemand hier ervaring met de Gigaset C430A Go? Het klinkt een beetje goedkoop met het lage nummer, de C en de toevoeging Go maar volgens mij kunnen er gewoon meerdere Voipaccounts in? (Ik wil ook meteen van pbxes.org af). De bedoeling is dan mijn oude Voipbuster nummer inkomend te gebruiken en uitgaand de kloon die de beste deal heeft op dat moment. Dat doe ik nu ook, maar dat kan alleen met tussenkomst van pbxes.org.
Ik gebruik het eigenlijk nog overal voor, mijn vrouw belt heel haar familie via Facebook, ook haar familie in de VS. Ben ik een fossiel aan het worden?
Heeft iemand hier ervaring met de Gigaset C430A Go? Het klinkt een beetje goedkoop met het lage nummer, de C en de toevoeging Go maar volgens mij kunnen er gewoon meerdere Voipaccounts in? (Ik wil ook meteen van pbxes.org af). De bedoeling is dan mijn oude Voipbuster nummer inkomend te gebruiken en uitgaand de kloon die de beste deal heeft op dat moment. Dat doe ik nu ook, maar dat kan alleen met tussenkomst van pbxes.org.
/▌
Dat is een standaard DECT setje. Waarom niet de C530IP? Die sluit je gewoon direct aan op je router en kun je vrij eenvoudig configureren, werkt hetzelfde als een N300 (wel zonder antwoord apparaat) alleen vanwege de handset een ander nummer.Marzman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:03:
Heeft iemand hier ervaring met de Gigaset C430A Go?
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 12-01-2018 08:26 ]
Ik bedoel deze https://www.amazon.de/Gig...azit-platin/dp/B00TG2BHBO , er staat bij VoIP all-ip. Verder is er bijna niks over te vinden.jongetje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:25:
[...]
Dat is een standaard DECT setje. Waarom niet de C530IP? Die sluit je gewoon direct aan op je router en kun je vrij eenvoudig configureren, werkt hetzelfde als een N300 (wel zonder antwoord apparaat) alleen vanwege de handset een ander nummer.
Ik zal ook eens kijken naar de C530IP.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 12-01-2018 08:44 ]
/▌
Ik heb al een paar jaar een 430 GO, werkt perfect, alle opties die je maar wilt. ik heb 4 voip accounts, ingaand, uitgaand, je kunt van alles instellen. ook dialing rules voor bv 112Marzman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:03:
Mijn DECT telefoon is kapot, en ik zoek een vervanger. Maar het valt me ook wel op dat er weinig is. Toestellen en functionaliteit zijn niet veel veranderd in 10 jaar, de prijzen ook niet. Discussies en reviews zijn er weinig. Is VOIP overbodig aan het worden?
Kan je met de 430 Go gelijktijdig de analoge en de IP aansluiting gebruiken? Voorbeeld: inkomend analoog, uitgaand via IP.raven22 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:48:
[...]
Ik heb al een paar jaar een 430 GO, werkt perfect, alle opties die je maar wilt. ik heb 4 voip accounts, ingaand, uitgaand, je kunt van alles instellen. ook dialing rules voor bv 112
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar of dit kan en of dit wellicht ook mogelijk is met de N300OgWok schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:58:
[...]
Kan je met de 430 Go gelijktijdig de analoge en de IP aansluiting gebruiken? Voorbeeld: inkomend analoog, uitgaand via IP.
2250 WP Zuid PVoutput
Bij de N300 (gelijk aan C530 IP) is het mogelijk om een analoge lijn in te pluggen, en tevens VOIP accounts te activeren. Ik draai 1 analoge lijn en 4 VOIP accounts tegelijk. Je kan elke inkomende lijn naar een specifieke handset sturen.MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:00:
[...]
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar of dit kan en of dit wellicht ook mogelijk is met de N300
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
volgens mij wel, maar ik heb het nooit geprobeerd, je ziet in de instellingen de beschikbare lijnen wel bij elkaar in een scherm staan.OgWok schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:58:
[...]
Kan je met de 430 Go gelijktijdig de analoge en de IP aansluiting gebruiken? Voorbeeld: inkomend analoog, uitgaand via IP.
Ik weet niet of je de lijnen ook tegelijk kunt gebruiken, maar wel 2 voip lijnen dus waarom niet een voip en een analoge?
De box die je erbij krijgt is de go box 100, wellicht kun je op de gigaset website je antwoorden vinden?
Nou ja ik noemde het de analoge lijn, maar dat is het eigenlijk niet meerwcduck schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:34:
[...]
Bij de N300 (gelijk aan C530 IP) is het mogelijk om een analoge lijn in te pluggen, en tevens VOIP accounts te activeren. Ik draai 1 analoge lijn en 4 VOIP accounts tegelijk. Je kan elke inkomende lijn naar een specifieke handset sturen.
Telefonie komt nu binnen via Ziggo.
Uitbellen gebeurd nu via een voipbuster.
Waar ik aan zat te denken is ik stop een telefoonkabel tussen het modem en de N300 zodat ik via dat station bereikbaar ben.
En het uitbellen stel ik ook in via de N300 zodat ik ook uit kan bellen.
Zit ik zo een beetje logisch te denken of denk ik nu te moeilijk ?
Ik heb hier nu 2 telefoons staan 1 voor Ziggo (ontvangen) en een ander los toestel om te bellen met een voip provider
2250 WP Zuid PVoutput
Volgens mij moet dat kunnen en kan je zelfs een analoog en twee voipgesprekken tegelijk voeren.
Ik heb de C430A Go maar besteld. Ik ben benieuwd. Dat go zal wel op internet en VoIP slaan en die a op antwoordapparaat. Zonder die toevoegingen is het inderdaad een gewone handset.
Ik heb de C430A Go maar besteld. Ik ben benieuwd. Dat go zal wel op internet en VoIP slaan en die a op antwoordapparaat. Zonder die toevoegingen is het inderdaad een gewone handset.
[ Voor 49% gewijzigd door Marzman op 12-01-2018 17:20 ]
/▌
Allemaal geen probleem. Dit werkt bij mij ook via deze constructie.MdO82 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Nou ja ik noemde het de analoge lijn, maar dat is het eigenlijk niet meer
Telefonie komt nu binnen via Ziggo.
Uitbellen gebeurd nu via een voipbuster.
Waar ik aan zat te denken is ik stop een telefoonkabel tussen het modem en de N300 zodat ik via dat station bereikbaar ben.
En het uitbellen stel ik ook in via de N300 zodat ik ook uit kan bellen.
Zit ik zo een beetje logisch te denken of denk ik nu te moeilijk ?
Ik heb hier nu 2 telefoons staan 1 voor Ziggo (ontvangen) en een ander los toestel om te bellen met een voip provider
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Draai ook al jaren naar tevredenheid C530IP. Inkomende lijn KPN, uitgaand uitsluitend via 12voip. Fallback natuurlijk via KPN ingesteld. In ieder geval zijn een inkomend en uitgaand gesprek tegelijk te voeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Markjb op 12-01-2018 18:01 ]
Inkomende (analoge) lijn via de Experiabox?Markjb schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:53:
Draai ook al jaren naar tevredenheid C530IP. Inkomende lijn KPN, uitgaand uitsluitend via 12voip. Fallback natuurlijk via KPN ingesteld. In ieder geval zijn een inkomend en uitgaand gesprek tegelijk te voeren.
Ja inderdaad. Draait gewoon stabiel. Ik zou misschien wel naar een andere provider willen (glasvezel in meterkast, maar hier levert KPN niet op), maar een stabiele inkomende lijn is voor mij essentieel.
Weet iemand hier een alternatief voor Voipbuster/Fvd/Browsercalls/etc met soortgelijke tarieven welke niet van Simboxes gebruikmaakt? Ik krijg met sommige bestemmingen steeds vaker te maken met slechte GSM-lijnen met bijbehorend gezoem en blikkerig zacht geluid en/of allerlei rare foutmeldingen als 'alle lijnen zijn bezet' of allerlei onregelmatige verschillende telefonie tonen door elkaar als ik van één van bovenstaanden gebruikmaak. Ook lijken sommige oproepen in het niets te verdwijnen of een overgangstoon terwijl de oproep niet binnenkomt.
Wat is Simboxes?
Er zijn overzeese varianten met soortgelijke tarieven (wel in dollars), maar ik had juist daar blikkerige geluiden omdat je ook overzees inlogt.
Er zijn overzeese varianten met soortgelijke tarieven (wel in dollars), maar ik had juist daar blikkerige geluiden omdat je ook overzees inlogt.
/▌
Dus als ik het goed begrijp is de Gigaset C430A Go het laatste model;Marzman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:18:
Volgens mij moet dat kunnen en kan je zelfs een analoog en twee voipgesprekken tegelijk voeren.
- antwoordapparaat
- analoog en VoIP gelijktijdig te gebruiken
- kleurenscherm (wel zo prettig, oude Gigaset z/w schermpjes zijn matig leesbaar)
- bij Bol.com op hun site, maar "niet leverbaar"?
- bij Amazon.de € 66,90
Overigens, op mijn huidige Gigaset AS28H staat nog Siemens; bij de nieuwe Gigaset is dat weg.
[ Voor 36% gewijzigd door OgWok op 13-01-2018 15:31 ]
Bij aankoop via Amazon van een Duits model werkt je nummerherkenning misschien wel niet. KPN hanteert hiervoor het oude DTMF systeem, internationaal is FSK gangbaar.
@OgWok Ziet er goed uit... Niet duur ook. (Edit: de "Trio" met 3 handsets zou geen VoIP doen volgens Amazon?).
Mijn S450IP doet het na ruim 10 jaar nog steeds goed, alleen de toetsjes beginnen nu wat chroom (oid) los te laten.
@Markjb dat is iets om rekening mee te houden inderdaad. De oudere modellen konden wel beide systemen aan dacht ik...
Mijn S450IP doet het na ruim 10 jaar nog steeds goed, alleen de toetsjes beginnen nu wat chroom (oid) los te laten.
@Markjb dat is iets om rekening mee te houden inderdaad. De oudere modellen konden wel beide systemen aan dacht ik...
[ Voor 15% gewijzigd door Joepla op 13-01-2018 10:22 ]
raven22 in "[Voipbuster] Ervaringen & Discussie - deel 5" heeft er al een tijdje een , ik zie het wel als het binnen komt (maandag volgens de mail van Amazon)
Ik denk dat je er gewoon extra Siemens handset bij kan kopen als je dat wilt, maar voor mij is eentje voldoende (ik heb ook geen trioset gezien of er naar gezocht) en dat antwoordapparaat is niet per se nodig, maar schijnbaar kan die ook notificaties (of berichten?) naar je smartphone sturen? Dat is dan wel weer leuk bij een huistelefoon.
Mijn voip-in nummer is nog van Voipbuster (uit de begintijd toen ze die verkochten voor 1 euro) en ik woon in Belgie dus dat KPN iets anders gebruikt maakt voor mij weinig uit. Nummerherkenning heb ik ook met ATA's uit China altijd werkend gekregen dus er zullen vast wel verschillende instellingen zijn.
[edit]Ah, die Trio die gelinkt staat in de add als plaatje
Dat is geen Go.
http://www.gigaset.com/de_de/cms/lp/gigaset-go.html (in het duits, de nederlandse pagina geeft een 404
)
Mijn voip-in nummer is nog van Voipbuster (uit de begintijd toen ze die verkochten voor 1 euro) en ik woon in Belgie dus dat KPN iets anders gebruikt maakt voor mij weinig uit. Nummerherkenning heb ik ook met ATA's uit China altijd werkend gekregen dus er zullen vast wel verschillende instellingen zijn.
[edit]Ah, die Trio die gelinkt staat in de add als plaatje
http://www.gigaset.com/de_de/cms/lp/gigaset-go.html (in het duits, de nederlandse pagina geeft een 404
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 13-01-2018 18:14 ]
/▌
Dit is inderdaad zo! Maar alleen met het standaard basisstation. Gebruik je een N300A of Gobox 100 zoals die nu heten dan werkt het wel goed.Markjb schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:26:
Bij aankoop via Amazon van een Duits model werkt je nummerherkenning misschien wel niet. KPN hanteert hiervoor het oude DTMF systeem, internationaal is FSK gangbaar.
Zit nu te kijken naar de Gigaset S850A GO IP, die iets makkelijker te krijgen is. Daar zit ook de GoBox 100 bij. Nummerherkenning is wel zo handig.raven22 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:48:
[...]
Dit is inderdaad zo! Maar alleen met het standaard basisstation. Gebruik je een N300A of Gobox 100 zoals die nu heten dan werkt het wel goed.
Ik heb mijn A430 met go box 100 ook bij Amazon en zoals gezegd nummerherkenning werkt primaOgWok schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:11:
[...]
Zit nu te kijken naar de Gigaset S850A GO IP, die iets makkelijker te krijgen is. Daar zit ook de GoBox 100 bij. Nummerherkenning is wel zo handig.
Heb de S850A Go IP even een dag op zicht gehad. Handset kreeg het niet voor elkaar te verbinden met de GoBox 100. Bummer. Dus terug. Vond het toestel zelf goedkoop en licht aanvoelen; toetsen matig.
Het scherm is, daarentegen, weer goed en duidelijk.
Het scherm is, daarentegen, weer goed en duidelijk.
Mijn C430A Go van Amazon is binnen. Vanavond na het werk even instellen voor Frynga en Voipbuster
/▌
Wat zijn je ervaringen? Gebruik je ook nog "analoog"?Marzman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:53:
Mijn C430A Go van Amazon is binnen. Vanavond na het werk even instellen voor Frynga en Voipbuster
Ik heb hem vanavond pas in kunnen stellen. Eerste indruk is positief, het is mijn eerste Gigaset, hiervoor altijd een ata gehad met de goedkoopste dect die ik kon vinden. Handset ziet er netjes uit, kleurenschermpje wat overbodige info met weerberichten (moet nog kijken hoe ik dat aan kan passen, een weerbericht van hier kan wel handig zijnOgWok schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:24:
[...]
Wat zijn je ervaringen? Gebruik je ook nog "analoog"?
Het antwoordapparaat is ook wel grappig. Het geeft ook berichten in een app in mijn smartphone dus ik kan zien dat ik een bericht heb. Ik denk niet dat ik dit bericht ook kan beluisteren. Ik moet ook nog uitzoeken hoe ik mijn antwoordapparaat in een andere taal krijg (die praat nog Duits, de handset staat nu wel op Nederlands) en hoe ik er een ander bericht op in spreek. Waarschijnlijk denkt iedereen die me nu belt dat ze een verkeerd nummer hebben door de Duitse begroeting
/▌
Over een paar jaar zeggen we: "Analoog, wat was dat ook alweer"Marzman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:36:
Ik heb geen analoge lijn of wat daar tegenwoordig voor moet doorgaan.
Die kende ik nog niet. Wel 120 freedays maar ook gelijk "duur" met bellen naar mobiel.Marzman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:36:
... en bel uit met Rynga
Ik bedoel Frynga, Rynga heb ik ook ooit gehad. Die namen ookddaffy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:27:
[...]
[...]
Die kende ik nog niet. Wel 120 freedays maar ook gelijk "duur" met bellen naar mobiel.
/▌
Iemand problemen met BrowserCalls? M'n modem kan niet niet registreren met het voor BrowserCalls geconfigureerde VoIP-account (andere VoIP accounts werken prima) en de website www.browsercalls.com kan ik in z'n geheel niet meer bereiken.
Wijzig: websites van Frynga, FreeVoipDeal en StuntCalls kan ik ook niet meer benaderen. Is de hele Dellmont toko omgevallen of geraakt door een fikse technische storing....??
Wijzig: websites van Frynga, FreeVoipDeal en StuntCalls kan ik ook niet meer benaderen. Is de hele Dellmont toko omgevallen of geraakt door een fikse technische storing....??
[ Voor 27% gewijzigd door Cranberry op 24-01-2018 07:44 ]
Ik kan het ook niet bereiken, het zal wel een storing zijn (hoop ik). www.voipbuster.com werkt nog wel.Cranberry schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:30:
Iemand problemen met BrowserCalls? M'n modem kan niet niet registreren met het voor BrowserCalls geconfigureerde VoIP-account (andere VoIP accounts werken prima) en de website www.browsercalls.com kan ik in z'n geheel niet meer bereiken.
/▌
Ik kan de website van voipbuster ook niet meer bereiken. Namen worden niet geresolved naar IP-adressen.
Ik zat het me pas af te vragen, er is momenteel niet echt een concurrerend alternatief voor deze Dellmont toko's. Ik ken er geen in elk geval, dan is er ook weinig voordeel op meer gesloten platformen (als Facebook en Skype) wat het sipprotocol wel zou moeten bieden.
Maar goed, ik ga voorlopig er maar vanuit dat het een storing is
Maar goed, ik ga voorlopig er maar vanuit dat het een storing is
/▌
Toen ik vanmorgen onderweg was, zag ik een mail dat m'n modem problemen had met telefonie. Toen liet ik ook m'n gedachten even gaan over wat als...
Voor mij zou denk ik gelden dat ik nog vaker gewoon m'n mobiel pak voor uitgaande gesprekken.
Een vergelijkbaar alternatief heb ik ook nog niet gevonden.
We wachten af....
Technisch-inhoudelijk: van een paar Dellmont brands heb ik de WHOIS informatie bekeken. Ze maken, niet geheel onverwacht, allemaal gebruik van dezelfde DNS hoster. Wellicht is daar een probleem mee.
Voor mij zou denk ik gelden dat ik nog vaker gewoon m'n mobiel pak voor uitgaande gesprekken.
Een vergelijkbaar alternatief heb ik ook nog niet gevonden.
We wachten af....
Technisch-inhoudelijk: van een paar Dellmont brands heb ik de WHOIS informatie bekeken. Ze maken, niet geheel onverwacht, allemaal gebruik van dezelfde DNS hoster. Wellicht is daar een probleem mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Cranberry op 24-01-2018 08:39 ]
Vanochtend bij mij de telefoon ook dood. Ik bel altijd via easyvoip.com. Maar ook die site is compleet onbereikbaar....
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
De nameservers voor alle die domeinen zijn ns1.finarea.ch en ns3.finarea.ch. Deze servers reageren echter niet.
Denk dat ze rekening voor DNS niet betaald hebben.
SOA staat niet gedefinieerd voor root-domein van voipbuster.com, maar wel voor www.voipbuster.com.
ns.buydomains.com hostmaster@buydomains.com
Dat is zo'n squatter-achtige constructie.
SOA staat niet gedefinieerd voor root-domein van voipbuster.com, maar wel voor www.voipbuster.com.
ns.buydomains.com hostmaster@buydomains.com
Dat is zo'n squatter-achtige constructie.
Weet iemand een wél werkend alternatief met concurrerende beltarieven en zonder vaste (maandelijkse) kosten? Het wordt hoog tijd voor een (betrouwbaar) back-up account.
[ Voor 22% gewijzigd door Andrehj op 24-01-2018 09:34 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Vreemd StuntCalls website is nog niet bereikbaar..................
Voipplanet.nl , geen maandelijkse kosten , alleen belkosten achterafAndrehj schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:34:
Weet iemand een wél werkend alternatief met concurrerende beltarieven en zonder vaste (maandelijkse) kosten? Het wordt hoog tijd voor een (betrouwbaar) back-up account.
Ik heb ook problemen met zowel browsercalls als stuntcalls. Handig dat m'n modem (Fritz) een bericht zendt. Ik ben benieuwd of en wanneer het opgelost wordt.
Website van stuntcalls is weer bereikbaar.
Nu even kijken of ik m'n FritzBox kan forceren weer te gaan connecten.
Nu even kijken of ik m'n FritzBox kan forceren weer te gaan connecten.
Bij mij is sip.voipbuster.com nog wel bereikbaar.
Voor wie de IP's nodig heeft:
Server 1 = 77.72.169.129
Server 2 = 77.72.169.134
Voor wie de IP's nodig heeft:
Server 1 = 77.72.169.129
Server 2 = 77.72.169.134
Het is niet dat ik concurrentie niet aanmoedig en ik wil op zich ook wel een backupAndrehj schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:34:
/▌
Helemaal mee eens, en als backup is Cheapconnect prima. Zijn wel ietsje duurder dan de betamax providers, maar het werkt eigenlijk altijd goed.Marzman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:04:
[...]
Het is niet dat ik concurrentie niet aanmoedig en ik wil op zich ook wel een backup, maar de afgelopen 12 jaar dat ik het gebruik heb ik heel weinig storingen gehad. Minder als bij duurdere diensten.
5183
Ivm 1 storing in weet ik hoeveel jaar??Andrehj schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:34:
Ik heb zelf CheapConnect erbij voor het inkomende nummer, daar kan ik ook op uitbellen. Prima backup naast de meerdere mobiele telefoons die in huis liggen.
Al m'n accounts (FreeVoipDeal, StuntCalls, BrowserCalls) zijn nu weer geregistreerd.
DNS van Voipbuster is weer bereikbaar.
Thanks. Easyvoip doet het ook weer!
Een simbox is kortgezegd een GSM gateway, waarin veel verschillende lokale simkaarten geplaatst zijn. Het wordt vaak gebruikt om goedkoper interlokaal/internationaal te kunnen bellen tegen een lokaal tarief.Marzman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:41:
Wat is Simboxes?
Simpel gezegd: als ik via de SIP-server van bijv. voipbuster een nummer in bijv. India bel, dan neemt de SIP-server via internet contact op met één van de simboxes in india met de lokale simkaart met het gunstigste beltarief en wordt mijn oproep over het internet daar naartoe gestuurd. Je belt dus eigenlijk over internet via een GSM-lijn naar het buitenland. Vaak hoor je, als je goed luistert, het zoemende geluid van een GSM die een oproep opzet en in stand houdt. Tevens heb ik vaak dat in plaats van mijn ingestelde nummer het lokale nummer van de simkaart van de simbox bij de beller te zien is. Wil deze mij terugbellen, dan bellen ze vaak terug naar dat nummer van de simkaart in de Simbox en komt hun oproep niet bij mij aan.
Op deze manier betaalt voipbuster een spotgoedkoop lokaal tarief en kunnen hun klanten ook goedkoper bellen.
Nadelen die ik hiervan heb gemerkt zijn vaak zacht(er) volume, slechtere (onduidelijkere) gesprekskwaliteit, nummerweergave werkt niet, in drukke periodes vaak de melding dat alle lijnen bezet zijn, het gezoem van GSM-verbindingen en met wat verdere bestemmingen grote vertraging op de lijn(de data moet immers vanaf de Voipbuster SIP-server over een internetverbinding naar de simbox verzonden worden wat bij verdere bestemmingen met simboxes aangesloten op lijnen met ongunstige peering zorgt voor een grote toename in reactietijd/ping).
Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat uitgaande oproepen via Dellmont binnen Nederland via een simkaart van Vodafone worden afgehandeld. Ik krijg namelijk dezelfde vage, rare foutmeldingen bij het bellen van sommige nummers als met een Vodafone simkaart in mijn telefoon.
En is dat dan naar bijvoorbeeld 06 nummers of ook vaste nummers?timmie1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:42:
[...]
Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat uitgaande oproepen via Dellmont binnen Nederland via een simkaart van Vodafone worden afgehandeld. Ik krijg namelijk dezelfde vage, rare foutmeldingen bij het bellen van sommige nummers als met een Vodafone simkaart in mijn telefoon.
Zowel vast als mobiel.IPrange.net schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:01:
[...]
En is dat dan naar bijvoorbeeld 06 nummers of ook vaste nummers?
Gek eigenlijk, maar dat zal dan tegenwoordig wel goedkoper zijn? In Belgie is naar mobiel bellen ook goedkoper als naar vast bellen (waarschijnlijk door oude monopolies ofzo, want ik vind het eigenlijk vreemd).
/▌
Alleen bij bellen zonder NL caller-id.brommer1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:17:
Frynga is nu $ 0.065 / min
https://www.frynga.com/dashboard
Hoe bedoel je dat? Ik bel met een Belgische caller-id, maar voor een factor 20 prijsverschil zet ik die wel weer op een NL nummer.
/▌
Nee. Frynga is nog steeds $ 0.003.
Let wel... "Calling with a caller id from a EU member state"
Zie https://www.frynga.com/rates/calling-rates
Belgische en Nederlandse nummers vallen daar gewoon allebei onder.
Waarom dat op hun home-page anders staat is inderdaad raar want ze zouden moeten kunnen zien dat je de pagina vanuit Nederland opvraagt.
Let wel... "Calling with a caller id from a EU member state"
Zie https://www.frynga.com/rates/calling-rates
Belgische en Nederlandse nummers vallen daar gewoon allebei onder.
Waarom dat op hun home-page anders staat is inderdaad raar want ze zouden moeten kunnen zien dat je de pagina vanuit Nederland opvraagt.
Week geleden toen ik verlengde voor $10,-, stond 0.003, het is raar, hoop dat ze het goede bedrag blijven berekenen.
Gisteren heb 18.58 gebeld voor $ 0.058.
Gisteren heb 18.58 gebeld voor $ 0.058.
[ Voor 20% gewijzigd door brommer1 op 03-03-2018 09:09 ]
Ik bel bijna altijd zonder Caller ID en recentelijke telefoontjes worden gewoon afgerekend zoals gewoonlijk, met het tarief wat er nu staat voor bellen met Caller ID vanuit een EU land. Ik bel met frynga.
Is dat ook het geval bij anderen? Wie kan dit bevestigen?
Ik had verwacht, dat ze nu, voor bellen zonder Caller ID uit een EU land, een hoger tarief zouden berekenen, maar dit lijkt (nog) niet het geval.
Is dat ook het geval bij anderen? Wie kan dit bevestigen?
Ik had verwacht, dat ze nu, voor bellen zonder Caller ID uit een EU land, een hoger tarief zouden berekenen, maar dit lijkt (nog) niet het geval.
Als ik onbeperkt bellen in Nederland al heb via mijn telcom provider, en ik bel weinig naar het buitenland, is dan Voipbuster of Frynga nog echt interessant?
Mn ouders hebben Ziggo onbeperkt bellen voor €11 (en prepaid mobiel).
Ze bellen daarmee 250min, wat bij Frynga slechts €2 zou kosten, dus dan is het interessant.
Maar als je bijv onbeperkt mobiele data van Tele2 "nodig" hebt, dan zit daar "gratis" bellen bij, dan kan je natuurlijk beter daarvan gebruik maken.
Dus hangt helemaal af van wat je nu belt en daarvoor betaalt.
Ze bellen daarmee 250min, wat bij Frynga slechts €2 zou kosten, dus dan is het interessant.
Maar als je bijv onbeperkt mobiele data van Tele2 "nodig" hebt, dan zit daar "gratis" bellen bij, dan kan je natuurlijk beter daarvan gebruik maken.
Dus hangt helemaal af van wat je nu belt en daarvoor betaalt.
[ Voor 32% gewijzigd door N8w8 op 22-04-2018 00:39 ]
Ik zou graag het telefonie-deel van mijn Ziggo alles-in-1 abo eruit willen gooien, omdat ik eigenlijk nooit bel met mijn vaste lijn. Ik wil echter wel gebeld kunnen worden in noodgevallen (mocht mijn mobiel niet bereikbaar zijn). Is dit mogelijk icm een gratis/zeer goedkoop voip abo en/of ATA kastje, mocht het niet via het Ziggo modem kunnen?
@mvd64 Waarom niet voor die euro per maand Ziggo houden om bereikbaar te zijn? Een VoIP lijn kost ook iets van 8 euro per jaar en dan moet je nog hardware aanschaffen. De besparing is juist als je wel met de vaste lijn belt en daarvoor een goedkope VoIP out provider gebruikt.
Ik heb me niet gerealiseerd dat het eigenlijk maar een euro/maand kost. Laat dan maar zitten inderdaadjongetje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:25:
@mvd64 Waarom niet voor die euro per maand Ziggo houden om bereikbaar te zijn? Een VoIP lijn kost ook iets van 8 euro per jaar en dan moet je nog hardware aanschaffen. De besparing is juist als je wel met de vaste lijn belt en daarvoor een goedkope VoIP out provider gebruikt.
Hi allen, ik gebruik Frynga nu voor m'n outbound calls. Maar de gesprekskwaliteit is niet altijd goed. Het gesprek valt af en toe weg. En er zit soms haperingen in het gesprek. Het ligt niet aan m'n headset, of toestel. (met Skype gaat het perfect, en ik bel met een Plantronics headset)
Hebben jullie een tip voor een SIP provider die wel super goede gesprekskwaliteit biedt?
Hebben jullie een tip voor een SIP provider die wel super goede gesprekskwaliteit biedt?
@iBurger ik gebruik al heel wat jaren voipbuster. We gebruiken de vaste lijn niet meer zoveel, maar de kwaliteit is altijd prima. Geen haperingen, gesprekken komen altijd netjes tot stand. Er zijn misschien wel wat goedkopere alternatieven, maar dit is voor mij een geen-gezeur-oplossing die het doet.
Edit: O ja, cheapconnect voor inkomend. Werkt ook alweer jaren probleemloos.
Heel soms korte onderbreking, maar dat merk ik alleen omdat ze dat netjes melden
Edit: O ja, cheapconnect voor inkomend. Werkt ook alweer jaren probleemloos.
Heel soms korte onderbreking, maar dat merk ik alleen omdat ze dat netjes melden
[ Voor 21% gewijzigd door Joepla op 06-09-2018 12:16 ]
Ik gebruik freevoipdeal al jaren en is ook prima. Mijn schoonouders hebben ook cheapconnect dus die gaan met een regel via cheapconnect naar buiten (onderling gratis bellen), dan heb je HD Voice kwaliteit.
Browsercalls heeft het bellen van/naar Nederland met een wopping 50% verhoogd vannacht.
Van $0.0020 naar maar liefst $0.0040 excl. btw. (natuurlijk nog niet veel
)
Komen ze dicht in de buurt van Frynga. Ik gebruik Browsercalls voor vast en Stuntcalls voor mobiel.
Van $0.0020 naar maar liefst $0.0040 excl. btw. (natuurlijk nog niet veel
Komen ze dicht in de buurt van Frynga. Ik gebruik Browsercalls voor vast en Stuntcalls voor mobiel.

Ik zit al jaren via freevoipdeal voor 2 cent per minuut, heb alleen geen zin om over te stappen (werkt prima zo). Ik waardeer elke 2 jaar ongeveer een tientje erbij want bel bijna alles met mijn mobiel dus vind het wel prima zo.
Ik bel zo weinig meer via Poivy, dat ik al bijna 2 jaar door mijn freedays van 10 euro opwaarderen heen ben.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Bedankt voor de tipBrowsercalls heeft het bellen van/naar Nederland met een wopping 50% verhoogd vannacht
Voor de fanatiekelingen, voor mobiel is PanggilanMalaysia al meer dan een jaar de goedkoopste. Maar goed dat zal ooit ook wel veranderen.
En mn vergelijker is ook weer geüpdatet (om de officiele spelling maar ns te gebruiken).
Waar heb je trouwens dat overzichtje vandaan? Ziet er goed uit. Of zelf gemaakt?
Ik vond Abvuk wel handig maar die doet t niet meer, Progx is onhandig, en veel zijn incompleet of outdated.
[ Voor 19% gewijzigd door N8w8 op 16-12-2018 14:26 ]